Suvestinė redakcija nuo 2020-09-02 iki 2022-02-23
Sprendimas paskelbtas: TAR 2016-11-14, i. k. 2016-26761
VARĖNOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL VARĖNOS R. MERKINĖS PAGRINDINĖS MOKYKLOS REORGANIZAVIMO
2016 m. gegužės 31 d. Nr. T-VIII-359
Varėna
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.95 straipsnio 2 dalimi, 2.96 straipsnio 3 dalimi, 2.97 straipsnio 3 dalimi, 2.101 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 21 punktu ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 ir 4 punktais, 14 straipsnio 11–13 dalimis, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 44 straipsnio 2, 5, 6 dalimis, Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr.768 „Dėl Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“, Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“, bei atsižvelgdama į Varėnos rajono savivaldybės tarybos 2016 m. vasario 19 d. sprendimą Nr. T-VIII-262 „Dėl Varėnos rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016-2020 metų bendrojo plano patvirtinimo“ ir 2016 m. kovo 30 sprendimą Nr. T-VIII-301 „Dėl sutikimo reorganizuoti Varėnos r. Merkinės pagrindinę mokyklą“, Varėnos rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Reorganizuoti jungimo būdu savivaldybės biudžetinę įstaigą Varėnos r. Merkinės pagrindinę mokyklą ir prijungti ją prie Varėnos r .Merkinės Vinco Krėvės gimnazijos nuo 2016 m. rugpjūčio 31 d.
2. Patvirtinti pridedamus:
2.1. Varėnos r. Merkinės pagrindinės mokyklos ir Varėnos r. Merkinės Vinco Krėvės gimnazijos reorganizavimo sąlygų aprašą;
3. Įgalioti Varėnos r. Merkinės Vinco Krėvės gimnazijos direktorę R. Sakalauskienę pasirašyti įstaigos nuostatus ir Juridinių asmenų registro nuostatų nustatyta tvarka valstybės įmonės Registrų centro Alytaus filiale įregistruoti juos tokiais terminais, kad jie įsigaliotų nuo 2016 m. rugsėjo 1 d.
4. Patvirtinti didžiausią leistiną nuo 2016 m. rugsėjo 1 d. Varėnos r. Merkinės Vinco Krėvės gimnazijos pareigybių skaičių – 60,64.
5. Įgalioti Varėnos r. Merkinės pagrindinės mokyklos direktorių B. Sakalauską teisės aktų nustatyta tvarka iš Juridinių asmenų registro išregistruoti Varėnos r. Merkinės pagrindinę mokyklą ir atlikti kitus, su tuo susijusius veiksmus ne vėliau kaip 2016 m. rugpjūčio 31 d.
6. Pavesti Varėnos rajono savivaldybės administracijos direktoriui, Varėnos r. Merkinės pagrindinės mokyklos ir Varėnos r. Merkinės Vinco Krėvės gimnazijos vadovams įgyvendinti sprendimo 2.1. punkte nurodytą biudžetinių įstaigų Varėnos r. Merkinės pagrindinės mokyklos ir Varėnos r. Merkinės Vinco Krėvės gimnazijos reorganizavimo sąlygų aprašą.
7. Nuo 2016 m. rugsėjo 1 d. laikyti netekusiu galios Varėnos rajono savivaldybės tarybos 2012 m. gruodžio 27 d. sprendimo Nr. T-VII- 570 „Dėl Varėnos rajono savivaldybės bendrojo ugdymo ir neformaliojo švietimo mokyklų nuostatų patvirtinimo“ 1.2. ir 1.9. punktus
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 22 straipsniu nustatyta tvarka
PATVIRTINTA
Varėnos rajono savivaldybės tarybos
2016 m. gegužės 31 d. sprendimu
Nr. T-VIII-359
Varėnos R. Merkinės PAGRINDINĖS MOKYKLOS IR varėnos R. merkinės vinco krėvės GIMNAZIJOS REORGANIZAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šis reorganizavimo sąlygų aprašas nustato savivaldybės biudžetinių įstaigų Varėnos r. Merkinės pagrindinės mokyklos ir Varėnos r. Merkinės Vinco Krėvės gimnazijos reorganizavimo būdą, turto, teisių ir pareigų, turto, dokumentų ir prievolių perdavimą.
2. Reorganizavimo sąlygų aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.99 straipsniu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 14 straipsnio 6 ir 7 dalimis, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 44 straipsniu ir Varėnos rajono savivaldybės tarybos 2016 m. kovo 30 d. sprendimu Nr. T-VIII-301 „Dėl sutikimo reorganizuoti Varėnos r. Merkinės pagrindinę mokyklą“.
II. REORGANIZAVIME DALYVAUJANČIOS ĮSTAIGOS
3. Reorganizuojamas juridinis asmuo:
4. Dalyvaujantis reorganizavime juridinis asmuo:
III. REORGANIZAVIMO BŪDAS, PASIBAIGIANTI BIUDŽETINĖ ĮSTAIGA IR PO REORGANIZAVIMO VEIKSIANTI BIUDŽETINĖ ĮSTAIGA, REORGANIZAVIMO TIKSLAS, PAGRINDAS IR PO REORGANIZAVIMO VEIKSIANČIOS ĮSTAIGOS TEISES IR PAREIGAS ĮGYVENDINANTI INSTITUCIJA
5. Reorganizavimo būdas – Varėnos r. Merkinės pagrindinės mokyklos reorganizavimas jungimo būdu, prijungiant ją prie Varėnos r. Merkinės Vinco Krėvės gimnazijos, kuriai pereina visos reorganizuojamos Varėnos r. Merkinės pagrindinės mokyklos teisės ir pareigos.
7. Po reorganizavimo veiklą tęsianti biudžetinė įstaiga – Varėnos r. Merkinės Vinco Krėvės gimnazija.
8. Reorganizavimo tikslas – sudaryti sąlygas plėtoti geros kokybės privalomąjį ir visuotinį švietimą, didinti jo prieinamumą už valstybei ir savivaldybei pakeliamą kainą, nes dėl mažo mokinių skaičiaus nepakanka lėšų išlaikyti mokyklą.
9. Reorganizavimo pagrindas: Varėnos rajono savivaldybės tarybos 2016 m. kovo 30 d. sprendimas Nr. T- VIII-301 „Dėl sutikimo reorganizuoti Varėnos r. Merkinės pagrindinę mokyklą“.
IV. TEISIŲ IR PAREIGŲ PERĖMIMO MOMENTAS
11. Pasibaigus reorganizavimui, baigiasi Varėnos r. Merkinės pagrindinės mokyklos teisės ir pareigos, kurios nuo 2016 m. rugsėjo 1 d. pereina tęsiančiai veiklą po reorganizavimo Varėnos r. Merkinės Vinco Krėvės gimnazijai.
V. TURTO, DOKUMENTŲ IR PRIEVOLIŲ PERĖMIMAS
13. Reorganizuojamos Varėnos r. Merkinės pagrindinės mokyklos direktoriui pavedama iki 2016 m. rugpjūčio 31 d. atlikti turto inventorizaciją pagal sprendimo reorganizuoti biudžetines įstaigas priėmimo dienos būklę.
14. Reorganizuojamos Varėnos r. Merkinės pagrindinės mokyklos dokumentai, darbuotojų bylos, archyvai perduodami po reorganizavimo veiksiančiai Varėnos r. Merkinės Vinco Krėvės gimnazijai pasirašant perdavimo-priėmimo aktus iki 2016 m. rugpjūčio 31 d.
15. Visas nuosavybės teise priklausantis reorganizuojamos Varėnos r. Merkinės pagrindinės mokyklos turtas bei Varėnos rajono savivaldybei nuosavybės teise priklausantis ir reorganizuojamos įstaigos valdomas turtas iki 2016 m. rugpjūčio 31 d. perdavimo-priėmimo aktais perduodamas Varėnos r. Merkinės Vinco Krėvės gimnazijai.
VI. REORGANIZAVIMO PRIEMONĖS
18. Varėnos r. Merkinės pagrindinės mokyklos direktorius:
18.1. Lietuvos Respublikos darbo kodekse nustatyta tvarka praneša darbuotojams pasirašytinai apie darbo santykių nutraukimą nuo 2016 m. rugpjūčio 31 d.
19. Varėnos r. Merkinės Vinco Krėvės gimnazijos direktorius:
19.1.parengia po reorganizavimo veiksiančios biudžetinės įstaigos Varėnos r. Merkinės Vinco Krėvės gimnazijos nuostatus ir pateikia juos tvirtinti Varėnos rajono savivaldybės tarybai;
19.2. teikia Savivaldybės tarybai tvirtinti didžiausią leistiną Varėnos r. Merkinės Vinco Krėvės gimnazijos etatų skaičių;
20. Varėnos rajono savivaldybės tarybai patvirtinus reorganizavimo sąlygų aprašą, Varėnos r. Merkinės Vinco Krėvės gimnazijos direktorius iki 2016 m. rugpjūčio 31 d. patvirtina pareigybių sąrašą ir pareigybių aprašymus.
VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
22. Varėnos r. Merkinės pagrindinės mokyklos ir Varėnos r. Merkinės Vinco Krėvės gimnazijos administracijos reorganizavimo metu privalo užtikrinti nepertraukiamą veiklą.
Varėnos r. Merkinės pagrindinės
mokyklos direktorius Bernardas Sakalauskas
Varėnos r. Merkinės Vinco Krėvės
gimnazijos direktorė Regina Sakalauskienė
PATVIRTINTA
Varėnos rajono savivaldybės tarybos 2016 m.
gegužės 31 d. sprendimu Nr. T-VIII-359
(Varėnos rajono savivaldybės tarybos
2020 m. rugpjūčio 25 d. sprendimo
Nr. T-IX-387 redakcija)
VARĖNOS R. MERKINĖS VINCO KRĖVĖS GIMNAZIJOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Varėnos rajono Merkinės Vinco Krėvės gimnazijos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Varėnos r. Merkinės Vinco Krėvės gimnazijos (toliau – Gimnazija) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį ir kitas paskirtis, mokymo kalbą, mokymo formas ir mokymo proceso organizavimo būdus, vykdomas švietimo programas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, gimnazijos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Gimnazijos oficialusis pavadinimas – Varėnos r. Merkinės Vinco Krėvės gimnazija, trumpasis pavadinimas – Merkinės V. Krėvės gimnazija. Gimnazija įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 190109324.
3. Gimnazijos įsteigimo data: mokykla įsteigta 1676 m. spalio mėn. 11 d. (Varėnos rajono valdybos 1997 m. kovo mėn. 17 d. sprendimas Nr. 77).
7. Gimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Savivaldybės taryba:
7.5. skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus;
11. Gimnazijos pagrindinė paskirtis – gimnazijos tipo gimnazija visų amžiaus tarpsnių vaikams. Kita paskirtis – ikimokyklinio ugdymo grupės įstaiga lopšelis-darželis.
15.Gimnazija turi ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo skyrių:
15.1. Varėnos r. Merkinės Vinco Krėvės gimnazijos ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo skyrius, buveinė – Vilniaus g. 54, Merkinės mstl., 65338, Varėnos r.;
16. Gimnazija vykdo ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo ir neformaliojo vaikų švietimo programas.
17. Gimnazija išduoda mokymosi pasiekimus įteisinančius dokumentus: pradinio, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimus, brandos atestatus, pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo pasiekimų pažymėjimus, mokymosi pasiekimų pažymėjimus ir pažymėjimus.
18. Gimnazija turi bendrabutį, buveinė – Vilniaus g. 54, Merkinės mstl., 65338, Varėnos r. Jo veiklą reglamentuoja su Gimnazijos taryba suderinti ir direktoriaus patvirtinti bendrabučio nuostatai.
19. Gimnazija yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su valstybės herbu, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, Savivaldybės tarybos sprendimais, Savivaldybės mero potvarkiais, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.
II SKYRIUS
GIMNAZIJOS VEIKLOS SRITIS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
20. Gimnazijos veiklos sritis – švietimas. Gimnazijos švietimo veiklos rūšys:
20.2. kitos švietimo veiklos rūšys:
21. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
22. Gimnazijos veiklos tikslas – kurti demokratišką, atvirą kaitai, efektyviai dirbančią, modernią, bendruomenės siekius tenkinančią europietišką ugdymo įstaigą, plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas, būtinas tolesniam mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui.
23. Gimnazijos veiklos uždaviniai:
23.1. teikti mokiniams kokybišką ikimokyklinį, priešmokyklinį, pradinį, pagrindinį ir vidurinį išsilavinimą;
23.3. diferencijuoti ir individualizuoti mokymą (-si), siekiant ugdymo kokybės, reikalingos šiuolaikiniam darbo pasauliui;
24. Vykdydama jai pavestus uždavinius Gimnazija:
24.1. vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir Gimnazijos bendruomenės reikmes, taip pat mokinių poreikius ir interesus, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;
24.2. rengia pagrindinio ugdymo antrosios dalies ir vidurinio ugdymo programas papildančius bei mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius, neformaliojo vaikų švietimo programas;
24.3. vykdo ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo, neformaliojo vaikų švietimo programas, mokymo sutartyse sutartus įsipareigojimus, užtikrina geros kokybės švietimą;
24.4. vykdo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą, brandos egzaminus Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
24.5. išduoda mokymosi pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas pasiekimus įteisinančius dokumentus Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
24.6. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
24.7. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį informavimą ir konsultavimą bei minimalios priežiūros priemones;
24.8. atlieka mokinių pirminį specialiųjų poreikių įvertinimą, inicijuoja mokinių specialiųjų ugdymosi poreikių nustatymą, organizuoja šių mokinių ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
24.9. organizuoja tėvų (rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;
24.11. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
24.12. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;
24.15. organizuoja mokinių apgyvendinimą Gimnazijos bendrabutyje pagal Gimnazijos direktoriaus patvirtintą Mokinių priėmimo į gimnazijos bendrabutį tvarką ir Gimnazijos bendrabučio nuostatus;
24.16. atsiradus poreikiui, padeda tėvams (globėjams, rūpintojams) organizuoti mokinių ugdymą (ugdymąsi) šeimoje pagal priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas;
III SKYRIUS
GIMNAZIJOS TEISĖS IR PAREIGOS
26. Gimnazija, įgyvendindama jai pavestus tikslą ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
27. Gimnazijos pareigos:
27.1. užtikrinti kokybišką ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų vykdymą;
27.4. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
IV SKYRIUS
GIMNAZIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
28. Gimnazijos veikla organizuojama pagal:
28.1. direktoriaus patvirtintą Gimnazijos strateginį veiklos planą, kuriam yra pritarusios Gimnazijos taryba ir Savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;
28.2. direktoriaus patvirtintą Gimnazijos metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi Gimnazijos taryba;
29. Gimnazijai vadovauja direktorius, kurį į pareigas viešo konkurso būdu 5 metams skiria ir iš jų atleidžia Savivaldybės meras teisės aktuose nustatyta tvarka. Gimnazijos direktorius yra atskaitingas ir tiesiogiai pavaldus Savivaldybės tarybai.
30. Direktorius:
30.1. tvirtina Gimnazijos vidaus struktūrą, Gimnazijos darbuotojų pareigybių sąrašą neviršydamas Savivaldybės tarybos nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus; tvirtina darbuotojų darbo užmokestį (koeficientą) ir nustato kitas darbo apmokėjimo sąlygas;
30.2. nustato Gimnazijos struktūrinių padalinių tikslus, uždavinius, funkcijas, direktoriaus pavaduotojo ugdymui, Gimnazijos struktūrinių padalinių vadovų veiklos sritis;
30.3. tvirtina mokytojų, kitų darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Gimnazijos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;
30.4. priima mokinius Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
30.5. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, Gimnazijos darbo tvarkos taisyklėse nustato mokinių teises, pareigas ir atsakomybę;
30.6. organizuoja Gimnazijos buhalterinę apskaitą, teikia Savivaldybės administracijos direktoriui tvirtinti Gimnazijos finansinių ataskaitų rinkinius, vykdo asignavimų valdytojo funkcijas, organizuoja Gimnazijos metinės išlaidų sąmatos projekto rengimą;
30.8. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;
30.9. vadovauja Gimnazijos strateginio plano, metinio veiklos plano rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja Gimnazijos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Gimnazijos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius, rengia Gimnazijos metinės veiklos ataskaitą ir teikia ją Savivaldybės tarybai teisės aktų nustatyta tvarka;
30.11. sudaro Vaiko gerovės komisiją, kitas teisės aktų nustatytas komisijas; darbo grupes, metodines grupes;
30.14. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Gimnazijos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
30.15. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
30.17. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, Vaiko teisių apsaugos tarnyba ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
30.18. kiekvienais metais teikia Gimnazijos bendruomenei ir Gimnazijos tarybai svarstyti bei viešai paskelbia savo metų veiklos ataskaitą, parengtą pagal Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus Švietimo įstaigos vadovų metų veiklos ataskaitos reikalavimus;
31. Gimnazijos direktorius atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi Gimnazijoje, už demokratinį Gimnazijos valdymą, Gimnazijos buhalterinės apskaitos organizavimą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Gimnazijos tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, Gimnazijos veiklos rezultatus; už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą.
32. Direktoriaus atostogų, laikinojo nedarbingumo laikotarpiu ar kitais atvejais negalint vykdyti savo pareigų, jo funkcijas atlieka direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
33. Gimnazijoje sudaromos metodinės grupės ir metodinė taryba. Metodinės grupės skirtos mokytojams kartu su pagalbos mokiniui specialistais pasirengti ugdyti mokinius: planuoti ir aptarti ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, kontekstą, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus, mokymo (-si) ir ugdymo (-si) priemones bei patyrimą, kurį mokiniai sukaupia ugdymo procese), pritaikyti jį mokinių individualioms reikmėms, nagrinėti praktinę veiklą, plėtoti mokytojų profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su Gimnazijos strateginiais tikslais, ir kartu siekti mokinių ir mokyklos pažangos. Metodinė taryba nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą Gimnazijoje, teikia Gimnazijos direktoriui suderintus metodinių grupių siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo.
34. Metodinės grupės nariai yra vieno ar kelių mokomųjų dalykų mokytojai. Metodinei grupei vadovauja direktoriaus pavaduotojo ugdymui, kuruojančio metodinės grupės veiklą, pasiūlytas ir grupės narių išrinktas pirmininkas. Metodinių grupių veiklą organizuoja ir koordinuoja direktoriaus pavaduotojai ugdymui. Gimnazijos metodinės tarybos nariai yra metodinių grupių vadovai. Metodinei tarybai vadovauja tarybos narių išrinktas pirmininkas. Jos veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
V SKYRIUS
GIMNAZIJOS SAVIVALDA
36. Gimnazijos taryba (toliau – Taryba) yra aukščiausia Gimnazijos savivaldos institucija, telkianti Gimnazijos mokytojus, mokinius, jų tėvus (globėjus, rūpintojus), vietos bendruomenės atstovus svarbiausiems gimnazijos tikslams numatyti ir uždaviniams spręsti, demokratiniam Gimnazijos valdymui, padedanti atstovauti direktoriui teisėtiems Gimnazijos interesams.
37. Taryba sudaroma iš mokytojų, I–IV gimnazinių klasių mokinių, Gimnazijoje nedirbančių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) ir vietos bendruomenės atstovų. Tarybą lygiomis dalimis (po 5 asmenis) sudaro mokinių, mokytojų, tėvų atstovai ir vienas vietos bendruomenės atstovas. Taryba renkama trejiems metams, ji atnaujinama mokslo metų pradžioje. Į Tarybą tėvus (globėjus, rūpintojus) deleguoja klasių tėvų (rūpintojų) komitetų pirmininkų susirinkimas, mokytojus – Gimnazijos mokytojų taryba, mokinius – Gimnazijos mokinių taryba, vietos bendruomenės atstovą – Varėnos rajono savivaldybės administracijos Merkinės seniūnijos seniūnas. Išrinkti asmenys gali būti Tarybos nariais dvi kadencijas. Nutrūkus Gimnazijos tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, naujas narys renkamas atitinkamų savivaldos institucijų šiame Nuostatų punkte nustatyta tvarka.
38. Tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių balsų dauguma. Tarybos pirmininko balsas yra sprendžiamasis, jei balsai pasiskirsto po lygiai.
39. Gimnazijos direktorius negali būti Tarybos nariu, posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis.
40. Tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu Tarybos posėdyje. Tarybos pirmininku negali būti renkamas direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
41. Taryba:
41.2. aprobuoja Gimnazijos strateginį planą, metinį veiklos planą, ugdymo planą, darbo tvarkos taisykles, kitus Gimnazijos veiklą reglamentuojančius dokumentus;
41.3. teikia Gimnazijos direktoriui siūlymus dėl Gimnazijos nuostatų pakeitimo, papildymo, Gimnazijos vidaus struktūros tobulinimo;
41.5. kiekvienais metais vertina mokyklos vadovo metų veiklos ataskaitą ir teikia savo sprendimą dėl ataskaitos Savivaldybės tarybai;
41.6. teikia siūlymus Savivaldybės tarybai dėl Gimnazijos materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;
41.7. svarsto mokytojų metodinės tarybos, mokinių ir tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų ar Gimnazijos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Gimnazijos direktoriui;
41.8. teikia siūlymus dėl Gimnazijos darbo tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Gimnazijos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
41.9. deleguoja atstovus į konkurso laisvai Gimnazijos direktoriaus vietai užimti komisiją ir atstovus į Gimnazijos mokytojų atestacijos komisiją;
44. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Gimnazijos savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro Gimnazijos direktorius, direktoriaus pavaduotoja ugdymui, skyriaus, susijusio su ugdymu vedėjas, visi Gimnazijoje dirbantys mokytojai, sveikatos priežiūros specialistai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, bibliotekininkai, auklėtojai ir kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys. Į posėdžius gali būti kviečiami kitų savivaldos institucijų atstovai ir asmenys, kurių veiklą Mokytojų taryba aptaria ir analizuoja.
46. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia Gimnazijos direktorius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai Mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma.
47. Mokytojų taryba svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir Gimnazijos direktoriaus teikiamais klausimais.
48. Mokinių taryba – Gimnazijoje nuolat veikianti mokinių savivaldos institucija. Jos struktūrą, nuostatus ir veiklą reglamentuoja Mokinių tarybos nuostatai, patvirtinti Gimnazijos taryboje.
49. Mokinių tarybos nariai yra klasių susirinkimų deleguoti atstovai. Mokinių taryba inicijuoja ir padeda organizuoti Gimnazijos renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas, teikia siūlymų dėl mokymo organizavimo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos, organizuoja savanorių judėjimą, dalyvauja rengiant Gimnazijos veiklą reglamentuojančius dokumentus, svarsto Gimnazijos direktoriaus teikiamus klausimus, susitaria dėl institucijos veiklos organizavimo, deleguoja narius į Gimnazijos tarybą.
51. Mokinių prezidentu gali būti I–IV gimnazijos klasių mokinys. Jis renkamas dvejiems metams 5–8 klasių ir 1–4 gimnazijos klasių mokinių visuotiniuose rinkimuose slaptu balsavimu.
52. Mokinių prezidento veiklą ir funkcijas reglamentuoja Mokinių prezidento nuostatai, patvirtinti Gimnazijos taryboje.
53. Gimnazijoje veikia tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijos – klasių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetai. Klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetas renkamas klasės tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkime. Klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetui vadovauja susirinkimo išrinktas vadovas. Klasių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetas aptaria su klasės auklėtoju klasės mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie vaikus klausimus, padeda organizuoti klasės renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką, vykdyti profesinį orientavimą, teikia siūlymų Gimnazijos tarybai ir direktoriui.
54. Mokinių ugdymo organizavimo, elgesio, lankomumo, saugumo užtikrinimo ir kitais mokinių tėvams (globėjams, rūpintojams) aktualiais klausimais Gimnazijos direktorius gali organizuoti klasių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetų vadovų pasitarimus.
VI SKYRIUS
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
56. Darbuotojai į darbą Gimnazijoje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
57. Gimnazijos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII SKYRIUS
GIMNAZIJOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA IR FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ
59. Gimnazija valdo patikėjimo teise perduotą Savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų ir Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.
60. Gimnazijos lėšos:
60.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas programų sąmatas;
60.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos;
62. Gimnazijos buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko Gimnazijos buhalterija teisės aktų nustatyta tvarka.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
66. Gimnazijos interneto svetainėje ir kitose visuomenės informavimo priemonėse skelbiama informacija apie Gimnazijos vykdomas formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius Gimnazijos išorinio vertinimo rezultatus, Gimnazijos bendruomenės tradicijas, pasiekimus ir kitas įstaigos vykdomas veiklas.
67. Gimnazijos nuostatams, jų pakeitimams, papildymams pritaria Gimnazijos taryba, tvirtina Savivaldybės taryba.
68. Gimnazijos nuostatai keičiami ir papildomi Savivaldybės tarybos, Gimnazijos direktoriaus ar Gimnazijos tarybos iniciatyva.
71. Savivaldybės taryba vykdo teisės aktuose Gimnazijos steigėjai (savininkei) paskirtas funkcijas. Jei Lietuvos Respublikos norminiai aktai ar Savivaldybės tarybos priimti teisės aktai nustato, kad atskiras Savivaldybės tarybos kompetencijos funkcijas gali vykdyti Savivaldybės vykdomoji institucija, šios funkcijos vykdomos be atskiro šių nuostatų pakeitimo.
___________________
SUDERINTA
Gimnazijos tarybos 2020 m birželio 30 d. posėdžio
protokoliniu nutarimu (protokolo Nr. (1.4.) -5)
Pakeitimai:
1.
Varėnos rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T-IX-387, 2020-08-25, paskelbta TAR 2020-09-01, i. k. 2020-18383
Dėl Varėnos rajono savivaldybės tarybos 2016 m. gegužės 31 d. sprendimo Nr. T-VIII-359 „Dėl Varėnos r. Merkinės pagrindinės mokyklos reorganizavimo“ pakeitimo