Suvestinė redakcija nuo 2020-11-21 iki 2023-03-01

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2020-03-16, i. k. 2020-05521

 

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 8 PRIORITETO „SOCIALINĖS ĮTRAUKTIES DIDINIMAS IR KOVA SU SKURDU“ ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS NR. 08.1.1-CPVA-V-427 „INSTITUCINĖS GLOBOS PERTVARKA: INVESTICIJOS Į INFRASTRUKTŪRĄ“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. 2 PATVIRTINIMO  

 

2020 m.  kovo 16 d. Nr. A1-226

Vilnius

 

Vadovaudamasis 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“, 65 ir 66 punktais:

1. T v i r t i n u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo priemonės Nr. 08.1.1-CPVA-V-427 „Institucinės globos pertvarka: investicijos į infrastruktūrą“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 2 (pridedama).

2. P a v e d u  šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministras                                               Linas Kukuraitis

 

 

 

 

 

 

 

SUDERINTA

Viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros

2019-11-27 raštu Nr. 2019/2-7804

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

2020-01-15 raštu Nr. ((24.37E)-5K-1920378)-6K-2000250

 

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2020 m. kovo 16 d. įsakymu Nr. A1-226

 

2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 8 PRIORITETO „SOCIALINĖS ĮTRAUKTIES DIDINIMAS IR KOVA SU SKURDU“ ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS NR. 08.1.1-CPVA-V-427 „INSTITUCINĖS GLOBOS PERTVARKA: INVESTICIJOS Į INFRASTRUKTŪRĄ“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS NR. 2

 

„SOCIALINIŲ PASLAUGŲ INFRASTRUKTŪROS TINKLO

KŪRIMAS IR PLĖTRA ASMENIMS, TURINTIEMS PROTO IR (ARBA) PSICHIKOS NEGALIĄ“

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo priemonės Nr. 08.1.1‑CPVA‑V‑427 „Institucinės globos pertvarka: investicijos į infrastruktūrą“ projektų finansavimo sąlygų aprašas Nr. 2 (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paraiškas finansuoti iš Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamus projektus (toliau – paraiška) pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2014 m. rugsėjo 8 d. įgyvendinimo sprendimu, kuriuo patvirtinami tam tikri 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos elementai, kad, siekiant investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslo, iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, Europos socialinio fondo ir specialaus asignavimo Jaunimo užimtumo iniciatyvai būtų teikiama parama Lietuvai (apie nurodytą sprendimą Europos Komisija pranešė dokumentu Nr. C(2014) 6397) (toliau – Veiksmų programa), 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo priemonės Nr. 08.1.1‑CPVA-V-427 „Institucinės globos pertvarka: investicijos į infrastruktūrą“ (toliau – Priemonė) finansuojamą veiklą „Socialinių paslaugų infrastruktūros tinklo kūrimas ir plėtra asmenims, turintiems proto ir (arba) psichikos negalią“, iš ES struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų (toliau – projektai) vykdytojai, įgyvendindami pagal Aprašą finansuojamus projektus, taip pat institucijos, atliekančios paraiškų vertinimą, atranką ir projektų įgyvendinimo priežiūrą.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis:

2.1. Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu;

2.2. Veiksmų programa;

2.3. Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“;

2.4. Socialinės globos normų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. A1-46 „Dėl Socialinės globos normų aprašo patvirtinimo“ (toliau – Socialinės globos normų aprašas);

2.5. Lietuvos higienos norma HN 124:2014 „Vaikų socialinės globos įstaigos: bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“, patvirtinta Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. rugsėjo 1 d. įsakymu Nr. V-714 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 124:2014 „Vaikų socialinės globos įstaigos: bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“ patvirtinimo“ (toliau – Vaikų socialinės globos įstaigų higienos norma);

2.6. Lietuvos higienos norma HN 125:2011 „Suaugusių asmenų stacionarios socialinės globos įstaigos: bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“, patvirtinta Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. vasario 10 d. įsakymu Nr. V-133 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 125:2011 „Suaugusių asmenų stacionarios socialinės globos įstaigos: bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“ patvirtinimo“ (toliau – Suaugusių asmenų globos įstaigų higienos norma);

2.7. Perėjimo nuo institucinės globos prie šeimoje ir bendruomenėje teikiamų paslaugų neįgaliesiems ir likusiems be tėvų globos vaikams 2014−2020 metų veiksmų planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. vasario 14 d. įsakymu
Nr. A1-83 „Dėl Perėjimo nuo institucinės globos prie šeimoje ir bendruomenėje teikiamų paslaugų neįgaliesiems ir likusiems be tėvų globos vaikams 2014–2020 metų veiksmų plano patvirtinimo“ (toliau – Pertvarkos veiksmų planas);

2.8. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų taisyklės);

2.9. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 1K-499 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas);

2.10. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioritetų įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. vasario 24 d. įsakymu Nr. A1-90 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioritetų įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir Nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Priemonių įgyvendinimo planas);

2.11. Rekomendacijomis dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, patvirtintomis 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programos valdymo komiteto, sudaryto Lietuvos Respublikos finansų ministro 2007 m. gruodžio 18 d. įsakymu Nr. 1K-376 „Dėl Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, Ekonomikos augimo veiksmų programos, Sanglaudos skatinimo veiksmų programos ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programos valdymo komitetų sudarymo“, 2014 m. liepos 4 d. posėdžio protokolu Nr. 34 (su vėlesniais pakeitimais) ir paskelbtomis ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt (toliau – Išlaidų atitikties rekomendacijos).

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą“, ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“.

4. Priemonės įgyvendinimą administruoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija) ir viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – įgyvendinančioji institucija).

5. Pagal Priemonę teikiamo finansavimo forma – negrąžinamoji subsidija.

6. Projektų atranka pagal Priemonę atliekama valstybės projektų planavimo būdu.

7. Pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatoma skirti iki 36 587 222 (trisdešimt šešių milijonų penkių šimtų aštuoniasdešimt septynių tūkstančių dviejų šimtų dvidešimt dviejų) eurų, iš kurių iki 29 099 138 (dvidešimt devynių milijonų devyniasdešimt devynių tūkstančių vieno šimto trisdešimt aštuonių) eurų Europos regioninės plėtros fondo lėšos, iki 7 488 084 (septynių milijonų keturių šimtų aštuoniasdešimt aštuonių tūkstančių aštuoniasdešimt keturių) eurų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos. Ministerija, priimdama sprendimą dėl projektų finansavimo, turi teisę šiame punkte nurodytą sumą padidinti, neviršydama Priemonių įgyvendinimo plane nurodytos Priemonei skirtos lėšų sumos ir nepažeisdama pareiškėjų teisėtų lūkesčių. Valstybės projektų sąraše nustatyta projekto finansavimo suma prireikus gali būti padidinta, jeigu įgyvendinant pagal kitas Veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo priemones finansuojamus projektus bus sutaupyta ES struktūrinių fondų lėšų.

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-1136, 2020-11-20, paskelbta TAR 2020-11-20, i. k. 2020-24518

 

8. Ministerija gali priimti sprendimą projektui skirti papildomą finansavimą, neviršydama Priemonių įgyvendinimo plane nurodytos Priemonei skirtos lėšų sumos ir nepažeisdama teisėtų pareiškėjų lūkesčių. Papildomas finansavimas gali būti skiriamas Projektų taisyklėse nurodytais atvejais ir tvarka.

9. Priemonės tikslas – sukurti sąlygas, reikalingas veiksmingam ir tvariam perėjimui nuo institucinės globos prie šeimoje ir bendruomenėje teikiamų paslaugų.

10. Įgyvendinant Aprašo 2.7 papunktyje nurodyto strateginio planavimo dokumento nuostatas, pagal Aprašą numatoma remti socialinių paslaugų infrastuktūros, asmenims, turintiems proto ir (arba) psichikos negalią, plėtrą, t. y. modernizuoti esamas ir (arba) kurti naujas toliau išvardytas socialinių paslaugų įstaigas:

10.1. specializuoti slaugos ir globos namai;

10.2. grupinio gyvenimo namai (toliau – GGN);

10.3. savarankiško gyvenimo namai (toliau – SGN);

10.4. apsaugotas būstas (toliau – AB);

10.5. dienos centras;

10.6. dienos užimtumo centras / socialinės dirbtuvės;

10.7. socialinės dirbtuvės.

11. Pagal Apraše nurodytas remiamas veiklas valstybės projektų sąrašus numatoma sudaryti 2020 m. I–IV ketvirtį.

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-1136, 2020-11-20, paskelbta TAR 2020-11-20, i. k. 2020-24518

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PARTNERIAMS

 

12. Pagal Aprašą galimi pareiškėjai (nurodyti Pertvarkos veiksmų plano 5 priede):

12.1. Kauno, Marijampolės, Šiaulių, Tauragės, Telšių, Vilniaus regionų savivaldybių administracijos;

12.2. biudžetinės įstaigos.

Papunkčio pakeitimai:

Nr. A1-1136, 2020-11-20, paskelbta TAR 2020-11-20, i. k. 2020-24518

 

13. Pagal Aprašą galimi partneriai:

13.1. Kauno, Marijampolės, Šiaulių, Tauragės, Telšių, Vilniaus regionų savivaldybių administracijos;

13.2. biudžetinės įstaigos;

13.3. viešosios įstaigos;

13.4. asociacijos;

13.5. religinės bendruomenės ar bendrijos;

13.6. labdaros ir paramos fondai.

14. Pagal Aprašą finansuojamiems projektams įgyvendinti rekomenduojama vienam pareiškėjui teikti tik vieną projekto paraišką.

15. Aprašo 13.2–13.6 papunkčiuose nurodytų partnerių atranką atlieka savivaldybės administracija, vadovaudamasi savo pačios parengtu ir patvirtintu projekto partnerių atrankos tvarkos aprašu. Savivaldybės administracija užtikrina skaidrią, viešą ir objektyviais kriterijais paremtą projekto partnerių atranką. Partnerių atrankos tvarkos apraše, atsižvelgiant į planuojamų teikti paslaugų pobūdį ir tikslinę grupę, turi būti numatyti kvalifikaciniai, patirties ir kiti reikalavimai projekto partneriams. Partnerių atranka turi būti atlikta iki projektinio pasiūlymo pateikimo Ministerijai dienos.

Partnerių atrankos reikalavimai netaikomi, jeigu partneris yra savivaldybės administracija arba pertvarkoma socialinės globos įstaiga.

Pertvarkoma socialinės globos įstaiga privalo būti projekto, kurį įgyvendinant numatyta modernizuoti esamas ar kurti naujas socialinių paslaugų įstaigas, teiksiančias apgyvendinimo paslaugas tikslinei grupei iš pertvarkomos socialinės globos įstaigos, pareiškėja arba partnerė.

16. Nesvarbu, ar pareiškėjas projektą įgyvendina vienas, ar kartu su partneriais, jis yra tiesiogiai atsakingas už projekto parengimą, įgyvendinimą ir rezultatus. Jeigu projektas įgyvendinamas kartu su partneriu (-iais), projekto vykdytojas atstovauja visiems partneriams projekto sutarties vykdymo ir projekto įgyvendinimo klausimais ir privalo užtikrinti, kad partneris (-iai) būtų tinkamai informuotas (-i) apie jo (jų) pareigas, susijusias su projekto sutarties vykdymu ir projekto įgyvendinimu, taip pat laikytųsi visų su projekto įgyvendinimu susijusių įsipareigojimų, nustatytų projekto sutartyje ir Projektų taisyklėse. Iki paraiškos pateikimo pareiškėjas su partneriu (-iais) sudaro sutartį, kurioje nustato tarpusavio teises ir pareigas įgyvendinant projektą, taip pat numato įsipareigojimus laikytis Aprašo 36–38 punktų reikalavimų.

 

III SKYRIUS

PROJEKTAMS TAIKOMI REIKALAVIMAI

 

PIRMASIS SKIRSNIS

BENDRIEJI REIKALAVIMAI PROJEKTAMS

 

17.  Projektai turi atitikti Projektų taisyklių 66 punkte nustatytus bendruosius projektų reikalavimus.

18.  Projektai turi atitikti šį specialųjį projektų atrankos kriterijų, patvirtintą Veiksmų programos stebėsenos komiteto 2020 m. vasario 19 d. posėdžio sprendimu Nr. 44P-2 (50): pareiškėjai, projektai (numatomos kurti socialinių paslaugų įstaigos) ir jiems įgyvendinti numatytos lėšų sumos turi atitikti Pertvarkos veiksmų plano 5 priedą.

19. Projektai turi atitikti investicinius projektus „Bendruomeninių apgyvendinimo bei užimtumo paslaugų asmenims su proto ir psichikos negalia plėtra Kauno regione“, „Bendruomeninių apgyvendinimo bei užimtumo paslaugų asmenims su proto ir psichikos negalia plėtra Marijampolės regione“, „Bendruomeninių apgyvendinimo bei užimtumo paslaugų asmenims su proto ir psichikos negalia plėtra Tauragės regione“, „Bendruomeninių apgyvendinimo bei užimtumo paslaugų asmenims su proto ir psichikos negalia plėtra Telšių regione“, „Bendruomeninių apgyvendinimo bei užimtumo paslaugų asmenims su proto ir psichikos negalia plėtra Vilniaus regione“, „Bendruomeninių apgyvendinimo bei užimtumo paslaugų asmenims su proto ir psichikos negalia plėtra Šiaulių regione“, patvirtintus Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Perėjimo nuo institucinės globos prie šeimoje ir bendruomenėje teikiamų paslaugų neįgaliesiems ir likusiems be tėvų globos vaikams 2014–2020 metų veiksmų plano įgyvendinimo pertvarkos valdymo grupės 2020 m. sausio 8 d. posėdžio protokolu Nr. D5-11 ir 2020 m. kovo 3 d. posėdžio protokolu Nr. D5-93 (toliau – Investiciniai projektai). Investiciniai projektai paskelbti interneto svetainėje www.pertvarka.lt

20. Pagal Aprašą nefinansuojami didelės apimties projektai.

21. Teikiamų projektų įgyvendinimo trukmė turi būti pagrįsta ir pakankama projekto veikloms vykdyti ir rezultatams pasiekti. Visais atvejais projektų veiklos turi būti baigtos vykdyti iki 2023 m. kovo 1 d. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti paraiškos pateikimo ir vertinimo metu, projekto vykdymo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų taisyklių nustatyta tvarka ir laikantis Projektų taisyklių 213.1 ir 213.5 papunkčiuose nustatytų terminų.

22. Projektų veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje.

23. Tinkama projekto tikslinė grupė yra proto ir (arba) psichikos negalią turintys vaikai ir (ar) darbingo amžiaus asmenys.

24. Projektais turi būti siekiama visų toliau išvardytų Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių, nurodytų Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo apraše ir Nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. vasario 24 d. įsakymu Nr. A1-90 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioritetų įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir Nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (siektinos Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių reikšmės nurodomos projektų sutartyse):

24.1. investicijas gavusių socialinių paslaugų infrastruktūros objektų skaičius (rodiklio kodas P.S.361). Šio rodiklio siektinos reikšmės turi atitikti Investiciniuose projektuose ir Pertvarkos veiksmų plano 5 priede nurodytas reikšmes; 

24.2. pertvarkomų įstaigų gyventojai, kurie apsigyveno investicijas gavusiose socialinių paslaugų įstaigose (rodiklio kodas R.N.421);

24.3. investicijas gavusiose socialinių paslaugų įstaigose gyvenantys asmenys, pasinaudoję dienos centrų, dienos užimtumo centrų ir (ar) socialinių dirbtuvių paslaugomis (rodiklio kodas R.N.422).

25. Projektuose negali būti numatyta apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principus.

26. Projektuose negali būti numatyta veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant darnaus vystymosi principą.

27. Pagal Aprašą valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje, ir de minimis pagalba, kuri atitinka 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai nuostatas, neteikiama.

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-1136, 2020-11-20, paskelbta TAR 2020-11-20, i. k. 2020-24518

 

28. Projektai ir (arba) projektų veiklos negali būti finansuotos ar finansuojamos, ar, suteikus finansavimą, teikiamos finansuoti iš kitų priemonių ar programų, finansuojamų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė, ES struktūrinių fondų, kitų fondų ar finansinių mechanizmų, jei dėl to tų pačių projektų ar jų dalių tinkamos finansuoti išlaidos gali būti finansuotos daugiau nei vieną kartą.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

SPECIALIEJI REIKALAVIMAI PROJEKTAMS

 

29. Visi pagal Aprašą finansuojami projektai ir jų veiklos turi atitikti Investiciniuose projektuose nustatytus techninius, finansinius ir ekonominius projekto įgyvendinimo sprendinius (projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų ir naudos analizės rezultatais). Pareiškėjas gali keisti Investiciniuose projektuose numatytų dienos centrų, dienos užimtumo centrų ir socialinių dirbtuvių veiklos pobūdį, nekeisdamas Investiciniame projekte numatyto paslaugų gavėjų skaičiaus ir nedidindamas investicijų.

30. Specializuotų slaugos ir globos namų veiklai vykdyti gali būti numatyta ne daugiau kaip 4 216 207 (keturi milijonai du šimtai šešiolika tūkstančių du šimtai septyni) eurai Europos regioninės plėtros fondo lėšų.

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-1136, 2020-11-20, paskelbta TAR 2020-11-20, i. k. 2020-24518

 

31. Visi pagal Aprašą finansuojami naujos statybos infrastruktūros objektai ir rekonstruojami (remontuojami) specializuoti slaugos ir globos namai, dienos centrai, dienos užimtumo centrai ir socialinės dirbtuvės, turi būti pritaikyti žmonėms, turintiems judėjimo negalią, pagal reikalavimus, nustatytus Statybos techniniame reglamente 2.03.01:2019 „Statinių prieinamumas“, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2019 m. lapkričio 4 d. įsakymu Nr. D1-653 „Dėl statybos techninio reglamento STR 2.03.01:2019 „Statinių prieinamumas“ patvirtinimo“ (toliau – STR reikalavimai žmonių su negalia reikmėms), ir kituose norminiuose statybos techniniuose dokumentuose.

32. Vykdant Aprašo 10.2–10.3 papunkčiuose nurodytas veiklas (GGN ir SGN), įsigyjant ir (ar) rekonstruojant (remontuojant) gyvenamąjį namą, pastato pirmas aukštas turi būti pritaikytas žmonių, turinčių judėjimo negalią, reikmėms, laikantis STR reikalavimų žmonių su negalia reikmėms. Pirmame pastato aukšte turi būti bent viena gyvenamoji patalpa ir asmens higienos kambarys. Vykdant Aprašo 10.2–10.3 papunkčiuose nurodytas veiklas (GGN, SGN), įsigyjant ir (ar) remontuojant butą, pritaikymas žmonių, turinčių judėjimo negalią, reikmėms finansuojamas, jeigu pritaikytame būste gyvens asmuo, kuriam toks pritaikymas reikalingas.

33. Vykdant Aprašo 10.4 papunktyje nurodytą veiklą (AB), įsigyjant ir (ar) rekonstruojant (remontuojant) gyvenamąjį namą ar remontuojant butą, pritaikymas žmonių, turinčių judėjimo negalią, reikmėms finansuojamas, jeigu pritaikytame būste gyvens asmuo, kuriam toks pritaikymas reikalingas.

34. Atsižvelgiant į individualius projekto tikslinės grupės poreikius, pagal Aprašą finansuojami infrastruktūros objektai gali būti pritaikyti ir kitą negalią turintiems asmenims, laikantis STR reikalavimų žmonių su negalia reikmėms.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

REIKALAVIMAI INVESTICIJAS GAVUSIOMS ĮSTAIGOMS

 

35. Investicijas gavusios įstaigos privalo atitikti Socialinių paslaugų įstatymo, Socialinės globos normų aprašo, Vaikų socialinės globos įstaigų higienos normos ir Suaugusių asmenų globos įstaigų higienos normos reikalavimus.

36. Projekto vykdytojas ir partneris (-iai) privalo užtikrinti, kad visose modernizuotose ir naujai įsteigtose socialinių paslaugų įstaigose būtų apgyvendinta ir paslaugas gautų projekto tikslinė grupė iš pertvarkomų socialinės globos įstaigų, kuriai nustatytas atitinkamas socialinių paslaugų poreikis.

37. Tik įvykdžius socialinės globos įstaigų pertvarką tiek, kiek numatyta Investiciniuose projektuose, modernizuotose esamose ar naujai įsteigtose socialinių paslaugų įstaigose gali būti apgyvendinti ir paslaugas gauti savivaldybės gyventojai, laukiantys eilėje į ilgalaikės socialinės globos paslaugas teikiančias įstaigas, arba kiti regiono gyventojai, kuriems nustatytas atitinkamas socialinių paslaugų poreikis.

38. Projekto vykdytojas ir (ar) partneris (-iai) turi siekti, kad teikiant paslaugas modernizuotose esamose ir (ar) naujai įsteigtose socialinių paslaugų įstaigose, atitinkančiose Aprašo 10.2–10.4 papunkčiuose nurodytas veiklas, GGN, SGN ir AB gyventojams pagal jų individualius veiklos planus būtų teikiamos dienos užimtumo, darbinių, socialinių įgūdžių ugdymo paslaugos.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

PROJEKTŲ PARENGTUMO REIKALAVIMAI

 

39. Taikomi šie projektų parengtumo (turi būti įvykdyta teikiant paraišką) reikalavimai:

39.1. projektuose numatomi rekonstruoti ar remontuoti pastatai, taip pat žemės sklypai, kuriuose numatoma statyti, rekonstruoti ar remontuoti pastatus, turi būti pareiškėjų (partnerių) valdomi nuosavybės ar patikėjimo teise arba gauti pagal panaudos (nuomos) sutartis ne trumpesniam kaip projekto įgyvendinimo ir 5 metų nuo projekto finansavimo pabaigos (galutinės ataskaitos patvirtinimo) laikotarpiui. Daiktinės arba pareiškėjo (partnerio) turto valdymo teisės į pastatą ir (ar) žemės sklypą, kuriame įgyvendinant projektą bus vykdomi statybos darbai, turi būti įregistruotos įstatymų nustatyta tvarka. Jeigu numatomą rekonstruoti ar remontuoti pastatą ir (ar) žemės sklypą, kuriame numatoma statyti, rekonstruoti ar remontuoti pastatą, nuosavybės ar patikėjimo teise valdo arba panaudos (nuomos) teise naudoja savivaldybė ir daiktinės arba turto valdymo teisės nėra perduotos pareiškėjui (partneriui), kuris yra savivaldybei pavaldi įstaiga, savivaldybės taryba turi būti pavedusi pareiškėjui (partneriui) atlikti projekto veiklų (darbų) užsakovo funkciją. Reikalavimas turėti nuosavybės teise ar patikėjimo teise arba gauti pagal panaudos (nuomos) sutartį žemės sklypą netaikomas Statybos techninio reglamento 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. D1-878 „Dėl Statybos techninio reglamento STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“ patvirtinimo“, 4 priede nurodytais atvejais. Jei pastatas ar žemės sklypas naudojamas pagal panaudos ar nuomos sutartį, pareiškėjas (partneris) turi turėti raštišką panaudos davėjo ar nuomotojo sutikimą vykdyti statybos veiklas;

39.2. turi būti išduotas statybą leidžiantis dokumentas (jei statinio projektas yra parengtas). Statinio projekte turi būti įvertinti Aprašo 31–34 punktuose nurodyti reikalavimai;

39.3. Neteko galios nuo 2020-07-16

Papunkčio naikinimas:

Nr. A1-664, 2020-07-15, paskelbta TAR 2020-07-15, i. k. 2020-15798

 

39.4. pareiškėjas (partneris) turi užtikrinti, kad naujai statomų, rekonstruojamų ar remontuojamų pastatų žemės sklypai būtų numatyti teritorijose, kuriose jau yra nutiesti inžineriniai tinklai bei susisiekimo komunikacijos ir pastatyti kiti inžineriniai statiniai (pvz., katilinės). Projekto lėšomis finansuojamos visos statinio inžinerinės sistemos ir inžineriniai tinklai nuo pastato iki artimiausio vandentiekio ir (arba) nuotakyno šulinio, ir (arba) įrengtos uždaromosios armatūros, kurie yra tiesiogiai susiję su modernizuojamu esamu ir (arba) naujai statomu projekto objektu ir kurie pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus gali būti pareiškėjo nuosavybė. Jei įgyvendinant projektą planuojama tiesti inžinerinius tinklus, susisiekimo komunikacijas ir (arba) statyti kitus inžinerinius statinius, kurie negali būti finansuojami projekto lėšomis, pareiškėjas arba partneris šiuos darbus apmoka savo lėšomis. Nuosavą indėlį įrodantys dokumentai turi būti pateikti įgyvendinančiajai institucijai kartu su paraiška.

 

IV SKYRIUS

TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ IR FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

 

40. Projektų išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių VI skyriuje ir Išlaidų atitikties rekomendacijose nurodytus projektų išlaidoms taikomus reikalavimus. Pagal Aprašą Projektų taisyklių 405.2 papunktyje nustatytas reikalavimas išankstinėms sąskaitoms pateikti rangovo, prekių tiekėjo ar paslaugų teikėjo gautą kredito įstaigos išankstinio mokėjimo grąžinimo garantiją, laidavimo ar laidavimo draudimo dokumentą netaikomas.

41. Tinkamos finansuoti projektų išlaidos turi būti patirtos ir apmokėtos ne anksčiau kaip 2019 m. sausio 1 d., jei visos projekto veiklos nėra baigtos vykdyti iki pareiškėjui pateikiant paraišką.

42. Projektų finansavimo lėšomis gali būti padengiama iki 100 proc. tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Pareiškėjai ir (arba) partneriai savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo.

43. Projektų tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektams skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama projektų vykdytojų ir (arba) partnerių lėšomis.

431. Projektų netinkamas finansuoti pridėtinės vertės mokestis, apskaičiuotas už prekes ir paslaugas, susijusias su socialinių dirbtuvių įrengimu, gali būti apmokamas Ministerijos valstybės biudžeto lėšomis, prieš tai sudarius dvišalę sutartį tarp Ministerijos ir projekto vykdytojo.

Papildyta punktu:

Nr. A1-1136, 2020-11-20, paskelbta TAR 2020-11-20, i. k. 2020-24518

 

44. Pagal Aprašą tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra šios:

 

Išlaidų kategorijos Nr.

Išlaidų kategorijos pavadinimas

Reikalavimai ir paaiškinimai

1.

Žemė

Tinkama finansuoti (jeigu neviršija 10 procentų visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų), išskyrus žemės nuomos išlaidas.

Negali būti teisinių ar kitų kliūčių įsigytoje žemėje vykdyti numatytas veiklas (t. y. žemės naudojimo paskirtis turi būti tinkama numatytoms projekto veikloms vykdyti).

2.

Nekilnojamasis turtas

Tinkama finansuoti.

Negali būti teisinių ar kitų kliūčių įsigytame nekilnojamajame turte vykdyti numatytas veiklas (t. y. nekilnojamojo turto paskirtis turi būti tinkama numatytoms projekto veikloms vykdyti).

3.

Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai

Tinkama finansuoti.

Projektų lėšomis pritaikomuose butuose gali būti atliekamas tik paprastasis remontas.

Įgyvendinant Aprašo 10.1–10.6 papunkčiuose numatytas veiklas, netinkami finansuoti lauko inžinerinių tinklų ir susisiekimo komunikacijų tiesimo ir (arba) kitų inžinerinių statinių statybos darbai, išskyrus visas statinio inžinerines sistemas ir inžinerinius tinklus nuo pastato iki artimiausio vandentiekio ir (arba) nuotakyno šulinio, ir (arba) įrengtos uždaromosios armatūros, kurie yra tiesiogiai susiję su modernizuojamu esamu ir (arba) naujai statomu projekto objektu ir kurie pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus gali būti pareiškėjo nuosavybė.

4.

Įranga, įrenginiai ir kitas turtas

Tinkama finansuoti.

Tinkamų finansuoti įrangos ir įrenginių įsigijimo išlaidų aprašymas pateiktas Išlaidų atitikties rekomendacijų 10 skyriuje (žr. 1 lentelę „Projekto biudžeto išlaidų kategorijų aprašas“ ir 4 išnašą).

Projekto lėšomis įsigyjamos tikslinės transporto priemonės turi būti pritaikytos neįgaliųjų poreikiams ir (arba) socialinių dirbtuvių ar dienos užimtumo centrų / socialinių dirbtuvių, dienos centrų ūkinei veiklai vykdyti.

5.

Projekto vykdymas

 

Netinkama finansuoti.

 

6.

Informavimas apie projektą

Tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos privalomų viešinimo priemonių, nurodytų Projektų taisyklių VII skyriaus trisdešimt septintajame skirsnyje, išlaidos.

7.

Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą

Projekto administravimo išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti ir nėra įskaičiuojamos į maksimalią projektams įgyvendinti galimų skirti lėšų sumą, nurodytą Pertvarkos veiksmų plano 5 priede. Projekto administravimo išlaidoms taikoma fiksuotoji projekto išlaidų norma, apskaičiuojama vadovaujantis Projektų taisyklių 10 priedu. Pagal fiksuotąją normą apmokamos išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių VI skyriaus trisdešimt penktąjį skirsnį.

Paraiškos formos projekto biudžeto lentelė pildoma vadovaujantis Projekto biudžeto formos pildymo instrukcija, pateikta Išlaidų atitikties rekomendacijose.

 

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-664, 2020-07-15, paskelbta TAR 2020-07-15, i. k. 2020-15798

 

45. Projektinio pasiūlymo ir paraiškos parengimo išlaidos netinkamos finansuoti.

46. Pajamoms iš projektų veiklų, gautoms įgyvendinant projektus ir pasibaigus projektų finansavimui, taikomi reikalavimai, nustatyti Projektų taisyklių VI skyriaus trisdešimt šeštajame skirsnyje.

 

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ RENGIMAS, PAREIŠKĖJŲ INFORMAVIMAS, KONSULTAVIMAS, PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR VERTINIMAS

 

47. Galimi pareiškėjai iki Ministerijos kvietime teikti projektinį pasiūlymą nustatytos datos turi Ministerijai raštu pateikti projektinį pasiūlymą dėl valstybės projekto įgyvendinimo (toliau – projektinis pasiūlymas), užpildytą pagal formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kanclerio 2015 m. sausio 2 d. potvarkiu Nr. A3-1 „Dėl Valstybės projektų planavimo ir atrankos tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir paskelbtą ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt.

48. Ministerija, įvertinusi projektinį pasiūlymą, priima sprendimą dėl valstybės projektų sąrašo sudarymo. Į valstybės projektų sąrašą gali būti įtrauktas tik Projektų taisyklių 37 punkte nustatytus reikalavimus atitinkantis projektas. Pareiškėjas, kurio projektas įtrauktas į valstybės projektų sąrašą, įgyja teisę teikti paraišką.

49. Siekdami gauti finansavimą, pareiškėjai turi užpildyti paraišką, kurios iš dalies užpildyta forma PDF formatu skelbiama ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Finansavimas / Planuojami valstybės (regionų) projektai“, ieškant „Susiję dokumentai“ (prie konkretaus planuojamo projekto).

50. Pareiškėjai pildo paraiškas ir kartu su Aprašo 53 punkte nurodytais priedais iki valstybės projektų sąraše nurodyto termino teikia jas įgyvendinančiajai institucijai per Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų bendrai finansuojamų projektų duomenų mainų svetainę (toliau – DMS) arba raštu, jei nėra užtikrintos tokios DMS funkcinės galimybės, Projektų taisyklių III skyriaus dvyliktajame skirsnyje nustatyta tvarka. Pareiškėjai prie DMS jungiasi naudodamiesi Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma ir užsiregistravę tampa DMS naudotojais.

51. Jeigu vadovaujantis Aprašo 50 punktu paraiška teikiama raštu, ji gali būti teikiama vienu iš šių būdų:

51.1. įgyvendinančiajai institucijai teikiamas pasirašytas popierinis paraiškos ir jos priedų variantas (kartu pateikiant į elektroninę laikmeną įrašytą paraišką ir priedus). Paraiškos originalo ir elektroninės versijos turinys turi būti identiškas. Nustačius, kad paraiškos elektroninės versijos turinys neatitinka originalo, vadovaujamasi paraiškos originale nurodyta informacija. Paraiška gali būti pateikta registruotu laišku, per pašto kurjerį arba įteikta asmeniškai kvietime nurodytu adresu;

51.2. įgyvendinančiajai institucijai kvietime nurodytu elektroninio pašto adresu siunčiamas elektroninis dokumentas, pasirašytas saugiu elektroniniu parašu. Jei paraiška teikiama tokiu būdu, kartu teikiami dokumentai ir (ar) skaitmeninės pridedamų dokumentų kopijos elektroniniu parašu gali būti netvirtinami.

52. Jei laikinai nėra užtikrintos DMS funkcinės galimybės ir dėl to pareiškėjai negali pateikti paraiškos ar jos priedo (-ų) paskutinę paraiškų pateikimo termino dieną, įgyvendinančioji institucija paraiškų pateikimo terminą pratęsia 7 dienų laikotarpiui ir (arba) suteikia galimybę paraiškas ar jų priedus pateikti kitu būdu, apie tai informuodama pareiškėjus per DMS arba raštu.

53. Kartu su paraiška pareiškėjai turi pateikti šiuos priedus (Aprašo 53.2–53.4 papunkčiuose nurodytų paraiškos priedų formos skelbiamos ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Paraiškų priedų formos“):

53.1. partnerio (-ių) deklaraciją (-as), jei projektą numatyta įgyvendinti kartu su partneriais (Partnerio deklaracijos forma įtraukta į pildomą paraiškos formą);

53.2. užpildytą Klausimyną apie pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumą finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų, jei pareiškėjas prašo pridėtinės vertės mokesčio išlaidas pripažinti tinkamomis finansuoti, t. y. įtraukia šias išlaidas į projekto biudžetą;

53.3. informaciją apie projektui taikomus aplinkosauginius reikalavimus (jei taikoma);

53.4. informaciją apie pajamas, gaunamas iš ES struktūrinių fondų lėšomis bendrai finansuojamų projektų (taikoma, jei projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma iki pajamų vertinimo viršija 1 mln. Eur);

53.5. jeigu projektas įgyvendinamas kartu su partneriu (-iais), sutarties, kurioje nustatytos tarpusavio teisės ir pareigos įgyvendinant projektą bei numatyti įsipareigojimai laikytis Aprašo 36–38 punktų reikalavimų, kopiją;

53.6. dokumentus, reikalingus žemės pirkimo išlaidų tinkamumui finansuoti įvertinti, atsižvelgiant į esamą situaciją:

53.6.1. jeigu žemė nupirkta iki paraiškos pateikimo dienos (tačiau tinkamų finansuoti išlaidų patyrimo ir apmokėjimo laikotarpiu), turi būti pateikta žemės pirkimo–pardavimo sutarties kopija ir žemės rinkos vertės nustatymo ataskaita. Jeigu žemė perkama su nugriauti skirtais statiniais, turi būti pateikta ir numatomo griauti turto rinkos vertės nustatymo ataskaita;

53.6.2. jeigu numatyta pirkti konkretų žemės sklypą, turi būti pateikta preliminarios žemės pirkimo–pardavimo sutarties kopija (jei tokia sudaroma) ir žemės rinkos vertės nustatymo ataskaita. Jei numatoma pirkti žemę su nugriauti skirtais statiniais, turi būti pateikta ir numatomo griauti turto rinkos vertės nustatymo ataskaita;

53.6.3. jeigu numatyta tik vietovė, kurioje planuojama pirkti žemės sklypą, turi būti pateikta valstybės įmonės Registrų centro arba nepriklausomo turto vertintojo išduota bendra panašių žemės sklypų rinkos vertės nustatymo ataskaita, kurioje turi būti nurodytos vidutinės toje vietoje esančių žemės sklypų kainos;

53.7. dokumentus, reikalingus nekilnojamojo turto pirkimo išlaidų tinkamumui finansuoti įvertinti (taikoma tik įsigyjant nekilnojamąjį turtą), atsižvelgiant į esamą situaciją:

53.7.1. jeigu nekilnojamasis turtas nupirktas iki paraiškos pateikimo dienos (tačiau tinkamų finansuoti išlaidų patyrimo ir apmokėjimo laikotarpiu), turi būti pateikta nekilnojamojo turto pirkimo–pardavimo sutarties kopija ir nepriklausomo turto vertintojo išduota turto rinkos vertės nustatymo ataskaita, kurioje nurodyta įsigyto nekilnojamojo turto (ir kartu su juo įsigyto žemės sklypo) rinkos vertė;

53.7.2. jeigu numatyta pirkti konkretų nekilnojamojo turto objektą, turi būti pateikta nepriklausomo turto vertintojo išduota turto rinkos vertės nustatymo ataskaita, kurioje nurodyta numatomo įsigyti objekto (-ų) (ir kartu įsigyjamo žemės sklypo) rinkos vertė;

53.7.3. jeigu numatyta tik vietovė, kurioje planuojama pirkti nekilnojamąjį turtą, turi būti pateikta valstybės įmonės Registrų centro arba nepriklausomo turto vertintojo išduota bendra panašių nekilnojamojo turto objektų grupės rinkos vertės nustatymo ataskaita, kurioje turi būti nurodytos vidutinės toje vietovėje esančio nekilnojamojo turto kainos;

53.8. jei statinio projektas yra parengtas, statinio projekto, patvirtinto Statybos techniniame reglamente STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. lapkričio 7 d. įsakymu Nr. D1-738 „Dėl Statybos techninio reglamento STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“ patvirtinimo“, nustatyta tvarka, kopiją kartu su statinio projekto skaičiuojamosios kainos dalimi (naujos statybos, kapitalinio remonto ir (arba) rekonstrukcijos atveju), ir statybą leidžiančio dokumento kopiją. Rengiant statinio projektą, turi būti įvertinti Aprašo 31–34 punktuose nurodyti reikalavimai;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. A1-664, 2020-07-15, paskelbta TAR 2020-07-15, i. k. 2020-15798

 

53.9. numatomų rekonstruoti ar remontuoti patalpų brėžinius iš inventorinės bylos, esamų patalpų būklės įvertinimą ir numatomų atlikti darbų, (planuojant darbus, turi būti įtraukti Aprašo 31–34 punktuose nurodyti reikalavimai), aprašymą;

53.10. žemės sklypo, kuriame numatoma statyti, rekonstruoti ar remontuoti objektą, valdymo panaudos ar nuomos teise dokumento kopiją (jei taikoma);

53.11. objekto (pastato ar patalpų), kurį planuojama rekonstruoti ar remontuoti, valdymo panaudos ar nuomos teise dokumento kopiją (jei taikoma);

53.12. žemės sklypo savininko raštišką sutikimą statyti, rekonstruoti ar remontuoti objektą, kai teikiamos turto valdymo nuomos ar panaudos teise sutarčių kopijos ir jose toks sutikimas nenumatytas (taikoma, jei paraiškos teikimo metu nėra gautas statybą leidžiantis dokumentas). Reikalavimas pateikti sutikimą objektą remontuoti taikomas tik tokiu atveju, kai keičiama statinio paskirtis;

53.13. objekto savininko raštišką sutikimą rekonstruoti ar remontuoti objektą, kai teikiamos turto valdymo nuomos ar panaudos teise sutartys ir jose toks sutikimas nenumatytas. Reikalavimas pateikti sutikimą objekte atlikti paprastojo remonto darbus taikomas tik tokiu atveju, kai keičiama statinio paskirtis;

53.14. savivaldybės tarybos sprendimo, kuriuo pavedama pareiškėjui (partneriui), kuris yra savivaldybei pavaldi įstaiga, atlikti projekto veiklų (darbų) užsakovo funkciją, kopiją;

53.15. pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) įsipareigojimo padengti netinkamas finansuoti, tačiau šiam projektui įgyvendinti būtinas išlaidas ir tinkamas išlaidas, kurių nepadengia projekto finansavimas, pagrindimo ir projekto rezultatų tęstinumo 5 metus baigus įgyvendinti projektą užtikrinimo dokumentų kopijas (savivaldybės tarybos sprendimo, teisę priimti sprendimus turinčio įstaigos valdymo organo sprendimo ir kt.). Reikalavimas su paraiška pateikti pagrindimo dokumento kopiją netaikomas, jeigu pareiškėjo ar partnerio (-ių) asignavimų valdytoja yra Ministerija;

53.16. įgaliojimą pasirašyti paraišką, jei ją pasirašo ne pareiškėjo organizacijos vadovas;

53.17. darbų pirkimo sutarties kopiją darbų išlaidoms pagrįsti (jeigu darbai nupirkti iki paraiškos pateikimo) arba statybos kainos skaičiavimus, parengtus pagal valstybės įmonės Statybos produkcijos sertifikavimo centro registre paskelbtas rekomendacijas dėl statinių statybos skaičiuojamųjų kainų nustatymo (pvz., remiantis UAB „Sistela“ kainynais) (jeigu statinio projektas nėra parengtas);

53.18. preliminarius prekių tiekėjų ir (arba) paslaugų teikėjų komercinius pasiūlymus ir (arba) kainų apklausos suvestines išlaidų dydžiui pagrįsti arba sudarytas sutartis bei kitų planuojamas išlaidas pagrindžiančių dokumentų kopijas;

53.19. įvykdytų viešųjų pirkimų, viršijančių tarptautinio pirkimo vertę, apibrėžtą Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 4 straipsnyje, kurių prašoma finansuoti įgyvendinant projektą suma viršija 175 000 Eur, dokumentus;

53.20. pagrindinio projekto pirkimo, kuriam finansuoti prašoma suma sudaro didžiausią projekto biudžeto dalį, dokumentus, jeigu šis pirkimas teikiant projekto paraišką yra įvykdytas.

54. Visi Aprašo 53 punkte nurodyti priedai turi būti teikiami per DMS (arba raštu, jei nėra užtikrintos atitinkamos DMS funkcinės galimybės). Teikiama visos sudėties statinio projekto, statinio projektavimo užduoties ar patalpų brėžinių elektroninė versija PDF formatu arba versija, kurią būtų galima peržiūrėti naudojantis „Microsoft Office“ programine įranga. Jei priedai teikiami ne kartu su paraiška, jie turi būti pateikti iki paraiškai teikti nustatyto termino paskutinės dienos.

55. Paskutinė paraiškų pateikimo diena nustatoma valstybės projektų sąraše, kuris skelbiamas ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt.

56. Pareiškėjai informuojami ir konsultuojami Projektų taisyklių 24–27 punktuose nustatyta tvarka. Informacija apie konkrečius įgyvendinančiosios institucijos konsultuojančius asmenis ir jų kontaktai (telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas) nurodomi įgyvendinančiosios institucijos siunčiamame pasiūlyme teikti paraiškas pagal valstybės projektų sąrašą.

57. Įgyvendinančioji institucija atlieka projektų tinkamumo finansuoti vertinimą Projektų taisyklių III skyriaus keturioliktajame ir penkioliktajame skirsniuose nustatyta tvarka pagal Aprašo priede nustatytus reikalavimus.

58. Vertindama paraiškas, įgyvendinančioji institucija gali paprašyti pareiškėjų pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus. Pareiškėjai privalo pateikti šią informaciją ir (arba) dokumentus per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą.

59. Paraiškos vertinamos ne ilgiau kaip 60 dienų nuo jų gavimo dienos.

60. Jei dėl objektyvių priežasčių negalima paraiškos įvertinti per nustatytą terminą (jei vertinant paraiškas reikia kreiptis į kitas institucijas ir (arba) atliekama patikra projekto įgyvendinimo ir (arba) administravimo vietoje, ir (arba) pareiškėjas turi įvykdyti pirkimą iki paraiškos tinkamumo finansuoti vertinimo pabaigos, ir (arba) įgyvendinančioji institucija, vidaus procedūrų apraše nustatyta tvarka paraiškos vertinimo metu įvertinusi įvykdyto pirkimo tinkamumą, nustato, kad pareiškėjas nesilaikė pirkimus reglamentuojančių teisės aktų), jis gali būti pratęstas įgyvendinančiosios institucijos sprendimu. Apie naują paraiškų vertinimo terminą įgyvendinančioji institucija informuoja pareiškėjus per DMS arba raštu, jei DMS funkcinės galimybės nėra užtikrintos.

61. Paraiškos gali būti atmetamos Apraše ir (arba) Projektų taisyklių 118, 121, 122, 1221, 133, 136, 138 punktuose nurodytais pagrindais Projektų taisyklių 123124 punktuose nustatyta tvarka. Apie paraiškų atmetimą pareiškėjai informuojami per DMS arba raštu, jei tokios DMS funkcinės galimybės nėra užtikrintos, per 3 (tris) darbo dienas nuo sprendimų dėl paraiškų atmetimo priėmimo dienos.

62. Pareiškėjai sprendimus dėl paraiškų atmetimo gali apskųsti Projektų taisyklių 493494 punktuose nustatyta tvarka.

63. Įgyvendinančiajai institucijai baigus paraiškų vertinimą, sprendimą dėl projekto finansavimo priima Ministerija, vadovaudamasi Projektų taisyklių 153–160 punktuose nurodytais reikalavimais.

64. Ministerijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, įgyvendinančioji institucija per 3 (tris) darbo dienas nuo šio sprendimo gavimo dienos per DMS arba raštu, jei DMS funkcinės galimybės nėra užtikrintos, pateikia šio sprendimo kopiją pareiškėjams.

65. Pagal Aprašą finansuojamiems projektams įgyvendinti bus sudaromos dvišalės sutartys tarp įgyvendinančiosios institucijos ir pareiškėjo.

66. Ministerijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, įgyvendinančioji institucija Projektų taisyklių IV skyriaus aštuonioliktajame skirsnyje nustatyta tvarka pagal Projektų taisyklių 4 priede nustatytą formą, pritaikytą Aprašui, parengia ir pateikia pareiškėjui projekto sutarties projektą ir nurodo pasiūlymo pasirašyti projekto sutartį galiojimo terminą. Pareiškėjui per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius projekto sutarties, pasiūlymas pasirašyti projekto sutartį netenka galios. Pareiškėjas turi teisę kreiptis į įgyvendinančiąją instituciją su prašymu dėl objektyvių priežasčių, nepriklausančių nuo pareiškėjo, pakeisti projekto sutarties pasirašymo terminą. Įgyvendinančioji institucija, įvertinusi prašyme nurodytas aplinkybes, jei toks prašymas neprieštarauja Aprašui, turi teisę pakeisti projekto sutarties pasirašymo terminą ir apie savo sprendimą privalo informuoti pareiškėją ne vėliau kaip per 7 dienas nuo prašymo gavimo dienos.

67. Projekto sutarties originalas gali būti rengiamas ir teikiamas atsižvelgiant į projekto vykdytojo pasirinktą dokumento formą:

67.1. kaip pasirašytas popierinis dokumentas;

67.2. kaip elektroninis dokumentas, pasirašytas saugiu elektroniniu parašu.

 

VI SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO REIKALAVIMAI

 

68. Projektai įgyvendinami laikantis projektų sutartyse, Apraše ir Projektų taisyklėse nustatytų reikalavimų.

69. Investicijų tęstinumas turi būti užtikrintas 5 (penkerius) metus po projektų finansavimo pabaigos Projektų taisyklių IV skyriaus dvidešimt septintajame skirsnyje nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

APRAŠO KEITIMO TVARKA

 

70. Aprašas keičiamas vadovaujantis Projektų taisyklių III skyriaus vienuoliktajame skirsnyje nustatytais reikalavimais.

71. Jei Aprašas keičiamas jau atrinkus projektus, šie pakeitimai, nepažeidžiant lygiateisiškumo principo, Projektų taisyklių 91 punkte nustatytais atvejais taikomi ir įgyvendinamiems projektams.

________________________

part_d861a8f937f4496ca5e6652771c2a5fc_end

 


2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo priemonės Nr. 08.1.1-CPVA-V-427 „Institucinės globos pertvarka: investicijos į infrastruktūrą“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 2

priedas

 

(Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelės forma)

 

PROJEKTO TINKAMUMO FINANSUOTI VERTINIMO LENTELĖ

 

(Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu ši lentelė pildoma kiekvienam projektui individualiai)

Paraiškos kodas

Pildoma vertinant projekto tinkamumą finansuoti

Pareiškėjo pavadinimas

Pildoma vertinant projekto tinkamumą finansuoti

Projekto pavadinimas

Pildoma vertinant projekto tinkamumą finansuoti

Projektą planuojama įgyvendinti:

 

su partneriu (-iais)               be partnerio (-ių)

 

PIRMINĖ                PATIKSLINTA

 

(Žymima „Patikslinta“ tais atvejais, kai ši lentelė tikslinama paraišką grąžinus vertinti pakartotinai)

 

Bendrasis reikalavimas /

specialusis projektų atrankos kriterijus (toliau – specialusis kriterijus), jo vertinimo aspektai ir paaiškinimai

Bendrojo reikalavimo / specialiojo kriterijaus detalizavimas

(jei taikoma)

 

Bendrojo reikalavimo / specialiojo kriterijaus vertinimas

Taip / ne / netaikoma / taip su išlyga

Komentarai

 

 

 

(Šiame stulpelyje pagrindžiamas kiekvieno bendrojo reikalavimo arba specialiojo kriterijaus ir jų vertinimo aspekto įvertinimas)

1. Planuojamu finansuoti projektu prisidedama prie bent vieno 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos (toliau – Veiksmų programa) prioriteto konkretaus uždavinio įgyvendinimo, rezultato pasiekimo ir įgyvendinama bent viena pagal projektų finansavimo sąlygų aprašą numatoma finansuoti veikla

1.1. Projekto tikslai ir uždaviniai atitinka bent vieną Veiksmų programos prioriteto konkretų uždavinį ir siekiamą rezultatą

(Atitiktį šiam reikalavimui vertina Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – ministerija), prieš įtraukdama projektą į valstybės projektų sąrašą)

Projekto tikslai ir uždaviniai turi atitikti veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ 8.1.1 konkretų uždavinį „Padidinti bendruomenėje teikiamų socialinių paslaugų dalį pereinant nuo institucinės globos prie bendruomeninių paslaugų“ ir siekiamą rezultatą

(Įgyvendinančioji institucija, pildydama tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę, perkelia ministerijos atlikto projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo (toliau – projektinis pasiūlymas) vertinimo išvadą ir skiltyje „Komentarai“ nurodo šios išvados pavadinimą bei datą)

 

1.2. Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos atitinka bent vieną iš 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo priemonės Nr. 08.1.1-CPVA-V-427 „Institucinės globos pertvarka: investicijos į infrastruktūrą“ projektų finansavimo sąlygų apraše Nr. 2 (toliau – Aprašas) nurodytų veiklų

Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos turi atitikti Aprašo 10 punkte nurodytą veiklą (‑as)

 

 

1.3. Projektas atitinka kitus su projekto veiklomis susijusius Apraše nustatytus reikalavimus 

Projektas atitinka reikalavimus, nustatytus Aprašo 29 punkte

Projekto atitiktį Aprašo 29 punktui vertina ministerija (įgyvendinančioji institucija patikrina paraiškoje pateiktos informacijos atitiktį projektiniame pasiūlyme pateiktai informacijai)

 

2. Projektas atitinka strateginio planavimo dokumentų nuostatas

2.1. Projektas atitinka strateginio planavimo dokumentų nuostatas

(Atitiktį šiam reikalavimui vertina ministerija, prieš įtraukdama projektą į valstybės projektų sąrašą)

Projektas turi atitikti nacionalinio strateginio planavimo dokumento, nurodyto Aprašo 18 punkte, nuostatas

(Įgyvendinančioji institucija, pildydama projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę, perkelia ministerijos atlikto projektinio pasiūlymo vertinimo išvadą ir skiltyje „Komentarai“ nurodo šios išvados pavadinimą bei datą)

 

2.2. Projektu prisidedama prie bent vieno 2009 m. spalio 30 d. Europos Vadovų Tarybos išvadomis Nr. 15265/09 patvirtintos Europos Sąjungos Baltijos jūros regiono strategijos, atnaujintos Europos Komisijos 2012 m. kovo 23 d. komunikatu Nr. COM (2012) 128, tikslo įgyvendinimo pagal bent vieną Europos Sąjungos Baltijos jūros regiono strategijos veiksmų plane, patvirtintame Europos Komisijos 2015 m. rugsėjo 10 d. sprendimu Nr. SWD (2015) 177, numatytą politinę sritį, horizontalųjį veiksmą ar įgyvendinimo pavyzdį

Netaikoma

 

 

3. Projektu siekiama aiškių ir realių kiekybinių uždavinių

3.1. Projektu prisidedama prie bent vieno Apraše nustatyto veiksmų programos ir (arba) ministerijos priemonių įgyvendinimo plane nurodyto nacionalinio produkto ir (arba) rezultato rodiklio pasiekimo

Įgyvendinant projektą, turi būti siekiama stebėsenos rodiklių, nurodytų Aprašo 24.1–24.3 papunkčiuose

 

 

3.2. Išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika, t. y. projekto rezultatai yra projekto veiklų padarinys, projekto veiklos sudaro prielaidas įgyvendinti projekto uždavinius, o pastarieji – pasiekti nustatytą projekto tikslą

 

 

 

3.3. Projekto uždaviniai yra specifiniai (rodo projekto esmę ir charakteristikas), išmatuojami (kiekybiškai išreikšti ir matuojami) ir įvykdomi, veiklų pradžios ir pabaigos data aiški

 

 

 

4. Projektas atitinka horizontaliuosius (darnaus vystymosi bei moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo) principus, projekto įgyvendinimas suderinamas su Europos Sąjungos (toliau – ES) konkurencijos politikos nuostatomis

4.1. Projekte nenumatyti veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui

 

 

 

4.1.1. aplinkosaugos srityje (aplinkos kokybė ir gamtos ištekliai, kraštovaizdžio ir biologinės įvairovės apsauga, klimato kaita, aplinkos apsauga ir kt.)

 

 

 

4.1.2. socialinėje srityje (užimtumas, skurdas ir socialinė atskirtis, visuomenės sveikata, švietimas ir mokslas, kultūros savitumo išsaugojimas, tausojamasis vartojimas)

 

 

 

4.1.3. ekonomikos srityje (darnus pagrindinių ūkio šakų ir regionų vystymas)

 

 

 

4.1.4. teritorijų vystymo srityje (aplinkosaugos, socialinių ir ekonominių skirtumų mažinimas)

 

 

 

4.1.5. informacinės ir žinių visuomenės srityje

Netaikoma

 

 

4.2. Pasiūlyti konkretūs veiksmai (pademonstruotas proaktyvus požiūris), kurie rodo, kad projektas skatina darnaus vystymosi principo įgyvendinimą

 

 

 

4.3. Projekte  nėra numatoma apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui

 

 

 

4.4. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie rodo, kad projektu prisidedama prie moterų ir vyrų lygybės principo įgyvendinimo ir (arba) skatinamas nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principo įgyvendinimas

Projektas turi būti įgyvendinamas atsižvelgiant į reikalavimus, nurodytus Aprašo 31–34 punktuose

 

 

4.5. Projektas suderinamas su ES konkurencijos politikos nuostatomis:

4.5.1. teikiamas finansavimas neviršija nustatytų de minimis pagalbos ribų ir atitinka reikalavimus, taikomus de minimis pagalbai, arba

4.5.2. projektas finansuojamas pagal suderintą valstybės pagalbos schemą ar Europos Komisijos (toliau – EK) sprendimą arba pagal Bendrąjį bendrosios išimties reglamentą, laikantis jame nustatytų reikalavimų, arba

4.5.3. projekto finansavimas nereiškia neteisėtos valstybės pagalbos ar de minimis pagalbos suteikimo (pildomas patikros lapas dėl valstybės pagalbos ir de minimis pagalbos buvimo ar nebuvimo)

Projekto finansavimas neturi reikšti neteisėtos valstybės pagalbos ar de minimis pagalbos suteikimo, nes Aprašo 27 punkte nustatyta, kad pagal Aprašą valstybės pagalba ir (ar) de minimis pagalba neteikiama

 

 

 

 

5. Pareiškėjas ir partneris (-iai) organizaciniu požiūriu yra pajėgūs tinkamai ir laiku įgyvendinti teikiamą projektą ir atitinka jam (jiems) keliamus reikalavimus

5.1. Pareiškėjas ir partneris (-iai) yra juridiniai asmenys, juridinio asmens filialai, atstovybės (toliau – juridinis asmuo) arba fiziniai asmenys, kaip nustatyta Apraše

 

 

 

5.2. Pareiškėjas (partneris (-iai) atitinka tinkamų pareiškėjų sąrašą, nustatytą Apraše

Tinkami pareiškėjai ir partneriai nurodyti Aprašo 12−13 punktuose

 

 

5.3. Pareiškėjas (partneris) turi teisinį pagrindą užsiimti ta veikla (atlikti funkcijas), kuriai pradėti ir (arba) vykdyti, ir (arba) plėtoti skirtas projektas

 

 

 

5.4. Pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra apribojimų gauti finansavimą:

5.4.1. pareiškėjui ir partneriui (-iams), kurie yra juridiniai asmenys, nėra iškelta byla dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės ir (arba) ekonominės veiklos arba jis (jie) nėra likviduojamas (-i), nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka (ši nuostata netaikoma biudžetinėms įstaigoms) arba pareiškėjui ir partneriui (-iams), kurie yra fiziniai asmenys, nėra iškelta byla dėl bankroto, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės ir (arba) ekonominės veiklos

5.4.2. paraiškos pateikimo dieną pareiškėjas ir partneris (-iai) galutiniu teismo sprendimu ar galutiniu administraciniu sprendimu nėra pripažinti nevykdančiais pareigų, susijusių su mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus arba pagal kitos valstybės teisės aktus, jei pareiškėjas ir partneris (-iai) yra užsienyje registruoti juridiniai asmenys ar užsienyje gyvenantys fiziniai asmenys (ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų, ir (arba) valstybės pinigų fondų, ir pareiškėjams, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai)

5.4.3. paraiškos vertinimo metu pareiškėjas ir partneris (-iai), kurie yra fiziniai asmenys, arba pareiškėjo ir partnerio (-ių), kurie yra juridiniai asmenys, vadovas, pagrindinis akcininkas (turintis daugiau nei 50 proc. akcijų) ar savininkas, ūkinės bendrijos tikrasis narys (-iai) ar mažosios bendrijos atstovas (-ai), turintis (-ys) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar buhalteris (-iai), ar kitas (kiti) asmuo (asmenys), turintis (-ys) teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl pareiškėjo ir partnerio (-ių) per paskutinius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už dalyvavimą bendrininkų grupėje, organizuotoje grupėje, nusikalstamame susivienijime, jų organizavimą ar vadovavimą jiems, teroristinius ir su teroristine veikla susijusius nusikaltimus ar teroristų finansavimą, vaikų darbo ar kitų su prekyba žmonėmis susijusių nusikalstamų veikų organizavimą, kyšininkavimą, prekybą poveikiu, papirkimą, piktnaudžiavimą, tarnybos pareigų neatlikimą, sukčiavimą, turto pasisavinimą, turto iššvaistymą, turtinės žalos padarymą apgaule, turto sunaikinimą ar sugadinimą, neteisėtą praturtėjimą, kontrabandą, muitinės apgaulę, neteisėtą disponavimą akcizais apmokestinamomis prekėmis, neteisėtą prekių ar produkcijos neišvežimą iš Lietuvos Respublikos, neteisėtą vertimąsi ūkine, komercine, finansine ar profesine veikla, neteisėtą juridinio asmens veiklą, svetimo prekių ar paslaugų ženklo naudojimą, apgaulingą pareiškimą apie juridinio asmens veiklą, mokesčių nesumokėjimą, kredito, paskolos ar tikslinės paramos panaudojimą ne pagal paskirtį ar nustatytą tvarką, kreditinį sukčiavimą, skolininko nesąžiningumą, nusikalstamą bankrotą, netikros elektroninės mokėjimo priemonės gaminimą, tikros elektroninės mokėjimo priemonės klastojimą ar neteisėtą disponavimą elektronine mokėjimo priemone arba jos duomenimis, neteisėtą elektroninės mokėjimo priemonės ar jos duomenų panaudojimą, neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimą, deklaracijos, ataskaitos ar kito dokumento nepateikimą, apgaulingą ar aplaidų apskaitos tvarkymą, nusikalstamu būdu gauto turto įgijimą ar realizavimą, nusikalstamu būdu įgytų pinigų ar turto legalizavimą, netikrų pinigų ar vertybinių popierių pagaminimą, laikymą arba realizavimą, dokumento suklastojimą ar disponavimą suklastotu dokumentu, antspaudo, spaudo ar blanko suklastojimą, dalyvavimą kokioje nors kitoje neteisėtoje veikloje, kenkiančioje Lietuvos Respublikos ir (arba) ES finansiniams interesams (šis apribojimas netaikomas, jei pareiškėjo arba partnerio (-ių) veikla yra finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų, ir (arba) valstybės pinigų fondų, taip pat Europos investicijų fondui ir Europos investicijų bankui)

5.4.4. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams), jei jie perkėlė gamybinę veiklą valstybėje narėje arba į kitą valstybę narę, nėra taikoma arba nebuvo taikoma išieškojimo procedūra (ši nuostata nėra taikoma viešiesiems juridiniams asmenims)

5.4.5. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra taikomas apribojimas (iki 5 metų) neskirti ES finansinės paramos dėl trečiųjų šalių piliečių nelegalaus įdarbinimo (ši nuostata nėra taikoma viešiesiems juridiniams asmenims)

5.4.6. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra taikomas apribojimas gauti finansavimą dėl to, kad per sprendime dėl lėšų grąžinimo nustatytą terminą lėšos nebuvo grąžintos arba grąžinta tik dalis lėšų (šis apribojimas netaikomas įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų, ir (arba) valstybės pinigų fondų, įstaigoms, kurių veiklai finansuoti skiriama 2007–2013 metų ES fondų ar 2014–2020 metų ES struktūrinių fondų techninė parama, Europos investicijų fondui ir Europos investicijų bankui)

5.4.7. paraiškos vertinimo metu pareiškėjas ir partneris (-iai) Juridinių asmenų registrui yra pateikę metinių finansinių ataskaitų rinkinius, taip pat metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius, kaip nustatyta Juridinių asmenų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 „Dėl Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“

(ši nuostata netaikoma, kai pareiškėjas yra fizinis asmuo; ši nuostata taikoma tik tais atvejais, kai finansines ataskaitas būtina rengti pagal įstatymus, taikomus juridiniam asmeniui, užsienio juridiniam asmeniui ar kitai organizacijai arba jų filialui)

 

 

 

5.5. Pareiškėjas ir partneris (-iai) turi (gali užtikrinti) pakankamų administravimo gebėjimų vykdyti projektą

 

 

 

5.6. Projekto parengtumas atitinka Apraše nustatytus reikalavimus

Projekto parengtumas turi atitikti reikalavimus, nustatytus Aprašo 39 punkte

Įgyvendinančiosios institucijos įvertinimas

 

5.7. Partnerystė projekte yra pagrįsta ir teikia naudą

Turi būti įvertinta, ar pareiškėjo ir partnerio sutartis atitinka Aprašo 16 punkte keliamus reikalavimus

 

 

6. Projekto išlaidų finansavimo šaltiniai aiškiai nustatyti ir užtikrinti

6.1. Pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) įnašas atitinka Apraše nustatytus reikalavimus ir yra užtikrintas jo finansavimas

Tinkamų išlaidų, kurių nepadengia projekto finansavimas, padengimas turi būti pagrįstas Aprašo 53.15 papunktyje nurodytu dokumentu

 

 

6.2. Užtikrintas netinkamų finansuoti su projektu susijusių išlaidų padengimas

Netinkamų finansuoti išlaidų padengimas turi būti pagrįstas Aprašo 53.15 papunktyje nurodytu dokumentu

 

 

6.3. Užtikrintas finansinis projekto (veiklų) rezultatų tęstinumas

Projektas turi atitikti reikalavimus, nurodytus Aprašo 69 punkte, ir tai turi būti pagrįsta Aprašo 53.15 papunktyje nurodytu dokumentu

 

 

7. Užtikrintas efektyvus projektui įgyvendinti reikalingų lėšų panaudojimas

7.1. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų ir naudos analizės rezultatais

(Šis vertinimo aspektas taikomas projektams, kuriems teikiamas investicijų projektas (pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės), 671punktą) kartu su sąnaudų ir naudos skaičiuokle. Atitiktį šiam vertinimo aspektui vertina ministerija. Vertinama vadovaujantis Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir / ar valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodika (toliau – Investicijų projektų rengimo metodika)ir Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodika (toliau – Kokybės metodika), kurios skelbiamos svetainėje www.esinvesticijos.lt. Šis vertinimo aspektas netaikomas įgyvendinant projektą, išskyrus atvejus, kai taikomi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 196.1 arba 196.5 papunkčio reikalavimai):

 

(Įgyvendinančioji institucija, pildydama projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę, perkelia ministerijos atlikto projektinio pasiūlymo vertinimo išvadą ir skiltyje „Komentarai“ nurodo šios išvados pavadinimą bei datą)

 

7.1.1. projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojamos pajamų, sąnaudų, finansavimo šaltinių, sukuriamos naudos ir kitos prielaidos yra pagrįstos

 

 

 

7.1.2. projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojamas vienodas pagrįstos trukmės analizės laikotarpis

 

 

 

7.1.3. projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojama vienoda pagrįsto dydžio diskonto norma

 

 

 

7.1.4. optimali projekto įgyvendinimo alternatyva pasirinkta pagal projekto įgyvendinimo alternatyvų finansinių ir (arba) ekonominių rodiklių (grynosios dabartinės vertės, vidinės grąžos normos, naudos ir sąnaudų santykio) reikšmes

(Įsitikinama, kad optimali projekto įgyvendinimo alternatyva pasirinkta pagal didžiausią ekonominės grynosios dabartinės vertės reikšmę (ji turi būti didesnė nei 0), palyginus ekonominį naudos ir išlaidų santykį (kuris turi būti didesnis už 1) bei ekonominę vidinę grąžos normą (jos reikšmė visais atvejais turi būti didesnė už naudojamą socialinę diskonto normą)

 

 

 

7.1.5. pasirinktai projekto įgyvendinimo alternatyvai realizuoti nėra žinomų teisinių, techninių ir socialinių apribojimų

 

 

 

7.2. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų efektyvumo rodikliu

(Šis vertinimo aspektas taikomas projektams, kuriems įgyvendinti teikiamas investicijų projektas (pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 671 punktą) kartu su sąnaudų efektyvumo skaičiuokle. Atitiktį šiam vertinimo aspektui vertina ministerija iki projekto įtraukimo į valstybės projektų sąrašą, vadovaudamasi Investicijų projektų rengimo metodika ir Kokybės metodika.

Šis vertinimo aspektas netaikomas įgyvendinant projektą, išskyrus atvejus, kai taikomi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 196.1 arba 196.5 papunkčio reikalavimai)

Netaikoma

(Įgyvendinančioji institucija, pildydama projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę, perkelia ministerijos atlikto projektinio pasiūlymo vertinimo išvadą ir skiltyje „Komentarai“ nurodo šios išvados pavadinimą bei datą)

 

7.3. Įvertintos pagrindinės projekto rizikos ir suplanuotos rizikų valdymo priemonės bei joms įgyvendinti reikalingi ištekliai

 

 

 

7.4. Numatytos projekto veiklos atitinka tinkamoms finansuoti veikloms ir jų apimtims nustatytus reikalavimus. Išlaidos atitinka nustatytus reikalavimus ir yra būtinos projektams įgyvendinti. Veiklos ir išlaidos suplanuotos efektyviai ir pagrįstai, įvertinus ir iki paraiškos pateikimo pradėtas ar įvykdytas viešųjų pirkimų procedūras. Vertinant pareiškėjo ir partnerio (-ių) įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus, toms pačioms veikloms ir išlaidoms finansavimas neskiriamas pakartotinai

 

 

 

7.5. Pareiškėjas gali įgyvendinti projekto tikslus, veiklas, uždavinius ir pasiekti rezultatus per projekto įgyvendinimo laikotarpį; projekto įgyvendinimo trukmė, vieta atitinka Apraše nustatytus reikalavimus

Projekto įgyvendinimo trukmė ir vieta turi atitikti Aprašo 21 ir 22 punktuose nustatytus reikalavimus

 

 

7.6. Projektas atitinka kryžminio finansavimo reikalavimus

Netaikoma

 

 

7.7. Teisingai pritaikyti fiksuotoji projekto išlaidų norma, fiksuotieji projekto išlaidų vieneto įkainiai, fiksuotosios projekto išlaidų sumos ir (ar) apdovanojimai (taikoma tik tais atvejais, jei paraiškoje numatyta taikyti šiuos supaprastintus išlaidų apmokėjimo būdus ir (ar) apdovanojimus)

Projektui taikoma fiksuotoji norma turi atitikti reikalavimus, nustatytus Aprašo 44 punkte

 

 

7.8. Paraiškoje teisingai nurodyta projekto kategorija, iš projekto planuojamos gauti pajamos (taip pat ir grynosios pajamos) teisingai apskaičiuotos ir teisingai nustatytas projektui reikiamo finansavimo dydis, atsižvelgiant į tai, ar įgyvendinant projektą:

– negaunama pajamų;

– gaunama pajamų ir jos yra įvertintos iš anksto;

– gaunama pajamų, bet jų iš anksto neįmanoma apskaičiuoti.

(Šis vertinimo aspektas netaikomas, kai iš Europos regioninės plėtros fondo ar Sanglaudos fondo bendrai finansuojamo projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma neviršija 1 000 000 eurų, kai iš ESF bendrai finansuojamo projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma neviršija 100 000 eurų, kai projektams taikoma valstybės pagalba, apdovanojimams ir grąžinamosioms subsidijoms (kai grąžinama visa paramos suma), fiksuotosioms sumoms, fiksuotiesiems įkainiams ir bendro veiksmų plano projektams, jeigu juos nustatant buvo atsižvelgta į numatomas gauti grynąsias pajamas, taip pat techninės paramos projektams, taip pat jeigu pagal reglamento (ES) Nr. 1303/2013 61 straipsnio 3 dalies a arba aa punktą ūkio sektoriui taikoma grynųjų pajamų fiksuotoji norma, išreikšta pajamų procentais)

Projektas turi atitikti reikalavimus, nurodytus Aprašo 46 punkte

 

 

8. Projekto veiklos vykdomos veiksmų programos įgyvendinimo teritorijoje

8.1. Projekto veiklos vykdomos Lietuvos Respublikoje arba ne Lietuvos Respublikoje, bet jas vykdant sukurti produktai, gauti rezultatai ir nauda (ar jų dalis, proporcinga Lietuvos Respublikos finansiniam įnašui) atitenka Lietuvos Respublikai (arba ES, kai vykdomos projektų veiklos pagal reglamento (ES) Nr. 1303/2013 9 straipsnio pirmosios pastraipos 1 punktą) ir projektas atitinka bent vieną iš šių sąlygų:

8.1.1. iš Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo bendrai finansuojamo projekto veiklų, vykdomų ne Lietuvos Respublikoje, o ES teritorijoje, išlaidos neviršija procento, nustatyto Apraše; arba pagal Aprašą vykdomos reprezentacijai skirtos veiklos, informavimo, komunikacijos ir ES struktūrinių fondų matomumo didinimo veiklos

8.1.2. iš ESF bendrai finansuojamo projekto veiklos vykdomos:

– ES teritorijoje;

– ne ES teritorijoje, bet tokių veiklų išlaidos neviršija procento, nustatyto Apraše

8.1.3. vykdomos techninės paramos projektų veiklos

Projekto veiklų vykdymo teritorija turi atitikti Aprašo 22 punkte nustatytus reikalavimus

 

 

 

GALUTINĖ PROJEKTO ATITIKTIES BENDRIESIEMS REIKALAVIMAMS VERTINIMO IŠVADA

 

1.   Ar paraiška atitinka projektinį pasiūlymą ir valstybės projektų sąrašą?

 Taip                                                    Ne                                                               Taip su išlyga

Komentarai: _________________________________________________________________________________________________________

 

(Pildoma projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu. Galimas simbolių skaičius – 1 000. Jei, palyginti su projektiniu pasiūlymu, paraiškoje atlikti esminiai pakeitimai (kaip jie apibrėžti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1222 punkte), žymima „Ne“ ir komentaro laukelyje nurodoma, kokie konkrečiai pakeitimai buvo atlikti.

Jei, palyginti su valstybės projektų sąrašu, paraiškoje atlikti esminiai pakeitimai, t. y. jei keičiasi pareiškėjas, viršijama projektui numatoma skirti finansavimo lėšų suma, žymima „Ne“ ir komentaro laukelyje nurodoma, kokie konkrečiai pakeitimai buvo atlikti.

Jei, palyginti su projektiniu pasiūlymu ir (ar) valstybės projektų sąrašu, paraiškoje atlikti neesminiai pakeitimai, žymima „Taip su išlyga“ ir komentaro laukelyje nurodoma, kokie konkrečiai pakeitimai buvo atlikti. Šis punktas taikomas tik valstybės ir regionų projektų planavimo būdu atrenkamiems projektams)

 

2.   Paraiška įvertinta teigiamai pagal visus bendruosius reikalavimus ir specialiuosius kriterijus:

 Taip                                                    Ne                                                               Taip su išlyga

Komentarai: _________________________________________________________________________________________________________

 

(Pildoma projektų tinkamumo finansuoti vertinimo metu. Galimas simbolių skaičius – 1 000. Jei pažymimas rezultatas „Ne“ arba „Taip su išlyga“, rašomas komentaras)

 

3.   Pareiškėjas nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti poveikio vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio paraiškų vertinimo arba atrankos proceso metu:

 Taip, nebandė

 Ne, bandė

Komentarai: _________________________________________________________________________________________________________

 

(Privaloma pildyti tik atsakius „Ne, bandė“, t. y. nurodomos faktinės aplinkybės. Pildoma vertinant projekto tinkamumą finansuoti. Galimas simbolių skaičius – 1 000)

 

4.   Vertinant projekto tinkamumą finansuoti nustatytos projekto tinkamos finansuoti ir tinkamos deklaruoti EK išlaidos:

Bendra projekto vertė[1], Eur

Didžiausia galima projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma:

Pajamos, mažinančios tinkamų deklaruoti EK išlaidų sumą, Eur

Tinkamos deklaruoti EK išlaidos

Iš viso, Eur

Iš jų:

Didžiausia EK tinkamų deklaruoti išlaidų suma, Eur

Dalis nuo tinkamų finansuoti išlaidų, proc.

 

Prašomos skirti lėšos – iki, Eur

Dalis nuo tinkamų finansuoti išlaidų, proc.

Pareiškėjo ir partnerio (-ių) nuosavos lėšos, Eur

Dalis nuo tinkamų finansuoti išlaidų, proc.

1

2

3

4 = (3/2)*100

5

6 = (5/2)*100

7

8

9 = (8/2)*100

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Pildoma vertinant projekto tinkamumą finansuoti)

Pastabos:

(Šiame laukelyje pagal poreikį gali būti įrašomos papildomos sąlygos, kurias įgyvendinančioji institucija, atsižvelgdama į projekto rizikingumą, siūlo įtraukti į projekto sutartį. Pildoma vertinant projekto tinkamumą finansuoti. Galimas simbolių skaičius – 1 000)

 

____________________________________________                             _____________           _______________________________

(paraiškos vertinimą atlikusios institucijos atsakingo                                     (data)                                   (vardas ir pavardė, parašas*)

asmens pareigų pavadinimas)                                                                                                                                                                                        

 

* Jei pildoma popierinė versija

 

 

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-664, 2020-07-15, paskelbta TAR 2020-07-15, i. k. 2020-15798

Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. kovo 16 d. įsakymo Nr. A1-226 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo priemonės Nr. 08.1.1-CPVA-V-427 „Institucinės globos pertvarka: investicijos į infrastruktūrą“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 2 patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-1136, 2020-11-20, paskelbta TAR 2020-11-20, i. k. 2020-24518

Dėl socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. kovo 16 d. įsakymo Nr. A1-226 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo priemonės Nr. 08.1.1-CPVA-V-427 „Institucinės globos pertvarka: investicijos į infrastruktūrą“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 2 patvirtinimo“ pakeitimo

 

 

part_4a982cd01f414dc9b5bd65fd4c0e87f4_end



[1] Bendra projekto vertė apima ir tinkamas, ir netinkamas finansuoti išlaidas.