Suvestinė redakcija nuo 2024-09-07
Nutarimas paskelbtas: TAR 2021-05-10, i. k. 2021-10312
Lietuvos Respublikos Vyriausybė
nutarimas
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS INVESTICIJŲ ĮSTATYMO 154, 155, 156 STRAIPSNIŲ IR LIETUVOS RESPUBLIKOS PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO 58 STRAIPSNIO 162 IR 163 DALIŲ NUOSTATŲ ĮGYVENDINIMO
2021 m. balandžio 28 d. Nr. 313
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo 154 straipsnio 1, 2, 7 dalimis ir 3 dalies 4 punktu, 155 straipsnio 2 dalimi, 156 straipsnio 2 ir 5 dalimis, Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo 58 straipsnio 162 ir 163 dalimis, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
Preambulės pakeitimai:
Nr. 754, 2024-09-04, paskelbta TAR 2024-09-06, i. k. 2024-15799
1. Įgalioti Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministeriją:
1.2. atlikti Paraiškų dėl stambių projektų investicijų sutarčių sudarymo teikimo ir planuojamų investicijų projektų vertinimo tvarkos apraše nustatytas Vyriausybės įgaliotos institucijos funkcijas;
1.3. atlikti Stambių projektų investicijų sutarčių rengimo, derinimo, sudarymo, vykdymo ir vykdymo priežiūros tvarkos apraše nustatytas Vyriausybės įgaliotos institucijos funkcijas;
1.4. atlikti Stambių projektų įtraukimo į stambių projektų sąrašą ir išbraukimo iš šio sąrašo tvarkos apraše nustatytas Vyriausybės įgaliotos institucijos funkcijas;
1.5. atlikti Konsultacinio komiteto tarpinstitucinio pobūdžio klausimams, susijusiems su stambių projektų įgyvendinimu ir stambaus projekto investicijų sutarčių vykdymu, spręsti sudarymo ir jo darbo tvarkos apraše nustatytas Vyriausybės įgaliotos institucijos funkcijas;
1.6. sudaryti stambių projektų investicijų sutartis ir atlikti stambių projektų investicijų sutarčių sąlygų vykdymo priežiūrą;
2. Patvirtinti pridedamus:
2.1. Paraiškų dėl stambių projektų investicijų sutarčių sudarymo teikimo ir planuojamų investicijų projektų vertinimo tvarkos aprašą;
2.2. Stambių projektų investicijų sutarčių rengimo, derinimo, sudarymo, vykdymo ir vykdymo priežiūros tvarkos aprašą;
2.3. Stambių projektų įtraukimo į stambių projektų sąrašą ir išbraukimo iš šio sąrašo tvarkos aprašą;
2.4. Regioninės valstybės pagalbos investuotojams, įgyvendinantiems stambius projektus, teikimo ir priežiūros tvarkos aprašą;
3. Investicijų projektų, kurių įgyvendinimas pradėtas nuo 2021 m. sausio 1 d., įgyvendinimo metu iki paraiškos dėl stambaus projekto investicijų sutarties sudarymo pateikimo atliktos privačios kapitalo investicijos ir sukurtos naujos darbo vietos, pasirašius stambaus projekto investicijų sutartį, yra įskaičiuojamos į Investicijų įstatymo 2 straipsnio 25 dalyje nustatytus stambaus projekto rodiklius. Ši nuostata taikoma, jei paraiška dėl stambaus projekto investicijų sutarties sudarymo pateikiama per keturis mėnesius nuo šio nutarimo įsigaliojimo.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 313
PARAIŠKŲ DĖL STAMBIŲ PROJEKTŲ INVESTICIJŲ SUTARČIŲ SUDARYMO TEIKIMO IR PLANUOJAMŲ INVESTICIJŲ PROJEKTŲ VERTINIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Paraiškų dėl stambių projektų investicijų sutarčių sudarymo teikimo ir planuojamų investicijų projektų vertinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato paraiškų dėl stambių projektų investicijų sutarčių sudarymo teikimo, planuojamų investicijų projektų ir investuotojų atitikties Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo 154 straipsnio 3 dalyje nustatytoms sąlygoms ir 154 straipsnio 5 dalyje nustatytiems interesams vertinimo tvarką.
II SKYRIUS
ATITIKTIES PAREIŠKĖJAMS IR STAMBIEMS PROJEKTAMS KELIAMIEMS REIKALAVIMAMS SĄLYGOS
3. Paraiškas dėl stambių projektų investicijų sutarčių sudarymo (toliau – Paraiška) Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotai institucijai (toliau – koordinatorius) gali teikti pareiškėjas:
3.1. vienas ar keli investuotojai, kurie yra įregistruoti Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registre Juridinių asmenų registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 „Dėl Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Juridinių asmenų registro nuostatai), nustatyta tvarka, ir (arba) fiziniai asmenys, atitinkantys Aprašo 5 punkte pareiškėjui nustatytas sąlygas, ir (arba)
3.2. investuotojo, kuris yra įregistruotas Juridinių asmenų registre Juridinių asmenų registro nuostatų nustatyta tvarka, dalyviai, atitinkantys Aprašo 5 punkte nustatytas sąlygas. Pagal šį papunktį Paraišką gali pateikti ir planuojamo įsteigti ir (arba) valdyti (tiesiogiai ar per susijusių ūkio subjektų grupę, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatyme) investuotojo dalyvis arba dalyviai. Tokiu atveju investuotojas turi būti įsteigtas ir įregistruotas Juridinių asmenų registre ir (arba) šiame Aprašo papunktyje minimi pareiškėjai Lietuvos Respublikos teisingumo ministro nustatyta tvarka yra įregistruojami Juridinių asmenų registre registruoto investuotojo dalyviais ne vėliau kaip iki stambaus projekto investicijų sutarties (toliau – Sutartis) pasirašymo momento. Investuotojo arba investuotojų dalyviai, teikdami Paraišką pagal Aprašą, įsipareigoja kartu su investuotoju prisiimti solidarias prievoles pagal Sutartį.
4. Jei stambų projektą planuoja įgyvendinti keli investuotojai:
4.1. Paraišką teikia ir pasirašo visi stambaus projekto investuotojai arba jų dalyviai, kai Paraiška teikiama pagal Aprašo 3.2 papunktį, arba investuotojų ir (arba) jų dalyvių įgaliotas pateikti Paraišką investuotojas ar dalyvis ir kartu su Paraiška pateikia įgaliojimą ją pasirašyti. Paraiška gali būti pasirašoma ir elektroniniu būdu, naudojant kvalifikuotą elektroninį parašą;
5. Sąlygos pareiškėjui, teikiančiam Paraišką dėl stambaus projekto įgyvendinimo, keliamiems reikalavimams užtikrinti:
5.1. pareiškėjas yra finansiškai ir ekonomiškai pajėgus užtikrinti stambaus projekto įgyvendinimą ir Sutarties įvykdymą. Siekdamas pagrįsti šį reikalavimą Pareiškėjas privalo pateikti dokumentus apie pareiškėjo metines visos veiklos pajamas (įskaitant pareiškėjo įmonių grupės ar pareiškėjo kontroliuojamų įmonių, kaip tai nustatyta Konkurencijos įstatyme (toliau – kontroliuojamos įmonės), pajamas) per pastaruosius 3 finansinius metus arba per laiką nuo pareiškėjo ar jo veiklos įregistravimo dienos (jei pareiškėjas veiklą vykdė trumpiau kaip 3 finansinius metus) ir dokumentus, įrodančius, kad pareiškėjas (įskaitant pareiškėjo įmonių grupę ar pareiškėjo kontroliuojamas įmones) turi ir stambaus projekto įgyvendinimo metu turės pakankamai nuosavo, skolinto ar patikėjimo teise valdomo bei naudojamo turto, kuris bus skirtas stambiam projektui įgyvendinti ir Sutarčiai įvykdyti;
5.2. pareiškėjas turi patirties, techninių ir žmogiškųjų išteklių, reikiamų stambiam projektui įgyvendinti ir Sutarčiai įvykdyti. Pareiškėjas laikomas atitinkančiu šį reikalavimą, jei pareiškėjas, pareiškėjo įmonių grupė ar pareiškėjo kontroliuojamos įmonės ne mažiau kaip 5 metus vykdo gamybos veiklą arba 3 metus paslaugų veiklą. Jei gamybos ar paslaugų veikla vykdoma trumpiau, nei nurodyta šiame papunktyje, pareiškėjas gali būti laikomas atitinkančiu šiame papunktyje nustatytą reikalavimą, jei pateikia informaciją ir dokumentus, įrodančius pareiškėjo, pareiškėjo įmonių grupės ar pareiškėjo kontroliuojamų įmonių patirtį, turimus techninius ir žmogiškuosius išteklius, reikalingus stambiam projektui įgyvendinti ir Sutarčiai įvykdyti;
5.3. pareiškėjo (įskaitant pareiškėjo įmonių grupės ar pareiškėjo kontroliuojamų įmonių, jei šių subjektų pajamos vertinamos pagal Aprašo 5.1 papunktį) atžvilgiu nėra priimtas kreditorių sprendimas pradėti pareiškėjo bankroto procesą ne teismo tvarka, nėra įsiteisėjusių teismo nutarčių dėl nemokumo bylos pareiškėjui iškėlimo arba jis nėra likviduojamas kitais Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse nustatytais pagrindais;
6. Stambus projektas, dėl kurio teikiama Paraiška, turi atitikti Investicijų įstatymo 2 straipsnio 25 dalyje ir 154 straipsnio 3 dalies 4 punkte nustatytus reikalavimus.
7. Siekiant nustatyti, ar stambus projektas bus įgyvendinamas apdirbamosios gamybos ir (ar) duomenų apdorojimo, interneto serverių paslaugų (prieglobos) ir susijusios veiklos srityse, vadovaujamasi 2006 m. gruodžio 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 1893/2006, nustatančio statistinį ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių NACE 2 red. ir iš dalies keičiančio Tarybos reglamentą (EEB) Nr. 3037/90 bei tam tikrus EB reglamentus dėl konkrečių statistikos sričių, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2019 m. birželio 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2019/1243, 1 priedo NACE 2 red. C sekcijos ir (ar) 63.11 klasės nuostatomis. Tuo atveju, jei riba tarp gamybos ir kitų klasifikavimo sistemos sektorių nėra aiški, koordinatoriaus sprendimu gali būti pripažįstama, kad veikla atitinka apdirbamosios gamybos ekonominės veiklos sritį, jei šios veiklos rezultatas yra naujas produktas.
8. Norėdamas pateikti informaciją apie planuojamą įgyvendinti stambų projektą ir atitiktį Aprašo 5 punkte nustatytoms sąlygoms ir Investicijų įstatymo 2 straipsnio 25 dalyje ir 154 straipsnio 3 dalies 4 punkte nustatytiems reikalavimams, pareiškėjas užpildo Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro įsakymu patvirtintą Paraiškos formą ir kartu su ja pateikia:
8.1. Aprašo 5.1 papunktyje nurodytoms sąlygoms pagrįsti – pareiškėjo ir (arba) pareiškėjo įmonių grupės, ir (arba) pareiškėjo kontroliuojamų įmonių finansinės atskaitomybės dokumentus ir kitus dokumentus apie nuosavą, skolintą ar patikėjimo teise valdomą bei naudojamą turtą (pavyzdžiui, atitinkamus juridinio asmens organų sprendimus, finansų įstaigų pažymas dėl būsimos paskolos ir (arba) kitos finansinių išteklių formos suteikimo, kitas užtikrinimo priemones) ar planuojamas gauti lėšas ir (ar) kitus finansinius išteklius, atitinkamus juridinio asmens organų sprendimus, finansų įstaigų pažymas dėl būsimos paskolos ir (ar) kitos finansinių išteklių formos suteikimo, užtikrinimo priemones už ne mažesnę kaip privačių kapitalo investicijų sumą, kurią įsipareigojama investuoti pagal Sutartį;
8.2. Aprašo 5.2 papunktyje nurodytoms sąlygoms pagrįsti – informaciją ir dokumentus, pagrindžiančius, kad pareiškėjas ir (arba) pareiškėjo įmonių grupė, ir (arba) pareiškėjo kontroliuojamos įmonės ne mažiau kaip 5 metus vykdo gamybos veiklą arba 3 metus paslaugų veiklą, arba kitą informaciją ir dokumentus, pagrindžiančius pareiškėjo ir (arba) pareiškėjo įmonių grupės, ir (arba) pareiškėjo kontroliuojamų įmonių patirtį, turimus techninius ir žmogiškuosius išteklius, reikiamus stambiam projektui įgyvendinti ir Sutarčiai įvykdyti (pavyzdžiui, susitarimai su trečiaisiais asmenimis, kurie įrodo, kad pareiškėjui bus prieinami stambiam projektui įgyvendinti reikalingi techniniai ir (arba) žmogiškieji ištekliai, informacija apie panašaus pobūdžio projektų įgyvendinimo procesą ir pan.);
8.3. dokumentus bei duomenis, kuriuose pateikiama informacija, reikalinga stambaus projekto atitikčiai Investicijų įstatymo 2 straipsnio 25 dalyje ir 154 straipsnio 3 dalies 4 punkte nustatytiems reikalavimams įvertinti;
9. Paraiškoje taip pat turi būti nurodyta, kurias specialias investavimo ir verslo sąlygas, nustatytas Investicijų įstatymo 155 straipsnio 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 dalyse, yra planuojama taikyti įgyvendinant stambų projektą ir kurios iš jų turėtų būti aptariamos vykdant derybas dėl Sutarties. Paraiškoje nurodoma ir informacija apie valstybės pagalbą, dėl kurios suteikimo investuotojas planuoja kreiptis ar jau yra kreipęsis.
III SKYRIUS
PARAIŠKOS TEIKIMAS IR VERTINIMAS
10. Paraiška gali būti pristatoma tiesiogiai, pareiškėjui atvykus koordinatoriaus buveinės adresu, siunčiama paštu arba teikiama elektroninėmis priemonėmis, jeigu yra galimybė nustatyti pareiškėjo ir (ar) jo atstovo tapatumą.
11. Paraiška koordinatoriui gali būti pateikiama lietuvių arba anglų kalba. Prie Paraiškos pridedami dokumentai pateikiami ta kalba, kuria jie surašyti. Jeigu dokumentai yra surašyti ne lietuvių kalba, pridedamas jų vertimas į lietuvių kalbą, patvirtintas dokumentus išvertusio vertėjo parašu ir (arba) vertimų biuro antspaudu, jeigu pareiga turėti antspaudą nustatyta įmonės steigimo dokumentuose ar įstatymuose. Anglų kalba surašyti dokumentai gali būti pateikiami neišversti į lietuvių kalbą, tačiau koordinatorius turi teisę reikalauti pateikti dokumentų vertimą į lietuvių kalbą. Vertimas į lietuvių kalbą pateikiamas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo koordinatoriaus raštu pateikto prašymo pateikti vertimą gavimo dienos.
12. Koordinatoriui pateiktos Paraiškos ir joje nurodyto stambaus projekto vertinimą sudaro du etapai:
13. Administracinės atitikties vertinimo metu nustatoma, ar Paraiška pateikta laikantis Aprašo 3, 4, 10 ir 11 punktų reikalavimų, ar kartu su ja pateikta visa informacija ir dokumentai, nurodyti Aprašo 8 punkte. Tuo atveju, kai Paraiškoje nurodyta, jog stambus projektas bus įgyvendinamas nacionaliniam saugumui užtikrinti strategiškai svarbiuose ūkio sektoriuose, koordinatorius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymo nuostatomis, per 3 darbo dienas nuo Paraiškos gavimo dienos kreipiasi į Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisiją (toliau – Komisija) su prašymu įvertinti stambaus projekto atitiktį nacionalinio saugumo interesams. Kreipimasis į Komisiją nestabdo ekspertinio Paraiškos vertinimo pagal Aprašo 16 punktą.
14. Paraiškos administracinės atitikties vertinimas turi būti atliktas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Paraiškos gavimo dienos.
15. Jeigu Paraiškos administracinės atitikties vertinimo metu nustatoma, kad pateiktoje Paraiškoje nurodyti duomenys yra neišsamūs ar netikslūs, koordinatorius per 3 darbo dienas nuo Paraiškos gavimo dienos Paraiškoje nurodytu elektroninio pašto adresu kreipiasi į pareiškėją, kad šis patikslintų Paraišką, ir nurodo, kokių duomenų nepakanka ir, jei įmanoma, kur juos gauti, o kai pateikti duomenys netikslūs, – išaiškina pateiktų duomenų netikslumus ir kaip juos pašalinti, bei nustato ne trumpesnį kaip 3 darbo dienų terminą trūkumams pašalinti ir (arba) papildomai informacijai pateikti. Kai dėl objektyvių priežasčių trūkumai negali būti pašalinti ir (arba) papildoma informacija negali būti pateikta per koordinatoriaus nustatytą terminą, koordinatorius pareiškėjo prašymu turi teisę terminą trūkumams pašalinti bei papildomai informacijai pateikti pratęsti, tačiau ne ilgiau kaip 3 darbo dienomis. Apie termino pratęsimą pareiškėjas informuojamas Paraiškoje nurodytu elektroninio pašto adresu. Jeigu per nustatytą terminą, o jei terminas buvo pratęstas, – per pratęstą terminą, trūkumai nepašalinami ir (arba) papildoma informacija nepateikiama, koordinatorius priima sprendimą Paraišką atmesti dėl administracinių reikalavimų, nustatytų Aprašo 13 punkte, neatitikimo ir sprendime privalo nurodyti Paraiškos atmetimo priežastis. Pareiškėjas apie koordinatoriaus sprendimą atmesti Paraišką informuojamas Paraiškoje nurodytu elektroninio pašto adresu ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo.
16. Nustačius, kad Paraiška atitinka visus administracinės atitikties vertinimo reikalavimus, koordinatorius Paraišką ir visus su ja susijusius dokumentus raštu pateikia VšĮ „Investuok Lietuvoje“ Paraiškos ir joje nurodyto stambaus projekto ekspertiniam vertinimui dėl atitikties Aprašo 18 punkto reikalavimams atlikti. Apie ekspertinio vertinimo pradžią koordinatorius Paraiškoje nurodytu elektroninio pašto adresu informuoja pareiškėją. Ekspertinis vertinimas turi būti atliktas ir ekspertinė išvada koordinatoriui pateikta per 20 darbo dienų nuo Paraiškos gavimo VšĮ „Investuok Lietuvoje“ dienos. Kai dėl objektyvių priežasčių per nustatytą terminą ekspertinis vertinimas negali būti atliktas, šis terminas gali būti pratęstas ne ilgiau kaip 10 darbo dienų. Koordinatorius pareiškėjui apie tokį termino pratęsimą per 5 darbo dienas nuo sprendimo pratęsti terminą priėmimo dienos praneša elektroniniu paštu ir nurodo pratęsimo priežastis.
17. Paraiškos administracinės atitikties vertinimo metu nustačius poreikį įvertinti, ar planuojamas įgyvendinti Paraiškoje nurodytas stambus projektas yra suderinamas su viešosios tvarkos, nacionalinio saugumo, visuomenės saugumo ir (arba) sveikatos interesais, koordinatorius kreipiasi į institucijas, kurių kompetencijai priskirti sprendimai dėl šių klausimų.
18. Atliekant Paraiškos ir joje nurodyto stambaus projekto ekspertinį vertinimą, vertinama:
18.1. ar pareiškėjas ir planuojamas įgyvendinti stambus projektas atitinka Aprašo 5 punkte nustatytas sąlygas ir Investicijų įstatyme stambiems projektams nustatytus reikalavimus;
19. Atlikdama ekspertinį vertinimą, VšĮ „Investuok Lietuvoje“ turi teisę kreiptis į valstybės ir savivaldybių institucijas su prašymu pateikti informaciją, reikalingą Paraiškos ir joje nurodyto stambaus projekto ekspertiniam vertinimui atlikti.
20. Jeigu ekspertinio vertinimo metu nustatoma, kad Paraiškos ir (arba) joje nurodyto stambaus projekto ekspertiniam įvertinimui atlikti nepakanka informacijos ar duomenų, VšĮ „Investuok Lietuvoje“ Paraiškoje nurodytu elektroninio pašto adresu apie tai informuoja pareiškėją ir nustato ne trumpesnį kaip 3 darbo dienų terminą papildomai informacijai ir duomenims pateikti. Kai dėl objektyvių priežasčių papildoma informacija ir (arba) duomenys per nustatytą terminą negali būti pateikti, pareiškėjo prašymu šis terminas papildomai informacijai ir (arba) duomenims pateikti pratęsiamas ne ilgiau kaip 3 darbo dienomis. Jeigu per nustatytą terminą, o jei terminas buvo pratęstas, – per pratęstą terminą, papildoma informacija ir duomenys nepateikiami, VšĮ „Investuok Lietuvoje“ informuoja apie tai koordinatorių ir koordinatorius turi teisę priimti sprendimą Paraišką atmesti ir nepradėti derinti Sutarties. Pareiškėjas apie koordinatoriaus sprendimą atmesti Paraišką informuojamas Paraiškoje nurodytu elektroninio pašto adresu ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo.
21. Jeigu pareiškėjas Paraiškoje nenurodė informacijos apie veiklos vykdymą nacionaliniam saugumui užtikrinti strategiškai svarbiuose ūkio sektoriuose, tačiau ekspertinio vertinimo metu nustatyta aplinkybių, dėl kurių gali kilti abejonių dėl investuotojo planuojamos vykdyti veiklos galimos rizikos ar grėsmės nacionalinio saugumo interesams, VšĮ „Investuok Lietuvoje“ gali raštu prašyti koordinatoriaus kreiptis į Komisiją su prašymu įvertinti stambaus projekto atitiktį nacionalinio saugumo interesams. Įvertinęs prašymą, Koordinatorius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos kreipiasi į Komisiją arba raštu pateikia VšĮ „Investuok Lietuvoje“ motyvuotą atsisakymą kreiptis į Komisiją. Apie Komisijos pateiktą atsakymą koordinatorius informuoja VšĮ „Investuok Lietuvoje“ ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo atsakymo gavimo dienos.
22. Atlikusi Paraiškos ir joje nurodyto stambaus projekto ekspertinį vertinimą, VšĮ „Investuok Lietuvoje“ koordinatoriui raštu pateikia ekspertinio vertinimo išvadą, kurioje nurodomi ekspertinio vertinimo rezultatai bei siūloma koordinatoriui tenkinti arba atmesti Paraišką. Jeigu ekspertinio vertinimo metu nustatoma, kad Paraiška ir jame nurodytas stambus projektas atitinka Investicijų įstatyme stambiems projektams nustatytus reikalavimus, koordinatorius, įvertinęs pateiktą ekspertinio vertinimo išvadą ir Aprašo 13 punkte ar 21 punkte nurodytais atvejais pateiktą Komisijos atsakymą, priima sprendimą dėl Paraiškos tenkinimo, įforminamą ekonomikos ir inovacijų ministro įsakymu, Paraiškoje nurodytu elektroninio pašto adresu ne vėliau kaip kitą darbo dieną apie tai informuoja pareiškėją ir pateikia jam kvietimą pradėti Sutarties nuostatų derinimą. Jeigu ekspertinio vertinimo metu nustatoma, kad Paraiška ir jame nurodytas stambus projektas neatitinka Investicijų įstatyme stambiems projektams nustatytų reikalavimų ir (ar) jeigu Paraiškos vertinimo metu, susumavus visus pagal Aprašo priede nurodytus vertinimo kriterijus skirtus balus, planuojamas įgyvendinti stambus projektas įvertinamas mažiau kaip 50 balų, įvertinęs pateiktą ekspertinio vertinimo išvadą, koordinatorius priima sprendimą atmesti Paraišką ir Paraiškoje nurodytu elektroninio pašto adresu ne vėliau kaip kitą darbo dieną apie tai informuoja pareiškėją.
Paraiškų dėl stambių projektų investicijų
sutarčių sudarymo teikimo ir planuojamų
investicijų projektų vertinimo tvarkos
aprašo
priedas
STAMBIŲ PROJEKTŲ VERTINIMO KVALIFIKACINIAIS BALAIS APRAŠYMAS
Minimalus stambaus projekto vertinimo kvalifikacinis balas – 50.
Jei paraiškos dėl stambių projektų investicijų sutarčių sudarymo (toliau – Paraiška) vertinimo metu, susumavus visus pagal lentelėje nurodytus vertinimo kriterijus skirtus balus, planuojamas įgyvendinti stambus projektas įvertinamas mažiau kaip 50 balų, Paraiška atmetama.
Eil. Nr. |
Kriterijus |
Maksimalus kriterijaus balas |
Apdirbamoji gamyba
|
Maksimalus kriterijaus balas |
Duomenų apdorojimo, interneto serverių paslaugų ir susijusios veiklos |
|
Balas |
Balas |
|||
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
1. |
Kiekybinis vertinimas |
||||
1.1. |
Investuotojo sukurtų naujų darbo vietų skaičius (ne mažiau kaip 150, o kai investuojama Vilniuje, – ne mažiau kaip 200 naujų darbo vietų) |
20 |
Už 150 naujų darbo vietų (išskyrus Vilniuje) – 0 balų (už kiekvieną papildomą darbo vietą (iki 300 darbo vietų) suteikiama 0,135 balo), už 300 ir daugiau naujų darbo vietų – 20 balų
Už 200 naujų darbo vietų Vilniuje – 0 balų (už kiekvieną papildomą darbo vietą (iki 400 darbo vietų) suteikiama 0,1 balo), už 400 ir daugiau naujų darbo vietų – 20 balų |
5 |
Už 150 naujų darbo vietų (išskyrus Vilniuje) – 0 balų (už kiekvieną papildomą darbo vietą (iki 250 darbo vietų) suteikiama 0,05 balo), už 250 ir daugiau naujų darbo vietų – 5 balai
Už 200 naujų darbo vietų Vilniuje – 0 balų (už kiekvieną papildomą darbo vietą (iki 300 darbo vietų) suteikiama 0,05 balo), už 300 ir daugiau naujų darbo vietų – 5 balai |
1.2. |
Investuotojo sukurtų naujų darbo vietų skaičius (20–149, o kai investuojama Vilniuje, – 20–199 naujų darbo vietų) |
20 |
Už 20 naujų darbo vietų (išskyrus Vilniuje) – 0 balų (už kiekvieną papildomą darbo vietą (iki 149 darbo vietų) suteikiama 0,155 balo)
Už 20 naujų darbo vietų Vilniuje – 0 balų (už kiekvieną papildomą darbo vietą (iki 199 darbo vietų) suteikiama 0,112 balo |
- |
- |
1.3. |
Aukštos profesinės kvalifikacijos darbuotojų procentas nuo visų naujų darbo vietų skaičiaus |
20 |
Už kiekvieną dalies procentą (iki 30 procentų) – 0,689 balo, už 30 procentų ir daugiau – 20 balų |
15 |
Už kiekvieną dalies procentą (nuo 10 procentų) – 0,517 balo, už 40 procentų ir daugiau – 15 balų |
1.4.
|
Naujų darbo vietų darbo užmokesčio vidurkis (toliau – NDU vidurkis) viršija Valstybės duomenų agentūros paskutinį ketvirtį skelbto savivaldybės, kurioje įgyvendinamas investicijų projektas, darbo užmokesčio vidurkį (toliau – savivaldybės DU vidurkis) |
30 |
Už kiekvieną dalies procentą (iki 50 procentų) – 0,612 balo, už 50 procentų ir daugiau – 30 balų
Jei NDU vidurkis yra mažesnis nei savivaldybės DU vidurkis, skiriama 0 balų (kai NDU vidurkis yra iki 10 procentų (imtinai) mažesnis nei savivaldybės DU vidurkis) arba skiriamas neigiamas balas – už kiekvieną procentą (viršijantį 10 procentų), kuriuo vidutinis NDU mažesnis už savivaldybės DU vidurkį (iki 50 procentų), skiriama −0,75, bet ne daugiau kaip −30 balų |
20 |
Už kiekvieną dalies procentą (nuo 30 procentų) – 0,289 balo, už 100 procentų ir daugiau – 20 balų
|
1.5. |
Bendra eksporto dalis (proc.) |
5 |
Už kiekvieną dalies procentą (nuo 50 procentų) – 0,1 balo, už 100 procentų – 5 balai |
10 |
Už kiekvieną dalies procentą (nuo 70 procentų) – 0,344 balo, už 100 procentų – 10 balų |
1.6. |
Stambaus projekto įgyvendinimo vieta: |
5 |
|
20 |
|
1.5.1. |
Vilnius |
0 |
10 |
||
1.5.2. |
Kiti miestai ir rajonai |
5 |
20 |
||
2. |
Kokybinis vertinimas
|
||||
|
Apdirbamosios gamybos ir duomenų apdorojimo, interneto serverių paslaugų ir susijusios veiklos projektų kriterijus
|
Balas |
|||
|
Stambaus projekto įtaka ilgalaikei Lietuvos Respublikos ūkio plėtrai, konkurencingumui ir visuomenės gerovės didinimui (vertinama: 1. pareiškėjo ar jo įmonių grupės pripažinimas – atsižvelgiama į tarptautinius reitingus, į kuriuos pareiškėjas ar jo įmonių grupė patenka, ir į tai, ar pareiškėjas arba jo įmonių grupė yra įtraukta į vertybinių popierių biržų sąrašus; 2. projekto pažangumas – atsižvelgiama į tai, kokios mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (MTEP) veiklos bus vykdomos investiciniame projekte ir kokiu mastu, kokiose pažangiose funkcinėse ir (arba) kompetencijų srityse bus kuriamos naujos darbo vietos, kokios neigiamą poveikį aplinkai mažinančios priemonės bus diegiamos investiciniame projekte) |
0–30 |
_____________________
Priedo pakeitimai:
Nr. 754, 2024-09-04, paskelbta TAR 2024-09-06, i. k. 2024-15799
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 313
STAMBIŲ PROJEKTŲ INVESTICIJŲ SUTARČIŲ RENGIMO, DERINIMO, SUDARYMO, VYKDYMO IR VYKDYMO PRIEŽIŪROS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Stambių projektų investicijų sutarčių rengimo, derinimo, sudarymo, vykdymo ir vykdymo priežiūros tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato stambių projektų investicijų sutarčių rengimo, derinimo, sudarymo, vykdymo ir vykdymo priežiūros tvarką.
II SKYRIUS
SUTARTIES RENGIMAS, DERINIMAS IR SUDARYMAS
3. Stambaus projekto investicijų sutartis (toliau – Sutartis) pradedama derinti, kai Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija (toliau – koordinatorius) Paraiškų dėl stambių projektų investicijų sutarčių sudarymo teikimo ir planuojamų investicijų projektų vertinimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka įvertina paraišką dėl stambaus projekto investicijų sutarties sudarymo (toliau – Paraiška) ir joje nurodytą stambų projektą ir priima sprendimą pradėti derinti Sutarties nuostatas.
4. Sutartis turi būti pasirašyta ne vėliau kaip per 90 kalendorinių dienų po sprendimo dėl paraiškos tenkinimo priėmimo. Šis terminas koordinatoriaus sprendimu gali būti pratęstas gavus investuotojo rašytinį motyvuotą prašymą, bet ne ilgiau kaip 20 darbo dienų. Koordinatorius sprendimą dėl termino pratęsimo arba nepratęsimo priima per 3 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos ir apie savo sprendimą, kuriame nurodo tokio sprendimo motyvus, raštu informuoja investuotoją per 1 darbo dieną nuo sprendimo priėmimo dienos.
5. Sutartį, įskaitant investuotojo planuojamas taikyti specialias investavimo ir verslo sąlygas, nustatytas Investicijų įstatymo 155 straipsnio 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 dalyse, šalys derina elektroniniu paštu. Sutarties sąlygas elektroniniu paštu koordinatorius pateikia derinti ir VšĮ „Investuok Lietuvoje“, kuri pagal kompetenciją teikia Sutarties šalims ekspertinį Sutarties sąlygų vertinimą ar siūlymus. Šis vertinimas ir siūlymai Sutarties šalims yra rekomendacinio pobūdžio. Sutarčiai derinti investuotojo ar koordinatoriaus prašymu gali būti organizuojami ir šalių susitikimai.
6. Sutartyje nurodomos pagrindinės sąlygos, nustatytos Investicijų įstatymo 154 straipsnio 4 dalyje.
7. Suderinęs Sutarties sąlygas, koordinatorius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas parengia galutinį Sutarties projektą ir elektroniniu paštu išsiunčia investuotojui pasirašyti. Sutartį investuotojas privalo pasirašyti ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo jos gavimo dienos. Sutartis gali būti pasirašoma ir elektroniniu būdu naudojant kvalifikuotą elektroninį parašą. Gavus investuotojo rašytinį motyvuotą prašymą, nepasibaigęs Sutarties pasirašymo terminas koordinatoriaus sprendimu gali būti pratęsiamas, bet ne ilgiau kaip 20 darbo dienų. Koordinatorius sprendimą dėl termino pratęsimo arba nepratęsimo priima per 3 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos ir apie savo sprendimą, kuriame nurodo tokio sprendimo motyvus, raštu informuoja investuotoją per 1 darbo dieną nuo sprendimo priėmimo dienos. Taikant šiame Aprašo punkte nurodytus terminus negali būti pažeidžiamas Aprašo 4 punkte nustatytas Sutarties pasirašymo terminas.
8. Jeigu investuotojas pateikia atsisakymą sudaryti Sutartį arba per Aprašo 4 punkte arba 7 punkte nurodytą terminą nepasirašo Sutarties, laikoma, kad jis atsisakė sudaryti Sutartį.
9. Sutarties projekto derinimas nutraukiamas ir Sutartis nesudaroma, jeigu:
9.1. ji neatitinka viešosios tvarkos, nacionalinio saugumo, visuomenės saugumo ir (arba) sveikatos interesų ir investuotojas šių trūkumų nepašalina ar dėl objektyvių priežasčių negali pašalinti per 20 darbo dienų nuo investuotojo informavimo apie nustatytus trūkumus;
9.2. paaiškėja, kad Paraiškoje ir (arba) kartu su Paraiška pateiktuose dokumentuose ar kituose su Paraiškos vertinimu susijusiuose dokumentuose pateikta melaginga ir (arba) klaidinga informacija, kuri lėmė priimtą teigiamą sprendimą dėl Paraiškos vertinimo;
9.3. po Paraiškos vertinimo iš esmės pasikeitė aplinkybės ir stambus projektas ir (arba) investuotojas neatitinka Investicijų įstatyme nustatytų reikalavimų;
11. Nuo Paraiškos pateikimo koordinatoriui momento stambiam projektui įgyvendinti atliktos privačios kapitalo investicijos ir sukurtos naujos darbo vietos, pasirašius Sutartį, yra įtraukiamos į investuotojo įsipareigojimų įvykdymą, kaip nurodyta Investicijų įstatymo 154 straipsnio 4 dalies 2–3 punktuose.
12. Tuo atveju, jeigu Paraišką koordinatoriui teikė investuotojo dalyvis (-iai), jis (jie) privalo pasirašyti Sutartį ir prisiimti solidarias prievoles pagal Sutartį. Tuo atveju, jeigu Sutarties vykdymo metu keičiasi investuotojo dalyvis arba dalyviai, jis (jie) privalo Sutartyje nustatyta tvarka apie tai iš anksto informuoti koordinatorių ir, gavus rašytinį koordinatoriaus sutikimą, perleisti naujajam dalyviui arba dalyviams visus savo įsipareigojimus pagal Sutartį, įskaitant šiame Aprašo punkte nustatytą solidariosios atsakomybės prievolę. Sutartyje koordinatorius turi teisę reikalauti ir kitų Sutarties įvykdymo užtikrinimo priemonių.
13. Už Sutarties neįvykdymą ar netinkamą vykdymą investuotojas atsako Sutartyje ir Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse nustatyta tvarka. Jeigu Sutartį pasirašo keli investuotojai, jų prievolės pagal Sutartį laikomos solidariomis.
14. Sutartyje turi būti numatyta, kad paaiškėjus, jog Paraiškoje ir (arba) kartu su Paraiška pateiktuose dokumentuose ar kituose su Paraiškos vertinimu susijusiuose dokumentuose ir (arba) su stambaus projekto investicijų sutarties projekto derinimu susijusiuose dokumentuose pateikta melaginga ir (arba) klaidinga informacija, kuri lėmė Sutarties sudarymą ir (arba) bet kokios iš joje numatytų specialių investavimo ir (arba) verslo sąlygų taikymą, ir (arba) valstybės pagalbos suteikimą, koordinatorius turi inicijuoti Sutarties nutraukimą ir (arba) taikyti kitą Sutartyje numatytą atsakomybę.
15. Kai investuotojas dėl savo kaltės pažeidžia Investicijų įstatymo 154 straipsnio 3 dalies 1 punkte nustatytus įsipareigojimus ir (arba) pažeidžia Lietuvos Respublikos ir (arba) Europos Sąjungos teisės aktus dėl valstybės pagalbos teikimo, ir (arba) pažeidžia kitas Sutarties nuostatas ir šių pažeidimų neištaiso per 30 kalendorinių dienų nuo koordinatoriaus įspėjimo gavimo dienos, tai laikoma esminiu Sutarties pažeidimu ir koordinatorius, atsižvelgdamas į padaryto pažeidimo priežastis, mastą ir investuotojo kaltę, turi teisę vienašališkai nutraukti Sutartį joje nustatyta tvarka ir sąlygomis.
III SKYRIUS
SUTARTIES VYKDYMAS IR SUTARTIES VYKDYMO PRIEŽIŪRA
16. Sutarties vykdymo metu koordinatorius savo iniciatyva ar investuotojo prašymu:
16.1. kreipiasi į viešojo administravimo subjektus, valstybės registrų ir duomenų bazių valdytojus su pašymu pateikti stambiems projektams įgyvendinti reikalingus dokumentus ir informaciją;
17. Koordinatorius investuotojo raštu pateiktą prašymą dėl Aprašo 16 punkte numatytų veiksmų atlikimo ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jo gavimo dienos išnagrinėja ir priima sprendimą jį (jo dalį) tenkinti arba atsisakyti tenkinti ir nurodo tokio sprendimo priežastis. Apie prašymo (jo dalies) tenkinimą arba sprendimą atsisakyti jį tenkinti investuotojas informuojamas prašyme nurodytu elektroninio pašto adresu per 1 darbo dieną nuo sprendimo priėmimo dienos.
18. Esant neaiškumų ar netikslumų dėl investuotojo pateikto Aprašo 16 punkte nurodyto prašymo, koordinatorius gali kreiptis į investuotoją dėl prašymo patikslinimo ir (arba) papildymo. Tokiu atveju Aprašo 17 punkte nurodytas terminas skaičiuojamas nuo investuotojo patikslinto prašymo gavimo dienos.
19. Koordinatorius atlieka Sutarties vykdymo priežiūrą: tikrina investuotojo pateiktą Aprašo 21 punkte nurodytą ataskaitą bei atlieka kitus šiame Aprašo skyriuje nurodytus veiksmus. Sutarties vykdymo priežiūra atliekama visą Sutarties galiojimo terminą. Aprašo 21 punkte nurodytos ataskaitos vertinimas atliekamas ne rečiau kaip 1 (vieną) kartą per metus.
20. Investuotojas koordinatoriui raštu pateikia preliminarų administracinių paslaugų (išskyrus administracinės procedūros atlikimą) ir individualių administracinių aktų, numatytų Investicijų įstatymo 155 straipsnio 3 dalyje, dėl kurių kreipiantis investuotojui bus reikalinga koordinatoriaus pagalba, sąrašą. Šis sąrašas ar vėlesni jo papildymai pateikiami koordinatoriui ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki investuotojui reikalingų administracinių paslaugų suteikimo ar administracinių sprendimų priėmimo.
21. Investuotojas privalo kasmet Sutartyje numatyta tvarka ne vėliau kaip iki kovo 1 dienos koordinatoriui pateikti ataskaitą apie Sutartyje numatytų investuotojo įsipareigojimų vykdymą ir Sutartyje nurodytų stambaus projekto rodiklių įgyvendinimą už praėjusius biudžetinius metus.
Punkto pakeitimai:
Nr. 754, 2024-09-04, paskelbta TAR 2024-09-06, i. k. 2024-15799
22. Koordinatorius turi teisę bet kuriuo metu pagal poreikį pareikalauti iš investuotojo bet kokių su Sutartyje numatytų stambaus projekto įsipareigojimų vykdymu susijusių dokumentų ir (arba) informacijos, išskyrus tuos atvejus, kai tokius dokumentus ir (arba) informaciją koordinatorius gali gauti pats. Stambaus projekto investuotojas, gavęs koordinatoriaus prašymą, privalo ne vėliau kaip per 3 darbo dienas pateikti koordinatoriui jo nurodytus dokumentus ir (arba) informaciją apie Sutartyje numatytų stambaus projekto įsipareigojimų vykdymą.
23. Koordinatorius, gavęs Aprašo 21 punkte nurodytą ataskaitą, per 2 darbo dienas nuo jos gavimo dienos raštu pateikia ataskaitą VšĮ „Investuok Lietuvoje“, kuri ją įvertina ir per 20 darbo dienų nuo informacijos gavimo iš koordinatoriaus dienos raštu pateikia koordinatoriui stebėsenos ataskaitą dėl stambaus projekto rodiklių ir kitų sutartinių investuotojo įsipareigojimų įvykdymo. Jeigu VšĮ „Investuok Lietuvoje“ kreipiasi į investuotoją dėl dokumentuose pateiktos informacijos paaiškinimo, patikslinimo ir (arba) papildomų dokumentų pateikimo, šis terminas gali būti pratęstas, bet ne daugiau kaip 5 darbo dienomis nuo papildomos informacijos ir (arba) dokumentų gavimo dienos.
24. Jeigu investuotojas Sutartyje nustatyta tvarka ir terminais nepateikia pagal Aprašo 22 ir (arba) 23 punktus prašomų dokumentų ir (arba) informacijos, jam taikoma Sutartyje numatyta atsakomybė.
25. Jeigu atliekant Sutarties vykdymo priežiūrą kyla pagrįstas įtarimas, kad investuotojas nevykdo ar netinkamai vykdo Sutartį, koordinatorius turi teisę sustabdyti specialių investavimo ir (arba) verslo sąlygų, taip pat valstybės pagalbos pagal Sutartį teikimą stambiam projektui, kol nėra nustatyta, kad investuotojas tinkamai vykdo Sutartį, ir apie tai raštu informuoja investuotoją.
26. Neteko galios nuo 2024-09-07
Punkto naikinimas:
Nr. 754, 2024-09-04, paskelbta TAR 2024-09-06, i. k. 2024-15799
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 313
STAMBIŲ PROJEKTŲ ĮTRAUKIMO Į STAMBIŲ PROJEKTŲ SĄRAŠĄ IR IŠBRAUKIMO IŠ ŠIO SĄRAŠO TVARKOS APRAŠAS
1. Stambių projektų įtraukimo į stambių projektų sąrašą ir išbraukimo iš šio sąrašo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja stambių projektų įtraukimo į stambių projektų sąrašą (toliau – Sąrašas), šių projektų išbraukimo iš Sąrašo tvarką ir nustato už Sąrašo tvarkymą atsakingus asmenis.
2. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos investicijų įstatyme.
3. Sąrašą sudaro ir tvarko Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija (toliau – koordinatorius). Sąrašas skelbiamas ir nuolat atnaujinamas koordinatoriaus interneto svetainėje https://eimin.lrv.lt/.
4. Koordinatorius užtikrina, kad viešinant Sąrašą nebūtų atskleista informacija, kuri negali būti viešinama, siekiant užtikrinti asmens duomenų apsaugos reikalavimus arba investuotojo komercinę paslaptį sudarančios informacijos ir (arba) kitos konfidencialios informacijos apsaugą.
5. Sudarius stambaus projekto investicijų sutartį, koordinatorius nedelsdamas, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną po sutarties įsigaliojimo dienos, įtraukia stambų projektą į Sąrašą.
6. Koordinatorius užtikrina, kad stambus projektas iš Sąrašo būtų išbrauktas nedelsiant, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną po aplinkybių, nurodytų Investicijų įstatymo 155 straipsnio 2 dalyje, atsiradimo.
7. Sąraše nurodomi šie duomenys apie stambų projektą:
7.5. stambiam projektui taikomos specialios investavimo ir verslo sąlygos (toliau – Specialios sąlygos);
8. Informaciją apie Specialių sąlygų taikymo sustabdymą koordinatorius paskelbia koordinatoriaus interneto svetainėje https://eimin.lrv.lt/ ne vėliau kaip kitą darbo dieną po sprendimo sustabdyti Specialių sąlygų taikymą stambiam projektui priėmimo. Ši informacija išbraukiama iš Sąraše skelbiamų duomenų, kai Specialių sąlygų taikymas stambiam projektui yra atnaujinamas.
9. Stambūs projektai išbraukiami iš Sąrašo ir netenka valstybei svarbaus projekto statuso Investicijų įstatymo 155 straipsnio 2 dalyje nurodytais atvejais.
10. Priėmus sprendimą išbraukti stambų projektą iš Sąrašo dėl priimto sprendimo Sutartį nutraukti anksčiau, negu pasibaigia stambaus projekto įgyvendinimo terminas arba stambaus projekto tęstinumo laikotarpis, koordinatorius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos apie projekto išbraukimą iš Sąrašo raštu informuoja viešojo administravimo subjektus, kurie pagal investuotojo koordinatoriui raštu pateiktą preliminarų sąrašą teikia investuotojui administracines paslaugas (išskyrus administracinės procedūros atlikimą) ir priima individualius administracinius aktus, nurodytus Investicijų įstatymo 155 straipsnio 3 dalyje.
11. Investuotojo prašymu koordinatorius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos išduoda stambaus projekto įtraukimą į Sąrašą patvirtinantį dokumentą. Šiame dokumente arba jo prieduose pateikiama ir informacija, patvirtinanti Investicijų įstatymo 155 straipsnio 6 dalyje nurodytų subjektų dalyvavimą įgyvendinant stambų projektą.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 313
REGIONINĖS VALSTYBĖS PAGALBOS INVESTUOTOJAMS, ĮGYVENDINANTIEMS STAMBIUS PROJEKTUS, TEIKIMO IR PRIEŽIŪROS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Regioninės valstybės pagalbos investuotojams, įgyvendinantiems stambius projektus, teikimo ir priežiūros tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato valstybės pagalbos, numatytos Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo 58 straipsnio 162 ir 163 dalyse, teikimo investuotojams, įgyvendinantiems stambius projektus (toliau – pagalba), ir suteiktos pagalbos priežiūros tvarką.
2. Pagalba teikiama ir suteiktos pagalbos priežiūra vykdoma vadovaujantis 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. liepos 2 d. Komisijos reglamentu (ES) 2020/972, 14 straipsnio nuostatomis dėl regioninės investicinės pagalbos, 2013 m. liepos 23 d. Europos Komisijos komunikatu Nr. 2013/C 209/01 „2014−2020 m. regioninės valstybės pagalbos gairės“ su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. liepos 2 d. Komisijos komunikatu Nr. 2020/C 224/02 (toliau – Gairės), Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo 154 straipsnio 8 dalies, 155 straipsnio 1 dalies, Pelno mokesčio įstatymo 58 straipsnio 162 ir 163 dalių, Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 30 straipsnio nuostatomis.
3. Pagalbos tikslas – remti investicijas į stambius projektus, kurių įgyvendinimas sukuria daug ilgalaikių darbo vietų, kaip nurodyta Pelno mokesčio įstatymo 58 straipsnio 162 ir 163 dalyse, ir (arba) užtikrina didelės pridėtinės vertės prekių ar paslaugų sukūrimą Lietuvos Respublikos teritorijoje.
4. Skiriant valstybės pagalbą pagal kelias pagalbos schemas, didžiausią leistiną valstybės pagalbos intensyvumą vienam investicijų projektui turi iš anksto apskaičiuoti pirmoji valstybės pagalbą teikianti institucija.
5. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Gairėse, Reglamente Nr. 651/2014, Pelno mokesčio įstatyme ir Investicijų įstatyme.
6. Pagalba teikiama stambų projektą įgyvendinantiems investuotojams pagal stambaus projekto investicijų sutartį (toliau – Sutartis), sudarytą su Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota institucija (toliau – koordinatorius) Investicijų įstatymo 154 straipsnyje nustatyta tvarka (toliau – Pagalbos gavėjai). Teikiama Pagalba turi turėti skatinamąjį poveikį, kaip tai nustatyta Reglamento Nr. 651/2014 6 straipsnyje ir (arba) Gairių 3.5 dalyje.
7. Pagalba neteikiama Reglamento Nr. 651/2014 1 straipsnio 4 dalyje nurodytoms įmonėms, kurioms išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti pagal ankstesnį Europos Komisijos sprendimą, kuriame tos pačios valstybės narės suteikta pagalba skelbiama neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka, taip pat sunkumų patiriančioms įmonėms, kaip jos apibrėžtos Reglamento Nr. 651/2014 2 straipsnio 18 punkte, ir kitais Reglamento Nr. 651/2014 1 straipsnio 2–4 dalyse, 13 straipsnyje nustatytais atvejais ir Gairių 1.1 dalyje numatytais atvejais.
8. Pagal Aprašą teikiamos pagalbos forma – Pagalbos gavėjo, atitinkančio Pelno mokesčio įstatymo 58 straipsnio 162 ir 163 dalių nuostatas, atleidimas nuo pelno mokesčio mokėjimo.
9. Pagalbos gavėjas, įgyvendinantis stambų projektą pagal galiojančią Sutartį, nemoka pelno mokesčio ne ilgiau kaip 20 metų nuo Sutarties įsigaliojimo dienos, jeigu tenkina Pelno mokesčio įstatymo 58 straipsnio 162 arba 163 dalyje nustatytas sąlygas. Auditoriaus išvadoje nurodomas Pagalbos gavėjo pasiektas privačių kapitalo investicijų dydis.
10. Didžiausias pagalbos gavėjui leistinos valstybės pagalbos, teikiamos pagal Pelno mokesčio įstatymo 58 straipsnio 162 dalį, dydis ir (arba) intensyvumo lygis nustatomas pagal Sutartyje investuotojo įsipareigotą investuoti privačių kapitalo investicijų sumą. Pasiekus didžiausią pagalbos gavėjui leistiną valstybės pagalbos dydį, valstybės pagalba neteikiama.
11. Didžiausias pagalbos gavėjui leistinos valstybės pagalbos, teikiamos pagal Pelno mokesčio įstatymo 58 straipsnio 163 dalį, dydis ir (arba) intensyvumo lygis suderinamas su Europos Komisija pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 108 straipsnio 3 dalies nuostatas. Pasiekus didžiausią pagalbos gavėjui leistiną valstybės pagalbos dydį, valstybės pagalba neteikiama.
12. Pelno mokesčio lengvata netaikoma ir jos taikymas atnaujinamas Pelno mokesčio įstatymo 58 straipsnio 162 ir 163 dalyse numatytais atvejais.
13. Mokestiniai laikotarpiai, kuriais Pagalbos gavėjas neturi teisės taikyti Pelno mokesčio įstatymo 58 straipsnio 162 ir 163 dalyse numatytos lengvatos, įskaičiuojami į Pelno mokesčio įstatymo 58 straipsnio 162 ir 163 dalyse nustatytus 20 metų pelno mokesčio lengvatos taikymo mokestinius laikotarpius.
II SKYRIUS
PAGALBOS TEIKIMO SĄLYGOS
14. Teikiant pagalbą vadovaujamasi Reglamento Nr. 651/2014 5 straipsnyje ir Gairių 3.8 dalyje nustatytais valstybės pagalbos skaidrumui keliamais reikalavimais.
15. Pagalbos gavėjams, atitinkantiems Pelno mokesčio įstatymo 58 straipsnio 162 dalies nuostatas, Pelno mokesčio įstatymo 58 straipsnio 162 dalyje nustatyta lengvata taikoma tiek, kiek ji suderinama su Reglamento Nr. 651/2014 nuostatomis.
16. Pagalbos gavėjams, atitinkantiems Pelno mokesčio įstatymo 58 straipsnio 163 dalies nuostatas, pagalba suteikiama tiek, kiek ji suderinama su Gairių nuostatomis. Pelno mokesčio įstatymo 58 straipsnio 163 dalyje nustatyta lengvata taikoma Pagalbos gavėjui, įgyvendinančiam stambų projektą pagal galiojančią Sutartį, gavus atskirą Europos Komisijos pritarimą dėl lengvatos skyrimo kiekvienu konkrečiu atveju pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 108 straipsnio 3 dalies nuostatas.
17. Tinkamoms finansuoti išlaidoms taikomi Reglamento Nr. 651/2014 14 straipsnio reikalavimai. Tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos investicinės išlaidos į materialųjį ir nematerialųjį turtą.
18. Pagalbos gavėjai kiekvienais metais (atitinkamai pradėdami nuo Pelno mokesčio įstatymo 58 straipsnio 162 ir 163 dalyse nurodytų sąlygų tenkinimo momento) iki gegužės 31 dienos koordinatoriui pateikia:
18.1. praėjusių finansinių metų patvirtintas finansines ataskaitas ir metinį pranešimą, išskyrus tuos atvejus, kai tokią informaciją koordinatorius gali gauti iš valstybės informacinių sistemų ir registrų;
18.2. auditoriaus išvadą, kurioje nurodomas Pagalbos gavėjo pasiektas privačių kapitalo investicijų dydis;
18.3. informaciją apie vidutinį darbuotojų skaičių, kuris apskaičiuojamas pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro tvirtinamą tvarką;
18.4. bendrą stambiam projektui suteiktos valstybės pagalbos sumą, atskirai išskiriant pagalbos sumą, suteiktą pagal Aprašą;
19. Pagalbos gavėjai, vadovaudamiesi Aprašo, atitinkamų valstybės pagalbos schemų, Gairių ir Reglamento Nr. 651/2014 nuostatomis, užtikrina, kad jiems teikiama valstybės pagalba pagal atitinkamas valstybės pagalbos schemas, taip pat kita parama, skiriama Pagalbos gavėjui, bus gaunama neviršijant leistino valstybės pagalbos dydžio, intensyvumo bei kitų valstybės pagalbos teikimo sąlygų, nustatytų atitinkamose valstybės pagalbos schemose, ir gaudami naują pagalbą įvertina:
20. Koordinatorius per 20 darbo dienų nuo pagalbos suteikimo momento pateikia duomenis apie suteiktą pagalbą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrui pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimo Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų“ reikalavimus.
21. Pagalbos gavėjai, pasiekę didžiausią leistiną valstybės pagalbos dydį, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo didžiausio leistino valstybės pagalbos dydžio pasiekimo apie tai raštu praneša koordinatoriui. Valstybės pagalbos sumavimas atliekamas vadovaujantis Reglamento Nr. 651/2014 8 straipsnio ir Gairių 92 straipsnio nuostatomis.
III SKYRIUS
SUTEIKTOS PAGALBOS PRIEŽIŪROS SĄLYGOS
22. Pagalbos kontrolė vykdoma vadovaujantis Reglamento Nr. 651/2014 12 straipsnio ir Gairių 7 dalies nuostatomis. Koordinatorius renka, analizuoja ir kaupia informaciją apie Pagalbos gavėjams suteiktą bet kokios rūšies valstybės pagalbą, siekdamas užtikrinti suteiktos pagalbos ex post kontrolę pagal Pagalbos gavėjams suteiktos valstybės pagalbos dydį, leistiną valstybės pagalbos intensyvumą ir kitas valstybės pagalbos teikimo sąlygas, nurodytas Reglamente Nr. 651/2014 ir Gairėse. Priežiūros metu sukauptus duomenis koordinatorius saugo 20 metų nuo pagalbos suteikimo dienos.
23. Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Valstybinė mokesčių inspekcija) pagal koordinatoriaus rašytinį prašymą teikia informaciją, reikalingą suteiktos pagalbos ex post kontrolei, apie Pagalbos gavėjo:
24. Atlikdamas suteiktos pagalbos ex post kontrolę, koordinatorius, išanalizavęs informaciją apie Pagalbos gavėjams suteiktą valstybės pagalbą bei kitą gautą informaciją apie Pagalbos gavėją ir nustatęs mokesčių įstatymų pažeidimo požymių turinčias veikas, per 10 darbo dienų raštu informuoja Valstybinę mokesčių inspekciją.
25. Valstybinė mokesčių inspekcija, atlikusi Mokesčių administravimo įstatymo 115 straipsnyje nustatytus Pagalbos gavėjo mokesčių apskaičiavimo, deklaravimo ir sumokėjimo teisingumo patikrinimo kontrolės veiksmus ir nustačiusi, kad pagalba Pagalbos gavėjams suteikta, tikėtina, pažeidžiant Pelno mokesčio įstatymo 58 straipsnio 162 ir 163 dalių nuostatas, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo sprendimo dėl patikrinimo akto tvirtinimo priėmimo apie tai informuoja koordinatorių.
26. Atlikdamas suteiktos pagalbos ex post kontrolę, koordinatorius, išanalizavęs informaciją apie Pagalbos gavėjams suteiktą valstybės pagalbą ir nustatęs, kad pasiektas maksimalus pagalbos gavėjui leistinas valstybės pagalbos dydis ir (arba) intensyvumas bei kiti valstybės pagalbos teikimo sąlygose nustatyti apribojimai, apie tai per 10 darbo dienų raštu praneša Pagalbos gavėjui ir Valstybinei mokesčių inspekcijai.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 313
KONSULTACINIO KOMITETO TARPINSTITUCINIO POBŪDŽIO KLAUSIMAMS, SUSIJUSIEMS SU STAMBIŲ PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMU IR STAMBIŲ PROJEKTŲ INVESTICIJŲ SUTARČIŲ VYKDYMU, SPRĘSTI SUDARYMO IR JO DARBO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Konsultacinio komiteto tarpinstitucinio pobūdžio klausimams, susijusiems su stambių projektų įgyvendinimu ir stambių projektų investicijų sutarčių vykdymu, spręsti sudarymo ir jo darbo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja konsultacinio komiteto tarpinstitucinio pobūdžio klausimams, susijusiems su stambaus projekto įgyvendinimu ir stambaus projekto investicijų sutarčių vykdymu, spręsti (toliau – Komitetas) sudarymo tvarką, veiklą, nustato Komiteto ir jo narių pagrindines teises bei veiklos organizavimo reikalavimus.
2. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos investicijų įstatyme ir Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme.
II SKYRIUS
Komiteto SUDARYMO TVARKA
4. Komitetą sudaro 10 narių. Komiteto sudėtį, jo pirmininką ir pakaitinius narius įsakymu tvirtina Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministras. Komitetą sudaro po vieną atstovą iš Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos, Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijos, Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos (politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai) ir viešosios įstaigos „Investuok Lietuvoje“. Komiteto narį, laikinai negalintį eiti pareigų (dėl ligos, atostogų, komandiruočių ar kitų svarbių priežasčių), pavaduoja pakaitinis Komiteto narys, deleguojamas kartu su Komiteto nariu. Pakaitiniams Komiteto nariams netaikomas reikalavimas eiti politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojo pareigas. Komiteto pirmininkas pakaitinio nario neturi.
5. Koordinatorius raštu kreipiasi į institucijas, deleguojančias į Komitetą narius, ir šios institucijos per 5 darbo dienas nuo kreipimosi į jas dienos koordinatorių raštu informuoja apie į Komitetą deleguojamą narį, pakaitinį narį, nurodo jų elektroninio pašto adresą (-us) ir telefono numerį (-ius) – kontaktus, kuriais pageidauja gauti siunčiamus Komiteto veiklos dokumentus ir kitą su Komiteto veikla susijusią informaciją. Institucija, deleguojanti Komiteto narį ir pakaitinį narį, raštu informuoja koordinatorių apie pasikeitusius Komiteto narius ir pakaitinius narius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas.
6. Komiteto pirmininko pavaduotojas yra išrenkamas Komiteto narių balsavimu pirmojo Komiteto posėdžio metu.
III SKYRIUS
Komiteto IR JO NARIŲ TEISĖS
8. Komitetas, įgyvendindamas savo veiklos tikslą ir atlikdamas jam pavestas funkcijas, turi šias teises:
8.1. gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų juridinių ir fizinių asmenų informaciją, dokumentus ir duomenis, reikalingus Komiteto funkcijoms atlikti;
8.2. kviesti viešojo administravimo subjektus, teikiančius administracines paslaugas, susijusias su stambiais projektais, ar priimančius individualius administracinius aktus, susijusius su stambiais projektais, dalyvauti Komiteto posėdyje, prašyti pateikti Komiteto funkcijoms tinkamai atlikti reikalingą informaciją, dokumentus, duomenis ar paaiškinimus;
8.3. prašyti kitų valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų, kitų organizacijų, investuotojų atstovus pateikti paaiškinimų dėl sprendžiamų klausimų ir (arba) kviesti juos dalyvauti Komiteto posėdžiuose;
IV SKYRIUS
KOMITETO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS
10. Komitetui vadovauja ir jo darbą organizuoja Komiteto pirmininkas, o jeigu jo nėra, – pirmininko pavaduotojas.
11. Komiteto pirmininkas:
11.2. šaukia Komiteto posėdžius, nustato jų vietą ir laiką, jiems pirmininkauja. Apie šaukiamą posėdį informuoja koordinatorių elektroniniu laišku ne vėliau kaip likus 3 darbo dienoms iki posėdžio dienos;
11.3. gavęs Aprašo 9.2 papunktyje nurodytą Komiteto nario prašymą, šaukia neeilinį Komiteto posėdį, apie šaukiamą posėdį informuoja koordinatorių elektroniniu laišku ne vėliau kaip likus 3 darbo dienoms iki posėdžio dienos;
12. Koordinatorius:
12.1. elektroniniu paštu informuoja Komiteto narius apie posėdžio datą, vietą, laiką, rengia ir teikia Komiteto nariams posėdžių darbotvarkę, kurią Komiteto posėdžio metu tvirtina Komiteto nariai, ir ne vėliau kaip likus 1 darbo dienai iki Komiteto posėdžio elektroniniu paštu perduoda Komiteto nariams visą su Komiteto veikla ar posėdžiais susijusią informaciją ir Komiteto posėdžių medžiagą;
12.2. prireikus kreipiasi į valstybės ir savivaldybių institucijas ir įstaigas, kitus juridinius ir fizinius asmenis dėl informacijos, dokumentų ir duomenų, reikalingų Komiteto funkcijoms atlikti, gavimo;
12.3. prireikus kviečia dalyvauti Komiteto veikloje ekspertus ir kitus asmenis, nurodytus Aprašo 8.2–8.4 papunkčiuose, praneša jiems posėdžio datą, vietą ir laiką;
12.5. organizuoja Komiteto posėdžių protokolavimą ir skiria Komiteto posėdžių sekretorių, kuris protokoluoja Komiteto posėdžius;
12.6. prižiūri, kaip vykdomi Komiteto priimti sprendimai, ir pagal kompetenciją įgyvendina Komiteto priimtus sprendimus;
13. Komiteto darbo forma – posėdžiai. Komiteto posėdžiai yra uždari. Komiteto posėdžiai Komiteto pirmininko sprendimu, apie kurį Komiteto nariams elektroniniu paštu praneša koordinatorius, gali būti organizuojami elektroninėmis ryšio priemonėmis.
14. Prašymą dėl klausimo įrašymo į Komiteto posėdžio darbotvarkę Komiteto narys gali pateikti Komiteto nariams ir koordinatoriui ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki Komiteto posėdžio. Kartu su minėtu prašymu koordinatoriui pateikiama su klausimu susijusi medžiaga. Posėdžio metu Komitetas gali priimti sprendimą į Komiteto darbotvarkę įtraukti ir vėliau kaip prieš 2 darbo dienas Komiteto narių pateiktus klausimus.
15. Koordinatoriui raštu informavus Komitetą, kad viešojo administravimo subjektas neatsižvelgs į koordinatoriaus pasiūlymus, pateiktus pagal Investicijų įstatymo 156 straipsnio 7 dalies nuostatas, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šios informacijos gavimo šaukiamas Komiteto posėdis. Komiteto posėdžiai prireikus gali būti šaukiami ir kitais atvejais.
17. Komiteto sprendimai priimami atviru balsavimu. Komitetas sprendimus priima posėdžiuose dalyvaujančių Komiteto narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas Komiteto pirmininko balsas, o jeigu Komiteto pirmininko nėra, – Komiteto pirmininko pavaduotojo balsas.
18. Jeigu Komiteto nario balsavimas gali sukelti Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatyme nurodytą interesų konfliktą, Komiteto narys privalo tai pranešti Komiteto pirmininkui (Komiteto pirmininko pavaduotojui) bei kitiems Komiteto nariams ir nusišalinti nuo klausimo svarstymo ir balsavimo dėl jo. Jeigu kyla abejonių, kad Komiteto narys gali būti šališkas, ir jis pats nenusišalina nuo Komiteto nario pareigų, jis gali būti nušalintas likusių dalyvaujančių Komiteto narių sprendimu.
19. Jeigu Komiteto pirmininkas nusišalina (arba nušalinamas) nuo tam tikro darbotvarkės klausimo svarstymo ir balsavimo dėl jo, Komiteto posėdžiui arba Komiteto posėdžio daliai, kurioje svarstomas klausimas, nuo kurio svarstymo ir balsavimo nusišalino (buvo nušalintas) Komiteto pirmininkas, ir balsuojama dėl jo, pirmininkauja Komiteto pirmininko pavaduotojas.
20. Komiteto sprendimai išdėstomi Komiteto posėdžio protokole. Komiteto posėdžio protokolą pasirašo Komiteto pirmininkas ir Komiteto posėdžio sekretorius.
21. Vadovaudamasis Komiteto posėdžio protokolu, koordinatorius klausimus, kuriuos Komiteto sprendimu siūloma svarstyti Lietuvos Respublikos Vyriausybės pasitarime, ir su jais susijusią informaciją teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei.
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 754, 2024-09-04, paskelbta TAR 2024-09-06, i. k. 2024-15799
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimo Nr. 313 „Dėl Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo 15-4, 15-5, 15-6 straipsnių ir Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo 58 straipsnio 16-2 ir 16-3 dalių nuostatų įgyvendinimo“ pakeitimo