Suvestinė redakcija nuo 2023-06-20

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2021-12-29, i. k. 2021-27456

 

 

 

VISAGINO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL VISAGINO SAVIVALDYBĖS VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMĄ IŠ ATLIEKŲ TURĖTOJŲ IR ATLIEKŲ TVARKYMĄ DYDŽIO NUSTATYMO METODIKOS, VISAGINO SAVIVALDYBĖS VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMĄ IŠ ATLIEKŲ TURĖTOJŲ IR ATLIEKŲ TVARKYMĄ NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2021 m. gruodžio 23 d. Nr. TS-266

Visaginas

 

 

Visagino savivaldybės taryba, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 2 punktu, 16 straipsnio 2 dalies 37 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos rinkliavų įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 8 punktu, 12 straipsniu, Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo 30² straipsnio 3 ir 4 dalimis, Vietinės rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. liepos 24 d. nutarimu Nr. 711 „Dėl Vietinės rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo taisyklių patvirtinimo“, nusprendžia:

1. Patvirtinti pridedamus:

1.1. Visagino savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo metodiką;

1.2. Visagino savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą nuostatus.

2. Pripažinti netekusiais galios:

2.1. Visagino savivaldybės tarybos 2017 m. gruodžio 7 d. sprendimą Nr. TS-235 „Dėl  vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą Visagino savivaldybėje“ (kartu su visais pakeitimais ir papildymais);

2.2. Visagino savivaldybės tarybos 2017 m. birželio 27 d. sprendimą Nr. TS-129 „Dėl Visagino savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo metodikos, komunalinių atliekų susikaupimo normų ir vietinės rinkliavos dydžių patvirtinimo“ (kartu su visais pakeitimais ir papildymais).

3. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja nuo 2022 m. sausio 1 d.

4. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Visagino savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                   Erlandas Galaguz

 


 

PATVIRTINTA

Visagino savivaldybės tarybos

2021 m. gruodžio 23 d. sprendimu Nr. TS-266

 

 

VISAGINO SAVIVALDYBĖS VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMĄ IŠ ATLIEKŲ TURĖTOJŲ IR ATLIEKŲ TVARKYMĄ DYDŽIO NUSTATYMO METODIKA

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Visagino savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo metodika (toliau – metodika) parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymu, Vietinės rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų tvarkymą dydžio nustatymo taisyklėmis (toliau – Taisyklės), patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. liepos 24 d. nutarimu Nr. 711 „Dėl Vietinės rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo taisyklių patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2013 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. D1–150 „Dėl nekilnojamojo turto objektų, kurių savininkas arba įgalioti asmenys privalo mokėti nustatytą rinkliavą arba sudaryti komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos teikimo sutartį, rūšių sąrašo patvirtinimo“, kitais teisės aktais ir rekomendacijomis.

2.    Ši metodika yra skirta Visagino savivaldybės komunalinių atliekų tvarkymo sistemos būtinųjų su komunalinių atliekų tvarkymu susijusių sąnaudų ir pajamų apskaičiavimo principams ir metodams nustatyti. Pagal metodikos nuostatas apskaičiavus komunalinių atliekų surinkimo ir tvarkymo sistemos bendrąsias sąnaudas, apskaičiuojamas vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą ir tvarkymą (toliau – Vietinė rinkliava) dydis.

3.    Metodikoje vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme ir kituose atliekų tvarkymą reglamentuojančiuose teisės aktuose. Vietinės rinkliavos sąvoka suprantama taip, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos rinkliavų įstatyme.

 

II SKYRIUS

BŪTINŲJŲ SU KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ TVARKYMU SUSIJUSIŲ SĄNAUDŲ NUSTATYMAS

 

4.    Būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudos – tiesiogiai su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios pagrįstos sąnaudos, reikalingos komunalinių atliekų tvarkymo paslaugai suteikti, ilgalaikiam komunalinėms atliekoms tvarkyti skirtos infrastruktūros eksploatavimui, jos atnaujinimui užtikrinti ir priimtinomis komunalinių atliekų turėtojams sąlygomis dalyvauti tvarkant komunalines atliekas sudaryti, taip pat aplinkos taršai mažinti (toliau – būtinosios sąnaudos).

5.    Būtinosios sąnaudos apskaičiuojamos kaip atskirų komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos teikimo veiklos (surinkimas, vežimas, naudojimas, šalinimas, šių veiklų organizavimas, stebėsena, šalinimo vietų vėlesnė priežiūra) rūšių ir Vietinės rinkliavos administravimo, be kurių neįmanoma įgyvendinti komunalinių atliekų tvarkymo tikslų, uždavinių ir konkrečių priemonių, nustatytų Visagino savivaldybės atliekų tvarkymo plane, bendrųjų sąnaudų suma.

6.    Būtinąsias sąnaudas sudaro:

6.1.    mišrių (po pirminio rūšiavimo likusių) komunalinių atliekų surinkimo ir vežimo, įskaitant perkrovimo įrenginių eksploatavimą, sąnaudos;

6.2.    mišrių (po pirminio rūšiavimo likusių) komunalinių atliekų apdorojimo ir šalinimo sąnaudos, įskaitant mokestį už aplinkos teršimą sąvartyne šalinamomis komunalinėmis atliekomis, sąvartynų eksploatavimo sąnaudos, įskaitant atidėjinius sąvartynui uždaryti, rekultivuoti ir prižiūrėti po uždarymo;

6.3.    į mišrias komunalines atliekas patekusių antrinių žaliavų atskyrimo nuo mišrių komunalinių atliekų ir kitos tvarkymo sąnaudos, išskyrus tas sąnaudas, kurias teisės aktų nustatyta tvarka apmoka gamintojai ir importuotojai;

6.4.    didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelių eksploatavimo sąnaudos, išskyrus tas sąnaudas, kurias teisės aktų nustatyta tvarka privalo apmokėti gamintojai ir importuotojai;

6.5.    į komunalines atliekas patekusių pavojingų buitinių (buityje susidarančių) atliekų, didelių gabaritų atliekų, buityje susidarančių elektros ir elektroninės įrangos atliekų surinkimo apvažiavimo būdu ir tvarkymo sąnaudos, išskyrus tas atliekų tvarkymo sąnaudas, kurias teisės aktų nustatyta tvarka privalo apmokėti gamintojai ir importuotojai;

6.6.    biologiškai skaidžių atliekų rūšiuojamojo surinkimo ir (ar) tvarkymo sąnaudos;

6.7.    kompostavimo aikštelių eksploatavimo sąnaudos;

6.8.    kitų komunalinių atliekų (maisto atliekų, tekstilės atliekų ir kitų) rūšiuojamojo surinkimo ir (ar) tvarkymo sąnaudos;

6.9.    netinkamų eksploatuoti uždarytų sąvartynų priežiūros po uždarymo sąnaudos;

6.10komunalinių atliekų tvarkymo infrastruktūros atnaujinimo sąnaudos;

6.11.    visuomenės švietimo ir informavimo komunalinių atliekų tvarkymo klausimais sąnaudos, išskyrus tas visuomenės švietimo ir informavimo sąnaudas, kurias apmoka gamintojai ir importuotojai Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo ir Lietuvos Respublikos pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo nustatyta tvarka;

6.12.    komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administravimo sąnaudos (pavyzdžiui, komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriaus (toliau – Administratorius) darbuotojų atlyginimų, biuro eksploatavimo, kuro, Vietinės rinkliavos apskaičiavimo, sąskaitų išrašymo, Vietinės rinkliavos surinkimo sąnaudos).

7.    Atliekų, kurių turėtojo nustatyti neįmanoma arba kurių turėtojas neegzistuoja, tvarkymo sąnaudos negali būti įtraukiamos į būtinąsias sąnaudas.

8.    Atsižvelgiant į tai, kad faktinės sąnaudos paaiškėja tik pasibaigus kalendoriniams metams, o pajamas faktinėms sąnaudoms apmokėti būtina užtikrinti veiklos pradžioje, ir siekiant užtikrinti, kad komunalinių atliekų tvarkymo sąnaudos būtų apmokėtos laiku, būtinųjų sąnaudų dydis apskaičiuojamas iš anksto, iki kiekvienų kalendorinių metų pabaigos kitiems kalendoriniams metams: jeigu apskaičiuojant einamųjų kalendorinių metų būtinąsias sąnaudas tų kalendorinių metų pabaigoje paaiškėja, kad iš anksto apskaičiuotos būtinosios sąnaudos skiriasi nuo faktinių tų kalendorinių metų sąnaudų (faktinės sąnaudos didesnės arba mažesnės už apskaičiuotas iš anksto sąnaudas), skirtumas išlyginamas apskaičiuojant kitų kalendorinių metų būtinąsias sąnaudas.

9.    Skaičiuojant būtinąsias sąnaudas, atsižvelgiama į:

9.1.    komunalinių atliekų tvarkymo sąnaudų pokyčius per praėjusius kalendorinius metus;

9.2.    galiojančiose atliekų tvarkymo paslaugų ir (ar) darbų atlikimo sutartyse nustatytas kainas;

9.3.    numatomų įsigyti ar įsigytų paslaugų, darbų atlikimo ar kitose sutartyse nustatytus įkainius ar tarifus;

9.4.    Visagino savivaldybės atliekų tvarkymo plane numatytas įgyvendinti naujas komunalinių atliekų tvarkymo priemones;

9.5.    planuojamą atliekų, pateksiančių į savivaldybės organizuojamą komunalinių atliekų tvarkymo sistemą, kiekį pagal komunalinių atliekų rūšis (mišrios komunalinės atliekos, antrinės žaliavos, biologiškai skaidžios atliekos, maisto atliekos, pavojingos buitinės (buityje susidarančios) atliekos, didelių gabaritų atliekos, tekstilės atliekos, buityje susidarančios elektros ir elektroninės įrangos atliekos ir kitos, išskyrus tas, kurių tvarkymo sąnaudas teisės aktų nustatyta tvarka privalo apmokėti gamintojai ir importuotojai) ir jų tvarkymo sąnaudas.

10.     Būtinosios sąnaudos nustatomos pagal formulę:

BS = åPSp + åKSp, kur:

BS – būtinosios sąnaudos;

PSp – atskiros komunalinių atliekų tvarkymo veiklos pastoviosios sąnaudos;

KSp – atskiros komunalinių atliekų tvarkymo veiklos kintamosios sąnaudos;

p – atskirų komunalinių atliekų tvarkymo veiklų indeksas p, kuris kinta nuo 1 iki n, atsižvelgiant į veiklų, į kurias padalyta komunalinių atliekų tvarkymo paslauga, skaičių.

11.     Pastoviosios komunalinių atliekų tvarkymo sąnaudos – nuo komunalinių atliekų kiekio nepriklausančios komunalinių atliekų tvarkymo sąnaudos.

12.     Kintamosios komunalinių atliekų tvarkymo sąnaudos – su komunalinių atliekų kiekiu susijusios komunalinių atliekų tvarkymo sąnaudos.

13.     Sąnaudų skirstymas į pastoviąsias ir kintamąsias, atliekamas remiantis savivaldybės pasirinktais kriterijais, kurie neprieštarauja bendriesiems apskaitos principams.

14.     Pagrindžiant būtinąsias sąnaudas, turi būti vadovaujamasi šiais dokumentais ir duomenimis:

14.1.    Visagino savivaldybės atliekų tvarkymo planu;

14.2.    praėjusių kalendorinių metų faktinėmis komunalinių atliekų tvarkymo sąnaudomis;

14.3.    galiojančiose atliekų tvarkymo paslaugų ir (ar) darbų atlikimo sutartyse nustatytomis kainomis;

15.     Vienos tonos komunalinių atliekų sutvarkymo kaina apskaičiuojama būtinąsias sąnaudas padalijus iš pristatytų komunalinių atliekų kiekio:

VTSK = BS ÷ AK, kur

VTSK – vienos tonos komunalinių atliekų sutvarkymo kaina, Eur/t;

BS – būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudos, Eur;

AK – komunalinių atliekų, surinktų iš rinkliavos mokėtojų, metinis kiekis, t.

 

III SKYRIUS

VIETINĖS RINKLIAVOS DYDŽIO NUSTATYMAS

 

16.     Mokant savivaldybės nustatytą vietinę rinkliavą, atliekų turėtojams atstovauja jų naudojamo nekilnojamojo turto objekto savininkas, nekilnojamojo turto objekto savininko atstovas arba kiti asmenys, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo 301 straipsnio 1 dalyje (toliau – įgalioti asmenys).

17.     Nekilnojamojo turto objektai suskirstomi į kategorijas pasirinktinai pagal nekilnojamojo turto objekto rūšis ir (ar) jų paskirtį ar kitus kriterijus, vadovaujantis nekilnojamojo turto objektų rūšių sąrašu, kurį pagal Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo 301 straipsnio 2 dalį nustato Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija (toliau – Sąrašas). Nekilnojamojo turto objektas, nenurodytas Sąraše, gali būti priskiriamas atskirai nekilnojamojo turto objektų kategorijai.

18.     Nustatant Vietinės rinkliavos dydį, pagal kiekvienos rūšies ir kategorijos nekilnojamojo turto objektus atskirai įvertinama, kiek gali susidaryti mišrių komunalinių atliekų ir atskirai surenkamų komunalinių atliekų.

19.     Atsižvelgiant į atliekų tvarkymo infrastruktūros eksploatavimo sąnaudas kiekvienos rūšies nekilnojamojo turto objektui nustatoma minimali komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos apimtis.

20.     Konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai priskiriamas per metus susikaupiantis atliekų kiekis nustatomas dauginant atliekų susidarymo normą, kuri yra nustatyta atitinkamai atliekų turėtojų grupei, iš mišrių komunalinių atliekų susidarymo normą nusakančių parametrų skaičiaus, priskirto konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai:

AKk = Nk × Pk, kur:

AKk – mišrių komunalinių atliekų kiekis, priskiriamas konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai;

Nk – mišrių komunalinių atliekų susidarymo norma, priskiriama konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai, t/Pk;

Pk – mišrių komunalinių atliekų susidarymo normą nusakančių parametrų skaičius, priskirtas konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai, m2, m3;

k – konkreti atliekų turėtojų kategorija.

21.     Būtinosios sąnaudos, tenkančios konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai, apskaičiuojamos dauginant konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai priskirtą susikaupusį atliekų kiekį iš vienos tonos komunalinių atliekų sutvarkymo kainos.

BSk = AKk × VTSK, kur:

BSk – būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudos, priskirtos konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai, Eur;

AKk – mišrių komunalinių atliekų kiekis, priskiriamas konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai, t;

VTSK – vienos tonos komunalinių atliekų sutvarkymo kaina, Eur/t;

k – konkreti atliekų turėtojų kategorija.

22.     Pastoviosios būtinosios sąnaudos, priskirtos konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai, nustatomos būtinąsias sąnaudas, priskirtas konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai, dauginant iš būtinųjų komunalinių atliekų tvarkymo veiklos sąnaudose esančių pastovių sąnaudų dalies:

PBSk = BSk × PSD, kur:

PBSk – pastoviosios būtinosios sąnaudos, priskirtos konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai, Eur;

BSk – būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudos, priskirtos konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai, Eur;

PSD – būtinųjų komunalinių atliekų tvarkymo veiklos sąnaudose esančių pastovių sąnaudų dalis, proc.;

k – konkreti atliekų turėtojų kategorija.

23.     Kintamosios būtinosios sąnaudos, priskirtos konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai, nustatomos būtinąsias sąnaudas, priskirtas konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai, dauginant iš būtinųjų komunalinių atliekų tvarkymo veiklos sąnaudose esančių kintamų sąnaudų dalies:

KBSk = BSk × KSD, kur:

KBSk – kintamosios būtinosios sąnaudos, priskirtos konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai, Eur;

BSk – būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudos, priskirtos konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai, Eur;

KSD – būtinųjų komunalinių atliekų tvarkymo veiklos sąnaudose esančių kintamų sąnaudų dalis, %.

k – konkreti atliekų turėtojų kategorija.

 

IV SKYRIUS

VIETINĖS RINKLIAVOS DYDŽIŲ ATSKIROMS ATLIEKŲ TURĖTOJŲ KATEGORIJOMS NUSTATYMAS

 

24.     Vietinės rinkliavos dydis nustatomas toks, kad iš nekilnojamojo turto objektų savininkų arba jų įgaliotų asmenų surinktomis lėšomis būtų apmokėtos visos būtinosios sąnaudos.

25.     Taikoma dvinarė Vietinė rinkliava, susidedanti iš pastoviosios ir kintamosios dedamųjų.

26.     Pastovioji Vietinės rinkliavos dedamoji nustatoma tokia, kad padengtų pastoviąsias su komunalinių atliekų tvarkymu susijusias sąnaudas.

27.     Pastoviąją Vietinės rinkliavos dalį moka visi nekilnojamojo turto objektų savininkai arba jų įgalioti asmenys. Pastoviosios Vietinės rinkliavos dalies nemoka negyvenamų statinių, registruotų Nekilnojamojo turto registre, savininkai ar jų įgalioti asmenys, kurių statinyje yra įvykusi ir (ar) nepašalinta statinio avarija arba statinių naudojimą sustabdė statinio naudojimo priežiūrą atliekantis viešojo administravimo subjektas vadovaudamasis Statybos įstatymo nuostatomis.

28.     Pastovioji Vietinės rinkliavos dedamoji visų kategorijų nekilnojamojo turto objektams nustatoma pagal nekilnojamojo turto paskirtis ir objektų skaičių.

29.     Pastovioji Vietinės rinkliavos dedamoji apskaičiuojama konkrečiai atliekų turėtojų grupei priskirtas pastovias būtinąsias sąnaudas dalijant iš tai atliekų turėtojų kategorijai priskirtų pastoviųjų administravimo parametrų sumos:

PRDk = PBSk ÷PPk, kur:

PRDk – pastovioji rinkliavos dedamoji, taikoma konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai, Eur/vnt.;

PBSk – pastoviosios būtinosios sąnaudos, priskirtos konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai, Eur;

PPk – atliekų turėtojų kategorijai priskirtų pastoviųjų administravimo parametrų suma, vnt.

30.     Kintamoji Vietinės rinkliavos dedamoji nustatoma tokia, kad padengtų kintamąsias su komunalinių atliekų tvarkymu susijusias sąnaudas.

31.     Kintamąją Vietinės rinkliavos dalį moka nekilnojamojo turto objektų savininkai arba jų įgalioti asmenys, kuriems teikiama komunalinių atliekų paėmimo paslauga ir atliekų tvarkymo paslauga.

32.     Kintamoji Vietinės rinkliavos dedamoji visų kategorijų nekilnojamojo turto objektams, kurių savininkai naudojasi individualiais konteineriais, nustatoma pagal naudojamų komunalinių atliekų konteinerių skaičių, tūrį (dydį) ir ištuštinimo dažnį.

33.     Kintamoji Vietinės rinkliavos dedamoji visų kategorijų nekilnojamojo turto objektams, kurių savininkai naudojasi kolektyviniais konteineriais (tai yra neturi konkrečios kategorijos nekilnojamojo turto objektams priskirtos įrengtos ir (arba) tik tos kategorijos nekilnojamojo turto objektams naudotis skirtos konteinerių aikštelės), nustatoma pagal nekilnojamojo turto paskirtis ir plotus.

34.     Kintamoji Vietinės rinkliavos dedamoji apskaičiuojama, konkrečiai atliekų turėtojų grupei priskirtas kintamąsias būtinąsias sąnaudas dalijant iš tai atliekų turėtojų kategorijai priskirtų kintamųjų administravimo parametrų sumos:

KRDk = KBSk ÷KPk, kur:

KRDk – pastovioji rinkliavos dedamoji, taikoma konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai, Eur/m2, m3;

KBSk – kintamosios būtinosios sąnaudos, priskirtos konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai, Eur;

KPk – atliekų turėtojų kategorijai priskirtų kintamų administravimo parametrų suma, m2, m3

35.     Šios Metodikos 8 punkte nustatyta tvarka perskaičiavus būtinąsias sąnaudas, savivaldybės taryba atskiru sprendimu gali Vietinės rinkliavos dydį kartą per metus indeksuoti, taikydama metinį vartojimo kainų indeksą, jeigu jis didesnis negu 1,1.

36.     Į Vietinės rinkliavos dydį neįskaičiuojamos antrinių žaliavų ir pakuočių atliekų tvarkymo sąnaudos.

37.     Atliekų turėtojams teikiamose sąskaitose už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir komunalinių atliekų tvarkymą nurodoma savivaldybės teritorijoje praėjusiais ataskaitiniais metais rūšiuotų atliekų ir atliekų, kuriomis atliekų turėtojas atsikrato mišriuose komunalinių atliekų konteineriuose, dalis.

________________

 

part_8395a5e4152b4666b99c608c84aa5701_end


 

Visagino savivaldybės vietinės rinkliavos už

komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų

turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo

metodikos priedas

 

PASTOVŪS IR KINTAMI VIETINĖS RINKLIAVOS ADMINISTRAVIMO PARAMETRAI

 

Pastovus administravimo parametras

Kintamas administravimo parametras visų kategorijų nekilnojamojo turto objektams, kurių savininkai naudojasi individualiais konteineriais

Kintamas administravimo parametras visų kategorijų nekilnojamojo turto objektams, kurių savininkai naudojasi kolektyviniais konteineriais

Nekilnojamojo turto paskirtis ir objektų skaičius

Komunalinių atliekų konteinerių skaičius, tūris (dydis) ir ištuštinimo dažnis

Nekilnojamojo turto paskirtis ir plotas

 

 

part_2f40120603704ccc8cb795dc25ee5133_end


 

PATVIRTINTA

Visagino savivaldybės tarybos

2021 m. gruodžio 23 d. sprendimu Nr. TS-266

 

VISAGINO SAVIVALDYBĖS VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMĄ IŠ ATLIEKŲ TURĖTOJŲ IR ATLIEKŲ TVARKYMĄ NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

Bendrosios nuostatos

 

1. Visagino savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Vietinės rinkliavos mokėtojų registro (toliau – Registras) tvarkymą, vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą (toliau – Vietinė rinkliava) dydį, Vietinės rinkliavos taikymo tvarką, Vietinės rinkliavos mokėjimo tvarką, Vietinės rinkliavos lengvatas ir jų skyrimo tvarką, Vietinės rinkliavos grąžinimo atvejus ir tvarką, Vietinės rinkliavos apskaitą, skolų už vietinę rinkliavą išieškojimą, Vietinės rinkliavos mokėtojų teises, pareigas ir atsakomybę, Vietinės rinkliavos lėšų panaudojimą bei Vietinės rinkliavos rinkimo kontrolę.

2. Vietinė rinkliava nustatoma visiems komunalinių atliekų turėtojams Visagino savivaldybės teritorijoje.

3. Mokant Vietinę rinkliavą, komunalinių atliekų turėtojams atstovauja jų naudojamo nekilnojamojo turto objekto savininkas arba nekilnojamojo turto objekto savininko atstovas pagal įstatymą, arba nekilnojamojo turto objekto savininko įgaliotas asmuo, arba daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų bendrija, individualių gyvenamųjų namų savininkų bendrija, garažų savininkų bendrija, sodininkų bendrija ar kita bendrija, bendrojo naudojimo objektų administratorius, esant savininkų raštu įformintam susitarimui, arba asmenys, sudarę jungtinės veiklos sutartis bendrosios dalinės nuosavybės teisei įgyvendinti (toliau – Įgalioti asmenys).

4. Nuostatai netaikomi juridiniams asmenims ir juridinių asmenų padaliniams, turintiems Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės (toliau – TIPK) leidimus, kuriuose nustatyti atliekų tvarkymo reikalavimai negali būti įgyvendinti savivaldybės organizuojamoje komunalinių atliekų tvarkymo sistemoje.

5. Vietinę rinkliavą administruoja Visagino savivaldybės administracija (toliau – Rinkliavos administratorius).

 

II SKYRIUS

pagrindinės sąvokos

 

6. Nuostatuose vartojamos šios sąvokos:

6.1. Komunalinių atliekų turėtojas – atliekų darytojas arba asmuo, turintis atliekų.

6.2. Vietinės rinkliavos lengvata (toliau – Lengvata) – Vietinės rinkliavos mokėtojams sumažintas Vietinės rinkliavos dydis.

6.3. Vietinės rinkliavos mokėtojas – komunalinių atliekų turėtojas, privalantis mokėti Vietinę rinkliavą.

6.4. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos yra apibrėžtos Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

 

III SKYRIUS

VIETINĖS RINKLIAVOS MOKĖTOJŲ registro TVARKYMAS

 

7. Rinkliavos administratorius Registro duomenų bazėje teisės aktų nustatyta tvarka registruoja ir tvarko šiuos duomenis apie Rinkliavos mokėtojus:

7.1. Vietinės rinkliavos mokėtojo: fizinio asmens vardas, pavardė, juridinio asmens – pavadinimas;

7.2. Vietinės rinkliavos mokėtojo kontaktiniai duomenys;

7.3. Vietinės rinkliavos mokėtojo: fizinio asmens gimimo data arba asmens kodas,  juridinio asmens – įmonės kodas;

7.4. Fizinio asmens korespondencijos adresas arba juridinio asmens buveinės adresas;

7.5. nekilnojamojo turto adresas;

7.6. nekilnojamojo turto faktinė naudojimo paskirtis;

7.7. nekilnojamojo turto pagrindinė naudojimo paskirtis;

7.8. nekilnojamojo turto unikalus numeris;

7.9.    nekilnojamojo turto bendras plotas;

7.10.  nekilnojamojo turto aprašymas;

7.11.  informacija apie Vietinės rinkliavos mokėtojo naudojamą (-us) arba jam priskirtą (-us) konteinerį (-ius): (konteinerių dydis (talpa), skaičius, ištuštinimo dažnumas, konteinerio paskirtis (kokioms atliekoms surinkti jis yra skirtas), konteinerio pastatymo, pakeitimo ar nuėmimo data, pastatymo vietos adresas ir (ar) koordinatės ir kita pagal poreikį informacija);

7.12.  kiti duomenys, būtini Vietinei rinkliavai administruoti.

8. Registro duomenys atnaujinami Vietinės rinkliavos mokėtojui pateikus informaciją Rinkliavos administratoriui arba paaiškėjus naujoms faktinėms aplinkybėms.

9. Savininkai, nekilnojamąjį turtą valdantys bendrosios jungtinės sutuoktinių nuosavybės teise, laikomi vienu Vietinės rinkliavos mokėtoju.

10. Savininkai, nekilnojamąjį turtą valdantys asmeninės nuosavybės teise, laikomi atskirais Vietinės rinkliavos mokėtojais. Vietinė rinkliava gali būti nustatoma mokėti vienam iš bendrasavininkių, gavus jo raštišką prašymą.

11. Į Registrą gali būti įtrauktas Įgaliotas asmuo, gavus jo raštišką prašymą ir patikrinus duomenis VĮ Registrų centre.

12. Į Registrą gali būti įtrauktas Vietinės rinkliavos mokėtojas, deklaravęs gyvenamąją vietą nekilnojamojo turto objekte, kurio savininkas yra miręs, o jo įpėdinių nėra.

13. Į Registrą gali būti įtrauktas naujas Vietinės rinkliavos mokėtojas vadovaujantis sodininkų ar garažų bendrijų pirmininkų, fizinių ar juridinių asmenų pateiktais duomenimis apie nekilnojamojo turto naudojamus ir neįregistruotus VĮ Registrų centras, naudojamus ne pagal paskirtį, naudojamus nebaigtos statybos, ir naudojamus objektus, kurių nesutvarkyti paveldėjimo dokumentai.

14. Vietinės rinkliavos mokėtojų registravimo tikslais savivaldybės administracija nustatyta tvarka naudojasi VĮ Registrų centras Nekilnojamojo turto registro, Gyventojų registro, savivaldybės administracijos, sodininkų ir garažų bendrijų, daugiabučių gyvenamųjų namų bendrijų pirmininkų ir administratorių bei kitų subjektų turimais duomenimis, reikalingais Registrui ir Vietinei rinkliavai administruoti.

15. Rinkliavos administratoriaus prašymu visi Vietinės rinkliavos mokėtojai, savivaldybės administracijos specialistai, sodininkų ir garažų bendrijų, daugiabučių gyvenamųjų namų bendrijų pirmininkai ir administratoriai bei kiti subjektai privalo pateikti turimus duomenis, reikalingus Registrui ir Vietinei rinkliavai administruoti.

16. Vietinės rinkliavos mokėtojų prašymus, pretenzijas ir kitus klausimus, susijusius su Registro duomenų tikslinimu, nagrinėja Rinkliavos administratorius.

17. Šiuose Nuostatuose nenumatytais atvejais Vietinės rinkliavos mokėtojų pateiktiems prašymams, pretenzijoms nagrinėti gali būti sudaroma komisija, kurios sudėtį ir darbo reglamentą tvirtina administracijos direktorius.

18. Registrui būtini duomenys renkami, tvarkomi, saugomi ir naudojami laikantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo reikalavimų ir Komunalinių atliekų turėtojų registravimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2012 m. lapkričio 20 d. įsakymu Nr. D1-950 „Dėl Komunalinių atliekų turėtojų registravimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ reikalavimų.

 

IV SKYRIUS

VIETINĖS RINKLIAVOS DYDIS

 

19. Vietinės rinkliavos dydis nustatomas toks, kad iš Komunalinių atliekų turėtojų surinktomis lėšomis būtų apmokėtos visos būtinosios sąnaudos.

20. Vietinės rinkliavos dydžiai apskaičiuojami ir perskaičiuojami vadovaujantis Visagino savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžių nustatymo metodika (toliau – Metodika), patvirtinta Visagino savivaldybės tarybos (toliau – Taryba) 2021 m. gruodžio 23 d. sprendimu Nr. TS-266 „Dėl Visagino savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo metodikos, Visagino savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą nuostatų ir Visagino savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžių patvirtinimo.

21. Tarybai Vietinės rinkliavos dydžių apskaičiavimą pateikia Rinkliavos administratorius.

22. Mažiausias laikotarpis, už kurį Vietinės rinkliavos mokėtojui gali būti skaičiuojama Vietinė rinkliava – vienas mėnuo.

23. Vietinės rinkliavos mokėtojui pasikeitus iki kalendorinio mėnesio 15 dienos imtinai, mokėtina Vietinės rinkliavos suma už tą kalendorinį mėnesį priskiriama naujam Vietinės rinkliavos mokėtojui. Vietinės rinkliavos mokėtojui pasikeitus po kalendorinio mėnesio 15 dienos, mokėtina Vietinės rinkliavos suma už tą kalendorinį mėnesį priskiriama buvusiam Vietinės rinkliavos mokėtojui.

24. Metinė Vietinė rinkliava negali viršyti 1 procento metinės Vietinės rinkliavos mokėtojo disponuojamų metinių namų ūkio pajamų. Jeigu metinė Vietinė rinkliava viršija 1 procentą praėjusių metų metinių namų ūkio pajamų, metinės Vietinės rinkliavos mokėtojo prašymu ji gali būti perskaičiuota. Po perskaičiavimo metinė Vietinė rinkliava turi būti lygi 1 procentui praėjusių metų metinių namų ūkio pajamų. Metinės Vietinės rinkliavos dydį perskaičiuoja Rinkliavos administratorius, kuriam metinės Vietinės rinkliavos mokėtojas turi pateikti prašymą, dokumentą, patvirtinantį asmens tapatybę, visų namų ūkyje gyvenančių asmenų gyvenamosios vietos deklaracijas, visų namų ūkyje gyvenančių asmenų (išskyrus nedarbingo amžiaus vaikus) pažymas apie visas gautas pajamas per praėjusius kalendorinius metus. Šiame punkte įtvirtintos nuostatos taikomos tik Visagino savivaldybėje gyvenamąją vietą deklaravusiems asmenims už ne daugiau kaip 3 skirtingų rūšių nekilnojamojo turto objektus.

25. Informaciją, susijusią su Vietine rinkliava, Visagino savivaldybės administracija skelbia savo interneto svetainėje.

26. Nekilnojamojo turto objektui (išskyrus gyvenamosios, sodo, žemės ūkio (mėgėjų sodų žemės sklypai) ir garažų paskirties) arba jo daliai gali būti taikoma metinė Vietinė rinkliava ne pagal Nekilnojamojo turto registre įrašytą paskirtį tuo atveju, kai savininkas arba jo Įgaliotas asmuo deklaravo, kad nekilnojamasis turtas faktiškai naudojamas ne pagal pagrindinę tikslinę naudojimo paskirtį, įregistruotą Nekilnojamojo turto registre, pateikus dokumentus, nurodytus šių Nuostatų 31 punkte.

27. Nekilnojamojo turto registre neįregistruotiems turto objektams arba jų dalims taikoma metinė vietinė rinkliava pagal faktinę naudojimo paskirtį.

28. Vietinė rinkliava neskaičiuojama nekilnojamojo turto objektui arba jo daliai:

28.1kurio savininkas ar Įgaliotas asmuo deklaravo, kad nenaudoja Nekilnojamojo turto, nes jis netinkamas naudoti (yra įvykusi ir (ar) nepašalinta statinio avarija arba statinių naudojimą sustabdė statinio naudojimo priežiūrą atliekantis viešojo administravimo subjektas vadovaudamasis Statybos įstatymo nuostatomis), pateikus dokumentus, nurodytus šių Nuostatų 38 punkte;

28.2kurio savininkas yra miręs, o jo įpėdiniai nepriima palikimo arba jų nėra, jeigu ši informacija yra žinoma Administratoriui. Vietinės rinkliavos skaičiavimas stabdomas nuo savininko mirties datos ir atnaujinamas paveldėtojams nuo tos pačios datos pagal šiai dienai veikiančius rinkliavos dydžius. Gyvenamosios paskirties nekilnojamojo turto objektui savininko mirties atveju rinkliavos skaičiavimas nestabdomas, jeigu šiame objekte deklaravo gyvenamąjį vietą kitas pilnametis fizinis asmuo, tokiu atveju rinkliava skaičiuojama jam kaip Įgaliotam asmeniui;

28.3kurio savininkas (juridinis asmuo) yra likviduotas arba išregistruotas po bankroto procedūrų.

29. Vietinės rinkliavos kintamoji dalis perskaičiuojama:

29.1nekilnojamojo turto objektui arba jo daliai (išskyrus sodo, žemės ūkio (mėgėjų sodų žemės sklypai) ir garažų paskirties), kurio  savininkas ar Įgaliotas asmuo deklaravo, kad tam tikrą laikotarpį (ne trumpesnį kaip vienas metų ketvirtis ir ne ilgesnį kaip vieni metai) nebuvo naudojamasi nekilnojamojo turto objektu arba jo dalimi, pateikus dokumentus, nurodytus šių Nuostatų 39 punkte;

29.2sodo, žemės ūkio (mėgėjų sodų žemės sklypai) Nekilnojamojo turto objektui, kurio  savininkas ar Įgaliotas asmuo deklaravo, kad visus praėjusius metus, sutampančius su finansiniais metais (nuo sausio 1 d. iki gruodžio 31 d. imtinai), nenaudojo Nekilnojamojo turto, pateikus dokumentus, nurodytus šių Nuostatų 40 punkte.

30. Nustačius, kad Vietinės rinkliavos mokėtojas pateikė neteisingus duomenis Vietinei rinkliavai apskaičiuoti ir dėl to jam Vietinė rinkliava nebuvo skaičiuojama arba buvo priskaičiuota mažesnė Vietinė rinkliava, nei numato šie Nuostatai, patikslinamas Registras ir perskaičiuojamas mokėtinas Vietinės rinkliavos dydis. Vietinės rinkliavos dydis perskaičiuojamas nuo laikotarpio, nuo kurio Vietinė rinkliava buvo skaičiuojama vadovaujantis neteisingais duomenimis, o susidaręs neteisingai skaičiuotos Vietinės rinkliavos skirtumas pridedamas prie artimiausiam ketvirčiui apskaičiuotos Vietinės rinkliavos.

 

V SKYRIUS

VIETINĖS RINKLIAVOS TAIKYMO TVARKA

 

31. Nekilnojamojo turto objekto arba jo dalies savininkas arba jo Įgaliotas asmuo, kuriam priklausantis nekilnojamasis turtas faktiškai naudojamas ne pagal pagrindinę tikslinę naudojimo paskirtį, įregistruotą Nekilnojamojo turto registre, pageidaujantis, kad jam būtų Vietinės rinkliavos dydis nustatomas ne pagal Nekilnojamojo turto registre įrašytą paskirtį, Rinkliavos administratoriui pateikia:

31.1.  motyvuotą rašytinį prašymą dėl metinės vietinės rinkliavos ne pagal Nekilnojamojo turto registre įrašytą paskirtį taikymo, kuriame nurodo informaciją apie nekilnojamojo turto paskirtį, įregistruotą Nekilnojamojo turto registre, ir apie faktiškai vykdomą veiklą nekilnojamajame turte;

31.2.  faktines aplinkybes pagrindžiančių dokumentų originalus arba jų tinkamai patvirtintas kopijas (grąžinami Vietinės rinkliavos mokėtojui).

32. Rinkliavos administratorius, gavęs Vietinės rinkliavos mokėtojo prašymą su visais priedais, per 20 darbo dienų nuo prašymo užregistravimo dienos patikrina Vietinės rinkliavos mokėtojo pateiktą informaciją. Patikros vietoje metu Rinkliavos administratorius įvertina faktinę turto naudojimo paskirtį ir šį faktą užfiksuoja patikros vietoje akte (toliau – Aktas). Visais atvejais Aktas privalo būti abiejų šalių pasirašytas. Jeigu Vietinės rinkliavos mokėtojas atsisako pasirašyti Aktą, tai pažymima Akte nurodant: „Aktas perskaitytas, pasirašyti atsisakė“. Prie šios žymos turi pasirašyti ne mažiau kaip du asmenys. Jeigu nepasitvirtina Vietinės rinkliavos mokėtojo prašyme pateikta informacija, Rinkliavos administratorius prašymo netenkina ir apie tai raštu informuoja Vietinės rinkliavos mokėtoją.

33. Rinkliavos administratorius metinę vietinę rinkliavą ne pagal Nekilnojamojo turto registre įrašytą paskirtį taiko nuo to mėnesio 1 d., kai buvo pateiktas ir užregistruotas Vietinės rinkliavos mokėtojo prašymas dėl metinės Vietinės rinkliavos ne pagal Nekilnojamojo turto registre įrašytą paskirtį taikymo, iki pasikeis faktinės aplinkybės.

34. Pasikeitus faktinėms aplinkybėms, Vietinės rinkliavos mokėtojas privalo per 5 darbo dienas apie tai pranešti Rinkliavos administratoriui.

35. Jeigu Vietinės rinkliavos mokėtojas neįleidžia patikrai atlikti arba Rinkliavos administratorius patikrinimo metu nustatė, kad Vietinės rinkliavos mokėtojas naudoja nekilnojamąjį turtą pagal kitą, nei nurodyta Akte, paskirtį, surašomas Aktas. Tokiu atveju Rinkliavos administratorius turi teisę taikyti metinę vietinę rinkliavą pagal nekilnojamojo turto paskirtį, įregistruotą Nekilnojamojo turto registre. Rinkliavos administratorius per šių Nuostatų 48 punkte nustatytą terminą patikslina Mokėjimo pranešimą ir Vietinės rinkliavos mokėtojui taiko metinę vietinę rinkliavą pagal nekilnojamojo turto paskirtį, įregistruotą Nekilnojamojo turto registre, nuo to mėnesio 1 d., kai buvo nustatytas nekilnojamojo turto naudojimo faktas pagal kitą paskirtį.

36. Rinkliavos administratorius turi teisę ne rečiau kaip kartą per kalendorinius metus įvertinti Vietinės rinkliavos mokėtojo, kuriam taikoma metinė vietinė rinkliava ne pagal Nekilnojamojo turto registre įrašytą paskirtį, faktinę nekilnojamojo turto naudojimo paskirtį ir patikrinimo rezultatus užfiksuoti Akte.

37. Rinkliavos administratorius turi teisę taikyti metinę vietinę rinkliavą ne pagal Nekilnojamojo turto registre įrašytą paskirtį be Vietinės rinkliavos mokėtojo prašymo, jei faktinio patikrinimo arba virtualios (internetinės) paieškos būdu (toliau – Patikrinimas) nustatė, kad Vietinės rinkliavos mokėtojas naudoja nekilnojamąjį turtą pagal kitą, nei įregistruotą Nekilnojamojo turto registre, paskirtį. Rinkliavos administratorius Patikrinimo metu įvertina faktinę turto naudojimo paskirtį, surašo Aktą ir su juo pasirašytinai supažindina Vietinės rinkliavos mokėtoją. Vietinės rinkliavos mokėtojui atsisakius pasirašyti Aktą apie tai pažymima Akte nurodant: „Pasirašyti atsisakė“. Prie šios žymos turi pasirašyti ne mažiau kaip du asmenys. Rinkliavos administratorius per šių Nuostatų 48 punkte nustatytą terminą patikslina Mokėjimo pranešimą ir Vietinės rinkliavos mokėtojui taiko metinę vietinę rinkliavą ne pagal Nekilnojamojo turto registre įrašytą paskirtį nuo to mėnesio 1 d., kai buvo nustatytas nekilnojamojo turto naudojimo faktas pagal kitą paskirtį, nei įregistruota Nekilnojamojo turto registre.

38. Vietinės rinkliavos mokėtojas, kuris visus praėjusius metus, sutampančius su finansiniais metais (nuo sausio 1 d. iki gruodžio 31 d. imtinai), nenaudojo priklausančio Nekilnojamojo turto, nes jis buvo netinkamas naudoti (yra įvykusi ir (ar) nepašalinta statinio avarija arba statinių naudojimą sustabdė statinio naudojimo priežiūrą atliekantis viešojo administravimo subjektas vadovaudamasis Statybos įstatymo nuostatomis), ir pageidauja, kad jam būtų neskaičiuojama Vietinė rinkliava Rinkliavos administratoriui pateikia:

38.1prašymą dėl Vietinės rinkliavos neskaičiavimo;

38.2faktines aplinkybes pagrindžiančių dokumentų originalus arba jų tinkamai patvirtintas kopijas (grąžinami Vietinės rinkliavos mokėtojui).

39. Vietinės rinkliavos mokėtojas, tam tikrą laikotarpį (ne trumpesnį kaip vienas metų ketvirtis ir ne ilgesnį kaip vieni metai) nenaudojęs priklausančio Nekilnojamojo turto objekto arba jo dalies (išskyrus sodo, žemės ūkio (mėgėjų sodų žemės sklypai) ir garažų paskirties) per praėjusius kalendorinius metus ir pageidaujantis, kad jam būtų perskaičiuojama Vietinės rinkliavos kintamoji dalis už atitinkamą (-us) ketvirtį (-ius), Rinkliavos administratoriui pateikia:

39.1prašymą dėl Vietinės rinkliavos kintamosios dalies perskaičiavimo;

39.2licencijuoto elektros energijos tiekėjo pažymą nekilnojamojo turto objektui apie suvartotos elektros energijos kiekį už tą laikotarpį, už kurį prašoma neskaičiuoti Vietinės rinkliavos kintamosios dalies;

39.3kitus faktines aplinkybes pagrindžiančių dokumentų originalus ir jų tinkamai patvirtintas kopijas (grąžinami Vietinės rinkliavos mokėtojui), jeigu viršijami šių Nuostatų 44 punkte nurodyti parametrai.

40. Vietinės rinkliavos mokėtojas, visus praėjusius metus, sutampančius su finansiniais metais (nuo sausio 1 d. iki gruodžio 31 d. imtinai), nenaudojęs priklausančio sodo arba žemės ūkio (mėgėjų sodų žemės sklypai) Nekilnojamojo turto objekto per praėjusius kalendorinius metus ir pageidaujantis, kad jam būtų perskaičiuojama Vietinės rinkliavos kintamoji dalis, Rinkliavos administratoriui pateikia:

40.1prašymą dėl Vietinės rinkliavos kintamosios dalies perskaičiavimo;

40.2pažymą iš sodininkų bendrijos apie tai, kad apmokestintas objektas buvo visus praėjusius metus nenaudojamas;

40.3licencijuoto elektros energijos tiekėjo pažymą nekilnojamojo turto objektui apie suvartotos elektros energijos kiekį arba apie tai, kad nekilnojamojo turto objekte elektros energijos skaitiklis nėra įrengtas;

40.4kitus faktines aplinkybes pagrindžiančių dokumentų originalus ir jų tinkamai patvirtintas kopijas (grąžinami Vietinės rinkliavos mokėtojui), jeigu viršijami šių Nuostatų 45 punkte nurodyti parametrai.

41. Rinkliavos administratorius, gavęs ir užregistravęs Vietinės rinkliavos mokėtojo prašymą:

41.1patikrina, ar pateikti visi dokumentai, nurodyti šių Nuostatų 39, 40 punktuose. Nustatęs, kad pateikti ne visi dokumentai, kurių reikia dėl Vietinės rinkliavos neskaičiavimo ar Vietinės rinkliavos kintamosios dalies perskaičiavimo, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo ir dokumentų gavimo dienos praneša apie tai Vietinės rinkliavos mokėtojui raštu arba elektroninėmis priemonėmis;

41.2šių Nuostatų 49.2 papunktyje numatytais atvejais patikrina Nekilnojamojo turto būklę ir surašo aktą.

42. Rinkliavos administratorius, išnagrinėjęs Vietinės rinkliavos mokėtojo prašymą, Vietinės rinkliavos neskaičiuoja ar Vietinės rinkliavos kintamąjį dalį perskaičiuoja per 10 darbo dienų nuo dokumentų, kurių reikia Vietinei rinkliavai neskaičiuoti ar Vietinės rinkliavos kintamajai daliai perskaičiuoti, gavimo dienos. Jeigu pateikti ne visi, nevisiškai arba neteisingai užpildyti dokumentai, terminas skaičiuojamas nuo visų arba papildomų dokumentų gavimo ir užregistravimo dienos.

43. Vietinė rinkliava neskaičiuojama šių Nuostatų 28 punkte nustatyta tvarka, kai pateikti šių Nuostatų 38 punkte nurodyti dokumentai patvirtina, kad Vietinės rinkliavos mokėtojo priklausantis Nekilnojamasis turto objektas arba jo dalis buvo nenaudojamas, nes buvo netinkamas naudoti, arba nėra pritaikytas bet kokio tipo veiklai vykdyti ir jame nėra kaupiamos komunalinės atliekos.

44. Vietinės rinkliavos kintamoji dalis perskaičiuojama už atitinkamą (-us) ketvirtį (-ius) šių Nuostatų 29.1 papunktyje nustatyta tvarka, jei pateikti šių Nuostatų 39 punkte nurodyti dokumentai patvirtina, kad Vietinės rinkliavos mokėtojo priklausančiame Nekilnojamajame turte per praėjusių metų atitinkamą ketvirtį buvo sunaudota ne daugiau kaip 80 kWh elektros energijos.

45. Vietinės rinkliavos kintamoji dalis perskaičiuojama už visus praėjusius metus, sutampančius su finansiniais metais (nuo sausio 1 d. iki gruodžio 31 d. imtinai) šių Nuostatų 29.2 papunktyje nustatyta tvarka, jei pateikti šių Nuostatų 40 punkte nurodyti dokumentai patvirtina, kad Vietinės rinkliavos mokėtojo priklausančiame Nekilnojamajame turte per praėjusius metus buvo sunaudota 0 kWh elektros energijos arba apie tai, kad nekilnojamojo turto objekte elektros energijos skaitiklis nėra įrengtas.

46. Tais atvejais, kai elektros energijos buvo sunaudota daugiau, nei nurodyta šių Nuostatų 44 ir 45 punktuose, išskyrus, kai kiti dokumentai pagrindžia, kad Nekilnojamasis turtas praėjusiais kalendoriniais metais tam tikrą laikotarpį (ne trumpesnį kaip vienas metų ketvirtis ir ne ilgesnį kaip vieni metai) buvo nenaudojamas, Rinkliavos administratorius per 5 darbo dienas raštu informuoja Vietinės rinkliavos mokėtoją apie prašymo neskaičiuoti Vietinės rinkliavos kintamosios dalies netenkinimą.

47. Rinkliavos administratorius nenagrinėja Vietinės rinkliavos mokėtojo prašymo, jeigu nepateikti šių Nuostatų 39 ir 40 punktuose nurodyti dokumentai.

48. Rinkliavos administratorius per 20 darbo dienų nuo prašymo pateikimo dienos patikslina Vietinės rinkliavos mokėtojo Registro duomenis, Mokėjimo pranešimą ir apie tai raštu informuoja Vietinės rinkliavos mokėtoją.

49. Vietinės rinkliavos mokėtojas, pageidaujantis, kad jam būtų neskaičiuojama Vietinė rinkliava arba perskaičiuojama Vietinės rinkliavos kintamoji dalis, privalo:

49.1.  laiku pateikti prašymą ir pridėti visus reikalaujamus dokumentus;

49.2.  tais atvejais, kai kyla abejonių dėl Nekilnojamojo turto naudojimo, sudaryti galimybę Rinkliavos administratoriui patikrinti Nekilnojamojo turto būklę.

50. Rinkliavos administratorius privalo:

50.1.  tais atvejais, kai vienoje iš Vietinės rinkliavos mokėtojo pateiktoje pažymoje yra nurodytas didesnis sunaudotas elektros energijos kiekis, nei nurodyta šių Nuostatų 44 punkte, ir raštu pateiktos šio sunaudojimo priežastys bei kai kyla abejonių dėl Nekilnojamojo turto nenaudojimo, patikrinti Nekilnojamojo turto būklę ir rezultatus užfiksuoti akte;

50.2.  patikslinti Mokėjimo pranešimą ir informuoti Vietinės rinkliavos mokėtoją apie Vietinės rinkliavos neskaičiavimą arba Vietinės rinkliavos kintamosios dalies perskaičiavimą šių Nuostatų 48 punkte nustatyta tvarka;

50.3.  Vietinės rinkliavos mokėtojui, pateikusiam prašymą dėl Vietinės rinkliavos neskaičiavimo arba dėl Vietinės rinkliavos kintamosios dalies perskaičiavimo be šių Nuostatų 38, 39 ir 40 punktuose išvardytų dokumentų, informuoti Vietinės rinkliavos mokėtoją apie tai, kad jo prašymas nenagrinėtinas.

51. Rinkliavos administratorius turi teisę prašymą pateikusio Vietinės rinkliavos mokėtojo paprašyti pateikti papildomus aplinkybes įrodančius dokumentus.

 

VI SKYRIUS

VIETINĖS RINKLIAVOS MOKĖJIMO TVARKA

 

52. Vietinės rinkliavos surinkimą, apskaitą organizuoja ir tvarko (administruoja) Rinkliavos administratorius.

53. Rinkliavos administratorius parengia Mokėjimo pranešimą ir pateikia kiekvienam Vietinės rinkliavos mokėtojui 1 kartą per metus ne vėliau kaip iki kovo 15 dienos.

54. Mokėjimo pranešimas pateikiamas Vietinės rinkliavos mokėtojui pagal Registro duomenų bazėje turimą adresą arba deklaruotos gyvenamosios vietos adresą, arba juridinio asmens buveinės adresą. Vietinės rinkliavos mokėtojas, pageidaujantis gauti Mokėjimo pranešimą kitu adresu arba elektroniniu paštu, informuoja apie tai Rinkliavos administratorių.

55. Mokėjimo pranešimas nesiunčiamas tais atvejais, kai korespondencijos adresu neįrengta rakinama, aiškiai ir suprantamai numeruota pašto dėžutė laiškininkams lengvai prieinamoje vietoje, kaip to reikalaujama Pašto įstatyme, kol Rinkliavos mokėtojas nepraneš raštu Rinkliavos administratoriui apie tinkamai įrengtą pašto dėžutę.

56. Mokėjimo pranešime nurodyta Vietinė rinkliava sumokama kas ketvirtį į Visagino savivaldybės administracijos sąskaitą:

56.1.  už I ketvirtį – iki einamųjų metų kovo 31 d.;

56.2.  už II ketvirtį – iki einamųjų metų birželio 30 d.;

56.3.  už III ketvirtį – iki einamųjų metų rugsėjo 30 d.;

56.4.  už IV ketvirtį – iki einamųjų metų gruodžio 22 d.

57. Jeigu Vietinės rinkliavos mokėtojas pageidauja, Vietinę rinkliavą gali sumokėti už visus metus iš karto.

58. Vietinė rinkliava gali būti mokama tiesioginiu bankiniu pavedimu, pasinaudojant elektronine bankininkyste, grynaisiais pinigais banko, kredito ar kitose įstaigose, nurodytose mokėjimo pranešimuose, kurios teikia tokio pobūdžio paslaugas. Visagino savivaldybės administracija grynųjų pinigų įmokų nepriima.

59. Už įmokos priėmimo paslaugą moka Vietinės rinkliavos mokėtojas pagal bankų, pašto bei kitų įstaigų nustatytus tarifus.

60. Jeigu vienam Vietinės rinkliavos mokėtojui priklauso keli nekilnojamojo turto objektai, už kuriuos pagal šiuos Nuostatus turi būti mokama Vietinė rinkliava, jis privalo sumokėti už visus šiuos objektus.

 

 

VII SKYRIUS

VIETINĖS RINKLIAVOS LENGVATOS IR JŲ SKYRIMO TVARKA

 

61. Lengvatos finansuojamos iš Savivaldybės biudžeto lėšų.

62. Lėšos, būtinos Tarybos nustatytoms lengvatoms teikti, negali būti įskaičiuotos į Vietinės rinkliavos dydį Vietinės rinkliavos mokėtojams.

63. 50 procentų lengvata, kai paskutinių trijų mėnesių iki lengvatos skyrimo datos vidutinės mėnesinės pajamos vienam asmeniui neviršija 2,5 Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintų valstybės remiamų pajamų dydžių, galiojančių tam laikotarpiui už kurį tikrinamos pajamos, taikoma:

63.1nedirbančiam (-tiems) senatvės pensinio amžiaus asmeniui (-ims), valdančiam (-tiems) ir tik jam (jiems) vienam (-iems) naudojančiam (-tiems) gyvenamosios paskirties nekilnojamojo turto objektą Visagino savivaldybės teritorijoje;

63.2nedirbančiam (-tiems) senatvės pensinio amžiaus asmeniui (-ims), nuomojančiam (-tiems) ir tik jam (jiems) vienam (-iems) naudojančiam (-tiems) socialinį būstą Visagino savivaldybės teritorijoje;

63.3nedirbančiam (-tiems) asmeniui (-ims), netekusiam (-iems) 60–100 % darbingumo, ir gyvenančiam (-tiems) vienam (-iems) arba su nedirbančiu (-iais) senatvės pensinio amžiaus asmeniu (-imis), valdančiu (-tiems) ir tik jam (jiems) vienam (-iems) naudojančiam (-tiems) gyvenamosios paskirties nekilnojamojo turto objektą Visagino savivaldybės teritorijoje;

63.4nedirbančiam (-tiems) asmeniui (-ims), netekusiam (-iems) 60–100 % darbingumo, ir gyvenančiam (-tiems) vienam (-iems) arba su nedirbančiu (-iais) senatvės pensinio amžiaus asmeniu (-imis), nuomojančiam (-tiems) ir tik jam (jiems) vienam (-iems) naudojančiam (-tiems) socialinį būstą Visagino savivaldybės teritorijoje.

64. 50 procentų lengvata, nepriklausomai nuo pajamų dydžio, taikoma:

64.1asmeniui (-ims), kuris (-ie) augina 3 ir daugiau  vaikų, įvaikių ar globotinių iki 18 metų amžiaus arba pilnamečių – nuo 18 iki 24 metų, besimokančių dieninėse bendrojo lavinimo mokyklose ir kitose formaliose švietimo įstaigų dieniniuose skyriuose, tik jam (jiems) vienam (-iems) naudojančiam (-tiems) gyvenamosios paskirties nekilnojamojo turto objektą Visagino savivaldybės teritorijoje;

64.2fiziniui (-iams) asmeniui (-ims), valdančiam (-tiems) ir tik jam (jiems) vienam (-iems) naudojančiam (-tiems) gyvenamosios paskirties nekilnojamojo turto objektą Visagino savivaldybės teritorijoje, prie kurio nėra užtikrintas privažiavimas ir komunalinių atliekų surinkimo konteineriai pastatyti 1 km ir didesniu atstumu.

65. Asmeniui (-ims), nesumokėjusiam (-iems) rinkliavos už praėjusį mokestinį laikotarpį, lengvatos netaikomos.

66. Prašymas ir reikiami dokumentai dėl lengvatų skyrimo, nesant pasikeitimų, turinčių įtakos lengvatų skyrimui, pateikiami kartą per kalendorinius metus.

67. Prašymus gali pateikti globėjai, įgalioti atstovai ar paslaugas asmens namuose teikiantys lankomosios priežiūros specialistai, kai dėl pateisinamų priežasčių asmuo negali kreiptis pats.

68. Asmuo, norintis, kad jam būtų suteikta šių Nuostatų 63.1 arba 63.2 papunkčiuose nustatyta lengvata, Rinkliavos administratoriui turi pateikti:

68.1prašymą;

68.2pensininko pažymėjimo kopiją.

69. Asmuo, norintis, kad jam būtų suteikta šių Nuostatų 63.3 ir 63.4 papunkčiuose nustatyta lengvata, Rinkliavos administratoriui turi pateikti:

69.1.  prašymą;

69.2.  neįgaliojo pažymėjimo kopiją;

69.3.  pensininko pažymėjimo kopiją.

70. Asmuo, norintis, kad jam būtų suteikta šių Nuostatų 64.1 papunktyje nustatyta lengvata, Rinkliavos administratoriui turi pateikti:

70.1.  prašymą;

70.2.  asmens tapatybės dokumento kopiją;

70.3vaikų gimimo liudijimų arba gimimo akto įrašų kopijas, jei Rinkliavos administratorius neturi duomenų;

70.4globėjai (rūpintojai) dokumentų apie jų šeimoje globojamų (rūpinamų) vaikų (teismo sprendimo, Administracijos direktoriaus įsakymo) kopijas;

70.5pilnametis vaikas, įvaikis ar globotinis pažymą iš mokymo įstaigos.

71. Asmuo, norintis, kad jam būtų suteikta šių Nuostatų 64.2 papunktyje nustatyta lengvata, Rinkliavos administratoriui turi pateikti:

71.1.  prašymą;

71.2.  asmens tapatybės dokumento kopiją.

72. Lengvata skiriama visiems kalendoriniams metams arba trumpesniam laikotarpiui.

73. Keičiantis aplinkybėms teisė į lengvatą įgyjama nuo pasikeitusių faktinių aplinkybių mėnesio pirmos dienos. Pasikeitus faktinėms aplinkybėms lengvata prarandama nuo kito mėnesio pirmos dienos po aplinkybės pasikeitimo.

74. Nepateikus visų reikalingų dokumentų, pareiškėjas apie tai informuojamas per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos.

75. Sprendimas dėl lengvatos skyrimo bei teikimo priimamas per 20 darbo dienų nuo prašymo ir visų reikalingų dokumentų gavimo dienos.

76. Rinkliavos administratorius, vadovaudamasis gautais dokumentais, perskaičiuoja lengvatos gavėjams Vietinę rinkliavą ir parengia bei pateikia patikslintus mokėjimo pranešimus.

77. Jei lengvata neskiriama, nurodoma neskyrimo priežastis.

78. Vietinės rinkliavos mokėtojui pasirinktinai taikoma tik viena lengvata ir tik vienam Nekilnojamojo turto objektui.

79. Iki prašymo dėl Vietinės rinkliavos lengvatos taikymo pateikimo į Visagino savivaldybės administracijos sąskaitas sumokėtos Vietinės rinkliavos įmokos negrąžinamos, o įskaitomos už kitą mokestinį laikotarpį.

80. Rinkliavos administratorius turi teisę gauti papildomą informaciją apie Pareiškėją, kuris kreipiasi dėl lengvatos teikimo, tikrinti jo pateiktus dokumentus ir reikalauti papildomų duomenų, įrodančių teisę į lengvatą.

81. Pareiškėjas, pateikęs klaidingą informaciją ar neteisingus duomenis, reikalingus lengvatai suteikti, privalo grąžinti neteisėtai gautas lėšas ir ateinančiais metais netenka teisės į lengvatą už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą.

82. Dėl gavėjo kaltės neteisėtai gautos lengvatos išieškojimas:

82.1nustačius, kad fiziniai asmenys lengvatą gavo neteisėtai, nes kreipimosi metu pateikė neteisingus duomenis, reikalingus  lengvatai skirti, arba nepranešė apie padėties pasikeitimą ar atsiradusias aplinkybes, turinčias įtakos teisei į lengvatą, fiziniai asmenys turi grąžinti neteisėtai gautą sumą arba ją mokėti dalimis;

82.2negrąžintą neteisėtai gautą lengvatą savivaldybės administracija išieško įstatymų nustatyta tvarka.

83. Rinkliavos administratorius priima ir tvarko pateiktų prašymų bei dokumentų, reikalingų lengvatai gauti, apskaitą.

84. Rinkliavos administratorius kiekvieną ketvirtį, bet ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų ketvirčiui pasibaigus, per dokumentų valdymo sistemą pateikia Visagino savivaldybės administracijos apskaitos skyriui lengvatų gavėjų už praėjusį ketvirtį sąrašą, kuriame nurodo kiekvienam lengvatos gavėjui suteiktos lengvatos sumą bei laikotarpį, už kurį suteikta lengvata, ir apskaičiuotą bendrą lengvatų sumą.

85. Visi ginčiai, kylantys dėl lengvatų suteikimo, sprendžiami Lietuvos Respublikos įstatymų bei kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

 

VIII SKYRIUS

VIETINĖS RINKLIAVOS GRĄŽINIMO ATVEJAI IR TVARKA

 

86. Vietinės rinkliavos mokėtojui jo raštišku prašymu grąžinama sumokėta Vietinė rinkliava arba jos dalis šiais atvejais:

86.1kai sumokėta daugiau, negu nustatyta šiose Nuostatuose;

86.2jeigu paslauga nesuteikta;

86.3jeigu paslauga suteikta, bet pažeidžiant šios paslaugos kokybės reikalavimus ir (ar) teikimo sąlygas, nustatytas Visagino savivaldybės atliekų tvarkymo taisyklėse, patvirtintose Visagino savivaldybės tarybos 2016 m. gegužės 26 d. sprendimu Nr. TS-114 „Dėl Visagino savivaldybės atliekų tvarkymo taisyklių patvirtinimo“ (2021 m. balandžio 29 d. sprendimo Nr. TS-86 redakcija), bei šiose Nuostatuose.

87. Permokėtą Vietinės rinkliavos įmoką Administratorius grąžina:

87.1užskaitydamas permokėtą sumą, kaip įmoką už būsimą atsiskaitymo laikotarpį;

87.2pervesdamas į Vietinės rinkliavos mokėtojo prašyme nurodytą sąskaitą.

88. Įmokos gražinimas 86.1 papunktyje nurodytu atveju vykdomas šia tvarka:

88.1Rinkliavos administratorius priima ir išnagrinėja Vietinės rinkliavos mokėtojo, kuris yra laiku sumokėjęs pastoviąją Vietinės rinkliavos dalį, rašytinį prašymą dėl Vietinės rinkliavos arba jos dalies grąžinimo ne vėliau kaip per 15 dienų nuo prašymo gavimo datos;

88.2Motyvuotas prašymas dėl Vietinės rinkliavos arba jos dalies grąžinimo pateikiamas Rinkliavos administratoriui per vienus kalendorinius metus nuo įmokos sumokėjimo datos;

88.3Sprendimą dėl Vietinės rinkliavos arba jos dalies grąžinimo priima Visagino savivaldybės administracijos direktorius;

88.4Vietinė rinkliava arba jos dalis grąžinama ne vėliau kaip per 15 dienų nuo Visagino savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo pasirašymo dienos.

89. Įmokos grąžinimas 86.2 ir 86.3 papunkčiuose nurodytais atvejais vykdomas šia tvarka:

89.1Gavę Vietinės rinkliavos mokėtojo, kuris yra laiku sumokėjęs pastoviąją Vietinės rinkliavos dalį, rašytinį skundą dėl mišrių komunalinių atliekų surinkimo paslaugos pažeidimo Rinkliavos administratorius atlieka minėtų paslaugų teikimo sąlygų vertinimą, o nustatęs jų pažeidimą, apskaičiuoja mažinamą Vietinės rinkliavos dydį ir nurodo jį einamojo mokestinio laikotarpio mokėjimo pranešime, siunčiamame Rinkliavos mokėtojui šiuose Nuostatuose nustatyta tvarka ir terminais;

89.2Vietinės rinkliavos kintamoji dalis mažinama 100 procentų už tiek mėnesių, kiek nebuvo užtikrinta galimybė rinkliavos mokėtojui naudotis mišrių komunalinių atliekų konteineriu;

89.3Vietine rinkliava apmokestinamo nekilnojamojo turto objekto, kuriam priskirtas mišrių komunalinių atliekų konteineris (konteinerių aikštelė), ir kuriuo atžvilgiu nustatytas pažeidimas, metinė Vietinės rinkliavos kintamoji dalis mažinama 0,25 procentais už kiekvieną nustatytą pažeidimą, tačiau bendra priskaičiuota mažintina (grąžintina) Vietinės rinkliavos suma negali viršyti 35 procentų tam mokestiniam laikotarpiui taikomo patvirtinto kintamosios Vietinės rinkliavos dalies dydžio.

 

IX SKYRIUS

VIETINĖS RINKLIAVOS APSKAITA

 

90. Vietinės rinkliavos apskaitą Visagino savivaldybės administracija vykdo ketvirčiais.

91. Visagino savivaldybės administracija atidaro specialias sąskaitas, kuriose kaupiamos Vietinės rinkliavos lėšos. Lėšos, gautos į sąskaitas, pervedamos į Visagino savivaldybės administracijos iždą pagal tvarką, patvirtintą Visagino savivaldybės tarybos 2016 m. gruodžio 1 d. sprendimu Nr. TS-197 „Dėl Visagino savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo, asignavimų administravimo ir atskaitomybės tvarkos aprašo patvirtinimo“.

92. Delspinigiai už laiku nesumokėtą Vietinę rinkliavą neskaičiuojami.

93. Vietinės rinkliavos mokėtojo mokestinė nepriemoka kas ketvirtį Tarybos sprendimu gali būti pripažinta beviltiška ir nurašyta.

94. Beviltiška pripažįstama ta Vietinės rinkliavos mokėtojo mokestinė nepriemoka, kurios neįmanoma išieškoti dėl objektyvių priežasčių arba kurią priverstinai išieškoti netikslinga socialiniu ir (arba) ekonominiu požiūriu:

94.1.  Vietinės rinkliavos skolininkas (fizinis asmuo) yra miręs, o jo įpėdiniai nepriima palikimo arba jų nėra;

94.2.  Vykdant priverstinį išieškojimą antstolis neranda Vietinės rinkliavos skolininko turto ir (ar) lėšų, iš kurių gali būti priverstinai išieškota skola, ir Administratoriui pateikia dokumentą su žyma, kad išieškojimas negalimas;

94.3.  Vietinės rinkliavos skolininkas (juridinis asmuo) yra likviduotas arba išregistruotas po bankroto procedūrų (bankrutavę, nebesant jokių galimybių susigrąžinti skolas);

94.4netikslinga priverstinai išieškoti nepriemoką, kadangi sunki fizinio asmens ekonominė (socialinė) padėtis: fiziniam asmeniui reikia valstybės paramos (asmuo yra pensinio amžiaus, neįgalusis, asmeniui reikalingas gydymas, medicininė profilaktika ir reabilitacija, asmuo yra bedarbis, gauna socialinę pašalpą) arba tokia parama jau teikiama. Šis nepriemokos pripažinimo beviltiška pagrindas taikomas tik mokesčių mokėtojams, kurie yra fiziniai asmenys, arba kai individualių (personalinių) įmonių savininkų ar ūkinių bendrijų narių sunki ekonominė (socialinė) padėtis;

94.5.  priverstinio išieškojimo išlaidos yra didesnės už mokestinę nepriemoką;

94.6.  sueina mokestinės nepriemokos priverstinio išieškojimo senaties terminas (5 metai).

 

X SKYRIUS

SKOLŲ UŽ VIETINĘ RINKLIAVĄ IŠIEŠKOJIMAS

 

95. Nesumokėta Vietinė rinkliava išieškoma Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka, įskaitant neteisminį ir teisminį skolų išieškojimą, naudojantis skolų išieškojimo įmonių ir (ar) antstolių paslaugomis.

96. Teisminis išieškojimas naudojamas kaip kraštutinė priemonė, kai įsiskolinimas už Vietinę rinkliavą sudaro daugiau kaip 100 eurų arba Vietinė rinkliava ar jos dalis nesumokėta ilgiau kaip už dvejus metus.

 

XI SKYRIUS

VIETINĖS RINKLIAVOS MOKĖTOJŲ TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ

 

97. Vietinės rinkliavos mokėtojas turi teisę:

97.1.  susipažinti su duomenimis apie jį, sukauptais Registre, bei su visa informacija, susijusia su Vietinės rinkliavos dydžiais, jų apskaičiavimu ir atliekų tvarkymo sąnaudomis;

97.2.  reikalauti iš Rinkliavos administratoriaus pakeisti ar patikslinti apie jį sukauptus duomenis, jei tokie duomenys yra neteisingi, netikslūs ar neišsamūs;

97.3pateikus pagrindžiančius dokumentus prašyti perskaičiuoti Vietinės rinkliavos įmokos dydį, jeigu jis apskaičiuotas netinkamai;

97.4prašyti Mokėjimo pranešimus atsiųsti Vietinės rinkliavos mokėtojo asmens nurodytu adresu ar elektroniniu paštu;

98. Vietinės rinkliavos mokėtojas privalo:

98.1.  mokėti Tarybos patvirtintą Vietinę rinkliavą pagal gautą Mokėjimo pranešimą šių Nuostatų 56 ir 57 punktuose nurodytais terminais;

98.2negavęs Mokėjimo pranešimo iki mokestinių metų pirmo mokėjimo termino arba gavęs netikslų Mokėjimo pranešimo informuoti Rinkliavos administratorių;

98.3Rinkliavos administratoriaus prašymu teikti visus duomenis, reikalingus Vietinei rinkliavai apskaičiuoti;

98.4.  pasikeitus faktinėms aplinkybėms, per 5 darbo dienas apie tai pranešti Rinkliavos administratoriui;

98.5.  sudaryti galimybę Rinkliavos administratoriui patikrinti nekilnojamojo turto būklę, kai kyla abejonių dėl nekilnojamojo turto naudojimo bei tada, kai reikia patikrinti faktinę nekilnojamojo turto naudojimo paskirtį;

98.6.  pasikeitus nekilnojamojo turto objekto savininkui ar Įgaliotam asmeniui, viena iš sandorio šalių per 5 darbo dienas privalo apie tai informuoti Rinkliavos administratorių.

99. Vietinės rinkliavos mokėtojas, nepateikęs duomenų ar pateikęs neteisingus duomenis Vietinei rinkliavai apskaičiuoti bei laiku nemokantis Vietinės rinkliavos, pažeidžia atliekų tvarkymą reglamentuojančius teisės aktus ir už tai atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

100. Vietinės rinkliavos mokėtojai įstatymų nustatyta tvarka atsako už prašymuose pateiktos informacijos teisingumą.

 

XII SKYRIUS

VIETINĖS RINKLIAVOS LĖŠŲ PANAUDOJIMAS

 

101. Vietinės rinkliavos lėšos naudojamos išimtinai komunalinių atliekų surinkimo iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymo sistemos, Vietinės rinkliavos administravimo, visuomenės švietimo ir informavimo komunalinių atliekų tvarkymo klausimais sąnaudoms padengti.

 

XIII SKYRIUS

VIETINĖS RINKLIAVOS RINKIMO KONTROLĖ

 

102. Vietinės rinkliavos rinkimą kontroliuoja Visagino savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba.

 

XIV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

103. Prašymų formas tvirtina Visagino savivaldybės administracijos direktorius.

104. Vietinės rinkliavos administravimo veiksmai, neaprašyti šiuose Nuostatuose, atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais bei kitais Vietinės rinkliavos administravimo tvarką reglamentuojančiais teisės aktais.

105. Rinkliavos administratorius teikia siūlymus Tarybai dėl Nuostatų keitimo.

_____________________________

 

part_ee3fd631a8724f20a6d842b4c0952fbc_end


 

Visagino savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių

atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą

nuostatų priedas

(Visagino savivaldybės tarybos

2023 m. birželio 15 d. sprendimo Nr. TS-131 redakcija)

 

VISAGINO SAVIVALDYBĖS VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMĄ IŠ ATLIEKŲ TURĖTOJŲ IR ATLIEKŲ TVARKYMĄ DYDŽIAI

 

Eil. Nr.

Nekilnojamojo turto paskirtis

Pastovioji Vietinės rinkliavos dedamoji per mėnesį, Eur su PVM/vnt.

Kintamoji Vietinės rinkliavos dedamoji per mėnesį, Eur su PVM/1 m2

Kintamoji Vietinės rinkliavos dedamoji per mėnesį, Eur su PVM/ vnt.

Kintamoji Vietinės rinkliavos dedamoji, Eur su PVM/1 m3

Minimali komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos apimtis, pakėlimai per metus*

1

2

3

4

5

6

7

1.

Gyvenamosios paskirties NT objektai 

 

 

 

1.1.         

Įrengtos atliekų išmetimo šachtos

3,11

0,1400

 

 

 

1.2.         

Neįrengtos atliekų išmetimo šachtos

0,99

0,0460

 

 

 

1.3.         

Gyvenamasis namas miesto ribose

1,96

0,0403

 

28,81

24

1.4.         

Gyvenamasis namas sodininkų bendrijos teritorijoje

1,48

0,0352

 

28,81

12

1.5.         

Gyvenamasis namas už miesto ribų

1,48

0,0333

 

28,81

12

1.6.         

Gyvenamosios paskirties pastatai

27,17

0,0565

 

28,81

24

2.

Viešbučių paskirties NT objektai

15,00

0,1177

 

28,81

24

3.

Administracinės paskirties NT objektai 

 

 

 

3.1.

miesto ribose iki 200 m2

3,38

0,0479

 

28,81

24

3.2.

miesto ribose 200–999 m2

15,86

0,0505

 

28,81

24

3.3.

miesto ribose 1000 m2 ir daugiau

28,34

0,0530

 

28,81

24

3.4.

už miesto ribų

5,60

0,0117

 

28,81

24

4.

Prekybos paskirties NT objektai 

 

 

 

4.1.

parduotuvės–operatorinės

23,02

 

28,81

24

4.2.

iki 100 m2 ne maisto

2,40

0,0553

 

28,81

24

4.3.

100–799 m2 ne maisto

7,64

0,1148

 

28,81

24

4.4.

800–4999 m2

24,15

0,0553

 

28,81

24

4.5.

prekybos centrai 5000 m2 ir daugiau

285,31

0,1980

 

28,81

24

4.6.

iki 100 m2 maisto

8,49

0,7306

 

28,81

24

4.7.

100–799 m2 maisto

18,49

0,6558

 

28,81

24

4.8.

800 m2 ir daugiau maisto

117,32

0,2968

 

28,81

24

5.

Paslaugų paskirties NT objektai 

 

 

 

5.1.

autoservisai iki 1000 m2

3,83

0,0345

 

28,81

24

5.2.

autoservisai 1000 m2 ir daugiau

3,83

0,0120

 

28,81

24

5.3.

autoplovyklos

23,02

 

28,81

24

5.4.

Kiti pastatai, naudojami paslaugoms teikti

7,36

0,0576

 

28,81

24

6.

Maitinimo paskirties NT objektai 

 

 

 

6.1.

Ik iki 1000 m2

25,02

0,5017

 

28,81

24

6.2.

1000 m2 ir daugiau

55,10

0,1090

 

28,81

24

7.

Transporto paskirties NT objektai 

4,53

0,0133

 

28,81

24

8.

Garažų paskirties NT objektai 

 

 

 

8.1.

tik individualaus naudojimo garažai miesto ribose

0,81

0,6444

 

 

8.2.

garažai iki 1000 m2 miesto ribose, kur teikiamos paslaugos, arba už miesto ribų

3,83

0,0345

 

28,81

24

8.3.

garažai 1000 m2 ir daugiau

3,83

0,0120

 

28,81

24

9.

Gamybos, pramonės paskirties NT objektai 

 

 

 

9.1.

ne maisto iki 100 m2

1,13

0,0528

 

28,81

24

9.2.

ne maisto 100–999 m2

6,35

0,1053

 

28,81

24

9.3.

ne maisto 1000–9999 m2

17,00

0,0240

 

28,81

24

9.4.

ne maisto 10000 m2 ir daugiau

166,62

0,0472

 

28,81

24

9.5.

maisto iki 150 m2

11,39

0,6558

 

28,81

24

9.6.

maisto 150 m2 ir daugiau

92,56

0,6118

 

28,81

24

10.

Sandėliavimo paskirties NT objektai 

 

 

 

10.1.

iki 100 m2

1,13

0,0528

 

28,81

24

10.2.

100–999 m2

3,83

0,0345

 

28,81

24

10.3.

1000–9999 m2

3,83

0,0120

 

28,81

24

10.4.

10000 m2 ir daugiau

166,62

0,0472

 

28,81

24

10.5.

mažo patalpų naudojimo intensyvumo NT objektai

1,42

0,0067

 

28,81

12

11.

Kultūros paskirties NT objektai 

 

 

 

11.1

iki 5000 m2

4,53

0,0133

 

28,81

24

11.2.

5000 m2 ir daugiau

13,02

0,0083

 

28,81

24

12.

Mokslo paskirties NT objektai 

 

 

 

12.1

iki 500 m2

6,79

0,0317

 

28,81

24

12.2.

500 m2 ir daugiau

49,15

0,0053

 

28,81

24

12.3.

Vairavimo mokyklos

2,26

0,0416

 

28,81

24

13.

Gydymo paskirties NT objektai 

 

 

 

13.1.

iki 150 m2

4,35

0,1618

 

28,81

24

13.2.

150–3500 m2

42,17

0,1618

 

28,81

24

13.3

virš 3500 m2

130,91

0,1402

 

28,81

24

14.

Poilsio paskirties NT objektai 

 

 

 

14.1.

iki 350 m2

3,40

0,0263

 

28,81

24

14.2.

350 m2 ir daugiau

27,17

0,0565

 

28,81

24

15.

Sporto paskirties NT objektai 

7,22

0,0205

 

28,81

24

16.

Religinės paskirties NT objektai 

3,78

0,0000

 

28,81

12

17.

Specialiosios paskirties NT objektai 

 

 

 

17.1

iki 100 m2

1,13

0,0265

 

28,81

12

17.2.

100 m2 ir daugiau

19,25

0,0324

 

28,81

12

18.

Sodų paskirties NT objektai 

0,81

1,5685

 

 

19.

Kiti NT objektai 

 

 

 

19.1

Degalinės

23,02

 

28,81

12

19.2.

Kiti pastatai iki 100 m2

1,13

0,0265

 

28,81

12

19.3.

Kiti pastatai 100 m2 ir daugiau

4,99

0,0712

 

28,81

12

20.

Kitos (fermų) paskirties NT objektai 

1,24

0,0070

 

28,81

12

21.

Kitos (ūkio) paskirties NT objektai 

1,24

0,0070

 

28,81

12

22.

Kai sukuriamos atliekos nėra siejamos su NT objekto plotu

 

 

 

22.1.

turgavietės

54,32

 

28,81

24

22.2.

kioskai, prekybos palapinės ir pan.

2,96

                         6,91

 

 

22.3.

kapinės (iš visų savivaldybės objektų, neatskiriant)

597,52

 

28,81

48

22.4.

kempingai

67,90

 

28,81

48

22.5.

paplūdimiai

325,92

 

28,81

36

* Nustatyta remiantis Tarybos 2021 m. balandžio 29 d. sprendimo Nr. TS-86 45 punktu.


 

LAIKINI OBJEKTAI (VIEŠŲJŲ RENGINIŲ VIETOS, LAIKINI STATINIAI AR PREKYBOS VIETOS BEI KT.), KAI SUKURIAMOS ATLIEKOS NĖRA SIEJAMOS SU NT OBJEKTO PLOTU

 

 

Eil. Nr.

Mišrių komunalinių atliekų konteinerio dydis (talpa), m3

Kintamoji Vietinės rinkliavos dedamoji, Eur su PVM/1 pakėlimui

1.

1,10

45,27

2.

0,77

31,69

3.

0,55

22,64

4.

0,24

9,88

5.

0,12

4,94

 

 

VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMĄ IŠ ATLIEKŲ TURĖTOJŲ IR ATLIEKŲ TVARKYMĄ KINTAMOJI VIETINĖS RINKLIAVOS DEDAMOJI 1 MIŠRIŲ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ KONTEINERIO PAKĖLIMUI

 

Eil. Nr.

Mišrių komunalinių atliekų konteinerio dydis (talpa), m3

Kintamoji Vietinės rinkliavos dedamoji, Eur su PVM/1 pakėlimui

1.        

1,10

31,69

2.        

0,77

22,18

3.        

0,55

15,85

4.        

0,24

6,91

5.        

0,12

3,46

 

 

_____________________________

 

Priedo pakeitimai:

Nr. TS-46, 2022-03-31, paskelbta TAR 2022-04-05, i. k. 2022-07051

Nr. TS-131, 2023-06-15, paskelbta TAR 2023-06-19, i. k. 2023-12160

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Visagino savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. TS-46, 2022-03-31, paskelbta TAR 2022-04-05, i. k. 2022-07051

Dėl Visagino savivaldybės tarybos 2021 m. gruodžio 23 d. sprendimo Nr. TS-266 „Dėl Visagino savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo metodikos, Visagino savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Visagino savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. TS-131, 2023-06-15, paskelbta TAR 2023-06-19, i. k. 2023-12160

Dėl Visagino savivaldybės tarybos 2021 m. gruodžio 23 d. sprendimo Nr. TS-266 „Dėl Visagino savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo metodikos, Visagino savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo

 

 

part_09940aff83fc4abeb4a144cd0c9319b6_end