Suvestinė redakcija nuo 2020-10-21
Įsakymas paskelbtas: TAR 2020-06-01, i. k. 2020-11695
LIETUVOS RESPUBLIKOS ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS
įsakymas
Dėl priemonės „TURIZMO INOVACIJOS“ TAIKYMO TVARKOS aprašo patvirtinimo
2020 m. birželio 1 d. Nr. 4-388
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. gegužės 20 d. nutarimo Nr. 502 „Dėl lėšų skyrimo“ 2.1 papunkčiu ir atsižvelgdamas į Ekonomikos skatinimo ir koronaviruso (COVID-19) plitimo sukeltų pasekmių mažinimo priemonių plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. kovo 16 d. pasitarimo protokolu Nr. 14, 4 tikslo „Skatinti ekonomiką“ 9.3 papunktyje nurodytą priemonę „Taikyti inovacijas ir kurti naujas turizmo paslaugas per priemonę „Turizmo inovacijos“,
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro
2020 m. birželio 1 d. įsakymu Nr. 4-388
PRIEMONĖS „TURIZMO INOVACIJOS“ TAIKYMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Priemonės „Turizmo inovacijos“ taikymo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato inovacinės veiklos skatinimo turizmo sektoriuje sąlygas ir tvarką.
2. Aprašas parengtas vadovaujantis:
3. Apraše vartojamos sąvokos:
3.1. Darbuotojas – darbo sutarties pagrindu arba su darbo santykių ar jų esmę atitinkančių santykių pagrindu turizmo sektoriuje dirbantis fizinis asmuo arba verslininkas, teikiantis turizmo paslaugas.
3.2. Didelė įmonė – kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos įmonių finansinės atskaitomybės įstatyme.
3.4. Inovacinė veikla – kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatyme.
3.5. Labai maža įmonė – kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme.
3.6. Maža įmonė – kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme.
3.7. Netiesioginės išlaidos – išlaidos, kurios nėra skiriamos tiesiogiai projekto veikloms įgyvendinti, tačiau yra būtinos ir tiesiogiai susijusios su tiesioginėmis projekto išlaidomis.
3.8. Tęstinė projektų atranka – finansuotinų projektų atranka, kai pateiktos paraiškos vertinamos ir sprendimai dėl projektų finansavimo priimami pagal paraiškų pateikimo eilę.
3.10. Vidutinė įmonė – kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme.
3.11. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos turizmo įstatyme, Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatyme, Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme, Oslo vadove (angl. Oslo Manual 2018: Guidelines for Collecting, Reporting and Using Data on Innovation, The Measurement of Scientific, Technological and Innovation Activities) ir kituose teisės aktuose.
4. Pagal Aprašą skiriamo finansavimo tikslas – skatinti inovacinę veiklą turizmo sektoriuje, kuriant ir tobulinant turizmo paslaugas, tobulinant turizmo paslaugų rinkodarą, apmokant turizmo sektoriaus darbuotojus.
5. Pagal Aprašą remiamos veiklos, skirtos naudoti ar diegti pareiškėjui naujas inovacijas:
5.1. turizmo paslaugų ir turizmo verslo modelių kūrimas ir tobulinimas:
5.1.1. programinės įrangos, informacinių sistemų kūrimo veikla, kaip tai apibrėžta Valstybės informacinių išteklių valdymo įstatyme (veikla, apimanti: programinės įrangos, programų aprašymų ir medžiagos, skirtos sistemoms ir taikomosioms programoms (įskaitant standartinius programinės įrangos paketus, individualizuotus programinės įrangos sprendinius ir produktuose ar įrangoje integruotą programinę įrangą) kūrimą; kompiuterinių duomenų bazių ir kitos kompiuterizuotos informacijos kūrimą ir analizę, įskaitant duomenų rinkimą ir analizę, naudojant nuosavybės teise priklausančias kompiuterines duomenų bazes ir viešai prieinamas ataskaitas ar internetą; informacinių technologijų sistemų, įskaitant kompiuterines programas ir duomenų bazes, funkcijų naujinimo ar išplėtimo veiklą, statistinių duomenų analizę ir duomenų gavybos veiklą);
5.1.2. intelektinės nuosavybės apsaugos ir teisių į ją įsigijimo veikla (veikla, kuria siekiama įregistruoti intelektinės nuosavybės teises (išskyrus išradimų patentavimą ir dizaino registravimą) arba jas įsigyti iš kitų subjektų, įskaitant licencijų arba pačios intelektinės nuosavybės įsigijimą);
5.2. turizmo paslaugų rinkodara:
5.2.1. rinkodaros ir prekių ženklų vertės kūrimo veikla (veikla, apimanti rinkos tyrimus ir bandymus rinkoje, kainodaros metodus, produktų pateikimą ir pardavimo skatinimą, produktų reklamą, jų žinomumo didinimą prekybos mugėse ar parodose, rinkodaros strategijų kūrimą, prekių ženklų, nesusijusių su konkrečiu produktu, reklamą, viešųjų ryšių veiklą, prisidedančią prie reputacijos ir prekių ženklo vertės kūrimo);
6. Pagal Aprašą skiriamo finansavimo forma – negrąžinamoji subsidija. Skiriamas finansavimas yra de minimis pagalba pagal Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nuostatas.
II SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS
8. Pareiškėjas yra tinkamas, jei paraiškos vertinimo metu:
8.1. jis yra turizmo paslaugas teikiantis Lietuvos Respublikoje registruotas juridinis asmuo (labai maža įmonė, maža įmonė, vidutinė įmonė arba didelė įmonė) arba Lietuvos Respublikoje registruota turizmo verslo asociacija;
8.3. jo metinės veiklos pajamos per paskutinius finansinius metus (arba nuo veiklos registravimo dienos) iki paraiškos pateikimo dienos yra ne mažesnės kaip 3 000 Eur (netaikoma turizmo verslo asociacijoms);
8.4. jis turi teisę gauti de minimis pagalbą. Agentūra paraiškos vertinimo metu patikrina pareiškėjo teisę gauti valstybės pagalbą pagal pareiškėjo teisę gauti bendrą vienai įmonei suteikiamą de minimis pagalbą. Agentūra patikrina visas su pareiškėju susijusias įmones, nurodytas pateiktoje „Vienos įmonės“ deklaracijoje pagal Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos parengtą ir interneto svetainėje http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/vienos-imones-deklaracijos-pagal-komisijos-reglamenta-es-nr-1407-2013 paskelbtą rekomenduojamą formą (toliau – „Vienos įmonės“ deklaracija), taip pat Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Registras), patikrina, ar teikiama pagalba neviršys leidžiamo de minimis pagalbos dydžio, kaip nustatyta Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnyje. Agentūrai priėmus sprendimą skirti finansavimą projektą, Agentūra duomenis apie suteiktą nereikšmingą (de minimis) pagalbą ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo priimto sprendimo ją suteikti registruoja Registre;
8.5. jis yra įvykdęs įsipareigojimus, susijusius su mokesčių, įskaitant socialinio draudimo įmokas, mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus (toliau – įsipareigojimai). Ši nuostata netaikoma, jei: pareiškėjas yra įsipareigojęs sumokėti mokesčius, įskaitant socialinio draudimo įmokas, ir dėl to yra laikomas įvykdžiusiu įsipareigojimus; pareiškėjo įsiskolinimo suma neviršija 50 Eur; pareiškėjas yra įtrauktas į Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viešai skelbiamą sąrašą „Juridiniai asmenys, kuriems be pateikto prašymo taikomos mokestinės pagalbos priemonės dėl COVID-19“;
8.6. jam nėra iškelta byla dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ekonominės veiklos arba jis nėra likviduojamas, nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras atlikti ne teismo tvarka;
8.7. jis yra pateikęs Juridinių asmenų registrui metinių finansinių ataskaitų rinkinius, taip pat metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius, kaip nustatyta Juridinių asmenų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 „Dėl Juridinių asmenų registro įsteigimo ir Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“.
9. Kai pareiškėjui mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas yra atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas, su paraiška turi būti pateiktos dokumentų, patvirtinančių mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimo atidėjimą, kopijos.
III SKYRIUS
REIKALAVIMAI PROJEKTAMS
13. Projekto veiklos turi būti pradėtos įgyvendinti ne vėliau kaip per 1 mėnesį nuo finansavimo skyrimo sutarties sudarymo dienos.
15. Projekto veiklos negali būti finansuotos ar finansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (arba) savivaldybės, Europos Sąjungos struktūrinių fondų, kitų Europos Sąjungos finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir, sumokėti už kurias skyrus Agentūros finansavimą, jos būtų pripažintos tinkamomis finansuoti ir (arba) apmokėtos daugiau nei vieną kartą.
IV SKYRIUS
TINKAMŲ FINANSUOTI IŠLAIDŲ IR FINANSAVIMO REIKALAVIMAI
16. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su Aprašo 5 punkte nurodytų inovacinių veiklų įgyvendinimu, būti patirtos projekto vykdytojo 2020 m. kovo 1 d.–2020 m. gruodžio 5 d. laikotarpiu.
17. Tinkamų finansuoti išlaidų kategorijos:
17.1. tiesioginės išlaidos:
17.1.1. projekto veiklas vykdančio personalo darbo apmokėjimo (darbo užmokesčio ir susijusių darbdavio įsipareigojimų) išlaidos arba su darbo santykiais ar jų esmę atitinkančiais santykiais susijusios išlaidos (toliau – darbo užmokesčio išlaidos);
18. Tinkamų finansuoti išlaidų didžiausia galima suma pagal projekto veiklas:
19. Tinkamų finansuoti tiesioginių išlaidų didžiausia galima suma pagal tinkamų finansuoti išlaidų kategorijas:
19.5. Aprašo 17.1.5 papunktyje nurodytoms išlaidoms – 5 tūkst. Eur (kai pareiškėjas yra didelė įmonė arba SVV subjektas) arba 30 tūkst. Eur (kai pareiškėjas yra asociacija);
20. Tinkamos finansuoti netiesioginės išlaidos apmokamos taikant fiksuotąją normą, kuri yra 10 proc. visų projekto tinkamų finansuoti tiesioginių išlaidų. Netiesioginių išlaidų patvirtinimo dokumentai Agentūrai neteikiami.
21. Aprašo 17.1.1 papunktyje nurodytos darbo užmokesčio išlaidos apmokamos taikant Privačių juridinių asmenų projektų vykdančiojo personalo bei dalyvių darbo užmokesčio fiksuotąjį įkainį. Fiksuotojo įkainio dydis yra nustatytas vadovaujantis Privačių juridinių asmenų projektų vykdančiojo personalo bei dalyvių darbo užmokesčio fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimo ataskaita, kuri skelbiama interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt. Fiksuotojo įkainio dydis turizmo sektoriaus darbuotojams yra 6,81 Eur/val. Fiksuotojo įkainio dydis yra maksimalus.
22. Aprašo 17.1.1 papunktyje nurodytos darbo užmokesčio išlaidos turi būti susijusios su Aprašo 5.1–5.3 papunkčiuose nurodytų veiklų įgyvendinimu.
23. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis, apskaičiuojama nuo Aprašo
5.1–5.3 papunkčiuose nurodytoms inovacinėms veikloms įgyvendinti skirtų tinkamų finansuoti išlaidų, yra 100 proc.
24. Tinkamas finansuoti išlaidas Agentūra apmoka avansu (ne daugiau kaip 50 proc. finansavimo skyrimo sutartyje nurodytos sumos) ir kompensavimo būdu finansavimo skyrimo sutartyje nustatyta tvarka. Jei Agentūra finansavimo skyrimo sutartyje nustatytais atvejais ir tvarka priima sprendimą nutraukti finansavimo skyrimo sutartį, Agentūra inicijuoja išmokėtų projektui skirtų finansavimo lėšų grąžinimą. Agentūra apie priimtą sprendimą dėl lėšų grąžinimo ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos sutartyje nurodytu elektroniniu paštu informuoja projekto vykdytoją. Projekto vykdytojas grąžintinas lėšas turi grąžinti ne vėliau kaip iki sprendime dėl lėšų grąžinimo nurodyto termino pabaigos. Grąžintinų lėšų sumą projekto vykdytojas turi pervesti į sprendime dėl lėšų grąžinimo nurodytą (-as) Agentūros (-ų) kredito įstaigos sąskaitą (-as). Projekto vykdytojui negrąžinus grąžintinų lėšų per sprendime dėl lėšų grąžinimo nurodytą terminą, skaičiuojami delspinigiai Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
25. Netinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos:
25.3. pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM), kurį pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus galima įtraukti į PVM atskaitą, net jeigu toks PVM į atskaitą įtrauktas nebuvo;
25.7. nepagrįstai didelės išlaidos (Agentūra turi teisę atlikusi rinkos kainų analizę pripažinti netinkamomis finansuoti tą išlaidų dalį, kuri viršija analizės išvadoje nurodytą konkrečioms išlaidoms nustatytą didžiausią rinkos kainą);
25.8. išlaidos, patirtos iš projekto vykdytojo ar jo darbuotojo įsigyjant paslaugas (įskaitant ir paslaugas ar darbus, kurie teikiami pagal autorines) arba įsigyjant ar nuomojant trumpalaikį ir ilgalaikį turtą. Projekto vykdytojai negali sudaryti darbo ir savanoriško darbo sutarčių su tuo pačiu projekto veiklas įgyvendinančiu darbuotoju;
25.9. išlaidos, kurios buvo apmokėtos ar yra apmokamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (arba) savivaldybės, Europos Sąjungos struktūrinių fondų, kitų Europos Sąjungos finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir kurioms apmokėti skyrus Agentūros finansavimą jos būtų pripažintos tinkamomis finansuoti ir (arba) apmokėtos daugiau nei vieną kartą;
V SKYRIUS
PARAIŠKŲ TEIKIMAS, VERTINIMAS, SPRENDIMŲ PRIĖMIMAS
26. Paraiškos Agentūrai teikiamos pagal Agentūros direktoriaus įsakymais tvirtinamuose kvietimuose teikti paraiškas nustatytą tvarką ir iki juose nustatyto termino. Kvietimai skelbiami Agentūros interneto svetainėje www.mita.lrv.lt.
27. Paraiškos užpildomos pagal Aprašo 1 priede nustatytą formą ir teikiamos elektroninėmis priemonėmis per Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros informacinę sistemą (MTEPIS) kartu su kitais kvietime teikti paraiškas ir paraiškoje nurodytais dokumentais. Siekdamas pagrįsti prašomas finansuoti išlaidas pareiškėjas privalo pateikti ne mažiau kaip tris komercinius pasiūlymus. Pareiškėjas gali pateikti mažiau kaip tris komercinius pasiūlymus, jeigu prekes pateikti ir (ar) paslaugas suteikti gali mažiau kaip trys tiekėjai dėl objektyvių priežasčių ir nėra jokios kitos priimtinos alternatyvos.
28. Paraiškų vertinimą atlieka Agentūros direktoriaus įsakymu iš ne mažiau kaip 3 asmenų sudaryta darbo grupė (toliau – Darbo grupė). Darbo grupės sudarymą ir darbo organizavimo tvarką nustato Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtintas Darbo grupių darbo reglamentas. Darbo grupė turi teisę prašyti pareiškėjo patikslinti paraiškoje ir su paraiška pateiktuose dokumentuose nurodytą informaciją, nustačiusi ne trumpesnį kaip 3 darbo dienų terminą. Pareiškėjas dokumentus, informaciją, duomenis tikslina ta apimtimi, kuri yra nurodoma Darbo grupės prašyme patikslinti informaciją, nekeisdamas paraiškos turinio. Jeigu pareiškėjas dokumentų, informacijos, duomenų nepatikslina arba pateikti patikslinti dokumentai ar duomenys yra nepakankami, darbo grupė paraišką atmeta ir nurodo atmetimo priežastis. Apie tai Agentūra informuoja pareiškėją paraiškoje nurodytu elektroninio pašto adresu per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo.
Punkto pakeitimai:
Nr. 4-906, 2020-10-20, paskelbta TAR 2020-10-20, i. k. 2020-21750
29. Paraiškų vertinimas atliekamas vykdant tęstinę projektų atranką. Tęstinės projektų atrankos būdu atrenkamos paraiškos įvertinamos ne vėliau kaip 30 kalendorinių dienų nuo paraiškos gavimo dienos. Jeigu Agentūra, darbo grupės nariai ar ekspertai prašo pareiškėjo patikslinti paraiškoje ir su paraiška pateiktuose dokumentuose nurodytą informaciją ar duomenis, šis terminas nustatytam laikotarpiui pratęsiamas informacijai patikslinti. Pateiktos paraiškos vertinamos ir sprendimai siūlyti Agentūros direktoriui skirti finansavimą paraiškoms arba atmesti paraiškas priimami pagal paraiškų pateikimo eilę. Jei pagal Darbo grupės priimtus sprendimus siūlyti Agentūros direktoriui skirti finansavimą paraiškoms siūloma skirti suma viršija kvietimu teikti paraiškas planuojamą skirti finansavimo sumą, finansuotinos paraiškos, kurioms skyrus finansavimą būtų viršijama kvietimu teikti paraiškas planuojama skirti finansavimo suma, darbo grupės sprendimu įtraukiamos į rezervinį sąrašą. Į rezervinį sąrašą paraiškos įtraukiamos pagal paraiškų pateikimo eilę. Atsiradus teisiniam ir faktiniam pagrindui skirti finansavimą į rezervinį sąrašą įtrauktoms paraiškoms, darbo grupė priima sprendimą per 10 darbo dienų siūlyti Agentūros direktoriui skirti finansavimą į rezervinį sąrašą įtrauktoms paraiškoms. Į rezervinį sąrašą įtrauktoms paraiškoms finansavimas skiriamas pagal paraiškų pateikimo eilę.
Punkto pakeitimai:
Nr. 4-906, 2020-10-20, paskelbta TAR 2020-10-20, i. k. 2020-21750
30. Tęstinė projektų atranka baigiama anksčiau, jeigu pagal darbo grupės priimtus sprendimus siūlyti Agentūros direktoriui skirti finansavimą paraiškoms siūloma skirti ir pagal pateiktas naujas paraiškas prašomų finansuoti išlaidų suma viršija kvietimu teikti paraiškas planuojamą skirti finansavimo sumą kvietime teikti paraiškas nurodytu dydžiu.
31. Paraiškoms vertinti organizuojami darbo grupės posėdžiai. Darbo grupės reglamentas tvirtinamas Agentūros direktoriaus įsakymu. Darbo grupės posėdžiai gali vykti elektroninėmis ryšių priemonėmis. Darbo grupė įvertina paraiškas ir užpildo Paraiškos vertinimo lentelės Aprašo 2 priede nustatytą formą. Atsižvelgdama į paraiškų vertinimo rezultatus ir turimus asignavimus, darbo grupė priima sprendimus siūlyti Agentūros direktoriui skirti finansavimą paraiškoms, įtraukti paraiškas į rezervinį sąrašą arba atmesti paraiškas. Darbo grupė siūlo Agentūros direktoriui skirti mažesnį, nei prašoma paraiškoje, finansavimą, jei įvertinusi prašomas finansuoti išlaidas nustato, kad dalis prašomų finansuoti išlaidų yra netinkamos finansuoti.
Punkto pakeitimai:
Nr. 4-906, 2020-10-20, paskelbta TAR 2020-10-20, i. k. 2020-21750
32. Apie darbo grupės sprendimą pareiškėjas informuojamas paraiškoje nurodytu elektroninio pašto adresu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo. Priėmus sprendimą atmesti paraišką, pareiškėjui nurodomos atmetimo priežastys.
33. Atsižvelgdamas į darbo grupės sprendimus siūlyti skirti finansavimą paraiškoms, Agentūros direktorius priima įsakymus dėl finansavimo skyrimo. Per 15 kalendorinių dienų nuo įsakymo dėl finansavimo skyrimo priėmimo tarp pareiškėjo ir Agentūros sudaroma finansavimo skyrimo sutartis. Per nurodytą terminą nesudarius finansavimo skyrimo sutarties dėl pareiškėjo kaltės arba dėl aplinkybių, kurios priklauso nuo pareiškėjo, Agentūros direktorius priima sprendimą dėl sprendimo skirti finansavimą pripažinimo negaliojančiu. Apie sprendimo skirti finansavimą pripažinimą negaliojančiu pareiškėjas informuojamas paraiškoje nurodytu elektroninio pašto adresu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo.
VI SKYRIUS
ATSISKAITYMO IR IŠLAIDŲ APMOKĖJIMO SĄLYGOS IR TVARKA
34. Per 15 dienų nuo projekto veiklų įgyvendinimo projekto vykdytojas turi pateikti Agentūrai projekto vykdytojo parengtą ataskaitą pagal Aprašo 3 priede nustatytą formą, rezultatų pasiekimą įrodančius dokumentus, išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentus (darbo laiko apskaitos žiniaraščius, sutartis, sąskaitas faktūras, kvitus, mokėjimo dokumentus, priėmimo–perdavimo aktus ir kitus išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentus). Finansavimo skyrimo sutartyje gali būti nustatyti papildomi projekto vykdytojo privalomi pateikti atsiskaitymo dokumentai.
35. Jei Agentūra nustato, kad visos arba dalis prašomų finansuoti išlaidų nėra tiesiogiai susijusios su Aprašo 5 punkte nurodytų inovacinių veiklų įgyvendinimu arba nėra patirtos projekto vykdytojo Aprašo 16 punkte nurodytu laikotarpiu, arba neatitinka tinkamų finansuoti išlaidų ir finansavimo reikalavimų, tokias išlaidas ji pripažįsta netinkamomis finansuoti.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
37. Informacija apie kvietimus teikti paraiškas ir kita pareiškėjams aktuali su Aprašo įgyvendinimu susijusi informacija skelbiama Agentūros interneto svetainėje www.mita.lrv.lt.
38. Dokumentai, įskaitant asmens duomenis, tvarkomi ir saugomi vadovaujantis Lietuvos vyriausiojo archyvaro įsakymu patvirtintomis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis.
39. Agentūra turi teisę tvarkyti su Aprašo įgyvendinimu susijusius asmens duomenis. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva Nr. 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas). Asmens duomenys tvarkomi apskaitos ir audito tikslais bei tikrinant nurodytos pareiškėjo informacijos tikrumą. Su Aprašo įgyvendinimu susiję asmens duomenys Agentūroje tvarkomi ir saugomi 10 metų nuo paskutinio dokumento pagal Aprašą gavimo datos. Agentūrai tvarkant asmens duomenis duomenų subjektų teisės įgyvendinamos vadovaujantis Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtintu Asmens duomenų tvarkymo ir duomenų subjektų teisių įgyvendinimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje aprašu.
40. Finansavimą gavusių pareiškėjų sąrašas, kuriame nurodyti finansuojami projektai ir jiems skirtas finansavimas, skelbiamas Agentūros interneto svetainėje www.mita.lrv.lt.
Priemonės „Turizmo inovacijos“
taikymo tvarkos aprašo
1 priedas
(Priemonės „Turizmo inovacijos“ paraiškos forma)
PRIEMONĖS „TURIZMO INOVACIJOS“ PARAIŠKA
(Elektroninėje paraiškos formoje pildomų laukų išdėstymo tvarka nebūtinai atitinka šioje paraiškos formoje nurodytą laukų išdėstymo tvarką)
(Data)
Kvietimo numeris |
|
Projekto pavadinimas |
|
1. Pareiškėjo duomenys
1.1. |
Pavadinimas |
|
1.2. |
Juridinio asmens kodas |
|
1.3. |
Pridėtinės vertės mokesčio (PVM) mokėtojo kodas |
|
1.4. |
Juridinio asmens buveinės adresas |
|
1.5. |
Tel. numeris |
|
1.6. |
El. pašto adresas |
|
1.7. |
Banko sąskaitos numeris |
|
1.8. |
Vadovo vardas ir pavardė, pareigos |
|
1.9. |
Kontaktinio asmens vardas ir pavardė, pareigos, tel. numeris, el. pašto adresas |
|
2. Informacija apie planuojamą inovacinę veiklą
2.1. |
Planuojamos vykdyti veiklos |
□ turizmo paslaugų kūrimas ir tobulinimas □ turizmo paslaugų rinkodara □ turizmo sektoriaus darbuotojų mokymai |
2.2. |
Veiklų aprašymas (aprašyti veiklas pagal kiekvieną planuojamą vykdyti veiklą) |
|
2.3. |
Planuojami rezultatai (aprašyti rezultatus, jų naujumą /aktualumą įmonės plėtrai pagal kiekvieną planuojamą vykdyti veiklą) |
|
2.4. |
Planuojama veiklų įgyvendinimo pradžia |
|
2.5. |
Planuojama veiklų įgyvendinimo pabaiga |
|
3. Prašomos finansuoti išlaidos
Nr. |
Išlaidų kategorija |
Suma (Eur) |
Pagrindimas |
3.1. |
Tiesioginės išlaidos |
|
3.1.1.5 + 3.1.2.4 + 3.1.3.3 |
3.1.1. Turizmo paslaugų kūrimas ir tobulinimas |
|||
3.1.1.1. |
Darbo užmokesčio išlaidos* |
|
6,81 Eur/val. * planuojamų darbo valandų skaičius |
3.1.1.2. |
Programinės įrangos ir (ar) duomenų bazių kūrimo išlaidos (iki 20 tūkst. Eur) |
|
Komerciniai pasiūlymai |
3.1.1.3. |
Intelektinės nuosavybės apsaugos ir (ar) teisių į ją įsigijimo išlaidos (iki 10 tūkst. Eur) |
|
Komerciniai pasiūlymai |
3.1.1.4. |
Trumpalaikio ir (ar) ilgalaikio turto įsigijimo arba nuomos išlaidos** |
|
Komerciniai pasiūlymai |
3.1.1.5. |
3.1.1. veiklos išlaidų suma (iki 20 tūkst. Eur) |
|
3.1.1.1 + 3.1.1.2 + 3.1.1.3 + 3.1.1.4 |
3.1.2. Turizmo paslaugų rinkodara |
|||
3.1.2.1. |
Darbo užmokesčio išlaidos* |
|
6,81 Eur/val. * planuojamų darbo valandų skaičius |
3.1.2.2. |
Rinkodaros ir (ar) prekių ženklų vertės kūrimo išlaidos (iki 10 tūkst. Eur) |
|
Komerciniai pasiūlymai |
3.1.2.3. |
Trumpalaikio ir (ar) ilgalaikio turto įsigijimo arba nuomos išlaidos** |
|
Komerciniai pasiūlymai |
3.1.2.4. |
3.1.2. veiklos išlaidų suma (iki 10 tūkst. Eur) |
|
3.1.2.1 + 3.1.2.2 + 3.1.2.3 |
3.1.3. Turizmo sektoriaus darbuotojų mokymai |
|||
3.1.3.1. |
Darbuotojų mokymų ir su mokymų organizavimu susijusių paslaugų įsigijimo išlaidos |
|
Komerciniai pasiūlymai |
3.1.3.2. |
Trumpalaikio ir (ar) ilgalaikio turto įsigijimo arba nuomos išlaidos** |
|
Komerciniai pasiūlymai |
3.1.3.3. |
3.1.3. veiklos išlaidų suma (iki 5 / 30 tūkst. Eur) |
|
3.1.3.1 + 3.1.3.2 |
3.2. |
Netiesioginės išlaidos |
|
3.1*0,1 |
3.3. |
IŠLAIDŲ SUMA |
|
3.1 + 3.2 |
* didžiausia galima darbo užmokesčio išlaidų suma visoms projekto veikloms – 10 tūkst. Eur
** didžiausia galima trumpalaikio ir (ar) ilgalaikio turto įsigijimo arba nuomos išlaidų suma visoms projekto veikloms – 5 tūkst. Eur
4. Pareiškėjo deklaracija
4.1. |
Paraiškoje ir su paraiška pateiktuose dokumentuose nurodyta informacija yra teisinga. |
□ |
4.2. |
Mano atstovaujamas pareiškėjas: yra įvykdęs įsipareigojimus, susijusius su mokesčių, įskaitant socialinio draudimo įmokas, mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus (toliau – įsipareigojimai); arba yra įsipareigojęs sumokėti mokesčius, įskaitant socialinio draudimo įmokas, ir dėl to yra laikomas įvykdžiusiu įsipareigojimus; arba jo įsiskolinimo suma neviršija 50 Eur; arba yra įtrauktas į Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viešai skelbiamą sąrašą „Juridiniai asmenys, kuriems be pateikto prašymo taikomos mokestinės pagalbos priemonės dėl COVID-19“. |
□ |
4.3. |
Mano atstovaujamam pareiškėjui nėra iškelta byla dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ekonominės veiklos arba jis nėra likviduojama, nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras atlikti ne teismo tvarka. |
□ |
4.4. |
Mano atstovaujamas pareiškėjas yra pateikęs Juridinių asmenų registrui metinių finansinių ataskaitų rinkinius, taip pat metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius, kaip nustatyta Juridinių asmenų registro nuostatuose. |
□ |
4.5. |
Mano atstovaujamas pareiškėjas užtikrina, kad paraiškoje nurodytos veiklos nėra finansuotos ar finansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (arba) savivaldybės, Europos Sąjungos struktūrinių fondų, kitų Europos Sąjungos finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir kurioms apmokėti skyrus Agentūros finansavimą jos būtų pripažintos tinkamomis finansuoti ir (arba) apmokėtos daugiau nei vieną kartą. |
□ |
4.6. |
Su tinkamų finansuoti išlaidų ir finansavimo reikalavimais, atsiskaitymo ir išlaidų apmokėjimo sąlygomis ir tvarka susipažinau ir sutinku. |
□ |
4.7. |
Sutinku, kad, mano atstovaujamam pareiškėjui gavus finansavimą, informacija apie skirtą finansavimą būtų skelbiama Agentūros interneto svetainėje www.mita.lrv.lt. |
□ |
Pridedami dokumentai:
3. Darbo užmokesčio išlaidų suvestinė (inovacinę veiklą planuojančių vykdyti darbuotojų vardai ir pavardės, pareigos, planuojamos vykdyti veiklos, planuojamų darbo valandų skaičius).
Priemonės „Turizmo inovacijos“
taikymo tvarkos aprašo
2 priedas
(Priemonės „Turizmo inovacijos“ paraiškos vertinimo lentelės forma)
PARAIŠKOS VERTINIMO LENTELĖ
Data
Kvietimo numeris |
|
Pareiškėjo pavadinimas |
|
I. Atitiktis paraiškos pateikimo, pareiškėjo, remiamų veiklų, projekto, tinkamų finansuoti išlaidų ir finansavimo reikalavimams
Eil. Nr. |
Reikalavimai |
Taip |
Ne |
1. |
Paraiška pateikta laikantis kvietime teikti paraiškas nustatytos tvarkos ir termino. |
□ |
□ |
2. |
Paraiška užpildyta pagal Inovacinės veiklos turizmo sektoriuje skatinimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) 1 priede nustatytą formą ir pateikta elektroninėmis priemonėmis per Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros informacinę sistemą (MTEPIS) kartu su kitais kvietime teikti paraiškas ir paraiškoje nurodytais dokumentais. |
□ |
□ |
3. |
Pareiškėjas atitinka Aprašo 8 punkte nustatytus reikalavimus. |
□ |
□ |
4. |
Projekto veiklos atitinka Aprašo 5 punkte nustatytus reikalavimus. |
□ |
□ |
5. |
Projektas atitinka Aprašo III skyriuje nustatytus reikalavimus. |
□ |
□ |
6. |
Prašomos finansuoti išlaidos ir jų suma atitinka Aprašo IV skyriuje nustatytus reikalavimus. |
□ |
□ |
Sprendimas: siūlyti Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros direktoriui skirti finansavimą paraiškai / skirti finansavimą paraiškai, bet mažesnį, nei prašoma paraiškoje / atmesti paraišką (išbraukti netinkamus)
Pildoma, jei darbo grupė paraiškai siūlo skirti mažesnį, nei prašomas, finansavimą:
Prašomų finansuoti išlaidų kategorija |
Pareiškėjo prašomų finansuoti išlaidų suma (Eur) |
Darbo grupės siūlomų finansuoti išlaidų suma (Eur) |
Komentaras |
|
|
|
|
|
|
|
|
Darbo grupė:
Darbo grupės nario pareigos, parašas, vardas ir pavardė
Priemonės „Turizmo inovacijos“
taikymo tvarkos aprašo
3 priedas
(Ataskaitos už priemonės „Turizmo inovacijos“ projektą forma)
ATASKAITA
UŽ PRIEMONĖS „TURIZMO INOVACIJOS“ PROJEKTĄ
Data
Sutarties data, Nr. |
|
Projekto vykdytojo pavadinimas |
1. Informacija apie vykdytą inovacinę veiklą
Vykdytos veiklos |
□ turizmo paslaugų kūrimas ir tobulinimas □ turizmo paslaugų rinkodara □ turizmo sektoriaus darbuotojų mokymai |
Veiklų aprašymas (aprašyti veiklas pagal kiekvieną planuotą vykdyti veiklą) |
|
Pasiekti rezultatai (aprašyti rezultatus pagal kiekvieną planuotą vykdyti veiklą) |
|
2. Prašomos finansuoti išlaidos
Eil. Nr. |
Išlaidų kategorija (pagal Priemonės „Turizmo inovacijos“ tvarkos aprašo 17 punktą) |
Suma (Eur) |
Išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų rekvizitai |
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
3. |
|
|
|
4. |
|
|
|
5. |
|
|
|
(..) |
|
|
|
IŠLAIDŲ SUMA (Eur) |
|
- |
Pridedami dokumentai:
1. Rezultatų pasiekimą įrodantys dokumentai.
2. Išlaidas pagrindžiantys ir išlaidų apmokėjimą įrodantys dokumentai.
Projekto vykdytojo vadovo pareigos, parašas, vardas ir pavardė
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija, Įsakymas
Nr. 4-906, 2020-10-20, paskelbta TAR 2020-10-20, i. k. 2020-21750
Dėl Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2020 m. birželio 1 d. įsakymo Nr. 4-388 „Dėl Priemonės „Turizmo inovacijos“ taikymo aprašo patvirtinimo“ pakeitimo