Suvestinė redakcija nuo 2017-12-08 iki 2018-01-29
Įsakymas paskelbtas: TAR 2015-10-23, i. k. 2015-16718
VALSTYBINĖS LIGONIŲ KASOS
PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL EILIŲ IR ATSARGŲ VALDYMO INFORMACINĖS SISTEMOS NUOSTATŲ IR ŠIOS INFORMACINĖS SISTEMOS DUOMENŲ SAUGOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2015 m. spalio 23 d. Nr. 1K-301
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo 8 straipsniu ir 30 straipsnio 1 ir 2 dalimis, Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. vasario 27 d. nutarimu Nr. 180 „Dėl Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 11 punktu ir Bendrųjų elektroninės informacijos saugos reikalavimų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. liepos 24 d. nutarimu Nr. 716 „Dėl Bendrųjų elektroninės informacijos saugos reikalavimų aprašo, Saugos dokumentų turinio gairių aprašo ir Valstybės informacinių sistemų, registrų ir kitų informacinių sistemų klasifikavimo ir elektroninės informacijos svarbos nustatymo gairių aprašo patvirtinimo“, 7, 11 ir 19 punktais:
1. T v i r t i n u pridedamus:
1.2. Neteko galios nuo 2017-12-08
Punkto naikinimas:
Nr. 1K-234, 2017-12-06, paskelbta TAR 2017-12-07, i. k. 2017-19722
2. S k i r i u:
2.1. Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – VLK) Ortopedijos technikos kompensavimo skyriaus vedėją Giedrių Baranauską – Eilių ir atsargų valdymo informacinės sistemos (toliau – EVIS) ortopedijos techninių priemonių duomenų valdymo įgaliotiniu;
2.2. VLK Informacinių technologijų departamento Informacinių sistemų plėtros skyriaus vyriausiąjį specialistą Eigirdą Gudžinską – EVIS saugos įgaliotiniu;
2.3. Vilniaus teritorinės ligonių kasos Sutarčių skyriaus vyriausiąją specialistę Vandą Januševičienę – EVIS dantų protezavimo duomenų valdymo įgaliotine;
2.4. VLK Vaistų kompensavimo skyriaus vedėjo pavaduotoją Irmą Medžiaušaitę – EVIS vaistų ir medicinos pagalbos priemonių, skiriamų labai retoms ligoms gydyti, duomenų valdymo įgaliotine;
2.5. VLK Sveikatos priežiūros įstaigų aprūpinimo skyriaus vyriausiąjį specialistą Vilių Petrėtį – EVIS sąnarių endoprotezų laukimo eilės tvarkymo duomenų valdymo įgaliotiniu;
2.6. VLK Sveikatos priežiūros įstaigų aprūpinimo skyriaus vedėją Liną Reinartienę – EVIS centralizuotai apmokamų vaistų ir jų atsargų bei EVIS klausos aparatų ir kochlearinių implantų duomenų valdymo įgaliotine;
2.7. VLK Informacinių technologijų departamento Informacinės sistemos eksploatavimo skyriaus vyriausiąjį specialistą Valdą Stalinkevičių – EVIS administratoriumi;
2.8. VLK Vaistų kompensavimo skyriaus vyriausiąją specialistę Dalią Urbonavičienę –EVIS ambulatorinio gydymo deguonimi duomenų valdymo įgaliotine.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-22, 2016-01-27, paskelbta TAR 2016-01-27, i. k. 2016-01656
3. P a v e d u:
3.1. EVIS saugos įgaliotiniui per 3 mėnesius nuo EVIS nuostatų ir EVIS duomenų saugos nuostatų patvirtinimo dienos parengti EVIS veiklos tęstinumo valdymo plano, EVIS naudotojų administravimo taisyklių ir EVIS saugaus informacijos tvarkymo taisyklių projektus;
Draudimo plėtros departamento direktorius,
laikinai vykdantis direktoriaus funkcijas Gintaras Kacevičius
SUDERINTA Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos 2015-08-25 raštu Nr. S-1294 |
SUDERINTA Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos 2015-10- 21 raštu Nr. 2R-6097 (3.33.E) |
SUDERINTA Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos 2015-03-16 raštu Nr. (5.1.5-12) 10-2600 |
SUDERINTA Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos 2015-10-02 raštu Nr. 1D-7956 |
PATVIRTINTA
Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2015 m. spalio 23 d.
įsakymu Nr. 1K-301
EILIŲ IR ATSARGŲ VALDYMO INFORMACINĖS SISTEMOS
NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Eilių ir atsargų valdymo informacinės sistemos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Eilių ir atsargų valdymo informacinės sistemos (toliau – EVIS) steigimo teisinį pagrindą, tikslą, uždavinius, pagrindines funkcijas, organizacinę, informacinę ir funkcinę struktūras, duomenų teikimo ir naudojimo tvarką, duomenų saugos reikalavimus, finansavimą, modernizavimą ir likvidavimą.
2. EVIS duomenys tvarkomi vadovaujantis:
2.5. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. vasario 27 d. nutarimu Nr. 180 „Dėl Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;
2.6. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. liepos 24 d. nutarimu Nr. 716 „Dėl Bendrųjų elektroninės informacijos saugos reikalavimų aprašo, Saugos dokumentų turinio gairių aprašo ir Valstybės informacinių sistemų, registrų ir kitų informacinių sistemų klasifikavimo ir elektroninės informacijos svarbos nustatymo gairių aprašo patvirtinimo“;
2.8. E. sveikatos sistemos 2009–2015 metų plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. vasario 22 d. įsakymu Nr. V-151 „Dėl E. sveikatos sistemos 2009–2015 metų plėtros programos patvirtinimo“;
2.9. Lietuvos Respublikos draudžiamųjų privalomuoju sveikatos draudimu registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugsėjo 11 d. nutarimu Nr. 968 „Dėl Lietuvos Respublikos draudžiamųjų privalomuoju sveikatos draudimu registro steigimo, jo nuostatų patvirtinimo ir veiklos pradžios nustatymo“ (Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. vasario 4 d. nutarimo Nr. 116 redakcija);
2.10. Privalomojo sveikatos draudimo informacinės sistemos „Sveidros“ nuostatais, patvirtintais Valstybinės ligonių kasos direktoriaus 2000 m. spalio 26 d. tvirtinimo žyma (Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2014 m. birželio 6 d. įsakymo Nr. 1K-136 redakcija);
2.11. Bendraisiais reikalavimais organizacinėms ir techninėms asmens duomenų saugumo priemonėms, patvirtintais Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos direktoriaus 2008 m. lapkričio 12 d. įsakymu Nr. 1T-71(1.12) „Dėl Bendrųjų reikalavimų organizacinėms ir techninėms asmens duomenų saugumo priemonėms patvirtinimo“;
2.12. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2012 m. rugpjūčio 30 d. įsakymu Nr. V-810 „Dėl Sąnarių endoprotezavimo ir išlaidų sąnarių endoprotezams įsigyti kompensavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;
2.13. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2006 m. kovo 31 d. įsakymu Nr. V-234 „Dėl Valstybės paramos ortopedijos techninėms priemonėms įsigyti organizavimo tvarkos patvirtinimo“;
2.14. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2012 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. V-698 „Dėl ortopedijos techninių priemonių, kurių įsigijimo išlaidos kompensuojamos iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto, ir jų bazinių kainų sąrašų patvirtinimo“;
2.15. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2005 m. lapkričio 21 d. įsakymu Nr. V-890 „Dėl Dantų protezavimo paslaugų teikimo ir išlaidų kompensavimo iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto tvarkos aprašo patvirtinimo“;
2.16. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2014 m. vasario 10 d. įsakymu Nr. V-214 „Dėl bazinių kainų balo vertės“;
2.17. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. spalio 26 d. įsakymu Nr. V-875 „Dėl Ambulatorinio gydymo deguonimi išlaidų kompensavimo tvarkos aprašo tvirtinimo“;
2.18. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. kovo 2 d. įsakymu Nr. V-136 „Dėl Centralizuotai apmokamų vaistinių preparatų ir medicinos pagalbos priemonių sąrašo sudarymo ir keitimo, šių preparatų ir priemonių įsigijimo ir asmens sveikatos priežiūros įstaigų aprūpinimo šiais preparatais ir priemonėmis tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2014 m. balandžio 18 d. įsakymo Nr. V-488);
2.19. Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2003 m. sausio 23 d. įsakymu Nr. V-35 „Dėl Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos nuostatų patvirtinimo“;
3. Nuostatuose vartojamos sąvokos ir sutrumpinimai:
3.2. centralizuotai apmokami vaistai ir medicinos pagalbos priemonės – kaip apibrėžiama Centralizuotai apmokamų vaistinių preparatų ir medicinos pagalbos priemonių sąrašo sudarymo ir keitimo, šių preparatų ir priemonių įsigijimo ir asmens sveikatos priežiūros įstaigų aprūpinimo šiais preparatais ir priemonėmis tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. kovo 2 d. įsakymu Nr. V-136 „Dėl Centralizuotai apmokamų vaistinių preparatų ir medicinos pagalbos priemonių sąrašo sudarymo ir keitimo, šių preparatų ir priemonių įsigijimo ir asmens sveikatos priežiūros įstaigų aprūpinimo šiais preparatais ir priemonėmis tvarkos aprašo patvirtinimo“;
3.3. TLK 10-AM – Tarptautinės statistinės ligų ir sveikatos sutrikimų klasifikacijos dešimtasis pataisytas ir papildytas leidimas (Australijos modifikacija), patvirtintas Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. vasario 23 d. įsakymu Nr. V-164 „Dėl Tarptautinės statistinės ligų ir sveikatos sutrikimų klasifikacijos dešimtojo pataisyto ir papildyto leidimo „Sisteminis ligų sąrašas“ (Australijos modifikacija, TLK-10-AM) įdiegimo“;
3.4. kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatyme, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme, Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatyme, Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. vasario 27 d. nutarimu Nr. 180 „Dėl Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.
4. EVIS steigimo pagrindą sudaro Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo 30 straipsnio 7 dalis.
5. EVIS tikslas – informacinių technologijų priemonėmis atlikti Privalomojo sveikatos draudimo fondo (toliau – PSDF) biudžeto lėšų vaistams, medicinos pagalbos priemonėms ir ortopedijos techninėms priemonėms (medicinos pagalbos priemonės ir ortopedijos techninės priemonės toliau – priemonės) bei asmens sveikatos priežiūros paslaugoms (toliau – paslaugos), kurių duomenys tvarkomi EVIS, apskaitą, valdyti šių paslaugų, vaistų bei priemonių laukimo eiles ir užtikrinti šių PSDF biudžeto lėšų panaudojimo kontrolę.
6. EVIS uždaviniai:
6.1. automatizuoti PSDF biudžeto išlaidų vaistams, priemonėms ir paslaugoms administravimą ir šių išlaidų valdymo kontrolę;
6.2. automatizuoti VLK ir teritorinių ligonių kasų (toliau – TLK) veiklos procesus, susijusius su vaistų ir priemonių įsigijimo išlaidų bei paslaugų išlaidų kompensavimu;
7. Pagrindinės EVIS funkcijos:
7.1. PSDF biudžeto lėšų, skiriamų vaistams, priemonėms ir paslaugoms, kurių duomenys tvarkomi EVIS, apskaita, šių paslaugų išlaidų ir vaistų bei priemonių įsigijimo išlaidų kompensavimo administravimas ir kontrolė;
7.2. vaistų, priemonių ir paslaugų, kurių duomenys tvarkomi EVIS, ar kompensacijos už savo lėšomis įgytas priemones ir paslaugas, kurių duomenys tvarkomi EVIS, laukimo eilės valdymas;
7.3. informacijos teikimas valstybės institucijoms, įmonėms ir apdraustiems privalomuoju sveikatos draudimu asmenims (toliau – apdraustieji), kurių duomenys tvarkomi EVIS;
II SKYRIUS
EVIS ORGANIZACINĖ STRUKTŪRA
9. EVIS organizacinę struktūrą sudaro:
9.3. EVIS duomenų teikėjai:
9.3.1. VLK – teikiami Lietuvos Respublikos draudžiamųjų privalomuoju sveikatos draudimu registro (toliau – Draudžiamųjų registras), privalomojo sveikatos draudimo informacinės sistemos „Sveidra“ (toliau – „Sveidra“), VLK finansų valdymo ir apskaitos informacinės sistemos (toliau – FVAIS) ir VLK dokumentų valdymo sistemos (toliau – DVS) duomenys;
10. EVIS valdytojui ir EVIS tvarkytojams, tvarkantiems EVIS duomenis, įskaitant asmens duomenis ir ypatingus asmens duomenis, yra priskirtos Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatyme nustatytos teisės ir pareigos. Asmens ir ypatingi asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu bei kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens ir ypatingų asmens duomenų tvarkymo teisėtumą.
11. EVIS valdytojas ir EVIS tvarkytojai, t. y. atitinkamai – asmens duomenų valdytojas ir asmens duomenų tvarkytojai, atlieka Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatyme, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme ir Nuostatuose nustatytas funkcijas.
12. VLK, vykdydama EVIS valdytojo funkcijas:
12.2. užtikrina EVIS tvarkomų duomenų konfidencialumą, vientisumą ir prieinamumą, apsaugą nuo neteisėto sunaikinimo, pakeitimo, atskleidimo, kokio nors kitokio neteisėto tvarkymo;
12.3. analizuoja metodologines ir organizacines EVIS tvarkymo problemas ir priima sprendimus dėl jų šalinimo;
12.5. teikia EVIS tvarkytojams metodinę pagalbą EVIS naudojimo, tvarkymo ir duomenų saugos klausimais;
12.6. sudaro duomenų teikimo sutartis su valstybės informacinių sistemų ir valstybės registrų valdytojais arba šias funkcijas paveda vykdyti TLK;
13. VLK, vykdydama EVIS tvarkytojo funkcijas:
13.2. organizacinėmis, techninėmis, technologinėmis ir metodinėmis priemonėmis užtikrina EVIS duomenų bazėse kaupiamų duomenų saugą, jų patikimumą, vientisumą ir saugų perdavimą kompiuteriniais tinklais;
14. Kiekviena TLK, vykdydama EVIS tvarkytojo funkcijas:
14.3. užtikrina apdraustųjų, kurių asmens duomenis tvarko, teisių įgyvendinimą, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymu, Nuostatais ir kitais teisės aktais;
15. Nuostatų 9.2.1–9.2.2 papunkčiuose nurodyti EVIS tvarkytojai pagal vykdomas funkcijas tvarko jiems priskirtus duomenis, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymu, kitais teisės aktais bei Nuostatais.
16. EVIS naudojantys asmenys yra ASPĮ ir kitų juridinių asmenų, sudariusių sutartis su VLK ar TLK, įgalioti atstovai.
III SKYRIUS
EVIS INFORMACINĖ STRUKTŪRA
18. EVIS duomenų bazėse tvarkomi duomenys, priskiriami šioms duomenų grupėms:
18.5. kitų įstaigų ar įmonių, sudariusių sutartis su VLK ar TLK dėl vaistų, priemonių ir paslaugų, kurių duomenys tvarkomi EVIS, ar dėl paslaugų, susijusių su šių vaistų, priemonių ar paslaugų skyrimu, teikimo, identifikavimo duomenys;
18.7. sąnarių endoprotezų ir ortopedijos techninių priemonių, kurių įsigijimo išlaidos kompensuojamos PSDF biudžeto lėšomis (toliau – kompensuojamieji sąnarių endoprotezai ir kompensuojamosios ortopedijos techninės priemonės), laukimo eilės numeris;
18.8. dantų protezavimo paslaugų, kurių išlaidos kompensuojamos PSDF biudžeto lėšomis (toliau – kompensuojamosios dantų protezavimo paslaugos), ir klausos aparatų bei kochlearinių implantų, kurių įsigijimo išlaidos kompensuojamos PSDF biudžeto lėšomis (toliau – kompensuojamieji klausos aparatai ir kochleariniai implantai), laukimo eilės numeris;
18.10. PSDF biudžeto išlaidų kompensuojamosioms ortopedijos techninėms priemonėms apskaitos duomenys;
18.11. PSDF biudžeto išlaidų centralizuotai apmokamiems vaistams ir medicinos pagalbos priemonėms (toliau – MPP) apskaitos duomenys;
18.13. PSDF biudžeto išlaidų vaistams ir MPP, skiriamiems labai retoms ligoms gydyti, apskaitos duomenys;
18.15. PSDF biudžeto išlaidų kompensuojamiesiems klausos aparatams ir kochleariniams implantams apskaitos duomenys;
19. Bendrieji apdraustųjų duomenys:
19.8. apdraustojo kontaktiniai duomenys: korespondencijos adresas, telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas;
20. Specialieji apdraustųjų duomenys:
20.2. privalomojo sveikatos draudimo galiojimo požymis, parodantis, kad apdraustasis priklauso grupei asmenų, kuriems, vadovaujantis Europos Sąjungos socialinės apsaugos sistemų koordinavimo reglamentais, taikomas Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymas;
20.3. privalomojo sveikatos draudimo galiojimo požymis, parodantis, kad Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka mokama iš valstybės biudžeto lėšų už asmens sveikatos priežiūros paslaugas, suteiktas asmenims, nurodytiems Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo 6 straipsnio 5 dalyje;
21. Prašymo registravimo duomenys:
22. ASPĮ identifikavimo ir licencijų duomenys:
22.1. įstaigos duomenys: pavadinimas, juridinio asmens kodas, adresas (-ai), kontaktiniai duomenys, identifikacinis numeris „Sveidroje“, įstaigos vadovo vardas ir pavardė;
22.2. įstaigos veiklos vietų duomenys (jei reikia): pavadinimas, adresas, kontaktiniai duomenys, identifikacinis numeris „Sveidroje“;
23. Kitų įstaigų ar įmonių, sudariusių sutartis su VLK ar TLK dėl vaistų, priemonių ir paslaugų, kurių duomenys tvarkomi EVIS, ar dėl paslaugų, susijusių su šių vaistų, priemonių ar paslaugų skyrimu, teikimo, identifikavimo duomenys:
23.1. įstaigos duomenys: pavadinimas, juridinio asmens kodas, adresas (-ai), kontaktiniai duomenys, identifikacinis numeris „Sveidroje“, įstaigos vadovo vardas ir pavardė;
24. Sveikatos priežiūros specialistų licencijų, spaudų ir įdarbinimo duomenys:
24.1. licencijų duomenys: rūšis, serija ir numeris, išdavimo data, profesinė kvalifikacija, pagal kurią licencija suteikia teisę verstis atitinkama praktika, licencijos būsena (galiojanti / sustabdyta / panaikinta), licencijos išdavimo ir atitinkamos licencijos būsenos pabaigos datos;
25. PSDF biudžeto išlaidų kompensuojamiesiems sąnarių endoprotezams ir jų komponentams apskaitos duomenys:
25.1. PSDF biudžeto lėšų kompensuojamųjų sąnarių endoprotezų įsigijimo išlaidoms apmokėti ir kompensacijoms už savo lėšomis įsigytą endoprotezą išmokėti skyrimo, panaudojimo ir kontrolės duomenys;
25.2. apdraustojo prašymo rūšis (teikiamas VLK – dėl įrašymo į kompensuojamojo sąnario endoprotezo laukimo eilę; dėl ASPĮ, kurioje turi būti atliekama sąnario endoprotezavimo operacija, pakeitimo; dėl apdraustojo, savo lėšomis įsigijusio sąnario endoprotezą, išlaidų kompensavimo; dėl pakartotinio įtraukimo į kompensuojamojo sąnario endoprotezo laukimo eilę; dėl operacijos atidėjimo);
25.3. apdraustojo prašymo įtraukti jį į kompensuojamojo sąnario endoprotezo laukimo eilę (teikiamo ASPĮ) duomenys (kiti prašymai, nurodyti Nuostatų 25.2 papunktyje, teikiami VLK raštu ir įtraukiami į pacientų teikiamų dokumentų registrą):
25.4. VLK atliekamo kompensuojamųjų sąnarių endoprotezų paskirstymo duomenys:
25.4.3. asmenų sąrašas, kuriems paskirti sąnarių endoprotezai arba kompensacija už savo lėšomis įsigytą sąnario endoprotezą;
25.4.4. prašymo pateikimo data, sąnario endoprotezo arba kompensacijos už savo lėšomis įsigytą sąnario endoprotezą skyrimo data;
26. PSDF biudžeto išlaidų kompensuojamosioms ortopedijos techninėms priemonėms apskaitos duomenys:
26.1. PSDF biudžeto lėšų kompensuojamųjų ortopedijos techninių priemonių įsigijimo išlaidoms apmokėti ir kompensacijoms už savo lėšomis įsigytą ortopedijos techninę priemonę išmokėti skyrimo, panaudojimo ir kontrolės duomenys;
26.2. konkrečiam apdraustajam skiriamos ortopedijos techninės priemonės įsigijimo išlaidų kompensavimo duomenys:
26.2.1. užsakymo pagaminti kompensuojamąją ortopedijos techninę priemonę registravimo EVIS numeris ir data;
26.2.2. kompensuojamosios ortopedijos techninės priemonės pavadinimas, gamintojo pavadinimas, TLK, kurios veiklos zonoje yra ortopedijos techninę priemonę pagaminusi įmonė, pavadinimas;
26.3. užsakymo pagaminti kompensuojamąją ortopedijos techninę priemonę duomenys:
26.3.1. TLK pavadinimas, ortopedijos techninės priemonės gamintojo pavadinimas, gamintojo identifikacinis numeris „Sveidroje“;
26.3.2. apdraustojo, kuriam skiriama kompensuojamoji ortopedijos techninė priemonė, diagnozės kodas ir pavadinimas pagal TLK-10-AM;
26.3.5. socialinė grupė, kuriai priskiriamas apdraustasis (II gr. / 30–55 proc. darbingumo lygis, III gr. / 60–100 proc. darbingumo lygis, vaikas invalidas (neįgalus vaikas), vaikas iki 18 metų, pensininkas, kiti);
26.3.7. apdraustojo priemoka (jei reikia), kompensuojamoji suma, faktinė ortopedijos techninės priemonės kaina (Eur);
26.4. konsultavimo paslaugų duomenys (bendrieji ir specialieji apdraustojo duomenys, nurodyti Nuostatų 19 ir 20 punktuose, konsultavusiojo gydytojo specialisto vardas, pavardė, spaudo numeris, ASPĮ, kurioje jis dirba, identifikaciniai duomenys, nurodyti Nuostatų 22 punkte, diagnozės kodas ir pavadinimas pagal TLK-10-AM, atlikti diagnostiniai tyrimai, siuntimo data);
26.5. užsakymo būsenos duomenys (patvirtintas / anuliuotas / kompensuotos pagal užsakymą pagamintos ortopedijos techninės priemonės gamybos ir pritaikymo išlaidos);
26.7. kompensuojamosios ortopedijos techninės priemonės bazinės kainos (skaičiuojamos balais) 1 balo vertė:
26.7.1. einamojo ataskaitinio laikotarpio prognozuojama kompensuojamųjų ortopedijos techninių priemonių, kurių užsakymai priimti, bet dar neįvykdyti, bazinių kainų balo vertė;
26.7.2. einamojo ataskaitinio laikotarpio prognozuojama kompensuojamųjų ortopedijos techninių priemonių, kurių užsakymai priimti ir įvykdyti, bazinių kainų balo vertė;
26.9. ortopedijos techninių priemonių klasifikatorių duomenys:
26.9.2. Ortopedijos techninių priemonių klasifikatoriaus duomenys – gamintojas, ortopedijos techninės priemonės pavadinimas, galiojimo data (nuo... iki...);
27. PSDF biudžeto išlaidų centralizuotai apmokamiems vaistams ir MPP apskaitos duomenys:
27.1. PSDF biudžeto lėšų centralizuotai apmokamiems vaistams ir MPP skyrimo, panaudojimo ir kontrolės duomenys;
27.2. apdraustojo, kuriam buvo skirti centralizuotai apmokami vaistai ar MPP, diagnozės pavadinimas ir kodas pagal TLK-10-AM;
27.3. apdraustajam skirtų centralizuotai apmokamų vaistų ar MPP duomenys (pavadinimas, vaisto dozė, vaisto ar MPP apibūdinimas);
27.4. apdraustajam skirtų centralizuotai apmokamų vaistų ar MPP gamintojo identifikaciniai duomenys;
27.5. numatomas suvartoti apdraustajam skirtų centralizuotai apmokamų vaistų kiekis ar numatomas panaudoti MPP kiekis (jei reikia);
27.6. Centralizuotai apmokamų vaistinių preparatų ir MPP sąraše nurodyti apdraustajam skirtų centralizuotai apmokamų vaistų duomenys (jei skiriamas vaistas):
27.7. Centralizuotai apmokamų vaistinių preparatų ir MPP sąraše nurodyti MPP duomenys (jei skiriamas MPP):
28. PSDF biudžeto išlaidų kompensuojamajam ambulatoriniam gydymui deguonimi apskaitos duomenys:
28.1. PSDF biudžeto lėšų kompensuojamojo ambulatorinio gydymo deguonimi išlaidoms apmokėti skyrimo, panaudojimo ir kontrolės duomenys;
28.2. bendrieji ir specialieji apdraustojo duomenys, nurodyti Nuostatų 19 ir 20 punktuose, bei apdraustojo prašymo kompensuoti ambulatorinio gydymo deguonimi išlaidas (teikiamo VLK) registravimo duomenys, nurodyti Nuostatų 21 punkte;
28.3. gydytojo išvadų duomenys (gydytojo specialisto vardas, pavardė, spaudas, ASPĮ, kurioje jis dirba, identifikaciniai duomenys, nurodyti Nuostatų 22 punkte, klinikinės diagnozės, pagal kurią skiriamas ilgalaikis gydymas deguonimi, nustatymo data ir kodas pagal TLK-10-AM, diagnostinių tyrimų duomenys);
28.4. sprendimų, priimamų dėl prašymų, nurodytų Nuostatų 28.2 papunktyje, būsenos duomenys (prašymas patenkintas / atmestas, nurodant atmetimo priežastį). Jei prašymas patenkinamas, nurodoma VLK išduoto garantinio rašto data ir numeris (per sąsają su DVS);
28.5. gydymo deguonimi priemones išduodančių įmonių identifikaciniai duomenys, nurodyti Nuostatų 24 punkte;
28.8. kompensuojamojo ambulatorinio gydymo deguonimi bazinė kaina (vieno mėnesio gydymo bazinė kaina, vienos dienos gydymo bazinė kaina);
28.9. gydymo deguonimi priemones išduodančių įmonių ambulatorinio gydymo deguonimi išlaidų kompensavimo paraiškų (teikiamų VLK) duomenys;
29. PSDF biudžeto išlaidų vaistams ir MPP, skiriamiems labai retoms ligoms gydyti, apskaitos duomenys:
29.1. PSDF biudžeto lėšų vaistams ir MPP labai retoms ligoms gydyti skyrimo duomenys, panaudojimo ir kontrolės duomenys;
29.2. ASPĮ prašymo skirti apdraustajam, sergančiam labai reta liga, reikiamus vaistus ir (ar) MPP registravimo duomenys, nurodyti Nuostatų 21 punkte;
29.3. gydytojo išvadų duomenys (klinikinės diagnozės pavadinimas ir kodas pagal TLK-10-AM, diagnostinių tyrimų duomenys), vardinio vaistinio preparato skyrimo pareiškimo duomenys (data);
29.4. sprendimų, priimamų dėl prašymų, nurodytų Nuostatų 29.2 papunktyje, būsenos duomenys (prašymas patenkintas / atmestas, nurodant atmetimo priežastį). Jei prašymas patenkinamas, nurodoma VLK išduoto garantinio rašto data ir numeris (per sąsają su DVS);
29.5. reikiamo vaisto bendrinis ir prekinis pavadinimai, vienkartinė ir (ar) kurso dozė, planuojama gydymo trukmė (dienų, mėnesių ar gydymo kursų skaičius, nuolatinis ar ilgalaikis gydymas), visas gydymui būtinas šių vaistų kiekis, šių vaistų vieneto kaina ir bendra kompensuojamoji suma;
29.6. reikiamo MPP tipas, forma, dydis, pavadinimas, grupės pavadinimas, planuojama gydymo trukmė (dienų, mėnesių ar gydymo kursų skaičius, nuolatinis ar ilgalaikis gydymas), visas gydymui būtinas MPP kiekis, MPP vieneto kaina ir bendra kompensuojamoji suma;
29.7. ASPĮ pateiktos retos ligos gydymo išlaidų kompensavimo PSDF biudžeto lėšomis paraiškos duomenys;
30. PSDF biudžeto išlaidų kompensuojamosioms dantų protezavimo paslaugoms apskaitos duomenys:
30.1. PSDF biudžeto lėšų kompensuojamųjų dantų protezavimo paslaugų išlaidoms apmokėti ir kompensacijoms už apdraustojo lėšomis jam suteiktas dantų protezavimo paslaugas skyrimo, panaudojimo ir kontrolės duomenys;
30.2. apdraustojo prašymo įrašyti į kompensuojamųjų dantų protezavimo paslaugų laukimo eilę (teikiamo ASPĮ) duomenys:
30.2.1. prašymo pagrindas (asmenys, kuriems sukako senatvės pensijos amžius / vaikai iki 18 metų, kaip tai numatyta Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo 2 straipsnyje / asmenys, Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo nustatyta tvarka pripažinti nedarbingais arba iš dalies darbingais);
30.3. sprendimų, priimamų dėl prašymų, nurodytų Nuostatų 30.2 papunktyje, būsenos duomenys (prašymas patenkintas / atmestas, nurodant atmetimo priežastį / perduotas kitai TLK);
30.4. apdraustojo prašymo skirti kompensaciją už savo lėšomis apmokėtas dantų protezavimo paslaugų išlaidas (teikiamo TLK) duomenys:
30.4.2. odontologinės priežiūros įstaigos, suteikusios dantų protezavimo paslaugas, identifikaciniai duomenys;
30.5. sprendimų, priimamų dėl prašymų, nurodytų Nuostatų 30.4 papunktyje, būsenos duomenys (prašymas patenkintas / atmestas, nurodant atmetimo priežastį);
30.6. apdraustojo prašymo išbraukti iš kompensuojamųjų dantų protezavimo paslaugų laukimo eilės (teikiamo TLK) duomenys;
30.7. sprendimų, priimamų dėl prašymų, nurodytų Nuostatų 30.6 papunktyje, būsenos duomenys (prašymas patenkintas / atmestas, nurodant atmetimo priežastį);
30.8. apdraustojo prašymo pakeisti bendruosius apdraustojo duomenis (teikiamo TLK) duomenys: adresas, asmens vardas, pavardė, gyvenamosios vietos adresas;
30.9. sprendimų, priimamų dėl prašymų, nurodytų Nuostatų 30.8 papunktyje, būsenos duomenys (prašymas patenkintas / atmestas, nurodant atmetimo priežastį);
30.10. prašymo pervesti mirusio apraustojo kompensaciją paveldėtojui (-ams) (teikiamo TLK) duomenys:
30.10.1. apdraustojo išregistravimo iš Draudžiamųjų registro data, kai nurodomas išregistravimo pagrindas – „dėl mirties“;
30.10.2. paveldėjimo teisę įrodančių dokumentų duomenys (testamento, paveldėjimo pagal įstatymą dokumentų kopijos);
30.10.3. bendrieji paveldėtojo duomenys (adresas, asmens vardas, pavardė, gyvenamosios vietos adresas);
30.11. sprendimų, priimamų dėl prašymų, nurodytų Nuostatų 30.10 papunktyje, būsenos duomenys (prašymas patenkintas / atmestas, nurodant atmetimo priežastį);
31. PSDF biudžeto išlaidų kompensuojamiesiems klausos aparatams ir kochleariniams implantams apskaitos duomenys:
31.1. PSDF biudžeto lėšų kompensuojamųjų klausos aparatų ir kochlearinių implantų įsigijimo išlaidoms apmokėti skyrimo, panaudojimo ir kontrolės duomenys;
31.2. apdraustojo prašymo skirti kompensuojamąjį klausos ar kochlearinį implantą (teikiamo ASPĮ) duomenys (prašyme turi būti nurodyta ASPĮ gydytojų konsiliumo išvada);
31.4. apdraustajam skirto kompensuojamojo klausos aparato ar kochlearinio implanto duomenys (tvarkomi ASPĮ):
31.5. sprendimo, priimamo dėl apdraustojo prašymo, nurodyto Nuostatų 31.2 papunktyje, būsenos duomenys (prašymas patenkintas / atmestas, nurodant atmetimo priežastį);
31.6. apdraustojo prašymo skirti kompensaciją už savo lėšomis įsigytą klausos aparatą (teikiamo VLK) duomenys:
31.6.1. apdraustojo įsigyto klausos aparato ir pagal technines galimybes apdraustajam tinkamo klausos aparato, kurio įsigijimo išlaidos centralizuotai buvo apmokėtos PSDF biudžeto lėšomis (tuo metu, kai apdraustasis savo lėšomis nusipirko kitokį klausos aparatą), pavadinimai;
31.6.5. sveikatos priežiūros specialisto, padariusio įrašą prašyme (įraše nurodoma, kada paskutinį kartą apdraustasis gavo centralizuotai apmokamą klausos aparatą ar kompensaciją už savo lėšomis įsigytą klausos aparatą), identifikaciniai duomenys (vardas, pavardė, spaudo numeris);
31.7. sprendimo, priimamo dėl apraustojo prašymo, nurodyto Nuostatų 31.6 papunktyje, būsenos duomenys (skirta kompensacija / atmestas prašymas, nurodant atmetimo priežastį / kompensuotos ar nekompensuotos klausos aparato ar kochlearinio implanto įsigijimo išlaidos);
32. Sąskaitų faktūrų duomenys:
33. EVIS duomenų tvarkymo procedūrų duomenys:
34. EVIS valdytojo ir tvarkytojo darbuotojų duomenys:
34.1. identifikaciniai duomenys (vardas ir pavardė, įstaigos / jos padalinio pavadinimas, pareigos);
35. EVIS naudojančių asmenų, kurie yra ASPĮ ir kitų juridinių asmenų, sudariusių sutartis su VLK ar TLK, įgalioti atstovai, duomenys:
35.1. identifikaciniai duomenys (vardas ir pavardė, įstaigos / jos padalinio pavadinimas, pareigos);
36. EVIS naudojami bendrieji klasifikatoriai:
36.1. Valstybės ir savivaldybių kodų klasifikatorius, patvirtintas Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2005 m. birželio 20 d. įsakymu Nr. 1R-197 „Dėl Valstybės ir savivaldybių kodų klasifikatoriaus patvirtinimo“;
37. Duomenų teikėjų teikiami duomenys:
IV SKYRIUS
EVIS FUNKCINĖ STRUKTŪRA
38. EVIS funkcinę struktūrą sudaro šie posistemiai:
38.1. Sąnarių endoprotezų posistemis. Jo funkcijos:
38.1.1. PSDF biudžeto lėšų, skirtų kompensuojamųjų sąnarių endoprotezų įsigijimo išlaidoms apmokėti ir kompensacijoms už savo lėšomis įsigytą endoprotezą išmokėti, apskaita ir valdymas;
38.1.2. apdraustųjų prašymų (teikiamų VLK – dėl įtraukimo į kompensuojamojo sąnario endoprotezo laukimo eilę; dėl ASPĮ, kurioje turi būti atliekama sąnario endoprotezavimo operacija, pakeitimo; dėl apdraustojo, savo lėšomis įsigijusio sąnario endoprotezą, išlaidų kompensavimo; dėl pakartotinio įtraukimo į eilę; dėl sąnario endoprotezavimo operacijos atidėjimo) registravimas;
38.1.3. kompensuojamojo sąnario endoprotezo arba kompensacijos už savo lėšomis įsigytą endoprotezą laukimo eilių valdymas;
38.1.5. kompensuojamųjų sąnarių endoprotezų ir jų komponentų įsigijimo išlaidų apmokėjimo PSDF biudžeto lėšomis kontrolės vykdymas;
38.1.8. informacijos apie paskirtus kompensuojamuosius sąnarių endoprotezus teikimas apdraustiesiems, pateikusiems atitinkamą prašymą;
38.2. Ortopedijos techninių priemonių posistemis. Šio posistemio funkcijos:
38.2.1. PSDF biudžeto lėšų, skirtų kompensuojamųjų ortopedijos techninių priemonių gamybos ir pritaikymo išlaidoms apmokėti ir kompensacijoms už savo lėšomis įsigytą ortopedijos techninę priemonę, apskaita ir valdymas;
38.2.4. kompensuojamųjų ortopedijos techninių priemonių panaudojimo ir jų gamybos bei pritaikymo išlaidų apmokėjimo kontrolės vykdymas;
38.2.5. informacijos apie paskirtas kompensuojamąsias ortopedijos technines priemones teikimas asmenims, pateikusiems užsakymą jas pagaminti;
38.3. Centralizuotai apmokamų vaistų ir MPP posistemis. Jo funkcijos:
38.3.1. PSDF biudžeto lėšų, skirtų centralizuotai apmokamiems vaistams ir MPP įsigyti, apskaita ir valdymas;
38.3.2. centralizuotai apmokamų vaistų ir MPP, naudojamų asmens sveikatos priežiūros įstaigose, apskaitos tvarkymas;
38.3.3. centralizuotai apmokamų vaistų ir MPP bei jiems skirtų PSDF biudžeto lėšų panaudojimo kontrolės vykdymas;
38.4. Ambulatorinio gydymo deguonimi posistemis. Jo funkcijos:
38.4.1. PSDF biudžeto lėšų, skirtų kompensuojamojo ambulatorinio gydymo deguonimi išlaidoms apmokėti, apskaita ir valdymas;
38.4.2. Apdraustųjų teikiamų prašymų kompensuoti ambulatorinio gydymo deguonimi išlaidas registravimas;
38.4.4. apdraustųjų, kuriems skiriamas kompensuojamasis ambulatorinis gydymas deguonimi, draustumo galiojimo tikrinimas;
38.5. Vaistų ir MPP labai retoms ligoms gydyti posistemis. Jo funkcijos:
38.5.1. PSDF biudžeto lėšų vaistų ir MPP, skiriamų labai retoms ligoms gydyti, įsigijimo išlaidoms kompensuoti apskaita ir valdymas;
38.5.2. ASPĮ teikiamų prašymų kompensuoti apdraustiesiems vaistų ir MPP, skiriamų labai retoms ligoms gydyti, įsigijimo išlaidas registravimas;
38.5.3. sprendimų, priimamų dėl ASPĮ prašymų, nurodytų Nuostatų 38.5.2 papunktyje, duomenų registravimas;
38.5.4. apdraustųjų, kuriems skiriami vaistai ir MPP labai retoms ligoms gydyti, apdraustumo galiojimo tikrinimas;
38.5.6. vaistų ir MPP, skiriamų labai retoms ligoms gydyti, įsigijimo išlaidų apmokėjimo kontrolės vykdymas;
38.6. Dantų protezavimo paslaugų posistemis. Jo funkcijos:
38.6.1. PSDF biudžeto lėšų, skirtų kompensuojamųjų dantų protezavimo paslaugų išlaidoms apmokėti ir kompensacijoms už apdraustojo lėšomis jam suteiktas dantų protezavimo paslaugas, apskaita ir valdymas;
38.6.2. apdraustųjų prašymų (teikiamų ASPĮ – dėl įrašymo į kompensuojamųjų dantų protezavimo paslaugų laukimo eilę; teikiamų TLK – dėl išbraukimo iš kompensuojamųjų dantų protezavimo paslaugų laukimo eilės; teikiamų TLK – dėl bendrųjų apdraustojo duomenų, t. y. adreso, pavardės, gyvenamosios vietos adreso, pakeitimo; teikiamų TLK – dėl kompensacijos už savo lėšomis apmokėtas dantų protezavimo paslaugų išlaidas skyrimo; teikiamų TLK – dėl mirusio apraustojo kompensacijos pervedimo paveldėtojui / paveldėtojams) registravimas;
38.6.3. kompensuojamųjų dantų protezavimo paslaugų arba kompensacijos už savo lėšomis apmokėtas dantų protezavimo paslaugų išlaidas laukimo eilių valdymas;
38.6.5. informacijos apie kompensuojamąsias dantų protezavimo paslaugas teikimas asmenims, pateikusiems Nuostatų 38.6.2 papunktyje nurodytus prašymus;
38.7. Kochlearinių implantų ir klausos aparatų posistemis. Jo funkcijos:
38.7.1. PSDF biudžeto lėšų, skirtų kompensuojamųjų kochlearinių implantų ir klausos aparatų įsigijimo išlaidoms apmokėti, apskaita ir valdymas;
38.7.2. apdraustųjų prašymų (teikiamų ASPĮ – dėl kompensuojamojo kochlearinio implanto ar klausos aparato skyrimo; teikiamų VLK – dėl kompensacijos už savo lėšomis įsigytą klausos aparatą skyrimo) registravimas;
38.7.3. sprendimų, priimamų dėl prašymų, nurodytų Nuostatų 38.7.2 papunktyje, duomenų registravimas;
38.7.5. kompensuojamųjų kochlearinių implantų ir klausos aparatų skyrimo ir jų įsigijimo išlaidų apmokėjimo PSDF biudžeto lėšomis kontrolės vykdymas;
38.9. Viešosios informacijos teikimo posistemis. Jo funkcijos:
V SKYRIUS
EVIS DUOMENŲ TEIKIMO IR NAUDOJIMO TVARKA
39. EVIS duomenys turi būti tikslūs ir nuolat atnaujinami (jei to reikia jiems apdoroti). Netikslūs ar neišsamūs duomenys turi būti tikslinami, taisomi, papildomi, sunaikinami arba jų tvarkymas turi būti sustabdomas. Neteisingų, neišsamių, netikslių duomenų tvarkymo EVIS duomenų bazėse procedūra detaliai aprašoma EVIS valdytojo tvirtinamuose EVIS duomenų saugos nuostatuose, EVIS saugaus elektroninių duomenų tvarkymo taisyklėse ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose saugų EVIS duomenų tvarkymą.
41. EVIS tvarkomi asmens ir ypatingi asmens duomenys teikiami Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nustatytais atvejais pagal duomenų valdytojo ir duomenų gavėjo sudarytą asmens duomenų teikimo sutartį (daugkartinio teikimo atveju) arba duomenų gavėjo prašymą (vienkartinio teikimo atveju). Sutartyje turi būti nurodytas asmens duomenų naudojimo tikslas, jų teikimo ir gavimo teisinis pagrindas, sąlygos, tvarka bei šių duomenų apimtis. Prašyme turi būti nurodytas asmens duomenų naudojimo tikslas, jų teikimo ir gavimo teisinis pagrindas bei prašomų pateikti asmens duomenų apimtis. Jei asmens duomenys tvarkomi automatiniu būdu ir taikomos tinkamos priemonės duomenų saugumui užtikrinti, teikiant asmens duomenis pagal duomenų valdytojo ir duomenų gavėjo sudarytą sutartį prioritetu turi būti laikomas automatinis duomenų teikimas, o teikiant asmens duomenis pagal duomenų gavėjo prašymą – duomenų teikimas elektroninio ryšio priemonėmis.
42. Teikiant asmens ir ypatingus asmens duomenis (toliau – asmens duomenys) automatiniu būdu, sutartyje turi būti nustatytos techninės duomenų teikimo sąlygos. Šiose sąlygose nurodoma:
42.3. reikalavimas asmens duomenis teikti šifruotu ryšio kanalu, naudojant VPN (angl. Virtual private network) technologijas. EVIS valdytojas / tvarkytojai ir EVIS duomenų gavėjai užtikrina tokio kanalo sukūrimą savo tinkle;
42.6. reikalavimas (taikomas asmens duomenų gavėjui) registruoti visus sutrikimus, susijusius su duomenų gavimu, EVIS valdytojo Pagalbos tarnybos informacinėje sistemoje (http://itpagalba.vlk.lt), o šios sistemos sutrikimų atveju – elektroniniu paštu (itpagalba@vlk.lt);
42.8. galimi duomenų teikimo būdai ir sąlygos, taikytini tais atvejais, kai EVIS valdytojo naudojamų duomenų turinys ar forma neatitinka EVIS duomenų gavėjo poreikių;
44. Teikiant EVIS duomenis pagal vienkartinį prašymą, duomenų teikimo sąlygos ir duomenų apimtis turi būti suderinti su EVIS duomenų valdymo įgaliotiniu ar EVIS saugos įgaliotiniu.
45. Iš EVIS gauti duomenys negali būti keičiami, juos naudojant privaloma nurodyti jų šaltinį. Tretiesiems asmenims, turintiems teisę gauti EVIS duomenis, šie duomenys gali būti teikiami tik tokiu tikslu, tokia apimtimi ir tokiu būdu, kokie buvo numatyti prieš juos gaunant, ir tik tuo atveju, jei duomenų teikimas tretiesiems asmenims buvo nurodytas duomenų teikimo prašyme arba sutartyje.
46. EVIS informacija yra vieša ir Lietuvos Respublikos įstatymų, Europos Sąjungos teisės aktų ir (arba) kitų teisės aktų nustatyta tvarka teikiama institucijoms bei kitiems juridiniams ir fiziniams asmenims. Fizinių asmenų asmens ir ypatingi asmens duomenys teikiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymu, Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymu bei kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens ir ypatingų asmens duomenų teikimą fiziniams ir juridiniams asmenims.
47. Europos Sąjungos valstybių (narių) ar Europos ekonominės erdvės valstybių, trečiųjų šalių fiziniams ir juridiniams asmenims, juridinio asmens statuso neturintiems subjektams, jų filialams ir atstovybėms EVIS duomenys teikiami Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo nustatyta tvarka, o asmens bei ypatingi asmens duomenys – ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nustatyta tvarka.
48. Atsisakymas teikti duomenis per vieną mėnesį nuo neigiamo atsakymo gavimo dienos gali būti skundžiamas administraciniam teismui, vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 36 straipsniu ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 22 ir 33 straipsniais, arba Administracinių ginčų komisijai, vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijų įstatymu.
49. Visi EVIS duomenų gavėjai, įskaitant registrų ar kitų valstybės informacinių sistemų tvarkytojus, duomenų teikėjai ir fiziniai asmenys, kurių asmens duomenys tvarkomi EVIS, ir kiti asmenys turi teisę reikalauti, kad būtų ištaisyti neteisingi, neišsamūs, netikslūs duomenys. Tokiu atveju EVIS valdytojas ar tvarkytojas privalo per 5 darbo dienas nuo reikalavimo ir dokumentų, patvirtinančių reikalavime pateiktus faktus, gavimo dienos ištaisyti nurodytus netikslumus ir nedelsiant raštu, elektroniniu paštu ar telefonu informuoti apie tai reikalavimą pateikusį asmenį ar įgaliotąjį atstovą, taip pat jis turi užtikrinti, kad visi EVIS duomenų gavėjai, kuriems buvo pateikti neteisingi, netikslūs, neišsamūs duomenys, būtų nedelsiant informuoti apie ištaisytus netikslumus.
VI SKYRIUS
EVIS DUOMENŲ SAUGA
51. EVIS duomenų saugą nustato EVIS duomenų saugos nuostatai ir kiti saugos politikos įgyvendinamieji dokumentai, rengiami, derinami ir tvirtinami Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.
53. Asmenys, tvarkantys asmens duomenis, privalo saugoti asmens duomenų paslaptį, jeigu šie asmens duomenys neskirti skelbti viešai. Šie asmenys privalo pasirašyti pasižadėjimus saugoti asmens duomenis ir nepažeisti Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo. Pareiga saugoti asmens duomenų paslaptį galioja ir pasitraukus iš valstybės tarnybos, perėjus dirbti į kitas pareigas, pasibaigus darbo ar sutartiniams santykiams.
54. Asmens duomenų saugumas užtikrinamas vadovaujantis Bendrųjų elektroninės informacijos saugos reikalavimų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. liepos 24 d. nutarimu Nr. 716 „Dėl Bendrųjų elektroninės informacijos saugos reikalavimų aprašo, Saugos dokumentų turinio gairių aprašo ir Valstybės informacinių sistemų, registrų ir kitų informacinių sistemų klasifikavimo ir elektroninės informacijos svarbos nustatymo gairių aprašo patvirtinimo“, reikalavimais, Bendraisiais reikalavimais organizacinėms ir techninėms asmens duomenų saugumo priemonėms, patvirtintais Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos direktoriaus 2008 m. lapkričio 12 d. įsakymu Nr. 1T-71(1.12) „Dėl Bendrųjų reikalavimų organizacinėms ir techninėms asmens duomenų saugumo priemonėms patvirtinimo“, Techniniais valstybės registrų (kadastrų), žinybinių registrų, valstybės informacinių sistemų ir kitų informacinių sistemų elektroninės informacijos saugos reikalavimais, patvirtintais 2013 m. spalio 4 d. nutarimu Nr. 1V-832, bei kitais duomenų saugą reglamentuojančiais teisės aktais.
55. Tvarkant ir saugant EVIS duomenis, turi būti įgyvendintos duomenų saugos organizacinės, programinės, techninės, patalpų apsaugos ir administracinės priemonės, skirtos EVIS duomenų konfidencialumui, prieinamumui teisėtiems tvarkytojams, vientisumui bei autentiškumui užtikrinti ir apsaugoti nuo atsitiktinio ar neteisėto sunaikinimo, naudojimo, atskleidimo, taip pat – nuo bet kokio kito neteisėto tvarkymo. Minėtos priemonės turi užtikrinti tokio lygio saugumą, kuris atitiktų saugotinų EVIS duomenų pobūdį. Šios priemonės, EVIS saugaus duomenų tvarkymo reikalavimai ir jų įgyvendinimas nustatomi EVIS duomenų saugos nuostatuose.
56. EVIS duomenys saugomi duomenų bazėse ne ilgiau nei to reikalauja duomenų tvarkymo tikslai. Kai duomenų tvarkymo tikslams EVIS duomenys tampa nebereikalingi, jie yra perkeliami į duomenų bazių archyvus (saugyklas):
56.3. ASPĮ identifikavimo ir licencijų duomenys – praėjus 5 metams po licencijos panaikinimo, likvidavus įstaigą;
56.4. kitų įstaigų ar įmonių, sudariusių sutartis su VLK ar TLK dėl vaistų, priemonių ir paslaugų, kurių duomenys tvarkomi EVIS, ir su šiais vaistais, priemonėmis bei paslaugomis susijusių paslaugų, kurių išlaidos apmokamos iš PSDF biudžeto lėšų, identifikavimo duomenys – praėjus 5 metams po licencijos panaikinimo, likvidavus įstaigą;
56.5. EVIS valdytojo ir tvarkytojo darbuotojų duomenys – praėjus 5 metams nuo finansinių atsiskaitymo metų;
56.6. EVIS naudojančių asmenų, kurie yra ASPĮ ir kitų juridinių asmenų, sudariusių sutartis su VLK ar TLK, įgalioti atstovai, asmens duomenys – praėjus 5 metams nuo finansinių atsiskaitymo metų;
56.7. sveikatos priežiūros specialistų licencijų ir spaudų duomenys – praėjus 5 metams nuo finansinių atsiskaitymo metų arba specialistui mirus;
56.8. PSDF biudžeto lėšų, skirtų kompensuojamųjų sąnarių endoprotezų įsigijimo išlaidoms apmokėti ir kompensacijoms už apdraustųjų lėšomis įsigytus sąnarių endoprotezus, apskaitos ir šių endoprotezų apskaitos duomenys – praėjus 5 metams nuo finansinių atsiskaitymo metų arba asmeniui mirus;
56.9. PSDF biudžeto lėšų, skirtų kompensuojamųjų ortopedijos techninių priemonių įsigijimo išlaidoms apmokėti ir kompensacijoms už apdraustųjų lėšomis įsigytas ortopedijos technines priemones, apskaitos ir šių ortopedijos techninių priemonių apskaitos duomenys – praėjus 5 metams nuo finansinių atsiskaitymo metų arba asmeniui mirus;
56.10. PSDF biudžeto lėšų, skirtų centralizuotai apmokamiems vaistams ir MPP, apskaitos ir šių vaistų bei MPP apskaitos duomenys – praėjus 5 metams nuo finansinių atsiskaitymo metų arba asmeniui mirus;
56.11. PSDF biudžeto lėšų, skirtų kompensuojamojo ambulatorinio gydymo deguonimi išlaidoms apmokėti, apskaitos duomenys – praėjus 5 metams nuo finansinių atsiskaitymo metų arba asmeniui mirus;
56.12. PSDF biudžeto lėšų, skiriamų vaistams ir MPP labai retoms ligoms gydyti, apskaitos ir šių vaistų bei MPP apskaitos duomenys – praėjus 5 metams nuo finansinių atsiskaitymo metų arba asmeniui mirus;
56.13. PSDF biudžeto lėšų, skirtų kompensuojamųjų dantų protezavimo paslaugų išlaidoms apmokėti ir kompensacijoms už apdraustojo lėšomis jam suteiktas dantų protezavimo paslaugas, apskaitos duomenys – praėjus 5 metams nuo finansinių atsiskaitymo metų arba asmeniui mirus;
56.14. PSDF biudžeto lėšų, skirtų kompensuojamųjų kochlearinių implantų ir klausos aparatų įsigijimo išlaidoms apmokėti, apskaitos ir šių implantų bei aparatų apskaitos duomenys – praėjus 5 metams nuo finansinių atsiskaitymo metų arba asmeniui mirus;
57. EVIS duomenų bazių archyvuose duomenys saugomi 5 metus, vėliau jie nuasmeninami ir saugomi duomenų bazių archyvuose iki EVIS likvidavimo. Likviduojant EVIS, šios sistemos duomenų bazių archyvai sunaikinami arba perduodami valstybės archyvams Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.
VII SKYRIUS
EVIS FINANSAVIMAS
VIII SKYRIUS
EVIS MODERNIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS
59. EVIS modernizuojama arba likviduojama Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo ir Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. vasario 27 d. nutarimu Nr. 180 „Dėl Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
60. Sprendimą dėl EVIS modernizavimo, techninių ir programinių priemonių kūrimo, plėtros priemonių įgyvendinimo ar likvidavimo priima EVIS valdytojas teisės aktų nustatyta tvarka.
IX SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
62. EVIS valdytojas ir EVIS tvarkytojai įgyvendina duomenų subjekto teises (gauti informaciją apie jų asmens duomenų tvarkymą, būti supažindintiems su tvarkomais jų asmens duomenimis, reikalauti ištaisyti, sunaikinti jų asmens duomenis arba sustabdyti, išskyrus saugojimą, jų asmens duomenų tvarkymo veiksmus, jei duomenys tvarkomi nesilaikant Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir kitų įstatymų nuostatų), vadovaudamiesi Duomenų subjektų teisių įgyvendinimo VLK ir TLK tvarkos aprašu, patvirtintu VLK direktoriaus 2015 m. birželio 3 d. įsakymu Nr.1K-155 „Dėl Duomenų subjektų teisių įgyvendinimo Valstybinėje ligonių kasoje prie Sveikatos apsaugos ministerijos ir teritorinėse ligonių kasose tvarkos aprašo patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymu bei kitų pacientų teises įgyvendinančių teisės aktų nustatyta tvarka.
Patvirtinta. Neteko galios nuo 2017-12-08
Priedo naikinimas:
Nr. 1K-234, 2017-12-06, paskelbta TAR 2017-12-07, i. k. 2017-19722
Pakeitimai:
1.
Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Įsakymas
Nr. 1K-22, 2016-01-27, paskelbta TAR 2016-01-27, i. k. 2016-01656
Dėl Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2015 m. spalio 23 d. įsakymo Nr. 1K-301 „Dėl Eilių ir atsargų valdymo informacinės sistemos nuostatų ir šios informacinės sistemos duomenų saugos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo
2.
Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Įsakymas
Nr. 1K-234, 2017-12-06, paskelbta TAR 2017-12-07, i. k. 2017-19722
Dėl Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos valdomų informacinių sistemų duomenų saugos nuostatų patvirtinimo