Suvestinė redakcija nuo 2023-02-18
Įsakymas paskelbtas: TAR 2017-02-21, i. k. 2017-02800
Pasvalio rajono savivaldybės administracijos
direktorius
Įsakymas
Dėl viešųjų pirkimų komisijos darbo reglamento patvirtinimo
2017 m. vasario 20 d. Nr. DV-138
Pasvalys
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 16 straipsniu:
2. Pripažįstu netekusiu galios Pasvalio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2006 m. lapkričio 21 d. įsakymą Nr. DV-593 „Dėl viešojo pirkimo komisijos darbo reglamento patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
3. Pavedu Bendrojo skyriaus vyresniajai specialistei Astai Pagojienei su įsakymu supažinti Viešojo pirkimo komisijos narius.
PATVIRTINTA
Pasvalio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus
2017 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. DV-138
(Pasvalio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus
2022 m. vasario 22 d. įsakymo Nr. DV-103
redakcija)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ KOMISIJOS DARBO REGLAMENTAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Viešųjų pirkimų komisijos darbo reglamentas (toliau – Komisijos darbo reglamentas) nustato Pasvalio rajono savivaldybės administracijos (toliau – Savivaldybės administracija) prekių, paslaugų ar darbų ir Pasvalio rajono savivaldybės kontroliuojamų (valdomų) perkančiųjų organizacijų centralizuotų prekių, paslaugų ar darbų viešojo pirkimo (toliau – pirkimas) komisijų (toliau – Komisija) funkcijas, teises, pareigas, darbo organizavimo ir sprendimų priėmimo tvarką, Komisijos atskaitomybę ir atsakomybę.
Punkto pakeitimai:
Nr. DV-97, 2023-02-01, paskelbta TAR 2023-02-01, i. k. 2023-01819
2. Komisija savo veikloje vadovaujasi Europos Sąjungos tiesiogiai taikomais teisės aktais, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (toliau – Įstatymas), Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašu, patvirtintu Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2017 birželio 28 d. įsakymu Nr. 1S-97 „Dėl Mažos vertės pirkimų aprašo patvirtinimo” (su visais aktualiais pakeitimais) (toliau – Aprašas), Pasvalio rajono savivaldybės administracijos ir Pasvalio rajono savivaldybės kontroliuojamų (valdomų) perkančiųjų organizacijų centralizuotų ir decentralizuotų viešųjų pirkimų vykdymo tvarkos aprašu, patvirtintu Savivaldybės administracijos direktoriaus 2022 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. DV-861 „Dėl Pasvalio rajono savivaldybės administracijos ir Pasvalio rajono savivaldybės kontroliuojamų (valdomų) perkančiųjų organizacijų centralizuotų ir decentralizuotų viešųjų pirkimų vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Tvarkos aprašas), Komisijos darbo reglamentu, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais ir kitais pirkimus reglamentuojančiais teisės aktais.
Punkto pakeitimai:
Nr. DV-97, 2023-02-01, paskelbta TAR 2023-02-01, i. k. 2023-01819
3. Komisijos darbo reglamente vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, vartojamas Įstatyme, Tvarkos apraše ir kituose pirkimus reglamentuojančiuose teisės aktuose.
5. Savivaldybės administracija turi teisę kviestis ekspertus – dalyko žinovus konsultuoti klausimu, kuriam reikia specialių žinių ar vertinimo. Jei projekto konkurso dalyviams keliami profesiniai reikalavimai, ne mažiau kaip trečdalis Komisijos narių turi būti bent tokios pačios arba lygiavertės kvalifikacijos.
6. Komisija sudaroma Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu. Komisijos pirmininku skiriamas Savivaldybės administracijos darbuotojas. Komisijos pirmininko pavaduotoju – vienas iš Komisijos narių.
7. Skiriant Komisijos pirmininką ir narius, turi būti atsižvelgiama į jų ekonomines, technines, teisines žinias, Įstatymo bei kitų pirkimus reglamentuojančių teisės aktų išmanymą.
8. Komisijos sprendimu Komisijos sekretoriumi skiriamas vienas iš Komisijos narių, kitais atvejais – sekretoriaus funkcijas vykdo kitas Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas asmuo.
81. Vykdant supaprastintus ir tarptautinius pirkimus, bent vienas Komisijos narys privalo turėti atestuoto viešojo pirkimo specialisto pažymėjimą.
Papildyta punktu:
Nr. DV-97, 2023-02-01, paskelbta TAR 2023-02-01, i. k. 2023-01819
9. Komisija gali būti sudaroma:
10. Komisija savo sprendimus priima laikydamasi nešališkumo ir konfidencialumo reikalavimų, lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų. Priimdama sprendimus Komisija yra savarankiška.
11. Komisijos nariai, sekretorius (kai sekretoriumi skiriamas ne Komisijos narys) ir Savivaldybės administracijos pakviesti ekspertai, prieš pradėdami darbą Komisijoje, turi būti pasirašę Nešališkumo deklaraciją (forma patvirtinta Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus įsakymu), Konfidencialumo pasižadėjimą (Tvarkos aprašo priedas) bei deklaravę privačius interesus Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nustatyta tvarka.
Punkto pakeitimai:
Nr. DV-97, 2023-02-01, paskelbta TAR 2023-02-01, i. k. 2023-01819
12. Komisijos nariai, atsižvelgdami į Viešųjų pirkimų tarnybos rekomendacijas, ne rečiau kaip kartą per metus turi iš naujo pasirašyti Nešališkumo deklaraciją ir Konfidencialumo pasižadėjimą.
13. Komisijos nariai ir Savivaldybės administracijos pakviesti ekspertai negali teikti jokios informacijos tretiesiems asmenims apie tiekėjų pateiktų pasiūlymų turinį, išskyrus Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytus atvejus.
14. Komisija yra atskaitinga Savivaldybės administracijos direktoriui. Komisija veikia Savivaldybės administracijos vardu pagal jai suteiktus įgaliojimus. Komisija vykdo tik rašytines Savivaldybės administracijos direktoriaus užduotis ir įpareigojimus.
15. Komisija turi teisę atsisakyti vykdyti Įstatymui ir kitiems teisės aktams prieštaraujančias užduotis.
II SKYRIUS
KOMISIJOS FUNKCIJOS
18. Komisija, gavusi Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliojimus, vykdo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu jai nustatytas užduotis, susijusias su pirkimo procedūrų atlikimu:
18.3. pirkimų iniciatoriui perduoda gautas tiekėjų pastabas, pasiūlymus dėl pirkimo iniciatoriaus parengto pirkimo techninės specifikacijos projekto;
18.6. atlieka pirkimą neskelbiamų derybų būdu arba vykdo supaprastintą pirkimą, apie kurį Savivaldybės administracija pagal Įstatymą ir Aprašą gali neskelbti;
18.9. esant poreikiui rengia susitikimus su tiekėjais (iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos susitikimai rengiami su kiekvienu tiekėju atskirai);
18.10. atlieka vokų su pasiūlymais atplėšimo (susipažinimo su tiekėjų pateiktais pasiūlymais) procedūrą;
18.11. tikrina tiekėjų kvalifikacinius duomenis, priima sprendimą dėl kiekvieno paraišką ar pasiūlymą pateikusio tiekėjo kvalifikacinių duomenų arba tikrina tiekėjo, kurio pasiūlymas pagal vertinimo rezultatus gali būti pripažintas laimėjusiu, atitiktį minimaliems kvalifikaciniams reikalavimams, jei Savivaldybės administracija prašo pateikti pirkimo dokumentuose nurodytų minimalių kvalifikacinių reikalavimų atitikties deklaraciją;
18.12. atliekant pirkimą riboto konkurso, skelbiamų derybų, konkurencinio dialogo ir inovacijų partnerystės būdu, atlieka kandidatų kvalifikacinę atranką pagal nustatytas procedūras ir kriterijus, jeigu tokia atranka nurodyta pirkimo dokumentuose;
18.13. tikrina tiekėjų pasiūlymų atitiktį pirkimo dokumentų reikalavimams, priima sprendimą dėl kiekvieno pasiūlymą pateikusio tiekėjo pasiūlymo tinkamumo;
18.15. pirkimo dokumentuose nustatyta tvarka derasi su tiekėju dėl pasiūlymo turinio, siekdama geriausio rezultato;
18.16. vykdant pirkimą konkurencinio dialogo būdu, veda dialogą su atrinktais tiekėjais, siekdama atrinkti vieną ar keletą Savivaldybės administracijos reikalavimus atitinkančių sprendinių;
18.17. nagrinėja, vertina, palygina pateiktus pasiūlymus, nustato pasiūlymų eilę, priima sprendimą dėl laimėjusio pasiūlymo ir nustato tikslų pirkimo sutarties sudarymo atidėjimo terminą;
18.18. tiekėjų reikalavimu supažindina juos su kitų tiekėjų pasiūlymais, išskyrus tą informaciją, kurią tiekėjai nurodė kaip konfidencialią, arba tą, kuri remiantis Lietuvos Respublikos teisės aktais yra laikoma konfidencialia;
18.19. Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sustabdžius pirkimo procedūras, nevykdo pirkimo procedūrų tol, kol bus išnagrinėta tiekėjo pretenzija ir priimtas sprendimas;
18.20. išnagrinėjus pretenziją ir gavus išvadas dėl pretenzijos, priima sprendimą dėl tolimesnių pirkimo procedūrų;
18.21. gavusi Viešųjų pirkimų tarnybos įpareigojimą ar Viešųjų pirkimų tarnybos sutikimą, Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliojimą, nutraukia pirkimo procedūras, jei atsirado aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti. Viešųjų pirkimų tarnybos sutikimas nereikalingas nutraukiant supaprastinto pirkimo procedūras;
18.22. šalina tiekėjus iš pirkimo procedūrų, vadovaujantis Įstatyme ir pirkimo dokumentuose nustatytais tiekėjų pašalinimo pagrindais;
III SKYRIUS
KOMISIJOS TEISĖS IR PAREIGOS
20. Komisija, vykdydama jai pavestas užduotis, turi teisę:
20.1. gauti pagal Tvarkos aprašo 13 punktą Viešųjų pirkimų valdymo sistemoje parengtą paraišką;
Papunkčio pakeitimai:
Nr. DV-97, 2023-02-01, paskelbta TAR 2023-02-01, i. k. 2023-01819
20.2. esant poreikiui, iš Savivaldybės administracijos darbuotojų gauti papildomą informaciją apie reikalingų nupirkti prekių, paslaugų ar darbų techninius, estetinius, funkcinius ir kokybės reikalavimus, prekių kiekį, teiktinų su prekėmis susijusių paslaugų pobūdį, darbų ir paslaugų apimtis, prekių tiekimo, paslaugų teikimo, darbų atlikimo terminus (įskaitant numatomus pratęsimus), eksploatavimo išlaidas ir (arba) techninių specifikacijų projektus, jų pakeitimus ir teiktas pastabas (informaciją apie šių projektų paviešinimą) bei kitas pirkimo objektui keliamas sąlygas ir informaciją, reikalingą pirkimui vykdyti;
20.3. prašyti Savivaldybės administracijos direktoriaus kviesti ekspertus konsultuoti klausimu, kuriam reikia specialių žinių ar vertinimo;
20.4. prašyti, kad tiekėjai paaiškintų, patikslintų, papildytų savo pasiūlymus, duomenis apie savo kvalifikaciją;
20.5. susipažinti su informacija, susijusia su pirkimo pasiūlymų nagrinėjimu, aiškinimu, vertinimu ir palyginimu;
21. Komisija turi kitų Įstatyme ir kituose pirkimus reglamentuojančiuose teisės aktuose įtvirtintų teisių.
22. Komisija, vykdydama jai pavestas funkcijas, privalo:
22.1. vykdyti Komisijos darbo reglamente nurodytas ir Savivaldybės administracijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens nustatytas užduotis;
22.2. vykdydama užduotis, laikytis Įstatymo, Aprašo, Tvarkos aprašo, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų ir kitų pirkimus reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų;
IV SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
23. Sprendimus Komisija priima posėdžiuose. Komisijos posėdis ir priimami sprendimai yra teisėti, kai posėdyje dalyvauja daugiau kaip pusė visų Komisijos narių ir kai bent vienas posėdyje dalyvaujantis Komisijos narys turi pirkimų specialisto pažymėjimą, o jeigu Komisija sudaryta iš 3 asmenų – kai posėdyje dalyvauja visi Komisijos nariai.
Punkto pakeitimai:
Nr. DV-158, 2023-02-17, paskelbta TAR 2023-02-17, i. k. 2023-02881
24. Komisijos veiklai vadovauja Komisijos pirmininkas. Jeigu Komisijos pirmininkas dėl objektyvių priežasčių negali dalyvauti posėdyje, jį pavaduoja Komisijos pirmininko pavaduotojas. Jeigu Komisijos pirmininko pavaduotojas dėl objektyvių priežasčių taip pat negali dalyvauti posėdyje, Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu laikinai paskiria Komisijos pirmininku vieną iš Komisijos narių.
25. Komisijos posėdžiai turi būti protokoluojami. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo visi Komisijos posėdyje dalyvavę Komisijos nariai. Protokole nurodomi Komisijos sprendimų motyvai, pateikiami paaiškinimai, Komisijos narių atskirosios nuomonės.
27. Komisija priima sprendimus posėdyje paprasta balsų dauguma atviru vardiniu balsavimu. Balsuoti galima tik už arba prieš siūlomą sprendimą. Jeigu balsai pasiskirto po lygiai, sprendimą lemia Komisijos pirmininko balsas.
28. Balsavimo metu Komisijos nariai negali susilaikyti nuo sprendimo priėmimo, o turi aiškiai išreikšti savo poziciją svarstomu klausimu. Jeigu Komisijos narys negali priimti sprendimo dėl informacijos ar laiko stokos, jis turėtų prašyti nukelti Komisijos posėdžio datą ir kreiptis dėl papildomos informacijos į kitus Komisijos narius ar ekspertus.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
30. Komisijos nariai negali dalyvauti rengiant, svarstant ar priimant sprendimus arba kitaip paveikti sprendimus, kurie gali sukelti ar sukelia interesų konfliktą, ar vykdyti pavedimus, kurie susiję su jų privačiais interesais. Jeigu kyla arba gali kilti interesų konfliktas, Komisijos narys turi nusišalinti nuo pirkimo procedūrų, patikslinti savo privačių interesų deklaraciją (jei reikia) ir apie nusišalinimą raštu informuoti Komisijos pirmininką ir Savivaldybės administracijos direktorių, kuris priima sprendimą dėl Komisijos nario dalyvavimo tolesnėse pirkimo procedūrose.
Pakeitimai:
1.
Pasvalio rajono savivaldybės administracija, Įsakymas
Nr. DV-103, 2022-02-22, paskelbta TAR 2022-02-22, i. k. 2022-03286
Dėl Pasvalio rajono savivaldybės administracijos 2017 m. vasario 20 d. įsakymo Nr. DV-138 „Dėl Viešųjų pirkimų komisijos darbo reglamento patvirtinimo“ pakeitimo
2.
Pasvalio rajono savivaldybės administracija, Įsakymas
Nr. DV-97, 2023-02-01, paskelbta TAR 2023-02-01, i. k. 2023-01819
Dėl Pasvalio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2017 m. vasario 20 d. įsakymo Nr. DV-138 „Dėl Viešųjų pirkimų komisijos darbo reglamento patvirtinimo“ pakeitimo
3.
Pasvalio rajono savivaldybės administracija, Įsakymas
Nr. DV-158, 2023-02-17, paskelbta TAR 2023-02-17, i. k. 2023-02881
Dėl Pasvalio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2017 m. vasario 20 d. įsakymo Nr. DV-138 „Dėl Viešųjų pirkimų komisijos darbo reglamento patvirtinimo“ pakeitimo