Suvestinė redakcija nuo 2020-12-04
Įsakymas paskelbtas: TAR 2018-04-24, i. k. 2018-06472
VALSTYBĖS DOKUMENTŲ
TECHNOLOGINĖS APSAUGOS TARNYBOS
PRIE FINANSŲ MINISTERIJOS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL įmonių, turinčių saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų gamybos licencijas, planinių ir neplaninių patikrinimų taisyklių patvirtinimo
2018 m. balandžio 16 d. Nr. 1-61
Vilnius
Vadovaudamasis Darbo uždarojo režimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2003 m. lapkričio 6 d. įsakymu Nr. 1K-269 „Dėl Darbo uždarojo režimo sąlygomis taisyklių patvirtinimo“:
1. Tvirtinu Įmonių, turinčių saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų gamybos licencijas, planinių ir neplaninių patikrinimų taisykles (pridedama).
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos prie Finansų ministerijos direktoriaus 2012 m. balandžio 27 d. įsakymą Nr. 1-70 „Dėl Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos prie Finansų ministerijos atliekamų įmonių, turinčių saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų gamybos licencijas, planinių ir neplaninių patikrinimų taisyklių tvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos prie Finansų ministerijos direktoriaus 2018 m. balandžio 16 d. įsakymu Nr. 1-61 (Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos prie Finansų ministerijos direktoriaus
2020 m. lapkričio 23 d. įsakymo Nr. 1-145 redakcija)
ĮMONIŲ, TURINČIŲ SAUGIŲJŲ DOKUMENTŲ IR SAUGIŲJŲ DOKUMENTŲ BLANKŲ GAMYBOS LICENCIJAS, PLANINIŲ IR NEPLANINIŲ PATIKRINIMŲ TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Įmonių, turinčių saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų gamybos licencijas, planinių ir neplaninių patikrinimų taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos prie Finansų ministerijos (toliau – Tarnyba) atliekamus įmonių, turinčių saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų gamybos licencijas, (toliau – įmonė) planinius ir neplaninius patikrinimus ir jų įforminimą.
2. Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų gamybos įstatyme, Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų gamybos licencijavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 16 d. nutarimu Nr. 1615 „Dėl Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų gamybos licencijavimo taisyklių patvirtinimo“, Darbo uždarojo režimo sąlygomis taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2003 m. lapkričio 6 d. įsakymu Nr. 1K-269 „Dėl Darbo uždarojo režimo sąlygomis taisyklių patvirtinimo“, vartojamas sąvokas.
II SKYRIUS
PLANINIŲ IR NEPLANINIŲ PATIKRINIMŲ ATLIKIMO PAGRINDAI IR TERMINAI
4. Patikrinimai atliekami vadovaujantis minimalios ir proporcingos priežiūros naštos, nediskriminavimo, planavimo, viešumo, rizikos vertinimo, metodinės pagalbos teikimo principais.
6. Planinių patikrinimų pirminis tikslas – informacijos apie įmonių vykdomą saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų gamybą (toliau – gamyba) vertinimas ir metodinės pagalbos licencijuojamos veiklos sąlygų laikymosi klausimais teikimas.
7. Po saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų gamybos licencijos (toliau – licencija) išdavimo pirmus 6 mėnesius planiniai įmonės patikrinimai neatliekami.
8. Planiniai patikrinimai atliekami vadovaujantis Tarnybos direktoriaus patvirtintu patikrinimų planu, į kurį įmonės įtraukiamos įvertinus jų veiklos riziką pagal rizikos vertinimo kriterijus. Įmonių priskyrimo rizikos grupei tvarką tvirtina Tarnybos direktorius.
9. Planinių patikrinimų atlikimo periodiškumas nustatomas atsižvelgiant į įmonių priskyrimą atitinkamai rizikos grupei. Patikrinimų plano keitimas galimas tik tuo atveju, kai yra motyvuotas Tarnybos direktoriaus sprendimas.
10. Patikrinimų planas ir jo pakeitimai skelbiami Tarnybos interneto svetainėje ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po patikrinimų plano patvirtinimo ar jo pakeitimo.
11. Likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki planinio patikrinimo pradžios, Tarnyba raštu informuoja įmonę apie numatomą vykdyti patikrinimą, nurodydama patikrinimo pagrindą, terminą, dalyką, ir pateikia preliminarų dokumentų, kuriuos turės pateikti įmonė, sąrašą.
12. Gavus įmonės motyvuotą prašymą pakeisti tikrinimo laiką arba atsiradus objektyvių aplinkybių, dėl kurių nėra galimybių planuotu laiku atlikti patikrinimą, numatyto tikrinimo laikas gali būti pakeistas. Apie pasikeitusį tikrinimo laiką įmonė nedelsiant informuojama raštu.
13. Planinio patikrinimo trukmė nustatoma priklausomai nuo įmonės per tikrinamąjį laikotarpį gautų užsakymų gaminti saugiuosius dokumentus ar saugiuosius dokumentų blankus skaičiaus. Patikrinimas negali trukti ilgiau nei 5 darbo dienas.
14. Neplaniniai įmonės patikrinimai atliekami šiais pagrindais:
14.1. gavus kito kompetentingo viešojo administravimo subjekto rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti įmonės licencijuojamos veiklos sąlygų laikymosi patikrinimą;
14.2. įvertinus Tarnybos turimą informaciją arba gavus skundą dėl įmonės veiksmų ar neveikimo ir kilus įtarimų dėl įmonės veiklos, kuri gali prieštarauti teisės aktų, reglamentuojančių gamybą, reikalavimams;
14.3. siekiant įsitikinti, kad buvo pašalinti įmonės ankstesnio licencijuojamos veiklos sąlygų laikymosi patikrinimo metu nustatyti teisės aktų pažeidimai ir įgyvendinti Tarnybos nurodymai;
III SKYRIUS
PLANINIŲ IR NEPLANINIŲ PATIKRINIMŲ ATLIKIMAS IR REZULTATŲ ĮFORMINIMAS
17. Įmonės licencijuojamos veiklos sąlygų laikymosi patikrinimas atliekamas Tarnybos atstovui turint Tarnybos direktoriaus ar jo įgalioto asmens pavedimą ir asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Su pavedimu pasirašytinai supažindinamas tikrinamos įmonės vadovas arba jo įgaliotas asmuo.
18. Tarnybos direktorius ar jo įgaliotas asmuo Tarnybos atstovus atlikti patikrinimą skiria atsižvelgdamas į tikrinimo sudėtingumą, tikrinimo mastą ar kitas aplinkybes ir nepažeisdamas rotacijos principo.
19. Tarnybos direktorius ar jo įgaliotas asmuo pavedimu gali paskirti kitą Tarnybos atstovą atlikti patikrinimą, kai paaiškėja aplinkybių, galinčių sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą ar atsiranda objektyvių priežasčių, kai Tarnybos atstovas negali atlikti patikrinimo.
20. Tikrinimo laikas gali būti pratęstas, jei:
21. Planinio patikrinimo metu Tarnybos atstovai tikrina, ar įmonė laikosi reikalavimų, išvardytų Planinio patikrinimo akte (kontroliniame klausimyne).
22. Planinio patikrinimo metu pildoma Įmonės licencijuojamos veiklos sąlygų laikymosi tikrinimo duomenų suvestinė (1 priedas), kuri pridedama prie patikrinimo akto.
23. Nustačius teisės aktų pažeidimą, kuris vertinamas kaip mažareikšmis ir kurį galima ištaisyti nedelsiant patikrinimo metu, įmonei pareiškiama žodinė pastaba, apie tai pažymint patikrinimo akte. Tais atvejais, kai mažareikšmio pažeidimo nedelsiant ištaisyti negalima, įmonei pateikiamas rašytinis nurodymas pašalinti pažeidimą ir nustatomas protingas pažeidimo pašalinimo terminas, kuris gali būti pratęstas vieną kartą. Mažareikšmių pažeidimų sąrašą tvirtina Tarnybos direktorius.
24. Atlikus planinį patikrinimą surašomas Planinio patikrinimo aktas, neplaninį patikrinimą – Neplaninio patikrinimo aktas, kurių formas tvirtina Tarnybos direktorius.
25. Tikrinime dalyvaujantys įmonės atstovai gali teikti žodines ir rašytines pastabas dėl tikrinamojo dalyko. Patikrinimą atliekantis Tarnybos atstovas gautas rašytines pastabas prideda prie patikrinimo akto ir apie tai pažymi patikrinimo akte.
26. Į planinį patikrinimą įtrauktai įmonei, kuri per tikrinamąjį laikotarpį licencijuojamos veiklos nevykdė, gali būti pateiktas klausimynas (2 priedas), kurį įmonė užpildžiusi pateikia Tarnybai. Įvertinusi įmonės pateiktą informaciją, Tarnyba priima sprendimą dėl tikslingumo atlikti patikrinimą įmonės patalpose.
IV SKYRIUS
PATIKRINIMUS ATLIEKANČIŲ TARNYBOS ATSTOVŲ TEISĖS IR PAREIGOS
27. Patikrinimo metu Tarnybos atstovai turi teisę:
27.2. tikrinti visus dokumentus, susijusius su saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų gamyba;
27.3. gauti iš įmonių informaciją, su tikrinimo dalyku susijusių dokumentų kopijas bei rašytinius paaiškinimus dėl tikrinamojo dalyko;
27.4. įpareigoti įmonę pašalinti nustatytus licencijuojamos veiklos sąlygų laikymosi mažareikšmius pažeidimus ir (arba) jų atsiradimo priežastis;
28. Patikrinimo metu Tarnybos atstovai privalo:
28.1. bendradarbiauti su įmonės atstovais ir teikti konsultacijas Tarnybos kompetencijos klausimais bei įgyvendinti kitas prevencinio pobūdžio priemones;
28.2. tinkamai atlikti patikrinimus pavedimuose nurodytu laiku ir apimtimi; patikrinimo rezultatus įforminti patikrinimo aktu;
28.3. būti objektyvūs ir sąžiningi, patikrinimo metu viešai nevertinti numatomų patikrinimo rezultatų;
28.4. nusišalinti nuo patikrinimo atlikimo, jeigu paaiškėja, kad yra priežasčių, galinčių sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą;
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
29. Tarnyba įgyvendina prevencines priemones, skirtas užkirsti kelią galimiems teisės aktų pažeidimams, poveikio priemones (licencijos galiojimo sustabdymas, licencijos galiojimo panaikinimas) taikydama tik kaip kraštutinę priemonę, kai priežiūros tikslų negalima pasiekti kitu būdu.
30. Patikrinimų dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.
Priedo pakeitimai:
Nr. 1-145, 2020-11-23, paskelbta TAR 2020-12-03, i. k. 2020-26059
Įmonių, turinčių saugiųjų dokumentų ir
saugiųjų dokumentų blankų gamybos
licencijas, planinių ir neplaninių patikrinimų taisyklių
1 priedas
_____________________ LICENCIJUOJAMOS VEIKLOS SĄLYGŲ LAIKYMOSI TIKRINIMO
(įmonės pavadinimas) DUOMENŲ SUVESTINĖ UŽ LAIKOTARPĮ
NUO ___________ IKI ___________
|
|
|
|
|
||
Eil. Nr. |
Tikrinimo dalykas |
Patikrinta |
||||
1 |
Užsakymo eilės numeris |
|
||||
2 |
SD ar SDB1 identifikavimo kodas |
|
||||
3 |
Sutarties su užsakovu sudarymo data |
|
||||
4 |
Užsakymo priėmimo data |
|
||||
5 |
Pranešimo Tarnybai2 apie gautą užsakymą data (per 3 d. d. nuo užsakymo gavimo dienos) |
|
||||
6 |
Užsakytas SD ar SDB kiekis |
|
||||
7 |
Etalono patvirtinimo data ir etalono tvirtinimo akto Nr. (Tarnybos duomenys) |
|
||||
8 |
Pavyzdžių pateikimo Tarnybai data (per 15 d. d. nuo etalono patvirtinimo datos) (Tarnybos duomenys) |
|
||||
9 |
Grafinių projektų skaitmeninėse laikmenose grąžinimo Tarnybai data (per 15 d. d. nuo etalono patvirtinimo arba blanko metrikos pakeitimo datos) (Tarnybos duomenys) |
|
||||
10 |
Kokybės tikrinimo akto data |
|
||||
11 |
Kokybės tikrinimo metu nustatytų neatitinkančių etalono gaminių kiekis |
|
||||
12 |
Pranešimo apie užsakymo įvykdymą data (per 5 d. d. nuo užsakymo įvykdymo dienos) (Tarnybos duomenys) |
|
||||
13 |
Ataskaitos3 pateikimo data (per 5 d. d. nuo užsakymo įvykdymo dienos) |
|
||||
14 |
Serija (Tarnybos duomenys) |
|
||||
15 |
Numeracija nuo |
|
||||
16 |
Numeracija iki |
|
||||
17 |
Skirtumas, gautas iš 16 eil. duomenų atėmus 15 eil. duomenis |
|
||||
18 |
Serija (Užsakymų knygos4 duomenys) |
|
||||
19 |
Numeracija nuo |
|
||||
20 |
Numeracija iki |
|
||||
21 |
Skirtumas, gautas iš 20 eil. duomenų atėmus 19 eil. duomenis |
|
||||
22 |
Numeravimo data (Registracijos žurnale5) |
|
||||
23 |
Serija (Registracijos žurnalo duomenys) |
|
||||
24 |
Numeracija nuo |
|
||||
25 |
Numeracija iki |
|
||||
26 |
Sunumeruotų SD ar SDB kiekis gautas iš 25 eil. duomenų atėmus 24 eil. duomenis) |
|
||||
27 |
Skirtumas, gautas iš 26 eil. duomenų atėmus 17 eil. duomenis |
|
||||
______________________ _______________ ______________________
(Tarnybos atstovo pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
1 Saugieji dokumentai ir saugieji dokumentų blankai.
2 Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnyba prie Finansų ministerijos.
3 Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų, sunaudotų specialiųjų medžiagų, ruošinių ir broko ataskaita.
4 Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų užsakymų knyga.
5 Numerių intervalo suteikimo registracijos žurnalas.
______________________
Priedo pakeitimai:
Nr. 1-145, 2020-11-23, paskelbta TAR 2020-12-03, i. k. 2020-26059
Įmonių, turinčių saugiųjų dokumentų ir saugiųjų
dokumentų blankų gamybos licencijas, planinių ir
neplaninių patikrinimų taisyklių
2 priedas
___________________________ (įmonės pavadinimas, kodas, adresas)
LICENCIJUOJAMOS VEIKLOS SĄLYGŲ LAIKYMOSI KLAUSIMYNAS
|
______________________Nr. _____ (data) ______________________________ (vieta)
|
Įmonės įgaliotas atstovas (-ai) (pareigos, vardas (-ai), pavardė (-ės)), kontaktai (elektroninis paštas, telefono numeris
|
Laikotarpis už kurį teikiama informacija apie licencijuojamą veiklą
|
Eil. Nr. |
Teiktina informacija |
Taip / Ne / Nebuvo |
Pastabos |
1. |
Įmonėje yra paskirti asmenys atsakingi už informacijos, susijusios su saugiųjų dokumentų ar saugiųjų dokumentų blankų (toliau – SD ar SDB) gamyba, specialiųjų medžiagų apskaita, įslaptintos informacijos administravimu, teikimą (2; 63p.) |
|
|
2. |
Atsakingų asmenų sąrašas pateiktas Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybai prie Finansų ministerijos (toliau – Tarnyba) (2; 63p.) |
|
|
3. |
Uždarojo režimo sąlygomis privalomų pildyti žurnalų* lapai sunumeruoti, įrišti, užantspauduoti gamintojo ir Tarnybos antspaudais (2; 65 p.) |
|
|
4. |
Įmonė per tikrinamąjį laikotarpį dalyvavo konkurse (-uose) gaminti SD ar SDB |
|
|
5. |
Įmonė sudarė sutartį su užsakovu dėl SD ir SDB gamybos ar gavo užsakymų gaminti SD ir SDB (1; 30 p., 32 p.) |
|
|
6. |
Įmonė sudarė subrangos ar jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį ar gavo užsakymų gaminti SD ar SDB subrangos ar jungtinės veiklos (partnerystės) pagrindu (2; 50 p., 52 p.); |
|
|
7. |
Įmonė užsakė / gavo specialiųjų medžiagų, ruošinių ar pusgaminių skirtų SD ir SDB gamybai (2; 7 p.) |
|
|
Papildoma informacija
|
Pridedama:
|
Rengėjas
_______________________________
( pareigos)
_______________________________
(parašas)
_______________________________
(vardas ir pavardė)
_______________________________
(data)
*Privalomi pildyti žurnalai:
1. Fotoplėvelių apskaitos žurnalas
2. Spaudos formų apskaitos žurnalas
3. Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų registracijos žurnalas
4. Numerių intervalo atkūrimo registracijos žurnalas
5. Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų pavyzdžių registras
6. Broko apskaitos žurnalas
7. Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų užsakymų knyga
Teisės aktų žymėjimas:
Pirmas skaičius – žemiau nurodyto teisės akto eilės numeris:
1. Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų gamybos licencijavimo taisyklės.
2. Darbo uždarojo režimo sąlygomis taisyklės.
Antras skaičius – nurodytų taisyklių punktas.
Priedo pakeitimai:
Nr. 1-145, 2020-11-23, paskelbta TAR 2020-12-03, i. k. 2020-26059
Pakeitimai:
1.
Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnyba prie Finansų ministerijos, Įsakymas
Nr. 1-145, 2020-11-23, paskelbta TAR 2020-12-03, i. k. 2020-26059
Dėl Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos prie Finansų ministerijos direktoriaus 2018 m. balandžio 16 d. įsakymo Nr. 1-61 „Dėl Įmonių, turinčių saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų gamybos licencijas, planinių ir neplaninių patikrinimų taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo