Suvestinė redakcija nuo 2022-06-01
Įsakymas paskelbtas: TAR 2021-07-23, i. k. 2021-16397
JAUNIMO REIKALŲ DEPARTAMENTO
prie socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL JAUNIMO INFORMACIJOS TINKLO „EURODESK“ KOORDINAVIMO IR ADMINISTRAVIMO PASLAUGAS LIETUVOJE TEIKIANČIŲ ORGANIZACIJŲ VEIKLOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2021-2022 METAIS KONKURSO NUOSTATŲ IR ŠIO KONKURSO KOMISIJOS SUDĖTIES PATVIRTINIMO
2021 m. liepos 23 d. Nr. 2V-131(1.4)
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. A1-302 „Dėl pavedimo Jaunimo reikalų departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos“, pagal kurį Jaunimo reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įgyvendina 1.2.3 priemonę „įgyvendinti Nacionalinės jaunimo politikos 2021 metų veiksmų plano priedo 1.1.1, 1.1.2, 1,1.3, 2.1.1, 2.1.2, 3.1.1, 3.1.2, 3.2.1, 3.2.2, 3.2.3, 4.1.1, 4.1.2, 4.1.3, 4.1.4, 4.2.1, 4.3.1, 5.1.1, 5.1.2, 5.2.1, 5.2.2, 5.2.3, 5.2.4, 5.3.1, 5.3.2 ir 5.4.1. papunkčiuose nurodytas priemones, 2021 m. gegužės 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos Reglamento (ES) Nr. 2021/817, kuriuo nustatoma Sąjungos švietimo bei mokymo, jaunimo ir sporto programa „Erasmus+“ ir panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1288/2013 (toliau – Reglamentas) nuostatomis ir Socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. A1-497 „Dėl 2021–2027 m. Europos Sąjungos švietimo bei mokymo, jaunimo ir sporto programos „Erasmus+“ jaunimo srityje valdymo ir kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo” bei Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2021 m. liepos 22 d. įsakymu Nr.2V-129(1.4) „Dėl jaunimo informacijos tinklo „Eurodesk“ koordinavimo ir administravimo paslaugas Lietuvoje teikiančių organizacijų veiklos projektų finansavimo konkurso organizavimo aprašo patvirtinimo”:
1. Tvirtinu:
1.1. Jaunimo informacijos tinklo „Eurodesk“ koordinavimo ir administravimo paslaugas Lietuvoje teikiančių organizacijų veiklos projektų finansavimo 2021-2022 metais konkurso nuostatus (pridedama).
1.2. Jaunimo informacijos tinklo „Eurodesk“ koordinavimo ir administravimo paslaugas Lietuvoje teikiančių organizacijų veiklos projektų finansavimo 2021-2022 metais konkurso nuostatus komisijos (toliau – Komisija) sudėtį:
Karolina Rekštytė – Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos tarptautinės jaunimo politikos skyriaus vyriausioji specialistė (Komisijos pirmininkė) (jos nesant, Evelina Mikoleiko – Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos tarptautinės jaunimo politikos skyriaus vyriausioji specialistė);
Jolanta Skirmantienė – Užimtumo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Vilniaus Jaunimo užimtumo skyriaus vedėja (Komisijos pirmininkės pavaduotoja) (jos nesant, Diana Skibarienė – Užimtumo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įdarbinimo konsultantė);
Laura Grendienė – Nacionalinės jaunimo reikalų koordinatorių asociacijos prezidentė, Palangos savivaldybės administracijos jaunimo reikalų koordinatorė (jos nesant, Neringa Pulauskienė – Nacionalinės jaunimo reikalų koordinatorių asociacijos valdybos narė, Elektrėnų savivaldybės administracijos jaunimo reikalų koordinatorė);
Rita Andrejeva – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Lygių galimybių, moterų ir vyrų lygybės skyriaus vyriausioji specialistė (jos nesant, Eitvydas Zurba – Lygių galimybių, moterų ir vyrų lygybės skyriaus vyriausiasis specialistas);
Edvinas Ragelskis – Maltos ordino pagalbos tarnybos organizacinės plėtros vadovas (jo nesant, Neringa Sukauskaitė – Maltos ordino pagalbos tarnybos Jaunųjų maltiečių vadovė).
2. Skiriu Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos tarptautinės jaunimo politikos skyriaus Eurodesk vyriausiąją specialistę Sandra Gaučiūtę (jos nesant, Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nacionalinės jaunimo politikos skyriaus vyresnįjį patarėją Darių Grigaliūną) vykdyti Komisijos sekretoriaus funkcijas.
3. Pavedu Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos tarptautinės jaunimo politikos skyriaus Eurodesk vyriausiajai specialistei Sandrai Gaučiūtei skelbti ir organizuoti Jaunimo informacijos tinklo„Eurodesk“ koordinavimo ir administravimo paslaugas Lietuvoje teikiančių organizacijų veiklos projektų finansavimo 2021-2022 metais konkursą.
PATVIRTINTA
Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės
apsaugos ir darbo ministerijos diktoriaus
2021 m. liepos 23 d. įsakymu Nr. 2V-131(1.4)
JAUNIMO INFORMACIJOS TINKLO „EURODESK“ KOORDINAVIMO IR ADMINISTRAVIMO PASLAUGAS LIETUVOJE TEIKIANČIŲ ORGANIZACIJŲ VEIKLOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2021-2022 METAIS KONKURSO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Jaunimo informacijos tinklo „Eurodesk“ koordinavimo ir administravimo paslaugas Lietuvoje teikiančių organizacijų veiklos projektų finansavimo 2021-2022 metais konkurso nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja jaunimo informacijos tinklo „Eurodesk“ koordinavimo ir administravimo paslaugas Lietuvoje teikiančioms organizacijoms reikalavimus projektų turiniui, pareiškėjams, vykdytojams ir projekto dalyviams, paraiškų teikimo Jaunimo informacijos tinklo „Eurodesk“ koordinavimo ir administravimo paslaugas Lietuvoje teikiančių organizacijų veiklos projektų finansavimo 2021-2022 metais konkurso (toliau – Konkursas), paraiškų vertinimo, finansavimo, vykdymo tvarką ir kontrolę.
2. Konkursą organizuoja Jaunimo reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Departamentas). Informacija apie Konkursą viešai skelbiama Departamento interneto svetainėje www.jrd.lt.
3. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti jaunimo informacijos tinklo „Eurodesk“ koordinavimo ir administravimo paslaugas Lietuvoje teikiančių organizacijų veiklos projektus, siekiant užtikrinti kokybišką jaunimo, asmenų dirbančių su jaunimu, nevyriausybinių organizacijų ir įstaigų informavimą apie Europos Sąjungos (toliau – ES) ir nacionalinių fondų programas, ES ir nacionalinius dokumentus ir išteklius, ES ir nacionalines organizacijas, dirbančias jaunimo srityje, jaunimo įsidarbinimo, mokymosi, praktikos, darbo, kelionių, savanorystės galimybes Europoje ir regioninių partnerių tinklo plėtrą bei metodinį palaikymą.
II SKYRIUS
NUOSTATUOSE VARTOJAMOS SĄVOKOS
4. Nuostatuose vartojamos sąvokos:
4.1. bendrinis jaunimo informavimas ir konsultavimas – jaunimo informavimo rūšis, kurios metu jaunam žmogui pateikiama bendro pobūdžio informacija bet kokiu jaunam žmogui aktualiu klausimu, su galimybe jauną žmogų nukreipti į specialistą, konsultuojantį specializuotais klausimais;
4.2. nepriklausomas ekspertas – ekspertinių žinių turintis asmuo, kuris pagal Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, kitų teisės aktų, paslaugų teikimo sutarčių, Komisijos darbo reglamentą ir Konkurso nuostatų nuostatas konkursą organizuojančios įstaigos užsakymu vertina pateiktas paraiškas, su jomis susijusius dokumentus ir pagal kurio išvadas bei rekomendacijas konkursą organizuojanti įstaiga priima sprendimus;
4.3. Eurodesk - Europos jaunimo informacijos tinklas, nemokamai teikiantis paslaugas jaunimui, dirbantiems su jaunimu (mokytojams, jaunimo darbuotojams ir pan.) bei nevyriausybinėms organizacijoms ar įstaigoms, susijusioms su jaunimo veikla visose Eurodesk šalyse partnerėse;
4.4. Eurodesk Lietuva – Lietuvoje veikiančių nacionalinio, regioninių bei vietinių partnerių tinklas, įgyvendinantis Eurodesk veiklas, teikiantis jaunimo informavimo ir konsultavimo apie ES ir nacionalinių fondų programas, ES ir nacionalinius dokumentus ir išteklius, ES ir nacionalines organizacijas, dirbančias jaunimo srityje, jaunimo įsidarbinimo, mokymosi, praktikos, darbo, kelionių, savanorystės galimybes Europoje paslaugas.
4.5. Eurodesk nacionaliniai partneriai - nacionalinės jaunimo agentūros arba organizacijos, dirbančios jaunimo srityje, galinčios teikti Eurodesk paslaugas ir koordinuoti tinklo veiklą visoje šalies teritorijoje.
4.8. paraiška – pagal Konkurso nuostatų 1 priede nustatytą formą užpildytas ir pasirašytas dokumentas, kuris kartu su sąmata (Konkurso nuostatų 2 priedas) ir Atrankos nuostatų 27 punkte nurodytais papildomais dokumentais yra pateikiamas Departamentui, siekiant pretenduoti gauti Konkurso finansavimą projektui vykdyti;
4.9. pareiškėjas – valstybės ar savivaldybės biudžetinė įstaiga arba kitas Lietuvos Respublikoje registruotas juridinis asmuo, veikiantis pagal nevyriausybinių organizacijų plėtrą, asociacijų, labdaros ir paramos fondų, viešųjų įstaigų, tradicinių religinių bendrijų ir bendruomenių veiklą, taip pat savanorišką veiklą reguliuojančius teisės aktus, siekiantis gauti valstybės biudžeto lėšų projektui vykdyti.
4.10. partneris – Eurodesk regioninė atstovybė, kuri projekto vykdymo laikotarpiu planuoja teikti jaunimo informavimo ir konsultavimo paslaugas, prisidėti prie Eurodesk nacionalinio partnerio numatytų veiklų įgyvendinimo. Tarp pareiškėjo ir partnerio turi būti pasirašyta partnerystės deklaracija, užpildyta pagal Nuostatų 2 priedą.
4.11. projektas – pareiškėjo veiklų visuma, apimanti veiklas, skirtas Konkurso tikslui įgyvendinti, vykdyti ir administruoti, finansuojama iš ministerijai skirtų valstybės biudžeto asignavimų (visuma dokumentų, kuriuose nurodomi projekto tikslo aprašyme, veiklų plane numatyti veiksmai, pagrįsti paraiškoje, jos prieduose bei tam tikrose duomenų bazėse esančia informacija, ir tam tikra lėšų suma numatytiems projekto tikslams pasiekti) ir ES paramos finansinių lešų;
4.12. projekto dalyvis – asmuo, kuriam yra skirtas projektas, arba kuris dalyvauja projekte numatytose veiklose (pvz., regioniniai partneriai);
4.14. projekto vykdytojas – pareiškėjas, kuriam Departamento direktoriaus sprendimu skirtos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšos projektui įgyvendinti ir kuris yra pasirašęs valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų naudojimo sutartį (toliau – Sutartis) su Departamentu;
4.15. savanoris – jaunas žmogus, neatlygintinai prisidedantis prie Eurodesk veiklų įgyvendinimo, jaunimo informavimo ir konsultavimo paslaugų teikimo.
4.16. specializuotas jaunimo informavimas ir konsultavimas – jaunimo informavimo rūšis, kurios metu jaunam žmogui pateikiama tam tikros srities informacija, padedanti atsakyti į jaunam žmogui kylančius klausimus konkrečioje srityje (pvz., jaunimo mobilumo programos ES šalyse);
4.17. tinklalapio administravimas – informacijos tinklalapiui rengimas ir skelbimas, kiti informacijos tvarkymo veiksmai, kuriais užtikrinamas jos aktualumas, bei techninė tinklalapio priežiūra;
5. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Jaunimo informavimo ir konsultavimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. spalio 15 d. įsakymu Nr. A1-614 „Dėl darbo su jaunimu gatvėje tvarkos aprašo, mobiliojo darbo su jaunimu tvarkos aprašo, atvirojo darbo su jaunimu tvarkos aprašo, jaunimo informavimo ir konsultavimo tvarkos aprašo ir jaunimo praktinių įgūdžių ugdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Jaunimo informavimo ir konsultavimo tvarkos aprašas) ir Rekomendacijose jaunimo informavimo ir konsultavimo kokybei užtikrinti, patvirtintose Departamento direktoriaus 2019 m. kovo 25 d. įsakymu Nr. 2V-68 (1.4) „Dėl Rekomendacijų jaunimo informavimo ir konsultavimo kokybei užtikrinti patvirtinimo“.
6. Nuostatai parengti vadovaujantis Departamento direktoriaus 2021 m. liepos 22 d. įsakymu Nr. 2V-129(1.4) „Dėl jaunimo informacijos tinklo „Eurodesk“ koordinavimo ir administravimo paslaugas Lietuvoje teikiančių organizacijų veiklos projektų finansavimo konkurso organizavimo aprašo patvirtinimo” patvirtintą Jaunimo informacijos tinklo „Eurodesk“ koordinavimo ir administravimo paslaugas Lietuvoje teikiančių organizacijų veiklos projektų finansavimo konkurso organizavimo aprašą bei atsižvelgiant į Projektų administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų administravimo taisyklės).
III SKYRIUS
PROJEKTŲ FINANSAVIMO DYDIS IR PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS
7. Projektams skiriamos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto (toliau – valstybės biudžetas) ir ES finansinės paramos lėšos:
7.1. didžiausia vienam projektui vieneriems metams galima skirti valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų suma – 46 198 (keturiasdešimt šeši tūkstančiai šimtas devyniasdešimt aštuoni) Eur. Mažiausia vienam projektui vieneriems metams galima skirti valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų suma – 25 000 (dvidešimt penki tūkstančiai) Eur.
Papunkčio pakeitimai:
Nr. 2V-148(1.4), 2022-05-31, paskelbta TAR 2022-05-31, i. k. 2022-11612
7.2. visa Konkursui preliminariai numatyta valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų suma – 46 198 (keturiasdešimt šeši tūkstančiai šimtas devyniasdešimt aštuoni) Eur
Papunkčio pakeitimai:
Nr. 2V-148(1.4), 2022-05-31, paskelbta TAR 2022-05-31, i. k. 2022-11612
IV SKYRIUS
FINANSUOJAMOS VEIKLOS IR REIKALAVIMAI PROJEKTŲ TURINIUI
9. Konkurso būdu finansuojamos veiklos:
9.1. regioninių ir vietinių partnerių susitikimų, mokymų organizavimas ir metodinės pagalbos, aktualios informacijos partneriams teikimas;
9.2. savanorių pritraukimas, parengimas, susitikimų, mokymų organizavimas ir kitos aktualios informacijos teikimas;
9.3. jaunųjų žurnalistų programos parengimas, susitikimų, mokymų organizavimas ir kitos aktualios su programos įgyvendinimu susijusios informacijos teikimas;
9.4. regioninių bei vietinių partnerių tinklo Lietuvoje plėtra ir naujų partnerių metodinis palaikymas;
9.5. nacionalinio jaunimo informacijos tinklalapio administravimas ir informacijos Europos jaunimo portale atnaujinimas ir palaikymas;
10. Projekto turinys privalo atitikti visas šias sąlygas:
10.1. pareiškėjo, projekto vykdytojo planuojamos vykdyti veiklos turi atitikti Nuostatų 9 punkte numatytas visas finansuojamas veiklas;
10.2. įgyvendinant projektą turi būti užtikrinta, kad visose Eurodesk Lietuva partnerių atstovybėse jaunimo informacijos tinklo paslaugos, įskaitant ir teikiamas per „Žinau viską“, Europos jaunimo portalą (informacija pateikiama tinklalapiuose), būtų teikiama remiantis Eurodesk įgyvendinimo principais:
11. Teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių ir religinių renginių bei renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas gali būti tik priemonė projekto tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis projekto tikslas, uždavinys ir rezultatas.
12. Finansavimas projektams neskiriamas, jeigu projektas atitinka bent vieną iš šių punktų:
12.3. kelia grėsmę žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai, moralei, nepagrįstai varžo kitų žmonių teises ir laisves;
12.4. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais kursto tautinę, rasinę, religinę ar socialinę neapykantą, prievartą ir diskriminaciją, išreiškia nepagarbą Lietuvos arba užsienio valstybės simboliams;
12.5. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškia smurto, prievartos, neapykantos, alkoholio, tabako ir psichotropinių medžiagų populiarinimą;
12.6. bet kokiomis kitomis formomis, metodais ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos ir (ar) kitų šalių Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus;
V SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS, PROJEKTŲ VYKDYTOJAMS
14. Konkursui paraišką teikiantys pareiškėjai privalo atitikti visas šias sąlygas:
14.2. pareiškėjas turi ne mažiau kaip 10 (dešimt) projekto partnerių kiekvienoje apskrityje (ne mažiau kaip po 1 (vieną) kiekvienoje apskrityje);
14.4. pareiškėjas paraiškos teikimo dieną nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos viešus duomenis) daugiau nei 150 (vieną šimtą penkiasdešimt) Eur;
14.5. pareiškėjas yra įvykdęs mokesčių, išskyrus valstybinio socialinio draudimo įmokas, mokėjimo įsipareigojimus, viršijančius 10 bazinės socialinės išmokos dydžių;
VI SKYRIUS
PAREIŠKĖJŲ, PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ ĮSIPAREIGOJIMAI
15. Finansavimą gavę, projektų vykdytojai iki 2021 m. gruodžio 31 d. turi pasiekti:
15.1. šiuos esminius kiekybinius rodiklius:
15.1.1. dalyvauti ne mažiau kaip 3 (trijuose) viešinimo renginiuose, informacinėse mugėse, pristatymuose, siekiant didinti „Erasmus+“, Europos solidarumo korpuso, „DiscoverEU“ programų bei Europos jaunimo parlamento žinomumą;
15.1.2. suorganizuoti ne mažiau kaip 2 (du) informacinius renginius, vizitus, muges atokiuose Lietuvos regionuose, didinant „Erasmus+“, Europos solidarumo korpuso, „DiscoverEU“ programų bei Europos jaunimo parlamento žinomumą mažiau galimybių turinčio jaunimo tarpe;
15.1.3. užtikrinti, kad nacionaliniame informavimo tinklalapyje „Žinau viską“ būtų pateikiama ne mažiau kaip 15 (penkiolika) informacinių straipsnių apie jaunimo galimybes per metus;
15.2. šiuos kiekybinius rodiklius:
15.2.1. užtikrinti, kad nacionalinis jaunimo informavimo tinklalapis „Žinau viską“ turėtų ne mažiau kaip 1000 (tūkstantį) informacijos prenumeratorių per metus;
15.2.2. užtikrinti, kad būtų parengta ir išsiųsta ne mažiau kaip 50 (penkiasdešimt) elektroninių naujienlaiškių per metus nacionalinio jaunimo informavimo tinklalapio „Žinau viską“ prenumeratoriams;
15.2.3. suorganizuoti ne mažiau kaip 2 (du) Eurodesk Lietuva tinklo narių nacionalinius susitikimus, mokymus;
15.2.4. suorganizuoti ne mažiau kaip 2 (du) Eurodesk Lietuva jaunųjų žurnalistų programos dalyvių nacionalinius susitikimus, mokymus;
15.2.5. užtikrinti, kad būtų išleistas ne mažiau kaip 1 (vienas) leidinys, skirtas pristatyti jaunimo mobilumo galimybes ES šalyse;
15.3. šiuos kokybinius rodiklius:
15.3.1. užtikrinti, kad vykdytojai, savanoriai, jaunieji žurnalistai gautų kokybišką metodinį palaikymą, nuolat būtų informuojami apie Europos jaunimo politiką, jaunimo galimybes bei darbo su jaunimo įrankius;
15.3.2. nuolat kelti vykdytojų, savanorių, jaunųjų žurnalistų kompetencijas, reikalingas jaunimo informavimo ir konsultavimo teikimui;
15.3.3. užtikrinti Eurodesk naujų regioninių ir vietinių partnerių pritraukimą ir metodinį palaikymą;
15.3.5. sudaryti sąlygas Departamentui jaunimo informavimo tinklalapyje skelbti informaciją iš savo veiklos sričių;
15.3.7. vykdyti visas projekte numatytas veiklas, vadovaujantis Jaunimo informavimo ir konsultavimo tvarkos aprašu ir pagrindiniais Eurodesk veiklos principais;
15.3.8. organizuoti vizitus Eurodesk atstovybėse regionuose, siekiant įvertinti Eurodesk organizavimo kokybę;
16. Finansavimą gavę projektų vykdytojai iki 2022 m. gruodžio 31 d. turi pasiekti:
16.1. šiuos esminius kiekybinius rodiklius:
16.1.1. dalyvauti ne mažiau kaip 3 (trijuose) viešinimo renginiuose, informacinėse mugėse, pristatymuose, siekiant didinti „Erasmus+“, Europos solidarumo korpuso, „DiscoverEU“ programų bei Europos jaunimo parlamento žinomumą;
16.1.2. suorganizuoti ne mažiau kaip 2 (du) informacinius renginius, vizitus, muges atokiuose Lietuvos regionuose, didinant „Erasmus+“, Europos solidarumo korpuso, „DiscoverEU“ programų bei Europos jaunimo parlamento žinomumą mažiau galimybių turinčio jaunimo tarpe;
16.1.3. užtikrinti, kad nacionaliniame informavimo tinklalapyje „Žinau viską“ būtų pateikiama ne mažiau kaip 15 (penkiolika) informacinių straipsnių apie jaunimo galimybes per metus; 16.1.4. užtikrinti, kad būtų suorganizuoti ne mažiau kaip 2 (du) Eurodesk Lietuva tinklo narių nacionaliniai susitikimai, mokymai.
16.2. šiuos kiekybinius rodiklius:
16.2.1.užtikrinti, kad nacionalinis jaunimo informavimo tinklalapis „Žinau viską“ turėtų ne mažiau kaip 1 000 (tūkstantį) informacijos prenumeratorių per metus;
16.2.2. užtikrinti, jog būtų parengta ir išsiųsta ne mažiau kaip 50 (penkiasdešimt) elektroninių naujienlaiškių per metus nacionalinio jaunimo informavimo tinklalapio „Žinau viską“ prenumeratoriams;
16.2.3. suorganizuoti ne mažiau kaip 2 (du) Eurodesk Lietuva tinklo savanorių nacionalinius sutikimus, mokymus;
16.2.4. suorganizuoti ne mažiau kaip 2 (du) Eurodesk Lietuva jaunųjų žurnalistų programos dalyvių nacionalinius susitikimus, mokymus;
16.2.5. užtikrinti, kad būtų išleistas ne mažiau kaip 1 (vienas) leidinys, skirtas pristatyti jaunimo mobilumo galimybes ES šalyse;
16.3. šiuos kokybinius rodiklius:
16.3.1. užtikrinti, kad vykdytojai, savanoriai, jaunieji žurnalistai gautų kokybišką metodinį palaikymą, nuolat būtų informuojami apie Europos jaunimo politiką, jaunimo galimybes bei darbo su jaunimo įrankius;
16.3.3. nuolat kelti vykdytojų, savanorių, jaunųjų žurnalistų kompetencijas, reikalingas jaunimo informavimo ir konsultavimo teikimui;
16.3.4. užtikrinti Eurodesk naujų regioninių ir vietinių partnerių pritraukimą ir metodinį palaikymą;
16.3.6. sudaryti sąlygas Departamentui jaunimo informacijos tinklalapyje skelbti informaciją iš savo veiklos sričių;
16.3.8. vykdyti visas projekte numatytas veiklas, vadovaujantis Jaunimo informavimo ir konsultavimo tvarkos aprašu ir pagrindiniais Eurodesk veiklos principais;
16.3.9. organizuoti vizitus Eurodesk atstovybėse regionuose, siekiant įvertinti Eurodesk organizavimo kokybę;
17. Pareiškėjas, projekto vykdytojas privalo, teikdamas paraišką ir įgyvendindamas projektą, laikytis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų teisinę apsaugą, reikalavimų renkant aktualią informaciją apie projekto dalyvius, jų sąrašus bei kitą aktualią informaciją, ir gavus Departamento prašymą raštu, pateikti šią informaciją Departamentui, jeigu tai neprieštarauja teisės aktams.
18. Pareiškėjas, projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, privalo bendradarbiauti su Departamentu, dalyvauti visuose Departamento organizuojamuose su Konkursu susijusiuose renginiuose.
19. Pareiškėjas, projekto vykdytojas turi viešinti projektą, kad projekto tikslinė (-ės) grupė (-ės) ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, uždavinius, eigą ir rezultatus. Viešindamas projektą, pareiškėjas, projekto vykdytojas turi nepažeisti viešosios tvarkos ir laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos bei nurodyti, kad projektui valstybės biudžeto ir ES finsinės paramos lėšų skyrė Departamentas bei kokiu tikslu ir kiek valstybės biudžeto ir ES finsinės paramos lėšų buvo panaudota vykdant projektą.
VII SKYRIUS
TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
21. Projektams vykdyti skirtos valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus. Finansuojamos tik tinkamos finansuoti projektų vykdymo išlaidos. Jos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga, planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2021 m. sausio 1 d. iki 2021 m. gruodžio 31 d. Pratęsus finansavimą 2022 m. – nuo 2022 m. sausio 1 d. iki 2022 m. gruodžio 31 d., vadovaujantis Nuostatų 61 punktu. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais dokumentais arba jų kopijomis. Projekto vykdytojas paslaugas ar prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus ES finansinės paramos ir valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo.
22. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
22.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 80 (aštuoniasdešimt) procentų nuo visos iš Departamento prašomos bei skirtos valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų sumos):
22.1.1. projekto vadovo ir (ar) asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas;
22.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 3 punkte nurodyto Konkurso tikslo įgyvendinimu ir Nuostatų 9 punkte nurodytų veiklų vykdymu):
22.2.2. prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos:
22.2.2.1. ryšių įrangos ir ryšių paslaugų įsigijimo išlaidos (interneto, fiksuoto ir (ar) mobiliojo ryšio (neviršijant 15 Eur 1 vykdytojui per mėnesį), pašto);
22.2.2.2. transporto išlaikymas (degalai, tepalai, transporto priemonės nuoma be vairuotojo Lietuvoje ir užsienyje) ir transporto paslaugos (lėktuvo, traukinio, autobuso ekonominės klasės ar viešojo transporto bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju Lietuvos Respublikoje ir užsienyje);
22.2.2.3. materialiojo ir nematerialiojo turto nuomos išlaidos (organizacinės technikos, patalpų renginiams nuoma);
22.2.2.4. ekspertų ir konsultantų paslaugų įsigijimo išlaidos (paslaugos, teikiamos pagal autorines, paslaugų sutartis (lektoriai, mokymų vadovai (ne daugiau kaip 40 Eur už 1 val.);
22.2.2.5. kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos, iš jų:
22.2.2.5.1. kitos Nuostatų 21.2.2.1–21.2.2.4 papunkčiuose neišvardytų prekių įsigijimo išlaidos (išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms, priemonėms ir (ar) inventoriui įsigyti (kanceliarinėms, ūkio prekėms, maisto produktams);
22.2.2.5.2. kitos Nuostatų 21.2.2.1– 21.2.2.4 papunkčiuose neišvardytų paslaugų įsigijimo išlaidos, iš jų:
22.2.2.5.2.1. maitinimo paslaugos (ne daugiau kaip 12 (dvylika) Eur 1 (vienam) asmeniui per parą Lietuvos Respublikos teritorijoje; ne daugiau kaip 29 (dvidešimt devyni) Eur 1 (vienam) asmeniui per parą užsienyje);
22.2.2.5.2.2. apgyvendinimo paslaugos (ne daugiau kaip 20 (dvidešimt) Eur 1 (vienam) asmeniui per parą Lietuvos Respublikos teritorijoje; ne daugiau kaip 44 (keturiasdešimt keturi) Eur 1 (vienam) asmeniui per parą užsienyje);
22.2.2.5.2.3. viešinimo paslaugos (lankstinukų gamybos paslaugų, straipsnių spaudoje, televizijos reportažų pirkimas);
23. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
23.1. ilgalaikio materialiojo turto, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 (penki šimtai) Eur ir didesnė, kaip tai reglamentuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarimas Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams patvirtinimo“, įsigijimo išlaidos;
23.2. statinių ir (arba) patalpų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio remonto ir einamojo remonto aplinkos ir teritorijos priežiūros išlaidos;
23.4. išlaidos, susijusios su projekto parengiamuoju etapu, patirtos iki 2020 m. gruodžio 31 d. imtinai. Pratęsus finansavimą 2022 metams netinkamos finansuoti išlaidos nustatomos vadovaujantis Nuostatų 63 punktu.
23.5. išlaidos pareiškėjo, projekto vykdytojo skoloms, nesusijusioms su finansuojamo projekto įgyvendinimu, padengti;
VIII SKYRIUS
PARAIŠKŲ TEIKIMAS KONKURSUI
24. Pareiškėjas Konkursui gali pateikti tik vieną paraišką. Pateikus daugiau negu vieną paraišką, vertinama ta paraiška, kurios pateikimo data yra vėlesnė, bet ne vėlesnė negu Nuostatų 29 punkte nustatytas terminas, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas ne vėliau kaip paskutinę paraiškų pateikimo Departamentui dieną nurodo, kurią paraišką vertinti. Siekiant užtikrinti projektų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pateikus paraišką, paraiškų taisymas, tikslinimas, pildymas ar papildomų dokumentų teikimas pareiškėjo iniciatyva negalimas.
25. Pareiškėjas vienu elektroniniu laišku užpildytą paraiškos formą (Konkurso nuostatų 1 priedas), užpildytą sąmatos formą (Konkurso nuostatų priedas 2) ir Nuostatų 28 punkte nurodytus dokumentus pateikia elektroniniu paštu projektai@jrd.lt. Paraiška ir visi kiti kartu su paraiška privalomi pateikti dokumentai privalo būti pateikti viename pdf faile ar kitu formatu, kurį būtų galima peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga. Pareiškėjas paraišką ir visus kitus kartu su paraiška privalomus pateikti dokumentus gali pateikti naudodamas specialias didelės apimties byloms siųsti pritaikytas programas ir (ar) mainavietes internete, nuorodą pateikdamas elektroniniu paštu projektai@jrd.lt. Paraiška turi būti užpildyta kompiuteriu.
26. Paraiška ir kartu su ja pateikti dokumentai turi būti surašyti lietuvių kalba ir pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas.
27. Konkursui negali būti teikiama paraiška finansuoti projektą, kuri jau yra arba buvo finansuota dalyvaujant kituose Departamento, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Ministerija), Ministerijai pavaldžių įstaigų projektų / programų finansavimo konkursuose.
28. Kartu su paraiška privaloma pateikti elektronines šių dokumentų kopijas:
28.1. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytos deklaracijos užpildytos pagal Konkurso nuostatų 3 priedą.
28.2. partnerystės deklaracijas, užpildytas pagal Konkurso nuostatų 4 priedą, pasirašytas su partneriais, kurie vykdys veiklą ne mažiau kaip 10 (dešimtyje) apskričių (ne mažiau kaip po 1 (vieną) kiekvienoje apskrityje);
28.3. pagrindinio (-ių) projekto vykdytojo (-ų) gyvenimo aprašymą (-us), kuriame (-iuose) turi būti nurodyti: kvalifikacija, patirtis ir gebėjimai, reikalingi planuojamam projektui įgyvendinti, pagrindžiantys duomenys (informacija apie baigtus mokymus, kursus, dalyvavimą seminaruose ir (ar) konferencijose, nurodant išduoto pažymėjimo datą ir numerį);
29. Nuostatai skelbiami Departamento interneto svetainėje ir Teisės aktų registre (www. e-tar.lt). Konkursui paraiška kartu su Nuostatų 28 punkte nurodytais privalomais pateikti dokumentais el. pašto adresu projektai@jrd.lt turi būti pateikta per 30 kalendorinių dienų nuo kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos. Paraiška Konkursui gali būti teikiama iki paskutinės šiame punkte nurodyto termino dienos 23 val. 59 min. (įskaitytinai) Lietuvos Respublikos laiku.
30. Departamentas savo interneto svetainėje paskelbia konkursui pateiktų (gautų) paraiškų sąrašą per 3 (tris) darbo dienas nuo paskutinės paraiškų pateikimo dienos.
31. Paraiškų teikimo klausimais darbo dienomis elektroniniu paštu ir telefonu teikia informaciją ir konsultuoja Departamento projektų ir programų vadovė Sandra Gaučiūtė, elektroninis paštas sandra.gauciute@jrd.lt, tel. 8 673 23464 arba kitas Departamento direktoriaus įsakymu paskirtas už Konkurso organizavimą atsakingas specialistas. Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės projektų pateikimo darbo dienos pabaigos.
IX SKYRIUS
PAREIŠKĖJŲ, PARAIŠKŲ IR PROJEKTŲ VERTINIMAS
33. Paraiškų formalųjį vertinimą ne vėliau nei per 5 darbo dienas nuo paraiškų gavimo dienos įvykdo už konkurso vykdymą Departamento direktoriaus įsakymu paskirtas atsakingas Departamento specialistas vadovaudamasis Atrankos nuostatuose 14.1–14.6 24–28 punktuose nurodytais reikalavimais ir užpildydamas Jaunimo informacijos tinklo „Eurodesk“ koordinavimo ir administravimo paslaugas Lietuvoje teikiančių organizacijų veiklos projektų finansavimo 2021-2022 metais konkursui pateiktos programos formaliųjų kriterijų įvertinimo formą (Konkurso nuostatų 5 priedas).
34. Jei pateikta paraiška neatitinka bent vieno iš Nuostatų 14.1–14.5, 24–28 punktuose keliamų reikalavimų, ji toliau nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas (išskyrus netikslumus, kurie nesudaro esminių kliūčių formaliųjų kriterijų atitikties tinkamumo vertinimui, pavyzdžiui, atsiskaitomosios sąskaitos numerio ar kredito įstaigos rekvizitų, paraiškos surašymo datos, rašybos klaidų ir (ar) dokumentų užsienio kalba vertimo, paraiškos priedų pateikimo kita nei nuostatuose nustatyta forma ir kt.).
35. Projektų turinį ir lėšų planavimą vertina nepriklausomi ekspertai, kuriuos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka atrenka Departamento paskirti asmenys, kurie vadovaujasi Departamento direktoriaus patvirtintu Komisijos darbo reglamentu ir Departamento direktoriaus 2021 m. liepos 22 d. įsakymu Nr. 2V-129(1.4) „Dėl jaunimo informacijos tinklo „Eurodesk“ koordinavimo ir administravimo paslaugas Lietuvoje teikiančių organizacijų veiklos projektų finansavimo konkurso organizavimo aprašo patvirtinimo”. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip du nepriklausomi ekspertai.
36. Nepriklausomi ekspertai parengia išsamų vertinimą pagal nustatytus „Jaunimo informacijos tinklo „Eurodesk“ koordinavimo ir administravimo paslaugas Lietuvoje teikiančių organizacijų veiklos projektų finansavimo 2021-2022 metais konkurso” vertinimo kriterijus, pateiktus paraiškos vertinimo anketos formoje (Konkurso nuostatų priedas 6). Pateiktų paraiškų vertinimus, savo rekomendacijas ir siūlymus nepriklausomi ekspertai pateikia Departamento direktoriaus įsakymu paskirtam atsakingam asmeniui (toliau - Komisijos sekretorius).
37. Už vertinimo dalį, kurioje vertinamas projekto turinys ir lėšų planavimas, daugiausia gali būti skiriama 50 balų vienam projektui. Privaloma surinkti minimali balų suma už projekto turinį ir lėšų planavimą – 24 balai. Projektai, kurie nesurinko nustatytos minimalios balų sumos, yra nefinansuojami.
38. Pareiškėjai reitinguojami pagal dviejų nepriklausomų ekspertų balų vidurkį, skirtą už projekto turinį ir lėšų planavimą. Komisijos sekretorius, gavęs nepriklausomų ekspertų vertinimus ir siūlymus dėl projektų finansavimo, apibendrina nepriklausomų ekspertų vertinimus ir siūlymus dėl projektų finansavimo, parengdamas pareiškėjų ir projektų vertinimo suvestinę, kurioje nurodoma dviejų projektą vertinusių nepriklausomų ekspertų skirtų balų ir siūlomų skirti lėšų vidurkiai. Suvestinę Komisijos sekretorius perduoda Departamento direktoriaus įsakymu sudarytai ir patvirtintai Projektų atrankos komisijai (toliau - Komisija).
39. Komisijos posėdžio metu komisija, atsižvelgdama į nepriklausomų ekspertų vertinimus, išvadas bei argumentuotus siūlymus dėl projektų finansavimo ir įvertinusi Komisijos sekretoriaus projektų vertinimo suvestinėje pateiktus duomenis bei kitą su projektais, jų vertinimu susijusią informaciją, pritaria arba nepritaria nepriklausomų ekspertų skirtų balų vidurkiui siūlomų skirti lėšų sumų vidurkiui.
Jeigu komisija nepritaria dviejų nepriklausomų ekspertų skirtų balų vidurkiui dėl projekto turinio, komisijos sprendimu, projektas perduodamas Komisijos sekretoriui, kuris programą skiria įvertinti trečiajam nepriklausomam ekspertui. Komisijos sekretorius apibendrina trečiojo nepriklausomo eksperto siūlymą dėl projekto įvertinimo, parengia projektų vertinimų suvestinę, nurodydama dviejų iš trijų paraišką vertinusių nepriklausomų ekspertų, kurių skirtų balų skaičius panašiausias, skirtų balų ir siūlomų skirti lėšų sumų vidurkį, ir ją pateikia Komisijai. Komisija, įvertinusi dviejų nepriklausomų ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trečiajam nepriklausomui ekspertui atlikus vertinimą, pritaria arba nepritaria skirtų balų vidurkiui dėl projekto turinio. Jei komisija, įvertinusi nepriklausomų ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trims nepriklausomimes ekspertams atlikus vertinimą, vadovaudamasi Nuostatuose nustatytais kriterijais, nepritaria nepriklausomų ekspertų vertinimui, komisijos protokole vadovaujantis Nuostatuose nustatytais kriterijais fiksuojamas argumentuotas sprendimas nepritarti nepriklausomų ekspertų vertinimui ir paraiškų vertinimas gali būti perduotas komisijos nariams. Komisijos nariai paraiškas vertina, vadovaudamiesi Konkurso 6 priede nustatytais turinio ir lėšų planavimo vertinimo kriterijais. Kiek komisijos narių vertins vieną projektą, projektų paskirstymo komisijos nariams bei komisijos narių atliekamo pakartotinio projektų vertinimo tvarka aprašyta Departamento direktoriaus patvirtintame Komisijos darbo reglamente.
Komisija priima protokolinį sprendimą ir pateikia Departamento direktoriui siūlymus dėl lėšų skyrimo ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo komisijos sprendimo priėmimo. Jei atlikus paraiškų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų, pirmenybė teikiama tam projektui, kurio prašoma valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų suma yra didesnė ir (arba) veiklos vykdymo ar paslaugų teikimo apimtis ar poreikis yra didesnis.
40. Jei projektui įgyvendinti komisija siūlo skirti dalį lėšų, Komisijos sekretorius nedelsdamas, bet ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo komisijos priimto sprendimo, elektroniniu paštu informuoja pareiškėją apie komisijos siūlomų skirti lėšų dydį, nurodo, kokios priemonės (veiklos) ir (ar) išlaidos yra siūlomos finansuoti, taip pat nurodo, kad pareiškėjas turi patvirtinti, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, ir pagal komisijos priimtą protokolinį sprendimą prašo patikslinti sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus.
Kai pareiškėjas sutinka su komisijos siūloma skirti suma, jis per 3 darbo dienas nuo pranešimo elektroniniu paštu gavimo dienos komisijai patvirtina, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, ir, atsižvelgdamas į komisijos rašte pateiktus nurodymus, pateikia patikslintą sąmatą (-as) ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planą (-us).
Komisijai iš pareiškėjo gavus patvirtinimą, kad pareiškėjas sutinka su komisijos siūloma skirti suma ir kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, bei patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo patikslintų sąmatų ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų gavimo dienos šie dokumentai perduodami įvertinti nepriklausomiems ekspertams Nuostatuose, komisijos darbo reglamente nustatyta tvarka. Nepriklausomi Ekspertai įvertina patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus ir perduoda Komisijos sekretoriui, kuris parengia vertinimo suvestinę bei kartu su nepriklausomų ekspertų vertinimo anketomis ją perduoda komisijai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patikslintų sąmatų ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų gavimo dienos. Gavusi nepriklausomų ekspertų vertinimų suvestinę, nepriklausomų ekspertų vertinimo anketas bei vadovaudamasi Nuostatuose nustatytais kriterijais, komisija posėdyje svarsto patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus ir priima sprendimą jiems pritarti arba nepritarti.
Pareiškėjui per šiame punkte nurodytą terminą nepatvirtinus, kad sutinka su komisijos siūloma skirti suma ir (ar) kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte ir Nuostatuose numatytus tikslus, ir (ar) nepatikslinus sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų, laikoma, kad jis nesutinka su komisijos siūloma skirti suma. Jei pareiškėjas nesutinka su komisijos priimtu sprendimu skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų lėšų arba jei komisija nepritaria pareiškėjo patikslintoms sąmatoms ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planams, projektui lėšų neskiriama ir ji įtraukiama į nefinansuotinų projektų sąrašą.
Komisija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patikslintų sąmatų ir veiklų planų gavimo dienos priima sprendimą dėl lėšų skyrimo projektams, kuris yra rekomendacinio pobūdžio, ir ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo posėdžio, kuriame priimtas sprendimas dėl projektų finansavimo pasiūlymų, protokolo pasirašymo ir užregistravimo dienos pateikia Departamento direktoriui pasiūlymą dėl finansavimo skyrimo.
41. Sprendimą dėl lėšų skyrimo projektams, įvertinęs komisijos pasiūlymus ir (ar) nepriklausomų ekspertų išvadas, priima Departamento direktorius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo komisijos pasiūlymų gavimo dienos. Departamento direktoriaus įsakymas dėl Konkurso rezultatų ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo jo pasirašymo dienos yra paskelbiamas Departamento interneto svetainėje www.jrd.lt.
Komisijos sekretorius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Departamento direktoriaus įsakymo dėl Konkurso rezultatų priėmimo dienos raštu informuoja pareiškėjus apie priimtą sprendimą pateikdamas sprendimo dėl lėšų skyrimo išrašą. Pareiškėjai, kurių projektai buvo įrašyti į atmestinų ar nefinansuotinų projektų sąrašą, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant atmetimo ar lėšų neskyrimo priežastis ir sprendimo apskundimo tvarką.
42. Departamentas, skelbdamas Konkurso laimėtojus, paskelbia ir laukiančiųjų sąrašą (rezervinių projektų sąrašą) bei nefinansuotų projektų sąrašą. Laukiančiųjų sąraše esantiems pareiškėjams finansavimas skiriamas, jeigu pareiškėjas, gavęs finansavimą, atsisako skirto finansavimo, nepasirašo Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų naudojimo sutarties (toliau – Sutartis) per Nuostatų 44 punkte nurodytą terminą, pasirašyta Sutartis nutraukiama arba valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšos grąžinamos, arba esant papildomam finansavimui.
X SKYRIUS
VALSTYBĖS BIUDŽETO IR ES FINANSINĖS PARAMOS LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIES PASIRAŠYMAS
43. Pareiškėjas, kuriam yra skirtas finansavimas, Departamento direktoriaus įsakymu patvirtintą Sutartį, kurioje aprašomi pareiškėjo įsipareigojimai, nustatomas finansavimo dydis, finansavimo teikimo terminai, valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų naudojimo, atskaitomybės ir atsakomybės sąlygos, pasirašo su Departamentu.
44. Pareiškėjui, kuriam yra skirtas finansavimas, nesudarius Sutarties per 20 darbo dienų nuo Departamento direktoriaus sprendimo dėl valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų skyrimo projektams priėmimo dienos, Departamento direktoriaus įsakymu paskirto už Konkurso organizavimą atsakingo specialisto siūlymu, Departamento direktoriaus įsakymo dalis dėl valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų skyrimo šiam pareiškėjui pripažįstama netekusia galios.
45. Sutartis su finansavimą gavusiu pareiškėju sudaroma 2021 metams. Valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšos gali būti naudojamos Nuostatų 8 punkte nurodytu laikotarpiu.
46. Laikotarpiu nuo Departamento direktoriaus sprendimo dėl valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų skyrimo projektams priėmimo dienos iki Sutarties pasirašymo, paaiškėjus, kad pareiškėjas nėra atsiskaitęs už 2020 metais iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija gautų lėšų panaudojimą Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų ir (ar) ES lėšų naudojimo sutartyje ir taisyklėse nustatyta tvarka, Departamento paskirtas Komisijos sekretorius nedelsiant informuoja komisiją apie susidariusią situaciją ir organizuoja komisijos posėdį klausimui aptarti arba Departamento direktorius, vadovaudamasis gauta informacija, gali pakeisti savo sprendimą dėl valstybės biudžeto lėšų ir ES finansinės paramos skyrimo pareiškėjui. Tokiu atveju, pareiškėjo patirtos išlaidos iki Sutarties pasirašymo nėra kompensuojamos ar finansuojamos.
XI SKYRIUS
PROJEKTŲ VYKDYMAS IR KONTROLĖ
47. Projektui įgyvendinti einamaisiais metais skirtas ir pervestas, tačiau nepanaudotas valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšas gautas palūkanas projekto vykdytojas privalo grąžinti į Sutarties rekvizituose nurodytą Departamento banko sąskaitą ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. Departamentui nustačius, kad skirtas valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšas projekto vykdytojas panaudojo ne pagal paskirtį, jis privalo nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšas gautas palūkanas grąžinti Departamentui per Departamento nustatytą laikotarpį, bet ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. Negrąžintos valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka. Projekto vykdytojas praranda teisę teikti projektus ir gauti finansavimą pagal visas Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) Departamento programas trejus metus nuo teismo sprendimo, kuriuo Ministerijai, biudžetinėms įstaigoms, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) Departamentui iš projekto vykdytojo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų, įsiteisėjimo dienos.
48. Projekto vykdytojas, kurio projektui yra skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta Sutartis, privalo projektą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2021 m. gruodžio 31 d. Departamentui pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų finansines ataskaitas bei, pirmajam ataskaitinių metų pusmečiui pasibaigus, iki einamųjų metų liepos 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. pusmečio ir metų projekto veiklos ataskaitas, pagal Departamento direktoriaus įsakymu patvirtintas formas. Teikiamos šios ataskaitos:
48.1. biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ir patirtų sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį per ataskaitinius metus);
48.2. išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį per ataskaitinius metus);
48.3. buhalterinės apskaitos dokumentų, patvirtinančių valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų panaudojimą, suvestinė, kurioje turi būti nurodoma valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto vykdymo laikotarpį per ataskaitinius metus);
48.4. veiklų įvykdymo ataskaita (už pirmąjį einamųjų metų pusmetį teikiama iki einamųjų metų liepos 5 d., o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį teikiama iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d.) (Konkurso nuostatų 7 priedas), kurioje turi būti nurodyta:
48.4.1. informacija apie projekto metu įgyvendintas veiklas (taip kaip suformuluotos su paraiška pateiktame veiklų plane) pagal projekto tikslus;
48.4.2. informacija apie Nuostatų 15 ir 16 punktuose išvardytų esminių kiekybinių, kiekybinių ir kokybinių rodiklių pasiekimą ir (ar) išlaikymą;
49. Departamentas tikrina finansuojamų projektų įgyvendinimą, ar laikomasi ir kaip laikomasi Nuostatuose ir Sutartyje projekto vykdytojui numatytų reikalavimų, ir atlieka skirtų valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų panaudojimo ir veiklos vykdymo kontrolę.
50. Departamentui nustačius ar turint pagrįstų įtarimų, kad projekto vykdytojas netinkamai vykdo Nuostatų, Sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, reikalavimus, Departamentas apie tai raštu informuoja projekto vykdytoją ir sustabdo Sutarties vykdymą. Šiuo atveju Departamentas nustato projekto vykdytojui protingą terminą nustatytiems veiklos trūkumams pašalinti. Projekto vykdytojas, pašalinęs nustatytus veiklos trūkumus, raštu informuoja Departamentą apie tolesnį pasirengimą tinkamai vykdyti Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, nustatytus reikalavimus ir kartu pateikia tai patvirtinančius įrodymus. Departamentas, įvertinęs iš projekto vykdytojo gautą informaciją, gali atnaujinti Sutarties vykdymą. Jei projekto vykdytojas per nustatytą terminą nustatytų veiklos trūkumų nepašalina arba per 2 darbo dienas nuo nustatytų veiklos trūkumų pašalinimo dienos neinformuoja Departamento apie pasirengimą tinkamai vykdyti Projektų administravimo taisyklėse, Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, nustatytus reikalavimus, Departamentas privalo vienašališkai nutraukti Sutartį, apie tai projekto vykdytoją įspėjusi prieš 10 darbo dienų.
51. Departamentas nutraukia Sutartį su projekto vykdytoju ir skirtas valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšas projekto vykdytojas privalo grąžinti, kai:
51.1. Departamentas nustato, kad nesilaikoma esminių Nuostatų reikalavimų ir (ar) Sutarties su Departamentu įsipareigojimų, ir (ar) galiojančių teisės aktų, turinčių esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, reikalavimų;
51.2. paaiškėja, kad asmens, turinčio teisę veikti projekto vykdytojo vardu, pasirašytoje deklaracijoje buvo pateikta klaidinanti ar melaginga informacija, projekto vykdytojas įgyja likviduojamo juridinio asmens statusą po Sutarties sudarymo arba sudarius Sutartį įsiteisėja teismo sprendimas, kuriuo Departamentui, Ministerijai, biudžetinėms įstaigoms, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija iš projekto vykdytojo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšos;
51.4. nustatoma, kad skirtos valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšos naudojamos ne pagal paskirtį;
51.5. nustatoma, kad Sutarties 2022 metams pratęsimo atveju projekto vykdytojas pateikė klaidinančią ar melagingą informaciją dėl projekto vykdymo, ar paaiškėja, kad per 2021 metus projekto vykdytojas neįvykdė Nuostatų 15.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių įsipareigojimų, o pratęsus sutartį – Nuostatų 16.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių įsipareigojimų.
51.6. nustatoma, kad pareiškėjas, projekto vykdytojas nėra atsiskaitęs už 2020 metais iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, Departamento gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų ir (ar) Europos Sąjungos lėšų naudojimo sutartyje ir taisyklėse nustatyta tvarka.
51.7. jei dar kitaip netinkamai įgyvendinamas projektas ar sąmoningai nevykdomos projekto veiklos, sąmoningai nesivadovaujama konkurso nuostatuose nustatytais esminiais kriterijais, Departamento direktoriaus įsakymu patvirtinama Sankcijų taikymo komisija, kuri vadovaudamasi Nuostatais, projekto vykdytojo pateikta informacija apie projekto įgyvendinimą ir Departamento direktoriaus už konkurso organizavimą paskirto atsakingo specialisto pateiktais duomenimis bei informacija, susijusia su projekto įgyvendinimu, gali organizuoti posėdį, kurio metu, jei yra galimybė, kviečiami ir projekto vykdytojas ar jo atstovas. Posėdyje svarstomas sankcijų projekto vykdytojui skyrimas. Nustačius, kad projekto vykdytojas pateikė klaidinančią ar melagingą informaciją dėl projekto vykdymo, ar paaiškėjus, kad per 2021 metus (Sutarties pratęsimo atveju per 2022 metus) projekto vykdytojas neįvykdė Nuostatų 15.1 ir 16.1. papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių įsipareigojimų, Sankcijų taikymo komisija gali taikyti šias sankcijas:
51.7.1. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 9 punkte numatytas veiklas, nepasiekė vieno iš Nuostatų 15.1. ir 16.1. papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į Sutarties rekvizituose nurodytą Departamento banko sąskaitą turi grąžinti 25 procentus jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų;
51.7.2. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 9 punkte numatytas veiklas, nepasiekė dviejų iš Nuostatų 15.1. ir 16.2. papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į Sutarties rekvizituose nurodytą Departamento banko sąskaitą turi grąžinti 50 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų;
51.7.3. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 9 punkte numatytas veiklas, nepasiekė trijų iš Nuostatų 15.1. ir 16.2. papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į Sutarties rekvizituose nurodytą Departamento banko sąskaitą turi grąžinti 75 procentus jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų;
51.7.4. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 9 punkte numatytas veiklas, nepasiekė keturių iš Nuostatų 15.1. ir 16.2. papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į Sutarties rekvizituose nurodytą Departamento banko sąskaitą turi grąžinti 100 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų.
52. Projektų vykdytojai gautas valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšas privalo laikyti specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje, įvertindami valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų laikymo, naudojimo ir saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik Sutartyje ir patvirtintoje sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti.
53. Projekto vykdytojas privalo raštu informuoti Departamentą apie projekte numatytų veiklų vykdymo nutraukimą ar sustabdymą. Gavęs tokį pranešimą, Departamentas sustabdo valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų pervedimą projekto vykdytojui projektui įgyvendinti. Projekto vykdytojui pašalinus šiame Nuostatų punkte nurodytas priežastis, atnaujinus projekte numatytų veiklų vykdymą ir apie tai raštu pranešus Departamentui, sustabdytas valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų pervedimas atnaujinamas.
54. Projekto vykdytojas privalo raštu informuoti Departamentą, jei vykdoma ar numatoma vykdyti projekto vykdytojo reorganizacija, ir pateikti dokumentus bei informaciją, pagrindžiančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimantis projekto vykdytojo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.
55. Už informacijos ir su projektu bei jo įgyvendinimu susijusių duomenų tikslumą, teisėtumą, gautų valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą, nepažeisdamas Nuostatų 17 punkte nustatyto reikalavimo, atsako pareiškėjas, projekto vykdytojas. Dokumentus, susijusius su projektu bei jo įgyvendinimu (paraišką, deklaraciją (-as), buhalterinės apskaitos dokumentus, darbo, paslaugų pirkimo ir (ar) teikimo sutartis, ataskaitas ir kt.), projekto vykdytojas privalo tvarkyti ir saugoti dokumentų tvarkymą ir saugojimą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka, taip pat Departamento reikalavimu pateikti Konkursui pateiktų dokumentų bei su projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų (interneto duomenų, pvz. tinklalapio lankytojų srauto, statistinių ataskaitų, momentinių ekrano kopijų ar kitais būdais surinktos informacijos apie suteiktas nuotolines konsultacijas (pvz. konsultacijų ir prisijungusių asmenų skaičių, laiką, trukmę ir pan.)) originalus ir (ar) jų patvirtintas kopijas, viešinimo veiklų rezultatus (publikacijas, vaizdo medžiagos nuorodas) tiek projekto įgyvendinimo metu, tiek 24 (dvidešimt keturis) mėnesius po projekto įgyvendinimo pabaigos (po 2022 m. gruodžio 31 d.).
XII SKYRIUS
FINANSAVIMO PRATĘSIMAS
56. Tinkamai įgyvendinus projektą 2021 metais, Sutartis gali būti pratęsta 2022 metams, bet ne ilgiau kaip iki 2022 m. gruodžio 31 d. Siekdamas pratęsti Sutartį, projekto vykdytojas iki 2021 m. lapkričio 15 d. el. paštu sandra.gauciute@jrd.lt turi pateikti:
57. Prireikus Departamentas gali paprašyti projekto vykdytoją per ne trumpesnį kaip 3 darbo dienų terminą nuo prašymo gavimo dienos pateikti papildomus dokumentus arba pateiktų dokumentų originalus.
58. Prašymą pratęsti projekto finansavimą svarsto Departamentas. Departamentas susipažįsta su projekto vykdytojo prašymu pratęsti finansavimą (Konkurso nuostatų 8 priedas) ir remdamasis šiuo prašymu, Departamentas sprendžia, ar projektas įgyvendintas ir valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšos panaudotos tinkamai, Departamento direktoriaus įsakymu paskirtas už Konkurso organizavimą atsakingas specialistas, Departamento direktoriui pateikia motyvuotą siūlymą pratęsti arba nepratęsti projekto finansavimą 2022 metams.
Departamento už konkurso organizavimą paskirtas specialistas, gavęs metinę veiklos ataskaitą ir nustatęs, kad projekto vykdytojas nepasiekė Nuostatų 14.1 papunktyje nustatytų esminių kiekybinių rodiklių, numatytų pasiekti iki 2021 m. gruodžio 31 d., Departamento direktoriui pateikia motyvuotą siūlymą svarstyti nutraukti Sutartį, sudarytą 2022 metų laikotarpiui (tuo atveju, jei Sutartis dėl projekto finansavimo 2022 metais jau yra sudaryta), arba stabdo Sutarties 2022 metams sudarymo procesą ir teikia Departamento direktoriui siūlymą nepratęsti projekto finansavimo 2022 metams (tuo atveju, jei Sutartis dėl projekto finansavimo 2022 metams dar nėra sudaryta).
59. Sprendimą pratęsti arba nepratęsti finansavimą 2022 metams per 5 darbo dienas nuo Departamento direktoriaus įsakymu paskirto už Konkurso organizavimą atsakingo specialisto siūlymo pateikimo dienos priima Departamento direktorius, įvertinęs atsakingo specialisto siūlymą, pateiktą vadovaujantis Nuostatų 58 punkto 1 pastraipa.
60. Pratęsus projekto finansavimą, nauja Sutartis arba papildomas susitarimas dėl jau sudarytos Sutarties pakeitimo su projekto vykdytoju pasirašomas per 10 darbo dienų nuo Departamento direktoriaus įsakymo dėl finansavimo pratęsimo priėmimo dienos, tačiau naujoje Sutartyje arba papildomame susitarime dėl jau sudarytos Sutarties pakeitimo turi būti numatyta, kad nauja Sutartis arba papildomas susitarimas dėl jau sudarytos Sutarties pakeitimo įsigalioja nuo 2022 m. sausio 20 d., jei projekto vykdytojas pasiekė visus Nuostatų 15.1 papunktyje nustatytus esminius kiekybinius rodiklius, numatytus pasiekti iki 2021 m. gruodžio 31 d.
61. Valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšos, skirtos projektui įgyvendinti 2022 metais, gali būti naudojamos nuo 2022 m. sausio 1 d. iki 2022 m. gruodžio 31 d. Jeigu Sutartis dėl pratęsto finansavimo 2022 metais nepasirašoma arba yra nutraukiama, kaip tai nurodyta Nuostatų 58 punkto 2 pastraipoje, vykdant projekto veiklas 2022 metais projekto vykdytojo patirtos ar apmokėtos išlaidos nėra finansuojamos ar kompensuojamos.
XIII SKYRIUS
PROJEKTŲ IŠLAIDŲ SĄMATŲ IR VEIKLŲ PLANŲ TIKSLINIMAS
63. Norėdamas patikslinti projekto išlaidų sąmatą, projekto vykdytojas raštu (el.laišku) turi pateikti Departamentui pagrįstą prašymą tikslinti projekto išlaidų sąmatą kartu pateikdamas išlaidų sąmatos lyginamąjį variantą. Departamentas, išnagrinėjęs projekto vykdytojo prašymą, per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos, priima sprendimą dėl išlaidų sąmatos tikslinimo ir apie tai raštu informuoja projekto vykdytoją bei pasirašo susitarimą dėl išlaidų sąmatos pakeitimo.
64. Prašymai tikslinti projekto išlaidų sąmatą Departamentui teikiami vieną kartą per ketvirtį, bet ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tik dėl dar nepatirtų išlaidų tikslinimo, išskyrus tinkamų finansuoti išlaidų sumažėjimo atvejus.
65. Jeigu tikslinama projekto išlaidų sąmata keičia projekto vykdytojo projekto veiklų planą (pvz., nesuorganizuotų mokymų, renginio lėšų perskirstymas kitoms veikloms), projekto vykdytojas privalo suderinti veiklų plano keitimą su Departamentų Nuostatų 66–67 punktuose nustatyta tvarka. Departamentas gavęs prašymą tikslinti projekto išlaidų sąmatą ir nustatęs, kad projekto išlaidų sąmatos pakeitimas pakeis projekto vykdytojo projekto veiklų planą, turi informuoti projekto vykdytoją – apie Nuostatų 65–66 punktuose nustatytą projekto veiklų plano keitimo tvarką.
66. Projekto veiklų planas tikslinamas pateikiant prašymą elektroniniu paštu Departamentui. Norėdamas patikslinti projekto veiklų planą, projekto vykdytojas turi pateikti Departamentui pagrįstą prašymą tikslinti projekto veiklų planą, kartu pateikdamas projekto veiklų plano lyginamąjį variantą. Departamento direktoriaus įsakymu už konkurso organizavimą paskirtas atsakingas specialistas, išnagrinėjęs projekto vykdytojo prašymą, per 5 darbo dienas priima sprendimą dėl veiklų plano tikslinimo ir elektroniniu paštu apie sprendimą informuoja projekto vykdytoją.
67. Prašymai tikslinti projekto veiklų planą Departamentui gali būti teikiami iki 2021 m. gruodžio 1 d., pratęsus finansavimą 2022 metams prašymai tikslinti projekto veiklų planą Departamentui gali būti teikiami iki 2022 m. gruodžio 1 d. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tik dėl dar neįvykdytų (nepradėtų vykdyti) veiklų tikslinimo.
XIV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
68. Departamentas tvarko fizinių ir juridinių asmenų duomenis Lietuvos Respublikoje galiojančių teisės aktų nustatyta tvarka.
69. Departamentas neatsako, jei dėl pareiškėjo, projekto vykdytojo projekte (paraiškoje ir (arba) Sutartyje) nurodytų klaidingų duomenų ryšiams palaikyti (adreso korespondencijai, telefono numerio, elektroninio pašto adreso ir kt.) pareiškėjo, projekto vykdytojo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju, projekto vykdytoju negalima susisiekti kitu būdu. Pareiškėjas, projekto vykdytojas per 10 darbo dienų privalo informuoti Departamento atstovus apie pasikeitusius pareiškėjo, projekto vykdytojo kontaktinius duomenis.
70. Departamento direktoriaus sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios atsižvelgiant į pareiškėjo pateiktą metinę atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) tinkamą valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų panaudojimą ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis skiriami Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ar ES finansinės paramos asignavimai atitinkamam konkursui, taip pat Departamentui arba teismui patenkinus pareiškėjo projekto vykdytojo skundą ir pakartotinai Projektų administravimo taisyklėse ir (ar) Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo, projekto vykdytojo paraišką.
71. Jei ne dėl projekto vykdytojo veiksmų atsirado nenumatytų, Nuostatuose nenustatytų aplinkybių, dėl kurių projekto vykdytojui nepakanka skirtų valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų numatytoms projekto veikloms įvykdyti, kad būtų pasiekti projekto vertinimo metu suplanuoti rodikliai, ar projekto vykdytojas turi vykdyti papildomas, projekte nenumatytas veiklas, kad būtų pasiekti projekto vertinimo metu suplanuoti rodikliai ar papildomi rezultatai, projektui vykdytojui gali būti skiriamos papildomos valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšos.
Šios valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšos skiriamos esant motyvuotam projekto vykdytojo prašymui.
Šiame Nuostatų punkte nurodytą projekto vykdytojo prašymą Komisija išnagrinėja ne vėliau kaip per 3 darbo dienas ir pateikia pasiūlymą Departamento direktoriui dėl papildomų valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų skyrimo.
Sprendimą dėl papildomų valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų pareiškėjams, projekto vykdytojams skyrimo Departamento direktorius priima per 3 darbo dienas nuo Komisijos pasiūlymo gavimo dienos.
72. Jei ne dėl projekto vykdytojo veiksmų atsirado nenumatytų, Nuostatuose nenustatytų aplinkybių, dėl kurių projekto vykdytojas negali vykdyti projekte numatytų veiklų, kad būtų pasiekti projekto vertinimo metu suplanuoti rodikliai, ar projekto vykdytojas turi vykdyti papildomas, projekte nenumatytas veiklas, kad būtų pasiekti projekto vertinimo metu suplanuoti rodikliai ar papildomi rezultatai, projekto vykdytojas gali keisti veiklas, jų įgyvendinimo terminus ar jų įgyvendinimo būdus (veiklas vykdyti pasitelkiant nuotolines ar bekontaktes priemones).
Veiklos ir (ar) jų įgyvendinimo priemonės gali būti keičiamos esant motyvuotam projekto vykdytojo prašymui.
Šiame Nuostatų punkte nurodytą projekto vykdytojo prašymą Komisija išnagrinėja ne vėliau kaip per 3 darbo dienas ir pateikia pasiūlymą Departamento direktoriui.
Sprendimą dėl veiklos ir (ar) jų įgyvendinimo priemonių keitimo Departamento direktorius priima per 3 darbo dienos nuo Komisijos pasiūlymo gavimo dienos.
73. Pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis skiriami valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos asignavimai atitinkamam konkursui, bendra Konkursui skirta valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų suma bei didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų suma gali būti pakeista atskiru Departamento direktoriaus įsakymu.
Pakeitimai:
1.
Jaunimo reikalų agentūra, Įsakymas
Nr. 2V-148(1.4), 2022-05-31, paskelbta TAR 2022-05-31, i. k. 2022-11612
Dėl Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2021 m. liepos 23 d. įsakymo Nr. 2V-131(1.4) „Dėl Jaunimo informacijos tinklo „Eurodesk“ koordinavimo ir administravimo paslaugas Lietuvoje teikiančių organizacijų veiklos projektų finansavimo 2021-2022 metais konkurso nuostatų ir šio konkurso komisijos sudėties patvirtinimo“ pakeitimo