Suvestinė redakcija nuo 2024-05-03

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2023-06-15, i. k. 2023-11990

 

 

rajono nespalvotas

 

ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ALYTAUS RAJONO   SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO IR VYKDYMO, ASIGNAVIMŲ ADMINISTRAVIMO IR ATSKAITOMYBĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. birželio 8 d. Nr. K-112

Alytus

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 4 dalimi, 16 straipsnio 1 dalimi, 27 straipsnio 2 dalies 1 ir 3 punktais,   66 straipsnio 1 dalimi,  Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 24 straipsnio 2 dalimi, 26 straipsnio 1 dalimi, Alytaus rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Alytaus rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo, asignavimų administravimo ir atskaitomybės tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Alytaus rajono savivaldybės 2013 m. rugsėjo 16 d. sprendimą Nr. K-222 „Dėl Alytaus rajono savivaldybės biudžeto asignavimų ir kitų piniginių išteklių administravimo ir savivaldybės biudžeto vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

 

 

Savivaldybės merė                                                                                                      Rasa Vitkauskienė

 

 

PATVIRTINTA

Alytaus rajono savivaldybės tarybos

2023 m. birželio 8 d. sprendimu Nr. K-112

 

 

ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO IR VYKDYMO, ASIGNAVIMŲ ADMINISTRAVIMO IR ATSKAITOMYBĖS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.       Alytaus rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo, asignavimų administravimo ir atskaitomybės tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Alytaus rajono savivaldybės biudžeto (toliau – savivaldybės biudžetas) sudarymą ir vykdymą, asignavimų administravimo, pakeitimo ir atskaitomybės sudarymo procedūras bei tvarką.

2.       Šis Aprašas taikomas Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojams. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai yra savivaldybės biudžetinių įstaigų ar savivaldybės administracijos ir (ar) jos padalinių, nurodytų Alytaus rajono savivaldybės tarybos (toliau –  savivaldybės taryba) patvirtintame biudžete, vadovai (savivaldybės administracijoje – savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgalioti asmenys, savivaldybės administracijos padaliniuose – padalinių vadovai ar jų įgalioti asmenys).

3.       Savivaldybės biudžeto vykdymą organizuoja ir savivaldybės biudžeto asignavimus administruoja Alytaus rajono savivaldybės meras (toliau – Savivaldybės meras), vadovaudamasis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymu, Lietuvos Respublikos investicijų įstatymu, Lietuvos Respublikos einamųjų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintomis Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintomis Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio ir skolinių įsipareigojimų ataskaitos teikimo taisyklėmis ir kitais biudžeto sudarymo, vykdymo, administravimo tvarką reglamentuojančiais teisės aktais.

4.       Savivaldybės biudžetui vykdyti ir atskaitomybei rengti naudojamos Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintos biudžeto vykdymo ir atskaitomybės formos, taip pat Savivaldybės mero patvirtintos savivaldybės biudžeto, jo vykdymo, asignavimų administravimo, atskaitomybės ir kitos formos.

5.       Pagrindinės Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžtos arba vartojamos Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme, Lietuvos Respublikos investicijų įstatyme, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatyme ir kituose biudžeto sudarymo, vykdymo, administravimo tvarką reglamentuojančiuose teisės aktuose.

6. Savivaldybės biudžeto pajamos ir asignavimai gali būti tik lėšos.

Punkto pakeitimai:

Nr. K-65, 2024-04-30, paskelbta TAR 2024-05-02, i. k. 2024-08227

 

II SKYRIUS

BIUDŽETO SUDARYMAS IR KEITIMAS

 

7. Biudžeto teisinis pagrindas yra Savivaldybės tarybos priimti sprendimai dėl tam tikrų biudžetinių metų biudžeto patvirtinimo ir patikslinimo.

Punkto pakeitimai:

Nr. K-65, 2024-04-30, paskelbta TAR 2024-05-02, i. k. 2024-08227

 

8. Savivaldybės biudžeto pajamų ir asignavimų planas tvirtinamas biudžetiniams metams ir bendros savivaldybės pajamų ir asignavimų sumos antriesiems ir tretiesiems biudžetiniams metams.

Punkto pakeitimai:

Nr. K-65, 2024-04-30, paskelbta TAR 2024-05-02, i. k. 2024-08227

 

9.    Savivaldybės biudžeto projektas rengiamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstituciniu įstatymu, kitais įstatymais, Seimo patvirtintais savivaldybių biudžetų finansiniais rodikliais, Vyriausybės patvirtintomis biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, Oficialiosios statistikos portale skelbiamais duomenimis, patvirtintais savivaldybių planavimo dokumentais, taip pat savivaldybių biudžetų asignavimų valdytojų programomis ir jų sąmatų projektais. Sudarant savivaldybės biudžetą, taikomi strateginio planavimo ir biudžeto sudarymo pagal programas principai.

10Biudžeto pajamų ir asignavimų ekonominę ir funkcinę klasifikaciją nustato Lietuvos Respublikos finansų ministerija.

11. Savivaldybės biudžeto projektą sudaro savivaldybės meras, pagal mero potvarkiu patvirtintą savivaldybės biudžeto projekto rengimo grafiką.

Punkto pakeitimai:

Nr. K-65, 2024-04-30, paskelbta TAR 2024-05-02, i. k. 2024-08227

 

12Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai ir jiems pavaldžių įstaigų ir kitų subjektų vadovai yra tiesiogiai atsakingi už jiems pavestoms programoms (priemonėms) vykdyti teisingą programų sąmatų projektų sudarymą. Reikalingi asignavimai biudžetinės įstaigos veiklai vykdyti planuojami pagal nustatytus normatyvus, patvirtintas išlaidų normas, įkainius ir kitus rodiklius, susijusius su įstaigos veiklos pobūdžiu.

13. Savivaldybės taryba, tvirtindama savivaldybės pirmųjų biudžetinių metų biudžeto pajamas, vadovaujasi Lietuvos Respublikos tam tikrų metų biudžeto patvirtinimo įstatymu, o savivaldybės biudžeto asignavimų paskirstymą programoms vykdyti tvirtina pagal finansavimo šaltinius. Savivaldybės taryba, tvirtindama savivaldybės antrųjų ir trečiųjų metų biudžeto pajamas, sumas iš gyventojų pajamų mokesčio planuoja vadovaudamasi tam tikrų metų biudžeto patvirtinimo įstatymu patvirtintomis antrųjų ir trečiųjų biudžetinių metų prognozuojamomis gyventojų pajamų mokesčio sumomis į savivaldybės biudžetą (išskyrus fiksuoto dydžio gyventojų pajamų mokestį, mokamą už pajamas, gaunamas iš veiklos, kuria verčiamasi turint verslo liudijimą). Dotacijas iš valstybės biudžeto numato pagal tam tikrų metų biudžeto patvirtinimo įstatymą.

Punkto pakeitimai:

Nr. K-65, 2024-04-30, paskelbta TAR 2024-05-02, i. k. 2024-08227

 

14Savivaldybės administracijos Finansų ir investicijų skyrius (toliau – Finansų ir investicijų skyrius) apskaičiuoja reikiamas lėšas ateinančių metų skoliniams įsipareigojimams vykdyti, priima, analizuoja Savivaldybės biudžetinių įstaigų, Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių, kitų subjektų programų sąmatų projektus, tikrina, ar programų sąmatų projektuose pateikti skaičiavimai yra tikslūs, ar laikomasi taupumo režimo, ar numatyti asignavimai esamoms skoloms padengti.

15Meras parengtą subalansuotą savivaldybės biudžeto projektą teikia savivaldybės tarybai savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka. Savivaldybės taryba biudžeto projektą svarsto atsižvelgdama į mero pranešimą, tarybos komitetų pasiūlymus ir išvadas.

16Savivaldybės biudžetą tvirtina savivaldybės taryba. Biudžetas tvirtinamas savivaldybės tarybos sprendimu, kuriame nurodoma:

16.1. bendra vienų biudžetinių metų pajamų suma ir jų paskirstymas pagal pajamų rūšis;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. K-65, 2024-04-30, paskelbta TAR 2024-05-02, i. k. 2024-08227

 

16.2. bendra vienų biudžetinių metų asignavimų suma ir jų paskirstymas biudžetinėms įstaigoms ar Savivaldybės administracijos padaliniams programoms vykdyti. Asignavimų paskirstymas programoms vykdyti tvirtinamas pagal finansavimo šaltinius;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. K-65, 2024-04-30, paskelbta TAR 2024-05-02, i. k. 2024-08227

 

16.3tais biudžetiniais metais planuojama metinė įsiskolinimų (mokėtinų sumų, išskyrus sumas paskoloms grąžinti) pokyčio suma.

16.4. savivaldybės biudžeto rodikliai antriesiems ir tretiesiems biudžetiniams metams:

a) bendros antrųjų ir trečiųjų biudžetinių metų planuojamų pajamų sumos;

b) bendros antrųjų ir trečiųjų biudžetinių metų planuojamų asignavimų sumos.

Papildyta papunkčiu:

Nr. K-65, 2024-04-30, paskelbta TAR 2024-05-02, i. k. 2024-08227

 

17. Einamųjų metų savivaldybės biudžetą Savivaldybės taryba patvirtina per du mėnesius nuo Lietuvos Respublikos tam tikrų metų biudžeto patvirtinimo įstatymo priėmimo dienos.

Punkto pakeitimai:

Nr. K-65, 2024-04-30, paskelbta TAR 2024-05-02, i. k. 2024-08227

 

18.     Finansų ir investicijų skyrius savivaldybės tarybos sprendimo dėl savivaldybės biudžeto patvirtinimo nuorašą pateikia Finansų ministerijai ir Lietuvos savivaldybių asociacijai.

19Informaciją apie patvirtintą savivaldybės biudžetą, jo vykdymą skelbia savivaldybės meras savivaldybės interneto svetainėje.

20Biudžeto asignavimų valdytojams pavaldžių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų asignavimų panaudojimo teisinis pagrindas yra asignavimų valdytojų patvirtintos šių įstaigų programų sąmatos.

21 Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojams ir jiems pavaldžių biudžetinių įstaigų vadovams už Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo bei kitų teisės aktų, reglamentuojančių biudžeto asignavimų paskirstymą ir panaudojimą, pažeidimus skiriamos Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekse numatytos administracinės nuobaudos.

22. Biudžeto asignavimų valdytojai, vadovaudamiesi patvirtintais asignavimų dydžiais, ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo biudžeto patvirtinimo, sudaro ir patvirtina savo įstaigų programų sąmatas ir biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina savivaldybės meras, išskyrus tas biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas, kurios priskirtos Savivaldybės tarybos išimtinei ir paprastajai kompetencijai, kitų subjektų programas ir jų (arba vykdomų programos priemonių) sąmatas pirmiesiems biudžetiniams metams pagal programų finansavimo šaltinius, funkcinės ir ekonominės klasifikacijos straipsnius ir programų sąmatų duomenis suveda į biudžeto apskaitos informacinę sistemą „Biudžetas VS“. Patvirtintas programų sąmatas su pridėtais įstaigų tinklo, etatų, kontingentų rodikliais bei išlaidų dydį pagrindžiančiais skaičiavimais pateikia Finansų ir investicijų skyriui. Asignavimų valdytojai asignavimus planuoja ketvirčiais, įvertinę lėšų poreikį darbo užmokesčiui, prekėms ir paslaugoms, socialinėms išmokoms, subsidijoms, kompensacijoms, investicijoms ir kreditiniam įsiskolinimui padengti.

Punkto pakeitimai:

Nr. K-65, 2024-04-30, paskelbta TAR 2024-05-02, i. k. 2024-08227

 

23Biudžetinių įstaigų gaunamos lėšos (išskyrus valstybės rinkliavą ir žyminį mokestį) ir pajamos už trumpalaikio ir ilgalaikio materialiojo turto nuomą, įmokos už išlaikymą švietimo, socialinės apsaugos ir kitose įstaigose į savivaldybės biudžetą naudojamos šių įstaigų vykdomoms programoms finansuoti. Šių pajamų įmokėjimo į savivaldybės biudžetą sumos nustatomos kiekvienam savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojui jų pačių teikimu atitinkamų metų savivaldybės biudžete. Savivaldybės biudžetinės įstaigos sudaro pajamų, gaunamų už teikiamas paslaugas, ir asignavimų suvestinę sąmatą, taip pat programų sąmatas pagal kiekvieną pajamų rūšį.

24. Finansų ir investicijų skyrius, vadovaudamasis patvirtintu biudžetu, jo pajamų paskirstymu ketvirčiais, asignavimų valdytojų pateiktomis programų sąmatomis, sudaro pirmųjų biudžetinių metų ketvirčiais paskirstytą savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo planą pagal savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojus ir programas, kurį tvirtina meras.

Punkto pakeitimai:

Nr. K-65, 2024-04-30, paskelbta TAR 2024-05-02, i. k. 2024-08227

 

25. Savivaldybės tarybai patvirtinus biudžetą, jį Finansų ir investicijų skyrius per 30 darbo dienų pagal finansų ministro patvirtintas formas pateikia Lietuvos Respublikos finansų ministerijai.

26. Savivaldybės biudžetas tikslinamas ir biudžeto asignavimai keičiami, kai:

26.1. keičiamas Alytaus rajono savivaldybės strateginis veiklos planas;

26.2. priimami atitinkami įstatymai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, ministerijų įsakymais skiriamos papildomos  ir tikslinės lėšos, kiti Lietuvos Respublikos norminiai aktai;

26.3. gavus Europos Sąjungos ir tarptautinės paramos ar kitas lėšas;

26.4. keičiasi asignavimų valdytojai;

26.5. nevykdant pajamų surinkimo plano, prireikus perskirstomi biudžeto asignavimai;

26.6. perskirstomos lėšos ugdymo reikmėms finansuoti;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. K-65, 2024-04-30, paskelbta TAR 2024-05-02, i. k. 2024-08227

 

26.7. gaunamos Savivaldybės biudžeto viršplaninės pajamos;

26.8. asignavimų valdytojai gauna viršplanines arba neplanuotas papildomas pajamas už teikiamas paslaugas;

26.9. Neteko galios nuo 2024-05-03

Papunkčio naikinimas:

Nr. K-65, 2024-04-30, paskelbta TAR 2024-05-02, i. k. 2024-08227

 

26.9. atsiranda netekusių paskirties asignavimų;

Papunkčio numeracijos pakeitimas:

Nr. K-65, 2024-04-30, paskelbta TAR 2024-05-02, i. k. 2024-08227

 

26.10. atsiranda papildomas asignavimų poreikis;

Papunkčio numeracijos pakeitimas:

Nr. K-65, 2024-04-30, paskelbta TAR 2024-05-02, i. k. 2024-08227

 

26.11. nustatomos netekusių tikslinės paskirties asignavimų sumos pagal asignavimų valdytojų išlaidų sąmatų įvykdymo apyskaitinius duomenis.

Papunkčio numeracijos pakeitimas:

Nr. K-65, 2024-04-30, paskelbta TAR 2024-05-02, i. k. 2024-08227

 

27. Asignavimų valdytojai, norėdami teisės aktų nustatyta tvarka keisti patvirtintų, bet nepanaudotų asignavimų paskirtį, keisti bendrųjų asignavimų sumas, taip pat numatę vykdyti priemones, kurioms tais metais nebuvo planuoti asignavimai, iki einamojo mėnesio 5 dienos teikia savivaldybės merui motyvuotus prašymus. Prašymuose turi būti nurodyta asignavimų programa, priemonė, valstybės funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodai, lėšų šaltiniai, pakeitimo priežastys ir lėšų panaudojimo paskirtis. Taip pat turi būti pateikti išsamūs paaiškinimai ir skaičiavimai (1 priedas). Savivaldybės meras savivaldybės tarybos sprendimų projektus dėl papildomų lėšų skyrimo arba patvirtintų asignavimų pakeitimo teikia svarstyti Savivaldybės tarybai.

Punkto pakeitimai:

Nr. K-65, 2024-04-30, paskelbta TAR 2024-05-02, i. k. 2024-08227

 

28.     Savivaldybės tarybos sprendimų projektus dėl biudžeto patikslinimo rengia Finansų ir investicijų skyrius.

29. Asignavimų valdytojai gali keisti:

Punkto pakeitimai:

Nr. K-65, 2024-04-30, paskelbta TAR 2024-05-02, i. k. 2024-08227

29.1. įsakymu, suderinus su Finansų ir investicijų skyriumi, biudžetiniais metais pagal įstaigos poreikį, bet ne dažniau kaip vieną kartą per ketvirtį (išskyrus, jeigu tai būtina projektų ir programų, finansuojamų iš Europos Sąjungos finansinės paramos ir kitos gaunamos tarptautinės finansinės paramos lėšų, įgyvendinimui užtikrinti) keičiant vykdomoms programų priemonėms patvirtintų biudžeto lėšų paskirtį pagal ekonominę klasifikaciją, neviršijant patvirtintoms tam tikrai programai, jos priemonėms bendrųjų asignavimų išlaidoms sumų, ne vėliau kaip likus 10 dienų iki atitinkamo ketvirčio pabaigos. Asignavimus darbo užmokesčiui asignavimų valdytojas gali keisti tik suderinęs su Finansų ir investicijų skyriumi ir Savivaldybės meru. Asignavimų, darbo užmokesčiui didinimas galimas tik iš sutaupytų asignavimų ir tais atvejais, jeigu toks padidinimas nelemia papildomo asignavimų poreikio kitais biudžetiniais metais.

Asignavimų valdytojų atliekami pakeitimai neturi prieštarauti priimtiems teisės aktams, taip pat ir skiriamų specialiųjų tikslinių dotacijų reikalavimams, įsakyme dėl biudžeto asignavimų keitimo turi būti nurodytas asignavimų keitimo motyvuotas bei išsamus paaiškinimas (2 priedas);

Papunkčio pakeitimai:

Nr. K-65, 2024-04-30, paskelbta TAR 2024-05-02, i. k. 2024-08227

 

29.2. biudžetiniais metais vieną kartą per ketvirtį keisti bendros asignavimų sumos ketvirtinį paskirstymą programai vykdyti, ne vėliau kaip likus 10 dienų iki atitinkamo ketvirčio pabaigos.  Asignavimų valdytojai dėl asignavimų keitimo ketvirčiais, teikia prašymus savivaldybės merui, nurodant asignavimų keitimo motyvuotus bei išsamius paaiškinimus (1 priedas);

30. Pakeitimai, nurodyti 29.2 papunktyje, įforminami savivaldybės mero potvarkiu. Savivaldybės mero potvarkiais keičiamas ketvirtinis biudžeto pajamų ir asignavimų paskirstymas, nekeičiant bendrų biudžeto asignavimų sumų pagal kiekvieną asignavimų valdytoją, programą, priemonę ir lėšų šaltinį. Savivaldybės mero potvarkių projektus dėl biudžeto keitimo tarp ketvirčių rengia Finansų ir investicijų skyrius.

Punkto pakeitimai:

Nr. K-65, 2024-04-30, paskelbta TAR 2024-05-02, i. k. 2024-08227

 

31. Finansų ir investicijų skyrius, gavęs Savivaldybės  tarybos sprendimą dėl biudžeto pakeitimo, mero potvarkį arba asignavimų valdytojo įsakymą dėl išlaidų sąmatos pakeitimo, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas patikslina išlaidų sąmatas biudžeto programoje „Biudžetas VS“ ir išduoda asignavimų valdytojams pažymas – pranešimus apie biudžeto asignavimų pakeitimus (3 priedas). Prašymą – pranešimą pasirašo Finansų ir investicijų skyriaus vedėjas ir ją parengęs skyriaus darbuotojas.

32. Asignavimų valdytojai, patikslintas programų sąmatas per 3 darbo dienas pateikia Finansų ir investicijų skyriui. Patikslintoje programų sąmatoje turi būti nurodytas teisės aktas, kuriuo buvo patikslinta sąmata.

Punkto pakeitimai:

Nr. K-65, 2024-04-30, paskelbta TAR 2024-05-02, i. k. 2024-08227

 

33. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojas, skirdamas biudžeto lėšų nepavaldžiai biudžetinei įstaigai ir (arba) kitam subjektui, kuris priklauso kitai viešojo sektoriaus subjektų grupei nei šis asignavimų valdytojas arba nepriskiriamas viešojo sektoriaus subjektams, pasirašo su juo biudžeto lėšų naudojimo sutartį (išskyrus atvejus, kai teisės aktai nustato kitą biudžeto lėšų skyrimo tvarką). Asignavimų valdytojo iniciatyva gali būti pasirašomos biudžeto lėšų naudojimo sutartys ir su tai pačiai viešojo sektoriaus subjektų grupei priklausančiais viešojo sektoriaus subjektais, kurie nėra biudžetinės įstaigos.

Punkto pakeitimai:

Nr. K-65, 2024-04-30, paskelbta TAR 2024-05-02, i. k. 2024-08227

 

III SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ PAJAMOS

 

34. Savivaldybės biudžetinių įstaigų pajamos, gautos atliekant funkcijas, numatytas jų veiklą reglamentuojančiuose  dokumentuose, ir pajamos už trumpalaikio ir ilgalaikio materialiojo turto nuomą įskaitomos į savivaldybės biudžetą. Įmokų į atitinkamų metų biudžetą sumos nustatomos kiekvienam savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojui jų pačių teikimu. Biudžetinių įstaigų pajamų planas tvirtinamas atitinkamų metų biudžete.

35. Savivaldybės taryba nustato biudžetinių įstaigų teikiamų paslaugų kainas ir tarifus, jeigu teisės aktai nenumato kitaip.

36. Biudžetinių įstaigų pajamos naudojamos įstaigos vykdomoms programoms finansuoti.

37. Pajamos už patalpų nuomą naudojamos patalpoms įsigyti, remontuoti ir atnaujinti.

38. Gautos iš patalpų nuomininkų įmokos už trečiųjų asmenų suteiktas komunalines paslaugas (šildymą, elektros energiją, vandenį ir panašiai) nepriskiriamos biudžetinių įstaigų pajamoms ir naudojamos už šių asmenų suteiktas paslaugas sumokėti.

39. Biudžetinės įstaigos vykdomoms programoms finansuoti pirmiausia naudoja asignavimus, gautus iš biudžetiniais metais įmokėtų į biudžetą pajamų, o tik po to – biudžeto lėšas.

40. Programų finansavimas mažinamas faktiškai negautomis (palyginti su planu) lėšomis.

41. Jei pajamų už teikiamas paslaugas gaunama daugiau nei planuota, Savivaldybės tarybos sprendimu gali būti tikslinamas įmokų ir asignavimų planas. Visais atvejais išlaidos negali viršyti pajamų.

42. Biudžetinės įstaigos gautas pajamas kaupia atskiroje sąskaitoje. Į savivaldybės iždo sąskaitą jas perveda ne rečiau kaip kartą per mėnesį arba per 5 darbo dienas, jeigu šios pajamos viršija 300 (tris šimtus) eurų arba jei yra poreikis teikti mokėjimo paraišką programoms, finansuojamoms iš biudžetinių įstaigų pajamų išlaidoms apmokėti, o baigiantis ketvirčiui –  prieš paskutinę ketvirčio darbo dieną. Gautos pajamos paskutinę mėnesio dieną pervedamos kitą mėnesį.  Biudžetinė įstaiga minėtas pajamas į savivaldybės iždo sąskaitą perveda nurodžius atitinkamą įmokos kodą, bei asignavimų valdytojo programos kodą.

43. Asignavimų valdytojai, pervedę biudžetinių įstaigų pajamas į biudžetą, teikia mokėjimo paraiškas lėšoms gauti.

44. Asignavimų valdytojai, kartu su biudžeto vykdymo ataskaita, kiekvieną ketvirtį pateikia biudžetinių įstaigų pajamų įmokų į biudžetą ataskaitą.

45. Asignavimų valdytojai neturi teisės pateikti mokėjimo paraiškų dėl tos sumos, kuri nebuvo pervesta į biudžetą.

 

IV SKYRIUS

BIUDŽETO APYVARTINĖS LĖŠOS IR JŲ NAUDOJIMAS

 

46. Biudžeto apyvartinės lėšos (toliau – apyvartos lėšos) sudaromos iš biudžeto lėšų likučio, kai jo nepakanka – iš biudžeto pajamų.

47. Apyvartines lėšas sudaro:

47.1. pasibaigus metams likusios nepaskirstytos biudžeto viršplaninės pajamos;

47.2. pasibaigus metams likusios nepanaudotos biudžetinių įstaigų į iždo sąskaitą pervestos pajamos;

47.3. pasibaigus metams likusios nepanaudotos Savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos lėšos;

47.4. pasibaigus metams likusios nepanaudotos Savivaldybės atliekų tvarkymo specialiosios programos lėšos;

47.5. kiti lėšų likučiai savivaldybės iždo sąskaitoje einamųjų metų pradžioje.

47.6. Biudžeto lėšos, gautos už praėjusius metus iki einamųjų metų sausio 10 d., įskaitomos į apyvartines lėšas.

48. Apyvartinės lėšos naudojamos:

48.1. biudžetinių įstaigų į biudžetą įmokėtų, bet praėjusiais metais nepanaudotų lėšų likučiams grąžinti;

48.2. Savivaldybės  aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos išlaidoms finansuoti;

48.3. Savivaldybės atliekų tvarkymo specialiosios programos išlaidoms finansuoti;

48.4. kreditiniam įsiskolinimui, susidariusiam metų pradžioje, apmokėti;

48.5. projektams, bendrai finansuojamiems iš Europos Sąjungos ar kitų fondų, iš dalies finansuoti;

48.6. savivaldybės asignavimų valdytojų einamųjų metų vykdomų programų išlaidoms apmokėti (darbo užmokesčiui, įmokoms socialiniam draudimui, komunalinėms išlaidoms ir kt.).

 

V SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMAS

 

49. Biudžeto vykdymą organizuoja Savivaldybės meras.

50. Biudžeto mokėjimo operacijų vykdymą organizuoja savivaldybės  administracijos direktorius per finansų įstaigas.

51. Biudžeto pajamų ir išlaidų buhalterinę apskaitą informacinėje sistemoje veda, patvirtintų biudžete programų finansavimą ir jo kontrolę vykdo Finansų ir investicijų skyrius.

52. Biudžetui priklausančias įmokas Valstybinė mokesčių inspekcija perveda į savivaldybės iždo sąskaitą kiekvieną darbo dieną.

53. Pajamos už valstybinės žemės nuomą kaupiamos savivaldybės administracijos atskiroje surenkamojoje sąskaitoje. Į savivaldybės iždo sąskaitą jos pervedamos vieną kartą per mėnesį –  prieš paskutinę einamojo mėnesio darbo dieną. Jeigu valstybinės žemės nuompinigių surenkamojoje sąskaitoje sukaupiama daugiau kaip 20 tūkst. eurų, šios lėšos į savivaldybės iždo sąskaitą pervedamos kitą darbo dieną.

54. Vietinės rinkliavos pajamos už komunalinių atliekų surinkimą ir tvarkymą kaupiamos atskiroje  savivaldybės administracijos sąskaitoje. Į savivaldybės iždo sąskaitą pervedamos tris karus per mėn. t. y. atitinkamo mėnesio 10 d., 20 d. ir 30 d. Jeigu pajamų iš vietinės rinkliavos  už komunalinių atliekų surinkimą ir tvarkymą surenkamojoje sąskaitoje surenkama daugiau kaip 50 tūkst. eurų, šios lėšos į savivaldybės biudžetą pervedamos kitą darbo dieną.

55. Biudžeto asignavimų valdytojai finansuojami iš biudžeto, vadovaujantis Savivaldybės mero patvirtintu išlaidų sąrašu, pagal asignavimų valdytojų Finansų ir investicijų  skyriui  per „Biudžetas VS“ pateiktas paraiškas lėšoms gauti (toliau – paraiškas):

55.1.  paraiškos planuotoms biudžeto lėšoms gauti pildomos vadovaujantis patvirtintomis programų sąmatomis, išlaidas pagrindžiančiais dokumentais;

55.2.  paraiškose turi būti nurodyta prašoma pervesti biudžeto lėšų suma, paskirstyta pagal programas, priemones, finansavimo šaltinius, išlaidų funkcinę ir ekonominę klasifikaciją;

55.3. pavedimai asignavimų valdytojams daromi kas savaitę. Asignavimų valdytojai paraiškas biudžeto lėšoms gauti pateikia pagal poreikį, bet ne dažniau kaip tris kartus per mėnesį. Išimtinais atvejais, kuomet nefinansavus sutriktų įprasta įstaigos veikla, asignavimų valdytojai gali dažniau pateikti pagrįstas paraiškas lėšoms gauti;

55.4. už duomenų pateikiamoje paraiškoje teisingumą atsako paraišką pateikusios įstaigos  vadovas ar jo įgaliotas asmuo ir vyriausiasis finansininkas;

56. Finansų ir investicijų skyrius asignavimų valdytojų pateiktas paraiškas patikrina sistemoje „Biudžetas VS“, paruošia mokėjimo pavedimus, kuriuos pasirašo asmenys banke, turintys pirmojo  ir antrojo parašo teisę.

57. Paraiškos finansavimui gauti  gali būti atmestos arba laikinai sustabdytos,  jei  netinkamai įformintos arba padaryta klaidų, jei pateiktos nesilaikant nurodytų terminų, taip pat jei prašomų lėšų suma viršija asignavimų valdytojų programos sąmatoje ketvirčiui numatytas išlaidas.

58. Biudžeto asignavimai pagal pateiktas paraiškas pervedami ne vėliau kaip per penkias darbo dienas nuo jų pateikimo Finansų ir investicijų skyriui. Šis paraiškų apmokėjimo terminas netaikomas, kai finansavimas vykdomas aprašo 54 punkte nurodyta tvarka. Gautas lėšas asignavimų valdytojai privalo naudoti tik toms reikmėms, kurios buvo nurodytos paraiškoje.

59. Paskolos bankams grąžinamos ir palūkanos už paskolas mokamos pagal prie paskolos sutarčių pridedamus paskolų grąžinimo ir palūkanų mokėjimo grafikus bei bankų pranešimus. Esant poreikiui ir suderinus paskolų grąžinimą su bankais, kreditą galima grąžinti prieš terminą.

60. Asignavimai iš biudžeto pervedami tik toms išlaidoms, kurios numatytos patvirtintose programose ir programų sąmatose.

61. Metų pradžioje iki biudžeto patvirtinimo asignavimų valdytojo asignavimai kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų biudžeto asignavimų. Šiuo atveju kiekvieno  asignavimų valdyto asignavimai kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų  biudžeto asignavimų valdytojams skirtų lėšų ir skiriamos tik tęstinei veiklai bei įstatymuose numatytiems įsipareigojimams finansuoti (išskyrus programų asignavimų dalį, kurią sudaro Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo bei kitos gaunamos finansinės paramos lėšos) bei įsiskolinimams dengti.

62. Biudžeto viršplaninės pajamos ir netekę paskirties asignavimai skirstomi Savivaldybės tarybos sprendimais ir naudojami kreditiniam įsiskolinimui apmokėti, projektams, remiamiems Europos Sąjungos ir kitų paramos fondų lėšomis, finansuoti, einamaisiais metais biudžete patvirtintoms programoms ir priemonėms finansuoti. Išlaidų ekonomija, Savivaldybės tarybos sprendimu pakeitus asignavimų paskirtį, jeigu nėra įsiskolinimų, gali būti skiriama turtui įsigyti ir investicijų projektams finansuoti.

63. Jeigu nevykdomas Savivaldybės biudžeto pajamų planas, finansavimas iš biudžeto skiriamas pagal šiuos prioritetus:

63.1. darbo užmokestis Savivaldybės biudžetinių įstaigų darbuotojams;

63.2. socialinio draudimo įmokos;

63.3. pašalpos ir kitos socialinės išmokos;

63.4. mitybos išlaidos;

63.5. paskolų grąžinimas ir palūkanų mokėjimas;

63.6. kompensacijos už lengvatinį keleivių vežimą, šildymą ir vandenį;

63.7. atsiskaitymai už energetinius resursus ir ryšio paslaugas;

63.8. projektų, remiamų Europos Sąjungos lėšomis, finansavimas;

63.9. įsiskolinimas už prekes ir paslaugas padengti ir kt.

64. 63 punkto nuostatos netaikomos finansuojant programas iš įmokėtų į biudžetą biudžetinių įstaigų pajamų, iš valstybės biudžeto gautų specialiųjų tikslinių dotacijų ir kitų tikslinės paskirties lėšų.

65. Biudžeto asignavimų valdytojai privalo:

65.1 naudoti skirtus biudžeto asignavimus pagal nustatytą savo vadovaujamos įstaigos programoms vykdyti;

65.2. organizuoti programų, finansuojamų iš Savivaldybės biudžeto, rengimą ir vykdymą;

65.3. nustatyti ir tvirtinti vadovaujamos ir (ar) pavaldžių įstaigų bei kitų subjektų programų sąmatas pagal ekonominės klasifikacijos straipsnius, neviršydami šioms programoms patvirtintų bendrųjų asignavimų sumų;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. K-65, 2024-04-30, paskelbta TAR 2024-05-02, i. k. 2024-08227

 

65.4. Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo  nustatyta tvarka ir terminais teikti ataskaitų rinkinius;

65.5. kontroliuoti ir vykdyti savo vadovaujamų biudžetinių įstaigų įsipareigojimus, atlikti pagal Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiamų ataskaitų rinkinių analizę;

65.6. užtikrinti pagal viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiamų ataskaitų rinkinių ir statistinių ataskaitų teisingumą ir pateikimą laiku;

65.7. užtikrinti programų vykdymo ir paskirtų asignavimų naudojimo efektyvumą ir rezultatyvumą, teisėtumą, ekonomiškumą;

65.8. nustatyti netekusių tikslinės paskirties asignavimų sumas, apie tai informuoti savivaldybės merą bei Finansų ir investicijų skyrių raštiškai;

65.9. vykdyti kitas teisės aktais priskirtas pareigas.

66. Asignavimų valdytojai atsako:

66.1. už programų sąmatų sudarymą ir vykdymą, neviršijant patvirtintų asignavimų sumų;

66.2. už paskirtų asignavimų efektyvų, atitinkantį programoje nustatytus tikslus, ir rezultatyvų naudojimą;

66.3. už atsiskaitymą su darbuotojais, mokesčių administravimo įstaigomis, visų rūšių energijos ir kitų darbų, paslaugų bei prekių tiekėjais, išskyrus įstatymų nustatytus atvejus.

67. Subjektai, kurie yra nepavaldžios biudžetinės įstaigos arba nebiudžetinės įstaigos, finansuojami pagal biudžeto patvirtintas programas ir pasirašytas lėšų naudojimo sutartis, kuriose nurodoma vykdytojo  programa, lėšų naudojimo tikslinė paskirtis, veiklos, kuriai skiriamos lėšos, vertinimo kriterijai, detalus lėšų  paskirstymas pagal išlaidų ekonominę paskirtį, atsiskaitymas už  veiklos vertinimo kriterijų įvykdymą ir kitos nuostatos. Šie subjektai, atsiskaitydami už gautų lėšų programoms finansuoti panaudojimą, pateikia asignavimų valdytojui programos finansavimo sutartyje numatytas ataskaitas.

68. Metams baigiantis, asignavimų valdytojų ir kitų subjektų disponuojamose biudžeto lėšų sąskaitose esančias biudžeto lėšas, skirtas programoms finansuoti, asignavimų valdytojai ir kiti subjektai grąžina į savivaldybės biudžetą ne vėliau kaip iki kitų metų sausio 5 dienos, o iš valstybės biudžeto gautas specialiąsias tikslines dotacijas ir kitas tikslinės paskirties lėšas – ne vėliau kaip iki gruodžio 28 dienos.

69. Finansų ir investicijų skyrius metų pabaigoje likusias nepanaudotas tikslinės paskirties lėšas, nustatytas biudžetui Lietuvos Respublikos tam tikrų metų biudžeto patvirtinimo įstatyme, ir lėšas, kurios per metus buvo paskirtos biudžetui pagal atskirus įstatymus, Vyriausybės nutarimus, ministrų ir kitų valstybės institucijų vadovų įsakymus arba panaudotas ne pagal paskirtį, grąžina į valstybės biudžetą ne vėliau kaip iki sausio 10 dienos.

Punkto pakeitimai:

Nr. K-65, 2024-04-30, paskelbta TAR 2024-05-02, i. k. 2024-08227

 

VI SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMO ATASKAITŲ RINKINIŲ RENGIMAS

 

70. Asignavimų valdytojų biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai rengiami pagal finansų ministro patvirtintas biudžetinių įstaigų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų formas ir ataskaitų sudarymo taisykles.

71. Asignavimų valdytojai biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius Finansų ir investicijų skyriui teikia tokia tvarka ir terminais:

71.1. biudžetinių įstaigų pajamų ataskaita (forma Nr. 1) pateikiama kiekvieną ketvirtį iki kito mėnesio 12 dienos;

71.2.  biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ketvirčio ataskaita (forma Nr. 2) programoje „Biudžetas VS“ pateikiama pasibaigus ketvirčiui iki pirmo mėnesio 10 d., su paaiškinamaisiais raštais pateikiama pasibaigus ketvirčiui iki  pirmo mėnesio 12 dienos;

71.3.  skolinių įsipareigojimų ataskaita (Lietuvos Respublikos Finansų ministro 2013 m. gruodžio 31 d. įsakymo Nr. 1K-417 „Dėl valdžios sektoriaus subjektų apskaitos duomenų teikimo Finansų ministerijai ir skelbimo taisyklių patvirtinimo“ 10 priedas), jei yra lizingas arba suteikta garantija, pateikiama pasibaigus ketvirčiui iki kito mėnesio 20 dienos;

71.4.  mokėtinų sumų ataskaita (Lietuvos Respublikos Finansų ministro 2013 m. gruodžio 31 d. įsakymo Nr. 1K-417 „Dėl valdžios sektoriaus subjektų apskaitos duomenų teikimo Finansų ministerijai ir skelbimo taisyklių patvirtinimo“ 9 priedas) pateikiama ketvirčiui pasibaigus iki kito mėnesio  20 dienos;

71.5. biudžeto išlaidų plano vykdymo pagal programas ir finansavimo šaltinius pusmečio ataskaita (forma Nr. 3) pateikiama po ataskaitinio laikotarpio  iki kito mėnesio 12 dienos;

72. Metiniai biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai pateikiami šiais terminais:

72.1 biudžetinių įstaigų pajamų ataskaita (forma Nr. 1) pateikiama iki kitų metų pirmo mėnesio 14 dienos;

72.2. biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaita (forma Nr. 2) programoje „Biudžetas VS“ pateikiama iki kitų metų pirmo mėnesio 10 dienos, su paaiškinamaisiais raštais pateikiama iki  kitų metų pirmo mėnesio 14 dienos;

72.3. skolinių įsipareigojimų ataskaita (Lietuvos Respublikos Finansų ministro 2013 m. gruodžio 31 d. įsakymo Nr. 1K-417 „Dėl valdžios sektoriaus subjektų apskaitos duomenų teikimo Finansų ministerijai ir skelbimo taisyklių patvirtinimo“ 10 priedas), jei yra lizingas arba suteikta garantija, pateikiama iki kitų metų pirmo mėnesio  20 dienos;

72.4. mokėtinų sumų ataskaita (Lietuvos Respublikos Finansų ministro 2013 m. gruodžio 31 d. įsakymo Nr. 1K-417 „Dėl valdžios sektoriaus subjektų apskaitos duomenų teikimo Finansų ministerijai ir skelbimo taisyklių patvirtinimo“ 9 priedas) pateikiama iki kitų metų pirmo mėnesio  20 dienos;

73. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai  71.2 ir 72.2 punktuose nurodytas ataskaitas sudaro praleisdami tuščias eilutes, nekeisdami jų eilės numerių.

74. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai kas ketvirtį, Finansų ir investicijų skyriui teikia informaciją apie biudžeto lėšų likučius banko sąskaitose  ne vėliau kaip iki kito mėnesio 3 dienos.

75. Savivaldybės biudžeto įvykdymo ketvirtinių ir metinių aukštesniojo lygio ataskaitų rinkinius rengia Finansų ir investicijų skyrius, vadovaudamasis savivaldybės biudžeto apskaitos duomenimis, t. y. į savivaldybės biudžetą gautų pajamų ir savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų panaudotų asignavimų bei asignavimų valdytojų pateiktais biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniais.

76. Lietuvos Respublikos finansų ministerijai teikiamus biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius pasirašo   meras ir už ataskaitų parengimą atsakingas asmuo.

77.    Už įstaigos ketvirtinių ir metinių biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinių parengimą, jų duomenų teisingumą ir pateikimą laiku Finansų ir investicijų skyriui atsako įstaigos vadovas, Alytaus rajono savivaldybės biudžeto vykdymo suvestinių ataskaitų (aukštesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinių) pateikimą laiku atsako  savivaldybės meras.

78. Finansų ir investicijų skyrius, mėnesiui pasibaigus, per 2 darbo dienas pateikia Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos duomenis apie tiesiogiai į savivaldybių biudžetų sąskaitas pervestas lėšas, užpildydami  finansų ministro patvirtintą ataskaitos formą.

79. Administracijos padaliniai atsiskaito atitinkamoms valstybines (valstybės perduotas savivaldybėms) funkcijas kuruojančioms valstybės institucijoms ir įstaigoms už šių funkcijų atlikimą šių institucijų nustatyta tvarka. LR švietimo, mokslo ir sporto ministerijai – už ugdymo reikmėms finansuoti lėšų panaudojimą šios ministerijos nustatyta tvarka.ׅ

Punkto pakeitimai:

Nr. K-65, 2024-04-30, paskelbta TAR 2024-05-02, i. k. 2024-08227

 

80.    Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinį, sudarytą iš Savivaldybės metinių finansinių ataskaitų rinkinio, Savivaldybės metinių biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio ir Savivaldybės metinės veiklos ataskaitos, tvirtinta savivaldybės taryba jos veiklos reglamento nustatyta tvarka.

81.    Savivaldybės biudžeto vykdymo ir konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkiniai skelbiami viešojo sektoriaus subjektų interneto svetainėse vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS ĮSISKOLINIMŲ PADENGIMO TVARKA

 

82. Asignavimai paskoloms grąžinti ir palūkanoms mokėti numatomi rengiant Savivaldybės  biudžetą projektą, atsižvelgiant į galiojančias paskolų grąžinimo sutartis.

83. Gautos Savivaldybės biudžeto viršplaninės pajamos, palyginti su prognozuojamomis pajamomis, ir sutaupyti asignavimai pirmiausia naudojami esamiems įsiskolinimams padengti.

84. Tvirtinant Savivaldybės biudžetą, asignavimų valdytojai įpareigojami išlaidas vykdyti pagal patvirtintas sąmatas, numatyti asignavimus biudžetinių metų sausio 1 dieną esamiems įsiskolinimams padengti – padengti įsiskolinimus su darbuotojais, po to valstybės ir kitų savivaldybių biudžetams, tada už suteiktas paslaugas, įsigytas prekes bei atliktus darbus.

85. Savivaldybės asignavimų valdytojai:

85.1. negali prisiimti įsipareigojimų ir sudaryti sutartis darbams ir paslaugoms atlikti, kol nėra numatytas ir patvirtintas finansavimo šaltinis. Pasirašydami darbų ir paslaugų sutartis, kurių vykdymo terminas ilgesnis nei 1 metai, privalo atsižvelgti į einamiesiems biudžetiniams metams patvirtintas išlaidų sąmatas ir į Savivaldybės trejų metų veiklos plane asignavimų valdytojams  ir programų vykdytojams numatomas asignavimų sumas ir jų neviršyti;

85.2. iš sutaupytų asignavimų pirmiausia privalo padengti kreditorinį įsiskolinimą (suėjus sumokėjimo terminui);

85.3. kontroliuoti sutarčių vykdymą, analizuoti susidariusių įsiskolinimų priežastis ir imtis priemonių kreditiniams  įsiskolinimams mažinti ir debetiniams įsiskolinimams išieškoti;

85.4. sudarydami einamųjų metų išlaidų sąmatas, privalo numatyti reikiamus asignavimus esamoms skoloms už suteiktas paslaugas, atliktus darbus ir įsigytas prekes padengti.

 

VIII SKYRIUS

BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ  GAUNAMA FINANSINĖ PARAMA

 

86. Parama – paramos teikėjų savanoriškas ir neatlygintinas paramos teikimas Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatytais tikslais ir būdais, įskaitant tuos atvejus, kai paramos dalykai perduodami anonimiškai ar kitu būdu, kai negalima nustatyti konkretaus paramos teikėjo.

87. Paramos dalykas yra paramos teikėjo piniginės lėšos, bet koks kitas turtas, įskaitant pagamintas ar įsigytas prekes, bei suteiktos paslaugas.

88. Biudžetinės įstaigos vardu gauta negrąžintina finansinė parama (piniginės lėšos) laikoma atskiroje biudžetinės įstaigos sąskaitoje.

89. Gautos paramos lėšos naudojamos biudžetinių įstaigų nuostatuose numatytiems uždaviniams įgyvendinti ir funkcijoms atlikti, vadovaujantis savivaldybės tarybos patvirtintomis rajono savivaldybės biudžetinės įstaigos vardu gautos paramos skirstymo taisyklėmis.

90. Gautos paramos apskaita tvarkoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymu ir naudojama pagal atskirą biudžetinės įstaigos vadovo patvirtintą išlaidų sąmatą. Sąmata turi būti suderinta su paramos teikėju tuo atveju, kai sudaroma paramos teikimo sutartis, kurioje ši sąlyga numatyta.

 

 

 

 

IX SKYRIUS

BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ  PAVEDIMŲ LĖŠOS, DEPOZITAI  IR KITOS LĖŠOS

 

91. Biudžetinių įstaigų pavedimų lėšos – tai iš kitų įmonių, įstaigų, organizacijų ir fizinių asmenų gautos lėšos tam tikriems pavedimams vykdyti. Šios lėšos laikomos atskiroje banko sąskaitoje ir naudojamos pagal tikslinę paskirtį.

92. Jeigu biudžetinė įstaiga pavedimų lėšas gauna iš valstybės ir savivaldybės biudžetų asignavimų valdytojų, šios lėšos naudojamos pagal asignavimų valdytojų (lėšų gavėjų) patvirtintą biudžeto išlaidų sąmatą, nurodant lėšų paskirstymą pagal išlaidų ekonominę paskirtį.

93. Įvykdžiusi pavedimą, biudžetinė įstaiga pateikia lėšas pervedusiam asmeniui ataskaitą (biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą) ir grąžina nepanaudotų lėšų likutį, jeigu pavedimo davėjas nenurodo kitaip.

94. Biudžetinės įstaigos depozitus saugo  ribotą laiką:

94.1. lėšas, kurios turi būti grąžintos fiziniams asmenims, – 3 metus po šių lėšų grąžinimo sąlygose nustatyto termino;

94.2. lėšas, kurios turi būti grąžintos biudžetinėms įstaigoms, – iki biudžetinių metų pabaigos;

94.3. lėšas, kurios turi būti grąžintos kitiems juridiniams asmenims, – metus po šių lėšų grąžinimo sąlygose nustatyto termino.

95. Biudžetinių įstaigų depozitinės lėšos laikomos atskiroje banko sąskaitoje.

96. Depozitoriams  nustatytu laiku neatsiėmus savo lėšų, biudžetinės įstaigos perveda jas į savivaldybės biudžeto pajamų sąskaitą.

97. Kitoms biudžetinių įstaigų lėšoms priskiriama: įplaukos, gautos draudiminiam įvykiui atsitikus, kompensacijos, gautos iš šalies ir užsienio renginių organizatorių ankstesniais biudžetiniais metais padarytoms dalyvavimo šiuose renginiuose išlaidoms padengti, biudžetinių įstaigų skelbiamų konkursų dalyvių mokesčiai, netesybos, lėšos, gautos iš kitos biudžetinės įstaigos už teikiamas paslaugas, kitos  įplaukos, gautos iš juridinių ir fizinių asmenų tam tikroms nenumatytoms biudžetinių įstaigų programų sąmatose išlaidoms padengti ir kurios nėra gautos kaip asignavimai.

98.  Kitos biudžetinių įstaigų lėšos naudojamos pagal atskirą įstaigos vadovo patvirtintą išlaidų sąmatą įstaigos funkcijoms atlikti.

99. Biudžetinių įstaigų pavedimų lėšos, depozitai ir kitos lėšos įtraukiamos į apskaitą vadovaujantis Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintu Viešojo sektoriaus subjektų buhalterinės apskaitos organizavimo tvarkos aprašu.

 

X SKYRIUS

EUROPOS SĄJUNGOS FINANSINĖ PARAMA, KITOS GAUNAMOS FINANSINĖS PARAMOS IR BENDROJO FINANSAVIMO LĖŠOS

 

100. Europos Sąjungos finansinė parama ir kita gaunama finansinė parama – tai šią paramą administruojančių valstybės institucijų ar įstaigų programų asignavimų dalis, kurią sudaro Europos Sąjungos finansinė parama, kita gaunama finansinė parama ir bendrojo finansavimo lėšos, finansuojama atsižvelgiant į patvirtintus asignavimus prisiimtiems įsipareigojimams vykdyti pagal šių programų sąmatas ir suvestinius finansavimo (pinigų srautų) planus pagal projektus ir teisės  aktus, nustatančius iš Europos Sąjungos finansinės paramos ir kitos gaunamos finansinės paramos  finansuojamų projektų įgyvendinimą.

101. Europos Sąjungos finansinė parama ir kita gaunama finansinė parama  administruojama taip, kaip numatyta  pasirašytose sutartyse arba kituose teisės aktuose dėl atitinkamos Europos Sąjungos finansinės paramos arba kitos gaunamos finansinės paramos.

102. Europos Sąjungos finansinę paramą tiesiogiai vykdantys savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai iki einamųjų metų lapkričio 1 d. teikia informaciją savivaldybės Finansų ir investicijų skyriui apie  per metus gautas ir panaudotas Europos Sąjungos lėšas, nurodo programos finansavimo šaltinį, funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus. Finansų ir investicijų skyrius teikia savivaldybės tarybai biudžeto tikslinimo projektą, įtraukia į biudžetą iš Europos Sąjungos gautas pajamas ir išlaidas.

 

 

XI SKYRIUS

BIUDŽETO VYKDYMO KONTROLĖ IR VERTINIMAS

 

103. Mokesčių ir kitų įmokų į savivaldybės biudžetą apskaičiavimą ir mokėjimą kontroliuoja įstatymų įgaliotos institucijos.

104Savivaldybės biudžeto vykdymo auditą atlieka Valstybės kontrolė pagal Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės įstatyme nustatytą veiklos apimtį.

105Savivaldybės biudžeto vykdymo, savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų programų sąmatų, biudžetinių lėšų apskaitos ir konsoliduotųjų ataskaitų rinkinių auditą atlieka Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba.

106Savivaldybės biudžeto asignavimų ir jiems pavaldžių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų programų įgyvendinimą vertina savivaldybės administracijos Centralizuotas savivaldybės vidaus audito skyrius, vadovaudamasis Vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymu ir kitais vidaus auditą reglamentuojančiais teisės aktais.

 

XII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

107. Tvarkos aprašas keičiamas, naikinamas ar stabdomas jo galiojimas Savivaldybės tarybos sprendimu.

108. Tai, kas nereglamentuota šiame Tvarkos apraše, sprendžiama, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

__________________________

 

 

Alytaus rajono savivaldybės biudžeto

sudarymo ir vykdymo organizavimo,

asignavimų administravimo ir atskaitomybės

tvarkos aprašo

1 priedas

 

 

______________________________________

(Asignavimų valdytojo pavadinimas)

 

 

Alytaus rajono savivaldybės merui

 

 

PRAŠYMAS DĖL ASIGNAVIMŲ KEITIMO

 

 

 

 

Asignavimų paskirtis

Pakeitimų sumos (+, -), tūkst. Eur

Finansavimo šaltinis

Programos numeris

Priemonės kodas biudžete

Valstybės funkcijos kodas

Ekonominės klasifikacijos kodas

Metinė suma

Iš jų: ketvirčiais

I

II

III

IV

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IŠ VISO:

 

 

 

 

 

 

 

Įstaigos vadovas

 

Vyriausiasis finansininkas

 

 

Alytaus rajono savivaldybės  biudžeto sudarymo

ir vykdymo organizavimo, asignavimų

administravimo ir atskaitomybės tvarkos aprašo

2 priedas

 

______________________________________

(asignavimų valdytojo pavadinimas)

 

 

Alytaus rajono savivaldybės Finansų ir

investicijų skyriui

 

 

 

PRAŠYMAS DĖL ASIGNAVIMŲ KEITIMO

 

 

Asignavimų paskirtis

Pakeitimų sumos (+, -), tūkst. eur.

Finansavimo šaltinis

Programos numeris

Priemonės kodas biudžete

Valstybės funkcijos kodas

Ekonominės klasifikacijos kodas

Metinė suma

iš jų: ketvirčiais

I

II

III

IV

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IŠ VISO:

 

 

 

 

 

 

 

Įstaigos vadovas

 

Vyriausiasis finansininkas

 

 

Alytaus rajono savivaldybės  biudžeto sudarymo

ir vykdymo organizavimo, asignavimų

administravimo ir atskaitomybės tvarkos aprašo

3 priedas

 

 

 

PAŽYMA–PRANEŠIMAS NR.

APIE BIUDŽETO ASIGNAVIMŲ PAKEITIMUS

 

 

Apie________________________________________________________________________

(įstaigos pavadinimas)

 

_______________________________________________________________________________________

 

 

Asignavimų paskirtis

Pakeitimų sumos (+, -), tūkst. Eur

Finansavimo šaltinis

Programos numeris

Priemonės kodas biudžete

Valstybės funkcijos kodas

Ekonominės klasifikacijos kodas

Metinė suma

Iš jų: ketvirčiais

I

II

III

IV

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IŠ VISO:

 

 

 

 

 

 

 

Finansų ir investicijų skyriaus vedėjas

 

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Alytaus rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. K-65, 2024-04-30, paskelbta TAR 2024-05-02, i. k. 2024-08227

Dėl Alytaus rajono savivaldybės tarybos 2023 m. birželio 8 d. sprendimo Nr. K-112 „Dėl Alytaus rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo, asignavimų administravimo ir atskaitomybės tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo