Suvestinė redakcija nuo 2024-08-06

 

Potvarkis paskelbtas: TAR 2023-09-27, i. k. 2023-18798

 

 

KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS MERAS

 

POTVARKIS

 

DĖL ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO IR SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. rugsėjo 27 d. Nr. M-740

Kaunas

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 16 straipsnio 6 dalimi, 17 ir 35 straipsniais, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. liepos 17 d. įsakymo Nr. A1-463 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymo Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“ pakeitimo“ 2 punktu:

1. T v i r t i n u Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir socialinių paslaugų organizavimo Kauno miesto savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).

2. N u s t a t a u, kad šio potvarkio 1 punkte nurodyto aprašo nuostatos dėl socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir socialinių paslaugų skyrimo taikomos skiriant socialines paslaugas pagal socialinių paslaugų poreikių vertinimus, kurie atlikti įsigaliojus šiam potvarkiui.

3. N u s t a t a u, kad šis potvarkis įsigalioja 2023 m. spalio 1 d.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                             Visvaldas Matijošaitis

 

 

PATVIRTINTA

Kauno miesto savivaldybės mero

2023 m. rugsėjo 27 d.

potvarkiu Nr. M-740

(Kauno miesto savivaldybės mero

2024 m. rugpjūčio 5 d.

potvarkio Nr. M-909

redakcija)

 

ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO IR SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir socialinių paslaugų organizavimo Kauno miesto savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – aprašas) nustato asmens (šeimos) (toliau kartu – asmuo) socialinių paslaugų poreikį nustatančius subjektus, kreipimosi dėl socialinių paslaugų tvarką, asmens socialinių paslaugų poreikio vertinimo, socialinių paslaugų skyrimo, sustabdymo ir nutraukimo, asmens siuntimo į socialinės globos paslaugas teikiančias įstaigas (toliau – Globos namai), informacijos teikimo ir saugojimo, skundų nagrinėjimo tvarką.

2. Aprašas taikomas, nustatant individualų asmens socialinių paslaugų poreikį, priimant sprendimus dėl socialinių paslaugų skyrimo, jų teikimo sustabdymo ir nutraukimo, dėl siuntimo į Globos namus, Kauno miesto savivaldybės gyventojams, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme ir Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo, Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos ir Socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Paslaugų skyrimo tvarkos aprašas), kai gyventojai pageidauja gauti socialines paslaugas, kurias finansuoja Kauno miesto savivaldybė (toliau – Savivaldybė) iš savo biudžeto lėšų ar valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams.  Aprašas netaikomas asmenims, kurie kreipiasi dėl minėtomis lėšomis finansuojamų palydėjimo su apgyvendinimu savarankiško gyvenimo namuose, apsaugotame būste paslaugos jaunuoliams, intensyvios krizių įveikimo pagalbos su laikinu apgyvendinimu paslaugos ir apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose paslaugos skyrimo, jeigu kreipimosi metu asmens deklaruota gyvenamoji vieta Kauno mieste yra ta vieta (minėtų paslaugų teikėjui priklausanti vieta), kur teikiamos šios paslaugos asmeniui, kuris iki gyvenamosios vietos Kauno mieste deklaravimo buvo deklaravęs gyvenamąją vietą kitoje savivaldybėje arba kuris iki pilnametystės buvo globojamas (rūpinamas) kitos savivaldybės sprendimu. Aprašo nuostatos taip pat netaikomos organizuojant asmens pageidavimu socialines paslaugas, kurios asmeniui nebūtinos pagal jo gebėjimus, įgūdžius ar sveikatos būklę, šių paslaugų poreikis asmeniui nevertinamas ir šios socialinės paslaugos teikiamos asmens ir socialines paslaugas teikiančios įstaigos ar fizinio asmens (toliau – paslaugų teikėjas) susitarimu, taip pat organizuojant kitas socialines paslaugas, kurioms organizuoti netaikomos Paslaugų skyrimo tvarkos aprašo nuostatos.

3. Nustatant asmens, gyvenančio kartu su šeima, socialinių paslaugų poreikį, kartu nustatomas ir šeimos socialinių paslaugų poreikis. Asmens socialinių paslaugų poreikis, kiek tai nereglamentuota šiame apraše, nustatomas ir (ar) socialinės paslaugos skiriamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Paslaugų skyrimo tvarkos aprašu, Vaiko situacijos vertinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. A1-803 „Dėl Vaiko situacijos vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Atvejo vadybos tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. A1-141 „Dėl Atvejo vadybos tvarkos aprašo patvirtinimo“, Vaiko globos organizavimo nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. kovo 27 d. nutarimu Nr. 405 „Dėl Vaiko globos organizavimo nuostatų patvirtinimo“, Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. gegužės 29 d. įsakymu Nr. A1-172 „Dėl Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatų ir Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos duomenų saugos nuostatų patvirtinimo“, ir kitais susijusiais teisės aktais.

4. Šiame apraše numatytam individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos pirmo lygio poreikiui prilyginami iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatytas pirmojo lygio specialusis nuolatinės slaugos poreikis bei iki 2018 m. gruodžio 31 d. nustatytas specialusis nuolatinės slaugos poreikis, individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos antro lygio poreikiui – iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatytas antrojo lygio specialusis nuolatinės slaugos poreikis, individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos trečio lygio poreikiui – iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatytas pirmojo lygio specialusis nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikis bei iki 2018 m. gruodžio 31 d. nustatytas specialusis nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikis, individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos ketvirto lygio poreikiui – iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatytas antrojo lygio specialusis nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikis. Kitos šiame apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos yra apibrėžtos Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, ir kituose susijusiuose teisės aktuose. 

 

II SKYRIUS

ASMENS SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMAS

 

5. Dėl socialinių paslaugų skyrimo turi teisę kreiptis asmenys šio aprašo 3 punkte nurodytų teisės aktų nustatyta tvarka ir pateikti juose nurodytus dokumentus. Dėl socialinių paslaugų skyrimo asmenys (jų globėjai, rūpintojai, aprūpintojai ar kiti teisėti atstovai (toliau – atstovas (-ai)) kreipiasi į šio aprašo 6 punkte nurodytus paskirtus socialinius darbuotojus. Asmuo (atstovas), pageidaujantis gauti specialiąsias socialines paslaugas, susijusias su apgyvendinimu, paslaugas, teikiamas asmens namuose (išskyrus socialinę priežiūrą šeimoms), taip pat socialinės globos paslaugas, be kitų privalomų šio aprašo 3 punkte paminėtuose teisės aktuose nurodytų dokumentų, pateikia pirmines ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančio gydytojo (šeimos ar vaikų ligų gydytojo) arba gydančio gydytojo išduotą medicininių dokumentų išrašą (forma F027/a), patvirtinantį, kad jis neserga ūmiomis infekcinėmis ligomis ir jam nėra diagnozuota ūmi psichozė. Išrašas turi būti išduotas šio aprašo 3 punkte nurodytuose teisės aktuose nustatyta tvarka, bet ne daugiau kaip prieš 3 mėnesius iki dokumentų, reikalingų paslaugoms teikti, pateikimo datos.

6. Pirminį socialinių paslaugų poreikį asmens, kurį rengiamasi paleisti iš laisvės atėmimo bausmės atlikimo vietos ar kuris rengiasi išvykti iš socialinės bei psichologinės reabilitacijos įstaigos ar kito tipo sveikatos priežiūros įstaigos, jei jis nori gauti Savivaldybės finansuojamas socialines paslaugas, Paslaugų skyrimo tvarkos apraše ir specialiuosiuose teisės aktuose nustatyta tvarka ir terminais vertina šių įstaigų socialiniai darbuotojai ir pateikia dokumentus Savivaldybės administracijos padaliniui, atsakingam už socialinių paslaugų organizavimą. Kitais atvejais pirminį asmens socialinių paslaugų poreikį nustato Savivaldybės biudžetinės įstaigos Kauno miesto socialinių paslaugų centro (toliau – Socialinių paslaugų centras) socialinio darbo organizatoriai, socialiniai darbuotojai, socialinę riziką patiriančių šeimų atvejo vadybininkai, o vaikų dienos socialinės priežiūros poreikį nustato akredituotą vaikų dienos socialinę priežiūrą teikiančios įstaigos socialiniai darbuotojai (toliau – paskirti socialiniai darbuotojai) ir (ar) Socialinių paslaugų centro socialinio darbo organizatoriai šio aprašo 3 punkte nurodytų teisės aktų nustatyta tvarka.

7. Jei asmens socialinių paslaugų poreikiui nustatyti reikalingos kitų sričių specialistų išvados, paskirti socialiniai darbuotojai kreipiasi į atitinkamos srities specialistus dėl reikalingų išvadų pateikimo.

8. Asmens socialinių paslaugų poreikį socialinių paslaugų teikimo laikotarpiu, pasikeitus aplinkybėms ar asmens savarankiškumui, sveikatos būklei, nustato: pagalbos į namus, dienos socialinės globos, teikiamos asmens namuose ir laikino atokvėpio paslaugos, teikiamos namuose, poreikį – Socialinių paslaugų centro socialinio darbo organizatoriai, kitų socialinių paslaugų poreikį  – paslaugų teikėjų, kurie tuo metu teikia socialines paslaugas asmeniui, paskirti socialiniai darbuotojai. Minėti socialinio darbo organizatoriai ir socialiniai darbuotojai, nustatę asmens socialinių paslaugų poreikį, išvadas pateikia teisės aktų nustatyta tvarka.

9. Pakartotinis asmens socialinių paslaugų poreikio vertinimas gali būti atliekamas ne dažniau kaip kas 6 mėnesius, išskyrus atvejus, kai:

9.1. pasikeitė asmens sveikatos būklė ir pervertinus socialinių paslaugų poreikį padidėja asmens savarankiškumui ir socialinių paslaugų poreikiams įtakos turinčių veiksnių pasireiškimo lygių vertinimo balų suma. Pasikeitusi asmens sveikatos būklė patvirtinama pirmines ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančio gydytojo (šeimos ar vaikų ligų gydytojo) arba gydančio gydytojo pateikta medicinine pažyma ar išrašu iš medicininių dokumentų;

9.2. pasikeitė asmens individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikiai (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – specialieji poreikiai) (toliau – individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikiai) ir (ar) neįgalumo ir (ar) dalyvumo lygis (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – darbingumo lygis) (toliau – dalyvumo lygis) (tais atvejais, kai šie poreikiai nebenustatomi arba nustatomas mažesnio lygio poreikis ir (ar) neįgalumo ir (ar) dalyvumo lygis, o asmens savarankiškumui ir socialinių paslaugų poreikiams įtakos turinčių veiksnių pasireiškimo lygių vertinimo balų suma padidėjo, turi būti pateiktas pagrįstas paaiškinimas);

9.3. pasikeitė asmens šeiminė situacija, atsirado papildomos aplinkybės, kurių nebuvo atliekant pirminį ar paskutinį socialinių paslaugų poreikio vertinimą (mirė kartu ar Kauno mieste gyvenęs artimasis, kuris rūpinosi asmeniu, suprastėjo jo sveikatos būklė, išsikraustė gyventi kitur kartu gyvenęs artimasis ir pan.). Atliekant asmens socialinių paslaugų poreikio pervertinimą šiuo pagrindu, privalo būti pateikiami tai patvirtinantys dokumentai, kita informacija, pagrindžianti pasikeitusią situaciją. Atliekant socialinių paslaugų poreikio pervertinamą, pervertinamas tik tų socialinių paslaugų, kurių asmeniui reikia dėl pasikeitusios šeiminės situacijos (pvz., laiptinės plovimas, apipirkimas ir pan.), poreikis;

9.4. galimai netinkamai buvo atliktas pirminis asmens socialinių paslaugų poreikio vertinimas. Atliekant asmens socialinių paslaugų poreikio pervertinimą šiuo pagrindu, motyvuotai nurodomos aplinkybės, faktai ar pan., kodėl laikytina, kad pirminis asmens poreikių vertinimas galimai buvo atliktas netinkamai.

10. Kai šio aprašo nustatyta tvarka pakartotinį asmens socialinių paslaugų poreikio vertinimą atlieka ne pats paslaugų teikėjas, kuris tuo metu teikia socialines paslaugas asmeniui, esant 9 punkte nurodytoms aplinkybėms asmuo (atstovas) ar paslaugų teikėjas apie šių aplinkybių atsiradimą nedelsdamas informuoja atsakingą už socialinių paslaugų organizavimą Savivaldybės administracijos padalinį, kuris informuoja Socialinių paslaugų centrą apie pakartotinio asmens socialinių paslaugų poreikio vertinimo atlikimo būtinybę.

11. Savivaldybės administracijos padalinio, atsakingo už socialinių paslaugų organizavimą, darbuotojui, nagrinėjančiam dokumentus, kilus įtarimui, kad paslaugų teikėjo atliktas socialinių paslaugų poreikio vertinimas (pakartotinis vertinimas) galimai atliktas netinkamai (nesant esminių asmens sveikatos ar šeiminės situacijos pakitimų labai padidėjo socialinių paslaugų poreikis, nepakito ar nelabai pakito asmens savarankiškumui ir socialinių paslaugų poreikiams įtakos turinčių veiksnių pasireiškimo lygių vertinimo balų suma, bet siūloma keisti paslaugų apimtį ar siūloma kita paslauga ir pan.), organizuojamas pakartotinis paslaugų poreikio vertinimas, kurį atlieka Socialinių paslaugų centro socialinio darbo organizatoriai.

12. Visais atvejais, kai atlikus socialinių paslaugų poreikio pervertinimą asmeniui nustatomas didesnės apimties paslaugų poreikis nei buvo, tačiau asmens savarankiškumui ir socialinių paslaugų poreikiams įtakos turinčių veiksnių pasireiškimo lygių vertinimo balų suma nesikeitė arba keitėsi ne daugiau kaip 10 procentų nuo prieš tai buvusios, turi būti papildomai nurodoma, dėl kokių priežasčių, aplinkybių atsirado didesnis socialinių paslaugų poreikis, ir tai turi būti pagrindžiama.

13. Asmens socialinių paslaugų poreikis vertinamas ir nustatomas teisės aktų, nurodytų šio aprašo 3 punkte, nustatyta tvarka ir terminais, atsižvelgiant į individualius asmens poreikius, gebėjimus, galimybes ir tikslus, kurių siekiama konkrečiomis paslaugomis. Kai vertinamas dienos socialinės globos paslaugų, teikiamų asmens namuose, ar pagalbos į namus paslaugų poreikis, papildomai užpildomas atitinkamai šio aprašo 1 arba 3 priedas, nurodant, kokių ir kokios apimties paslaugų reikia asmeniui. Nustatant valandų poreikį per mėnesį orientuojamasi, kad vidutiniškai per mėnesį pagalbą į namus sudaro 44 val., dienos socialinę globą, teikiamą asmens namuose asmenims, kuriems nenustatytas pirmo ar antro lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis, – 100 val., asmenims, kuriems nustatytas pirmo ar antro lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis, – 160 val., šio aprašo 22 punkte nurodytais atvejais, kai dienos socialinė globa gali būti teikiama asmens namuose iki 70 val. per savaitę, – 280 val.

14. Socialinių paslaugų poreikio vertinimo terminai gali būti pratęsiami, laikantis šio aprašo 3 punkte nurodytuose teisės aktuose įtvirtintų maksimalių terminų ir reikalavimų, Savivaldybės mero ar jo įgalioto asmens sprendimu, jei nėra galimybės laiku įvertinti socialinių paslaugų poreikį dėl objektyvių priežasčių: reikia papildomų specialistų išvadų ar kitos informacijos siekiant tinkamai įvertinti asmens poreikius; asmuo, kurio poreikiai vertinami, yra laikinai išvykęs ir (ar) nepasiekiamas (stacionarioje asmens sveikatos priežiūros įstaigoje, kitoje savivaldybėje ir pan.) ir panašiai. Tokiu atveju paskirti socialiniai darbuotojai raštu kreipiasi į Savivaldybės administracijos padalinį, atsakingą už socialinių paslaugų organizavimą, ne vėliau kaip likus 3 darbo dienoms iki galutinio socialinių paslaugų poreikio vertinimo termino, nurodydami termino pratęsimo priežastis ir asmens, kurio socialinių paslaugų poreikis vertinamas, vardą, pavardę, gimimo datą.

15. Paskirti socialiniai darbuotojai, nustatę asmens socialinių paslaugų poreikį, pateikia Savivaldybės administracijos padaliniui, atsakingam už socialinių paslaugų organizavimą, išvadas ir susijusius dokumentus, paminėtus šio aprašo 3 punkte nurodytuose teisės aktuose, kartu su asmens pasirašytu sutikimu dėl asmens duomenų tvarkymo socialinių paslaugų ir asmeninės pagalbos organizavimo ir teikimo tikslais (aprašo 4 priedas).

 

III SKYRIUS

SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ASMENIUI SKYRIMAS, JŲ TEIKIMO SUSTABDYMAS IR NUTRAUKIMAS

 

16. Sprendimai dėl socialinių paslaugų skyrimo, jų teikimo sustabdymo ir nutraukimo (toliau – sprendimas) priimami šio aprašo 3 punkte nurodytuose atitinkamuose teisės aktuose nustatyta tvarka ir terminais.

17. Sprendimus dėl socialinių paslaugų skyrimo ir nutraukimo priima Savivaldybės meras ar jo įgaliotas asmuo. Tais atvejais, kai socialinių paslaugų teikimas organizuojamas pagal socialinių paslaugų teikimo sutartis, sudaromas asmens (atstovo), gaunančio socialines paslaugas, Savivaldybės ir paslaugų teikėjo sutartis (toliau – sutartis), socialinių paslaugų teikimo nutraukimas įforminamas susitarimu dėl sutarties nutraukimo, šis susitarimas prilyginamas sprendimui dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo ir atskiras sprendimas nepriimamas. Paslaugų teikimas nutrūksta asmeniui mirus ir atskiras sprendimas dėl to nepriimamas.

18. Sprendimus dėl socialinių paslaugų teikimo sustabdymo priima paslaugų teikėjas. Socialinių paslaugų teikimas sustabdomas nuo sprendime nurodytos datos, apie tokį sprendimą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas informuojamas (el. paštu ar raštu, pateikiant sprendimo kopiją) Savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už socialinių paslaugų organizavimą. Jei paslaugų teikėjas, esant šio aprašo 3 punkte nurodytuose teisės aktuose ir šiame apraše įtvirtintiems pagrindams, nepriima sprendimo dėl socialinių paslaugų teikimo sustabdymo, tokį sprendimą priima Savivaldybės meras ar jo įgaliotas asmuo. Socialinių paslaugų teikimas nepasibaigus sprendime nurodytam socialinių paslaugų teikimo sustabdymo laikotarpiui gali būti atnaujinamas paslaugų teikėjui, informavus Savivaldybės administracijos padalinį, atsakingą už socialinių paslaugų organizavimą, ne vėliau kaip likus 3 darbo dienoms iki socialinių paslaugų teikimo atnaujinimo ir nurodžius atnaujinimo priežastis.

19. Iki priimant sprendimą skirti socialines paslaugas, asmuo (atstovas) pasirenka socialines paslaugas teiksiantį paslaugų teikėją, kuris teisės aktų nustatyta tvarka turi teisę teikti atitinkamas socialines paslaugas ir yra įtrauktas į Kauno miesto gyventojams socialines paslaugas teikiančių paslaugų teikėjų sąrašą. Jei asmuo (atstovas) nepasirenka konkretaus paslaugų teikėjo, kurio teikiamas socialines paslaugas pageidautų gauti, prieš priimant sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo, asmeniui (atstovui) pasiūlomas (-i) konkretus (-ūs) paslaugų teikėjas (-ai), atsižvelgiant į asmens amžių, negalios pobūdį (jei ji nustatyta), poreikius, gebėjimus, finansines galimybes, paslaugų teikėjo (-ų) turimas laisvas vietas (užtikrinant paslaugų gavėjų skaičiaus ir turimų laisvų vietų skaičiaus proporcingumą) ir šių paslaugų gavimo skubumą. Konkretus paslaugų teikėjas sprendime nenurodomas tais atvejais, kai priimant sprendimą nėra žinoma, kuris paslaugos teikėjas teiks paslaugas (pvz., asmuo įrašomas į eilę socialinėms paslaugoms gauti ir nėra aišku, kuris paslaugų teikėjas, atėjus asmens eilei, turės laisvų vietų ir ar asmuo pageidaus gauti to paslaugų teikėjo paslaugas). Nepriklausomai nuo sprendime dėl socialinių paslaugų skyrimo asmeniui nurodyto paslaugų teikėjo, asmuo (atstovas) tiek iki gaudamas socialines paslaugas, tiek jas gaudamas turi teisę kreiptis dėl paslaugų teikėjo pakeitimo, jei naujai pasirinktas paslaugų teikėjas atitinka teisės aktuose ir šiame apraše nustatytus reikalavimus. Toks asmens (atstovo) prašymas turi būti išnagrinėtas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų ir, nusprendus patenkinti asmens (atstovo) prašymą, priimamas naujas sprendimas skirti asmens (atstovo) pasirinkto paslaugų teikėjo teikiamas socialines paslaugas  bei parengiami kiti teisės aktuose nurodyti dokumentai. Tokiu atveju nutraukiamas ankstesnio socialinių paslaugų teikėjo teikiamų socialinių paslaugų teikimas ir nutraukimas įforminamas susitarimu dėl sutarties nutraukimo. Šis susitarimas prilyginamas sprendimui dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo ir atskiras sprendimas nepriimamas. Jei  išnagrinėjus asmens (atstovo) prašymą pakeisti paslaugų teikėją priimamas sprendimas netenkinti prašymo, asmeniui (atstovui) atsakoma Viešojo administravimo įstatyme nustatyta tvarka ir terminais.

20. Priėmus sprendimą teikti laikino atokvėpio paslaugą, šio sprendimo galiojimo laikotarpiu asmuo (atstovas) kreipiasi tiesiogiai į Savivaldybės administracijos padalinį, atsakingą už socialinių paslaugų organizavimą, ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų, o išimtiniais atvejais, kai iš anksto objektyviai nebuvo galima įvertinti poreikio naudotis šia paslauga (dėl ligos, stacionarizavimo asmens sveikatos priežiūros įstaigoje ir pan.), ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki dienos, kada pageidaujama pradėti gauti laikino atokvėpio paslaugą, pateikdamas laisvos formos prašymą, kuriame nurodoma asmens vardas, pavardė, gimimo data, laikotarpio, kada norima gauti laikino atokvėpio paslaugą, pradžia ir pabaiga, priežastys, sąlygojančios šios paslaugos poreikį.

21. Sprendimas skirti dienos socialinės globos paslaugas, teikiamas asmens namuose, priimamas:

21.1. suaugusiems asmenims su negalia, kuriems nustatytas iki 40 procentų dalyvumo lygis ir kurių savarankiškumui ir socialinių paslaugų poreikiams įtakos turinčių veiksnių pasireiškimo lygių vertinimo balų suma pagal socialinių paslaugų poreikio vertinimą yra ne mažesnė kaip 99 balai;

21.2. senyvo amžiaus asmenims, kuriems nustatytas iki 40 procentų dalyvumo lygis (iki 2023 m. gruodžio 31 d. vidutinis ar didelis specialiųjų poreikių lygis) ir (arba) individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikiai;

21.3. vaikams su negalia;

21.4. senyvo amžiaus asmenims, kurie neatitinka 21.2 papunktyje nustatytų kriterijų, tačiau pagal socialinių paslaugų poreikio vertinimą jų savarankiškumui ir socialinių paslaugų poreikiams įtakos turinčių veiksnių pasireiškimo lygių vertinimo balų suma yra ne mažesnė kaip 99 balai ir kuriems pagal pateiktas medicinines pažymas (dėl ligos, po traumos ar pan.) dėl sveikatos būklės reikia kompleksinės kitų specialistų pagalbos ar kito asmens pagalbos daugiau, nei ji gali būti teikiama pagal teisės aktus organizuojant pagalbą į namus. Tokiu atveju dienos socialinės globos paslaugos, teikiamos asmens namuose, skiriamos ne daugiau kaip 6 mėn.

22. Vertinant ir skiriant dienos socialinės globos paslaugas, teikiamas asmens namuose,  nustatant maksimalią šių paslaugų apimtį, be kitų aplinkybių, atsižvelgiama ir į asmeniui nustatytus (jei jie nustatyti) neįgalumo, dalyvumo lygius ar individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikius (toliau bendrai – negalios lygis) bei Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos įstatyme nustatytą rekomenduotiną maksimalų kitų asmenų pagalbos poreikį, esant tokiam negalios lygiui, bet neviršijant teisės aktuose, nurodytuose šio aprašo 3 punkte, nustatytos maksimalios trukmės, išskyrus iki 70 val. per savaitę trukmės dienos socialinės globos asmens namuose paslaugos teikimą šiais atvejais:

22.1. asmuo gyvena vienas ir jam nustatytas individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos pirmo ar antro lygio poreikis;

22.2. asmeniui, kuriam nustatytas ne mažesnis kaip antro lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis, ir juo besirūpinančiam (prižiūrinčiam) asmeniui nustatytas ne daugiau kaip 30 proc. dalyvumo lygis ar jis yra 75 metų ir vyresnis;

22.3. asmuo, kuriam buvo nustatyta globa (rūpyba) teismo sprendimu, gyvena vienas, iki jam bus paskirtas ar pakeistas globėjas (rūpintojas) ir (ar) įvertintas (pervertintas) paslaugų poreikis.

23.  Sprendimas skirti trumpalaikės socialinės globos paslaugas priimamas:

23.1. suaugusiems asmenims su negalia, kuriems nustatytas iki 40 procentų dalyvumo lygis, kurių  savarankiškumui ir socialinių paslaugų poreikiams įtakos turinčių veiksnių pasireiškimo lygių vertinimo balų suma pagal socialinių paslaugų poreikio vertinimą ne mažesnė kaip 99 balai ir kuriems dėl sveikatos būklės pagal pateiktas medicinines pažymas ar nustatytus poreikius reikia visą parą nuolatinės kito asmens pagalbos, jeigu jie neturi artimųjų, galinčių juos prižiūrėti, arba turi artimųjų, kurie dėl objektyvių priežasčių (pateikus tai patvirtinančius dokumentus ar paaiškinimus) negali jų prižiūrėti;

23.2. senyvo amžiaus asmenims, kurių savarankiškumui ir socialinių paslaugų poreikiams įtakos turinčių veiksnių pasireiškimo lygių vertinimo balų suma pagal socialinių paslaugų poreikio vertinimą ne mažesnė kaip 99 balai ir kuriems dėl sveikatos būklės pagal pateiktas medicinines pažymas ar nustatytus poreikius reikia visą parą nuolatinės kito asmens pagalbos, jeigu jie neturi artimųjų, galinčių juos prižiūrėti, arba turi artimųjų, kurie dėl objektyvių priežasčių (pateikus tai patvirtinančius dokumentus ar paaiškinimus) negali jų prižiūrėti;

23.3. vaikams su negalia.

24. Sprendimas skirti ilgalaikės socialinės globos paslaugas priimamas:

24.1. suaugusiems asmenims su negalia, kuriems nustatytas iki 40 procentų dalyvumo lygis, kurių savarankiškumui ir socialinių paslaugų poreikiams įtakos turinčių veiksnių pasireiškimo lygių vertinimo balų suma pagal socialinių paslaugų poreikio vertinimą ne mažesnė kaip 99 balai ir kuriems dėl sveikatos būklės pagal pateiktas medicinines pažymas ar nustatytus poreikius reikia visą parą nuolatinės kito asmens pagalbos, jeigu jie neturi artimųjų (tėvai, suaugę vaikai, sutuoktiniai), galinčių juos prižiūrėti, arba turi artimųjų, kurie dėl objektyvių priežasčių (pateikus tai patvirtinančius dokumentus, pvz., negalios lygį, darbo įsipareigojimus ir pan., ar paaiškinimus) negali jų prižiūrėti; 

24.2. senyvo amžiaus asmenims, kuriems nustatytas iki 40 procentų dalyvumo lygis (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – vidutinis ar didelis specialiųjų poreikių lygis) ir (arba) individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikiai (75 metų ir vyresniems asmenims šių poreikių nustatyti nebūtina), kurių savarankiškumui ir socialinių paslaugų poreikiams įtakos turinčių veiksnių pasireiškimo lygių vertinimo balų suma pagal socialinių paslaugų poreikio vertinimą ne mažesnis kaip 99 balai ir kuriems dėl sveikatos būklės pagal pateiktas medicinines pažymas ar nustatytus poreikius reikia visą parą nuolatinės kito asmens pagalbos, jeigu jie neturi artimųjų, galinčių juos prižiūrėti, arba turi artimųjų, kurie dėl objektyvių priežasčių (pateikus tai patvirtinančius dokumentus ar paaiškinimus) negali jų prižiūrėti;

24.3. vaikams su negalia.

25. Sprendimas dėl socialinių paslaugų teikimo sustabdymo ar nutraukimo priimamas esant Paslaugų skyrimo tvarkos apraše nurodytiems pagrindams ir gavus reikiamus dokumentus. Sprendimas dėl socialinių paslaugų sustabdymo ar nutraukimo gali būti priimamas tik pagal paslaugų teikėjo informaciją, kai asmuo (atstovas) prašymo negali pateikti dėl objektyvių priežasčių (suprastėjusios sveikatos būklės, lėmusios negebėjimą aiškiai išreikšti valios; išvykus iš socialinių paslaugų teikimo vietos iš anksto nepranešus; nesant galimybių gauti asmens (atstovo) prašymo dėl jo nepasiekiamumo tam tikrose įstaigose ir panašiai) arba kai prašymas negali būti pateiktas dėl paties asmens netinkamų veiksmų (neveikimo) Paslaugų skyrimo tvarkos apraše numatytais atvejais. Socialinių paslaugų teikimas atnaujinamas anksčiau, nei nustatyta sprendime dėl socialinių paslaugų teikimo sustabdymo, tais atvejais, kai yra asmens (atstovo) laisvos formos prašymas atnaujinti paslaugų teikimą anksčiau. Tais atvejais, kai nėra asmens (atstovo) prašymo, paslaugų teikimas gali būti atnaujinamas, kai išnyksta ar pasibaigia sustabdymo pagrindai ir vėl atsiranda socialinių paslaugų poreikis. Visais atvejais socialinių paslaugų teikimas atnaujinamas ne anksčiau kaip tą pačią dieną nuo informacijos pateikimo Savivaldybės administracijos padaliniui, atsakingam už socialinių paslaugų organizavimą, dienos. Socialinių paslaugų teikimas atnaujinamas anksčiau, nei numatyta sprendime dėl socialinių paslaugų sustabdymo, nepriimant atskiro sprendimo ir paslaugų teikimas toliau tęsiamas pagal sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo.

26. Priėmus sprendimą, Savivaldybės administracijos padalinio, atsakingo už socialinių paslaugų organizavimą, paskirtas atsakingas darbuotojas atlieka kitas procedūras, vadovaudamasis teisės aktų, nurodytų šio aprašo 3 punkte, nustatyta tvarka.

27.  Jei priimtame sprendime nurodyta socialinė paslauga (išskyrus ilgalaikės socialinės globos paslaugą) asmeniui negali būti suteikta, nes nė vienas socialinių paslaugų teikėjas neturi laisvų vietų paslaugai teikti arba jei nepakanka valstybės ir (ar) Savivaldybės biudžeto lėšų tai paslaugai finansuoti, asmuo įrašomas į asmenų eilę sprendime nurodytai socialinei paslaugai gauti. Asmenų eilė socialinėms paslaugoms gauti sudaroma atskirai pagal socialines paslaugas ir paslaugų teikėjus, atitinkančius teisės aktų reikalavimus socialinėms paslaugoms teikti. Skubos tvarka, nesilaikant eiliškumo, asmeniui gali būti skiriamos ir suteikiamos socialinės paslaugos, jei jam pagal sveikatos būklę reikalinga priežiūra (pateikti tai patvirtinantys dokumentai) ir nėra artimųjų, galinčių juo pasirūpinti.

28. Asmenys, dėl kurių yra priimti sprendimai skirti socialines paslaugas, į eilę socialinei paslaugai gauti įrašomi pagal sprendimo priėmimo datą. Jeigu yra keli sprendimai, priimti tą pačią dieną, įrašant į eilę atsižvelgiama ir į asmens prašymo pateikimo datą.

Asmenys, dėl kurių sprendimą skirti socialines paslaugas, teikiamas Savivaldybės biudžetinėse ar viešosiose socialinių paslaugų įstaigose, priėmė kita savivaldybė, įrašomi į atskirą eilę socialinėms paslaugoms (įskaitant ir ilgalaikės socialinės globos paslaugą) gauti pagal sprendimo gavimo Savivaldybėje datą, ir sprendime nurodytos socialinės paslaugos organizuojamos šios eilės tvarka tik tada, kai nėra į eilę įrašytų šių socialinių paslaugų laukiančių Savivaldybės gyventojų.

Visais atvejais asmeniui, įrašytam į eilę socialinėms paslaugoms gauti, pasiūlomos alternatyvios socialinės paslaugos, iki jis galės gauti sprendime nurodytas socialines paslaugas.

29. Asmuo, įrašytas į eilę socialinėms paslaugoms gauti, iš jos išbraukiamas, jeigu, atėjus jo eilei gauti paskirtas paslaugas, du kartus atsisako savo eilės (prašo ją atidėti) nesant objektyvių priežasčių (objektyvios priežastys: asmuo yra stacionarioje asmens sveikatos priežiūros įstaigoje, laikinai atvyko artimieji prižiūrėti asmenį namuose, kitos  objektyvios aplinkybės, dėl kurių asmuo negali tuo metu naudotis paskirtoms socialinėms paslaugoms ar jų teikimas neįmanomas). Išbrauktam iš sąrašo asmeniui vėliau norint gauti socialines paslaugas, jo socialinių paslaugų poreikio vertinimas atliekamas iš naujo šio aprašo nustatyta tvarka.

 

IV SKYRIUS

ASMENS SIUNTIMAS Į GLOBOS NAMUS

 

30. Asmuo siunčiamas į Globos namus ilgalaikei socialinei globai esant nustatytam atitinkamam ilgalaikės socialinės globos poreikiui ir priimtam sprendimui dėl šių paslaugų skyrimo asmeniui.

31. Savivaldybės administracijos padalinio, atsakingo už socialinių paslaugų organizavimą, atsakingas darbuotojas, vadovaudamasis specialiaisiais teisės aktais, nurodytais šio aprašo 3 punkte, parengia siuntimus į Globos namus (2 priedas), tarp jų ir siuntimus į Savivaldybės biudžetines ir viešąsias socialinių paslaugų įstaigas asmenims, dėl kurių sprendimą priėmė kita savivaldybė. Siuntimus pasirašo Savivaldybės meras ar jo  įgaliotas asmuo, išskyrus Paslaugų skyrimo tvarkos apraše nurodytus atvejus, kai asmuo apgyvendinamas Globos namuose Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ar Asmens su negalia teisių apsaugos agentūros prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos siuntimu.

32. Asmenys apgyvendinami Globos namuose Paslaugų skyrimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka laikantis eiliškumo. Skubos tvarka, nesilaikant eiliškumo, asmuo gali būti apgyvendinamas Globos namuose, jei asmeniui pagal jo sveikatos būklę reikalinga priežiūra ištisą parą ir nėra artimųjų, galinčių juo pasirūpinti, arba asmens gyvenamoji aplinka visiškai netinkama asmens priežiūrai. Siūlymus dėl asmens apgyvendinimo Globos namuose skubos tvarka sprendimus priimančiam asmeniui teikia Savivaldybės administracijos padalinio, atsakingo už socialinių paslaugų organizavimą, paskirti atsakingi darbuotojai.

33.  Savivaldybės administracijos padalinio, atsakingo už socialinių paslaugų organizavimą, paskirtas atsakingas darbuotojas, vadovaudamasis teisės aktų, nurodytų šio aprašo 3 punkte, nustatyta tvarka ir terminais, pateikia suformuotą socialinių paslaugų gavėjo bylą Globos namams ne vėliau kaip asmens apgyvendinimo dieną.

 

V SKYRIUS

INFORMACIJOS TEIKIMAS IR SAUGOJIMAS

 

34. Savivaldybė savo interneto svetainėje skelbia informaciją apie Savivaldybės teikiamas socialines paslaugas: viešina informaciją apie visus jos teritorijoje veikiančius paslaugų teikėjus, neatsižvelgdama į jų pavaldumą (nurodomi paslaugų teikėjų pavadinimai, kontaktiniai telefono ryšio numeriai ir elektroninio pašto adresai pasiteirauti), paslaugų teikėjų teikiamas socialines paslaugas (pateikiamas teikiamų paslaugų sąrašas), šių paslaugų kainas ir numatytą (planinį) vietų skaičių. Savivaldybės interneto svetainėje taip pat skelbiami socialinių paslaugų organizavimą Savivaldybėje reglamentuojantys teisės aktai.

35. Duomenys apie asmeniui skirtas, teikiamas, neskirtas socialines paslaugas (nurodant jų neskyrimo priežastis) ir socialines paslaugas, kurių teikimas nutrauktas ar sustabdytas, pateikiami Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje, vadovaujantis teisės aktų, nurodytų šio aprašo 3 punkte, nustatyta tvarka.

36. Paskirti socialiniai darbuotojai pateikia Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje duomenis apie suteiktas bendrąsias socialines paslaugas (išskyrus tas paslaugas, kurios suteikiamos iš karto telefonu ar kitomis ryšio priemonėmis ir (ar) kai nėra renkami asmens duomenys), kurias finansuoja Savivaldybė iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams.

37. Savivaldybės administracijos padalinio, atsakingo už socialinių paslaugų organizavimą, atsakingi darbuotojai suveda į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą duomenis apie specialiąsias socialines paslaugas ir bendrąsias socialines paslaugas, kurios yra mokamos.

38.  Paslaugų teikėjas kaupia ir saugo asmens byloje informaciją apie asmenį, kuriam teikia socialines paslaugas.

39. Socialinių paslaugų poreikį nustatantys subjektai, socialinių paslaugų teikėjai ir Savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už socialinių paslaugų organizavimą, įgyvendindami šį aprašą, turi užtikrinti 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo reikalavimų laikymąsi. Socialinių paslaugų poreikį nustatantys subjektai, socialinių paslaugų teikėjai fizinių asmenų duomenis tvarko tik paslaugų teikimo tikslais, Savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už socialinių paslaugų organizavimą, – apraše nurodytų funkcijų atlikimo tikslais.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

40. Skundai dėl asmens socialinių paslaugų poreikio nustatymo išvados, dėl socialinių paslaugų teikimo pateikiami ir nagrinėjami šio aprašo 3 punkte nurodytų teisės aktų ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka ir terminais.

41.  Ginčai dėl Savivaldybės mero, Savivaldybės administracijos priimtų sprendimų (neveikimo) nagrinėjami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

42. Asmuo (atstovas), nesutinkantis su sprendimu dėl socialinių paslaugų skyrimo, jų teikimo sustabdymo ir nutraukimo, gali šį sprendimą apskųsti šio aprašo 3 punkte nurodytų teisės aktų nustatyta tvarka. Jei šio aprašo 3 punkte nurodytuose teisės aktuose nenustatyta kitaip, skundas dėl sprendimo gali būti pateikiamas Savivaldybės merui per 1 mėnesį nuo sprendimo gavimo dienos. Skundas turi būti išnagrinėtas per 20 darbo dienų. Atsižvelgiant į skundo aplinkybes, gali būti sudaroma komisija skundui nagrinėti.

________________________

 

 

 

 

Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio

nustatymo ir socialinių paslaugų organizavimo

Kauno miesto savivaldybėje tvarkos aprašo

1 priedas

 

(Pagalbos į namus paslaugų sąrašo forma)

 

PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ SĄRAŠAS

 

Eil.

Nr.

Paslaugos pavadinimas ir specifikacija

(paslauga vertinama ir jos poreikis bei jos apimtis nustatoma tik šios paslaugos gavėjui)

Vidutinė paslaugos teikimo trukmė (per dieną), min.

Maksimali galima paslaugos apimtis (vertinama tik ta apimtimi, kiek individualiai reikalinga konkrečiam paslaugų gavėjui)

Paslauga reikalinga (taip (+) / ne (–)

Maksimalus paslaugos poreikis per mėnesį

kartais

minutėmis

1.

Paslaugų gavėjų informavimas, konsultavimas, tarpininkavimas ir atstovavimas jiems

Neskaičiuojama

Pagal poreikį, vykdant teisės aktų reikalavimus

+

-

-

2.

Individualaus pagalbos plano sudarymas, reguliarus plano pervertinimas

Neskaičiuojama

Pagal poreikį, vykdant teisės aktų reikalavimus

+

-

-

3.

Maisto produktų ir medikamentų pirkimas artimiausioje parduotuvėje ir vaistinėje (parduotuvė ir vaistinė nutolusi ne daugiau nei 3 km nuo paslaugų gavėjo gyvenamosios vietos) ir pristatymas į namus (iki 5 kg; į paslaugos teikimo trukmę įskaitomas laukimo eilėse laikas, nuėjimas į parduotuvę ir (ar) vaistinę ir grįžimas iš jos

(Šios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis (-ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (-ė), globėjai (rūpintojai), aprūpintojai, kuriems nenustatytas socialinių paslaugų poreikis)

60

2 kartai per savaitę

 

 

 

4.

Maisto ruošimas (nesudėtingi patiekalai), pagaminto maisto pašildymas, karšto maisto atnešimas į namus iš artimiausios maitinimo įstaigos (į paslaugos teikimo trukmę įskaitomas laukimo eilėse laikas, nuėjimas į maitinimo įstaigą ir grįžimas iš jos

(Šios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis (-ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (-ė), globėjai (rūpintojai), aprūpintojai, kuriems nenustatytas socialinių paslaugų poreikis)

30

2 kartai per dieną

 

 

 

5.

Pagalba maitinantis (išskyrus asmenis, turinčius rijimo sutrikimų ir (ar) maitinamus dirbtiniu būdu)

30

1 kartas per dieną

 

 

 

6.

Indų, panaudotų ruošiant maistą ir valgant, plovimas ir viryklės sutvarkymas, švaros palaikymas ruošiant ar šildant maistą

20

1 kartas per dieną

 

 

 

7.

Lovos tvarkymas (lovos klojimas, patalynės, paklodžių ir paklotų keitimas tenkinant paslaugų gavėjo poreikius (intensyvus prakaitavimas, šlapimo ar išmatų nelaikymas ir pan.)

10

1 kartas per dieną

 

 

 

8.

Patalynės keitimas (nevertinama, kai teikiama 7 punkte nurodyta paslauga)

(Šios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis (-ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (-ė), globėjai (rūpintojai), aprūpintojai, kuriems nenustatytas socialinių paslaugų poreikis)

20

2 kartai per mėnesį

 

 

 

9.

Kasdienis kūno apiprausimas ir priežiūra, pagalba maudantis, burnos ertmės priežiūra (dantų valymas, burnos gleivinės priežiūra, išimamų dantų protezų priežiūra)

20

1 kartas per dieną

 

 

 

10.

Plaukų kirpimas

(Šios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis (-ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (-ė), globėjai (rūpintojai), aprūpintojai, kuriems nenustatytas socialinių paslaugų poreikis)

20

1 kartas per mėnesį

 

 

 

11.

Kojų ir rankų nagų priežiūra (jei asmuo neserga užkrečiamosiomis odos ligomis)

15

2 kartai per mėnesį

 

 

 

12.

Pagalba užtikrinant asmens higieną (sauskelnių keitimas, pagalba rengiantis ir kt.)

15

2 kartai per dieną

 

 

 

13.

Tualetinio kibiro išnešimas ir jo priežiūra

10

1 kartas per dieną

 

 

 

14.

Skalbimas skalbimo mašina ir skalbinių džiaustymas, skalbinių (iki 1 kg) lyginimas (išskyrus patalynę ir užuolaidas)  (skalbimo laikas neskaičiuojamas)

(Šios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis (-ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (-ė), globėjai (rūpintojai), aprūpintojai, kuriems nenustatytas socialinių paslaugų poreikis)

30

2 kartai per savaitę

 

 

 

15.

Gyvenamosios patalpos tvarkymas (dulkių valymas, grindų šlavimas, plovimas ar siurbimas ne daugiau kaip viename paslaugų gavėjo gyvenamajame kambaryje, koridoriuje, virtuvėje, tualeto ir vonios patalpose naudojant paslaugų gavėjo medžiagas), esant poreikiui – langų valymas, užuolaidų keitimas

(Šios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis (-ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (-ė), globėjai (rūpintojai), aprūpintojai, kuriems nenustatytas socialinių paslaugų poreikis)

60

1 kartas per savaitę

 

 

 

16.

Buitinių atliekų išnešimas

5

1 kartas per dieną

 

 

 

17.

Mokesčių sumokėjimas (duomenų surašymas, knygelių ar sąskaitų pildymas ir kt.)

(Šios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis (-ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (-ė), globėjai (rūpintojai), aprūpintojai, kuriems nenustatytas  socialinių paslaugų poreikis)

30

1 kartas per mėnesį

 

 

 

18.

Vandens, kietojo kuro atnešimas, krosnies iškūrenimas, krosnies pakuros valymas, pelenų išnešimas, sniego nukasimas paslaugos gavėjo įrankiais

(Šios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis (-ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (-ė), globėjai (rūpintojai), aprūpintojai, kuriems nenustatytas  socialinių paslaugų poreikis)

30

2 kartai per dieną

 

 

 

19.

Smulkių ūkio darbų (spynos keitimo, elektros lemputės keitimo ir pan.), buitinių prietaisų remonto, avalynės ir drabužių taisymo ir paslaugų (skalbimo ir pan.) organizavimas, ūkinių ir buitinių prekių (grėblių, kastuvų ir pan.) nupirkimas ar įsigijimo organizavimas

(Šios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis (-ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (-ė), globėjai (rūpintojai), aprūpintojai, kuriems nenustatytas  socialinių paslaugų poreikis)

30

1 kartas per mėnesį

 

 

 

20.

Gydytojo, greitosios medicinos pagalbos iškvietimas į namus ar paslaugų gavėjo užrašymas pas gydytoją (konsultacijai, receptams išrašyti ir kt. )

(Šios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis  (-ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (-ė), globėjai (rūpintojai), aprūpintojai, kuriems nenustatytas  socialinių paslaugų poreikis)

15

2 kartai per mėnesį

 

 

 

21.

Dokumentų tvarkymas ir techninės pagalbos priemonių pristatymo į paslaugų gavėjo namus organizavimas (dėl kompensacijos už būsto šildymą, šaltą ir karštą vandenį, dėl techninės pagalbos priemonių gavimo ir kt.). Kai asmeniui paskirtas globėjas, rūpintojas, aprūpintojas, įgaliojimu įgaliotas asmuo, dokumentus tvarko šie asmenys

(Šios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis (-ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (-ė), globėjai (rūpintojai), aprūpintojai, kuriems nenustatytas  socialinių paslaugų poreikis)

20

1 kartas per mėnesį

 

 

 

22.

Lydėjimas į įvairias įstaigas, institucijas (ėjimas kartu su paslaugų gavėju, judančiu savarankiškai arba besinaudojančiu techninės pagalbos priemonėmis, į sveikatos priežiūros įstaigas, valstybės ar savivaldybės institucijas būtiniems dokumentams tvarkyti ir pan.), darbuotojo lankymasis gydymo įstaigoje, esančioje Kauno mieste, pas šeimos gydytoją be paslaugų gavėjo

60

3 kartai per mėnesį

 

 

45

Maksimalus valandų skaičius per savaitę

(Vadovaujantis Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, maksimalus bendras valandų skaičius negali viršyti nustatyto maksimalaus leistino valandų skaičiaus šiai paslaugai)

 

 

Maksimalus bendras valandų skaičius per mėnesį

(Vadovaujantis Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, maksimalus bendras valandų skaičius negali viršyti nustatyto maksimalaus leistino valandų skaičiaus šiai paslaugai)

 

 

Ar asmeniui pagal įvertintą paslaugų poreikį būtinos paslaugos ne darbo valandomis? (Jei taip, pažymima varnele)

 

 

Maksimalus bendras kartų (valandų) skaičius per mėnesį, kai žymimas apleisto buto tvarkymas (kai bute antisanitarinės sąlygos)

(Šios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis (-ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (-ė), globėjai (rūpintojai), kuriems nenustatytas  socialinių paslaugų poreikis), paslaugą galima teikti iki 480 min. vieną kartą per visą paslaugos teikimo laikotarpį ir žymima pirmą mėnesį)

(Vadovaujantis Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, maksimalus bendras valandų skaičius negali viršyti nustatyto maksimalaus leistino valandų skaičiaus šiai paslaugai)

 

 

 

Ar asmeniui pagal įvertintą paslaugų poreikį būtinos paslaugos savaitgaliais ir šventinėmis dienomis? (Jei taip, pažymima varnele)

 

 

 

Pastaba. Nustatant valandų poreikį per mėnesį orientuojamasi, kad vidutiniškai per mėnesį pagalbą į namus sudaro 44 val.

 

________________________________________________________________                                               ______________

(paslaugų gavėjo (globėjo, rūpintojo, aprūpintojo, kito teisėto atstovo) vardas, pavardė)                                                                                       (parašas)

 

________________________

 

 

Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio

nustatymo ir socialinių paslaugų organizavimo

Kauno miesto savivaldybėje tvarkos aprašo

2 priedas

 

(Siuntimo į socialinės globos įstaigą forma)

 

KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SKYRIUS

 

SIUNTIMAS Į SOCIALINĖS GLOBOS ĮSTAIGĄ

_______________

(data)

Kaunas

 

Vadovaujantis __________________________________________________________

(sprendimo data ir numeris)

_____________________________________________________________________________

 

_____________________________________________________________________ siunčiamas

(vardas, pavardė, gimimo data, adresas)

 

į _____________________________________________________________________________.

(socialinės globos įstaigos pavadinimas)

 

Siuntimas galioja 20 darbo dienų nuo jo pateikimo (išsiuntimo) asmeniui (globėjui, rūpintojui, aprūpintojui ar kitam teisėtam atstovui) dienos.

 

______________                                     _____________                 _______________________

(pareigos)                                                                           (parašas)                                                  (vardas, pavardė)                

 

____________________

 

 

Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio

nustatymo ir socialinių paslaugų organizavimo

Kauno miesto savivaldybėje tvarkos aprašo

3 priedas

 

(Dienos socialinės globos paslaugų, teikiamų asmens namuose, sąrašo forma)

 

DIENOS SOCIALINĖS GLOBOS PASLAUGŲ, TEIKIAMŲ ASMENS NAMUOSE, SĄRAŠAS

 

Eil.

Nr.

Paslaugos pavadinimas ir specifikacija

(paslauga vertinama ir jos poreikis bei jos apimtis nustatoma tik šios paslaugos gavėjui)

Vidutinė teikimo trukmė (per dieną), min.

Maksimali galima paslaugos apimtis (vertinama tik ta apimtimi, kiek individualiai reikalinga konkrečiam paslaugų gavėjui)

Paslauga reikalinga (taip (+) / ne (–)

Maksimalus paslaugos poreikis per mėnesį

kartais

minutėmis

1.

Paslaugų gavėjų informavimas, konsultavimas, tarpininkavimas ir atstovavimas

Neskaičiuojama

Pagal poreikį, vykdant teisės aktų reikalavimus

+

-

-

2.

Individualaus pagalbos plano sudarymas, reguliarus plano pervertinimas

Neskaičiuojama

Pagal poreikį, vykdant teisės aktų reikalavimus

+

-

-

3.

Maisto produktų ir medikamentų pirkimas artimiausioje parduotuvėje ir vaistinėje (parduotuvė ar vaistinė nutolusi iki 3 km nuo paslaugų gavėjo gyvenamosios vietos) ir pristatymas į namus (iki 5 kg; į paslaugos teikimo trukmę įskaitomas laukimo eilėse laikas, nuėjimas į parduotuvę ir (ar) vaistinę ir grįžimas iš jos)

(Šios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis (‑ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (-ė), globėjai (rūpintojai), aprūpintojai, kuriems nenustatytas socialinių paslaugų poreikis)

60

2 kartai per savaitę

 

 

 

4.

Maisto ruošimas (nesudėtingi patiekalai), pagaminto maisto pašildymas, karšto maisto atnešimas į namus iš artimiausios maitinimo įstaigos (į paslaugos teikimo trukmę įskaitomas laukimo eilėse laikas, nuėjimas į maitinimo įstaigą ir grįžimas iš jos)

30

3 kartai per dieną

 

 

 

5.

Pagalba maitinantis, paslaugų gavėjo maitinimas

30

3 kartai per dieną

 

 

 

6.

Indų, panaudotų ruošiant maistą ir valgant, plovimas ir viryklės sutvarkymas, švaros palaikymas ruošiant ar šildant maistą

15

3 kartai per dieną

 

 

 

7.

Lovos tvarkymas (patalynės, paklodžių ir paklotų keitimas gulinčiam paslaugų gavėjui arba tenkinant paslaugų gavėjo poreikius (intensyvus prakaitavimas, šlapimo ar išmatų nelaikymas ir pan.)

15

1 kartas per dieną

 

 

 

8.

Lovos klojimas ir patalynės keitimas (nevertinama, kai teikiama 7 punkte nurodyta paslauga)

ios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis (-ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (-ė), globėjai (rūpintojai), aprūpintojai, kuriems nenustatytas socialinių paslaugų poreikis)

15

1 kartas per savaitę

 

 

 

9.

Paslaugų gavėjo marškinių ir kitų drabužių keitimas (taisyklingas nešvarių drabužių nuvilkimas ir švarių užvilkimas), pagalba rengiantis

20

1 kartas per dieną

 

 

 

10.

Kasdienis kūno apiprausimas ir priežiūra, burnos ertmės priežiūra (dantų valymas, burnos gleivinės priežiūra, išimamų dantų protezų priežiūra)

20

3 kartai per dieną

 

 

 

11.

Plaukų priežiūra (galvos plovimas, džiovinimas, vyrams – barzdos skutimas)

15

3 kartai per savaitę

 

 

 

12.

Plaukų kirpimas

(Šios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis (-ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (-ė), globėjai (rūpintojai), aprūpintojai, kuriems nenustatytas socialinių paslaugų poreikis)

30

1 kartas per mėnesį

 

 

 

13.

Kojų ir rankų nagų priežiūra (jei asmuo neserga užkrečiamosiomis odos ligomis)

15

2 kartai per mėnesį

 

 

 

14.

Sauskelnių keitimas

10

4 kartai per dieną

 

 

 

15.

Tualetinio kibiro išnešimas ir jo priežiūra

10

1 kartas per dieną

 

 

 

16.

Skalbimas, skalbinių džiaustymas, lyginimas (išskyrus patalynę ir užuolaidas) iki 1 kg

(Šios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis (-ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (-ė), globėjai (rūpintojai), aprūpintojai, kuriems nenustatytas socialinių paslaugų poreikis)

30

2 kartai per savaitę

 

 

 

17.

Gyvenamosios patalpos tvarkymas (dulkių valymas, grindų šlavimas, plovimas ar siurbimas ne daugiau kaip viename paslaugų gavėjo gyvenamajame kambaryje, koridoriuje, virtuvėje, tualeto ir vonios patalpose, esant poreikiui – langų valymas, užuolaidų keitimas, naudojant paslaugų gavėjo medžiagas)

(Šios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis (‑ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (‑ė), globėjai (rūpintojai), aprūpintojas, kuriems nenustatytas socialinių paslaugų poreikis)

60

1 kartas per savaitę

 

 

 

18.

Buitinių atliekų išnešimas

5

1 kartas per dieną

 

 

 

19.

Mokesčių sumokėjimas (duomenų surašymas, knygelių ar sąskaitų pildymas ir kt.)

(Šios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis (-ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (-ė), globėjai (rūpintojai), aprūpintojas, kuriems nenustatytas socialinių paslaugų poreikis)

30

1 kartas per mėnesį

 

 

 

20.

Vandens, kietojo kuro atnešimas, krosnies iškūrenimas, krosnies pakuros valymas, pelenų išnešimas, sniego nukasimas paslaugos gavėjo įrankiais

(Šios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis (-ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (-ė), globėjai (rūpintojai), aprūpintojas, kuriems nenustatytas socialinių paslaugų poreikis)

30

2 kartai per dieną

 

 

 

21.

Smulkių ūkio darbų (spynos keitimo, elektros lemputės keitimo ir pan.), buitinių prietaisų, avalynės ir drabužių taisymo organizavimas, ūkinių ir buitinių prekių  nupirkimas ar įsigijimo organizavimas

ios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis (-ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (-ė), globėjai (rūpintojai), aprūpintojas, kuriems nenustatytas socialinių paslaugų poreikis)

30

1 kartas per mėnesį

 

 

 

22.

Gydytojo, greitosios medicinos pagalbos iškvietimas į namus ar paslaugų gavėjo užrašymas pas gydytoją (konsultacijai, receptams išrašyti ir kt.)

(Šios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis (-ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (-ė), globėjai (rūpintojai), aprūpintojas, kuriems nenustatytas socialinių paslaugų poreikis)

15

2 kartai per mėnesį

 

 

 

23.

Medikamentų padavimas (tik pagal gydytojo paskyrimą)

5

Pagal poreikį, bet ne dažniau kaip 3 kartai per dieną

 

 

 

24.

Dokumentų tvarkymas ir techninės pagalbos priemonių pristatymo į paslaugų gavėjo namus organizavimas (dėl kompensacijos už būsto šildymą, šaltą ir karštą vandenį, dėl techninės pagalbos priemonių gavimo ir kt.). Kai asmeniui paskirtas globėjas ar rūpintojas, įgaliojimu įgaliotas asmuo, dokumentus tvarko šie asmenys

(Šios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis (-ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (-ė), globėjai (rūpintojai), aprūpintojas, kuriems nenustatytas socialinių paslaugų poreikis)

20

1 kartas per mėnesį

 

 

 

25.

Individuali psichologo konsultacija (tik jei paslaugų teikėjas turi teisės aktų reikalavimus atitinkantį psichologą)

30

1 kartas per mėnesį

 

 

 

26.

Lydėjimas į įvairias įstaigas, institucijas (ėjimas kartu su paslaugų gavėju, judančiu savarankiškai arba besinaudojančiu techninės pagalbos priemonėmis, į sveikatos priežiūros įstaigas, valstybės ar savivaldybės institucijas būtiniems dokumentams tvarkyti ir pan.)

(Šios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis (‑ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (‑ė), globėjai (rūpintojai), aprūpintojas, kuriems nenustatytas socialinių paslaugų poreikis)

60

3 kartai per mėnesį

 

 

 

Maksimalus valandų skaičius per savaitę

(Vadovaujantis Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, maksimalus bendras valandų skaičius negali viršyti šiai paslaugai nustatyto maksimalaus leistino valandų skaičiaus)

 

 

 

Maksimalus bendras kartų (valandų) skaičius per mėnesį

(Vadovaujantis Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, maksimalus bendras valandų skaičius negali viršyti šiai paslaugai nustatyto maksimalaus leistino valandų skaičiaus)

 

 

 

Maksimalus bendras kartų (valandų) skaičius per mėnesį, kai tvarkomas apleistas butas (jei bute antisanitarinės sąlygos)

(Šios paslaugos poreikis nevertinamas ir paslauga neteikiama, kai kartu faktiškai gyvena sutuoktinis (-ė), suaugę vaikai, anūkai, tėvai (kai paslaugų gavėjas nepilnametis), sugyventinis (-ė), globėjai (rūpintojai), kuriems nenustatytas socialinių paslaugų poreikis.  Paslaugą galima teikti iki 480 min vieną kartą per visą paslaugos teikimo laikotarpį ir žymima pirmą mėnesį)

(Vadovaujantis Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, maksimalus bendras valandų skaičius negali viršyti šiai paslaugai nustatyto maksimalaus leistino valandų skaičiaus)

 

 

 

Ar asmeniui pagal jo savarankiškumui ir socialinių paslaugų poreikiams įtakos turinčių veiksnių pasireiškimo lygį ir įvertintą paslaugų poreikį būtinos paslaugos ne darbo valandomis? (Jei taip, pažymima varnele)

 

 

Ar asmeniui pagal jo savarankiškumui ir socialinių paslaugų poreikiams įtakos turinčių veiksnių pasireiškimo lygį ir įvertintą paslaugų poreikį būtinos paslaugos savaitgaliais ir šventinėmis dienomis? (Jei taip, pažymima varnele)

 

 

 

Pastaba. Nustatant valandų poreikį per mėnesį orientuojamasi, kad vidutiniškai per mėnesį dienos socialinę globą, teikiamą asmens namuose asmenims, kuriems nenustatytas pirmo ar antro lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis – 100 val., kuriems nustatytas pirmo ar antro lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis – 160 val., šio aprašo 22 punkte numatytais atvejais, kuomet dienos socialinė globa gali būti teikiama asmens namuose iki 70 val. per savaitę, - 280 val.

 

___________________________________________________________________                                              ____________

(paslaugų gavėjo (jo globėjo, rūpintojo, aprūpintojo,  kito teisėto atstovo) vardas, pavardė)                                                                                     (parašas)

__________________

 

 

Asmens (šeimos) socialinių

paslaugų poreikio nustatymo ir

socialinių paslaugų organizavimo

Kauno miesto savivaldybėje

tvarkos aprašo

4 priedas

 

(Sutikimo dėl asmens duomenų tvarkymo socialinių paslaugų ar asmeninės pagalbos organizavimo ir teikimo tikslais forma)

 

SUTIKIMAS

DĖL ASMENS DUOMENŲ TVARKYMO SOCIALINIŲ PASLAUGŲ AR ASMENINĖS PAGALBOS ORGANIZAVIMO IR TEIKIMO TIKSLAIS

 

Esu informuotas (-a), kad socialinėms paslaugoms ar asmeninei pagalbai man organizuoti ir teikti:

1. Kauno miesto savivaldybės administracija ir mano pasirinktas (man parinktas) socialinių paslaugų teikėjas ar asmeninę pagalbą teikiantis subjektas (toliau bendrai – socialinių paslaugų teikėjas) Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktuose, reglamentuojančiuose asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą, nustatyta tvarka gaus iš valstybės registrų (kadastrų), žinybinių registrų, valstybės informacinių sistemų, kitų informacinių sistemų informaciją apie mane ir kartu su manimi gyvenančius asmenis ir tvarkys teisės aktuose, reglamentuojančiuose socialinių paslaugų ar asmeninės pagalbos skyrimą ir administravimą, nurodytus duomenis, kuriais remiantis nustatoma teisė į socialines paslaugas ar asmeninę pagalbą. Teisėto asmens duomenų tvarkymo sąlygos nustatytos 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (toliau – Reglamentas) 6 straipsnio 1 dalies c ir e punktuose bei 9 straipsnio 2 dalies b punkte. Asmens duomenų tvarkymo tikslai – įvertinti, ar asmuo turi teisę į socialines paslaugas ar asmeninę pagalbą, taip pat administruoti socialines paslaugas ar asmeninę pagalbą. Dokumentai saugomi ir tvarkomi Kauno miesto savivaldybės administracijoje Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytais terminais. Duomenų subjekto teisės įgyvendinamos Reglamento ir Kauno miesto savivaldybės administracijos, į kurią kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.

2. Socialinių paslaugų ar asmeninės pagalbos teikimo tikslais apie mane (mano šeimos narius) iš kitų institucijų bus renkama informacija, o duomenys apie man (mano šeimai) skirtas socialines paslaugas ar asmeninę pagalbą, užtikrinant jų konfidencialumą, teisės aktų nustatyta tvarka gali būti teikiami kitoms institucijoms.

Žinau, kad nesutikęs (-usi), jog 1 ir 2 punktuose nurodyta informacija būtų gauta šiuose punktuose nurodyta tvarka, pats (-i) pateiksiu informaciją, būtiną socialinėms paslaugoms ar asmeninei pagalbai organizuoti ir teikti.

□ Sutinku (asmuo, kurio socialinių paslaugų ar asmeninės pagalbos poreikis įvertintas, ar jo teisėtas atstovas pažymi varnele)

□ Nesutinku (asmuo, kurio socialinių paslaugų ar asmeninės pagalbos poreikis įvertintas, ar jo teisėtas atstovas pažymi varnele)

Žinau, kad turiu teisę bet kuriuo metu atšaukti savo sutikimą pranešęs Kauno miesto savivaldybės administracijos Socialinių paslaugų skyriui raštu adresu: Nemuno g. 29, Kaunas, arba el. paštu socialiniu.paslaugu.skyrius@kaunas.lt.

 

_________________                           ___________                   _________________________

(data)                                           (parašas)                                     (vardas pavardė)

__________________________________

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Kauno miesto savivaldybės administracija, Potvarkis

Nr. M-189, 2024-02-22, paskelbta TAR 2024-02-22, i. k. 2024-03393

Dėl Kauno miesto savivaldybės mero 2023 m. rugsėjo 27 d. potvarkio Nr. M-740 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir socialinių paslaugų organizavimo Kauno miesto savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Kauno miesto savivaldybės administracija, Potvarkis

Nr. M-909, 2024-08-05, paskelbta TAR 2024-08-05, i. k. 2024-14138

Dėl Kauno miesto savivaldybės mero 2023 m. rugsėjo 27 d. potvarkio Nr. M-740 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir socialinių paslaugų organizavimo Kauno miesto savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo