Suvestinė redakcija nuo 2024-05-28
Sprendimas paskelbtas: TAR 2021-04-02, i. k. 2021-06942
MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS KORUPCIJOS PREVENCIJOS 2021–2024 METŲ PROGRAMOS PATVIRTINIMO
2021 m. kovo 29 d. Nr. 1-49
Marijampolė
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 40 punktu, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 7 straipsniu ir 16 straipsnio 2 dalies 3 punktu, Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015-2025 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. XII-1537 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos patvirtinimo“, 39 punktu, Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2014 m. birželio 5 d. įsakymu Nr. 2-185 „Dėl Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, Marijampolės savivaldybės taryba nusprendžia:
PATVIRTINTA
Marijampolės savivaldybės tarybos
2021 m. kovo 29 d. sprendimu Nr. 1-49
MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS KORUPCIJOS PREVENCIJOS
2021–2024 METŲ PROGRAMA
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Marijampolės savivaldybės 2021–2024 m. korupcijos prevencijos programa (toliau – Programa) parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, Lietuvos Respublikos nacionaline kovos su korupcija 2015–2025 metų programa[1], Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymu, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2014 m. birželio 5 d. įsakymo Nr. 2-185 „Dėl Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijų patvirtinimo“ nuostatomis ir kitais teisės aktais.
2. Programa skirta korupcijos prevencijai užtikrinti Marijampolės savivaldybės (toliau – Savivaldybė) institucijose (Savivaldybės taryboje, Savivaldybės administracijoje), Savivaldybės valdomose įmonėse, biudžetinėse ir viešosiose įstaigose, kurių viena iš steigėjų (savininkė arba dalininkė) yra Savivaldybė (toliau kartu – Savivaldybės institucijos, įmonės ir įstaigos).
3. Programa siekiama šalinti prielaidas korupcijai atsirasti ir plisti, paskatinti visuomenę aktyviai reikšti nepakantumą korupcijai, teikti paramą numatytoms korupcijos prevencijos priemonėms įgyvendinti, vykdyti glaudų Savivaldybės bendradarbiavimą su vyriausybinėmis ir nevyriausybinėmis organizacijomis, kitais asmenimis, ginant prigimtines ir kitas bendras žmogaus teises ir laisves.
II SKYRIUS
APLINKOS ANALIZĖ
7. Korupcijai įvertinti pasitelkiami sociologiniai ir ekspertiniai vertinimo būdai ir tyrimai,
remiamasi įvairių tyrimų visuma ir faktiniais duomenimis apie padarytus korupcinio pobūdžio teisės pažeidimus.
8. Išoriniai veiksniai ir grėsmės, labiausiai veikiantys korupcijos prielaidas:
8.1. Ribotos galimybės taikyti motyvavimo priemones (atsižvelgiant į valstybės tarnautojų ir biudžetinių įstaigų darbuotojų skatinimą reglamentuojančių teisės aktų apribojimus lyginant su privačiu sektoriumi).
9. Vidiniai veiksniai ir grėsmės, labiausiai veikiantys korupcijos prielaidas:
10. 2019 m. rugsėjo ‒ lapkričio mėnesiais Visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centro „Vilmorus“ atlikto sociologinio tyrimo „Lietuvos korupcijos žemėlapis 2019“, kurį inicijavo Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba, duomenimis, 36 % gyventojų, 23 % valstybės tarnautojų ir 32 % verslo atstovų korupciją laiko labai rimta problema.
11. Paskelbti visuomenės nuomonės tyrimo „Lietuvos korupcijos žemėlapis 2019“ duomenys rodo, jog korupcija visgi įvardijama kaip viena aktualiausių problemų Lietuvoje (užima ketvirtą vietą po mažų atlyginimų, kylančių kainų ir emigracijos), korupcija kaip reiškinys vertinama neigiamai, įvardijant ją kaip kliūtį geresniam žmonių gyvenimui, visuomenės ir valstybės vystymuisi, nors korupcijos kaip labai rimtos problemos suvokimas nuo 2011 m. mažėja. 20% Lietuvos gyventojų 2019 manė, kad korupcijos mastai per 5 metus išaugo, 37% –kad nepakito ir 26% – kad sumažėjo. Per 2019 metus kyšį nurodė davę tik 10 % gyventojų, 2 % valstybės tarnautojų ir 5 % įmonių atstovų – tai yra mažiausias rodiklis nuo 2007 m. Lyginant su 2018 m., 2019 metais padaugėjo dalis gyventojų, įmonių vadovų ir valstybės tarnautojų, nurodančių, kad korupcijos mastai per 5 metus ir per 12 mėnesių sumažėjo. Mažėja kyšių prievartavimo ir davimo indeksai, mažėja korupcinė patirtis. Per metus tarp gyventojų išaugo žinomumas, kur kreiptis dėl korupcinių įvykių. Kita vertus, visose tirtose grupėse padažnėjo teismų minėjimas korupcinogeniniame kontekste.
12. Matuojant kyšių prievartavimo indeksus (dalis respondentų, kurių manymu, įstaigoje, kurioje jis apsilankė buvo norima gauti kyšį) ir kyšių davimo indeksus (dalis respondentų, kurių teigimu, jie apsilankymo įstaigoje metu davė kyšį) 2019 metais, didžiausi gyventojų su kyšiais susieti indeksai 2019 m. yra respublikinėse ligoninėse (prievartavimo – 0,25, davimo – 0,21), miestų ir rajonų ligoninėse (kyšių prievartavimo indeksas siekia 0,22, o kyšių davimo – 0,14), tačiau, lyginant su ankstesniais metais, šie indeksai sumažėjo. Sumažėjo kyšininkavimo indeksai kelių policijoje, savivaldybėse, greitosios pagalbos stotyse, poliklinikose. 2019 m. nei vienos institucijos ar procedūros atžvilgiu įmonių atstovai nenurodė kyšio prievartavimo indekso didesnio nei 0,2 (tuo tarpu 2018 m. jų buvo keletas: Respublikinėse ligoninėse/ klinikose (0,28), miestų ir rajonų ligoninėse (0,27), Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijose (0,21)). 2019 m. Valstybės tarnautojų manymu, labiausiai kyšio yra tikimasi dėl chirurginių operacijų (0,14), slaugos ligoninėse (0,15), miestų ir rajonų ligoninėse (0,14), respublikinėse ligoninėse (0,11), sprendimų priėmimo savivaldybėse (0,21), savivaldybių statybos skyriuose (0,19), Nacionalinėje žemės tarnyboje (0,12), Architektūros ir urbanistikos skyriuose (0,17). Čia paminėtos institucijos, kuriose lankėsi ne mažiau 30 respondentų.
13. Kaip efektyviausias korupcijos mažinimo priemones 2019 metais 44 % gyventojų pirmoje vietoje minėjo bausmių griežtinimą, 45 % įmonių vadovų nurodė tą patį, tačiau 39 % valstybės tarnautojų siūlė kelti valstybės tarnyboje dirbančių asmenų atlyginimu, 38 %- kelti visuomenės moralę. Svarbiausiu informacijos šaltiniu apie korupcijos procesus visose tikslinėse grupėse išlieka televizija, tačiau sparčiai auga ir internetinė žiniasklaida
14.Tarptautinė organizacija „Transparency International“ 2020 m. sausio 23 d. pristatė 2019 m. „Korupcijos suvokimo indekso“ rezultatus: Lietuva per 2019 pakilo iš 38 į 35 vietą pasaulyje iš 180 tyrimo metu vertinamų šalių. Atlikus tyrimą, buvo pateikta išvada, kad tiek privačios, tiek viešos įstaigos turėtų skirti daugiau dėmesio tvarios institucinės aplinkos kūrimui diegdamos vidinius savikontrolės mechanizmus (etikos kodeksus, nulinės tolerancijos politiką ir pan.). Tyrimo metu taip pat nustatyta, jos savivaldos lygmenyje prioritetinis dėmesys turėtų būti skiriamas nepotizmo, protekcionizmo, interesų konfliktų, politinės korupcijos kontrolei ir prevencijai, stambiajai korupcijai ir užtikrinamas didesnis viešojo sektoriaus ir politikos skaidrumas, įtraukiant pilietinę visuomenę į pastarųjų klausimų sprendimą.
15.Savivaldybėje veikia antikorupcinius teisės aktus atitinkanti korupcijos prevencijos sistema – vykdomi teisės aktų reikalavimai, vyksta antikorupcinis švietimas ir informavimas, sudaryta ir dirba nuolatinė Antikorupcijos komisija, atliekamas teisės aktų projektų antikorupcinis vertinimas.
16. Esminės Savivaldybės vykdomos prevencinės veiklos stiprybės:
16.1. Savivaldybėje yra sukurta ir nuosekliai plėtojama korupcijos prevencijos sistema: sistema reglamentuota, numatyti sistemos dalyviai, atitinkamos priemonės ir jų efektyvumo vertinimo mechanizmas.
17. Esminės Savivaldybės vykdomos prevencinės veiklos problemos, rizikos:
17.1.Savivaldybės vykdoma prevencinė veikla labiau žinoma Savivaldybės viduje (darbuotojams), o ne išorėje (visuomenei).
17.2.Tam tikra dalis gyventojų ir pačių darbuotojų vis dar mano, kad Savivaldybė yra neskaidri institucija.
18. Pagal nustatytus kriterijus įgyvendintos visos savivaldybės korupcijos prevencijos 2017–2020 metų programos, patvirtintos Savivaldybės tarybos 2017 m. kovo 27 d. sprendimu Nr. 1-56 “Dėl Marijampolės savivaldybės korupcijos prevencijos 2017-2020 metų programos patvirtinimo“ metiniuose įgyvendinimo planuose nurodytos priemonės. Iš jų svarbiausios šios priemonės:
18.1. Savivaldybės teisės aktai ir jų projektai vertinti antikorupciniu požiūriu vadovaujantis Korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 2 dalies nuostatomis.
18.2. Pateikta informacija apie asmenis, siekiančius eiti pareigas Savivaldybės biudžetinėse ir viešosiose įstaigose ir Savivaldybės valdomose įmonėse.
18.4. Kiekvienų metų III ketvirtyje buvo nustatoma korupcijos pasireiškimo tikimybė vienoje iš Savivaldybės administracijos veiklos sričių teisės aktų nustatyta tvarka ir ataskaita pateikiama Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybai.
18.5. Didelis dėmesys skirtas Savivaldybės tarybos narių, Savivaldybės administracijos ir Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų karjeros valstybės tarnautojų bei darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartį, antikorupciniam švietimui, organizavus ir surengus mokymus korupcijos prevencijos klausimais.
18.6.Vykdoma Savivaldybės korupcijos prevencijos Programos priemonių įgyvendinimo kontrolė. Programos įgyvendinimo priemonių vykdytojai pateikia ataskaitas, kuriose nurodo Programos priemonių įgyvendinimo eigą, jų veiksmingumą, išvardija, kas įvykdyta, nurodo priežastis, trukdančias įgyvendinti numatytas priemones. Pagal Programą įgyvendinančių vykdytojų pateiktas ataskaitas parengta Programos priemonių įgyvendinimo ataskaita. Programos priemonių įgyvendinimo analizė atliekama Antikorupcijos komisijos posėdžių metu, informacija apie Programos vykdymą skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.
18.7. Marijampolės savivaldybės administracijoje sudarytos sąlygos asmenims, su Administracija siejamiems tarnybos ar darbo santykiais, anonimiškai informuoti apie korupcinio pobūdžio teisės pažeidimus Administracijoje. Savivaldybės interneto svetainėje skelbiama informacija, kur galima kreiptis ir pranešti apie korupcinio pobūdžio nusižengimus.
18.8. Savivaldybės interneto svetainėje www.marijampole.lt korupcijos prevencijai skirtame skyriuje skelbiama Marijampolės savivaldybės korupcijos prevencijos programa, jos įgyvendinimo priemonių planas, šios Programos įgyvendinimo metinės ataskaitos, taip pat informacija apie pranešimų apie korupcinio pobūdžio nusikalstamas veikas ar pasiūlymų korupcijos prevencijos klausimais pateikimą, atsakingus už korupcijos prevenciją asmenis bei kita aktuali informacija.
III SKYRIUS
PROGRAMOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR VERTINIMO KRITERIJAI
19. Siekiant sumažinti korupcijos mastą, užtikrinti veiksmingą ir kryptingą korupcijos prevencijos priemonių vykdymo koordinavimą, korupcijos kontrolės tęstinumą, padidinti skaidrumą, atvirumą, kelti visuomenės antikorupcinį sąmoningumą, stiprinti korupcijos prevenciją ir kontrolę Savivaldybės institucijose, įmonėse ir įstaigose, šalinti neigiamas sąlygas, skatinančias korupcijos atsiradimą, keliami šie tikslai:
19.1. Pirmasis Programos tikslas – atskleisti korupcijos pasireiškimo tikimybę, sąlygas korupcijai pasireikšti Savivaldybės biudžetinėse ir viešosiose įstaigose ir Savivaldybės valdomose įmonėse ir jas šalinti.
Uždaviniai pirmajam Programos tikslui pasiekti:
19.1.1. Atlikti Savivaldybės įstaigų ir Savivaldybės įmonių veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymą ir korupcijos pasireiškimo jose įvertinimą.
19.1.2. Užtikrinti skaidrų korupcijos rizikos valdymą Savivaldybės institucijose, Savivaldybės biudžetinėse ir viešosiose įstaigose, Savivaldybės valdomose įmonėse.
19.2. Antras Programos tikslas ‒ diegti skaidraus ir sąžiningo elgesio standartus, siekti didesnio sprendimų ir procedūrų skaidrumo, viešumo, atskaitingumo visuomenei, užtikrinti efektyvų kontrolės mechanizmą Savivaldybės institucijose, Savivaldybės biudžetinėse ir viešosiose įstaigose, Savivaldybės valdomose įmonėse.
Uždaviniai antrajam Programos tikslui pasiekti:
19.2.1.Šalinti prielaidas, sudarančias sąlygas Savivaldybės institucijų, Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų, Savivaldybės valdomų įmonių darbuotojams pasinaudoti tarnybine padėtimi.
19.2.3.Gerinti informacijos sklaidą administracinių paslaugų teikimo ir viešųjų paslaugų teikimo administravimo srityje.
19.2.4.Didinti visuomenės pasitikėjimą Savivaldybės institucijomis, Savivaldybės biudžetinėmis įstaigomis, skaidriai ir atsakingai naudojant lėšas.
19.3.Trečias Programos tikslas ‒ Skatinti antikorupcinį švietimą
Uždaviniai trečiajam Programos tikslui pasiekti:
19.3.2. Didinti antikorupcinio švietimo sklaidą ir skatinti Savivaldybės švietimo įstaigas įsitraukti į antikorupcinę veiklą.
IV SKYRIUS
PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS, STEBĖSENA, VERTINIMAS,
ATSKAITOMYBĖ IR KONTROLĖ
20. Už korupcijos prevencijos politikos įgyvendinimą, kontrolę, įskaitant šios Programos nuostatų vykdymą, metodinės pagalbos teikimą korupcijos prevencijos srityje pagal kompetenciją yra atsakingas Savivaldybės administracijos direktorius ir Savivaldybės administracinių struktūrinių padalinių vadovai, Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų ir Savivaldybės valdomų įmonių vadovai.
21. Programai įgyvendinti sudaromas priemonių planas (priedas), kuris nustato įgyvendinimo priemones, jų vykdymo terminus bei vykdytojus, priemonių tikslus ir laukiamus rezultatus, priemonių vertinimo kriterijus ir yra neatskiriama šios Programos dalis.
22. Savivaldybės institucijos, Savivaldybės biudžetinės ir viešosios įstaigos, kurių savininkė yra Savivaldybė ,Savivaldybės valdomos įmonės, bendruomenės, nevyriausybinės organizacijos, visi suinteresuoti juridiniai ir fiziniai asmenys gali teikti pasiūlymus Savivaldybės administracijai dėl Programos pakeitimo ar papildymo.
23. Programoje nurodytų priemonių vykdymą koordinuoja, kontroliuoja ir įgyvendina Savivaldybės administracijos direktorius, Savivaldybės administracinių struktūrinių padalinių vadovai, Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra Savivaldybė, Savivaldybės valdomų įmonių vadovai.
24. Savivaldybės tarybos sudaryta Antikorupcijos komisija dalyvauja rengiant kovos su korupcija programas ir teikia pasiūlymus Savivaldybės tarybai, merui ir Savivaldybės administracijos direktoriui dėl korupcijos prevencijos prioritetų Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų ir Savivaldybės valdomų įmonių veiklos srityse, priima sprendimus perduoti medžiagą tirti teisėsaugos institucijoms.
25. Už konkrečios Programos priemonės įgyvendinimą pagal kompetenciją atsako priemonių plane nurodyti vykdytojai.
27. Savivaldybės administracijos Centralizuota vidaus audito tarnyba, įgyvendindama savo funkcijas, teikia pastebėjimus dėl korupcinio pobūdžio pažeidimų Savivaldybės institucijose bei įstaigose.
28. Savivaldybės administracijos Teisės skyrius kartą per metus, pasibaigus metams, bet ne vėliau kaip iki kitų metų balandžio 1 dienos, Lietuvos Respublikos Specialiųjų tyrimų tarnybai pateikia informaciją apie Programos įgyvendinimo eigą bei veiksmingumą.
29. Informacija apie Programos įgyvendinimo eigą vieną kartą per metus teikiama Savivaldybės tarybai ir skelbiama viešai.
V SKYRIUS
PROGRAMOS KEITIMAS, PAPILDYMAS IR ATNAUJINIMAS
31. Programos įgyvendinimo priemonių vykdytojai, atsižvelgdami į kintančias aplinkybes ir veiksnius, turinčius ar galinčius turėti įtakos Programos priemonėms įgyvendinti, teikia Antikorupcijos komisijai motyvuotus pasiūlymus dėl įgyvendinamų Programos priemonių koregavimo ar pakeitimo efektyvesnėmis, detalizuodami jų tikslus, vykdymo procesą ir vertinimo kriterijus.
32. Savivaldybės institucijos ir Savivaldybės biudžetinės ir viešosios įstaigos, kurių savininkė yra Savivaldybė, Savivaldybės valdomos įmonės, nevyriausybinės organizacijos, kiti juridiniai ir fiziniai asmenys iki einamųjų metų pabaigos gali teikti Savivaldybės merui ir Antikorupcijos komisijai pasiūlymus dėl Programos nuostatų, tikslų ir uždavinių atnaujinimo, priemonių plano keitimo ar (ir) pildymo.
VI SKYRIUS
PROGRAMOS FINANSAVIMAS
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
34. Su Programa ir priemonių planu supažindinami visi Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojai, darbuotojai per dokumentų valdymo sistemą „Kontora“. Už kitose Savivaldybės valdomose įmonėse ir Savivaldybės biudžetinėse ir viešosiose įstaigose, kurių savininkė yra Savivaldybė, dirbančių ir einančių pareigas asmenų tinkamą informavimą yra atsakingi tų įmonių ir įstaigų vadovai.
35. Už Programos ir priemonių įgyvendinimą paskirti atsakingi asmenys, nesilaikantys šioje Programoje nustatytų reikalavimų, atsako pagal galiojančius Lietuvos Respublikos teisės aktus.
36. Korupcijos prevencijos programa skelbiama Savivaldybės interneto svetainės www.marijampole.lt skiltyje „Korupcijos prevencija“.
Marijampolės savivaldybės korupcijos
prevencijos 2021–2024 metų programos
priedas
MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS KORUPCIJOS PREVENCIJOS 2021–2024 METŲ PROGRAMOS
ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANAS
Eil. Nr. |
Priemonės pavadinimas |
Priemonės vykdytojai |
Priemonės įgyvendinimo terminai |
Priemonės tikslas ir laukiami rezultatai |
Priemonės vertinimo kriterijai |
Finansavimas |
||||||||
|
I. TIKSLAS – ATSKLEISTI KORUPCIJOS PASIREIŠKIMO TIKIMYBĘ, SĄLYGAS KORUPCIJAI PASIREIKŠTI SAVIVALDYBĖS INSTITUCIJOSE IR ĮSTAIGOSE IR JAS ŠALINTI |
|
||||||||||||
|
Uždaviniai: 1. Užtikrinti skaidrų korupcijos rizikos valdymą Savivaldybės institucijose, Savivaldybės biudžetinėse ir viešosiose įstaigose, Savivaldybės valdomose įmonėse. 2. Užtikrinti, kad, priimant sprendimus, pirmenybė būtų teikiama viešiesiems interesams, užkirsti kelią kilti interesų konfliktams bei plisti korupcijai. 3. Nustatyti Savivaldybės administracijoje dirbančių asmenų atsparumą (toleranciją) korupcijai. |
|
||||||||||||
|
1. |
Nustatyta tvarka kreiptis į Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybą dėl informacijos apie asmenį, siekiantį eiti pareigas Savivaldybės biudžetinėje ir viešojoje įstaigoje ar Savivaldybės įmonėje |
Savivaldybės meras, Savivaldybės administracijos direktorius, Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų Savivaldybės valdomų įmonių vadovai |
Iki kiekvieno asmens priėmimo į pareigas dienos |
Išankstinė privaloma asmenų, siekiančių užimti pareigas patikra. Savalaikis ir privalomas kreipimasis į Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybą, taip išvengiant galimo nepasitikėjimo paskirtu asmeniu, užtikrinant būsimos veiklos skaidrumą. |
Priimtų į pareigas asmenų, dėl kurių privalomas kreipimasis, ir privalomų kreipimųsi skaičius |
Lėšos nereikalingos |
|
||||||
|
2. |
Savivaldybės ir Savivaldybės įstaigų ir įmonių interneto svetainėse viešai skelbti Savivaldybės tarybos narių, Savivaldybės institucijų vadovų ir jų pavaduotojų, politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų, valstybės tarnautojų, einančių institucijų ar įstaigų struktūrinių padalinių vadovų ir jų pavaduotojų pareigas, viešųjų ir privačių interesų deklaracijas (Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo 10 straipsnio 1 dalis |
Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų ir Savivaldybės valdomų įmonių vadovai, Savivaldybės administracijos vyriausiasis specialistas (atsakingas už korupcijai atsparios aplinkos kūrimą ir asmens duomenų apsaugą) |
Per 30 kalendorinių dienų nuo pareigos atsiradimo dienos, pasikeitus duomenims, informaciją atnaujinti per 30 kalendorinių dienų nuo pasikeitimo. |
Padidintas Savivaldybės gyventojų pasitikėjimas Savivaldybės valdžios institucijomis ir jose einančiais pareigas asmenimis, laiku ir tinkamai pateikiant Savivaldybės ir Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų ir Savivaldybės valdomų įmonių interneto svetainėse privačių interesų deklaracijas |
Paskelbtų privačių interesų deklaracijų skaičius |
Lėšos nereikalingos |
|
||||||
|
3. |
Tvirtinti, peržiūrėti ir atnaujinti kovos su korupcija programos įgyvendinimo priemonių planą, skatinti korupcijos prevencijos iniciatyvas ir jų viešinimą |
Savivaldybės administracijos vyriausiasis specialistas (atsakingas už korupcijai atsparios aplinkos kūrimą ir asmens duomenų apsaugą), Antikorupcijos komisija |
Kiekvienų kalendorinių metų I ketvirtis |
Didesnis viešojo administravimo, savivaldybės institucijų ir įstaigų, valstybės tarnybos skaidrumas ir atskaitingumas visuomenei. Nustatytų korupcijos rizikos veiksnių mažinimas ir šalinimas |
Parengtas ir atnaujintas programos įgyvendinimo priemonių planas |
Lėšos nereikalingos |
|
||||||
|
4. |
Informuoti visuomenę apie vykdomą Antikorupcijos komisijos veiklą, Savivaldybės interneto svetainėje paskelbti ataskaitą apie Antikorupcijos programos įvykdymą |
Savivaldybės tarybos Antikorupcijos komisija, Savivaldybės administracijos vyriausiasis specialistas (atsakingas už korupcijai atsparios aplinkos kūrimą ir asmens duomenų apsaugą) |
Prieš kiekvieną Antikorupcijos komisijos posėdį, Kiekvienų kalendorinių metų I ketvirtis |
Gyventojai atsakingai supažindinti su Korupcijos prevencijos ir kontrolės galimybėmis bei programos rezultatyvumu |
Įvykusių ir paskelbtų posėdžių, jų darbotvarkių, protokolų skaičius, laiku paskelbta ataskaita |
Lėšos nereikalingos |
|
||||||
|
5. |
Nustatyti darbuotojų tolerancijos korupcijai indeksą |
Savivaldybės administracijos vyriausiasis specialistas (atsakingas už korupcijai atsparios aplinkos kūrimą ir asmens duomenų apsaugą) |
Kiekvienais kalendoriniais metais |
Nustatyti ir įvertinti Savivaldybės administracijos darbuotojų bendrą požiūrį į korupciją, išsiaiškinti, kiek plačiai paplitęs šis reiškinys bei kokia darbuotojų patirtis ir santykis su korupcinio pobūdžio apraiškomis Savivaldybės administracijoje. Priemone siekiama matuoti vykdomų korupcijos prevencijos priemonių efektyvumą, stebėti darbuotojų elgsenos ir sąmoningumo pokytį. |
Savivaldybės administracijoje nustatytas darbuotojų tolerancijos korupcijai indeksas |
Lėšos nereikalingos |
|
||||||
|
||||||||||||||
II. TIKSLAS - DIEGTI SKAIDRAUS IR SĄŽININGO ELGESIO STANDARTUS, SIEKTI DIDESNIO SPRENDIMŲ IR PROCEDŪRŲ SKAIDRUMO, VIEŠUMO, ATSKAITINGUMO VISUOMENEI, UŽTIKRINTI EFEKTYVŲ KONTROLĖS MECHANIZMĄ SAVIVALDYBĖS INSTITUCIJOSE, SAVIVALDYBĖS BIUDŽETINĖSE IR VIEŠOSIOSE ĮSTAIGOSE, SAVIVALDYBĖS VALDOMOSE ĮMONĖSE |
||||||||||||||
Uždaviniai: 1. Šalinti prielaidas, sudarančias sąlygas Savivaldybės institucijų, Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų, Savivaldybės valdomų įmonių darbuotojams pasinaudoti tarnybine padėtimi. 2. Didinti sprendimų ir procedūrų skaidrumą, viešumą ir atskaitingumą visuomenei. 3. Gerinti informacijos sklaidą administracinių paslaugų teikimo ir viešųjų paslaugų administravimo teikimo srityje. 4. Didinti visuomenės pasitikėjimą Savivaldybės institucijomis, Savivaldybės biudžetinėmis įstaigomis, skaidriai i atsakingai naudojant lėšas. 5. Stiprinti viešųjų pirkimų inicijavimo, organizavimo ir kontrolės vykdymą. |
||||||||||||||
6. |
Savivaldybės institucijų, Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų ir Savivaldybės valdomų įmonių interneto svetainėse ir skelbti informaciją apie darbuotojų tarnybines komandiruotes, rengiamus konkursus valstybės tarnautojo ar įstaigos vadovo pareigoms užimti, taip pat informaciją apie laisvas nuolatinio pobūdžio darbo vietas |
Savivaldybės administracijos Teisės ir civilinės metrikacijos skyrius, Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų, Savivaldybės valdomų įmonių vadovai |
Nuolat atnaujinti informaciją pasikeitus duomenims, esant rengiamiems konkursams ir laisvoms darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybėms |
Viešumas, skaidrumas naudojant biudžeto lėšas, skirtas komandiruotėm, atskaitingumas visuomenei už skaidrų lėšų panaudojimą, siekiant didinti Marijampolės savivaldybės gyventojų pasitikėjimą, visuomenės nariams suteikiama galimybė pretenduoti užimti laisvas pareigas |
Paskelbtų bei vykusių komandiruočių skaičiaus santykis, organizuotų konkursų valstybės tarnautojo ar įstaigos vadovo pareigoms užimti skaičiaus ir skelbimų skaičiaus santykis |
Lėšos nereikalingos |
||||||||
7. |
Savivaldybės internetinėje svetainėje skelbti informaciją apie tarybos narių nusišalinimą nuo Savivaldybės tarybos sprendimų priėmimo |
Savivaldybės tarybos posėdžių sekretorius |
Po kiekvieno Savivaldybės tarybos posėdžio, bet ne vėliau kaip per 15 kalendorinių dienų |
Užtikrintas visuomenės informavimas apie Savivaldybės tarybos narių nusišalinimą nuo balsavimo dėl Savivaldybės tarybos svarstomų sprendimų projektų, priimtų sprendimų skaidrumas |
Skundų dėl nusišalinimo procedūros pažeidimų skaičius |
Lėšos nereikalingos |
||||||||
8 |
Savivaldybės ikimokyklinio ugdymo ir bendrojo ugdymo įstaigų internetinėje svetainėje viešai skelbti informaciją apie surinktą ir panaudotą 1,2 proc. gyventojų pajamų mokestį |
Marijampolės savivaldybės ikimokyklinio ugdymo ir bendrojo ugdymo įstaigų vadovai |
Iki kiekvienų kalendorinių metų sausio 31 d. įskaitytinai. |
Marijampolės savivaldybės bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo įstaigų internetinėse svetainėse paskelbta informacija apie 1,2 proc. gyventojų pajamų mokesčio surinkimą ir panaudojimą, Sąžiningas, skaidrus ir tinkamas gaunamų lėšų panaudojimas, užtikrinant atskaitingumą gyventojams |
Marijampolės savivaldybės bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo įstaigų internetinėse svetainėse laiku paskelbta išsami informacija apie 1,2 proc. gyventojų pajamų mokesčio dydį ir panaudojimą. |
Lėšos nereikalingos |
||||||||
9. |
Marijampolės savivaldybės ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų internetinėje svetainėje viešai skelbti apie tėvų mokamo mokesčio įstaigos reikmėms panaudojimą. |
Marijampolės savivaldybės ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų vadovai |
Iki kiekvienų kalendorinių metų sausio 31 d. įskaitytinai. |
Marijampolės savivaldybės ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų internetinėse svetainėse paskelbta informacija apie surenkamo mokesčio įstaigos reikmėms panaudojimą, užtikrinanti įstaigų atskaitingumą gyventojams bei ugdanti pasitikėjimą įstaigos veikla |
Marijampolės savivaldybės ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų internetinėse svetainėse laiku paskelbta išsami informacija apie surenkamo mokesčio įstaigos reikmėms panaudojimą |
Lėšos nereikalingos |
||||||||
10. |
Užtikrinti, kad savivaldybės interesantai turėtų galimybę pareikšti savo nuomonę apie juos aptarnavusių Savivaldybės institucijų, Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų, Savivaldybės valdomų įmonių darbuotojų elgesį |
Savivaldybės administracijos Bendrųjų reikalų skyrius, Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų, Savivaldybės valdomų įmonių vadovai |
2021-2024 m. gauti pranešimai |
Gyventojams suteikta galimybė anonimiškai informuoti Savivaldybę apie jų aptarnavimą, Savivaldybės institucijų, Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų, Savivaldybės valdomų įmonių darbuotojų etiškas ir kompetentingas elgesys užtikrins pasitikėjimą Įstaiga. |
Gautų teigiamų ir neigiamų pranešimų skaičiaus santykis |
Lėšos nereikalingos |
||||||||
11. |
Sistemingai atnaujinti dokumentų valdymo informacinę sistemą, siekiant gerinti Savivaldybės institucijų, Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų, Savivaldybės valdomų įmonių rengiamų dokumentų kokybę ir prieinamumą. |
Savivaldybės administracijos Bendrųjų reikalų ir Informacinių technologijų skyriai, Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų, Savivaldybės valdomų įmonių vadovai |
Kiekvienais kalendoriniais metais |
Visos Savivaldybės institucijos, Savivaldybės biudžetinės ir viešosios įstaigos, Savivaldybės valdomos įmonės naudojasi dokumentų valdymo sistema, gyventojų aptarnavimo kokybės gerėjimas, paslaugų suteikimo laiko trumpėjimas |
Parengtų dokumentų valdymo sistemos priemonėmis dalis, 100 proc. |
Lėšos nereikalingos |
||||||||
12. |
Didinti elektroninių administracinių ir viešųjų paslaugų teikimą 4 brandos lygiu |
Savivaldybės administracijos Bendrųjų reikalų, Informacinių technologijų skyriai |
Kiekvienais kalendoriniais metais |
Minimali korupcijos pasireiškimo rizika dėl painių ir ilgai trunkančių administracinių procedūrų asmenims, siekiantiems gauti kokybiškas administracines paslaugas, platus ir kokybiškas ir prieinamas elektroninių paslaugų teikimas fiziniams ir juridiniams asmenims- spartus, kokybiškas, pasiekiamas ir nuolat atnaujinamų administracinių paslaugų teikimas |
Administracinių ir viešųjų paslaugų, suteiktų el. būdu, skaičius |
Lėšos nereikalingos |
||||||||
13. |
Skelbti interneto svetinėje informaciją apie nupirktus socialinius būstus, nurodant ir išlaidų dydį, apie savivaldybės būsto fondo ir socialinio būsto sąrašus, asmenų ir šeimų, turinčių teisę į paramą būstui išsinuomoti, nuomojančių socialinį būstą ar gaunančių būsto nuomos ar išperkamosios būsto nuomos mokesčių dalies kompensacijų, sąrašus |
Savivaldybės administracijos Informacinių technologijų skyrius, Turto valdymo skyrius |
Kiekvienų kalendorinių metų I ketvirtis, atnaujinama per 15 kalendorinių dienų nuo teisės aktų pasikeitimo |
Savivaldybės ir jos institucijų veikla vertinama skaidriai, Asmenų pasitikėjimo Savivaldybės institucijomis didėjimas, skaidrumas teikiant valstybės paramą Savivaldybės ir socialinio būsto srityje |
Skelbiamos informacijos išsamumas (paskelbta 100 proc. apie nupirktus socialinius būstus),savalaikiškumas bei tikslumas |
Lėšos nereikalingos |
||||||||
14. |
Skelbti interneto svetainėje informaciją apie viešame aukcione parduodamą Marijampolės savivaldybei nuosavybės teise priklausantį parduodamą nekilnojamojo turtą ir kitus nekilnojamuosius daiktus, nurodant pradinę parduodamo turto/daiktų vertę bei sudarytas pirkimo-pardavimo sutartis, nurodant aukcione parduoto turto pavadinimą ir kainą |
Savivaldybės administracijos Komunikacijos skyrius, Turto valdymo skyrius |
Ne vėliau kaip prieš 30 dienų iki aukciono dalyvių registravimo pradžios ir per 30 dienų nuo pardavimo aukcione vykdymo dienos |
Skaidri, atsakinga Savivaldybės ir jos institucijų veikla, didinanti Savivaldybės gyventojų pasitikėjimą ir atskaitingumą gyventojams |
Laiku paskelbtų aukcionų ir pirkimo-pardavimo sutarčių skaičius |
Lėšos nereikalingos |
||||||||
15. |
Skelbti Savivaldybės administracijos bei Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų sudarytas pirkimo sutartis, pirkimo sutarčių pakeitimus bei laimėjusio dalyvio pasiūlymus, išskyrus konfidencialią informaciją, Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje |
Savivaldybės administracijos Viešųjų pirkimų skyrius, Informacinių technologijų skyrius, Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų vadovų įgalioti pirkimų organizatoriai ar komisijos |
Per 15 dienų nuo viešojo pirkimo sutarties sudarymo ar pakeitimo, bet ne vėliau kaip iki pirmojo mokėjimo pagal viešojo pirkimo sutartį pradžios |
Skaidriai vykdomos viešųjų pirkimų procedūros Savivaldybės administracijoje, Savivaldybės biudžetinėse ir viešosiose įstaigose-užtikrintas visuomenės pasitikėjimas įstaigomis/įmonėmis/institucijomis |
Sudarytų pirkimo sutarčių, pirkimo sutarčių pakeitimų bei laimėjusių dalyvių pasiūlymų bei paskelbtos informacijos apie pirkimo sutarčių, pirkimo sutarčių pakeitimų bei laimėjusių dalyvių pasiūlymus skaičiaus santykis |
Lėšos nereikalingos |
||||||||
16. |
Interneto svetainėse aiškiai informuoti apie gyventojų galimybę dalyvauti viešose Savivaldybės vykdomų projektų, skirtų gyventojų viešiesiems interesams tenkinti, konsultacijose |
Savivaldybės administracijos Bendrųjų reikalų, Komunikacijos, Architektūros ir teritorijų planavimo, Socialinių paslaugų skyriai |
Kiekvienais kalendoriniais metais |
Sudarytos tinkamos sąlygos gyventojams dalyvauti viešose konsultacijose, teikti siūlymus, taip įgyvendinant viešosios nuomonės dalyvavimo sprendimų priėmimo procese teisę |
Paskelbtų projektų ir jų atžvilgiu įvykdytų konsultacijų skaičius |
Lėšos nereikalingos |
||||||||
III. TIKSLAS – SKATINTI ANTIKORUPCINĮ ŠVIETIMĄ |
||||||||||||||
Uždaviniai: 1. Įgyvendinti antikorupcinį ugdymą. 2. Didinti antikorupcinio švietimo sklaidą ir skatinti Savivaldybės švietimo įstaigas įsitraukti į antikorupcinę veiklą. 3. Šviesti darbuotojus, valstybės tarnautojus antikorupcinėmis temomis. |
||||||||||||||
17. |
Įgyvendinti antikorupcinį ugdymą bendrojo ugdymo mokyklose. |
Savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyrius, Savivaldybės švietimo įstaigų vadovai |
Kiekvienais kalendoriniais metais |
Antikorupcinio ugdymo užsiėmimų bendrojo ugdymo mokomųjų dalykų programose didėjimas |
Ne mažiau kaip 1 užsiėmimas |
Lėšos nereikalingos |
||||||||
18. |
Skatinti visuomenę dalyvauti ir įsitraukti į antikorupcinę veiklą, organizuojant renginius, skirtus antikorupciniam švietimui |
Antikorupcijos komisija, Savivaldybės švietimo įstaigų vadovai, koordinuojami Savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto reikalų skyriaus |
Kiekvienais kalendoriniais metais |
Korupcijos apraiškų bei galimybių atsirasti korupcijai nuolatinis mažėjimas, neigiamos nuomonės apie korupciją stiprėjimas, įtraukiant visuomenę |
Skaičius renginių, skirtų antikorupciniam švietimui, bet mažiau kaip 2 kiekvieno vykdytojo renginiai |
Reikalingos papildomos lėšos |
||||||||
19. |
Inicijuoti, organizuoti ir skatinti dalyvauti kursuose, mokymuose, susijusiuose su antikorupcine veikla, Savivaldybės tarybos nariams, Savivaldybės administracijos, Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų, Savivaldybės valdomų įmonių darbuotojams |
Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų vadovai, Savivaldybės administracijos vyriausiasis specialistas (atsakingas už korupcijai atsparios aplinkos kūrimą ir asmens duomenų apsaugą) |
Kiekvienais kalendoriniais metais |
Savivaldybės institucijų, Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų darbuotojų antikorupcinis sąmoningumas ir netolerancija korupcijos reiškiniams- korupcijos kaip reiškinio nykimas |
Ne mažesnis kaip 10 proc. visų institucijų, įstaigų, įmonių valstybės tarnautojų, darbuotojų, dalyvavusių kursuose, mokymuose, skaičius |
Reikalingos papildomos lėšos |
||||||||
Priedo pakeitimai:
Nr. 1-225, 2024-05-27, paskelbta TAR 2024-05-27, i. k. 2024-09494
Pakeitimai:
1.
Marijampolės savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. 1-233, 2023-08-28, paskelbta TAR 2023-08-30, i. k. 2023-17006
Dėl Marijampolės savivaldybės tarybos 2021 m. kovo 29 d. sprendimo Nr. 1-49 „Dėl Marijampolės savivaldybės korupcijos prevencijos 2021-2024 metų programos patvirtinimo“ pakeitimo
2.
Marijampolės savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. 1-225, 2024-05-27, paskelbta TAR 2024-05-27, i. k. 2024-09494
Dėl Marijampolės savivaldybės tarybos 2021 m. kovo 29 d. sprendimo Nr. 1-49 „Dėl Marijampolės savivaldybės korupcijos prevencijos 2021-2024 metų programos patvirtinimo“ pakeitimo
[1]Patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. XII-1537 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos patvirtinimo“.