Suvestinė redakcija nuo 2024-02-22
Sprendimas paskelbtas: TAR 2018-04-03, i. k. 2018-05031
Zarasų rajono savivaldybės TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS SMULKIOJO VERSLO SUBJEKTŲ RĖMIMO PROGRAMOS LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2018 m. kovo 23 d. Nr. T-45
Zarasai
Pakeistas teisės akto pavadinimas:
Nr. T-204, 2022-12-16, paskelbta TAR 2022-12-22, i. k. 2022-26331
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 16 ir 38 punktais, 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 5 straipsnio 1 dalimi, 6 straipsnio 2 punktu ir 7 straipsniu Zarasų rajono savivaldybės 2015–2021 metų strateginio plėtros plano, patvirtinto Zarasų rajono savivaldybės tarybos 2015 m. kovo 17 d. sprendimu Nr. T-17 „Dėl Zarasų rajono savivaldybės 2015–2021 metų strateginio plėtros plano tvirtinimo“, I prioritetu „Ekonominio aktyvumo didinimas“, Zarasų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Zarasų rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Zarasų rajono savivaldybės tarybos 2010 m. spalio 8 d. sprendimą Nr. T-188 „Dėl Zarasų rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros rėmimo programos patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
PATVIRTINTA
Zarasų rajono savivaldybės
tarybos 2018 m. kovo 23 d.
sprendimu Nr. T-45
(2024 m. vasario 15 d.
sprendimo Nr. T-22 redakcija)
ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS SMULKIOJO VERSLO SUBJEKTŲ RĖMIMO PROGRAMOS LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Zarasų rajono smulkiojo verslo rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Zarasų rajono savivaldybės teikiamos paramos smulkiojo verslo subjektams rūšis, tikslus, teises gauti paramą, sąlygas ir paramos teikimo tvarką.
2. Pagal šį Aprašą finansinė parama teikiama smulkiojo verslo subjektams, vykdantiems ekonominę veiklą ir (arba) plėtojantiems verslą Zarasų rajono savivaldybės teritorijoje (toliau – rajono Savivaldybė), kuriuose dirba ne mažiau kaip 60 proc. registruotų Zarasų rajono gyventojų. Registruotų Zarasų rajono gyventojų proc. skaičiuojamas nuo bendro įmonės darbuotojų skaičiaus, jei Zarasų rajono teritorijoje veikia įmonės padalinys (filialas) – nuo bendro darbuotojų skaičiaus padalinyje (filiale), esančio Zarasų rajono teritorijoje.
4. Lėšos turi būti naudojamos tik nurodyto projekto vykdymui, laikantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo, kitų įstatymų ir teisės aktų reikalavimų.
6. Informacija apie projektų finansavimo konkursą skelbiama po rajono Savivaldybės biudžeto patvirtinimo, skyrus lėšas smulkiajam verslui remti, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų gegužės 30 d. Nepaskirsčius visų lėšų, numatytų remti smulkųjį verslą, gali būti skelbiami papildomi konkursai. Konkursas skelbiamas rajono Savivaldybės interneto svetainėje www.zarasai.lt. Paraiškos priimamos 30 kalendorinių dienų įskaitant paskelbimo dieną.
7. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:
7.2. smulkiojo verslo subjektai (toliau – Verslo subjektai) – labai mažos ar mažos įmonės, atitinkančios Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 3 straipsnyje nustatytas sąlygas, ar verslininkai, atitinkantys šio įstatymo 4 straipsnyje nustatytas sąlygas;
7.3. verslo liudijimas – tai teisės aktų nustatyta tvarka išduotas dokumentas, patvirtinantis fiksuoto pajamų mokesčio sumokėjimą verčiantis individualia veikla, pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Vyriausybė) patvirtintą individualios veiklos, kuria gali būti verčiamasi turint verslo liudijimą, rūšių sąrašą;
7.4. individualios veiklos vykdymo pažyma – Valstybinės mokesčių inspekcijos išduotas dokumentas, kuris patvirtina, kad asmuo yra įregistravęs vykdomą veiklą savo gyvenamosios vietos Valstybinėje mokesčių inspekcijoje ir gali verstis pažymoje nurodyta veikla;
7.6. paramos gavėjas – verslo subjektas, kuriam rajono Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu yra skirtas finansavimas pagal šį Aprašą;
7.7. komisija – rajono Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta projektų vertinimo komisija;
7.8. vertinimo kriterijai – tai rodikliai, suteikiantys informaciją apie projektus ir jų įgyvendinimo rezultatus;
7.9. kalendoriniai metai – tai laikas nuo einamųjų metų sausio 1 d. iki einamųjų metų gruodžio 31 d.;
II SKYRIUS
PROGRAMOS TIKSLAS IR UŽDAVINIAI
8. Smulkiojo verslo subjektų rėmimo programos pagrindinis tikslas – skatinti gyventojų verslumą, smulkiojo verslo kūrimąsi ir plėtrą, verslo aplinkos gerinimą, investicijų pritraukimą, remti Verslo subjektus taip prisidedant prie nedarbo mažinimo bei užimtumo didinimo Zarasų rajone.
III SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS
10. Paramą gali gauti smulkiojo verslo subjektai (toliau – Verslo subjektai) – labai mažos ar mažos įmonės, atitinkančios Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 3 straipsnyje nustatytas sąlygas, ar verslininkai, atitinkantys šio įstatymo 4 straipsnyje nustatytas sąlygas.
11. Verslo subjektai, gavę paramą pagal šiame Aprašo 20 punkte nurodytas paramos rūšis, negali gauti paramos pagal Jaunimo verslumo ugdymo ir investicijų į darbo rinką priemonių įgyvendinimo tvarkos aprašą.
12. Finansavimą gali gauti įmonės ir asmenys, dirbantys pagal verslo liudijimus ar individualios veiklos pažymas, kurie išduoti ne trumpesniam kaip 6 mėn. laikotarpiui ir /arba dirba ne trumpiau kaip 180 dienų per kalendorinius metus.
13. Patalpos, kuriose vykdoma Verslo subjekto projekto veikla, negali būti naudojamos ne pagal patalpų paskirtį.
14. Paramos dydis smulkiojo verslo subjektams teikiamas nepažeidžiant valstybės pagalbą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų.
15. Teikdamas paraišką dėl finansinės paramos Verslo subjektas turi būti atsiskaitęs (įsiskolinimas negali būti didesnis nei 20 Eur) su Valstybinio socialinio draudimo fondu, Valstybine mokesčių inspekcija arba turi susitarimą su šiomis institucijomis dėl įsiskolinimų atidėjimo, jei susitarimas buvo sudarytas.
16. Zarasų rajono savivaldybei skyrus paramą, o Verslo subjektui ja nepasinaudojus, Verslo subjektas negali teikti projekto paraiškos ateinančius 1 (vienerius) metus.
17. Parama neteikiama:
17.3. pareiškėjams, turintiems įsiskolinimų valstybės ir (ar) savivaldybės biudžetams ir fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija, Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui daugiau nei 20 Eur;
18. Paraiška nevertinama:
19. Papildomi balai skiriami jei:
19.4. Verslo subjektams, kuriantiems ne mažiau kaip 1 darbo vietą Zarasų rajone (už kiekvieną sukurtą darbo vietą skiriami papildomi balai);
IV SKYRIUS
TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS BEI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI
20. Verslo subjektai, atitinkantys šiame Apraše nurodytus reikalavimus, kalendoriniais metais gali teikti paraiškas projektų finansavimui dėl ne daugiau kaip 2 (dviejų) finansinės paramos rūšių (papildomai gali būti finansuojama 20.8 punkte nurodyta paramos rūšis):
Eil. Nr. |
Paramos rūšis |
Maksimalus paramos dydis |
Informacija pareiškėjui |
20.1. |
Nekilnojamojo turto ir privačios žemės nuomos Zarasų rajono savivaldybėje išlaidų kompensavimas |
Iki 80 proc. patirtų išlaidų, bet ne daugiau kaip 2400 Eur pirmais įmonės veiklos metais ir ne daugiau kaip 1200 Eur antrais įmonės veiklos metais. |
Parama gali būti suteikiama pirmais ir antrais veiklos metais. Tinkamos išlaidos: verslui reikalingų patalpų ir privačios žemės nuoma Zarasų rajono savivaldybėje. Išlaidas pateisinantys dokumentai: nuomos sutarties kopija, išlaidų apmokėjimą įrodantys dokumentai, dokumentai, patvirtinantys nuomos sutarties įregistravimą viešajame registre ir kt. aplinkybes grindžiantys dokumentai. |
20.2. |
Teritorijų planavimo dokumentų ir/ar techninių projektų, susijusių su verslo plėtra, parengimo išlaidų kompensavimas |
Iki 50 proc. patirtų išlaidų, bet ne daugiau kaip 4000 Eur |
Parama teikiama, jei skirtas finansavimas verslo projekto įgyvendinimui iš valstybės biudžeto, Europos Sąjungos struktūrinių ar kitų fondų (pateikiama pasirašyta sutartis su įgyvendinančiąja institucija dėl projekto finansavimo). Tinkamos išlaidos: teritorijų planavimo dokumentų (žemės sklypų formavimas) rengimas, techninių projektų rengimas. Išlaidas pateisinantys dokumentai: tinkamai atliktų paslaugų perdavimo – priėmimo aktai, PVM sąskaitos faktūros, apmokėjimą įrodantys dokumentai, statybą leidžiantis dokumentas (jei taikoma), teritorijų planavimo dokumentų patvirtinimas/ suderinimas, finansavimo sutartis ir kt. aplinkybes grindžiantys dokumentai. |
20.3. |
Įrangos, baldų ar kitų prekių įsigijimo išlaidų, steigiant arba plečiant veiklą, kompensavimas |
Iki 50 proc. patirtų išlaidų, bet ne daugiau kaip 5000 Eur |
1. Tinkamas pareiškėjas – naujai registruota įmonė arba seniau veikianti įmonė, plečianti veiklą. 2. Galimi įmonės veiklos plėtros būdai: 2.1. pradedama vykdyti visiškai nauja veikla; Įmonės, plečiančios veiklą, nauja veikla turi sudaryti ne mažiau kaip 20 proc. nuo bendros/pagrindinės įmonės veiklos ir turi būti vykdoma ne trumpiau nei 6 mėnesius per kalendorinius metus. Išlaidos tinkamos tik naujai vykdomai veiklai. Išlaidas pateisinantys dokumentai: PVM sąskaitos faktūros, perdavimo–priėmimo aktai, apmokėjimą įrodantys dokumentai ir kt. aplinkybes grindžiantys dokumentai, dokumentai, įrodantys galimybę verstis nauja veikla, naujos veiklos sutartys ir PVM sąskaitos faktūros, įrodančios, kad nauja veikla sudaro ne mažiau kaip 20 proc. nuo bendros/pagrindinės veiklos.
2.2. plečiama veikla kitoje vietoje (kitu adresu Zarasų rajone); Išlaidas pateisinantys dokumentai: PVM sąskaitos faktūros, perdavimo–priėmimo aktai, apmokėjimą įrodantys dokumentai ir kt. aplinkybes grindžiantys dokumentai. Plečiant veiklą naujoje vietoje (kitu adresu) Zarasų rajone pateikiami aplinkybes grindžiantys dokumentai (leidimai/sutikimai/pažymos ir pan.) dėl vykdomos veiklos naujoje vietoje.
2.3. kuriamos naujos darbo vietos; Įmonei, plečiančiai veiklą įkuriant naujas darbo vietas, darbo vieta turi būti sukurta tais pačiais kalendoriniais metais, kai teikiama projekto paraiška ir ne trumpesniam kaip 6 mėn. laikotarpiui. Per mėnesį turi būti išmokamas ne mažesnis kaip 1 minimalus mėnesinis algos dydis (neatsižvelgiant į etato dydį). Būtina sąlyga – darbo vietų skaičius įmonėje nemažėja ir nauja sukurta darbo vieta turi būti išsaugota ne trumpesniam kaip 6 (šešių) mėnesių laikotarpiui po darbo vietos įsteigimo. Panaikinus įsteigtą darbo vietą Verslo subjektas (lėšų gavėjas) rajono Savivaldybės administracijai turi grąžinti gautas lėšas. Išlaidas pateisinantys dokumentai: PVM sąskaitos faktūros, perdavimo–priėmimo aktai, apmokėjimą įrodantys dokumentai ir kt. aplinkybes grindžiantys dokumentai, darbo sutarčių kopijos, pažymos ar deklaracijos apie naujų darbo vietų sukūrimą ir išsaugojimą ne mažiau kaip 6 (šešis) mėn. mokant ne mažiau kaip 1 minimalią mėnesinę algą, apdraustųjų asmenų, kurių valstybinis draudimas prasidėjo per nurodytą laikotarpį, sąrašai, ir kt. aplinkybes grindžiantys dokumentai.
Tinkamos išlaidos: įranga, baldai ar kitos prekės, reikalingos steigiant ar plečiant veiklą, išskyrus išvardintą 18 punkte. |
20.4. |
IT sprendimo prekėms ar paslaugoms parduoti išlaidų kompensavimas |
Iki 80 proc. patirtų išlaidų, bet ne daugiau kaip 2000 Eur |
Išlaidas pateisinantys dokumentai: PVM sąskaitos faktūros, perdavimo – priėmimo aktai, apmokėjimą įrodantys dokumentai ir kt. aplinkybes grindžiantys dokumentai. |
20.5. |
Dalyvavimo respublikinėse ir tarptautinėse parodose, kuriose pristatoma gaminama produkcija ar teikiamos paslaugos |
Iki 50 proc. patirtų išlaidų, bet ne daugiau kaip 1000 Eur
|
Tinkamos išlaidos: registracijos mokestis, mokėjimai už parodos ploto nuomą ir/ar stendo įrangos nuomą. Išlaidas pateisinantys dokumentai: PVM sąskaitos faktūros, perdavimo – priėmimo aktai, apmokėjimą įrodantys dokumentai ir kt. aplinkybes grindžiantys dokumentai. |
20.6. |
Europos Sąjungos ir kitų fondų bei programų finansuojamų priemonių įgyvendinimo privalomojo nuosavo įnašo kompensavimas |
Ne daugiau kaip 2000 Eur privalomojo nuosavo įnašo, nurodyto projekto finansavimo sutartyje, bet ne daugiau nei būtinas privalomasis įnašas |
Parama teikiama tik pasirašius projekto finansavimo sutartį su įgyvendinančiąja institucija (Parama neteikiama projektams, finansuojamiems Zarasų rajono savivaldybės). Išlaidas pateisinantys dokumentai: pasirašyta projekto finansavimo sutartis; finansuojamo projekto patvirtinta paraiška.
|
20.7. |
Gamyklos ir produktų sertifikavimo išlaidų kompensavimas |
Iki 50 proc. patirtų išlaidų, bet ne daugiau kaip 5000 Eur |
Išlaidas pateisinantys dokumentai: Sertifikavimo dokumentas, PVM sąskaitos faktūros, apmokėjimą įrodantys dokumentai ir kt. aplinkybes grindžiantys dokumentai. |
20.8. |
Projekto viešinimo išlaidos |
Iki 80 proc. patirtų išlaidų, bet ne daugiau kaip 150 Eur |
Išlaidas pateisinantys dokumentai: PVM sąskaitos faktūros, apmokėjimą įrodantys dokumentai ir kt. aplinkybes grindžiantys dokumentai. |
21. Pagal šį Aprašą netinkamos finansuoti išlaidos yra šios:
21.3. medžiagos, priemonės, žaliavos (atsargos) produkcijai pagaminti ar darbams atlikti, smulkūs buities reikmenys;
21.4. kryžminis finansavimas/kitų fondų lėšomis finansuojamos veiklos/prekės (išskyrus 20.6.papunktyje nurodytai finansinės paramos rūšiai);
22. Neremiamos veiklos:
22.4. finansinė ir draudimo veikla (finansinių paslaugų veikla, draudimo, perdraudimo ir pensijų lėšų kaupimo veikla, pagalbinė finansinių paslaugų ir draudimo veikla);
23. Aprašo 20 punkte nurodytos finansavimo paramos rūšių išlaidos yra tinkamos, jei jos patirtos kalendoriniais metais.
25. Verslo subjektai, pageidaujantys gauti paramą, Komisijai pateikia šiuos dokumentus:
25.1. nustatytos formos paraišką. Paraiškos forma tvirtinama rajono Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu;
25.2. juridinio asmens registracijos pažymėjimo kopiją, įstatų ar nuostatų kopiją; fiziniam asmeniui – dokumento, patvirtinančio teisę į veiklą, kopiją (taikoma veikiančiam Verslo subjektui). Jeigu Verslo subjektas paraiškos teikimo dieną nėra įsisteigęs, šiuos dokumentus turi pateikti iki prašymo kompensuoti išlaidas dienos;
25.3. pažymas, kad Verslo subjektas neturi mokestinės nepriemokos Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui arba rajono Savivaldybių biudžetams ir fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas), ar nėra skolingas Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui, daugiau nei 20 Eur. Pažymos turi būti išduotos ne anksčiau kaip likus 30 kalendorinių dienų iki paraiškos pateikimo dienos;
25.5. Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos nustatytos formos Verslo subjekto statuso deklaracijos formą;
25.6. darbuotojų sąrašą ir pažymas apie deklaruotą gyvenamąją vietą, kad įmonėje dirba ne mažiau kaip 60 proc. registruotų Zarasų rajono gyventojų (įmonės, kurios yra registruotos Zarasų rajone, turi pateikti tik darbuotojų sąrašą, kuriame nurodyta kiekvieno darbuotojo deklaruota gyvenamoji vieta). Registruotų Zarasų rajono gyventojų proc. skaičiuojamas nuo bendro įmonės darbuotojų skaičiaus, jei Zarasų rajono teritorijoje veikia įmonės padalinys (filialas) – nuo bendro darbuotojų skaičiaus padalinyje (filiale) esančio Zarasų rajono teritorijoje;
V SKYRIUS
PROJEKTŲ PARAIŠKŲ VERTINIMAS
26. Paraiškos vertinamos dviem etapais. Per 20 darbo dienų atliekamas visų paraiškų administracinės atitikties ir tinkamumo finansuoti vertinimas, kurį atlieka Komisijos sekretorius, po jo – per 20 darbo dienų, atliekamas minėtus reikalavimus atitikusių paraiškų finansuoti kokybės vertinimas, kurį įvykdo rajono Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta vertinimo komisija (toliau – Komisija). Komisija sudaroma iš rajono Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų bei darbuotojų, mero politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų (mero teikimu).
27. Komisijos darbo tvarką reglamentuoja Komisijos darbo reglamentas, tvirtinamas rajono Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu.
28. Komisiją sudaro ne mažiau kaip 5 nariai (Komisijos pirmininkas, Komisijos pirmininko pavaduotojas ir Komisijos nariai). Skiriamas Komisijos sekretorius. Komisijos sekretorius nėra Komisijos narys.
29. Komisijos sudėtis atnaujinama ne mažiau kaip 2/5 Komisijos narių kas 2 metus. Komisijos nario pareigas asmuo gali eiti ne ilgiau kaip 4 metus iš eilės.
30. Komisijos nariai, Komisijos sekretorius privalo informuoti Komisijos narius apie esamą interesų konfliktą, nusišalinti nuo dalyvavimo ir jokia forma nedalyvauti svarstant, vertinant ir priimant sprendimą, susijusį su tam tikru projektu.
31. Komisija įvertina paraiškos dokumentus. Jeigu vertinant paraiškos atitiktį nustatoma, kad paraiška netinkamai, nevisiškai užpildyta, trūksta papildomos informacijos, nepateikti privalomi dokumentai, pareiškėjas raštu ar elektroniniu paštu, nurodytu paraiškos formoje, informuojamas apie galimybę patikslinti informaciją bei pateikti trūkstamus dokumentus per 5 darbo dienas nuo Komisijos raštiško pranešimo. Jei per nustatytą terminą trūkumai nepašalinami, paraiška atmetama.
32. Papildomi balai skiriami paraiškų administracinės atitikties ir tinkamumo finansuoti vertinimo metu.
33. Komisijos sekretorius, vertindamas paraišką, Suteiktos valstybės pagalbos registre patikrina pareiškėjui suteiktą nereikšmingą (de minimis) pagalbą, gautą per paskutinius trejus mokestinius metus. Jeigu asmeniui suteikta nereikšminga (de minimis) pagalba viršija per trejus mokestinius metus galimą suteikti pagalbos sumos ribą, prašymas nenagrinėjamas ir apie tai Savivaldybės administracija raštu informuoja pareiškėją. Jeigu asmeniui suteikta nereikšminga (de minimis) pagalba neviršija per trejus mokestinius metus galimos suteikti pagalbos sumos ribos, rezervuojama visa maksimaliai galima suteikti paramos suma.
34. Administracinės atitikties ir tinkamumo finansuoti kriterijų neatitikusios paraiškos atmetamos ir į tolesnį vertinimo etapą nepatenka. Apie atmetimą Verslo subjektai informuojami paraiškoje nurodytu elektroniniu paštu.
35. Komisijos nariai atlieka paraiškų tinkamumo finansuoti kokybės vertinimą pagal patvirtintą projekto paraiškos vertinimo anketą. Anketoje nurodomas maksimalus ir minimalus balų skaičius, kurį gali skirti Komisijos narys, projektas nesurinkęs minimalaus balo nefinansuojamas.
36. Komisija, įvertinusi paraiškas ir nustačiusi, jog tinkamų finansuoti projektų bendra vertė yra didesnė nei skirtas finansavimas rajono Savivaldybės biudžete, siūlo rajono Savivaldybės administracijos direktoriui finansuoti projektus, surinkusius didžiausią balų skaičių.
37. Komisija, įvertinusi paraiškas ir nustačiusi, jog tinkamų finansuoti projektų bendra vertė yra mažesnė nei skirtas finansavimas rajono Savivaldybės biudžete, siūlo rajono Savivaldybės administracijos direktoriui finansuoti projektus, atitinkančius šio Aprašo reikalavimus, ir skelbti papildomą finansavimo konkursą.
38. Įvertinus paraiškas, Komisijos sekretorius apskaičiuoja Komisijos narių skirtų balų vidurkius ir pateikia projektų paraiškų vertinimo suvestinę Komisijos pirmininkui.
39. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į projektų paraiškų vertinimo suvestinę, teikia rajono Savivaldybės administracijos direktoriui siūlymą finansuoti/nefinansuoti projektus. Siūlymas turi būti motyvuotas.
40. Jei keli projektai surenka vienodą balų skaičių, pirmenybė teikiama tiems projektams, kurių paraiškos pateiktos anksčiau (pagal pateikimo datą ir laiką).
41. Komisijos sekretorius konsultuoja Verslo subjektų atstovus, kitus suinteresuotus asmenis Programos lėšų panaudojimo, prašymų pateikimo ir kitais klausimais.
42. Verslo subjektai informuojami elektroniniu paštu, nurodytu paraiškoje, apie priimtą sprendimą dėl projekto finansavimo per 5 darbo dienas nuo rajono Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo priėmimo.
VI SKYRIUS
PROJEKTŲ PARAIŠKŲ TEIKIMO TVARKA
44. Užpildytos projektų paraiškos bei papildomi dokumentai teikiami bei registruojami rajono Savivaldybės administracijoje arba siunčiami elektroniniu paštu, nurodytu paraiškų teikimo kvietime.
45. Užregistruotų paraiškų tikslinimas, pildymas ar papildomų dokumentų pateikimas pareiškėjų iniciatyva galimas iki paskutinės paraiškų teikimo dienos.
VII SKYRIUS
PROJEKTŲ FINANSAVIMAS
47. Projektai finansuojami išlaidų kompensavimo būdu, pateikus dokumentus, pagrindžiančius projekto įgyvendinimo metu patirtas išlaidas kalendoriniais metais.
48. Lėšos, skirtos projektų finansavimui, paskirstomos rajono Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu, atsižvelgiant į Komisijos siūlymą. Lėšų naudojimo sutartį su finansavimą gavusiais Verslo subjektais per 10 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo pasirašo rajono Savivaldybės administracijos direktorius.
49. Verslo subjektas, kuriam yra skirta parama, per 2 (du) mėnesius nuo sutarties pasirašymo dienos turi pradėti įgyvendinti projekte numatytas veiklas.
50. Įgyvendinus projekte numatytus tikslus, atsiskaitoma už veiklą, kuriai finansuoti skiriamos lėšos, ir vertinimo kriterijų įvykdymą teikiant rajono Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintas formas.
51. Jeigu projekto įgyvendinimo metu, einamaisiais kalendoriniais metais, Verslo subjektas dėl ne nuo jo priklausančių aplinkybių negalėjo pasiekti numatytų rodiklių ir/ar įvykdyti būtinų sąlygų, ir jam raštiškai pateikus argumentus dėl rodiklio (-ių) neįvykdymo, Verslo subjektui gali būti pratęsiamas rodiklių įgyvendinimo laikotarpis, bet ne ilgiau kaip iki sekančių kalendorinių metų pabaigos. Jeigu Verslo subjektas iki sekančių kalendorinių metų kvietime nurodyto paraiškos pateikimo termino pabaigos nėra pilnai atsiskaitęs už sutartyje nurodytų rodiklių pasiekimą, teikti naujos paraiškos pagal šį Aprašą negali.
52. Pasibaigus kalendoriniams metams, rajono Savivaldybės interneto svetainėje www.zarasai.lt skyriuje „Verslininkams“ skelbiama informacija apie rajono Savivaldybės finansuotus Verslo subjektų projektus. Gautą paramą Verslo subjektai turi viešinti spaudoje ir Zarasų rajono savivaldybės internetiniame puslapyje www.zarasai.lt bei savo internetiniame puslapyje/ socialiniuose tinkluose.
VIII SKYRIUS
ATSAKOMYBĖ IR KONTROLĖ
53. Verslo subjektai užtikrina projekto tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį.
55. Specialistas kontrolę vykdo dviem etapais:
55.2. patikrina, ar Verslo subjektas vykdo projekte numatytą veiklą, atlikdamas projektinės veiklos patikrą vietoje. Rajono Savivaldybės administracijos specialistas gali prašyti projektų vykdytojų pateikti papildomą informaciją bei dokumentus apie projekte vykdomą veiklą, apžiūrėti vykdytojų darbo vietas ir pan.
56. Rajono Savivaldybės administracijos specialistas, atlikęs kontrolę ir nustatęs įsipareigojimų nevykdymą, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų, pateikia rajono Savivaldybės administracijos direktoriui kontrolės ataskaitą apie projektuose nurodytos veiklos įsipareigojimų nevykdymą.
57. Projekto vykdytojai, neįvykdę Aprašo 43 punkte numatytų reikalavimų, per 20 darbo dienų po raštiško pranešimo apie įsipareigojimų nevykdymą, privalo grąžinti visas iki tol jiems išmokėtas lėšas į rajono Savivaldybės biudžeto sąskaitą.
58. Nesukūrus ir / ar neišsaugojus 6 (šešių) mėn. laikotarpiui sutartyje numatytų įkurti darbo vietų, Verslo subjektas per 20 darbo dienų po raštiško pranešimo apie įsipareigojimų nevykdymą į rajono Savivaldybės biudžeto sąskaitą privalo grąžinti atitinkamą dalį išmokėtos paramos, proporcingą nesukurtų ir / ar 6 (šešių) mėn. laikotarpiui neišsaugotų darbo vietų skaičiui.
60. Verslo subjektų rėmimo programos lėšų naudojimo finansinė ir veiklos kontrolė atliekama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
61. Ne mažiau kaip kartą per metus rajono Savivaldybės administracijos direktorius rajono Savivaldybės tarybos Finansų komiteto nariams pateikia informaciją apie rajono Savivaldybės smulkiojo verslo rėmimo programos vykdymą.
IX SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Pakeitimai:
1.
Zarasų rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T-162, 2018-08-31, paskelbta TAR 2018-09-11, i. k. 2018-14331
Dėl Zarasų rajono savivaldybės tarybos 2018 m. kovo 23 d. sprendimo Nr. T-45 „Dėl Zarasų rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
2.
Zarasų rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T-20, 2021-03-05, paskelbta TAR 2021-03-17, i. k. 2021-05300
Dėl Zarasų rajono savivaldybės tarybos 2018 m. kovo 23 d. sprendimo Nr. T-45 „Dėl Zarasų rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
3.
Zarasų rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T-8, 2022-03-04, paskelbta TAR 2022-03-14, i. k. 2022-04745
Dėl Zarasų rajono savivaldybės tarybos 2018 m. kovo 23 d. sprendimo Nr. T-45 „Dėl Zarasų rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
4.
Zarasų rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T-204, 2022-12-16, paskelbta TAR 2022-12-22, i. k. 2022-26331
Dėl Zarasų rajono savivaldybės tarybos 2018 m. kovo 23 d. sprendimo Nr. T-45 „Dėl Zarasų rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
5.
Zarasų rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T-85, 2023-05-25, paskelbta TAR 2023-05-30, i. k. 2023-10421
Dėl Zarasų rajono savivaldybės tarybos 2018 m. kovo 23 d. sprendimo Nr. T-45 „Dėl Zarasų rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
6.
Zarasų rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T-22, 2024-02-15, paskelbta TAR 2024-02-21, i. k. 2024-03239
Dėl Zarasų rajono savivaldybės tarybos 2018 m. kovo 23 d. sprendimo Nr. T-45 „Dėl Zarasų rajono savivaldybės smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų rėmimo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo