Įsakymas netenka galios 2019-01-03:

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Įsakymas

Nr. 1K-1, 2019-01-02, paskelbta TAR 2019-01-02, i. k. 2019-00024

Dėl Asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis sutarties tipinės formos patvirtinimo

 

Suvestinė redakcija nuo 2018-03-07 iki 2019-01-02

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2014-02-06, i. k. 2014-01178

 

Nauja redakcija nuo 2016-12-24:

Nr. 1K-362, 2016-12-22, paskelbta TAR 2016-12-23, i. k. 2016-29393

 

VALSTYBINĖS LIGONIŲ KASOS

PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ TEIKIMO IR JŲ IŠLAIDŲ APMOKĖJIMO PRIVALOMOJO SVEIKATOS DRAUDIMO FONDO BIUDŽETO LĖŠOMIS SUTARTIES STANDARTINIŲ SĄLYGŲ PATVIRTINIMO

 

2014 m. vasario 6 d. Nr. 1K-23

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikоs sveikatos sistemos įstatymo 58 straipsnio 1 dalimi ir Teritorinių ligonių kasų ir asmens sveikatos priežiūros įstaigų sutarčių sudarymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. gruodžio 18 d. įsakymu Nr. V-1051 „Dėl Teritorinių ligonių kasų ir asmens sveikatos priežiūros įstaigų sutarčių sudarymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 10 punktu:

Preambulės pakeitimai:

Nr. 1K-216, 2017-11-10, paskelbta TAR 2017-11-13, i. k. 2017-17835

 

1. Tvirtinu pridedamas:

1.1. Asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir jų išlaidų apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis sutarties standartines bendrąsias sąlygas;

1.2. Asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir jų išlaidų apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis sutarties standartines specialiąsias sąlygas.

2. Pavedu teritorinėms ligonių kasoms:

2.1. rengti sutarčių su asmens sveikatos priežiūros įstaigomis projektus, vadovaujantis šio įsakymo 1.1. bei 1.2. punktuose nurodytomis standartinėmis sutarties sąlygomis:

2.1.1. perkelti Asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir jų išlaidų apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis sutarties standartines bendrąsias sąlygas į sutarčių, sudaromų su asmens sveikatos priežiūros įstaigomis, projektus;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 2017-10-05 Nr. AB-18059-3-66-3-00008-2017-6, 2017-10-05, paskelbta TAR 2017-10-19, i. k. 2017-16499

Nr. 1K-216, 2017-11-10, paskelbta TAR 2017-11-13, i. k. 2017-17835

 

2.1.2. koreguoti Asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir jų išlaidų apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis sutarties standartines specialiąsias sąlygas, atsižvelgiant į asmens sveikatos priežiūros įstaigos numatomas teikti sveikatos priežiūros paslaugas, kurių išlaidos apmokamos Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis (išbraukti nereikalingas nuostatas, pakeisti punktų numeraciją, bet neįrašyti naujų nuostatų).

2.1.3. sulygti su asmens sveikatos priežiūros įstaigomis dėl netesybų taikymo, jei netinkamai vykdomi arba nevykdomi sutarties įsipareigojimai, arba jei vienašališkai nutraukiama sutartis, įskaitant netesybų taikymą už nustatytų sveikatos priežiūros būtinųjų sąlygų reikalavimų nesilaikymą.

Papildyta papunkčiu:

Nr. 1K-216, 2017-11-10, paskelbta TAR 2017-11-13, i. k. 2017-17835

 

2.2. Pasirašant sutartis pagal poreikį keisti ir (ar) papildyti Asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir jų išlaidų apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis sutarčių 1 priedą „Asmens sveikatos priežiūros paslaugų nomenklatūra“, atsižvelgiant į aktualų Asmens sveikatos priežiūros paslaugų ir sveikatos programose numatytų paslaugų, už kurias mokama iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto, klasifikatorių, patvirtintą Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2005 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. 1K-81, ir Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto pajamų ir išlaidų klasifikaciją, patvirtintą Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2013 m. sausio 11 d. įsakymu Nr. 1K-11.

2.3. Pasirašant sutartis keisti ir (ar) papildyti Asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir jų išlaidų apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis sutarčių 1 priedą „Asmens sveikatos priežiūros paslaugų nomenklatūra“ dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo veiklos adresų, atsižvelgiant į Apmokamų iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto asmens sveikatos priežiūros paslaugų kriterijų sąrašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. balandžio 23 d. nutarimu Nr. 370 „Apmokamų iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto asmens sveikatos priežiūros paslaugų kriterijų sąrašo patvirtinimo“ 14 punktą.

3. Įsakymo vykdymo kontrolę pasilieku sau.

 

 

 

Direktorius                                                                                                                  Algis Sasnauskas

 


 

PATVIRTINTA

Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos

apsaugos ministerijos direktoriaus

2014 m. vasario 6 d. įsakymu Nr. 1K-23

(Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos

apsaugos ministerijos direktoriaus

2016 m. gruodžio 22 d. įsakymo Nr. 1K-362 redakcija)

 

 

ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ TEIKIMO IR JŲ IŠLAIDŲ APMOKĖJIMO PRIVALOMOJO SVEIKATOS DRAUDIMO FONDO BIUDŽETO LĖŠOMIS SUTARTIES STANDARTINĖS BENDROSIOS SĄLYGOS

 

 

_________________Nr._

(Data)

___________________

(Vieta)

 

_______________________________  teritorinė ligonių kasa (toliau – TLK), atstovaujama

_________________________________________________________________________ ,

(pareigos, vardas, pavardė)

ir

_____________________________________________________________  (toliau – įstaiga)

(asmens sveikatos priežiūros įstaigos pavadinimas)

 

 

atstovaujama ______________________________________________________________,

(pareigos, vardas, pavardė)

 

toliau kartu šioje sutartyje vadinamos „šalimis“, o kiekviena atskirai – „šalimi“,

sudaro šią Asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir šių paslaugų išlaidų apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis sutartį (toliau – Sutartis), ir susitaria dėl toliau išvardytų sąlygų.

 

Sutartį sudaro bendrosios sąlygos, specialiosios sąlygos, jose nurodyti priedai ir kiti sutarties galiojimo laikotarpiu šalių tarpusavyje suderinti dokumentai.

 

I SKYRIUS

SUTARTIES OBJEKTAS

 

1.1. Sudarydama Sutartį įstaiga įsipareigoja šioje Sutartyje ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimą,  nustatytomis sąlygomis teikti asmens sveikatos priežiūros paslaugas, kurių išlaidos apmokamos Privalomojo sveikatos draudimo fondo (toliau – PSDF) biudžeto lėšomis, o TLK įsipareigoja įstaigai apmokėti šių paslaugų išlaidas teisės aktų nustatyta tvarka.

1.2. Asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir jų išlaidų apmokėjimo reikalavimus nustato Sutarties specialiosios sąlygos.

 

 

 

II SKYRIUS

ĮSTAIGOS ĮSIPAREIGOJIMAI

 

Įstaiga įsipareigoja:

2.1. turėti licencijas, suteikiančias teisę teikti asmens sveikatos priežiūros paslaugas veiklos adresais, nurodytas Sutarties 1 priede;

2.2. teikiant asmens sveikatos priežiūros paslaugas vadovautis 2004 m. balandžio 29 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 883/2004 dėl socialinės apsaugos sistemų koordinavimo, Viešojo administravimo įstatymu, Sveikatos draudimo įstatymu, Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymu, Sveikatos sistemos įstatymu, Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymu, Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, Civiliniu kodeksu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. balandžio 23 d. nutarimu Nr. 370 „Dėl Apmokamų iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto asmens sveikatos priežiūros paslaugų kriterijų sąrašo patvirtinimo“, kitais Vyriausybės nutarimais, sveikatos apsaugos ministro ir Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – VLK) direktoriaus įsakymais, reglamentuojančiais šių paslaugų teikimą ir jų išlaidų apmokėjimą;

2.3. drausti savo civilinę atsakomybę privalomuoju ir (ar) savanoriškuoju civilinės atsakomybės draudimu turtinei ir neturtinei žalai atlyginti;

2.4. užtikrinti paciento teises Paciento teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo nustatyta tvarka;

2.5. užtikrinti asmens duomenų apsaugą Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nustatyta tvarka;

2.6. prieš teikiant Sutartyje numatytas asmens sveikatos priežiūros paslaugas išsiaiškinti, ar pacientas turi teisę į šias paslaugas: patikrinti Lietuvos Respublikos draudžiamųjų privalomuoju sveikatos draudimu registre pagal paciento pateiktus atitinkamus dokumentus, ar jis yra apdraustas privalomuoju sveikatos draudimu, arba prašyti pateikti Europos sveikatos draudimo kortelę (ar ją laikinai pakeičiantį sertifikatą);

2.7. nedelsiant kreiptis į TLK, jei atsiranda neaiškumų dėl asmens apdraustumo privalomuoju sveikatos draudimu ir teisės gauti asmens sveikatos priežiūros paslaugas, ar kyla kitų klausimų dėl Sutarties vykdymo;

2.8. nemokamai skelbti ir platinti įstaigos patalpose (pacientams gerai matomose vietose – registratūroje, priėmimo kambaryje ar pan.), taip pat įstaigos interneto svetainėje TLK parengtą informaciją. Įstaiga privalo paskelbti šią informaciją: išsamų valstybės laiduojamų (nemokamų) asmens sveikatos priežiūros paslaugų, teikiamų pagal Sutartį, sąrašą, šių paslaugų teikimo tvarką ir sąlygas (būtina informuoti, kad šių paslaugų išlaidos apmokamos PSDF biudžeto lėšomis ir teikiamos be jokio papildomo mokesčio);

2.9. užtikrinti, kad valstybės laiduojamos (nemokamos) asmens sveikatos priežiūros paslaugos būtų teikiamos nemokamai ir už šias paslaugas iš pacientų nebūtų reikalaujama papildomo mokesčio, jei teisės aktai nenustato kitaip;

2.10. užtikrinti, kad tą pačią darbo dieną mokamos asmens sveikatos priežiūros paslaugos būtų teikiamos tik po to, kai tokias pačias paslaugas, teikiamas PSDF biudžeto lėšomis, gauna visi pacientai, iš anksto užregistruoti į tos dienos šių paslaugų laukimo eilę;

2.11. TLK nustatytais terminais tikslinti duomenis privalomojo sveikatos draudimo informacinėje sistemoje „Sveidra“;

2.12. sudaryti sąlygas TLK darbuotojams kontroliuoti Sutartyje numatytų ir suteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumą, tinkamumą, kiekį, kokybę, jų išlaidų apmokėjimo iš PSDF biudžeto lėšų pagrįstumą ir teisėtumą bei visus su tuo susijusius medicininius, buhalterinius ir kitus dokumentus;

2.13. iki kiekvieno mėnesio 10 dienos:

2.13.1. teisės aktų nustatyta tvarka įvesti tikslius duomenis apie praėjusį mėnesį suteiktas asmens sveikatos priežiūros paslaugas į privalomojo sveikatos draudimo informacinę sistemą „Sveidra“. Jei duomenys įvedami į šią informacinę sistemą vėliau dėl jos veiklos sutrikimų, tai nebus laikoma vėlavimu (šiame papunktyje numatytas įsipareigojimas netaikomas įstaigai, teikiančiai dantų protezavimo paslaugas bei įstaigai, kuri įgyvendina sveikatos programas ir kurioms skiriamos lėšos naudojamos pagal patvirtintą išlaidų sąmatą);

2.13.2. pateikti TLK teisės aktais nustatytos formos ataskaitas. TLK pateikiamos tik suvestinės ataskaitos (jų nesant – visos nustatytos formos ataskaitos) vienu iš būdų, nurodytų 6.1 papunktyje;

2.13.3. pateikti sąskaitas (-ą) už ataskaitiniu laikotarpiu (kalendorinis mėnesis) suteiktas:

2.13.3.1. asmens sveikatos priežiūros paslaugas pagal Sutarties 2 priede nurodytą PSDF biudžeto išlaidų klasifikaciją. Sąskaitoje nurodoma mokėtina suma negali viršyti 1/3 metų ketvirčiui šioms paslaugoms numatytos sumos, išskyrus šiuos atvejus: kai praėjusį (-ius) ketvirtį (-čius) atitinkamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų suteikiama už mažesnę sumą, nei buvo numatyta tam (-iems) ketvirčiui (-iams) ir (ar) kai sveikatos apsaugos ministro įsakymais nustatyta tvarka apmokamos visų faktiškai suteiktų paslaugų išlaidos arba teisės aktai nustato kitokį apmokėjimą;

2.13.3.2. faktiškai suteiktas medicininės reabilitacijos ir sanatorinio (antirecidyvinio)  gydymo paslaugas pagal paslaugų  rūšis atskirai vaikams ir suaugusiems;

2.13.3.3. faktiškai suteiktas dantų protezavimo paslaugas;

2.13.3.4. paslaugas, kurios apmokamos pagal patvirtintas sąmatas (skubi konsultacinė pagalba, kraujo donorų kompensacijoms ir neatlygintinai kraujo donorystei propaguoti ir kt.);

2.13.3.5. už paslaugas suteiktas ES šalių apdraustiesiems.

2.14. įrašyti paciento priemokas ir mokamas paslaugas formoje Nr. 066/a-LK „Stacionare gydomo asmens statistinė kortelė“ ir formoje Nr. 025/a-LK „Asmens ambulatorinio gydymo statistinė kortelė“ pagal jų pildymo taisykles;

2.15. nekeisti pateiktų duomenų, nurodytų Sutarties 2.13.1 ir 2.13.2 papunkčiuose, išskyrus atvejus, kai įstaiga gauna TLK ar Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos pavedimą juos patikslinti. Kai įstaiga pati pageidauja juos tikslinti, prieš tikslinant duomenis turi būti gaunamas TLK sutikimas;

2.16. pateikti savo veiklos zonos TLK finansinės veiklos ataskaitas sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka;

2.17. TLK prašymu atlikti finansinę PSDF biudžeto lėšų panaudojimo pagrįstumo analizę ir pateikti ją TLK;

2.18. ne vėliau kaip kitą darbo dieną raštu informuoti TLK apie įstaigos licencijos galiojimo sustabdymą, panaikinimą, atnaujinimą ar patikslinimą;

2.19. teisės aktų nustatyta tvarka informuoti TLK apie planuojamą įstaigos reorganizavimą, pertvarkymą, likvidavimą, bankroto bylos iškėlimą bei kitais atvejais, kai įstaiga negali vykdyti prisiimtų įsipareigojimų pagal šią sutartį;

2.20. neperleisti visų arba dalies teisių ir pareigų, numatytų Sutartyje, jokiai trečiajai šaliai be išankstinio raštiško TLK sutikimo;

2.21. užtikrinti, kad asmens sveikatos priežiūros paslaugas, nurodytas Sutarties 1 priede, teiktų privalomojo sveikatos draudimo informacinės sistemos „Sveidra“ posistemyje METAS nurodyti specialistai; duomenis apie gydytojus ir slaugytojus, turinčius teisę teikti paslaugas ir (ar) turinčius teisę išrašyti kompensuojamuos vaistus ir MPP receptus, arba jų darbo krūvio pasikeitimus patikslinti privalomojo sveikatos draudimo informacinės sistemos „Sveidra“ posistemyje METAS (Medicinos elektroninė tobulinimo administravimo sistema) ne vėliau kaip per vieną darbo dieną nuo šių duomenų pasikeitimo;

2.22. tvarkyti duomenis, susijusius su pacientų sveikata ir jos priežiūra, Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistemoje (toliau – ESPBI IS), išskyrus asmens sveikatos priežiūros įstaigas, kurios nedalyvauja įgyvendinant E. sveikatos sistemos plėtros projektus ir nesinaudoja ESPBI IS.

2.23. TLK sprendime (ekspertizės pažymoje ar kitame dokumente) nurodytais terminais įvykdyti visus pavedimus;

2.24. grąžinti pinigus apdraustajam už neteisėtai paimtą mokėjimą;

2.25. per TLK nurodytą terminą sumokėti sutartyje numatytą baudą;

2.26. atlyginti PSDF biudžetui padarytą žalą.

 

III SKYRIUS

TLK ĮSIPAREIGOJIMAI

 

TLK įsipareigoja:

3.1. ne vėliau kaip per 30 dienų nuo sąskaitos gavimo dienos sumokėti įstaigai už suteiktas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, neviršijant tam tikslui iš PSDF biudžeto skirtų ataskaitinio  laikotarpio asignavimų. Sąskaitos gavimo diena laikoma ta diena, kai TLK patikrina įstaigos pateiktus dokumentus bei duomenis, nurodytus Sutarties 2.12 papunktyje, ir informuoja įstaigą, kad šie dokumentai bei duomenys yra tinkami ir įstaigos sąskaita priimama apmokėti;

3.2. apmokėti įstaigos suteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų išlaidas, jei šios paslaugos suteikiamos asmenims, apdraustiems privalomuoju sveikatos draudimu, arba draudžiamiesiems teisės aktų nustatyta tvarka;

3.3. apmokėti įstaigos suteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų išlaidas teisės aktų nustatyta tvarka;

3.4. papildomai mokėti įstaigai už gerus darbo rezultatus, jei ji pasiekia teisės aktuose nustatytas pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslaugų, pirminės ambulatorinės psichikos sveikatos priežiūros paslaugų, pirminės ambulatorinės odontologinės sveikatos priežiūros paslaugų ir (ar) greitosios medicinos pagalbos paslaugų teikimo rodiklių reikšmes;

3.5. teikti įstaigai aktualią informaciją apie privalomąjį sveikatos draudimą, pagal kompetenciją konsultuoti įstaigą dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo sąlygų ir jų išlaidų apmokėjimo, taip pat dėl draustumo privalomuoju sveikatos draudimu ir teisės į valstybės laiduojamą (nemokamą) sveikatos priežiūrą.

 

IV SKYRIUS

SUTARTIES PRATĘSIMAS, PAPILDYMAS, GALIOJIMO SUSTABDYMAS, GALIOJIMO SUSTABDYMO PANAIKINIMAS, NUTRAUKIMAS

 

4.1. Sutartis įsigalioja nuo 20 __m. ___________  d. ir galioja iki 20 __m. ____________ d.

4.2. Šalys sutaria, kad pagal Sutartį mokama už asmens sveikatos priežiūros paslaugas, suteiktas nuo 20 __m. _________________ d.

4.3. Sutartis gali būti pratęsta atskiru šalių susitarimu, jeigu jis sudarytas raštu ir pasirašytas abiejų šalių vadovų ar jų įgaliotų atstovų.

4.4. Sutartis gali būti papildoma atskiru šalių susitarimu, jeigu jis sudarytas raštu ir pasirašytas abiejų šalių vadovų ar jų įgaliotų atstovų.

4.5. Jei sustabdomas įstaigos licencijos, suteikiančios teisę teikti tam tikras kompensuojamąsias paslaugas, galiojimas, sutarties galiojimas šių paslaugų atžvilgiu sustabdomas iki jos licencijos galiojimo sustabdymo termino pabaigos be raštiško TLK įspėjimo.

4.6. Sutarties galiojimas visa apimtimi arba iš dalies gali būti sustabdomas:

4.6.1.  įstaigos iniciatyva, jai pateikus raštišką prašymą;

4.6.2.  įstaigos ir TLK susitarimu.

4.7. Sutarties galiojimo sustabdymas panaikinamas pagal įstaigos pateiktą TLK prašymą. Sutarties, kurios galiojimas buvo sustabdytas Sutarties 4.5. punkte numatytu atveju, galiojimo sustabdymas atitinkamų paslaugų atžvilgiu panaikinamas tik tuomet, kai panaikinamas atitinkamos licencijos galiojimo sustabdymas.

4.8. Be raštiško TLK įspėjimo sutartis dėl atitinkamų kompensuojamųjų paslaugų teikimo nutraukiama, jei:

4.8.1. panaikinama įstaigos licencija teikti šias paslaugas;

4.8.2. įstaiga nevykdo Sutarties 1.1 papunktyje nurodyto įsipareigojimo – teikti asmens sveikatos priežiūros paslaugas, kurių išlaidos apmokamos PSDF biudžeto lėšomis.

4.9. Sutarties šalys gali nutraukti Sutarties galiojimą visa apimtimi ar iš dalies iki jos galiojimo termino pabaigos šalių susitarimu.

4.10. Įstaiga turi teisę vienašališkai nutraukti sutartį, jei TLK du mėnesius iš eilės pažeidžia Sutarties 3.1 papunktyje nurodytą reikalavimą, pranešus TLK prieš 5 darbo dienas.

4.11. TLK turi teisę vienašališkai nutraukti sutartį visa apimtimi ar iš dalies, jei, atlikusi kontrolės procedūrą įstaigoje, pakartotinai nustato sistemingus ir (ar) kartotinius pažeidimus (apibrėžiamus Asmens sveikatos priežiūros įstaigų, vaistinių ir kitų įstaigų bei įmonių, sudariusių sutartis su Valstybine ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos ar teritorinėmis ligonių kasomis, veiklos priežiūros tvarkos apraše, patvirtintame Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2014 m. sausio 21 d. įsakymu Nr. 1K-10 „Dėl Asmens sveikatos priežiūros įstaigų, vaistinių ir kitų įstaigų bei įmonių, sudariusių sutartis su Valstybine ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos ar teritorinėmis ligonių kasomis, veiklos priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“) arba jei įstaiga po Sutarties vykdymo sustabdymo nepašalina pažeidimų per TLK nustatytą terminą (šie atvejai reglamentuojami Sutarties 4.12 papunktyje).

4.12. Tais atvejais, kai įstaiga per TLK nustatytą terminą nesiima priemonių TLK nustatytiems pažeidimams pašalinti, Sutarties vykdymas visa apimtimi ar iš dalies gali būti sustabdomas 30 dienų nuo termino, numatyto šiems pažeidimams pašalinti, pabaigos.

4.13. Jei Sutarties galiojimas iš dalies vienašališkai nutraukiamas ar sustabdomas, tai reiškia, kad Sutarties galiojimas nutraukiamas ar sustabdomas tik tų asmens sveikatos priežiūros paslaugų, kurias teikiant buvo nustatyti pažeidimai, atžvilgiu.

V SKYRIUS

SUTARTIES ŠALIŲ ATSAKOMYBĖ

 

5.1. Už Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 57, 58 straipsniuose ar 505 straipsnio 1 dalyje nurodytus administracinius nusižengimus įstaigų vadovai ir (ar) kiti įstaigos darbuotojai traukiami administracinėn atsakomybėn.

5.2. Įstaigai neatlyginus PSDF biudžetui padarytos žalos per nustatytą terminą, žala išieškoma įstatymų nustatyta tvarka.

VI SKYRIUS

SUSIRAŠINĖJIMAS

 

6.1. Sutarties šalys susirašinėja lietuvių kalba. Visi pranešimai, sutikimai ar kiti dokumentai, kuriuos šalis gali pateikti pagal Sutartį, bus laikomi galiojančiais ir pateiktais tinkamai, jeigu jie yra asmeniškai pateikiami kitai šaliai ir gaunamas jų gavimo patvirtinimas arba jei jie yra išsiunčiami paštu, registruotu laišku, faksu, per kurjerius, elektroniniu paštu (turi būti patvirtinamas jų gavimas), per E. pristatymo sistemą, toliau nurodytais adresais ar fakso numeriais. Jei patvirtinimas negaunamas laikoma, kad dokumentai įteikti praėjus 5 (penkioms) dienoms nuo jo išsiuntimo dienos.

6.2. Jei pasikeičia šalies rekvizitai ir (ar) kiti duomenys, ji turi informuoti kitą šalį ne vėliau kaip per 1 darbo dieną. Šalis, nesilaikanti šių reikalavimų, neturi teisės į pretenziją ar atsiliepimą, jeigu kitos šalies veiksmai, atliekami remiantis paskutiniais jai žinomais duomenimis, prieštarauja Sutarties sąlygoms arba ji negauna jokio pranešimo apie pasikeitusius rekvizitus ir (ar) kitus duomenis.

 

VII SKYRIUS

KITOS SĄLYGOS

 

7.1. Sutarčiai ir visoms iš Sutarties atsirandančioms teisėms ir pareigoms taikomi Lietuvos Respublikos įstatymai bei kiti norminiai teisės aktai. Sutartis sudaroma ir aiškinama pagal Lietuvos Respublikos teisę.

7.2. Pasikeitus teisės aktams, reglamentuojantiems asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimą, jų išlaidų apmokėjimą ir nustatantiems šių paslaugų bazines kainas, Sutarties šalys vadovaujasi teisės aktų pakeitimais ir taiko naujas bazines kainas nuo šių teisės aktų įsigaliojimo dienos.

7.3. Jeigu kuri nors Sutarties nuostata negalioja, nes neatitinka įstatymų ir teisės aktų reikalavimų ar Sutarties tikslo ir kitų jos nuostatų, tai neturi įtakos kitų Sutarties nuostatų galiojimui. Šiuo atveju tokia nuostata turi būti koreguojama ar pakeičiama taip, kad atitiktų įstatymų ir teisės aktų reikalavimus bei Sutarties tikslą ir kitas jos nuostatas.

7.4. Nutraukus Sutarties galiojimą arba jam pasibaigus, lieka galioti Sutarties nuostatos, susijusios su šalių atsakomybe ir tarpusavio atsiskaitymu, taip pat visos kitos Sutarties nuostatos, kurios galioja ir nutraukus Sutartį arba turi galioti siekiant, kad Sutartis būtų visiškai įvykdyta.

7.5. Jei yra prieštaravimų tarp Specialiųjų sąlygų ir Bendrųjų sąlygų, Specialiosios sąlygos turi viršenybę.

7.6. Bet kokie nesutarimai ar ginčai, kylantys tarp šalių dėl Sutarties, sprendžiami abipusiu susitarimu. Šalims nepavykus susitarti per 30 kalendorinių dienų, bet kokie ginčai, nesutarimai ar reikalavimai sprendžiami Lietuvos Respublikos teismuose pagal TLK buveinės vietą, Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

7.7. Sutartis sudaroma 2 egzemplioriais, turinčiais vienodą teisinę galią, po vieną egzempliorių kiekvienai sutarties šaliai.

 

________________

Priedo pakeitimai:

Nr. 1K-385, 2014-12-30, paskelbta TAR 2015-01-02, i. k. 2015-00025

Nr. 1K-362, 2016-12-22, paskelbta TAR 2016-12-23, i. k. 2016-29393

 


 

PATVIRTINTA

Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos

apsaugos ministerijos direktoriaus

2014 m. vasario 6 d. įsakymu Nr. 1K-23

(Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos

apsaugos ministerijos direktoriaus

2016 m. gruodžio 22 d.  įsakymo Nr. 1K-362  redakcija)

 

 

ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ TEIKIMO IR JŲ IŠLAIDŲ APMOKĖJIMO PRIVALOMOJO SVEIKATOS DRAUDIMO FONDO BIUDŽETO LĖŠOMIS SUTARTIES STANDARTINĖS SPECIALIOSIOS SĄLYGOS

 

 

Įstaiga įsipareigoja tik dėl tų asmens sveikatos priežiūros paslaugų, kurias teiks pagal Sutarties 1 priede nurodytą Privalomojo sveikatos draudimo fondo (toliau – PSDF) biudžeto išlaidų klasifikaciją.

1. Įstaiga, teikianti pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros (toliau – PAASP) paslaugas, įsipareigoja:

1.1. užtikrinti apdraustiems privalomuoju sveikatos draudimu asmenims (toliau – apdraustieji, apdraustasis), prisirašiusiems prie įstaigos, PAASP paslaugų (išskyrus pirminės ambulatorinės psichikos ir odontologijos sveikatos priežiūros paslaugas) teikimą visą parą;

1.2. užtikrinti, kad dėl ūmios ligos PAASP paslaugos būtų suteikiamos apdraustiesiems, prisirašiusiems prie įstaigos, jų kreipimosi į įstaigą dieną, o dėl lėtinių ligų – ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jų kreipimosi į įstaigą dienos;

1.3. užtikrinti apdraustųjų, prisirašiusių prie įstaigos, ilgalaikį stebėjimą ir gydymą pagal šeimos gydytojo kompetenciją – sudaryti jų ilgalaikio stebėjimo (dispanserizacijos) sąrašus, kuriuose nurodomas gydytojas specialistas, dispanserizavęs pacientą, įstaiga ir dispanserizavimo priežastis;

1.4. sudaryti tuberkulioze sergančių apdraustųjų, prisirašiusių prie įstaigos, sąrašus, tęsti ir kontroliuoti jiems skirtą ambulatorinį tuberkuliozės gydymą;

1.5. suteikti galimybę apdraustiesiems, prisirašiusiems prie įstaigos, konsultuotis telefonu su PAASP paslaugas teikiančiais gydytojais;

1.6. užtikrinti, kad reikiami laboratoriniai tyrimai būtų atliekami apdraustojo, prisirašiusio prie įstaigos, kreipimosi į įstaigą metu;

1.7. užtikrinti apdraustiesiems, prisirašiusiems prie įstaigos, pirminės psichikos sveikatos priežiūros paslaugų teikimą (jeigu jie dar nėra pasirinkę pirminės psichikos sveikatos priežiūros įstaigos), sudarant sutartį su šias paslaugas teikiančia įstaiga ___________________________;

1.8. užtikrinti apdraustiesiems, prisirašiusiems prie įstaigos, gydytojo odontologo paslaugų teikimą, sudarant trišalę sutartį su šias paslaugas teikiančia įstaiga;

1.9. teikti teritorinei ligonių kasai (toliau – TLK) atsiskaitymo už suteiktas skatinamąsias ankstyvosios piktybinių navikų diagnostikos paslaugas dokumentus, jei:

1.9.1. TLK pateikiami einamojo mėnesio ankstyvosios piktybinių navikų diagnostikos paslaugų suteikimą patvirtinantys dokumentai su lydraščiu,

1.9.2. yra nepraėję 6 mėnesiai po diagnozės patvirtinimo;

1.10. informuoti kitas asmens sveikatos priežiūros įstaigas apie jų gydytojų netinkamai įformintus atsakymus, teikiamus siuntimą išdavusiam gydytojui;

1.11. aprašyti suteiktas PAASP paslaugas medicinos dokumentuose, juos pildyti tiksliai ir įskaitomai, laikantis teisės aktų reikalavimų. Šiuose dokumentuose aprašyti apdraustojo būklę, nurodyti paslaugos teikimo vietą, datą ir laiką, skirtus tyrimus, jų rezultatus, gydymą (kompensuojamųjų vaistų receptų numerius, vaisto pavadinimą, stiprumą, dozuotę, vartojimo būdą ir gydymo kurso pabaigos datą arba medicinos pagalbos priemonių (toliau – MPP) pavadinimą, matmenis ar kitus duomenis, jei jų yra, naudojimo būdą ir naudojimo kurso pabaigos datą), diagnozę, siuntimą pas gydytojus specialistus ir į kitas asmens sveikatos priežiūros įstaigas (būtina nurodyti siuntimo tikslą);

1.12. tikrinti asmenų, pageidaujančių prisirašyti prie įstaigos teisės aktų nustatyta tvarka, draustumą privalomuoju sveikatos draudimu;

1.13. neimti papildomo mokesčio už prisirašymą iš asmenų, pageidaujančių prisirašyti prie įstaigos teisės aktų nustatyta tvarka;

1.14. iki kiekvieno mėnesio 5 dienos TLK pateikti PAASP paslaugų prieinamumo stebėjimo ataskaitą;

1.15. teikti prevencinėse programose numatytas asmens sveikatos priežiūros paslaugas;

1.16. vadovautis teisės aktais, reglamentuojančiais PAASP paslaugų teikimo reikalavimus.

2. Įstaiga, įgyvendinanti prevencines programas, įsipareigoja:

2.1. keistis informacija su kitomis asmens sveikatos priežiūros įstaigomis apie apdraustajam pagal prevencines programas suteiktas asmens sveikatos priežiūros paslaugas tais atvejais, kai pagal prevencines programas paskutinė asmens sveikatos priežiūros paslauga pacientui suteikiama kitoje asmens sveikatos priežiūros įstaigoje (tokiu būdu siekiama, kad tos pačios paslaugos, numatytos atitinkamoje prevencinėje programoje, nebūtų pakartotinai teikiamos ir kad šios paslaugos tam pačiam asmeniui būtų teikiamos prevencinėse programose numatytu periodiškumu);

2.2. aprašyti pagal prevencines programas suteiktas asmens sveikatos priežiūros paslaugas medicinos dokumentuose, juos pildyti tiksliai ir įskaitomai, laikantis teisės aktų reikalavimų. Šiuose dokumentuose aprašyti apdraustojo būklę, nurodyti paslaugos teikimo vietą ir laiką, skirtus tyrimus, jų rezultatus, diagnozę, siuntimą pas gydytojus specialistus ir į kitas asmens sveikatos priežiūros įstaigas (būtina nurodyti siuntimo tikslą);

2.3. vadovautis teisės aktais, reglamentuojančiais prevencinių programų įgyvendinimo reikalavimus.

3. Įstaiga, išduodanti medicininės reabilitacijos ir sanatorinio (antirecidyvinio) gydymo siuntimus, įsipareigoja:

3.1. neviršyti šių kalendoriniams metams TLK jai skiriamų asignavimų medicininės reabilitacijos ir (ar) sanatorinio (antirecidyvinio) gydymo išlaidoms apmokėti:

 

Lėšos

 

metinė lėšų suma (Eur)

I ketvirtis

II ketvirtis

III ketvirtis

IV ketvirtis

Suaugusiųjų medicininė reabilitacija, psichosocialinė reabilitacija

 

 

 

 

 

 

Lėšos

 

metinė lėšų suma (Eur)

I ketvirtis

II ketvirtis

III ketvirtis

IV ketvirtis

Vaikų medicininė reabilitacija ir sanatorinis gydymas (antirecidyvinis gydymas)

 

 

 

 

 

 

3.2. gavus raštišką TLK pranešimą apie tam tikram ketvirčiui skirtų PSDF biudžeto lėšų viršijimą, laikytis šių reikalavimų:

3.2.1. atlikti vidaus auditą, siekiant išsiaiškinti, ar pagrįstai išduodami medicininės reabilitacijos ir (ar) sanatorinio (antirecidyvinio) gydymo siuntimai ir naudojamos PSDF biudžeto lėšos medicininės reabilitacijos ir sanatorinio (antirecidyvinio) gydymo išlaidoms apmokėti; audito išvadas ir pasiūlymus pateikti TLK;

3.2.2. vykdant medicininės reabilitacijos siuntimų atranką, neviršyti kalendoriniams metams, atsižvelgiant į ketvirčiui medicininei reabilitacijai skiriamų asignavimų;

3.3. panaudojus kalendoriniams metams skiriamus asignavimus medicininės reabilitacijos ir (ar) sanatorinio (antirecidyvinio) gydymo išlaidoms apmokėti, iš anksto derinti su TLK visų medicininės reabilitacijos ir (ar) sanatorinio (antirecidyvinio) gydymo siuntimų išdavimą: ne vėliau kaip prieš tris darbo dienas iki siuntimo išdavimo dienos TLK turi būti pateikiamas prašymas, gydytojų konsiliumo išvada, fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytojo išvada (psichosocialinės reabilitacijos atveju – gydytojo psichiatro išvada), formos Nr. 027/a arba epikrizės kopija;

3.4. vadovautis teisės aktais, reglamentuojančiais medicininės reabilitacijos ir sanatorinio (antirecidyvinio) gydymo tvarką.

4. Įstaiga, teikianti specializuotas ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas (toliau – specializuotos ambulatorinės paslaugos), įsipareigoja:

4.1. pagal tą pačią tvarką ir terminais registruoti visus apdraustuosius, kurie kreipiasi į įstaigą su siuntimu gauti specializuotas ambulatorines paslaugas, jų kreipimosi dieną, nepaisant to, ar siuntimas yra išduotas šios ar kitų asmens sveikatos priežiūros įstaigų;

4.2. užtikrinti, kad skubiosios medicinos pagalbos atveju specializuotos ambulatorinės paslaugos būtų suteiktos paciento kreipimosi į asmens sveikatos priežiūros įstaigą dieną;

4.3. užtikrinti, kad reikiami laboratoriniai tyrimai būtų atliekami apdraustojo kreipimosi į įstaigą dėl specializuotų ambulatorinių paslaugų metu;

4.4. užtikrinti, kad gydytojo specialisto konsultacijos metu pagal jo kompetenciją būtų atliekami visi būtini tiriamieji bei gydomieji veiksmai ir jo išvados raštu būtų pateikiamos siuntusiajam gydytojui (jei išvadai pateikti reikia papildomų tyrimų, juos atlieka pats gydytojas specialistas, įskaitant tyrimus, priskiriamus šeimos gydytojo kompetencijai; jei išvadai pateikti prireikia kitų specialistų konsultacijų, siuntimus pas šiuos specialistus išduoda pats gydytojas specialistas);

4.5. raštu informuoti PAASP paslaugas teikiančias ir kitas asmens sveikatos priežiūros įstaigas apie jų gydytojų netinkamai įformintus siuntimus gauti specializuotas ambulatorines paslaugas ar atsakymus siuntusiajam gydytojui;

4.6. aprašyti suteiktas specializuotas ambulatorines paslaugas medicinos dokumentuose, juos pildyti tiksliai ir įskaitomai, laikantis teisės aktų nustatytų reikalavimų. Šiuose dokumentuose aprašyti apdraustojo būklę, nurodyti paslaugos teikimo vietą, datą ir laiką, skirtus tyrimus, jų rezultatus, gydymą (išrašytų kompensuojamųjų vaistų receptų numerius, vaisto pavadinimą, stiprumą, dozuotę, vartojimo būdą ir gydymo kurso pabaigos datą ir (ar) MPP pavadinimą, matmenis ar kitus duomenis, jei jų yra, naudojimo būdą ir gydymo kurso pabaigos datą), diagnozę, siuntimą konsultuotis pas gydytojus specialistus arba į kitas asmens sveikatos priežiūros įstaigas (būtina nurodyti siuntimo tikslą);

4.7. pateikti TLK atsiskaitymo už tyrimus atliekančių gydytojų (echoskopuotojo, endoskopuotojo, klinikinio fiziologo ir kt.) konsultacijas dokumentus, jei gydytojo specialisto, išdavusio siuntimą atlikti tyrimą, medicinos normoje šio tyrimo atlikimas nenurodomas arba jei siuntimą išduoda šeimos gydytojas. Jeigu apdraustąjį konsultuotis pas tyrimą atliekantį gydytoją (echoskopuotoją, endoskopuotoją, klinikinį fiziologą ar kt.) siunčia gydytojas specialistas, pagal savo profesinę kvalifikaciją galintis apdraustąjį ištirti, mokama už gydytojo specialisto, išdavusio siuntimą atlikti tyrimą, brangiau kainuojančią konsultaciją, o už tyrimą atliekančio gydytojo (echoskopuotojo, endoskopuotojo, klinikinio fiziologo ir kt.) konsultaciją nemokama;

4.8. neteikti TLK atsiskaitymo už nefrologo konsultaciją (paslaugų kodai 1560, 1630, 2706, 1686, 2753) dokumentų, jei apdraustajam suteikiama hemodializės paslauga (paslaugos kodas 1925), už kurią mokama iš PSDF biudžeto lėšų (jei hemodializę atlieka gydytojai, neturintys nefrologo ar vaikų nefrologo licencijos, dializės paslaugas teikiančioje asmens sveikatos priežiūros įstaigoje apdraustiesiems ne rečiau kaip kartą per mėnesį turi būti teikiamos nefrologo konsultacijos);

4.9. teikiant apdraustajam dienos chirurgijos ar stebėjimo paslaugą, atskirai neteikti atsiskaitymo už gydytojų specialistų konsultacijas dokumentų. Ši nuostata netaikoma brangiesiems tyrimams ir procedūroms, kurių išlaidos apmokamos PSDF biudžeto lėšomis (už juos mokama atskirai);

4.10. nurodyti siuntime atlikti brangiuosius tyrimus ir (ar) procedūras siunčiančiojo gydytojo specialybę ir siunčiančiojo gydytojo teikiamos paslaugos lygį;

4.11. specializuotas ambulatorines paslaugas teikti pagal gydytojų, teikiančių asmens sveikatos priežiūros paslaugas, kurių išlaidos apmokamos PSDF biudžeto lėšomis, išduotus siuntimus, išskyrus teisės aktuose numatytas išimtis;

4.12. vadovautis teisės aktais, reglamentuojančiais specializuotų ambulatorinių, dienos stacionaro, papildomai apmokamų, dienos chirurgijos, ambulatorinės chirurgijos paslaugų teikimo reikalavimus.

5. Įstaiga, teikianti stacionarines asmens sveikatos priežiūros paslaugas (toliau – stacionarinės paslaugos), įsipareigoja:

5.1. teikti būtinąją medicinos pagalbą visą parą;

5.2. nereikalauti, kad apdraustasis papildomai mokėtų už tyrimų ir gydymo plano įvykdymui reikiamus vaistus ir (ar) MPP (taip pat vaistus ir (ar) MPP operacijai atlikti), jei stacionarinė paslauga teikiama PSDF biudžeto lėšomis;

5.3. teikti TLK atsiskaitymo už stacionarines paslaugas dokumentus kaip už vieną gydymo atvejį (pildyti tą pačią formą Nr. 066/a-LK), jei apdraustasis perkeliamas į kitą įstaigos skyrių arba jos filialą dėl aktyviojo gydymo, ilgalaikio gydymo ar reabilitacijos arba jei apdraustasis, išrašytas iš stacionaro, 24 val. laikotarpiu pakartotinai hospitalizuojamas toje pačioje asmens sveikatos priežiūros įstaigoje aktyviojo gydymo tęstinumui užtikrinti;

5.4. apdraustajam išduodamame siuntime (forma Nr. 027/a arba Nr. 028-1/a) į kitą asmens sveikatos priežiūros įstaigą dėl specializuotos ambulatorinės paslaugos suteikimo nurodyti, kad apdraustajam šiuo metu taikomas aktyvusis gydymas;

5.5. jei apdraustajam teikiama stebėjimo paslauga, atskirai neteikti TLK atsiskaitymo už gydytojų specialistų konsultacijas dokumentų. Ši nuostata netaikoma brangiesiems tyrimams ir procedūroms, kurių išlaidos apmokamos PSDF biudžeto lėšomis: už juos mokama atskirai;

5.6. neteikti TLK atsiskaitymo už brangiuosius tyrimus ir (ar) procedūras dokumentų, jei apdraustasis, kuriam šie tyrimai ir (ar) procedūros buvo atliekami, hospitalizuojamas įstaigoje po to, kai jam suteikiama stebėjimo paslauga;

5.7. suteiktas stacionarines paslaugas aprašyti medicinos dokumentuose, juos pildyti tiksliai ir įskaitomai, laikantis teisės aktų nustatytų reikalavimų. Šiuose dokumentuose aprašyti paciento būklę, nurodyti paslaugos teikimo vietą, datą ir laiką, skirtus tyrimus, jų rezultatus, gydymą (išrašytų kompensuojamųjų vaistų receptų numerius, taip pat vaisto pavadinimą, stiprumą, dozuotę, vartojimo būdą, gydymo kurso pabaigos datą ir (ar) MPP pavadinimą, matmenis ar kitus duomenis, jei jų yra, naudojimo būdą ir gydymo kurso pabaigos datą), diagnozę, siuntimą pas gydytojus specialistus ir į kitas asmens sveikatos priežiūros įstaigas (būtina nurodyti siuntimo tikslą);

5.8. vykdyti savo veiklos kiekybinį ir kokybinį vertinimą teisės aktų nustatyta tvarka;

5.9. teikiant stacionarines paslaugas vadovautis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro nustatytais asmens sveikatos priežiūros paslaugų efektyvumo rodikliais;

5.10. ne vėliau kaip kitą darbo dieną po paciento išrašymo iš įstaigos pranešti pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros įstaigai, prie kurios pacientas yra prirašytas, jeigu asmens sveikatos priežiūros paslaugos jam buvo teikiamos dėl tyčinio savęs žalojimo (suicido);

5.11. vadovautis teisės aktais, reglamentuojančiais stacionarinių paslaugų teikimo reikalavimus.

6. Įstaiga, teikianti ambulatorines slaugos ir (ar) paliatyviosios pagalbos paslaugas, įsipareigoja:

6.1. suteiktas slaugos paslaugas aprašyti medicinos dokumentuose, juos pildyti tiksliai ir įskaitomai, laikantis teisės aktų nustatytų reikalavimų. Šiuose dokumentuose aprašyti paciento būklę, nurodyti paslaugos teikimo vietą, datą ir laiką, skirtus tyrimus, jų rezultatus, gydymą (išrašytų kompensuojamųjų vaistų receptų numerius, vaisto pavadinimą, stiprumą, dozuotę, vartojimo būdą, gydymo kurso pabaigos datą ir (ar) MPP pavadinimą, matmenis ar kitus duomenis, jei jų yra, naudojimo būdą ir gydymo kurso pabaigos datą), diagnozę, siuntimą pas gydytojus specialistus ir į kitas asmens sveikatos priežiūros įstaigas (būtina nurodyti siuntimo tikslą);

6.2. vadovautis teisės aktais, reglamentuojančiais slaugos paslaugų teikimo reikalavimus.

7. Įstaiga, teikianti stacionarines slaugos ir (ar) paliatyviosios pagalbos paslaugas, įsipareigoja:

7.1. keičiant slaugos ir palaikomojo gydymo profilį, medicinos dokumentuose nurodyti šio keitimo priežastis ir datą;

7.2. atsiskaitymo už negalinčių savęs aptarnauti apdraustųjų ilgalaikio palaikomojo gydymo paslaugas dokumentus teikti TLK vieną kartą per mėnesį tik po to, kai įvertinamas ir užfiksuojamas apdraustojo gydymo stacionare ligos istorijoje (apskaitos forma Nr. 003/a) Bartelio indeksas;

7.3. atsiskaitymo už stacionarinės paliatyviosios pagalbos paslaugas dokumentus teikti TLK tik tuo atveju, jei apdraustajam netaikomos kitos aktyviojo gydymo priemonės, išskyrus išvardytąsias Paliatyviosios pagalbos paslaugų suaugusiems ir vaikams teikimo reikalavimų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. sausio 11 d. įsakymu Nr. V-14, 11 punkte;

7.4. suteiktas slaugos paslaugas aprašyti medicinos dokumentuose, juos pildyti tiksliai ir įskaitomai, laikantis teisės aktų nustatytų reikalavimų. Šiuose dokumentuose aprašyti paciento būklę, nurodyti paslaugos teikimo vietą, datą ir laiką, skirtus tyrimus, jų rezultatus, gydymą (išrašytų kompensuojamųjų vaistų receptų numerius, vaisto pavadinimą, stiprumą, dozuotę, vartojimo būdą, gydymo kurso pabaigos datą ir (ar) MPP pavadinimą, matmenis ar kitus duomenis, jei jų yra, naudojimo būdą ir gydymo kurso pabaigos datą), diagnozę, siuntimą pas gydytojus specialistus ir į kitas asmens sveikatos priežiūros įstaigas (būtina nurodyti siuntimo tikslą);

7.5. vykdyti savo veiklos kiekybinį ir kokybinį vertinimą teisės aktų nustatyta tvarka;

7.6. vadovautis teisės aktais, reglamentuojančiais slaugos paslaugų teikimo reikalavimus.

8. Įstaiga, teikianti transplantacijos paslaugas, įsipareigoja:

8.1. suteiktas transplantacijos paslaugas aprašyti medicinos dokumentuose, juos pildyti tiksliai ir įskaitomai, laikantis teisės aktų nustatytų reikalavimų. Šiuose dokumentuose aprašyti paciento būklę, nurodyti paslaugos teikimo vietą, datą ir laiką, skirtus tyrimus, jų rezultatus, gydymą (išrašytų kompensuojamųjų vaistų receptų numerius, vaisto pavadinimą, stiprumą, dozuotę, vartojimo būdą, gydymo kurso pabaigos datą ir (ar) MPP pavadinimą, matmenis ar kitus duomenis, jei jų yra, naudojimo būdą ir gydymo kurso pabaigos datą), diagnozę, siuntimą pas gydytojus specialistus ir į kitas asmens sveikatos priežiūros įstaigas (būtina nurodyti siuntimo tikslą);

8.2. vadovautis teisės aktais, reglamentuojančiais transplantacijos paslaugų teikimo reikalavimus.

9. Įstaiga, atliekanti brangiuosius tyrimus ir procedūras, įsipareigoja:

9.1. ta pačia tvarka ir terminais registruoti visus apdraustuosius, kurie kreipiasi į įstaigą su siuntimu atlikti brangiuosius tyrimus ir (ar) procedūras, jų kreipimosi dieną, nepaisant to, ar jie atvyksta su šios įstaigos ar su kitų asmens sveikatos priežiūros įstaigų išduotais siuntimais;

9.2. atliktus brangiuosius tyrimus ir procedūras aprašyti medicinos dokumentuose (aprašyti paciento būklę, nurodyti brangiųjų tyrimų ir procedūrų atlikimo vietą, datą ir laiką), medicinos dokumentus pildyti tiksliai ir įskaitomai, laikantis teisės aktų nustatytų reikalavimų;

9.3. patikrinti ar apdraustojo pateiktą siuntimą atlikti brangiuosius tyrimus ir procedūras, kurių išlaidos bus apmokamos PSDF biudžeto lėšomis, išdavė gydytojas specialistas, pagal kompetenciją teikiantis specializuotas ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas, už kurias mokama PSDF biudžeto lėšomis. Siuntime turi būti nurodyta siunčiančiojo gydytojo profesinė kvalifikacija;

9.4. jei siuntimo įforminimas neatitinka teisės aktų reikalavimų ir (ar) jame nenurodoma siunčiančiojo gydytojo specialybė ir jo suteiktos asmens sveikatos priežiūros paslaugos lygis, raštu informuoti asmens sveikatos priežiūros įstaigą (kopija pateikiama TLK) apie joje dirbančio gydytojo netinkamai įformintą siuntimą;

9.5. neteikti TLK atsiskaitymo už atliktus brangiuosius tyrimus ir procedūras dokumentų, jei šie tyrimai ir (ar) procedūros buvo atliekami teikiant apdraustajam aktyviojo gydymo arba transplantacijos paslaugas;

9.6. vadovautis teisės aktais, reglamentuojančiais brangiųjų tyrimų ir procedūrų teikimo reikalavimus.

10. Įstaiga, teikianti greitosios medicinos pagalbos (toliau – GMP) paslaugas, įsipareigoja:

10.1. teikti GMP paslaugas (kai šias paslaugas teikia GMP dispečerinės tarnybos) ........................................ savivaldybėse;

10.2. teikti GMP paslaugas (kai šias paslaugas teikia GMP budinčios brigados) ....................................... savivaldybėse;

10.3. suteiktas GMP paslaugas aprašyti medicinos dokumentuose, šiuos dokumentus pildyti tiksliai ir įskaitomai, laikantis teisės aktų nustatytų reikalavimų;

10.4. vadovautis teisės aktais, reglamentuojančiais GMP paslaugų teikimo reikalavimus.

11. Įstaiga, teikianti medicininės reabilitacijos ir (ar) sanatorinio (antirecidyvinio) gydymo paslaugas, įsipareigoja:

11.1. suteiktas medicininės reabilitacijos ir (ar) sanatorinio (antirecidyvinio) gydymo paslaugas aprašyti medicinos dokumentuose, juos pildyti tiksliai ir įskaitomai, laikantis teisės aktų reikalavimų. Šiuose dokumentuose aprašyti apdraustojo būklę, nurodyti paslaugos teikimo vietą, datą ir laiką, skirtus tyrimus, jų rezultatus, gydymą (išrašytų kompensuojamųjų vaistų receptų numerius, vaisto pavadinimą, stiprumą, dozuotę, vartojimo būdą ir gydymo kurso pabaigos datą ir (ar) MPP pavadinimą, matmenis ar kitus duomenis, jei jų yra, naudojimo būdą ir gydymo kurso pabaigos datą), diagnozę, siuntimą pas gydytojus specialistus ir į kitas asmens sveikatos priežiūros įstaigas (būtina nurodyti siuntimo tikslą);

11.2. vadovautis teisės aktais, reglamentuojančiais medicininės reabilitacijos ir (ar) sanatorinio gydymo paslaugų teikimo reikalavimus.

12. Įstaiga, teikianti dantų protezavimo paslaugas, įsipareigoja vadovautis teisės aktais, reglamentuojančiais dantų protezavimo paslaugų teikimo reikalavimus.

13. Įstaiga, teikianti dantų silantavimo paslaugas vaikams, įsipareigoja prirašytiems prie PAASP paslaugas teikiančios asmens sveikatos priežiūros įstaigos, informuoti šią įstaigą per 3  dienas nuo dantų silantavimo paslaugų suteikimo dienos.

14. Įstaiga, teikianti skubią konsultacinę ir specializuotą skubią konsultacinę sveikatos priežiūros pagalbą, įsipareigoja vadovautis teisės aktais, reglamentuojančiais skubios konsultacinės sveikatos priežiūros pagalbos paslaugų teikimo reikalavimus.

15. Įstaiga, skirianti apdraustiesiems kompensuojamuosius vaistus ir MPP, įsipareigoja:

15.1. neviršyti šių kalendoriniams metams TLK jai skiriamų asignavimų:

 

 

Metinė lėšų suma (Eur)

I ketvirtis

II ketvirtis

III ketvirtis

IV ketvirtis

Lėšos kompensuojamiesiems vaistams ir medicinos pagalbos priemonėms

 

 

 

 

 

 

15.2. prieš išrašant kompensuojamuosius vaistus ir MPP patikrinti, ar asmuo yra apdraustas privalomuoju sveikatos draudimu ir turi galiojantį kompensuojamųjų vaistų pasą;

15.3. išrašyti apdraustajam 3 formos ir (ar) 3 formos (išimties atvejams) receptus kompensuojamiesiems vaistams ir MPP tik teikiant jam asmens sveikatos priežiūros paslaugą;

15.4. užtikrinti, kad 3 formos ir 3 formos (išimties atvejams) receptus kompensuojamiesiems vaistams ir MPP išrašytų gydytojas, turintis teisę verstis medicinos praktika ir (ar) 3 formos ir 3 formos (išimties atvejams) receptus kompensuojamosioms MPP išrašytų slaugytojas, turintis teisę verstis slaugos praktika;

15.5. nurodyti apdraustojo medicinos dokumentuose jam skirtus ir išrašytus kompensuojamuosius vaistus ir (ar) MPP ir įvesti į informacinę sistemą „Sveidra“ (jei duomenys perduodami per šią informacinę sistemą) reikiamus duomenis apie apsilankymus, kurių metu buvo išrašyta kompensuojamųjų vaistų ir (ar) MPP;

15.6. apdraustojo medicinos dokumentus pildyti tiksliai ir įskaitomai, laikantis teisės aktų reikalavimų. Šiuose dokumentuose aprašyti paciento būklę, nurodyti paslaugos teikimo vietą, datą ir laiką, jam skirtus tyrimus, jų rezultatus ir diagnozę, taikytą gydymą (nurodyti išrašytų 3 formos ir (ar) 3 formos (išimties atvejams) receptų numerį, kompensuojamojo vaisto bendrinį pavadinimą, stiprumą, dozę, visą išrašytą vaisto dozių arba pakuočių kiekį, vartojimo būdą, gydymo kursų skaičių ir gydymo kurso pabaigos datą ir (ar) kompensuojamosios MPP pavadinimą, matmenis ar kitus duomenis, jei jų yra, naudojimo būdą ir gydymo kurso pabaigos datą), įklijuoti į medicinos dokumentus apdraustojo raštu pateiktą papildomą informaciją (pvz., dokumento, suteikiančio teisę į lengvatas, kopiją ir kt.);

15.7. išrašant kompensuojamųjų vaistų ir MPP receptus, vadovautis teisės aktais, reglamentuojančiais kompensuojamųjų vaistų ir MPP skyrimo ir receptų išrašymo sąlygas. Teisės aktų, reglamentuojančių kompensuojamųjų vaistų ir MPP išrašymo ir skyrimo sąlygas, sąrašas skelbiamas Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos ir TLK interneto svetainėse;

15.8. atlyginti PSDF biudžetui padarytą žalą, jei įstaigos darbuotojas (sveikatos priežiūros specialistas) neteisėtai ir (ar) nepagrįstai išrašo 3 formos ir 3 formos (išimties atvejams) receptus kompensuojamiesiems vaistams ir MPP. PSDF biudžetui padaryta žala atitinka pinigų sumą, kurią TLK sumoka vaistinei (medicinos optikos įmonei), išdavusiai kompensuojamuosius vaistus ir (ar) MPP pagal įstaigos sveikatos priežiūros specialisto išrašytą receptą;

15.9. skiriant kompensuojamuosius vaistus, vadovautis šiais racionalaus vaistų vartojimo principais:

15.9.1. tinkama indikacija – registruoti vaistai turi būti skiriami pagal atitinkamas registruotas indikacijas,

15.9.2. tinkamas vaistas – vaistas pasirenkamas pagal jo efektyvumą, saugumą, tinkamumą ir prieinamumą (siekiant, kad pacientų ir PSDF biudžeto išlaidos būtų kuo mažesnės),

15.9.3. tinkamas pacientas – vaistas pacientui gali būti skiriamas tik tuo atveju, jei nėra kontraindikacijų ir nepageidaujamų reiškinių tikimybė vartojant šį vaistą yra minimali,

15.9.4. tinkama informacija – pacientui turi būti teikiama aktuali, tiksli ir aiški informacija apie jo būklę ir jam skiriamą vaistą. Būtina pasiteirauti paciento (jo atstovo), ar jis supranta gautą informaciją,

15.9.5. tinkama stebėsena (monitoringas) – teisės aktų nustatyta tvarka turi būti reguliariai įvertinama paciento sveikatos būklė ir laiku užfiksuojamas numatomas (lauktas) ir netikėtas gydymo vaistais poveikis;

15.10. vadovautis teisės aktais, reglamentuojančiais receptų rašymo ir vaistų bei kompensuojamųjų MPP išdavimo (pardavimo) gyventojams reikalavimus.

16. Įstaiga, mokanti kompensacijas kraujo donorams ir dalyvaujanti įgyvendinant Neatlygintinos kraujo donorystės propagavimo programą, įsipareigoja:

16.1. įgyvendinti Neatlygintinos kraujo donorystės propagavimo programą ir šiai programai skirtų PSDF biudžeto lėšų apskaitą tvarkyti atskiroje įstaigos banko sąskaitoje;

16.2. iki einamųjų metų gruodžio 31 dienos nepanaudotas lėšas grąžinti į TLK PSDF biudžeto sąskaitą;

16.3. neperskirstyti numatytų metinių asignavimų kraujo donorų kompensacijoms ir neatlygintinai kraujo donorystei propaguoti. Kreiptis į Neatlygintinos kraujo donorystės propagavimo programos koordinavimo tarybą teisės aktų nustatyta tvarka, jei prireikia perskirstyti šiuos metinius asignavimus;

16.4. vadovautis kraujo donorystę reglamentuojančiais teisės aktais.

 

Priedų sąrašas:

1 priedas „Asmens sveikatos priežiūros paslaugų nomenklatūra“.

2 priedas „Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų suma asmens sveikatos priežiūros paslaugų išlaidoms apmokėti“.

 

Šalių rekvizitai ir parašai:

 

TLK direktorius                                                                        Įstaigos vadovas

 

A. V.                                                                                         A. V.

 

_________________

Priedo pakeitimai:

Nr. 1K-385, 2014-12-30, paskelbta TAR 2015-01-02, i. k. 2015-00025

Nr. 1K-353, 2015-12-07, paskelbta TAR 2015-12-07, i. k. 2015-19379

Nr. 1K-362, 2016-12-22, paskelbta TAR 2016-12-23, i. k. 2016-29393

 

 

 

 

Priedų pakeitimai:

 

1K-23 pakeitimo 1K-62 1 priedo nauja redakcija

Papildyta priedu:

Nr. 1K-385, 2014-12-30, paskelbta TAR 2015-01-02, i. k. 2015-00025

Neteko galios nuo: 2015-03-03

Nr. 1K-62, 2015-03-02, paskelbta TAR 2015-03-02, i. k. 2015-03229

 

1 priedo nauja redakcija pagal 1K-69 pakeitimą.

Papildyta priedu:

Nr. 1K-69, 2018-03-05, paskelbta TAR 2018-03-06, i. k. 2018-03548

 

2 priedo nauja redakcija pagal 1K-69 pakeitimą.

Papildyta priedu:

Nr. 1K-69, 2018-03-05, paskelbta TAR 2018-03-06, i. k. 2018-03548

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Įsakymas

Nr. 1K-49, 2014-03-03, paskelbta TAR 2014-03-03, i. k. 2014-02398

Dėl Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2014 m. vasario 6 d. įsakymo Nr. 1K-23 „Dėl Asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir jų išlaidų apmokėjimo privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis sutarties standartinių sąlygų patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Įsakymas

Nr. 1K-215, 2014-08-12, paskelbta TAR 2014-08-12, i. k. 2014-11010

Dėl Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2014 m. vasario 6 d. įsakymo Nr. 1K-23 "Dėl Asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir jų išlaidų apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis sutarties standartinių sąlygų patvirtinimo" pakeitimo

 

3.

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Įsakymas

Nr. 1K-385, 2014-12-30, paskelbta TAR 2015-01-02, i. k. 2015-00025

Dėl Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2014 m. vasario 6 d. įsakymo Nr. 1K-23 „Dėl Asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir jų išlaidų apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis sutarties standartinių sąlygų patvirtinimo" pakeitimo

 

4.

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Įsakymas

Nr. 1K-62, 2015-03-02, paskelbta TAR 2015-03-02, i. k. 2015-03229

Dėl Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2014 m. vasario 6 d. įsakymo Nr. 1K-23 „Dėl Asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir jų išlaidų apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis sutarties standartinių sąlygų patvirtinimo" pakeitimo

 

5.

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Įsakymas

Nr. 1K-321, 2015-11-04, paskelbta TAR 2015-11-04, i. k. 2015-17546

Dėl Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2014 m. vasario 6 d. įsakymo Nr. 1K-23 „Dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir jų išlaidų apmokėjimo privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis sutarties standartinių sąlygų patvirtinimo“ pakeitimo

 

6.

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Įsakymas

Nr. 1K-353, 2015-12-07, paskelbta TAR 2015-12-07, i. k. 2015-19379

Dėl Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2014 m. vasario 6 d. įsakymo Nr. 1K-23 „Dėl Asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir jų išlaidų apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis sutarties standartinių sąlygų patvirtinimo" pakeitimo

 

7.

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Įsakymas

Nr. 1K-7, 2016-01-12, paskelbta TAR 2016-01-12, i. k. 2016-00516

Dėl Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2014 m. vasario 6 d. įsakymo Nr. 1K-23 „Dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir jų išlaidų apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis sutarties standartinių sąlygų patvirtinimo" pakeitimo

 

8.

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Įsakymas

Nr. 1K-44, 2016-02-11, paskelbta TAR 2016-02-12, i. k. 2016-02707

Dėl Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2014 m. vasario 6 d. įsakymo Nr. 1K-23 „Dėl Asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir jų išlaidų apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis sutarties standartinių sąlygų patvirtinimo' pakeitimo

 

9.

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Įsakymas

Nr. 1K-362, 2016-12-22, paskelbta TAR 2016-12-23, i. k. 2016-29393

Dėl Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2014 m. vasario 6 d. įsakymo Nr. 1K-23 „Dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir jų išlaidų apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis sutarties standartinių sąlygų patvirtinimo“ pakeitimo

 

10.

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Įsakymas

Nr. 1K-23, 2017-01-26, paskelbta TAR 2017-01-27, i. k. 2017-01516

Dėl Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2014 m. vasario 6 d. įsakymo Nr. 1K-23 „Dėl Asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir jų išlaidų apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis sutarties standartinių sąlygų patvirtinimo" pakeitimo

 

11.

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Įsakymas

Nr. 1K-30, 2017-02-03, paskelbta TAR 2017-02-03, i. k. 2017-02016

Dėl Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2014 m. vasario 6 d. įsakymo Nr. 1K-23 „Dėl Asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir jų išlaidų apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis sutarties standartinių sąlygų patvirtinimo" pakeitimo

 

12.

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas, Sprendimas

Nr. 2017-10-05 Nr. AB-18059-3-66-3-00008-2017-6, 2017-10-05, paskelbta TAR 2017-10-19, i. k. 2017-16499

Nuasmenintas sprendimas 2017-10-05 Nr. AB-18059-3-66-3-00008-2017-6

 

13.

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Įsakymas

Nr. 1K-216, 2017-11-10, paskelbta TAR 2017-11-13, i. k. 2017-17835

Dėl Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2014 m. vasario 6 d. įsakymo Nr. 1K-23 „Dėl Asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir jų išlaidų apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis sutarties standartinių sąlygų patvirtinimo" pakeitimo

 

14.

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Įsakymas

Nr. 1K-69, 2018-03-05, paskelbta TAR 2018-03-06, i. k. 2018-03548

Dėl Valstybinės ligonių kasos prie sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2014 m. vasario 6 d. įsakymo Nr. 1K-23 „Dėl Asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir jų išlaidų apmokėjimo privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis sutarties standartinių sąlygų patvirtinimo“ pakeitimo