Suvestinė redakcija nuo 2024-07-01

 

Nutarimas paskelbtas: TAR 2022-12-05, i. k. 2022-24768

 

Nauja redakcija nuo 2024-07-01:

Nr. 333, 2024-05-08, paskelbta TAR 2024-05-10, i. k. 2024-08646

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

NUTARIMAS

DĖL PACIENTŲ PAVĖŽĖJIMO PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO IR TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2022 m. lapkričio 30 d. Nr. 1196

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo 511 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Pacientų pavėžėjimo paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Energetikos ministras,

pavaduojantis Ministrą Pirmininką                                                                    Dainius Kreivys

 

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                                            Arūnas Dulkys

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2022 m. lapkričio 30 d. nutarimu Nr. 1196

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2024 m. gegužės 10 d. nutarimo Nr. 333

redakcija)

 

 

PACIENTŲ PAVĖŽĖJIMO PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO IR TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pacientų pavėžėjimo paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato pacientų priskyrimą pacientų pavėžėjimo paslaugos gavėjams, pacientų pavėžėjimo atvejus, pacientų pavėžėjimo paslaugos organizavimo, koordinavimo, teikimo ir apmokėjimo, išskyrus apmokėjimą, kuris pagal Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo 511 straipsnio 8 dalį vykdomas Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo ir jo įgyvenamųjų teisės aktų nustatyta tvarka, tvarką.

Šis Aprašas netaikomas, jei įgyvendinant Socialinių paslaugų įstatymą ir jo pagrindu priimtus teisės aktus savivaldybėse nustatyta kitokia nei šiame Apraše nurodyta transporto organizavimo paslaugos dėl hemodializės organizavimo ir teikimo tvarka.

2. Apraše vartojamos sąvokos ir jų apibrėžtys:

2.1. Pacientą lydintis asmuo – paciento, kuriam teikiama pacientų pavėžėjimo paslauga, atstovas pagal įstatymą arba pagal pavedimą, kaip tai apibrėžta Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo IV skyriuje,  arba kitas paciento pasirinktas asmuo, suteikiantis judėjimo fizinę pagalbą ir (ar) pagalbą orientuojantis ir komunikuojant aplinkoje, ir (ar) pagalbą priimant su asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimu pacientui susijusius sprendimus. 

2.2. Pacientų pavėžėjimo paslaugos organizavimas –  teisinių ir organizacinių priemonių, kuriomis užtikrinamas tinkamas pacientų pavėžėjimo paslaugos teikimas, visuma.

2.3. Pacientų pavėžėjimo paslaugos teikimas – visuma veiksmų, užtikrinančių pavėžėjimo paslaugos teikimo pacientams vykdymą.

2.4. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Sveikatos sistemos įstatyme, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatyme.

 

II SKYRIUS

PACIENTŲ PAVĖŽĖJIMO PASLAUGOS TEIKIMO ATVEJAI

 

3. Nespecializuotos pacientų pavėžėjimo paslaugos pacientams teikiamos šiais atvejais:

3.1. valstybės lygmens:

3.1.1. kai vykstama į asmens sveikatos priežiūros įstaigą (toliau – ASPĮ) gauti planinei pagalbai priskiriamų specializuotų ambulatorinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų ir (ar) grįžtama iš jų į gyvenamąją vietą;

3.1.2. kai vykstama į ASPĮ gauti planinei pagalbai priskiriamų asmens sveikatos priežiūros dienos paslaugų (dienos chirurgija, dienos stacionaras) ir (ar) grįžtama iš jų į gyvenamąją vietą;

3.1.3. kai vykstama į ASPĮ gauti planinei pagalbai priskiriamų ambulatorinių ir (ar) stacionarinių reabilitacijos paslaugų (medicininė, vaikų raidos sutrikimų ankstyvoji reabilitacija) ir (ar) grįžtama iš jų į gyvenamąją vietą;

3.1.4. kai vykstama į ASPĮ gauti planinei pagalbai priskiriamų chemoterapijos paslaugų ir (ar) grįžtama iš jų į gyvenamąją vietą (įskaitant pacientus, gydomus stacionarinės slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugas teikiančiose ASPĮ);

3.1.5. kai vykstama planinei pagalbai priskiriamam stacionariniam gydymui;

3.1.6. kai vykstama po planinei pagalbai priskiriamo stacionarinio gydymo į paciento gyvenamąją vietą;

3.1.7. kai vykstama į ASPĮ dėl organo (-ų) transplantacijos, atsiradus potencialiam donorui;

3.1.8. kai grįžtama iš aktyviojo gydymo stacionarines asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančios ASPĮ skubiosios medicinos pagalbos skyriaus į gyvenamąją vietą po to, kai greitosios medicinos pagalbos budinčios brigados atvežtam arba savarankiškai atvykusiam pacientui suteikiamos skubiosios medicinos pagalbos paslaugos (išskyrus atvejus, kai pacientas gali būti gabenamas tik greitosios medicinos pagalbos automobiliu);

3.2. savivaldybės lygmens – kai vykstama į toje pačioje ar besiribojančioje savivaldybėje esančią ASPĮ gauti planinei pagalbai priskiriamų hemodializės paslaugų ir (ar) grįžtama iš jų į gyvenamąją vietą (įskaitant pacientus, gydomus stacionarinės slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugas teikiančiose ASPĮ).

4. Specializuotos pacientų pavėžėjimo paslaugos pacientams teikiamos, kai vežamam pacientui nereikalinga skubioji medicinos pagalba, bet reikalinga asmens sveikatos priežiūra. Specializuotos pacientų pavėžėjimo paslaugos pacientams teikimo atvejus nustato sveikatos apsaugos ministras.

5. Nespecializuotos pacientų pavėžėjimo paslaugos teikiamos visais Aprašo 3 punkte išvardytais atvejais, kai:

5.1.  pacientas dėl savo sveikatos būklės ar dėl socialinių ir ekonominių priežasčių negali naudotis nei individualiu, nei viešuoju transportu;

5.2. pacientas dėl savo sveikatos būklės negali naudotis individualiu transportu, bet jo sveikatos būklė leidžia naudotis viešuoju transportu, tačiau tuo metu nėra teikiamos viešojo transporto paslaugos (nakties metas, kai nėra teikiamos viešojo transporto paslaugos; kai gavus asmens sveikatos priežiūros paslaugas, išvardytas Aprašo 3 punkte, viešojo transporto tektų laukti ilgiau nei 3 valandas arba dėl esamo viešojo transporto tvarkaraščio į konkrečiu laiku paskirtą vizitą ASPĮ būtų atvykstama likus daugiau nei 3 valandoms).

 

III SKYRIUS

PACIENTŲ PRISKYRIMAS PACIENTŲ PAVĖŽĖJIMO PASLAUGOS GAVĖJAMS

 

6. Pacientų pavėžėjimo paslaugos gavėjais gali būti pacientai:

6.1. dėl Aprašo 3 punkte nurodytų nespecializuotų pacientų pavėžėjimo paslaugų – pacientai, atitinkantys bent vieną iš Aprašo 5 punkte nurodytų reikalavimų ir bent vieną iš Aprašo 7 ar 9 punkte nurodytų reikalavimų;

6.2. dėl Aprašo 4 punkte nurodytų specializuotų pacientų pavėžėjimo paslaugų – pacientai, atitinkantys Aprašo 8 punkto reikalavimus.

7.  Nespecializuoto pacientų pavėžėjimo paslaugos pacientams teikiamos esant šioms su pacientų sveikata susijusioms sveikatos būklėms:

7.1. pacientas turi judėjimo sutrikimų, dėl kurių negali savarankiškai vaikščioti ir jam reikalinga kitų asmenų pagalba arba judėjimo techninės  pagalbos priemonės (pavyzdžiui, ramentai, vaikštynės ar vežimėlis). Negalėjimas savarankiškai vaikščioti suprantamas kaip paciento galėjimas savarankiškai atlikti tik kelis žingsnius;

7.2. pacientas turi sveikatos sutrikimų, trikdančių orientaciją aplinkoje ir komunikaciją (pavyzdžiui, psichikos, kalbos, regos, klausos), dėl kurių savarankiškai negali naudotis individualiu ar viešuoju transportu;

7.3.  pacientas vyksta atlikti gydymo procedūrų, kurių sukeltas šalutinis poveikis apriboja paciento galimybę savarankiškai naudotis individualiu ar viešuoju transportu (pavyzdžiui, chemoterapija), arba dėl organo (-ų) transplantacijos;

7.4. pacientui dėl priverstinės kūno padėties, didelės kūno masės arba kitų priežasčių reikalinga papildoma įranga (pavyzdžiui, neštuvai, keltuvai) ir (ar) papildoma personalo fizinė pagalba.      

8. Specializuotos pacientų pavėžėjimo paslaugos yra planinei pagalbai priskiriamos asmens sveikatos priežiūros paslaugos, teikiamos tik pagal medicinines indikacijas, kai pacientui dėl sveikatos būklės transportavimo metu teikiama asmens sveikatos priežiūra arba yra didelė tokios priežiūros poreikio tikimybė ir (ar) reikalinga speciali gyvybės palaikymo ir (ar) kita speciali medicininė įranga (nepriklausomai nuo diagnozės ar sveikatos sutrikimo).

9. Dėl socialinių ir ekonominių priežasčių nespecializuoto pacientų pavėžėjimo paslaugos teikiamos: 

9.1. asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos  pagrindų įstatymo nustatyta tvarka nustatytas 55 procentų ar mažesnis dalyvumo lygis (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – darbingumo lygis arba specialiųjų poreikių lygis) ir tokie asmenys taip pat turi teisę į priemokas už kompensuojamuosius vaistus dėl nepakankamų pajamų (pajamų nepakankamumas įvertinamas Paciento priemokos už kompensuojamuosius vaistinius preparatus ir medicinos pagalbos priemones padengimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. birželio 17 d. nutarimu Nr. 647 „Dėl Paciento priemokos už kompensuojamuosius vaistinius preparatus ir medicinos pagalbos priemones padengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka) (toliau –  asmuo, kuris turi teisę į priemokas už kompensuojamuosius vaistus dėl nepakankamų pajamų); 

9.2. asmenims, kuriems Asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymo nustatyta tvarka nustatytas neįgalumo lygis ir kurie turi teisę į priemokas už kompensuojamuosius vaistus dėl nepakankamų pajamų; 

9.3. 75 metų ir vyresniems asmenims, kurie turi teisę į priemokas už kompensuojamuosius vaistus dėl nepakankamų pajamų.

 

IV SKYRIUS

PACIENTŲ  PAVĖŽĖJIMO PASLAUGOS TEIKIMO ORGANIZAVIMAS

 

10. Už savivaldybės lygmens nespecializuotos pacientų pavėžėjimo paslaugos teikimo organizavimą atsakingos savivaldybių vykdomosios institucijos ar jos įgaliotos įstaigos. Savivaldybės vykdomoji institucija Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo nustatyta tvarka gali sudaryti bendradarbiavimo sutartis su kitos savivaldybės vykdomąja institucija dėl savivaldybės lygmens nespecializuotos pacientų pavėžėjimo paslaugos užtikrinimo sutartis pasirašiusių savivaldybių gyventojams.

11. Už valstybės lygmens pacientų pavėžėjimo paslaugos teikimo organizavimą Aprašo nustatyta tvarka atsakinga Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija ar jos įgaliota įstaiga.

12. Pacientų pavėžėjimo paslauga teikiama pacientams tik dėl Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis apmokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų gavimo Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos ASPĮ.

13. Pacientų pavėžėjimo paslaugos poreikį ir asmens sveikatos priežiūros poreikį pavėžėjimo metu pagal paciento sveikatos būklę sveikatos apsaugos ministro tvirtinamose Pacientų pavėžėjimo paslaugos teikimo taisyklėse (toliau – Taisyklės) nurodyta tvarka nustato pacientą gydantis gydytojas ar jo komandoje dirbantis kitas asmens sveikatos priežiūros specialistas.

 

 

 

PIRMASIS SKIRSNIS

NESPECIALIZUOTOS PACIENTŲ PAVĖŽĖJIMO PASLAUGOS UŽSAKYMO IR TEIKIMO TVARKA

 

14. Aprašo nustatyta tvarka valstybės lygmens nespecializuotas pacientų pavėžėjimo paslaugas teikia Greitosios medicinos pagalbos tarnyba  (toliau – GMPT) ar jos pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 20 straipsnio 4 dalies 2 punkto nuostatas pasitelkti subjektai.

15. Aprašo nustatyta tvarka savivaldybės lygmens nespecializuotas pacientų pavėžėjimo paslaugas teikia už savivaldybės lygmens pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo organizavimą atsakingos savivaldybių vykdomųjų institucijų ar jų įgaliotų įstaigų pagal Viešojo administravimo įstatymo 20 straipsnio 4 dalies 2 punktą pasitelkti subjektai.

16. Savivaldybės lygmens nespecializuotos pacientų pavėžėjimo paslaugos teikiamos: 

16.1. savivaldybės gyventojams, kurie toje savivaldybėje yra deklaravę gyvenamąją vietą; 

16.2. savivaldybės gyventojams, kurie įtraukti į tos savivaldybės gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą; 

16.3. kai asmuo neatitinka Aprašo 16.1 ir 16.2 papunkčių sąlygų, bet gyvena savivaldybėje ir yra prirašytas prie toje savivaldybėje esančios pirminės ambulatorinės ASPĮ;

16.4. kai asmuo neatitinka Aprašo 16.1–16.3   papunkčių sąlygų, bet faktiškai gyvena atitinkamoje savivaldybėje.

17. Pacientas, pacientą lydintis asmuo ar pacientų pavėžėjimo paslaugas užsakanti ASPĮ pacientų pavėžėjimo paslaugos užsakymą Aprašo nustatyta tvarka ir atvejais vykdo per Ekstremalių situacijų valdymo informacinės sistemos (toliau – ESVIS) tvarkytoją – GMPT ir jos tvarkomą ESVIS, naudodama tel. Nr. 1808 (toliau – per GMPT naudojantis tel. Nr. 1808).

18. Aprašo 3.2 papunkčio atveju pacientas ar jį lydintis asmuo pateikia poreikį paslaugai gauti per  GMPT naudodamasis tel. Nr. 1808.  Aprašo 3.2 papunkčio atveju GMPT informaciją apie pacientą, kuriam bus reikalinga pavėžėjimo dėl hemodializės paslauga, perduoda savivaldybės vykdomajai institucijai ar jos įgaliotai įstaigai, kuri užsakymus dėl Aprašo 3.2 papunktyje nurodytos paslaugos vykdo savivaldybių vykdomosios institucijos ar jos įgaliotos įstaigos nustatyta tvarka.

19. Pacientui ar pacientą lydinčiam asmeniui turi būti sudaryta galimybė savivaldybės lygmens nespecializuotą pacientų pavėžėjimo paslaugą užsakyti ir savivaldybės administracijoje ir (ar) savivaldybės įgaliotoje įstaigoje (įstaigose) (toliau – savivaldybės įgaliota įstaiga) per šių įstaigų specialistus tiek nuotoliniu būdu (pavyzdžiui, telefonu, internetu), tiek atvykus asmeniškai (ar per pacientą lydintį asmenį).

20. Aprašo 19 punkto atvejais savivaldybės įgaliotos įstaigos specialistai Taisyklėse nustatyta tvarka pacientų pavėžėjimo paslaugos užsakymą vykdo per GMPT naudodamiesi tel. Nr. 1808.

21.  GMPT specialistai dėl valstybės lygmens nespecializuotos pacientų pavėžėjimo paslaugos, išskyrus Aprašo 3.1.6, 3.1.7 ir 3.1.8 papunkčiuose nurodytus atvejus, pagal sveikatos apsaugos ministro tvirtinamą standartizuotą algoritmą:

21.1. Taisyklėse nustatyta tvarka įvertina, ar pacientas atitinka Aprašo  6 punkto nuostatas;

21.2. Taisyklėse nustatyta tvarka užsako (rezervuoja) pacientų pavėžėjimo paslaugą, prireikus ją atšaukia, pakeičia ir koreguoja rezervuotas pacientų pavėžėjimo paslaugas ir jų teikimo laiką;

21.3. vertina pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimą pagal sveikatos apsaugos ministro tvirtinamus  pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo vertinimo rodiklius ir stebėsenos tvarką ir periodiškumą, renka duomenis, reikalingus vertinimui ir stebėsenai, vykdo paslaugų teikimo stebėseną;

21.4. prireikus sprendžia pacientų pavėžėjimo paslaugos teikimo metu kilusius nesklandumus.

22. Nespecializuotos pacientų pavėžėjimo paslaugos Aprašo 3.1.6 ir 3.1.8 papunkčiuose numatytais atvejais užsakomos šia tvarka:

22.1. pacientų pavėžėjimo paslaugą per GMPT, naudodamasi tel. Nr. 1808, užsako pacientui asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikianti ASPĮ;

22.2. Taisyklėse nustatyta tvarka pacientui asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančios ASPĮ specialistas (dėl atitikties bent vienam iš Aprašo 5 punkte nurodytų reikalavimų ir bent vienam iš Aprašo 7 punkte nurodytų reikalavimų) ar GMPT specialistas (dėl atitikties bent vienam iš Aprašo 5 punkte nurodytų reikalavimų ir bent vienam iš Aprašo 9 punkte nurodytų reikalavimų) įvertina, ar pacientas atitinka Aprašo  6 punkto nuostatas;

22.3. pacientui asmens sveikatos priežiūros  paslaugas teikianti ASPĮ prieš pacientų pavėžėjimo paslaugos teikimą GMPT turi pateikti informaciją apie ASPĮ, iš kurios vykdomas pervežimas, ir gyvenamąją vietą, į kurią vežamas pacientas, nurodydama  adresus, bei pateikti kitą Taisyklėse nustatytą reikalingą informaciją.

23. Aprašo 3.1.7 papunktyje nurodytu atveju valstybės lygmens nespecializuotą pacientų pavėžėjimo paslaugą per GMPT, naudodamasis tel. Nr. 1808, užsako pacientui asmens sveikatos priežiūros  paslaugas teikiančios ASPĮ specialistas, įvertinęs, ar pacientas atitinka Aprašo 6 punkto reikalavimus.

24. Pacientas, kuriam dėl Aprašo 7 punkte nurodytos sveikatos būklės ar dėl Aprašo 9 punkte nurodytų socialinių ir ekonominių priežasčių paskirta nespecializuota pacientų pavėžėjimo paslauga, išskyrus Aprašo 3.1.6, 3.1.7 ir 3.1.8 papunkčiuose nurodytus atvejus, registruotis dėl pacientų pavėžėjimo paslaugos privalo ne anksčiau kaip prieš 1 mėnesį ir ne vėliau kaip likus 2 darbo dienoms iki asmens sveikatos priežiūros paslaugų gavimo. ASPĮ, užsakanti nespecializuotą pacientų pavėžėjimo paslaugą Aprašo 3.1.6 papunktyje nurodytais atvejais, užsakymą turi pateikti ne vėliau kaip likus 24 valandoms iki paslaugos teikimo momento. Užsakant nespecializuotą pacientų pavėžėjimo paslaugą Aprašo 3.1.7 ir 3.1.8 papunkčiuose nurodytais atvejais, terminai nėra taikomi. Nespecializuotos pacientų pavėžėjimo paslaugos užsakymas, išskyrus Aprašo 3.1.7 ir 3.1.8 papunkčiuose nurodytus atvejus,  gali būti vykdomas ir likus trumpesniam, nei šiame punkte nurodyta, laikui iki paskirto vizito į ASPĮ, tačiau tokiu atveju pacientų pavėžėjimo paslaugos gavimas priklauso nuo šios paslaugos teikėjų užimtumo.

25. Aprašo 3.1.7 papunktyje nurodytu atveju nespecializuota pavėžėjimo paslauga pacientui privalo būti suteikta kaip įmanoma greičiau nuo paslaugos užsakymo momento.

26. Nespecializuotos pacientų pavėžėjimo paslaugos teikimo esminės sąlygos:

26.1. pacientas pavėžėjimo paslauga naudojasi vienas arba su pacientą lydinčiu asmeniu. Pacientų pavėžėjimo paslauga pacientą lydinčiam asmeniui teikiama tik kartu vykstant / parvykstant su pacientu į (ar) iš ASPĮ;

26.2. kai pacientų pavėžėjimo paslauga yra teikiama nepilnamečiam asmeniui iki 16 metų, su juo kartu privalo vykti vienas iš tėvų ar kitas atstovas pagal įstatymą (išskyrus pervežimą tarp skirtingų ASPĮ asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo metu reikalingiems tyrimams atlikti ir kai yra gautas rašytinis vieno iš tėvų ar kito atstovo pagal įstatymą sutikimas);

26.3. pacientą lydintis asmuo turi būti nurodytas pacientų pavėžėjimo paslaugos užsakymo metu, pateikiant Taisyklėse nurodytą  informaciją;

26.4. paciento pavėžėjimo metu pacientą gali lydėti ne daugiau kaip vienas pacientą lydintis asmuo;

26.5. pacientas ir pacientą lydintis asmuo (visi kartu toliau – asmenys) privalo sąžiningai naudotis teise į pacientų pavėžėjimo paslaugą, nepiktnaudžiauti savo teisėmis, bendradarbiauti su pacientų pavėžėjimo paslaugą organizuojančios ir teikiančios įmonės (įstaigos) atsakingais darbuotojais;

26.6. pacientų pavėžėjimo paslauga asmenims neteikiama, jei bent vienas iš asmenų yra apsvaigęs nuo psichotropinių, narkotinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų, taip pat ir alkoholio, elgiasi neadekvačiai (taip, kad jo veiksmai gali kelti grėsmę kitų asmenų sveikatai ir (ar) gyvybei, ir (ar) turtui); 

26.7. asmuo ar ASPĮ, užsakę pacientų pavėžėjimo paslaugą, tačiau pacientui negalint vykti nustatytu laiku, privalo kuo anksčiau, bet ne vėliau kaip likus 3 valandoms  iki suplanuoto vykimo, apie tai informuoti pacientų pavėžėjimo paslaugas teikiančią įmonę (įstaigą) ir (ar) savivaldybės įgaliotos įstaigos ar GMPT atsakingus specialistus arba atšaukti (arba pakeisti) pavėžėjimo paslaugos gavimo laiką;

26.8. jei asmuo laiku neatšaukė pacientų pavėžėjimo paslaugos ir (ar) atvykus transportui nevyko į ASPĮ arba pasinaudojo pacientų pavėžėjimo paslauga, bet neapsilankė ASPĮ, kurioje buvo paskirtas vizitas, dėl kurio buvo suteikta pacientų pavėžėjimo paslauga, pavėžėjimo paslaugas organizuojanti įstaiga turi teisę spręsti dėl kitų to paties asmens užsakomų pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo;

26.9. asmuo, kuriam užsakyta pacientų pavėžėjimo paslauga, privalo nustatytu laiku būti pasiruošęs vykti. Pavėžėjimo paslaugos teikėjui nustatytas asmens laukimo terminas – 15 minučių;

26.10. asmenys, prieš vykdami transporto priemone, vairuotojui privalo pateikti asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus, atstovavimo atveju ir atstovavimą patvirtinančius dokumentus;

26.11. asmuo privalo pagarbiai ir etiškai elgtis su transporto priemonės vairuotoju ir kartu vykstančiais kitais asmenimis;

26.12. asmuo pacientų pavėžėjimo paslaugos užsakymo metu turi būti supažindintas su Taisyklėmis ir pasirašytinai (jei paslaugą užsako gyvai) ar informacinėmis technologinėmis priemonėmis privalo patvirtinti, kad yra susipažinęs su šiomis Taisyklėmis. Kai pacientų pavėžėjimo paslauga užsakoma telefonu, operatorius telefonu asmenį turi supažindinti su pagrindinėmis pacientų pavėžėjimo paslaugos teikimo nuostatomis ir gauti pacientų pavėžėjimo paslaugą užsakančio asmens patvirtinimą, kad jis yra susipažinęs su Taisyklėmis.

27. Detalios nespecializuotos pacientų pavėžėjimo paslaugos teikimo nuostatos ir asmenų supažindinimo su jomis pacientų pavėžėjimo paslaugos užsakymo metu tvarka nustatytos Taisyklėse.

28. Galimybė savivaldybės lygmeniu per savivaldybės įgaliotą įstaigą užsakyti nespecializuotą pacientų pavėžėjimo paslaugą  turi būti užtikrinama ne trumpiau kaip 8 valandas per parą darbo dienomis, atsižvelgiant į savivaldybės gyventojų asmens sveikatos priežiūros paslaugų gavimo poreikius. Savivaldybės įgaliotos įstaigos nedarbo metu bei poilsio ir švenčių dienomis pacientų pavėžėjimo paslaugos užsakymas  vykdomas tiesiogiai per GMPT naudojantis tel. Nr. 1808.

29. Galimybė užsakyti nespecializuotą pacientų pavėžėjimo paslaugą bei ją gauti valstybės lygmeniu turi būti užtikrinama 24 valandas per parą ir 7 dienas per savaitę.

30. Aprašo 3 punkte nenurodytos pacientų transporto organizavimo paslaugos savivaldybėje teikiamos vadovaujantis Socialinių paslaugų įstatymu ir jo pagrindu priimtais teisės aktais.

31. Asmuo dėl nesuteiktos ar netinkamai suteiktos pacientų pavėžėjimo paslaugos per 30 dienų nuo nesuteiktos ar netinkamai suteiktos savivaldybės lygmens ar valstybės lygmens pacientų pavėžėjimo paslaugos turi teisę pateikti skundą atitinkamai savivaldybės įgaliotai įstaigai (dėl Aprašo 3.2 papunktyje nurodytos paslaugos) ar GMPT. Savivaldybės įgaliota įstaiga ar GMPT Viešojo administravimo įstatymo 11 straipsnio 1 dalyje nurodytų Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintų taisyklių nustatyta tvarka privalo išnagrinėti asmens skundą ir pateikti atsakymą pareiškėjui.

32. Asmuo, nesutinkantis su GMPT ar savivaldybės įgaliotos įstaigos atsakymu:

32.1. dėl Aprašo 3.1 papunktyje nurodytų paslaugų teikimo turi teisę kreiptis į sveikatos apsaugos ministro įgaliotą skundus nagrinėjančią įstaigą;

32.2. dėl Aprašo 3.2 papunktyje nurodytų paslaugų teikimo turi teisę kreiptis į atitinkamos savivaldybės vykdomąją instituciją.

33. Aprašo 32 punkte nurodytų įstaigų darbuotojai, nagrinėjantys asmenų skundus, privalo užtikrinti asmenų skunduose nurodytos informacijos konfidencialumą.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

SPECIALIZUOTOS PACIENTŲ PAVĖŽĖJIMO PASLAUGOS UŽSAKYMO IR TEIKIMO TVARKA

 

34. Specializuotą pacientų pavėžėjimo paslaugą užsako tik ASPĮ. Pacientų pavėžėjimo paslaugas užsakanti ASPĮ pacientų pavėžėjimo paslaugos užsakymą vykdo per GMPT, naudodamasi tel. Nr. 1808.

35. Specializuotos pacientų pavėžėjimo paslaugos užsakymo tvarką, laikydamasis Aprašo nuostatų, nustato sveikatos apsaugos ministras.

36. Aprašo 4 punkte nurodytas specializuotas pacientų pavėžėjimo paslaugas teikia GMPT  ar jos pasitelkti subjektai. 

37. Specializuoto pacientų pavėžėjimo paslauga teikiama nepriklausomai nuo to, kokių asmens sveikatos priežiūros paslaugų gauti vežamas pacientas.

38. Specializuotai pacientų pavėžėjimo paslaugai teikti naudojamos GMPT ar jos pasitelktų subjektų transporto priemonės – greitosios medicinos pagalbos automobiliai.

39. Pacientų teises ir pareigas teikiant specializuotas pacientų pavėžėjimo paslaugas nustato Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymas.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

NESPECIALIZUOTOS PACIENTŲ PAVĖŽĖJIMO PASLAUGOS TEIKIMO REIKALAVIMAI

 

40. Nespecializuotos pacientų pavėžėjimo paslaugos teikiamos įprastais ir (ar) specialiai asmenims su negalia ir (ar) kitų individualiųjų pagalbos poreikių turintiems pacientams vežti pritaikytais automobiliais (gali būti teikiama greitosios medicinos pagalbos automobiliais, kai pacientui dėl sveikatos būklės reikalinga gulimoji padėtis, tačiau nereikalinga asmens sveikatos priežiūra pavėžėjimo metu).

41. Pacientų pavėžėjimo paslaugai teikti naudojamos transporto priemonės turi būti techniškai tvarkingos, švarios, jose negali būti rūkoma, privalo būti vėdinamos, šildomos ir kondicionuojamos.

42. Pacientų pavėžėjimo paslaugų teikėjas privalo užtikrinti, kad pacientų pavėžėjimo paslaugas teikiantys asmenys būtų mandagūs, paslaugūs pacientams ir juos lydintiems asmenims, rūpestingi.

43. Pacientų pavėžėjimo paslaugų teikėjas privalo užtikrinti užsakymo metu nurodytą paciento pavėžėjimą pagal pacientų pavėžėjimo paslaugos rūšis ir pagal individualius paciento poreikius, vykti optimaliu maršrutu  užsakyme nurodytu adresu. Pacientų pavėžėjimo metu negali būti vykdomi jokie papildomi sustojimai kitais nei paciento pavėžėjimo į ASPĮ arba į gyvenamąją vietą tikslais.

44. Nespecializuotos pacientų pavėžėjimo paslaugos teikėjas privalo suplanuoti ir suteikti pacientų pavėžėjimo paslaugą taip, kad pacientas į ASPĮ atvyktų ne anksčiau kaip prieš 1 valandą ir ne vėliau kaip 10 minučių iki nustatyto vizito pas gydytoją laiko, o pavėžėjimo  iš ASPĮ į gyvenamąją vietą pacientui nereikėtų laukti ilgiau kaip 2 valandas, išskyrus atvejus, kai dėl objektyvių aplinkybių (pavyzdžiui, tuo laiku nėra laisvų transporto priemonių) ir esant paciento sutikimui yra susitarta dėl kito pavėžėjimo laiko. Jeigu paciento sveikatos būklė leidžia, pacientai, bet ne dagiau kaip šeši, gali būti transportuojami viena transporto priemone. Kai vienu metu yra transportuojami daugiau nei vienas bet ne daugiau kaip šeši pacientai, nuo pirmo iki paskutinio paciento įlaipinimo momento negali praeiti daugiau kaip dvi valandos.

 

V SKYRIUS

PACIENTŲ PAVĖŽĖJIMO PASLAUGŲ VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ LYGMENIMIS KOORDINAVIMAS

 

45. Pacientų pavėžėjimo paslaugų organizavimą valstybės ir savivaldybių lygmenimis koordinuoja Sveikatos apsaugos ministerija.

46. Sveikatos apsaugos ministerija, koordinuodama pacientų pavėžėjimo paslaugas:

46.1. metodiškai vadovauja valstybės ir savivaldybės lygmens pacientų pavėžėjimo paslaugų organizavimui;

46.2. vykdo valstybės ir savivaldybės lygmens pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo organizavimo stebėseną, vertina pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo ir organizavimo rodiklius;

46.3. pagal kompetenciją rengia pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimą reglamentuojančius teisės aktus.

47. Sveikatos apsaugos ministras, įgyvendindamas Aprašo 46 punktą:

47.1. tvirtina pacientų pavėžėjimo užsakymo per GMPT, naudojantis tel. Nr. 1808, standartizuotą algoritmą;

47.2. tvirtina specializuotos pacientų pavėžėjimo paslaugos reikalavimus.

 

VI SKYRIUS

PACIENTŲ PAVĖŽĖJIMO PASLAUGOS RŪŠYS IR  APMOKĖJIMO TVARKA

 

48. Pacientų pavėžėjimo paslaugos rūšys:

48.1. nespecializuotas vieno paciento pavėžėjimas;

48.2. nespecializuotas vieno paciento pavėžėjimas, kai pacientui reikalingas lydintis asmuo  (pavyzdžiui, pacientas yra vaikas, pacientui reikalinga fizinė pagalba ir pan.);

48.3. nespecializuotas grupinis (ne daugiau kaip šeši pacientai vienoje transporto priemonėje ir laikantis Aprašo 44 punkto sąlygų) pacientų pavėžėjimas.

49. Specializuotos pacientų pavėžėjimo paslaugos teikimas  apmokamas pagal sutartį tarp teritorinės ligonių kasos ir GMPT, vadovaujantis sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka.

50. GMPT ar jos pasitelktų subjektų teikiamos valstybės lygmens nespecializuotos pacientų pavėžėjimo paslaugos sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka apmokamos iš valstybės biudžeto lėšų.

 

___________________

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 333, 2024-05-08, paskelbta TAR 2024-05-10, i. k. 2024-08646

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. lapkričio 30 d. nutarimo Nr. 1196 „Dėl Pacientų pavėžėjimo paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo