Suvestinė redakcija nuo 2015-06-20
Įsakymas paskelbtas: TAR 2014-03-25, i. k. 2014-03496
LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 8 PRIORITETO „SOCIALINĖS ĮTRAUKTIES DIDINIMAS IR KOVA SU SKURDU“ ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS NR. 08.5.1-ESFA-V-406 „PARAMA NEĮGALIESIEMS SOCIALINĖSE ĮMONĖSE“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. 1 PATVIRTINIMO
2014 m. kovo 24 d. Nr. A1- 159
Vilnius
Pakeistas teisės akto pavadinimas:
Nr. A1-355, 2015-06-18, paskelbta TAR 2015-06-19, i. k. 2015-09754
Vadovaudamasi 2014–2020 metų iš Europos Sąjungos fondų lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2014–2020 metų iš Europos Sąjungos fondų lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios tvarkos aprašo patvirtinimo“, 3 punktu:
1. T v i r t i n u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo priemonės Nr. 08.5.1-ESFA-V-406 „Parama neįgaliesiems socialinėse įmonėse“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 1 (pridedama).
Punkto pakeitimai:
Nr. A1-355, 2015-06-18, paskelbta TAR 2015-06-19, i. k. 2015-09754
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro
2014 m. kovo 24 d. įsakymu Nr. A1-159
(Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro 2015 m.
birželio 18 d. įsakymo
Nr. A1-355 redakcija)
2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 8 PRIORITETO „SOCIALINĖS ĮTRAUKTIES DIDINIMAS IR KOVA SU SKURDU“ ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS NR. 08.5.1-ESFA-V-406 „PARAMA NEĮGALIESIEMS SOCIALINĖSE ĮMONĖSE“
PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS NR. 1
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo priemonės Nr. 08.5.1-ESFA-V-406 „Parama neįgaliesiems socialinėse įmonėse“ projektų finansavimo sąlygų aprašas Nr. 1 (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paraiškas finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamus projektus (toliau – paraiška) pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2014 m. rugsėjo 8 d. sprendimu Nr. C(2014) 6397, 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo priemonės Nr. 08.5.1-ESFA-V-406 „Parama neįgaliesiems socialinėse įmonėse“ (toliau – Priemonė) finansuojamas veiklas, taip pat institucijos, atliekančios paraiškų vertinimą, atranką ir iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų (toliau – projektas) įgyvendinimo priežiūrą.
2. Aprašas yra parengtas vadovaujantis:
2.1. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (OL 2014 L 187, p. 1) (toliau – Komisijos reglamentas);
2.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. liepos 7 d. nutarimu Nr. 852 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos socialinių įmonių įstatymą“;
2.4. Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programos įgyvendinimo tarpinstituciniu veiklos planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 204 „Dėl Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinio veiklos plano patvirtinimo“;
2.5. 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioritetų įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. vasario 24 d. įsakymu Nr. A1-90 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioritetų įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir Nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Priemonių įgyvendinimo planas);
2.6. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų taisyklės);
2.7. Valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. A1-135 „Dėl Valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Valstybės pagalbos teikimo tvarkos aprašas);
2.8. Rekomendacijomis dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, patvirtintomis 2014−2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programos valdymo komiteto, sudaryto Lietuvos Respublikos finansų ministro 2007 m. gruodžio 18 d. įsakymu Nr. 1K-376 „Dėl Žmogiškųjų išteklių veiksmų programos, Ekonomikos augimo veiksmų programos, Sanglaudos skatinimo veiksmų programos ir 2014−2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programos valdymo komitetų sudarymo“, 2014 m. liepos 4 d. posėdžio protokolu Nr. 34.
3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą“, ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“.
4. Priemonės įgyvendinimą administruoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija) ir Europos socialinio fondo agentūra (toliau – įgyvendinančioji institucija).
7. Pagal Aprašą projektui įgyvendinti numatoma skirti iki 21 408 711,77 Eur (dvidešimt vieno milijono keturių šimtų aštuonių tūkstančių septynių šimtų vienuolikos eurų 77 centų) Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų (Europos socialinio fondo) lėšų. Priimdama sprendimą dėl projekto finansavimo Ministerija turi teisę šiame punkte nurodytą sumą padidinti, neviršydama Priemonių įgyvendinimo plane nurodytos Priemonei skirtos lėšų sumos.
8. Priemonės tikslas – skatinti socialines įmones didinti neįgalių darbuotojų, praradusių profesinį ir bendrąjį darbingumą, negalinčių lygiomis sąlygomis konkuruoti darbo rinkoje, užimtumo lygį, išlaikyti jų darbo vietas, remti naujai įdarbintus neįgaliuosius, didinti jų socialinę integraciją ir mažinti socialinę atskirtį, taip pat su asistentais padėti neįgaliesiems atlikti darbo funkcijas.
9. Pagal Aprašą remiamos šios veiklos:
9.1. socialinėse įmonėse dirbančių neįgaliųjų įdarbinimo rėmimas, subsidijuojant darbo užmokesčio ir valstybinio socialinio draudimo įmokų dalį;
10. Pagal Apraše nurodytas remiamas veiklas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. kovo 27 d. įsakymu Nr. A1-170 „Dėl 2014–2020 m. iš Europos Sąjungos fondų lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų, skirtų įgyvendinti 2014–2020 m. Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programos projekto 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir parama kovai su skurdu“ 8.5.1 konkretų uždavinį „Paskatinti socialinį verslumą ir socialinę atsakomybę didinančių iniciatyvų atsiradimą“, sąrašo Nr. 1 patvirtinimo“ patvirtintas 2014–2020 metų iš Europos Sąjungos fondų lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų, skirtų įgyvendinti 2014–2020 m. Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programos projekto 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir parama kovai su skurdu“ 8.5.1 konkretų uždavinį „Paskatinti socialinį verslumą ir socialinę atsakomybę didinančių iniciatyvų atsiradimą“, sąrašas Nr. 1.
II SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR Partneriams
11. Pagal Aprašą projekto pareiškėjas yra Lietuvos darbo birža prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Lietuvos darbo birža). Projekto partneriai – teritorinės darbo biržos ir socialinės įmonės. Reikalavimas sudaryti sutartis su partneriais (Projektų taisyklių 163 punktas) Lietuvos darbo biržai netaikomas.
III SKYRIUS
REIKALAVIMAI PROJEKTAMS
PIRMASIS SKIRSNIS
BENDRIEJI REIKALAVIMAI PROJEKTAMS
12. Projektas turi atitikti Projektų taisyklių 66 punkte nustatytus bendruosius projektų reikalavimus.
13. Projektas turi atitikti šiuos specialiuosius projektų atrankos kriterijus:
13.1. projektas atitinka Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinio veiklos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 204 „Dėl Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinio veiklos plano patvirtinimo“, 3.4.1 priemonę;
14. Projektas turi atitikti Valstybės pagalbos teikimo tvarkos aprašo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. liepos 7 d. nutarimo Nr. 852 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos socialinių įmonių įstatymą“ nuostatas.
17. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti paraiškos pateikimo ir vertinimo metu, projekto vykdymo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų taisyklių nustatyta tvarka, bet ne vėliau kaip iki 2016 m. liepos 1 d.
19. Tinkama projekto tikslinė grupė yra neįgalieji, turintys sunkų, vidutinį ar lengvą neįgalumo lygį, ar asmenys, kuriems nustatytas neviršijantis 55 procentų darbingumo lygis arba didelių, vidutinių ar nedidelių specialiųjų poreikių lygis, dirbantys socialinėse įmonėse.
20. Projektas turi siekti visų stebėsenos rodiklių, nurodytų 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 1K-499 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“, ir paskelbtame ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt, ir pasiekti toliau nurodytas jų minimalias siektinas reikšmes:
20.1. „ESF subsidijas gavę socialinių įmonių darbuotojai, kurie išsilaikė darbo vietoje“ (rodiklio kodas – R.S.375) – 75 procentai neįgaliųjų;
22. Projekte negali būti numatyta apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant lyčių lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principus.
ANTRASIS SKIRSNIS
REIKALAVIMAI DĖL VALSTYBĖS PAGALBOS TEIKIMO
24. Pagal Aprašą valstybės pagalba yra teikiama. Valstybės pagalba teikiama vadovaujantis Komisijos reglamento 33 straipsniu, 34 straipsnio 1 dalimi, 2 dalies b punktu, 3 punktu bei Aprašo 2.2 ir 2.7 papunkčiuose nurodytų teisės aktų nuostatomis ir laikantis šių reikalavimų:
24.1. socialinei įmonei projekto vykdytojo išmokama subsidija apskaičiuojama procentais nuo kiekvienam socialinėje įmonėje dirbančiam neįgaliam darbuotojui tą mėnesį apskaičiuoto darbo užmokesčio, tačiau neviršijant dviejų tą mėnesį galiojančios Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintos minimaliosios mėnesinės algos dydžių, ir nuo šio darbo užmokesčio apskaičiuotos privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų sumos;
24.2. už kiekvieną sunkų neįgalumo lygį turintį neįgalų darbuotoją ar darbuotoją, kuriam nustatytas neviršijantis 25 procentų darbingumo lygis arba didelių specialiųjų poreikių lygis, skiriama kompensacija sudaro 75 procentus Aprašo 24.1 papunktyje nurodytos sumos;
24.3. už kiekvieną vidutinį neįgalumo lygį turintį neįgalų darbuotoją ar darbuotoją, kuriam nustatytas 30–40 procentų darbingumo lygis arba vidutinių specialiųjų poreikių lygis, skiriama kompensacija sudaro 70 procentų Aprašo 24.1 papunktyje nurodytos sumos;
24.4. už kiekvieną lengvą neįgalumo lygį turintį neįgalų darbuotoją ar darbuotoją, kuriam nustatytas 45–55 procentų darbingumo lygis arba nedidelių specialiųjų poreikių lygis, skiriama kompensacija sudaro 60 procentų Aprašo 24.1 papunktyje nurodytos sumos;
24.5. subsidija asistento (gestų kalbos vertėjo) išlaidoms (toliau – subsidija asistentui) kompensuoti yra teikiama vadovaujantis Komisijos reglamento 34 straipsnio 2 dalies b punkto, 3 dalies ir Socialinių įmonių įstatymo nuostatomis. Subsidija asistentui sudaro 40 procentų subsidijos skyrimo mėnesį galiojančio Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtinto minimaliojo valandinio atlygio dydžio už kiekvieną sunkų ar vidutinį neįgalumo lygį turintį neįgalų darbuotoją ar darbuotoją, kuriam nustatytas neviršijantis 25 procentų darbingumo lygis arba didelių ar vidutinių specialiųjų poreikių lygis, ir 20 procentų už kiekvieną darbuotoją, kuriam nustatytas 30–40 procentų darbingumo lygis, atsižvelgiant į darbuotojo faktiškai dirbtą laiką, kuriam atlikti buvo suteikta asistento (gestų kalbos vertėjo) pagalba.
25. Projekto vykdytojas privalo užtikrinti, kad socialinėms įmonėms teikiamas ES fondų lėšų finansavimas – subsidija dirbančių neįgalių darbuotojų ar iš dalies darbingų darbuotojų darbo užmokesčiui ir valstybinio socialinio draudimo įmokoms iš dalies kompensuoti – neviršytų Komisijos reglamento 33 straipsnio 5 dalyje ir Aprašo 24.1–24.4 papunkčiuose nurodyto valstybės pagalbos intensyvumo, o subsidija asistentui atitiktų Komisijos reglamento 34 straipsnio 2 dalies b punkto, 3 dalies nuostatas ir neviršytų Aprašo 24.5 papunktyje nurodyto valstybės pagalbos intensyvumo.
IV SKYRIUS
TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ IR FINANSAVIMO REIKALAVIMAI
26. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių VI skyriuje ir Lietuvos Respublikos finansų ministerijos parengtose Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, kurios paskelbtos ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt, nurodytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.
27. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro iki 75 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Socialinės įmonės privalo prisidėti prie projekto finansavimo ne mažiau nei 25 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų pagal Aprašo 9.1 papunktyje numatytą veiklą.
28. Pareiškėjas ir (arba) partneris (-iai) savo iniciatyva bei savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo didesne, nei reikalaujama, lėšų suma.
29. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš socialinių įmonių lėšų.
30. Pagal Aprašą tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra šios:
Išlaidų kategorijos Nr. |
Išlaidų kategorijos pavadinimas |
Reikalavimai ir paaiškinimai (nurodoma, ar tokios kategorijos išlaidos yra tinkamos arba netinkamos finansuoti, jei reikia, nurodomi papildomi reikalavimai, fiksuotųjų įkainių ar fiksuotųjų sumų dydžiai arba nuorodos į teisės aktus, kuriuose jie nustatyti, procentiniai apribojimai) |
1. |
Žemė |
Netinkama finansuoti |
2. |
Nekilnojamasis turtas |
Netinkama finansuoti |
3. |
Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai |
Netinkama finansuoti |
4. |
Įranga, įrenginiai ir kitas turtas |
Netinkama finansuoti |
5. |
Projekto vykdymas |
Tinkamomis finansuoti išlaidomis yra laikomos: – socialinėse įmonėse dirbančių neįgaliųjų darbo užmokestis (tačiau neviršijant dviejų tą mėnesį galiojančios Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintos minimaliosios mėnesinės algos dydžių, t. y. maksimalaus darbo užmokesčio dydžio, nuo kurio skaičiuojama subsidija, kaip nurodyta Aprašo 24.1 papunktyje) ir nuo jo apskaičiuotos privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokos. Finansavimo intensyvumas socialinėse įmonėse dirbančių neįgaliųjų darbo užmokesčiui ir nuo jo apskaičiuotoms privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokoms: – 75 procentai Aprašo 24.2 papunktyje nurodytai tikslinei grupei; – 70 procentų Aprašo 24.3 papunktyje nurodytai tikslinei grupei; – 60 procentų Aprašo 24.4 papunktyje nurodytai tikslinei grupei; – subsidija asistentui. Subsidijos asistentui neįgaliųjų socialinėse įmonėse finansavimo intensyvumas (apskaičiuotas vadovaujantis Aprašo 24.5 papunkčiu) – 100 procentų |
6. |
Informavimas apie projektą |
Tinkamomis finansuoti išlaidomis yra laikomos: – privalomų viešinimo priemonių, nurodytų Projektų taisyklių 450.1, 450.2, 450.6 papunkčiuose, išlaidos; – kitų informavimo apie projektą priemonių išlaidos: – straipsnių, informacinių plakatų ir lankstinukų išlaidos. Viešinimo išlaidos neturi sudaryti daugiau kaip 868,86 Eur (aštuonis šimtus šešiasdešimt aštuonis eurus 86 centus). Finansavimo intensyvumas – iki 100 proc. |
7. |
Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą |
Finansavimo intensyvumas – iki 100 proc. Projektui taikoma fiksuotoji projekto išlaidų norma netiesioginėms išlaidoms skaičiuojama vadovaujantis Fiksuotosios normos taikymo netiesioginėms projekto išlaidoms apmokėti tvarkos aprašu (Projektų taisyklių 10 priedas) |
Paraiškos formos projekto biudžeto lentelė pildoma vadovaujantis Biudžeto pildymo instrukcija, pateikta Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, skelbiama adresu http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/2014-2020-m-rekomendacijos-del-projektu-islaidu-atitikties-europos-sajungos-strukturiniu-fondu-reikalavimams.
V SKYRIUS
PARAIŠKŲ RENGIMAS, PAREIŠKĖJŲ INFORMAVIMAS, KONSULTAVIMAS, PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR VERTINIMAS
32. Lietuvos darbo birža pateikia Ministerijai projektinį pasiūlymą dėl valstybės projekto įgyvendinimo (toliau – projektinis pasiūlymas) pagal formą, nustatytą Valstybės projektų planavimo laikinosios tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kanclerio 2014 m. sausio 22 d. potvarkiu Nr. A3-11 „Dėl Valstybės projektų planavimo laikinosios tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir skelbiamą ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt. Projektinis pasiūlymas turi būti pateiktas iki Ministerijos kvietime teikti projektinį pasiūlymą nustatytos datos.
33. Ministerija, įvertinusi projektinį pasiūlymą, priima sprendimą dėl valstybės projektų sąrašo sudarymo. Į valstybės projektų sąrašą gali būti įtraukti tik Projektų taisyklių 37 punkte nustatytus reikalavimus atitinkantys projektai. Pareiškėjai, kurių projektai įtraukti į valstybės projektų sąrašą, įgyja teisę teikti paraišką.
34. Siekdamas gauti finansavimą pareiškėjas turi užpildyti paraišką, kurios forma nustatyta Projektų taisyklių 3 priede ir skelbiama ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt.
35. Pareiškėjas pildo paraiškos formą ir teikia ją raštu (kartu pateikdamas į elektroninę laikmeną įrašytą paraišką) įgyvendinančiajai institucijai.
36. Kartu su paraiška pareiškėjas turi pateikti šiuos priedus:
36.2. klausimyną apie pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumą finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų, paskelbtą ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt;
36.3. informaciją apie pareiškėjui ir partneriams per trejus metus suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis pagalbą);
37. Jei priedai teikiami ne kartu su paraiška, jie turi būti pateikti iki paraiškai teikti nustatyto termino paskutinės dienos. Paraiškos pateikimo data nustatoma pagal paskutinio pateikto priedo pateikimo datą.
39. Pareiškėjas informuojamas ir konsultuojamas Projektų taisyklių 24–27 punktuose nustatyta tvarka. Informacija apie konkrečius įgyvendinančiosios institucijos konsultuojančius asmenis ir jų kontaktus nurodoma įgyvendinančiosios institucijos pareiškėjui siunčiamame kvietime teikti paraišką.
40. Įgyvendinančioji institucija atlieka projekto tinkamumo finansuoti vertinimą Projektų taisyklių III skyriaus 14 ir 15 skirsniuose nustatyta tvarka pagal Aprašo priede „Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelė“ nustatytus reikalavimus.
41. Paraiškos vertinimo metu įgyvendinančioji institucija gali paprašyti pareiškėjo pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus. Pareiškėjas privalo pateikti šią informaciją ir (arba) dokumentus per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą.
42. Paraiška atmetama neprašius pareiškėjo pateikti papildomų duomenų ar dokumentų, papildyti ar patikslinti paraiškoje pateiktos informacijos, jei ji neatitinka bent vieno Aprašo priede nustatyto bendrojo reikalavimo.
44. Dėl objektyvių priežasčių negalint paraiškos įvertinti per nustatytą terminą (kai paraiškos vertinimo metu reikia kreiptis į kitas institucijas, atliekama patikra projekto įgyvendinimo ir (ar) administravimo vietoje, taip pat kai buvo gauta paraiška, kurios prašomų lėšų suma didesnė, nei kvietimui teikti paraiškas skirta lėšų suma), vertinimo terminas gali būti pratęstas įgyvendinančiosios institucijos sprendimu. Apie naują paraiškos vertinimo terminą įgyvendinančioji institucija informuoja pareiškėją raštu.
45. Paraiška gali būti atmetama Apraše ir Projektų taisyklių 118, 121, 122, 133, 136, 138 punktuose nurodytais pagrindais, Projektų taisyklių 123–124 punktuose nustatyta tvarka. Apie paraiškos atmetimą pareiškėjas informuojamas raštu per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl paraiškos atmetimo priėmimo dienos nurodant sprendimo priežastis.
46. Pareiškėjas sprendimą dėl paraiškos atmetimo gali apskųsti Projektų taisyklių 493–494 punktuose nustatyta tvarka ne vėliau kaip per 14 dienų nuo tos dienos, kurią pareiškėjas sužinojo ar turėjo sužinoti apie skundžiamą įgyvendinančiosios institucijos sprendimą.
47. Sprendimą dėl projekto finansavimo priima Ministerija, vadovaudamasi Projektų taisyklių 153–160 punktuose nurodytais reikalavimais.
48. Ministerijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, įgyvendinančioji institucija per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo gavimo dienos per Iš Europos Sąjungos fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų duomenų mainų svetainę (toliau – DMS) arba raštu (jei atitinkamos DMS funkcinės galimybės nėra įdiegtos) pateikia šį sprendimą pareiškėjui.
49. Pagal Aprašą finansuojamam projektui įgyvendinti bus sudaroma trišalė sutartis tarp Ministerijos, įgyvendinančiosios institucijos ir pareiškėjo.
50. Įgyvendinančioji institucija Projektų taisyklių IV skyriaus 18 skirsnyje nustatyta tvarka pagal Projektų taisyklių 4 priede nustatytą formą parengia ir pateikia pareiškėjui projekto sutarties projektą ir nurodo pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą, kuris turi būti ne trumpesnis nei 14 dienų. Pareiškėjui per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius sutarties, pasiūlymas pasirašyti sutartį netenka galios. Pareiškėjas dėl objektyvių priežasčių, nepriklausančių nuo pareiškėjo, turi teisę kreiptis į įgyvendinančiąją instituciją su prašymu pakeisti sutarties pasirašymo terminą. Įgyvendinančioji institucija, įvertinusi prašymo priežastis ir jei šis prašymas neprieštarauja Aprašui, turi teisę pakeisti projekto sutarties pasirašymo terminą ir apie savo sprendimą privalo informuoti pareiškėją ne vėliau kaip per 7 dienas nuo prašymo gavimo dienos.
VI SKYRIUS
PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO REIKALAVIMAI
52. Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, Apraše ir Projektų taisyklėse nustatytus reikalavimus.
53. Projekto įgyvendinimo priežiūrai sudaromas Projektų priežiūros komitetas, kurio sudėtį ir darbo tvarką tvirtina Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministras.
54. Projekto įgyvendinimo metu projekto vykdytojas teikia įgyvendinančiajai institucijai informaciją apie projekto dalyvius, pradėjusius dalyvauti projekto veiklose iki mokėjimo prašymo ataskaitinio laikotarpio pabaigos, užpildydami ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt paskelbtą dalyvio apklausos anketos formą.
VII SKYRIUS
APRAŠO KEITIMO TVARKA
55. Aprašas keičiamas vadovaujantis Projektų taisyklių III skyriaus 11 skirsnyje nustatytais reikalavimais.
2014–2020 metų Europos Sąjungos
fondų investicijų veiksmų programos
8 prioriteto „Socialinės įtraukties
didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo
priemonės Nr. 08.5.1-ESFA-V-406 „Parama
neįgaliesiems socialinėse įmonėse“ projektų
finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1
priedas
PROJEKTO TINKAMUMO FINANSUOTI VERTINIMO LENTELĖ
______________________
(data)
(Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu ši lentelė pildoma kiekvienam projektui individualiai)
Paraiškos kodas |
(įrašomas paraiškos kodas) |
Pareiškėjo pavadinimas |
(įrašomas pareiškėjo pavadinimas) |
Projekto pavadinimas |
(įrašomas projekto pavadinimas) |
Projektą planuojama įgyvendinti:
⬜ su partneriu (-iais) ⬜ be partnerio (-ių) |
|
⬜ PIRMINĖ ⬜ PATIKSLINTA
(Žymima „Patikslinta“ tais atvejais, kai ši lentelė tikslinama po to, kai paraiška grąžinama pakartotiniam vertinimui) |
Bendrasis projekto reikalavimas / specialusis projektų atrankos kriterijus (toliau – specialusis kriterijus), jo vertinimo aspektai ir paaiškinimai |
Bendrojo projekto reikalavimo / specialiojo kriterijaus detalizavimas (jei taikoma)
|
Bendrojo projekto reikalavimo / specialiojo kriterijaus vertinimas |
|
Taip / Ne / Netaikoma / Taip su išlyga |
Komentarai |
||
|
|
|
(Šiame stulpelyje pagrindžiamas kiekvieno bendrojo projekto reikalavimo / specialiojo kriterijaus ir jų vertinimo aspekto įvertinimas; jei bendrąjį projekto reikalavimą, specialųjį atrankos kriterijų ar jų vertinimo aspektą vertina ne įgyvendinančioji institucija, tai taip pat pažymima šiame stulpelyje) |
1. Planuojamu finansuoti projektu prisidedama prie bent vieno veiksmų programos prioriteto konkretaus uždavinio įgyvendinimo, rezultato pasiekimo ir įgyvendinama bent viena pagal projektų finansavimo sąlygų aprašą (toliau – Aprašas) numatoma finansuoti veikla |
|||
1.1. Projekto tikslai ir uždaviniai atitinka bent vieną 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2014 m. rugsėjo 8 d. sprendimu Nr. C(2014) 6397 (toliau – veiksmų programa), prioriteto konkretų uždavinį ir siekiamą rezultatą (Atitiktį šiam vertinimo aspektui vertina Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau − ministerija) |
Projekto tikslai ir uždaviniai turi atitikti veiksmų programos 8 prioriteto 8.5.1 konkretų uždavinį „Paskatinti socialinį verslumą ir socialinę atsakomybę didinančių iniciatyvų atsiradimą“ ir siekiamą rezultatą
|
(Įgyvendinančioji institucija, pildydama projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę, nurodo ministerijos atlikto projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo (toliau – projektinis pasiūlymas) vertinimo išvadą ir skiltyje „Komentarai“ nurodo šios išvados pavadinimą ir datą) |
|
1.2. Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos atitinka bent vieną iš Apraše nurodytų veiklų |
Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos turi atitikti bent vieną iš veiklų, nurodytų Aprašo 9 punkte |
|
|
1.3. Projektas atitinka kitus su projekto veiklomis susijusius Apraše nustatytus reikalavimus |
Netaikoma |
|
|
2. Projektas atitinka strateginio planavimo dokumentų nuostatas |
|||
2.1. Projektas atitinka strateginio planavimo dokumentų nuostatas (Atitiktį šiam reikalavimui vertina ministerija) |
Projektas turi atitikti nacionalinių strateginio planavimo dokumentų, nurodytų Aprašo 2.2, 2.4 ir 2.7 papunkčiuose, nuostatas |
(Įgyvendinančioji institucija, pildydama projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę, nurodo ministerijos atlikto projektinio pasiūlymo vertinimo išvadą ir skiltyje „Komentarai“ nurodo šios išvados pavadinimą ir datą) |
|
2.2. Projektu prisidedama bent prie vieno Europos Sąjungos Baltijos jūros regiono strategijos (toliau – ES BJRS) tikslo įgyvendinimo pagal bent vieną ES BJRS veiksmų plane numatytą prioritetinę sritį ar horizontalųjį veiksmą arba bus įgyvendinama dalis ES BJRS veiksmų plane numatytų prioritetinių projektų |
Netaikoma |
|
|
3. Projektu siekiama aiškių ir realių kiekybinių uždavinių |
|||
3.1. Projektu prisidedama bent prie vieno Apraše nustatyto veiksmų programos ir (arba) ministerijos priemonių įgyvendinimo plane nurodyto nacionalinio produkto ir (arba) rezultato rodiklio pasiekimo |
Projektas turi siekti visų stebėsenos rodiklių ir minimalių jų siektinų reikšmių, nurodytų Aprašo 20 punkte |
|
|
3.2. Išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika, t. y. projekto rezultatai yra projekto veiklų padarinys, projekto veiklos sudaro prielaidas įgyvendinti projekto uždavinius, o pastarieji – pasiekti nustatytą projekto tikslą |
|
|
|
3.3. Projekto uždaviniai yra specifiniai (parodo projekto esmę ir charakteristikas), išmatuojami (kiekybiškai išreikšti ir matuojami) ir įvykdomi, aiški veiklų pradžios ir pabaigos data |
|
|
|
4. Projektas atitinka horizontaliuosius (darnaus vystymosi bei moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo) principus, projekto įgyvendinimas yra suderinamas su Europos Sąjungos konkurencijos politikos nuostatomis |
|||
4.1. Projekte nėra numatyta veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant darnaus vystymosi principą: |
|
|
|
4.1.1. aplinkosaugos srityje (aplinkos kokybė ir gamtos ištekliai, kraštovaizdžio ir biologinės įvairovės apsauga, klimato kaita, aplinkos apsauga ir kt.) |
Netaikoma |
|
|
4.1.2. socialinėje srityje (užimtumas, skurdas ir socialinė atskirtis, visuomenės sveikata, švietimas ir mokslas, kultūros savitumo išsaugojimas, tausojantis vartojimas) |
|
|
|
4.1.3. ekonomikos srityje (darnus pagrindinių ūkio šakų ir regionų vystymas) |
|
|
|
4.1.4. teritorijų vystymo srityje (aplinkosaugos, socialinių ir ekonominių skirtumų mažinimas) |
|
|
|
4.1.5. informacinės ir žinių visuomenės srityje |
Netaikoma |
|
|
4.2. Pasiūlyti konkretūs veiksmai (iniciatyvus požiūris), kurie rodo, kad projektas skatina darnaus vystymosi principo įgyvendinimą |
Netaikoma |
|
|
4.3. Projekte nėra numatoma apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principus |
|
|
|
4.4. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie rodo, kad projektu prisidedama prie moterų ir vyrų lygybės principo įgyvendinimo ir (arba) skatinamas nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principo įgyvendinimas |
Netaikoma |
|
|
4.5. Projektas suderinamas su Europos Sąjungos konkurencijos politikos nuostatomis: |
|
|
|
4.5.1. teikiamas finansavimas neviršija nustatytų de minimis pagalbos ribų ir atitinka reikalavimus, taikomus de minimis pagalbai, arba |
Netaikoma |
|
|
4.5.2. projektas finansuojamas pagal suderintą valstybės pagalbos schemą ar Europos Komisijos sprendimą arba pagal 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, laikantis ten nustatytų reikalavimų, arba |
|
|
|
4.5.3. projekto finansavimas nereiškia neteisėtos valstybės pagalbos ar de minimis pagalbos suteikimo (Pildomas patikros lapas dėl valstybės pagalbos ir de minimis pagalbos buvimo ar nebuvimo) |
|
|
|
5. Pareiškėjas ir partneris (-iai) organizaciniu požiūriu yra pajėgūs tinkamai ir laiku įgyvendinti teikiamą projektą ir atitinka jam (jiems) keliamus reikalavimus |
|||
5.1. Pareiškėjas ir partneris (-iai) yra juridiniai asmenys |
|
|
|
5.2. Pareiškėjas ir partneris (-iai) atitinka tinkamų pareiškėjų sąrašą, nustatytą Apraše |
Tinkamų pareiškėjų ir partnerių sąrašas yra nurodytas Aprašo 11 punkte |
|
|
5.3. Pareiškėjas ir partneris (-iai) turi teisinį pagrindą užsiimti ta veikla (atlikti funkcijas), kuriai pradėti ir (arba) vykdyti, ir (arba) plėtoti skirtas projektas |
Netaikoma |
|
|
5.4. Pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra apribojimų gauti finansavimą: |
|
|
|
5.4.1. pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra iškelta byla dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės komercinės veiklos arba jis (jie) nėra likviduojamas (-i), nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka (ši nuostata netaikoma biudžetinėms įstaigoms) |
|
|
|
5.4.2. paraiškos vertinimo metu pareiškėjas ir partneris (-iai) yra įvykdęs (-ę) su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusius įsipareigojimus pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus arba pagal kitos valstybės teisės aktus, jei pareiškėjas ir partneris (-iai) yra užsienyje registruotas (-i) juridinis asmuo (asmenys) (ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų, ir (arba) valstybės pinigų fondų, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai) |
|
|
|
5.4.3. paraiškos vertinimo metu pareiškėjo ir partnerio (-ių) vadovas, ūkinės bendrijos tikrasis narys (-iai) ar mažosios bendrijos atstovas (-ai), turintis (-ys) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar buhalteris (-iai), ar kitas (-i) asmuo (asmenys), turintis (-ys) teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl pareiškėjo ir partnerio (-ių) per pastaruosius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis pagal veiklas, nustatytas Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“, 3 priedo „Apribojimų skirti Europos Sąjungos finansinę paramą, 2004–2009 metų Europos ekonominės erdvės ir (ar) Norvegijos finansinių mechanizmų, 2009–2014 metų Europos ekonominės erdvės ir (ar) Norvegijos finansinių mechanizmų, 2007–2012 metų Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos finansinę paramą aprašas“ 2 punkte (jei pareiškėjo arba partnerio (-ių) veikla yra finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, ir (arba) valstybės pinigų fondų, ši nuostata nėra taikoma) |
|
|
|
5.4.4. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams), jei jis (jie) yra įmonė (-ės), perkėlusi (-ios) gamybinę veiklą valstybėje narėje arba į kitą valstybę narę, nėra taikoma arba nebuvo taikoma išieškojimo procedūra (ši nuostata nėra taikoma viešiesiems juridiniams asmenims) |
|
|
|
5.4.5. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra taikomas apribojimas (iki 5 metų) neskirti Europos Sąjungos finansinės paramos dėl trečiųjų šalių piliečių nelegalaus įdarbinimo (ši nuostata nėra taikoma viešiesiems juridiniams asmenims) |
|
|
|
5.4.6. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra taikomas apribojimas gauti finansavimą dėl to, kad per sprendime dėl lėšų grąžinimo nustatytą terminą lėšos nebuvo grąžintos arba grąžinta tik dalis lėšų (šis apribojimas netaikomas įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, ir (arba) valstybės pinigų fondų, įstaigoms, kurių veiklai finansuoti yra skiriama 2007–2013 metų Europos Sąjungos fondų ar 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų techninė parama, Europos investicijų fondui ir Europos investicijų bankui) |
|
|
|
5.4.7. paraiškos vertinimo metu pareiškėjas ir partneris (-iai) Juridinių asmenų registrui yra pateikę metinių finansinių ataskaitų rinkinius, taip pat metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius, kaip nustatyta Juridinių asmenų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 „Dėl Juridinių asmenų registro įsteigimo ir Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“ (ši nuostata taikoma tik tais atvejais, kai finansines ataskaitas būtina rengti pagal įstatymus, taikomus juridiniam asmeniui, užsienio juridiniam asmeniui ar kitai organizacijai arba jų filialui) |
|
|
|
5.5. Pareiškėjas ir partneris (-iai) turi (gali užtikrinti) pakankamus administravimo gebėjimus vykdyti projektą |
|
|
|
5.6. Projekto parengtumas atitinka Apraše nustatytus reikalavimus (Šį vertinimo aspektą vertina įgyvendinančioji institucija) |
Netaikoma |
|
|
5.7. Partnerystė projekte yra pagrįsta ir teikia naudą |
|
|
|
6. Projektas turi apibrėžtus, aiškius ir užtikrintus projekto išlaidų finansavimo šaltinius |
|||
6.1. Pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) įnašas atitinka Apraše nustatytus reikalavimus ir yra užtikrintas jo finansavimas |
|
|
|
6.2. Užtikrintas netinkamų finansuoti su projektu susijusių išlaidų padengimas |
|
|
|
6.3. Užtikrintas finansinis projekto (veiklų) rezultatų tęstinumas |
|
|
|
7. Užtikrintas efektyvus projektui įgyvendinti reikalingų lėšų panaudojimas |
|||
7.1. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų ir naudos analizės rezultatais |
Netaikoma |
|
|
7.1.1. projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojamos pajamų, sąnaudų, finansavimo šaltinių, sukuriamos naudos ir kitos prielaidos yra pagrįstos |
Netaikoma |
|
|
7.1.2. projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojamas vienodas pagrįstos trukmės analizės laikotarpis |
Netaikoma |
|
|
7.1.3. projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojama vienoda pagrįsto dydžio diskonto norma |
Netaikoma |
|
|
7.1.4. optimali projekto įgyvendinimo alternatyva pasirinkta pagal projekto įgyvendinimo alternatyvų finansinių ir (arba) ekonominių rodiklių (grynosios dabartinės vertės, vidinės grąžos normos, naudos ir sąnaudų santykio) reikšmes |
Netaikoma |
|
|
7.1.5. pasirinktai projekto įgyvendinimo alternatyvai realizuoti nėra žinomų teisinių, techninių ir socialinių apribojimų |
Netaikoma |
|
|
7.2. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų efektyvumo rodikliu |
Netaikoma |
|
|
7.3. Įvertintos pagrindinės projekto rizikos ir suplanuotos rizikų valdymo priemonės bei joms įgyvendinti reikalingi ištekliai |
|
|
|
7.4. Numatytos projekto veiklos atitinka tinkamoms finansuoti veikloms ir jų apimtims nustatytus reikalavimus. Išlaidos atitinka nustatytus reikalavimus ir yra būtinos projektams įgyvendinti. Veiklos ir išlaidos suplanuotos efektyviai ir pagrįstai, įvertinus ir iki paraiškos pateikimo pradėtas ar įvykdytas viešųjų pirkimų procedūras. Vertinant pareiškėjo ir partnerio (-ių) įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus toms pačioms veikloms ir išlaidoms finansavimas nėra skiriamas pakartotinai |
|
|
|
7.5. Pareiškėjas gali įgyvendinti projekto tikslus, veiklas, uždavinius ir pasiekti rezultatus per projekto įgyvendinimo laikotarpį; projekto įgyvendinimo trukmė, vieta atitinka Apraše nustatytus reikalavimus |
Projekto įgyvendinimo trukmė ir vieta turi atitikti Aprašo 16–18 punktuose nustatytus reikalavimus |
|
|
7.6. Projektas atitinka kryžminio finansavimo reikalavimus |
Netaikoma |
|
|
7.7. Teisingai pritaikyta fiksuotoji projekto išlaidų norma, fiksuotieji projekto išlaidų vieneto įkainiai, fiksuotosios projekto išlaidų sumos ir (ar) apdovanojimai |
Projektui taikoma fiksuotoji projekto išlaidų norma turi atitikti reikalavimus, nustatytus Aprašo 30 punkte |
|
|
7.8. Paraiškoje teisingai nurodyta projekto kategorija, iš projekto planuojamos gauti pajamos (taip pat ir grynosios pajamos) teisingai apskaičiuotos ir teisingai nustatytas projektui reikiamo finansavimo dydis, atsižvelgiant į tai, ar įgyvendinant projektą: – negaunama pajamų; – gaunama pajamų ir jos yra įvertintos iš anksto; – gaunama pajamų, bet jų iš anksto neįmanoma apskaičiuoti |
|
|
|
8. Projekto veiklos vykdomos tinkamoje veiksmų programos įgyvendinimo teritorijoje |
|||
8.1. Projekto veiklos vykdomos Lietuvos Respublikoje arba ne Lietuvos Respublikoje, bet jas vykdant sukurti produktai, gauti rezultatai ir nauda (ar jų dalis, proporcinga Lietuvos Respublikos finansiniam įnašui) atitenka Lietuvos Respublikai ir projektas atitinka bent vieną iš šių sąlygų: a) iš Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo bendrai finansuojamo projekto veiklų, vykdomų ne Lietuvos Respublikoje, bet Europos Sąjungos teritorijoje, išlaidos neviršija procento, nustatyto Apraše, arba pagal Aprašą vykdomos reprezentacijai skirtos veiklos; b) iš Europos socialinio fondo bendrai finansuojamo projekto veiklos vykdomos: – Europos Sąjungos teritorijoje; – ne Europos Sąjungos teritorijoje, bet tokių veiklų išlaidos neviršija procento, nustatyto Apraše; c) vykdomos techninės paramos projektų veiklos |
Projekto veiklų vykdymo teritorija turi atitikti Aprašo 18 punkte nustatytus reikalavimus |
|
|
Galutinė projekto atitikties bendriesiems projektų reikalavimams ir specialiesiems kriterijams vertinimo išvada:
1) Ar paraiška atitinka projektinį pasiūlymą ir valstybės ar regiono projektų sąrašą?
⬜ Taip ⬜ Ne ⬜ Taip su išlyga
Komentarai: ____________________________________________________________________
(Jei, palyginti su projektiniu pasiūlymu, paraiškoje yra atlikta esminių pakeitimų (kaip jie apibrėžti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“, 122.2 papunktyje), žymima „Ne“ ir komentaro laukelyje nurodoma, kokie konkrečiai pakeitimai buvo atlikti.
Jei, palyginti su valstybės projektų sąrašu, paraiškoje yra atlikta esminių pakeitimų, t. y. kai keičiasi pareiškėjas, viršijama projektui numatomo skirti finansavimo lėšų suma, žymima „Ne“ ir komentaro laukelyje nurodoma, kokie konkrečiai pakeitimai buvo atlikti.
Jei, palyginti su projektiniu pasiūlymu ir (ar) valstybės projektų sąrašu, paraiškoje yra atlikta neesminių pakeitimų, žymima „Taip su išlyga“ ir komentaro laukelyje nurodoma, kokie konkrečiai pakeitimai buvo atlikti)
2) Paraiška įvertinta teigiamai pagal visus bendruosius projektų reikalavimus ir specialiuosius kriterijus:
⬜ Taip ⬜ Ne ⬜ Taip su išlyga
Komentarai: ____________________________________________________________________
3) Pareiškėjas nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti poveikio vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio paraiškų vertinimo arba atrankos proceso metu:
⬜ Taip, nebandė
⬜ Ne, bandė
Komentarai: ____________________________________________________________________
(Privaloma pildyti tik atsakius „Ne, bandė“, t. y. nurodomos faktinės aplinkybės)
Bendra projekto vertė[1], Eur |
Didžiausia galima projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu nustatyta projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma: |
Pajamos, mažinančios tinkamų deklaruoti Europos Komisijai išlaidų sumą, Eur |
Didžiausia Europos Komisijai tinkamų deklaruoti išlaidų suma, Eur |
||||
Iš viso, Eur |
Iš jų: |
||||||
Prašomos skirti lėšos – iki, Eur
|
Dalis nuo tinkamų finansuoti išlaidų, proc. |
Pareiškėjo ir partnerio (-ių) nuosavos lėšos, Eur |
Dalis nuo tinkamų finansuoti išlaidų, proc. |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
Pastabos:
(Šiame laukelyje pagal poreikį gali būti įrašomos papildomos sąlygos, kurias įgyvendinančioji institucija, atsižvelgdama į projekto rizikingumą, siūlo įtraukti į projekto sutartį) |
____________________________________ ______________________ ___________________________
(paraiškos vertinimą atlikusios institucijos atsakingo (parašas) (vardas ir pavardė*)
asmens pareigų pavadinimas)
* Jei pildoma popierinė versija
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas
Nr. A1-355, 2015-06-18, paskelbta TAR 2015-06-19, i. k. 2015-09754
Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. kovo 24 d. įsakymo Nr. A1-159 „Dėl 2014−2020 m. Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programos projekto 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ 8.5.1 konkretaus uždavinio „Paskatinti socialinį verslumą ir socialinę atsakomybę didinančių iniciatyvų atsiradimą“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1 patvirtinimo“ pakeitimo