Sprendimas netenka galios 2023-03-01:

Rokiškio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. TS-31, 2023-02-24, paskelbta TAR 2023-02-28, i. k. 2023-03656

Dėl Rokiškio rajono savivaldybės atliekų tvarkymo taisyklių patvirtinimo

 

Suvestinė redakcija nuo 2018-01-01 iki 2023-02-28

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2015-05-12, i. k. 2015-07131

 

 

 

ROKIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

S P R E N D I M A S

DĖL Rokiškio rajono savivaldybės atliekų tvarkymo taisyklių patvirtinimo

 

2015 m. gegužės 8 d. Nr. TS-131

Rokiškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 31 punktu, 16 straipsnio 2 dalies 36 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo 31 straipsniu, Rokiškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Rokiškio rajono savivaldybės komunalinių atliekų tvarkymo taisykles (pridedama).

2. Įpareigoti Kanceliarijos skyrių Rokiškio rajono savivaldybės komunalinių atliekų tvarkymo taisykles paskelbti vietinėje spaudoje.

3. Pripažinti netekusiu galios Rokiškio rajono savivaldybės tarybos 2008 m. gegužės 30 d. sprendimą Nr. TS-5.89 „Dėl Rokiškio rajono savivaldybės atliekų tvarkymo taisyklių patvirtinimo“.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Antanas Vagonis


 

PATVIRTINTA

Rokiškio rajono savivaldybės tarybos

2015 m. gegužės 8 d. sprendimu Nr. TS-131

 

 

ROKIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ TVARKYMO TAISYKLĖS

 

I.          Bendrosios nuostatos

 

1.    Rokiškio rajono savivaldybės komunalinių atliekų tvarkymo taisyklės (toliau – Taisyklės) parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymu, Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymu, Lietuvos Respublikos pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymu, pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo taisyklėmis, Valstybiniu atliekų tvarkymo 2014 - 2020 m. planu, Panevėžio regiono komunalinių atliekų tvarkymo 2014 - 2020 m. planu, Lietuvos Respublikos aplinkos ministro patvirtintais minimaliomis komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos kokybės reikalavimais ir kitais teisės aktais.

2.    Taisyklės reglamentuoja komunalinių atliekų Rokiškio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) teritorijoje tvarkymą, komunalinių atliekų surinkimą, rūšiavimą, šalinimą ir apdorojimą, saugojimą, apskaitos tvarką, atliekų turėtojų bei atliekų tvarkytojų funkcijas, teises, pareigas ir atsakomybes bei yra skirtos užtikrinti Savivaldybės bei Panevėžio regiono atliekų tvarkymo planų įgyvendinimą.

3.    Taisyklės yra privalomos visiems Savivaldybės teritorijoje esantiems komunalinių atliekų turėtojams: fiziniams, juridiniams asmenims, išskyrus įmones, turinčias Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos nustatyta tvarka išduotus taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimus. Taisyklių reikalavimai, nustatyti juridiniams asmenims, taikomi ir jų filialams, atstovybėms bei bet kokio tipo atskirai esantiems struktūriniams ar ūkiniams padaliniams (toliau – Juridinių asmenų padaliniai).

4.    Skirtingų komunalinių atliekų srautų tvarkymo reikalavimai gali būti nustatomi atskirose šių atliekų tvarkymo taisyklėse ir kituose dokumentuose, kurie, esant būtinybei, gali būti keičiami, tikslinami, taisomi ir papildomi.

5.    Taisyklėse nepaminėtos kitos Savivaldybės teritorijoje susidarančios atliekos yra tvarkomos Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

II.        PAGRINDINĖS SĄVOKOS

 

6.    Taisyklėse naudojamos sąvokos

6.1.      Antrinės žaliavos – tiesiogiai perdirbti tinkamos atliekos ir perdirbti tinkamos iš atliekų gautos medžiagos.

6.2.      Atliekos – medžiaga ar daiktas, kurių turėtojas atsikrato, ketina ar privalo atsikratyti.

6.3.      Atliekų turėtojas – atliekų gamintojas, fizinis ar juridinis asmuo (individualios namų valdos savininkas, daugiabučio namo buto savininkas, daugiabučių namų butų bendrija, daugiabučių namų administratorius, sodo ir garažo valdos savininkas, sodų ir garažų bendrija, įmonė, įstaiga ar organizacija), kuris turi atliekų.

6.4.      Atliekų tvarkytojas – įmonė (- ės), kuri (- ios) surenka ir (ar) veža, ir (ar) naudoja, ir (ar) šalina atliekas, atlieka šių veiklų organizavimą ir stebėseną, šalinimo vietų vėlesnę priežiūrą. Prie atliekų tvarkytojų priskiriami prekiautojai atliekomis ar tarpininkai, vykdantys nurodytą veiklą.

6.5.      Biologiškai skaidžios atliekos – bet kokios atliekos, kurios gali būti suskaidytos aerobiniu ir anaerobiniu būdu, pvz., žaliųjų teritorijų, parkų bei sodų tvarkymo atliekos – žaliosios atliekos (šakos, lapai, nupjauta žaliųjų vejų žolė), užterštas arba netinkamas perdirbti popierius ir kartonas, skystos ir kietos maisto produktų atliekos, susidarančios gaminant arba realizuojant maistą ir pan.

6.6.      Bendro naudojimo konteineris/ kolektyvinis konteineris - keturratis metalinis arba plastikinis (žalios, juodos ar kt. spalvos) su plokščiais arba kupoliniais dangčiais, stabdžių mechanizmu konteineris.

6.7.      Didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelė - įrenginys, kuriame iš komunalinių atliekų turėtojų laikinai saugoti priimamos atskirai surinktos naudoti, apdoroti ir atskirai šalinti skirtos atliekos: didelių gabaritų atliekos, buityje susidarančios elektros ir elektroninės įrangos atliekos, pavojingos buities atliekos, antrinės žaliavos, žaliosios atliekos, statybos ir griovimo atliekos.

6.8.      Didelių gabaritų atliekos – dideli buities apyvokos daiktai: baldai, dviračiai ir kt.

6.9.      Elektros ir elektroninės įrangos atliekos – įrangos, kuriai tinkamai funkcionuoti reikalinga elektros srovė arba elektromagnetiniai laukai, atliekos.

6.10.    Farmacinės atliekos – naikintini vaistai ir netinkami naudoti chemikalai (pasibaigusio tinkamumo laiko ar nekokybiški farmacinėje veikloje naudojami reagentai ir cheminės medžiagos).

6.11.    Komunalinės atliekos – buitinės (buityje susidarančios) ir kitokios atliekos, kurios savo pobūdžiu ar sudėtimi yra panašios į buitines atliekas.

6.12.    Komunalinių atliekų tvarkymo paslauga – viešoji paslauga, apimanti komunalinių atliekų surinkimą, vežimą, naudojimą, šalinimą, šių veiklų organizavimą, stebėseną, šalinimo vietų vėlesnę priežiūrą.

6.13.    Komunalinių atliekų tvarkymo sistema – organizacinių, techninių ir teisinių priemonių visuma, susijusi su Savivaldybės funkcijų įgyvendinimu komunalinių atliekų tvarkymo srityje.

6.14.    Komunalinių atliekų tvarkymo sistemą papildanti atliekų surinkimo sistema (papildanti atliekų surinkimo sistema) – Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytoms gaminių ir (ar) pakuočių atliekų tvarkymo užduotims įvykdyti, gamintojų, importuotojų, jų įsteigtų organizacijų ar atliekas tvarkančių įmonių, kurioms gamintojai ir importuotojai sutartiniais pagrindais paveda tvarkyti gaminių ir (ar) pakuočių atliekas, diegiama ar įdiegta gaminių ir (ar) pakuočių atliekų surinkimo iš komunalinių atliekų srauto sistema.

6.15.    Komunalinių atliekų tvarkytojas – įmonė ar kitas juridinis asmuo, kuris tvarko komunalines atliekas pagal atliekų tvarkymo įstatymo ir kitų teisės aktų reikalavimus.

6.16.    Komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratorius – vienos, kelių ar visų į komunalinių atliekų tvarkymo regioną įeinančių savivaldybių įsteigtas juridinis asmuo, Savivaldybės (savivaldybių) pavedimu atliekantis komunalinių atliekų tvarkymo sistemos organizavimo funkcijas ir (ar) teikiantis atliekų tvarkymo paslaugas.

6.17.    Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimas – leidimas išduodamas teisės aktų nustatyta tvarka.

6.18.    Pakuočių atliekos – pakuotės ir pakuočių medžiagos, pagal atliekų apibrėžimą priskiriamos atliekoms, išskyrus pakuočių gamybos atliekas.

6.19.    Pavojingos buities atliekos – atliekos, susidarančios pas komunalinių atliekų turėtojus, atliekų sąraše pažymėtos kaip pavojingos, pasižyminčios viena ar keliomis pavojingumą lemiančiomis savybėmis, nurodytomis Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo 4 priede, ir atitinkančios Aplinkos ministerijos nustatytus atliekų pavojingumo kriterijus, bei kitos atliekos, atliekų sąraše nepažymėtos kaip pavojingos, tačiau pasižyminčios viena ar keliomis pavojingumą lemiančiomis savybėmis ir atitinkančios atliekų pavojingumo kriterijus. Pagrindinės šių atliekų grupės: galvaniniai elementai, akumuliatoriai, pasenę vaistai, buitinės chemijos produktai; lakų, dažų, skiediklių atliekos; cheminėmis medžiagomis užteršta pakuotė; naudoti tepalai, tepalų filtrai ir kitos naftos produktų atliekos, gyvsidabrio turinčios atliekos, dalis buityje susidarančių elektros ir elektroninės įrangos atliekų; kitos atliekos.

6.20.    Regioninė komunalinių atliekų tvarkymo sistema – techninių, organizacinių ir teisinių priemonių visuma, susijusi su Savivaldybės funkcijų įgyvendinimu atliekų tvarkymo srityje ir veikianti Panevėžio regiono savivaldybių administruojamose teritorijose.

6.21.    Regioniniai viešieji atliekų tvarkymo įrenginiai – atliekų perkrovimo stotis, regioninis sąvartynas, didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelės, žaliųjų atliekų kompostavimo aikštelės, mechaniniai biologiniai apdorojimo įrenginiai ir kiti regioniniai atliekų tvarkymo įrenginiai, savo nuosavybės teise priklausantys Panevėžio regiono atliekų tvarkymo centrui ir reikalingi šiose taisyklėse nurodytoms regioninėms komunalinių atliekų tvarkymo paslaugoms teikti.

6.22.    Regioninis sąvartynas – komunalinių atliekų šalinimo įrenginys, atitinkantis ES direktyvų ir Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimus, skirtas atliekoms išversti ant žemės paviršiaus arba po žeme.

6.23.    Sąvartyno „vartų“ mokestis – regioninį sąvartyną eksploatuojančio juridinio asmens nustatytas užmokestis už priimamų šalinti sąvartyne komunalinių atliekų svorio vienetą. Į šį mokestį yra įskaičiuotos visos regioninės sistemos eksploatavimo sąnaudos, įskaitant sąvartynų uždarymo ir priežiūros po uždarymo, regioninių atliekų tvarkymo įrenginių eksploatavimo, surinktų atskirų atliekų srautų - specifinių atliekų (buities pavojingų, didelių gabaritų atliekų, statybos ir griovimo atliekų, buityje susidarančios elektros ir elektroninės įrangos atliekos) tvarkymo, visuomenės informavimo ir švietimo, regioninės komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administravimo, investicijų, reikalingų plėtoti regioninę atliekų tvarkymo sistemą ir kitas sąnaudas.

6.24.    Specifinės atliekos – iš komunalinių atliekų atskirai surenkamos ir tvarkomos atliekos (didžiosios atliekos, pavojingos buities atliekos, buityje susidarančios elektros ir elektroninės įrangos atliekos ir kitos atskirai surenkamos atliekos).

6.25.    Statybos ir griovimo atliekos – atliekos, susidarančios statant, rekonstruojant, remontuojant ar griaunant statinius.

6.26.    Žaliosios atliekos – žaliųjų teritorijų, parkų bei sodų tvarkymo atliekos (šakos, lapai, nupjauta žaliųjų vejų žolė) ir kitos panašios kilmės atliekos, kurios gali būti suskaidytos aerobiniu ar anaerobiniu būdu.

6.27. Vietinė rinkliava už komunalinių atliekų surinkimą ir tvarkymą (toliau Vietinė rinkliava) – tai Savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintas dvinaris mokestis už komunalinių atliekų surinkimą iš komunalinių atliekų turėtojų ir jų tvarkymą. Rinkliava galioja savivaldybės teritorijoje ir ją privalo mokėti kiekvienas nekilnojamojo turto savininkas.

Punkto pakeitimai:

Nr. TS-180, 2017-10-27, paskelbta TAR 2017-10-30, i. k. 2017-17025

 

6.28.    Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos - suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatyme, Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme, Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo taisyklėse.

 

III.    komunalinių atliekų tvarkymo PASLAUGOS organizavimas

 

7.    Savivaldybės komunalinių atliekų tvarkymo sistema apima komunalinių atliekų surinkimo, išvežimo, rūšiavimo, naudojimo, apdorojimo ir šalinimo, visuomenės informavimo ir švietimo paslaugas visiems Savivaldybės teritorijoje esantiems komunalinių atliekų turėtojams.

8.    Savivaldybės teritorijoje komunalinių atliekų tvarkymą administruoja ir organizuoja Savivaldybės administracija, vadovaudamasi galiojančiais teisės aktais. Daliai komunalinių atliekų tvarkymo organizavimo funkcijų vykdyti Savivaldybė kartu su kitomis regiono savivaldybėmis yra įsteigusi Panevėžio regiono atliekų tvarkymo centrą (toliau – PRATC), kuris vykdo veiklą pagal PRATC įstatus ir kitus dokumentus.

9. Savivaldybės administracija organizuoja Savivaldybės teritorijoje susidarančių komunalinių atliekų surinkimą bei pervežimą į regioninį sąvartyną (arba į kitą apdorojimo vietą) ir nuo jų atskirtų kitų atliekų pakuočių atliekų, pavojingų buities atliekų, elektros ir elektroninės įrangos atliekų, žaliųjų, bei didelių gabaritų ir kitų atliekų, antrinių žaliavų, surinkimą, vykdo visuomenės informavimą ir švietimą, konkurso tvarka parenka komunalinių atliekų tvarkytojus, o Savivaldybės taryba tvirtina atliekų tvarkymo taisykles ir atliekų tvarkymo planus, sprendimus dėl vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų tvarkymą nuostatų bei  vietinės rinkliavos dydžius, atliekų susidarymo normas.

Punkto pakeitimai:

Nr. TS-180, 2017-10-27, paskelbta TAR 2017-10-30, i. k. 2017-17025

 

10.  Savivaldybės teritorijoje komunalinių atliekų tvarkymą organizuoja Savivaldybės administracija, vadovaudamasi galiojančiais teisės aktais. Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo numatyta tvarka Savivaldybės administracija atliekų tvarkymo funkcijas gali perduoti kitam juridiniam subjektui.

11.  PRATC, savivaldybių pavedimu, eksploatuodamas regioninę komunalinių atliekų tvarkymo sistemą, organizuoja Savivaldybės teritorijoje esančių didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelės (-ių), regioninio sąvartyno ir kitų regiono komunalinių atliekų tvarkymo infrastruktūros įrenginių įrengimą bei eksploatavimą, vykdo regioninę visuomenės informavimo ir švietimo programas, teikia Savivaldybei pagalbą atliekų tvarkymo klausimais, vykdo kitas funkcijas, kurias paveda Savivaldybė.

12.  Savivaldybėje teikiamos komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos kokybę pagal teisės aktų ir sudarytų atliekų tvarkymo paslaugų pirkimo sutarčių reikalavimus užtikrina atliekų tvarkytojas.

13.  Savivaldybės komunalinių atliekų tvarkymo sistema apima visų šiame punkte išvardytų komunalinių atliekų tvarkymą:

13.1.    Mišrių komunalinių atliekų;

13.2.    Biologiškai skaidžių atliekų;

13.3.    Antrinių žaliavų (tame tarpe ir pakuočių bei pakuočių atliekų);

13.4.    Didelių gabaritų, statybinių (statybos ir griovimo) atliekų;

13.5.    Buityje susidarančių pavojingų atliekų;

13.6.    Elektros ir elektronikos bei kitų apmokestinamųjų gaminių atliekų.

14.  Savivaldybės teritorijoje surenkamos mišrios komunalinės atliekos vežamos į Panevėžio regioninį sąvartyną arba Panevėžio regione esančius apdorojimo įrenginius.

15.  Žaliosios atliekos tvarkomos gyventojams jas kompostuojant savo teritorijose bei Savivaldybės teritorijoje esančioje žaliųjų atliekų surinkimo ir kompostavimo aikštelėje. Žaliųjų atliekų priėmimo tvarką žaliųjų atliekų surinkimo ir kompostavimo aikštelėse, atsižvelgiant į Savivaldybės reikalavimus, nustato PRATC.

16.  Didelių gabaritų, statybinės, griovimo, buityje susidarančios pavojingos atliekos bei apmokestinamųjų gaminių atliekos surenkamos Savivaldybės teritorijoje veikiančioje didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelėje. Taip pat didelių gabaritų, buityje susidarančios pavojingos, buityje susidarančios elektros ir elektroninės įrangos atliekos, naudotos padangos 2 kartus per metus surenkamos apvažiavimo būdu, prieš tai atliekų tvarkytojui informavus apie tai atliekų turėtojus.

17.  Antrinės žaliavos, pakuotės bei pakuočių atliekos surenkamos ir perduodamos šias atliekas perdirbančioms įmonėms, atitinkančioms Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimus.

18.  Siekiant pagerinti pakuočių, pakuočių atliekų, elektros ir elektronikos atliekų atskyrimą iš bendro komunalinių atliekų srauto Savivaldybės teritorijoje, įstatymų nustatyta tvarka, gali būti diegiamos komunalinių atliekų tvarkymo sistemą papildančios atliekų surinkimo sistemos (toliau – Papildanti atliekų surinkimo sistema).

19.  Savivaldybė, organizuodama komunalinių atliekų tvarkymo sistemą, būtiną jos teritorijoje susidarančioms komunalinėms atliekoms tvarkyti, naudojasi tiek Savivaldybės, tiek regioninės atliekų tvarkymo sistemos viešaisiais atliekų tvarkymo įrenginiais.

20.  Savivaldybės komunalinių atliekų tvarkymo sistemos esama būklė, organizavimo bei plėtros tikslai ir priemonės aprašyti Savivaldybės komunalinių atliekų tvarkymo plane.

 

IV.         komunalinių atliekų tvarkymo sistemos finansavimas

 

21.  Savivaldybės komunalinių atliekų tvarkymo sistema organizuojama, eksploatuojama ir plėtojama taip, kad būtų įgyvendintas principas „teršėjas moka“ t. y. visas komunalinių atliekų tvarkymo išlaidas apmokėtų komunalinių atliekų turėtojai (fiziniai ir juridiniai asmenys).

22.  Savivaldybės tarybos patvirtintos Vietinės rinkliavos  dydis privalo būti nustatytas toks, kad surenkamomis lėšomis būtų padengtos visos su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudos.

Punkto pakeitimai:

Nr. TS-180, 2017-10-27, paskelbta TAR 2017-10-30, i. k. 2017-17025

 

23.  Vietinės rinkliavos  lėšos naudojamos Savivaldybės bei regiono komunalinių atliekų tvarkymo sistemai, regiono bei Savivaldybės atliekų tvarkymo planų įgyvendinimui finansuoti.

Punkto pakeitimai:

Nr. TS-180, 2017-10-27, paskelbta TAR 2017-10-30, i. k. 2017-17025

 

24.  Nustatydama Vietinės rinkliavos dydžius, Savivaldybės taryba turi atsižvelgti ne tik į Savivaldybės atliekų tvarkymo išlaidas, patiriamas tvarkant atliekas, bet ir į gautas pajamas, jei tokios pajamos yra gautos, perduodant naudoti gaminių, pakuočių ar kitas atliekas.

Punkto pakeitimai:

Nr. TS-180, 2017-10-27, paskelbta TAR 2017-10-30, i. k. 2017-17025

 

25.  Vietinės rinkliavos administravimo veiklą (sutarčių su atliekų turėtojais sudarymą, Vietinės rinkliavos apskaičiavimą, rinkimą, mokėtojų registrą) įstatymų nustatyta tvarka vykdo komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratorius - UAB Panevėžio regiono atliekų tvarkymo centras.

Punkto pakeitimai:

Nr. TS-180, 2017-10-27, paskelbta TAR 2017-10-30, i. k. 2017-17025

 

26.  Savivaldybės komunalinių atliekų tvarkymo sistemos plėtojimas gali būti finansuojamas iš Savivaldybės biudžeto, specialiųjų fondų ir programų, investicinių projektų, kreditų bei privačiomis lėšomis.

27.  Apmokestinamųjų gaminių ir pakuočių, pakuočių atliekų tvarkymo sistemą finansuoja gamintojai ir importuotojai arba jų licencijuotos organizacijos (toliau – Organizacijos), vadovaujantis atliekų tvarkymą reglamentuojančiais teisės aktais.

 

V.        KOMUNALINIŲ Atliekų turėtojų teisės ir pareigos

 

28.  Atliekų turėtojai turi teisę:

28.1.    Gauti šiose Taisyklėse nustatytos kokybės komunalinių atliekų tvarkymo paslaugą;

28.2.    Gauti informaciją susijusią su komunalinių atliekų tvarkymu;

28.3.    Kreiptis į Administratorių, Savivaldybės administraciją dėl papildomos didelių gabaritų, statybinių ar kitų komunalinių atliekų surinkimo ir tvarkymo paslaugos suteikimo už papildomą mokestį;

28.4.    Pateikę motyvuotą ir pagristą paaiškinimą, vieną kartą per metus pasikeisti mišrių komunalinių atliekų surinkimo konteinerį į tokio dydžio konteinerį, kuris atitinka realų susidarančių atliekų kiekį;

28.5.    Kreiptis į Administratorių ar Savivaldybės administraciją dėl atliekų tvarkytojo neveikimo ar netinkamo veikimo.

29.  Atliekų turėtojai privalo:

29.1.    Naudotis Savivaldybės organizuojama komunalinių atliekų tvarkymo sistema;

29.2.    Naudotis tik tų komunalinių atliekų tvarkytojų paslaugomis, su kuriais sutartis pasirašo Savivaldybės administracija;

29.3. Laiku mokėti Savivaldybės nustatytą Vietinę rinkliavą;

Punkto pakeitimai:

Nr. TS-180, 2017-10-27, paskelbta TAR 2017-10-30, i. k. 2017-17025

 

29.4.    Turimas atliekas rūšiuoti - nuo kitų atliekų atskirti popierių ir kartoną, pakuočių atliekas, stiklinius ir plastmasinius daiktus, statybos ir griovimo atliekas, tekstilės atliekas, didelių gabaritų atliekas, pavojingas buities atliekas, elektros ir elektroninės įrangos atliekas, žaliąsias atliekas;

29.5.    Atskirai surenkamą buityje susidariusį kartoną, popierių, stiklą, plastiką, pakuočių, tekstilės atliekas šalinti į artimiausius šioms atliekoms ar antrinėms žaliavoms skirtus specialiuosius konteinerius, atsižvelgdami į užrašus ant šių konteinerių arba į Organizacijų išdalintus individualius pakuočių atliekų konteinerius arba specialius maišus o, nesant tokioms galimybėms, pristatyti tokias atliekas į didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelę;

29.6.    Žaliąsias atliekas kompostuoti savo kompostavimo įrenginiuose (kompostavimo dėžėse) arba pristatyti jas į žaliųjų atliekų surinkimo ir kompostavimo aikštelę ar didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelę;

29.7.    Statybos ir griovimo atliekas, buityje susidarančias pavojingas bei apmokestinamųjų gaminių atliekas pristatyti į didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelę;

29.8.    Šalinti į komunalinių atliekų konteinerius tik tas atliekas, kurioms šie konteineriai yra skirti (instrukcijas pateikia atliekų tvarkytojas lipdukuose, užrašuose ant konteinerių, informaciniuose pranešimuose ir kitomis priemonėmis);

29.9.    Mišrias komunalines atliekas šalinti į komunalinių atliekų konteinerius, kuriuos pagal paslaugų sutartį su Savivaldybės administracija, teikia ir aptarnauja komunalinių atliekų tvarkytojas. Rekomenduojama, kad komunalinių atliekų turėtojai šias atliekas į konteinerius mestų sudėtas į specialius polietileninius ar kitus maišelius;

29.10.  Išmetę atliekas į joms skirtus konteinerius, uždaryti konteinerių dangčius;

29.11.  Fiziniai (individualių valdų savininkai) ir juridiniai asmenys, juridinių asmenų bei juridinių asmenų padalinių vadovai atsako už jų valdomoje teritorijoje esančių visų komunalinių atliekų konteinerių švarą, jų stovėjimo vietos švarą ir tvarką aplink konteinerius;

29.12.  Pasirūpinti, kad šiukšliavežiai netrukdomi privažiuotų prie atliekų konteinerių tuo laiku, kada jie turi būti ištuštinami pagal komunalinių atliekų tvarkytojo ir Savivaldybės administracijos sudarytą ir suderintą bei viešai paskelbtą grafiką. Komunalinių atliekų turėtojų patalpose ar teritorijose esantys individualūs konteineriai jų ištuštinimo dieną nurodytu laiku turi būti pastatomi į su komunalinių atliekų tvarkytoju suderintas vietas, prie kurių gali laisvai privažiuoti šiukšliavežiai. To nepadarius, komunalinių atliekų tvarkytojas turi teisę atsisakyti tuštinti konteinerius;

29.13. Administratoriui arba Savivaldybės administracijai pareikalavus, komunalinių atliekų turėtojai, daugiabučių namų butų savininkų bendrijos bei būsto eksploatavimo įmonės (daugiabučių namų administratoriai), privalo pateikti informaciją apie gyventojų skaičių ir butų skaičių (būsto plotą), o juridiniai asmenys – apie darbuotojų arba atitinkamai moksleivių, mokinių, vaikų, vietų skaičių, užimamą plotą ir kitus parametrus, reikalingus atliekų susikaupimo kiekiams įvertinti bei Vietinės rinkliavos dydžiui nustatyti;

Punkto pakeitimai:

Nr. TS-180, 2017-10-27, paskelbta TAR 2017-10-30, i. k. 2017-17025

 

29.14.  Juridiniai asmenys ir juridinių asmenų padaliniai, kurių ūkinėje - komercinėje veikloje susidaro komunalinės atliekos, išskyrus juridinius asmenis ar jų padalinius, turinčius taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimus, tvarkyti komunalines atliekas pagal šias Taisykles;

29.15.  Atsižvelgdami į gautą atliekų tvarkytojo pranešimą apie netinkamą atliekų išrūšiavimą į skirtingus konteinerius, trukdančias ištuštinti konteinerį kliūtis ar kitus pažeidimus, nedelsiant pašalinti nurodytus pažeidimus;

29.16.  Kiekvieno žemės sklypo, esančio Savivaldybės teritorijoje, savininkas, nuomininkas, naudotojas ar valdytojas yra atsakingas už tinkamą atliekų surinkimą ir jų išvežimą iš jam priklausančio, valdomo ar naudojamo žemės sklypo, vadovaujantis šiomis Taisyklėmis.

30.  Atliekų turėtojams griežtai draudžiama:

30.1.    Deginti komunalines atliekas;

30.2.    Presuoti ar grūsti atliekas į konteinerius;

30.3.    Šalinti atliekas vietose, neskirtose komunalinių atliekų šalinimui;

30.4.    Maišyti komunalines atliekas su kitomis gamybinėmis ar ūkinės veiklos atliekomis.

30.5.    Į komunalinių atliekų konteinerius mesti degančias, farmacines, medicinines, buityje susidarančias pavojingas, elektros ir elektronines atliekas, žemės gruntą;

30.6.    Gadinti komunalinių atliekų konteinerius;

30.7.    Savarankiškai pakeisti konteinerių stovėjimo vietą;

30.8.    Užstatyti transporto priemonėmis komunalinių atliekų konteinerių aikštelių ar stovėjimo vietų aptarnavimo zonas.

31.  Atliekų turėtojas, sugadinęs atliekų tvarkymo įrangą, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

VI.       ATLIEKŲ TVARKYTOJŲ TEISĖS ir pareigos

 

32.  Komunalinių atliekų tvarkytojas turi teisę:

32.1.    Patikrinti mišrių komunalinių atliekų konteinerių turinį bei rūšiavimo kokybę;

32.2.    Įspėti atliekų turėtojus dėl šių Taisyklių nesilaikymo;

32.3.    Atsisakyti tuštinti individualius konteinerius, kurių komunalinių atliekų turėtojai su komunalinių atliekų tvarkytoju sutartu laiku nepastato į iš anksto suderintą vietą arba konteineriai yra užpildyti atliekomis, kurias draudžiama šalinti pagal šias Taisykles į komunalinių atliekų konteinerius;

32.4.    Pakeisti konteinerius į didesnės talpos arba padidinti atliekų surinkimo dažnumą, jeigu konteineriai perpildomi (konteinerių dangčiai turi laisvai užsidaryti, o konteineriai be dangčių užpildyti tik iki viršutinio konteinerio krašto) daugiau kaip penkis kartus iš eilės (pagal konteinerių ištuštinimo grafiką).

33.  Komunalinių atliekų tvarkytojas privalo:

33.1.    Palaikyti švarą ir tvarką kolektyvinių konteinerių aikštelėse. Konteinerinių aikštelių priežiūros sąnaudos yra apmokamos sutartyje tarp Savivaldybės administracijos ir komunalinių atliekų tvarkytojo nustatyta tvarka;

33.2.    Pagal atliekų turėtojo motyvuotą kreipimąsi raštu, anksčiau skirtą konteinerį pakeisti kito dydžio konteineriu per 5 darbo dienas nuo tokio prašymo gavimo;

33.3.    Neaprūpinę komunalinių atliekų turėtojų reikiamo dydžio ar reikiamu skaičiumi konteinerių, privalo surinkti komunalines atliekas, kurios paliekamos maišeliuose ar kitoje tinkamoje pakuotėje prie pilnų joms skirtų konteinerių;

33.4.    Privalo ne rečiau kaip 2 kartus per metus organizuoti didelių gabaritų, pavojingų buities, buityje susidarančių elektros ir elektroninės įrangos atliekų, naudotų padangų surinkimą iš gyventojų ir juridinių asmenų apvažiavimo būdu;

33.5.    Apie tam tikrų išrūšiuotų specifinių komunalinių atliekų, kurios yra surenkamos Savivaldybės teritorijoje, surinkimą apvažiavimo būdu privalo informuoti komunalinių atliekų turėtojus skelbimuose, kuriuose nurodo, kurios komunalinės atliekos bus surenkamos, šių atliekų surinkimo vietą bei laiką. Skelbimai apie tam tikrų išrūšiuotų komunalinių atliekų surinkimą apvažiavimo būdu yra skelbiami vietinėje spaudoje;

33.6.    Registruoti visus komunalinių atliekų turėtojų skundus ir prašymus (žodinius ir raštiškus), nurodydamas datą, pareiškėjo vardą, gyvenamąją vietą, išsamų skundo ar prašymo aprašymą, planuojamas priemones trūkumams pašalinti ar prašymui patenkinti bei preliminarią įvykdymo datą. Apie priimtą sprendimą komunalinių atliekų turėtojas informuojamas raštu;

33.7.    Komunalinių atliekų tvarkytojas privalo teikti informaciją Savivaldybės administracijai apie gaunamus skundus ar prašymus sutartyje su Savivaldybės administracija nustatyta tvarka;

33.8.    Komunalinių atliekų tvarkytojas Savivaldybės administracijos reikalavimu teikti duomenis apie gyventojus, įmones, įstaigas ir organizacijas, kurie naudojasi atliekų surinkimo ir išvežimo paslaugomis bei duomenis, reikalingus susidarančių atliekų kiekiui ir teikiamų atliekų surinkimo paslaugų apimčiai nustatyti, tarp jų – duomenis apie darbuotojų, tarnautojų, studentų, moksleivių skaičių, gamybos ar teikiamų paslaugų apimtį ir pan.

34.  Komunalinių atliekų tvarkytojui griežtai draudžiama:

34.1.    maišyti atskirai surinktas komunalines atliekas su kitomis atliekų rūšimis bei antrinėmis žaliavomis;

34.2.    maišyti atskirai surinktas antrines žaliavas;

34.3.    savarankiškai pakeisti komunalinių atliekų surinkimo konteinerių stovėjimo vietą;

34.4.    savarankiškai pakeisti komunalinių atliekų surinkimo dienas bei dažnumą.

35.  Atliekų tvarkytojas gali teikti viešąsias atliekų tvarkymo paslaugas Savivaldybės teritorijoje tik sudaręs sutartis su Savivaldybės administracija. Savivaldybės teritoriją aptarnaujančių komunalinių atliekų tvarkytojų teisės ir pareigos apibrėžtos sutartyse tarp atliekų tvarkytojų ir Savivaldybės administracijos bei šiose Taisyklėse.

36.  Atliekų tvarkytojas turi būti registruotas atliekas tvarkančių įmonių registre, vykdyti pirminę atliekų apskaitą, teikti informaciją nustatyta tvarka atitinkamoms valstybinės valdžios ir valdymo institucijoms bei Savivaldybės administracijai, įstatymų nustatyta tvarka saugoti atliekų tvarkymo ir apskaitos dokumentaciją.

37.  Atliekų tvarkytojas privalo laikytis konteinerių ištuštinimo periodiškumo, ant konteinerių nurodyti savo kontaktinius duomenis, kad konteinerių perpildymo atveju atliekų turėtojai galėtų apie tai pranešti atliekų tvarkytojui. Konteinerių aptarnavimo grafiką atliekų tvarkytojas skelbia viešai. Apie konteinerių tuštinimo dienos pasikeitimą atliekų tvarkytojas praneša komunalinių atliekų turėtojams ne vėliau kaip prieš dvi savaites.

38.  Komunalinės atliekos, kurių turėtojo neįmanoma nustatyti, tvarkomos sutartyje tarp komunalinių atliekų tvarkytojo ir Savivaldybės administracijos nustatyta tvarka.

39.  Kitos komunalinių atliekų tvarkytojo teisės ir pareigos yra apibrėžiamos komunalinių atliekų tvarkytojo ir Savivaldybės pasirašytoje paslaugų teikimo sutartyje.

 

VII.     KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ TVARKYMO PASLAUGOS KOKYBĖS UŽTIKRINIMAS

 

40.  Komunalinių atliekų tvarkymo paslauga teikiama taip, kad tenkintų atliekų turėtojo poreikius, priskirtoje teritorijoje būtų užtikrintas nepertraukiamas paslaugos teikimas ir susidarančių atliekų surinkimas, įgyvendinti teisės aktuose nustatyti higienos, aplinkos apsaugos ir atliekų tvarkymo reikalavimai.

41.  Komunalinių atliekų turėtojus atitinkamo dydžio konteineriais nerūšiuotoms komunalinėms atliekoms, pakuočių ir kitų atliekų surinkimui aprūpina atliekų tvarkytojas (-ai), Savivaldybės administracija ar Gamintojų ir importuotojų Asociacijos. Konteinerių dydį parenka komunalinių atliekų tvarkytojas pagal susidarančių komunalinių atliekų kiekį (normą) ir konteinerių ištuštinimo dažnumą, taip pat atsižvelgdami į atliekų turėtojų kreipimąsi raštu, gautą pagal šių Taisyklių 28.4 punktą. Komunalinių atliekų turėtojai, neturintys konteinerio, apie tai praneša raštu ar žodžiu komunalinių atliekų tvarkytojui.

42.  Atliekoms surinkti naudojami atliekų surinkimo konteineriai. Jeigu nėra galimybės naudoti atliekų surinkimo konteinerių, taikytinos kitos priemonės ir (ar) įrenginiai, pagal paskirtį skirti atitinkamoms atliekoms surinkti. Atliekų surinkimo konteineriai, kitos priemonės ir (ar) įrenginiai (toliau – Atliekų surinkimo priemonės) turi atitikti teisės aktų nustatytus reikalavimus, būti saugūs žmonių sveikatai ir aplinkai.

43. Atliekų surinkimo priemonių talpa ir atliekų surinkimo iš atliekų surinkimo priemonių dažnumas nustatomi taip:

43.1 Iš individualių namų valdų, sodų paskirties nekilnojamojo turto objektų, kuriuose nuolatos gyvenama, mišrios komunalinės atliekos surenkamos mišrių komunalinių atliekų konteineriais ne mažesniais kaip 0,12 m3;

43.2 Individualių konteinerių ištuštinimo dažnis per metus numatomas atsižvelgiant į patvirtintas kiekvienos nekilnojamojo turto objektų kategorijos susikaupiančių mišrių komunalinių atliekų normas;

43.3 Minimalus individualių konteinerių ištuštinimo dažnis negali būti mažesnis nei 8 kartai per metus;

43.4 Iš daugiabučių namų, sodų ir garažų bendrijų mišrios komunalinės atliekos surenkamos bendro naudojimo mišrių komunalinių atliekų konteineriais, kurių skaičius ir dydis mišrių komunalinių atliekų aikštelėje arba stovėjimo vietoje nustatomas pagal patvirtintas mišrių komunalinių atliekų susikaupimo normas, gyventojų skaičių ir ištuštinimo dažnumą;

43.5 Komunalinių atliekų konteinerių tuštinimo dažnis nustatytas atliekų tvarkytojo ir Administratoriaus sutartyje ir skelbiamas šiose taisyklėse nustatyta tvarka.

Punkto pakeitimai:

Nr. TS-180, 2017-10-27, paskelbta TAR 2017-10-30, i. k. 2017-17025

 

44.  Atliekų surinkimo priemonės naudojamos tik atliekoms surinkti. Teikdamas paslaugą, atliekų tvarkytojas, Savivaldybė arba administratorius turi informuoti atliekų turėtoją, kokios ir kaip atliekos (įskaitant ir antrines žaliavas bei biologiškai skaidžias atliekas) surenkamos ir kokias atliekas draudžiama surinkti į atitinkamas atliekų surinkimo priemones.

45.  Atliekų tvarkytojas turi reguliariai plauti ir (ar) dezinfekuoti kolektyvinius mišrių komunalinių atliekų surinkimo konteinerius, vadovaudamasis higienos reikalavimais ir Savivaldybės nustatyta tvarka, bet ne rečiau kaip kartą per ketvirtį šiltuoju metų laiku. Dezinfekavimui naudojami biocidai turi atitikti Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktais nustatytus reikalavimus.

 

VIII.   NERŪŠIUOTŲ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMAS IR ŠALINIMAS

 

46. Savivaldybės teritorijoje nerūšiuotos komunalinės atliekos surenkamos 1,1 kub. m, 0,24 kub. m, 0,12 kub. m talpos konteineriais.

Punkto pakeitimai:

Nr. TS-180, 2017-10-27, paskelbta TAR 2017-10-30, i. k. 2017-17025

 

47.  Sodų bendrijos aptarnaujamos bendraisiais 1,1 m3 talpos konteineriais, o esant geram privažiavimui (kelio plotis ne mažesnis kaip 4 metrai), nuolatos gyvenantys sodų bendrijos nariai gali būti aptarnaujami ir individualiais kitos talpos konteineriais.

48.  Regioniniame sąvartyne komunalinės atliekos priimamos iš Savivaldybės teritorijoje veikiančio komunalinių atliekų tvarkytojo, iš Savivaldybės teritorijoje veikiančių juridinių asmenų, iš juridinių asmenų padalinių, kurie šias atliekas tvarko pagal šių Taisyklių 6.14 punkte nurodytus leidimus, ir iš kitų asmenų.

49.  Regioninis sąvartynas eksploatuojamas pagal regioninio sąvartyno techninį reglamentą.

 

IX.       BIOLOGIŠKAI SKAIDŽIŲ ATLIEKŲ TVARKYMAS

 

50.  Atliekų turėtojai žaliąsias atliekas privalo atskirti nuo kitų komunalinių atliekų jų susidarymo vietoje.

51.  Atliekų turėtojai (individualių namų gyventojai) kurie turi galimybes žaliąsias atliekas kompostuoti, jas kompostuoja savo ar bendruose, kelių individualių namų ūkių, kompostavimo įrenginiuose su kitomis rekomenduojamomis kompostuoti atliekomis.

52.  Komunalinių atliekų turėtojai, kurie neturi galimybių kompostuoti žaliąsias atliekas individualių namų ūkių teritorijose, šias atliekas privalo pristatyti į žaliųjų atliekų kompostavimo aikštelę ar į didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelę.

53.  Įmonės (laikino apgyvendinimo įstaigos, maitinimo įstaigos), kurių veikloje susidaro maisto, virtuvės atliekos, susidariusias ir išrūšiuotas biologines atliekas turi perdirbti (kompostavimo įrenginiuose) arba kitaip panaudoti visuomenės sveikatai ir aplinkai saugiu būdu, taipogi šias atliekas gali sutartiniu pagrindu perduoti apdorojimo įmonėms.

 

X.     PAKUOČIŲ ATLIEKŲ, ĮSKAITANT ANTRINES ŽALIAVAS, TVARKYMAS

 

54.  Pakuotės, pakuočių atliekos ir antrinės žaliavos individualiuose namuose surenkamos specialiais 120 litrų tūrio tam pritaikytais specialiais plastikiniais maišais arba 120 ar 240 litrų talpos konteineriais: stiklui (žalios spalvos), popieriaus ir kartono, plastiko, metalo ir visų likusių pakuočių atliekoms (mėlynos spalvos). 

55.  Individualių namų ūkiai gali papildomai naudotis bendro naudojimo pakuočių atliekų (įskaitant antrines žaliavas) surinkimo aikštelėmis ir didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelėmis.

56.  Pakuočių atliekų konteineriai tuštinami periodiškumu, nurodytu atliekų tvarkytojo paslaugos sutartyje, kuris skelbiamas viešai vietinėje spaudoje, atliekų tvarkytojo bei Savivaldybės internetinėse svetainėse.

57.  Jeigu komunalinių atliekų turėtojas atliekų surinkimo dieną į nurodytas vietas maišų su pakuočių atliekomis nepristato, atliekos surenkamos kitą pagal paslaugų teikimo grafiką nustatytą atliekų surinkimo dieną.

58.  Daugiabučių namų atliekų turėtojai pakuočių atliekas (įskaitant antrines žaliavas) pristato į pakuočių atliekų (įskaitant antrines žaliavas) surinkimo ir didelių gabaritų atliekų surinkimo aikšteles.

59.  Savivaldybės teritorijoje pakuočių atliekoms (įskaitant antrines žaliavas) surinkti naudojami bendro naudojimo 1,8 m3 ar 1,1 m3 talpos konteineriai: stiklo (žalios spalvos), popieriaus ir kartono (mėlynos spalvos), plastiko, metalo ir visų likusių pakuočių atliekoms (geltonos spalvos). 

60.  Esant poreikiui, gali būti naudojami ir kitokios talpos antrinių žaliavų surinkimo konteineriai. Gali būti naudojami požeminiai arba pusiau požeminiai konteineriai. Jeigu antrinių žaliavų gabaritai netinka antrinių žaliavų surinkimo konteineriams, jas reikia susmulkinti arba tvarkyti kaip didelių gabaritų atliekas.

61.  Antrinių žaliavų surinkimo konteineriai gali būti statomi kartu su mišrių komunalinių atliekų surinkimo konteineriais arba atskirai gyventojams ir atliekų surinkėjams patogiose vietose.

62.  Atliekų tvarkytojas turi teisę neištuštinti pakuočių atliekų surinkimo konteinerio, jeigu tuštinimo metu nustatyta, jog konteineryje yra kitokių atliekų, nei numatyta į tokius konteinerius mesti. Atliekų tvarkytojas apie tai raštu turi pranešti atliekų turėtojui ir Savivaldybei.

63.  Įmonės ir įstaigos privalo naudotis Savivaldybės sukurta pakuočių atliekų surinkimo sistema arba tvarkyti jas pagal dvišales sutartis su atliekų tvarkytoju.

64.  Pakuočių atliekų tvarkymo užduotims įgyvendinti gamintojai ir importuotojai gali diegti papildomas pakuočių atliekų surinkimo priemones. Savivaldybės atliekų tvarkymo sistemą papildančių pakuočių atliekų surinkimo sistemų diegimo sąlygos turi būti suderintos su Savivaldybe teisės aktų nustatyta tvarka. Informacija apie papildomas pakuočių atliekų surinkimo priemones skelbiama Savivaldybės ir atliekų tvarkytojo interneto tinklalapiuose, individualiomis ir kitokiomis informavimo priemonėmis.

 

XI. BUITYJE SUSIDARANČIŲ PAVOJINGŲ, ELEKTROS IR ELEKTRONINIŲ FARMACINIŲ BEI TEKSTILĖS ATLIEKŲ TVARKYMAS

 

65Atliekų turėtojai pavojingas buities atliekas privalo atskirti nuo kitų komunalinių atliekų jų susidarymo vietoje ir pristatyti į artimiausią didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelę. Šios atliekos taip pat surenkamos apvažiavimo būdu 2 kartus per metus pagal viešai skelbiamą grafiką.

66.  Atliekų turėtojai susikaupusius senus vaistus turi perduoti vaistinėms, kurios šias atliekas priima Sveikatos apsaugos ministerijos nustatyta tvarka.

67.  Atliekų turėtojai elektros ir elektroninės įrangos atliekas privalo atskirti nuo kitų komunalinių atliekų jų susidarymo vietoje ir pristatyti į artimiausią didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelę. Šios atliekos taip pat surenkamos apvažiavimo būdu 2 kartus per metus pagal viešai skelbiamą grafiką.

68.  Teisės aktų nustatyta tvarka atliekų turėtojai gali perduoti elektros ir elektroninės įrangos platintojams (pardavėjams), kurie privalo, nereikalaudami papildomai sumokėti, priimti vartotojo atiduodamas buityje susidarančias elektros ir elektroninės įrangos atliekas tuo atveju, jei vartotojo atiduodamos elektros ir elektroninės įrangos atliekos yra tos pačios paskirties kaip jo perkama elektros ir elektroninė įranga ir jei atiduodamos elektros ir elektroninės įrangos atliekų kiekis (skaičiuojant įrangos vienetais) atitinka perkamos elektros ir elektroninės įrangos kiekį. Platintojai (pardavėjai) prekybos vietoje privalo informuoti vartotojus apie tai, kaip jie gali atiduoti šias atliekas platintojams.

69.  Elektros ir elektroninės įrangos atliekas tvarkymo užduotims įgyvendinti gamintojai ir importuotojai gali diegti papildomas elektros ir elektroninės įrangos atliekas surinkimo priemones. Savivaldybės atliekų tvarkymo sistemą papildančių atliekų surinkimo sistemų diegimo sąlygos turi būti suderintos su Savivaldybe teisės aktų nustatyta tvarka.

70.  Baterijų ir akumuliatorių atliekų tvarkymo užduotims įgyvendinti gamintojai ir importuotojai gali diegti papildomas baterijų ir akumuliatorių atliekų surinkimo priemones. Savivaldybės atliekų tvarkymo sistemą papildančių baterijų ir akumuliatorių atliekų surinkimo sistemų diegimo sąlygos turi būti suderintos su Savivaldybe teisės aktų nustatyta tvarka.

71.  Buityje susidariusias tekstilės atliekas atliekų turėtojai privalo atskirti nuo kitų komunalinių atliekų ir šalinti jas tam skirtuose specialiai pažymėtuose konteineriuose arba pristatyti į artimiausią didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelę.

 

XII. DIDELIŲ GABARITŲ IR STATYBINIŲ, GRIOVIMO ATLIEKŲ TVARKYMAS

 

72Atliekų turėtojai didelių gabaritų atliekas privalo pristatyti į artimiausią didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelę. Šios atliekos taip pat surenkamos apvažiavimo būdu 2 kartus per metus.

73.  Didelių gabaritų atliekas apvažiavimo metu galima sudėti į specialius konteinerius, kurie pastatomi su Savivaldybe suderintose vietose ir atliekų tvarkytojo, pagal nustatytą paslaugų teikimo grafiką, ne mažiau kaip 2 kartus per metus, išvežami. Apvažiavimo metu didelių gabaritų atliekos pagal poreikį surenkamos iš kiekvieno individualaus namo.

74.  Atliekų tvarkytojas privalo informuoti atliekų turėtojus apie didelių gabaritų atliekų surinkimą konteineriais, šių atliekų surinkimo vietą bei laiką. Skelbimai apie didelių gabaritų atliekų surinkimą konteineriais turi būti skelbiami vietinėje spaudoje, atliekų tvarkytojo ir Savivaldybės interneto svetainėje ir (arba) paštu siunčiamais informaciniais pranešimais.

75.  Šios Taisyklės reglamentuoja statybinių ir griovimo atliekų, susidarančių atliekant smulkius patalpų statybos (griovimo) ar remonto darbus, kuriems vykdyti teisės aktų nustatyta tvarka nėra privalomas statybos leidimas ar rašytinis pritarimas statinio projektui, tvarkymą.

76.  Gyventojai statybines ir griovimo atliekas privalo atskirti nuo kitų komunalinių atliekų jų susidarymo vietoje, sudėti į patvarius maišus ar dėžes ir pristatyti į Savivaldybėje esančią didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelę.

77.  Statybines ir griovimo atliekas, susidarančias statant, rekonstruojant, remontuojant ar griaunant statinius, kai tokiems darbams reikalingas statybos leidimas, tvarko atliekų tvarkytojas, nustatyta tvarka turintys teisę teikti tokių atliekų tvarkymo paslaugas pagal individualias sutartis, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymu patvirtintomis Statybinių atliekų tvarkymo taisyklėmis.

78.  Statybines ir griovimo atliekas draudžiama šalinti į mišrių komunalinių atliekų ar pakuočių atliekų surinkimo konteinerius.

 

XIII. KOMUNALINIŲ Atliekų apskaitos duomenų surinkimas ir kaupimas

 

79.  Savivaldybės teritorijoje susidarančių komunalinių atliekų apskaitos duomenis renka ir kaupia Savivaldybės administracijos įgaliotas padalinys arba Administratorius.

80.  Savivaldybės administracijos įgaliotas padalinys arba Administratorius renka ir kaupia duomenis apie komunalinių atliekų susidarymą įvairiuose šaltiniuose Savivaldybės teritorijoje, jų surinkimą, pervežimą bei perdavimą šalinti ir naudoti, apie šių atliekų tvarkymo įrenginius, apie paslaugas pagal sutartis su komunalinių atliekų tvarkytoju ir kitus komunalinių atliekų tvarkymo planavimui, priemonių įgyvendinimui bei kontrolei reikalingus duomenis.

81.  Kartą per metus iki vasario 10 dienos Savivaldybės teritorijoje veikiantis komunalinių atliekų tvarkytojas bei papildančiųjų sistemų operatoriai Savivaldybės administracijos įgaliotam padaliniui arba Administratoriui teikia duomenis (raštu ir elektronine forma) apie surinktas ir (ar) sutvarkytas atliekas sutartyse nustatyta tvarka.

82.  Savivaldybės teritorijoje veikiantys specifinių atliekų srautų, statybos ir griovimo atliekų, pakuočių atliekų ir kitų atliekų tvarkytojai, teikiantys ataskaitas Aplinkos apsaugos agentūrai, šios ataskaitos kopiją iki vasario 10 dienos pateikia Savivaldybės administracijos įgaliotam padaliniui ir (arba) administratoriui.

83.  Duomenis apie komunalinių atliekų susidarymą ir tvarkymą įmonėse, kurios privalo rengti pirminės atliekų apskaitos ataskaitas ir atliekų apskaitos ataskaitas, Savivaldybės administracijos įgaliotas padalinys ir (arba) administratorius gali gauti pagal užklausą, raštu pateikiamą Panevėžio regiono aplinkos apsaugos departamentui..

 

XIV.    Visuomenės informavimas

 

84Savivaldybės komunalinių atliekų tvarkymo sistemos organizavimą, plėtojimą ir eksploatavimą reglamentuojantys dokumentai yra prieinami visuomenei. Visi fiziniai ir juridiniai asmenys turi teisę su jais susipažinti įstatymų nustatyta tvarka.

85.  Kiekvienais metais iki kovo 31 d. Savivaldybės administracijos įgaliotas padalinys turi parengti ir paskelbti savivaldybės tinklalapyje ataskaitą apie komunalinių atliekų tvarkymą Savivaldybės teritorijoje. Ataskaitoje pateikiami duomenys apie susidariusias, surinktas, panaudotas ir pašalintas komunalines atliekas, aplinkosauginį, techninį ir ekonominį Savivaldybės atliekų tvarkymo sistemos įvertinimą, Savivaldybės komunalinių atliekų tvarkymo sistemos tikslus ir uždavinius kitiems metams ir tolimesniam laikotarpiui, planuojamas priemones komunalinių atliekų tvarkymo sistemai plėsti ir tobulinti.

86.  Savivaldybės administracija turi parengti visuomenės informavimo programą. Šioje programoje numatomos priemonės visuomenei informuoti apie komunalinių atliekų tvarkymo įrenginius ir teikiamas paslaugas, antrinių žaliavų atskiro surinkimo ir tvarkymo ypatumus, siekiant surinkti geros kokybės antrines žaliavas, apie atliekų pavojingumą ir pavojingų buities atliekų surinkimo galimybes bei kitus komunalinių atliekų tvarkymo aspektus, apie kuriuos būtina informuoti komunalinių atliekų turėtojus, kad būtų efektyviau įgyvendinami šių atliekų tvarkymo reikalavimai.

87.  Kiekvienais metais iki balandžio 31 d. PRATC turi parengti ir paskelbti savo internetiniame tinklapyje ataskaitą apie komunalinių atliekų tvarkymą Panevėžio regiono teritorijoje. Ataskaitoje pateikiami bendri duomenys apie susidariusias, surinktas, panaudotas ir pašalintas komunalines atliekas, aplinkosauginį, techninį ir ekonominį regioninės atliekų tvarkymo sistemos įvertinimą, regioninės komunalinių atliekų tvarkymo sistemos tikslus ir uždavinius kitiems metams ir tolimesniam laikotarpiui, planuojamas priemones komunalinių atliekų tvarkymo sistemai plėsti ir tobulinti.

88.  Kiekvienais metais iki sausio 30 d. PRATC turi parengti visuomenės informavimo programą einamiesiems metams. Šioje programoje numatomos priemonės, atsižvelgiant į Panevėžio regiono savivaldybių visuomenės informavimo programas, visuomenei informuoti apie regioninės komunalinių atliekų tvarkymo sistemos įrenginius ir teikiamas paslaugas, kitus komunalinių atliekų tvarkymo aspektus, apie kuriuos būtina informuoti komunalinių atliekų turėtojus, kad būtų efektyviau įgyvendinami šių atliekų tvarkymo reikalavimai.

 

XV.     SKUNDŲ IR PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMO TVARKA

 

89.  Komunalinių atliekų turėtojų skundus ir prašymus dėl šių atliekų tvarkymo sistemos teikiamų paslaugų kokybės nagrinėja Savivaldybės teritoriją aptarnaujantis komunalinių atliekų tvarkytojas ir Savivaldybės administracija.

90.  Skundai ar prašymai gali būti pateikiami raštu ar žodžiu.

91.  Komunalinių atliekų tvarkytojas nagrinėja tokius rašytinius prašymus ir skundus, kurie yra įskaitomai parašyti valstybine kalba, yra pareiškėjo arba jo įgalioto atstovo pasirašyti, nurodyti jo vardas, pavardė, tikslus adresas, kuriuo jis pageidautų gauti atsakymą, ir telefono numeris (jeigu pareiškėjas jį turi). Neįskaitomi, nesuprantamai išdėstyti prašymai ir skundai grąžinami pareiškėjui, nurodant grąžinimo priežastį. Rašytiniai prašymai ir skundai, kuriuose nenurodyti pareiškėjo vardas ir pavardė, nenurodytas adresas arba nėra pareiškėjo pasirašyti, komunalinių atliekų tvarkytojo nenagrinėjami.

92.  Nagrinėjami tokie žodiniai prašymai ir skundai, kuriuose pateikiantis asmuo nurodo savo vardą, pavardę, tikslų adresą bei telefono numerį (jeigu pareiškėjas jį turi) ir kuriuos galima išnagrinėti tuoj pat, nepažeidžiant kitų asmenų interesų.

93.  Prašymai ir skundai, gauti raštu ar žodžiu tiesiogiai iš asmens ar atsiųsti paštu, faksu bei elektroniniu paštu, registruojami bendra tvarka. Ant rašytinio prašymo ar skundo dedama registracijos žyma, joje įrašant prašymo ar skundo gavimo datą ir registracijos numerį.

94.  Gautas rašytinis ar žodinis skundas ar prašymas išnagrinėjamas per įmanomai trumpiausią laiką, bet ne vėliau kaip per 15 kalendorinių dienų nuo jo gavimo dienos ir apie priimtą sprendimą komunalinių atliekų tvarkytojas registruotu laišku praneša komunalinių atliekų turėtojui ir Savivaldybės administracijai.

95.  Gavęs pakartotinį skundą iš to paties komunalinių atliekų turėtojo tuo pačiu klausimu, komunalinių atliekų tvarkytojas privalo apie tai pranešti Savivaldybės administracijai, kuri sprendžia, ar skundas pagrįstas ir imasi atitinkamų priemonių. Pagrįsto skundo atveju komunalinių atliekų tvarkytojas privalo pašalinti trūkumus savo lėšomis.

96.  Kai trūkumas (pažeidimas) negali būti pašalintas nedelsiant, skundo (prašymo) pareiškėjas informuojamas registruotu laišku apie terminą, per kurį trūkumas bus pašalintas, o jei trūkumo pašalinti neįmanoma arba atsisakoma jį šalinti, pateikiamas motyvuotas paaiškinimas.

97.  Atliekų turėtojas turi teisę raštiškai kreiptis tiesiai į Savivaldybės administraciją su skundu dėl atliekų tvarkytojo neveikimo ar netinkamo veikimo. Tokie skundai yra nagrinėjami Savivaldybės administracijos nustatyta bendrąja tvarka.

 

XVI. atliekų tvarkymo taisyklių VYKDYMO užtikrinimas ir atsakomybė už jų pažeidimus

 

98.  Taisyklėse nustatytų reikalavimų laikymosi kontrolę užtikrina Savivaldybės administracija.

99.  Asmenys, pažeidę šias taisykles, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

100.     Atliekų turėtojas – fizinis ar juridinis asmuo – pažeidęs šias Taisykles yra baudžiamas Administracinių teisės pažeidimų kodekse nustatyta tvarka.

101.     Asmens patraukimas atsakomybėn neatleidžia jo nuo prievolės laikytis šių Taisyklių ir pašalinti pažeidimo pasekmes bei atlyginti visus dėl to atsiradusius nuostolius.      

___________________________

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Rokiškio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. TS-180, 2017-10-27, paskelbta TAR 2017-10-30, i. k. 2017-17025

Dėl Rokiškio rajono savivaldybės atliekų tvarkymo taisyklių pakeitimo