Suvestinė redakcija nuo 2024-09-01
Sprendimas paskelbtas: TAR 2019-07-24, i. k. 2019-12189
Pasvalio rajono savivaldybės taryba
Sprendimas
Dėl pasvalio specialiosios mokyklos pavadinimo pakeitimo ir nuostatų patvirtinimo
2019 m. liepos 24 d. Nr. T1-149
Pasvalys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.43 straipsnio 1 ir 3 dalimis, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, 6 straipsniu, Mokyklų pavadinimų sudarymo ir rašymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. liepos 12 d. įsakymu Nr. V-1240 „Dėl mokyklų pavadinimų sudarymo ir rašymo taisyklių patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2017 m. birželio 2 d. įsakymo Nr. 445 redakcija), 12 ir 18 punktais, Pasvalio specialiosios mokyklos nuostatų, patvirtintų Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2017 m. birželio 20 d. sprendimu Nr. T1-143 „Dėl Pasvalio specialiosios mokyklos nuostatų patvirtinimo“ (su visais aktualiais pakeitimais), 77 ir 81 punktais bei atsižvelgdama į Pasvalio specialiosios mokyklos 2019 m. birželio 7 d. raštą Nr. V3-109 „Dėl mokyklos pavadinimo ir nuostatų patvirtinimo“, Pasvalio specialiosios mokyklos tarybos 2019 m. gegužės 24 d. nutarimą (posėdžio protokolas Nr. V7-5), Pasvalio specialiosios mokyklos 2019 m. birželio 7 d. prašymą Nr. V3-110 „Dėl mokyklos nuostatų 17 punkto pakeitimo ir papildymo“, Pasvalio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
2. Įpareigoti Pasvalio specialiosios mokyklos direktorę Gintę Januškevičienę:
2.1. pranešti viešai vieną kartą arba pranešti visiems įstaigos kreditoriams raštu apie įstaigos pavadinimo pakeitimą iki įregistruojant pavadinimo pakeitimą Juridinių asmenų registre;
2.2. teisės aktų nustatyta tvarka įspėti Pasvalio specialiosios mokyklos darbuotojus apie būtinųjų darbo sutarties sąlygų pakeitimą;
4. Pripažinti netekusiu galios Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2017 m. birželio 20 d. sprendimą Nr. T1-143 „Dėl Pasvalio specialiosios mokyklos nuostatų patvirtinimo“ (su visais aktualiais pakeitimais).
5. Įpareigoti Pasvalio specialiosios mokyklos direktorę Gintę Januškevičienę, patvirtintus Pasvalio „Riešuto“ mokyklos nuostatus įregistruoti Juridinių asmenų registre teisės aktų nustatyta tvarka.
6. Įgalioti Pasvalio rajono savivaldybės merą teisės aktų nustatyta tvarka pakeisti Pasvalio specialiosios mokyklos direktorės Gintės Januškevičienės darbo sutartį.
Sprendimas per vieną mėnesį gali būti skundžiamas Regionų apygardos administraciniam teismui, skundą (prašymą) paduodant bet kuriuose šio teismo rūmuose, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
Patvirtinta
Pasvalio rajono savivaldybės tarybos
2019 m. liepos 24 d. sprendimu Nr. T1-149
(Pasvalio rajono savivaldybės tarybos
2024 m. rugpjūčio 28 d. sprendimo
Nr. T1-253 redakcija)
PASVALIO „RIEŠUTO“ MOKYKLOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pasvalio „Riešuto“ mokyklos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Pasvalio „Riešuto“ mokyklos (toliau – Mokyklos) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, Mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Mokyklos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, Mokyklos turtą, lėšas, jų naudojimo tvarką, finansinės veiklos kontrolę, Mokyklos veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Oficialus Mokyklos pavadinimas – Pasvalio „Riešuto“ mokykla. Trumpasis pavadinimas – „Riešuto“ mokykla. Mokykla įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 190985972.
6. Mokyklos savininkas – Pasvalio rajono savivaldybė, kodas 111101496, adresas: Vytauto Didžiojo a. 1, LT-39143, Pasvalys.
7. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Pasvalio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) meras, išskyrus tas biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas, kurios yra priskirtos išimtinei ir paprastajai savivaldybės tarybos kompetencijai (jeigu paprastosios savivaldybės tarybos kompetencijos įgyvendinimo Savivaldybės taryba nėra perdavusi Savivaldybės merui). Savininko teises ir pareigas įgyvendinančių institucijų kompetenciją nustato Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymas, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymas, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymas ir kiti teisės aktai.
11. Pagrindinė mokyklos paskirtis – pagrindinės mokyklos tipo specialioji mokykla, kodas 3123130; kitos paskirtys:
15. Mokykla vykdo pradinio ugdymo individualizuotą, pagrindinio ugdymo individualizuotą ir socialinių įgūdžių ugdymo ir neformaliojo vaikų švietimo programas.
17. Mokykla turi socialinės globos padalinį (toliau – Socialinės globos padalinys), neturintį atskiro juridinio statuso.
19. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su valstybės herbu ir Mokyklos pavadinimu, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikoje įregistruotuose bankuose, simboliką.
20. Mokykla savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos švietimo ir kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos, Savivaldybės institucijų teisės aktais ir šiais Nuostatais.
II SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI,
FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
22. Mokyklos švietimo veiklos rūšys:
22.2. kitos švietimo veiklos rūšys:
23. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
24. Mokyklos tikslas – siekti kiekvieno mokinio pažangos ir asmenybės ūgties, lavinti komunikacinius gebėjimus, rengti mokinius savarankiškam gyvenimui, tapti pilnaverčiais visuomenės nariais, teikti kokybiškas dienos socialinės globos, trumpalaikės socialinės globos, laikino atokvėpio paslaugas.
25. Mokyklos uždaviniai:
25.1. teikti kokybišką individualizuotą pradinį, pagrindinį, socialinių įgūdžių ugdymą bei neformalųjį švietimą pagal Bendrąsias programas, individualiai pritaikytas pagal mokinio specialiuosius ugdymo(-si) poreikius;
25.2. sudaryti sąlygas mokinių gebėjimų ir interesų ugdymui, aprūpinant ugdymo procesą
tam tikslui reikalingomis specialiosiomis priemonėmis, kompensacine technika bei plėtojant pedagogų profesinę kompetenciją;
25.3. sudaryti galimybes tęsti mokymąsi pagal socialinių įgūdžių ugdymo programą mokiniui, baigusiam pagrindinio ugdymo individualizuotą ugdymo programą;
25.4. teikti informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdyti mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą bei vaiko minimalios priežiūros priemones;
25.7. rūpintis tinkama mityba, sveikatos prevencija, saugoti vaikus nuo fizinę, psichinę sveikatą žalojančių veiksnių, apsaugant juos nuo smurto, prievartos ir išnaudojimo;
26. Mokyklos funkcijos:
26.1. rengia pradinio, pagrindinio, socialinių įgūdžių ugdymo individualizuotas programas, neformaliojo vaikų švietimo programas;
26.2. organizuoja mokinių neformalųjį ugdymą, jį sieja su bendruoju ugdymu, sudaro sąlygas mokiniams po pamokų dalyvauti mokykloje ir už jos ribų organizuojamoje veikloje;
26.3. teisės aktų nustatyta tvarka ruošia ir teikia dokumentus Švietimo pagalbos tarnybai dėl specialiųjų ugdymosi poreikių pakartotinio įvertinimo ir specialiojo ugdymo(si) ir švietimo pagalbos skyrimo;
III SKYRIUS
MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS
27. Mokykla, įgyvendindama tikslą ir jai pavestus uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
28. Mokykla, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi pareigas:
28.1. užtikrinti kokybišką pradinio, pagrindinio ugdymo individualizuotų, socialinių įgūdžių ugdymo ir neformaliojo vaikų švietimo programų vykdymą, sudaryti higienos normas atitinkančias ugdymo(si) sąlygas;
28.2. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems
įpročiams aplinką;
28.4. skelbti informaciją apie Mokyklos veiklą, vadovaujantis Lietuvos Respublikos
švietimo įstatymu;
28.6. tvarkyti Mokyklos vaikų ir darbuotojų asmens duomenis teisės aktų nustatyta tvarka. Mokykloje asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą ir teisinę apsaugą;
IV SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
29. Mokyklos veikla organizuojama pagal:
29.1. direktoriaus patvirtintą Mokyklos strateginį planą, kuriam yra pritarę Mokyklos taryba ir Savivaldybės meras ar jo įgaliotas asmuo;
30. Mokyklai vadovauja direktorius, skiriamas į pareigas konkurso būdu arba įstatymų nustatytais atvejais be konkurso, atleidžiamas iš jų teisės aktų nustatyta tvarka. Direktorius atskaitingas ir pavaldus savininko teises ir pareigas įgyvendinančioms institucijoms pagal teisės aktuose nustatytas kompetencijas.
31. Mokyklos direktorius jo kadencijai gali būti atšaukiamas iš pareigų, jei praranda nepriekaištingą reputaciją arba paaiškėja, kad dalyvaudamas viešame konkurse vadovo pareigoms eiti nuslėpė ar pateikė tikrovės neatitinkančius duomenis, dėl kurių negalėjo būti priimtas į vadovo pareigas.
32. Mokyklos direktorius atšaukiamas iš pareigų, Savivaldybės merui priėmus sprendimą (potvarkį) atšaukti direktorių Lietuvos Respublikos darbo kodekse ir kituose teisės aktuose nustatyta tvarka;
33. Mokyklos direktorius apie galimą jo atšaukimą iš pareigų rašytiniu Savivaldybės mero pranešimu informuojamas ne vėliau kaip likus 7 darbo dienoms iki planuojamo atšaukimo. Pranešime nurodoma atšaukimo priežastis (priežastys) bei nurodoma direktoriaus teisė ne vėliau kaip per 4 darbo dienas pateikti savo argumentuotus paaiškinimus;
34. priėmus sprendimą atšaukti Mokyklos direktorių iš pareigų, su juo sudaryta darbo sutartis nutraukiama.
35. Direktorius:
35.1. teisės aktų nustatyta tvarka tvirtina Mokyklos struktūrą, pareigybių skaičių ir pareigybių sąrašą;
35.2. tvirtina Mokyklos pareigybių sąraše esančių pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų Mokyklos darbuotojus, nustato Mokyklos darbuotojų darbo apmokėjimo sistemą, jeigu Mokykloje nėra sudaryta kolektyvinė sutartis, atlieka kitas personalo valdymo funkcijas;
35.3. priima į Mokyklą mokinius iš Pasvalio rajono ir kitų savivaldybių, sudaro mokymo(si) sutartis;
35.5. vadovauja Mokyklos strateginio plano, metinio veiklos plano rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja Mokyklos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti;
35.10. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją;
35.12. bendradarbiauja su institucijomis, įstaigomis ir organizacijomis, siekdamas efektyvaus Mokyklos valdymo, ugdymo kokybės ir mokinių saugumo;
35.16. užtikrina, prižiūri, atsako už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių vykdymą Mokykloje;
35.17. Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka kreipiasi į Savivaldybės merą dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių vaikui skyrimo;
35.18. imasi priemonių, kad laiku būtų suteikta pagalba mokiniui, kurio atžvilgiu buvo taikytas smurtas, prievarta, seksualinis ar kitokio pobūdžio išnaudojimas, ir apie tai informuoja suinteresuotas institucijas:
35.18.1. tais atvejais, kai smurtauja ar smurtą patiria mokinys, direktorius apie pastebėtą smurto atvejį nedelsdamas, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną, praneša ir smurtaujančio (smurtaujančių), ir smurtą patyrusio (patyrusių) mokinio (mokinių) tėvams (globėjams, rūpintojams), ir vaiko teisių ir teisėtų interesų apsaugą užtikrinančiai savivaldybės institucijai pagal kompetenciją;
35.18.2. tais atvejais, kai smurtauja ar smurtą patiria pedagoginiai darbuotojai ir kiti mokyklos darbuotojai, direktorius praneša apie įvykusį smurto faktą nedelsdamas, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną, savivaldybėje veikiančiai pedagoginei psichologinei tarnybai dėl psichologinės pagalbos teikimo ir rekomenduoja smurtavusiam ar smurtą patyrusiam asmeniui kreiptis psichologinės pagalbos;
35.18.3. direktorius imasi priemonių, kad smurtavęs (smurtavę) ir smurtą patyręs (patyrę) nepilnametis (nepilnamečiai) asmuo (asmenys) kartu su jį (juos) lydinčiais tėvais (globėjais, rūpintojais) turėtų galimybę neatlygintinai gauti psichologinę pagalbą, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pranešimo apie smurto faktą momento. Psichologinės pagalbos trukmę nustato psichologas, įvertinęs kiekvieno smurto epizodo aplinkybių visumą ir atsižvelgdamas į švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytą psichologinės pagalbos teikimo tvarką;
35.19. rengia ir teikia Savivaldybės tarybai tvirtinti Mokykloje teikiamų socialinių globos paslaugų kainas, mitybos ir medikamentų finansinius normatyvus ir kt.;
35.20. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, tvirtina Mokyklos bendrabučio suteikimo ir naudojimosi tvarką, sudaro mokinių gyvenimo bendrabutyje sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
35.21. yra asignavimų valdytojas ir vykdo jam pavestas pareigas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu. Teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Mokyklos turtą, lėšas ir jais disponuoja, rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina optimalų jų valdymą ir naudojimą;
36. Mokyklos direktoriui išvykus į komandiruotę, sergant, atostogų metu ar nesant darbe dėl kitų pateisinamų priežasčių jo funkcijas atlieka direktoriaus pavaduotojas, jo nesant – Savivaldybės mero įgaliotas asmuo.
37. Mokyklos direktorius atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo ir kitų teisės aktų laikymąsi Mokykloje, už demokratinį Mokyklos valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Mokyklos tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, Mokyklos veiklos rezultatus, už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą, personalo tobulėjimą, už viešą informacijos skelbimą.
38. Mokyklos saugios ir palankios mokiniams aplinkos kūrimu rūpinasi Vaiko gerovės komisija. Ji organizuoja ir koordinuoja švietimo programų pritaikymą mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, švietimo pagalbos teikimą, atsižvelgdama į Mokyklos poreikius, teikia direktoriui siūlymus dėl švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintų rekomendacijų dėl smurto prevencijos įgyvendinimo mokyklose ir atlieka kitas su vaiko gerove susijusias funkcijas.
39. Mokykloje veikia Metodinė taryba, kurią sudaro 5 mokytojų, švietimo pagalbos specialistų, auklėtojų atstovai, išrinkti visuotiniame mokytojų, švietimo pagalbos specialistų ir auklėtojų susirinkime balsų dauguma.
Metodinės tarybos sudėtis tvirtinama 2 metų laikotarpiui. Metodinės tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip kartą per ketvirtį. Posėdis teisėtas jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami atviru balsavimu, balsų dauguma. Esant vienodam balsų skaičiui, lemia Metodinės tarybos pirmininko balsas.
40. Metodinės tarybos pirmininkas vieną kartą per metus pristato veiklos rezultatus Mokyklos taryboje.
41. Metodinė taryba:
41.3. aptaria mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, nustato kvalifikacijos kėlimo prioritetus;
41.4. inicijuoja metodinių naujovių diegimą ir darbo patirties sklaidą Mokyklos bendruomenėje, rajone, respublikoje;
41.7. planuoja ir aptaria ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, mokinių pasiekimų ir vertinimo būdus, mokymo(si) ir ugdymo(si) priemones bei patyrimą, kurį mokiniai sukaupia ugdymo procese), pritaiko jį individualioms reikmėms, nagrinėja praktinę veiklą, plėtoja pedagogų profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su Mokyklos strateginiais tikslais ir kartu siekia mokinių ir Mokyklos pažangos;
V SKYRIUS
MOKYKLOS SAVIVALDA
43. Mokyklos taryba (toliau – Taryba) yra aukščiausia Mokyklos savivaldos institucija. Taryba telkia Mokyklos mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) bendruomenę, vietos bendruomenę demokratiniam Mokyklos valdymui, padeda spręsti Mokyklai aktualius klausimus, direktoriui atstovauti teisėtiems Mokyklos interesams.
44. Taryba sudaro 9 nariai: 4 mokytojai, 1 socialinės globos padalinio atstovas, 3 iš mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) ir 1 vietos bendruomenės atstovas.
45. Taryba renkama 2 metams, jos veiklą reglamentuoja Mokyklos tarybos nuostatai, patvirtinti Mokyklos direktoriaus.
46. Į Tarybą tėvus (globėjus, rūpintojus) deleguoja tėvų (globėjų, rūpintojų) visuotinis susirinkimas, mokytojus – Mokytojų taryba, vietos bendruomenės atstovą – vieną atstovą deleguoja Pasvalio rajono savivaldybės seniūnijų seniūnų susirinkimas.
47. Tarybos nariu, tas pats asmuo gali būti 2 kadencijas iš eilės. Nutrūkus Tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, renkamas naujas vietos bendruomenės / mokytojų / tėvų (globėjų, rūpintojų) atstovas likusiam Tarybos veikimo laikotarpiui.
48. Tarybos nariu negali būti Mokyklos direktorius, valstybės politikai ir politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai. Mokyklos direktorius ir socialiniai partneriai Tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis.
49. Tarybos pirmininkas ir sekretorius renkami atviru balsavimu balsų dauguma pirmame naujos sudėties Tarybos posėdyje.
50. Tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai visų narių. Nutarimai priimami dalyvaujančių narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia pirmininko balsas. Posėdžiai yra protokoluojami.
51. Taryba:
51.2. pritaria Mokyklos strateginiam planui, Mokyklos metiniam veiklos planui, Mokyklos ugdymo planui, Mokyklos darbo tvarkos taisyklėms, kitiems Mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems Mokyklos direktoriaus;
51.3. teikia siūlymus Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos nuostatų pakeitimo ar papildymo, Mokyklos vidaus struktūros tobulinimo;
51.4. svarsto Mokyklos lėšų naudojimo klausimus, talkina formuojant Mokyklos materialinius, finansinius, intelektinius išteklius;
51.5. kiekvienais metais vertina Mokyklos direktoriaus metų veiklos ataskaitą ir teikia savo sprendimą Savivaldybės merui dėl Mokyklos direktoriaus metų veiklos įvertinimo;
51.6. išklauso Mokyklos metinės veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos veiklos tobulinimo;
51.7. svarsto Metodinės tarybos, Mokyklos savivaldos institucijų ar Mokyklos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Mokyklos direktoriui;
51.8. analizuoja įsivertinimo rezultatus, parenka veiklos įsivertinimo sritis, atlikimo metodiką, priima sprendimus dėl veiklos tobulinimo;
51.9. teikia siūlymus dėl Mokyklos darbo tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Mokyklos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
51.10. vykstant konkursui į Mokyklos vadovo pareigas, teikia kandidatus į konkurso komisijos sudėtį teisės aktų nustatyta tvarka;
53. Mokytojų taryba – Mokyklos savivaldos institucija, susidedanti rinkimuose išrinktų mokytojų, atstovaujanti mokytojų interesams, sprendžianti mokytojams aktualias problemas. Ją sudaro 5 mokytojai, išrinkti balsų dauguma visuotiniame Mokyklos mokytojų susirinkime, kurį šaukia Mokyklos direktorius. Siūlyti kandidatus į Mokytojų tarybą, kelti savo kandidatūrą turi teisę, bet kuris Mokyklos mokytojas, švietimo pagalbos specialistas, auklėtojas. Mokytojų tarybos nariu negali būti direktorius.
54. Mokytojų taryba renkama 3 metams. Mokytojų tarybos veiklą reglamentuoja Mokytojų tarybos nuostatai, patvirtinti Mokyklos direktoriaus. Nutrūkus Mokytojų tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, likusiam Mokytojų tarybos veikimo laikotarpiui renkamas naujas Mokytojų tarybos narys. Mokytojų tarybos nariu galima būti ne ilgiau kaip 2 kadencijas iš eilės.
55. Mokytojų tarybai vadovauja pirmojo posėdžio metu atviru balsavimu balsų dauguma išrinktas pirmininkas. Mokytojų tarybos sekretorius renkamas iš Mokytojų tarybos narių.
56. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia Mokytojų tarybos pirmininkas. Posėdžiai šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip kartą per pusmetį. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis Mokytojų tarybos posėdis. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje atviru balsavimu, balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia pirmininko balsas. Posėdžiai protokoluojami. Mokyklos direktorius, kiti Mokyklos darbuotojai Mokytojų tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis.
57. Mokytojų taryba:
57.1. svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir Mokyklos direktoriaus teikiamais klausimais;
57.4. aptaria mokinių sveikatos, mokymosi, poilsio ir mitybos, pavėžėjimo, apgyvendinimo Mokyklos bendrabutyje, pedagoginės veiklos klausimus;
57.5. derina ugdymo turinį ir metodus su Mokyklos keliamais uždaviniais ir bendruomenės poreikiais, svarsto ugdymo(si) neformaliojo švietimo klausimus, skatina inovacijų paiešką ir patirties sklaidą;
58. Tėvų taryba – Mokyklos savivaldos institucija, susidedanti iš rinkimais išrinktų tėvų (globėjų, rūpintojų), atstovaujanti tėvų (globėjų, rūpintojų) interesams ir sprendžianti tėvams (globėjams, rūpintojams) aktualias problemas. Tėvų tarybos veiklą reglamentuoja Tėvų tarybos nuostatai, patvirtinti Mokyklos direktoriaus.
58.1. Tėvų taryba renkama 2 metų kadencijai. Ją sudaro 5 tėvai (globėjai, rūpintojai), išrinkti visuotiniame Mokyklos mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkime, kurį šaukia Mokyklos direktorius.
58.2. susirinkimas yra teisėtas, jeigu jame dalyvavo ne mažiau kaip pusė Mokyklos mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų);
58.3. siūlyti kandidatus į Tėvų tarybą, kelti savo kandidatūrą turi teisę bet kuris Mokyklos mokinių tėvas (globėjas, rūpintojas);
58.4. nutrūkus Tėvų tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, likusiam Tėvų tarybos kadencijos laikotarpiui renkamas naujas Tėvų tarybos narys;
58.6. Tėvų tarybai vadovauja pirmininkas, kuris renkamas iš Tėvų tarybos narių pirmojo Tėvų tarybos susirinkimo metu atviru balsavimu, balsų dauguma;
59. Tėvų taryba:
59.1. aptaria mokinių lankomumo, elgesio, pažangumo, ugdymo(si), saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie vaikus klausimus;
59.2. padeda organizuoti Mokyklos renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką, vykdyti profesinį orientavimą;
VI SKYRIUS
SOCIALINĖS GLOBOS PADALINIO VEIKLA
62. Socialinė globa teikiama vaikams su sunkia ir vidutine negalia nuo 4 iki 18 metų ir suaugusiems asmenims su sunkia ir vidutine negalia iki 29 metų:
62.1. dienos socialinės globos paslauga mokykloje teikiama nuo 3 val. per dieną iki 5 dienų per savaitę pagal įvertintą socialinių paslaugų poreikį, savarankiškumo lygį ir sudarytus individualius socialinės globos planus;
62.2. trumpalaikės socialinės globos paslauga mokykloje teikiama iki 5 parų per savaitę (ne)terminuotai pagal įvertintą socialinių paslaugų poreikį, savarankiškumo lygį ir sudarytus individualius socialinės globos planus;
62.3. Laikino atokvėpio paslauga mokykloje teikiama pagal įvertintą socialinių paslaugų poreikį, savarankiškumo lygį, siekiant sudaryti sąlygas asmens artimiesiems pailsėti nuo nuolatinės asmens priežiūros ir (ar) slaugos. Laikino atokvėpio socialinės globos paslauga teikiama atsižvelgiant į tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymus.
63. Dienos, trumpalaikės socialinės globos ir laikino atokvėpio paslaugos teikiamos Pasvalio mieste / rajone gyvenamąją vietą deklaravusiems asmenims. Jeigu socialinės globos padalinyje yra laisvų vietų, dienos socialinės globos, trumpalaikės socialinės globos ir laikino atokvėpio paslaugos gali būti teikiamos atlygintinai asmenims, deklaravusiems gyvenamąją vietą kituose rajonuose.
VII SKYRIUS
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
65. Darbuotojai į darbą Mokykloje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
66. Darbo apmokėjimo tvarką Mokyklos darbuotojams nustato Lietuvos Respublikos darbo kodeksas, kiti Lietuvos Respublikos įstatymai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymai, Savivaldybės tarybos sprendimai ir kiti tesės aktai.
67. Mokyklos direktorius, jo pavaduotojai ugdymui, mokytojai ir kiti pedagoginiai darbuotojai, socialiniai darbuotojai, socialinių darbuotojų padėjėjai atestuojami ir kvalifikaciją tobulina švietimo, mokslo ir sporto ministro, socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka.
68. Mokyklos direktoriaus, jo pavaduotojo ugdymui veiklos vertinimas vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintais Valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų veiklos vertinimo nuostatais.
VIII SKYRIUS
MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
69. Mokykla valdo patikėjimo teise perduotą Savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja
juo Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų ir Savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
70. Mokyklos lėšos:
70.1. valstybės biudžeto, valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Savivaldybės biudžetui, Savivaldybės biudžeto lėšos.
70.4. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
73. Mokykla buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka. Finansines operacijas vykdo Mokyklos buhalteris, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Mokyklos direktoriaus patvirtinta apskaitos politika, finansų kontrolės taisyklėmis ir kitais teisės aktais.
74. Mokyklos finansinį auditą atlieka Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba, Centralizuotas vidaus audito skyrius.
75. Mokyklos veiklos valstybinę priežiūrą atlieka Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir mokslo ministerija.
IX SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
79. Mokykla turi interneto svetainę www.pasvalioriesutas.lt Joje skelbiama informacija apie mokykloje vykdomas švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, bendrabučio suteikimą, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius Mokyklos pasiekimus ir tradicijas. Skelbdama informaciją apie mokyklos veiklą ir rezultatus, Mokykla vadovaujasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės galiojančiais teisės aktais dėl bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų interneto svetainėms.
80. Mokyklos nuostatus, jų pakeitimus ir papildymus, pritarus Tarybai, tvirtina Savivaldybės taryba.
81. Mokyklos nuostatai keičiami ir papildomi Savivaldybės tarybos, Mokyklos direktoriaus ir Mokyklos tarybos iniciatyva laikantis įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijų ir Dokumentų rengimo taisyklių. Nuostatų pakeitimams ir papildymams pritaria Mokyklos taryba.
83. Mokykla reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma Savivaldybės tarybos sprendimu, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso, Švietimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Sprendimas dėl mokyklos reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo, Mokyklos grupės ar tipo pakeitimo skelbiamas vietos spaudoje, Savivaldybės ir Mokyklos interneto svetainėse.
84. Klausimai, neaptarti šiuose Nuostatuose, sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.
Pakeitimai:
1.
Pasvalio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T1-253, 2024-08-28, paskelbta TAR 2024-08-29, i. k. 2024-15010
Dėl Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2019 m. liepos 24 d. sprendimo Nr. T1-149 „Dėl Pasvalio specialiosios mokyklos pavadinimo pakeitimo ir nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo