VARĖNOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL VARĖNOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2011 M. SPALIO 11 D. SPRENDIMO NR. T-VII- 176 „DĖL VARĖNOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO TVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2014 m. kovo 25 d. Nr. T-VII-940

Varėna

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 11 straipsnio 6 dalimi, 13 straipsnio 3 dalies 3 punktu,7, 8 ir 10 dalimis, 16 straipsnio 2 dalies 1,32, 44 punktais, 18 straipsnio 1 dalimi, 19 straipsnio 15 dalimi, 21, 27 straipsnio 1 dalies 2 ir 10 punktais, 44 straipsniu ir Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymu, Varėnos rajono savivaldybės taryba    n u s p r e n d ž i a:

1. Pakeisti Varėnos rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Varėnos rajono savivaldybės tarybos 2011 m. spalio 11 d. sprendimu Nr. T-VII-176 „Dėl Varėnos rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento tvirtinimo“ (kartu su 2013 m. vasario 26 d. sprendimo Nr. T-VII-638), 19.1, 23.42, 23.57, 25.8, 25.12,30, 39.1, 48, 52, 59, 60, 88, 94, 95, 105, 108, 110, 113.1, 113.17, 129, 153, 170, 176, 204, 239, 253.2, 254, 277 ir 331 punktus ir juos išdėstyti taip:

1.1. 19.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

19.1. Per du mėnesius nuo pirmojo naujai išrinktos Tarybos posėdžio sušaukimo dienos turi būti išrinktas meras, paskirti mero pavaduotojas ir savivaldybės administracijos direktorius, sudaryti komitetai ir išrinkti (paskirti) šių komitetų pirmininkai, sudarytos Vietos savivaldos įstatyme nustatytos komisijos ir paskirti šių komisijų pirmininkai, sudaryta Tarybos kolegija, jei nusprendžiama ją sudaryti.“

1.2.  23.42 papunktį ir jį išdėstyti taip:

23.42. savivaldybės bendrojo plano ar savivaldybės dalių bendrųjų planų tvirtinimas įstatymų nustatyta tvarka;“

1.3. 23.57 papunktį ir jį išdėstyti taip:

23.57. vietos gyventojų apklausos tvarkos aprašo tvirtinimas;

1.4. 25.8 papunktį ir jį išdėstyti taip:

„25.8. savivaldybės ir vietovės lygmens specialiojo teritorijų planavimo dokumentų tvirtinimas, išskyrus įstatymų nustatytus atvejus;“

1.5. 25.12 papunktį ir jį išdėstyti taip:

25.12. sprendimų dėl pagrindinės žemės naudojimo paskirties ir būdo keitimo priėmimas teisės aktų nustatytais atvejais ir tvarka;“

1.6. 30 punktą ir jį išdėstyti taip:

30. Apie pirmojo posėdžio sušaukimo laiką ir vietą Savivaldybės rinkimų komisijos pirmininkas ne vėliau kaip prieš 14 kalendorinių dienų paskelbia per visuomenės informavimo priemones. “

1.7. 39.1. papunktį ir jį išdėstyti taip:

39.1. priimamas sprendimas dėl savivaldybės administracijos direktoriaus (direktoriaus pavaduotojo) atleidimo iš pareigų, nes baigėsi jo įgaliojimų laikas, ir pavedimo savivaldybės administracijos direktoriui, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojui ar kitam savivaldybės administracijos valstybės tarnautojui eiti savivaldybės administracijos direktoriaus pareigas tol, kol bus paskirtas savivaldybės administracijos direktorius (direktoriaus pavaduotojas) naujai kadencijai;“

1.8. 48 punktą ir jį išdėstyti taip:

48. Meras ne vėliau kaip prieš 4 darbo dienas iki Tarybos posėdžio sudaro Tarybos posėdžio darbotvarkę, įtraukdamas svarstytinus klausimus kartu su įregistruotais sprendimų projektais. Jei meras svarstytinų klausimų į posėdžio darbotvarkę neįtraukia, dėl jų įtraukimo į darbotvarkę sprendžia Taryba. Darbotvarkė yra tvirtinama posėdžio pradžioje. Savivaldybės tarybos posėdžio darbotvarkė gali būti papildyta ar pakeista savivaldybės tarybos sprendimu komiteto, komisijos, frakcijos ar 1/3 dalyvaujančių posėdyje tarybos narių siūlymu, jei dėl šių siūlymų sprendimų projektai įregistruoti ne vėliau kaip prieš 24 valandas iki posėdžio pradžios. Ši nuostata netaikoma siūlymams, susijusiems su norminio pobūdžio sprendimų projektų pateikimu.

Tarybos posėdžio darbotvarkė rengiama posėdžių valdymo sistemoje ir dokumentų valdymo sistemoje (KONTORA).

Tarybos posėdžio darbotvarkė prieš 2 darbo dienas iki Tarybos posėdžio elektroniniu būdu yra perduodama į elektroninę diskusijų ir balsavimo sistemą Savivaldybės interneto svetainėje www.varena.lt. Už darbotvarkės perdavimą į elektroninę diskusijų ir balsavimo sistemą atsakingas Tarybos posėdžio protokolą rašantis savivaldybės administracijos darbuotojas.“

1.9. 52 punktą ir jį išdėstyti taip:

52. Posėdžio organizatorius turi užtikrinti, kad darbotvarkė, sprendimų projektai ir kita informacija visiems Tarybos nariams ir  Vyriausybės atstovui apskrityje būtų pateikti elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki Tarybos posėdžio pradžios, o dokumentų kopijos įteikiamos posėdžio metu.

1.10. 59 punktą ir jį išdėstyti taip:

59. Tarybos posėdžiuose svarstomi tik tie klausimai, dėl kurių šio Reglamento XII skyriuje nustatyta tvarka yra pateikti sprendimų projektai.

Ekstremaliųjų įvykių, atitinkančių Vyriausybės patvirtintus kriterijus, atvejais meras turi teisę pateikti savivaldybės tarybai svarstyti klausimą ir siūlyti priimti sprendimą skubos tvarka.

1.11. 60 punktą ir jį išdėstyti taip:

60. Tarybos posėdžiams pirmininkauja meras, o kai jo nėra, – mero pavaduotojas reglamento 108 punkte nustatytais atvejais.

1.12. 88 punktą ir jį išdėstyti taip:

„88. Tarybos narys privalo nusišalinti nedalyvaudamas balsavime, kai sprendžiami su juo ar jo šeimos nariais ir artimaisiais giminaičiais susiję turtiniai ar finansiniai klausimai arba kai jo dalyvavimas balsuojant galėtų sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą.“

1.13. V reglamento skyrių  ir jį išdėstyti taip:

V. KOLEGIJA

94. Taryba savo įgaliojimų laikui iš Tarybos narių gali sudaryti Kolegiją 7 narių.“

95. Kolegijos nariai pagal pareigas yra meras ir mero pavaduotojas. Kitus (neetatinius)  kolegijos narius mero teikimu tvirtina Taryba.

Mero teikti kandidatai patvirtinami kolegijos nariais, jeigu už mero teiktas kandidatūras balsavo posėdyje dalyvavusių Tarybos narių dauguma. Už kiekvieną kolegijos narį balsuojama atskirai atviru balsavimu. Jeigu kurio nors mero teikto kandidato Taryba nepatvirtina, meras vietoje jo turi teikti kitą kandidatą.

Kolegijos kompetencija nustatyta Vietos savivaldos įstatymo 17 straipsnio 4 dalyje.

Kolegija ne rečiau, kaip kartą per metus arba prireikus atsiskaito už savo veiklą savivaldybės Tarybai. Ataskaitas kolegijos vardu pateikia meras.

Kolegijos įgaliojimai pasibaigia, kai į pirmąjį posėdį susirenka naujai išrinktos Tarybos nariai.

951. Kolegijos pagrindinė veiklos forma yra kolegijos posėdžiai. Kolegijos posėdžiai paprastai šaukiami pagal poreikį. Klausimus svarstyti kolegijai teikia savivaldybės administracija, meras, mero pavaduotojas, komitetai, komisijos, Tarybos nariai.

Kolegijos posėdžius šaukia ir jų darbotvarkę sudaro meras, jei jo nėra – mero pavaduotojas. Apie šaukiamą kolegijos posėdį ir jame numatomus svarstyti klausimus (pridedamas kolegijos posėdžio darbotvarkės projektas) savivaldybės administracija ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas informuoja kiekvieną kolegijos narį.

Kolegijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 visų jos narių.

Kolegijos posėdžiams pirmininkauja meras, o kai jo nėra arba jis negali pirmininkauti – mero pavaduotojas. Jeigu nėra nei mero, nei mero pavaduotojo arba jie negali pirmininkauti posėdžiui, kolegija iš narių posėdyje išrenka posėdžio pirmininką.

Posėdžio pradžioje meras arba posėdžiui pirmininkaujantis kitas kolegijos narys pateikia tvirtinti darbotvarkės projektą. Papildomus klausimus įrašyti į posėdžio darbotvarkę arba išbraukti klausimus iš darbotvarkės gali pasiūlyti kiekvienas kolegijos narys, pateikęs sprendimo projektą siūlomu svarstyti klausimu arba argumentus, kodėl klausimą reikia išbraukti iš darbotvarkės. Kolegijos

posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma patvirtinama posėdžio darbotvarkė. Į patvirtintą posėdžio darbotvarkę įrašytus klausimus pristato projektų rengėjai.

Kiekvienas kolegijos narys kiekvienu klausimu gali kalbėti ne daugiau kaip 2 kartus.

952. Kolegijos posėdyje priimti pasiūlymai yra teisėti, jeigu už juos balsavo posėdyje dalyvaujančių kolegijos narių dauguma. Jeigu kolegijos narių balsai posėdyje pasiskirsto po lygiai, lemia mero arba kito posėdžiui pirmininkaujančio nario balsas. Kolegijos posėdžių protokolus pasirašo posėdžio pirmininkas – meras – arba kitas posėdžiui pirmininkavęs kolegijos narys. Meras arba kitas posėdžiui pirmininkavęs kolegijos narys turi teisę protokolo nepasirašyti ir kreiptis į Tarybą, jeigu mano, kad kolegija priėmė sprendimą, kuris yra nepalankus ar nebūtinas savivaldybės juridiniams ar fiziniams asmenims. Tokiu atveju Taryba artimiausiame posėdyje privalo ginčą išspręsti.

953. Kolegijos protokolai yra registruojami tam skirtame žurnale ir kompiuterinėse laikmenose po to, kai juos pasirašo meras arba kitas pirmininkaujantis posėdžiui kolegijos narys. Už kolegijos sprendimų registravimą atsakingas savivaldybės administracijos direktoriaus  paskirtas atsakingas už protokolus savivaldybės  tarnautojas.

Kolegijos posėdžiai yra protokoluojami. Posėdžių protokolus pasirašo meras arba kitas posėdžiui pirmininkavęs kolegijos narys ir savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas atsakingas už protokolus savivaldybės valstybės tarnautojas, sekretoriavęs posėdžiui (toliau – posėdžio sekretorius).

954. Kolegijos posėdžiuose gali dalyvauti klausimus jam rengę savivaldybės administracijos tarnautojai bei suinteresuoti svarstomais klausimais gyventojai arba jų atstovai, juridinių asmenų atstovai, visuomeninių organizacijų vadovai arba jų atstovai. Posėdžio pirmininkas gali leisti svarstomu klausimu kalbėti dalyvaujantiems, tačiau ne daugiau kaip 2 kartus vienu klausimu.

1.14. 105 punktą ir jį išdėstyti taip:

105. Atstovavimo Lietuvoje ir užsienyje išlaidoms finansuoti yra sudaromas mero fondas, kurio dydis, nedidinant bendrų Savivaldybės reprezentacijai skirtų lėšų, kas mėnesį gali būti iki 1 VMDU dydžio. Atstovavimo (reprezentacinėmis) išlaidomis laikomos išlaidos, kurios apibrėžtos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 17 d. nutarime Nr. 919 ,,Dėl reprezentacinių išlaidų“.

1.15. 108 punktą ir jį išdėstyti taip:

108. Mero pavaduotojas pirmininkauja Tarybos posėdžiui, kai priimant sprendimą meras negali dalyvauti posėdyje (atostogauja, serga, komandiruotėje).

1.16. 110 punktą ir jį išdėstyti taip:

„110. Kai meras negali eiti pareigų (atostogauja, serga, komandiruotėje), mero pavaduotojas atlieka visas jo pareigas, išskyrus Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme nustatytus atvejus. Meras savo pareigas eiti mero pavaduotojui gali pavesti potvarkiu. “

1.17. 113.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

113.1. vadovauja Tarybos darbui: planuoja jos veiklą, nustato ir sudaro Tarybos posėdžių darbotvarkes ir teikia Tarybos sprendimų projektus, šaukia Tarybos posėdžius ir jiems pirmininkauja, koordinuoja Tarybos komitetų ir komisijų veiklą, pasirašo Tarybos sprendimus ir posėdžių, kuriems pirmininkavo, protokolus, oficialius sveikinimus gyventojams, užsienio delegacijoms, kreipimusis į gyventojus ir pan.;

1.18. 113.17 papunktį ir jį išdėstyti taip:

113.17. kontroliuoja pasirengimą vietos gyventojų apklausai;“

1.19. 129 punktą ir jį išdėstyti taip:

129. Mero potvarkiai įsigalioja jų pasirašymo dieną, jeigu pačiuose potvarkiuose nenustatyta vėlesnė jų įsigaliojimo data. Potvarkiai, kuriuos skelbti privaloma valstybės ir savivaldybių Teisės aktų registre pagal teisės aktus, įsigalioja kitą dieną po oficialaus paskelbimo šiame registre, jeigu pačiuose potvarkiuose nenustatyta vėlesnė jų įsigaliojimo data. “

1.20. 153 punktą ir jį išdėstyti taip:

153. Komitetai sudaromi ne mažiau kaip iš 3 Tarybos narių Tarybos sprendimu. Meras negali būti komitetų nariu. Komitetų ir jų narių skaičių, komitetų įgaliojimus, išskyrus Kontrolės komiteto, nustato Taryba. Tarybos narys gali būti tik vieno komiteto narys (išskyrus Kontrolės komitetą). Kontrolės komiteto įgaliojimus Taryba nustato atsižvelgdama į Vietos savivaldos įstatymo 14 straipsnio 4 dalį. Frakcijos, atsižvelgdamos į savo narių pageidavimus ir jų kompetenciją, rekomenduoja savo narius į komitetus. Neįtraukti į frakcijas Tarybos nariai patys siūlosi į norimą komitetą. Kontrolės komitetas sprendimus priima komiteto posėdyje, kuriame turi dalyvauti daugiau kaip pusė visų komiteto narių. Sprendimas laikomas priimtu, jei už jį balsavo posėdyje dalyvavusių komiteto narių dauguma. Jei balsai pasiskirsto po lygiai, lemia komiteto pirmininko ar kito pirmininkaujančio komiteto posėdžiui Tarybos nario balsas. Kontrolės komiteto siūlymus ir teikimus jo kompetencijos ribose Taryba privalo svarstyti Tarybos posėdyje.“

1.21. 170 punktą ir jį išdėstyti taip:

170. Posėdžiai teisėti, jei juose dalyvauja daugiau kaip pusė visų komiteto narių.“

1.22. 176 punktą ir jį išdėstyti taip:

176. Komitetas turi teisę pasiūlyti Tarybai papildyti arba pakeisti Tarybos posėdžio darbotvarkę, jei dėl šių siūlymų sprendimų projektai įregistruoti ne vėliau kaip prieš 24 valandas iki posėdžio pradžios. Ši nuostata netaikoma siūlymams, susijusiems su norminio pobūdžio sprendimų projektų pateikimu.

1.23. 204 punktą ir jį išdėstyti taip:

204. Taryba, vadovaudamasi Savivaldos įstatymo 15 straipsnio 1 dalimi bei Lietuvos Respublikos Administracinės teisės pažeidimu kodeksu, sudaro Administracinę komisiją, kuri nagrinėja Administracinių teisės pažeidimų kodekso jos kompetencijai priskirtas administracinių teisės pažeidimų bylas. Komisijos pirmininku skiriamas Tarybos narys. “

1.24. 239 punktą ir jį išdėstyti taip:

239. Tarybos nariui su jo, kaip Tarybos nario, veikla susijusioms kanceliarijos, pašto, telefono, interneto ryšio, transporto išlaidoms apmokėti, kiek jų nesuteikia ar tiesiogiai neapmoka Administracija, kas mėnesį skiriama 200 Lt išmoka atsiskaitytinai:

1.25. 253.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

„253.2. dėl pateikto tvirtinti Savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio, Savivaldybės biudžeto ir turto naudojimo - kiekvienais metais iki liepos 15 dienos. Administracija savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinį Kontrolės ir audito tarnybai pateikia pasibaigus finansiniams metams, ne vėliau kaip iki kitų metų birželio 1 dienos. Savivaldybės kontrolierius pateikia išvadą Tarybai per Savivaldybės merą (tarybos nariai ją gauna kartu su artimiausio Tarybos posėdžio dokumentais elektroniniu paštu reglamento 51 punkte nustatyta tvarka).“

1.26. 254 punktą ir jį išdėstyti taip:

254. Rengiami sprendimų projektai turi atitikti Lietuvos Respublikos teisėkūros įstatymo, Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 „Dėl teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo, Dokumentų rengimo taisyklių, patvirtintų  Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“, nustatytus reikalavimus.“

1.27. 277 punktą ir jį išdėstyti taip:

„277. Tarybos priimti norminiai teisės aktai ne vėliau kaip tą pačią darbo dieną po pasirašymo įregistruojami ir paskelbiami Teisės aktų registre ir savivaldybės interneto svetainėje www.varena.lt. Sprendimai įsigalioja kitą dieną po oficialaus paskelbimo Teisės aktų registre, jeigu pačiame teisės akte nenumatyta vėlesnė įsigaliojimo data, išskyrus teisės aktus ir jais patvirtintus teritorijų planavimo dokumentus, kurių skelbimo ir įsigaliojimo tvarka nustatyta Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatyme.

Sprendimai ir jais patvirtinti teritorijų planavimo dokumentai įsigalioja kitą dieną po jų paskelbimo Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registre, jeigu sprendime dėl kompleksinio teritorijų planavimo dokumento patvirtinimo nenustatyta vėlesnė jo įsigaliojimo data. Oficialus informacinis pranešimas apie kompleksinio teritorijų planavimo dokumento patvirtinimą skelbiamas kompleksinio teritorijų planavimo dokumentą tvirtinančios institucijos svetainėje ir Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų rengimo ir teritorijų planavimo proceso valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje.

Sprendimų, pasirašytų Teisės aktų informacinėje sistemoje (TAR) saugiu elektroniniu parašu, nuorašus (atspausdintus elektroniniu parašu pasirašytus teisės akto egzempliorius) saugo Dokumentų ir ryšių su visuomene skyrius arba Tarybos sekretorius 25 metus nuo teisės akto paskelbimo TAR. Nuorašai spausdinami Elektroninių dokumentų nuorašų ir išrašų spausdinimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2013 m. gruodžio 4 d. įsakymu Nr. V-67 „Dėl Elektroninių dokumentų nuorašų ir išrašų spausdinimo rekomendacijų patvirtinimo“. Elektroniniai ir popieriniai dokumentai saugomi informacinėje dokumentų valdymo sistemos „Kontora“ duomenų bazėje Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių tvirtinimo“ nustatyta tvarka. Elektroninės bylos indekse nurodomas bylos formą žymintis žymuo E.“

1.28. 331 punktą ir jį išdėstyti taip:

331. Savivaldybės administracija teikia Tarybai Savivaldybei nuosavybės teise priklausančio turto bei patikėjimo teise valdomo valstybės turto ataskaitą kasmet iki einamųjų metų liepos 1 dienos. “

2. Pripažinti netekusiais galios reglamento 113.5 papunktį, 117 ir  242 punktus.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                              Vidas Mikalauskas