Suvestinė redakcija nuo 2017-11-16 iki 2019-11-08
Įsakymas paskelbtas: TAR 2016-02-11, i. k. 2016-02623
LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 7 PRIORITETO „KOKYBIŠKO UŽIMTUMO IR DALYVAVIMO DARBO RINKOJE SKATINIMAS“ ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS NR. 07.1.1-CPVA-R-305 „MODERNIZUOTI SAVIVALDYBIŲ KULTŪROS INFRASTRUKTŪRĄ“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. 1 PATVIRTINIMO
2016 m. vasario 10 d. Nr. ĮV- 98
Vilnius
Pakeistas teisės akto pavadinimas:
Nr. ĮV-1077, 2017-11-14, paskelbta TAR 2017-11-15, i. k. 2017-18035
Vadovaudamasis Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą“, 6.2.7. papunkčiu, 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“ 65 punktu,
t v i r t i n u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ įgyvendinimo priemonės Nr. 07.1.1-CPVA-R-305 „Modernizuoti savivaldybių kultūros infrastruktūrą“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 1 (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2016 m. vasario 10 d. įsakymu
Nr. ĮV-98
(Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2016 m. liepos 12 d. įsakymo
Nr. ĮV-612 redakcija)
2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 7 PRIORITETO „KOKYBIŠKO UŽIMTUMO IR DALYVAVIMO DARBO RINKOJE SKATINIMAS“ ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS NR. 07.1.1-CPVA-R-305 „MODERNIZUOTI SAVIVALDYBIŲ KULTŪROS INFRASTRUKTŪRĄ“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS NR. 1
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ įgyvendinimo priemonės Nr. 07.1.1-CPVA-R-305 „Modernizuoti savivaldybių kultūros infrastruktūrą“ projektų finansavimo sąlygų aprašas Nr. 1 (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paraiškas finansuoti iš Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamus projektus (toliau – paraiška) pagal 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2014 m. rugsėjo 8 d. įgyvendinimo sprendimu, kuriuo patvirtinami tam tikri „2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos“ elementai, kad, siekiant investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslo, iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, Europos socialinio fondo ir specialaus asignavimo Jaunimo užimtumo iniciatyvai būtų teikiama parama Lietuvai (apie nurodytą sprendimą Europos Komisija pranešė dokumentu Nr. C(2014)6397) (toliau – Veiksmų programa), 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ įgyvendinimo priemonės Nr. 07.1.1-CPVA-R-305 „Modernizuoti savivaldybių kultūros infrastruktūrą“ (toliau – Priemonė) finansuojamas veiklas, projektų vykdytojai, taip pat institucijos, atliekančios paraiškų vertinimą, atranką ir iš ES struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų (toliau – projektas) įgyvendinimo priežiūrą.
2. Aprašas parengtas vadovaujantis:
2.1. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (OL 2014 L 187, p.1–78) (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 651/2014);
2.2. Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą“ (toliau – Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo taisyklės);
2.3. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų taisyklės);
2.4. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2015 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. ĮV-326 „Dėl Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioritetų įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Priemonių įgyvendinimo planas);
3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose bei 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“.
4. Apraše vartojamos kitos sąvokos:
4.1. Kilnojamosios kultūros vertybės – suprantamos taip kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos kilnojamųjų kultūros vertybių įstatyme;
4.2. Kultūros infrastruktūra – kultūros infrastruktūros objektas, kaip tai apibrėžta Kultūros objektų aktualizavimo programoje;
4.3. Kultūros infrastruktūros kompleksiškas atnaujinimas – statybos darbų kultūros infrastruktūros objektuose atlikimas, ir (ar) būtinos įrangos įsigijimas bei sumontavimas, taip užtikrinant kultūrinių veiklų, numatytų patvirtintame projektiniame pasiūlyme ir investicijų projekte, tinkamą vykdymą.
4.4. Kultūros paslauga – kultūrinės veiklos, kaip ji apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014, 53 straipsnio 2 dalyje, lankytojams ir (arba) dalyviams teikiama paslauga;
4.5. Kultūros produktas – atsižvelgiant į kultūros infrastruktūros objekte vykdomą kultūrinę veiklą, kaip ji apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014, 53 straipsnio 2 dalyje, kuriamas (-i) kultūros produktas (-ai), skirtas (-i) kultūros paslaugai (-oms) teikti;
5. Priemonės įgyvendinimą administruoja Lietuvos Respublikos kultūros ministerija (toliau – Ministerija) ir viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – įgyvendinančioji institucija).
8. Pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatoma skirti iki 23.773.855,00 Eur ( dvidešimt trijų milijonų septynių šimtų septyniasdešimt trijų tūkstančių aštuonių šimtų penkiasdešimt penkių eurų), iš kurių iki 23.773.855,00 Eur (dvidešimt trijų milijonų septynių šimtų septyniasdešimt trijų tūkstančių aštuonių šimtų penkiasdešimt penkių eurų) – ES struktūrinių fondų (Europos regioninės plėtros fondo (toliau – ERPF)) lėšos.
9. Pagal Aprašą skiriamų finansavimo lėšų paskirstymas regionams:
Regiono pavadinimas |
ES lėšų suma, Eur |
Alytaus |
1.198.165,51 |
Kauno |
1.198.165,51 |
Klaipėdos |
691.898,39 |
Marijampolės |
1.029.409,81 |
Panevėžio |
860.654,10 |
Šiaulių |
1.366.921,22 |
Tauragės |
691.898,39 |
Telšių |
691.898,39 |
Utenos |
4.766.921,22 |
Vilniaus |
1.366.921,22 |
Iš viso: |
13.862.853,76 |
10. Pagal Aprašą skiriamų finansavimo lėšų paskirstymas miestams:
Miestas |
ES lėšų suma, Eur |
Vilnius |
2.396.924,12 |
Kaunas |
2.396.924,12 |
Klaipėda |
1.698.462,06 |
Šiauliai |
2.220.228,88 |
Panevėžys |
1.198.462,06 |
Iš viso: |
9.911.001,24 |
11. Priemonei skirtos ES struktūrinių fondų lėšos, dėl kurių kasmet turi būti pasirašytos projektų sutartys, pagal regionus:
Regiono / miesto pavadinimas |
ES lėšų suma, Eur |
|||||||
2014 m. |
2015 m. |
2016 m. |
2017 m. |
2018 m. |
2019 m. |
2020 m. |
Iš viso konkrečiam regionui per 2014–2020 m. |
|
Alytaus |
0 |
0 |
599.080,00 |
599.085,51 |
0 |
0 |
0 |
1.198.165,51 |
Kauno |
0 |
0 |
599.080,00 |
599.085,51 |
0 |
0 |
0 |
1.198.165,51 |
Klaipėdos |
0 |
0 |
345.900,00 |
345.998,39 |
0 |
0 |
0 |
691.898,39 |
Marijampolės |
0 |
0 |
514.700,00 |
514.709,81 |
0 |
0 |
0 |
1.029.409,81 |
Panevėžio |
0 |
0 |
430.300,00 |
430.354,10 |
0 |
0 |
0 |
860.654,10 |
Šiaulių |
0 |
0 |
683.460,00 |
683.461,22 |
0 |
0 |
0 |
1.366.921,22 |
Tauragės |
0 |
0 |
345.900,00 |
345.998,39 |
0 |
0 |
0 |
691.898,39 |
Telšių |
0 |
0 |
345.900,00 |
345.998,39 |
0 |
0 |
0 |
691.898,39 |
Utenos |
0 |
0 |
4.083.460,00 |
683.461,22 |
0 |
0 |
0 |
4.766.921,22 |
Vilniaus |
0 |
0 |
683.460,00 |
683.461,22 |
0 |
0 |
0 |
1.366.921,22 |
Iš viso regionams konkrečiais metais: |
0 |
0 |
8.631.240,00 |
5.231.613,76 |
0 |
0 |
0 |
13.862.853,76 |
Vilnius |
0 |
0 |
1.198.400,00 |
1.198.524,12 |
0 |
0 |
0 |
2.396.924,12 |
Kaunas |
0 |
0 |
1.198.400,00 |
1.198.524,12 |
0 |
0 |
0 |
2.396.924,12 |
Klaipėda |
0 |
0 |
849.200,00 |
849.262,06 |
0 |
0 |
0 |
1.698.462,06 |
Šiauliai |
0 |
0 |
1.110.100,00 |
1.110.128,88 |
0 |
0 |
0 |
2.220.228,88 |
Panevėžys |
0 |
0 |
599.200,00 |
599.262,06 |
0 |
0 |
0 |
1.198.462,06 |
Iš viso miestams konkrečiais metais |
0 |
0 |
4.955.300,00 |
4.955.701,24 |
0 |
0 |
0 |
9.911.001,24 |
Iš viso regionams ir miestams konkrečiais metais |
0 |
0 |
13.586.540,00 |
10.187.315,00 |
0 |
0 |
0 |
23.773.855,00 |
12. Priemonei skirtos ES struktūrinių fondų lėšos, kurios kasmet turi būti pripažįstamos deklaruotinomis, pagal regionus:
Regiono / miesto pavadinimas |
ES lėšų suma, Eur |
|||||||||
2015 m. |
2016 m. |
2017 m. |
2018 m. |
2019 m. |
2020 m. |
2021 m. |
2022 m. |
2023 m. |
Iš viso konkrečiam regionui per 2015–2023 m. |
|
Alytaus |
0 |
59.908,00 |
299.540,55 |
539.174,20 |
299.542,76 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1.198.165,51 |
Kauno |
0 |
59.908,00 |
299.540,55 |
539.174,20 |
299.542,76 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1.198.165,51 |
Klaipėdos |
0 |
34.590,00 |
172.959,84 |
311.349,36 |
172.999,20 |
0 |
0 |
0 |
0 |
691.898,39 |
Marijampolės |
0 |
51.470,00 |
257.350,98 |
463.233,92 |
257.354,91 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1.029.409,81 |
Panevėžio |
0 |
43.030,00 |
215.155,41 |
387.291,64 |
215.177,05 |
0 |
0 |
0 |
0 |
860.654,10 |
Šiaulių |
0 |
68.346,00 |
341.730,12 |
615.114,49 |
341.730,61 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1.366.921,22 |
Tauragės |
0 |
34.590,00 |
172.959,84 |
311.349,36 |
172.999,20 |
0 |
0 |
0 |
0 |
691.898,39 |
Telšių |
0 |
34.590,00 |
172.959,84 |
311.349,36 |
172.999,20 |
0 |
0 |
0 |
0 |
691.898,39 |
Utenos |
0 |
408.346,00 |
1.701.730,12 |
2.315.114,49 |
341.730,61 |
0 |
0 |
0 |
0 |
4.766.921,22 |
Vilniaus |
0 |
68.346,00 |
341.730,12 |
615.114,49 |
341.730,61 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1.366.921,22 |
Iš viso regionams konkrečiais metais: |
0 |
863.124,00 |
3.975.657,38 |
6.408.265,50 |
2.615.806,88 |
0 |
0 |
0 |
0 |
13.862.853,76 |
Vilnius |
0 |
119.840,00 |
599.212,41 |
1.078.609,65 |
599.262,06 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2.396.924,12 |
Kaunas |
0 |
119.840,00 |
599.212,41 |
1.078.609,65 |
599.262,06 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2.396.924,12 |
Klaipėda |
0 |
84.920,00 |
424.606,21 |
764.304,82 |
424.631,03 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1.698.462,06 |
Šiauliai |
0 |
111.010,00 |
555.052,89 |
999.101,55 |
555.064,44 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2.220.228,88 |
Panevėžys |
0 |
59.920,00 |
299.606,21 |
539.304,82 |
299.631,03 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1.198.462,06 |
Iš viso miestams konkrečiais metais |
0 |
495.530,00 |
2.477.690,12 |
4.459.930,50 |
2.477.850,62 |
0 |
0 |
0 |
0 |
9.911.001,24 |
Iš viso regionams ir miestams konkrečiais metais |
0 |
1.358.654,00 |
6.453.347,50 |
10.868.196,00 |
5.093.657,50 |
0 |
0 |
0 |
0 |
23.773.855,00 |
13. Priemonės tikslas – modernios, atitinkančios šiuolaikinės visuomenės poreikius kultūros infrastruktūros atnaujinimas, siekiant aukštesnės kultūros paslaugų kokybės, prieinamumo ir interaktyvumo, didesnės jų pridėtinės vertės ir paklausos kūrimo, skatinant papildomus lankytojų srautus, formuojant paklausą vietos verslams, didinant patrauklumą investicijoms, verslo plėtrai, naujų darbo vietų kūrimui tikslinėse teritorijose.
14. Pagal Aprašą remiama veikla: kultūros infrastruktūros kompleksiškas atnaujinimas tikslinėse teritorijose gerinant ir užtikrinant paslaugų prieinamumą ir kokybę.
15. Viešųjų juridinių asmenų, kurių savininko (dalininko) teises ir pareigas įgyvendina savivaldybės taryba arba Ministerija, objektai bei religinių bendruomenių ar bendrijų objektai, kurių projektai įtraukti į atitinkamą integruotą teritorijų vystymo programą, investicijos į kuriuos planuojamos regioninio planavimo būdu pagal Priemonę, negalės būti finansuojami pagal Ministerijos įgyvendinamas 05.4.1-CPVA-R-302 priemonę „Aktualizuoti savivaldybių kultūros paveldo objektus“ ir 05.4.1-CPVA-K-303 priemonę „Aktualizuoti viešąjį ir privatų kultūros paveldą“.
16. Pagal Apraše nurodytą remiamą veiklą regionų projektų sąrašas visam pagal Priemonę skirtam ES struktūrinių fondų lėšų regiono ar miesto limitui turi būti sudarytas iki 2016 m. gruodžio 31 d., o projektų sutartys pagal regionų projektų sąrašą turi būti pasirašytos iki 2017 m. gruodžio 31 d.
II SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PARTNERIAMS
18. Pagal Aprašą galimi pareiškėjai yra viešieji juridiniai asmenys, kurių savininko (dalininko) teises ir pareigas įgyvendina savivaldybės taryba arba Ministerija, ir kurių projektai įtraukti į atitinkamą integruotą teritorijų vystymo programą bei religinės bendruomenės ar bendrijos, kurių projektai įtraukti į atitinkamą integruotą teritorijų vystymo programą.
19. Galimi partneriai yra viešieji ir privatūs juridiniai asmenys. Privatūs partneriai galimi tik įgyvendinant viešos ir privačios partnerystės projektus, skirtus modernizuoti kultūros infrastruktūrą. Partnerystė projekte turi būti pagrįsta, teikti naudą ir prisidėti prie projekto tikslo įgyvendinimo.
III SKYRIUS
PROJEKTAMS TAIKOMI REIKALAVIMAI
20. Projektas turi atitikti Projektų taisyklių 10 skirsnyje nustatytus bendruosius projektų reikalavimus.
21. Projektas turi būti įtrauktas į atitinkamą integruotą teritorijų vystymo programą, t. y. projekto pareiškėjas, veiklos, finansavimo dydis ir šaltiniai turi atitikti integruotos teritorijų vystymo programos veiksmų plane nurodytą informaciją apie veiksmą.
22. Projektas turi atitikti šiuos 2014–2020 m. ES fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos komiteto 2015 m. liepos 9 d. posėdyje Nr. 8 patvirtintus specialiuosius projektų atrankos kriterijus:
22.1. Projektas turi atitikti Kultūros objektų aktualizavimo programos nuostatas. Laikoma, kad projektas atitinka šį specialųjį atrankos kriterijų, jei projekte numatomas tvarkyti kultūros infrastruktūros objektas įgyvendina Kultūros objektų aktualizavimo programos IV skyriaus 20–22 punktų nuostatas bei atitinka minėtos programos 23 punkte nustatytus bendruosius ir 25 punkte, arba 26 punkte, arba 27 punkte, arba 28 punkte, arba 29 punkte nustatytus specialiuosius reikalavimus. Projekto atitiktis minėtų punktų nuostatoms turi būti vertinama pilna apimtimi, t. y. visiems atitinkamo punkto papunkčiuose nustatytiems reikalavimams, kaip nurodoma Kultūros objektų aktualizavimo programoje;
22.2. Projektas turi atitikti regiono plėtros planą, patvirtintą regiono plėtros tarybos sprendimu. Laikoma, kad projektas atitinka šį specialųjį atrankos kriterijų, jei projektiniame pasiūlyme nurodytas projekto pareiškėjas, projekto veiklos atitinka regiono plėtros plano atitinkamoje priemonėje pateiktą informaciją, o finansavimo dydis neviršija regiono plėtros plane nurodytos finansavimo sumos pagal kiekvieną iš šaltinių;
22.3. Projektas turi atitikti savivaldybės strateginį veiklos planą. Laikoma, kad projektas atitinka šį specialųjį atrankos kriterijų, jei projektiniame pasiūlyme ir projekto paraiškoje nurodytos projekto veiklos atitinka savivaldybės strateginio veiklos plano atitinkamoje priemonėje numatytą priemonės vykdytoją ir jam pavestą įgyvendinti veiklos sritį.
23. Pagal šį Aprašą nefinansuojami didelės apimties projektai. Didelės apimties projektas suprantamas taip, kaip apibrėžta Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo taisyklių 2.26 papunktyje.
24. Vadovaujantis 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1301/2013 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir dėl konkrečių su investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslu susijusių nuostatų, kuriuo panaikinamas Reglamentas (EB) Nr. 1080/2006 (OL 2013 L 347, p. 289), 3 straipsnio 1 dalies (e) punktu pagal šį Aprašą finansuojamos tik nedidelės apimties investicijos. Nedidelių investicijų samprata pateikta Rekomendacijų dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, patvirtintų Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, Ekonomikos augimo veiksmų programos, Sanglaudos skatinimo veiksmų programos ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos valdymo komitetų 2014 m. liepos 4 d. protokolu Nr. 34 (su vėlesniais pakeitimais) (toliau – Rekomendacijos dėl projektų išlaidų atitikties) 2 priede „Nedidelės apimties investicijų“ (angl. „small scale infrastructure“) samprata“.
26. Tam tikrais atvejais dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti paraiškos pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų vykdymo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų taisyklių nustatyta tvarka, bet ne ilgiau kaip iki 2020 m. gruodžio 31 d.
27. Projektu turi būti siekiama produkto stebėsenos rodiklio „Modernizuoti kultūros infrastruktūros objektai“, kodas P.N.304, kurio skaičiavimo aprašas nustatytas Priemonių įgyvendinimo plane, paskelbtame ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt.
28. Projektu turi būti siekiama Aprašo 27 punkte nustatyto stebėsenos rodiklio reikšmės, atsižvelgiant į pateiktoje lentelėje konkrečiam regionui nustatytas tarpines ir galutines stebėsenos rodiklio reikšmes:
Regionas / Miestas |
Modernizuoti kultūros infrastruktūros objektai, skaičius (kodas P.N.304) |
|
Tarpinė reikšmė 2018 m. pab. |
Galutinė reikšmė 2023 m. pab. |
|
Alytaus regionas |
0 |
1 |
Kauno regionas |
1 |
1 |
Klaipėdos regionas |
0 |
1 |
Marijampolės regionas |
0 |
1 |
Panevėžio regionas |
0 |
1 |
Šiaulių regionas |
0 |
1 |
Tauragės regionas |
0 |
1 |
Telšių regionas |
0 |
1 |
Utenos regionas |
0 |
2 |
Vilniaus regionas |
1 |
1 |
Vilniaus miestas |
0 |
1 |
Kauno miestas |
0 |
1 |
Klaipėdos miestas |
0 |
1 |
Šiaulių miestas |
0 |
1 |
Panevėžio miestas |
0 |
1 |
Iš viso: |
2 |
16 |
29. Projekto parengtumui taikomi šie reikalavimai:
29.1. iki projektinio pasiūlymo pateikimo Regiono plėtros tarybai visi pareiškėjas turi:
29.1.1. parengti investicijų projektą, vadovaujantis Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodika, patvirtinta VšĮ Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2014 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 2014/8-337 „Dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo metodinių rekomendacijų patvirtinimo“ (toliau – Investicijų projektų metodika), kuri paskelbta ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt. Kartu su investicijų projektu turi būti užpildyta sąnaudų ir naudos analizės skaičiuoklė (Investicijų projektų metodikos dalis);
29.1.2. investicijų projekte pareiškėjas turi išnagrinėti projekto alternatyvas vadovaujantis Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodika, patvirtinta 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programos valdymo komiteto 2014 m. spalio 13 d. posėdžio protokolu Nr. 35 (toliau – Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodika). Projektams, kuriems įgyvendinti suplanuotų investicijų į investavimo objektus išlaidų suma, išskyrus (atėmus) joms tenkantį pridėtinės vertės mokestį (toliau – PVM) ir išlaidas, kurios yra apmokamos supaprastintai pagal iš anksto nustatytus dydžius (fiksuotuosius įkainius, fiksuotąsias sumas arba fiksuotąsias normas) (toliau – investicijų išlaidų suma), neviršija 300 000 eurų, rengiamas ir kartu su projektiniu pasiūlymu teikiamas investicijų projektas su viena siūloma įgyvendinti projekto alternatyva. Visais atvejais investicijų efektyvumo vertinimui turi būti taikomas sąnaudų ir naudos analizės metodas. Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodika skelbiama ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt;
29.2. kai projekte numatomi statybos darbai, iki paraiškos įgyvendinančiajai institucijai pateikimo:
29.2.1. pareiškėjas (partneris) privalo turėti pagal Statybos techninio reglamento STR 1.05.06:2010 „Statinio projektavimas“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. D1-708 „Dėl Statybos techninio reglamento STR 1.05.06:2005 „Statinio projektavimas“ patvirtinimo“ patvirtintą statinio projektą ir statybą leidžiantį dokumentą, išduotą vadovaujantis Statybos techninio reglamento STR 1.07.01:2010 „Statybą leidžiantys dokumentai“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. rugsėjo 27 d. įsakymu Nr. D1-826 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.07.01:2010 „Statybą leidžiantys dokumentai patvirtinimo“, nustatyta tvarka;
29.2.2. daiktinės pareiškėjo (partnerio) teisės į statinį ir (ar) žemę, kuriame įgyvendinant projektą bus vykdomi statybos darbai, turi būti įregistruotos įstatymų nustatyta tvarka ir galioti ne trumpiau kaip penkerius metus nuo projekto finansavimo pabaigos. Jei statinys ar žemės sklypas yra naudojamas pagal panaudos ar nuomos sutartį, pareiškėjas turi turėti panaudos davėjo ar nuomotojo raštišką sutikimą vykdyti projekto veiklas.
30. Negali būti numatyti projekto apribojimai, kurie turėtų neigiamą poveikį moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui. Projektai, kuriuose numatoma atnaujinti pastatus atliekant paprastojo remonto darbus, turi prisidėti prie nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principo įgyvendinimo, t. y. pareiškėjas paraiškoje privalo numatyti ir projekte įgyvendinti bent vieną statybos techninio reglamento STR 2.03.01:2001 „Statiniai ir teritorijos. Reikalavimai žmonių su negalia reikmėms“ 7 skyriuje „Negyvenamieji pastatai“, ir (arba) 9 skyriuje „Sanitarinės patalpos“ ir (arba) 10 skyriuje „Teritorijų ir pastatų elementai“ nurodytą priemonę.
31. Neturi būti numatyti projekto veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui. Planuojant viešuosius pirkimus, rekomenduojama numatyti galimybę taikyti aplinkos apsaugos kriterijus (minimalius aplinkos apsaugos kriterijus), nustatytus Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. D1-508 „Dėl Produktų, kurių viešiesiems pirkimams taikytini aplinkos apsaugos kriterijai, sąrašų, Aplinkos apsaugos kriterijų ir Aplinkos apsaugos kriterijų, kuriuos perkančiosios organizacijos turi taikyti pirkdamos prekes, paslaugas ar darbus, taikymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, elektros lemputėms, projektavimo paslaugoms, statybos darbams, statybinėms medžiagoms ir santechnikos įrangai, kietosioms grindų dangoms (gamtiniams produktams, apdorotiems produktams: aglomeruotiesiems akmenims, betoninėms grindinio plytelėms, mozaikinėms, keramikinėms ir molinėms plytelėms), patalpų apšvietimui.
32. Pagal šį Aprašą gali būti teikiama valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnyje. Finansavimas, skiriamas kaip valstybės pagalba projektams, yra investicinė pagalba, teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnį, atsižvelgiant į I skyriaus nuostatas bei 1 straipsnio 2-5 dalyse nustatytus apribojimus. Aprašas nustato valstybės pagalbos kultūros infrastruktūrai teikimo sąlygas, kurios atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 nuostatas ir yra suderinamos su vidaus rinka. Pagal Aprašą teikiama pagalba atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 6 straipsnio 5 dalies h punktą ir laikoma, jog šiai pagalbai netaikomas skatinamojo poveikio reikalavimas arba, manoma, kad ši pagalba turi skatinamąjį poveikį. Projektų valstybės pagalbos atitikties Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnio nuostatoms vertinimą atlieka įgyvendinančioji institucija pagal Aprašo 2 priede nurodytus vertinimo kriterijus.
33. Valstybės pagalbos reikalavimai, nustatyti šiame Apraše, nėra taikomi kultūros infrastruktūros projektams, jeigu jiems skiriamas finansavimas neatitinka bent vieno Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 1 dalyje nustatyto valstybės pagalbos kriterijaus, t. y.:
33.1. finansavimą tiesiogiai ar netiesiogiai numatoma teikti ūkio subjektams (-ui) ūkinei veiklai vykdyti;
33.2. finansavimas iš valstybės išteklių ūkio subjektams (-ui) suteiktų/suteikia išskirtinę ekonominę naudą, kurios jie/jis negautų rinkos sąlygomis;
33.3. finansavimą numatoma teikti/teikiamas tam tikroms pasirinktoms prekėms gaminti ar paslaugoms teikti, arba tam tikriems pasirinktiems ūkio subjektams (-ui), t. y. ar finansavimo priemonė yra selektyvaus pobūdžio;
IV SKYRIUS
TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ IR FINANSAVIMO REIKALAVIMAI
35. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių VI skyriuje, Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties bei Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnio 4 dalyje nustatytus reikalavimus. Pagal šį Aprašą Projektų taisyklių 405.2 papunktyje nustatytas reikalavimas išankstinėms sąskaitoms pateikti rangovo, prekių tiekėjo ar paslaugų teikėjo gautą kredito įstaigos išankstinio mokėjimo grąžinimo garantiją, laidavimo ar laidavimo draudimo dokumentą netaikomas.
36. Didžiausia projektui galima skirti finansavimo lėšų suma yra 5 000 000,00 Eur (penki milijonai eurų).
37. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro 85 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Projekto vykdytojas ir (ar) partneris (-iai) privalo prisidėti prie projekto ne mažiau nei 15 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Pareiškėjas ir (arba) partneris savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo didesne, nei reikalaujama suma.
38. Jeigu projektui taikoma valstybės pagalba, vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnio 6 dalimi valstybės pagalbos dydis negali viršyti tinkamų finansuoti išlaidų ir investicijos veiklos pelno skirtumo. Valstybės pagalbos dydžiui nustatyti pareiškėjas, teikdamas paraišką, turi pateikti informaciją apie prognozuojamus finansinius srautus (pildomas Aprašo 3 priedas).
39. Didžiausia bendra investicijų projekto ar jo dalies, skirtos kultūros investavimo tikslui, kai siekiama atskirų investavimo tikslų, išlaidų vertė yra 5 000 000,00 Eur (penki milijonai eurų).
40. Projekto išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) lėšų.
41. Projekto biudžetas sudaromas vadovaujantis Rekomendacijomis dėl projektų išlaidų atitikties, kurios paskelbtos ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt.
42. Pagal šį Aprašą tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra šios:
Išlaidų katego-rijos Nr. |
Išlaidų kategorijos pavadinimas |
Reikalavimai ir paaiškinimai |
1. |
Žemė |
Netinkama finansuoti. |
2. |
Nekilnojamasis turtas |
Netinkama finansuoti. |
3. |
Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai |
Tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos atitinkančios Rekomendacijų dėl projektų išlaidų atitikties 1 lentelės „Projekto biudžeto išlaidų kategorijų aprašas“ nuostatas. Projekto išlaidos pagal fiksuotąją normą apmokamos vadovaujantis Aprašo 44 punktu. Netinkamomis finansuoti laikomos: Ø naujų pastatų statybos išlaidos;
Ø naujų inžinerinių statinių statybos išlaidos, išskyrus išlaidas, kurios būtinos pastatą tinkamai naudoti, ir kai tokių išlaidų būtinumas pagrindžiamas investicijų projekte ir jos nurodytos patvirtintame projektiniame pasiūlyme;
Ø esamų inžinerinių statinių statybos išlaidos, išskyrus išlaidas, kurios būtinos pastatą tinkamai naudoti, arba būtinos kultūros paslaugos teikimui, ir kai tokių išlaidų būtinumas pagrindžiamas investicijų projekte ir jos nurodytos patvirtintame projektiniame pasiūlyme;
Ø naujų pastato aukštų, rūsių ar priestatų statybos išlaidos, išskyrus kai tokių išlaidų būtinumas yra pagrįstas investicijų projekte ir jos nurodytos patvirtintame projektiniame pasiūlyme;
Ø viešųjų erdvių, aplinkos (sklypo) tvarkymo ir su tuo susijusios išlaidos, išskyrus išlaidas, kurios būtinos ir susijusios su atnaujinto pastato tinkamu naudojimu ir kai tokių išlaidų būtinumas pagrindžiamas investicijų projekte ir jos nurodytos patvirtintame projektiniame pasiūlyme. |
4. |
Įranga, įrenginiai ir kitas turtas |
Tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos atitinkančios Rekomendacijų dėl projektų išlaidų atitikties 1 lentelės „Projekto biudžeto išlaidų kategorijų aprašas“ nuostatas. Projekto išlaidos pagal fiksuotąją normą apmokamos vadovaujantis Aprašo 44 punktu.
Muzikos instrumentų įsigijimo išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, kai tokių išlaidų būtinumas pagrindžiamas investicijų projekte ir jos nurodytos patvirtintame projektiniame pasiūlyme. Netinkamomis finansuoti laikomos: Ø tikslinių transporto priemonių įsigijimo išlaidos;
Ø kilnojamųjų kultūros vertybių įsigijimo išlaidos;
Ø įrangos, įrenginių ir kito turto, kuris nėra naudojamas tiesiogiai kuriant kultūros produktus ir (arba) teikiant paslaugas kultūros objekto lankytojams įsigijimo išlaidos;
Ø įrangos, įrenginių ir kito turto, skirto skaitmeninimo veiklai vykdyti, įsigijimo išlaidos. |
5. |
Projekto vykdymas |
Tinkamomis finansuoti laikomos rinkodaros plano ir investicijų projekto parengimo išlaidos. Investicijų projekto parengimo išlaidos gali būti finansuojamos projekto lėšomis ne didesne kaip 10 000 Eur suma. Netinkamomis finansuoti laikomos paraiškos, projektinio pasiūlymo parengimo išlaidos ir kitos projekto tiesioginių veiklų, kurių išlaidos nepriskirtos Rekomendacijų dėl projektų išlaidų atitikties 1 lentelės „Projekto biudžeto išlaidų kategorijų aprašas“ biudžeto 3 ir 4 kategorijoms, vykdymo išlaidos. Projekto išlaidos pagal fiksuotąją normą apmokamos vadovaujantis Aprašo 44 punktu. |
6. |
Informavimas apie projektą |
Tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos atitinkančios Rekomendacijų dėl projektų išlaidų atitikties 1 lentelės „Projekto biudžeto išlaidų kategorijų aprašas“ nuostatas.
Projekto išlaidos pagal fiksuotąją normą apmokamos vadovaujantis Aprašo 44 punktu. Pagal Aprašą gali būti finansuojamos išlaidos, skirtos ne tik privalomiems informavimo apie projektą veiksmams, bet taip pat kitų informavimo apie projektą veiksmų išlaidos. Bendra informavimo apie projektą išlaidų suma neturi viršyti 0,25 proc. projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos ir gali sudaryti ne daugiau kaip 10 000,00 Eur. |
7. |
Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą |
Tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos atitinkančios Rekomendacijų dėl projektų išlaidų atitikties 1 lentelės „Projekto biudžeto išlaidų kategorijų aprašas“ nuostatas. Projektui taikoma fiksuotoji projekto išlaidų norma netiesioginėms išlaidoms nustatoma vadovaujantis Projektų taisyklių 10 priedu „Fiksuotosios normos taikymo netiesioginėms projekto išlaidoms apmokėti tvarkos aprašas“. |
Pastaba: Paraiškos formos projekto biudžeto lentelė pildoma vadovaujantis instrukcija Projekto biudžeto formos pildymas, pateikta Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams..
44. Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidos apmokamos taikant kasmetinių atostogų išmokų fiksuotąją normą, kuri nustatoma vadovaujantis 2016 m. sausio 19 d. Lietuvos Respublikos finansų ministerijos patvirtinta „Kasmetinių atostogų išmokų fiksuotųjų normų nustatymo tyrimo ataskaita“. Nurodyta ataskaita skelbiama: http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/supaprastinto-islaidu-apmokejimo-tyrimai).
45. Išlaidos, apmokamos taikant Aprašo 42 punkte nurodytas fiksuotąsias normas, turi atitikti Projektų taisyklių 35 skirsnį.
46. Pajamoms iš projekto veiklų, gautoms projekto įgyvendinimo metu ir projekto tęstinumo laikotarpiu, taikomi reikalavimai nustatyti Projektų taisyklių 36 skirsnyje (netaikoma projektams, kuriems teikiama valstybės pagalba).
47. Valstybės pagalba, kurios tinkamas finansuoti išlaidas galima nustatyti ir kuriai pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnį taikoma išimtis, gali būti sumuojama su:
47.1. bet kokia kita valstybės pagalba, jei tos priemonės yra susijusios su skirtingomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurias galima nustatyti;
48. Valstybės pagalba, kuriai pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnį taikoma išimtis, nesumuojama su jokia de minimis pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, jeigu susumavus būtų viršytas didžiausias pagalbos intensyvumas ar pagalbos suma, leistina pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 53 straipsnį.
V SKYRIUS
PARAIŠKŲ RENGIMAS, PAREIŠKĖJŲ INFORMAVIMAS, KONSULTAVIMAS, PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR VERTINIMAS
49. Savivaldybių vykdomosios institucijos (toliau – savivaldybių institucijos) iki Regiono plėtros tarybos sekretoriato kvietime teikti projektinius pasiūlymus nurodyto termino turi Regiono plėtros tarybos sekretoriatui raštu pateikti projektinius pasiūlymus dėl regiono projektų įgyvendinimo pagal formą, nustatytą Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų regionų projektų atrankos tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2014 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. 1V-893 „Dėl Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų regionų projektų atrankos tvarkos aprašo patvirtinimo“ 1 priede ir paskelbtą ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt. Kartu su projektiniu pasiūlymu savivaldybių institucijos turi pateikti:
50. Regiono plėtros taryba, Regiono plėtros tarybos sekretoriatui įvertinus projektinius pasiūlymus, priima sprendimą dėl regionų projektų sąrašo (-ų) sudarymo. Į regiono projektų sąrašą gali būti įtraukti tik Projektų taisyklių 49 punkte nustatytus reikalavimus atitinkantys projektai. Pareiškėjai, kurių projektai įtraukti į regiono projektų sąrašą, įgis teisę teikti paraišką.
51. Siekdamas gauti finansavimą pareiškėjas turi užpildyti paraišką, kurios iš dalies užpildyta forma PDF formatu skelbiama ES struktūrinių fondų svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Finansavimas/Planuojami valstybės (regionų) projektai“ prie konkretaus planuojamo projekto „Susijusių dokumentų“.
52. Pareiškėjas pildo paraiškos formą ir iki kvietimo teikti paraiškas skelbime nustatyto termino paskutinės dienos teikia ją įgyvendinančiajai institucijai raštu (kartu pateikdamas į elektroninę laikmeną įrašytą paraišką) arba jei įdiegtos funkcinės galimybės - per Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų duomenų mainų svetainę (toliau – DMS) Projektų taisyklių 12 skirsnyje nustatyta tvarka. Jei paraiška teikiama per DMS, pareiškėjas prie DMS jungiasi naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma ir užsiregistravęs tampa DMS naudotoju.
53. Jeigu vadovaujantis Aprašo 51 punktu paraiška teikiama raštu, ji gali būti teikiama vienu iš šių būdų:
53.1. įgyvendinančiajai institucijai teikiamas pasirašytas popierinis paraiškos ir jos priedų dokumentas (kartu pateikiant į elektroninę laikmeną įrašytą paraišką ir priedus). Paraiškos originalo ir elektroninės versijos turinys turi būti identiškas. Nustačius, kad paraiškos elektroninės versijos turinys neatitinka originalo, vadovaujamasi paraiškos originale nurodyta informacija. Paraiška gali būti pateikta registruotu laišku, per pašto kurjerį arba įteikta asmeniškai kvietime nurodytu adresu;
53.2. įgyvendinančiajai institucijai kvietime nurodytu elektroninio pašto adresu siunčiamas elektroninis dokumentas, pasirašytas saugiu elektroniniu parašu. Kai paraiška teikiama pastaruoju būdu, kartu teikiami dokumentai ir (ar) skaitmeninės pridedamų dokumentų kopijos elektroniniu parašu gali būti netvirtinami.
54. Jei laikinai nėra užtikrintos DMS funkcinės galimybės ir dėl to pareiškėjai negali pateikti paraiškos ar jos priedo (-ų) paskutinę paraiškų pateikimo termino dieną, įgyvendinančioji institucija paraiškų pateikimo terminą pratęsia 7 dienoms ir (arba) sudaro galimybę paraiškas ar jų priedus pateikti kitu būdu bei apie tai informuoja pareiškėjus per DMS arba raštu, jei nėra įdiegtos arba neužtikrinamos DMS funkcinės galimybės.
55. Kartu su paraiška pareiškėjas turi pateikti šiuos priedus (Aprašo 55.2–55.4 papunkčiuose nurodytų paraiškos priedų formos skelbiamos ES struktūrinių fondų svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant dokumento tipo „paraiškų priedų formos“):
55.1. partnerio (-ių) deklaraciją (-as) (taikoma, jei projektą numatyta įgyvendinti kartu su partneriais) (Partnerio deklaracijos forma integruota į pildomą paraiškos formą);
55.2. informaciją apie iš ES struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų gaunamas pajamas (jei taikoma);
55.3. klausimyną apie pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumą finansuoti iš ES struktūrinių fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų, jei pareiškėjas prašo PVM išlaidas pripažinti tinkamomis finansuoti, t. y. įtraukia šias išlaidas į projekto biudžetą;
55.4. informaciją apie projektui taikomus aplinkosauginius reikalavimus (taikoma, kai planuojama vykdyti ūkinė veikla, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo 2 straipsnio 2 dalyje, gali turėti poveikį aplinkai arba yra susijusi su „Natura 2000“ teritorijomis);
55.5. informaciją apie pareiškėjui (partneriui) suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis pagalbą) pagal ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt paskelbtą formą (jei taikoma);
55.6. jei statinys, kuriame numatoma atlikti statybos darbus, pareiškėjui (partneriui) nepriklauso nuosavybės teise, pareiškėjas (partneris) turi pateikti daiktinę teisę įrodančius dokumentus. Daiktinė teisė į statinį, kuriame numatoma atlikti statybos darbus turi būti įregistruota įstatymų nustatyta tvarka ir galioti ne trumpiau kaip penkerius metus nuo projekto įgyvendinimo pabaigos. Jei statinys ar žemės sklypas yra naudojamas pagal panaudos ar nuomos sutartį, pareiškėjas turi pateikti panaudos davėjo ar nuomotojo raštišką sutikimą vykdyti projekto veiklas;
55.7. jeigu tiesiogiai su projekto veiklų įgyvendinimu susijęs statinys, kuriame numatoma atlikti statybos darbus, turi bendraturčių, pareiškėjas (partneris) turi pateikti statinio bendraturčių sutikimo vykdyti statybos darbus ir bendraturčių įsipareigojimo prisidėti prie pastato sutvarkymo atitinkama dalimi pagal užimamą plotą kopijas;
55.8. kai projekte numatomi statybos darbai, pagal Statybos techninio reglamento STR 1.05.06:2010 „Statinio projektavimas“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. D1-708 „Dėl Statybos techninio reglamento STR 1.05.06:2005 „Statinio projektavimas“ patvirtinimo“ patvirtintą statinio projektą. Teikiama statinio projekto elektroninė forma (PDF ar kitu formatu, kurį būtų galima peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga) (patvirtinto statinio techninio projekto popierinė versija neteikiama); nurodomas paraiškos kodas, projekto pavadinimas, teikiamo dokumento pavadinimas, data ir numeris);
55.9. kai projekte numatomi statybos darbai, statybą leidžiančio dokumento, išduoto vadovaujantis Statybos techninio reglamento STR 1.07.01:2010 „Statybą leidžiantys dokumentai“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. rugsėjo 27 d. įsakymu Nr. D1-826 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.07.01:2010 „Statybą leidžiantys dokumentai patvirtinimo“, nustatyta tvarka, kopiją.
55.10. dokumentai, pagrindžiantys projekto biudžeto pagrįstumą (sudarytas sutartis, komercinius pasiūlymus, nuorodas į rinkoje esančias kainas);
55.11. pareiškėjo ir (ar) partnerio įsipareigojimą padengti netinkamas finansuoti, tačiau šiam projektui įgyvendinti būtinas išlaidas, ir tinkamas išlaidas, kurių nepadengia projekto finansavimas, įrodančius dokumentus;
55.12. iki paraiškos pateikimo paskutinių metų Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka patvirtintos pareiškėjo (partnerio) metinės finansinės atskaitomybės dokumentų kopijas ir paskutinio ketvirčio iki paraiškos pateikimo pareiškėjo (partnerio) tarpinės finansinės atskaitomybės dokumentus, pasirašytus įmonės/įstaigos vadovo (šis reikalavimas netaikomas biudžetinėms įstaigoms, religinėms bendruomenėms ar bendrijoms ir projektams, kuriems nėra teikiama valstybės pagalba);
55.13. Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“ (šis reikalavimas netaikomas biudžetinėms įstaigoms, religinėms bendruomenėms ar bendrijoms ir projektams, kuriems nėra teikiama valstybės pagalba);
55.14. įvykdytų viešųjų pirkimų, viršijančių tarptautinio pirkimo vertę, apibrėžtą Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 11 str., kurių prašoma finansuoti projekte suma viršija 175 000,00 Eur, dokumentus;
55.15. pagrindinio projekto pirkimo, kurio prašoma finansuoti projekte suma sudaro didžiausią projekto biudžeto dalį, dokumentus, jeigu šis pirkimas teikiant projekto paraišką yra įvykdytas;
55.16. užpildytą Aprašo 3 priedą „Informacija apie iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų gaunamas pajamas ir valstybės pagalbą“ bei užpildytą sąnaudų ir naudos analizės skaičiuoklę, kurioje rodiklių reikšmės būtų apskaičiuotos pagal investicijų projekto rengimo metu galiojančią bazinę normą, kuri skelbiama internetinėje svetainėje http://ec.europa.eu/competition/state_aid/legislation/reference_rates.html, ją padidinant 100 bazinių punktų dydžio fiksuota marža, kaip tai numato Komisijos komunikatas dėl orientacinių ir diskonto normų nustatymo metodo pakeitimo (OL 2008 C 14, p.6) ir jų elektronines versijas (jei taikoma)
56. Visi Aprašo 55 punkte nurodyti priedai turi būti teikiami raštu (išskyrus patvirtintą statinio projektą, kuris teikiamas tik el. laikmenoje), kartu su paraiška (kartu pateikiant į elektroninę laikmeną įrašytus paraiškos priedus. Priedai turi būti pateikiami atskiruose failuose elektroniniais dokumentais). Jeigu įdiegtos funkcinės galimybės – visi Aprašo 55 punkte nurodyti priedai teikiami per DMS. Jei priedai teikiami ne kartu su paraiška, jie turi būti pateikti iki paraiškai teikti nustatyto termino paskutinės dienos. Paraiškos pateikimo data ir laikas nustatomi pagal paskutinio pateikto priedo pateikimo datą ir laiką.
57. Paraiškų pateikimo paskutinė diena nustatoma regionų projektų sąraše, kuris skelbiamas ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt.
58. Pareiškėjai informuojami ir konsultuojami Projektų taisyklių 5 skirsnyje nustatyta tvarka. Informacija apie konkrečius įgyvendinančiosios institucijos konsultuojančius asmenis ir jų kontaktus bus nurodyta įgyvendinančiosios institucijos siunčiamame pasiūlyme teikti paraiškas pagal regionų projektų sąrašą.
59. Įgyvendinančioji institucija atlieka projekto tinkamumo finansuoti vertinimą Projektų taisyklių 14 ir 15 skirsniuose nustatyta tvarka pagal Aprašo 1 priede „Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelė“ nustatytus reikalavimus.
60. Paraiškos vertinimo metu įgyvendinančioji institucija gali paprašyti pareiškėjo pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus. Pareiškėjas privalo pateikti šią informaciją ir (arba) dokumentus per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą.
62. Nepavykus paraiškų įvertinti per nustatytą terminą (kai paraiškų vertinimo metu reikia kreiptis į kitas institucijas, atliekama patikra projekto įgyvendinimo ir (ar) administravimo vietoje, ar kitais panašiais atvejais), vertinimo terminas gali būti pratęstas įgyvendinančiosios institucijos sprendimu. Apie naują paraiškų vertinimo terminą įgyvendinančioji institucija informuoja pareiškėjus raštu (jeigu įdiegtos funkcinės galimybės – per DMS).
63. Paraiška atmetama dėl priežasčių, nustatytų Projektų taisyklių 14–15 skirsniuose, juose nustatyta tvarka. Apie paraiškos atmetimą pareiškėjas informuojamas raštu (jeigu įdiegtos funkcinės galimybės – per DMS) per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl paraiškos atmetimo priėmimo dienos.
64. Pareiškėjas sprendimą dėl paraiškos atmetimo gali apskųsti Projektų taisyklių 43 skirsnyje nustatyta tvarka ne vėliau kaip per 14 dienų nuo tos dienos, kurią pareiškėjas sužinojo ar turėjo sužinoti apie skundžiamus įgyvendinančiosios institucijos veiksmus ar neveikimą.
65. Įgyvendinančiajai institucijai baigus paraiškų vertinimą, sprendimą dėl projekto finansavimo arba nefinansavimo priima Ministerija Projektų taisyklių 17 skirsnyje nustatyta tvarka.
66. Ministerijai priėmus sprendimą finansuoti projektą, įgyvendinančioji institucija per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo gavimo dienos raštu (jeigu įdiegtos funkcinės galimybės – per DMS) pateikia šį sprendimą pareiškėjams.
67. Pagal Aprašą finansuojamiems projektams įgyvendinti bus sudaromos dvišalės projektų sutartys tarp pareiškėjų ir įgyvendinančiosios institucijos.
68. Ministerijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, įgyvendinančioji institucija Projektų taisyklių 18 skirsnyje nustatyta tvarka pagal Projektų taisyklių 4 priede nustatytą formą parengia ir pateikia pareiškėjui projekto sutarties projektą ir nurodo pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą. Pareiškėjui per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius sutarties, pasiūlymas pasirašyti sutartį netenka galios. Pareiškėjas turi teisę kreiptis į įgyvendinančiąją instituciją su prašymu dėl objektyvių priežasčių, nepriklausančių nuo pareiškėjo, pakeisti sutarties pasirašymo terminą.
VI SKYRIUS
PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO REIKALAVIMAI
70. Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, Apraše ir Projektų taisyklėse nustatytus reikalavimus.
71. Per valstybės pagalbos taisyklėse nustatytą laikotarpį turi būti užtikrintas investicijų tęstinumas Projektų taisyklių 27 skirsnyje nustatyta tvarka.
72. Dėl objektyvių, pagrįstų projekto įgyvendinimo aplinkybių, įgyvendinančioji institucija turi teisę nustatyti reikalavimą apdrausti turtą, pranešdama apie tai projekto vykdytojui raštu ir nurodydama reikalavimo įvykdymo terminą, draudimo laikotarpį ir sąlygas.
73. Projekto vykdytojas įsipareigoja įgyvendinti projektą taip, kaip aprašyta projekto sutartyje. Jei projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, nesilaiko projekto sutarties sąlygų, įgyvendinančioji institucija turi teisę inicijuoti, o Ministerija turi teisę vienašaliu sprendimu sumažinti, sustabdyti arba nutraukti projekto finansavimą ir (arba) nutraukti projekto sutartį, ir (arba) pareikalauti grąžinti sumokėtas projekto finansavimo lėšas ar jų dalį pagal Ministerijos sprendimo nuostatas.
74. Projekto vykdytojas projektui (vykdyti) administruoti turi suformuoti projekto komandą, kurios nariai turėtų patirties investicijų projektų valdymo, projektų finansų valdymo, viešųjų pirkimų vykdymo, specifinės įrangos (jei projekte numatyta įsigyti specifinę įrangą (pvz., muzikos instrumentus, scenos įrangą ir pan.) techninių specifikacijų rengimo, statybos projektų valdymo (jei projekte numatyti statybos darbai) srityse.
VII SKYRIUS
APRAŠO KEITIMO TVARKA
Priedo pakeitimai:
Nr. ĮV-612, 2016-07-12, paskelbta TAR 2016-07-14, i. k. 2016-20561
Priedų pakeitimai:
PFSA 3 priedo nauja redakcija pagal ĮV-612 pakeitimą.
Priedo pakeitimai:
Nr. ĮV-612, 2016-07-12, paskelbta TAR 2016-07-14, i. k. 2016-20561
1 priedo nauja redakcija pagal ĮV-1077 pakeitimą
Papildyta priedu:
Nr. ĮV-1077, 2017-11-14, paskelbta TAR 2017-11-15, i. k. 2017-18035
2 priedo nauja redakcija pagal ĮV-1077 pakeitimą
Papildyta priedu:
Nr. ĮV-1077, 2017-11-14, paskelbta TAR 2017-11-15, i. k. 2017-18035
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Įsakymas
Nr. ĮV-612, 2016-07-12, paskelbta TAR 2016-07-14, i. k. 2016-20561
Dėl Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2016 m. vasario 10 d. įsakymo Nr. ĮV-98 „Dėl priemonės Nr.07.1.1-CPVA-R-305 „Modernizuoti savivaldybių kultūros infrastruktūrą“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1 patvirtinimo“ pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Įsakymas
Nr. ĮV-1077, 2017-11-14, paskelbta TAR 2017-11-15, i. k. 2017-18035
Dėl Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2016 m. vasario 10 d. įsakymo Nr. ĮV-98 „Dėl priemonės Nr. 07.1.1-CPVA-R-305 „Modernizuoti savivaldybių kultūros infrastruktūrą“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1 patvirtinimo“ pakeitimo