Suvestinė redakcija nuo 2023-07-04
Sprendimas paskelbtas: TAR 2021-12-01, i. k. 2021-24825
visagino savivaldybės taryba
sprendimas
DĖL STRATEGINIO PLANAVIMO VISAGINO SAVIVALDYBĖJE ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2021 m. lapkričio 25 d. Nr. TS-226
Visaginas
Visagino savivaldybės taryba, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 103 straipsnio 5 dalimi, 16 straipsnio 2 dalies 41 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo 3 straipsnio 17 dalies 6 punktu bei 12 straipsnio 1 dalimi ir Strateginio valdymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“, nusprendžia:
1. Patvirtinti Strateginio planavimo Visagino savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Visagino savivaldybės tarybos 2015 m. kovo 26 d. sprendimą Nr. TS-26 „Dėl Strateginio planavimo Visagino savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Visagino savivaldybės tarybos
2021 m. lapkričio 25 d. sprendimu Nr. TS-226
(Visagino savivaldybės tarybos
2023 m. birželio 29 d. sprendimo Nr. TS-145
redakcija)
STRATEGINIO PLANAVIMO VISAGINO SAVIVALDYBĖJE ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Strateginio planavimo Visagino savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašas (toliau − Aprašas) reglamentuoja Visagino savivaldybės (toliau − Savivaldybė) strateginio planavimo dokumentų rengimo, svarstymo ir tvirtinimo, įgyvendinimo stebėsenos, numatytų pasiekti rezultatų vertinimo, ataskaitų dėl planavimo dokumentų įgyvendinimo rengimo ir svarstymo, savivaldybės gyventojų įtraukimo į jų rengimą, svarstymą ir įgyvendinimo priežiūrą, viešinimo tvarką.
2. Apraše vartojamos pagrindinės sąvokos:
2.1. Strateginis planavimas Savivaldybėje – procesas, kurio metu nustatomos veiklos kryptys ir būdai, kaip vykdyti Savivaldybės misiją, pasiekti numatytus tikslus ir rezultatus, veiksmingai panaudojant finansinius, materialinius ir žmogiškuosius išteklius.
2.2. Savivaldybės strateginio planavimo sistema (toliau – strateginio planavimo sistema) – tai planavimo dokumentų, dalyvių ir procesų visuma ilgalaikei ir darniai Savivaldybės pažangai užtikrinti.
2.3. Utenos regiono plėtros planas (toliau – URPP) – ilgalaikės trukmės planavimo dokumentas, kuriame, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos teritorijos bendrajame plane nustatytas teritorijos naudojimo privalomąsias nuostatas, pateikiama išsami regiono situacijos analizė, įvertinamas numatomas nacionalinių plėtros programų įgyvendinimo poveikis regiono lygiu, prireikus detalizuojamos regionui Regionų plėtros programoje nustatytos išankstinės sąlygos, kurias Regiono plėtros taryba ir regiono savivaldybės turi įgyvendinti ir užtikrinti jų laikymąsi, siekdamos veiksmingo ir rezultatyvaus pažangos uždavinių įgyvendinimo, nurodomi regiono plėtros tikslai ir regiono plėtros uždaviniai, suplanuojami regiono plėtros tikslus ir regiono plėtros uždavinius įgyvendinančios priemonės ir (arba) projektai, nurodomos preliminarios kiekvienai pažangos priemonei ir (arba) projektui įgyvendinti reikalingos pažangos lėšos, nustatomi rezultato rodikliai.
2.4. Savivaldybės strateginis plėtros planas (toliau – SPP) – 7–10 (septynerių–dešimties) metų trukmės strateginio planavimo dokumentas, skirtas aplinkos, socialinei ir ekonominei raidai Visagino savivaldybės teritorijoje planuoti ir rengiamas atsižvelgiant į kitus strateginio ir programavimo lygmens planavimo dokumentus. Šis planas taip pat turi derėti su savivaldybės lygmens teritorijų planavimo dokumentais ir URPP.
2.5. Savivaldybės strateginis veiklos planas (toliau – SVP) – Savivaldybės veiklos 3 (trejų) metų trukmės strateginio planavimo dokumentas, kuriame, atsižvelgiant į SPP ir kitus Savivaldybės tarybos patvirtintus planavimo dokumentus ir aplinkos analizę, detalizuojamas Visagino savivaldybės strateginio plėtros plano ir atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų tikslų ir uždavinių įgyvendinimas, atsižvelgiant į planuojamus Savivaldybės finansinius ir žmogiškuosius išteklius.
2.6. Savivaldybės administracijos metinis veiklos planas (toliau – MVP) – Savivaldybės SVP programų, už kurias atsakinga Savivaldybės administracija, įgyvendinimą detalizuojantis dokumentas, kuris rengiamas atsižvelgiant į Savivaldybės biudžete numatomus programoms skirti asignavimus.
2.7. Savivaldybės biudžetinės įstaigos strateginis planas (toliau – BĮSP) 5 (penkerių) metų strateginio planavimo dokumentas[1], kuriame, atsižvelgiant į SPP ir kitus Savivaldybės tarybos patvirtintus planavimo dokumentus, pateikiama bendroji informacija, įstaigos pristatymas, vidaus ir išorės aplinkos, SSGG analizė, įstaigos vizija, misija, prioritetai ir tikslai, juos įgyvendinantys uždaviniai, priemonės ir lėšų poreikis joms įgyvendinti, priemonių įgyvendinimo vertinimo rodikliai strategijos įgyvendinimo laikotarpiu bei aprašomas įstaigos strateginio plano tikslų įgyvendinimo stebėsenos procesas.
2.8. Savivaldybės biudžetinės įstaigos metinis veiklos planas (toliau – BĮMVP) įstaigos metinis veiklos planas – BĮSP įgyvendinimą detalizuojantis planavimo dokumentas, kuris rengiamas vieneriems metams su prognoze ateinantiems dvejiems metams, atsižvelgiant į Savivaldybės biudžete numatomus skirti asignavimus.
2.9. Viešųjų įstaigų ir Savivaldybės valdomų įmonių (bendrovių) veiklos strategijos (toliau – ĮVS) – viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra savivaldybė arba kai savivaldybė turi 50 procentų ir daugiau balsų visuotiniame dalininkų susirinkime, bei savivaldybės valdomų įmonių (bendrovių) 5 (penkerių) metų strateginio planavimo dokumentai[2], kuriuose pateikiama misija, veiklos analizė, strateginiai tikslai, uždaviniai, priemonės, jų vertinimo kriterijai, planuojami pasiekti pagrindiniai veiklos rodikliai, stebėsenos procesas strategijos įgyvendinimo laikotarpiu.
2.10. Strateginio planavimo grupė (toliau – SPG) – sudaryta Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, skirta SVP rengimui koordinuoti, sprendimams dėl SVP keitimo priimti, projektų įgyvendinimo prioritetams nustatyti, metinei SVP įgyvendinimo stebėsenai koordinuoti. SPG teikia Savivaldybės tarybos Kolegijai (toliau – Kolegija) ir (ar) Savivaldybės tarybai pasiūlymus dėl Savivaldybės strateginio veiklos plano sudarymo ir įgyvendinimo. SPG darbo reglamentas tvirtinamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
2.11. Savivaldybės strateginio veiklos plano programa – viena iš programų, kurios sudaro Savivaldybės tarybos tvirtinamą SVP, esminė Savivaldybės strateginio veiklos plano dalis, skirta strateginiam tikslui pasiekti, kurioje nustatomi programos tikslai, uždaviniai, priemonės (projektai), vertinimo kriterijai, jų reikšmės ir asignavimai.
2.12. Strateginis tikslas – planavimo dokumentuose užsibrėžtas siekis, rodantis planuojamą pasiekti per strateginio planavimo dokumento įgyvendinimo laikotarpį rezultatą.
2.13. Uždavinys – per nustatytą laikotarpį planuojama veikla, užtikrinanti, kad bus pasiektas strateginio planavimo dokumente nustatytas tikslas.
2.14. Priemonė – užsibrėžto uždavinio įgyvendinimo būdas (veiklų grupė), kuriam naudojami žmogiškieji, finansiniai ir materialiniai ištekliai.
2.15. Maksimalių asignavimų prognozė – Savivaldybės administracijos padalinio, atsakingo už finansų valdymą, parengta savivaldybės 3 metų maksimalių asignavimų prognozė programų projektams rengti iš Savivaldybės biudžeto.
2.16. Vertinimo kriterijus – rodiklis, suteikiantis informaciją apie strateginio tikslo, uždavinio ir priemonės įgyvendinimą.
2.17. Investicijų projektas – priemonė, įforminta atskiru dokumentu, kuriame finansiškai (ekonomiškai), techniškai ir socialiai pagrindžiami investavimo tikslai ir kiti efektyvumo rodikliai, nurodomos projektui įgyvendinti reikalingos lėšos ir finansavimo šaltiniai bei terminai.
2.18. Strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo stebėsena yra atskiras veiklos valdymo etapas, kurio tikslas – rinkti ir analizuoti informaciją apie strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo rezultatus ir laiku priimti sprendimus dėl veiklos valdymo tobulinimo. Stebėsena apibrėžiama kaip nuolatinis ir sistemingas informacijos apie vertinimo kriterijų reikšmių pasiekimą rinkimas ir analizė siekiant pateikti informaciją apie strateginių tikslų pasiekimą einamuoju metu.
2.19. Savivaldybės strateginio veiklos plano įgyvendinimo ataskaita – dokumentas, kuriame pateikiama informacija apie SVP priemonių įgyvendinimą, planuotų lėšų panaudojimo sumos, planuotos ir faktinės vertinimo kriterijų reikšmės. Ataskaita parodo, ar įgyvendintos priemonės, ar pasiekti planuoti uždaviniai.
II SKYRIUS
STRATEGINIO PLANAVIMO SISTEMA
3. Strateginio planavimo sistemą (1 priedas) sudaro programavimo ir veiklos lygmens strateginio planavimo dokumentai (toliau – planavimo dokumentai), strateginio planavimo sistemos dalyviai, atsakingi už planavimo dokumentų parengimą, tvirtinimą ir įgyvendinimą, vertinimą ir atsiskaitymą už pasiektus rezultatus.
4. Strateginio planavimo sistemos dalyviai (2 priedas):
4.5. viešosios įstaigos, kurių savininkė yra savivaldybė arba kai savivaldybė turi 50 procentų ir daugiau balsų visuotiniame dalininkų susirinkime, bei savivaldybės valdomos įmonės (bendrovės);
5. Strateginio planavimo dokumentų sistemą sudaro (1 priedas):
5.3. Skirtingų Savivaldybės ūkio šakų (sektorių) plėtros programos, kurias pagal Lietuvos Respublikos įstatymus ir kitus teisės aktus yra įgaliota tvirtinti Savivaldybės taryba teisės aktų nustatyta tvarka. Šių dokumentų laikotarpis yra toks, koks apibrėžtas Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose.
6. Kiti planavimo dokumentai:
6.1. Savivaldybės administracijos metinis veiklos planas (MVP), kurį tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius;
6.2. Savivaldybės biudžetinių įstaigų:
6.2.1. strateginiai planai (BĮSP) – ilgalaikiai planavimo dokumentai, derinami su Savivaldybės meru ir tvirtinami teisės aktų nustatyta tvarka[3];
6.2.2. metiniai veiklos planai (BĮMVP) – trumpalaikiai planavimo dokumentai, rengiami pagal įstaigos įgyvendinamas SVP programas, kiekvienoje iš jų įrašant tikslus, uždavinius, priemones, faktinius ir planuojamos asignavimus joms įgyvendinti, įvykdymo terminą, atsakingus vykdytojus, priemonių vertinimo rodiklius. BĮMVP atnaujinami kasmet Savivaldybės mero potvarkiu nustatyta tvarka;
6.3. Viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra savivaldybė arba kai savivaldybė turi 50 procentų ir daugiau balsų visuotiniame dalininkų susirinkime, bei savivaldybės valdomų įmonių (bendrovių):
6.3.1. veiklos strategijos (ĮVS) – ilgalaikiai planavimo dokumentai[4], rengiami pagal Savivaldybės mero potvarkiu patvirtintą tvarkos aprašą;
6.3.2. pagrindiniai veiklos rodikliai – viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra savivaldybė arba kai savivaldybė turi 50 procentų ir daugiau balsų visuotiniame dalininkų susirinkime, ir savivaldybės valdomų įmonių (bendrovių) planuojamos pasiekti pagrindinių veiklos rodiklių reikšmės. Pagrindiniai veiklos rodikliai, atsižvelgiant į įstaigos / įmonės (bendrovės) misiją ir jai įgyvendinti suformuluotus veiklos tikslus, suprantami kaip rodikliai, geriausiai parodantys įstaigos / įmonės (bendrovės) veiklos tikslų siekimą. Nustatomi pagrindiniai veiklos rodikliai turi būti susiję su įstaigos veiklos tikslais;
6.3.3. metiniai veiklos planai – trumpalaikiai planavimo dokumentai, rengiami pagal įstaigos / įmonės (bendrovės) įgyvendinamas veiklos strategijas, numatant trumpalaikius tikslus, uždavinius, priemones, finansinius išteklius joms įgyvendinti, įvykdymo terminą, atsakingus vykdytojus, priemonių vertinimo rodiklius;
7. Strateginio planavimo sistemos principai:
7.1. darnumo ir integralumo – viešojo valdymo sprendimai ir planavimo dokumentai tarpusavyje turi būti susieti aiškiais loginiais ryšiais, o jų visuma turi sudaryti sąlygas pasiekti ilgalaikę ir darnią Savivaldybės pažangą, užtikrinti veiksmingą Savivaldybės finansų planavimą ir panaudojimą. Ilgalaikių planavimo dokumentų nuostatos turi pereiti į trumpesnės trukmės planavimo dokumentus. Finansų planavimo dokumentuose turi būti numatytas finansavimas planavimo dokumentuose atitinkamais metais numatytoms veikloms įgyvendinti;
7.2. veiksmingumo ir orientacijos į rezultatus – priimant viešojo valdymo sprendimus, planuojant ir įgyvendinant planavimo dokumentus, pagrindinis dėmesys turi būti skiriamas strateginiams tikslams ir uždaviniams nustatyti ir jiems įgyvendinti laiku, pasirenkant tam tinkamiausius būdus ir atsisakant vertės nekuriančios veiklos ar funkcijų;
7.3. įrodymais grįsto valdymo – viešojo valdymo sprendimų priėmimas turi būti pagrįstas pasiektų rezultatų stebėsenos duomenimis ir sprendimų finansinio, administracinio, socialinio ir kito poveikio išankstiniu vertinimu;
7.4. efektyvumo ir finansinio ilgalaikio tvarumo – viešojo valdymo sprendimai ir planavimo dokumentai turi būti įgyvendinami siekiant didžiausios naudos mažiausiomis sąnaudomis, racionaliai paskirstant turimus finansinius išteklius strateginiams tikslams pasiekti ir uždaviniams įgyvendinti;
7.5. bendradarbiavimo – planavimo dokumentai turi būti rengiami ir įgyvendinami bendradarbiaujant visiems strateginio planavimo sistemos dalyviams; Savivaldybės administracijos padaliniams, savivaldybės viešosioms įstaigoms ir Savivaldybės valdomoms įmonėms (bendrovėms), racionaliai naudojant jų išteklius strateginiams tikslams pasiekti ir uždaviniams įgyvendinti;
7.6. atvirumo ir įtraukimo – planavimo dokumentai turi būti rengiami ir įgyvendinami į sprendimo priėmimo procesus įtraukiant visas suinteresuotas šalis ir konsultuojantis su visuomene, socialiniais ir ekonominiais partneriais. Informacija apie pasiektą pažangą ir panaudotas lėšas turi būti aiški, suprantama ir viešai prieinama;
7.7. lyčių lygybės – rengiant ir įgyvendinant planavimo dokumentus, turi būti atsižvelgiama į lyčių aspekto integravimą planavimo, įgyvendinimo, stebėsenos ir vertinimo etapuose, siekiant užkirsti kelią kliūčių susidarymui arba galimybių apribojimams, kurie gali sukelti nepageidaujamas pasekmes moterims ar vyrams;
7.8. ateities vertinimo – strateginis valdymas turi būti grindžiamas ateities įžvalgomis, tai yra rengiant planavimo dokumentus turi būti sistemiškai ir kompleksiškai nagrinėjamos ir vertinamos įvairios ateities galimybės ir jų įtaka Lietuvai Europos ir pasaulio pokyčių kontekste, o vertinimo rezultatai pateikiami kartu su planavimo dokumentais juos tvirtinantiems strateginio valdymo sistemos dalyviams. Strateginiai tikslai turi būti formuluojami vertinant valstybės pažangos scenarijų įtaką Lietuvai ir atskiroms valstybės veiklos sritims.
III SKYRIUS
SPP RENGIMO, SVARSTYMO IR TVIRTINIMO, ĮGYVENDINIMO STEBĖSENOS, NUMATYTŲ PASIEKTI REZULTATŲ VERTINIMO, ATASKAITŲ DĖL PLANAVIMO DOKUMENTŲ ĮGYVENDINIMO RENGIMO IR SVARSTYMO, GYVENTOJŲ ĮTRAUKIMO Į JŲ RENGIMĄ, SVARSTYMĄ IR ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRĄ, VIEŠINIMO TVARKA
8. SPP yra savivaldybės gyventojų, politinių jėgų ir socialinių partnerių susitarimas dėl savivaldybės ilgalaikės vizijos, ilgalaikių prioritetų, jų įgyvendinimo krypčių ir siekiamos pažangos rodiklių ir rengiamas atsižvelgiant į URPP. Kiti Savivaldybėje rengiami planavimo dokumentai turi būti suderinti su SPP nuostatomis. SPP rengimą ir viešą svarstymą organizuoja Savivaldybės administracija, įgyvendinimą, stebėseną, vertinimą ir ataskaitų rengimą organizuoja Savivaldybės meras.
9. SPP struktūra:
9.1. bendroji informacija – nurodomas SPP rengimo tikslas, SPP laikotarpis, planavimo dokumentai, kuriais vadovautasi rengiant SPP, taip pat pateikiama kita SPP rengėjo nuožiūra svarbi informacija;
9.2. savivaldybės esamos situacijos analizė:
9.2.1. pateikiama savivaldybės pagrindinių vidinių ir išorinių veiksnių analizė, jos pagrindu nustatomos pagrindinės savivaldybės problemos ir esminės jų priežastys;
9.2.2. nurodomos savivaldybės stiprybės, silpnybės, galimybės ir grėsmės ir įvertinami jų tarpusavio ryšiai;
9.2.3. aprašoma ir pagrindžiama savivaldybės nustatyta (-os) pagrindinė (-s) problema (-os), kurią (-ias) tikslinga spręsti bendrais savivaldybių veiksmais;
9.2.4. savivaldybės plėtros vizija – nurodomas savivaldybės socialinės, ekonominės ir aplinkos plėtros ateities pokytis, kurio bus siekiama įgyvendinant SSPP. Vizijos formuluotė turėtų atskleisti savivaldybės išskirtinumą;
9.2.5. savivaldybės plėtros tikslai ir uždaviniai – nurodomi savivaldybės plėtros tikslai ir jų poveikio rodikliai, plėtros uždaviniai ir jų rezultato rodikliai;
9.2.6. priemonių planas – nurodomos plėtros tikslus ir uždavinius įgyvendinančios priemonės, atsakingi vykdytojai, įgyvendinimo laikotarpis ir stebėsenos rodikliai;
9.2.7. finansavimo planas – nurodomas preliminarus plėtros uždaviniams įgyvendinti reikalingų lėšų poreikis ir galimi finansavimo šaltiniai;
9.2.8. svarbiausi savivaldybės investiciniai projektai – nurodomi savivaldybės įgyvendinami ir (arba) planuojami įgyvendinti investiciniai projektai, pateikiant informaciją apie jų sąsajas su RPPl pažangos priemonėmis, projektų vykdytojus, įgyvendinimo terminus ir projektams įgyvendinti planuojamas ir (arba) skirtas pažangos lėšas, taip pat nurodant, ar šie projektai įgyvendinami ir (arba) planuojami įgyvendinti viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu;
10. SPP procese turi būti siekiama užtikrinti kuo aktyvesnį gyventojų, visų suinteresuotų strateginio valdymo sistemos dalyvių dalyvavimą, pagrįstą bendradarbiavimu ir partneryste su socialiniais ir ekonominiais partneriais, suinteresuotosiomis šalimis. Esant poreikiui gali būti organizuojamos kūrybinės dirbtuvės. Pagal savo kompetencijas ir veiklos sritį SPP rengime dalyvauja savivaldybės administracijos darbuotojai ir / arba skyriai. Taip pat gali būti pasitelkti išorės ekspertai.
11. SPP rengimo procesas susideda iš šių etapų:
11.1. atsižvelgiant į atliktos socialinės-ekonominės būklės analizės išvadas ir nacionalinių planavimo dokumentų bei URPP nuostatas, formuluojama savivaldybės vizija ir strateginiai tikslai;
11.2. formuluojami SPP tikslai, uždaviniai, prireikus numatomos priemonės ir atsakingi jų vykdytojai, taip pat tikslų ir uždavinių įgyvendinimo stebėsenos rodikliai, įvertinamas preliminarus lėšų poreikis bei galimi finansavimo šaltiniai;
12. Parengto SPP projektas paskelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje www.visaginas.lt viešosioms konsultacijoms, sudarant galimybes savivaldybės gyventojams susipažinti su dokumentu ir per nustatytą terminą teikti pastabas bei pasiūlymus. Esant poreikiui gali būti organizuojamos ir kitos viešojo svarstymo priemonės (rengiami susitikimai, rengiamos viešos apklausos).
13. Pasibaigus viešųjų konsultacijų terminui, pagal gautas gyventojų pastabas patikslintas SPP projektas teikiamas svarstyti Kolegijai.
15. SPP projektą apvarsčius Savivaldybės tarybos komitetuose jis teikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai.
16. Savivaldybės tarybai patvirtinus SPP prasideda įgyvendinimo priežiūros ir stebėsenos procesas. SPP įgyvendinimą, stebėseną, vertinimą ir ataskaitų rengimą organizuoja Savivaldybės meras.
17. SPP įgyvendinimo priežiūros procesą sudaro:
18. SPP įgyvendinimo stebėsenai vykdyti nustatomi prioritetų, tikslų ir uždavinių vertinimo kriterijai:
18.1. efekto vertinimo kriterijai (prioritetų rodikliai) parodo SPP įgyvendinimo poveikį savivaldybės raidai ir galimybes pasiekti viziją;
18.2. rezultato vertinimo kriterijai (tikslų rodikliai) rodo ilgalaikius SPP įgyvendinimo rezultatus, kuriuos planuojama pasiekti įgyvendinant SPP tikslus;
19. Savivaldybės administracijos struktūriniams padaliniams bei kitiems SPP patvirtintiems už priemonių įgyvendinimą atsakingiems vykdytojams kasmet išsiunčiami užklausimai apie SPP įgyvendinimą. Taip pat informacija skelbiama interneto svetainėje www.visaginas.lt, siekiant sudaryti galimybes gyventojams teikti pastebėjimus / pasiūlymus dėl SPP nustatytų prioritetų, tikslų ir uždavinių įgyvendinimo.
20. Gauta informacija kaupiama ir vertinama, kas trejus metus naudojant surinktą informaciją parengiama SPP įgyvendinimo ataskaita ir teikiama svarstyti Kolegijai. Kolegijai apsvarsčius SPP įgyvendinimo ataskaitos projektą ji teikiama svarstyti Savivaldybės tarybos komitetuose. SPP įgyvendinimo ataskaitos projektą apvarsčius Savivaldybės tarybos komitetuose, ji teikiama tvirtinti Savivaldybės tarybai.
21. Įvertinus SPP įgyvendinimo rezultatus, esant poreikiui, SPP gali būti keičiamas vieną kartą per kalendorinius metus. Pasiūlymai dėl SPP keitimo teikiami raštu Savivaldybės merui. Pakeitimai ar papildymai svarstomi Kolegijoje, Savivaldybės tarybos komitetuose ir teikiami tvirtinti Savivaldybės tarybai.
22. SPP įgyvendinimo ataskaita skelbiama viešai savivaldybės interneto svetainėje www.visaginas.lt, esant poreikiui gali būti organizuojamas viešas pristatymas gyventojams.
IV SKYRIUS
STRATEGINIO VEIKLOS PLANO RENGIMO, SVARSTYMO IR TVIRTINIMO, ĮGYVENDINIMO STEBĖSENOS, NUMATYTŲ PASIEKTI REZULTATŲ VERTINIMO, ATASKAITŲ DĖL STRATEGINIO VEIKLOS PLANO RENGIMO IR SVARSTYMO, SAVIVALDYBĖS GYVENTOJŲ ĮTRAUKIMO Į JO RENGIMĄ, SVARSTYMĄ IR ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRĄ, VIEŠINIMĄ TVARKA
24. SVP rengiamas kasmet siekiant suplanuoti Savivaldybės asignavimus, skirtus URPP ir SPP nustatytoms pažangos priemonėms ir projektams įgyvendinti, taip pat asignavimus Savivaldybės tęstinei veiklai vykdyti. SVP projektą rengia Savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už strateginį planavimą, kartu su kitais savivaldybės administracijos padaliniais, projekto rengimą koordinuoja SPG. Svarstymą Kolegijos, Savivaldybės tarybos posėdyje, viešinimą ir įgyvendinimą organizuoja Savivaldybės administracijos direktorius.
25. SVP rengiamas atsižvelgiant į SPP, kitus planavimo dokumentus, asignavimų valdytojų, biudžetinių įstaigų strateginius ir metinius veiklos planus, savivaldybės viešųjų įstaigų ir Savivaldybės valdomų įmonių (bendrovių) veiklos strategijas ir pagrindinius veiklos rodiklius, Savivaldybės biudžeto maksimalių asignavimų prognozę 3 metams.
26. SVP pateikiama ši informacija:
26.1. Savivaldybės misija ir veiklos prioritetai. Savivaldybės veiklos prioritetai gali būti planuojami metams arba Savivaldybės tarybos kadencijos laikotarpiui, susiejant juos su Savivaldybės tarybos veiklos programa. Kiekvienais metais rengiant SVP veiklos prioritetai ir siekiami rezultatai peržiūrimi, patikslinami ir suplanuojami svarbiausi darbai;
26.2. SPP nurodyti Savivaldybės plėtros prioritetai, tikslai ir uždaviniai ir jų stebėsenos rodikliai;
26.3. planuojami trejų metų asignavimai, skirti numatytoms pažangos priemonėms ir projektams įgyvendinti;
26.6. Savivaldybės valdomų įmonių planuojami pasiekti pagrindiniai veiklos rodikliai, viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra savivaldybė arba kai savivaldybė turi 50 procentų ir daugiau balsų visuotiniame dalininkų susirinkime, planuojami pasiekti pagrindiniai veiklos rodikliai;
27. SVP rengimo procesas susideda iš šių etapų:
27.1. Gyventojų informavimas apie SVP rengimo pradžią, skelbiant interneto svetainėje www.visaginas.lt;
28. Savivaldybės administracijos padaliniai, biudžetinės įstaigos, rengdami strateginius planus ir (ar) metinius veiklos planus, investicinių projektų aprašymus turi naudotis Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintomis rekomendacijomis ir formomis.
29. Savivaldybės viešosios įstaigos, kurių savininkė yra savivaldybė arba kai savivaldybė turi 50 procentų ir daugiau balsų visuotiniame dalininkų susirinkime, bei savivaldybės valdomos įmonės (bendrovės) veiklos strategijų projektus (ĮVS) rengia vadovaudamiesi Savivaldybės mero potvarkiu nustatyta tvarka.
30. Savivaldybės biudžeto maksimalių asignavimų prognozę rengia Savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už finansų valdymą teisės aktuose nustatytais terminais.
31. Biudžetinės įstaigos, atsižvelgdamos į SPP, į BĮSP, kitus planavimo dokumentus ir Savivaldybės biudžeto maksimalių asignavimų prognozę, kasmet pagal patvirtintą grafiką, parengia BĮMVP projektus ir pateikia Savivaldybės merui.
32. Viešosios įstaigos, kurių savininkė yra savivaldybė arba kai savivaldybė turi 50 procentų ir daugiau balsų visuotiniame dalininkų susirinkime, atsižvelgdamos į SPP, į ĮVS, ir kitus planavimo dokumentus, kasmet įstaigos pagrindinius veiklos rodiklius, patvirtintus teisės aktų nustatyta tvarka ateinančiam laikotarpiui teikia Savivaldybės merui kartu su praėjusio laikotarpio metiniu finansinių ataskaitų rinkiniu ir įstaigos vadovo ataskaita.
33. Viešosios įstaigos, kurių savininkė yra savivaldybė arba kai savivaldybė turi 50 procentų ir daugiau balsų visuotiniame dalininkų susirinkime, kurių veiklą ir (ar) priemonės dalinai finansuojamos iš savivaldybės finansinių šaltinių (biudžetas ir kt.) kasmet pagal patvirtintą grafiką, parengia įstaigos metinio veiklos plano projektą ir teikia Savivaldybės merui.
34. Savivaldybės valdomos įmonės (bendrovės), atsižvelgdamos į SPP, į ĮVS ir kitus planavimo dokumentus, įmonės (bendrovės) kasmet pagrindinius veiklos rodiklius ateinančiam laikotarpiui, patvirtintus teisės aktų nustatyta tvarka, teikia Savivaldybės merui kartu su praėjusio laikotarpio metiniu finansinių ataskaitų rinkiniu ir įstaigos vadovo ataskaita teisės aktų nustatyta tvarka.
35. Į Savivaldybės administracijos padalinių koordinuojamų programų projektus integruojami biudžetinių įstaigų, taip pat savivaldybės viešųjų įstaigų, kurioms reikalingos lėšos iš Savivaldybės biudžeto ar kitų nuo Savivaldybei priklausančių finansavimo šaltinių, metinių veiklos planų projektai. Taip pat į rengiamą SVP įtraukiami viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra savivaldybė arba kai savivaldybė turi 50 procentų ir daugiau balsų visuotiniame dalininkų susirinkime, ir savivaldybės valdomų įmonių (bendrovių) pagrindiniai veiklos rodikliai.
37. Savivaldybės administracijos padalinių vedėjai atsakingi už pasiūlymų pateikimą dėl SVP programų rengimo, priemonių įtraukimo ir priemonių tikslinimo, patvirtinto SVP priemonių įgyvendinimo.
38. Padalinys, atsakingas už finansų planavimą, parengia maksimalių asignavimų prognozę ir teikia ją SPG. SPG atsižvelgdama į savivaldybės maksimalių asignavimų prognozę rengia ir teikia Savivaldybės administracijos padaliniams maksimalių biudžeto asignavimų plano projektą jų programoms vykdyti.
39. Savivaldybės administracijos padaliniai, rengdami SVP programas, turi:
39.1. naudoti Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintas formas (SVP formas, investicijų projektų aprašymo formas ir kt.);
39.2. kasmet pagal poreikį rengti naujus investicijų projektus ir teikti padaliniui, atsakingam už strateginį planavimą, kuris teiks svarstymui SPG ir esant poreikiui Kolegijai;
39.3. Savivaldybės administracijos padaliniai, atsižvelgę į kuruojamų biudžetinių ir viešųjų įstaigų veiklos planų bei Savivaldybės valdomų įmonių (bendrovių) pateiktus metinius veiklos planus ir pagrindinius veiklos rodiklius, maksimalių asignavimų prognozę, rengia padalinių SVP programų projektus ir pateikia padaliniui, atsakingam už strateginį planavimą;
39.4. padalinys, atsakingas už strateginį planavimą, gavęs iš Savivaldybės administracijos padalinių SVP programų projektus, išanalizuoja jų parengtumą, pagrįstumą, atitiktį URPP, SPP, kitiems planavimo dokumentams bei Savivaldybės biudžeto pajamų maksimalių asignavimų prognozei ir parengia SVP projektą.
40. Siekiant įtraukti kuo didesnę gyventojų dalį į SVP rengimo procesą, parengtas SVP projektas paskelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje www.visaginas.lt, sudarant galimybes savivaldybės gyventojams susipažinti su dokumentu ir per nustatytą terminą teikti pastabas bei pasiūlymus. Esant poreikiui gali būti organizuojamas viešas aptarimas.
41. Pasibaigus viešųjų konsultacijų terminui, pagal gautas pastabas patikslintas SVP projektas teikiamas svarstyti SPG.
42. Siekiant į SVP rengimo procesus įtraukti kuo daugiau gyventojų SPG posėdžiai yra atviri ir transliuojami tiesiogiai. Apie posėdžio datą ir laiką skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje ir renginių plane ne vėliau kaip likus 3 dienoms iki posėdžio.
43. SPG išnagrinėjus SVP projektą, jis teikiamas svarstyti Kolegijai ir Savivaldybės tarybos komitetams. SVP projektą apvarsčius Savivaldybės tarybos komitetuose jis teikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai.
44. Savivaldybės tarybai patvirtinus SVP, jis skelbiamas viešai interneto svetainėje www.visaginas.lt. Esant poreikiui gali būti organizuojamas viešas pristatymas gyventojams.
45. SVP projektas yra Savivaldybės biudžeto projekto planavimo pagrindas. Savivaldybės biudžeto projekte asignavimai planuojami SVP programoms įgyvendinti ir šios programose nustatytiems stebėsenos rodikliams pasiekti. Parengtas SVP projektas turi atitikti Savivaldybės finansines galimybes. Savivaldybės biudžeto projekte numatyti asignavimai (finansavimo šaltinis – savivaldybės savarankiškosioms funkcijoms finansuoti) turi atitikti SVP programoms įgyvendinti numatytus asignavimus. Biudžetiniais metais tikslinant savivaldybės biudžetą, turi būti įvertintas šių tikslinimų poveikis SVP programų įgyvendinimui ir šios programose nustatytų stebėsenos rodiklių pasiekimui.
46. SVP ir Savivaldybės biudžetas gali būti svarstomi ir tvirtinami tame pačiame Savivaldybės tarybos posėdyje.
48. Padalinys, atsakingas už strateginį planavimą, SVP pagrindu rengia MVP, kuriame detalizuoja SVP priskirtas vykdyti priemones. Savivaldybės MVP ir jo pakeitimus tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.
49. Savivaldybės biudžetinės įstaigos, viešosios įstaigos, kurių savininkė yra savivaldybė arba kai savivaldybė turi 50 procentų ir daugiau balsų visuotiniame dalininkų susirinkime, bei savivaldybės valdomos įmonės (bendrovės) Savivaldybės tarybai patvirtinus SVP ir Savivaldybės biudžetą per mero potvarkiu patvirtintame tvarkos apraše nurodytus terminus pasitvirtina metinius veiklos planus ir vykdo įgyvendinimo stebėseną.
50. Pradėjus įgyvendinti SVP, prasideda nuolatinė SVP įgyvendinimo veiklos efektyvumo ir rezultatų stebėsena (toliau – stebėsena). Stebėsenos tikslas – nuolat stebėti SVP įgyvendinimo rezultatus ir laiku priimti sprendimus, siekiant pagerinti Savivaldybės veiklos efektyvumą.
51. Atitinkamų metų SVP ataskaita rengiama kasmet, vadovaujantis Viešojo sektoriaus subjekto metinės veiklos ataskaitos, viešojo sektoriaus subjektų grupės metinės veiklos ataskaitos ir Vyriausybės veiklos ataskaitos rengimo tvarkos apraše nustatyta tvarka.
52. SPG ir Kolegijai išnagrinėjus SVP ataskaitos projektą, jis teikiamas svarstyti Savivaldybės tarybos komitetuose. SVP ataskaitos projektą apvarsčius Savivaldybės tarybos komitetuose jis teikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai.
53. Siekiant įtraukti kuo didesnę gyventojų dalį į SVP stebėsenos procesą, patvirtinta SVP ataskaita paskelbiama Savivaldybės interneto svetainėje www.visaginas.lt, sudarant galimybes savivaldybės gyventojams susipažinti su dokumentu ir per nustatytą terminą teikti pastabas bei pasiūlymus. Esant poreikiui gali būti organizuojamas viešas aptarimas.
54. Iš gyventojų gauti pasiūlymai ir pastebėjimai yra apibendrinami bei į juos atsižvelgiama rengiant kitų metų SVP projektą.
55. Pasiūlymus dėl SVP koregavimo gali teikti gyventojai, Savivaldybės tarybos nariai, Savivaldybės administracijos ir Savivaldybės administracijos padalinių vadovai, kiti suinteresuoti juridiniai ir fiziniai asmenys.
56. Pasiūlymai dėl SVP keitimo teikiami raštu ar elektroniniu būdu užpildant Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintą formą. Padalinys, atsakingas už strateginį planavimą, išanalizuoja gautus pasiūlymus ir teikia juos svarstyti SPG.
57. Pritarus SPG rengiamas Savivaldybės tarybos sprendimo projektas dėl SVP keitimo. SVP keitimo dokumentų projektus rengia padalinys, atsakingas už strateginį planavimą. SVP gali būti keičiamas ne daugiau kaip 1 kartą per ketvirtį tik jei keičiasi SVP numatyti prioritetai, tikslai, uždaviniai, priemonės, vertinimo kriterijai arba atsiranda poreikis papildyti naujais. Esant rimtoms priežastims, SVP gali būti keičiamas ir dažniau.
V SKYRIUS
SAVIVALDYBĖS ATSKIRŲ ŪKIO ŠAKŲ (SEKTORIŲ) PLĖTROS PROGRAMŲ RENGIMO, SVARSTYMO IR TVIRTINIMO, ĮGYVENDINIMO STEBĖSENOS, NUMATYTŲ PASIEKTI REZULTATŲ VERTINIMO, ATASKAITŲ RENGIMO IR SVARSTYMO, SAVIVALDYBĖS GYVENTOJŲ ĮTRAUKIMO Į JO RENGIMĄ, SVARSTYMĄ IR ĮGYVENDINMO PRIEŽIŪRĄ, VIEŠINIMĄ TVARKA
59. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programos yra ilgesnio laikotarpio (daugiau kaip 3 metų) planavimo dokumentai, skirti aplinkos, socialinei ir ekonominei raidai savivaldybės teritorijoje planuoti ir rengiami atsižvelgiant į valstybės, regioninio ir savivaldybės lygmens teritorijų planavimo dokumentus, taip pat kitus planavimo dokumentus, kai šios veiklos nenumatytos SPP arba šių programų parengimas numatytas Lietuvos Respublikos įstatymuose.
60. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programos rengiamos vadovaujantis šio Aprašo 9, 11, 12 punktuose nustatyta tvarka.
61. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų rengimas inicijuojamas Savivaldybės tarybos sprendimu.
62. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų rengimui inicijuojama atskira darbo grupė, taip pat gali būti pasitelkti išorės, gyventojų ekspertai.
63. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų įgyvendinimo, stebėsenos, tikslinimo, atsiskaitymo už įgyvendinimo rezultatus ir vertinimo procesai yra nustatomi savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų priežiūros sistemoje, kuri yra neatsiejama jos dalis.
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
65. Aprašas, kiti Savivaldybės strateginio planavimo dokumentai ir jų įgyvendinimą detalizuojantys planavimo dokumentai, taip pat ataskaitos dėl šių dokumentų įgyvendinimo yra vieši ir skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.
Priedų pakeitimai:
1 priedas
2 priedas
Pakeitimai:
1.
Visagino savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. TS-116, 2022-06-23, paskelbta TAR 2022-06-28, i. k. 2022-13857
Dėl Visagino savivaldybės tarybos 2021 m. lapkričio 25 d. sprendimo Nr. TS-226 „Dėl Strateginio planavimo Visagino savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
2.
Visagino savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. TS-145, 2023-06-29, paskelbta TAR 2023-07-03, i. k. 2023-13644
Dėl Visagino savivaldybės tarybos 2021 m. lapkričio 25 d. sprendimo Nr. TS-226 „Dėl Strateginio planavimo Visagino savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
[1] rengiamas įstaigos vadovo kadencijos laikotarpiui arba 5 metų laikotarpiui, jei teisės aktai, reglamentuojantys įstaigos veiklą nenustato kitaip (šis punktas netaikomas biudžetinei įstaigai Visagino savivaldybės administracijai)
[2] rengiami įstaigų/įmonių (bendrovių) vadovų kadencijos laikotarpiui arba 5 metų laikotarpiui, jei teisės aktai, reglamentuojantys įstaigos/ įmonės (bendrovės) veiklą nenustato kitaip
[3] Naujai parengiami (atnaujinami) ne vėliau nei per 60 kalendorinių dienų nuo įstaigos vadovo paskyrimo dienos arba pagal įstaigos poreikį
[4] naujai parengiamos (atnaujinamos) ne vėliau nei per 60 kalendorinių dienų nuo įstaigos/įmonės (bendrovės) vadovo paskyrimo dienos arba pagal įstaigos/ įmonės (bendrovės) poreikį