Sprendimas netenka galios 2024-04-25:
Tauragės rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. 1-129, 2024-04-24, paskelbta TAR 2024-04-24, i. k. 2024-07464
Dėl Tauragės rajono savivaldybės biudžeto sudarymo, vykdymo, įsiskolinimų padengimo ir atskaitomybės taisyklių patvirtinimo
Suvestinė redakcija nuo 2023-04-26 iki 2024-04-24
Sprendimas paskelbtas: TAR 2018-11-13, i. k. 2018-18275
TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO, VYKDYMO, ĮSISKOLINIMŲ PADENGIMO IR ATSKAITOMYBĖS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2018 m. lapkričio 7 d. Nr. 1-371
Tauragė
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 5 punktu, 50 ir 51 straipsniais, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos finansų ministro 2005 m. gegužės 25 d. įsakymu Nr. 1K-170 „Dėl Viešojo sektoriaus subjektų buhalterinės apskaitos organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Tauragės rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Patvirtinti Tauragės rajono savivaldybės biudžeto sudarymo, vykdymo, įsiskolinimų padengimo ir atskaitomybės taisykles (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Tauragės rajono savivaldybės tarybos 2010 m. spalio 13 d. sprendimo Nr. 1-1693 „Dėl Tauragės rajono savivaldybės biudžeto sudarymo, vykdymo ir atskaitomybės taisyklių patvirtinimo“ 1 punktą su visais pakeitimais ir papildymais.
3. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Tauragės rajono savivaldybės interneto svetainėje.
PATVIRTINTA
Tauragės rajono savivaldybės tarybos
2018 m. lapkričio 7 d. sprendimu Nr. 1-371
TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO, VYKDYMO, ĮSISKOLINIMŲ PADENGIMO IR ATSKAITOMYBĖS TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Tauragės rajono savivaldybės biudžeto sudarymo, vykdymo, įsiskolinimų padengimo ir atskaitomybės taisyklės (toliau – taisyklės) nustato Tauragės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžeto rengimo, tvirtinimo, vykdymo ir atskaitomybės procedūras, savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų (toliau – asignavimų valdytojai) teises ir pareigas.
2. Pagrindinės šiose taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, vartojamas Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme ir kituose biudžeto sudarymo, vykdymo tvarką reglamentuojančiuose teisės aktuose.
3. Savivaldybės biudžeto projektas rengiamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymu, Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintais savivaldybių biudžetų finansiniais rodikliais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintomis Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, valstybinės statistikos duomenimis, Savivaldybės tarybos sprendimais, Savivaldybės strateginio planavimo dokumentais, kitais biudžeto rengimą ir vykdymą reglamentuojančiais teisės aktais, Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų parengtais programų sąmatų projektais ir šiomis taisyklėmis.
II SKYRIUS
Savivaldybės biudžeto rengimas ir tvirtinimas
5. Savivaldybės biudžeto projektas rengiamas vadovaujantis aukščiau paminėtais teisės aktais, valstybinės statistikos duomenimis, Savivaldybės tarybos priimtais sprendimais, Savivaldybės strateginiu veiklos planu, kitais norminiais aktais, asignavimų valdytojų programomis ir jų sąmatų projektais bei šiomis taisyklėmis.
6. Savivaldybės biudžeto projektas rengiamas pagal Savivaldybės mero nustatytą tvarką.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-39, 2023-03-29, paskelbta TAR 2023-03-30, i. k. 2023-05614
7. Savivaldybės biudžeto pajamos nustatomos Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintais ir Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Finansų ministerija) prognozuojamais savivaldybių biudžetams finansiniais rodikliais, Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Valstybinė mokesčių inspekcija) prognozuojamomis gauti pajamomis bei atsižvelgiant į praėjusių laikotarpių faktiškai gautų pajamų dinamikos analizės duomenis. Gyventojų pajamų mokestis planuojamas pagal Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintas šio mokesčio dalis. Savivaldybės biudžeto balanso rodiklis valdomas taip, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinio įstatymo 4 straipsnio 2 ir 4 dalyse. Savivaldybės biudžeto einamųjų metų pajamos koreguojamos pridedant nepanaudotą praėjusių metų biudžeto pajamų dalį.
8. Savivaldybės biudžeto apyvartinės lėšos sudaromos iš Savivaldybės biudžeto lėšų likučio, o kai jo nepakanka, – iš biudžeto pajamų. Savivaldybės biudžeto apyvartinės lėšos naudojamos Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.
9. Asignavimų valdytojai vadovaudamiesi Savivaldybės administracijos Finansų skyriaus (toliau – Finansų skyrius) pateiktomis rekomendacijomis, apskaičiuoja savo įstaigų programų įgyvendinimo lėšų poreikį ir sudaro programų sąmatų projektus, organizuoja jiems pavaldžių padalinių (skyrių) ir kitų subjektų programų sąmatų sudarymą pagal finansavimo šaltinius, funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus. Programų sąmatų projektai sudaromi pagal finansų ministro įsakymu patvirtintas sutrumpintas formas, t. y. įrašomos tik tos eilutės, kuriose yra duomenų, ir Savivaldybės mero nustatytais terminais pateikiami Finansų skyriui. Kartu su programų sąmatų projektais pateikiami aiškūs ir tikslūs skaičiavimai ir paaiškinimai, įstaigų etatų, kita įstaigų charakteristika, susijusi su asignavimų planavimu
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-39, 2023-03-29, paskelbta TAR 2023-03-30, i. k. 2023-05614
10. Asignavimų valdytojai, jiems pavaldžių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų vadovai yra tiesiogiai atsakingi už teisingą, laiku pateiktą lėšų poreikio apskaičiavimą, programų ir jų sąmatų sudarymą.
11. Asignavimų valdytojai programų sąmatas sudaro ir pateikia informacinėje sistemoje „FinNet“ pagal Savivaldybės strateginiame veiklos plane patvirtintas programas, priemones, finansavimo šaltinį, funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus.
12. Finansų skyrius priima iš asignavimų valdytojų programų sąmatas, susistemina gautus duomenis ir rengia pirminį Savivaldybės biudžeto projektą. Atsižvelgdamas į finansines galimybes, Finansų skyrius gali patikslinti asignavimus.
13. Savivaldybės taryba svarsto biudžeto projektą atsižvelgdama į Savivaldybės mero pranešimus, tarybos komitetų pasiūlymus ir išvadas.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-39, 2023-03-29, paskelbta TAR 2023-03-30, i. k. 2023-05614
15. Savivaldybės taryba svarsto biudžeto projektą ir jį tvirtina sprendimu, kuriame nurodoma:
15.2. planuojamos biudžetinių įstaigų (asignavimų valdytojų) pajamos, gaunamos už teikiamas paslaugas, į Savivaldybės biudžetą;
15.3. bendra asignavimų, iš jų darbo užmokesčiui, suma ir jų paskirstymas biudžetinėms įstaigoms ir seniūnijoms programoms vykdyti.
Papunkčio pakeitimai:
Nr. 1-225, 2022-08-31, paskelbta TAR 2022-09-01, i. k. 2022-18085
16. Sudarant Savivaldybės biudžetą yra numatomas Savivaldybės mero rezervas, kuris turi būti ne mažesnis kaip 0,25 procento ir ne didesnis kaip 1 procentas patvirtintų savivaldybės biudžeto pajamų (neįskaitant valstybės dotacijų savivaldybių biudžetams). Savivaldybės mero rezervas gali būti didesnis kaip 1 procentas, kai yra paskelbta valstybės ir (arba) savivaldybės lygio ekstremalioji situacija ir (arba) įvesta nepaprastoji padėtis. Savivaldybės mero rezervo lėšos naudojamos Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-225, 2022-08-31, paskelbta TAR 2022-09-01, i. k. 2022-18085
Nr. 1-39, 2023-03-29, paskelbta TAR 2023-03-30, i. k. 2023-05614
17. Sudarant rajono Savivaldybės biudžetą yra nustatomas Savivaldybės mero fondas, kuris naudojamas Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-39, 2023-03-29, paskelbta TAR 2023-03-30, i. k. 2023-05614
18. Einamųjų metų Savivaldybės biudžete turi būti numatyti asignavimai visiems trumpalaikiams įsipareigojimams.
19. Savivaldybės taryba biudžetą patvirtina per du mėnesius nuo Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo.
20. Savivaldybės tarybai patvirtinus biudžetą, asignavimų valdytojai arba jų įgalioti asmenys ne vėliau kaip per 15 darbo dienų Finansų skyriui pateikia įstaigos vadovų patvirtintas biudžeto programų sąmatas pagal finansavimo šaltinius, funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus, finansų ministro patvirtintas sutrumpintas formas, su įstaigų informacija apie išlaidas asignavimų valdytojų darbo užmokesčiui pagal etatus.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-39, 2023-03-29, paskelbta TAR 2023-03-30, i. k. 2023-05614
20.1. Asignavimų valdytojai užtikrina, kad biudžeto programų sąmatose pateikti darbo užmokesčio duomenys būtų tikslūs, teisingi ir atitiktų patvirtintus teisės aktus arba teisės aktų projektus. Asignavimų valdytojų darbuotojams nustatyti pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientai turi atitikti programų sąmatose nurodytus koeficientus, kuriems skirtas finansavimas patvirtintame biudžete ir vėliau keičiami tik suderinus su Finansų skyriumi.
Papildyta papunkčiu:
Nr. 1-39, 2023-03-29, paskelbta TAR 2023-03-30, i. k. 2023-05614
20.2. Kol patvirtinamas savivaldybės biudžetas, asignavimų valdytojo asignavimai kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų priemonei skirtų lėšų, išskyrus tuos atvejus, kai asignavimų valdytojas Finansų skyriui raštu pagrindžia didesnį lėšų poreikį.
Papildyta papunkčiu:
Nr. 1-39, 2023-03-29, paskelbta TAR 2023-03-30, i. k. 2023-05614
21. Savivaldybės tarybos patvirtintą biudžetą meras per 30 darbo dienų pateikia Finansų ministerijai.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-39, 2023-03-29, paskelbta TAR 2023-03-30, i. k. 2023-05614
22. Sudarydami programų sąmatas, asignavimų valdytojai turi užtikrinti, kad jų ir jiems pavaldžių įstaigų ar kitų subjektų praėjusių metų turimi įsiskolinimai pagal jų įsipareigojimus būtų numatyti dengti planuojamais metais, neviršijant tiems metams skiriamų biudžeto asignavimų.
23. Finansų skyrius, vadovaudamasis patvirtintu Savivaldybės biudžetu, sudaro biudžeto pajamų ir išlaidų paskirstymą ketvirčiais, atsižvelgiant į planuojamus pajamų srautus. Ketvirčio išlaidų ir pajamų planą, kuris sudaromas atsižvelgiant į asignavimų valdytojų sąmatas, programas ir išlaidų ekonominę klasifikaciją tvirtina Savivaldybės meras.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-259, 2021-09-22, paskelbta TAR 2021-09-22, i. k. 2021-19871
Nr. 1-39, 2023-03-29, paskelbta TAR 2023-03-30, i. k. 2023-05614
24. Asignavimų perkėlimą programų sąmatose iš vieno ketvirčio į kitą, atsižvelgdamas į asignavimų valdytojų prašymus, gali atlikti Finansų skyrius.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-259, 2021-09-22, paskelbta TAR 2021-09-22, i. k. 2021-19871
III SKYRIUS
Savivaldybės biudžeto vykdymas
25. Savivaldybės biudžeto vykdymą organizuoja Savivaldybės meras.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-39, 2023-03-29, paskelbta TAR 2023-03-30, i. k. 2023-05614
26. Valstybinė mokesčių inspekcija, mėnesiui pasibaigus, Savivaldybės administracijai pateikia pajamų ataskaitas apie surinktas pajamas.
27. Laiku nepatvirtinus Savivaldybės biudžeto, asignavimai metų pradžioje iki biudžeto patvirtinimo kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų šio biudžeto asignavimų. Šiuo atveju kiekvieno asignavimų valdytojo asignavimai kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų šiam asignavimų valdytojui skirtų lėšų, kurios skiriamos tik tęstinei veiklai, įstatymuose nustatytiems įsipareigojimams finansuoti (išskyrus programų asignavimų dalį, kurią sudaro Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo bei kitos gaunamos finansinės paramos lėšos) ir įsiskolinimams dengti.
28. Savivaldybės biudžetinės įstaigos ir kiti subjektai finansuojami vadovaujantis patvirtintomis asignavimų valdytojų programų sąmatomis pagal pateiktas paraiškas biudžeto asignavimams pervesti. Asignavimų valdytojų paraiškas biudžeto asignavimams pervesti pasirašo įstaigos vyr. finansininkas ir pateikia finansų skyriui per biudžeto valdymo sistemą. Savivaldybės biudžeto lėšų pervedimo į asignavimų valdytojų sąskaitas banke mokėjimo pavedimus pasirašo Finansų skyriaus vedėjas ir šio skyriaus specialistas, atsakingas už apskaitos tvarkymą (jų atostogų, ligos, komandiruočių atvejais – kitas, turintis teisę pasirašyti, skyriaus specialistas). Finansų skyrius perveda lėšas į asignavimų valdytojų sąskaitas pagal pateiktas paraiškas ne rečiau kaip 2 kartus per mėnesį.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-259, 2021-09-22, paskelbta TAR 2021-09-22, i. k. 2021-19871
28.1. Savivaldybei gavus papildomų tikslinės paskirties dotacijų ar kitų lėšų iš valstybės biudžeto, Savivaldybės biudžetinės įstaigos ir seniūnijos gali būti finansuojamos viršijant patvirtintą programos sąmatą. Budžeto tikslinimo metu, papildomai gautos tikslinės paskirties dotacijos ar kitos lėšos iš valstybės biudžeto, įtraukiamos į savivaldybės biudžeto pajamų ir išlaidų planą..
Papildyta papunkčiu:
Nr. 1-225, 2022-08-31, paskelbta TAR 2022-09-01, i. k. 2022-18085
29. Nevykdant pajamų surinkimo plano ir trūkstant apyvartos lėšų laikinam pajamų trūkumui padengti, sprendimą dėl biudžete numatytų išlaidų finansavimo priima Savivaldybės taryba.
31. Asignavimų valdytojai privalo nuolat analizuoti savo ir jiems pavaldžių padalinių biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitas, nustatyti netekusių tikslinės paskirties asignavimų sumas ir šią informaciją pateikti Finansų skyriui.
32. Biudžeto asignavimų valdytojai privalo:
32.3. užtikrinti programų vykdymo ir paskirtų asignavimų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-225, 2022-08-31, paskelbta TAR 2022-09-01, i. k. 2022-18085
33. Biudžeto asignavimų valdytojams ir jiems pavaldžių biudžetinių įstaigų vadovams už šio įstatymo ir kitų biudžeto asignavimų paskirstymą ir panaudojimą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimus skiriamos Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekse nustatytos administracinės nuobaudos.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-225, 2022-08-31, paskelbta TAR 2022-09-01, i. k. 2022-18085
34. Metams pasibaigus, nepanaudotus biudžeto asignavimų likučius, išskyrus Europos Sąjungos paramos, kitos gaunamos tarptautinės finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšas, gautas ne iš Savivaldybės iždo, asignavimų valdytojai grąžina į Savivaldybės biudžeto sąskaitą ne vėliau kaip iki gruodžio 31 dienos.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-225, 2022-08-31, paskelbta TAR 2022-09-01, i. k. 2022-18085
35. Metams pasibaigus, likusias nepanaudotas tikslinės paskirties lėšas, kurios yra nustatytos Savivaldybės biudžetui priimant atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymą, bei lėšas, kurios per metus buvo skirtos Savivaldybės biudžetui pagal atskirus įstatymus ar Vyriausybės nutarimus, iki sausio 10 dienos Finansų skyrius perveda iš Savivaldybės biudžeto sąskaitos į valstybės iždo sąskaitą, jeigu atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu nenustatyta kitaip.
36. Savivaldybė gali skolintis Vyriausybės nustatyta tvarka, neviršydama atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme patvirtintų savivaldybių skolinimosi limitų.
37. Asignavimų valdytojai savo vardu negali skolintis lėšų ir prisiimti jokių skolinių įsipareigojimų. Asignavimų valdytojai su įmonėmis, įstaigomis ir organizacijomis už atliktus darbus, suteiktas paslaugas ir patiektas prekes, numatytas sutartyse, atsiskaito iš asignavimų valdytojams patvirtintų asignavimų, įskaitant avanso mokėjimus, kurie turi būti ne didesni nei 30 procentų sutarties sumos. Apribojimai avanso dydžiui netaikomi asignavimų valdytojų pirkimams esant objektyviai rinkoje susiklosčiusiai situacijai (kai labai ribotas atitinkamas prekes tiekiančių, paslaugas teikiančių ar darbus atliekančių įmonių, įstaigų ir organizacijų skaičius ir kt.). Asignavimų valdytojas sutartyje turi numatyti priemones, kurios užtikrintų sumokėto avanso susigrąžinimą, jei avanso gavėjas nevykdo sutartyje nustatytų įsipareigojimų.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-225, 2022-08-31, paskelbta TAR 2022-09-01, i. k. 2022-18085
IV SKYRIUS
Savivaldybės biudžeto tikslinimas
38. Asignavimų valdytojai, suderinę su Finansų skyriumi, turi teisę:
38.1. biudžetiniais metais, ne vėliau kaip likus 10 dienų iki atitinkamo ketvirčio pabaigos, keisti patvirtintų asignavimų pagal ekonominę klasifikaciją paskirtį, neviršijant patvirtintų tam tikrai programai bendrųjų asignavimų, iš jų darbo užmokesčiui, sumų. Asignavimai darbo užmokesčiui yra maksimalūs ir gali būti naudojami tik su darbo užmokesčiu susijusioms išlaidoms finansuoti. Nepanaudota asignavimų tęstinei veiklai, išskyrus asignavimus darbo užmokesčiui, suma, jeigu nėra įsiskolinimų, gali būti naudojama investicijų projektams, kurie finansuojami iš tęstinės veiklos lėšų, o kai investicijų projektų nėra, – pažangos priemonėms, jeigu investicijų projektams ar pažangos priemonėms numatyta skirti lėšų atitinkamų metų valstybės arba savivaldybių biudžetuose, papildomai finansuoti, išskyrus kituose įstatymuose, reglamentuojančiuose savivaldybių biudžetų lėšų naudojimą, nustatytus atvejus;
Papunkčio pakeitimai:
Nr. 1-225, 2022-08-31, paskelbta TAR 2022-09-01, i. k. 2022-18085
38.2. biudžetiniais metais vieną kartą per ketvirtį keisti bendros asignavimų sumos ketvirtinį paskirstymą.
Papunkčio pakeitimai:
Nr. 1-259, 2021-09-22, paskelbta TAR 2021-09-22, i. k. 2021-19871
39. Asignavimų valdytojai prašymą keisti asignavimų paskirtį ar ketvirtinį paskirstymą pagal Savivaldybės mero patvirtintą biudžeto asignavimų keitimo formą, kurioje turi būti nurodoma konkreti asignavimų keitimo priežastis, teikia Finansų skyriui.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-259, 2021-09-22, paskelbta TAR 2021-09-22, i. k. 2021-19871
Nr. 1-39, 2023-03-29, paskelbta TAR 2023-03-30, i. k. 2023-05614
40. Savivaldybės taryba savivaldybės biudžetą tikslina šiais atvejais:
40.1. gavus papildomų ar sumažinus tikslinės paskirties dotacijų ir kitų lėšų iš valstybės biudžeto ar šaltinių;
40.2. prognozuojant biudžeto pajamų plano neįvykdymą, sumažina skirtus asignavimus arba nustato finansavimo tvarką;
40.3. prognozuojant biudžeto viršplanines pajamas, didina pajamų planą ir skirsto papildomus asignavimus (ne anksčiau kaip po devynių mėnesių po biudžeto vykdymo ataskaitos sudarymo);
40.6. perskirstant mokymo lėšas vadovaujantis Mokymo lėšų paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašu;
42. Savivaldybės meras savo potvarkiu lėšas perskirsto:
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-39, 2023-03-29, paskelbta TAR 2023-03-30, i. k. 2023-05614
42.1. kai skiriamos lėšos iš Savivaldybės mero rezervo;
Papunkčio pakeitimai:
Nr. 1-39, 2023-03-29, paskelbta TAR 2023-03-30, i. k. 2023-05614
42.2. kai skiriamos tikslinės lėšos Savivaldybės biudžeto programų priemonėms vykdyti pagal Savivaldybės tarybos sprendimais patvirtintas tvarkas;
42.3. kai skiriamos lėšos iš priemonės „Savivaldybės pastatų ir kitų objektų remontas, materialinės bazės atnaujinimas ir plėtra“.
Papildyta papunkčiu:
Nr. 1-259, 2021-09-22, paskelbta TAR 2021-09-22, i. k. 2021-19871
43. Pakeitimai asignavimų valdytojų sąmatose pagal ekonominę biudžeto išlaidų klasifikaciją prekių ir paslaugų naudojimo išlaidų straipsniuose leidžiami suderinus su Finansų skyriumi.
44. Asignavimų valdytojai teikia prašymą Finansų skyriui keisti patvirtintų asignavimų paskirtį pagal Savivaldybės mero patvirtintą biudžeto asignavimų keitimo formą, kurioje turi būti nurodoma konkreti patvirtintų asignavimų keitimo priežastis.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-259, 2021-09-22, paskelbta TAR 2021-09-22, i. k. 2021-19871
Nr. 1-39, 2023-03-29, paskelbta TAR 2023-03-30, i. k. 2023-05614
45. Finansų skyrius per dokumentų valdymo sistemą asignavimų valdytojus supažindina su biudžeto asignavimų pakeitimų teisės aktais.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-259, 2021-09-22, paskelbta TAR 2021-09-22, i. k. 2021-19871
46. Neteko galios nuo 2023-04-26
Punkto naikinimas:
Nr. 1-39, 2023-03-29, paskelbta TAR 2023-03-30, i. k. 2023-05614
47. Savivaldybės administracijos padaliniai privalo suderinti su Finansų skyriumi rengiamų Savivaldybės tarybos sprendimų, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų, mero potvarkių projektus, galinčius turėti įtakos patvirtinto Savivaldybės biudžeto asignavimų (iš jų asignavimų darbo užmokesčiui) pasikeitimams.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-39, 2023-03-29, paskelbta TAR 2023-03-30, i. k. 2023-05614
V SKYRIUS
Savivaldybės biudžeto atskaitomybė ir biudžeto vykdymo vertinimas
48. Savivaldybės biudžeto įvykdymo ketvirtinių ir metinių aukštesniojo lygio ataskaitų rinkinius rengia Finansų skyrius, remdamasis Savivaldybės biudžeto apskaitos duomenimis – į Savivaldybės biudžetą gautų pajamų ir Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų panaudotų asignavimų bei asignavimų valdytojų pateiktomis biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitomis. Asignavimų valdytojai sudaro ir Finansų skyriaus nustatytais terminais pateikia Finansų skyriui įstaigos žemesniojo lygio biudžeto įvykdymo ataskaitų rinkinius, vadovaujantis finansų ministro patvirtintomis tvarkomis ir formomis.
49. Finansų skyrius pagal asignavimų valdytojų pateiktą žemesniojo lygio biudžeto įvykdymo atskaitomybę sudaro konsoliduotus Savivaldybės I ketvirčio, pusmečio, devynių mėnesių ir metinių biudžeto įvykdymo ataskaitų rinkinius ir Finansų ministerijos nustatytais terminais bei forma juos pateikia Finansų ministerijai.
50. Savivaldybės biudžeto įvykdymo metinių ataskaitų rinkinys pateikiamas Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybai auditui atlikti.
VI SKYRIUS
BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ GAUNAMA PARAMA (PINIGINĖS LĖŠOS) PAGAL LIETUVOS RESPUBLIKOS LABDAROS IR PARAMOS ĮSTATYMĄ, BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ DEPOZITAI IR KITOS LĖŠOS
52. Biudžetinės įstaigos pagal Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymą gautą paramą (pinigines lėšas) gali naudoti biudžetinių įstaigų uždaviniams įgyvendinti ir funkcijoms atlikti.
53. Gautos paramos apskaita tvarkoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymu ir naudojama pagal atskirą biudžetinės įstaigos vadovo patvirtintą išlaidų sąmatą, suderintą su Finansų skyriumi. Sąmata turi būti suderinta su paramos teikėju tuo atveju, kai sudaroma paramos teikimo sutartis, kurioje ši sąlyga numatyta.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-259, 2021-09-22, paskelbta TAR 2021-09-22, i. k. 2021-19871
54. Biudžetinių įstaigų depozitai – laikinai šių įstaigų saugomos ir tam tikrų aplinkybių arba susitarimų sąlygojamos lėšos. Depozitinės lėšos laikomos atskiroje banko sąskaitoje ir, susidarius atitinkamoms aplinkybėms, grąžinamos asmenims arba organizacijoms (toliau – depozitoriai), kuriems jos priklauso.
55. Biudžetinės įstaigos depozitus saugo ribotą laiką:
55.1. lėšas, kurios turi būti grąžintos fiziniams asmenims, – 3 metus po šių lėšų grąžinimo sąlygose nustatyto termino;
56. Depozitoriams nustatytu laiku neatsiėmus savo lėšų, biudžetinės įstaigos perveda jas į atitinkamo biudžeto pajamas.
57. Kitoms biudžetinių įstaigų lėšoms priskiriamos:
57.2. kompensacijos, gautos iš šalies ir užsienio renginių organizatorių ankstesniais biudžetiniais metais turėtoms dalyvavimo šiuose renginiuose išlaidoms padengti;
57.3. Neteko galios nuo 2021-09-23
Papunkčio naikinimas:
Nr. 1-259, 2021-09-22, paskelbta TAR 2021-09-22, i. k. 2021-19871
57.6. lėšos, teisės aktų nustatyta tvarka gautos konkretiems gavėjams – fiziniams asmenims – išlaikyti (globos (rūpybos) išmokos, nustatytos Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatyme);
58. Kitos biudžetinių įstaigų lėšos naudojamos pagal atskirą įstaigos vadovo patvirtintą išlaidų sąmatą įstaigos funkcijoms atlikti.
VII SKYRIUS
SAVIVALDYBĖS GAUTINŲ IR MOKĖTINŲ SUMŲ PADENGIMO TVARKA
Pakeistas skyriaus pavadinimas:
Nr. 1-225, 2022-08-31, paskelbta TAR 2022-09-01, i. k. 2022-18085
60. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai įpareigojami:
60.1. iki sausio 31 dienos atlikti debetinių ir kreditinių skolų inventorizaciją, t. y. su debitoriais ir kreditoriais turi būti pasirašyti skolų tarpusavio suderinimo aktai;
60.2. sudarant programų sąmatas einamiesiems metams, numatyti reikiamus asignavimus praėjusių metų įsiskolinimams dengti, neviršijant tiems metams skirtų asignavimų;
61. Kai Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai visiems per metus atsiradusiems piniginiams įsipareigojimams įvykdyti neturi pakankamai lėšų, pirmiausia padengiami anksčiausiai atsiradę įsiskolinimai:
61.5. išlaidos už elektros energiją, šildymą ir kurą šildymui, vandenį;
Papunkčio pakeitimai:
Nr. 1-225, 2022-08-31, paskelbta TAR 2022-09-01, i. k. 2022-18085
62. Asignavimai paskoloms grąžinti ir palūkanoms mokėti numatomi tvirtinant Savivaldybės biudžeto projektą, atsižvelgiant į galiojančias paskolų grąžinimo sutartis.
63. Asignavimų valdytojai Finansų skyriaus nustatytais terminais, vadovaujantis finansų ministro nustatytomis tvarkomis ir formomis, teikia Finansų skyriui mokėtinų sumų ataskaitas. Jų pagrindu rengiama ir teikiama Finansų ministerijai Savivaldybės konsoliduota mokėtinų sumų ataskaita.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-225, 2022-08-31, paskelbta TAR 2022-09-01, i. k. 2022-18085
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Pakeitimai:
1.
Tauragės rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. 1-259, 2021-09-22, paskelbta TAR 2021-09-22, i. k. 2021-19871
Dėl Tauragės rajono savivaldybės tarybos 2018 m. lapkričio 7 d. sprendimo Nr. 1-371 „Dėl Tauragės rajono savivaldybės biudžeto sudarymo, vykdymo, įsiskolinimų padengimo ir atskaitomybės taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
2.
Tauragės rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. 1-225, 2022-08-31, paskelbta TAR 2022-09-01, i. k. 2022-18085
Dėl Tauragės rajono savivaldybės tarybos 2018 m. lapkričio 7 d. sprendimo Nr. 1-371 „Dėl Tauragės rajono savivaldybės biudžeto sudarymo, vykdymo, įsiskolinimų padengimo ir atskaitomybės taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
3.
Tauragės rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. 1-39, 2023-03-29, paskelbta TAR 2023-03-30, i. k. 2023-05614
Dėl Tauragės rajono savivaldybės tarybos 2018 m. lapkričio 7 d. sprendimo Nr. 1-371 „Dėl Tauragės rajono savivaldybės biudžeto sudarymo, vykdymo, įsiskolinimų padengimo ir atskaitomybės taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo