Suvestinė redakcija nuo 2022-04-27

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2021-10-01, i. k. 2021-20689

 

JAUNIMO REIKALŲ DEPARTAMENTO 

PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS 

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL UŽSIENIO LIETUVIŲ JAUNIMO ORGANIZACIJŲ VEIKLOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2022 METAIS KONKURSO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2021 m. spalio 1 d. Nr. 2V-207 (1.4)  

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. A1-302 „Dėl pavedimo Jaunimo reikalų departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos“ (su vėlesniais pakeitimais), pagal kurį Jaunimo reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įgyvendina 1.2.7. priemonę „įgyvendinti priemonės „Remti užsienio lietuvių, tarp jų ir jaunimo organizacijų veiklą, skirtą puoselėti lietuvybę, bendruomeniškumą, Lietuvoje ir užsienyje gyvenančių lietuvių bendradarbiavimą, įtvirtinti globalios Lietuvos sampratą socialinės apsaugos ir darbo srityje“ veiklas: <...> 1.2.7.2. „Užsienio lietuvių jaunimo organizacijų veiklos projektams konkurso būdu finansuoti“, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. spalio 19 d. nutarimu Nr. 1219 „Dėl „Globalios Lietuvos“ – užsienio lietuvių įsitraukimo į valstybės gyvenimą – kūrimo 2012–2020 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinio veiklos plano patvirtinimo“ priedo 1.1.1 papunkčio priemonę „remti užsienio lietuvių, tarp jų ir jaunimo organizacijų, veiklą, skirtą lietuvybei, bendruomeniškumui, Lietuvoje ir užsienyje gyvenančių lietuvių bendradarbiavimui puoselėti, „Globalios Lietuvos“ sampratai įtvirtinti“ socialinės apsaugos ir darbo srityje, bei atsižvelgdamas į Projektų administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“:

1.         Tvirtinu Užsienio lietuvių jaunimo organizacijų veiklos projektų finansavimo 2022 metais konkurso nuostatus (pridedama).

2. Pavedu Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Nacionalinės jaunimo politikos skyriaus vyriausiajai specialistei Gabijai Balzarevičiūtei skelbti ir organizuoti Užsienio lietuvių jaunimo organizacijų veiklos projektų finansavimo 2022 metais konkursą.

3. Pavedu Jaunimo reikalų agentūros Nacionalinės jaunimo politikos skyriaus vyriausiajai specialistei Miglei Lamonovaitei skelbti ir organizuoti Užsienio lietuvių jaunimo organizacijų veiklos projektų finansavimo 2022 metais konkursą.

Papildyta punktu:

Nr. 2V-115 (1.4), 2022-04-26, paskelbta TAR 2022-04-26, i. k. 2022-08417

 

 

 

 

Direktorius                                                                                                             Jonas Laniauskas

 

 

PATVIRTINTA

Jaunimo reikalų departamento prie

Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 

2021 m. spalio 1 d. įsakymu Nr. 2V-207 (1.4)

 

UŽSIENIO LIETUVIŲ JAUNIMO ORGANIZACIJŲ VEIKLOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2022 METAIS KONKURSO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.        Užsienio lietuvių jaunimo organizacijų veiklos projektų finansavimo 2022 metais konkurso nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja reikalavimus projektų turiniui, pareiškėjams, projektų vykdytojams ir dalyviams, paraiškų teikimo Užsienio lietuvių jaunimo organizacijų veiklos projektų finansavimo 2022 metais konkursui (toliau – Konkursas), paraiškų vertinimo, finansavimo, vykdymo tvarką ir kontrolę.

2.     Konkursą organizuoja Jaunimo reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Departamentas). Informacija apie Konkursą viešai skelbiama Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) ir Departamento interneto svetainėse atitinkamai https://sppd.lrv.lt/ ir www.jrd.lt.

3.     Konkurso tikslas – užtikrinti atstovavimą užsienio lietuvių jaunimo interesams ir stiprinti užsienio lietuvių jaunimo organizacijas, kad būtų gerinama jų veiklos kokybė, skatinama plėtra ir sudarytos sąlygos ugdyti užsienio lietuvių jaunimo ir užsienio lietuvių jaunimo organizacijų kompetencijas.

 

II SKYRIUS

NUOSTATUOSE VARTOJAMOS SĄVOKOS

 

4. Nuostatuose vartojamos sąvokos:

4.1. dalyvis asmuo, kuriam yra skirtas projektas ir kuris dalyvauja projekte numatytose veiklose (pvz., projekte numatytų renginių dalyvis, paslaugų gavėjas);

4.2. informacinė sistema – SPPD valdoma informacinė paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistema, veikianti adresu https://sopas.sppd.lt:8099;

4.3jaunas žmogus – asmuo nuo 14 iki 29 metų (įskaitytinai);

4.4jaunimas du ir (ar) daugiau jaunų žmonių;

4.5.      jaunimo organizacijaLietuvos Respublikos asociacijų įstatymo nustatyta tvarka jaunimui ir (ar) jaunimo interesams atstovauti įsteigta asociacija, kurios ne mažiau kaip 2/3 narių yra jauni žmonės ir (ar) jaunų žmonių interesams atstovaujančios asociacijos, kurių kiekvienos ne mažiau kaip 2/3 narių yra jauni žmonės;

4.6.      narys – fizinis asmuo, narystės pagrindu priklausantis jaunimo organizacijai, teikiančiai Konkursui programą;

4.7.      padalinys – jaunimo organizacijos struktūrinis vienetas, nebūtinai turintis juridinio asmens statusą, vykdantis veiklą tam tikroje teritorijoje už Lietuvos Respublikos ribų, arba ne mažiau negu trijų fizinių asmenų grupė, nepriklausanti jokiai jaunimo organizacijai, bet užsienio lietuvių jaunimo vienijimo funkciją atliekanti grupė;

4.8.      pareiškėjas pagal užsienio šalies teisės aktus įsteigta ir įregistruota bei užsienio šalyje veiklą vykdanti užsienio lietuvių jaunimo organizacija;

4.9.      partneris – juridinis asmuo, su kuriuo pareiškėjas (projekto vykdytojas) vykdo projekto veiklas (gali turėti bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutartį). Projekto partneriu nelaikomas asmuo, prisidedantis prie projekto įgyvendinimo finansiškai, ir (ar) paslaugų teikėjas, prekių tiekėjas (pvz., rėmėjas);

4.10.     projektas – projektas ar programa, finansuojama iš ministerijai skirtų valstybės biudžeto asignavimų (visuma dokumentų, kuriuose nurodomi projekto tikslo aprašyme, veiklų plane numatyti veiksmai, pagrįsti paraiškoje, jos prieduose bei tam tikrose duomenų bazėse esančia informacija, ir tam tikra lėšų suma numatytiems projekto tikslams pasiekti).tikslinės jaunų žmonių grupės, jaunimo ar su jaunimo dirbančios organizacijos veikla, finansuojama iš valstybės biudžeto asignavimų (visuma dokumentų, kuriuose nurodomi projekto tikslo aprašyme, veiklų plane numatyti veiksmai, pagrįsti paraiškoje, jos prieduose bei tam tikrose duomenų bazėse esančia informacija, ir tam tikra lėšų suma numatytiems projekto tikslams pasiekti), kuri yra apibrėžta pasirengimo ir įgyvendinimo terminais, tikslais, finansavimo šaltiniais, vykdytojais ir dalyviais.

4.11.    projekto vadovas – asmuo, atsakingas už projekto administravimą;

4.12.    projekto vykdytojas – pareiškėjas (juridinis asmuo), atitinkantis visus Nuostatuose nustatytus reikalavimus finansavimui gauti, kuriam Departamento direktoriaus sprendimu skirtos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos (toliau – valstybės biudžeto lėšos) projektui įgyvendinti ir kuris informacinės sistemos priemonėmis yra pasirašęs valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį (toliau – Sutartis) su SPPD;

4.13.    strateginis veiklos planas – veiklos planavimo dokumentas, kuriame, atsižvelgiant į ilgos ir (ar) vidutinės trukmės planavimo dokumentų tikslus ir aplinkos analizės išvadas, suformuluota misija, nustatyti strateginiai pokyčiai, strateginiai tikslai, siekiami rezultatai ir kt.;

4.14.    užsienio lietuvių jaunimas – užsienio valstybėse gyvenantis lietuvių kilmės jaunimas;

4.15.    užsienio lietuvių jaunimo organizacija buveinės vietos valstybės teisės aktų nustatyta tvarka jaunimui ir (ar) jaunimo interesams atstovauti įsteigtas juridinis asmuo, kita organizacija ar jų filialas, atstovybė, kurių ne mažiau kaip 2/3 narių sudaro užsienio lietuvių jaunimas;

4.16.    vykdytojas – fizinis asmuo, tiesiogiai visą projekto įgyvendinimo laikotarpį prisidedantis prie projekto įgyvendinimo, tiesiogiai atsakingas už projekto ir (ar) tam tikrų jo dalių įgyvendinimą. Vykdytojas nėra asmuo, laikinai prisidedantis prie projekto įgyvendinimo savo žiniomis, įgūdžiais ir veikla (pvz., lektorius, meno kolektyvas, jo nariai, renginio vedėjas);

5. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme ir kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

6. Nuostatai parengti vadovaujantis Projektų administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų administravimo taisyklės), todėl jei Nuostatuose nėra aptartos tam tikros procedūros, jos atliekamos vadovaujantis Projektų administravimo taisyklėmis.

 

III SKYRIUS

PROJEKTŲ FINANSAVIMO DYDIS IR PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS

 

7. Projektams skiriamos valstybės biudžeto lėšos: 

7.1. teikiant paraišką veikloms, nurodytoms Nuostatų 9.1 papunktyje (A priemonės), didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 27 000 (dvidešimt septyni tūkstančiai) Eur. Mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 7 000 (septyni tūkstančiai) Eur.

7.2. teikiant paraišką veikloms, nurodytoms Nuostatų 9.2 papunktyje (B priemonės), didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 7 000 (septyni tūkstančiai) Eur. Mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 2 000 (du tūkstančiai) Eur.

7.3 Visa Konkursui preliminariai numatyta valstybės biudžeto lėšų suma – 46 000 (keturiasdešimt šeši tūkstančiai) Eur. Atskirai A priemonei skiriama 27 000 (dvidešimt septyni tūkstančiai), B priemonei – 19 000 (devyniolika tūkstančių) Eur.

8. Projekto vykdymo laikotarpis ir tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos, patirtos ir apmokėtos nuo 2022 m. sausio 1 d. iki 2022 m. gruodžio 31 d.

 

IV SKYRIUS

FINANSUOTINOS VEIKLOS,  REIKALAVIMAI PROJEKTŲ TURINIUI IR FINANSAVIMO PRIORITETAI

 

9. Konkurso būdu finansuotina viena iš žemiau išvardytų veiklos formų:

9.1. (A priemonės) užsienio lietuvių jaunimo organizacijų vienijimas, užsienio lietuvių jaunimo organizacijų veiklų koordinavimas (teikiant projektą pildoma informacinėje sistemoje nustatytos formos paraiška);

9.2. (B priemonės) kitų projektų, įgyvendinamų užsienio lietuvių jaunimo organizacijų, arba įgyvendinamų kartu su partneriu (-iais) vykdymas (teikiant projektą pildoma informacinėje sistemoje nustatytos formos paraišką).

10. Teikiant paraišką Nuostatų 9.1 papunktyje nurodytai veiklai vykdyti (A priemonės), gali būti finansuotinos šios veiklos:

10.1. atstovavimas užsienio lietuvių jaunimo organizacijų interesams valstybinėse institucijose ir įstaigose, bendraujant su organizacijomis Lietuvos ir tarptautiniu lygmeniu;

10.2. dalyvavimas užsienio lietuvių jaunimo organizacijų veikloje bei tarptautinių renginių organizavimas gyvai ir (ar) nuotoliniu būdu, įtraukiant užsienio lietuvių jaunimą;

10.3. užsienio lietuvių jaunimo organizacijų kūrimosi ir plėtros skatinimas;

10.4. užsienio lietuvių jaunimo organizacijų konsultavimas, institucinių gebėjimų stiprinimas, veiklos planavimas, veiklos kokybės gerinimas;

10.5. užsienio lietuvių jaunimo organizacijų koordinavimas.

11. Teikiant paraišką Nuostatų 9.2 papunktyje nurodytai veiklai vykdyti (B priemonės), gali būti finansuotinos šios veiklos:

11.1.    užsienio lietuvių jaunimo organizacijų veiklos, skatinančios užsienyje gyvenančio lietuvių jaunimo tarpusavio bendradarbiavimą, tautinio tapatumo išsaugojimą, bendradarbiavimą su Lietuvos jaunimo ir (ar) su jaunimu dirbančiomis organizacijomis;

11.2.    užsienio lietuvių jaunimo poreikių analizė ir pasiūlymų sprendimų priėmėjams teikimas (pavyzdžiui, motyvacijos grįžti gyventi, mokytis ir dirbti į Lietuvą analizė ir pan.);

11.3. užsienio lietuvių jaunimo organizacijų narių pritraukimas, veiklos planavimas, organizavimas, koordinavimas, veiklos kokybės užtikrinimas.

12. Finansavimo prioritetai, už kuriuos, vertinant projektus, skiriami papildomi balai:

12.1. teikiant paraišką Nuostatų 9.1 papunktyje nurodytai veiklai vykdyti (A priemonės):

12.1.1. pareiškėjas įtrauks ne mažiau kaip 3 (tris) partnerius ir (ar) veikiančias užsienio lietuvių jaunimo organizacijas, su kuriais (-iomis) pareiškėjas turi pasirašęs bendradarbiavimo sutartį (-is) arba partnerystės deklaraciją (-as) (užpildytą (-as) pagal Nuostatų 2 priede esančią formą) projekto veikloms vykdyti, ir pateiks tai šiuos dokumentus;

12.1.2. pareiškėjas organizuos (arba prisidės prie organizavimo) ne mažiau kaip 3 (trijų) veiklų, skirtų paminėti Lietuvos jaunimo metams, ir tai numatys teikiamoje paraiškoje.

12.2.   teikiant paraišką Nuostatų 9.2. papunktyje nurodytai veiklai vykdyti (B priemonės):

12.2.1. pareiškėjas vykdys ne mažiau kaip 1 (vieną) veiklą kartu su kitoje šalyje veikiančia užsienio lietuvių jaunimo organizacija, su kuria turi pasirašytą bendradarbiavimo sutartį arba partnerystės deklaraciją (užpildytą pagal Nuostatų 2 priede esančią formą), ir pateiks šiuos dokumentus;

12.2.2. pareiškėjas organizuos (arba prisidės prie organizavimo) ne mažiau kaip 1 (vienos) veiklos, skirtos paminėti Lietuvos jaunimo metams, ir tai numatys teikiamoje paraiškoje.

13. Projekto turinys privalo atitikti visas šias sąlygas:

13.1 teikiant paraišką Nuostatų 9.1 papunktyje nurodytai veiklai vykdyti (A priemonės), projekto turinys privalo atitikti visas šias sąlygas:

13.1.1. suplanuotos veiklos skirtos pareiškėjo strateginiame veiklos plane suformuotai misijai ir (ar) strateginiams tikslams įgyvendinti;

13.1.2. numatoma vykdyti ne mažiau kaip 2 (dvi) Nuostatų 10 punkte nurodytas veiklas;

13.1.3. veiklos turi būti pagrįstos užsienio lietuvių jaunimo organizacijų poreikiais ir turi būti orientuotos į jų interesus.

13.2.    teikiant paraišką Nuostatų 9.2 papunktyje nurodytai veiklai vykdyti (B priemonės), projekto turinys privalo atitikti visas šias sąlygas:

13.2.1. numatoma vykdyti ne mažiau kaip 1 (vieną) Nuostatų 11 punkte nurodytą veiklą;

13.2.2. veiklos turi būti pagrįstos užsienio lietuvių jaunimo organizacijų narių (arba užsienio lietuvių jaunimo) poreikiais ir turi būti orientuotos į jų interesus.

14. Teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių ir religinių renginių bei renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas gali būti tik priemonė projekto tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis projekto tikslas, uždavinys ir rezultatas.

15. Įgyvendinant projektą, veiklos (gyvai ir (ar) nuotoliniu būdu) gali būti vykdomos Lietuvos Respublikoje, pareiškėjo, projekto vykdytojo steigimo, registracijos ir vykdomos veiklos šalyje, bei tose šalyse, kurių užsienio lietuvių jaunimo organizacijos yra pareiškėjo partneriai.

16. Finansavimas projektams neskiriamas, jeigu projektas atitinka bent vieną iš šių punktų:

16.1. tikslingai skirtas atostogoms ir (ar) turizmui;

16.2. skirtas siekti pelno;

16.3. kelia grėsmę žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai, moralei, nepagrįstai varžo kitų žmonių teises ir laisves;

16.4. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais kursto tautinę, rasinę, religinę ar socialinę neapykantą, prievartą ir diskriminaciją, išreiškia nepagarbą Lietuvos valstybės simboliams;

16.5. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškia smurto, prievartos, neapykantos, alkoholio, tabako ir psichotropinių medžiagų populiarinimą;

16.6. bet kokiomis kitomis formomis, metodais ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus;

16.7. skiriamas politinei reklamai pirkti, politinių partijų, politinės kampanijos dalyvių renginiams organizuoti bei kitai veiklai, skirtai politinėms partijoms, politinės kampanijos dalyviams propaguoti.

 

V SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR VYDKYTOJAMS

 

17. Pareiškėjai, teikiantys paraišką Nuostatų 9.1 papunktyje nurodytai veiklos formai vykdyti (A priemonės), privalo atitikti visas šias sąlygas:

17.1.    pareiškėjas yra pagal užsienio šalies teisės aktus įsteigtas ir įregistruotas bei užsienio šalyje veiklą vykdantis jaunimui ir (ar) jaunimo interesams atstovauti įsteigtas juridinis asmuo, kita organizacija ar jų filialas, atstovybė, kurių ne mažiau kaip 2/3 narių sudaro užsienio lietuvių jaunimas;

17.2.    pareiškėjas nėra likviduojamas (pateikiant savo registravimo dokumento kopiją ir jos vertimą į lietuvių kalbą bei interneto nuorodą (jei yra galimybė) į atitinką užsienio šalių registrą kartu su paraišką);

17.3.    pareiškėjas vykdo veiklą pagal patvirtintą ne trumpesnės kaip 3 (trijų) metų trukmės galiojantį strateginį veiklos planą;

17.4.    paraiškos teikimo dieną pareiškėjas veiklą vykdo ilgiau nei 1 (vienerius) metus arba yra organizavęs savo atstovų susitikimą arba savo atstovams (ar) bendruomenei skirtą veiklą, arba teikęs bent 1 (vieną) paraišką dalyvauti finansavimo konkursuose, arba pareiškėjo atstovai buvo dalyvavę Departamento ar kitų įstaigų organizuotame (-uose) seminare (-uose), mokyme (-uose) (ar) diskusijoje (-ose);

17.5.    pareiškėjas yra užsienio lietuvių jaunimo organizacijas vienijanti jaunimo organizacija, kuri turi ne mažiau kaip 5 (penkis) padalinius 5 (penkiose) skirtingose užsienio valstybėse;

17.6.    pareiškėjo projektui prašoma skirti valstybės biudžeto lėšų suma nėra mažesnė negu Nuostatų 7.1 papunktyje nurodyta mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma ir nėra didesnė už minėtame papunktyje numatytą didžiausią projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą.

18. Pareiškėjai, teikiantys paraišką Nuostatų 9.2 papunktyje nurodytai veiklos formai vykdyti (B priemonės), privalo atitikti visas šias sąlygas:

18.1.    pareiškėjas yra pagal užsienio šalies teisės aktus įsteigtas ir įregistruotas bei užsienio šalyje veiklą vykdantis jaunimui ir (ar) jaunimo interesams atstovauti įsteigtas juridinis asmuo, kita organizacija ar jų filialas, atstovybė, kurių ne mažiau kaip 2/3 narių sudaro užsienio lietuvių jaunimas;

18.2.    pareiškėjas nėra likviduojamas (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis), pateikiant savo registravimo dokumento kopiją ir jos vertimą į lietuvių kalbą bei interneto nuorodą (jei yra galimybė) į atitinkamą užsienio šalių registrą kartu su paraišką);

18.3.    paraiškos teikimo dieną pareiškėjas veiklą vykdo ilgiau nei 1 (vienerius) metus arba yra organizavęs savo atstovų susitikimą arba savo atstovams / bendruomenei skirtą veiklą, arba teikęs bent 1 (vieną) paraišką dalyvauti finansavimo konkursuose, arba pareiškėjo atstovai buvo dalyvavę Departamento ar kitų įstaigų organizuotame (-uose) seminare (-uose), mokyme (-uose) / diskusijoje (-ose);

18.4.       pareiškėjo projektui prašoma skirti valstybės biudžeto lėšų suma nėra mažesnė negu Nuostatų 7.2 papunktyje nurodyta mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma ir nėra didesnė už minėtame papunktyje numatytą didžiausią projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą.

 

VI SKYRIUS

PAREIŠKĖJŲ, PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ ĮSIPAREIGOJIMAI IR PROEKTO ĮGYVENDINIMO ESMINIAI KRITERIJAI IR RODIKLIAI

 

19. Finansavimą gavę projektų vykdytojai, teikiantys paraišką Nuostatų 9.1 papunktyje nurodytai veiklos formai vykdyti (A priemonės), iki 2022 m. gruodžio 31 d. turi pasiekti:

19.1. šiuos esminius kiekybinius rodiklius:

19.1.1. užtikrinti, kad į projekto veiklų įgyvendinimą būtų įtraukti ne mažiau kaip 4 (keturių) skirtingų projekto vykdytojo padalinių nariai;

19.1.2. įtraukti ne mažiau kaip 3 (tris) partnerius ir (ar) veikiančias užsienio lietuvių jaunimo organizacijas, su kuriais (-iomis) projekto vykdytojas turi pasirašęs bendradarbiavimo sutartį (-is) arba partnerystės deklaraciją (-as) (pagal Nuostatų 2 priede esančią formą) projekto veikloms vykdyti, jeigu projekto vykdytojas pasirinko įgyvendinti Nuostatų 12.1.1. papunktyje nurodytą prioritetą;

19.1.3. vykdyti ne mažiau kaip 3 (tris) veiklas, skirtas paminėti Lietuvos jaunimo metams, jeigu projekto vykdytojas pasirinko įgyvendinti Nuostatų 12.1.2 papunktyje nurodytą prioritetą;

19.2. šiuos kiekybinius rodiklius:

19.2.1. į projekto įgyvendinimą įtraukti ne mažiau kaip 250 (du šimtus penkiasdešimt) unikalių (veiklose nesikartojančių) projekto dalyvių;

19.2.2. padidinti projekto vykdytojo padalinių skaičių bent 1 (vienu) vienetu, lyginant su paraiškoje deklaruotu padalinių skaičiumi paraiškos teikimo dienai;

19.3. šį kokybinį rodiklį – atsižvelgiant į projekto vykdytojo sudėtyje esančių narių poreikius, organizuoti veiklas, stiprinančias organizacijos veiklos kokybę.

20. Finansavimą gavę projekto vykdytojai, teikiantys paraišką Nuostatų 9.2 papunktyje nurodytai veiklos formai vykdyti (B priemonės), iki 2022 m. gruodžio 31 d. turi pasiekti:

20.1.   šiuos esminius kiekybinius rodiklius:

20.1.1. į projekto įgyvendinimą įtraukti ne mažiau kaip 20 (dvidešimt) unikalių (veiklose nesikartojančių) projekto dalyvių;

20.1.2. vykdyti bent 1 (vieną) veiklą kartu su kitoje šalyje veikiančia užsienio lietuvių jaunimo organizacija, su kuria yra sudaręs bendradarbiavimo sutartį arba pasirašęs partnerystės deklaraciją (užpildytą pagal Nuostatų 2 priede esančią formą), jeigu projekto vykdytojas pasirinko įgyvendinti Nuostatų 12.2.1. papunktyje nurodytą prioritetą;

20.1.3. organizuoti (arba prisidėti prie organizavimo) ne mažiau kaip vieną veiklą, skirtą paminėti Lietuvos jaunimo metams, jeigu projekto vykdytojas pasirinko įgyvendinti Nuostatų 12.2.2. papunktyje nurodytą prioritetą;

20.2.   šį kiekybinį rodiklį – užtikrinti, kad ne mažiau kaip 2/3 projekto dalyvių yra jauni žmonės (teikiant dalyvių sąrašus kartu su ataskaitomis projekto vykdymo metu pagal Nuostatų 3 priedą);

20.3.   šį kokybinį rodiklį – atsižvelgiant į projekto vykdytojo sudėtyje esančių narių poreikius, organizuoti veiklas, stiprinančias organizacijos veiklos kokybę.

21. Jeigu projekto vykdytojai projekto veiklas įgyvendina pasitelkdami nuotolinio bendravimo (skaitmenines) priemones, SPPD ar Departamento prašymu, ataskaitų teikimo metu, privaloma pateikti veiklų momentines ekrano kopijas.

22. Pareiškėjas, projekto vykdytojas teikdamas paraišką ir įgyvendindamas projektą privalo laikytis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų teisinę apsaugą, projekto dalyvių sąrašų bei kitos aktualios informacijos rinkimo reikalavimų ir gavus Departamento ir (ar) SPPD prašymą raštu, pateikti šią informaciją Departamentui ir (ar) SPPD, jeigu tai neprieštarauja teisės aktams. 

23. Pareiškėjas, projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, privalo bendradarbiauti su Departamentu, dalyvauti visuose Departamento organizuojamuose su Konkursu susijusiuose renginiuose. 

24. Pareiškėjas, projekto vykdytojas turi viešinti projektą, kad projekto tikslinė (-ės) grupė (-ės) ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, uždavinius, eigą ir rezultatus. Viešindamas projektą, pareiškėjas, projekto vykdytojas turi nepažeisti viešosios tvarkos ir laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos bei naudoti organizuojančios įstaigos patvirtintą logotipą, nurodyti, kad projektui valstybės biudžeto lėšų skyrė Departamentas bei kokiu tikslu ir kiek valstybės biudžeto lėšų buvo panaudota vykdant projektą.

25. Pareiškėjas, projekto vykdytojas, kuris yra perkančioji organizacija, įgydamas prekes ir paslaugas, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu. 

26. Pareiškėjas, projekto vykdytojas turi užtikrinti tvarų ir aplinkai draugišką projekto įgyvendinimą, siekti lygių galimybių ir gerovės visiems.

 

VII SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

27. Projektams vykdyti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus. Finansuojamos tik tinkamos finansuoti projekto vykdymo išlaidos. Jos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga, planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2022 m. sausio 1 d. iki 2022 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais dokumentais arba jų kopijomis. Pareiškėjas, projekto vykdytojas paslaugas ar prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo.

28. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

28.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 90 (devyniasdešimt) nuo visos iš Departamento prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos):

28.1.1. projekto vadovo ir (ar) asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas (tuo atveju, kai projekto vadovas ir (ar) asmuo vykdantis buhalterinę apskaitą, yra įdarbinamas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje pagal darbo sutartį);

28.1.2. buhalterinės apskaitos paslaugos (kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, nėra pareiškėjo, projekto vykdytojo darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį);

28.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 3 punkte nurodyto Konkurso tikslo įgyvendinimu ir Nuostatų 10 arba 11 punkte nurodytų veiklų vykdymu):

28.2.1. pareiškėjo, projekto vykdytojo partnerio (-ių), jeigu partneris registruotas Lietuvos Respublikoje, darbuotojo (-ų), darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas (tuo atveju, kai darbuotojai, vykdantys ir (ar) organizuojantys projekto veiklas, yra įdarbinami pareiškėjo, projekto vykdytojo partnerio organizacijoje pagal darbo sutartį);

28.2.2. prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos:

28.2.2.1. ryšių įrangos ir ryšių paslaugų įsigijimo išlaidos (interneto, fiksuoto ir (ar) mobiliojo ryšio (neviršijant 15 Eur (penkiolikos) 1 vykdytojui per mėnesį), pašto);

28.2.2.2. transporto išlaikymas (degalai, tepalai, transporto priemonės nuoma be vairuotojo) ir transporto paslaugos (autobuso ekonominės klasės, traukinio ekonominės klasės ar lėktuvo ekonominės klasės, kelto ar viešojo transporto bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju);

28.2.2.3. komandiruočių išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai tik pareiškėjo, projekto vykdytojo ir (ar) pareiškėjo, projekto vykdytojo partnerio (-ių) darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis);

28.2.2.4. materialiojo ir nematerialiojo turto nuomos išlaidos (organizacinės technikos, patalpų renginiams nuoma);

28.2.2.5. išlaidos ekspertų ir konsultantų paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti (paslaugos, teikiamos pagal autorines, paslaugų sutartis (lektoriai, mokymų vadovai), skiriant ne daugiau kaip 50 (penkiasdešimt) Eur už 1 (vieną) val.);

28.2.2.6. komunalinių paslaugų išlaidos (pareiškėjo, projekto vykdytojo patalpų, skirtų veikloms vykdyti, šildymo, elektros energijos, vandentiekio, nuotekų šalinimo paslaugoms apmokėti) (ne daugiau kaip 20 procentų nuo visos iš Departamento prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos);

28.2.2.7. kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos, iš jų:

28.2.2.7.1. kitos Nuostatų 28.2.2.1–28.2.2.6 papunkčiuose neišvardytų prekių įsigijimo išlaidos (išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms, priemonėms ir (ar) inventoriui įsigyti (pvz., kanceliarinės, ūkio prekės, maisto produktai, apsaugos priemonės: medicininės kaukės, respiratoriai, dezinfekciniai skysčiai);

28.2.2.7.2. kitos Nuostatų 28.2.2.1–28.2.2.6 papunkčiuose neišvardytų paslaugų įsigijimo išlaidos:

28.2.2.7.2.1.  maitinimo paslaugos (ne daugiau kaip 12 (dvylika) Eur 1 asmeniui per parą Lietuvoje; ne daugiau kaip 29 (dvidešimt devyni) Eur 1 asmeniui per parą užsienyje);

28.2.2.7.2.2. apgyvendinimo paslaugos (ne daugiau kaip 25 (dvidešimt penki) Eur 1 asmeniui per parą Lietuvoje; ne daugiau kaip 44 (keturiasdešimt keturi) Eur 1 asmeniui per parą užsienyje);

28.2.2.7.2.3. viešinimo paslaugos (lankstinukų gamybos paslaugų, straipsnių spaudoje, televizijos reportažams pirkimas);

28.2.2.7.2.4. kitos Nuostatų 28.2.2.1–28.2.2.6 ir 28.2.2.7.2.1–28.2.2.7.2.3 papunkčiuose neišvardytos paslaugos (kitų tiesiogiai su projektu susijusių, pagrįstų ir būtinų projektui įgyvendinti paslaugų išlaidos (pvz., mokesčiai už banko paslaugas).

29. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

29.1. ilgalaikio materialiojo turto, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 (penki šimtai) Eur ir didesnė, kaip tai reglamentuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarimas Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir Ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams patvirtinimo“, įsigijimo išlaidos;

29.2. statinių ir (arba) patalpų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir (arba) einamojo remonto, statinių, teritorijos ir aplinkos tvarkymo ir priežiūros išlaidos;

29.3. išlaidos, susijusios su veikla, vykdyta iki pateikiant paraišką Konkursui (pvz., paraiškos parengimo išlaidos ir pan.), taip pat išlaidos, patirtos ir apmokėtos iki 2021 m. gruodžio 31 d. imtinai ir po 2022 m. gruodžio 31 d.;

29.4. išlaidos, skirtos pareiškėjo, projekto vykdytojo įsiskolinimams padengti;

29.5.  išlaidos, skirtos politinei reklamai pirkti, politinių partijų, politinės kampanijos dalyvių renginiams organizuoti ir kitai veiklai, skirtai politinėms partijoms, politinės kampanijos dalyviams propaguoti;

29.6 išlaidos patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, projekto vykdytojui, nuomai projekto veiklai vykdyti;

29.7. išlaidos transporto priemonių techninei apžiūrai, draudimui ir remontui;

29.8. išlaidos išperkamajai nuomai

29.9.  kitos tiesiogiai su projekto įgyvendinimu ir Konkurso tikslu nesusijusios išlaidos.

 

VIII SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS KONKURSUI

 

30. Pareiškėjas Konkursui gali pateikti tik vieną paraišką (A arba B priemonėms įgyvendinti). Pateikus daugiau nei vieną paraišką, vertinama ta paraiška, kurios pateikimo data yra vėliausia, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas ne vėliau kaip paskutinę paraiškų pateikimo konkursą organizuojančiai įstaigai dieną nurodo, kurią paraišką vertinti, tačiau ne vėlesnė, nei nurodyta Nuostatų 35 punkte. Siekiant užtikrinti projektų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pateikus paraišką, paraiškų taisymas, tikslinimas, pildymas ar papildomų dokumentų teikimas pareiškėjo iniciatyva negalimas.

31. Pareiškėjas paraišką pildo per informacinę sistemą https://sopas.sppd.lt:8099. Pareiškėjo paraiška turi būti užpildyta pagal konkurso nuostatų 33 punkte nurodytą informaciją ir patvirtintą paraiškos formą informacinėje sistemoje. Pareiškėjo paraiška užpildyta ir (ar) pateikta ne per informacinę sistemą arba užpildyta ir pateikta per informacinę sistemą, tačiau ne į jai skirtą priemonę (A, B), nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas.

32. Paraiška turi būti surašyta lietuvių kalba.

33. Paraiškoje nurodoma:

33.1. projekto pavadinimas ir paraiškos užpildymo diena;

33.2. informacija apie pareiškėją ir projekto vadovą, projekto vykdytojus, finansininką;

33.3. banko sąskaitos, į kurią bus pervedamos projektui įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšos, numeris, banko pavadinimas, banko kodas;

33.4. informacija apie 2021 m. vykdytas veiklas ir pasiektus rezultatus dirbant su užsienio lietuvių jaunimu;

33.5. informacija apie veiklas, kurias ketinama įgyvendinti iš Nuostatų 10 arba Nuostatų 11 punkte nurodytų veiklų sąrašo;

33.6. informacija apie pareiškėjo narius, nurodant bendrą narių skaičių ir jaunų žmonių skaičių;

33.7. informacija apie projekto partnerius;

33.8. projekto pavadinimas;

33.9. projekto tikslas;

33.10. projekto uždaviniai;

33.11. projekto santrauka (trumpai ir glaustai aprašoma projekto esmė);

33.12. projekto tikslinė (-ės) dalyvių grupė (-ės);

33.13. projekto įgyvendinimo laikotarpis;

33.14. projekto aprašymas, pagrindžiant poreikį projektui įgyvendinti;

33.15. projekto atitiktis privalomosioms sąlygoms, nurodytoms Nuostatų 13 punkte reikalavimų įgyvendinimo;

33.16. informacija apie pareiškėjo atitiktį Nuostatų 12 punkte nustatytam (-iems) finansavimo prioritetui (-ams) (jeigu pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų 12 punkte nurodytą (-us) finansavimo prioritetą (-us);

33.17. prašoma suma;

33.18. informacija apie projekto viešinimą;

33.19. projekto poveikis tikslinei (-ėms) grupei (-ėms) ir savo organizacijai, laukiami rezultatai.

33.20. projektų veiklų įgyvendinimo planas 2022 m., kuriame turi būti nurodytas projekto veiklos pavadinimas vykdymo vieta, jos vykdytojas (-ai), projekto veiklos įgyvendinimo pradžia ir pabaiga, uždaviniai, kokybiniai ir kiekybiniai projekto įgyvendinimo rodikliai, nustatyti atsižvelgiant į siektinus rodiklius, nurodytus Nuostatų 19-20 punktuose;

33.21. detali, pagrįsta projekto įgyvendinimo sąmata (nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš Departamentui skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų, taip pat nurodant planuojamų išlaidų detalizavimą);

33.22. pareiškėjo pateikiama papildoma informacija, susijusi su projektu.

34. Kartu su paraiška privaloma pateikti elektronines šių dokumentų kopijas:

34.1.    teikiant paraišką Nuostatų 9.1 papunktyje nurodytai veiklos formai vykdyti (A priemonės), pareiškėjo galiojančio ne trumpesnio negu 3 (trijų) metų trukmės strateginio veiklos plano;

34.2.    teikiant paraišką Nuostatų 9.2 papunktyje nurodytai veiklos formai vykdyti (B priemonės), dokumentų (pvz., veiklos ataskaitų, protokolų), įrodančių, kad pareiškėjas vykdė veiklą ilgiau negu 1 (vienerius) metus arba organizavo savo atstovų susitikimą arba savo atstovams / bendruomenei skirtą veiklą arba yra teikęs bent 1 (vieną) paraišką dalyvauti finansavimo konkursuose arba pareiškėjo atstovai yra dalyvavę Departamento ar kitų įstaigų organizuotame (-uose) seminare (-uose), mokyme (-uose) / diskusijoje (-ose);

34.3. dokumento, patvirtinančio, kad pareiškėjo vadovas yra organizacijos vadovas (pvz., rinkiminio protokolo, kuriuo pareiškėjo vadovas išrinktas vadovu, išrašas) (A ir B priemonės);

34.4.    pagrindinio (-ių) projekto vykdytojo (-ų) gyvenimo aprašymų, kuriuose turi būtina nurodyti: kvalifikaciją, patirtis ir gebėjimus, reikalingus planuojamam projektui įgyvendinti, pagrindžiančius duomenis (informaciją apie baigtus mokymus, kursus, dalyvavimą seminaruose ir (ar) konferencijose, nurodant išduoto pažymėjimo datą ir numerį) (A ir B priemonės);

34.5.    jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, dokumento (ų), patvirtinančio (-ių) asmens teisę veikti pareiškėjo vardu (A ir B priemonės);

34.6.    bendradarbiavimo sutarties (-čių) arba partnerystės deklaracijos (-ų), (užpildytos (-ų)

pagal Nuostatų 2 priede esančią formą, jei pareiškėjas planuoja atitikti Nuostatų 12.1.1.  (A priemonėms) arba 12.2.1. (B priemonėms) papunkčiuose nustatytam (-iems) finansavimo prioritetui (-ams) ;

34.7.    teikiamo (-ų) dokumento (-ų) užsienio kalba, jeigu toks (-ie) yra, vertimo (-ų), kuris

(-ie) turi būti patvirtinti vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens;

34.8.    teikiant paraišką Nuostatų 9.1 papunktyje nurodytai veiklos formai vykdyti (A. priemonės), dokumentų, įrodančių pareiškėjo kolegialaus valdymo organo išrinkimo faktą (pvz., protokolo, kuriuo išrinktas pareiškėjo kolegialaus valdymo organas) išrašo, nurodant jį sudarančių asmenų vardą, pavardę, gimimo datą;

34.9.    asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytos deklaracijos užpildytos pagal Nuostatų 1 priedą (A ir B priemonės);

34.10. pareiškėjo steigimo dokumento (A ir B priemonės);

34.11. Dokumentų, pagrindžiančių informaciją apie pareiškėjo (užsienio lietuvių jaunimo organizacijos vienijančios jaunimo organizacijas, turimus ne mažiau kaip 5 (penkis) padalinius 5 (penkiose) skirtingose užsienio valstybėse (A priemonė).

35. Nuostatai skelbiami SPPD, Departamento interneto svetainėje ir Teisės aktų registre (www.e-tar.lt). Konkursui paraiška kartu su Nuostatų 34 punkte nurodytais privalomais pateikti dokumentais informacinėje sistemoje turi būti pateikta ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos. Konkurso paraiška gali būti teikiama iki paskutinės šiame punkte nurodyto termino dienos 23.59 val. Lietuvos Respublikos laiku.

36. SPPD savo interneto svetainėje paskelbia konkursui pateiktų (gautų) paraiškų sąrašą per 3 darbo dienas nuo paskutinės paraiškų pateikimo dienos.

37. Paraiškų teikimo klausimais darbo dienomis elektroniniu paštu ir telefonu teikia informaciją ir konsultuoja Agentūros Nacionalinės jaunimo politikos skyriaus vyriausioji specialistė Miglė Lamonovaitė, elektroninis paštas migle.lamonovaite@jra.lt, tel. +370 659 81267, arba kitas Agentūros direktoriaus įsakymu paskirtas už Konkurso organizavimą atsakingas specialistas. Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės projektų pateikimo darbo dienos pabaigos.

Punkto pakeitimai:

Nr. 2V-115 (1.4), 2022-04-26, paskelbta TAR 2022-04-26, i. k. 2022-08417

 

38. Teikdamas paraišką Konkursui, pareiškėjas sutinka, kad informacija, pateikta paraiškoje (išskyrus informaciją, kuri negali būti viešinama teisės aktų nustatyta tvarka), gali būti viešinama su konkursu susijusioje informacinėje medžiagoje, renginiuose.

 

IX SKYRIUS

PAREIŠKĖJŲ, PARAIŠKŲ IR PROJEKTŲ VERTINIMAS

 

39. Pareiškėjo ir paraiškos atitiktį formaliesiems kriterijams vertina SPPD vadovaudamasis Projektų administravimo taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka.

40. Jei pateikta paraiška neatitinka bent vieno iš Nuostatų 17-18, 30-32, 34 punktuose keliamų reikalavimų, ji toliau nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas (išskyrus netikslumus, kurie nesudaro esminių kliūčių formaliųjų kriterijų atitikties tinkamumo vertinimui, pavyzdžiui, atsiskaitomosios sąskaitos numerio ar kredito įstaigos rekvizitų, paraiškos surašymo datos, rašybos klaidų ir (ar) dokumentų užsienio kalba vertimo, paraiškos priedų pateikimo kita nei nuostatuose nustatyta forma ir kt.).

Projektų atitiktis nustatytiems formaliesiems kriterijams vertinama ir projektai, neatitinkantys formaliųjų kriterijų, atmetami Projektų administravimo taisyklių 29 punkte nustatyta tvarka.

41. Projektų turinį ir lėšų planavimą vertina ekspertai, kuriuos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka atrenka SPPD ir kurie vadovaujasi SPPD direktoriaus patvirtintu ekspertų darbo reglamentu. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip du ekspertai. Konkursą administruojanti įstaiga (SPPD) Projektų administravimo taisyklėse nustatytais atvejais gali projektą paskirti papildomai įvertinti trečiajam ekspertui. Vadovaujantis Projektų administravimo taisyklių 53 punktu, pareiškėjo projekto turinį ir lėšų planavimą gali vertinti Departamento direktoriaus įsakymu vieneriems metams sudaryta komisija, kurią sudaro ne mažiau kaip 5 nariai, kuri vadovaujasi Departamento direktoriaus įsakymu patvirtintu Projektų vertinimo komisijų darbo reglamentu. 

Ekspertai projekto turinio ir lėšų planavimo vertinimus pateikia SPPD užpildydami Užsienio lietuvių jaunimo organizacijų veiklos projektų 2022 metais finansuojamų projektų konkursui pateikto projekto turinio ir lėšų planavimo įvertinimo anketą informacinėje sistemoje. Jeigu vertinimus, vadovaujantis Projektų administravimo taisyklių 53 punktu, atlieka komisija, komisijos nariai projekto turinio ir lėšų planavimo įvertinimo anketą užpildo informacinėje sistemoje.

42. Ekspertai vertindami projekto turinio ir lėšų planavimą vertina ir (ar) skiria balus už:

42.1. projekto atitiktį Nuostatų 17-18 punkte nurodytoms privalomoms sąlygoms. Vertinimo metu nurodant vertinimą „Taip arba Ne“;

42.2. projekto atitiktį Nuostatų 12 punkte nurodytiems finansavimo prioritetams, kiekvieną prioritetą įvertinant 0 (nulis) arba 5 (penki) balais;

42.3. projekto tikslo ir uždavinių aiškumą, atitiktį konkurso tikslui, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

42.4. projekto dalyvių pritraukimo būdų įvairovę, veiksmingumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

42.5. projekto veiklų įgyvendinimo plane numatytų metodų efektyvumą, tinkamumą projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

42.6. projekto veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neatitinka, 1–8 – iš dalies atitinka, 9-10 – atitinka;

42.7. projekto sąmatos, skaičiavimų teisingumą, tikslumą, aiškumą, detalumą, racionalumą, pagrįstumą, atitiktį ir proporcingumą projekte numatytoms veikloms (įvertinant planuojamų išlaidų detalizavimą), vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neatitinka, 1–8 – iš dalies atitinka, 9-10 – atitinka; 

42.8. projekto partnerių prisidėjimas prie rodiklių pasiekimo, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

42.9. laukiamų rezultatų reikšmingumą, realumą, pagrįstumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

42.10. pareiškėjo sukuriamą pridėtinę vertę, tikslinei grupei ir savo organizacijai, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

42.11. projekto viešinimui numatytų veiklų pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka.

43. Už vertinimo dalį, kurioje vertinamas projekto turinys ir lėšų planavimas, daugiausia gali būti skiriama 65 balai vienam projektui. Privaloma surinkti minimali balų suma už projekto turinį ir lėšų planavimą – 26 balai. Projektai, kurie nesurinko nustatytos minimalios balų sumos, yra nefinansuojami.

44. Pareiškėjai reitinguojami pagal dviejų ekspertų balų vidurkį, skirtą už projekto turinį ir lėšų planavimą. SPPD, gavęs ekspertų vertinimus ir siūlymus dėl projektų finansavimo, apibendrina ekspertų vertinimus ir siūlymus dėl projektų finansavimo, parengdamas paraiškų vertinimo suvestinę, kurioje nurodoma dviejų projektus vertinusių ekspertų skirtų balų ir siūlomų skirti lėšų vidurkiai. 

45. Komisijos posėdžio metu komisija, atsižvelgdama į ekspertų vertinimus, išvadas bei argumentuotus siūlymus dėl projektų finansavimo ir įvertinusi Departamento pareiškėjų pateiktus duomenis bei SPPD projektų vertinimo suvestinėje pateiktus duomenis ir kitą su projektu, jo vertinimu susijusią informaciją, pritaria arba nepritaria ekspertų skirtų balų vidurkiui ir jų siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumų projektams įgyvendinti vidurkiui.

Jeigu komisija nepritaria dviejų ekspertų skirtų balų vidurkiui dėl projekto turinio ir (ar) siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkiui, komisijos sprendimu projektas perduodamas SPPD, kuris projektą skiria vertinti trečiajam ekspertui. Gavusi trečiojo eksperto vertinimą, SPPD apibendrina jo siūlymą dėl paraiškos įvertinimo, parengia paraiškų vertinimų suvestinę, nurodydama dviejų iš trijų paraišką vertinusių ekspertų, kurių skirtų balų skaičius panašiausias, skirtų balų ir siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkį, ir ją pateikia komisijai. Komisija, įvertinusi dviejų ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trečiajam ekspertui atlikus vertinimą, pritaria arba nepritaria skirtų balų ir siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkiui. Jei komisija, įvertinusi ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trims ekspertams atlikus vertinimą, vadovaudamasi Nuostatuose nustatytais kriterijais, nepritaria ekspertų vertinimui, komisijos protokole vadovaujantis Nuostatuose nustatytais kriterijais fiksuojamas argumentuotas sprendimas nepritarti ekspertų vertinimui ir paraiškų vertinimas gali būti perduotas komisijos nariams. Komisijos nariai paraiškas vertina, vadovaudamiesi Nuostatuose nustatytais turinio ir lėšų planavimo vertinimo kriterijais. Kiek komisijos narių vertins vieną projektą, projektų paskirstymo komisijos nariams bei komisijos narių atliekamo pakartotinio projektų vertinimo tvarka aprašyta komisijos darbo reglamente. 

Komisija priima protokolinį sprendimą ir pateikia Departamento direktoriui siūlymus dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo komisijos sprendimo priėmimo.

Jei, atlikus paraiškų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, pirmenybė teikiama tam projektui, kurio prašoma valstybės biudžeto lėšų suma yra didesnė ir (arba) veiklos vykdymo ar paslaugų teikimo apimtis ar poreikis yra reikalingesnis.

46. Jei projektui įgyvendinti komisija siūlo skirti dalį lėšų, komisijos sekretorius nedelsdamas, bet ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo komisijos priimto sprendimo informacinėje sistemoje  informuoja pareiškėją apie komisijos siūlomų skirti lėšų dydį, nurodo, kokios priemonės (veiklos) ir (ar) išlaidos yra siūlomos finansuoti, taip pat nurodo, kad pareiškėjas turi patvirtinti, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, ir pagal komisijos priimtą protokolinį sprendimą prašo patikslinti sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus.

Kai pareiškėjas sutinka su komisijos siūloma skirti suma, jis per 3 darbo dienas nuo pranešimo informacinėje sistemoje gavimo dienos komisijai patvirtina, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, ir, atsižvelgdamas į komisijos rašte pateiktus nurodymus, pateikia patikslintą sąmatą (-as) ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planą (-us).

Komisijai iš pareiškėjo gavus patvirtinimą, kad pareiškėjas sutinka su komisijos siūloma skirti suma ir kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, bei patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo patikslintų sąmatų ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų gavimo dienos šie dokumentai perduodami įvertinti ekspertams Nuostatuose, komisijos darbo reglamente ir administruojančios įstaigos patvirtinto ekspertų darbo reglamente nustatyta tvarka. Ekspertai patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus įvertina ir SPPD ekspertų vertinimo suvestinę parengia bei kartu su ekspertų vertinimo anketomis ją perduoda komisijai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patikslintų sąmatų ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų gavimo dienos. Gavusi ekspertų vertinimų suvestinę, ekspertų vertinimo anketas bei vadovaudamasi Nuostatuose nustatytais kriterijais, komisija posėdyje svarsto patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus ir priima sprendimą jiems pritarti arba nepritarti.

Pareiškėjui per šiame punkte nurodytą terminą nepatvirtinus, kad sutinka su komisijos siūloma skirti suma ir (ar) kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį valstybės biudžeto lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte ir Nuostatuose numatytus tikslus, ir (ar) nepatikslinus sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų, laikoma, kad jis nesutinka su komisijos siūloma skirti suma. Jei pareiškėjas nesutinka su komisijos priimtu sprendimu skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų valstybės biudžeto lėšų arba jei komisija, remdamasi ekspertų išvadomis, nepritaria pareiškėjo patikslintoms sąmatoms ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planams, projektui valstybės biudžeto lėšų neskiriama ir jis įtraukiamas į nefinansuotinų projektų sąrašą.

47. Komisija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patikslintų sąmatų ir veiklų planų gavimo dienos priima sprendimą dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams, kuris yra rekomendacinio pobūdžio, ir ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo posėdžio, kuriame priimtas sprendimas dėl projektų finansavimo pasiūlymų, protokolo pasirašymo ir užregistravimo dienos pateikia Departamento direktoriui pasiūlymą dėl finansavimo skyrimo.

48. Sprendimą dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams, įvertinęs komisijos pasiūlymus ir (ar) ekspertų išvadas, priima Departamento direktorius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo komisijos pasiūlymų gavimo dienos. Departamento direktoriaus įsakymas dėl Konkurso rezultatų patvirtinimo ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo jo pasirašymo dienos yra paskelbiamas SPPD ir Departamento interneto svetainėje www.jrd.lt.

Komisijos sekretorius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Departamento direktoriaus įsakymo dėl Konkurso rezultatų patvirtinimo priėmimo dienos raštu informuoja pareiškėjus apie priimtą sprendimą pateikdamas sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo išrašą. Pareiškėjai, kurių projektai buvo įrašyti į atmestinų ar nefinansuotinų projektų sąrašą, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant atmetimo ar valstybės biudžeto lėšų neskyrimo priežastis ir sprendimo apskundimo tvarką.

49. Departamentas, skelbdamas Konkurso laimėtojus, paskelbia nefinansuotų ir rezervinių projektų sąrašus. Rezerviniame sąraše esantiems projektams finansavimas skiriamas, jeigu pareiškėjas, gavęs finansavimą, atsisako skirtos dalies ar viso finansavimo, nepasirašo Sutarties per Nuostatų 52 punkte nurodytą terminą, pasirašyta Sutartis nutraukiama arba valstybės biudžeto lėšos grąžinamos, per nustatytą terminą nepatikslina sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų plano arba esant papildomam finansavimui likusios nepanaudotos valstybės biudžeto lėšos eilės tvarka gali būti skirtos įvertintiems projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše. Finansavimas projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše, skiriamas neviršijant nepaskirstytų valstybės biudžeto lėšų sumos. Rezervinių projektų sąraše esančiam projektui skiriama suma negali būti mažesnė nei mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma.

 

X SKYRIUS

VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIES PASIRAŠYMAS

 

50. Pareiškėjas, kuriam yra skirtas finansavimas, Sutartį, kurioje aprašomi pareiškėjo įsipareigojimai, nustatomas finansavimo dydis, finansavimo teikimo terminai, valstybės biudžeto lėšų naudojimo, atskaitomybės ir atsakomybės sąlygos, informacinės sistemos priemonėmis pasirašo su SPPD.

51. Departamentas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Departamento direktoriaus sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo priėmimo dienos, perduoda SPPD finansuojamų pareiškėjų sąrašą, kuriame nurodomas konkrečiam pareiškėjo projektui skirto finansavimo dydis.

52. Pareiškėjui, kuriam yra skirtas finansavimas, nesudarius Sutarties per 20 darbo dienų nuo Departamento direktoriaus sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams priėmimo dienos ir šio sprendimo oficialaus perdavimo SPPD dienos, SPPD siūlymu Departamento direktoriaus įsakymo dalis dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo šiam pareiškėjui Departamento direktoriaus įsakymu pripažįstama netekusia galios.

53. Sutartis su finansavimą gavusiu pareiškėju sudaroma 2022 metams. Projektams įgyvendinti 2022 metams skirtos valstybės biudžeto lėšos turi būti naudojamos tik Nuostatų 8 punkte nurodytu laikotarpiu. 

54. Laikotarpiu nuo Departamento direktoriaus sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams priėmimo dienos iki Sutarties pasirašymo, paaiškėjus, kad pareiškėjas nėra atsiskaitęs už 2021 metais iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija gautų lėšų panaudojimą Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų ir (ar) Europos Sąjungos lėšų naudojimo sutartyje ir taisyklėse nustatyta tvarka, SPPD raštu apie tai informuoja Departamentą. Departamento komisijos sekretorius nedelsiant informuoja komisiją apie susidariusią situaciją ir organizuoja komisijos posėdį klausimui aptarti arba Departamento direktorius, vadovaudamasis SPPD pateikta informacija, gali pakeisti savo sprendimą dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo pareiškėjui. Tokiu atveju, pareiškėjo patirtos išlaidos iki Sutarties pasirašymo nėra kompensuojamos ar finansuojamos.

 

XI SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMAS IR KONTROLĖ

 

55. Projektui įgyvendinti skirtas ir pervestas, tačiau nepanaudotas valstybės biudžeto lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas projekto vykdytojas privalo grąžinti į Sutarties rekvizituose nurodytą SPPD banko sąskaitą ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. SPPD nustačius, kad skirtas valstybės biudžeto lėšas projekto vykdytojas panaudojo ne pagal paskirtį, projekto vykdytojas privalo nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas grąžinti SPPD per SPPD nustatytą laikotarpį, bet ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. Negrąžintos valstybės biudžeto lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka. Projekto vykdytojas praranda teisę teikti projektus ir gauti finansavimą pagal visas Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, programas trejus metus nuo teismo sprendimo, kuriuo Ministerijai, biudžetinėms įstaigoms, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, iš projekto vykdytojo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos valstybės biudžeto lėšos, įsiteisėjimo dienos.

56. Projekto vykdytojas, kurio projektui yra skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta Sutartis, privalo projektą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2022 m. gruodžio 31 d., ir kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d., SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų finansines ataskaitas bei, iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d., metinę projekto veiklos ataskaitą pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:

56.1. biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ir patirtų sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį per ataskaitinius metus); 

56.2. išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį per ataskaitinius metus); 

56.3. buhalterinės apskaitos dokumentų, patvirtinančių valstybės biudžeto lėšų panaudojimą, suvestinė, kurioje turi būti nurodoma valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto įgyvendinimo laikotarpį per ataskaitinius metus);

56.4. veiklų įvykdymo ataskaita (pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį per ataskaitinius metus teikiama iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d.), kurioje turi būti nurodyta:

56.4.1. informacija apie projekto metu įgyvendintas veiklas (pildoma vadovaujantis su paraiška pateiktu projekto veiklų planu, jame pateiktomis formuluotėmis) pagal projekto tikslus;

56.4.2. informacija apie Nuostatų 19 ir 20 punktų papunkčiuose išvardytų esminių kiekybinių, kiekybinių ir kokybinių rodiklių pasiekimą ir (ar) išlaikymą;

56.4.3. Nuostatų 21 punkte nustatytomis sąlygomis pateikti veiklų momentines ekrano kopijas.

57. Departamentas ir SPPD tikrina, kaip įgyvendinami finansuojami projektai, ar laikomasi ir kaip laikomasi Nuostatuose ir Sutartyje projekto vykdytojui numatytų reikalavimų, ir atlieka skirtų valstybės biudžeto lėšų panaudojimo ir veiklos vykdymo kontrolę.

58. Departamentui ar SPPD nustačius ar turint pagrįstų įtarimų, kad projekto vykdytojas netinkamai vykdo Projektų administravimo taisyklių, Nuostatų, Sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, reikalavimus, Departamentas arba SPPD apie tai raštu informuoja projekto vykdytoją ir SPPD sustabdo Sutarties vykdymą. Šiuo atveju SPPD nustato projekto vykdytojui protingą terminą, ne trumpesnį kaip 10 darbo dienų, nustatytiems veiklos trūkumams pašalinti. Projekto vykdytojas, pašalinęs nustatytus veiklos trūkumus, raštu informuoja SPPD apie tolesnį pasirengimą tinkamai vykdyti Projektų administravimo taisyklėse, Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, nustatytus reikalavimus ir kartu pateikia tai patvirtinančius įrodymus. SPPD, įvertinęs iš projekto vykdytojo gautą informaciją, gali atnaujinti Sutarties vykdymą. Jei projekto vykdytojas per nustatytą terminą nustatytų veiklos trūkumų nepašalina arba per 2 darbo dienas nuo nustatytų veiklos trūkumų pašalinimo dienos neinformuoja SPPD apie pasirengimą tinkamai vykdyti Projektų administravimo taisyklėse, Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, nustatytus reikalavimus, SPPD privalo vienašališkai nutraukti Sutartį, apie tai projekto vykdytoją įspėjęs prieš 10 darbo dienų.

59. SPPD nutraukia Sutartį su projekto vykdytoju ir skirtas valstybės biudžeto lėšas projekto vykdytojas privalo grąžinti, kai:

59.1. SPPD nustato, kad nesilaikoma esminių Projektų administravimo taisyklių, Nuostatų reikalavimų ir (ar) Sutarties įsipareigojimų, ir (ar) galiojančių teisės aktų, turinčių esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, reikalavimų;

59.2. paaiškėja, kad asmens, turinčio teisę veikti projekto vykdytojo vardu, pasirašytoje deklaracijoje buvo pateikta klaidinanti ar melaginga informacija, projekto vykdytojas įgyja likviduojamo juridinio asmens statusą po Sutarties sudarymo arba, sudarius Sutartį, įsiteisėja teismo sprendimas, kuriuo Ministerijai, biudžetinėms įstaigoms, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, iš projekto vykdytojo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos valstybės biudžeto lėšos;

59.3. vadovaujantis Nuostatų 58 punktu, projekto vykdytojui per nustatytą terminą nepašalinus nustatytų veiklos trūkumų arba per 2 darbo dienas nuo nustatytų veiklos trūkumų pašalinimo dienos neinformavus SPPD apie pasirengimą tinkamai vykdyti Projektų administravimo taisyklėse, Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, nustatytus reikalavimus;

59.4. nustatoma, kad skirtos valstybės biudžeto lėšos naudojamos ne pagal paskirtį;

59.5. jei dar kitaip netinkamai įgyvendinamas projektas ar sąmoningai nevykdomos projekto veiklos, sąmoningai nesivadovaujama Nuostatuose nustatytais esminiais kiekybiniais kriterijais. Nustačius, kad projekto vykdytojas pateikė klaidinančią ar melagingą informaciją dėl projekto vykdymo, ar paaiškėjus, kad per 2022 metus projekto vykdytojas neįvykdė Nuostatų 19 ar 20 punktų papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių įsipareigojimų, Sankcijų taikymo komisija gali taikyti šias sankcijas:

59.5.1. nustačius, kad per 2022 metus projekto vykdytojas, teikęs paraišką Nuostatų 9.1 papunktyje nurodytai veiklos formai vykdyti, neįvykdė Nuostatų 19.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių įsipareigojimų:

59.5.1.1. tuo atveju, jei projekto vykdytojas nepasirinko įgyvendinti Nuostatų 12.1 papunktyje nurodytų prioritetų ir nepasiekė Nuostatų 19.1 papunktyje nurodyto esminio kiekybinio rodiklio, jis turi grąžinti 100 procentų skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

59.5.1.2.  tuo atveju, jei projekto vykdytojas  pasirinko įgyvendinti 1 (vieną) iš Nuostatų 12.1 papunktyje nurodytų prioritetų ir:

59.5.1.2.1. nepasiekė 1 (vieno) iš Nuostatų 19.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis turi grąžinti 50 procentų skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

59.5.1.2.2. nepasiekė 2 (dviejų) iš Nuostatų 19.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis turi grąžinti 100 procentų skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

59.5.1.3. tuo atveju, jei projekto vykdytojas  pasirinko įgyvendinti 2 (du) Nuostatų 12.1 papunktyje nurodytus prioritetus ir:

59.5.1.3.1. nepasiekė 1 (vieno) iš Nuostatų 19.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis turi grąžinti 33,33 procentus skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

59.5.1.3.2. nepasiekė 2 (dviejų) iš Nuostatų 19.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis turi grąžinti 66,66 procentus procentų skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

59.5.1.3.3. nepasiekė 3 (trijų) Nuostatų 19.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis turi grąžinti 100 procentų) procentus skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

59.5.2.    nustačius, kad per 2022 metus projekto vykdytojas, teikęs paraišką Nuostatų 9.2 papunktyje nurodytai veiklos formai vykdyti, neįvykdė Nuostatų 20.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių  įsipareigojimų:

59.5.2.1. tuo atveju, jei projekto vykdytojas nepasirinko įgyvendinti Nuostatų 12.2 papunktyje nurodytų prioritetų ir nepasiekė Nuostatų 20.1 papunktyje nurodyto esminio kiekybinio rodiklio, jis turi grąžinti 100 procentų skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

59.5.2.2.  tuo atveju, jei projekto vykdytojas pasirinko įgyvendinti 1 (vieną) iš Nuostatų 12.2 papunktyje nurodytų prioritetų ir:

59.5.2.2.1. nepasiekė 1 (vieno) iš Nuostatų 20.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis turi grąžinti 50 procentų skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

59.5.2.2.2. nepasiekė 2 (dviejų) iš Nuostatų 20.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis turi grąžinti 100 procentų skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

59.5.2.3.   tuo atveju, jei projekto vykdytojas pasirinko įgyvendinti 2 (du) Nuostatų 12.2 papunktyje nurodytus prioritetus ir:

59.5.2.3.1. nepasiekė 1 (vieno) iš Nuostatų 20.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis turi grąžinti 33,33 procentus skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

59.5.2.3.2. nepasiekė 2 (dviejų) iš Nuostatų 20.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis turi grąžinti 66,66 procentus procentų skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

59.5.2.3.3. nepasiekė 3 (trijų) Nuostatų 20.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis turi grąžinti 100 procentų skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

59.6. nustatoma, kad projekto vykdytojas nėra atsiskaitęs už 2021 metais iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų ir (ar) Europos Sąjungos lėšų naudojimo sutartyje ir taisyklėse nustatyta tvarka.

60. Sprendimą dėl sankcijų taikymo priima subjekto patvirtinta iš Departamento ir SPPD atstovų sudaryta sankcijų taikymo komisija. Priimdama sprendimą dėl sankcijų taikymo, ji vadovaujasi konkurso Nuostatais, projekto vykdytojo pateikta informacija apie projekto įgyvendinimą ir SPPD paskirto atsakingo specialisto pateiktais duomenimis bei informacija, susijusia su projekto įgyvendinimu. Jei yra galimybė, projekto vykdytojas ir jo atstovas turi būti kviečiamas į sankcijų taikymo komisijos posėdį, kuriame bus svarstomas sankcijų jam skyrimas.

61. Projektų vykdytojai gautas valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje (ši nuostata netaikoma projektų partneriams), įvertindami valstybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo ir saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik Sutartyje ir patvirtintoje sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti. 

62. Projekto vykdytojas privalo informacinės sistemos priemonėmis, taip pat raštu informuoti SPPD apie projekte numatytų veiklų vykdymo nutraukimą ar sustabdymą. Gavęs tokį pranešimą, SPPD sustabdo valstybės biudžeto lėšų pervedimą projekto vykdytojui. Projekto vykdytojui pašalinus priežastis, dėl kurių jis nutraukė ar sustabdė projekte numatytas veiklas, atnaujinus projekte numatytų veiklų vykdymą ir apie tai raštu pranešus SPPD, sustabdytas valstybės biudžeto lėšų pervedimas atnaujinamas.

63. Projekto vykdytojas privalo informacinės sistemos priemonėmis, taip pat raštu informuoti Departamentą ir SPPD, jei vykdoma ar numatoma vykdyti projekto vykdytojo reorganizacija, ir pateikti dokumentus bei informaciją, pagrindžiančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimantis projekto vykdytojo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas. 

64. Už informacijos ir su projektu bei jo įgyvendinimu susijusių duomenų ir dokumentų tikslumą, teisėtumą, pateikimą laiku, gautų valstybės biudžeto lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą, nepažeisdamas Nuostatų 23 punkte nustatyto reikalavimo, atsako projekto vykdytojas. Dokumentus, susijusius su projektu ir jo įgyvendinimu (paraišką, deklaraciją (-as), buhalterinės apskaitos dokumentus, darbo, paslaugų pirkimo ir (ar) teikimo sutartis, ataskaitas ir kt.), projekto vykdytojas privalo tvarkyti ir saugoti dokumentų tvarkymą ir saugojimą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka, taip pat SPPD ir (ar) Departamento reikalavimu pateikti konkursui pateiktų dokumentų ir su projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų originalus ir (ar) jų patvirtintas kopijas, viešinimo veiklų rezultatus (publikacijas, vaizdo medžiagos nuorodas) tiek projekto įgyvendinimo metu, tiek 24 (dvidešimt keturis) mėnesius po projekto įgyvendinimo pabaigos (po 2022 m. gruodžio 31 d.).

 

XII SKYRIUS

PROJEKTŲ IŠLAIDŲ SĄMATŲ IR VEIKLŲ PLANŲ TIKSLINIMAS

 

65. Norėdamas patikslinti projekto išlaidų sąmatą, projekto vykdytojas informacinės sistemos priemonėmis turi pateikti SPPD pagrįstą prašymą patikslinti projekto išlaidų sąmatą, kartu pateikdamas ir lyginamąją tikslinamų projekto išlaidų sąmatą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose išlaidų sąmatos eilutėse. SPPD, išnagrinėjęs projekto vykdytojo prašymą, per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo SPPD dienos priima sprendimą dėl išlaidų sąmatos tikslinimo ir apie tai informacinės sistemos priemonėmis arba elektroniniu paštu informuoja projekto vykdytoją. Susitarimas dėl išlaidų sąmatos pakeitimo pasirašomas informacinės sistemos priemonėmis. 

66. Prašymai tikslinti projekto išlaidų sąmatą SPPD teikiami ne daugiau nei du kartus per einamąjį ketvirtį, likus ne daugiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami, išskyrus Nuostatų 71 punkte nustatytas aplinkybes ir (ar) nustatytus atvejus. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tik dėl dar nepatirtų išlaidų tikslinimo, išskyrus tinkamų finansuoti išlaidų sumažėjimo atvejus.

67. Jeigu tikslinama projektų išlaidų sąmata keičia projekto vykdytojo projekto veiklų planą (pvz., nesuorganizuotų mokymų, renginio lėšų perskirstymas kitoms veikloms), projekto vykdytojas privalo suderinti veiklos plano keitimą su SPPD Nuostatų 68 punkte nustatyta tvarka. SPPD, gavęs prašymą tikslinti projekto išlaidų sąmatą ir nustatęs, kad projekto išlaidų sąmatos pakeitimas pakeis projekto vykdytojo projekto veiklų planą, projekto vykdytoją informuoja apie Nuostatų 68 punkte nustatytą projekto veiklų plano keitimo tvarką.

68. Norėdamas patikslinti veiklų planą, projekto vykdytojas atsakingam SPPD specialistui informacinės sistemos priemonėmis, taip pat elektroniniu paštu pateikia pagrįstą prašymą patikslinti veiklų planą, kartu pateikdamas ir lyginamąjį veiklų planą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose veiklų plano dalyse ar eilutėse. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą patikslinti tik dar neįgyvendintų veiklų planą. Atsakingas SPPD specialistas informuoja elektroniniu paštu Departamento paskirtą asmenį apie projekto vykdytojo prašymą patikslinti veiklų planą ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Departamento paskirtas asmuo ne vėliau nei per 2 darbo dienas elektroniniu paštu informuoja atsakingą SPPD specialistą apie pritarimą ar nepritarimą projekto vykdytojo prašymui patikslinti veiklų planą. Apie su Departamento paskirtu asmeniu suderintą sprendimą dėl veiklų plano patikslinimo SPPD atsakingas specialistas informuoja projekto vykdytoją per informacinę sistemą ar elektroniniu paštu per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Prašymas patikslinti veiklų planą pateikiamas SPPD atsakingam specialistui likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios, bet ne vėliau nei iki gruodžio 5 d. 

 

XIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

69. Departamentas tvarko fizinių ir juridinių asmenų duomenis Lietuvos Respublikoje galiojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

70. Departamentas ir SPPD neprisiima atsako, jei dėl pareiškėjo, projekto vykdytojo projekte (paraiškoje ir (arba) Sutartyje) nurodytų klaidingų duomenų ryšiams palaikyti (adreso korespondencijai, telefono, elektroninio pašto adreso ir kt.) pareiškėjo, projekto vykdytojo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju, projekto vykdytoju negalima susisiekti kitu būdu. Pareiškėjas, projekto vykdytojas per 10 darbo dienų privalo informuoti konkursą organizuojančios įstaigos ir konkursą administruojančios įstaigos atstovus apie pasikeitusius pareiškėjo, projekto vykdytojo kontaktinius duomenis.

71. Pareiškėjas, projekto vykdytojas turi teisę prašyti svarstyti dokumentus, pateiktus vėliau, nei numatyta Projektų administravimo taisyklėse ar Nuostatuose, jei dokumentai pateikti nesilaikant terminų dėl nenumatytų ar ne nuo pareiškėjo, projekto vykdytojo priklausančių aplinkybių, Departamente ar SPPD kilusių techninių kliūčių. Prašyme svarstyti minėtus dokumentus turi būti nurodytas motyvuotas terminų nesilaikymo pagrindimas ir kilusios kliūtys.

72. Departamento direktoriaus sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios atsižvelgiant į SPPD pateiktą metinę atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) tinkamą valstybės biudžeto lėšų panaudojimą, ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis skiriami Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimai atitinkamam konkursui, taip pat Departamentui arba teismui patenkinus pareiškėjo, projekto vykdytojo skundą ir pakartotinai Projektų administravimo taisyklėse ir (ar) Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo, projekto vykdytojo paraišką.

Pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis skiriami Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimai atitinkamam konkursui, bendra Konkursui skirta Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto suma bei didžiausia vienam projektui galima skirti suma gali būti pakeista atskiru Departamento direktoriaus įsakymu.

73. Jei ne dėl projekto vykdytojo veiksmų atsirado nenumatytos, Nuostatuose nenustatytos aplinkybės, dėl kurių projekto vykdytojui nepakanka skirtų valstybės biudžeto lėšų numatytoms projekto veikloms įvykdyti, kad būtų pasiekti projekto vertinimo metu suplanuoti rodikliai, ar projekto vykdytojas turi vykdyti papildomas, projekte nenumatytas veiklas, kad būtų pasiekti projekto vertinimo metu suplanuoti rodikliai ar papildomi rezultatai, projekto vykdytojui gali būti skiriamos papildomos valstybės biudžeto lėšos.

Papildomos valstybės biudžeto lėšos skiriamos esant motyvuotam projekto vykdytojo prašymui, kuriame turi būti nurodytos ne dėl projekto vykdytojo veiksmų atsiradusios nenumatytos, Nuostatuose nenustatytos aplinkybės, rodikliai, kuriuos projekto vykdytojas įsipareigoja pasiekti, ir (ar) veiklos, kurias projekto vykdytojas įsipareigoja įvykdyti, prašomų valstybės biudžeto lėšų pagrindimas.

Šiame punkte nurodytą projekto vykdytojo prašymą komisija išnagrinėja ne vėliau kaip per 3 darbo dienas ir pateikia pasiūlymą Departamento direktoriui dėl papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo.

Sprendimą dėl papildomų valstybės biudžeto lėšų projekto vykdytojams skyrimo Departamento direktorius priima per 3 darbo dienos nuo komisijos pasiūlymo gavimo dienos.

74. Jei ne dėl projekto vykdytojo veiksmų atsirado nenumatytos, Nuostatuose nenustatytos aplinkybės, dėl kurių projekto vykdytojas negali vykdyti projekte numatytų veiklų, kad būtų pasiekti projekto vertinimo metu suplanuoti rodikliai, ar projekto vykdytojas turi vykdyti papildomas, projekte nenumatytas veiklas, kad būtų pasiekti projekto vertinimo metu suplanuoti rodikliai ar papildomi rezultatai, projekto vykdytojas gali keisti veiklas, jų įgyvendinimo terminus ar jų įgyvendinimo būdus (veiklas vykdyti pasitelkiant nuotolines ar bekontaktes priemones).

Veiklos ir (ar) jų įgyvendinimo priemonės gali būti keičiamos esant motyvuotam projekto vykdytojo prašymui.

Šiame punkte nurodytą projekto vykdytojo prašymą komisija išnagrinėja ne vėliau kaip per 3 darbo dienas ir pateikia pasiūlymą Departamento direktoriui.

Sprendimą dėl veiklos ir (ar) jų įgyvendinimo priemonių keitimo Departamento direktorius priima per 3 darbo dienas nuo komisijos pasiūlymo gavimo dienos.

75. Departamento veiksmai ir neveikimas, sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. Pareiškėjai, vadovaudamiesi Viešojo administravimo įstatymu, SPPD ir (ar) komisijos sprendimus dėl paraiškų atmetimo gali skųsti ministerijai per 14 kalendorinių dienų nuo tos dienos, kurią sužinojo arba turėjo sužinoti apie SPPD ir (ar) komisijos sprendimą. Jei ministerija patenkina pareiškėjo skundą, o SPPD ir (ar) komisija po pakartotinio paraiškos vertinimo vėl ją atmeta, pareiškėjas šį SPPD ir (ar) komisijos sprendimą gali skųsti Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai arba teismui įstatymų nustatyta tvarka.

 

_________________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Jaunimo reikalų agentūra, Įsakymas

Nr. 2V-115 (1.4), 2022-04-26, paskelbta TAR 2022-04-26, i. k. 2022-08417

Dėl Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2021 m. spalio 1 d. įsakymo Nr. 2V-207 (1.4) „Dėl Užsienio lietuvių jaunimo organizacijų veiklos projektų finansavimo 2022 metais konkurso nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo