Suvestinė redakcija nuo 2023-02-16
Įsakymas paskelbtas: TAR 2020-10-13, i. k. 2020-21286
LIETUVOS TRANSPORTO SAUGOS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS VANDENŲ LAIVŲ REGISTRE ĮREGISTRUOTŲ VIDAUS VANDENŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ ŽURNALŲ formų, žurnalų registravimo ir PILDYMO TAISYKLių PATVIRTINIMO
2020 m. spalio 13 d. Nr. 2BE-332
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vidaus vandenų transporto kodekso 4 straipsnio 4 dalimi ir atsižvelgdamas į Vidaus vandenų laivų įgulų minimalios sudėties reikalavimų, patvirtintų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2001 m. balandžio 2 d. įsakymu Nr. 86 „Dėl Vidaus vandenų laivų įgulų minimalios sudėties reikalavimų patvirtinimo“, 27 punkto nuostatas bei Europos vidaus vandenų kelių laivybos taisyklių, kurių galiojimas Lietuvos Respublikos vidaus vandenyse nustatytas Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2010 m. liepos 19 d. įsakymu Nr. 3-451 „Dėl Jungtinių Tautų Europos ekonomikos komisijos Europos vidaus vandenų kelių laivybos taisyklių paskelbimo“, nuostatas dėl vidaus vandenų taršos prevencijos:
Preambulės pakeitimai:
Nr. 2BE-30, 2023-02-15, paskelbta TAR 2023-02-15, i. k. 2023-02704
1. Tvirtinu pridedamus:
1.8. Žemkasės, žemsiurbės ir nesavaeigio plaukiojančio krano darbo žurnalo registravimo ir pildymo taisykles;
2. Nustatau, kad:
2.1. Vidaus vandenų laivo žurnalas pildomas Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivų registre (toliau – registras) įregistruotuose komercinei veiklai vykdyti naudojamuose vidaus vandenų laivuose, žvejybos laivuose, kuriuose yra sugretintos kapitono ir mechaniko pareigos;
2.2. Plūdriojo doko jėgainės žurnalas pildomas registre įregistruotuose plūdriuosiuose dokuose, turinčiuose vieną ar daugiau dyzelinių generatorių ir garo katilų;
2.4. Žemkasės, žemsiurbės ir nesavaeigio plaukiojančio krano darbo žurnalas pildomas registre įregistruotuose plūduriuojančiuose įrenginiuose, išskyrus plūdriuosius dokus;
2.5. Keleivinio-automobilinio kelto žurnalas ir Keleivinio-automobilinio kelto jėgainės žurnalas pildomi visuose registre įregistruotuose keleiviniuose-automobiliniuose keltuose, kuriuose nesugretintos laivavedžio ir mechaniko pareigos;
2.6. registre įregistruotose vidaus vandenų transporto priemonėse, kuriose nėra vairinės ir (ar) jos yra trumpesnės kaip 10 metrų, žurnalai neprivalomi;
2.7. registre registruotose vidaus vandenų transporto priemonėse pildomi žurnalai registruojami šiuo įsakymu patvirtintos formos Vidaus vandenų transporto priemonės žurnalų registre (toliau – žurnalų registras). Žurnalų registro lapus sunumeruoja, suriša vidaus vandenų transporto priemonės savininkas (valdytojas) ir pateikia Lietuvos transporto saugos administracijai patvirtinti.
3. Nustatau, kad iki šio įsakymo įsigaliojimo registre įregistruotose vidaus vandenų transporto priemonėse pradėti pildyti žurnalai (dienynai) pildomi iki kol užpildomi iki paskutinio lapo. Nauji žurnalai parengiami pagal šiuo įsakymu patvirtintas žurnalų formas, registruojami ir pildomi pagal šiuo įsakymu patvirtintas žurnalų registravimo ir pildymo taisykles.
4. Pripažįstu netekusiu galios Lietuvos saugios laivybos administracijos direktoriaus 2013 m. gruodžio 17 d. įsakymą Nr. V-323 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivų registre registruotų vidaus vandenų transporto priemonių žurnalų formų ir jų pildymo taisyklių patvirtinimo“.
5. Informuoju, kad šis įsakymas nustatyta tvarka skelbiamas Teisės aktų registre ir Lietuvos transporto saugos administracijos interneto svetainėje.
PATVIRTINTA
Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus
2020 m. spalio 13 d.
įsakymu Nr. 2BE-332
(Vidaus vandenų laivo žurnalo forma)
VIDAUS VANDENŲ LAIVO ŽURNALAS Nr._______
Laivo pavadinimas ______________________________________________________________
Tipas _________________________________________________________________________
Paskirtis _______________________________________________________________________
Registro Nr. ____________________________________________________________________
Unikalus identifikavimo kodas _____________________________________________________
Laivo savininkas (valdytojas) ir jo adresas ____________________________________________
______________________________________________________________________________
Laivo atpažinimo ženklai (radijo šaukinys) ____________________________________________
______________________________________________________________________________
Įrašai pradėti _________ m. ______________________ d.
Įrašai užbaigti _________ m.______________________ d.
|
_____________________________________
(data)
PLAUKIOJIMO RAJONAS _________________________________________________
I skyrius. Laivo veikla, įgulos darbo ir poilsio režimai paros metu |
|||
Sustojimo, stovėjimo vieta |
Laikas |
Įrašų turinys |
|
išvykimo |
atvykimo |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
II skyrius. Pagrindinio ir pagalbinių variklių darbo apskaitos laikas |
III skyrius. Mechanizmų gedimai, vykdomi darbai ir kitos pastabos |
|||||
Pagrindinio variklio darbo laikas |
Variklis dirbo |
Pastabos |
||||
dešinysis |
kairysis |
val. |
min. |
|
||
pradžia |
pabaiga |
pradžia |
pabaiga |
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pagalbinio variklio darbo laikas |
Variklis dirbo |
|
||||
I DG |
II DG |
val. |
min. |
|
||
pradžia |
pabaiga |
pradžia |
pabaiga |
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pagrindinis variklis dirbo (val.) |
Per parą |
dešinysis |
|
|
||
kairysis |
|
|
||||
Nuo mėnesio pradžios |
dešinysis |
|
|
|||
kairysis |
|
|
||||
Pagalbinis variklis dirbo (val.) |
Per parą |
I DG |
|
|
||
II DG |
|
|
||||
Nuo mėnesio pradžios |
I DG |
|
|
|||
II DG |
|
|
||||
Sunaudota degalų per parą, litrais |
|
|
||||
Sunaudota tepalų per parą, litrais |
|
|
Kapitonas-mechanikas ____________________________________________________
(vardas, pavardė, parašas)
ĮGULOS MOKOMŲJŲ PRATYBŲ ORGANIZAVIMAS PAGAL LAIVO ALIARMO PLANĄ
Pratybų data |
Mokomojo aliarmo pavadinimas |
Mokymui vadovavo |
Dalyviai |
Pastabos |
||
Vardas, pavardė |
Parašas |
Vardas, pavardė |
Parašas |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
LAIVO PATIKRINIMŲ REGISTRAVIMO LAPAS
Patikrinimo data |
Pareigūno, patikrinusio laivą, pareigos, vardas, pavardė |
Parašas |
Patikrinimo tikslas, pastabos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pagal Vidaus vandenų transporto priemonės žurnalų registrą Nr. ________________
žurnale įrišta ir sunumeruota ______________ lapų.
Laivo savininko (valdytojo) vardas, pavardė, parašas
_________________________________________
_________________________________________
20____m._______________ _____ d.
A. V.
PATVIRTINTA
Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus
2020 m. spalio 13 d.
įsakymu Nr. 2BE-332
VIDAUS VANDENŲ LAIVO ŽURNALO REGISTRAVIMO IR PILDYMO TAISYKLĖS
1. Vidaus vandenų laivo žurnalas (toliau – žurnalas) yra laivo dokumentas, kuriame nepertraukiamai užrašoma laivo veikla, jo mechanizmų darbo parametrai, įgulos darbo ir poilsio režimas. Žurnalo įrašai pripažįstami objektyviais, jei neįrodoma priešingai.
2. Žurnalas pildomas Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivų registre įregistruotuose komercinei veiklai vykdyti naudojamuose vidaus vandenų laivuose, žvejybos laivuose, kuriuose yra sugretintos kapitono ir mechaniko pareigos.
3. Žurnalas registruojamas Vidaus vandenų transporto priemonės žurnalų registre, suteikiant jam numerį. Visi žurnalo lapai sunumeruojami, surišami ir patvirtinami laivo savininko (valdytojo) antspaudu arba parašu.
4. Už žurnalo tvarkymą bei saugojimą laive atsako laivo kapitonas-mechanikas. Žurnalas laikomas vairinėje (laivo valdymo pulte).
5. Žurnalas pradedamas pildyti nuo to laiko, kada laivui suteikiama teisė plaukioti su Lietuvos valstybės vėliava ir pildomas visą laiką, kol laivui sustabdoma teisė plaukioti su Lietuvos valstybės vėliava.
6. Žurnalas pildomas valstybine kalba. Žurnalą pildo budintis laivavedys, tikrina ir parašu tvirtina kapitonas-mechanikas.
7. Įrašai žurnale daromi chronologine tvarka, aiškiai ir įskaitomai. Įrašai turi būti trumpi, be dviprasmybių. Už tikrovės neatitinkančius ar melagingus įrašus žurnale atsakoma Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
8. Laivo veikla ir jo mechanizmų darbo parametrai, įgulos darbo ir poilsio režimai paros metu užrašomi dviejuose atversto žurnalo puslapiuose. Kiekvienos paros įrašai pradedami naujame žurnalo puslapyje. Jei vienos paros įrašams neužteka vietos viename iš žurnalo puslapių, įrašai perkeliami į kito lapo puslapį, gale įrašius „perkeliama“, nurodant tą pačią datą. Likusi neužpildyta vieta už praėjusią parą užbraukiama ženklu „Z“. Pasikeitus laivo eksploatacijos režimui, įrašai žurnale daromi naujame puslapyje.
9. Budintis laivavedys pamainos pradžioje žurnalo I skyriuje „Laivo veikla, įgulos darbo ir poilsio režimai paros metu“ skiltyje „Įrašų turinys“ įrašo savo vardą, pavardę, kitų įgulos narių pareigas, vardą, pavardę ir po žodžių „laivą priėmiau“ pasirašo. Pasibaigus pamainai po visais įrašais užrašo „laivą perdaviau“ ir pasirašo.
10. Įrašai žurnale rašomi pagal laivo pagrindinį laikrodį nuo 00.00 val. iki 24.00 val. vienos minutės tikslumu. Įrašai rašomi budėjimo metu vykstant veiksmui ar įvykiui arba po jų.
11. Neteisingi įrašai užbraukiami plona linija, kad juos būtų galima perskaityti, ir apskliaučiami. Toliau įrašomas teisingas tekstas. Prireikus taisyti įrašą teksto viduryje, šis įrašas užbraukiamas plona linija ir apskliaučiamas, po skliaustelių rašomas taisymo eilės numeris, kuris kartojamas teksto pabaigoje, ir toliau įrašomas teisingas tekstas. Visa tai patvirtinama parašu. Tekstą taisyti gali tik jo autorius. Trinti, skusti bei taisyti raides draudžiama.
12. Žurnalo I skyriuje „Laivo veikla, įgulos darbo ir poilsio režimai paros metu“ skiltyje „Sustojimo, stovėjimo vieta“ užrašoma uosto pavadinimas ir krantinės Nr., prieplaukos Nr. arba pavadinimas, vidaus vandenų kelio kilometras arba vietovės pavadinimas pagal locmanų žemėlapį, o teritorinėje jūroje – laivo vietos geografines koordinatės apskaičiuotos - φs, λs arba observuotos - φo, λo vienos dešimtosios laipsnio tikslumu, pvz.: 55º48'19 N, 021º02'11 E.
13. Žurnalo I skyriuje „Laivo veikla, įgulos darbo ir poilsio režimai paros metu“ skiltyje „Laikas“ užrašomas laikas keturženkliu skaičiumi vienos minutės tikslumu. Valandos atskiriamos nuo minučių tašku, pvz.: 08.36.
14. Žurnalo I skyriuje „Laivo veikla, įgulos darbo ir poilsio režimai paros metu“ skiltyje „Įrašų turinys“ įrašoma laivo ir įgulos veikla bei sąlygos laivui plaukiant ar stovint:
14.3. hidrometeorologinės sąlygos (G – giedra, A – apsiniaukę, M – migla, R – rūkas, L – lietus, S – sniegas, Š – šerkšnas, Ž – žaibavimas, vėjo kryptis ir greitis, oro temperatūra (C°), matomumo įvertinimas, vandens paviršiaus būklė, bangų aukštis metrais ir kt.), apsunkinančios plaukiojimą, trumpai jas charakterizuojant;
14.5. įvykus avarijai ar incidentui įrašomas įvykio laikas, vieta ir priežastys, dėl ko tai įvyko, kokių imtasi priemonių pasekmėms likviduoti, kiti, budinčio laivavedžio nuomone, reikalingi duomenys avarijai ar incidentui apibūdinti. Nelaimingo atsitikimo atveju užrašomos priežastys ir aplinkybės, akto surašymo faktas;
14.7. visada, kai suteikiama pagalba kitiems laivams ir žmonėms, įrašomas laivo pavadinimas, registro (identifikavimo) kodas, valstybės vėliava, pagalbos suteikimo vieta ir laikas, krovinio apibūdinimas, žmonių, kuriems buvo suteikta pagalba, pavardės, vardai ir adresai. Pagalbos nesuteikimo atveju įrašomos priežastys ir aplinkybės, neleidusios suteikti pagalbos, kokie tiesioginiai pavojai grėsė laivui, jo įgulai, keleiviams, kurių siekiant išvengti, nebuvo suteikta pagalba;
14.8. inkaravimosi priežastis, inkaravimosi vieta, inkaravimosi būdas, inkaravimosi vietos apibūdinimas, stovėjimo nuleidus inkarą laikas ir kita;
14.9. krovos darbai, krovos darbų vieta, krovos darbų pradžia, jų eiga, baigtis, duomenys apie iškrautų ar pakrautų krovinių kiekį, krovinio tvirtinimas;
14.10. vairavimo įrangos, inkaro įrenginio, avarinės signalizacijos, aprūpinimo bei prietaisų patikrinimai priimant pamainą arba laivavedybos požiūriu artėjant prie sudėtingų vietų, nurodant laiką;
14.12. duomenys apie atvykstančius ir išvykstančius įgulos narius, taip pat kontrolę vykdančių įgaliotų pareigūnų lankymąsi laive, nurodant pareigas, pavardes ir lankymosi tikslą;
14.14. plaukiant su locmanu arba jam prilygstančiu asmeniu įrašomas jo vardas, pavardė, pareigų vykdymo pradžia ir pabaiga;
15. II skyriuje „Pagrindinio ir pagalbinių variklių darbo apskaitos laikas“ įrašomas variklių paleidimas ir sustabdymas. Šio skyriaus pabaigoje esančias skiltis „Variklis dirbo per parą“, „Nuo mėnesio pradžios“, „Sunaudota degalų per parą, litrais“ ir „Sunaudota tepalų per parą, litrais“ užpildo kapitonas-mechanikas, vadovaudamasis budinčio laivavedžio įrašais pasibaigus ataskaitinei parai.
16. III skyriuje „Mechanizmų gedimai, vykdomi darbai ir kitos pastabos“ budintis laivavedys užrašo:
16.1. darbus, kuriuos atliko įgula budėjimo metu arba darbus, kuriuos atliko kranto gamybiniai padaliniai, nurodant darbų pobūdį;
16.2. pagrindinio, pagalbinių variklių ir kitų mechanizmų gedimus, jų priežastis ir atliktus darbus tiems gedimams šalinti;
16.5. aušinimo skysčio temperatūros nukrypimus nuo normos, priežastis ir atliktus darbus priežastims šalinti;
17. Įrašai apie įgulos mokomąsias pratybas pagal laivo aliarmo planą daromi lape „Įgulos mokomųjų pratybų organizavimas pagal laivo aliarmo planą“.
18. Kontrolę vykdantys įgalioti pareigūnai tikrinimo rezultatus įrašo žurnalo lape, skirtame patikrinimams registruoti.
19. Tais atvejais, kai laivui gresia žūtis (laivas skęsta, kyla gaisras ir kt.), kapitonas-mechanikas imasi visų priemonių žurnalui išsaugoti.
20. Užpildytas žurnalas laive saugomas 6 mėnesius po paskutinio įrašo. Pasibaigus šiam terminui žurnalas perduodamas saugoti į laivo savininko (valdytojo) archyvą.
21. Šios taisyklės neriboja kapitono-mechaniko ar budinčio laivavedžio teisės daryti ir kitus įrašus apie laivo nuolatinę veiklą, kurie, jų manymu, gali turėti įtakos ginant laivo savininko arba krovinio savininko interesus.
PATVIRTINTA
Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus
2020 m. spalio 13 d.
įsakymu Nr. 2BE-332
(Plūdriojo doko jėgainės žurnalo forma)
PLŪDRIOJO DOKO JĖGAINĖS ŽURNALAS Nr. ____________
Plūdriojo doko pavadinimas arba Nr. ________________________________________________
Registro Nr. ____________________________________________________________________
Unikalus identifikavimo kodas _____________________________________________________
Plūdriojo doko keliamoji galia: ____________________________________________________
Plūdriojo doko savininkas (valdytojas) ir jo adresas: ____________________________________
______________________________________________________________________________
Įrašai pradėti _________ m. ______________________d.
Įrašai užbaigti _________ m._____________________ d.
|
20 |
|
metų |
|
|
|
d. |
|
plūdriojo doko, |
dokuojančio laivą: |
|
|
|||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
(pavadinimas ar Nr.) |
|
|
(laivo pavadinimas, valstybės vėliava, IMO Nr.) |
|
|||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Valandos |
Dyzelinis generatorius Nr.4 |
Kiti mechanizmai |
Budėtojų pamainos sudėtis |
Čia įrašomas plūdriojo doko paruošimo laivui nuleisti pradžios laikas, paruošimo laikas; kuro ir tepalų priėmimas; kuro matavimai; visi doko meistro ir vyriausiojo mechaniko nurodymai, visi gamybiniai darbai ir tai, kas, mašinų skyriaus budėtojo nuožiūra, gali būti svarbu; visi doko mechanizmų gedimai ir priemonės jiems šalinti; avarijos; mašinų skyriaus budėtojų žymos apie budėjimo pamainos perdavimą ir priėmimą. |
|
|||||||||||||||||||||||||
slėgis, kg/cm2 |
temperatūra laipsniais, Co |
|
||||||||||||||||||||||||||||
oro prapūtimas |
tepalo cirkul. |
aušin. skysčio |
mašinų skyriaus |
aušin. skysčio |
tepalo |
Išleidžiamų dujų pagal cilindrus |
Pavadinimas, Nr. |
darbo laikas, val. |
|
|||||||||||||||||||||
c. Nr. |
c. Nr. |
c. Nr. |
c. Nr. |
c. Nr. |
|
|||||||||||||||||||||||||
01.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
02.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
03.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
04.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
05.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
06.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
|
Dirbo per pamainą, val.: |
|
|
|
|
Budėjimą perdavė: |
|
|
||||||||||||||||||||||
|
Dirbo nuo eksploatavimo pradžios, val.: |
|
|
|
|
Budėjimą priėmė: |
|
|
||||||||||||||||||||||
07.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
08.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
09.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
10.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
11.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
12.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
13.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
14.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
15.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
16.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
17.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
18.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
|
Dirbo per pamainą, val.: |
|
|
|
|
Budėjimą perdavė: |
|
|
||||||||||||||||||||||
|
Dirbo nuo eksploatavimo pradžios, val.: |
|
|
|
|
Budėjimą priėmė: |
|
|
||||||||||||||||||||||
19.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
20.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
21.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
22.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
23.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
24.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
Vyriausiojo mechaniko nurodymai ir pastabos |
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
|
|
Vyriausiasis mechanikas |
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Doko meistras |
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||
Pagal Vidaus vandenų transporto priemonės žurnalų registrą Nr. ________________
žurnale įrišta ir sunumeruota ______________ lapų.
Plūdriojo doko savininko (valdytojo) vardas, pavardė, parašas
_________________________________________
_________________________________________
20____m._______________ _____ d.
A. V.
PATVIRTINTA
Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus
2020 m. spalio 13 d.
įsakymu Nr. 2BE-332
PLŪDRIOJO DOKO JĖGAINĖS ŽURNALO REGISTRAVIMO IR PILDYMO TAISYKLĖS
1. Plūdriojo doko jėgainės žurnalas (toliau – žurnalas) yra plūdriojo doko (toliau – dokas) dokumentas.
2. Žurnalas pildomas Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivų registre įregistruotuose dokuose, kurie turi vieną ar daugiau dyzelinių generatorių ir garo katilų.
3. Žurnalas registruojamas Vidaus vandenų transporto priemonės žurnalų registre, suteikiant jam numerį. Visi žurnalo lapai sunumeruojami, surišami ir patvirtinami doko savininko (valdytojo) antspaudu arba parašu.
6. Žurnalas pildomas valstybine kalba. Žurnalą pildo doko meistras, vyriausiasis mechanikas ir budintys mechanikai. Už žurnalo tvarkymą ir saugojimą doke atsako vyriausiasis mechanikas. Jis privalo kasdien tikrinti žurnalo įrašų teisingumą, tvirtinti savo parašu ir pateikti žurnalą doko meistrui pasirašyti.
7. Žurnalas pildomas chronologine tvarka, aiškiai ir įskaitomai. Įrašai turi būti trumpi, be dviprasmybių. Už tikrovės neatitinkančius ar melagingus įrašus žurnale atsakoma Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
8. Žurnalo skiltys pildomos pagal paskirtį. Tuščios skiltys pildomos duomenis suderinus su doko meistru arba vyriausiuoju mechaniku. Jei reikia ištaisyti ar papildyti įrašą, rašoma virš klaidingo įrašo, pasirašoma. Taisytinas tekstas turi būti užbrauktas plona linija ir apskliaustas taip, kad jo turinys būtų lengvai perskaitomas. Tekstą pakeisti ir papildyti gali tik jį rašęs asmuo. Trinti, skusti bei taisyti raides draudžiama.
9. Žurnalo lentelių viršutinėse dalyse nurodomi techninių sistemų matavimo vienetų pavadinimai. Naudojant kitas matavimo vienetų sistemas, pataisymai atliekami šių taisyklių 8 punkte nurodytu būdu. Įrašai tuščiose skiltyse rašomi tais matavimo vienetais, kurių dydžiais sugraduoti doke esantys prietaisai.
10. Dokui keliant ar leidžiant laivą, žurnalas turi būti mašinų skyriuje, dokui stovint su laivu ar be jo – gali būti saugomas budinčio mechaniko kajutėje.
12. Užpildytas žurnalas doke saugomas 6 mėnesius po paskutinio įrašo. Pasibaigus šiam terminui žurnalas perduodamas saugoti į doko savininko (valdytojo) archyvą.
13. Žurnalo tituliniame lape užrašomas žurnalo numeris eilės tvarka, doko pavadinimas arba numeris, registro numeris, unikalus identifikavimo kodas, keliamoji galia tonomis, savininkas (valdytojas) ir jo adresas, žurnalo pildymo pradžia ir pabaiga (datos).
14. Dirbančių jėgainės prietaisų rodmenys įrašomi kas valandą. Budėjimą perduodantis ir jį priimantis mechanikas parašais patvirtina, jog paskutinės budėjimo valandos įrašai atitinka prietaisų rodmenis.
16. Pagal rūšis suskirstyto kuro ir tepalo likutis, kuro ir tepalo kiekis, priimtas į doką per parą, įrašomi specialioje žurnalo lentelėje.
17. Techninės eksploatacijos tarnybos per parą atlikti techninio aptarnavimo ir remonto darbai fiksuojami žurnale, nurodant jų atlikimo sąnaudas (valandomis) ir vykdytojus.
18. Per parą žurnale daromi įrašai apie: atsakingų asmenų (doko meistro, vyriausiojo mechaniko) potvarkius, tiksliai nurodant jų gavimo laiką; budinčio mechaniko ataskaitas vyriausiajam mechanikui; įgulos narių iškvietimus budėjimui sustiprinti, budėjimo metu įvykusius pakeitimus arba gedimų pašalinimus; mechanizmų valdymo reguliavimą nuo automatinio iki rankinio; avarinių elektros energijos šaltinių ir apsauginių įrenginių veikimo patikrinimo rezultatus; plombų nuo avarinės apsaugos įrenginio nuėmimus ir įrenginių reguliavimo automatų pokyčius; skysčių priėmimą, išsiurbimą ir perpumpavimą, įskaitant užterštų vandenų perpumpavimą doke; degių medžiagų ir tepalų priėmimą ir atidavimą, nurodant priėmimo (atidavimo) vietą ir lydraščio numerį; periodinius kontrolinius matavimus; srovės išjungimo doke atvejus, specialių elektrotechninių įrenginių, doko korpuso katodinės apsaugos sistemų, avarinio dyzelinio generatoriaus valdymo sistemos įjungimus ir išjungimus; avarinius atvejus (gaisrai, korpuso sandarumo pažeidimai, nelaimingi atsitikimai ir t. t.) ir kokių imtasi priemonių pasekmėms likviduoti; vandenų, užterštų naftos produktais ir fekalinių vandenų išleidimo už borto vožtuvų plombų uždėjimus ir nuėmimus. Visi įrašai žurnale turi būti patvirtinti asmenų, padariusių šiuos įrašus, parašais.
19. Kiekvienos paros įrašai pradedami naujame puslapyje. Likusi neužpildyta vieta už praėjusią parą užbraukiama ženklu „Z“.
20. Šios taisyklės neriboja budinčio pamainos mechaniko teisės daryti ir kitus, jo manymu, svarbius įrašus apie doko darbinę veiklą.
PATVIRTINTA
Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus
2020 m. spalio 13 d.
įsakymu Nr. 2BE-332
(Plūdriojo doko budėjimų žurnalo forma)
PLŪDRIOJO DOKO BUDĖJIMŲ ŽURNALAS Nr. ____________
Plūdriojo doko pavadinimas arba Nr. ________________________________________________
Registro Nr. ____________________________________________________________________
Unikalus identifikavimo kodas _____________________________________________________
Plūdriojo doko keliamoji galia: ____________________________________________________
Plūdriojo doko savininkas (valdytojas) ir jo adresas: ____________________________________
______________________________________________________________________________
Įrašai pradėti _________ m. ______________________d.
Įrašai užbaigti _________ m._____________________ d.
|
20 |
|
m. |
|
|
|
d. |
||||
|
|
|
|
|
||||||
1.Valandos |
2. Meteorologiniai duomenys (vėjo kryptis ir stiprumas, oro temperatūra) |
3. Doko būklė (krenas, diferentas, įlinkimas) |
4. Balasto matavimai pantonų sekcijose |
5. Dokuojamame laive atliekami darbai |
||||||
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
||||||
Doko meistras: ________________________________________________________
(vardas, pavardė, parašas)
_________________________________ Dokuojamas laivas _______________________________________________________
(data) (laivo pavadinimas, valstybės vėliava, IMO Nr.)
6. Valandos |
7. Laivo kėlimo, nuleidimo operacijų eiga. Darbai doke, atlikti budėjimo metu |
8. Budinčiųjų sąrašas |
9. Doko meistro nurodymai ir pastabos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Doko meistras: _________________________________________________
(vardas, pavardė, parašas)
Pagal Vidaus vandenų transporto priemonės žurnalų registrą Nr. ________________
žurnale įrišta ir sunumeruota ______________ lapų.
Plūdriojo doko savininko (valdytojo) vardas, pavardė, parašas
_________________________________________
_________________________________________
20____m._______________ _____ d.
A. V.
PATVIRTINTA
Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus
2020 m. spalio 13 d.
įsakymu Nr. 2BE-332
PLŪDRIOJO DOKO BUDĖJIMŲ ŽURNALO REGISTRAVIMO IR PILDYMO TAISYKLĖS
1. Plūdriojo doko budėjimų žurnalas (toliau – žurnalas) yra plūdriojo doko (toliau – dokas) dokumentas, kuriame nepertraukiamai užrašoma doko veikla. Įrašai žurnale pripažįstami objektyviais, jei neįrodoma priešingai.
3. Žurnalas registruojamas Vidaus vandenų transporto priemonės žurnalų registre, suteikiant jam numerį. Visi žurnalo lapai sunumeruojami, surišami ir patvirtinami doko savininko (valdytojo) antspaudu arba parašu.
6. Žurnalas pildomas valstybine kalba. Žurnalą pildo doko meistras ir pamainos vyresnysis, jie atsako už įrašų teisingumą ir tvarkingumą. Pamainos vyresnysis, pildydamas žurnalą, budėjimo pradžioje užrašo savo vardą ir pavardę, budėjimo pabaigoje įrašus patvirtina savo parašu. Doko meistras kasdien tikrina žurnalo įrašus ir tvirtina savo parašu.
7. Žurnalas pildomas chronologine tvarka, aiškiai ir įskaitomai. Įrašai turi būti trumpi, be dviprasmybių. Už tikrovės neatitinkančius ar melagingus įrašus žurnale atsakoma Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka
8. Neteisingi įrašai užbraukiami plona linija, kad juos būtų galima perskaityti, ir apskliaučiami. Toliau įrašomas teisingas tekstas. Prireikus taisyti įrašą teksto viduryje, šis įrašas užbraukiamas plona linija ir apskliaučiamas, po skliaustelių rašomas taisymo eilės numeris, kuris kartojamas teksto pabaigoje, ir toliau įrašomas teisingas tekstas. Visa tai patvirtinama parašu. Tekstą taisyti gali tik jo autorius. Trinti, skusti bei taisyti raides draudžiama.
10. Dokui keliant ar leidžiant laivą, žurnalas turi būti centriniame valdymo poste, dokui stovint su laivu ar be jo – gali būti saugomas pamainos vyresniojo kajutėje.
13. Užpildytas žurnalas doke saugomas 6 mėnesius po paskutinio įrašo. Pasibaigus šiam terminui žurnalas perduodamas saugoti į doko savininko (valdytojo) archyvą.
14. Žurnalo tituliniame lape užrašomas žurnalo numeris eilės tvarka, doko pavadinimas arba numeris, registro numeris, unikalus identifikavimo kodas, keliamoji galia tonomis, savininkas (valdytojas) ir jo adresas, žurnalo pildymo pradžia ir pabaiga (datos).
15. Pirmoje skiltyje užrašomas laikas minutės tikslumu keturženkliu skaičiumi (00.00), kai keičiasi duomenys bent vienoje iš antros, trečios, ketvirtos ar penktos skilčių.
16. Antroje skiltyje užrašoma meteorologinė informacija, nurodant vėjo kryptį ir stiprumą, oro temperatūrą.
19. Penktoje skiltyje užrašomi dokuojamo laivo remonto darbai (korpuso valymo, dažymo, ugnies darbai, vartytuvų, vairo mechanizmo remonto darbai ir kiti).
20. Šeštojoje skiltyje užrašomas laikas minutės tikslumu keturženkliu skaičiumi (00.00), kai keičiasi duomenys bent vienoje iš septintos ar aštuntos skilčių.
21. Septintojoje skiltyje užrašoma dokuojamo laivo kėlimo, nuleidimo operacijų eiga, nurodomi darbai, atliekami budėjimo metu doke.
23. Devintoje skiltyje užrašomos doko meistro pastabos ir nurodymai doko įgulai, kita doko meistro nuožiūra svarbi informacija.
24. Per parą žurnale daromi įrašai, atspindintys: atsakingų asmenų – doko meistro, dokuojamo laivo kapitono ar jį atstovaujančių asmenų – potvarkius, tiksliai nurodant jų davimo laiką; pamainos vyresniojo ataskaitas doko meistrui; papildomą kitų įgulos narių iškvietimą dokuojamo laivo nuleidimui ir / ar pakėlimui, dokuojamo laivo atramų perstatymui.
25. Kiekvienos paros įrašai pradedami naujame puslapyje. Likusi neužpildyta vieta už praėjusią parą užbraukiama ženklu „Z“.
26. Šios taisyklės neriboja pamainos vyresniojo teisės daryti ir kitus, jo manymu, svarbius įrašus apie doko darbinę veiklą.
PATVIRTINTA
Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus
2020 m. spalio 13 d.
įsakymu Nr. 2BE-332
(Žemkasės, žemsiurbės ir nesavaeigio plaukiojančio krano darbo žurnalo forma)
ŽEMKASĖS, ŽEMSIURBĖS IR NESAVAEIGIO PLAUKIOJANČIO KRANO DARBO ŽURNALAS Nr.________
Plūduriuojančio įrenginio pavadinimas arba Nr. ________________________________________
Tipas _________________________________________________________________________
Paskirtis_______________________________________________________________________
Registro Nr. ____________________________________________________________________
Unikalus identifikavimo kodas _____________________________________________________
Plūduriuojančio įrenginio savininkas (valdytojas) ir jo adresas_____________________________
______________________________________________________________________________
Atpažinimo ženklai (radijo šaukinys) ________________________________________________
______________________________________________________________________________
Įrašai pradėti _________ m. _______________________ d.
Įrašai užbaigti _________ m. ______________________ d.
|
20________ m. _____________________ ______ d.
Plaukiojimo rajonas:________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________
I. PLŪDURIUOJANČIO ĮRENGINIO DARBINĖ VEIKLA PER PARĄ
Įrašų turinys |
Darbo apskaita |
Pastabos |
|
|
val. |
min. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kapitonas-mechanikas ___________________________________________________________________________
(vardas, pavardė, parašas)
II. PLŪDURIUOJANČIO ĮRENGINIO PAGRINDINIO IR PAGALBINIŲ VARIKLIŲ DARBO LAIKO IR DEGALŲ APSKAITA
Pagrindinio variklio darbo laikas |
Variklis dirbo |
DG-1 |
Variklis dirbo |
DG-2 |
Variklis dirbo |
DG-3 |
Variklis dirbo |
DG-4 |
Variklis dirbo |
DG-5 |
Variklis dirbo |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
pradžia |
pabaiga |
val. |
min. |
pradžia |
pabaiga |
val. |
min. |
pradžia |
pabaiga |
val. |
min. |
pradžia |
pabaiga |
val. |
min. |
pradžia |
pabaiga |
val. |
min. |
pradžia |
pabaiga |
val. |
min. |
|||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
|
|
|
DG- |
per parą |
val. |
min. |
DG-2 |
per parą |
val. |
min. |
DG-3 |
per parą |
val. |
min. |
DG-4 |
per parą |
val. |
min. |
DG-5 |
per parą |
val. |
min. |
|||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
nuo mėn. pradžios |
|
|
nuo mėn. pradžios |
|
|
nuo mėn. pradžios |
|
|
nuo mėn. pradžios |
|
|
nuo mėn. pradžios |
|
|
||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
Siurbliai |
Užpylimo |
Per parą |
Nuo mėnesio pradžios |
Pastabos |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
val. |
min. |
val. |
min. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
Aušinimo |
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pagrindinis variklis dirbo |
per parą |
val. |
min. |
Kuro |
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Gaisrinis |
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
nuo mėn. pradžios |
|
|
Cirkuliacinis |
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Purentuvo |
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pagrindinis variklis |
°C |
Spaudimas |
Mechanizmų gedimai ir profilaktiniai darbai |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DG-1 |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DG-2 |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DG-3 |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DG-4 |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DG-5 |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kapitonas-mechanikas_____________________________________________________________
(vardas, pavardė, parašas)
ĮGULOS MOKOMŲJŲ PRATYBŲ ORGANIZAVIMAS PAGAL ALIARMO PLANĄ
Pratybų data |
Mokomojo aliarmo pavadinimas |
Mokymą vedė |
Dalyviai |
Pastabos |
||
Vardas, pavardė |
Parašas |
Vardas, pavardė |
Parašas |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PATIKRINIMŲ REGISTRAVIMO LAPAS
Patikrinimo data |
Tikrinusio pareigūno pareigos, vardas, pavardė |
Parašas |
Patikrinimo tikslas, pastabos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pagal Vidaus vandenų transporto priemonės žurnalų registrą Nr. ________________
žurnale įrišta ir sunumeruota ______________ lapų.
Plūduriuojančio įrenginio savininko (valdytojo) vardas, pavardė, parašas
_________________________________________
_________________________________________
20____m._______________ _____ d.
A. V.
PATVIRTINTA
Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus
2020 m. spalio 13 d.
įsakymu Nr. 2BE-332
ŽEMKASĖS, ŽEMSIURBĖS IR NESAVAEIGIO PLAUKIOJANČIO KRANO DARBO ŽURNALO REGISTRAVIMO IR PILDYMO TAISYKLĖS
1. Žemkasės, žemsiurbės ir nesavaeigio plaukiojančio krano darbo žurnalas (toliau – žurnalas) yra dokumentas, kuriame nepertraukiamai užrašoma žemkasės, žemsiurbės ar nesavaeigio plaukiojančio krano (toliau – plūduriuojantis įrenginys) veikla ir mechanizmų darbo parametrai, įgulos darbo ir poilsio režimai. Šie įrašai visada pripažįstami objektyviais, jei neįrodoma priešingai.
2. Žurnalas pildomas Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivų registre įregistruotuose plūduriuojančiuose įrenginiuose, išskyrus plūdriuosius dokus.
3. Žurnalas registruojamas Vidaus vandenų transporto priemonės žurnalų registre, suteikiant jam numerį. Visi žurnalo lapai sunumeruojami, surišami ir patvirtinami plūduriuojančio įrenginio savininko (valdytojo) antspaudu arba parašu.
4. Žurnalas pradedamas pildyti nuo to laiko, kada plūduriuojančiam įrenginiui suteikiama teisė plaukioti su Lietuvos valstybės vėliava ir pildomas visą laiką, kol plūduriuojančiam įrenginiui sustabdoma teisė plaukioti su Lietuvos valstybės vėliava.
5. Žurnalas pildomas valstybine kalba. Žurnalą pildo pamainos vyresnysis, o tikrina ir pasirašo kapitonas-mechanikas.
6. Įrašai žurnale daromi chronologine tvarka, aiškiai ir įskaitomai. Įrašai turi būti trumpi, be dviprasmybių. Už tikrovės neatitinkančius ar melagingus įrašus žurnale atsakoma Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
7. Plūduriuojančio įrenginio veikla ir mechanizmų darbo parametrai, įgulos darbo ir poilsio režimai užrašomi dviejuose atversto žurnalo puslapiuose. Kiekvienos paros įrašai pradedami naujame žurnalo puslapyje. Jei vienos paros įrašams neužteko vietos viename iš žurnalo puslapių, įrašai tęsiami kitame žurnalo puslapyje, gale įrašius „perkeliama“, nurodant tą pačią datą. Neužpildyta puslapio dalis užbraukiama ženklu „Z“. Pasikeitus laivo eksploatacijos režimui, įrašai žurnale daromi naujame puslapyje.
8. Plūduriuojančio įrenginio pamainos vyresnysis pamainos pradžioje žurnalo skiltyje „Įrašų turinys“ užrašo savo vardą, pavardę ir po žodžių „laivą priėmiau“ pasirašo. Pamainos pabaigoje po visais įrašais užrašo „laivą perdaviau“ ir pasirašo.
9. Įrašai žurnale rašomi pagal laivo pagrindinį laikrodį nuo 0.00 val. iki 24.00 val. vienos minutės tikslumu.
10. Neteisingi įrašai užbraukiami plona linija, kad juos būtų galima perskaityti, ir apskliaučiami. Toliau įrašomas teisingas tekstas. Prireikus taisyti įrašą teksto viduryje, šis įrašas užbraukiamas plonu brūkšniu ir apskliaučiamas, po skliaustelių rašomas taisymo eilės numeris, kuris kartojamas teksto pabaigoje, ir toliau įrašomas teisingas tekstas. Visa tai patvirtinama parašu. Tekstą taisyti gali tik jo autorius. Trinti, skusti bei taisyti raides draudžiama.
11. Žurnalo skyriuje „Plūduriuojančio įrenginio darbinė veikla per parą“ skiltyje „Įrašų turinys“, užrašoma plūduriuojančio įrenginio ir įgulos veikla dirbant ar stovint:
11.2. įvykus avarijai ar incidentui užrašomas įvykio laikas, vieta ir priežastys, dėl ko tai įvyko, kokių imtasi priemonių pasekmėms likviduoti, kiti, pamainos vyresniojo nuomone, reikalingi duomenys avarijai ar incidentui apibūdinti;
11.3. įvykus nelaimingam atsitikimui, užrašomos priežastys, aplinkybės ir pažymima, kad surašytas nelaimingo atsitikimo aktas;
11.4. visada, kai suteikiama pagalba kitam laivui ir žmonėms, įrašomas to laivo pavadinimas, registro (identifikavimo) numeris, valstybės vėliava, pagalbos suteikimo vieta ir laikas, krovinio apibūdinimas, žmonių, kuriems suteikta pagalba, pavardės, vardai ir adresai. Pagalbos nesuteikimo atveju įrašomos priežastys ir aplinkybės, neleidusios suteikti pagalbos, kokie tiesioginiai pavojai tykojo plūduriuojančio įrenginio, jo įgulos, kurių siekiant išvengti nebuvo suteikta pagalba;
11.6. įrašai apie valdymo įrenginių, signalizacijos ir kitos plūduriuojančio įrenginio įrangos, aprūpinimą bei prietaisų patikrinimą, priimant pamainą;
11.7. duomenys apie atvykstančius ir išvykstančius įgulos narius, pareigūnų lankymąsi laive, nurodant pareigas, pavardes ir lankymosi tikslą;
12. Skyriuje „Plūduriuojančio įrenginio pagrindinio ir pagalbinių variklių darbo laiko ir degalų apskaita“ užrašomas variklių paleidimo ir sustabdymo laikas. Šio skyriaus pabaigoje esančias skiltis „Variklis dirbo per parą“, „Nuo mėnesio pradžios“, „Sunaudota degalų per parą, litrais“ ir „Sunaudota tepalų per parą, litrais“ užpildo kapitonas-mechanikas arba pamainos vyresnysis pasibaigus ataskaitinei parai, vadovaudamasis pamainos vyresniojo įrašais.
13. Skiltyje „Mechanizmų gedimai ir profilaktiniai darbai“ pamainos vyresnysis užrašo:
13.1. profilaktinius darbus, kuriuos vykdė įgula pamainos darbo metu, ir darbus, kuriuos atliko kranto gamybiniai padaliniai, nurodant taisomus mechanizmus ar sistemas;
13.2. pagrindinio variklio, pagalbinių variklių ir kitų mechanizmų gedimus, jų priežastis ir atliktus darbus gedimams likviduoti ir priežastims šalinti;
14. Įrašai apie įgulos mokomąsias pratybas pagal aliarmo planą daromi žurnalo skyriuje „Įgulos mokomųjų pratybų organizavimas pagal aliarmo planą“.
15. Kontrolę vykdantys įgalioti pareigūnai tikrinimo rezultatus įrašo žurnalo lape, skirtame patikrinimams registruoti.
16. Tais atvejais, kai plūduriuojančiam įrenginiui gresia žūtis (skęsta, kyla gaisras ir kt.), kapitonas-mechanikas arba pamainos vyresnysis imasi visų priemonių laivo žurnalui išsaugoti.
17. Užpildytas žurnalas plūduriuojančiame įrenginyje saugomas 6 mėnesius po paskutinio įrašo. Pasibaigus šiam terminui, žurnalas perduodamas saugoti į plūduriuojančio įrenginio savininko (valdytojo) archyvą.
18. Šios taisyklės neriboja kapitono-mechaniko, pamainos vyresniojo teisės daryti ir kitus, jų manymu, svarbius įrašus apie nuolatinę plūduriuojančio įrenginio veiklą.
PATVIRTINTA
Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus
2020 m. spalio 13 d.
įsakymu Nr. 2BE-332
(Keleivinio-automobilinio kelto žurnalo forma)
KELEIVINIO–AUTOMOBILINIO KELTO ŽURNALAS
Kelto pavadinimas ir Nr. (arba Nr.) .....................................................................................................
Kelto savininkas (valdytojas) ir jo adresas ..........................................................................................
...............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
Kelto savininko (valdytojo) skiriamieji ženklai (jeigu turi).................................................................
...............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
Kelto registravimo uostas ....................................................................................................................
Kelto registravimo Nr. .........................................................................................................................
Įrašai pradėti …….. m. ………..……….. mėn. ……. d.
Įrašai užbaigti …… m. ……………….... mėn. ……. d.
______ m. ______________ mėn. ____ d.
Kelto maršrutas __________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
Pamainos pradžia: ______ val. _____ min. Pamainos pabaiga: _____ val. _____ min.
Pamainos įgula: : ____________________________________________________________
Pamainos metu
Hidrometeorologinės sąlygos |
Paros laikas |
Reisas: |
Reisas: |
||||||||
Vėjo kryptis ir greitis |
Vandens srovės kryptis ir greitis |
Vandens paviršiaus būklė |
Oro būklė |
Oro temperatūra (°C) |
Laikas |
Keleivių skaičius |
Automobilių skaičius |
Laikas |
Keleivių skaičius |
Automobilių skaičius |
|
|
|
|
|
|
00.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
01.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
02.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
03.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
04.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
05.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
06.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
07.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
08.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
09.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
10.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
11.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
12.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
14.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
15.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
16.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
17.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
18.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
19.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
20.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
21.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
22.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
23.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
Per pamainą perkelta: |
XXX |
|
|
XXX |
|
|
Kiti įrašai: ______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
Kelto kapitono žymos: _____________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
PATIKRINIMŲ REGISTRAVIMO LAPAS
Patikrinimo data |
Patikrinimą atlikęs asmuo |
||
Pareigos |
Vardas, pavardė |
Parašas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pagal Vidaus vandenų transporto priemonės žurnalų registrą Nr. ________________
žurnale įrišta ir sunumeruota ______________ lapų.
Kelto savininko (valdytojo) vardas, pavardė, parašas
_________________________________________
_________________________________________
20____m._______________ _____ d.
A. V.
PATVIRTINTA
Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus
2020 m. spalio 13 d.
įsakymu Nr. 2BE-332
KELEIVINIO-AUTOMOBILINIO KELTO ŽURNALO REGISTRAVIMO IR PILDYMO TAISYKLĖS
1. Keleivinio-automobilinio kelto žurnalas (toliau – žurnalas) yra dokumentas, kuriame žymima keleivinio-automobilinio kelto (toliau – keltas) ir jo įgulos veikla. Šie įrašai visada pripažįstami objektyviais, jei neįrodoma priešingai.
2. Žurnalas pildomas visuose Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivų registre įregistruotuose keltuose, kuriuose laivavedžio ir mechaniko pareigos nesugretintos.
3. Žurnalas registruojamas Vidaus vandenų transporto priemonės žurnalų registre, suteikiant jam numerį. Visi žurnalo lapai sunumeruojami, surišami ir patvirtinami kelto savininko (valdytojo) antspaudu arba parašu.
4. Žurnalas pildomas nuo to momento, kai kelto kapitonas ir vyr. mechanikas pasirašo kelto priėmimo aktą ir keltui suteikiama teisė plaukioti su Lietuvos valstybės vėliava. Žurnalas pildomas iki tol, kol keltas praranda teisę plaukioti su Lietuvos valstybės vėliava.
5. Žurnalas pildomas valstybine kalba, chronologine tvarka, aiškiai ir įskaitomai. Įrašai turi būti trumpi, be dviprasmybių. Už tikrovės neatitinkančius ar melagingus įrašus žurnale atsakoma Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
6. Neteisingi įrašai užbraukiami plona linija, kad juos būtų galima perskaityti, ir apskliaučiami. Toliau įrašomas teisingas tekstas. Prireikus taisyti įrašą teksto viduryje, šis įrašas užbraukiamas plonu brūkšniu, paimamas į skliaustelius, po skliaustelių rašomas taisymo eilės numeris, kuris kartojamas teksto gale, ir toliau įrašomas teisingas tekstas. Visa tai patvirtinama parašu. Tekstą taisyti gali tik jo autorius. Trinti, skusti bei taisyti raides draudžiama.
7. Žurnalą pildo pamainos kapitonas, išskyrus pastraipą „Kelto kapitono žymos“, kurią pildo kelto kapitonas, įrašydamas savo pastabas ir nurodymus kitų pamainų kapitonams ir patvirtindamas tai parašu.
8. Kontrolę vykdantys įgalioti pareigūnai tikrinimo rezultatus įrašo žurnalo lape, skirtame patikrinimams registruoti.
9. Kiekvienos paros įrašai pradedami naujame žurnalo lape. Jei vienos paros įrašams pastraipoje „Kiti įrašai“ neužteko vietos viename žurnalo lape, įrašai tęsiami kitame lape, nurodant tą pačią datą. Neužpildyta lapo dalis užbraukiama ženklu „Z“. Pasikeitus pamainoms, naujos pamainos kapitonas pradeda įrašus naujame žurnalo lape.
10. Pastraipoje „Kelto maršrutas“ įrašomas kelto savininko (valdytojo) patvirtintas kelto maršrutas.
12. Pastraipos „Pamainos metu“ grafoje „Reisas:“ po žodžio „Reisas:“ būtina įrašyti dviejų artimiausių sustojimų (pirmasis sustojimas tas, iš kurio išplaukia keltas, o antrasis tas, į kurį keltas plaukia, vykdydamas šį reisą) pavadinimus. Kiek yra kelto sustojimo taškų maršrute, tiek turi būti pildoma grafų „Reisas:“.
13. Hidrometeorologinės sąlygos įrašomos kiekvieną paros valandą pastraipos „Pamainos metu“ grafoje „Hidrometeorologinės sąlygos“:
13.2. orų būklė užrašoma taip: skaitiklyje įrašomi meteorologiniai reiškiniai sutartiniais trumpiniais: S – sausra, L – lietus, Sn – sniegas, R – rūkas, A – apledėjimas, Š – šerkšnas, Ž – žaibavimas, vardiklyje įrašomas matomumas jūrmylėmis;
14. Visa kita informacija, susijusi su kelto veikla pamainos metu, įrašoma pastraipoje „Kiti įrašai“:
14.1. įvykus avarijai kelte, nurodomas avarijos laikas, vieta ir priežastys, dėl ko tai įvyko, kokių imtasi priemonių pasekmėms likviduoti;
14.2. įvykus nelaimingam atsitikimui, įrašomos priežastys, aplinkybės ir pažymima, kad surašytas nelaimingo atsitikimo aktas;
14.3. visada, kai suteikiama pagalba kitiems laivams ir žmonėms, įrašomas laikas ir pagalbos suteikimo vieta, išgelbėtų žmonių pavardės, vardai ir adresai, laivo pavadinimas, jo registracijos vieta ir vėliava;
14.5. įrašai apie vairavimo įrenginių, signalizacijos ir kitos kelto įrangos bei prietaisų patikrinimą, priimant budėjimą, nurodant laiką;
14.6. duomenys apie atvykstančius ir išvykstančius įgulos narius, taip pat pareigūnų lankymąsi kelte, nurodant pareigas, pavardes ir lankymosi laiką;
14.8. įrašai apie įgulos mokomųjų pratybų „Žmogus vandenyje“, „Laivas skęsta“ ir „Gaisras laive“ vedimo laiką;
14.9. kiti įvykiai, susiję su kelto darbu, kurie, pamainos kapitono manymu, gali turėti įtakos ginant kelto, jo savininko arba vežamų keleivių ir autotransporto priemonių savininkų interesus;
14.10. pamainos kapitonas, perduodamas keltą kitos pamainos kapitonui, įrašų pabaigoje įrašo „keltą perdaviau“ ir pasirašo, o naujos pamainos kapitonas įrašo „keltą priėmiau“ ir pasirašo;
15. Grafose „Laikas“, „Keleivių skaičius“, „Automobilių skaičius“ įrašomas atitinkamai kelto išplaukimo tikslus laikas, keleivių ir automobilių skaičius kelte.
16. Tais atvejais, kai kelte specialistai ar komisijos nariai atlieka kelto mechanizmų ar įrenginių bandymus, kelto kapitonas turi gauti specialistų ar komisijos pirmininko išvadas apie bandymų rezultatus ir jas įrašyti žurnalo skiltyje „Kiti įrašai“.
17. Jei keltui gresia žūtis (keltas skęsta, gaisras ir kt.), pamainos kapitonas imasi visų priemonių žurnalui išsaugoti.
18. Užpildytas žurnalas kelte saugomas 6 mėnesius po paskutinio įrašo. Pasibaigus šiam terminui, žurnalas perduodamas saugoti į kelto savininko (valdytojo) archyvą.
PATVIRTINTA
Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus
2020 m. spalio 13 d.
įsakymu Nr. 2BE-332
(Keleivinio-automobilinio kelto jėgainės žurnalo forma)
KELEIVINIO–AUTOMOBILINIO KELTO JĖGAINĖS ŽURNALAS
Kelto pavadinimas ir Nr. (arba Nr.) .....................................................................................................
Kelto savininkas (valdytojas) ir jo adresas ..........................................................................................
...............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
Kelto savininko (valdytojo) skiriamieji ženklai (jeigu turi).................................................................
...............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
Kelto registravimo uostas ....................................................................................................................
Kelto registravimo Nr. .........................................................................................................................
Įrašai pradėti …….. m. ………..……….. mėn. ……. d.
Įrašai užbaigti …… m. ……………….... mėn. ……. d.
______ m. ______________ mėn. ____ d.
Pamainos pradžia: ______ val. _____ min. Pamainos pabaiga: _____ val. _____ min.
2. Eigos variklių ir elektros stoties darbas:
Paros laikas |
Eigos variklių darbas |
Elektros stoties darbas |
||||||||||
Dešinysis |
Kairysis |
Varikliai dirbo |
DG-1 |
DG-2 |
Varikliai dirbo |
|||||||
paleid. |
sust. |
paleid. |
sust. |
val. |
min. |
paleid. |
sust. |
paleid. |
sust. |
val. |
min. |
|
00.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
01.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
02.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
03.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
04.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
05.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
06.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
07.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
08.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
09.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
17.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
21.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
22.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
23.00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
per pamainą |
|
|
|
|
|
|||||
|
DARBAS |
per mėnesį |
|
|
|
|
|
|||||
|
|
per metus |
|
|
|
|
|
3. Mechanizmų darbas:
Mechanizmai |
Darbo val. |
||
Per pamainą |
Per mėnesį |
Per metus |
|
Gaisrinis siurblys |
|
|
|
Nusausinimo siurblys |
|
|
|
Kuro perpumpavimo siurblys |
|
|
|
Avarinis vairo siurblys |
|
|
|
Kompresorius |
|
|
|
Špilis |
|
|
|
Brašpilis |
|
|
|
4. Kuro, tepalų ir gėlo vandens sunaudojimas per pamainą:
|
Dyzelinis |
Tepalai, kg |
Gėlas |
|
|
kuras, t |
motor. |
hidraul. |
vanduo, t |
Priimta |
|
|
|
|
Perduota |
|
|
|
|
Sunaudota per pamainą |
|
|
|
|
5. Kiti įrašai: ______________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
Vyr. mechaniko žymos: ______________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
Pagal Vidaus vandenų transporto priemonės žurnalų
registrą Nr. ________________
žurnale įrišta ir sunumeruota ______________ lapų.
Kelto savininko (valdytojo) vardas, pavardė, parašas
_________________________________________
_________________________________________
20____m._______________ _____ d.
A. V.
PATVIRTINTA
Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus
2020 m. spalio 13 d.
įsakymu Nr. 2BE-332
KELEIVINIO-AUTOMOBILINIO KELTO JĖGAINĖS ŽURNALO REGISTRAVIMO IR PILDYMO TAISYKLĖS
1. Keleivinio-automobilinio kelto jėgainės žurnalas (toliau – žurnalas) yra dokumentas, kuriame žymimas keleivinio-automobilinio kelto (toliau – keltas) variklių ir mechanizmų darbas pamainos metu. Šie įrašai visada pripažįstami objektyviais, jei neįrodoma priešingai.
2. Žurnalas pildomas visuose Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivų registre įregistruotuose keltuose, kuriuose laivavedžio ir mechaniko pareigos nesugretintos.
3. Žurnalas registruojamas Vidaus vandenų transporto priemonės žurnalų registre, suteikiant jam numerį. Visi žurnalo lapai sunumeruojami, surišami ir patvirtinami kelto savininko (valdytojo) antspaudu arba parašu.
4. Žurnalas pildomas nuo to momento, kai kelto kapitonas ir vyriausiasis mechanikas pasirašo kelto priėmimo aktą ir keltui suteikiama teisė plaukioti su Lietuvos valstybės vėliava. Žurnalas pildomas iki tol, kol keltas praranda teisę plaukioti su Lietuvos valstybės vėliava.
5. Žurnalas pildomas valstybine kalba, chronologine tvarka, aiškiai ir įskaitomai. Įrašai turi būti trumpi, be dviprasmybių. Už tikrovės neatitinkančius ar melagingus įrašus žurnale atsakoma Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
6. Neteisingi įrašai užbraukiami plona linija, kad juos būtų galima perskaityti, ir apskliaučiami. Toliau įrašomas teisingas tekstas. Prireikus taisyti įrašą teksto viduryje, šis įrašas užbraukiamas plonu brūkšniu, paimamas į skliaustelius, po skliaustelių rašomas taisymo eilės numeris, kuris kartojamas teksto gale ir toliau įrašomas teisingas tekstas. Visa tai patvirtinama parašu. Tekstą taisyti gali tik jo autorius. Trinti, skusti bei taisyti raides draudžiama.
7. Kiekvienos paros įrašai pradedami naujame žurnalo lape. Jei vienos paros įrašams pastraipoje „Kiti įrašai“ neužteko vietos viename žurnalo lape, įrašai tęsiami kitame žurnalo lape, nurodant tą pačią datą. Neužpildyta lapo dalis užbraukiama ženklu „Z“. Pasikeitus pamainoms, naujos pamainos mechanikas pradeda įrašus naujame žurnalo lape.
8. Žurnalą pamainos metu pildo pamainos mechanikas:
8.2. lentelėje „Eigos variklių ir elektros stoties darbas“ kiekvieną valandą įrašoma, kada daromi variklių paleidimai ir sustabdymai, kiek valandų varikliai dirbo;
8.3. lentelėje „Mechanizmų darbas“, grafoje „Darbo val. per pamainą“, įrašomas mechanizmų darbo laikas per pamainą;
8.4. lentelėje „Kuro, tepalų ir gėlo vandens sunaudojimas“ įrašoma, kiek buvo kuro, tepalų ir gėlo vandens priimant ir perduodant pamainą, kiek per pamainą jų sunaudota;
8.5. visa kita informacija, susijusi su kelto jėgainės darbu pamainos metu, įrašoma pastraipoje „Kiti įrašai“:
8.5.1. profilaktiniai darbai, vykdomi įgulos jėgomis pamainos metu, ir darbai, kuriuos atlieka ne įgulos nariai, nurodant remontuojamus mechanizmus ar sistemas ir kas atliko darbus;
8.5.2. pagrindinių variklių ir kitų mechanizmų gedimai, avariniai įvykiai, nelaimingi atsitikimai ir kokių imtasi priemonių juos šalinant;
8.5.6. pamainos mechanikas, perduodamas pamainą kitos pamainos mechanikui, įrašų pabaigoje įrašo „pamainą perdaviau“ ir pasirašo, o naujos pamainos mechanikas įrašo „pamainą priėmiau“ ir pasirašo;
9. Kelto vyr. mechanikas pildo:
9.1. pastraipoje „Vyr. mechaniko žymos“ kiekvienos pamainos lapuose (išskyrus savo pamainos lapus) įrašo savo pastabas ir nurodymus kitų pamainų mechanikams, patvirtindamas parašu;
9.2. paskutinės mėnesio dienos pamainos lentelės „Eigos variklių ir elektros stoties darbas“ priešpaskutinėje eilutėje „Darbas per mėnesį“ įrašo per mėnesį variklių atidirbtų valandų skaičių;
9.3. paskutinės metų dienos pamainos lentelės „Eigos variklių ir elektros stoties darbas“ paskutinėje eilutėje „Darbas per metus“ įrašo per metus variklių atidirbtų valandų skaičių;
9.4. paskutinės mėnesio dienos pamainos lentelės „Mechanizmų darbas“ skiltyje „Darbas per mėnesį“ įrašo per mėnesį mechanizmų atidirbtų valandų skaičių;
10. Jei keltui gresia žūtis (keltas skęsta, gaisras ir kt.), pamainos mechanikas imasi visų priemonių žurnalui išsaugoti.
11. Užpildytas žurnalas kelte saugomas 6 mėnesius po paskutinio įrašo. Pasibaigus šiam terminui, žurnalas perduodamas saugoti į kelto savininko (valdytojo) archyvą.
PATVIRTINTA
Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus
2020 m. spalio 13 d.
įsakymu Nr. 2BE-332
(Vidaus vandenų transporto priemonės žurnalų registro forma)
VIDAUS VANDENŲ TRANSPORTO PRIEMONĖS ŽURNALŲ REGISTRAS
_________________________________________________________ (vidaus vandenų transporto priemonės pavadinimas arba Nr.)
|
VIDAUS VANDENŲ TRANSPORTO PRIEMONĖS ŽURNALŲ REGISTRAS
Nr. __________
Vidaus vandenų transporto priemonės pavadinimas arba Nr. ____________________________________
_____________________________________________________________________________________
Vidaus vandenų transporto priemonės atpažinimo ženklai ______________________________________
_____________________________________________________________________________________
Vidaus vandenų transporto priemonės savininkas (valdytojas) ___________________________________
_____________________________________________________________________________________
Vidaus vandenų transporto priemonės registravimo uostas ______________________________________
_____________________________________________________________________________________
Vidaus vandenų transporto priemonės registravimo Nr. ________________________________________
_____________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
Šiame registre registruojami visi vidaus vandenų transporto priemonės savininko (valdytojo) patvirtinti vidaus vandenų transporto priemonėje pildomi žurnalai.
|
Įrašai pradėti ___________ m. ______________ d.
Įrašai užbaigti __________ m. ______________ d.
|
Data |
Žurnalo Nr. |
Žurnalo pavadinimas |
Savininko (valdytojo) vardas, pavardė, parašas |
Pastabos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Registre įrišta ir sunumeruota _________________ lapų.
Lietuvos transporto saugos administracijos
Jūrų departamento Laivybos paslaugų skyrius
______________________________________________
(pareigos, vardas, pavardė)
______________________________________________
(parašas)
20____m._______________ _____ d.
A. V.
Pakeitimai:
1.
Lietuvos transporto saugos administracija, Įsakymas
Nr. 2BE-30, 2023-02-15, paskelbta TAR 2023-02-15, i. k. 2023-02704
Dėl Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus 2020 m. spalio 13 d. įsakymo Nr. 2BE-332 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivų registre įregistruotų vidaus vandenų transporto priemonių žurnalų formų, žurnalų registravimo ir pildymo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo