Įsakymas netenka galios 2021-12-16:

Kupiškio rajono savivaldybės administracija, Įsakymas

Nr. ADP-456, 2021-12-13, paskelbta TAR 2021-12-15, i. k. 2021-25829

Dėl Kupiškio rajono savivaldybės administracijos vidaus tvarkos taisyklių patvirtinimo

 

Suvestinė redakcija nuo 2019-04-11 iki 2021-12-15

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2017-03-10, i. k. 2017-04171

 

KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DARBO TVARKOS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2017 m. vasario 28 d. Nr. ADP-96

Kupiškis

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos darbo kodekso 230 straipsniu, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 5 ir 15 straipsniais,  Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 3 punktu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. vasario 28 d. nutarimo Nr. 200 „Dėl Pavyzdinių valstybės institucijų ir įstaigų vidaus tvarkos taisyklių patvirtinimo“ 4 punktu:

1. T v i r t i n u Kupiškio rajono savivaldybės administracijos darbo tvarkos taisykles (pridedama).

2. N u r o d a u Savivaldybės administracijos Kanceliarijos skyriaus vedėjui organizuoti Savivaldybės administracijos struktūrinių ir struktūrinių teritorinių padalinių darbuotojų supažindinimą su šio įsakymo 1 punkte nurodytomis taisyklėmis pasirašytinai.

3. P r i p a ž į s t u  netekusiais galios šiuos Kupiškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymus:

3.1. 2006 m. rugsėjo 12 d. įsakymo Nr. ADV-468 „Dėl Kupiškio rajono savivaldybės administracijos vidaus tvarkos taisyklių patvirtinimo“ 1–2 punktus;

3.2. 2010 m. spalio 25 d. įsakymą Nr. ADV-786 „Dėl Kupiškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2006 m. rugsėjo 12 d. įsakymo Nr. ADV-468  „Dėl Kupiškio rajono savivaldybės administracijos vidaus tvarkos taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“;

3.3. 2013 m. balandžio 8 d. įsakymą Nr. ADV-242 „Dėl Kupiškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2006 m. rugsėjo 12 d. įsakymo Nr. ADV-468  „Dėl Kupiškio rajono savivaldybės administracijos vidaus tvarkos taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo ir papildymo“;

3.4. 2014 m. birželio 27 d. įsakymą Nr. ADV-515 „Dėl Kupiškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2013 m. balandžio 8 d. įsakymo Nr. ADV-242 „Dėl Kupiškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2006 m. rugsėjo 12 d. įsakymo Nr. ADV-468  „Dėl Kupiškio rajono savivaldybės administracijos vidaus tvarkos taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo ir papildymo“ pakeitimo“.

Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                 Marius Mališauskas

 

PATVIRTINTA

Kupiškio rajono savivaldybės  administracijos

direktoriaus 2017 m. vasario 28 d. įsakymu

Nr. ADP- 96

 

KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DARBO TVARKOS TAISYKLĖS

 

I. SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kupiškio rajono savivaldybės administracijos darbo tvarkos taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja Kupiškio rajono savivaldybės administracijos (toliau – Administracija) vidaus tvarką, kurios tikslas – stiprinti darbo drausmę, užtikrinti gerą darbo kokybę, didinti jo našumą ir efektyvumą, daryti įtaką Administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir atliekančių vidaus administravimą (toliau vadinama – valstybės tarnautojai ir darbuotojai), elgesiui, kad gerėtų jų ir visuomenės santykiai.

2. Šios Taisyklės nustato vidaus tvarką, kurios privalo laikytis visi Administracijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai atlikdami tarnybines pareigas.

3. Šių Taisyklių nuostatos taikomos tiek, kiek šių  teisinių santykių nereglamentuoja Lietuvos Respublikos įstatymai arba kiti teisės aktai.

4. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai turi vykdyti ne tik pareigybių aprašymuose nustatytas pareigas, bet ir laikytis bendrąjį Administracijos įvaizdį formuojančių principų:

- pagarbos žmogui,

- teisingumo,

- nesavanaudiškumo,

- padorumo,

- nešališkumo,

- atsakomybės,

- pavyzdingumo ir dorovingumo.

5. Už Taisyklių įgyvendinimą atsako Administracijos direktorius.

 

II. SKYRIUS

PRIĖMIMO IR ATLEIDIMO IŠ DARBO TVARKA

 

6. Administracijos vadovui draudžiama atsisakyti priimti į darbą asmenį dėl jo lyties, rasės, tautybės, pilietybės, politinių ar religinių įsitikinimų bei kitų aplinkybių, nesusijusių su dalykinėmis darbuotojo savybėmis.

7. Valstybės tarnautojai priimami ir atleidžiami iš darbo Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka Administracijos direktoriaus įsakymu.

8. Asmenys į valstybės tarnautojo pareigas priimami konkurso būdu ir be konkurso vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu. Konkursas į valstybės tarnautojo pareigas organizuojamas ir vykdomas Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.

9. Darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, į darbą Administracijoje priimami ir atleidžiami Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka, Administracijos direktoriaus įsakymu.

10. Administracijos direktorius į darbą priimamas ir atleidžiamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos ir Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymais.

11. Ne vėliau kaip prieš darbo pradžią kartu su antruoju darbo sutarties egzemplioriumi darbdavys įteikia darbuotojui jo darbo pažymėjimą. Darbuotojo darbo pažymėjimas galioja iki darbo sutartyje nustatyto termino pabaigos.

12. Direktorius ne vėliau kaip per dešimt dienų nuo valstybės tarnautojo priėmimo į darbą dienos išduoda valstybės tarnautojui pažymėjimą.

13. Valstybės tarnautojo ir darbuotojo pažymėjimas keičiamas, jeigu jis tapo netinkamas naudoti ar pasikeitė asmens vardas, pavardė, pareigybė, pasibaigė pažymėjimo galiojimo laikas ir pan.

14. Valstybės tarnautojas ar darbuotojas darbo pažymėjimą privalo laikyti darbo vietoje, kad  reikalui esant galėtų jį parodyti.

15. Valstybės tarnautojas ar darbuotojas, praradęs pažymėjimą, apie tai turi pranešti Administracijos direktoriui ir personalo specialistui ne vėliau kaip kitą darbo dieną. Už pažymėjimo praradimą Administracijos direktorius gali taikyti tarnybinę ar drausminę nuobaudą. Naujas pažymėjimas išduodamas, darbuotojui pateikus prašymą. Prie prašymo turi būti pridėta skelbimo, paskelbto spaudoje apie pažymėjimo pripažinimą negaliojančiu, kopija.

16. Pirmąją priėmimo į darbą dieną valstybės tarnautojas ar darbuotojas pasirašytinai supažindinamas su šiomis Taisyklėmis, priešgaisrinės saugos taisyklėmis, darbuotojų saugos ir sveikatos instrukcijomis, kitais galiojančiais teisės aktais, reglamentuojančiais jo darbą.

17. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai, atleisti iš einamų pareigų, privalo gautus pažymėjimus grąžinti personalo specialistui.

 

III. SKYRIUS

DARBO IR POILSIO LAIKAS

 

18. Darbo laikas Administracijoje nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu  ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. rugpjūčio 7 d. nutarimu Nr. 990 „Dėl darbo laiko nustatymo valstybės ir savivaldybių įmonėse, įstaigose ir organizacijose“.

 

19. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai turi laikytis Administracijoje nustatyto darbo laiko režimo ir nenaudoti darbo laiko kitiems tikslams.

Valstybės tarnautojų ir darbuotojų darbo laiko apskaitą tvarko Administracijos direktoriaus įsakymu paskirti atsakingi asmenys, kurie darbo laiko apskaitos žiniaraščius, patvirtintus Administracijos direktoriaus, paskutinę mėnesio darbo dieną perduoda Buhalterinės apskaitos skyriui. Darbo laiko apskaitos žiniaraščius draudžiama braukyti, taisyti, trinti ir pan.

20. Administracijoje pirmadienį, antradienį, trečiadienį ir ketvirtadienį darbas pradedamas 8 valandą ir baigiamas 17 valandą, o penktadienį pradedamas 8 valandą ir baigiamas 15 valandą 45 minutės, pertraukos pailsėti ir pavalgyti trukmė visomis darbo dienomis – 45 minutės (nuo 12 valandos iki 12 valandos 45 minučių). Papildomos pertraukos nuo 9 valandos 50 minučių iki 10 valandos bei nuo 15 valandos iki 15 valandos 10 minučių.

Kai kuriems valstybės tarnautojams ir darbuotojams, priimantiems interesantus, Administracijos direktoriaus įsakymu gali būti nustatytas kitas darbo laikas. Prieš šventes darbo diena sutrumpinama viena valanda.          

21. Ypatingais atvejais, įstatymų nustatyta tvarka Administracijos direktoriaus įsakymu  gali būti  pavesta dirbti ilgiau, negu nustatyta darbo savaitės norma, taip pat poilsio ir švenčių dienomis.

22. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai, palikdami Administraciją tarnybos ar darbo (toliau vadinama – darbas) tikslais, turi apie tai informuoti savo tiesioginį vadovą ir nurodyti išvykimo tikslą bei trukmę. Norėdami išvykti ne darbo tikslais, valstybės tarnautojai ir darbuotojai turi gauti tiesioginio vadovo sutikimą.

Palikdamas savo darbo vietą valstybės tarnautojas ar darbuotojas pakabina ant kabineto durų užrašą (data, išvykimo ir atvykimo laikas). Jeigu valstybės tarnautojas ar darbuotojas serga, atostogauja ar išvykęs, tokį užrašą ant kabineto durų pakabina struktūrinio padalinio vadovas. Padalinių vadovai apie savo išvykimo vietą, tikslą ir laiką informuoja mero padėjėją ar Administracijos direktorių.

23. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai į darbą privalo atvykti laiku, nevėluoti; negalintys laiku atvykti arba visai negalintys atvykti į darbą apie tai nedelsdami turi informuoti savo tiesioginį vadovą ir nurodyti vėlavimo ar neatvykimo priežastis. Jeigu valstybės tarnautojai ar darbuotojai apie savo neatvykimą dėl tam tikrų priežasčių negali pranešti patys, tai gali padaryti kiti asmenys.

24. Pakviesti ar įpareigoti valstybės tarnautojai ir darbuotojai privalo darbo valandomis nustatytu (nurodytu) laiku dalyvauti Savivaldybės tarybos, Tarybos komitetų posėdžiuose, mero rengiamuose pasitarimuose, komisijų ir darbo grupių posėdžiuose, susirinkimuose bei kituose renginiuose.

25. Į komandiruotes valstybės tarnautojai ir darbuotojai vyksta Administracijos direktoriaus ar jo įgaliotų asmenų įsakymu.

26. Administracijos direktoriaus įsakymu valstybės tarnautojų ir darbuotojų rašytiniu prašymu jiems suteikiamos kasmetinės minimalios, kasmetinės papildomos atostogos, atostogos kvalifikacijai tobulinti, tikslinės atostogos. Atostogos valstybės tarnautojams ir darbuotojams suteikiamos vadovaujantis Valstybės tarnybos įstatymo ir Darbo kodekso nuostatomis.

27. Už pirmuosius darbo (tarnybos) metus kasmetinės atostogos gali būti suteikiamos po 6 mėnesių nepertraukiamojo darbo stažo. Nesuėjus šešiems nepertraukiamojo darbo mėnesiams, darbuotojo prašymu  kasmetinės atostogos gali būti suteikiamos vadovaujantis Valstybės tarnybos įstatymo bei Darbo kodekso nuostatomis.

28. Valstybės tarnautojo ar darbuotojo pageidavimu kasmetinės atostogos gali būti suteikiamos dalimis; viena iš kasmetinių atostogų dalių negali būti trumpesnė kaip keturiolika kalendorinių dienų.

29. Struktūrinių padalinių vadovai kasmet iki kovo 1 d. pateikia personalo specialistui duomenis apie numatomas darbuotojų ir valstybės tarnautojų kasmetines atostogas. Administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo kasmet iki balandžio 1 d. patvirtina darbuotojų ir valstybės tarnautojų atostogų eilę. Atostogų eilė sudaroma taip, kad būtų užtikrintas struktūrinių padalinių darbas.

Punkto pakeitimai:

Nr. ADP-70, 2018-02-27, paskelbta TAR 2019-04-10, i. k. 2019-05851

 

30. Kasmetinės atostogos gali būti suteikiamos ir ne pagal eilę. Prašyme dėl kasmetinių atostogų perkėlimo turi būti nurodytos priežastys, lėmusios atostogų perkėlimą, ir atostogų laikas. Prašymas privalo būti suderintas su struktūrinio  padalinio vadovu.

31. Prašymai dėl kasmetinių atostogų perkėlimo ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki atostogų pradžios pateikiami personalo specialistui ir užregistruojami.

 

IV. SKYRIUS

BENDRIEJI VIDAUS TVARKOS REIKALAVIMAI

 

 

32. Administracijos patalpose leidžiama rūkyti tik tam skirtose, specialiai įrengtose ir pažymėtose vietose. Kitose vietose, taip pat tarnybinėse transporto  priemonėse, rūkyti draudžiama. Patalpose ir kiekvienoje darbo vietoje turi būti švaru ir tvarkinga.

33. Darbo vietoje (kabinete) gali būti laikomas tik Savivaldybės turtas bei asmeniniai darbuotojo daiktai. Už paliktą be priežiūros asmeninį turtą bei jo apsaugą Administracija neatsako.

34. Valstybės tarnautojams ir darbuotojams draudžiama  darbo metu vartoti alkoholinius gėrimus, išskyrus oficialius priėmimus ir kitus protokolinius renginius, ir būti neblaiviems ar apsvaigusiems nuo narkotinių ar toksinių medžiagų.

35. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai neturi laikyti jokių asmeninių maisto produktų ir gėrimų matomoje vietoje piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo vietose ir vartoti maisto produktų ar gėrimų piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo metu.

36. Valstybės tarnautojams ir darbuotojams draudžiama  darbo laiku užsirakinti darbo patalpose, išskyrus tuos atvejus, kai teisės aktuose nustatyta kitaip.

37. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai turi užtikrinti, kad jų darbo vietoje pašaliniai asmenys būtų tik valstybės tarnautojui ar darbuotojui esant.

38. Valstybės tarnautojas ir darbuotojas, išeidamas iš kabineto, saugumo sumetimais privalo užrakinti duris, o jeigu kabinete dirba dviese ar daugiau, išeinantis paskutinis privalo uždaryti langus ir užrakinti duris.

39. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai turi racionaliai  ir taupiai naudoti darbo priemones, transportą, elektros energiją ir kitus materialinius Administracijos išteklius. Saugoti jiems priskirtas materialines vertybes ir atsakyti už jų sugadinimą ar dingimą.

40. Administracijoje elektroniniais ryšiais, galiniais įrenginiais, programine įranga, biuro įranga, kanceliarinėmis ir kitomis priemonėmis valstybės tarnautojai ir darbuotojai gali naudotis tik su darbu susijusiais tikslais.

41. Valstybės tarnautojams ir darbuotojams draudžiama leisti pašaliniams asmenims naudotis Administracijos elektroniniais ryšiais, galiniais įrenginiais, programine įranga, biuro įranga, kanceliarinėmis ir kitomis priemonėmis.

42. Kompiuterių, ryšių technikos priežiūrą bei remontą ir taikomosios programinės įrangos diegimą organizuoja ir šiuos darbus atlieka vyriausiasis specialistas informacinėms technologijoms  arba už šią veiklą atsakingas juridinis asmuo.

43. Darbo vietoje privaloma laikytis darbų saugos ir priešgaisrinės saugos reikalavimų. Su šiais reikalavimais kiekvieną valstybės tarnautoją ir darbuotoją, priimtą į darbą, jo tiesioginis vadovas ar Administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo privalo supažindinti pasirašytinai.

44. Valstybės tarnautojas ir darbuotojas, pasiųstas kelti kvalifikaciją, grįžęs privalo personalo specialistui pateikti atitinkamą pažymėjimą.

45. Valstybės tarnautojas ir darbuotojas siunčiamas mokytis ir kelti kvalifikaciją Administracijos direktoriaus įsakymu. Vienai darbo dienai Lietuvos Respublikos teritorijoje išvykimas kelti kvalifikaciją įforminamas įstaigos vadovo arba jo įgalioto asmens rezoliucija, patvirtinančia, kad tarnybinis pranešimas ar darbuotojo prašymas išvykti iš nuolatinės darbo vietos suderintas.

46. Valstybės tarnautojas ir darbuotojas, išsiųstas mokytis ar kelti kvalifikaciją, privalo lankyti visus užsiėmimus visą nustatytą laiką. Neatvykimas į mokymo kursus ar pasišalinimas jiems nesibaigus traktuojamas kaip darbo drausmės pažeidimas ir už tai gali būti taikomos tarnybinės ar drausminės nuobaudos.

47. Darbo dienomis Ūkio skyriaus darbuotojas Administracijos pastato duris atrakina ir pastato signalizaciją išjungia 7 valandą 30 minučių. Po darbo budintis darbuotojas pastato duris užrakina: pirmadienį ir trečiadienį – 17 valandą 30 minučių, antradienį ir ketvirtadienį – 18 valandą, penktadienį – 16 valandą 45 minutės. Pastato apsaugos signalizaciją Ūkio skyriaus darbuotojas įjungia 20 valandą. Pašaliniai asmenys be Administracijos darbuotojų palydos anksčiau ar vėliau nurodyto laiko, taip pat poilsio ir švenčių dienomis, į Administracijos pastatą neįleidžiami.

Šeštadieniais, kai vyksta iškilmingų santuokų registravimas, pastatų signalizaciją išjungia ir baigus darbą įjungia Civilinės metrikacijos skyriaus vedėjas.

Pastatų priežiūros bei uždarymo tvarką seniūnijų administraciniuose pastatuose nustato seniūnai.

Punkto pakeitimai:

Nr. ADP-219, 2017-06-07, paskelbta TAR 2019-04-10, i. k. 2019-05849

Nr. ADP-39, 2018-01-23, paskelbta TAR 2019-04-10, i. k. 2019-05850

 

48. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai, atleidžiami iš pareigų, privalo atsiskaityti už jiems pavestas užduotis ir patikėtas materialines vertybes.

49. Valstybės tarnautojas ar darbuotojas, sužinojęs apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą, informuoja apie tai skyriaus ar tarnybos vadovus ir nusišalina nuo viešojo administravimo veiksmo.

 

V. SKYRIUS

APRANGOS IR IŠVAIZDOS REIKALAVIMAI

 

 

50. Savo elgesiu ir išvaizda tarnyboje valstybės tarnautojai ir darbuotojai privalo nediskredituoti Administracijos vardo, rodyti pavyzdį kitiems, laikytis visuotinai priimtų dorovės normų.

51. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai turi būti tvarkingos išvaizdos, jų apranga –  švari, dalykinio stiliaus (draudžiama darbo metu dėvėti drabužius, skirtus sportui, poilsiui, pramogoms ir pan.).

52. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai, tiesiogiai neaptarnaujantys piliečių ir kitų asmenų, nedalyvaujantys posėdžiuose, komisijų ar kitoje veikloje, susijusioje su atstovavimu Administracijai arba jos reprezentavimu, paskutinę savaitės darbo dieną gali dėvėti laisvalaikio stiliaus drabužius.

53. Valstybės tarnautojo ar darbuotojo tiesioginis vadovas, kurio nuomone, valstybės tarnautojo ar darbuotojo apranga ir išvaizda neatitinka Taisyklių 51 punkto reikalavimų, įpareigoja valstybės tarnautoją ar darbuotoją ateityje rengtis ir tvarkytis tinkamai.

 

VI. SKYRIUS

ELGESIO REIKALAVIMAI

 

54.  Valstybės tarnautojai ir darbuotojai savo elgesiu reprezentuoja Administraciją, todėl savo elgesiu, sprendimais ir veiksmais privalo būti pilietinės pozicijos pavyzdžiai.

55. Administracijoje turi būti vengiama triukšmo, palaikoma dalykinė darbo atmosfera, valstybės tarnautojai ir darbuotojai turi elgtis pagarbiai vieni su kitais, aptarnaujamais ir kitais asmenimis.

56. Valstybės tarnautojams ir darbuotojams darbo metu draudžiama vartoti necenzūrinius žodžius ir posakius.

57. Valstybės tarnautojams ir darbuotojams draudžiama laikyti necenzūrinio arba žeminančio asmens garbę ir orumą turinio informaciją darbo vietoje.

58. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai privalo:

58.1. laikytis valstybinės kalbos reikalavimų;

58.2. būti ramūs, tolerantiški, nekelti balso tono, nesukelti įtampos ar konfliktinės situacijos, dėl kurios sumažėtų kitų tarnautojų ar darbuotojų darbingumas ar būtų provokuojamas neleistinas elgesys su lankytojais ir interesantais;

58.3. darbo vietoje vengti nereikalingo triukšmo, palaikyti dalykinę atmosferą, kavą ar arbatą gerti per papildomas pertraukas arba tuomet, kai tai netrukdo tiesioginiam darbui;

58.4. suteikti žmonėms  informaciją apie jų teises, pareigas, galimybes ar galimus padarinius, nedarant įtakos žmogaus apsisprendimui;

58.5. įėjus į kabinetą ir radus bendradarbį kalbant telefonu ar su interesantu, palaukti už durų, kol baigsis pokalbis;

58.6. jei kabinete yra interesantas, nekalbėti tarpusavyje su bendradarbiu nieko bendra su interesanto interesais neturinčia tema.

 

VII. SKYRIUS

VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ NEBLAIVUMO (GIRTUMO) AR APSVAIGIMO NUO PSICHIKĄ VEIKIANČIŲ MEDŽIAGŲ NUSTATYMO TVARKA

 

59. Valstybės tarnautojo ir darbuotojo neblaivumas (girtumas) ir (ar) apsvaigimas nuo psichiką veikiančių medžiagų (toliau – neblaivumas) tikrinamas, kai valstybės tarnautojui ir darbuotojui yra būdingi šie požymiai: nuo darbuotojo sklinda alkoholio kvapas, jis nerišliai kalba, pastebima jo neadekvati elgsena (susijaudinęs, dirglus, agresyvus ar vangus ir kt.), nekoordinuoti judesiai, yra kitų požymių.

60. Tikrinti neblaivumą turi teisę:

60.1. Administracijos direktorius arba jo paskirtas asmuo;

60.2. struktūrinio padalinio vadovas arba padalinio vadovo funkcijas atliekantis darbuotojas, – to padalinio darbuotojų.

61. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai gali būti profilaktiškai tikrinami dėl neblaivumo darbo pradžioje ar pabaigoje arba esant pagrįstam įtarimui, kad valstybės tarnautojas ar darbuotojas yra neblaivus, ar gavus pranešimą apie įtarimą, kad valstybės tarnautojas ar darbuotojas yra neblaivus.

62. Valstybės tarnautojo ir darbuotojo neblaivumas nustatomas:

62.1. naudojant alkotesterį, kurio metrologinė patikra atlikta teisės aktų nustatyta tvarka. Alkotesteris gali būti naudojamas tik tuo atveju, kai valstybės tarnautojas ir darbuotojas sutinka atlikti tokį tikrinimą;

62.2. siunčiant ar pristatant valstybės tarnautoją ir darbuotoją į asmens sveikatos priežiūros įstaigą (toliau – ASPĮ).

63. Įvertinus 59 punkte nurodytus požymius ir esant pagrįstam įtarimui, kad valstybės tarnautojas ar darbuotojas yra neblaivus, nedelsiant surašomas Administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintos formos nušalinimo nuo pareigų (darbo) dėl neblaivumo (girtumo) ar apsvaigimo nuo psichiką veikiančių medžiagų aktas (toliau – nušalinimo aktas).

64. Atlikus valstybės tarnautojo ar darbuotojo patikrinimą alkotesteriu, surašomas Administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintos formos neblaivumo patikrinimo aktas (toliau – neblaivumo patikrinimo aktas) ir su juo pasirašytinai supažindinamas patikrintas valstybės tarnautojas ar darbuotojas.

65. Jeigu valstybės tarnautojas ar darbuotojas nesutinka būti tikrinamas alkotesteriu ir nesutinka su nušalinimu (tai darbuotojas pažymi nušalinimo akte) ar nepasirašo nušalinimo akto, taip pat esant kitoms objektyvioms priežastims, jis siunčiamas nustatyti neblaivumo į artimiausią ASPĮ. Aktas pateikiamas valstybės tarnautojui ar darbuotojui prieš surašant Administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintos formos siuntimą dėl asmens neblaivumo (girtumo) ar apsvaigimo nuo psichiką veikiančių medžiagų nustatymo (toliau – siuntimas).

66. Nušalintas nuo pareigų (darbo) valstybės tarnautojas ir darbuotojas į ASPĮ pristatomas (pats nuvyksta) ne vėliau kaip per 2 valandas nuo to laiko, kai buvo surašytas nušalinimo aktas ir (ar) siuntimas. Siųstas į ASPĮ nustatyti neblaivumo valstybės tarnautojas ir darbuotojas privalo nedelsdamas pristatyti Administracijai iš ASPĮ medicininės apžiūros, atliktos neblaivumui, girtumui ar apsvaigimui nustatyti, aktą (toliau – medicininės apžiūros aktas).

67. Jeigu alkotesteriu ar ASPĮ nustatoma, kad tikrinamas valstybės tarnautojas ir darbuotojas yra neblaivus, nušalintam valstybės tarnautojui ir darbuotojui tą dieną, nuo nušalinimo akto surašymo momento, nemokamas darbo užmokestis.

68. Jeigu alkotesteriu ar ASPĮ nustatoma, kad valstybės tarnautojas ir darbuotojas blaivus, jam mokamas darbo užmokestis už laiką, kurį jis dėl neblaivumo tikrinimo (medicininės apžiūros, vykimo į ASPĮ) nebuvo darbe.

69. Jeigu ASPĮ, kuri nurodyta siuntime, nustatoma, kad valstybės tarnautojas ir darbuotojas yra neblaivus, arba jeigu valstybės tarnautojo ir darbuotojo medicininė apžiūra atlikta ne siuntime nurodytoje ASPĮ, valstybės tarnautojas ir darbuotojas privalo pats sumokėti ASPĮ už atliktą medicininę apžiūrą. Jeigu ASPĮ, kuri nurodyta siuntime, nustatoma, jog valstybės tarnautojas ar darbuotojas yra blaivus, už medicininę darbuotojo apžiūrą ASPĮ sumoka Administracija.

70. Administracijos darbuotojų nušalinimo, neblaivumo patikrinimo aktų ir siuntimų registravimo, pildymo ir saugojimo tvarka:

70.1. aktai ir siuntimai registruojami Kanceliarijos skyriaus dokumentų registre (toliau – registras);

70.2. registrą pildo personalo specialistas;

70.3. registrą sudaro tokios skiltys:

70.3.1. registracijos numeris;

70.3.2. dokumento registracijos data;

70.3.3. dokumentą pasirašiusio asmens vardas, pavardė;

70.3.4. dokumento pavadinimas;

70.3.5. Administracijos direktoriaus rezoliucijos tekstas;

70.3.6. byla, kurioje saugomas dokumentas;

70.4. aktai, siuntimai ir registras saugomi Kanceliarijos skyriuje.

71. Atsižvelgdamas į nušalinimo aktą ir neblaivumo patikrinimo aktą arba ASPĮ medicininės apžiūros aktą, Administracijos direktorius sudaro komisiją įtariamam valstybės tarnautojo ir darbuotojo tarnybiniam (drausmės) pažeidimui ištirti.

 

VIII. SKYRIUS

VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ TEISĖS IR JŲ SKATINIMAS, MATERIALINĖS PAŠALPOS SKYRIMAS

 

72. Valstybės tarnautojas ir darbuotojas turi teisę naudotis visomis teisėmis, kurias garantuoja Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymai, kiti teisės aktai.

73. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai turi teisę gauti atlyginimą už darbą pagal jų atliekamo darbo apimtį, sudėtingumą, kokybę ir kt., bet ne mažesnį už Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytąjį minimalų darbo užmokestį.

74. Darbo užmokestis nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu, Darbo kodeksu, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymu.

75. Darbo užmokestis mokamas ne rečiau kaip du kartus per mėnesį – mėnesio pirmą ir penkioliktą dieną, pervedant į darbuotojo sąskaitą jo nurodytame Lietuvoje esančiame banke. Darbo užmokestis už gruodžio mėnesį – 15 ir 31 dienomis. Darbo užmokestis tarnautojo ar darbuotojo rašytiniu prašymu gali būti mokamas kartą per mėnesį.

Jeigu darbo užmokesčio mokėjimo dienos sutampa su poilsio ar švenčių dienomis, tai darbo užmokestis mokamas kitą darbo dieną, einančią po poilsio ar švenčių dienos.

76. Už sąžiningą, nepriekaištingą ir ilgametį darbą Administracijos direktoriaus įsakymu valstybės tarnautojams ar darbuotojams gali būti įteiktos padėkos, vardinės dovanos.

Punkto pakeitimai:

Nr. ADP-219, 2017-06-07, paskelbta TAR 2019-04-10, i. k. 2019-05849

 

77. Pareiginės algos dydžio vienkartinis priedas valstybės tarnautojui gali būti skiriamas šiais atvejais:

77.1. labai gerai įvertinus valstybės tarnautojo tarnybinę veiklą kalendoriniais metais;

77.2. valstybės tarnautojams atlikus vienkartines ypatingos svarbos užduotis.

Punkto pakeitimai:

Nr. ADP-219, 2017-06-07, paskelbta TAR 2019-04-10, i. k. 2019-05849

 

78. Darbuotojui  ne daugiau kaip vieną kartą per metus gali būti skiriama premija šiais atvejais:

78.1. labai gerai įvertinus darbuotojo praėjusių kalendorinių metų veiklą;

78.2. atlikus vienkartines ypač svarbias įstaigos veiklai užduotis.

Punkto pakeitimai:

Nr. ADP-219, 2017-06-07, paskelbta TAR 2019-04-10, i. k. 2019-05849

 

79. Konkretų premijos dydį, nurodant už ką skiriama, nustato Administracijos direktorius.

Punkto pakeitimai:

Nr. ADP-219, 2017-06-07, paskelbta TAR 2019-04-10, i. k. 2019-05849

 

80. Valstybės tarnautojai ar darbuotojai už ypatingus nuopelnus valstybės tarnybai gali būti teikiami valstybės apdovanojimui gauti.

81. Vienkartinės piniginės išmokos mokamos iš sutaupytų darbo užmokesčio lėšų.

82. Vienkartinė piniginė išmoka ar kitoks apdovanojimas neskiriamas, kai valstybės tarnautojui ar darbuotojui per paskutinius 12 mėnesių paskirta tarnybinė ar drausminė nuobauda.

83. Valstybės tarnautojams ir darbuotojams, kurių materialinė padėtis yra sunki, gali būti skiriama iki 5  minimalių mėnesinių algų dydžio materialinė pašalpa:

83.1. dėl sunkios jų pačių ar šeimos narių ligos pagal Sunkių ligų sąrašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2003 m. kovo 28 d. įsakymu Nr. V-177 „Dėl sunkių ligų sąrašo patvirtinimo“, po traumos, įvykusios nelaimingo atsitikimo metu, išskyrus atvejus, kai sergama virusinėmis kvėpavimo takų ligomis ar kitomis lengvos formos ligomis;

83.2. dėl valstybės tarnautojo, darbuotojo, jo šeimos nario, jo motinos, tėvo mirties;

83.3. stichinės nelaimės ar turto netekimo atveju.

84. Konkretus materialinės pašalpos dydis nustatomas Administracijos direktoriaus įsakymu.

 

IX. SKYRIUS

VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ ATSAKOMYBĖ

 

85. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai asmeniškai atsako už savo sprendimus ir veiksmus.

86. Valstybės tarnautojui ar darbuotojui, pažeidusiam šias Taisykles, taikoma tarnybinė ar drausminė atsakomybė.

87. Valstybės tarnautojų ir darbuotojų tarnybinę ar drausminę atsakomybę reglamentuoja Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas ir Lietuvos Respublikos darbo kodeksas.

 

X. SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

88. Taisyklės galioja nuo jų patvirtinimo dienos visiems Administracijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams.

89. Keičiantis Administracijos darbuotojams, dokumentai ir materialinės vertybės perduodamos pagal perdavimo ir priėmimo aktą.

90. Tuo atveju, kai nėra naujai paskirto darbuotojo, dokumentai, materialinės vertybės perduodamos struktūrinio padalinio vadovui arba darbuotojui, kuriam laikinai pavedama eiti buvusio darbuotojo pareigas.

91. Pažeidus šias Taisykles, taikoma asmeninė atsakomybė.

92. Ginčai, kilę dėl Taisyklių reikalavimų pažeidimų, nagrinėjami įstatymų nustatyta tvarka.

93. Patvirtintos Taisyklės skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

__________________________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Kupiškio rajono savivaldybės administracija, Įsakymas

Nr. ADP-219, 2017-06-07, paskelbta TAR 2019-04-10, i. k. 2019-05849

Dėl Kupiškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2017 m. vasario 28 d. įsakymo Nr. ADP-96 „Dėl Kupiškio rajono savivaldybės administracijos darbo tvarkos taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Kupiškio rajono savivaldybės administracija, Įsakymas

Nr. ADP-39, 2018-01-23, paskelbta TAR 2019-04-10, i. k. 2019-05850

Dėl Kupiškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2017 m. vasario 28 d. įsakymo Nr. ADP-96 „Dėl Kupiškio rajono savivaldybės administracijos darbo tvarkos taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

3.

Kupiškio rajono savivaldybės administracija, Įsakymas

Nr. ADP-70, 2018-02-27, paskelbta TAR 2019-04-10, i. k. 2019-05851

Dėl Kupiškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2017 m. vasario 28 d. įsakymo Nr. ADP-96 „Dėl Kupiškio rajono savivaldybės administracijos darbo tvarkos taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo