Įsakymas netenka galios 2024-05-21:

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-250, 2024-04-02, paskelbta TAR 2024-05-20, i. k. 2024-09100

Dėl Socialinės apsaugos srities investicijų projektų, numatytų valstybės investicijų programoje, ir lėšų ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti, įsigyti, palaikyti arba pritaikyti pasikeitusiems teisiniams reikalavimams, vertinimo, atrankos, finansavimo, įgyvendinimo ir kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo

 

Suvestinė redakcija nuo 2022-01-22 iki 2024-05-20

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2017-08-18, i. k. 2017-13443

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL SOCIALINĖS APSAUGOS SRITIES INVESTICIJŲ PROJEKTŲ  PLANAVIMO, ATRANKOS, FINANSAVIMO, ĮGYVENDINIMO IR KONTROLĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2017  m. rugpjūčio 17 d. Nr. A1-435

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. balandžio 26 d. nutarimu Nr. 478 „Dėl Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklių patvirtinimo“:

1. T v i r t i n u pridedamą Socialinės apsaugos srities investicijų projektų planavimo, atrankos, finansavimo, įgyvendinimo ir kontrolės tvarkos aprašą (toliau – Aprašas).

2. N u s t a t a u, kad:

2.1. Aprašas taikomas socialinės apsaugos srities investicijų projektams (toliau – investicijų projektai), planuojamiems įgyvendinti 2018 ir vėlesnių metų Valstybės investicijų programos lėšomis;

2.2. Aprašo 32–40 punktų nuostatos taikomos ir iki šio įsakymo įsigaliojimo pradėtiems įgyvendinti investicijų projektams.

Papunkčio pakeitimai:

Nr. A1-37, 2018-01-29, paskelbta TAR 2018-02-02, i. k. 2018-01649

 

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministras                                               Linas Kukuraitis

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro

2017 m. rugpjūčio 17 d. įsakymu Nr. A1-435

(Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro

2022 m. sausio 21 d. įsakymo Nr. A1-44

redakcija)

 

SOCIALINĖS APSAUGOS SRITIES INVESTICIJŲ PROJEKTŲ PLANAVIMO, ATRANKOS, FINANSAVIMO, ĮGYVENDINIMO IR KONTROLĖS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.       Socialinės apsaugos srities investicijų projektų planavimo, atrankos, finansavimo, įgyvendinimo ir kontrolės tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato socialinės apsaugos srities valstybės investicijų projektų planavimo, atrankos, finansavimo, įgyvendinimo ir kontrolės tvarką.

2.       Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis:

2.1.    Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. balandžio 26 d. nutarimu Nr. 478 „Dėl Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklių patvirtinimo“;

2.2.    Investicijų projektų rengimo reikalavimų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos finansų ministro 2001 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. 201 „Dėl Investicijų projektų rengimo reikalavimų aprašo patvirtinimo“;

2.3.    Strateginio valdymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“;

2.4.    Informacijos apie valstybės kapitalo investicijų panaudojimą pateikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos finansų ministro 2009 m. vasario 13 d. įsakymu Nr. 1K‑037 „Dėl Informacijos apie valstybės kapitalo investicijų panaudojimą pateikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;

2.5.    Valstybės investicijų vertinimo kriterijų nustatymo ir pasiektų rezultatų vertinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos finansų ministro 2010 m. rugpjūčio 13 d. įsakymu Nr. 1K-256 „Dėl Valstybės investicijų vertinimo kriterijų nustatymo ir pasiektų rezultatų vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau − Valstybės investicijų vertinimo kriterijų aprašas).

3.       Tvarkos aprašas netaikomas investicijų projektams, finansuojamiems iš 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų, Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Europos ekonominės erdvės, Norvegijos finansinių mechanizmų, kitos Europos Sąjungos finansinės paramos bei kitos tarptautinės finansinės paramos lėšų šaltinių.

 

II SKYRIUS

INVESTICIJŲ PROJEKTŲ PLANAVIMAS IR JIEMS KELIAMI REIKALAVIMAI

 

4.       Socialinės apsaugos srities investicijų projektai (toliau – investicijų projektai):

4.1.    projektai, numatyti tam tikrų metų Valstybės investicijų programoje (toliau – VIP), tvirtinamoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės;

4.2.    mažos vertės investicijų projektai, finansuojami ne iš VIP lėšų (toliau – MVIP) ir planuojami Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Ministerija) tam tikrų metų strateginiame veiklos plane.

5.       VIP projektai, MVIP rengiami vadovaujantis šio Tvarkos aprašo ir Investicijų projektų rengimo reikalavimų aprašo reikalavimais.

6.       Investicijų projektai rengiami atsižvelgiant į socialinės apsaugos srities investavimo prioritetus (toliau – investavimo prioritetai) (Tvarkos aprašo 4 priedas) ir socialinių paslaugų įstaigų kapitalo investicijų strategines kryptis (toliau – strateginės kryptys) (Tvarkos aprašo 5 priedas).

7.       Ministerijos administracijos padaliniai, įstaigos prie Ministerijos, kitos Ministerijai pavaldžios biudžetinės įstaigos, savivaldybių administracijos (toliau kartu – projektų rengėjai) pagal kompetenciją kasmet rengia ir Tvarkos aprašo 8–11 punktuose nustatyta tvarka teikia ateinančių metų investicijų projektus. Investicijų projektai, pateikti iki einamųjų metų kovo 20 d., įgyvendinami pirmiausia.

8.       Ministerijos administracijos padaliniai, įstaigos prie Ministerijos, kitos Ministerijai pavaldžios įstaigos (išskyrus socialinių paslaugų įstaigas) pagal Tvarkos aprašo 12 punkte nustatytus reikalavimus parengtus investicijų projektus teikia Ministerijos Finansų departamento Strateginio planavimo ir monitoringo skyriui (toliau – Strateginio planavimo ir monitoringo skyrius).

9.       Kartu su įstaigų prie Ministerijos, kitų Ministerijai pavaldžių įstaigų (išskyrus socialinių paslaugų įstaigas) investicijų projektais turi būti pateiktos šių įstaigų veiklą kuruojančių Ministerijos administracijos padalinių išvados dėl investicijų projektų įgyvendinimo poreikio. Kartu su informacinės visuomenės plėtros investicijų projektais turi būti pateikta ir Ministerijos Administravimo departamento Informacinių technologijų skyriaus išvada dėl investicijų projektų įgyvendinimo poreikio.

10.     Informacija apie Ministerijos administracijos padalinių, įstaigų prie Ministerijos, kitų Ministerijai pavaldžių įstaigų (išskyrus socialinių paslaugų įstaigas) parengtus investicijų projektus, siūlomus finansuoti VIP lėšomis (investicijų projekto rengėjas, investicijų projekto pavadinimas ir prašoma suma), skelbiama Ministerijos interneto svetainėje.

11.     Ministerijai pavaldžios socialinių paslaugų įstaigos bei savivaldybių administracijos investicijų projektus, parengtus pagal Tvarkos aprašo 12 punkte nustatytus reikalavimus, teikia Socialinių paslaugų priežiūros departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Socialinių paslaugų priežiūros departamentas). Informacija apie socialinių paslaugų įstaigų ir savivaldybių administracijų pateiktus investicijų projektus (investicijų projekto rengėjas, investicijų projekto pavadinimas ir prašoma suma), siūlomus finansuoti VIP lėšomis, skelbiama Socialinių paslaugų priežiūros departamento interneto svetainėje.

12.       Investicijų projektų rengimo ir teikimo reikalavimai:

12.1.    Tvarkos aprašo 8–11 punktuose nustatyta tvarka pateikiama informacija apie investicijų projektą, parengtą pagal Tvarkos aprašo 1 priede nustatytą formą, investicijų projekto išlaidų sąmatą, joje nurodytų išlaidų poreikio apskaičiavimą ir (ar) preliminarius rinkos tyrimo rezultatus;

12.2.    teikiant investicijų projektus, siūlomus finansuoti VIP lėšomis, pateikiama:

12.2.1. pagal Investicijų projektų rengimo reikalavimų aprašo 2 priede pateiktą instrukciją užpildytas 1 priedas;

12.2.2. Investicijų projektų rengimo reikalavimų aprašo 14.4–14.6 papunkčiuose nurodyta informacija;

12.2.3. investicijų projekto vertinimo kriterijų aprašymai, parengti pagal Valstybės investicijų vertinimo kriterijų apraše nustatytus reikalavimus;

12.3.    teikiant statybos investicijų projektus, pateikiama:

12.3.1. statinio projekto ekspertizės akto kopija (išskyrus atvejus, numatytus Lietuvos Respublikos statybos įstatymo 29 straipsnio 1 dalyje (jei ekspertizė neatlikta, – iš karto ją atlikus);

12.3.2. suvestinės statybos kainos apskaičiavimo dokumento kopija, patvirtinta projekto rengėjo (jei projekto rengėjas neparengė ir nepatvirtino sąmatos, ją privalo parengti ir patvirtinti, o tai padaręs – įtraukti į investicijų projektą);

12.3.3. statybos rangos sutarties kopija (jei sutartis nesudaryta, – iš karto ją sudarius);

12.4.    naujiems investicijų projektams, siūlomiems įtraukti į VIP, pagrįsti turi būti taikomas sąnaudų ir naudos pagrindimo būdas, jei investicijų projektas atitinka šias sąlygas:

12.4.1. investicijų projektui įgyvendinti per pastaruosius trejus metus, įskaitant ir einamuosius metus, nebuvo skirta valstybės biudžeto lėšų;

12.4.2. pagal tam tikrų metų VIP investicijų projektui buvo panaudota mažiau negu 50 proc. jam įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų;

12.4.3. investicijų projekto likutinė vertė lygi 360 tūkst. eurų arba viršija šią sumą;

12.5.    pateikiama kita dokumentacija, pagrindžianti investicijų projekto būtinumą.

13Naujų investicijų projektų rengėjai teikia visus dokumentus, nurodytus Tvarkos aprašo 12 punkte (išimtis nurodyta Tvarkos aprašo 15 punkte).

14Tęstinių investicijų projektų, siūlomų finansuoti VIP lėšomis (projektų, kuriems įgyvendinti einamaisiais ir ankstesniais biudžetiniais metais buvo skirti socialinės apsaugos srities investicijų asignavimai), rengėjai dėl tolesnio investicijų projektų finansavimo teikia atnaujintą Tvarkos aprašo 12.2.1 papunktyje nurodytą informaciją. Jeigu tęstinių investicijų projektų bendroji vertė didėja dėl numatomų papildomai atlikti statybos darbų ir (ar) numatomo įsigyti ilgalaikio turto, ir (ar) numatomų gauti paslaugų, turi būti pateikta atnaujinta Tvarkos aprašo 12.1, 12.2.3 ir 12.3 papunkčiuose nurodyta informacija.

15Naujų investicijų projektų, kuriuos įgyvendinant įsigyjamų prekių arba paslaugų pirkimo vertė mažesnė kaip 70 tūkst. eurų, o statybos darbų vertė mažesnė kaip 175 tūkst. eurų, rengėjai neteikia Tvarkos aprašo 12.2.2 papunktyje nurodytos informacijos.

16.  Investicijų projekte turi būti nustatyti laukiamo rezultato kiekybiniai, kokybiniai bei efektyvumo vertinimo kriterijai. Vertinimo kriterijai turi būti realūs, aiškiai suformuluoti, išmatuojami ir geriausiai atspindintys numatomus pasiekti rezultatus (naudą, kuri gaunama įgyvendinus investicijų projektą).

17Investicijų projekte veiklos turi būti suplanuotos taip, kad jas būtų galima vykdyti etapais. Socialinių paslaugų įstaigų investicijų projekte turi būti numatytos tik veiklos, tiesiogiai susijusios su strateginėmis kryptimis.

18.  Socialinės apsaugos ir darbo ministro sudarytai Socialinės apsaugos srities investicijų projektų atrankos komisijai (toliau – Komisija) pasiūlius informacinės visuomenės plėtros investicijų projektą įtraukti į VIP lėšomis siūlomų finansuoti investicijų projektų sąrašą, šio investicijų projekto rengėjas privalo jį suderinti su Informacinės visuomenės plėtros komitetu (toliau – Komitetas). Derinimo su Komitetu rašto kopija pateikiama Strateginio planavimo ir monitoringo skyriui. Komitetui nepritarus investicijų projektui, Komisija siūlo socialinės apsaugos ir darbo ministrui priimti sprendimą neskirti lėšų šiam investicijų projektui.

 

III SKYRIUS

INVESTICIJŲ PROJEKTŲ VERTINIMAS IR ATRANKA

 

19.     Strateginio planavimo ir monitoringo skyrius bei Socialinių paslaugų priežiūros departamentas per 10 darbo dienų nuo jiems pateiktų investicijų projektų gavimo dienos įvertina jų atitiktį Investicijų projektų rengimo reikalavimų aprašo ir Tvarkos aprašo reikalavimams, o socialinių paslaugų įstaigų investicijų projektų – ir atitiktį strateginėms kryptims. Prireikus investicijų projekto rengėjas elektroniniu paštu informuojamas, kad investicijų projektą reikia tikslinti. Investicijų projektą jo rengėjas privalo patikslinti per 3 darbo dienas nuo informavimo apie investicijų projekto netikslumus dienos ir raštu jį pateikti atitinkamai Strateginio planavimo ir monitoringo skyriui ar Socialinių paslaugų priežiūros departamentui.

20.     Atlikę jiems pateiktų investicijų projektų vertinimą ir, remdamiesi Tvarkos aprašo 2 priede nurodytais investicijų projektų atrankos kriterijais, užpildę Tvarkos aprašo 3 priedą, Strateginio planavimo ir monitoringo skyrius bei Socialinių paslaugų priežiūros departamentas investicijų projektus teikia svarstyti Komisijai.

21.     Ministerijai pavaldžių socialinių paslaugų įstaigų investicijų projektams, siūlomiems finansuoti VIP lėšomis, dėl statinių (pastatų), kuriuose teikiama ilgalaikė (trumpalaikė) socialinė globa, arba šalia jų esančių statinių (pastatų) avarinės būklės padarinių šalinimo Tvarkos aprašo 7 punkte nurodytas investicijų projekto pateikimo terminas bei Tvarkos aprašo 23 punkte numatyta investicijų projektų atrankos tvarka netaikoma. Šie projektai įtraukiami į siūlomų finansuoti investicijų projektų sąrašą, Komisijai įvertinus pateiktus investicijų projektus ir nustačius, kad dėl objektyvių priežasčių (pavyzdžiui, avarinės būklės statiniuose (pastatuose) gyvena socialinių paslaugų gavėjai arba šalia esantis avarinės būklės statinys (pastatas) kelia tiesioginę grėsmę šalia gyvenančių socialinių paslaugų gavėjų saugumui ir nėra galimybių (neekonomiška, neefektyvu) perkelti socialinių paslaugų gavėjus kitur ir (ar) užtikrinti reikiamas socialines paslaugas kitur ar kitaip pašalinti paslaugų gavėjams keliamą grėsmę) tikslinga šalinti statinių (pastatų), kuriuose teikiama ilgalaikė (trumpalaikė) socialinė globa, arba šalia jų esančių statinių (pastatų) avarinės būklės padarinius. Avarine statinio (pastato) ar inžinerinės įrangos būklė pripažįstama pagal atestuotų ekspertizės įmonių išduotus statinių ir inžinerinės įrangos būklės tyrimo aktus (ekspertizės išvadas).

22.     Jei socialinių paslaugų įstaigos tęstinis investicijų projektas nebuvo finansuojamas daugiau nei dvejus paskutinius metus, įskaitant einamuosius biudžetinius metus, Komisija, atsižvelgdama į tokio projekto atitiktį strateginėms kryptims, gali priimti sprendimą nelaikyti jo tęstiniu investicijų projektu.

23.     Investicijų projektai atrenkami vadovaujantis investicijų projektų atrankos kriterijais, nurodytais Tvarkos aprašo 2 priede.

24.     Socialinių paslaugų įstaigų investicijų projektai atrenkami vadovaujantis bendraisiais ir specialiaisiais socialinių paslaugų įstaigų investicijų projektų atrankos kriterijais, kiti investicijų projektai – bendraisiais ir kitų investicijų projektų specialiaisiais atrankos kriterijais.

25.     Jei keli socialinių paslaugų įstaigų investicijų projektai surenka vienodą balų skaičių, pirmenybė teikiama projektui, kurį įgyvendinus bus gauta didesnė nauda.

26.     Investicijų projektus atrenka Komisija. Investicijų projektai Komisijos posėdyje atrenkami kiekvieną investicijų projektą įvertinus balais pagal Tvarkos aprašo 2 priede nustatytas atrankos kriterijų reikšmes ir išdėstomi suminio balų skaičiaus mažėjimo tvarka. Komisija socialinės apsaugos ir darbo ministrui teikia:

26.1.  investicijų projektų, kuriems siūloma skirti VIP lėšų, sąrašą;

26.2.  investicijų projektų, kuriems nesiūloma skirti VIP lėšų, sąrašą;

26.3.  investicijų projektų, kuriuos siūloma įtraukti į VIP lėšomis siūlomų finansuoti investicijų projektų rezervą, sąrašą;

26.4.  MVIP, kuriems siūloma skirti lėšų, sąrašą;

26.5.  MVIP, kuriems nesiūloma skirti lėšų, sąrašą;

26.6.  MVIP, kuriuos siūloma įtraukti į finansuojamų MVIP rezervą, sąrašą.

27.     Bendra lėšų suma, reikalinga į investicijų projektų, kuriems siūloma skirti lėšų, sąrašą įtrauktiems investicijų projektams įgyvendinti, neturi viršyti lėšų limito investicijų projektams įgyvendinti, nustatomo Lietuvos Respublikos finansų ministerijos.

28.     Komisijai priėmus sprendimą siūlyti investicijų projektui finansuoti skirti mažiau lėšų, nei prašoma, per 3 darbo dienas nuo tokio sprendimo priėmimo dienos investicijų projektų rengėjų elektroniniu paštu paprašoma patikslinti investicijų projektus per 7 darbo dienas nuo šios informacijos gavimo dienos.

29.     Socialinių paslaugų įstaigos ir savivaldybių administracijos patikslintus investicijų projektus teikia Socialinių paslaugų priežiūros departamentui, o kitos įstaigos bei Ministerijos administracijos padaliniai – Strateginio planavimo ir monitoringo skyriui.

30.     Investicijų projektų per Tvarkos aprašo 28 punkte nustatytą terminą nepatikslinus, Komisija juos įrašo į VIP projektų ir MVIP, kuriems nesiūloma skirti lėšų, sąrašus.

31.     Komisija prireikus svarsto lėšų investicijų projektams skyrimo, perskirstymo, investicijų projektų tikslinimo ar išbraukimo iš finansuojamų projektų sąrašo klausimus.

32.     VIP projektai, esantys rezervinių projektų sąraše, iš naujo svarstomi Komisijos posėdyje kartu su naujai pateiktais investicijų projektais, atrenkant investicijų projektus, siūlomus finansuoti VIP lėšomis ateinančiais metais.

 

IV SKYRIUS

INVESTICIJŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMAS, ĮGYVENDINIMAS IR KONTROLĖ

 

33.     Sprendimus dėl investicijų projektų, kuriems siūloma skirti VIP lėšų, investicijų projektų, kuriems nesiūloma skirti VIP lėšų, investicijų projektų, kuriuos siūloma įtraukti į VIP lėšomis siūlomų finansuoti investicijų projektų rezervą, MVIP, kuriems siūloma skirti lėšų, MVIP, kuriems nesiūloma skirti lėšų, MVIP, kuriuos siūloma įtraukti į finansuojamų MVIP rezervą, lėšų investicijų projektams perskirstymo, investicijų projektų tikslinimo ar išbraukimo iš finansuojamų investicijų projektų sąrašo, atsižvelgdamas į Komisijos išvadas ir siūlymus, priima socialinės apsaugos ir darbo ministras. Šiame punkte nurodyti socialinės apsaugos ir darbo ministro sprendimai dėl investicijų projektų per 7 darbo dienas nuo jų įsigaliojimo dienos skelbiami Ministerijos interneto svetainėje. Komisijos posėdžių protokolai ir kita su Komisijos veikla susijusi informacija skelbiama Ministerijos interneto svetainėje.

34.     Socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymų, nurodytų Tvarkos aprašo 33 punkte, projektus rengia Strateginio planavimo ir monitoringo skyrius.

35.     Įsigaliojus socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymui dėl lėšų paskirstymo investicijų projektams:

35.1.  Socialinių paslaugų priežiūros departamentas per 7 darbo dienas informuoja savivaldybių administracijas ir socialinių paslaugų įstaigas apie joms skirtas lėšas;

35.2.  Strateginio planavimo ir monitoringo skyrius per 7 darbo dienas informuoja įstaigas prie Ministerijos bei Ministerijai pavaldžias įstaigas (išskyrus socialinių paslaugų įstaigas) apie joms skirtas lėšas.

36.     Savivaldybių administracijos, įstaigos prie Ministerijos bei Ministerijai pavaldžios įstaigos (toliau kartu – projektų vykdytojai) Socialinių paslaugų priežiūros departamentui ir Strateginio planavimo ir monitoringo skyriui jų nustatytais terminais teikia informaciją, reikalingą sutartims dėl investicijų projektų įgyvendinimo bei programų sąmatoms sudaryti.

37.     Socialinių paslaugų priežiūros departamentas sudaro sutartis su savivaldybių administracijomis dėl investicijų projektų įgyvendinimo.

38.     Įstaigų prie Ministerijos bei Ministerijai pavaldžių įstaigų investicijų projektams įgyvendinti skirtos lėšos naudojamos pagal šių įstaigų programų sąmatas, kurias tvirtina Ministerija.

39.     Tiek planuojamų, tiek einamųjų biudžetinių metų investicijų projektai prireikus gali būti tikslinami. Projektų vykdytojai apie būtinybę tikslinti investicijų projektus raštu informuoja Socialinių paslaugų priežiūros departamentą ir (ar) Strateginio planavimo ir monitoringo skyrių.

40.     Įgyvendindami investicijų projektus, projektų vykdytojai rengia šią informaciją:

40.1.  informaciją apie valstybės lėšų panaudojimą VIP lėšomis įgyvendinamiems investicijų projektams, užpildydami Informacijos apie valstybės kapitalo investicijų panaudojimą pateikimo tvarkos aprašo 1 priede nustatytą formą;

40.2informaciją apie valstybės lėšų panaudojimą VIP lėšomis įgyvendintiems investicijų projektams, užpildydami Informacijos apie valstybės kapitalo investicijų panaudojimą pateikimo tvarkos aprašo 2 priede nustatytą formą;

40.3informaciją apie VIP projektams ir MVIP įgyvendinti skirtų lėšų panaudojimą ir jų įgyvendinimo eigą, užpildydami Tvarkos aprašo 6 priede nustatytą formą.

41.     Savivaldybių administracijos už lėšų panaudojimą ir veiklą atsiskaito sutartyse dėl investicijų projektų įgyvendinimo, Lietuvos Respublikos finansų ministro 2018 m. gegužės 31 d. įsakyme Nr. 1K-206 „Dėl biudžeto sudarymo ir vykdymo formų“ ir Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakyme Nr. 1K-465 „Dėl Valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“ nustatyta tvarka. Socialinių paslaugų įstaigos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2018 m. gegužės 31 d. įsakyme Nr. 1K-206 „Dėl biudžeto sudarymo ir vykdymo formų“ ir Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakyme Nr. 1K-465 „Dėl Valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“ nustatyta tvarka lėšų panaudojimo ataskaitas teikia Ministerijai, o veiklos ataskaitas – Socialinių paslaugų priežiūros departamentui.

42.     Socialinių paslaugų įstaigos ir savivaldybių administracijos Tvarkos aprašo 40.1 ir 40.2 papunkčiuose nurodytas veiklos ataskaitas pasibaigus ataskaitiniams metams, iki kitų metų vasario 15 d., o Tvarkos aprašo 40.3 papunktyje nurodytą ataskaitą – kas ketvirtį, per 20 kalendorinių dienų pasibaigus ketvirčiui, kaupiamuoju principu (už 3, 6 ir 9 mėnesius), pasibaigus ataskaitiniams metams, iki sausio 20 dienos, pateikia Socialinių paslaugų priežiūros departamentui, kiti investicijų projektų vykdytojai – Strateginio planavimo ir monitoringo skyriui.

43.     Kartu su įstaigų prie Ministerijos, kitų Ministerijai pavaldžių įstaigų (išskyrus socialinių paslaugų įstaigas) investicijų projektų veiklos ataskaitomis turi būti pateiktos šių įstaigų veiklą kuruojančių Ministerijos administracijos padalinių išvados dėl investicijų projektų įgyvendinimo. Kartu su informacinės visuomenės plėtros investicijų projektų veiklos ataskaitomis turi būti pateikta ir Ministerijos Administravimo departamento Informacinių technologijų skyriaus išvada.

44.     Strateginio planavimo ir monitoringo skyrius bei Socialinių paslaugų priežiūros departamentas, gavę Tvarkos aprašo 42 punkte nurodytas investicijų projektų veiklos ataskaitas bei 43 punkte nurodytas išvadas ir (ar) siūlymus dėl investicijų projektų veiklos ataskaitų, privalo juos pateikti Komisijai per 10 kalendorinių dienų nuo jų gavimo dienos.

45.     Investicijų projektų veiklos ataskaitos kartu su išvadomis ir (ar) siūlymais svarstomi Komisijos posėdyje.

46.     Socialinių paslaugų priežiūros departamentas savo interneto svetainėje skelbia Tvarkos aprašo 40 punkte nurodytas socialinių paslaugų įstaigų, vykdančių investicijų projektus, finansuojamus VIP lėšomis, ir MVIP, veiklos ataskaitas.

47.     Strateginio planavimo ir monitoringo skyrius Ministerijos interneto svetainėje skelbia Tvarkos aprašo 40 punkte nurodytas Ministerijos administracijos padalinių, įstaigų prie Ministerijos, kitų Ministerijai pavaldžių įstaigų (išskyrus socialinių paslaugų įstaigas), vykdančių investicijų projektus, finansuojamus VIP lėšomis, ir MVIP, veiklos ataskaitas.

48.     Socialinių paslaugų priežiūros departamentas analizuoja iš socialinių paslaugų įstaigų ir savivaldybių administracijų gautą informaciją apie investicijų projektų įgyvendinimą, vertina pasiektus rezultatus, teikia projekto vykdytojams metodinę pagalbą ir Socialinių paslaugų priežiūros departamento direktoriaus nustatyta tvarka kontroliuoja šių investicijų projektų, jų veiklų ir vertinimo kriterijų įgyvendinimą.

49.     Ministerija ar Socialinių paslaugų priežiūros departamentas bet kuriame investicijų projekto įgyvendinimo etape gali pareikalauti iš projekto vykdytojo papildomos informacijos apie projekto įgyvendinimo eigą ir skirtų lėšų panaudojimą, o projekto vykdytojas privalo šią informaciją pateikti Ministerijos ar Socialinių paslaugų priežiūros departamento nustatytais terminais, forma ir būdu.

50.     Ministerija gali sudaryti specialias komisijas arba naudotis Ministerijos Centralizuoto vidaus audito skyriaus ar išorės audito tarnybų paslaugomis investicijų projekto įgyvendinimo eigai ar atliktiems darbams įvertinti.

51.     Socialinių paslaugų įstaigų investicijų projektų planinius patikrinimus atlieka Socialinių paslaugų priežiūros departamentas savo direktoriaus nustatyta tvarka.

52.     Už valstybės investicijų naudojimo apskaitos tvarkymą, jų naudojimą pagal paskirtį, naudojimo kontrolę, teikiamų apmokėti dokumentų atitiktį sutartiniams įsipareigojimams ir projekto veikloms, viešųjų pirkimų, vykdomų įgyvendinant investicijų projekto veiklas, atitiktį teisės aktams, nustatantiems viešųjų pirkimų reikalavimus, sutarčių vykdymo kontrolę ir stebėseną atsakingas projekto vykdytojas.

53.     Projektų vykdytojai savo interneto svetainėje skelbia:

53.1.  apibendrintą informaciją apie įgyvendinamus investicijų projektus (investicijų projekto pavadinimas, įgyvendinimo laikotarpis, tikslas, vertė, vykdomos veiklos ir jų vertinimo kriterijai);

53.2.  informaciją apie investicijų projektui skirtų lėšų panaudojimą ir jo įgyvendinimo eigą (Tvarkos aprašo 6 priedas).

____________________

Priedo pakeitimai:

Nr. A1-44, 2022-01-21, paskelbta TAR 2022-01-21, i. k. 2022-00958

 

 

 

 

Priedų pakeitimai:

 

1 priedas

Priedo pakeitimai:

Nr. A1-37, 2018-01-29, paskelbta TAR 2018-02-02, i. k. 2018-01649

Nr. A1-369, 2018-07-13, paskelbta TAR 2018-07-16, i. k. 2018-11978

Nr. A1-489, 2019-09-05, paskelbta TAR 2019-09-05, i. k. 2019-14191

Nr. A1-44, 2022-01-21, paskelbta TAR 2022-01-21, i. k. 2022-00958

 

2 priedas

Priedo pakeitimai:

Nr. A1-37, 2018-01-29, paskelbta TAR 2018-02-02, i. k. 2018-01649

Nr. A1-369, 2018-07-13, paskelbta TAR 2018-07-16, i. k. 2018-11978

Nr. A1-489, 2019-09-05, paskelbta TAR 2019-09-05, i. k. 2019-14191

Nr. A1-44, 2022-01-21, paskelbta TAR 2022-01-21, i. k. 2022-00958

 

3 priedas

Priedo pakeitimai:

Nr. A1-37, 2018-01-29, paskelbta TAR 2018-02-02, i. k. 2018-01649

Nr. A1-369, 2018-07-13, paskelbta TAR 2018-07-16, i. k. 2018-11978

Nr. A1-44, 2022-01-21, paskelbta TAR 2022-01-21, i. k. 2022-00958

 

4 priedas

Priedo pakeitimai:

Nr. A1-37, 2018-01-29, paskelbta TAR 2018-02-02, i. k. 2018-01649

Nr. A1-369, 2018-07-13, paskelbta TAR 2018-07-16, i. k. 2018-11978

Nr. A1-44, 2022-01-21, paskelbta TAR 2022-01-21, i. k. 2022-00958

 

5 priedas

Priedo pakeitimai:

Nr. A1-37, 2018-01-29, paskelbta TAR 2018-02-02, i. k. 2018-01649

Nr. A1-369, 2018-07-13, paskelbta TAR 2018-07-16, i. k. 2018-11978

Nr. A1-44, 2022-01-21, paskelbta TAR 2022-01-21, i. k. 2022-00958

 

6 priedas

Papildyta priedu:

Nr. A1-369, 2018-07-13, paskelbta TAR 2018-07-16, i. k. 2018-11978

Neteko galios nuo: 2022-01-22

Nr. A1-44, 2022-01-21, paskelbta TAR 2022-01-21, i. k. 2022-00958

 

6 priedas

Papildyta priedu:

Nr. A1-44, 2022-01-21, paskelbta TAR 2022-01-21, i. k. 2022-00958

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-37, 2018-01-29, paskelbta TAR 2018-02-02, i. k. 2018-01649

Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. rugpjūčio 17 d. įsakymo Nr. A1-435 „Dėl Socialinės apsaugos srities investicijų projektų planavimo, atrankos, finansavimo, įgyvendinimo ir kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-369, 2018-07-13, paskelbta TAR 2018-07-16, i. k. 2018-11978

Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. rugpjūčio 17 d. įsakymo Nr. A1-435 "Dėl Socialinės apsaugos srities investicijų projektų planavimo, atrankos, finansavimo, įgyvendinimo ir kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-489, 2019-09-05, paskelbta TAR 2019-09-05, i. k. 2019-14191

Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. rugpjūčio 17 d. įsakymo Nr. A1-435 „Dėl Socialinės apsaugos srities investicijų projektų planavimo, atrankos, finansavimo, įgyvendinimo ir kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

4.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-342, 2020-04-23, paskelbta TAR 2020-05-06, i. k. 2020-09602

Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. rugpjūčio 17 d. įsakymo Nr. A1-435 „Dėl Socialinės apsaugos srities investicijų projektų planavimo, atrankos, finansavimo, įgyvendinimo ir kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

5.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-44, 2022-01-21, paskelbta TAR 2022-01-21, i. k. 2022-00958

Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. rugpjūčio 17 d. įsakymo Nr. A1-435 „Dėl Socialinės apsaugos srities investicijų projektų planavimo, atrankos, finansavimo, įgyvendinimo ir kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo