Suvestinė redakcija nuo 2017-05-05
Įsakymas paskelbtas: TAR 2016-05-02, i. k. 2016-10995
LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL KAUNO APSKRITIES ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ RESTRUKTŪRIZAVIMO PLANO PATVIRTINIMO
2016 m. balandžio 27 d. Nr. V-533
Vilnius
Įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. gruodžio 9 d. nutarimo Nr. 1290 „Dėl Ketvirtojo sveikatos sistemos plėtros ir ligoninių tinklo konsolidavimo etapo plano patvirtinimo“ 2.1.3 papunktį,
1. T v i r t i n u Kauno apskrities asmens sveikatos priežiūros paslaugų restruktūrizavimo planą (pridedamas).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos sveikatos
apsaugos ministro 2016 m. balandžio 27 d.
įsakymu Nr. V-533
KAUNO APSKRITIES ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ RESTRUKTŪRIZAVIMO PLANAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kauno apskrities ketvirtojo sveikatos sistemos plėtros ir ligoninių tinklo konsolidavimo etapo planas (toliau – Planas) parengtas įgyvendinant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. gruodžio 9 d. nutarimo Nr. 1290 „Dėl Ketvirtojo sveikatos sistemos plėtros ir ligoninių tinklo konsolidavimo etapo plano patvirtinimo“ (toliau – Nutarimas) 2.2 punktą ir vadovaujantis Ketvirtojo sveikatos sistemos plėtros ir ligoninių tinklo konsolidavimo etapo plano tikslais, uždaviniais, siekiamais rezultatais ir įgyvendinimo kryptimis.
II SKYRIUS
PLANO TIKSLAS IR UŽDAVINIAI
3. Plano tikslas – gerinti asmens sveikatos priežiūros paslaugų (toliau – paslaugos) kokybę, saugumą ir prieinamumą, tam racionaliai naudoti Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos finansinius, žmogiškuosius ir infrastruktūros išteklius.
4. Plano uždaviniai:
4.1. konsoliduoti asmens sveikatos priežiūros įstaigų ir paslaugų struktūrą:
4.1.2. netaikyti geografinio prieinamumo principo sudėtingoms paslaugoms (kai ligoms ir sveikatos sutrikimams būdingi įvairūs simptomai arba požymiai, dėl kurių būtinos asmens sveikatos priežiūros specialistų komandų teikiamos kelių profilių paslaugos); šiuo atveju taikytinas kokybiškų ir saugių paslaugų prieinamumo principas, šių ligų ir sveikatos sutrikimų diagnostika ir gydymas turi būti sutelkti universitetų, kitose respublikos ir regiono lygmens ligoninėse, naudojančiose naujausias technologijas ir moderniausią įrangą;
4.3. didinti asmens sveikatos priežiūros įstaigų veiklos efektyvumą ir optimaliai paskirstyti paslaugas tarp asmens sveikatos priežiūros įstaigų, ypač atkreipti dėmesį į racionalesnį jų paskirstymą Kauno apskrities teritorijoje;
III SKYRIUS
ESAMA SITUACIJA
5. Kauno apskričiai priklauso 8 savivaldybės: Birštono miesto, Kaišiadorių rajono, Kauno miesto, Kauno rajono, Kėdainių rajono, Jonavos rajono, Prienų rajono, Raseinių rajono.
6. Kauno apskrityje 2015 m. gruodžio 31 d. veikė:
6.1. 16 valstybės ir savivaldybių stacionarinių asmens sveikatos priežiūros įstaigų, iš jų:
7. Esamų 8 valstybės ir savivaldybių aktyvaus gydymo ligoninių dalininko (savininko) teises ir pareigas įgyvendina:
8. Ligoninėse 2014 m. gruodžio 31 d. buvo 5 686 lovos, iš jų:
9. Pagrindiniai Kauno apskrities asmens sveikatos priežiūros įstaigų aktyvaus gydymo lovų veiklos 2014 metų rodikliai:
10. Didžiausi sveikatos sistemos trūkumai, trukdantys užtikrinti, kad efektyviai būtų naudojami turimi sveikatos sistemos finansiniai ir materialiniai ištekliai, yra šie:
10.2. Per daug pacientų aktyvaus gydymo stacionaruose (be dienos stacionarų) – 2014 m. Kauno apskrityje 100 gyventojų tenka – 20,09 tokių pacientų, Lietuvos vidurkis – 20,21 paciento.
10.3. Kauno apskrityje 2014 m. standartizuotas hospitalizacijos rodiklis pagal savivaldybes buvo:
10.4. 2014 m. Kauno apskrities stacionarinių asmens sveikatos priežiūros įstaigų (toliau – ligoninė) aktyvaus gydymo lovų užimtumo rodiklis yra:
10.4.1. Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninėje Kauno klinikose – 297,8 dienos (294,3 dienos 2015 m.);
10.5. esant aktyvaus gydymo lovų pertekliui, trūksta lovų slaugos ir palaikomojo gydymo, paliatyviosios pagalbos ir geriatrijos paslaugoms teikti. 2015 m. Kauno apskrities ligoninių slaugos lovos užimtumo rodiklis yra:
10.5.14. VšĮ K.Griniaus slaugos ir palaikomojo gydymo ligoninė – 312,5 dienos (338,4 dienos 2015 m.);
IV DALIS
PLANO ĮGYVENDINIMO KRYPTYS
Pakeistas dalies pavadinimas:
Nr. V-481, 2017-04-28, paskelbta TAR 2017-05-04, i. k. 2017-07576
11. Planas bus įgyvendinamas šiomis kryptimis:
11.1. pirmoji kryptis – ambulatorinių paslaugų plėtra, ypač pirminės sveikatos priežiūros ir ligų profilaktikos stiprinimas;
11.2. antroji kryptis – slaugos, ilgalaikio gydymo, paliatyviosios pagalbos ir geriatrijos paslaugų plėtra, intensyvesnė dienos stacionaro, dienos chirurgijos, stebėjimo paslaugų plėtra;
12. Pagal pirmąją kryptį numatoma didinti ambulatorinių paslaugų apimtis; siekti didžiumą žmonių sveikatos problemų sprendimų iš gydytojų specialistų grandies perkelti į pirminės sveikatos priežiūros grandį, kad šeimos gydytojai spręstų iki 80 procentų šių problemų (priemonės, atsakingi vykdytojai ir terminai pateikiami Plano 1 priede).
13. Atsižvelgiant į padėtį rajono lygmens ligoninėse, pagal antrąją ir trečiąją kryptis pirmenybę teikti efektyvesnės veiklos priemonių įgyvendinimui šiose ligoninėse; numatoma ligoninių tinklą konsoliduoti ir sveikatos priežiūros paslaugų struktūrą racionalizuoti apskrities mastu (priemonės, atsakingi vykdytojai ir terminai pateikiami Plano 2 ir 3 prieduose).
V DALIS
SIEKIAMI PLANO ĮGYVENDINIMO REZULTATAI
Pakeistas dalies pavadinimas:
Nr. V-481, 2017-04-28, paskelbta TAR 2017-05-04, i. k. 2017-07576
14. Iki 2016 m. kovo 31 dienos:
14.1. padidėjęs slaugos lovų skaičius Kauno apskrityje nuo 841 iki 951 lovos (1107 lovos 2017 m.), iš jų:
Papunkčio pakeitimai:
Nr. V-481, 2017-04-28, paskelbta TAR 2017-05-04, i. k. 2017-07576
14.1.1. VšĮ Respublikinėje Kauno ligoninėje – nuo 90 iki 110 (256 lovos 2017 m.);
Papunkčio pakeitimai:
Nr. V-481, 2017-04-28, paskelbta TAR 2017-05-04, i. k. 2017-07576
15. Iki 2016 m. gruodžio 31 dienos:
16. Iki 2017 m. gruodžio 31 dienos:
16.1. padidėjusi ambulatorinių paslaugų apimtis – iki 2 procentų (palyginti su plano įgyvendinimo pradžia);
17. Plano įgyvendinimui numatoma pertvarkyti 8 Kauno apskrities asmens sveikatos priežiūros įstaigas.
18. Įgyvendinus Planą Kauno apskrityje sumažės aktyvaus gydymo lovų skaičius nuo 3674 lovų 2014 metais (3519 lovų 2015 m.) iki 3303 lovų 2017 metais. Atitinkamai asmens sveikatos priežiūros įstaigose aktyvaus gydymo lovų skaičius pasikeis:
19. Įgyvendinus Planą Kauno apskrityje aktyvaus gydymo hospitalizacijos atvejų skaičius sumažės 5402 atvejų. Atitinkamai asmens sveikatos priežiūros įstaigose aktyvaus gydymo hospitalizacijos atvejų skaičius pasikeis:
20. Plano įgyvendinimo rezultatai, kurie turi būti pasiekti per nustatytus terminus pateikiami Plano 1, 2, 3 ir 4 prieduose.
Priedų pakeitimai:
įsakymo V-533 4 priedo keitimas pagal V-481 pakeitimą.
Priedo pakeitimai:
Nr. V-481, 2017-04-28, paskelbta TAR 2017-05-04, i. k. 2017-07576
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, Įsakymas
Nr. V-481, 2017-04-28, paskelbta TAR 2017-05-04, i. k. 2017-07576
Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2016 m. balandžio 27 d. įsakymo Nr. V-533 „Dėl Kauno apskrities asmens sveikatos priežiūros paslaugų restruktūrizavimo plano patvirtinimo“ pakeitimo