Suvestinė redakcija nuo 2023-11-17 iki 2024-12-06
Įsakymas paskelbtas: TAR 2023-05-22, i. k. 2023-09586
Nauja redakcija nuo 2023-10-17:
Nr. ĮV-805, 2023-10-13, paskelbta TAR 2023-10-16, i. k. 2023-20216
LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTERIJOS PROJEKTŲ, FINANSUOJAMŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO PAŽANGOS LĖŠOMIS, ADMINISTRAVIMO IR FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2022 m. gruodžio 22 d. Nr. ĮV-1029
Vilnius
Vadovaudamasis Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“ 133 punktu ir Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. birželio 28 d. įsakymo Nr. 1K-227 „Dėl strateginio valdymo metodikos taikymo“ pakeitimo“ 2.3. papunkčiu,
t v i r t i n u Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos projektų, finansuojamų valstybės biudžeto pažangos lėšomis, administravimo ir finansavimo tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2022 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. ĮV-1029
(Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2023 m. spalio 13 d. įsakymo Nr. ĮV-805
redakcija)
LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTERIJOS
PROJEKTŲ, FINANSUOJAMŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO PAŽANGOS LĖŠOMIS, ADMINISTRAVIMO IR FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos (toliau – ministerija) projektų, finansuojamų valstybės biudžeto pažangos lėšomis, administravimo ir finansavimo tvarkos aprašu (toliau – Aprašas) nustatoma valstybės biudžeto lėšomis finansuojamų 2021-2030 metų Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos kultūros ir kūrybingumo plėtros programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. rugsėjo 29 d. nutarimu Nr. 781 „Dėl 2021-2030 metų Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos kultūros ir kūrybingumo plėtros programos patvirtinimo“ (toliau – Plėtros programa), pažangos priemonių aprašuose nurodytų projektų atrankos, vertinimo, finansavimo, įgyvendinimo ir atsiskaitymo tvarka, kai projektus administruoja kultūros ministro valdymo srities įstaiga, arba pati ministerija.
2. Šio Aprašo nuostatos netaikomos pažangos priemonių aprašuose nurodytų veiklų ar poveiklių projektams, kurių atranka, finansavimas ir administravimas nustatytas kituose teisės aktuose. Tokių projektų administravimo procesas vykdomas pagal tų teisės aktų nuostatas ir (arba) ministerijos paskirtos institucijos, atliekančios projektų atranką, administravimą ir finansavimą, nustatytą tvarką.
3. Apraše vartojamos sąvokos:
3.1. Administruojanti institucija – veiklos projektams administruoti priskirta institucija, nurodyta Plėtros programos atitinkamos pažangos priemonės aprašo III skyriuje.
3.2.Netiesioginės projekto išlaidos – išlaidos, kurios nėra skiriamos tiesiogiai projekto veikloms vykdyti, tačiau yra būtinos projektui administruoti.
3.3. Patikimo finansų valdymo principas – ekonomiškumu, efektyvumu, orientacija į veiklos rezultatus ir veiksminga biudžeto vykdymo vidaus kontrole pagrįstas finansų valdymo principas.
3.4. Projekto išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpis – projektų finansavimo sąlygų apraše ir (arba) projekto sutartyje nustatytas laikotarpis nuo projekto veiklų vykdymo pradžios (nepažeidžiant valstybės pagalbos taisyklių nuostatų dėl veiklų vykdymo pradžios) iki galutinės veiklos ataskaitos pateikimo termino, per kurį turi būti patirtos ir apmokėtos visos su projekto įgyvendinimu susijusios tinkamos finansuoti išlaidos.
3.5. Projektui skiriamos finansavimo lėšos – finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojų programų, kuriose numatyta Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, įskaitant biudžetinių įstaigų pajamų įmokas ir kitas pajamas, suma, skiriama visoms projekto tinkamoms finansuoti išlaidoms ar jų daliai apmokėti, išskyrus lėšas bendrai finansuojamiems iš Europos Sąjungos ar kitos tarptautinės finansinės paramos lėšų projektams įgyvendinti.
3.6. Projektų finansavimo sąlygų aprašas – dokumentas, kuriame nustatomi projektų atrankos ir įgyvendinimo reikalavimai.
3.7. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatyme ir Strateginio valdymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Metodika).
II SKYRIUS
PROJEKTŲ ATRANKA IR SPRENDIMAS DĖL PROJEKTO FINANSAVIMO
PIRMASIS SKIRSNIS
BENDROSIOS PROJEKTŲ ATRANKOS NUOSTATOS
4. Ministerija, rengdama pažangos priemonės aprašą arba po pažangos priemonės aprašo patvirtinimo, parengia projektų finansavimo sąlygų aprašą pagal Aprašo 2 priede pateiktą formą. Projektų finansavimo sąlygų apraše ministerija, atsižvelgdama į Metodikos 133–135 ir 138 punktų nuostatas, numato specialiuosius ir (arba) prioritetinius (kai projektų atranka vykdoma konkurso būdu) projektų atrankos kriterijus, kurie turi būti skaidrūs, atitinkantys horizontaliuosius principus, taikomus Europos Sąjungos reikalavimus dėl valstybės pagalbos ir kitus projektų atrankos, įgyvendinimo, tęstinumo reikalavimus.
5. Kai projektai atrenkami planavimo būdu, specialieji projektų atrankos kriterijai gali būti nenustatomi.
6. Kai projektų atranka vykdoma konkurso būdu, ministerija, atsižvelgdama į pažangos priemonės aprašo pagrindime teikiamą pokyčio pagrindimą, veiklos aprašymą bei siekiamus rezultatus, nustato specialiuosius ir prioritetinius projektų atrankos kriterijus. Ministerija specialiuosius ir prioritetinius projektų atrankos kriterijus nustato prieš tai juos aptarusi bei suderinusi (pagal Aprašo 9 priede pateiktą formą) su suinteresuotomis šalimis, socialiniais ir ekonominiais partneriais ir suderinusi su administruojančia institucija, jeigu ji nėra Kultūros ministerija, Metodikoje nustatyta tvarka. Specialieji ir prioritetiniai projektų atrankos kriterijai yra skelbiami ministerijos ir administruojančios institucijos interneto svetainėse.
7. Ministerija projektų finansavimo sąlygų aprašo nerengia, kai ministerija, vykdydama jai pavestas funkcijas, pati įgyvendina reguliacinę ir (ar) analitinę, ir (ar) komunikacinę veiklą. Šiuo atveju ministerijos patvirtintas pažangos priemonės aprašas laikomas sprendimu dėl projekto finansavimo ir Aprašo III skyriaus nuostatos netaikomos.
8. Parengtas ir suderintas projektų finansavimo sąlygų aprašas tvirtinamas kultūros ministro įsakymu ir skelbiamas Teisės aktų registre bei administruojančios institucijos interneto svetainėje.
9. Ministerija, patvirtinusi pažangos priemonės aprašą, rengia kvietimų teikti projektų įgyvendinimo planus (toliau – PĮP) planą (toliau – kvietimų planas) pagal Aprašo 1 priede pateiktą formą vienerių metų laikotarpiui. Kvietimų planas nuolat (ne rečiau kaip vieną kartą per ketvirtį) peržiūrimas ir atnaujinamas, papildant jį naujais planuojamais kvietimais teikti PĮP bei pagal poreikį patikslinant kvietimų plane esančią informaciją.
10. Kvietimų planą ministerija skelbia savo interneto svetainėje. Taip pat ministerijos interneto svetainėje nuolat skelbiama ir atnaujinama informacija apie projektų, finansuojamų valstybės biudžeto pažangos lėšomis, administravimo ir finansavimo tvarką, projektų įgyvendinimo reikalavimus, įgyvendinamus projektus, naujienas, projektų, finansuojamų valstybės biudžeto lėšomis, administravimą reglamentuojančius Lietuvos Respublikos teisės aktus ir kitą pareiškėjams, projektų vykdytojams ir partneriams, visuomenei svarbią informaciją.
11. Kai projektai atrenkami planavimo būdu, ministerija pagal Aprašo 3 priede pateiktą formą rengia kvietimą teikti PĮP ir pateikia jį pažangos priemonės apraše ir kvietimų plane nurodytiems galimiems pareiškėjams, siūlydama jiems pateikti PĮP su priedais, parengtais pagal Aprašo 4 priede pateiktą formą, kvietime teikti PĮP nustatyta tvarka ir sąlygomis. Kartu su kvietimu teikti PĮP gali būti teikiamas iš dalies užpildytas PĮP.
12. Kai projektų atranka vykdoma konkurso būdu, administruojančioji institucija pagal Aprašo 4 priede pateiktą formą rengia kvietimą teikti PĮP ir skelbia jį savo interneto svetainėje.
13. PĮP pateikimo terminas negali būti trumpesnis kaip 20 darbo dienų ir ilgesnis kaip 60 darbo dienų, išskyrus Aprašo 16 punkte nustatytą atvejį.
14. Jeigu paskelbus kvietimą teikti PĮP yra keičiami kvietimo teikti PĮP dokumentai (projektų finansavimo sąlygų aprašas, kvietimas teikti PĮP, PĮP forma, projekto sutarties forma, projektų atrankos kriterijų sąrašas ir jų vertinimo metodika) ir juose keičiama informacija yra esminė (keičiamos projektų finansavimo sąlygos ir (ar) PĮP teikimo sąlygos, turinčios įtakos PĮP vertinimo rezultatams (išskyrus atvejus, kai pratęsiamas PĮP pateikimo terminas), pavyzdžiui, kai keičiamos remtinos veiklos, projektų atrankos kriterijai, reikalavimai, susiję su stebėsenos rodikliais, tinkamomis finansuoti išlaidomis, ir kiti pareiškėjams ir projektams taikomi reikalavimai) arba paaiškėja, kad pažangos priemonės veiklai finansavimas neskiriamas arba mažinamas, bei nepasibaigęs kvietime teikti PĮP nurodytas PĮP pateikimo terminas, PĮP teikimas stabdomas.
15. Apie PĮP teikimo sustabdymą ministerija ir administruojančioji institucija ne vėliau kaip per dvi darbo dienas nuo teikimo sustabdymo informuoja projektų pareiškėjus savo interneto svetainėse.
16. PĮP teikimą atnaujinus kartu nustatomas kitas galutinis PĮP teikimo terminas, kuris negali būti trumpesnis kaip 30 darbo dienų nuo atnaujinto kvietimo teikti PĮP paskelbimo dienos. Administruojančioji institucija informuoja pareiškėjus, pateikusius PĮP iki kvietimo sustabdymo dienos ir prireikus paprašo juos per naujai nustatytą terminą patikslinti PĮP.
ANTRASIS SKIRSNIS
PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO PLANŲ VERTINIMAS IR SPRENDIMŲ DĖL FINANSAVIMO PRIĖMIMAS
19. PĮP vertinimą organizuoja kultūros ministro įsakymu paskirtas už konkrečios pažangos priemonės veiklos ar poveiklės įgyvendinimą atsakingas ministerijos padalinys arba pažangos priemonės apraše nurodyta kita administruojanti institucija. Projektų atitiktis projektų atrankos kriterijams tikrinama ir projekto tinkamumo finansuoti vertinimas vykdomas atliekant PĮP vertinimą.
20. Pateikti PĮP gali būti vertinami ir sprendimai dėl projektų finansavimo priimami ne pagal PĮP užregistravimo eilę, jei užtikrinama, kad tai neturės įtakos sprendimams dėl anksčiau užregistruotų PĮP finansavimo.
21. Planavimo būdu atrenkamų PĮP vertinimas privalo trukti ne ilgiau kaip 40 darbo dienų, o konkurso būdu atrenkamų PĮP ne ilgiau kaip 60 darbo dienų (išskyrus atvejus, kai projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytas ilgesnis terminas) nuo PĮP teikimo termino pabaigos.
22. Esant šio skirsnio 27 punkte aprašytoms aplinkybėms, vertinimo terminas gali būti pratęstas ne ilgiau kaip 10 darbo dienų.
23. Atliekant projekto tinkamumo finansuoti vertinimą pagal Aprašo 5 priede pateiktą vertinimo klausimyną, tikrinama projekto atitiktis projektų bendriesiems atrankos kriterijams (įskaitant projekto atitiktį projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytiems reikalavimams) bei specialiesiems ir prioritetiniams (kai atranka vykdoma konkurso būdu) atrankos kriterijams, taip pat nustatoma didžiausia projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma ir didžiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma.
24. PĮP vertinimui atlikti arba prireikus papildomos informacijos ministerija turi teisę kreiptis į kompetentingas įstaigas ir (ar) organizacijas su prašymu pateikti informaciją apie pareiškėją ir (ar) PĮP, susijusią su projekto atitikties projektų bendriesiems, specialiesiems ir prioritetiniams atrankos kriterijams, vertinimu, ir, vertindama pareiškėjo pateiktus duomenis ir informaciją, naudotis kitais išoriniais oficialiais informacijos šaltiniais ir (ar) pasitelkti išorės ekspertus. Administruojančioji institucija užtikrina informacijos konfidencialumą – kad PĮP ir projekto sutartyje pateikta informacija bus naudojama tik projekto vertinimo, tikrinimo ar įgyvendinimo priežiūros tikslais ir užtikrinamas informacijos apie projektą neskleidimas.
25. Kai atranka vykdoma konkurso būdu, PĮP įvertinti pasitelkiami specialių ekspertinių žinių turintys asmenys (toliau – ekspertai) (ne mažiau dviejų ekspertų vienam PĮP). Ekspertai privalo turėti vertinamos srities kvalifikaciją arba ne mažesnę kaip trejų metų darbo patirtį toje srityje, būti nešališki bei atitikti kitus administruojančios institucijos nustatytus reikalavimus. Reikalavimas būti nešališkam suprantamas kaip aplinkybių, numatytų Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo trečiajame ir ketvirtajame skirsniuose, nebuvimas, išskyrus atvejus, kai ekspertas vykdo savo kaip valstybės tarnautojo ar darbuotojo, dirbančio biudžetinėje ar viešojoje įstaigoje, funkcijas, arba kaip tai yra apibrėžta atitinkamos įstatymo pagrindais sudarytos komisijos ar tarybos nuostatuose ar darbo reglamente.
26. Ministerija kartu su projektų finansavimo sąlygų aprašu, atsižvelgdama į vertinamų projektų specifiką, gali patvirtinti papildomus metodinius nurodymus ekspertiniam vertinimui, gaires, papildomus vertinimo klausimynus, siūlymo ar išvados formą bei kitus dokumentus, kurie padėtų ekspertui argumentuotai ir objektyviai įvertinti projektų atitiktį atrankos kriterijams.
27. Jeigu PĮP vertinimo metu nustatoma trūkumų (nepateikti visi reikiami dokumentai ir (ar) informacija, pateikta neišsami ir (ar) netiksli informacija), administruojančioji institucija gali paprašyti pareiškėjo per jos nustatytą terminą ištaisyti nustatytus trūkumus. Gavusi pareiškėjo prašymą pratęsti trūkumų ištaisymo terminą administruojančioji institucija privalo nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo tokio prašymo gavimo dienos, atsakyti, ar terminas pratęsiamas. Jeigu pareiškėjas per nustatytą ar pratęstą terminą nepašalina trūkumų, administruojančioji institucija atlieka PĮP vertinimą, vadovaudamasi turima informacija.
28. Jeigu projekto vertinimo metu nustatyta didžiausia projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma ir didžiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma yra mažesnė už PĮP nurodytą bendrą projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumą ir prašomą projektui skirti finansavimo lėšų sumą arba reikia tikslinti PĮP biudžetą, administruojančioji institucija turi apie tai informuoti pareiškėją ir su juo suderinti, ar jis sutinka su administruojančios institucijos atliktais PĮP tikslinimais ir (ar) sutinka įgyvendinti projektą už nustatyto dydžio skiriamą finansavimo lėšų sumą. Jeigu pareiškėjas nesutinka įgyvendinti projekto su administruojančios institucijos nustatyto dydžio skiriama finansavimo lėšų suma, PĮP atmetamas.
29. Vertinimo metu nustatyta didžiausia projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma ir didžiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma neturi viršyti pažangos priemonės apraše nurodytos projektui galimos skirti finansavimo sumos. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kuri nepadengiama projektui skiriamomis finansavimo lėšomis, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) lėšų.
30. Projektų atranką vykdant konkurso būdu, kai projektams, surinkusiems vienodą galutinį balų skaičių, nepakanka pagal kvietimą skirtos finansavimo sumos, pirmenybė suteikiama projektams surinkusiems daugiau balų pagal pirmąjį projektų finansavimo apraše nustatytą prioritetinį kriterijų, o esant vienodai balų sumai pagal šį kriterijų, pirmenybė skiriama daugiau balų surinkusiems pagal antrąjį prioritetinį atrankos kriterijų.
31. Administruojančioji institucija gali atlikti PĮP pateiktos informacijos pagrįstumo patikrinimą – inicijuoti PĮP pateiktos informacijos aptarimą kartu su pareiškėju arba įvertinti PĮP pateiktą informaciją planuojamoje projekto įgyvendinimo vietoje.
32. Administruojančioji institucija priima siūlymą atmesti PĮP, jeigu:
32.2. projektas neatitinka bent vieno projektų finansavimo sąlygų apraše nustatyto reikalavimo, projektų bendrojo, specialiojo atrankos kriterijaus;
33. Administruojančioji institucija, baigusi PĮP vertinimą, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo PĮP vertinimo pabaigos, užpildo vertinimo klausimyną (pagal Aprašo 5 priedo formą). Vertinimo klausimyno data laikoma PĮP vertinimo pabaigos data. Administruojančioji institucija, kai projektai atrenkami konkurso būdu baigusi vertinti PĮP, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo paskutinio PĮP vertinimo klausimyno užpildymo parengia visų PĮP vertinimo ataskaitą ir ją pateikia ministerijai.
34. Projektų vertinimų rezultatams svarstyti ir tvirtinti, ministerijoje sudaroma Projektų įgyvendinimo komisija (toliau – PĮK), kurios sudėtį tvirtina kultūros ministras. PĮK nariais gali būti kitų valstybės ar savivaldybių institucijų ar įstaigų bei socialinių ir ekonominių partnerių atstovai. Sprendimai dėl projektų finansavimo priimami šia tvarka:
34.1. PĮP vertinimo ataskaita svarstoma PĮK ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jos pateikimo dienos. Nustačius, kad pateikta vertinimo ataskaita turi trūkumų, apie tai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po posėdžio informuojama administruojanti institucija, nustatant ne ilgesnį nei 5 darbo dienų terminą nuo pranešimo gavimo trūkumams pašalinti;
34.2. PĮK siūlymas dėl pritarimo PĮP vertinimo ataskaitai ir projektų finansavimo arba nepritarimo PĮP vertinimo ataskaitai ir (ar) projektų nefinansavimo teikiamas kultūros ministrui;
34.3. Kultūros ministras, vadovaudamasis vertinimo ataskaita ir PĮK išvadomis, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo PĮP vertinimo pabaigos, priima įsakymą dėl projektų finansavimo pagal Aprašo 6 priede pateiktą formą arba įsakymą dėl projektų nefinansavimo, kuriame nurodomas teisinis ir faktinis PĮP atmetimo pagrindas bei šio įsakymo apskundimo tvarka;
35. Jei baigusi PĮP vertinimą arba priėmusi sprendimą dėl projekto finansavimo iki projekto sutarties sudarymo dienos ministerija gauna informacijos, kuri galėtų lemti kitokius PĮP vertinimo rezultatus, atliekamas pakartotinis PĮP vertinimas apie tai raštu informavus pareiškėją. Sprendimai dėl projektų finansavimo turi būti pakartotinai peržiūrėti, atsižvelgus į pakartotinio PĮP vertinimo rezultatus.
III SKYRIUS
PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMAS
PIRMASIS SKIRSNIS
BENDROSIOS PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO NUOSTATOS
37. Apraše nustatyta tvarka atrinkti projektai gali būti pradėti įgyvendinti iš Lietuvos Respublikos tam tikrų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme ministerijai patvirtintų asignavimų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
38. Jeigu projektas įgyvendinamas kartu su partneriu (-iais), projekto vykdytojas atstovauja partneriui (-iams) projekto sutarties vykdymo ir projekto įgyvendinimo klausimais ir atsako už projekto sutarties sąlygų įvykdymą.
39. Įgyvendindamas projektą, projekto vykdytojas privalo pasiekti projekto sutartyje nurodytą projekto tikslą ir rezultatus.
40. Už projekto sutartyje nustatytų stebėsenos rodiklių reikšmių pasiekimą projekto vykdytojas atsiskaito teikdamas tarpinę ataskaitą ir galutinę ataskaitą.
41. Jeigu nepasiekiamos projekto sutartyje nustatytų stebėsenos rodiklių reikšmės, administruojančioji institucija, įvertinusi stebėsenos rodiklių reikšmių nepasiekimo priežastis, įvertinusi stebėsenos rodiklio pobūdį (vertinama, ar stebėsenos rodiklis, kurio reikšmė nepasiekta, buvo privalomas pagal plėtros programos pažangos priemonės aprašą veiklai (poveiklei), ar pasiekta minimali plėtros programos pažangos priemonės apraše veiklai (poveiklei) nustatyta stebėsenos rodiklio reikšmė, ar už nepasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę PĮP vertinimo metu buvo skirta papildomų balų ir tai buvo esminis veiksnys, nulėmęs finansavimo skyrimą projektui), projekto stebėsenos rodiklių skaičių ir stebėsenos rodiklio reikšmių nepasiekimo aplinkybes (kokių veiksmų ėmėsi projekto vykdytojas rodiklio reikšmei pasiekti, projekto vykdytojo veiksmai (neveikimas), dėl kurių nebuvo pasiekta rodiklio reikšmė, teikia PĮK siūlymą dėl skirto finansavimo sumažinimo.
42. Dėl nepasiekto stebėsenos rodiklio, mažinama projektui skirto finansavimo dalis apskaičiuojama taip:
42.1. rodiklio nepasiekta reikšmė yra nuo 10 iki 25 proc. projektui skirtas finansavimas mažinamas nuo 3 iki 5 procentų su nepasiekta rodiklio reikšme susijusių tinkamų finansuoti išlaidų sumos;
43. Projektui skirtas finansavimas negali būti mažinamas, jei tenkinama bent viena iš šių sąlygų:
43.2. stebėsenos rodiklio reikšmė nepasiekta dėl konkrečios projekto veiklos vykdymo mažesne apimtimi, tačiau projekto vykdytojas pagrindžia siekiant šio stebėsenos rodiklio reikšmės patirtas projekto išlaidas;
43.3. projekto veiklos įvykdytos projekto sutartyje nustatyta apimtimi, o stebėsenos rodiklio reikšmė nepasiekta dėl veiksnių, kurių įtakos stebėsenos rodiklio reikšmių nepasiekimui projekto vykdytojas negalėjo sumažinti, ir projekto vykdytojas kartu su galutine veiklos ataskaita pateikia pagrįstus paaiškinimus, kodėl nepasiekė stebėsenos rodiklio reikšmės.
44. Apie PĮK siūlymu priimtą ministro sprendimą dėl finansavimo sumažinimo administruojančioji institucija per 3 darbo dienas informuoja projekto vykdytoją raštu.
45. Projekto vykdytojas už projekto veiklų įgyvendinimo pažangą atsiskaito projektų finansavimo sąlygų apraše ir (ar) projekto sutartyje ir (ar) šiame Apraše nustatyta tvarka ir periodiškumu.
46. Projekto vykdytojas ir partneris projekto įgyvendinimo metu privalo užtikrinti tinkamą projekto finansinės apskaitos atskyrimą nuo bendros projekto vykdytojo ar partnerio finansinės apskaitos.
47. Projekto vykdytojas, partneris su projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus privalo saugoti 10 metų nuo metų, kuriais projekto vykdytojui buvo atliktas paskutinis mokėjimas, gruodžio 31 dienos. Šis laikotarpis gali būti pratęstas dėl teismo proceso.
48. Projekto vykdytojas, partneris projekto įgyvendinimo metu privalo:
48.1. užtikrinti su projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų (įskaitant elektroninius dokumentus, pateiktus informacinių technologijų priemonėmis ar elektroninėse laikmenose) saugumą ir prieinamumą ministerijos, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos, kitų valstybės institucijų, turinčių teisę susipažinti su projekto įgyvendinimu susijusiais dokumentais atstovams ir (ar) jų įgaliotiems asmenims;
49. Pareiškėjai, projekto vykdytojai ar partneriai, kurie yra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą arba kurie yra perkantieji subjektai pagal Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymą, pirkimus vykdo vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo arba Pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo nuostatomis.
ANTRASIS SKIRSNIS
PROJEKTŲ IŠLAIDŲ TINKAMUMAS
50. Projektų išlaidų atitiktį išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimams įvertina ir nustato administruojančioji institucija, vertindama pareiškėjų PĮP, tikrindama projektų vykdytojų teikiamas ataskaitas, vykdydama lėšų panaudojimo stebėseną ir atlikdama kitus priežiūros ir kontrolės veiksmus, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymu, Biudžeto sandaros įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais ministerijos veiklą bei finansų kontrolę.
51. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos privalo atitikti bendruosius išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimus:
51.1. projekto išlaidos turi būti būtinos projektui įgyvendinti, t. y. jomis turi būti tiesiogiai prisidedama prie projekto tikslų ir rezultatų pasiekimo, jos turi atitikti patikimo finansų valdymo principą ir turi būti numatytos projekto sutartyje;
51.2. projekto išlaidos turi būti patirtos ir apmokėtos išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpiu su sąlyga, kad visos projekto veiklos nėra baigtos iki pareiškėjui pateikiant PĮP. Kiekvienam projektui taikomas projekto išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpis nustatomas projekto sutartyje, nepažeidžiant valstybės pagalbos taisyklių nuostatų dėl veiklų vykdymo pradžios;
51.4. išlaidos turi būti faktiškai patirtos. Faktiškai patirtomis išlaidomis laikomos išlaidos, skirtos už patiektas prekes, suteiktas paslaugas, atliktus darbus sumokėti, apskaičiuotam darbo užmokesčiui ir kitoms teisės aktuose nustatytoms išmokoms išmokėti;
51.5. išlaidos turi būti tinkamai dokumentuotos, t. y. visos įgyvendinant projektą patirtos išlaidos turi būti pagrįstos projekto tinkamų finansuoti išlaidų patvirtinimo dokumentais, kurių atsekamumas turi būti užtikrintas. Patirtos išlaidos turi būti įtrauktos į projekto vykdytojo, partnerio finansinę apskaitą vadovaujantis teisės aktuose nustatytais reikalavimais;
52. Projekto veiklos gali būti vykdomos Lietuvos Respublikos teritorijoje, taip pat gali būti vykdomos ne Lietuvos Respublikoje (ir ne Europos Sąjungos valstybių narių teritorijoje), jei jas vykdant siekiama 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2021-2030 metų nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“, tikslų.
53. Investicijos į turtą ne Lietuvos Respublikos teritorijoje yra tinkamos finansuoti tik tais atvejais, jei toks turtas yra valstybės nuosavybė ir skirtas valstybės funkcijoms atlikti.
54. Ministerija netiesioginėms projekto išlaidoms gali numatyti iki 5 procentų tinkamų finansuoti tiesioginių projekto išlaidų. Konkretus netiesioginių išlaidų dydis nustatomas projektų finansavimo sąlygų apraše, prieš tai įvertinus veiklų apimtis ir pobūdį.
55. Griežtesni, negu nustatyta, projektų išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimų atitikties ribojimai, nepažeidžiant Aprašo nuostatų, gali būti nustatomi projektų finansavimo sąlygų apraše. Projektų išlaidos, kurioms Apraše ir projektų finansavimo sąlygų apraše nenustatyti papildomi ribojimai, laikomos atitinkančiomis projektų išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimus.
56. Įgyvendinant projektus, visais atvejais netinkamomis finansuoti išlaidomis laikoma:
56.1. naudoto turto įsigijimo išlaidos, išskyrus atvejus, kai perkamas nekilnojamasis turtas ar kultūros vertybės, kai mokymo(si) tikslais perkama įranga ar kitas turtas, kurie bus naudojami ne pagal pirminę savo paskirtį, ar kai dėl paveldosaugos reikalavimų teisės aktuose nustatytais atvejais negalima naudoti naujų medžiagų, taip pat kai naudoto turto įsigijimo išlaidos numatytos projektų finansavimo sąlygų apraše;
56.5. PĮP rengimo išlaidos (išskyrus investicijų projekto ar kitų su PĮP privalomų teikti dokumentų rengimo išlaidas);
56.6. išlaidos, kurios anksčiau buvo finansuotos (apmokėtos) iš valstybės biudžeto ir (ar) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) savivaldybės, Europos Sąjungos fondų, kitų Europos Sąjungos finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir (ar) deklaruotos, ir (ar) pripažintos deklaruotinomis Europos Komisijai arba kitai tarptautinei institucijai.
TREČIASIS SKIRSNIS
MOKĖJIMŲ PROJEKTO VYKDYTOJUI TVARKA
57. Projekto įgyvendinimui sprendimu dėl finansavimo skirtos lėšos gali būti naudojamos tik tiesiogiai su projektu susijusioms išlaidoms finansuoti ir jomis negali būti finansuojamos išlaidos, skirtos kitoms, PĮP nenumatytoms, veikloms vykdyti.
58. Projekto vykdytojas yra atsakingas už projekto finansų kontrolę, įskaitant partnerio patiriamas išlaidas, ir ją vykdydamas turi užtikrinti, kad būtų įgyvendinti šie tikslai:
58.2. veikla vykdoma laikantis patikimo finansų valdymo principo, grindžiamo ekonomiškumu, efektyvumu ir rezultatyvumu;
58.3. turtas saugomas nuo sukčiavimo, iššvaistymo, pasisavinimo, neteisėto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo ar kitų neteisėtų veikų;
59. Priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo ir sudarius projekto sutartį, atsakingas ministerijos padalinys ar darbuotojas atlieka veiksmus dėl projekto einamųjų metų lėšų sumos išmokėjimo arba perkėlimo projekto vykdytojui.
60. Jeigu projekto įgyvendinimo laikotarpis yra ilgesnis nei vieneri kalendoriniai metai, antrųjų ir vėlesnių projekto įgyvendinimo metų lėšų suma išmokama kiekvienais metais iki einamųjų metų sausio 30 d.
61. Projekto vykdytojas, įvertinęs projekto įgyvendinimo eigą, įvykdytus pirkimus ir kitas aplinkybes ir nustatęs, kad nebus panaudotos visos einamaisiais metais numatytos lėšos, turi ne vėliau kaip per 5 darbo dienas informuoti administruojančią instituciją raštu, kartu nurodydamas nepanaudotų lėšų sumą ir tai lėmusias priežastis, išskyrus, kada planavimo būdu atrinktų projektų būdu įgyvendinamų projektų sutartyse numatyta kitaip. Projekto vykdytojas gali prašyti leisti panaudoti sutaupytas lėšas kitoms su projekto įgyvendinimu susijusioms veikloms Jeigu projektus administruoja ne pati ministerija, pažangos priemonės apraše nurodyta administruojančioji institucija apie projektų sutaupytas lėšas praneša ministerijai nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo projekto vykdytojo pranešimo gavimo dienos.
62. Ministerija, gavusi projekto vykdytojo arba administruojančios institucijos pranešimą, nurodytą Aprašo 64 punkte, PĮK posėdyje įvertina pateiktas aplinkybes ir gali teikti siūlymą priimti sprendimą dėl nepanaudotų lėšų grąžinimo arba leidimo panaudoti sutaupytas lėšas kitoms su projekto įgyvendinimu susijusioms veikloms arba didinti suplanuotų veiklų apimtis, kai:
62.1. įvykdžius visus ar pagrindinius numatytus projekto pirkimus, paaiškėja, kad projektui įgyvendinti reikia mažiau lėšų;
64. Projekto vykdytojas atsiskaito už projekto lėšų panaudojimą, kasmet per 10 darbo dienų nuo projekto veiklų pabaigos, bet ne vėliau kaip iki kitų metų sausio 10 d. pateikdamas Projekto įvykdymo faktines išlaidas (įskaitant partnerio patiriamas išlaidas) patvirtinančių dokumentų sąrašus (netaikoma Ministerijai pavaldžioms įstaigoms), parengtus pagal Aprašo 8 priedą.
Punkto pakeitimai:
Nr. ĮV-891, 2023-11-16, paskelbta TAR 2023-11-16, i. k. 2023-22121
65. Po projekto finansavimo pabaigos projekto vykdytojas turi užtikrinti investicijų tęstinumą pagal projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus. Investicijų tęstinumo reikalavimas netaikomas, jeigu projektų finansavimo sąlygų apraše nebuvo nustatyta investicijų tęstinumo prievolė.
KETVIRTASIS SKIRSNIS
PROJEKTO VYKDYTOJŲ ATASKAITŲ TEIKIMO TVARKA
67. Projektų, kai projektus administruoja pati ministerija, įgyvendinimo stebėseną ir kontrolę, rizikų valdymą atlieka ministerijos darbuotojas, paskirtas atsakingu už pažangos priemonės veiklos ar poveiklės įgyvendinimo stebėseną, arba pažangos priemonės apraše nurodyta administruojančioji institucija, tikrindamas Projekto įgyvendinimo rezultatų ataskaitas.
68. Projekto vykdytojas atsiskaito už projekto įgyvendinimo rezultatus pateikdamas projekto įgyvendinimo rezultatų ataskaitas, parengtas pagal Aprašo 7 priedą.
69. Ataskaitos teikiamos šiais terminais:
69.2. per 10 darbo dienų nuo projekto veiklų pabaigos, bet ne vėliau kaip iki kitų metų sausio 10 d. teikiama metinė Projekto įgyvendinimo rezultatų ataskaita.
Punkto pakeitimai:
Nr. ĮV-891, 2023-11-16, paskelbta TAR 2023-11-16, i. k. 2023-22121
70. Tarpinėse ir metinėse ataskaitose pateikiama informacija kaupiamuoju būdu už einamuosius metus, apimanti projekto vykdytojo ir projekto partnerio informaciją apie projekto vykdymą, pasiektus rezultatus ir patirtas išlaidas.
71. Baigus įgyvendinti projektą, per 10 darbo dienų po projekto įgyvendinimo veiklų pabaigos, bet ne vėliau kaip iki kitų metų sausio 10 d. projekto vykdytojas turi pateikti galutinę Projekto įgyvendinimo rezultatų ataskaitą, kurioje nurodomi viso projekto įgyvendinimo laikotarpiu pasiekti rezultatai.
Punkto pakeitimai:
Nr. ĮV-891, 2023-11-16, paskelbta TAR 2023-11-16, i. k. 2023-22121
PENKTASIS SKIRSNIS
INFORMAVIMAS APIE PROJEKTĄ IR KOMUNIKACIJA
73. Pasirašęs projekto sutartį projekto vykdytojas sutinka, kad duomenys – projekto vykdytojo pavadinimas, projekto pavadinimas, projekto tikslas ir numatomi arba esami pasiekimai, bendra projekto vertė, ir finansavimo dydis – gali būti skelbiami viešai ministerijos interneto svetainėje, komunikacijos ir matomumo priemonėse, taip pat sutinka, kad valstybės institucijų prašymu jiems būtų suteikta galimybė susipažinti su komunikacijos ir matomumo medžiaga.
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
74. Ministerija projektų finansavimo sąlygų apraše ir kvietime teikti PĮP gali nustatyti papildomus reikalavimus projektams ir projektų vykdytojams tiek, kiek tie reikalavimai neprieštarauja Apraše nustatytiems reikalavimams.
75. Administruojančios institucijos darbuotojas, gali įtarti pažeidimą, vykdydamas projektų sutarčių priežiūrą arba kontrolę, gavęs informacijos iš trečiųjų asmenų ar ją pastebėjęs visuomenės informavimo priemonėse ir kitais atvejais. Administruojančioji institucija, įtarusi pažeidimą ir (ar) gavusi informacijos apie įtariamus pažeidimus iš Valstybės kontrolės, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos, Specialiųjų tyrimų tarnybos, Viešųjų pirkimų tarnybos, Konkurencijos tarybos ir trečiųjų šalių, šią informaciją persiunčia atitinkamoms institucijoms.
76. Asmens duomenys, gauti ministerijai vykdant Apraše numatytus veiksmus, tvarkomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą.
Priedų pakeitimai:
9 priedas
Papildyta priedu:
Nr. ĮV-805, 2023-10-13, paskelbta TAR 2023-10-16, i. k. 2023-20216
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Įsakymas
Nr. ĮV-805, 2023-10-13, paskelbta TAR 2023-10-16, i. k. 2023-20216
Dėl kultūros ministro 2022 m. gruodžio 22 d. įsakymo Nr. ĮV-1029 „Dėl Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos projektų, finansuojamų valstybės biudžeto pažangos lėšomis, administravimo ir finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Įsakymas
Nr. ĮV-891, 2023-11-16, paskelbta TAR 2023-11-16, i. k. 2023-22121
Dėl kultūros ministro 2022 m. gruodžio 22 d. įsakymo Nr. ĮV-1029 „Dėl Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos projektų, finansuojamų valstybės biudžeto pažangos lėšomis, administravimo ir finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo