Suvestinė redakcija nuo 2020-05-01
Sprendimas paskelbtas: TAR 2016-12-27, i. k. 2016-29501
KAIŠIADORIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL KAIŠIADORIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ĮMOKOS UŽ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMĄ IŠ ATLIEKŲ TURĖTOJŲ IR ATLIEKŲ TVARKYMĄ DYDŽIO NUSTATYMO METODIKOS ir ĮMOKOS UŽ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMĄ IŠ ATLIEKŲ TURĖTOJŲ IR ATLIEKŲ TVARKYMĄ DYDŽIO PATVIRTINIMO
2016 m. gruodžio 22 d. Nr. V17-330
Kaišiadorys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 37 punktu, 18 str. 1 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. liepos 24 d. nutarimo Nr. 711 „Dėl vietinės rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo 2 punktu, Kaišiadorių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Kaišiadorių rajono savivaldybės įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo metodiką (pridedama).
2. Neteko galios nuo 2018-03-01
Punkto naikinimas:
Nr. V17-14, 2018-02-15, paskelbta TAR 2018-02-19, i. k. 2018-02447
3. Pripažinti netekusiais galios Kaišiadorių rajono savivaldybės 2015 m. birželio 25 d. sprendimo Nr. V17-184 „Dėl Savivaldybės įmonės „Kaišiadorių paslaugos“ teikiamų paslaugų įmokų už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir komunalinių atliekų tvarkymą dydžių nustatymo“ 1.1–1.4 papunkčius.
Patvirtinta
Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos
2016 m. gruodžio 22 d. sprendimo Nr. V17-330
KAIŠIADORIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ĮMOKOS UŽ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMĄ IŠ ATLIEKŲ TURĖTOJŲ IR ATLIEKŲ TVARKYMĄ DYDŽIO NUSTATYMO METODIKA
1. BENDROSIOS NUOSTATOS
1.1. Įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo metodika (toliau – metodika) nustato įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą (toliau – įmoka) dydžio apskaičiavimo principus bei tvarką Kaišiadorių rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė).
1.2. Metodika rengiama remiantis vietinės rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo taisyklėmis bei kitais įmokos nustatymą reglamentuojančiais teisės aktais.
1.3. Įmoka apskaičiuojama remiantis šiais principais:
1.3.1. „Sąnaudų susigražinimo principas“ – visos sąnaudos, susidarančios dėl atliekų tvarkymo
arba kitaip susijusios su šia veikla, privalo būti padengtos atliekų turėtojų;
1.3.2. „Teršėjas (arba atliekų turėtojas) moka“ – atliekų turėtojas, perduodantis atliekų tvarkytojams atliekas, privalo padengti su atliekų tvarkymu susijusias sąnaudas;
1.3.3. „Nediskriminavimo principas“ – tos pačios kategorijos atliekų turėtojams taikomos
vienodos apmokestinimo sąlygos;
1.3.4. „Proporcingumo principas“ – apmokestinimas už atliekų tvarkymą turi būti proporcingas
pas atliekų turėtoją susidarančiam atliekų kiekiui;
1.4. Šia metodika vadovaujasi Komunalinių atliekų tvarkymo sistemos organizavimo administratorius (toliau vadinama ir Administratoriumi), apskaičiuodamas įmokos dydį atliekų turėtojams, kuriems atstovauja jų naudojamo nekilnojamojo turto objekto savininkas arba nekilnojamojo turto objekto savininko atstovas, arba nekilnojamojo turto objekto savininko įgaliotas asmuo, arba daugiabučio namo savininkų bendrija, individualių gyvenamųjų namų savininkų bendrija, garažų savininkų bendrija, sodininkų bendrija ar kita bendrija, arba bendrojo naudojimo objektų administratorius, arba asmenys, sudarę jungtinės veiklos sutartis bendrosios dalinės nuosavybės teisei įgyvendinti.
Papunkčio pakeitimai:
Nr. V17E-90, 2020-04-30, paskelbta TAR 2020-04-30, i. k. 2020-09242
2. BŪTINŲJŲ SU KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ TVARKYMU SUSIJUSIŲ SĄNAUDŲ BEI VIENOS TONOS KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SUTVARKYMO KAINOS NUSTATYMAS
2.1. Būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudos – tiesiogiai su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios ir pagrįstos sąnaudos, reikalingos komunalinių atliekų tvarkymo paslaugai suteikti, ilgalaikiam, komunalinėms atliekoms tvarkyti skirtos infrastruktūros eksploatavimui, jos atnaujinimui užtikrinti ir sudaryti komunalinių atliekų turėtojams priimtinas sąlygas dalyvauti tvarkant komunalines atliekas, taip pat mažinti aplinkos taršą.
2.2. Būtinosios sąnaudos apskaičiuojamos kaip atskirų komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos teikimo veiklos rūšių (surinkimas, vežimas, apdorojimas, naudojimas, šalinimas, šių veiklų organizavimas, stebėsena, šalinimo vietų vėlesnė priežiūra), įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą administravimo, be kurių neįmanoma įgyvendinti komunalinių atliekų tvarkymo tikslų, uždavinių ir konkrečių priemonių, nustatytų regiono ir (ar) savivaldybės atliekų tvarkymo plane, grynųjų sąnaudų ir normatyvinio pelno suma.
2.3. Būtinosios sąnaudos, atsižvelgiant į taikomus komunalinių atliekų tvarkymo būdus ir priemones, apima šias komunalinių atliekų tvarkymo veiklos sąnaudas:
2.3.2. mišrių (po pirminio rūšiavimo likusių) komunalinių atliekų apdorojimo ir tolimesnio sutvarkymo sąnaudas;
2.3.3. mišrių (po pirminio rūšiavimo likusių) atliekų, kurių negalima apdoroti mechaniniu biologiniu būdu ir (arba) po mechaninio biologinio apdorojimo likusių energetinės vertės neturinčių ir perdirbimui netinkamų atliekų šalinimo sąnaudas, įskaitant taršos mokestį už sąvartyne šalinamas komunalines atliekas, sąvartynų eksploatavimo sąnaudas, atidėjinius sąvartynui uždaryti, rekultivuoti ir prižiūrėti po uždarymo;
2.3.4. į mišrias komunalines atliekas patekusių antrinių žaliavų surinkimo, atskyrimo nuo mišrių komunalinių atliekų ir kitas tvarkymo sąnaudas, išskyrus tas sąnaudas, kurias teisės aktų nustatyta tvarka privalo apmokėti gamintojai ir importuotojai;
2.3.5. didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelių eksploatavimo sąnaudas, išskyrus tas sąnaudas, kurias teisės aktų nustatyta tvarka privalo apmokėti gamintojai ir importuotojai;
2.3.6. pavojingų buitinių (buityje susidarančių) atliekų, didelių gabaritų atliekų, buityje susidarančių elektros ir elektroninės įrangos atliekų, patekusių į mišrias komunalines atliekas surinkimo apvažiavimo būdu ir tvarkymo sąnaudas, išskyrus tas atliekų tvarkymo sąnaudas, kurias teisės aktų nustatyta tvarka privalo apmokėti gamintojai ir importuotojai;
2.3.9. kitų atliekų (biologiškai skaidžių, tekstilės atliekų ir kitų, kurios savo pobūdžiu ir sudėtimi panašios į buitines atliekas) rūšiuojamojo surinkimo ir (ar) tvarkymo sąnaudas;
2.3.12. visuomenės švietimo ir informavimo komunalinių atliekų tvarkymo klausimais sąnaudas, išskyrus tas visuomenės švietimo ir informavimo sąnaudas, kurias padengia gamintojai ir importuotojai teisės aktų nustatyta tvarka;
2.4. Būtinosios sąnaudos apskaičiuojamos kaip visų komunalinių atliekų tvarkymo veiklų, įvardintų 2.3 punkte, sąnaudų sumos ir pajamų, kurių šaltinis nėra vietinės įmokos lėšos, skirtumas:
kur:
BS – būtinosios sąnaudos, Eur;
VS – komunalinių atliekų tvarkymo veiklų sąnaudos, Eur;
P - pajamos, kurių šaltinis nėra vietinės įmokos lėšos, Eur;
p - atskirų komunalinių atliekų tvarkymo veiklų indeksas p, kuris kinta nuo 1 iki n, atsižvelgiant į veiklų, į kurias padalyta komunalinių atliekų tvarkymo paslauga, skaičių.
2.5. Atliekų, kurių turėtojo nustatyti neįmanoma arba kuris neegzistuoja, tvarkymo sąnaudos negali būti įtraukiamos į būtinąsias atliekų tvarkymo veiklos sąnaudas.
2.6. Atsižvelgiant į tai, kad faktinės būtinosios sąnaudos paaiškėja tik pasibaigus kalendoriniams metams, o pajamas faktinėms sąnaudoms apmokėti būtina užtikrinti veiklos pradžioje, siekiant laiku užtikrinti būtinųjų sąnaudų apmokėjimą, būtinųjų sąnaudų dydis nustatomas iš anksto.
2.8. Paaiškėjus, kad iš anksto apskaičiuotos būtinosios sąnaudos skiriasi nuo faktinių sąnaudų (faktinės sąnaudos didesnės už iš anksto apskaičiuotas sąnaudas arba faktinės sąnaudos mažesnės už iš anksto apskaičiuotas sąnaudas), skirtumas kompensuojamas perskaičiuojant būtinąsias sąnaudas ateinantiems metams.
2.9. Būtinosios sąnaudos turi būti perskaičiuojamos atsižvelgiant į:
2.9.2. numatomų įsigyti ar įsigytų paslaugų, darbų atlikimo ar kitose sutartyse nustatytus įkainius ar tarifus;
2.9.3. regioniniuose ir (ar) savivaldybių atliekų tvarkymo planuose numatytas įgyvendinti naujas komunalinių atliekų tvarkymo priemones;
2.9.5. planuojamą atliekų, pateksiančių į organizuojamą komunalinių atliekų tvarkymo sistemą, kiekį pagal komunalinių atliekų rūšis (mišrios komunalinės atliekos, antrinės žaliavos, išskyrus tas, kurių tvarkymo sąnaudas teisės aktų nustatyta tvarka privalo apmokėti gamintojai ir importuotojai, žaliosios atliekos, maisto atliekos, pavojingos buitinės (buityje susidarančios) atliekos, didelių gabaritų atliekos, tekstilės atliekos, buityje susidarančios elektros ir elektroninės įrangos atliekos ir kitos, kurios savo pobūdžiu ir sudėtimi panašios į buitines atliekas);
2.10. Būtinosios sąnaudos nustatomos pagal formulę:
kur:
BS – būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudos, Eur;
PVS - komunalinių atliekų tvarkymo veiklos pastoviosios sąnaudos, Eur;
KVS - komunalinių atliekų tvarkymo veiklos kintamosios sąnaudos, Eur;
P - pajamos, kurių šaltinis nėra vietinės įmokos lėšos, Eur;
p - atskirų komunalinių atliekų tvarkymo veiklų indeksas p, kuris kinta nuo 1 iki n, atsižvelgiant į veiklų, į kurias padalyta komunalinių atliekų tvarkymo paslauga, skaičių.
2.11. Pastoviosios komunalinių atliekų tvarkymo veiklos sąnaudos – nuo komunalinių atliekų kiekio nepriklausančios komunalinių atliekų tvarkymo sąnaudos.
2.12. Apskaičiavus kiekvienos komunalinių atliekų tvarkymo veiklos pastoviąsias sąnaudas, nustatomos bendrosios pastoviosios sąnaudos, lygios visų komunalinių atliekų tvarkymo veiklų pastoviųjų sąnaudų sumai.
2.13. Kintamosios komunalinių atliekų tvarkymo veiklos sąnaudos – su komunalinių atliekų kiekiu susijusios komunalinių atliekų tvarkymo sąnaudos.
2.14. Apskaičiavus kiekvienos komunalinių atliekų tvarkymo veiklos kintamąsias sąnaudas, nustatomos bendrosios kintamosios sąnaudos, kurios lygios visų komunalinių atliekų tvarkymo veiklų kintamųjų sąnaudų sumai.
2.15. Vienos tonos komunalinių atliekų sutvarkymo kaina apskaičiuojama kaip būtinųjų sąnaudų ir surinktų bei į sąvartyno teritoriją (apdorojimo įrenginius, sąvartyną) pristatytų mišrių komunalinių atliekų kiekio, surinkto iš įmokos mokėtojų, dalmuo:
kur:
VtK – vienos tonos komunalinių atliekų sutvarkymo kaina, Eur/t;
BS - būtinosios sąnaudos, Eur;
MKA - mišrių komunalinių atliekų kiekio surinkto iš įmokos mokėtojų ir pristatyto į sąvartyno teritoriją (sąvartyną, apdorojimo įrenginius) kiekis, t/metus.
3. KINTAMŲJŲ IR PASTOVIŲJŲ SĄNAUDŲ DALIES NUSTATYMAS
3.1. Kintamosios ir pastoviosios sąnaudos nustatomos atsižvelgiant į komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriaus sutartinius įsipareigojimus, o jei jais remiantis sąnaudų kintamumo, pastovumo nustatyti neįmanoma, kintamųjų ir pastoviųjų sąnaudų dalis nustatoma įvertinus atskiroms veikloms vykdyti būtinų sąnaudų elastingumą.
3.2. Elastingumas įvertinamas remiantis sąnaudų kitimo priklausomybe nuo mišrių komunalinių atliekų kiekio pokyčio. Būtinųjų sąnaudų elastingumas apskaičiuojamas, kaip atskirų komunalinių atliekų tvarkymo veiklų sąnaudų ir atliekų kiekio procentinio pokyčio santykio suma. Elastingumas parodo kintamųjų sąnaudų dalį visose sąnaudose:
kur:
KVSD – komunalinių atliekų tvarkymo veiklos sąnaudose esančių kintamųjų sąnaudų dalis, proc.;
ΔVSp – atskiros komunalinių atliekų tvarkymo veiklos sąnaudų procentinis pokytis, proc.;
ΔMKA – mišrių komunalinių atliekų kiekio, surinkto iš įmokos mokėtojų ir pristatyto į sąvartyno teritoriją (sąvartyną, apdorojimo įrenginius), metinis procentinis pokytis, proc.;
p – atskirų komunalinių atliekų tvarkymo veiklų indeksas p, kuris kinta nuo 1 iki n, atsižvelgiant į veiklų, į kurias padalyta komunalinių atliekų tvarkymo paslauga, skaičių.
3.3. Pastovioji sąnaudų dalis apskaičiuojama, kaip visų būtinųjų sąnaudų ir kintamųjų sąnaudų dalies skirtumas.
kur:
PVSD –komunalinių atliekų tvarkymo veiklos sąnaudose esančių pastoviųjų sąnaudų dalis, proc.;
KVSD - būtinųjų komunalinių atliekų tvarkymo veiklos sąnaudose esančių kintamųjų sąnaudų dalis, proc.;
4. Atliekų turėtojų kategorijos
Punkto pakeitimai:
Nr. V17E-90, 2020-04-30, paskelbta TAR 2020-04-30, i. k. 2020-09242
4.1. Nekilnojamojo turto savininkai ar įgalioti asmenys apmokestinami atsižvelgiant į jų teisėtai valdomo nekilnojamojo turto objektų tikslinę paskirtį, vadovaujantis Nekilnojamojo turto objektų, kurių savininkas arba įgalioti asmenys privalo mokėti nustatytą rinkliavą arba sudaryti komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos teikimo sutartį, rūšių sąrašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2013 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. D1-150 „Dėl Nekilnojamojo turto objektų, kurių savininkas arba įgalioti asmenys privalo mokėti nustatytą rinkliavą arba sudaryti komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos teikimo sutartį, rūšių sąrašo patvirtinimo“.
4.2. Nekilnojamojo turto objektai, kurių savininkai ar įgalioti asmenys privalo mokėti įmoką, skirstomi į šias kategorijas (Nekilnojamojo turto objektai apibūdinami, vadovaujantis Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2013 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. D1-150 „Dėl Nekilnojamojo turto objektų, kurių savininkas arba įgalioti asmenys privalo mokėti nustatytą rinkliavą arba sudaryti komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos teikimo sutartį, rūšių sąrašo patvirtinimo“):
4.2.21. kiti specialiosios paskirties objektai (policijos, priešgaisrinės ir gelbėjimo tarnybos ir kiti panašios paskirties pastatai);
Papunkčio pakeitimai:
Nr. V17E-90, 2020-04-30, paskelbta TAR 2020-04-30, i. k. 2020-09242
5. ĮMOKOS DEDAMOSIOS
5.1. Apskaičiuota įmoka turi būti dvinarė, t. y. susidedanti iš pastoviosios ir kintamosios dedamųjų.
5.3. Nekilnojamojo turto objektai, kurių negalima priskirti prie 4.2.1–4.2.25 papunkčiuose išvardintų nekilnojamojo turto objektų kategorijų, priskiriami 4.2.26 papunktyje nurodytai kategorijai.
Papunkčio pakeitimai:
Nr. V17E-90, 2020-04-30, paskelbta TAR 2020-04-30, i. k. 2020-09242
5.5. Kintamąją įmokos dalį moka nekilnojamojo turto objektų savininkai arba jų įgalioti asmenys, kuriems teikiama komunalinių atliekų tvarkymo paslauga, išskyrus šios metodikos 5.7 papunktyje nurodytus atvejus.
Papunkčio pakeitimai:
Nr. V17E-90, 2020-04-30, paskelbta TAR 2020-04-30, i. k. 2020-09242
5.6. Nekilnojamojo turto objektų kategorijoms priskirti pastovieji bei kintamieji įmokos administravimo parametrai:
Eil. nr. |
Atliekų turėtojų kategorija |
Pastovusis apmokestinamasis parametras |
Kintamasis apmokestinamasis parametras |
1. |
Butai daugiabučiuose namuose |
NT objekto vienetas |
Gyventojų skaičius |
2. |
Individualūs namai |
NT objekto vienetas |
Naudojamų komunalinių atliekų konteinerių skaičius, tūris (dydis) ir ištuštinimo dažnis |
3. |
Viešbučių paskirties objektai |
NT objekto vienetas |
Naudojamų komunalinių atliekų konteinerių skaičius, tūris (dydis) ir ištuštinimo dažnis |
4. |
Administracinės paskirties objektai |
NT objekto vienetas |
Naudojamų komunalinių atliekų konteinerių skaičius, tūris (dydis) ir ištuštinimo dažnis |
5. |
Prekybos paskirties objektai |
NT objekto vienetas |
Naudojamų komunalinių atliekų konteinerių skaičius, tūris (dydis) ir ištuštinimo dažnis |
6. |
Paslaugų paskirties objektai |
NT objekto vienetas |
Naudojamų komunalinių atliekų konteinerių skaičius, tūris (dydis) ir ištuštinimo dažnis |
7. |
Maitinimo paskirties objektai |
NT objekto vienetas |
Naudojamų komunalinių atliekų konteinerių skaičius, tūris (dydis) ir ištuštinimo dažnis |
8. |
Transporto paskirties objektai |
NT objekto vienetas |
Naudojamų komunalinių atliekų konteinerių skaičius, tūris (dydis) ir ištuštinimo dažnis |
9. |
Garažų paskirties objektai |
NT objekto vienetas |
Naudojamų komunalinių atliekų konteinerių skaičius, tūris (dydis) ir ištuštinimo dažnis |
10. |
Gamybos, pramonės paskirties objektai |
NT objekto vienetas |
Naudojamų komunalinių atliekų konteinerių skaičius, tūris (dydis) ir ištuštinimo dažnis |
11. |
Sandėliavimo paskirties objektai |
NT objekto vienetas |
Naudojamų komunalinių atliekų konteinerių skaičius, tūris (dydis) ir ištuštinimo dažnis |
12. |
Kultūros paskirties objektai |
NT objekto vienetas |
Naudojamų komunalinių atliekų konteinerių skaičius, tūris (dydis) ir ištuštinimo dažnis |
13. |
Mokslo paskirties objektai |
NT objekto vienetas |
Naudojamų komunalinių atliekų konteinerių skaičius, tūris (dydis) ir ištuštinimo dažnis |
14. |
Gydymo paskirties objektai (pastatai) – ligoninės |
NT objekto vienetas |
Naudojamų komunalinių atliekų konteinerių skaičius, tūris (dydis) ir ištuštinimo dažnis |
15. |
Laisvės atėmimo vietų gydymo paskirties objektai |
NT objekto vienetas |
Naudojamų komunalinių atliekų konteinerių skaičius, tūris (dydis) ir ištuštinimo dažnis |
16. |
Kiti gydymo paskirties objektai |
NT objekto vienetas |
Naudojamų komunalinių atliekų konteinerių skaičius, tūris (dydis) ir ištuštinimo dažnis |
17. |
Poilsio paskirties objektai (patalpos) |
NT objekto vienetas |
Naudojamų komunalinių atliekų konteinerių skaičius, tūris (dydis) ir ištuštinimo dažnis |
18. |
Sporto paskirties objektai |
NT objekto vienetas |
Naudojamų komunalinių atliekų konteinerių skaičius, tūris (dydis) ir ištuštinimo dažnis |
19. |
Religinės paskirties objektai |
NT objekto vienetas |
Naudojamų komunalinių atliekų konteinerių skaičius, tūris (dydis) ir ištuštinimo dažnis |
20. |
Specialiosios paskirties objektai – pataisos darbų kolonijos pastatai |
NT objekto vienetas |
Naudojamų komunalinių atliekų konteinerių skaičius, tūris (dydis) ir ištuštinimo dažnis |
21. |
Kiti specialiosios paskirties objektai (policijos, priešgaisrinės ir gelbėjimo tarnybos ir kiti panašios paskirties pastatai) |
NT objekto vienetas |
Naudojamų komunalinių atliekų konteinerių skaičius, tūris (dydis) ir ištuštinimo dažnis |
22. |
Sodų paskirties objektai |
NT objekto vienetas |
Naudojamų komunalinių atliekų konteinerių skaičius, tūris (dydis) ir ištuštinimo dažnis |
23. |
Kitos (fermų) paskirties objektai |
NT objekto vienetas |
Naudojamų komunalinių atliekų konteinerių skaičius, tūris (dydis) ir ištuštinimo dažnis |
24. |
Kitos (ūkio) paskirties objektai |
NT objekto vienetas |
Naudojamų komunalinių atliekų konteinerių skaičius, tūris (dydis) ir ištuštinimo dažnis |
25. |
Kiti poilsio objektai |
NT objekto vienetas |
Naudojamų komunalinių atliekų konteinerių skaičius, tūris (dydis) ir ištuštinimo dažnis |
26. |
Kiti pastatai |
NT objekto vienetas |
Naudojamų komunalinių atliekų konteinerių skaičius, tūris (dydis) ir ištuštinimo dažnis“ |
Papunkčio pakeitimai:
Nr. V17E-90, 2020-04-30, paskelbta TAR 2020-04-30, i. k. 2020-09242
5.7. Vietinės rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. liepos 24 d. nutarimu Nr. 711 „Dėl Vietinės rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo taisyklių patvirtinimo“, nustatytais atvejais kintamosios įmokos dalies nemoka nekilnojamojo turto objektų savininkai arba jų įgalioti asmenys, kai atitinka šias sąlygas:
5.7.1. atskiru prašymu Administratoriui deklaruoja, kad ne trumpesnį kaip 3 mėnesių ir ne ilgesnį kaip vienerių metų laikotarpį nekilnojamojo turto objekte nebus gyvenama arba jame nebus vykdoma ūkinė veikla;
5.7.2. pateikia Administratoriui išvykimą į užsienį ar kitą Lietuvos vietovę ilgesniam kaip vienerių metų laikotarpiui įrodančius dokumentus;
5.7.3. deklaruoja, kad nesinaudos nekilnojamuoju turtu ir kad šio nekilnojamojo turto objekto naudojimosi teisės neperleidžiamos tretiesiems asmenims.
Papildyta papunkčiu:
Nr. V17E-90, 2020-04-30, paskelbta TAR 2020-04-30, i. k. 2020-09242
5.8. Asmenys, siekiantys, kad jiems nebūtų taikomas kintamojo apmokestinamojo parametro įmokos dydis už nuosavybės teise priklausantį nekilnojamojo turto objektą, Administratoriui turi pateikti:
5.8.2. prašyme nurodytą informaciją apie nekilnojamojo turto objekto naudojimą ir ją patvirtinančius dokumentus (pvz., elektros energijos tiekėjo pažymą, seniūnijos pažymą ir pan.);
5.8.3. išvykimą į užsienį ar kitą Lietuvos vietovę įrodančius dokumentus (pvz., gyvenimo / darbo vietos pažymą, nekilnojamojo turto registro pažymos kopiją ir/ar kitą dokumentą);
Papildyta papunkčiu:
Nr. V17E-90, 2020-04-30, paskelbta TAR 2020-04-30, i. k. 2020-09242
5.9. Atliekų tvarkymo organizavimo administratorius, pasibaigus deklaruotam laikotarpiui, patikrina nekilnojamojo turto objektų savininko arba jo įgalioto asmens prašymuose nurodytų sąlygų vykdymą ir, jeigu atliekų turėtojas nepateikia prašyme nurodytų dokumentų arba neįrodo nesinaudojimo nekilnojamuoju turtu fakto, už deklaruotą laikotarpį apskaičiuoja nustatytą įmokos kintamojo apmokestinamojo parametro dydį ir pateikia atliekų turėtojui sąskaitą apmokėti, o už neteisingų duomenų pateikimą atliekų turėtojas privalo sumokėti nepriemoką.
Papildyta papunkčiu:
Nr. V17E-90, 2020-04-30, paskelbta TAR 2020-04-30, i. k. 2020-09242
6. BŪTINŲJŲ SĄNAUDŲ PASKIRSTYMAS SKIRTINGOMS ATLIEKŲ TURĖTOJŲ KATEGORIJOMS
6.1. Pagal Savivaldybėje nustatytas mišrių komunalinių atliekų susidarymo normas kiekvienai nekilnojamojo turto objektų kategorijai įvertinamas per metus susikaupiantis atliekų kiekis.
6.2. Konkrečiai nekilnojamojo turto objektų kategorijai priskiriamas per metus susidarantis mišrių komunalinių atliekų kiekis nustatomas dauginant mišrių komunalinių atliekų susidarymo normą, kuri yra nustatyta atitinkamai nekilnojamojo turto objektų kategorijai, iš mišrių komunalinių atliekų susidarymo normą nusakančių parametrų skaičiaus, priskirto konkrečiai nekilnojamojo turto objektų kategorijai.
(6)
kur:
MKAg – mišrių komunalinių atliekų kiekis, priskiriamas konkrečiai nekilnojamojo turto objektų kategorijai, t.;
Ng – mišrių komunalinių atliekų susidarymo norma, priskiriama konkrečiai nekilnojamojo turto kategorijai, t/Pg;
Pg – mišrių komunalinių atliekų susidarymo normą nusakančių parametrų skaičius, priskirtas konkrečiai nekilnojamojo turto objektų kategorijai;
g – konkreti nekilnojamojo turto objektų kategorija.
6.3. Būtinosios sąnaudos tenkančios konkrečiai nekilnojamojo turto objektų kategorijai apskaičiuojamos dauginant konkrečiai nekilnojamojo turto objektų kategorijai priskiriamą mišrių komunalinių atliekų kiekį iš vienos tonos komunalinių atliekų sutvarkymo kainos:
(7)
kur:
BSg – būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudos, priskirtos konkrečiai nekilnojamojo turto objektų kategorijai, Eur;
MKAg – mišrių komunalinių atliekų kiekis, priskiriamas konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai, t.;
VtK – vienos tonos komunalinių atliekų sutvarkymo kaina, Eur/t;
g – konkreti nekilnojamojo turto objektų kategorija.
6.4. Būtinosios sąnaudos, priskirtos kiekvienai nekilnojamojo turto objektų kategorijai, turi būti perskaičiuojamos ir iš naujo įvertinamos šiais atvejais:
6.5. Būtinosios sąnaudos priskirtos konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai, nustatant dvinarį įmokos dydį, suskirstomos į dvi dalis – pastoviąją ir kintamąją.
6.6. Pastoviosios būtinosios sąnaudos, priskirtos konkrečiai nekilnojamojo turto objektų kategorijai, nustatomos būtinąsias sąnaudas, priskirtas konkrečiai nekilnojamojo turto objektų kategorijai, dauginant iš komunalinių atliekų tvarkymo veiklos sąnaudose esančių pastoviųjų sąnaudų dalies:
kur,
PBSg – pastoviosios būtinosios sąnaudos, priskirtos konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai, Eur;
BSg – būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudos, priskirtos konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai, Eur;
PVSD – komunalinių atliekų tvarkymo veiklos sąnaudose esančių pastoviųjų sąnaudų dalis, proc.;
g – konkreti atliekų turėtojų kategorija.
6.7. Kintamosios būtinosios sąnaudos, priskirtos konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai, nustatomos būtinąsias sąnaudas priskirtas konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai dauginant iš komunalinių atliekų tvarkymo veiklos sąnaudose esančių kintamųjų sąnaudų dalies:
kur,
KBSg – kintamosios būtinosios sąnaudos, priskirtos konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai, Eur
BSg – būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudos, priskirtos konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai, Eur
KVSD – būtinųjų komunalinių atliekų tvarkymo veiklos sąnaudose esančių kintamųjų sąnaudų dalis, proc.
g – konkreti atliekų turėtojų kategorija.
7. ĮMOKOS DYDŽIŲ ATSKIROMS ATLIEKŲ TURĖTOJŲ KATEGORIJOMS NUSTATYMAS
7.1. Įmokos dedamosios atskiroms atliekų turėtojų kategorijoms apskaičiuojamos pagal pasirinktus įmokos administravimo parametrus nurodytus 5.6 punkte.
7.2. Įmokos dedamosios atskiroms nekilnojamojo turto objektų kategorijoms, pagal pasirinktus įmokos administravimo parametrus, skirstomos į pastoviąją ir kintamąją dedamąsias.
7.3. Atskiroms nekilnojamojo turto objektų kategorijoms pastovioji ir kintamoji dedamosios įvertinamos atskirai.
7.4. Įmokos pastovioji dedamoji apskaičiuojama konkrečiai nekilnojamojo turto objektų kategorijai priskirtas pastoviąsias būtinąsias sąnaudas dalinant iš tai nekilnojamojo turto objektų kategorijai priskirtų pastovių administravimo parametrų skaičiaus:
(10)
kur,
PRD – įmokos pastovioji dedamoji taikoma konkrečiai nekilnojamojo turto objektų kategorijai kategorijai, Eur/admin. param.;
PBSg – pastoviosios būtinosios sąnaudos priskirtos konkrečiai nekilnojamojo turto objektų kategorijai, Eur;
PAPg – nekilnojamojo turto objektų kategorijai priskirtų pastoviųjų administravimo parametrų skaičius, m2, gyv. sk., vnt.
g – konkreti atliekų turėtojų kategorija.
7.5. Įmokos kintamoji dedamoji apskaičiuojama konkrečiai nekilnojamojo turto objektų kategorijai priskirtas kintamąsias būtinąsias sąnaudas dalinant iš tai nekilnojamojo turto objektų kategorijai priskirtų kintamųjų administravimo parametrų sumos:
(11)
kur,
KRD – pastovioji įmokos dedamoji taikoma konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai;
KBSg – kintamosios būtinosios sąnaudos, priskirtos konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai, Eur;
KAPg – atliekų turėtojų kategorijai priskirtų kintamųjų administravimo parametrų suma, m3, t, vnt.
g – konkreti atliekų turėtojų kategorija.
8. ĮMOKOS DYDŽIŲ PERSKAIČIAVIMAS
8.1. Remiantis metodika apskaičiuoti įmokos dydžiai teikiami tvirtinti Savivaldybės tarybai, jei:
8.1.1. paaiškėja, kad apskaičiuotos būtinosios sąnaudos – didesnės už praeitų kalendorinių metų įmokos pajamas;
Patvirtinta. Neteko galios nuo 2018-03-01
Priedo naikinimas:
Nr. V17-14, 2018-02-15, paskelbta TAR 2018-02-19, i. k. 2018-02447
Kaišiadorių rajono savivaldybės įmokos už
komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų
ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo metodikos
priedas
(Prašymo forma)
_______________________________________________________________________________________________
(patalpų adresas, nekilnojamojo turto objekto savininko/įgalioto asmens vardas, pavardė)
______________________________________________________________________________________________
(adresas korespondencijai, telefono nr., elektroninio pašto adresas)
Kaišiadorių rajono savivaldybės atliekų
tvarkymo sistemos organizavimo administratoriui
PRAŠYMAS Atleisti nuo VIETINĖS ĮMOKOS kintamoJO APMOKESTINAMOJO PARAMETRO UŽ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMĄ IŠ atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymĄ
20 m. mėn. d.
Vadovaudamasis Vietinės rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. liepos 24 d. nutarimu Nr. 711 „Dėl Vietinės rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo taisyklių patvirtinimo“, 30 punktu, prašau atleisti mane nuo kintamojo apmokestinamojo vietinės įmokos mokėjimo už man nuosavybės teise priklausantį nekilnojamojo turto objektą, esantį adresu: <įrašyti adresą>, Nekilnojamo turto registro išraše pateiktas pastato unikalus Nr. <įrašyti>, nuo 20__m. .................... mėn. ___d. iki 20__ m. .................... mėn. ___d.
Pasibaigus deklaruotam laikotarpiui, įsipareigoju pateikti:
□ dokumentus, įrodančius, kad man nuosavybės teise priklausančiame nekilnojamojo turto objekte nebuvo gyvenama arba jame nebuvo vykdoma ūkinė veikla (elektros energijos tiekėjo pažymą, kad nekilnojamojo turto objekte per prašomą laikotarpį nesunaudota daugiau kaip 45 kWh/3 mėn. elektros energijos);
□ seniūnijos išduotą ir seniūno patvirtintą pažymą, kad asmuo negyveno/nenaudojo nekilnojamojo turto;
□ išvykimą į užsienį ar kitą Lietuvos vietovę įrodančius dokumentus (pvz., gyvenimo/darbo vietos pažymą, Nekilnojamojo turto registro pažymos kopiją ir pan.).
Patvirtinu, kad nurodytame nekilnojamojo turto objekte jokia veikla nevykdoma, negali būti vykdoma ir nebus vykdoma.
Patvirtinu, kad naudojimosi šiuo nekilnojamojo turto objektu teisės neperleidžiamos tretiesiems asmenims.
Patvirtinu, jog prašyme pateikti duomenys yra teisingi, o jiems pasikeitus, pasižadu ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų raštu pranešti apie pasikeitimus.
Leidžiu naudoti savo asmens duomenis ir juos įtraukti į Administratoriaus tvarkomą Atliekų turėtojų registrą.
Esu informuotas, kad Administratorius turi teisę patikrinti prašyme pateiktų duomenų teisingumą, o laiku nepateikęs nesinaudojimo nekilnojamuoju turtu įrodančių dokumentų, privalėsiu sumokėti už deklaruotą laikotarpį apskaičiuotą kintamosios įmokos apmokestinamąjį dydį, numatytą paslaugų teikimo sutarties sąlygose.
(Atliekų turėtojo vardas, pavardė, parašas)
Papildyta priedu:
Nr. V17E-90, 2020-04-30, paskelbta TAR 2020-04-30, i. k. 2020-09242
Pakeitimai:
1.
Kaišiadorių rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. V17-14, 2018-02-15, paskelbta TAR 2018-02-19, i. k. 2018-02447
Dėl Kaišiadorių rajono savivaldybės dvinarės įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžių patvirtinimo
2.
Kaišiadorių rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. V17E-90, 2020-04-30, paskelbta TAR 2020-04-30, i. k. 2020-09242
Dėl Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos 2016 m. gruodžio 22 d. sprendimo Nr. V17-330 „Dėl Kaišiadorių rajono savivaldybės įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo metodikos ir įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio patvirtinimo“ pakeitimo