PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

Dėl DIREKTORIAUS 2019 M. VASARIO 21 D. ĮSAKYMO NR. A1-212 PAKEITIMO

 

2021 m. balandžio 15 d. Nr. A1-428

Palanga

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 1 ir 2 punktais, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. sausio 22 d. įsakymu Nr. A1-56 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymo Nr. A1-94 „Dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“ pakeitimo“:

pakeičiu Socialinių paslaugų skyrimo ir teikimo administravimo procedūrų tvarkos aprašo (toliau – Aprašo), patvirtinto Palangos miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2019 m. vasario 21 d. įsakymo Nr. A1-212 „Dėl Socialinių paslaugų skyrimo ir teikimo administravimo procedūrų tvarkos aprašo patvirtinimo“ 1 punktu:

1. 5 punktą ir jį išdėstau taip:

5. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymu, Socialinių paslaugų katalogu, Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu, Atvejo vadybos tvarkos aprašu, Vaiko globos organizavimo nuostatais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais socialinių paslaugų poreikio nustatymą, skyrimą, teikimą ir ataskaitų teikimą.“

2. 6.2 punktą ir jį išdėstau taip:

6.2. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą jo kopiją. Asmeniui pačiam kreipiantis tiesiogiai į savivaldybės administraciją, pateikiamas asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas. Įsitikinus asmens tapatybe, dokumentas grąžinamas jį pateikusiam asmeniui, asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija nedaroma. Asmeniui kreipiantis paštu, teikiama teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Asmuo, pateikdamas Prašymą elektroniniu būdu, patvirtina savo tapatybę naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma (VIISP). Paslaugų gavėjams suteikiama galimybė prisijungti naudojantis elektroniniu parašu (asmens tapatybės kortele, valstybės tarnautojo pažymėjimu ar kitomis elektroninio identifikavimo priemonėmis) ir (ar) elektroninės bankininkystės sistemomis. Jei Prašymas pateikiamas socialinio darbuotojo elektroniniame įrenginyje, Prašymo pateikimas tvirtinamas skaitmeniniu pareiškėjo, jo globėjo, rūpintojo ar kito įgalioto asmens parašu;“

3. 6.3 punktą ir jį išdėstau taip:

6.3. pažymą apie deklaruotą (gyvenamąją) vietą arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą jos kopiją, o jei asmuo nėra deklaravęs gyvenamosios vietos ir nėra įrašytas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą, pagal galimybes pateikia dokumentų, įrodančių, kad jis gyvena toje savivaldybėje (pvz., joje turi nekilnojamąjį turtą, moka mokesčius už jį, turi viešajame registre įregistruotą nuomos sutartį ir pan.), kopijas, jei tokios informacijos nėra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose, valstybės informacinėse sistemose;“.

4. 9 punktą ir jį išdėstau taip:

9. Veikdami asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesais, prašymą-paraišką socialinėms paslaugoms gauti (prašymo priedų pildyti nereikia) gali pateikti bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys, nurodę priežastį, dėl kurios asmuo (vienas iš  suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas negali to padaryti pats. Prašymo priedų užpildymo ir reikalingų dokumentų pateikimo klausimais asmenį (šeimą) ar jo globėją, rūpintoją konsultuoja Socialinių paslaugų centro socialiniai darbuotojai, nustatantys asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį.“.

5. 11 punktą ir jį išdėstau taip:

11. Jei asmuo (šeima) pagal Socialinių paslaugų įstatymo 15 straipsnio 2 dalį kreipiasi į kitą, ne asmens (šeimos) gyvenamosios vietos savivaldybę arba tiesiai į Socialinių paslaugų centrą dėl bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros teikimo, asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas kartu su Aprašo 6 punkte nurodytais dokumentais taip pat pateikia rašytinį laisvos formos paaiškinimą, kodėl kreipiamasi ne į savo gyvenamosios vietos savivaldybę. Jei kreipiamasi tiesiai į Socialinių paslaugų centrą, asmens Prašymą ir Aprašo 6 punkte nurodytų dokumentų kopijas (jeigu asmuo turi tokius dokumentus) Socialinių paslaugų centro socialiniai darbuotojai nedelsdami, ne vėliau kaip per 3 kalendorines dienas nuo asmens kreipimosi į įstaigą dienos, pateikia asmens gyvenamosios vietos savivaldybei, jei nėra galimybės nustatyti asmens gyvenamosios vietos – Socialinės rūpybos skyriui.“.

6. 10 punktą ir jį išdėstau taip:

10. Socialinių paslaugų centras, gavęs informaciją apie bendrųjų ar socialinės priežiūros paslaugų asmeniui būtinumą, kai kyla grėsmė asmens saugumui, tą pačią dieną, nesant galimybės – ne vėliau kaip kitą darbo dieną, nuvyksta pas asmenį, išsiaiškina situaciją dėl socialinių paslaugų teikimo reikalingumo, inicijuoja asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymą be asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo Prašymo. Nustačius, kad socialinės paslaugos reikalingos nedelsiant, Socialinių paslaugų centras pradeda teikti socialines paslaugas iki sprendimo dėl socialinių paslaugų skyrimo priėmimo. Kai asmuo nepajėgia pateikti Aprašo 6 punkte nurodytų dokumentų, Socialinių paslaugų centras surenka reikiamus dokumentus socialinėms paslaugoms skirti ir teikia juos sprendimui dėl socialinių paslaugų skyrimo.“.

7. 22 punktą ir jį išdėstau taip:

22.  Išskirtiniais atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą ar kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, gali būti priimamas sprendimas dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo ir teikimo nenustačius socialinių paslaugų poreikio. Tokiu atveju socialinių paslaugų poreikis turi būti nustatytas ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų pradėjus teikti (arba jau suteikus) socialines paslaugas.“.

8. 23 punktą ir jį išdėstau taip:

23. Socialinių paslaugų centro socialiniai darbuotojai asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį nustato vadovaudamiesi teisės aktuose nustatytais terminais, užpildydami poreikio vertinimo formas (patvirtintas socialinės apsaugos ir darbo ministro) ir jose pateikdami išvadas bei rekomendacijas dėl socialinių paslaugų asmeniui teikimo. Nustatant asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, identifikuojama asmens poreikių rūšis bei socialinė grupė.

Socialiniai darbuotojai asmeniškai atsako už tinkamą Aprašo nustatyta tvarka atliktą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir nustatymą bei išvadų pateikimą.

Nustatant asmens socialinių paslaugų poreikį, prioritetas teikiamas alternatyvioms institucinei ilgalaikei socialinei globai paslaugoms, teikiamoms bendruomenėje: socialinei priežiūrai, trumpalaikei socialinei globai, dienos socialinei globai asmens namuose, dienos centre, ilgalaikei (trumpalaikei) socialinei globai grupinio gyvenimo namuose.“.

9. 44 punktą ir jį išdėstau taip:

44. Socialinių paslaugų centras pagalbos į namus teikimą asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo motyvuotu prašymu gali laikinai sustabdyti iki 120 dienų per kalendorinius metus. Paslaugos asmeniui teikimą įstaiga atnaujina, gavusi asmens prašymą tęsti pagalbos į namus teikimą. Asmeniui (šeimai) yra užtikrinama galimybė, pasibaigus sustabdymo laikotarpiui, gauti socialines paslaugas tomis pačiomis sąlygomis, kuriomis paslaugos buvo teikiamos prieš sustabdant jų teikimą. Paslaugos sustabdymo laikotarpiu Socialinių paslaugų centras organizuoja pagalbos į namus teikimą kitam asmeniui, kuriam priimtas sprendimas dėl pagalbos į namus skyrimo.

Jeigu asmuo, pasibaigus pagalbos į namus teikimo sustabdymo terminui, nesikreipia dėl paslaugos tęsimo, Socialinių paslaugų centras raštu kreipiasi į Socialinės rūpybos skyrių dėl paslaugos nutraukimo ir pateikia socialinio darbuotojo išvadą (pateikiama socialinių paslaugų poreikio vertinimo formoje), kad socialinių paslaugų teikimo nutraukimas atitinka asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikius ir interesus, bei rekomendacijas dėl socialinių paslaugų tęstinumo pagal nustatytą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, jeigu asmeniui (šeimai) jų reikia. Jeigu socialinio darbuotojo išvadoje nurodoma, kad socialinės paslaugos asmeniui (šeimai) reikalingos, priėmus sprendimą nutraukti vienų socialinių paslaugų teikimą, priimamas sprendimas dėl kitų socialinių paslaugų skyrimo pagal asmeniui (šeimai) nustatytus socialinių paslaugų poreikius.“.

11. 90 punktą ir jį išdėstau taip:

90. Sprendimas dėl ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos nutraukimo priimamas gavus socialinės globos įstaigos informaciją ar (ir) asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo laisvos formos rašytinį prašymą dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo, pagal įvertintą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį (pateikiama socialinių paslaugų poreikio vertinimo formos ar (ir) socialinės globos poreikio vertinimo formos kopija). Sprendimas priimamas, vadovaujantis socialinio darbuotojo išvada (pateikiama socialinių paslaugų poreikio vertinimo formoje ir (ar) socialinės globos vertinimo formoje), kad socialinių paslaugų teikimo nutraukimas atitinka asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikius ir interesus, bei rekomendacijomis dėl socialinių paslaugų tęstinumo pagal nustatytą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, jeigu asmeniui (šeimai) jų reikia. Jeigu socialinio darbuotojo išvadoje nurodoma, kad socialinės paslaugos asmeniui (šeimai) reikalingos, priėmus sprendimą nutraukti vienų socialinių paslaugų teikimą, priimamas sprendimas dėl kitų socialinių paslaugų skyrimo pagal asmeniui (šeimai) nustatytus socialinių paslaugų poreikius.“.

12. 118 punktą ir jį išdėstau taip:

118. Laikino atokvėpio paslauga, priklausomai nuo poreikio, organizuojama kaip socialinė priežiūra ir (arba) socialinė globa teikiama socialinių paslaugų įstaigoje. Laikino atokvėpio paslaugos trukmė, organizuojant skirtingas specialiąsias socialines paslaugas, nustatoma vadovaujantis teisės aktų, reglamentuojančių laikino atokvėpio teikimo trukmę, nuostatomis.“.

 

 

 

Direktorė                                                                                                                    Akvilė Kilijonienė