Suvestinė redakcija nuo 2021-01-09 iki 2021-10-26
Įsakymas paskelbtas: TAR 2017-03-15, i. k. 2017-04354
LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 5 prioriteto „Aplinkosauga, gamtos išteklių darnus naudojimas ir prisitaikymas prie klimato kaitos“ 05.2.1-APVA-V-022 priemonės „KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ DEGINIMO PAJĖGUMŲ PLĖTRA“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠo patvirtinimo
2017 m. kovo 15 d. Nr. D1-224
Vilnius
Vadovaudamasis Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą“, 6.2.7 papunkčiu ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“, 65 punktu,
t v i r t i n u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 5 prioriteto „Aplinkosauga, gamtos išteklių darnus naudojimas ir prisitaikymas prie klimato kaitos“ 05.2.1-APVA-V-022 priemonės „Komunalinių atliekų deginimo pajėgumų plėtra“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2017 m. kovo 15 d. įsakymu Nr. D1-224
2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 5 PRIORITETO „APLINKOSAUGA, GAMTOS IŠTEKLIŲ DARNUS NAUDOJIMAS IR PRISITAIKYMAS PRIE KLIMATO KAITOS“ 05.2.1-APVA-V-022 PRIEMONĖS „KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ DEGINIMO PAJĖGUMŲ PLĖTRA“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 5 prioriteto „Aplinkosauga, gamtos išteklių darnus naudojimas ir prisitaikymas prie klimato kaitos“ 05.2.1-APVA-V-022 priemonės „Komunalinių atliekų deginimo pajėgumų plėtra“ (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paraiškas finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamus projektus (toliau – paraiška) pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2014 m. rugsėjo 8 d. įgyvendinimo sprendimu, kuriuo patvirtinami tam tikri „2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos“ elementai, kad, siekiant investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslo, iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, Europos socialinio fondo ir specialaus asignavimo Jaunimo užimtumo iniciatyvai būtų teikiama parama Lietuvai (apie nurodytą sprendimą Europos Komisija pranešė dokumentu Nr. C(2014)6397) (toliau – Veiksmų programa), 5 prioriteto „Aplinkosauga, gamtos išteklių darnus naudojimas ir prisitaikymas prie klimato kaitos“ 05.2.1-APVA-V-022 priemonės „Komunalinių atliekų deginimo pajėgumų plėtra“ (toliau – Priemonė) finansuojamas veiklas, iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų (toliau – projektai) vykdytojai, įgyvendindami pagal Aprašą finansuojamus projektus, taip pat institucijos, atliekančios paraiškų vertinimą, atranką ir projektų įgyvendinimo priežiūrą.
2. Aprašas yra parengtas atsižvelgiant į:
2.1. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2014 m. gruodžio 19 d. įsakymu Nr. D1-1050 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir Nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Priemonių įgyvendinimo planas);
2.2. Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų taisyklės);
2.3. 2014–2020 m. Valstybės pagalbos aplinkos apsaugai ir energetikai gaires, patvirtintas Europos Komisijos komunikatu 2014/C 200/01 (OL 2014 L 200, p. 1) (toliau – Gairės dėl valstybės pagalbos);
2.4. Europos Komisijos 2016 m. rugsėjo 19 d. sprendimą Nr. C(2016)5943 „Valstybės pagalba SA.41539 (2016/N) – Lietuva. Investicinė pagalba didelio efektyvumo kogeneracinei jėgainei Vilniaus mieste, UAB Vilniaus kogeneracinė jėgainė“ (toliau – Sprendimas);
2.5. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos priedą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. lapkričio 26 d. nutarimu Nr. 1326 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos priedo patvirtinimo“;
2.6. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 1K-499 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas);
2.7. Rekomendacijas dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, patvirtintas Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, Ekonomikos augimo veiksmų programos, Sanglaudos skatinimo veiksmų programos ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos valdymo komitetų 2014 m. liepos 4 d. protokolu Nr. 34 (su vėlesniais pakeitimais) ir paskelbtas Europos Sąjungos struktūrinių fondų interneto svetainėje (toliau – ES struktūrinių fondų svetainė) www.esinvesticijos.lt (toliau – Rekomendacijos dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams);
2.8. 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006 (OL 2013 L 347, p. 320) (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 1303/2013).
3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos kaip jos apibrėžtos Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą“, 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme.
4. Apraše vartojamos kitos sąvokos:
4.1. atliekų deginimo įrenginys – suprantama kaip nustatyta Atliekų deginimo aplinkosauginių reikalavimų, patvirtintų Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 699 „Dėl Atliekų deginimo aplinkosauginių reikalavimų patvirtinimo“, 6.3 papunktyje;
4.2. bendra šilumos ir elektros energijos gamyba (kogeneracija) – suprantama kaip nustatyta Lietuvos Respublikos šilumos ūkio įstatyme;
4.3. darbų pradžia – suprantama kaip apibrėžta Gairių dėl valstybės pagalbos 1 straipsnio 44 punkte;
4.3. didelio efektyvumo kogeneracija – suprantama kaip apibrėžta Elektros energijos, pagamintos didelio efektyvumo kogeneracijos proceso metu, kilmės garantijos pažymėjimų išdavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2012 m. lapkričio 5 d. įsakymu Nr. 1-216 „Dėl elektros energijos, pagamintos didelio efektyvumo kogeneracijos proceso metu, kilmės garantijų pažymėjimų išdavimo taisyklių patvirtinimo“;
4.4. sunkumų patirianti įmonė – suprantama kaip apibrėžta Gairėse dėl valstybės pagalbos sunkumus patiriančioms įmonėms sanuoti ir restruktūrizuoti, patvirtintose Komisijos komunikatu 2014/C 249/01 (OL 2014 L 249, p. 1);
4.5. užsakovo rezervas – apraše suprantama kaip lėšų suma, apskaičiuojama atsižvelgiant į numatomą papildomą išlaidų poreikį, kuris gali atsirasti dėl projekto sprendinių tikslinimo, dėl projekte nenumatytų ar į kainos apskaičiavimus neįtrauktų, tačiau būtinų statiniui pastatyti (sumontuoti, nutiesti) papildomų darbų išlaidų, bei kitais objektyviomis priežastimis pagrįstais ar pasikeitusių aplinkybių sąlygojamais atvejais.
5. Priemonės įgyvendinimą administruoja Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija (toliau – ministerija) ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra (toliau – įgyvendinančioji institucija).
8. Pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatoma skirti iki 58 500 000 eurų (penkiasdešimt aštuoni milijonai penki šimtai tūkstančių eurų) Europos Sąjungos struktūrinių fondų (Sanglaudos fondo) lėšų.
9. Priemonės tikslas – paskatinti po apdorojimo likusių, perdirbti netinkamų ir energetinę vertę turinčių komunalinių atliekų naudojimo energijai gauti pajėgumų plėtrą įrengiant didelio efektyvumo kogeneracijos jėgainę.
10. Pagal Aprašą remiama veikla yra komunalinių atliekų deginimo (naudojimo energijai gauti) įrenginių statyba.
11. Pagal Apraše nurodytą remiamą veiklą valstybės projektų sąrašą numatoma sudaryti 2017 m. II ketvirtį. Informacija apie planuojamus sudaryti projektų sąrašus taip pat pateikiama kvietimų teikti paraiškas skelbimo, projektų sąrašų ir finansavimo sutarčių plane, kuris skelbiamas ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt.
II SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PARTNERIAMS
12. Pagal Aprašą galimas pareiškėjas yra UAB Vilniaus kogeneracinė jėgainė, galimas partneris – „Lietuvos energija“, UAB.
13. Partnerio dalyvavimą projekte būtina pagrįsti paraiškoje. Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartyje turi būti nustatyta partnerių atsakomybė, jos pasidalijimas, finansiniai ir kiti įsipareigojimai, būtini įgyvendinant projektą, ir teisės projekto atžvilgiu (nurodytas kiekvienos šalies finansinis ir dalykinis indėlis į projektą, kokią veiklą vykdys kiekviena šalis, teisės į bendrai sukurtą ar įgytą turtą laikantis finansinės apskaitos principų, išlaidų paskirstymas, kaip nurodyta Aprašo 37 punkte, projekto rezultatai ir kita) ir šalių atsakomybė, taip pat įsipareigojimai laikytis pagrindinių geros partnerystės praktikos taisyklių:
13.1. partneris turi būti perskaitęs paraišką ir susipažinęs su savo teisėmis ir pareigomis įgyvendinant projektą;
13.2. įgyvendindamas projektą projekto vykdytojas privalo reguliariai konsultuotis su partneriu ir nuolat jį informuoti apie projekto įgyvendinimo eigą;
13.3. projekto vykdytojas partneriui privalo persiųsti visų įgyvendinančiajai institucijai teikiamų ataskaitų kopijas;
14. Pareiškėjas ir partneris turi būti pajėgūs tinkamai ir laiku įgyvendinti teikiamą projektą ir atitikti jam (jiems) keliamus reikalavimus, išdėstytus Aprašo 1 priedo „Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelė“ 5 punkte.
15. Pareiškėjas (projekto vykdytojas) turi užtikrinti pakankamus administracinius gebėjimus vykdyti projektą:
15.1. projekto vadovas turi turėti ne žemesnį kaip aukštąjį universitetinį išsilavinimą ir ne trumpesnę kaip 5 metų darbo patirtį projektų valdymo srityje;
15.2. finansininkas turi turėti ne žemesnį kaip aukštąjį universitetinį išsilavinimą ir ne trumpesnę kaip 3 metų darbo patirtį buhalterinės apskaitos srityje;
III SKYRIUS
PROJEKTAMS TAIKOMI REIKALAVIMAI
18. Projektas turi atitikti specialųjį projektų atrankos kriterijų, patvirtintą Veiksmų programos stebėsenos komiteto 2016 m. spalio 13 d. posėdžio nutarimu Nr. 44P-18.1 (20) – projektas turi atitikti Valstybinio atliekų tvarkymo 2014–2020 metų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. balandžio 12 d. nutarimu Nr. 519 „Dėl Valstybinio atliekų tvarkymo 2014–2020 metų plano patvirtinimo“ (toliau – Planas), 2 priedo „Valstybinio atliekų tvarkymo 2014–2020 metų plano įgyvendinimo priemonių planas“ 2.2.1 papunktyje nurodytą priemonę. Projektas atitinka šį kriterijų, jei projekto veikla ir pareiškėjas (projekto vykdytojas) atitinka Plano 2 priede „Valstybinio atliekų tvarkymo 2014–2020 metų plano priemonių planas“ 2.2.1 papunktyje nurodytą priemonę ir už jos įgyvendinimą atsakingą vykdytoją.
19. Pagal Aprašą finansuojamas didelės apimties projektas. Šio projekto vertinimui taikoma Reglamento (ES) Nr. 1303/2013 101 straipsnyje numatyta nepriklausomo didelės apimties projekto kokybės vertinimo procedūra.
20. Teikiamo pagal Aprašą projekto veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 48 mėnesiai nuo dienos, kai pasirašyta iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto sutartis (toliau – projekto sutartis).
21. Tam tikrais atvejais dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti paraiškos pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų taisyklių nustatyta tvarka ne vėliau kaip iki 2023 m. rugsėjo 1 d. ir nepažeidžiant Projektų taisyklių 213.1 ir 213.5 papunkčiuose nustatytų terminų.
23. Projektu turi būti siekiama Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklio – produkto specialiojo rodiklio P.S.433 „Sukurti komunalinių atliekų panaudojimo energijai gauti pajėgumai“, minimali pagal Aprašą finansuojamo projekto siektina reikšmė – 160 000 t/metus. Projekto vykdytojui nepasiekus įsipareigoto pasiekti stebėsenos rodiklio minimalių reikšmių, taikomos Projektų taisyklių 22 skirsnio nuostatos.
24. Aprašo 23 punkte nurodyto priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklio skaičiavimui taikomas Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas, skelbiamas ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt.
25. Projekto parengtumui taikomi šie reikalavimai:
25.1. pareiškėjas turi būti įvykdęs pagrindinių rangos darbų viešųjų pirkimų procedūras (turi būti sudaryta pasiūlymų eilė ir pasibaigęs apskundimo terminas) iki paraiškos pateikimo;
25.2. turi būti įvykdytos poveikio aplinkai vertinimo procedūros ir gautas atsakingos institucijos galiojantis teigiamas sprendimas dėl planuojamos ūkinės veiklos iki paraiškos pateikimo;
25.3. kai projektui teikiama konsultacinė Jungtinės paramos projektams Europos regionuose programos (toliau – JASPERS) ekspertų pagalba, iki paraiškos pateikimo turi būti gauta JASPERS ekspertų galutinė išvada dėl projekto ir JASPERS ekspertų pateiktų rekomendacijų santrauka, pareiškėjo paaiškinimai dėl rekomendacijų, į kurias neatsižvelgta rengiant projekto dokumentus;
25.4. iki paraiškos pateikimo pareiškėjas turi turėti galiojantį leidimą plėsti elektros energijos gamybos pajėgumus ir prisijungimo prie centralizuoto šilumos perdavimo tinklo sąlygas, kurios bus įvykdytos projekto įgyvendinimo metu;
25.5. nuosavybės arba kitos daiktinės pareiškėjo (partnerio) teisės į statinį ir (ar) žemę, kuriame įgyvendinant projektą bus vykdomi statybos darbai (toliau – nekilnojamasis turtas), ir (arba) Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.254 straipsnyje nurodyti juridiniai faktai, susiję su šiuo nekilnojamuoju turtu, turi būti įregistruoti Nekilnojamojo turto registre iki paraiškos pateikimo ir galioti ne trumpiau kaip penkerius metus projekto finansavimui pasibaigus. Turto, kuris bus naudojamas įgyvendinant projektą, paskirtis turi atitikti pagal projektą įgyvendinamą veiklą. Jei nekilnojamasis turtas yra naudojamas pagal panaudos ar nuomos sutartį, pareiškėjas turi turėti panaudos davėjo ar nuomotojo raštišką sutikimą vykdyti projektą;
26. Negalima numatyti projekto apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui.
27. Neturi būti numatyti projekto veiksmai, kurie darytų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui.
28. Pagal Aprašą projekto veiklų finansavimas yra valstybės pagalba, teikiama pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 3 dalies c punktą ir Sprendimą.
29. Priėmusi sprendimą finansuoti projektą, ministerija per 5 darbo dienas registruoja suteiktos valstybės pagalbos sumą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre.
30. Projektas, kuriam prašoma finansavimo pagal Aprašą, gali būti pradėtas įgyvendinti gavus teigiamą Europos Komisijos sprendimą dėl individualios pagalbos, laikantis šiame sprendime nustatytų individualiai pagalbai taikomų sąlygų. Jeigu projektas, kuriam prašoma finansavimo, pradedamas įgyvendinti anksčiau nei gautas teigiamas Europos Komisijos sprendimas dėl individualios pagalbos, projektui finansavimas neskiriamas. Projekto įgyvendinimo pradžia suvokiama kaip darbų pradžia, apibrėžta Gairių dėl valstybės pagalbos 1 skyriaus 44 punkte.
31. Reikalavimai projekto metu sukurtiems atliekų deginimo (naudojimo energijai gauti) įrenginiams:
31.1. atliekų deginimo (naudojimo energijai gauti) įrenginiuose turi būti tvarkomos tik perdirbti netinkamos, bet energinę vertę turinčios komunalinės atliekos;
31.2. atliekų deginimo (naudojimo energijai gauti) įrenginių energetinis naudingumo koeficientas turi būti lygus ar didesnis už 0,65, kaip nustatyta Atliekų tvarkymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 1999 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. 217 „Dėl atliekų tvarkymo taisyklių patvirtinimo“, 4 priedo 5 ir 6 punkte;
IV SKYRIUS
TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ IR FINANSAVIMO REIKALAVIMAI
32. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių VI skyriuje ir Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.
33. Didžiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma yra 58 500 000 eurų (penkiasdešimt aštuoni milijonai penki šimtai tūkstančių eurų).
34. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis pagal Sprendimą sudaro 34,21 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Pareiškėjas ir (arba) partneris privalo prisidėti prie projekto finansavimo ne mažiau nei 65,79 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.
35. Pareiškėjas ir (ar) partneris savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo didesne, nei Aprašo 34 punkte reikalaujama, lėšų suma.
36. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo ir (ar) partnerio lėšų.
37. Netinkamos finansuoti yra Projektų taisyklių 34 skirsnyje nurodytos išlaidos. Pagal Aprašą tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra šios:
Išlaidų katego-rijos Nr. |
Išlaidų kategorijos pavadinimas |
Reikalavimai ir paaiškinimai |
1. |
Žemė |
Netinkama finansuoti. |
2. |
Nekilnojamasis turtas |
Netinkama finansuoti. |
3. |
Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai |
Tinkamos finansuoti: 3.1. statybos, rekonstravimo, išankstinių darbų (įskaitant sklypo paruošimo), griovimo ir kitų darbų, tiesiogiai susijusių su projekto veiklomis, išlaidos; 3.2. projektavimo, technologinio audito, projekto vykdymo priežiūros, techninės priežiūros, kadastrinių ir geodezinių matavimų, statybinių tyrinėjimų, ekspertizių paslaugų, tiesiogiai susijusių su projekto veiklomis, išlaidos; 3.3. statybos leidimo dokumentų, sukurto turto draudimo išlaidos projekto įgyvendinimo metu, pastato (statinio) inventorizacijos ir teisinės registracijos išlaidos, technologinių bandymų išlaidos, projekto veikloms įgyvendinti būtinų inžinerinių tinklų ir (ar) susisiekimo komunikacijų statybos, rekonstravimo, prisijungimo prie projekto veikloms būtinų inžinerinių tinklų (taip pat naujo gamtinių dujų vartotojo prijungimo prie gamtinių dujų skirstymo sistemos, elektros gamybos įrenginių prijungimo prie elektros tinklų įmoka), priklausiančių pareiškėjui ir (ar) partneriui nuosavybės teise ar kitais pagrindais, išlaidos.
Į statybų darbams projekto biudžete numatytą sumą užsakovo rezervas neįtraukiamas. |
4. |
Įranga, įrenginiai ir kitas turtas |
Tinkamos finansuoti baldų, kompiuterinės technikos, programinės įrangos, kitos įrangos, įrenginių ir kito ilgalaikio turto įsigijimo išlaidos, išskyrus baldų, kompiuterinės technikos, programinės ir kitos įrangos, įrenginių ir kito ilgalaikio turto, skirto pareiškėjo ir (ar) partnerio administravimą vykdantiems darbuotojams, įsigijimo išlaidos. |
5. |
Projekto vykdymas |
Tinkamos finansuoti, jeigu sudaro iki 0,5 procento visos projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos: 5.1. investicijų projekto ir (ar) galimybių studijos parengimo išlaidos; 5.2. viešųjų pirkimų techninių specifikacijų parengimo išlaidos; 5.3. poveikio aplinkai ir visuomenės sveikatai vertinimo išlaidos; 5.4. teritorijų planavimo dokumentų rengimo išlaidos.
Netinkamos finansuoti viešųjų pirkimų dokumentų, išskyrus techninę specifikaciją, parengimo paslaugų išlaidos. |
6. |
Informavimas apie projektą |
Tinkamos finansuoti, jeigu sudaro iki 0,15 procento visos projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos: 6.1. privalomos informavimo apie projektą priemonės pagal Projektų taisyklių 37 skirsnį išlaidos; 6.2. visuomenės nuomonės apklausų išlaidos; 6.3. interneto svetainės dalies, skirtos projekto viešinimui, sukūrimas lietuvių ir anglų kalba, palaikymas projekto įgyvendinimo metu; 6.4. informacijos apie projektą sukūrimo (infografikų, straipsnių, vaizdo klipų ir reportažų, reklaminių juostų) ir sklaidos interneto naujienų portaluose, spaudoje ir radijuje išlaidos; 6.5. spaudos konferencijų išlaidos; 6.6. bendruomenių atstovų vizitų į veikiančius atliekų deginimo įrenginius arba projekto įgyvendinimo vietą išlaidos. |
7. |
Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą |
Netinkama finansuoti. |
Punkto pakeitimai:
Nr. D1-17, 2021-01-08, paskelbta TAR 2021-01-08, i. k. 2021-00361
38. Paraiškos projekto biudžeto lentelė pildoma vadovaujantis Biudžeto pildymo instrukcija, pateikta Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams.
39. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dydis nustatomas atsižvelgiant į projekto išlaidų realumą, būtinumą ir reikalavimus, keliamus tinkamoms finansuoti išlaidoms. Pareiškėjas privalo turėti dokumentus, įrodančius projekto biudžeto pagrįstumą (atliktų pirkimų sutartis, projektines sąmatas, techninius projektus, tiekėjų komercinius pasiūlymus, nuorodas į rinkoje galiojančias kainas, galimybių studijas ir pan.).
41. Projektinio pasiūlymo ir paraiškos parengimo išlaidos yra netinkamos finansuoti, išskyrus projektinio pasiūlymo ir paraiškos priedų parengimo išlaidas, numatytas Aprašo 37 punkto lentelės 5 punkte.
42. Jei sudaryta statybos rangos sutartimi įgyvendinama daugiau nei vieno projekto veikla, finansuoti tinkamų išlaidų dalis nustatoma proporcingai (pro rata) pagal statybos rangos sutartyje nurodytas investicijas į statybos rangos sutartyje numatytus pagal Aprašo 37 punkto lentelės 3 punkte tinkamus finansuoti objektus.
43. Jei sudarytų sutarčių pagrindu įgytas rezultatas (infrastruktūra, įgytos teisės, kt.) skirtas daugiau nei vieno projekto veiklų įgyvendinimui ar tęstinumui užtikrinti, tinkamų finansuoti išlaidų dalis nustatoma proporcingai (pro rata) pagal statybos rangos sutartyse numatytus investicijų dydžius.
V SKYRIUS
PROJEKTINIŲ PASIŪLYMŲ, PARAIŠKŲ RENGIMAS, PAREIŠKĖJŲ INFORMAVIMAS, KONSULTAVIMAS, PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR VERTINIMAS
45. Pareiškėjas per 60 dienų po kvietimo teikti projektinius pasiūlymus gavimo ministerijai raštu ir elektroninėje laikmenoje pateikia projektinį pasiūlymą dėl valstybės projekto įgyvendinimo pagal formą, nustatytą Valstybės projektų atrankos tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2015 m. balandžio 3 d. įsakymu Nr. D1-276 „Dėl Valstybės projektų atrankos tvarkos aprašo patvirtinimo“, 1 priede. Projektiniai pasiūlymai elektroninėje laikmenoje turi būti pateikti tokia forma, kad informaciją galima būtų redaguoti ir kopijuoti. Kartu su projektiniu pasiūlymu pareiškėjas pateikia:
45.1. investicijų projektą ir (ar) galimybių studiją (toliau – investicijų projektas), parengtą pagal Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir / ar valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodiką (toliau – Investicijų projektų rengimo metodika), kuri skelbiama ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt, kartu pateikiamas į elektroninę laikmeną įrašytas investicijų projektas, taip pat sąnaudų naudos analizės (toliau – SNA) rezultatų lentelė MS Excel formatu;
45.3. raštu laisva forma informaciją, kad atitinka (atitiks) Aprašo 25 punkte nustatytus projekto parengtumui taikomus reikalavimus;
45.4. visuomenės nuomonės apklausos rezultatus ir jais pagrįstą laisva forma parengtą projekto viešinimo planą, kuriame nurodyti visuomenės informavimo tikslai, tikslinės grupės, visuomenės informavimo priemonės, jų taikymo apimtis, laukiami rezultatai ir finansavimo poreikis, jeigu planuojama įgyvendinti ne tik privalomas informavimo apie projektą priemones pagal Projektų taisyklių 37 skirsnį.
46. Investicijų projekte turi būti išnagrinėtos ir palygintos alternatyvos, nurodytos Investicijų projektų metodikos 4 priedo lentelės „Minimaliai privalomos išnagrinėti ir palyginti projekto įgyvendinimo alternatyvos pagal investavimo objekto tipą“ 4.1 papunktyje „Naujų įrenginių įsigijimas“. Jei investicijų projekte nenagrinėjamos ir nelyginamos visos minimaliai privalomos išnagrinėti ir palyginti alternatyvos, pareiškėjas privalo pagrįsti, kodėl neįmanoma išnagrinėti ir palyginti tam tikrų minimaliai privalomų išnagrinėti ir palyginti alternatyvų. Pareiškėjas savo nuožiūra gali nagrinėti ir kitas (papildomas) alternatyvas.
47. Ministerija, įvertinusi projektinį pasiūlymą, priima sprendimą dėl valstybės projektų sąrašo sudarymo. Į valstybės projektų sąrašą gali būti įrašyti tik Projektų taisyklių 38 punkte nustatytus reikalavimus atitinkantys projektai. Pareiškėjas, kurio projektas įrašytas į valstybės projektų sąrašą, gali teikti paraišką. Įgyvendinančioji institucija, gavusi informaciją apie priimtą sprendimą dėl valstybės projektų sąrašo, per 7 dienas nuo šios informacijos gavimo dienos apie tai raštu informuoja į valstybės projektų sąrašą įrašytus pareiškėjus, siūlydama jiems teikti paraiškas, kaip nustatyta Projektų taisyklių 41 punkte.
48. Pareiškėjas per 14 (keturiolika) kalendorinių dienų nuo siūlymo teikti paraiškas dėl valstybės projekto įgyvendinimo gavimo dienos įgyvendinančiajai institucijai turi pateikti informaciją apie planuojamus, vykdomus ir įvykdytus viešuosius pirkimus per Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų duomenų mainų svetainę (toliau – DMS), užpildydamas projekto pirkimų planą (pagal SFMIS formą) arba raštu, jeigu neužtikrintos DMS funkcinės galimybės.
49. Norėdamas gauti finansavimą, pareiškėjas turi užpildyti paraišką, kurios iš dalies užpildyta forma PDF formatu skelbiama ES struktūrinių fondų svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Finansavimas/Planuojami valstybės (regionų) projektai“ prie konkretaus planuojamo projekto „Susijusių dokumentų“.
50. Pareiškėjas pildo paraišką ir kartu su Aprašo 54 punkte nurodytais priedais iki kvietimo teikti paraiškas skelbime nustatyto termino paskutinės dienos teikia ją per DMS, o jei neužtikrintos DMS funkcinės galimybės – įgyvendinančiajai institucijai raštu Projektų taisyklių 12 skirsnyje nustatyta tvarka.
51. Jeigu vadovaujantis Aprašo 50 punktu paraiška teikiama raštu, ji gali būti teikiama vienu iš šių būdų:
51.1. įgyvendinančiajai institucijai teikiamas pasirašytas popierinis paraiškos ir jos priedų dokumentas (kartu pateikiant į elektroninę laikmeną įrašytą paraišką ir priedus). Paraiškos originalo ir elektroninės versijos turinys turi būti identiškas. Nustačius, kad paraiškos elektroninės versijos turinys neatitinka originalo, vadovaujamasi paraiškos originale nurodyta informacija. Paraiška gali būti pateikta registruotu laišku, per pašto kurjerį arba įteikta asmeniškai kvietime nurodytu adresu;
52. Jei paraiškos gali būti teikiamos per DMS, pareiškėjas prie DMS jungiasi naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma ir užsiregistravęs tampa DMS naudotoju.
53. Jei laikinai neužtikrintos DMS funkcinės galimybės ir pareiškėjai negali pateikti paraiškos ar jos priedo (-ų) paskutinę paraiškų pateikimo termino dieną, įgyvendinančioji institucija paraiškų pateikimo terminą pratęsia 7 (septynių) kalendorinių dienų laikotarpiui ir (arba) sudaro galimybę paraiškas ar jų priedus pateikti kitu būdu ir apie tai informuoja pareiškėjus raštu arba per DMS.
54. Kartu su paraiška pareiškėjas turi pateikti šiuos priedus (Aprašo 54.2 ir 54.3 papunkčiuose nurodytų paraiškos priedų formos skelbiamos ES struktūrinių fondų svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant dokumento tipo „paraiškų priedų formos“):
54.1. partnerio deklaraciją, jei projektą numatyta įgyvendinti kartu su partneriu (partnerio deklaracijos forma yra įtraukta į paraiškos formą);
54.2. informaciją apie projektui taikomus aplinkosauginius reikalavimus, užpildytą pagal formą „Informacija apie projektui taikomus aplinkosauginius reikalavimus“, ir kitus dokumentus, kuriais pagrindžiama šioje formoje pateikta informacija;
54.3. informaciją apie pareiškėjui (partneriui) suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis pagalbą), užpildytą pagal formą „Informacija apie iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamiems projektams suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis pagalbą)“;
54.4. užpildytą paraišką, kurios forma nustatyta 2015 m. sausio 20 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 2015/207, kuriuo nustatomos išsamios Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1303/2013 nuostatų dėl pažangos ataskaitos modelių, informacijos apie didelės apimties projektą teikimo, bendrojo veiksmų plano, investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslo įgyvendinimo ataskaitų, valdymo pareiškimo, audito strategijos, audito nuomonės ir metinės kontrolės ataskaitos modelių, taip pat išlaidų ir naudos analizės atlikimo metodikos ir Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1299/2013 nuostatų dėl Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo įgyvendinimo ataskaitų modelio įgyvendinimo taisyklės (OL 2015, L 38, p. 1) (dokumentas skelbiamas ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt) ir kitus dokumentus, kuriais pagrindžiama šioje paraiškos formoje pateikta informacija;
54.5. informaciją apie pasirašytą arba numatomą pasirašyti pirmąją rangos darbų sutartį ir dokumentus, kuriais pagrindžiama ši informacija, atsižvelgiant į Reglamento (ES) Nr. 1303/2013 102 straipsnio 3 dalies nuostatas;
54.6. Aprašo 15 punkte nurodytų darbuotojų gyvenimo aprašymus, kuriuose nurodyta darbuotojų išsilavinimas, darbo patirtis ir tai įrodančių dokumentų kopijas;
54.7. dokumentus, įrodančius, kad daiktinės pareiškėjo teisės į nekilnojamąjį turtą įregistruotos įstatymų nustatyta tvarka ir galioja ne trumpiau kaip penkerius metus pasibaigus projektui. Jei nekilnojamasis turtas naudojamas pagal panaudos ar nuomos sutartį, pareiškėjas turi pateikti panaudos davėjo ar nuomotojo raštišką sutikimą vykdyti projektą;
54.8. jei projektui teikiama konsultacinė JASPERS ekspertų pagalba, JASPERS ekspertų galutinę išvadą dėl projekto ir JASPERS ekspertų pateiktų rekomendacijų santrauką ir pareiškėjo paaiškinimus dėl rekomendacijų, į kurias neatsižvelgta rengiant projekto dokumentus;
54.9. jei projektą numatyta įgyvendinti kartu su partneriu, jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties patvirtintą kopiją, kurioje turi būti nustatytas partnerių atsakomybės pasiskirstymas, rizikos pasidalijimas, finansiniai ir kiti įsipareigojimai, būtini įgyvendinant projektą;
54.10. pareiškėjo ir (arba) partnerio įsipareigojimą (juridinio asmens valdymo organo, kompetentingo priimti atitinkamą sprendimą) padengti netinkamas finansuoti, tačiau šiam projektui įgyvendinti būtinas išlaidas, ir tinkamas išlaidas, kurių nepadengia projekto finansavimas;
54.11. įrodymus, kad turi stabilius ir pakankamus finansų išteklius, gali užtikrinti savo veiklos tęstinumą per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį, padengti netinkamas finansuoti, tačiau šiam projektui įgyvendinti būtinas išlaidas, kurių nepadengia projekto finansavimas ir prisidėti prie projekto finansavimo nuosavomis lėšomis. Pareiškėjo nuosavų lėšų finansavimo šaltiniai turi būti aiškiai apibrėžti ir pakankami paraiškos pateikimo metu. Tinkamais nuosavų lėšų finansavimo šaltiniais gali būti laikomi:
54.11.1. banko ir (ar) kita paskola. Su paraiška pateikiama pažyma, kurioje nurodytas galutinis banko sprendimas suteikti paskolą konkrečiam projektui, esant ar įvykdžius tam tikras sąlygas. Pasirašytos kredito sutarties kopija turės būti pateikta iki sutarties pasirašymo datos. Tuo atveju, jei skolinamasi iš kito juridinio asmens, su paraiška pateikiamas sprendimas, patvirtintas juridinio asmens atitinkamo valdymo organo (-ų), turinčio (-ių) teisę priimti tokius sprendimus, kuriais nutarta projekto įgyvendinimui skirti tam tikrą juridinio asmens lėšų sumą, kredito sutarties kopija bei dokumentai, pagrindžiantys skolintojo gebėjimus užtikrinti projekto finansavimą;
54.11.2. pareiškėjo piniginės lėšos. Su paraiška pateikiamas sprendimas, patvirtintas juridinio asmens atitinkamo valdymo organo ar asmens (asmenų grupės), turinčio (-ios) teisę priimti tokius sprendimus, kuriais nutarta projekto įgyvendinimui skirti tam tikrą juridinio asmens lėšų sumą. Duomenys tikrinami pagal Juridinių asmenų registro duomenis, pareiškėjo kreditorių ir debitorių sąrašą (nurodomi kreditoriniai ir debitoriniai įsiskolinimai ir sąrašas, sudarytas ne vėliau kaip prieš 30 dienų iki paraiškos pateikimo dienos), prognozuojamus pinigų srautus (mėnesiais) projekto įgyvendinimo laikotarpiu, kuriuose pagal projekto tvarkaraštį būtų detalizuoti ir išdėstyti projekto finansavimo šaltiniai, numatomos patirti išlaidos (atsižvelgiant į apmokėjimo sąlygas), įvertintas paramos sumų gavimas ir panašiai ir kurie įrodo, kad pareiškėjui pakaks numatytų finansavimo šaltinių nuosavam indėliui finansuoti ir sklandžiam projekto veiklų finansavimui užtikrinti, pagrindžiančius planuojamo pardavimo dokumentus (turimos sutartys, užsakomieji komerciniai pasiūlymai, užsakymai ir panašiai), kitus dokumentus, įrodančius pareiškėjo gebėjimus užtikrinti savo veiklos tęstinumą per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį ir prisidėti prie projekto finansavimo);
54.11.3. savininko ir (ar) dalyvių piniginiai įnašai. Su paraiška pateikiamas savininko ir (ar) dalyvių sprendimas (valdymo organų protokolų kopijos) skirti konkrečią lėšų sumą projektui įgyvendinti bei dokumentai, patvirtinantys savininko ir (ar) dalyvių finansinius pajėgumus skirti lėšas (įstatinio kapitalo padidinimą ir apmokėjimą įrodantys dokumentai, savininko ir (ar) dalyvių kredito sutartys, pagal bendrovės įstatus kompetentingų organų patvirtintas projekto finansavimo planas, finansinės atskaitomybes dokumentai ir (ar) kt.);
54.13. paskutinių metų patvirtintos finansinės atskaitomybės dokumentų ir paskutinio ketvirčio iki paraiškos pateikimo tarpinės finansinės atskaitomybės dokumentų, pasirašytų įmonės direktoriaus ir patvirtintų įmonės antspaudu, kopijas, jeigu pareiškėjas Juridinių asmenų registrui nepateikė paskutinių dvejų metų metinės finansinės atskaitomybės dokumentų (balanso, pelno (nuostolių), pinigų srautų (jeigu sudaroma) ir nuosavo kapitalo pokyčių (jeigu sudaroma) ataskaitų);
54.14. leidimo plėsti elektros energijos gamybos pajėgumus kopiją ir prisijungimo prie centralizuoto šilumos perdavimo tinklo sąlygų ir jų priedų kopijas;
55. Aprašo 54.1, 54.4, 54.5 papunkčiuose nurodyti priedai pateikiami skenuoti, o 54.8 papunktyje nurodytas priedas (JASPERS ekspertų galutinė išvada) – originalas. Jei priedai teikiami ne su paraiška, jie turi būti pateikti iki paraiškai teikti nustatyto termino paskutinės dienos.
56. Paraiškų pateikimo paskutinė diena nustatoma valstybės projektų sąraše, kuris skelbiamas ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt, bet ne vėliau kaip 2 mėnesiai nuo siūlymo teikti paraiškas dėl valstybinio projekto įgyvendinimo gavimo dienos. Pareiškėjui praleidus valstybės projektų sąraše nustatytą paraiškos pateikimo terminą, sprendimą dėl paraiškos priėmimo, atsižvelgdama į termino praleidimo priežastis ir suderinusi su ministerija, priima įgyvendinančioji institucija. Sprendimą įgyvendinančioji institucija priima ne vėliau kaip per 14 dienų nuo paraiškos gavimo datos.
57. Pareiškėjai informuojami ir konsultuojami Projektų taisyklių 5 skirsnyje nustatyta tvarka. Informacija apie konkrečius įgyvendinančiosios institucijos konsultuojančius asmenis ir jų ryšio duomenis nurodoma įgyvendinančiosios institucijos siunčiamame pasiūlyme teikti paraišką pagal valstybės projektų sąrašą.
58. Įgyvendinančioji institucija atlieka projekto tinkamumo finansuoti vertinimą Projektų taisyklių 13, 14 ir 15 skirsniuose nustatyta tvarka pagal Aprašo 1 priede „Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelė“ nustatytus reikalavimus.
59. Paraiškos vertinimo metu įgyvendinančioji institucija gali paprašyti pareiškėjo pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus. Pareiškėjas privalo pateikti šią informaciją ir (arba) dokumentus per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą.
60. Paraiškos vertinamos ne ilgiau kaip 60 (šešiasdešimt) kalendorinių dienų nuo valstybės projekto paraiškos gavimo dienos.
61. Nepavykus paraiškų įvertinti per nustatytą terminą (kai paraiškų vertinimo metu reikia kreiptis į kitas institucijas, atliekama patikra projekto įgyvendinimo ir (ar) administravimo vietoje, vertinimo terminas gali būti pratęstas įgyvendinančiosios institucijos sprendimu. Apie paraiškų vertinimo termino pratęsimą įgyvendinančioji institucija informuoja pareiškėjus per DMS arba raštu, jei neįdiegtos DMS funkcinės galimybės.
62. Paraiška atmetama dėl priežasčių, nustatytų Projektų taisyklių 13–15 skirsniuose, juose nustatyta tvarka. Apie paraiškos atmetimą pareiškėjas informuojamas per DMS arba raštu, jei neįdiegtos DMS funkcinės galimybės, per 3 (tris) darbo dienas nuo sprendimo dėl paraiškos atmetimo priėmimo dienos.
63. Pareiškėjas sprendimą dėl paraiškos atmetimo gali apskųsti Projektų taisyklių 43 skirsnyje nustatyta tvarka ne vėliau kaip per 14 (keturiolika) kalendorinių dienų nuo dienos, kai pareiškėjas sužinojo ar turėjo sužinoti apie skundžiamus įgyvendinančiosios institucijos veiksmus ar neveikimą.
64. Įgyvendinančioji institucija, teigiamai įvertinusi didelės apimties projekto tinkamumą finansuoti, vadovaudamasi vidaus procedūrų aprašu, atlieka Projektų taisyklių 103 ir 104 punktuose nustatytus veiksmus.
65. Ministerija, įvertinusi įgyvendinančiosios institucijos didelės apimties projekto tinkamumo finansuoti vertinimo ataskaitoje pateiktą išvadą dėl didelės apimties projekto tinkamumo finansuoti, vadovaudamasi Projektų taisyklių 106 punktu, teikia paraišką, Aprašo 54.4, 54.5, 54.8 papunkčiuose nurodytus dokumentus ir užpildytą pranešimą EK vadovaujančiajai institucijai su raštu, kuriuo patvirtina, kad didelės apimties projekto paraiška gali būti teikiama EK.
66. Ministerija, pagal Aprašo 65 punktą pateikusi didelės apimties projektą vadovaujančiajai institucijai, pastarajai gavus nepriklausomo eksperto teigiamą išvadą dėl didelės apimties projekto, Projektų taisyklių 153 punkte nustatyta tvarka priima sprendimą dėl projekto finansavimo.
67. Ministerijai priėmus sprendimą finansuoti projektą, įgyvendinančioji institucija per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo gavimo dienos per DMS arba raštu, jei neįdiegtos DMS funkcinės galimybės, pateikia šį sprendimą pareiškėjams.
68. Pagal Aprašą finansuojamam projektui įgyvendinti sudaroma dvišalė projekto sutartis tarp pareiškėjo ir įgyvendinančiosios institucijos.
69. Ministerijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, įgyvendinančioji institucija Projektų taisyklių 18 skirsnyje nustatyta tvarka pagal Projektų taisyklių 4 priede nustatytą formą parengia ir pateikia pareiškėjui projekto sutartį ir nurodo pasiūlymo pasirašyti projekto sutartį galiojimo terminą. Pareiškėjui per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius projekto sutarties, pasiūlymas pasirašyti projekto sutartį netenka galios. Pareiškėjas turi teisę kreiptis į įgyvendinančiąją instituciją su prašymu dėl objektyvių priežasčių, nepriklausančių nuo pareiškėjo, pratęsti projekto sutarties pasirašymo terminą.
VI SKYRIUS
PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO REIKALAVIMAI
71. Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, Apraše, Sprendime ir Projektų taisyklėse nustatytus reikalavimus.
72. Projekto vykdytojas turi apdrausti projekto įgyvendinimui skirtą ilgalaikį materialųjį turtą, kuris įsigytas ar sukurtas iš projektui skirtų lėšų, maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų. Turtas turi būti apdraustas projekto įgyvendinimo laikotarpiui nuo tada, kai yra sukuriamas ar įsigyjamas. Draudiminio įvykio atveju projekto vykdytojas turi atkurti prarastą turtą ir užtikrinti, kad tokio įsipareigojimo laikytųsi ir partneris.
73. Penkerius metus pasibaigus projekto finansavimui turi būti užtikrintas investicijų tęstinumas Projektų taisyklių 27 skirsnyje nustatyta tvarka.
74. Dokumentai viešųjų pirkimų priežiūrai atlikti teikiami ir derinami atsižvelgiant į Projektų viešųjų pirkimų patikros tvarkos aprašą pareiškėjams ir projektų vykdytojams, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūros direktoriaus 2014 m. lapkričio 27 d. įsakymu Nr. T1-190 „Dėl Procedūrų vadovo patvirtinimo“, skelbiamą įgyvendinančios institucijos interneto svetainėje www.apva.lt.
75. Išlaidų pagrindimo dokumentai, teikiami su mokėjimo prašymais, rengiami atsižvelgiant į Mokėjimo prašymų teikimo aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūros direktoriaus 2014 m. lapkričio 27 d. įsakymu Nr. T1-190 „Dėl Procedūrų vadovo patvirtinimo“, skelbiamą įgyvendinančios institucijos interneto svetainėje www.apva.lt.
76. Vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 1303/2013 102 straipsnio 6 dalimi, didelės apimties projekto išlaidos įtraukiamos į mokėjimo prašymą po to, kai vadovaujančioji institucija praneša Europos Komisijai apie didelės apimties projektą, kaip numatyta Reglamento (ES) Nr. 1303/2013 102 straipsnio 1 dalyje.
VII SKYRIUS
APRAŠO KEITIMO TVARKA
2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 5 prioriteto „Aplinkosauga, gamtos išteklių darnus naudojimas ir prisitaikymas prie klimato kaitos“ 05.2.1-APVA-V-022 priemonės „Komunalinių atliekų deginimo pajėgumų plėtra“ projektų finansavimo sąlygų aprašo
1 priedas
PROJEKTO TINKAMUMO FINANSUOTI VERTINIMO LENTELĖ
Paraiškos kodas |
Pildoma projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu. Galimas simbolių skaičius – 25. |
Pareiškėjo pavadinimas |
Pildoma projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu. Galimas simbolių skaičius – 140. |
Projekto pavadinimas |
Pildoma projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu. Galimas simbolių skaičius – 150. |
Projektą planuojama įgyvendinti: (pažymima projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu.)
□ su partneriu (-iais) □ be partnerio (-ių) |
|
□ PIRMINĖ □ PATIKSLINTA
(Žymima „Patikslinta“, kai ši lentelė tikslinama po to, kai paraiška grąžinama pakartotinai vertinti.)
(Pažymima projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu.) |
Bendrasis reikalavimas / specialusis projektų atrankos kriterijus (toliau – specialusis kriterijus), jo vertinimo aspektai ir paaiškinimai |
Bendrojo reikalavimo / specialiojo kriterijaus detalizavimas |
Bendrojo reikalavimo / specialiojo kriterijaus vertinimas |
|
Taip / Ne / Netaikoma / Taip, su išlyga |
Komentarai |
||
1. Planuojamu finansuoti projektu prisidedama prie nors vieno veiksmų programos prioriteto konkretaus uždavinio įgyvendinimo, rezultato pasiekimo ir įgyvendinama bent viena pagal projektų finansavimo sąlygų aprašą (toliau – Aprašas) numatoma finansuoti veikla: |
|||
1.1. projekto tikslai ir uždaviniai atitinka nors vieną 2014–2020 m. ES fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2014 m. rugsėjo 8 d. įgyvendinimo sprendimu (toliau – veiksmų programa), prioriteto konkretų uždavinį ir siekiamą rezultatą (atitiktį šiam vertinimo aspektui vertina ministerija prieš tai, kai projektas įtraukiamas į valstybės projektų sąrašą); |
Projekto tikslai ir uždaviniai turi atitikti veiksmų programos 5 prioriteto 5.2.1 „Sumažinti sąvartynuose šalinamų komunalinių atliekų kiekį ir užtikrinti tinkamą radioaktyvių atliekų saugojimą“ konkretų uždavinį ir siekiamą rezultatą. |
(Šį bendrojo reikalavimo vertinimo aspektą įgyvendinančioji institucija, pildydama tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę, perkelia ministerijos atlikto projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo (toliau – projektinis pasiūlymas) vertinimo išvadą ir skiltyje „Komentarai“ užrašo šios išvados pavadinimą ir datą). |
|
1.2. projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos atitinka bent vieną iš projektų finansavimo sąlygų apraše nurodytų veiklų; |
Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos turi atitikti Aprašo 10 punkte nurodytą veiklą. |
|
|
1.3. projektas atitinka kitus su projekto veiklomis susijusius projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus. |
Projektas turi atitikti kitus su projekto veiklomis susijusius Aprašo 31 nustatytus reikalavimus. |
|
|
2. Projektas atitinka strateginio planavimo dokumentų nuostatas: |
|||
2.1. projektas atitinka strateginio planavimo dokumentų nuostatas (atitiktį šiam reikalavimui vertina ministerija prieš tai, kai projektas įtraukiamas į valstybės projektų sąrašą); |
Projektas turi atitikti nacionalinį strateginio planavimo dokumentą, nurodytą Aprašo 18 punkte. |
(Įgyvendinančioji institucija, pildydama tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę, perkelia ministerijos atlikto projektinio pasiūlymo vertinimo išvadą ir skiltyje „Komentarai“ užrašo šios išvados pavadinimą ir datą). |
|
2.2. projektu prisidedama prie bent vieno Europos Sąjungos Baltijos jūros regiono strategijos (toliau – ES BJRS) tikslo įgyvendinimo pagal bent vieną ES BJRS veiksmų plane numatytą prioritetinę sritį ar horizontalųjį veiksmą arba bus įgyvendinama dalis ES BJRS veiksmų plane numatytų prioritetinių projektų. |
Netaikoma. |
|
|
3. Projektu siekiama aiškių ir realių kiekybinių uždavinių: |
|||
3.1. projektu prisidedama prie bent vieno projektų finansavimo sąlygų apraše nustatyto veiksmų programos ir (arba) ministerijos priemonių įgyvendinimo plane nurodyto nacionalinio produkto ir (arba) rezultato rodiklio pasiekimo; |
Projektu prisidedama prie stebėsenos rodiklio ir minimalių jo siektinų reikšmių, nurodytų Aprašo 23 punkte, pasiekimo. |
|
|
3.2. išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika, t. y. projekto rezultatai yra projekto veiklų padarinys, projekto veiklos sudaro prielaidas įgyvendinti projekto uždavinius, o pastarieji – pasiekti nustatytą projekto tikslą; |
|
|
|
3.3. projekto uždaviniai yra specifiniai (parodo projekto esmę ir charakteristikas), išmatuojami (kiekybiškai išreikšti ir matuojami) ir įvykdomi, aiški veiklų pradžios ir pabaigos data. |
|
|
|
4. Projektas atitinka horizontaliuosius (darnaus vystymosi, moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo) principus, projekto įgyvendinimas yra suderinamas su ES konkurencijos politikos nuostatomis: |
|||
4.1. projekte nėra numatyti veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui: |
|
|
|
4.1.1. aplinkosaugos srityje (aplinkos kokybė ir gamtos ištekliai, kraštovaizdžio ir biologinės įvairovės apsauga, klimato kaita, aplinkos apsauga ir kt.) (vertinant, ar įgyvendinant projektą bus atsižvelgiama į aplinkos apsaugos reikalavimus, tikrinama: - ar, vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu, būtinas poveikio aplinkai vertinimas; - jei būtinas poveikio aplinkai vertinimas, ar jis yra atliktas; - ar planuojama ūkinė veikla (arba planų ar programų įgyvendinimas) susijusi (-ęs) su įsteigtomis ar potencialiomis „Natura 2000“ teritorijomis ar artima tokių teritorijų aplinka; jei taip, ar atliktas „Natura 2000“ teritorijų reikšmingumo nustatymas, vadovaujantis Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. D1-255 „Dėl planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nuostatomis); |
|
|
|
4.1.2. socialinėje srityje (užimtumas, skurdas ir socialinė atskirtis, visuomenės sveikata, švietimas ir mokslas, kultūros savitumo išsaugojimas, tausojantis vartojimas); |
|
|
|
4.1.3. ekonomikos srityje (darnus pagrindinių ūkio šakų ir regionų vystymas); |
|
|
|
4.1.4. teritorijų vystymo srityje (aplinkosauginių, socialinių ir ekonominių skirtumų mažinimas); |
|
|
|
4.1.5. informacinės ir žinių visuomenės srityje; |
Netaikoma. |
|
|
4.2. pasiūlyti konkretūs veiksmai (pademonstruotas proaktyvus požiūris), kurie rodo, kad projektas skatina darnaus vystymosi principo įgyvendinimą; |
Projekto metu sukurti atliekų deginimo (naudojimo energijai gauti) įrenginiai turi atitikti reikalavimus, nustatytus Aprašo 31 punkte. |
|
|
4.3. projekte nėra numatoma apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui; |
|
|
|
4.4. pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie rodo, kad projektu prisidedama prie moterų ir vyrų lygybės principo įgyvendinimo ir (arba) skatinamas nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principo įgyvendinimas; |
Netaikoma. |
|
|
4.5. projektas suderinamas su ES konkurencijos politikos nuostatomis: 4.5.1. teikiamas finansavimas neviršija nustatytų de minimis pagalbos ribų ir atitinka reikalavimus, taikomus de minimis pagalbai; arba 4.5.2. projektas finansuojamas pagal suderintą valstybės pagalbos schemą ar Europos Komisijos sprendimą arba pagal bendrąjį bendrosios išimties reglamentą, laikantis ten nustatytų reikalavimų (taikoma, jei projektas finansuojamas pagal suderintą valstybės pagalbos schemą ar Europos Komisijos sprendimą arba pagal 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (OL 2014, L 187, p.1); pildomas projektų atitikties valstybės pagalbos taisyklėms patikros lapas); arba 4.5.3. projekto finansavimas nereiškia neteisėtos valstybės pagalbos ar de minimis pagalbos suteikimo. |
Projektas atitinka bendrąjį reikalavimą, jei jis atitinka Komisijos sprendime, nurodytame Aprašo 2.4 papunktyje, nustatytus reikalavimus.
|
|
|
5. Pareiškėjas ir partneris (-iai) organizaciniu požiūriu yra pajėgūs tinkamai ir laiku įgyvendinti teikiamą projektą ir atitinka jam (jiems) keliamus reikalavimus: |
|||
5.1. pareiškėjas (partneris) yra juridinis asmuo; |
|
|
|
5.2. pareiškėjas (partneris) atitinka tinkamų pareiškėjų sąrašą, nustatytą projektų finansavimo sąlygų apraše; |
Tinkamų pareiškėjų (partnerių) sąrašas yra nurodytas Aprašo 12 punkte. |
|
|
5.3. pareiškėjas (partneris) turi teisinį pagrindą užsiimti ta veikla (atlikti funkcijas), kuriai pradėti ir (arba) vykdyti, ir (arba) plėtoti skirtas projektas; |
Pareiškėjas (partneris) turi teisinį pagrindą užsiimti veikla (atlikti funkcijas), kuriai pradėti ir (arba) vykdyti, ir (arba) plėtoti skirtas projektas, jeigu pateikia dokumentus, nurodytus Aprašo 25.4 papunktyje. |
|
|
5.4. pareiškėjui ir partneriui nėra apribojimų gauti finansavimą: 5.4.1. pareiškėjui ir partneriui nėra iškelta byla dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės komercinės veiklos arba jis nėra likviduojamas, nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka (ši nuostata netaikoma biudžetinėms įstaigoms); 5.4.2. paraiškos vertinimo metu pareiškėjas ir partneris yra įvykdęs su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusius įsipareigojimus pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus arba pagal kitos valstybės teisės aktus, jei pareiškėjas ir partneris yra užsienyje registruotas juridinis asmuo (asmenys) (ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų, ir (arba) valstybės pinigų fondų, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai); 5.4.3. paraiškos vertinimo metu pareiškėjo ir partnerio vadovas, ūkinės bendrijos tikrasis narys (-iai) ar mažosios bendrijos atstovas (-ai), turintis (-ys) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar buhalteris (-iai), ar kitas (-i) asmuo (asmenys), turintis (-ys) teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl pareiškėjo ir partnerio per paskutinius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis pagal veikas, nustatytas Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“, 3 priedo „Apribojimų skirti Europos Sąjungos finansinę paramą, 2004–2009 metų Europos ekonominės erdvės ir (ar) Norvegijos finansinių mechanizmų, 2009–2014 metų Europos ekonominės erdvės ir (ar) Norvegijos finansinių mechanizmų, 2007–2012 metų Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos finansinę paramą aprašas“ 2 punkte (jei pareiškėjo arba partnerio veikla yra finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, ir (arba) valstybės pinigų fondų, ši nuostata nėra taikoma); 5.4.4. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui, jei jis yra įmonė, perkėlusi gamybinę veiklą valstybėje narėje arba į kitą valstybę narę, nėra taikoma arba nebuvo taikoma išieškojimo procedūra (ši nuostata nėra taikoma viešiesiems juridiniams asmenims); 5.4.5. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui nėra taikomas apribojimas (iki 5 metų) neskirti ES finansinės paramos dėl trečiųjų šalių piliečių nelegalaus įdarbinimo (ši nuostata nėra taikoma viešiesiems juridiniams asmenims); 5.4.6. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui nėra taikomas apribojimas gauti finansavimą dėl to, kad per sprendime dėl lėšų grąžinimo nustatytą terminą lėšos nebuvo grąžintos arba grąžinta tik dalis lėšų (šis apribojimas netaikomas įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, ir (arba) valstybės pinigų fondų, įstaigoms, kurių veiklai finansuoti yra skiriama 2007–2013 metų ES fondų ar 2014–2020 metų ES struktūrinių fondų techninė parama, Europos investicijų fondui ir Europos investicijų bankui); 5.4.7. paraiškos vertinimo metu pareiškėjas ir partneris Juridinių asmenų registrui yra pateikę metinių finansinių ataskaitų rinkinius, taip pat metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius, kaip nustatyta Juridinių asmenų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 „Dėl Juridinių asmenų registro įsteigimo ir Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“ (ši nuostata taikoma tik tais atvejais, kai finansines ataskaitas būtina rengti pagal įstatymus, taikomus juridiniam asmeniui, užsienio juridiniam asmeniui ar kitai organizacijai arba jų filialui); |
|
|
|
5.5. pareiškėjas ir partneris turi (gali užtikrinti) pakankamus administravimo gebėjimus vykdyti projektą; |
|
|
|
5.6. projekto parengtumas atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus (šį vertinimo aspektą vertina ministerija prieš tai, kai projektas įtraukiamas į valstybės projektų sąrašą, taip pat įgyvendinančioji institucija paraiškų vertinimo metu); |
Projekto parengtumas turi atitikti reikalavimus, nustatytus Aprašo 25 punkte. |
Ministerijos įvertinimas |
|
Įgyvendinančiosios institucijos įvertinimas |
|
||
5.7. partnerystė projekte yra pagrįsta ir teikia naudą (šis vertinimo aspektas vertinamas tik tais atvejais, jei pareiškėjas numato įgyvendinti projektą kartu su partneriu). |
|
|
|
6. Projektas turi apibrėžtus, aiškius ir užtikrintus projekto išlaidų finansavimo šaltinius: |
|||
6.1. pareiškėjo ir (ar) partnerio įnašas atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus ir yra užtikrintas jo finansavimas (šis vertinimo aspektas taikomas tik tais atvejais, jei paraiškoje numatytas nuosavas įnašas ir (arba) nuosavas įnašas privalomas pagal projektų finansavimo sąlygų aprašo reikalavimus); |
Pareiškėjas ir (ar) partneris turi prisidėti prie projekto įgyvendinimo Aprašo 34 punkte nurodyta lėšų dalimi. |
|
|
6.2. užtikrintas netinkamų finansuoti su projektu susijusių išlaidų padengimas; |
|
|
|
6.3. užtikrintas finansinis projekto (veiklų) rezultatų tęstinumas. |
|
|
|
7. Užtikrintas efektyvus projektui įgyvendinti reikalingų lėšų panaudojimas: |
|||
7.1. projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų ir naudos analizės rezultatais (atitiktį šiam vertinimo aspektui vertina ministerija prieš tai, kai projektas įtraukiamas į valstybės projektų sąrašą, vadovaudamiesi vadovaujančiosios institucijos rengiama Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodika, kuriai pritaria Veiksmų programos valdymo komitetas ir kuri skelbiama svetainėje www.esinvesticijos.lt. Šis vertinimo aspektas netaikomas projekto įgyvendinimo metu): |
|
(Įgyvendinančioji institucija, pildydama tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę, perkelia ministerijos atlikto projektinio pasiūlymo vertinimo išvadą ir skiltyje „Komentarai“ užrašo šios išvados pavadinimą ir datą). |
|
7.1.1. projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojamos pajamų, sąnaudų, finansavimo šaltinių, sukuriamos naudos ir kitos prielaidos yra pagrįstos; |
|
|
|
7.1.2. projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojamas vienodas pagrįstos trukmės analizės laikotarpis; |
|
|
|
7.1.3. projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojama vienoda pagrįsto dydžio diskonto norma; |
|
|
|
7.1.4. optimali projekto įgyvendinimo alternatyva pasirinkta pagal projekto įgyvendinimo alternatyvų finansinių ir (arba) ekonominių rodiklių (grynosios dabartinės vertės, vidinės grąžos normos, naudos ir sąnaudų santykio) reikšmes; |
|
|
|
7.1.5. pasirinktai projekto įgyvendinimo alternatyvai realizuoti nėra žinomų teisinių, techninių ir socialinių apribojimų; |
|
|
|
7.2. projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų efektyvumo rodikliu; |
Netaikoma. |
|
|
7.3. įvertintos pagrindinės projekto rizikos ir suplanuotos rizikų valdymo priemonės bei joms įgyvendinti reikalingi ištekliai; |
|
|
|
7.4. numatytos projekto veiklos atitinka tinkamoms finansuoti veikloms ir jų apimtims nustatytus reikalavimus; išlaidos atitinka nustatytus reikalavimus ir yra būtinos projektams įgyvendinti; veiklos ir išlaidos suplanuotos efektyviai ir pagrįstai, įvertinus ir iki paraiškos pateikimo pradėtas ar įvykdytas viešųjų pirkimų procedūras; vertinant pareiškėjo ir partnerio įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus toms pačioms veikloms ir išlaidoms finansavimas nėra skiriamas pakartotinai; |
|
|
|
7.5. pareiškėjas gali įgyvendinti projekto tikslus, veiklas, uždavinius bei pasiekti rezultatus per projekto įgyvendinimo laikotarpį; projekto įgyvendinimo trukmė, vieta atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus; |
Projekto įgyvendinimo trukmė / terminas ir vieta turi atitikti Aprašo 20 ir 22 punktuose nustatytus reikalavimus. |
|
|
7.6. projektas atitinka kryžminio finansavimo reikalavimus (taikoma tik tais atvejais, jei paraiškoje numatytas kryžminis finansavimas); |
Netaikoma. |
|
|
7.7. teisingai pritaikyti fiksuotoji projekto išlaidų norma, fiksuotieji projekto išlaidų vieneto įkainiai, fiksuotosios projekto išlaidų sumos ir (ar) apdovanojimai; |
Netaikoma. |
|
|
7.8. paraiškoje teisingai nurodyta projekto kategorija, iš projekto planuojamos gauti pajamos (taip pat ir grynosios pajamos) teisingai apskaičiuotos ir teisingai nustatytas projektui reikiamo finansavimo dydis, atsižvelgiant į tai, ar įgyvendinant projektą: – negaunama pajamų; – gaunama pajamų ir jos yra įvertintos iš anksto; – gaunama pajamų, bet jų iš anksto neįmanoma apskaičiuoti. |
Netaikoma. |
|
|
8. Projekto veiklos vykdomos tinkamoje 2014–2020 m. Europos Sąjungos struktūrinių fondų veiksmų programos įgyvendinimo teritorijoje: |
|||
8.1. projekto veiklos vykdomos Lietuvos Respublikoje arba ne Lietuvos Respublikoje, bet jas vykdant sukurti produktai, gauti rezultatai ir nauda (ar jų dalis, proporcinga Lietuvos Respublikos finansiniam įnašui) atitenka Lietuvos Respublikai ir projektas atitinka bent vieną iš šių sąlygų: 8.1.1. iš ERPF ir SF bendrai finansuojamo projekto veiklų, vykdomų ne Lietuvos Respublikoje, bet ES teritorijoje, išlaidos neviršija procento, nustatyto projektų finansavimo sąlygų apraše; arba pagal projektų finansavimo sąlygų aprašą vykdomos reprezentacijai skirtos veiklos; 8.1.2. iš ESF bendrai finansuojamo projekto veiklos vykdomos: – ES teritorijoje; – ne ES teritorijoje, bet tokių veiklų išlaidos neviršija procento, nustatyto projektų finansavimo sąlygų apraše. 8.1.3. vykdomos techninės paramos projektų veiklos. |
Projekto veiklų vykdymo teritorija turi atitikti Aprašo 22 punkte nustatytus reikalavimus. |
|
|
GALUTINĖ PROJEKTO ATITIKTIES BENDRIESIEMS REIKALAVIMAMS VERTINIMO IŠVADA:
1) Ar paraiška atitinka projektinį pasiūlymą ir valstybės projektų sąrašą?
□ Taip □ Ne □ Taip, su išlyga
Komentarai: ____________________________________________________________________
(Pildoma projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu. Galimas simbolių skaičius – 1000. Jei palyginus su projektiniu pasiūlymu paraiškoje yra atlikti esminiai pakeitimai (kaip jie apibrėžti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“, 122.2 papunktyje), žymima „Ne“ ir komentaro laukelyje nurodoma kokie pakeitimai atlikti. Jei palyginus su valstybės projektų sąrašu paraiškoje yra atlikti esminiai pakeitimai, t. y. kai keičiasi pareiškėjas, viršijama projektui numatoma skirti finansavimo suma, žymima „Ne“ ir komentaro laukelyje nurodoma, kokie pakeitimai atlikti. Jei palyginus su projektiniu pasiūlymu ir (ar) valstybės projektų sąrašu paraiškoje atlikti neesminiai pakeitimai, žymima „Taip, su išlyga“ ir komentaro laukelyje nurodoma, kokie pakeitimai buvo atlikti.)
2) Paraiška įvertinta teigiamai pagal visus bendruosius reikalavimus ir specialiuosius kriterijus:
□ Taip □ Ne □ Taip, su išlyga
Komentarai: ____________________________________________________________________
(Pildoma projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu. Galimas simbolių skaičius – 1000. Pildant lentelę SFMIS, jei nors viename lentelės 3 skilties laukelyje pažymėtas atsakymas „Ne“, šiame klausime automatiškai pažymima „Ne“, ir į komentarų laukelį perkeliami visi komentarai, pateikti prie „Ne“ atsakymų. Jei atsakymų „Ne“ nėra, tačiau nors viename lentelės 3 skilties laukelyje pažymėtas atsakymas „Taip, su išlyga“, šiame klausime automatiškai pažymima „Taip, su išlyga“ ir į komentarų laukelį perkeliami visi komentarai, pateikti prie „Taip, su išlyga“ atsakymų. Visus į komentarų laukelį perkeltus atsakymus įgyvendinančioji institucija gali redaguoti. Kol toks funkcionalumas nebus realizuotas SFMIS, į šį klausimą įgyvendinančioji instituciją įrašo atsakymą pati (ne automatiškai), bet komentaro laukelio pildyti neprivaloma.)
3) Pareiškėjas nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti poveikio vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio paraiškų vertinimo arba atrankos proceso metu:
□ Taip, nebandė
□ Ne, bandė
Komentarai: ____________________________________________________________________
(Privaloma pildyti tik atsakius „Ne, bandė“, t. y. nurodomos faktinės aplinkybės. Pildoma projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu. Galimas simbolių skaičius – 1000.)
4) Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu nustatytos projekto tinkamos finansuoti ir tinkamos deklaruoti Europos Komisijai išlaidos:
Bendra projekto vertė[1], Eur |
Didžiausia galima projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma: |
Pajamos, mažinančios tinkamų deklaruoti EK išlaidų sumą, Eur |
Tinkamos deklaruoti EK išlaidos |
|||||
Iš viso, Eur |
Iš jų: |
Didžiausia EK tinkamų deklaruoti išlaidų suma, Eur |
Dalis nuo tinkamų finansuoti išlaidų, proc |
|||||
Prašomos skirti lėšos – iki, Eur |
Dalis nuo tinkamų finansuoti išlaidų, proc. |
Pareiškėjo ir partnerio nuosavos lėšos, Eur |
Dalis nuo tinkamų finansuoti išlaidų, proc. |
|||||
1 |
2 |
3 |
4=(3/2)*100 |
5 |
6=(5/2)*100 |
7 |
8 |
9=(8/2)*100 |
Galimas simbolių skaičius kiekviename laukelyje – 9 iki kablelio ir 2 po kablelio.
|
Galimas simbolių skaičius kiekviename laukelyje – 9 iki kablelio ir 2 po kablelio. |
Galimas simbolių skaičius kiekviename laukelyje – 9 iki kablelio ir 2 po kablelio. |
Automatiškai apskaičiuojama pagal formulę. Galimas simbolių skaičius – 3 prieš kablelį ir 2 po kablelio. |
Galimas simbolių skaičius kiekviename laukelyje – 9 iki kablelio ir 2 po kablelio. |
Automatiškai apskaičiuojama pagal formulę. Galimas simbolių skaičius – 3 prieš kablelį ir 2 po kablelio. |
Galimas simbolių skaičius kiekviename laukelyje – 9 iki kablelio ir 2 po kablelio. |
Galimas simbolių skaičius kiekviename laukelyje – 9 iki kablelio ir 2 po kablelio. |
Automatiškai apskaičiuojama pagal formulę. Galimas simbolių skaičius – 3 prieš kablelį ir 2 po kablelio. |
|
|
|
|
|
|
|
|
(Pildoma projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu.)
Pastabos:
(Šiame laukelyje pagal poreikį galima įrašyti papildomas sąlygas, kurias įgyvendinančioji institucija, atsižvelgdama į projekto rizikingumą, siūlo įtraukti į projekto sutartį. Pildoma projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu. Galimas simbolių skaičius – 1000.) |
____________________________________ ______________________ ___________________________
(paraiškos vertinimą atlikusios institucijos atsakingo (data) (vardas ir pavardė, parašas*)
asmens pareigų pavadinimas)
* Jei pildoma popierinė versija
___________________________
2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 5 prioriteto „Aplinkosauga, gamtos išteklių darnus naudojimas ir prisitaikymas prie klimato kaitos“ 05.2.1-APVA-V-022 priemonės „Komunalinių atliekų deginimo pajėgumų plėtra“ projektų finansavimo sąlygų aprašo
2 priedas
Projektų atitikties valstybės pagalbos taisyklėms patikros lapas
I. Priemonės teisinis pagrindas |
2016 m. rugsėjo 19 d. Europos Komisijos sprendimas Nr. C(2016) 5943 Valstybės pagalba Nr. SA.41539 (2016/N) – Lietuva. Investicinė pagalba didelio efektyvumo kogeneracijai Vilniaus mieste, UAB Vilniaus kogeneracinė jėgainė (toliau – Sprendimas). |
II. Duomenys apie paraišką/projektą |
|
Paraiškos / projekto numeris |
|
Pareiškėjo / projekto vykdytojo pavadinimas |
|
Projekto pavadinimas |
|
Projekto partnerio pavadinimas |
|
III. Paraiškos/projekto patikra dėl atitikties Sprendimui
|
||||
Nr. |
Klausimai |
Rezultatas |
Pastabos: |
|
1. |
Ar pagalba atitinka Sprendimo 24 ir 25 punktuose nustatyto didelio efektyvumo kogeneracijos projekto Vilniaus mieste aprašymą? |
□ Taip |
□ Ne |
|
2. |
Ar pareiškėjas (pareiškėjo partneris, jei taikoma) atitinka Sprendimo 22 ir 23 punktuose nustatytus pagalbos gavėjus? |
□ Taip |
□ Ne |
|
3. |
Ar pagalba neteikiama sunkumų patiriančiai įmonei? |
□ Taip |
□ Ne |
|
4. |
Ar pagalbos prašoma projektui, kurio darbų pradžia buvo vėlesnė už Sprendimo priėmimo dieną? |
□ Taip |
□ Ne |
|
5. |
Ar pagalbos dydis atitinka Sprendimo 37, 40 ir 42 punktuose nustatytus reikalavimus? |
□ Taip |
□ Ne |
|
IV. Valstybės pagalbos atitikties vertinimas
|
||||||
6. |
Ar teikiama valstybės pagalba atitinka individualią valstybės pagalbą, nurodytą Sprendime? |
□ Taip |
□ Ne |
Pastabos: |
||
______________________________________ (Vertintojas) |
____________ (Parašas) |
____________ (Data) |
|
|||
Patikros peržiūra: □ Vertintojo išvadai pritarti □ Vertintojo išvadai nepritarti Pastabos:_______________________________________________________________________
|
|
|||||
______________________________________ (Vertintojo tiesioginis vadovas) |
____________ (Parašas) |
____________ (Data) |
|
|||
___________________________
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas
Nr. D1-17, 2021-01-08, paskelbta TAR 2021-01-08, i. k. 2021-00361
Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2017 m. kovo 15 d. įsakymo Nr. D1-224 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 5 prioriteto „Aplinkosauga, gamtos išteklių darnus naudojimas ir prisitaikymas prie klimato kaitos“ 05.2.1-APVA-V-022 priemonės „Komunalinių atliekų deginimo pajėgumų plėtra“ projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo