Sprendimas netenka galios 2023-02-08:

Vilniaus rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T3-30, 2023-02-02, paskelbta TAR 2023-02-07, i. k. 2023-02247

Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo patvirtinimo

 

Suvestinė redakcija nuo 2022-12-01 iki 2023-02-07

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2021-03-04, i. k. 2021-04506

 

 

 

 

VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO IR SKYRIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2021 m. vasario 26 d. Nr. T3-44

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu, 8 straipsnio 2 ir 3 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, remdamasi Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d.  įsakymu Nr. A1-94 „Dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. sausio 22 d. įsakymo Nr. A1-56 redakcija), Vilniaus rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios 2018 m. spalio 26 d. Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimą Nr. T3-340 „Dėl suaugusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3. Skelbti šį sprendimą Vilniaus rajono savivaldybės tinklalapyje.

 

 

 

Savivaldybės merė                                                                                                             Marija Rekst

 

 


 

PATVIRTINTA

Vilniaus rajono savivaldybės tarybos

2021 m. vasario 26 d. sprendimu Nr. T3-44

 

 

ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO IR SKYRIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) tikslas yra apibrėžti suaugusio asmens su negalia ir senyvo amžiaus asmens bei jų šeimos narių socialinių paslaugų poreikį nustatančius subjektus, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo kriterijus ir procedūrą, asmens socialinės globos poreikio vertinimo, sprendimo dėl paslaugų skyrimo priėmimo ir asmenų siuntimo į socialinių paslaugų įstaigas procedūrą, socialinių paslaugų sustabdymą ir nutraukimą, informacijos apie asmenis, gaunančius socialines paslaugas, skundų nagrinėjimo tvarką.

2. Šis Aprašas taikomas nustatant individualų socialinių paslaugų poreikį bei socialinės globos poreikio vertinimą Vilniaus rajone gyvenantiems, pageidaujantiems gauti socialines paslaugas, suaugusiems asmenims su negalia ir senyvo amžiaus asmenims bei jų šeimos nariams.

3. Šis Aprašas netaikomas organizuojant socialines paslaugas, kurias apmoka pats asmuo (paslaugos organizuojamos ir teikiamos socialinių paslaugų gavėjo ir teikėjo susitarimu).

4. Sprendimas dėl socialinių paslaugų, kurias planuoja, organizuoja ir finansuoja Vilniaus rajono savivaldybė (toliau – Savivaldybė) iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, skyrimo priimamas Vilniaus rajone gyvenamąją vietą deklaravusiems asmenims (šeimoms).

5. Socialinių paslaugų poreikis nustatomas vadovaujantis Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu (toliau – Tvarka) ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodika (toliau – Metodika), patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. sausio 22 d. įsakymo Nr. A1-56 redakcija).

6. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos apraše, Socialinių paslaugų kataloge ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose socialines paslaugas, apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

KREIPIMOSI DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SKYRIMO ASMENIUI (ŠEIMAI) TVARKA

 

7. Dėl socialinių paslaugų, kurias finansuoja Savivaldybė iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, skyrimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas veikdami asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesais, – bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys gali kreiptis į asmens (šeimos) deklaruotos ar faktinės gyvenamosios vietos seniūnijų, Vilniaus rajono socialinių paslaugų centro (toliau – Nemenčinės socialinių paslaugų centras) ar Juodšilių seniūnijos bendruomenės socialinių paslaugų centro (toliau – Juodšilių socialinių paslaugų centras) socialinius darbuotojus, atsakingus už prašymų gauti atitinkamą paslaugą priėmimą.

8. Asmenys, kreipdamiesi dėl socialinių paslaugų, pateikia:

8.1. užpildytą Prašymo–paraiškos socialinėms paslaugoms gauti SP-8 formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1‑183 „Dėl kai kurių socialinei paramai gauti reikalingų formų patvirtinimo“ (toliau – Prašymas);

8.2. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą jo kopiją. Asmeniui pačiam kreipiantis tiesiogiai, pateikiamas asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas. Įsitikinus asmens tapatybe, dokumentas grąžinamas jį pateikusiam asmeniui, asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija nedaroma. Asmeniui kreipiantis paštu, teikiama teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Asmuo, pateikdamas Prašymą elektroniniu būdu, patvirtina savo tapatybę naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma (VIISP). Paslaugų gavėjams suteikiama galimybė prisijungti naudojantis elektroniniu parašu (asmens tapatybės kortele, valstybės tarnautojo pažymėjimu ar kitomis elektroninio identifikavimo priemonėmis) ir (ar) elektroninės bankininkystės sistemomis;

8.3. jei asmuo nėra deklaravęs gyvenamosios vietos ir nėra įrašytas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą, pagal galimybes pateikia dokumentų, įrodančių, kad jis gyvena toje savivaldybėje (pvz., joje turi nekilnojamąjį turtą, moka mokesčius už jį, turi viešajame registre įregistruotą nuomos sutartį ir pan.), kopijas, jei tokios informacijos nėra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose, valstybės informacinėse sistemose;

9. Jei asmuo negali pats kreiptis dėl socialinių paslaugų skyrimo, Prašymą užpildo vienas iš suaugusių šeimos narių ar jo globėjas, rūpintojas (nurodomas vardas ir pavardė), nurodydamas negalėjimo kreiptis priežastis. Tuo atveju Prašymo priedų užpildymo ir reikalingų dokumentų pateikimo klausimais asmenį (šeimą) ar jo globėją, rūpintoją konsultuoja socialiniai darbuotojai, nustatantys asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį.

10. Apie socialinių paslaugų reikalingumą asmeniui gali pranešti švietimo ir ugdymo, sveikatos priežiūros, socialinių paslaugų įstaigų, policijos ir kitų institucijų darbuotojai, asmens gyvenamosios vietos seniūnijai pateikdami laisva forma parašytą raštą, nurodydami asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) vardą, pavardę ir (ar) gyvenamosios vietos adresą. Tokiu atveju inicijuojamas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymas be asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo Prašymo.

11. Asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo Prašymas dėl bendrųjų socialinių paslaugų teikimo nėra būtinas.

12. Prašymas dėl laikino atokvėpio paslaugų (pagal Tvarkos 6.1 papunktyje nurodytą formą) skyrimo pateikiamas 1 kartą per 24 mėnesių laikotarpį.

13. Asmens, apsigyvenusio Globos namuose savo lėšomis, Prašymą gauti socialinę globą, finansuojamą savivaldybės iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, Globos namų socialiniai darbuotojai ar asmeniui atstovaujantis asmuo pateikia savivaldybei, kurios teritorijoje asmuo buvo deklaruotas prieš apsigyvendamas Globos namuose savo lėšomis.

14. Asmuo, rengiamas paleisti iš pataisos įstaigos ar išvykti iš socialinės bei psichologinės reabilitacijos įstaigos, psichiatrijos ligoninės ar kito tipo stacionarios sveikatos priežiūros įstaigos (toliau – kitos įstaigos), norėdamas gauti savivaldybės administracijos finansuojamą socialinę priežiūrą ar socialinę globą, kreipiasi į šių įstaigų socialinius darbuotojus, kurie asmens Prašymą ir kitus asmens dokumentus pateikia savivaldybei, kurios teritorijoje asmuo buvo deklaruotas prieš patekdamas į šias įstaigas.

15. Jei asmeniui, gaunančiam socialines paslaugas socialinių paslaugų įstaigoje, reikia keisti socialinių paslaugų rūšį, o įstaiga neturi galimybių tenkinti asmens socialinių paslaugų poreikio, šios įstaigos vadovas dėl socialinių paslaugų nutraukimo ir kitų socialinių paslaugų skyrimo raštu kreipiasi į savivaldybę, kuri priėmė sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui skyrimo.

16. Jeigu dokumentai ir (ar) duomenys, kurių reikia nustatant teisę gauti paslaugą, yra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose, valstybės informacinėse sistemose ar juos savivaldybė pagal prašymą ir (ar) duomenų teikimo sutartis gauna iš valstybės ir (ar) savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių ir organizacijų, pareiškėjas šių dokumentų ir (ar) duomenų pateikti neprivalo.

17. Jei socialiniams darbuotojams reikalinga papildoma informacija, susijusi su asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymu, jie gali prašyti iš asmens (šeimos narių) papildomų dokumentų, nurodytų Tvarkos 2 priede, arba duomenų, reikalingų socialinių paslaugų poreikiui nustatyti pildant Tvarkos 26 punkte nurodytas formas.

 

III SKYRIUS

SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKĮ ASMENIUI (ŠEIMAI) NUSTATANTYS

SUBJEKTAI

 

18. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį nustato Savivaldybės administracijos seniūnijų socialiniai darbuotojai, Nemenčinės socialinių paslaugų centro socialiniai darbuotojai ir Juodšilių socialinių paslaugų centro socialiniai darbuotojai.

19. Socialiniai darbuotojai asmeniškai atsako už tinkamą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir nustatymą bei išvadų pateikimą.

20. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, jei asmuo gauna socialines paslaugas socialinių paslaugų įstaigoje, esant poreikiui ar pasikeitus asmens savarankiškumui, įvertina šios įstaigos socialiniai darbuotojai Tvarkos 37, 38 punktuose nustatyta tvarka. 

21. Gavę asmens, rengiamo išvykti iš kitų įstaigų, Prašymą arba esant poreikiui ar pasikeitus asmens savarankiškumui, šių įstaigų socialiniai darbuotojai per 20 kalendorinių dienų nuo asmens Prašymo gavimo dienos arba poreikio ar pasikeitusio asmens savarankiškumo fakto paaiškėjimo dienos įvertina asmens socialinių paslaugų poreikį  Tvarkos 39 punkte nustatyta tvarka.

22. Asmens, apsigyvenusio Globos namuose savo lėšomis ir pageidaujančio gauti socialinę globą, finansuojamą savivaldybės, per 20 kalendorinių dienų nuo šio asmens Prašymo gavimo dienos socialinių paslaugų poreikį įvertina globos įstaigos socialiniai darbuotojai, bendradarbiaudami su savivaldybės, kurioje asmuo buvo deklaruotas prieš apsigyvendamas Globos namuose savo lėšomis, socialiniais darbuotojais. Prašymas, socialinių paslaugų poreikio vertinimo forma bei socialinės globos poreikio vertinimo forma ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo įvertinimo pateikiama savivaldybei, kurioje asmuo buvo deklaruotas prieš apsigyvendamas Globos namuose savo lėšomis.

23. Socialiniai darbuotojai ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo asmens Prašymo ir visų reikiamų dokumentų gavimo dienos, nustato asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį (išskyrus atvejus, kai nustatomas socialinės globos poreikis). Šis terminas gali būti pratęsiamas iki 15 kalendorinių dienų nuo prašymo gavimo dienos socialiniam darbuotojui, nustatančiam asmens socialinių paslaugų poreikį, raštu nurodžius priežastis, dėl kurių šį terminą reikia pratęsti (pavyzdžiui, reikalinga papildoma informacija, susijusi su asmens socialinių paslaugų poreikio vertinimu ir kt.). Raštas su nurodytomis priežastimis pateikiamas Socialinės rūpybos skyriui.

24. Jei, nustačius asmens socialinių paslaugų poreikį, paaiškėja, kad asmeniui neužtenka bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros, vertinamas socialinės globos poreikis.

25. Asmens dienos ar ilgalaikės socialinės globos poreikis turi būti nustatytas per 20 kalendorinių dienų, o trumpalaikės socialinės globos – per 15 kalendorinių dienų nuo prašymo ir visų reikiamų dokumentų gavimo dienos.

26. Dienos ar ilgalaikės socialinės globos poreikio nustatymo terminas gali būti pratęsiamas iki 30 kalendorinių dienų, o trumpalaikės socialinės globos – iki 25 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos, socialiniam darbuotojui, nustatančiam asmens socialinės globos poreikį, raštu nurodžius priežastis, dėl kurių šį terminą reikia pratęsti (pavyzdžiui, reikalinga papildoma informacija, susijusi su asmens socialinės globos poreikio vertinimu ir kt.). Raštas su nurodytomis priežastimis pateikiamas Socialinės rūpybos skyriui.    

27. Laikino atokvėpio paslaugų poreikis asmeniui nustatomas vertinant su asmeniu kartu gyvenančių ir jį prižiūrinčių artimųjų galimybes ir motyvaciją derinti asmeninį ir visuomeninį gyvenimą su artimųjų priežiūra, galimybes kompensuoti artimųjų interesus ir poreikius atitinkančiomis prižiūrimam asmeniui teikiamomis socialinėmis paslaugomis. Laikino atokvėpio paslaugų poreikis nustatomas vieną kartą per 24 mėnesių laikotarpį, jeigu asmens sveikatos būklė per šį laikotarpį nesikeičia. Gavus iš asmens artimųjų informaciją, kad asmens sveikatos būklė pasikeitė, asmens socialinių paslaugų poreikis nustatomas iš naujo.

 

IV SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO VERTINIMO KRITERIJAI

 

28. Asmens socialinių paslaugų poreikis nustatomas individualiai pagal asmens nesavarankiškumą bei galimybes savarankiškumą ugdyti ar kompensuoti asmens interesus ir poreikius atitinkančiomis socialinėmis paslaugomis, o šeimos socialinių paslaugų poreikis nustatomas kompleksiškai vertinant šeimos narių gebėjimus, galimybes ir motyvaciją spręsti savo šeimos socialines problemas, palaikyti ryšius su visuomene bei galimybes tai ugdyti ar kompensuoti šeimos interesus ir poreikius.

29. Socialiniai darbuotojai asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį nustato užpildydami Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą (Tvarkos 1 priedas). Jei paaiškėja, kad asmuo yra savarankiškas ir socialinė globa jam nereikalinga, socialiniai darbuotojai teikia išvadą dėl bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros teikimo asmeniui. Asmeniui (šeimai) gali būti nustatytas kelių rūšių bendrųjų socialinių ar (ir) socialinės priežiūros paslaugų poreikis.

30. Jei, įvertinus asmens bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros poreikį pagal Tvarkos 1 priedą nustatoma, kad bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros asmeniui neužtenka, socialiniai darbuotojai vertina asmens socialinės globos poreikį.

31. Socialiniai darbuotojai, vertindami ir nustatydami asmens socialinės globos poreikį, teikia prioritetą alternatyvioms institucinei ilgalaikei socialinei globai paslaugoms teikiamoms, bendruomenėje: socialinei priežiūrai, trumpalaikei socialinei globai, dienos socialinei globai asmens namuose, dienos centre, ilgalaikei (trumpalaikei) socialinei globai grupiniuose gyvenimo namuose.

32. Socialinio darbuotojo išvadoje (socialinės globos poreikio vertinimo formos 6.1 papunktyje) turi būti pateikta informacija apie asmeniui teiktas socialines paslaugas (paslaugų pavadinimai ir teikimo laikotarpiai), jeigu tokia informacija prieinama, galimas alternatyvias ir siūlomas teikti socialines paslaugas, nurodomi motyvuoti paaiškinimai dėl alternatyvių ir siūlomų teikti (nesiūlomų alternatyvių) socialinių paslaugų.

33. Nustatant asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, identifikuojama asmens poreikių rūšis bei socialinė grupė.

34. Socialinių paslaugų poreikių rūšys:

34.1. asmens poreikiai, kurie gali būti tenkinami bendrosiomis socialinėmis paslaugomis ar socialine priežiūra;

34.2. asmens poreikiai, kurie gali būti tenkinami socialine globa.

35. Asmenų socialinės grupės:

35.1. senyvo amžiaus asmenys ir jų šeimos;

35.2. suaugę asmenys su negalia ir jų šeimos;

35.3. socialinę riziką patiriantys suaugę asmenys ir jų šeimos;

35.4. kiti asmenys (pvz., mažiau galimybių turintis jaunimas, sulaukę pilnametystės asmenys, kuriems buvo teikta socialinė globa, ir pan.).

36. Jei asmuo (šeima) pageidauja gauti bendrąsias socialines paslaugas, socialinių paslaugų poreikio nustatyti nebūtina.

37. Išskirtiniais atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą ar kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sprendimas dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo gali būti priimtas nenustačiusi socialinių paslaugų poreikio. Tokiu atveju socialinių paslaugų poreikis turi būti nustatytas ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų pradėjus teikti (arba jau suteikus) socialines paslaugas.

 

 

V SKYRIUS

BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMAS IR

SKYRIMAS

 

38. Bendrosios socialinės paslaugos yra atskiros, be nuolatinės specialistų priežiūros teikiamos paslaugos. Bendrųjų socialinių paslaugų (informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo, maitinimo, higienos ir priežiūros, transporto paslaugų organizavimo, aprūpinimo būtiniausiais drabužiais ir avalyne bei sociokultūrinių paslaugų) tikslas – ugdyti ar kompensuoti asmens (šeimos) gebėjimus savarankiškai rūpintis asmeniniu (šeimos) gyvenimu ir dalyvauti visuomenės gyvenime.

Dėl šių paslaugų gavimo asmenys gali kreiptis į gyvenamosios vietos seniūniją, Nemenčinės socialinių paslaugų centrą ar Juodšilių socialinių paslaugų centrą.

39. Informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo bei sociokultūrinės paslaugos visose Vilniaus rajono savivaldybės tarybos įsteigtose socialinių paslaugų įstaigose ir Savivaldybės seniūnijose teikiamos nemokamai. Dėl šių socialinių paslaugų gavimo asmenys nerašo Prašymo ir socialinių paslaugų poreikio vertinimas neatliekamas.

40. Neįgaliesiems pritaikyto transporto paslaugos (toliau - transporto paslauga) teikiamos asmenims, kurie dėl amžiaus, negalios ar ligos turi judėjimo negalią ir negali naudotis visuomeniniu, individualiu transportu bei kurių vaikai arba šeimos nariai dėl objektyvių priežasčių negali jų pavėžėti. Dėl transporto paslaugos teikimo asmenys gali kreiptis į Nemenčinės socialinių paslaugų centrą, kuris šią paslaugą organizuoja.

41. Nemenčinės socialinių paslaugų centro atsakingas darbuotojas duomenis apie suteiktas transporto paslaugas suveda į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (toliau – SPIS).

42. Transporto paslaugos teikiamos vadovaujantis Nemenčinės socialinių paslaugų centro direktoriaus patvirtinta Transporto paslaugų teikimo tvarka.

 

VI SKYRIUS

SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMAS IR SKYRIMAS

 

43. Socialinė priežiūra yra visuma paslaugų, kuriomis asmeniui (šeimai) teikiama kompleksinė, bet nuolatinės specialistų priežiūros nereikalaujanti pagalba:

43.1. apgyvendinimas savarankiško gyvenimo namuose;

43.2. laikinas apnakvindinimas;

43.3. intensyvi krizių įveikimo pagalba;

43.4. socialinių įgūdžių ugdymas ir palaikymas;

43.5. pagalba į namus.  

44. Savarankiško gyvenimo namuose gali būti apgyvendinami:

44.1. vieniši senyvo amžiaus asmenys ir suaugę negalią turintys asmenys, kurie neturi nuosavybės teise priklausančio gyvenamojo būsto ir (ar) kuriems nėra galimybių socialinės priežiūros paslaugų teikti namuose;

44.2. asmenys (šeimos), patyrę riziką.

45. Dėl apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose asmuo kreipiasi į gyvenamosios vietos seniūniją arba į Juodšilių socialinių paslaugų centrą, užpildo Prašymą ir jo priedus, ir pateikia šiuos dokumentus:

45.1. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (pasą, asmens tapatybės kortelę, leidimą gyventi Lietuvoje (ne ES valstybių narių piliečiams) ir jo kopiją;

45.2. pensijos gavėjo arba neįgaliojo pažymėjimą;

45.3. sveikatos priežiūros įstaigos užpildytą medicinos dokumentų išrašą (forma Nr. 027/a);

45.4. pažymą apie trijų paskutinių mėnesių iki kreipimosi dėl apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose gautas pajamas (išskyrus duomenis, kurie yra gaunami iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų);

45.5. pažymą apie turimą nuosavybės teise priklausantį gyvenamąjį būstą (išskyrus duomenis, kurie yra gaunami iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų).

46. Socialinis darbuotojas:

46.1. nustato asmens apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose poreikį ir užpildo asmens socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą (Tvarkos 1 priedas);

46.2. asmens Prašymą, šio Aprašo 43.3, 44.4 ir 44.5 papunkčiuose išvardytus dokumentus bei socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą su išvadomis teikia Socialinės rūpybos skyriui.

47. Asmens Prašymą dėl apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugų skyrimo, socialinių paslaugų poreikio vertinimo išvadas, asmens sveikatos būklę bei socialinę situaciją, finansines galimybes mokėti už apgyvendinimą savarankiško gyvenimo namuose nagrinėja Savivaldybės administracijos direktoriaus sudaryta Socialinės globos skyrimo komisija (toliau – Komisija).

48. Komisijos siūlymu sprendimą dėl apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugų asmeniui skyrimo priima Socialinės rūpybos skyriaus vedėjas.

49. Sprendimas dėl asmens apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose, asmens prašymas ir prie jo pridėti dokumentai segami į asmens bylą. Byla perduodama Juodšilių socialinių paslaugų centro savarankiško gyvenimo namams.

50. Sprendimo kopija saugoma Socialinės rūpybos skyriuje. Duomenys apie priimtą sprendimą įrašomi informacinėje sistemoje SPIS.

51. Socialinės rūpybos skyriaus atsakingas darbuotojas per 3 darbo dienas raštu informuoja asmenį apie priimtą sprendimą skirti jam apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugas.

52. Komisijai nepritarus skirti apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugų, Socialinės rūpybos skyriaus atsakingas darbuotojas asmenį apie tai informuoja raštu per 3 darbo dienas nuo Komisijos posėdžio dienos. Asmens prašymas ir kiti su juo susiję dokumentai saugomi Socialinės rūpybos skyriuje.

53. Jei savarankiško gyvenimo namuose nėra laisvų vietų, asmuo yra įrašomas į laukiančiųjų apsigyventi savarankiško gyvenimo namuose eilę pagal asmens visų reikiamų dokumentų pateikimo Socialinės rūpybos skyriui datą.

54. Savarankiško gyvenimo namuose atsiradus laisvai vietai, Socialinės rūpybos skyriaus atsakingas darbuotojas raštu apie tai informuoja asmenį.

55. Juodšilių socialinių paslaugų centras organizuoja vienišo asmens apgyvendinimą savarankiško gyvenimo namuose.

56. Tais atvejais, kai nesuteikus apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugų kyla pavojus asmens sveikatai ir gyvybei ir kai savarankiško gyvenimo namuose yra laisvų vietų, Komisija gali priimti sprendimą asmenį apgyvendinti skubos tvarka.

57. Laikino apnakvindinimo paslaugas teikia Juodšilių socialinių paslaugų centras:

57.1. poreikis laikino apnakvindinimo paslaugai nenustatomas, jei laikino apnakvindinimo paslaugas teikiančios įstaigos vadovas, įvertinęs asmens (šeimos) ekstremalią situaciją, kai, nesuteikus pagalbos, kyla didelis pavojus asmens (šeimos) sveikatai ir gyvybei, priima sprendimą teikti asmeniui laikino apgyvendinimo paslaugas. Tuo atveju sprendimas skirti šią paslaugą įforminamas paslaugą suteikusios socialinių paslaugų įstaigos vadovo įsakymu ir šis įsakymas pateikiamas Socialinės rūpybos skyriui;

57.2. duomenis apie suteiktą laikino apnakvindinimo paslaugą informacinėje sistemoje SPIS registruoja Socialinės rūpybos skyriaus atsakingas darbuotojas.

58. Esant poreikiui, kartu su laikino apnakvindinimo paslauga gali būti teikiama intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslauga.

59. Laikino apnakvindinimo paslaugos teikimo trukmė – iki 7 parų.

60. Socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo asmens namuose paslaugų poreikį senyvo amžiaus ir suaugusiems asmenims, neturintiems nepilnamečių vaikų, užpildę socialinių paslaugų poreikio vertinimo formas, nustato, skiria ir duomenis apie paslaugų skyrimą informacinėje sistemoje SPIS registruoja Socialinės rūpybos skyriaus atsakingas darbuotojas.

61. Pagalbos į namus paslaugas teikia Nemenčinės socialinių paslaugų centras.

62. Pagalbos į namus paslaugų poreikis nustatomas, paslaugos skiriamos, sustabdomos ir nutraukiamos, registruojamos informacinėje sistemoje SPIS vadovaujantis Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2018 m. spalio 26 d. sprendimu Nr. T3-341 patvirtinta tvarka (su visais pakeitimais ir papildymais).

 

VII SKYRIUS

SOCIALINĖS GLOBOS PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMAS BEI ŠIŲ PASLAUGŲ SKYRIMAS SUAUGUSIEMS ASMENIMS SU NEGALIA IR SENYVO AMŽIAUS ASMENIMS

 

63. Socialinė globa – tai visuma paslaugų, kuriomis asmeniui teikiama kompleksinė, nuolatinės specialistų priežiūros reikalaujanti pagalba. Asmens socialinės globos poreikis nustatomas pagal asmens socialinio ir fizinio savarankiškumo vertinimo kriterijus, remiantis Metodikos nuostatomis.

64. Nustatęs asmens nesavarankiškumo lygį ir įvertinęs kitą Metodikos priede esančią informaciją, turinčią įtakos asmens socialinių paslaugų poreikiui, socialinis darbuotojas parašo išvadą dėl asmeniui siūlomų socialinių paslaugų, atsižvelgdamas į Metodikos 5 punkte pateiktas rekomendacijas. Socialinio darbuotojo išvadoje (socialinės globos poreikio vertinimo formos 6.1 papunktyje) turi būti pateikta informacija apie asmeniui teiktas socialines paslaugas, galimas alternatyvias ir siūlomas teikti socialines paslaugas, nurodomi motyvuoti paaiškinimai dėl alternatyvių ir siūlomų teikti (nesiūlomų alternatyvių) socialinių paslaugų, nurodoma siūloma teikti paslauga ir jos teikėjas.

65. Asmens pasirinktos socialinės globos įstaigos tipas turi atitikti išrašo iš medicininių dokumentų (forma Nr. 027/a) gydytojo išvadą.

66. Socialinis darbuotojas socialinės globos poreikio vertinimo formą su išvada dėl siūlomų socialinių paslaugų skyrimo, asmens Prašymą bei Tvarkos 2 priede „Asmens bylos dokumentai“ 1, 2, 3, 4 ir 5 punktuose nurodytus dokumentus  pateikia Socialinės rūpybos skyriui.

67. Socialinės rūpybos skyriaus atsakingas specialistas įvertina pateiktus socialinės globos paslaugoms gauti dokumentus: socialinių paslaugų poreikį, socialinės globos poreikio vertinimo išvadas, pažymas apie asmens sveikatos būklę bei socialinę situaciją, atlieka asmens finansinių galimybių mokėti už socialinę globą vertinimą, dokumentus teikia nagrinėti Komisijai.

68. Komisija siūlymą dėl socialinės globos paslaugų skyrimo priima vadovaudamasi Tvarkos 48.1., 48.2., 48.3., 52.2. ir 52.3. papunkčiuose nustatyta tvarka ir terminais.

69. Komisijos siūlymu sprendimą dėl socialinės globos paslaugų asmeniui skyrimo priima Socialinės rūpybos skyriaus vedėjas. Komisijos posėdžio protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas ir nariai.

70. Socialinės rūpybos skyriaus atsakingas specialistas apie priimtą sprendimą skirti (neskirti) socialinės globos paslaugas asmenį informuoja raštu per 3 darbo dienas nuo komisijos posėdžio dienos, duomenis įrašo informacinėje sistemoje SPIS.

71. Komisijai nusprendus neskirti socialinių paslaugų, asmens Prašymas ir kiti dokumentai saugomi Socialinės rūpybos skyriuje.

72. Komisijai priėmus sprendimą skirti ilgalaikės  socialinės globos paslaugas, asmeniui išduodamas Siuntimas į socialinės globos namus, kurių steigėja yra Vilniaus rajono savivaldybės taryba.

73. Priėmus sprendimą skirti asmeniui ilgalaikę socialinę globą įstaigoje, kurios savininkė ar dalininkė yra Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Socialinės rūpybos skyrius sprendimo kopiją, pasirašytą asmens, jo globėjo arba jį atstovaujančio asmens pagal įgaliojimą bei kitus reikalingus dokumentus per 3 darbo dienas išsiunčia Neįgaliųjų reikalų departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos. Sprendimo kopija išsiunčiama ir pareiškėjui. Sprendimo originalas įsegamas į asmens bylą.

74. Socialinės globos finansavimas iš Savivaldybės biudžeto lėšų neskiriamas tiems asmenims, kurie yra pasirašę išlaikymo iki gyvos galvos sutartį.

75. Jei asmens už paslaugas mokama dalis sudaro mažiau nei 1/2 socialinės globos kainos, globos įstaigą parinkti gali Socialinės globos skyrimo komisija, vadovaudamasi ekonomiškumo principu.

76. Dienos globos paslaugos asmens namuose neteikiamos, kai šioms paslaugoms teikti nesudarytos sąlygos (asmuo ar jo šeimos nariai priskirtini socialinės rizikos asmenų grupei, asmens namuose nuolat girtaujama, smurtaujama ir iškyla grėsmė paslaugų teikėjų saugumui, namuose antisanitarinės sąlygos ir pan.).

77. Dėl ilgalaikės socialinės globos paslaugų teikimo senyvo amžiaus ir suaugę neįgalieji gali kreiptis, jei jiems yra nustatytas specialusis nuolatinės slaugos ar nuolatinės priežiūros poreikis.

78. Kreipdamiesi dėl socialinės globos paslaugų asmenys socialiniam darbuotojui pateikia Prašymą ir šiuos dokumentus:

78.1. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (pasą, asmens tapatybės kortelę, leidimą gyventi Lietuvoje (ne ES valstybių narių piliečiams);

78.2. pensijos gavėjo arba neįgaliojo pažymėjimą;

78.3. darbingumo lygio nustatymo pažymą;

78.4. sveikatos priežiūros įstaigos užpildytą medicinos dokumentų išrašą (forma Nr. 027/a). Kai yra prašoma skirti ilgalaikės socialinės globos paslaugas, medicinos dokumentų išraše yra būtina gydytojo išvada dėl globos namų tipo;

78.5. specialiojo nuolatinės slaugos poreikio nustatymo pažymos arba specialiojo nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikio nustatymo pažymą;

78.6. pažymą apie darbingų šeimos narių gautas pajamas už paskutinius 3 mėnesius, jeigu prašoma skirti dienos socialinę globą ir šeimoje yra darbingo amžiaus asmenų.

79. Jei socialinės globos įstaigoje, teikiančioje trumpalaikės socialinės globos paslaugas, laikinai nėra galimybės teikti trumpalaikės socialinės globos paslaugų, laukiančiųjų gauti šias paslaugas eilė nesudaroma. Asmeniui siūloma pasirinkti kitą socialinės globos įstaigą.

80. Jei ilgalaikės socialinės globos įstaigose ar dienos socialinės globos centruose laikinai nėra galimybės teikti dienos ar ilgalaikės socialinės globos paslaugų, asmuo yra įrašomas į laukiančiųjų gauti šias paslaugas eilę pagal asmens prašymo bei visų reikiamų dokumentų pateikimo datą.

81. Kai socialinės globos įstaigos ar dienos socialinės globos centrai turi laisvų vietų (atsiradus galimybei) ir Savivaldybė turi lėšų finansuoti socialinės globos paslaugas, Socialinės rūpybos skyrius informuoja asmenį apie tai ir išduoda 1 mėnesį galiojantį siuntimą lankyti dienos socialinės globos centrą arba apsigyventi socialinės globos namuose.

82. Asmuo (jo suaugusieji šeimos nariai, suaugę vaikai, giminaičiai ar kiti suinteresuoti asmenys), kuriam yra skirtos socialinės globos paslaugos, raštu nurodydamas svarbias priežastis, gali raštu prašyti Socialinės rūpybos skyriaus laikinai atidėti siuntimą į socialinės globos įstaigą. Siuntimo galiojimo laikas gali būti pratęstas ir paslaugų teikimas atidėtas tik dėl asmens ligos.

83. Priėmus sprendimą skirti socialinės globos paslaugas ir įstaigoje esant laisvai vietai, Socialinės rūpybos skyriaus atsakingas specialistas atlieka asmens einamojo mėnesio finansinių galimybių mokėti už socialinę globą vertinimą bei parengia socialinės globos išlaidų kompensavimo sutartį.

84. Nemenčinės socialinių paslaugų centras organizuoja vienišo asmens apgyvendinimą socialinės globos namuose.

85. Pasibaigus sprendime nurodytam socialinės globos paslaugų teikimo terminui, asmuo, turėdamas poreikį socialinėms paslaugoms:

85.1. pateikia Prašymą dėl paslaugų pratęsimo tai globos įstaigai, kurioje jis gauna paslaugas;

85.2. įstaigos vadovo įgalioti socialiniai darbuotojai atlieka asmens socialinių paslaugų poreikio vertinimą, aprašo asmens socialinių problemų sprendimo eigą per toje įstaigoje gyventą laiką ir šią informaciją, kartu su pažymomis apie asmens sveikatos būklę, teikia Socialinės rūpybos skyriui;

85.3. Socialinės rūpybos skyriaus atsakingas specialistas įvertina pateiktus socialinės globos paslaugoms pratęsti dokumentus ir teikia juos nagrinėti Komisijai;

85.4. Komisija siūlymą dėl socialinės globos paslaugų pratęsimo priima vadovaudamasi socialinės globos poreikio vertinimo išvadomis, pažymomis apie asmens sveikatos būklę bei socialinę situaciją;

85.5. Komisijos siūlymu sprendimą dėl socialinės globos paslaugų asmeniui pratęsimo priima Socialinės rūpybos skyriaus vedėjas Tvarkos nustatytais terminais.

85.6. Socialinės rūpybos skyriaus atsakingas specialistas apie priimtą sprendimą pratęsti socialinės globos paslaugas asmenį informuoja raštu per 3 darbo dienas nuo komisijos posėdžio dienos, duomenis įrašo informacinėje sistemoje SPIS.

85.7. Priėmus sprendimą pratęsti tos pačios rūšies socialinės globos paslaugas, paslaugos tęsiamos tomis pačiomis sąlygomis nuo sprendimo pratęsti paslaugas pasirašymo datos.

Punkto pakeitimai:

Nr. T3-340, 2022-11-25, paskelbta TAR 2022-11-30, i. k. 2022-24275

 

86. Savivaldybės, priėmusios sprendimą dėl socialinės globos paslaugų skyrimo ne Vilniaus rajono gyventojams, gali Socialinės rūpybos skyriaus prašyti išduoti siuntimą į Vilniaus rajono savivaldybės tarybos įsteigtas socialinės globos įstaigas:

86.1. Socialinės globos skyrimo komisija gali priimti sprendimą išduoti siuntimą tik esant šiose įstaigose laisvų vietų;

86.2. į laukiančiųjų eiles kitų savivaldybių gyventojai nėra įrašomi. 

87. Kai asmeniui (šeimai) socialinės paslaugos teikiamos įstaigoje, kurios savininkė yra Savivaldybė, socialinės globos teikimo ir mokėjimo už jas sutartį pasirašo paslaugas gaunantis asmuo (už paslaugas mokantis asmuo, jei toks yra) ir įstaigos, kurioje teikiamos paslaugos, vadovas.

88. Kai socialinės paslaugos teikiamos įstaigoje, kurios savininkė ar dalininkė nėra Savivaldybė, socialinės globos išlaidų kompensavimo sutartį pasirašo paslaugas gaunantis asmuo (už paslaugas mokantis asmuo, jei toks yra), įstaigos, kurioje teikiamos paslaugos, vadovas ir Savivaldybės administracijos direktorius.

89. Siuntimų į socialinės globos paslaugas teikiančią įstaigą ir sprendimų dėl socialinės globos skyrimo kopijos saugomos Socialinės rūpybos skyriuje, socialinės globos išlaidų kompensavimo sutarčių originalai saugomi Savivaldybės administracijos Bendrajame skyriuje, asmens bylos saugomos socialinių paslaugų įstaigose, kuriose asmenys gauna socialines paslaugas.

 

VIII SKYRIUS

SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ASMENIUI (ŠEIMAI) SUSTABDYMAS IR NUTRAUKIMAS

 

90. Dėl Socialinės rūpybos skyriaus priimtu sprendimu teikiamų socialinių paslaugų sustabdymo ir nutraukimo, socialinių paslaugų įstaigos vadovas, vadovaudamasis Tvarkos 53 punktu, kreipiasi į Socialinės rūpybos skyrių.

91. Socialinių paslaugų teikimas asmeniui (šeimai):

91.1. nutraukiamas:

91.1.1. asmeniui nesilaikant įstaigos vidaus tvarkos taisyklių ir esant surašytam pažeidimų aktui;

91.1.2. asmeniui nesilaikant sutartyje nustatyto mokėjimo už teikiamas socialines paslaugas reikalavimų;

91.1.3. atlikus socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir nustačius, kad nėra poreikio teikti paslaugą, kurią asmuo gauna;

91.1.4. asmeniui deklaravus gyvenamąją vietą kitoje savivaldybėje (išskyrus atvejus, kai asmuo gauna ilgalaikės socialinės globos paslaugas);

91.1.5. paties asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo prašymu;

91.1.6. sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui nutraukimo priima Socialinės rūpybos skyriaus vedėjas;

91.2. sustabdomas:

91.2.1. laikinai išvykus, paties asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo prašymu;

91.2.2. sprendimas dėl socialinių paslaugų asmeniui sustabdymo priimamas socialinių paslaugų įstaigos, kuri teikia paslaugas, vadovo įsakymu Tvarkos 53 punkte numatytomis sąlygomis ir terminais.

Punkto pakeitimai:

Nr. T3-340, 2022-11-25, paskelbta TAR 2022-11-30, i. k. 2022-24275

 

92. Paslaugų laukimo laikotarpiu Sprendimas dėl socialinių paslaugų skyrimo asmeniui (šeimai), kuris (kuri) yra įrašytas (įrašyta) į laukiančiųjų gauti socialines paslaugas eilę, deklaravusiam (deklaravusiai) gyvenamąją vietą kitoje savivaldybėje, pripažįstamas netekusiu galios, asmuo išbraukiamas iš laukiančiųjų gauti socialines paslaugas eilės.

Punkto pakeitimai:

Nr. T3-340, 2022-11-25, paskelbta TAR 2022-11-30, i. k. 2022-24275

 

93. Jei asmeniui, Socialinės rūpybos skyriaus sprendimu, gaunančiam socialines paslaugas socialinių paslaugų įstaigoje, nustatomas poreikis keisti socialinių paslaugų rūšį, socialinių paslaugų įstaigos vadovas dėl naujos socialinių paslaugų rūšies skyrimo kreipiasi į Socialinės rūpybos skyrių.

 

IX SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS) TEISĖS IR PAREIGOS

 

94. Asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių), jo globėjas, rūpintojas, pateikęs Prašymą dėl paslaugų gavimo arba gaunantis socialines paslaugas, turi teisę:

94.1. į informacijos ir dokumentų apie asmenį (šeimą) konfidencialumą;

94.2. būti supažindintam su asmens socialinių paslaugų poreikio vertinimo išvadomis ir asmens bylos dokumentais;

94.3. gauti informaciją apie Lietuvos Respublikos teritorijoje veikiančias socialinių paslaugų įstaigas, laisvas vietas jose, socialinių paslaugų kainas;

94.4. ginti savo teises įstatymų nustatyta tvarka.

95. Asmuo (šeima), gaunantis socialines paslaugas, turi šias pareigas:

95.1. teikti socialiniam darbuotojui teisingą ir išsamią informaciją, susijusią su asmens (šeimos) poreikio socialinėms paslaugoms ir finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimu;

95.2. pranešti sprendimą priėmusiai ir (ar) paslaugas teikiančiai įstaigai apie pokyčius, kurie yra susiję su paslaugų poreikio nustatymu ir finansinėmis galimybėmis mokėti už socialines paslaugas vertinimu;

95.3. laikytis sutarties dėl socialinių paslaugų gavimo ir mokėjimo už jas sąlygų;

95.4. vykdyti teisėtus socialinių paslaugų įstaigų darbuotojų nurodymus.

 

X SKYRIUS

INFORMACIJOS APIE ASMENĮ (ŠEIMĄ), GAUNANTĮ SOCIALINES PASLAUGAS, SAUGOJIMAS

 

96. Informacija apie asmenį (šeimą), socialinių paslaugų asmeniui skyrimą, socialinių paslaugų poreikio vertinimo nustatymą ir išvadas, asmeniui teikiamas socialines ir kitas paslaugas, asmens savijautą, sveikatos būklę, pasiektus rezultatus, paslaugų poreikių pokyčius ir pan., socialinių paslaugų teikimo laikotarpiu kaupiama ir saugoma asmens byloje, kuri randasi socialinių paslaugų įstaigoje.

97. Informacija apie asmeniui (šeimai) skirtas ir suteiktas socialines paslaugas kaupiama Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje.

 

XI SKYRIUS

SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

98. Socialinių darbuotojų išvadas dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Savivaldybės administracijos direktoriui.

99. Apskundus išvadas dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaroma komisija, kuri kartotinai nustato asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį.

100. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų, finansuojamų iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, poreikio nustatymo išvadas dėl socialinių paslaugų teikimo, sprendimus dėl šių socialinių paslaugų skyrimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Socialinių paslaugų priežiūros departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Departamentas).

101. Departamentas per 20 darbo dienų nuo skundo gavimo dienos skundą išnagrinėja.

102. Nustatęs pažeidimus dėl asmens socialinių paslaugų, finansuojamų iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, poreikio nustatymo ar jų skyrimo, Departamentas ne vėliau nei per 3 darbo dienas kreipiasi į Savivaldybės administracijos direktorių reikalaudamas pašalinti trūkumus. Kreipimesi nurodoma asmens vardas, pavardė, gimimo data ir nustatyti pažeidimai dėl asmens socialinių paslaugų poreikio nustatymo ar jų skyrimo.

103. Gavęs Departamento kreipimąsi dėl trūkumų, nurodytų Aprašo 102 punkte, pašalinimo, Savivaldybės administracijos direktorius paveda Socialinės rūpybos skyriui ne vėliau nei per 20 darbo dienų nuo kreipimosi gavimo dienos užtikrinti, kad nurodyti trūkumai būtų pašalinti.

104. Ginčai dėl Socialinės rūpybos skyriaus, Departamento ar Neįgaliųjų reikalų departamento prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos priimtų sprendimų (neveikimo) nagrinėjami Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

______________

 

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Vilniaus rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T3-340, 2022-11-25, paskelbta TAR 2022-11-30, i. k. 2022-24275

Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo, patvirtinto Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2021 m. vasario 26 d. sprendimu Nr. T3- 44, pakeitimo

 

 

part_4b41ff32f8c14163b1ad480abbad9d9d_end