Suvestinė redakcija nuo 2023-05-11 iki 2023-09-07
Įsakymas paskelbtas: TAR 2023-05-02, i. k. 2023-08308
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL MOKINIŲ ĮVAIROVEI ATVIRŲ GRUPIŲ, KLASIŲ SUDARYMO IR UGDYMO ORGANIZAVIMO JOSE TVARKOS IR FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO
PATVIRTINIMO
2023 m. gegužės 2 d. Nr. V-615
Vilnius
Įgyvendindama 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. gruodžio 1 d. nutarimu Nr. 1016 „Dėl 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos patvirtinimo“, pažangos priemonę Nr. 12-003-03-02-01 „Įgyvendinti įtraukųjį švietimą“ ir vadovaudamasi 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-02-01 „Įgyvendinti įtraukųjį švietimą“ aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2023 m. kovo 1 d. įsakymu Nr. V-241 „Dėl 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-02-01 „Įgyvendinti įtraukųjį švietimą“ aprašo patvirtinimo“, III skyriaus Plėtros programos pažangos priemonės veiklų suvestinės 6 veikla „Sukurti ir įdiegti įtraukiojo ugdymo organizavimo modelius, sudarant sąlygas didelių ar labai didelių SUP turintiems mokiniams ugdytis bendrosios paskirties mokyklose“, Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, 133, 136 ir 139 punktais,
t v i r t i n u Mokinių įvairovei atvirų grupių, klasių sudarymo ir ugdymo organizavimo jose, tvarkos ir finansavimo sąlygų aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir
sporto ministro
2023 m. gegužės 2 d. įsakymu Nr. V-615
MOKINIŲ ĮVAIROVEI ATVIRŲ GRUPIŲ, KLASIŲ SUDARYMO IR UGDYMO ORGANIZAVIMO JOSE TVARKOS IR FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Mokinių įvairovei atvirų grupių, klasių sudarymo ir ugdymo organizavimo jose tvarkos ir finansavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) nustato mokinių įvairovei atvirų grupių ir klasių (toliau – Atviroji klasė) sudarymo tikslą, joms būdingus požymius ir veiklos principus, ugdymo organizavimo modelius, bendrojo ugdymo programas įgyvendinančios mokyklos (toliau – mokykla), jos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos (dalyvių susirinkimo) (toliau – Savininkas), mokyklos Vaiko gerovės komisijos, ugdymo procese dalyvaujančių mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų, mokytojų padėjėjų įsipareigojimus, savivaldybių pateiktiems Projektų įgyvendinimo planams steigti Atvirąsias klases pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-02-01 „Įgyvendinti įtraukųjį švietimą“ aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2023 m. kovo 1 d. įsakymu Nr. V-241 „Dėl 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-02-01 „Įgyvendinti įtraukųjį švietimą“ aprašo patvirtinimo“, III skyriaus Plėtros programos pažangos priemonės veiklų suvestinės 6 veikla (toliau – Pažangos priemonės veikla), projektų atrankos, finansavimo sąlygas ir projektų įgyvendinimo reikalavimus.
2. Pažangos priemonės veiklą įgyvendinantys projektai (toliau – Projektai) prisidės prie Pažangos priemonės siekiamo rezultato – 100 Atvirųjų klasių įdiegti įtraukiojo ugdymo organizavimo modelius.
3. Projektai bus finansuojami 2023–2025 m. iš Lietuvos Respublikos atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai (toliau – Ministerija) numatytų asignavimų, skirtų Pažangos priemonės veiklai: 2023 m. skiriant iki 728 000,00 Eur (septynių šimtų dvidešimt aštuonių tūkstančių eurų, 00 ct), 2024 m. ir 2025 m. skiriant iki 2 184 000,00 Eur (dviejų milijonų vieno šimto aštuoniasdešimt keturių tūkstančių eurų, 00 ct) kasmet. Šiame punkte nurodytos Projektams 2024 m. ir 2025 m. planuojamos skirti lėšų sumos gali keistis, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme Ministerijai Pažangos priemonės veiklai numatytus valstybės biudžeto asignavimus.
4. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.
II SKYRIUS
ATVIROSIOS KLASĖS TIKSLAS, POŽYMIAI IR VEIKLOS PRINCIPAI
5. Atvirosios klasės tikslas – sudaryti sąlygas įvairių ugdymosi poreikių turinčių mokinių įtraukčiai į mokyklas, jose užtikrinti visiems vaikams ir mokiniams (toliau – mokinys) galias ir gebėjimus atitinkantį ugdymą, esant poreikiui jį pritaikyti asmens ugdymosi poreikiams, teikti mokymosi ir švietimo pagalbą vadovaujantis šiuo Aprašu, Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 „Dėl Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Tinklo kūrimo taisyklės), Bendrosiomis ugdymo programomis ir Bendraisiais ugdymo planais.
6. Atvirajai klasei būdingi šie požymiai:
6.1. tai yra bendrosios paskirties klasė, kurioje ugdosi 1–3 didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių (toliau – SUP) turintys mokiniai;
6.2. bendras klasėje besimokančių mokinių skaičius yra ne mažesnis kaip Tinklo kūrimo taisyklių 1 priede nurodytas didžiausias mokinių skaičius klasėje (jungtinėje klasėje), sumažintas klasėje ugdomų didelių ar labai didelių SUP turinčių mokinių skaičiumi (pvz., pradinėje klasėje didžiausias leistinas mokinių skaičius yra 24 mokiniai; jei klasėje faktiškai mokysis 3 didelių ir labai didelių SUP turintys mokiniai, tai bendras klasės mokinių skaičius turėtų būti ne mažesnis kaip 21 mokinys);
6.3. bendras nedidelius, vidutinius, didelius ir labai didelius SUP turinčių mokinių skaičius klasėje neviršija 1/5 klasės bendro mokinių skaičiaus;
6.4. klasėje ugdymo procesą vykdo daugiau kaip vienas mokytojas. Antrais mokytojas yra mokytojas arba specialusis pedagogas (toliau – Antrasis mokytojas);
6.6. klasės mokiniams, esant poreikiui arba rekomenduojant pedagoginei psichologinei tarnybai (toliau – PPT), pagalbą teikia ir kiti mokyklos švietimo pagalbos specialistai;
7. Atvirųjų klasių veikla grindžiama šiais principais:
7.1. universalaus dizaino – Atvirosios klasės ugdymo aplinka ir ugdymo organizavimas, ugdymo procese naudojamos mokymo priemonės sudaro sąlygas visų mokinių įtraukčiai į bendrą ugdymo procesą, šalinami mokymosi barjerai ir didinamas ugdymo veiksmingumas, teikiant mokymosi ir švietimo pagalbą, pritaikant ugdymą ir jo aplinkas asmens ugdymosi poreikiams;
7.2. bendradarbiavimo – Savininkas, mokyklos vadovas, pedagogai, pagalbos mokiniui specialistai, mokytojo padėjėjai, tėvai (globėjai, rūpintojai) (toliau – tėvai) ir kiti ugdyme dalyvaujantys asmenys bei suinteresuoti socialiniai partneriai bendradarbiauja, didindami ugdymo veiksmingumą, atpažindami ugdymo barjerus ir juos šalindami, sudarydami sąlygas visų Atvirojoje klasėje besimokančių mokinių įtraukčiai į ugdymo procesą, pasiskirstydami vaidmenimis, atsakomybėmis ir siekdami bendrų tikslų;
7.3. dinamiškumo – Atvirosiose klasėse nuolat reflektuojama ir įsivertinama visų mokinių, mokytojų ir kitų ugdymo dalyvių patiriama sėkmė, ja remiantis nedelsiant priimami būtini sprendimai naujiems iššūkiams įveikti, užtikrinamas gerosios praktikos ir naujovių diegimas, siekiant įtraukties ugdymo procese;
7.4. veiklos tvarumo ir integralumo – Atvirosiose klasėse plėtojamos visų mokinių galios ir gebėjimai, į ugdymo procesą integruojama reikiama mokymosi ir (ar) švietimo pagalba, siekiant jų dermės ir tęstinumo keičiamasi informacija su mokiniais ir jų tėvais, mokyklos bendruomene, kitais švietimo teikėjais, diegiamos vertybės ir nuostatos, būtinos mokinių įvairovės vertei parodyti, tolerancijai ir empatijai ugdyti ir įtraukčiai užtikrinti.
8. Atvirojoje klasėje būtina:
8.5. steigti papildomas reikiamų kompetencijų ir kvalifikacijų mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų, mokytojų padėjėjų pareigybes;
III SKYRIUS
UGDYMO ORGANIZAVIMO ATVIROSIOSE KLASĖSE MODELIAI
9. Atvirosiose klasėse ugdymas organizuojamas pagal vieną iš šių modelių:
9.1. Visiškos įtraukties modelis: ugdymas ir švietimo pagalba įgyvendinami tik bendrojoje klasėje pagal bendrojo ugdymo ar pritaikomas bei individualizuojamas bendrojo ugdymo programas, kuriose kartu su mokytoju ugdymą įgyvendina Antrasis mokytojas, o visą ugdymo laiką pagalbą teikia mokytojo padėjėjas. Visa pagalba siejama su pastoliavimu, siekiant užtikrinti mokinių įtrauktį į bendrą ugdymo procesą. Mokiniams pagal galias ir gebėjimus keliami asmeniniai mokymosi tikslai turi derėti su klasės mokymosi tikslais. Įgyvendinant šį modelį Atvirajai klasei skiriama papildoma mokytojo padėjėjo pareigybė ir pusė Antrojo mokytojo pareigybės;
9.2. Mobilios įtraukties modelis: ugdymas ir švietimo pagalba įgyvendinami bendrojoje klasėje pagal bendrojo ugdymo ar pritaikomas bei individualizuojamas bendrojo ugdymo programas, Antrojo mokytojo pagalba siejama su pastoliavimu, tai padeda derinti asmeninius mokymosi tikslus su klasės mokymosi tikslais. Jei yra poreikis, iš šios klasės sudaromos laikinosios grupės ar mokinių pogrupiai ugdymosi poreikiams atliepti, mokymosi sunkumams įveikti arba ypatingiems gebėjimams ugdyti. Pagal savo kompetencijas ir bendradarbiaudami tarpusavyje ugdymą teikia Antrasis mokytojas ir mokytojo padėjėjas. Ugdoma klasėje ar kitoje aplinkoje, kurią mokinys pasirenka, ar jam aplinka parenkama, vadovaujantis PPT rekomendacijomis. Įgyvendinant šį modelį, Atvirajai klasei skiriama papildoma mokytojo padėjėjo ir pusė Antrojo mokytojo pareigybės;
Papunkčio pakeitimai:
Nr. V-677, 2023-05-10, paskelbta TAR 2023-05-10, i. k. 2023-08891
9.3. Srauto įtraukties modelis: gretimų klasių ar vieną ugdymo programą įgyvendinančių klasių mokiniai mokosi viename mokinių sraute, kuriame ugdymas organizuojamos įvairios paskirties klasėse, grupėse. Veiklos įgyvendinamos mokinius grupuojant pagal individualaus ugdymo plano tikslus, mokymosi dalykus, kompetencijas, mokymosi pasiekimus, ugdymosi poreikius, mokymosi tikslus ir pan. Mokymą organizuoja mokinių sraute dirbantys mokytojai, Antrieji mokytojai ir mokytojo padėjėjai. Visų srauto klasių, grupių ar pogrupių mokymosi tvarkaraščiai sudaromi srauto klasėms keliamiems mokymosi tikslams siekti. Tvarkaraščiai gali skirtis priklausomai nuo to, kokių dalykų mokomasi, kokiu etapu, ar kokiu konkrečiu laiku mokamasi, todėl pastovus mokinių skaičius būna tik sraute, o klasėse, grupėse, pogrupiuose, mokiniai gali būti perskirstomi trimestrui, pusmečiui ar kitam mokymosi laikui individualiems mokymosi tikslams siekti, susitariant dėl sąlygų ir nustatant reikalavimus, kada mokinys galės arba turės keisti srauto klasę, grupę ar pogrupį. Antrasis mokytojas, mokytojo padėjėjas gali ugdyti ar konsultuoti srauto Atvirosiose klasėse arba dirbti su mokinių grupe, pogrupiu specialiai įrengtame kabinete, specialios paskirties mokyklose, centruose. Įgyvendinant šį modelį Atvirajai klasei skiriamas papildomas mokytojo padėjėjas, srautui, priklausomai nuo jo dydžio, skiriama Antrojo mokytojo pareigybė, skaičiuojant, kad srautą sudaro ne mažiau nei 48 mokiniai.
IV SKYRIUS
ATVIROSIOS KLASĖS UGDYMO PROCESE DALYVAUJANČIŲ MOKYTOJŲ, PAGALBOS MOKINIUI SPECIALISTŲ IR MOKYTOJO PADĖJĖJO ĮSIPAREIGOJIMAI
10. Mokytojas, ugdydamas pagal vieną iš mokyklos pasirinktų ugdymo organizavimo Atvirojoje klasėje modelių:
10.1. kartu su Antruoju mokytoju ir pagalbos mokiniui specialistais planuoja ugdymo procesą klasėje, grupėje, parenka ir numato grupei (klasei) tinkamas ugdomąsias veiklas ir jų vertinimą, numato ugdymo diferencijavimo būdus ir formas;
10.2. kartu su Antruoju mokytoju ir mokytojo padėjėju formuluoja pamokos (veiklos) uždavinius, pasiskirsto atsakomybėmis pamokoje (veikloje), vadovauja mokinių ugdomajai veiklai, diferencijuoja ugdymą, vertina mokinių pasiekimus ir pažangą;
11. Antrasis mokytojas, atsižvelgdamas į pasirinktą Atvirosios klasės modelį iš Aprašo 9 punkto ir konkrečius mokinių poreikius:
11.1. dalyvauja ugdymo procese, atlikdamas mokytojo funkcijas, padeda įgyvendinti ugdomąsias veiklas pagal sutartas atsakomybes;
11.2. vykdo kitas su mokytoju numatytas veiklas, padedančias mokiniui pasiekti iškeltus mokymosi tikslus;
12. Mokytojo padėjėjas, skirtas Atvirajai klasei:
12.1. prieš darbą klasėje supažindinamas su Atvirosios klasės ypatumais, mokinių, turinčių SUP, reikmėmis, instruktuojamas dėl savo atsakomybės ir taikytinų veiksmų, kurie nedarytų arba darytų mažiausią poveikį klasėje vykstančiam ugdymo procesui, padėtų mokiniui įsitraukti į jį ir jame dalyvauti;
12.2. dalyvauja rengiant mokinio, turinčio SUP, individualų ugdymo planą, jis rengiamas vadovaujantis mokyklos ugdymo planu;
12.3. informuoja mokytoją ir pagalbos mokiniui specialistą apie savo teikiamą pagalbą ir aptaria jos veiksmingumą;
12.4. teikia mokytojo nustatytą mokymosi pagalbą mokiniui, kuris dalyvauja ugdymo procese, arba mokinių grupei, pogrupiui kitoje erdvėje ar specialiai įrengtame kabinete, prisiimdamas atsakomybę už jam pavestą veiklos organizavimą ir mokinių saugumą;
12.6. esant nepageidaujamoms situacijoms dėl mokinių netinkamo elgesio apraiškų, veikia tiksliai pagal išankstinius susitarimus, jei yra poreikis, teikia rekomendacijas dėl instrukcijų atnaujinimo ir (ar) keitimo;
12.7. neatlieka tų funkcijų, kurias vykdo mokytojo padėjėjas, skirtas mokiniui pagal PPT rekomendaciją, ir kurios nustatytos Specialiosios pagalbos teikimo mokyklose (išskyrus aukštąsias mokyklas) tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2011 m. liepos 8 d. įsakymu Nr. V-1229 „Dėl Specialiosios pagalbos teikimo mokyklose (išskyrus aukštąsias mokyklas) tvarkos aprašo patvirtinimo“.
V SKYRIUS
SAVININKO, MOKYKLOS IR TĖVŲ ĮSIPAREIGOJIMAI
13. Savininkas:
13.1. priima sprendimus dėl Antrojo mokytojo ir mokytojo padėjėjo papildomų pareigybių steigimo mokykloje;
13.2. užtikrina, kad kartu su mokytoju ugdymą ir mokymosi pagalbą teiks Antrasis mokytojas ir mokytojo padėjėjas pagal mokyklos pasirinktą Atvirosios klasės ugdymo įgyvendinimo modelį, nustatytą šio Aprašo 9 punkte;
13.3. užtikrina, kad sudarant Atvirąją klasę vienas mokinys, dėl įgytų ar įgimtų sutrikimų turintis didelių arba labai didelių SUP, klasėje būtų prilyginamas dviem tos klasės mokiniams (atitinkamai mažinant didžiausią nustatytą mokinių skaičių klasėje);
13.4. koordinuoja ugdymui ir švietimo pagalbai skirtus išteklius, kad mokinys pagal ugdymosi poreikius gautų pagalbą, kuri priklauso gauti Atvirojoje klasėje, ir tą, kuri numatyta PPT rekomendacijose;
13.5. stebi, kad mokykla, įgyvendindama Atvirosios klasės modelį, sudarytų sąlygas, būtinas mokinių, turinčių SUP, įtraukčiai į bendrą ugdymo procesą;
13.6. sudaro sąlygas gauti reikiamą ugdymą ir švietimo pagalbą, pirkti paslaugas ar jas teikti mobiliai, kad mokiniui būtų sudarytos sąlygos keisti ugdymo vietą ar ugdymą organizuoti kelioms švietimo įstaigoms kartu. Tokiais atvejais koordinuoja jų susitarimus, užtikrinančius mokinių maitinimą, pavėžėjimą, kaip nustato Švietimo įstatymas ir kiti teisės aktai, priima reikiamus sprendimus, kurie leistų įstaigoms tarpusavyje atsiskaityti už paslaugas, jas visa apimtimi organizuoti tokiai trukmei, kuriai mokinys gaus mokymosi ir (ar) švietimo pagalbą;
13.7. teikia rekomendacijas švietimo įstaigoms dėl mokymosi ir (ar) švietimo pagalbos teikimo sutarčių sudarymo tarp kelių šalių ir kelių skirtingų institucijų, užtikrina nuolatinį jų konsultavimą dėl įtraukties plėtros;
14. Mokyklos vadovas, įgyvendindamas pasirinktą Atvirosios klasės modelį:
14.1. sudaro sąlygas mokytojams iš anksto susipažinti su būsimų mokinių įvairove, jų poreikiais, įgyti reikiamas kompetencijas;
14.2. stebi ir analizuoja Atvirųjų klasių veiklą, drauge su mokyklos Vaiko gerovės komisija ir tėvais padeda mokytojams sukurti reikiamas ugdymo aplinkas, pasirinkti mokymo priemones;
14.3. suderina mokymosi tvarkaraščius su individualaus ugdymo planais, numato mokymosi ir švietimo pagalbos teikėjus, bendradarbiauja su tėvais;
14.4. sutelkia mokyklos bendruomenę susitarimams dėl vertybių, kiekvieno bendruomenės nario įsipareigojimų jų laikytis, kurti įtraukčiai palankią atmosferą, kultūrą ir pagarbą kiekvieno asmens unikalumui, tolerancijai skirtybėms ir tai fiksuoja švietimo įstaigos dokumentuose, numato konkrečius veiksmus, kurie padės realizuoti šiuos susitarimus;
14.5. siekia ugdymo įstaigoje turėti visus reikiamus pagalbos mokiniui specialistus, laiku apie jų poreikį informuoja savininką, jei reikia, patikslina darbuotojų funkcijas, steigia naujas pareigybes ar perka paslaugas, atsižvelgdamas į Atvirosios klasės mokinių ugdymosi poreikius;
14.6. kartu su mokyklos Vaiko gerovės komisija aptaria sprendimus, kurie reikalingi įgyvendinti pasirinktos Atvirosios klasės modelį;
14.7. mokytojams, dirbantiems Atvirojoje klasėje, sudaro sąlygas bendradarbiauti, planuoja metodinę ir konsultacinę pagalbą;
14.8. su atitinkamais įstaigos darbuotojais aptaria ugdymo organizavimo būdus, tvarkaraščius, individualaus ugdymo planus, paskiria asmenį, atsakingą už jų įgyvendinimą;
14.9. su mokinių, kurie ugdysis Atvirojoje klasėje, tėvais suderina lūkesčius, nusimato konkrečias mokyklos ir tėvų pareigas ir teises, siekdamas atliepti mokinių ugdymo reikmes;
14.10. pristato ir paaiškina sprendimus, reikalingus pasirinktam Atvirosios klasės modeliui įgyvendinti, keliamus tikslus mokyklos bendruomenei, parengia ją būsimų mokinių įvairovei ir užtikrina supažindinimą su galimomis kilti situacijomis, tinkama reakcija į jas;
14.11. sudaro sąlygas iki mokslo metų pradžios ar iškilus poreikiui mokytojams ir pagalbos mokiniui specialistams gauti konsultacijas regioniniuose specialiojo ugdymo centruose ar kitose įstaigose, stažuotis kitose mokyklose, kurios turi patirtį ugdyti panašių ugdymosi poreikių turinčius mokinius, dalyvauti kompetencijų tobulinimo renginiuose;
14.12. siekdamas pritaikyti aplinkas ir mokymo priemones mokinių ugdymosi poreikiams atliepti, jas įsigyja, nuomoja, keičiasi su kitomis įstaigomis arba perka panašias paslaugas iš kitų švietimo įstaigų, jei yra poreikis, kreipiasi į PPT, regioninius specialiojo ugdymo centrus, Lietuvos įtraukties švietime centrą ir kitas nacionalines institucijas, teikiančias pagalbą mokyklai ir (ar) mokiniui.
15. Mokyklos Vaiko gerovės komisija:
15.1. supažindina mokytojus su mokinių ugdymosi poreikių įvairove prieš mokslo metų ar ugdymo pradžią, padeda mokytojui pažinti mokinio ugdymosi reikmes, konsultuoja dėl mokymo priemonių, techninių pagalbos priemonių, skirtų ugdymui, ugdymo aplinkų pritaikymo ir pan.;
15.2. teikia rekomendacijas dėl individualaus ugdymo plano (toliau – IUP) rengimo mokiniui ir jo įgyvendinimui koordinuoti, rekomenduoja mokyklos vadovui paskirti koordinuojantį asmenį, kuris kartu su mokinį mokysiančiais mokytojais ir švietimo pagalbą teiksiančiais specialistais, vaiku, jo tėvais formuluotų SUP turinčio mokinio individualios pažangos tikslus ir numatytų priemones bei būdus jiems pasiekti, rekomenduotų ugdymo organizavimo būdus;
15.3. kartu su mokytojais bei pagalbos mokytojui specialistais numato bendradarbiavimo ir asmeninės mokinio pažangos stebėjimo formas ir dažnį, atsižvelgusi į mokinių poreikius, situacijas ugdymo procese (bet ne rečiau nei 2–3 kartus per mokslo metus), suplanuoja jų įgyvendinimo, stebėsenos ir aptarimo formas bei etapus;
15.4. aprobuoja individualaus ugdymo planus, numato galimas pagalbos mokytojui priemones ir konsultavimo galimybes;
15.5. padeda mokyklos specialiesiems pedagogams ir (ar) psichologams, kitiems pagalbos mokiniui specialistams paruošti mokytojo padėjėjus, pristato jiems mokinio ugdymosi poreikius ir rekomenduoja elgesio scenarijus, pagalbos teikimo pamokoje principus, kurie sudarytų sąlygas mokiniui dalyvauti ugdymo procese.
16. Tėvai dalyvauja įgyvendinant Atvirųjų klasių modelius. Tėvų vaidmuo numatomas susitariant su jais dėl bendradarbiavimo ir dalyvavimo priimant sprendimus, susijusius su mokiniu, teikiant specialistų rekomendacijas ir siekiant dermės su mokyklos vykdomu ugdymu bei mokiniui keliamais mokymosi tikslais.
VI SKYRIUS
PROJEKTŲ ATRANKA, FINANSAVIMAS IR ĮGYVENDINIMAS
PIRMASIS SKIRSNIS
PROJEKTŲ TINKAMOS FINANSUOTI VEIKLOS, IŠLAIDOS IR PROJEKTŲ ATRANKOS KRITERIJAI
18. Finansuojamų Projektų tikslas – bendrosios paskirties mokyklose išbandyti Atvirosiose klasėse ugdymo organizavimo modelius, numatytus Aprašo 9 punkte.
19. Tinkama finansuoti veikla – sukurti ir įdiegti įtraukiojo ugdymo organizavimo modelius, sudarant sąlygas didelių ar labai didelių SUP turintiems mokiniams ugdytis bendrosios paskirties mokyklose.
20. Galimi pareiškėjai – Lietuvos savivaldybės (toliau – Pareiškėjai), kurios turi atitikti šiuos reikalavimus:
20.1. įsipareigoja įgyvendinti pasirinktus Aprašo 9 punkte numatytus modelius savo mokyklų bendrosiose klasėse, kurios atitiks Aprašo 6 punkte nustatytus požymius;
20.2. įsipareigoja Atvirosiose klasėse ugdymo organizavimo modeliams įgyvendinti steigti papildomas Antrojo mokytojo ir mokytojo padėjėjo pareigybes Aprašo 11 ir 12 punktuose nustatytoms funkcijoms vykdyti, išlaikydamas jau turimas pareigybes ir nekeisdamas jų sutartų darbo sąlygų ir nustatytų funkcijų;
22. Projekto tikslinė grupė yra mokiniai, turintys didelių ir labai didelių SUP, mokytojai ir mokytojų padėjėjai.
23. Tinkamos finansuoti Projekto veiklų išlaidos:
23.1. darbo užmokestis mokytojo padėjėjams ir Antriesiems mokytojams už darbą Atvirojoje klasėje, mokamas pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymą, privalomos su darbo santykiais susijusios valstybinio socialinio draudimo ir sveikatos draudimo įmokos, įmokos į Garantinį fondą, išmokos ir kompensacijos šiems darbuotojams (išskyrus nurodytas Aprašo 24 punkte);
23.2. netiesioginės Projekto išlaidos – Projekto administravimo išlaidos, kurios sudaro iki 1,5 proc. nuo Projektui įgyvendinti skirtos finansavimo sumos: už Projekto sutarčių stebėseną, Projekto veikloms įgyvendinti skirtų lėšų finansinės apskaitos tvarkymą, taip pat Projekto administruojančių darbuotojų darbo užmokestis už laiką, dirbtą administruojant Projektą, mokamas pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymą, privalomos su darbo santykiais susijusios valstybinio socialinio draudimo ir sveikatos draudimo įmokos, įmokos į Garantinį fondą, išmokos ir kompensacijos šiems darbuotojams (išskyrus nurodytas Aprašo 24 punkte).
24. Netinkamos finansuoti išlaidos yra:
24.1. išeitinės išmokos (išskyrus atvejus, kai terminuota darbo sutartis su Projekto veiklas vykdančiu darbuotoju pasibaigia suėjus terminui arba neterminuota darbo sutartis su ilgiau nei 2 (dvejus) metus Projekto administravimo veiklas vykdančiu darbuotoju nutraukiama dėl to, kad darbuotojo atliekamos darbo funkcijos nebereikia Projektui administruoti, jei tokiam darbuotojui, vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, turi būti išmokama išeitinė išmoka);
25. Informaciją apie skelbiamą Projektų atranką ir kvietimą Pareiškėjams teikti Projektų įgyvendinimo planus (toliau – Kvietimas) rengia Ministerija. Kvietimas skelbiamas Ministerijos interneto svetainėje https://smsm.lrv.lt ir Lietuvos įtraukties švietime centro (toliau – Centras) svetainėje https://lisc.lt.
26. Pareiškėjas, kuris nori dalyvauti Projektų atrankos konkurse (toliau – Konkursas), turi parengti Švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-02-01 „Įgyvendinti įtraukųjį švietimą“ veiklos „Sukurti ir įdiegti įtraukaus ugdymo organizavimo modelius, sudarant sąlygas didelių ir labai didelių SUP turintiems mokiniams, ugdytis bendrosios paskirties mokyklose“ Projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP) pagal PĮP formą (Aprašo 1 priedas).
27. Vienas Pareiškėjas gali pateikti tik vieną PĮP ne daugiau kaip 20 Atvirųjų klasių sudarymui. PĮP teikia Centrui.
28. Ministerija parengtame Kvietime nurodo:
28.3. PĮP pateikimo terminą. Konkursui PĮP gali būti teikiami nuo kvietime nurodytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2023 m. birželio 15 d.;
Papunkčio pakeitimai:
Nr. V-677, 2023-05-10, paskelbta TAR 2023-05-10, i. k. 2023-08891
29. PĮP turi atitikti bendruosius ir specialiuosius Projektų atrankos kriterijus:
29.1. bendrieji Projektų atrankos kriterijai:
29.1.1. Projektu prisidedama prie nacionalinėje Plėtros programoje nurodytų 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“ (toliau – NPP), pažangos uždavinių ir konkrečios pažangos priemonės siekiamų rezultatų įgyvendinimo;
29.2. Specialieji Projektų atrankos kriterijai:
29.2.1. Projekto įgyvendinimo metu bus sudaromos Atvirosios klasės, kurioms sudaryti PĮP teikimo metu gautas savivaldybės tarybos pritarimas;
29.2.2. Projekto įgyvendinimo metu bus steigiamos Antrojo mokytojo pareigybės, į kurias bus priimti mokytojai arba / ir specialieji pedagogai, turintys reikiamą kvalifikaciją;
29.2.4. Atvirosios klasės ugdymo procese dalyvaujančių mokytojų, Antrojo mokytojo, mokytojo padėjėjų įsipareigojimai atitinka Aprašo 11 ir 12 punktuose numatytus įsipareigojimus;
29.2.5. Projekte dalyvaujančiose mokyklose sukomplektuota pagalbos mokiniui specialistų komanda, kurioje dirba: specialusis pedagogas, socialinis pedagogas, psichologas, logopedas;
29.2.6. atitiktis iškeltiems tikslams (sudaromų klasių, kuriose įgyvendinami modeliai pagal Aprašo 9 punktą, skaičiaus ir jose steigiamų pareigybių (Antrojo mokytojo ir mokytojo padėjėjo) skaičiaus proporcijų atitiktis Aprašo 9 punktui.
Papunkčio pakeitimai:
Nr. V-677, 2023-05-10, paskelbta TAR 2023-05-10, i. k. 2023-08891
30. Balams pasiskirsčius po lygiai, prioritetas suteikiamas PĮP, kuriuose:
ANTRASIS SKIRSNIS
PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO PLANŲ VERTINIMAS
31. PĮP vertinimą vykdo Centras, kuris, gavęs Pareiškėjo PĮP, iki Kvietime teikti PĮP nurodyto termino pabaigos, pasirašytą kvalifikuotu elektroniniu parašu arba pasirašytą ir nuskenuotą pdf formatu ir pateiktą nurodytu elektroninio pašto adresu, užregistruoja, suteikia numerį ir informuoja Pareiškėją apie užregistruotą PĮP, registracijos datą ir suteiktą registracijos numerį.
32. PĮP vertinimas atliekamas šiais etapais:
32.1. tinkamumo finansuoti vertinimas, kurio metu įvertinama PĮP atitiktis Apraše nustatytiems tinkamumo finansuoti reikalavimams;
34. PĮP vertinti Centro direktorius įsakymu sudaro 7 narių komisiją ir tvirtina jos darbo reglamentą (toliau – Komisija). Komisija sudaroma iš 1 Centro darbuotojo, 3 Ministerijos deleguotų atstovų, 2 nevyriausybinių organizacijų ir 1 Lietuvos savivaldybių asociacijos deleguoto atstovo (toliau – Komisijos nariai). Centro direktorius įsakymu skiria Komisijos sekretorių, kuris nėra Komisijos narys.
35. Pirmojo posėdžio metu balsų dauguma iš Komisijos narių išrenkamas Komisijos pirmininkas. Komisijos nariai turi pasirašyti Centro direktoriaus nustatytos formos Komisijos nario konfidencialumo pasižadėjimą ir nešališkumo deklaraciją.
36. Centras skiria atsakingą asmenį Komisijos darbui užtikrinti, ją techniškai aptarnauti, Pareiškėjams konsultuoti.
37. Komisija įvertina PĮP atitiktį bendriesiems ir specialiesiems Projektų atrankos kriterijams, nustatytiems Aprašo 29 punkte, ir užpildo PĮP vertinimo ataskaitą pagal Projekto atrankos kriterijų sąrašo ir jų vertinimo ataskaitos formą (Aprašo 2 priedas) ne vėliau kaip iki 2023 m. birželio 29 d. (imtinai).
Punkto pakeitimai:
Nr. V-677, 2023-05-10, paskelbta TAR 2023-05-10, i. k. 2023-08891
38. Projektų tinkamumo finansuoti vertinimo etapo metu Komisija vertina PĮP atitiktį Aprašo 19–24 punktuose nustatytiems reikalavimams (Aprašo 3 priedas).
39. Komisija, atsižvelgdama į PĮP vertinimo ataskaitas, sudaro siūlomų finansuoti PĮP sąrašą, kurį pasirašo Komisijos pirmininkas, Komisijos nariai ir Komisijos sekretorius, ir teikia protokolinį sprendimą Centro direktoriui dėl siūlomų finansuoti PĮP sąrašo, nurodydama:
39.1. PĮP Pareiškėją (-us), Pareiškėjo (-ų) juridinio asmens kodą, Projekto įgyvendinti siūlomą skirti finansavimo sumą visam Projekto įgyvendinimo laikotarpiui ir jos paskirstymą pagal Projekto įgyvendinimo metus;
39.2. sąrašą rezervinių Projektų, kurie galėtų būti finansuojami, jei Pareiškėjas, kurio Projektas yra finansuojamų Projektų sąraše, atsisakytų sudaryti Projekto sutartį, ar Projektų įgyvendinimo eigoje susidarytų sutaupytų lėšų;
40. Centro direktorius įsakymu patvirtina Komisijos siūlomų ir nesiūlomų finansuoti PĮP sąrašą ir teikia Ministerijai ne vėliau nei kitą dieną, kai gautas Komisijos protokolinis siūlymas.
41. PĮP, pateikti kitu būdu, nei nurodytas Apraše, arba vėliau, nei Kvietime nustatytas terminas, nevertinami.
TREČIASIS SKIRSNIS
SPRENDIMO DĖL PROJEKTŲ FINANSAVIMO PRIĖMIMAS IR PROJEKTO SUTARTIES SUDARYMAS
43. Sprendimą dėl Projektų finansavimo priima Ministerija, atsižvelgdama į Centro pateiktą siūlomų finansuoti PĮP sąrašą, jis tvirtinamas švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymu, kuriame nurodoma:
43.2. finansuojamų Projektų sąrašas (nurodant Projekto pavadinimą, Pareiškėjo pavadinimą, juridinio asmens kodą, Projekto finansavimo šaltinį, Projektui įgyvendinti skiriamą finansavimo sumą visam Projekto įgyvendinimo laikotarpiui ir jos paskirstymą pagal Projekto įgyvendinimo metus);
43.3. sąrašas rezervinių Projektų, kurie galėtų būti finansuojami, jei Pareiškėjas, kurio Projektas yra finansuojamų Projektų sąraše, atsisakytų sudaryti Projekto sutartį, ar per Projektų įgyvendinimo eigą susidarytų sutaupytų lėšų (nurodant Projekto pavadinimą, Pareiškėjo pavadinimą, juridinio asmens kodą);
43.4. nefinansuojamas Projektas arba nefinansuojamų Projektų sąrašas (nurodant Projekto pavadinimą, Pareiškėjo pavadinimą, juridinio asmens kodą);
44. Informacija apie Ministerijos sprendimą dėl Projektų finansavimo per 2 (dvi) darbo dienas nuo Ministerijos sprendimo dėl Projektų finansavimo priėmimo dienos siunčiama Pareiškėjui.
45. Ministerija su Pareiškėju, kurio Projektui skirtas finansavimas, sudaro Projekto sutartį pagal švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintą pavyzdinę Projekto sutarties formą, kurioje nurodo Projektui įgyvendinti skiriamą finansavimo sumą visam Projekto įgyvendinimo laikotarpiui ir jos paskirstymą pagal Projekto įgyvendinimo metus. 2023 m. nurodomos Projektui skiriamos lėšos, o 2024 m. ir 2025 m. – planuojamos skirti lėšos, kurių sumą kiekvienais kalendoriniais metais iki einamųjų metų vasario 1 d. tvirtina švietimo, mokslo ir sporto ministras ir kurios gali keistis atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme Ministerijai Pažangos priemonės veiklai numatytus valstybės biudžeto asignavimus. Sudarius Projekto sutartį Pareiškėjas tampa Projekto vykdytoju.
46. Jeigu Pareiškėjas atsisako sudaryti Projekto sutartį arba nepasirašo Projekto sutarties per nustatytą Projekto sutarties pasirašymo terminą, švietimo, mokslo ir sporto ministras gali priimti sprendimą dėl finansavimo skyrimo Projektui, kuris buvo įtrauktas į rezervinių Projektų sąrašą.
47. Projekto sutartis su Pareiškėju sudaroma Projekto įgyvendinimo laikotarpiui 2023–2025 metams. Projektų įgyvendinimo pradžia – ne vėliau kaip 2023 m. rugsėjo 1 d., o pabaiga – ne vėliau kaip 2025 m. rugpjūčio 31 d.
KETVIRTASIS SKIRSNIS
PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMAS IR STEBĖSENA
49. Projektų vykdytojai Projektui įgyvendinti skirtas ir pervestas, tačiau nepanaudotas valstybės biudžeto lėšas arba netinkamai panaudotas lėšas už atitinkamus Projekto įgyvendinimo metus privalo grąžinti į Projekto sutartyje nurodytą Ministerijos sąskaitą Projekto sutartyje nustatytais terminais, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 30 d.
50. Projekto vykdytojas Projekto sutartyje nustatytais terminais privalo teikti Projekto sutartyje nurodytas ataskaitas ir kitus dokumentus:
50.1. Ministerijos Finansinės apskaitos skyriui – lėšų panaudojimo ataskaitą, parengtą pagal Pavyzdinę lėšų panaudojimo ataskaitos formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. V-75 „Dėl Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos lėšų planavimo ir naudojimo taisyklių patvirtinimo“, už kiekvieną ketvirtį ne vėliau kaip iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 10 dienos;
50.2. Ministerijos Bendrojo ugdymo departamento Švietimo pagalbos skyriui – pavedimo įvykdymo ataskaitą, parengtą pagal Pavyzdinę pavedimo įvykdymo ataskaitos formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. V-75 „Dėl Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos lėšų planavimo ir naudojimo taisyklių patvirtinimo“, kartą per metus ne vėliau kaip iki kitų metų sausio 20 d.;
51. Projektui finansuoti skirtas valstybės biudžeto lėšas Projekto vykdytojas Projekto partneriams skiria vadovaudamasis Biudžeto sandaros įstatymu ir kitais valstybės biudžeto lėšų naudojimą reglamentuojančiais teisės aktais.
52. Už informacijos ir su Projektu bei jo įgyvendinimu susijusių duomenų tikslumą, teisėtumą, gautų valstybės biudžeto lėšų finansinės apskaitos tvarkymą atsako Projekto vykdytojas. Dokumentus, susijusius su Projektu bei jo įgyvendinimu (PĮP, finansinės apskaitos dokumentus, darbo užmokesčio, paslaugų pirkimo ir (ar) teikimo sutartis, ataskaitas ir kt.), Projekto vykdytojas privalo tvarkyti ir saugoti dokumentų tvarkymą ir saugojimą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.
53. Ministerija, Centras ir Komisija neprisiima atsakomybės, jei dėl PĮP nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (adreso, telefono, elektroninio pašto adreso ir kt.) Projekto vykdytojo nepasiekia laiškai arba negalima susisiekti kitu būdu.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
55. Įgyvendinant Apraše nustatytus ugdymo organizavimo Atvirosiose klasėse modelius, Centro pasitelkta mokslininkų grupė, bendradarbiaudama su PĮP įgyvendinančiomis mokyklomis, renka duomenis rekomendacijoms Ministerijai ugdymo organizavimo Atvirosiose klasėse modeliams tobulinti. Taip siekiama įvertinti taikomų modelių privalumus ir trūkumus ir rasti efektyviausiai veikiantį modelį.
56. Pareiškėjų pagal šį Aprašą pateiktuose dokumentuose nurodyti fizinių asmenų asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir duomenų valdytojų patvirtintais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą. Dokumentai ir juose pateikti asmens duomenys tvarkomi ir saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo, kitų dokumentų valdymą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka. Asmens duomenų tvarkymo tikslas – susisiekti su pareiškėju atliekant paraiškų vertinimą, projektų atranką ir projektų įgyvendinimo priežiūrą.
Mokinių įvairovei atvirų grupių, klasių
sudarymo ir ugdymo organizavimo jose
tvarkos ir finansavimo sąlygų aprašo
1 priedas
(Švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-02-01 „Įgyvendinti įtraukųjį švietimą“ veiklos „Sukurti ir įdiegti įtraukaus ugdymo organizavimo modelius, sudarant sąlygas didelių ir labai didelių SUP turintiems mokiniams ugdytis bendrosios paskirties mokyklose“
projekto įgyvendinimo plano forma)
Projekto įgyvendinimo plano pateikimo data |
Nurodoma pateikimo data |
Registracijos numeris |
Administruojančios institucijos PĮP suteikiamas unikalus kodas |
Patikslinimo data |
Nurodoma patikslinimo data |
PROJEKTO ĮGYVENDINIMO PLANAS
2023 m. ________________ _____d.
(mėnuo)
I SKYRIUS
BENDRIEJI DUOMENYS
1.1. |
Kvietimo teikti projektų įgyvendinimo planus (toliau – PĮP) numeris |
Nurodomas paskelbto kvietimo teikti PĮP numeris |
|||
1.2. |
Projekto pavadinimas |
Nurodomas projekto, kuriam įgyvendinti prašoma lėšų, pavadinimas |
|||
1.3. |
Pareiškėjas |
||||
1.3.1. |
Pavadinimas |
Nurodomas PĮP teikiančio viešojo juridinio asmens (toliau – juridinis asmuo) pavadinimas iš Juridinių asmenų registro |
|||
1.3.2. |
Kodas |
Nurodomas pareiškėjo juridinio asmens kodas iš Juridinių asmenų registro
|
|||
1.3.3. |
Adresas |
Nurodomas pareiškėjo adresas, skirtas susirašinėti: gatvės pavadinimas, namo eilės ir buto numeriai (jei yra), pašto kodas (pvz., 02134), miestas ar rajonas |
|||
1.3.4. |
Telefono numeris |
Nurodomas pareiškėjo telefono numeris (nurodomas taip: +370 5 216 2222 (fiksuotojo telefono ryšio) arba +370 611 10 977 (judriojo telefono ryšio) |
|||
1.3.5. |
El. paštas |
Nurodomas PĮP teikiančio asmens elektroninio pašto adresas (pvz., savivaldybe@savivaldybe.lt ir pan.) |
|||
1.4. |
Kontaktinis asmuo |
|
|||
1.4.1. |
Asmens pareigų pavadinimas, vardas, pavardė |
Nurodomas kontaktinio asmens pareigų pavadinimas, vardas ir pavardė |
|||
1.4.2. |
Telefono numeris |
Nurodomas kontaktinio asmens telefono numeris. Telefono numeris nurodomas taip: +370 5 216 2222 (fiksuotojo telefono ryšio) arba +370 611 10 977 (judriojo telefono ryšio) |
|||
1.4.3. |
El. paštas |
Nurodomas vienas kontaktinio asmens elektroninio pašto adresas |
|||
1.5. |
Savivaldybės mokyklos, dalyvaujančios projekte |
Juridinis (-iai) asmuo (asmenys), kuris (-ie) kartu su pareiškėju įgyvendins projektą, siekdamas (-i) bendrų rezultatų |
|||
|
Pavadinimas |
Kodas |
Adresas |
Telefono numeris |
El. paštas |
1.5.1.
|
Nurodomas pavadinimas, nurodytas Juridinių asmenų registre
Jeigu yra daugiau nei viena mokykla, pildoma atskira eilutė. Tas pats subjektas negali būti nurodomas daugiau nei vieną kartą. |
Nurodomas kodas iš Juridinių asmenų registro
|
Nurodomas adresas, skirtas susirašinėti: gatvės pavadinimas, namo eilės ir buto numeriai (jei yra), pašto kodas (pvz., 02134), miestas ar rajonas |
Nurodomas telefono numeris. Telefono numeris nurodomas taip: +370 5 216 2222, +370 611 10 977 |
Nurodomas elektroninio pašto adresas |
II SKYRIUS
PROJEKTO APRAŠYMAS
2.1. |
Projektu sprendžiamos problemos |
Aprašomos projektu planuojamos spręsti problemos, jų priežastys. Įvardijama projektu sprendžiama (-os) problema (-os), nustatyta (-os) Plėtros programoje, kurią (-ias) siekiama spręsti įgyvendinant projektą, ir statistiniais duomenimis pagrindžiamas problemos aktualumas. Aprašomas projekto poreikis savivaldybės mokykloms, projekto siekiami rezultatai ir kt. Aprašant projektu planuojamas spręsti problemas, projekto poreikį, įvertinama jo įtaka ir atitiktis horizontaliesiems principams: darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą; lygių galimybių (ypač moterų ekonominio įgalinimo), nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios (judėjimo, regos, klausos ir kt.) ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems (paslaugų, infrastruktūros, fizinės ar e. aplinkos sprendimai, informacijos prieinamumo ir pan.) užtikrinimą; inovatyvumo (kūrybingumo) (pvz., kuriami ar diegiami inovatyvūs sprendimai ir pan.). Nurodoma, ar atsižvelgiama į Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos nuostatas. |
2.2. |
Projekto tikslas |
Nurodomas projekto tikslas. Glaustai suformuluojamas projekto tikslas, aiškiai nurodant pagrindinę projekto idėją, t. y., ko siekiama įgyvendinant projektą. Projekto tikslas – užtikrinti aktualios problemos sprendimą. Projektas gali turėti tik vieną tikslą pvz., sudaryti 7 Atvirąsias klases, iš jų: 3 – išbandyti visiškos įtraukties , 4 – Srauto modelį N savivaldybės mokyklose. |
2.3. |
Projekto tikslinė grupė |
Nustatoma (-os) projekto tikslinė (-ės) grupė (-s), kurią (-ias) tiesiogiai paveiks įgyvendinamas Projektas. Detalizuojami tikslinės (-ių) grupės (-ių) poreikiai. |
2.4. |
Galimi teisiniai apribojimai |
Nurodomi, jei yra aktualių konkrečiam projekto vykdytojui |
2.5. |
Rezultatai (produkto stebėsenos rodiklis (-iai) ir (arba) rezultato stebėsenos rodiklis (-iai)) |
Nurodomi kokybinėmis ir kiekybinėmis reikšmėmis išreikšti minimalūs projektu siekiami rezultatai. Prie projekto privaloma nurodyti sudaromų klasių skaičių ir steigiamų pareigybių skaičių, pažymint atskirai, kiek ir kokių pareigybių bus steigiama, kokia dalis šių pareigybių darbuotojų bus naujai atėję darbuotojai ir kokiam skaičiui bus didinamas darbo krūvis. |
III SKYRIUS
PROJEKTO ĮGYVENDINIMO DETALIZACIJA
3.1. |
Projekto veiklos ir finansavimas |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.1.1. |
Projekto įgyvendinimo laikotarpis |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Įrašomas planuojamas projekto įgyvendinimo laikotarpis mėnesių tikslumu nuo projekto sutarties pasirašymo dienos iki projekto veiklų vykdymo pabaigos, t. y., per kiek mėnesių, pasirašius sutartį, bus pabaigtos vykdyti visos projekto veiklos. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.1.2. |
Projekto veiklos ir tinkamos finansuoti išlaidos |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Išskaidomos ir detalizuojamos projekto veiklos, nurodomos jų vykdymo pradžios ir pabaigos datos, tinkamų finansuoti išlaidų suma, ją detalizuojant pamečiui. Privaloma užpildyti visus lentelės laukelius. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.1.3. |
Tinkamumo finansuoti reikalavi-mų neatitin-kančios išlaidos |
Šioje lentelėje nurodomos projektui įgyvendinti būtinos, bet netinkamos finansuoti išlaidos.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.2. |
Tinkamų finansuoti išlaidų detalizavimas ir Projekto finansavimo šaltiniai |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.3. |
Teritorija, kuriai tenka didžioji dalis projekto lėšų |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.4. |
Projektą įgyvendins mokyklos |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
I. Visiškos įtraukties modelį įgyvendins:
II. Mobilios įtraukties modelį įgyvendins:
III. Srauto įtraukties modelį įgyvendins:
(Prie įgyvendinamo modelio įrašyti savivaldybių mokyklas, kuriose bus įgyvendinamos projekto veiklos) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.5. |
Horizon-talieji principai (toliau – HP) ir atitinka-mos Europos Sąjungos pagrindi-nių teisių chartijos (toliau – Chartija) nuostatos |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.6. |
Projekto įgyvendinimo metu sudaromos Atvirosios klasės atitinka nustatytus požymius |
3.6.1. Mokinių, turinčių didelių ir labai didelių SUP, skaičius: Pareiškėjas turi pasirinkti ir pažymėti. Šalia nurodyti klasių skaičių): ☐ bendrosios paskirties klasė, kurioje ugdosi 1 didelių ar labai didelių SUP turintys mokiniai (nurodyti klasių skaičių, pvz., 2 klasėse) ☐ bendrosios paskirties klasė, kurioje ugdosi 2 didelių ar labai didelių SUP turintys mokiniai (nurodyti klasių skaičių, pvz., 5 klasėse) ☐ bendrosios paskirties klasė, kurioje ugdosi 3 didelių ar labai didelių SUP turintys mokiniai (nurodyti klasių skaičių, pvz., 20 klasių)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.7. |
Projekto įgyvendinimo metu laikomasi Aprašo 11 ir 12 punktuose nustatytų reikala-vimų |
3.7.1. Antrasis mokytojas, dalyvaudamas ugdymo procese (pagal Aprašo 11 punktą): ☐ ugdo ir teikia mokymosi pagalbą klasėje visiems mokiniams, kuriems tuo metu reikalinga jo pagalba; ☐ dirba su mokinių grupe, pogrupiu; ☐ dirba su mokinių grupe, pogrupiu kitoje erdvėje ar specialiai įrengtame kabinete.
3.7.2. Mokytojo padėjėjas vykdys funkcijas, nustatytas Aprašo 12 punkte: ☐ žinos savo atsakomybes ir taikytinus veiksmus, kurie nedarytų arba darytų mažiausią poveikį klasėje vykstančiam bendram ugdymo procesui; ☐ įsitrauks į mokinio, turinčio SUP, individualaus ugdymo plano rengimą; ☐ reflektuos apie savo teikiamą pagalbą; ☐ galės prisiimti atsakomybę už jam pavestą veiklos organizavimą ir mokinių saugumą; ☐ dalyvaus reikalinguose kompetencijos tobulinimo renginiuose. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.8. |
Projektas atitinka šiuos požymius |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.9. |
Projekto vykdytojas |
Projekte dalyvausiančios mokyklos turi sukomplektavusios pagalbos mokiniui specialistų komandas: ☐ esant poreikiui arba rekomenduojant PPT, pagalbą mokiniams teiks mokyklos specialusis pedagogas; ☐ esant poreikiui arba rekomenduojant PPT, pagalbą mokiniams teiks socialinis pedagogas; ☐ esant poreikiui arba rekomenduojant PPT, pagalbą mokiniams teiks logopedas; ☐ esant poreikiui arba rekomenduojant PPT, pagalbą mokiniams teiks psichologas; ☐ esant poreikiui arba rekomenduojant PPT, pagalbą mokiniams teiks tiflopedagogas; ☐ esant poreikiui arba rekomenduojant PPT, pagalbą mokiniams teiks surdopedagogas. |
IV SKYRIUS
PROJEKTO ĮGYVENDINIMO PLANO PRIEDAI
Projekto įgyvendinimo plano priedo pavadinimas |
Žymima, jeigu teikiama |
|
1. |
Informacija apie projekto biudžeto paskirstymą pagal savivaldybės mokyklas (pagal PĮP) |
☐ |
2. |
Savivaldybės tarybos sprendimas steigti mokinių įvairovei atviras grupes ir / ar klases |
☐ |
V SKYRIUS
PAREIŠKĖJO DEKLARACIJA
☒ Patvirtinu, kad:
1. Šiame PĮP ir prie jo pridedamuose dokumentuose pateikta informacija, mano žiniomis ir įsitikinimu, yra teisinga. 2. Esu susipažinęs (-usi) su projekto finansavimo sąlygomis, tvarka ir reikalavimais, nustatytais kvietime teikti PĮP. 3. Žinau, kad projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, kvietime teikti PĮP ir jame nurodytuose Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytas sąlygas ir tvarką. 4. Žinau, kad projekto įgyvendinimo metu turės būti laikomasi HP (darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą; lygių galimybių ir nediskriminavimo, įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą; inovatyvumo (kai taikoma)), atsižvelgiama į Jungtinių Tautų neįgaliųjų konvencijos nuostatas, taip pat laikomasi kvietime teikti PĮP nustatytų reikalavimų dėl HP ir atitinkamų Chartijos nuostatų. 5. Įsipareigoju projekto įgyvendinimo metu prisidėti nuosavu įnašu, apmokėdamas projekto tinkamas finansuoti išlaidas, kurios nepadengiamos projekto finansavimo lėšomis, ir visas kitas projektui įgyvendinti reikalingas išlaidas (įskaitant netinkamas finansuoti išlaidas). 6. Mano, kaip pareiškėjo vadovo ar įgalioto asmens, privatūs interesai yra suderinti su visuomenės viešaisiais interesais. 7. Įsipareigoju per administruojančios institucijos nustatytą terminą pateikti jai reikiamą informaciją ir (arba) atlikti Lietuvos Respublikos atsakingų institucijų nurodytus veiksmus, vykdomus dėl kvietime teikti PĮP nurodytų ir kitų Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatų taikymo. 8. Mano atstovaujamas pareiškėjas yra informuotas, kad, nepateikus kvietime teikti PĮP privalomų pateikti priedų ir PĮP vertinimo metu nepateikus prašomų dokumentų ir (ar) informacijos per administruojančios institucijos nustatytą terminą, PĮP bus atmestas. 9. Mano atstovaujamas pareiškėjas yra informuotas, kad sudarius projekto sutartį ar po PĮP finansuoti JP projektą patvirtinimo dienos ministerijos ir administruojančios institucijos interneto svetainėse visuomenės informavimo tikslais bus paskelbti šie duomenys: projekto vykdytojo pavadinimas, projekto vykdytojo pavadinimas, projekto pavadinimas, projekto tikslas ir rezultatai, projekto pradžios ir pabaigos data, bendra projekto vertė, lėšų šaltinio pavadinimas ir finansavimo dydis, projekto įgyvendinimo vietos nuoroda arba geografinė padėtis, kita informacija, kurios viešinimas neprieštarauja teisės aktų nuostatoms dėl duomenų viešinimo. Taip pat mano atstovaujamas pareiškėjas yra informuotas, kad pagrindinėje interneto svetainėje (jeigu tokia yra) ir socialiniuose tinkluose per 20 darbo dienų nuo projekto sutarties pasirašymo dienos turės būti paskelbiamas trumpas projekto aprašymas, kuriame pristatomos visos įgyvendinant projektą suplanuotos veiklos, nurodomi projekto tikslai bei rezultatai ir informuojama apie gautą valstybės biudžeto finansavimą. 10. Mano atstovaujamam pareiškėjui yra žinoma, kad administruojančios institucijos, ministerijos, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Viešųjų pirkimų tarnybos, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos ir Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos atstovai ir (ar) jų įgalioti asmenys turi teisę audituoti ir kontroliuoti mano atstovaujamo pareiškėjo ūkinę ir finansinę veiklą, kiek ji susijusi su projekto įgyvendinimu. Esu informuotas (-a), kad turiu visapusiškai bendradarbiauti su šiomis institucijomis valstybės finansinių interesų apsaugos klausimu, užtikrinti su projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų (įskaitant elektroninius dokumentus, pateiktus informacinių technologijų priemonėmis ir elektroninėse laikmenose) saugumą ir prieinamumą šių institucijų atstovams ir (ar) jų įgaliotiems asmenims projekto įgyvendinimo metu ir po projekto finansavimo pabaigos teisės aktuose nurodytu dokumentų saugojimo laikotarpiu. 11. Esu informuotas (-a), kad mano atstovaujamo pareiškėjo mokėjimo prašyme ir kituose dokumentuose esantys duomenys bus apdorojami ir saugomi Valstybės biudžeto, apskaitos ir mokėjimų sistemoje šios sistemos nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2006 m. balandžio 6 d. įsakymu Nr. 1K-152 „Dėl Valstybės biudžeto, apskaitos ir mokėjimų sistemos nuostatų patvirtinimo“, nustatytais terminais. 12. Esu informuotas (-a), kad mano asmens duomenys bus tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą. 13. Esu informuotas (-a), kad informacija apie projekto veiklas, su projekto išlaidų apmokėjimu susijusi informacija, mano kontaktiniai duomenys gali būti perduoti vertinimo ekspertams ir naudojami atliekant priemonės ir (ar) šio projekto įgyvendinimo vertinimą (renkant vertinimui atlikti būtinus duomenis apklausos, interviu ir kitais metodais). 14. Esu informuotas (-a), kad administruojančios institucijos tvarkomi mano asmens duomenys, nurodyti mano atstovaujamo juridinio asmens PĮP ir kituose administruojančiai institucijai pateiktuose dokumentuose, ir detalesnė informacija apie asmens duomenų tvarkymą, teisių įgyvendinimą skelbiami administruojančiosios institucijos interneto svetainėje. 15. Esu informuotas (-a), kad turiu Reglamente (ES) 2016/679 nustatytas teises: 1) žinoti (būti informuotas (-a)) apie savo asmens duomenų tvarkymą; 2) susipažinti su tvarkomais savo asmens duomenimis; 3) reikalauti ištaisyti asmens duomenis; 4) reikalauti ištrinti asmens duomenis, jei yra bent vienas pagrindas, nurodytas Reglamente (ES) 2016/679; 5) apriboti asmens duomenų tvarkymą; 6) pateikti skundą priežiūros institucijai. 16. Esu informuotas (-a), kad rinkdamas (-a), tvarkydamas (-a) projekto dalyvių asmens duomenis turiu užtikrinti Reglamente (ES) 2016/679 nustatytų reikalavimų vykdymą. 17. Mano atstovaujamo pareiškėjo planuojamų vykdyti projekto veiklų išlaidos nefinansuojamos pagal kitus pareiškėjo įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus. 18. Mano atstovaujamas pareiškėjas įsipareigoja, pasikeitus deklaruojamoms aplinkybėms, nedelsdamas apie tai informuoti administruojančią instituciją. 19. Projekto metu surinkta medžiaga bus įtraukta į mokslininkų teikiamas įžvalgas, Ministerija ir (ar) Centras viešins tinklalapiuose bei interneto svetainėje www.emokykla.lt. |
_______________________________________________
A. V. |
(Projekto vadovo ar jo įgalioto asmens vardas, pavardė, parašas) |
________________________
Priedo pakeitimai:
Nr. V-677, 2023-05-10, paskelbta TAR 2023-05-10, i. k. 2023-08891
Mokinių įvairovei atvirų grupių, klasių
sudarymo ir ugdymo organizavimo jose tvarkos
ir finansavimo sąlygų aprašo
2 priedas
(Projekto atrankos kriterijų sąrašas ir jų vertinimo ataskaitos forma)
PROJEKTO ATRANKOS KRITERIJŲ SĄRAŠAS IR JŲ VERTINIMO ATASKAITA
___________________________
(data)
Aš, toliau pasirašęs komisijos narys, patvirtinu, kad:
šio projekto finansavimo ar nefinansavimo atveju neturėsiu tiesioginės ar netiesioginės, materialios ar asmeninės naudos;
šio projekto finansavimo negaliu vertinti dėl tiesioginio ar netiesioginio interesų konflikto.
I. PĮP atitiktis bendriesiems vertinimo kriterijams
Pareiškėjo pavadinimas |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Projekto pavadinimas |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PĮP numeris |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BENDRIESIEMS KRITERIJAMS ATITIKTIES VERTINIMO IŠVADA (pažymėti):
☐ PĮP atitinka reikalavimus
☐ PĮP neatitinka reikalavimų |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PRIORITETAS FINANSAVIMUI (balams pasiskirsčius po lygiai, po balą skiriama):
☐ Projektams, kuriuose numatytas veiklų tęstinumas pasibaigus finansavimo laikotarpiui.
☐ Projektams, kuriuose pasirinkta išbandyti visus tris modelius, numatytus Aprašo 9 punkte.
☐ Projektams, kuriuose modeliai, numatyti Aprašo 9 punkte, bus išbandyti mokyklose, įgyvendinančiose skirtingas ugdymo programas.
|
1 Skliaustuose nurodyti galimi įverčiai. Įverčių paaiškinimas: skliaustų kairėje pusėje – galimas minimalus balas, dešinėje – galimas maksimalus balas.
III. Kitos pastabos: _________________________________________________________________________
Data _________________________
Komisijos pirmininkas ________________________ __________________________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
Komisijos narys ________________________ __________________________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
Komisijos narys ________________________ __________________________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
Komisijos sekretorius ________________________ __________________________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
______________________
Priedo pakeitimai:
Nr. V-677, 2023-05-10, paskelbta TAR 2023-05-10, i. k. 2023-08891
Mokinių įvairovei atvirų grupių, klasių
sudarymo ir ugdymo organizavimo jose
tvarkos ir finansavimo sąlygų aprašo
3 priedas
(Švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-02-01 „Įgyvendinti įtraukųjį švietimą“ veiklos „Sukurti ir įdiegti įtraukaus ugdymo organizavimo modelius, sudarant sąlygas didelių ir labai didelių SUP turintiems mokiniams ugdytis bendrosios paskirties mokyklose“
projekto tinkamumo finansuoti vertinimo ataskaitos forma)
PROJEKTŲ TINKAMUMO FINANSUOTI VERTINIMO ATASKAITA
_______________ Nr. _________
(data)
_____________________________
(sudarymo vieta)
1. Bendra informacija apie veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonę ir kvietimą teikti finansuoti projektų įgyvendinimo planus (toliau – PĮP)
1. Projektų atrankos būdas |
Konkursas |
2. Pažangos priemonės veikla |
|
3. Valstybės biudžeto lėšos, Eur |
|
4. Pareiškėjo (-ų) ir (ar) partnerio (-ių) lėšos, Eur |
|
5. PĮP pateikimo laikotarpis |
Nuo (kvietimo teikti PĮP paskelbimo arba pasiūlymo teikti PĮP išsiuntimo pareiškėjui data) |
2. PĮP tinkamumo finansuoti vertinimo rezultatų suvestinė:
2.1. PĮP, perėję tinkamumo finansuoti vertinimo etapus (pirminė arba patikslinta)
Eil. Nr.
|
Bendra informacija apie projektą
|
Bendra projekto vertė, Eur |
Iš jų: projekto tinkamos finansuoti išlaidos
|
Vertintojų išvada dėl projekto veiklų ir išlaidų tinkamumo finansuoti
|
|||||
Pareiškėjas |
Pavadinimas |
Iš jų:
|
|||||||
Iš viso, Eur
|
Pareiškėjo lėšos, Eur |
Dalis nuo tinkamų finansuoti išlaidų, proc. |
Projekto finansavimo lėšos, Eur |
Dalis nuo tinkamų finansuoti išlaidų, proc. |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
|
|
|
|
2.2. PĮP, neperėję tinkamumo finansuoti vertinimo etapo
Eil. Nr. |
Bendra informacija apie projektą |
Bendra projekto vertė, Eur |
PĮP nurodytos projekto finansavimo lėšos, Eur |
Vertintojų išvada ir PĮP atmetimo priežastys |
||
PĮP kodas |
Pareiškėjo pavadinimas |
Projekto pavadinimas |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1. |
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N. |
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
2.3. PĮP, nevertinti tinkamumo finansuoti vertinimo etape
Eil. Nr. |
Bendra informacija apie projektą |
Bendra projekto vertė, Eur |
PĮP nurodytos projekto finansavimo lėšos, Eur |
Vertintojų išvada ir PĮP atmetimo priežastys |
||
PĮP kodas |
Pareiškėjo pavadinimas |
Projekto pavadinimas |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1. |
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N. |
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
Komisijos pirmininkas |
|
|
|
|
|
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
______________________________
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Įsakymas
Nr. V-677, 2023-05-10, paskelbta TAR 2023-05-10, i. k. 2023-08891
Dėl švietimo, mokslo ir sporto ministro 2023 m. gegužės 2 d. įsakymo Nr. V-615 „Dėl Mokinių įvairovei atvirų grupių, klasių sudarymo ir ugdymo organizavimo jose tvarkos ir finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo