Suvestinė redakcija nuo 2023-10-31
Įsakymas paskelbtas: TAR 2023-10-06, i. k. 2023-19785
LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
Dėl NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PROJEKTO, SKIRTO LYGIŲ GALIMYBIŲ IR NEDISKRIMINAVIMO SKATINIMO priemonėms įgyvendinti 2024 metais, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO nuostatų patvirtinimo
2023 m. spalio 6 d. Nr. A1-659
Vilnius
Vadovaudamasi Lygių galimybių įgyvendinimo 2024–2026 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. liepos 28 d. įsakymu Nr. A1‑507 „Dėl Lygių galimybių įgyvendinimo 2024–2026 metų veiksmų plano patvirtinimo“, IV skyriaus 1.2 papunkčiu, siekdama įgyvendinti Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 3 punktą:
1. Tvirtinu Nevyriausybinių organizacijų projekto, skirto lygių galimybių ir nediskriminavimo skatinimo priemonėms įgyvendinti 2024 metais, atrankos konkurso organizavimo nuostatus (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro 2023 m. spalio 6 d.
įsakymu Nr. A1-659
NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PROJEKTO, SKIRTO LYGIŲ GALIMYBIŲ ir nediskriminavimo SKATINIMO PRIEMONĖMS ĮGYVENDINTI 2024 METAIS, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Nevyriausybinių organizacijų projekto, skirto lygių galimybių ir nediskriminavimo skatinimo priemonėms įgyvendinti 2024 metais, atrankos konkurso organizavimo nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato nevyriausybinių organizacijų (toliau – NVO) projekto, skirto lygių galimybių ir nediskriminavimo skatinimo priemonėms įgyvendinti, atrankos konkurso (toliau – konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas, finansavimo prioritetus ir finansuotinas projekto veiklas, reikalavimus pareiškėjui, projekto vykdytojui, projekto veiklų įgyvendintojams, pareiškėjo, projekto vykdytojo įsipareigojimus, projekto įgyvendinimo rodiklius ir esminius kriterijus, tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, paraiškų vertinimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo, socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu sudaromos konkurso organizavimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo tvarką, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių (toliau – Sutartis) sudarymo tvarką ir jų turinio reikalavimus, projekto vykdymo ir stebėsenos tvarką.
2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:
2.1. informacinė sistema – Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos valdoma informacinė paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistema, veikianti adresu https://sopas.sppd.lt/8099;
2.2. pareiškėjas – NVO, kuri turi NVO žymą Juridinių asmenų registre ir kuri, vadovaudamasi Nuostatais, teikia konkursui paraišką;
2.3. partneris – viešasis juridinis asmuo, su kuriuo projekto vykdytojas kartu vykdo projektą (yra sudaręs bendradarbiavimo sutartį). Projekto partneriais nelaikomi asmenys, prisidedantys prie projekto įgyvendinimo finansiškai, ir (ar) paslaugų teikėjai, ir (ar) prekių, daiktų tiekėjai (pavyzdžiui, rėmėjai), taip pat pelno siekiantys verslo subjektai;
2.4. projekto vykdytojas – pareiškėjas, kuriam Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kanclerio sprendimu skirta valstybės biudžeto lėšų projektui įgyvendinti ir kuris informacinės sistemos priemonėmis yra pasirašęs Sutartį su Socialinių paslaugų priežiūros departamentu prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.
3. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatyme, Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatyme, Projektų administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – taisyklės).
4. Nuostatai parengti vadovaujantis taisyklėmis. Nuostatuose nereglamentuotos procedūros atliekamos taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais. Jei Nuostatuose nereglamentuotos konkurso atrankos nuostatos, taikomos taisyklėse nustatytos nuostatos.
5. Konkursą organizuoja Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija), vykdanti taisyklėse ir Nuostatuose jai nustatytas funkcijas.
6. Projekto atranką ir administravimą užtikrina Socialinių paslaugų priežiūros departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD), vykdantis taisyklėse ir Nuostatuose jam nustatytas funkcijas.
7. Sprendimą dėl projekto finansavimo ir papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo priima Ministerijos kancleris.
9. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti NVO projektą, skirtą šviečiamosioms, advokacinėms ir analitinėms veikloms vykdyti švietimo, socialinės apsaugos, teisėsaugos, kultūros ir sveikatos apsaugos srityse, siekiant šiose srityse nustatyti su LGBTI+ asmenų (lesbiečių, gėjų, biseksualių, translyčių, interlyčių asmenų ir kitų įvairių seksualinių orientacijų ir (ar) lyties tapatybių asmenų) teisių užtikrinimu susijusias problemas ir mažinti LGBTI+ asmenų diskriminaciją.
II SKYRIUS
PROJEKTO ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS, VYKDYMO TERITORIJA, KONKURSUI NUMATYTA SKIRTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SUMA
12. Konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 50 000 (penkiasdešimt tūstančių) eurų:
12.1. didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 50 000 (penkiasdešimt tūkstančių) eurų;
13. Konkurso lėšomis gali būti finansuojamos tik visos Nuostatų 16 punkte nurodytos veiklos, vykdomos tik Lietuvos Respublikoje.
III skyrius
Finansavimo prioritetai ir finansuotinos veiklos
15. Finansavimo prioritetai teikiami pareiškėjams, kurie:
15.1. į projekto veiklų (dalies veiklų) vykdymą tiesiogiai įtrauks ne mažiau kaip 2 (du) partnerius, kurie tiesiogiai prisidės prie projekto veiklų (dalies veiklų) vykdymo ir su kuriais sudarytos bendradarbiavimo sutartys (bendradarbiavimo sutarties objektas – konkrečios (‑ių) projekto veiklos (-ų) vykdymas);
16. Konkurso būdu finansuotinos projekto veiklos:
16.1. analitinės veiklos, susijusios su LGBTI+ asmenų teisių užtikrinimu: konkrečių problemų, susijusių su LGBTI+ asmenų teisių užtikrinimu, švietimo, socialinės apsaugos, teisėsaugos, kultūros ir sveikatos apsaugos srityse nustatymas ir, jas nustačius, tyrimo (-ų), analizės (‑ių), ataskaitos (-ų), rekomendacijos (-ų) bei analitinės (-ių) apžvalgos (-ų) parengimas ir viešinimas, taip pat vienas LGBTI+ asmenų teisių užtikrinimo problemas šiame papunktyje nurodytose srityse apibendrinantis reprezentatyvus tyrimas arba apklausa;
16.2. šviečiamosios (mokymai, paskaitos, diskusijos) ir informacinių priemonių parengimo veiklos švietimo, socialinės apsaugos, teisėsaugos, kultūros ir sveikatos apsaugos srityse, susijusios su konkrečiomis problemomis, nustatytomis vykdant analitines veiklas šiose srityse;
16.3. advokacinės veiklos LGBTI+ asmenų teisių užtikrinimo srityje (rekomendacijų dėl konkrečių vykdant analitines veiklas nustatytų LGBTI+ asmenų teisių užtikrinimo problemų parengimas ir pateikimas kompetentingai (‑oms) institucijai (-oms) ir (ar) įstaigai (-oms), diskusijų organizavimas bei vykdymas kompetentingose institucijose ir (ar) įstaigose).
17. Projekto veiklų turinys privalo atitikti šias sąlygas:
17.2. vykdant projekto veiklas turi būti mažinama diskriminacija dėl lytinės orientacijos ir lyties tapatybės;
17.3. projekto veiklos organizuojamos taip, kad jos būtų prieinamos visiems asmenims, nesvarbu, kokia jų lytis, lyties tapatybė, rasė, tautybė, pilietybė, kalba, kilmė, socialinė padėtis, tikėjimas, religija ar įsitikinimai, pažiūros, amžius, lytinė orientacija, negalia, etninė priklausomybė;
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS
18. Pareiškėjas paraiškos teikimo metu:
18.1. turi turėti ne mažesnę nei 2 (dvejų) metų lygių galimybių ir (arba) nediskriminavimo skatinimo veiklų vykdymo patirtį;
18.2. teisės aktų nustatyta tvarka yra pateikęs finansinių ataskaitų rinkinį, veiklos ataskaitą ir savo interneto svetainėje (jeigu ją turi) viešai skelbia informaciją apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus;
18.4. nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal viešus Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenis) daugiau nei 10 bazinės socialinės išmokos dydžių;
18.5. prašo skirti valstybės biudžeto lėšų sumą, ne mažesnę negu Nuostatų 12.2 papunktyje nurodyta mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma ir ne didesnę negu Nuostatų 12.1 papunktyje nurodyta didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma;
V SKYRIUS
PAREIŠKĖJŲ, PROJEKTO VYKDYTOJO ĮSIPAREIGOJIMAI, ESMINIAI KRITERIJAI IR PROJEKTO ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI
19. Pareiškėjas, projekto vykdytojas prisiima taisyklių 9 punkte išvardytus privalomus pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus.
20. Vykdydamas projektą, pareiškėjas, projekto vykdytojas įsipareigoja iki 2024 m. gruodžio 31 d. pasiekti:
20.1. esminius kriterijus, kurių nepasiekus gali būti taikomos Nuostatų 49 punkte nustatytos sankcijos:
20.1.1. į projekto veiklų (dalies veiklų) vykdymą įtraukti ne mažiau kaip 2 (du) partnerius, jei pareiškėjas, projekto vykdytojas atitinka Nuostatų 15.1 papunktyje nurodytą prioritetą;
20.1.2. projekto įgyvendinimo laikotarpiu suorganizuoti ne mažiau nei 5 (penkis) mokymus, ne mažiau nei 5 (penkias) paskaitas ir ne mažiau nei 5 (penkias) diskusijas švietimo, socialinės apsaugos, teisėsaugos, kultūros ir sveikatos apsaugos srityse dirbantiems asmenims, taip pat parengti vieną LGBTI+ asmenų teisių užtikrinimo problemas šiose srityse apibendrinantį reprezentatyvų tyrimą arba apklausą, kaip nurodyta Nuostatų 16.1 papunktyje;
20.1.3. į projekto veiklų vykdymą įtraukti ne mažiau kaip 500 (penkis šimtus) dalyvių (skaičiuojami tik vieną kartą projekto veiklose dalyvavę asmenys), jei pareiškėjas, projekto vykdytojas atitinka Nuostatų 15.2 papunktyje nurodytą prioritetą;
20.1.4. projekto įgyvendinimo laikotarpiu suorganizuoti 1 (vieną) projektą apibendrinantį bei išvadas pristatantį viešą renginį ir parengti ne mažiau kaip 5 (penkias) konkrečių LGBTI+ asmenų teisių užtikrinimo problemų tyrimų, atliktų švietimo, socialinės apsaugos, teisėsaugos, kultūros ir sveikatos apsaugos srityse, analitines apžvalgas bei tyrimų ataskaitas su rekomendacijomis;
20.2. šiuos kiekybinius projekto įgyvendinimo rodiklius:
20.2.1. projekto įgyvendinimo laikotarpiu, įvykdžius analitinę veiklą, vykdant advokacinę veiklą, nurodytą Nuostatų 16.3 papunktyje, kompetentingai (-oms) institucijai (‑oms) ir (ar) įstaigai (‑oms) pateikti ne mažiau nei 5 (penkis) pasiūlymus (rekomendacijas) ir kontaktiniu būdu surengti ne mažiau nei 5 (penkias) diskusijas šiems pasiūlymams (rekomendacijoms) pristatyti kompetentingoje (-ose) institucijoje (‑ose) ir (ar) įstaigoje (-ose) (atitinkamose ministerijose);
Papunkčio pakeitimai:
Nr. A1-708, 2023-10-30, paskelbta TAR 2023-10-30, i. k. 2023-21146
20.3. šiuos kokybinius projekto įgyvendinimo rodiklius:
20.3.1. užtikrinti, kad, vykdant projekto veiklas, tiek visuomenė, tiek konkrečiose srityse (švietimo, socialinės apsaugos, teisėsaugos, kultūros bei sveikatos apsaugos) dirbantys asmenys būtų informuojami apie šiose srityse egzistuojančias LGBTI+ asmenų teisių užtikrinimo problemas ir kad būtų viešinama analitinė (t. y. grįsta faktais ir duomenimis) informacija apie minėtas problemas (analizės, ataskaitos, rekomendacijos bei analitinės apžvalgos ir kt.);
20.3.3. projekto įgyvendinimo laikotarpiu vykdant visas projekto veiklas skatinti nediskriminavimą, pagarbą bei toleranciją LGBTI+ asmenims, mažinti patyčių apraiškas, atpažinti ir įvardyti stereotipų bei išankstinių nuostatų žalą tarpusavio bendravimui ir spręsti kitas nustatytas LGBTI+ asmenų teisių užtikrinimo problemas švietimo, socialinės apsaugos, teisėsaugos, kultūros bei sveikatos apsaugos srityse.
VI SKYRIUS
TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
21. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2024 m. sausio 1 d. iki 2024 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais (sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.). Projekto vykdytojas paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
22. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
22.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 20 procentų projektui įgyvendinti Ministerijos skirtų valstybės biudžeto lėšų):
22.1.1. projekto vadovo ir (ar) asmens, tvarkančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos (jei buhalterinės apskaitos paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir jei projekto vadovas ir (ar) asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, įdarbinamas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje pagal darbo sutartį);
22.1.2. buhalterinės apskaitos paslaugų pagal paslaugų teikimo sutartį išlaidos (jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir jei asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, nėra įdarbintas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje buhalterinės apskaitos paslaugoms teikti pagal darbo sutartį);
22.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 9 punkte numatyto konkurso tikslo ir Nuostatų 10 punkte numatyto siektino konkurso rezultato siekimu bei visų Nuostatų 16 punkte nurodytų projekto veiklų vykdymu), įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti:
22.2.1. asmenų, vykdančių ir (ar) organizuojančių projekto veiklas, darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos:
22.2.1.1. darbuotojų, tiesiogiai vykdančių projekto veiklas, darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos (jei jie yra pareiškėjo, projekto vykdytojo darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis);
22.2.2. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms ir (ar) paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su projekto veiklomis ir būtinoms projektui įgyvendinti, įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti:
22.2.2.1. ryšių įrangos ir ryšių paslaugų (fiksuotojo ir (ar) mobiliojo ryšio, interneto ryšio, pašto) įsigijimo išlaidos, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;
22.2.2.2. transporto išlaikymo (degalų, transporto priemonės nuomos be vairuotojo) ir transporto paslaugų (visuomeninio transporto priemonių bilietų, transporto priemonės nuomos su vairuotoju) įsigijimo išlaidos, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;
22.2.2.3. komandiruočių (išskyrus tarptautines) išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai tik pareiškėjo, projekto vykdytojo ir (ar) pareiškėjo, projekto vykdytojo partnerio (-ių) darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis);
22.2.2.4. materialiojo ir nematerialiojo turto (organizacinės technikos, patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti) nuomos išlaidos;
22.2.2.5. kvalifikacijos kėlimo išlaidos (mokymų, seminarų, skirtų kvalifikacijai kelti, organizavimo išlaidos, įskaitant išlaidas savanorių kvalifikacijai kelti);
22.2.2.6. komunalinių paslaugų išlaidos (patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, šildymo, elektros energijos, vandentiekio, kanalizacijos ir nuotekų valymo paslaugų, šiukšlių išvežimo paslaugų išlaidos);
22.2.2.7. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms ekspertų ir (ar) konsultantų (tyrėjų, ekspertų, konsultantų, teisininkų, psichologų) paslaugoms (pagal paslaugų teikimo ar autorines sutartis), tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti;
22.2.2.8. projekto veiklų viešinimo išlaidos (lauko reklamų, stendų, vaizdo klipų, brošiūrų, lankstinukų, plakatų ir panašių leidinių gamybos ir (ar) platinimo, straipsnių publikavimo, transliavimo, konferencijų ir panašių renginių organizavimo bei kitų visuomenės informavimo paslaugų išlaidos);
22.2.2.9. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms priemonėms, prekėms ir (ar) reikmenims (kanceliarinėms ir ūkinėms prekėms, smulkiam ūkiniam inventoriui, maisto prekėms ir nealkoholiniams gėrimams, skirtiems seminarams ar mokymams, ar apsaugos priemonėms – medicininėms kaukėms, respiratoriams, dezinfekciniams skysčiams ir kt.) įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti, išskyrus ilgalaikį turtą, nurodytą Nuostatų 24.5 papunktyje;
22.2.2.10. išlaidos kitoms projektui įgyvendinti reikalingoms paslaugoms (vertimų, mokymų, seminarų, užsiėmimų, susitikimų, konferencijų, kitų renginių organizavimo, lektorių, moderatorių, mokymų vadovų), tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti, taip pat mokesčiams už bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktas piniginių lėšų pervedimo paslaugas.
23. Išlaidos, skirtos darbo užmokesčiui, įskaitant socialinio draudimo įmokas, nurodytos Nuostatų 22.1.1 ir 22.2.1 papunkčiuose, iš viso gali sudaryti ne daugiau kaip 40 procentų Ministerijos projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų.
24. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
24.1. pareiškėjo, projekto vykdytojo, taip pat pareiškėjo, projekto vykdytojo partnerio (-ių) ir (ar) kito (-ų) fizinio (-ių) ar juridinio (-ių) asmens (-ų) įsiskolinimams padengti ir (ar) investiciniams projektams finansuoti;
24.2. pastatų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir einamajam remontui, techninei priežiūrai, pastatų ir (ar) teritorijos, aplinkos tvarkymui ir (ar) priežiūrai;
24.4. patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, projekto vykdytojui ar partneriui, nuomai projekto veiklai vykdyti;
24.5. ilgalaikiam materialiajam turtui, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė – 500 (penki šimtai) eurų ir didesnė, įsigyti;
24.8. susijusios su veikla, vykdyta parengiamajame projekto etape, iki pateikiant paraišką konkursui, taip pat išlaidos, patirtos ir apmokėtos iki 2023 m. gruodžio 31 d. imtinai ir po 2024 m. gruodžio 31 d., padengti;
VII SKYRIUS
PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS
25. Projektas aprašomas informacinėje sistemoje lietuvių kalba užpildant paraišką ir detalią projekto įgyvendinimo sąmatą pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Paraiška, užpildyta ir (ar) pateikta ne per informacinę sistemą, nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas.
26. Paraiška turi būti pateikta pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas.
27. Paraiškoje pateikiama:
27.2. informacija apie pareiškėją (juridinio asmens pavadinimas ir kodas) ir pareiškėjo vadovą (pareigos, vardas, pavardė), nurodant atstovavimo pagrindą (dokumento pavadinimas, data);
27.4. informacija apie turimą ne mažesnę nei 2 (dvejų) metų lygių galimybių ir nediskriminavimo skatinimo veiklų vykdymo patirtį;
27.5. nuoroda į pareiškėjo veiklos ataskaitas pareiškėjo interneto svetainėje (jeigu ją turi), taip pat nuoroda į viešai skelbiamą informaciją apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus;
27.8. projekto aprašymas (aprašoma projekto esmė, tikslinės grupės, iškeliamos problemos, aprašoma, kaip jas planuojama spręsti vykdant numatytas veiklas);
27.11. veiklos vykdymą užtikrinantys žmogiškieji ištekliai (projekto vadovas (vardas, pavardė), projekto buhalteris (jei paslauga neperkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos)), projekto vykdytojai ir (ar) savanoriai, kurie prisidės įgyvendinant projektą (skaičius), jų gebėjimai įgyvendinti projektą (projekto veiklų įgyvendintojo (‑ų) pareigos projekte, kvalifikacija (turima kvalifikacija ir jos įgijimo data), patirtis (kiek metų kokiose srityse dirbo) ir gebėjimai vykdyti numatytas veiklas, įgyvendinti projektą) (nurodyta informacija pateikiama informacinėje sistemoje užpildant asmenų korteles);
27.13. informacija apie pareiškėjo atitiktį Nuostatų 15 punkte nustatytam (-iems) finansavimo prioritetui (-ams) (jeigu pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų 15 punkte nurodytą (‑us) finansavimo prioritetą (-us);
27.15. projekto partnerio (-ių) (jei projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais)) sukuriama pridėtinė vertė;
27.16. projekto veiklų vykdymo planas, kuriame turi būti nurodytas projekto veiklos uždavinys, jo aprašymas, veiklos pavadinimas, jos aprašymas, metodai, vykdymo vieta, projekto veiklos vykdymo ketvirtis, esminiai kriterijai, kokybiniai ir kiekybiniai projekto įgyvendinimo rodikliai, nustatyti atsižvelgiant į siektinus rodiklius, nurodytus Nuostatų 20 punkte;
27.17. detali, pagrįsta projekto įgyvendinimo sąmata, nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš Ministerijai skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų, taip pat detalizuojant planuojamas išlaidas;
28. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti atitiktį Nuostatų 15 punkte nurodytiems finansavimo prioritetams (jei pareiškėjas pretenduoja atitikti bent vieną iš Nuostatų 15 punkte nurodytų finansavimo prioritetų) įrodančių dokumentų ir šių lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta taisyklių 12 ir 13 punktuose) elektronines kopijas:
28.1. galiojančios paslaugų teikimo sutarties, jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens;
28.2. jei projektas vykdomas su partneriu (-ais), – dokumentų (bendradarbiavimo sutarčių (bendradarbiavimo sutarties objektas – konkrečios (-ių) projekto veiklos (-ų) vykdymas), įrodančių pareiškėjo bendradarbiavimą su partneriu (-ais) (taikoma ir tuo atveju, kai pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų 15.1 papunktyje nustatytą prioritetą);
28.3. dokumento, įrodančio, kad pareiškėjas turi ne mažesnę nei 2 (dvejų) metų lygių galimybių ir (arba) nediskriminavimo skatinimo veiklų vykdymo patirtį (pavyzdžiui, veiklos ataskaitos);
28.4. jei paraišką teikia religinė bendruomenė ar bendrija, – pareiškėjo steigimo dokumento (jei pareiškėjas neturi savo statuto ar įstatų, jis turi pateikti savo kompetentingos vadovybės raštą, patvirtinantį, kad pareiškėjas pagal religinės bendrijos kanonus ar statutus turi teisę vykdyti atitinkamą veiklą);
28.5. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu (įgaliojimo, atstovavimo sutarties, įsakymo, potvarkio);
28.6. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytos deklaracijos (taisyklių 1 priedas);
29. Jei informacinės sistemos funkcinės galimybės nepakankamos ar laikinai neužtikrinamos, Nuostatų 27 ir 28 punktuose nurodytą reikalingą informaciją ir elektronines dokumentų kopijas pareiškėjas Ministerijai teikia elektroninio pašto adresu nediskriminavimas@socmin.lt.
VIII SKYRIUS
PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI
31. Paraiškų atitiktis formaliesiems kriterijams vertinama, paraiškos atmetamos, nevertinamos ir valstybės biudžeto lėšų neskiriama taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka ir pagrindais.
32. Jei pateikta paraiška neatitinka bent vieno iš Nuostatų 18, 25–28 punktuose nustatytų reikalavimų, ji toliau nevertinama ir finansavimas projektui neskiriamas (išskyrus netikslumus, iš esmės netrukdančius vertinti paraiškos atitiktį formaliesiems kriterijams, pavyzdžiui, paraiškos datą, rašybos klaidas ir (ar) dokumentų užsienio kalba vertimą ir kt.).
IX SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMAS
33. Projektas, kuriam siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkamas laikantis taisyklėse ir Nuostatuose nustatytos tvarkos.
34. Ekspertai paraiškas vertina, užpildydami informacinėje sistemoje esančią vertinimo anketą, vadovaudamiesi Nuostatų 35 punkte nurodytais vertinimo kriterijais.
35. Ekspertai turi įvertinti ir skirti balų už:
35.1. projekto atitiktį Nuostatų 17 punkte nurodytoms privalomoms projekto veiklų turinio sąlygoms, nurodydami „Taip“ arba „Ne“. Bent vienos privalomos sąlygos neatitinkantis projektas toliau nevertinamas;
35.2. projekto atitiktį Nuostatų 15 punkte nurodytiems finansavimo prioritetams, kiekvieną prioritetą įvertindami 0 (nuliu) arba 5 (penkiais) balais;
35.3. projekto aprašymo detalumą, pagrįstumą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – projekto aprašymas nedetalus, nepagrįstas; 1–4 – projekto aprašymas iš dalies detalus, iš dalies pagrįstas; 5 – projekto aprašymas detalus ir pagrįstas;
35.4. projekto tikslo, uždavinių aiškumą, atitiktį konkurso tikslui ir siekiamam rezultatui, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neaiškūs, neatitinka konkurso tikslo ir siekiamo rezultato; 1–4 – iš dalies aiškūs, iš dalies atitinka konkurso tikslą ir siekiamą rezultatą; 5 – aiškūs, atitinka konkurso tikslą ir siekiamą rezultatą;
35.5. projekto vadovo ir projekto vykdytojų patirtį ir gebėjimus įgyvendinti planuojamą projektą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – patirtis ir gebėjimai nepakankami; 1–4 – patirtis ir gebėjimai iš dalies pakankami; 5 – patirtis ir gebėjimai pakankami;
35.6. projekto veiklų vykdymo plane numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą, išsamumą ir tinkamumą projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – veiklos nenuoseklios, nepagrįstos ir netinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti; 1–9 – veiklos iš dalies nuoseklios, iš dalies pagrįstos ir iš dalies tinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti; 10 – veiklos nuoseklios, pagrįstos ir tinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti;
35.7. partnerių sukuriamą pridėtinę vertę, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – partnerių sukuriama pridėtinė vertė neaiški, nepamatuojama; 1–4 – partnerių sukuriama pridėtinė vertė iš dalies aiški, iš dalies pamatuojama; 5 – partnerių sukuriama pridėtinė vertė aiški, pamatuojama;
35.8. projekto sąmatos teisingumą, tikslumą, pagrįstumą, aiškumą, detalumą ir racionalumą, atitiktį bei proporcingumą projekte numatytoms veikloms, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – sąmata neaiški, nedetali ir neracionali, nepagrįsta ir nesietina su veiklomis; 1–9 – sąmata iš dalies aiški, iš dalies detali ir racionali, iš dalies pagrįsta ir sietina su veiklomis; 10 – sąmata aiški, detali ir racionali, pagrįsta ir sietina su veiklomis;
35.9. laukiamų rezultatų ir rodiklių reikšmingumą, realumą ir pagrįstumą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – rezultatai ir rodikliai nereikšmingi, nerealūs ir nepagrįsti; 1–9 – rezultatai ir rodikliai iš dalies reikšmingi, iš dalies realūs ir pagrįsti; 10 – rezultatai ir rodikliai reikšmingi, realūs ir pagrįsti;
35.10. pareiškėjo vykdant projekto veiklas sukuriamą pridėtinę vertę, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – pridėtinės vertės nesukuria; 1–9 – iš dalies sukuria pridėtinę vertę; 10 – sukuria pridėtinę vertę;
35.11. projekto viešinimo veiklų pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui pasiekti, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – viešinimo veiklos nepagrįstos ir netinkamos projekto tikslui pasiekti; 1–4 – viešinimo veiklos iš dalies pagrįstos ir iš dalies tinkamos projekto tikslui pasiekti; 5 – viešinimo veiklos pagrįstos ir tinkamos projekto tikslui pasiekti.
36. Galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius – 75. Privaloma surinkti minimali balų suma – 45.
37. Projektas, kuriam neužteko konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, įtraukiamas į rezervinių projektų sąrašą. Projektai, esantys rezervinių projektų sąraše, reitinguojami pagal surinktų balų skaičių (mažėjančia tvarka).
38. Jei, atlikus paraiškų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, komisija gali siūlyti finansuoti tą projektą, kuriam įgyvendinti prašoma valstybės biudžeto lėšų suma yra mažesnė.
39. Jei komisija, įvertinusi ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trims ekspertams atlikus vertinimą, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 35 punkte nustatytais kriterijais, nepritaria ekspertų vertinimui, komisijos protokole, vadovaujantis Nuostatų 35 punkte nustatytais kriterijais, fiksuojamas argumentuotas sprendimas nepritarti ekspertų vertinimui ir paraiškų vertinimas gali būti perduotas komisijos nariams. Komisijos nariai paraiškas vertina, vadovaudamiesi Nuostatų 35 punkte nustatytais kriterijais.
40. Jei komisija, įvertinusi paraiškų vertinimų suvestinę, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 35 punkte nustatytais kriterijais, priima protokolinį sprendimą siūlyti pareiškėjui skirti dalį paraiškoje prašomų valstybės biudžeto lėšų, jame rekomenduoja (pvz., jei siūloma mažinti veiklų apimtį) arba nurodo (pvz., jei ekspertai nurodo mažinti dalyvių skaičių), kurių veiklų atsisakyti ar kurių veiklų apimtį mažinti ir kurias priemones (veiklas) ir (ar) išlaidas finansuoti.
X SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR SUTARTIES PASIRAŠYMAS
XI SKYRIUS
PROJEKTO VYKDYMAS IR STEBĖSENA
44. Projekto vykdytojas, kurio projektui skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta Sutartis, privalo projektą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2024 m. gruodžio 31 d. Kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. jis privalo SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio bei metų finansines ataskaitas ir, pasibaigus pirmajam pusmečiui, iki kito pusmečio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. pateikti informaciją apie atitinkamai per pusmetį ir metus pasiektus veiklos rezultatus – projekto veiklų įvykdymo ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:
44.1. sąmatos vykdymo ir sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro cento tikslumu (duomenis teikiant didėjančia tvarka, teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);
44.2. sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro cento tikslumu (duomenis teikiant didėjančia tvarka, teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);
44.3. buhalterinės apskaitos dokumentų suvestinė, kurioje turi būti nurodyta valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, paslaugų sutarties, paslaugų perdavimo–priėmimo akto, darbo užmokesčio apskaitos žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma, informaciją nurodant euro cento tikslumu (duomenis teikiant didėjančia tvarka, teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto vykdymo laikotarpį);
44.4. veiklų įvykdymo ataskaita (teikiama pasibaigus pirmajam pusmečiui, iki kito pusmečio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. už visą projekto vykdymo laikotarpį), kurioje turi būti nurodyta informacija apie:
44.4.1. įgyvendinant projektą vykdytas projekto veiklas, nurodytas Nuostatų 16 punkte ir su paraiška pateiktame projekto veiklų plane;
44.4.2. Nuostatų 20 punkte nurodytų esminių kriterijų, kiekybinių ir kokybinių projekto įgyvendinimo rodiklių pasiekimą;
45. Norėdamas patikslinti projekto išlaidų sąmatą, projekto vykdytojas informacinės sistemos priemonėmis turi pateikti SPPD pagrįstą prašymą patikslinti projekto išlaidų sąmatą (nurodomas projekto vykdytojo organizacijos pavadinimas, juridinio asmens kodas, konkurso pavadinimas, projekto pavadinimas ir kodas, Sutarties data ir numeris), kartu pateikdamas ir lyginamąjį tikslinamos projekto išlaidų sąmatos variantą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose išlaidų sąmatos eilutėse. SPPD, išnagrinėjęs projekto vykdytojo prašymą, per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo SPPD dienos priima sprendimą dėl projekto išlaidų sąmatos tikslinimo ir apie tai informacinės sistemos priemonėmis arba elektroniniu paštu informuoja projekto vykdytoją. Susitarimas dėl projekto išlaidų sąmatos pakeitimo pasirašomas informacinės sistemos priemonėmis.
46. Prašymai tikslinti projekto išlaidų sąmatą SPPD teikiami ne daugiau nei du kartus per einamąjį ketvirtį, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tikslinti tik dar nepatirtas projekto išlaidas, išskyrus atvejus, kai tinkamos finansuoti išlaidos sumažėjo.
47. Norėdamas patikslinti veiklų planą, projekto vykdytojas atsakingam SPPD specialistui informacinės sistemos priemonėmis arba elektroniniu paštu pateikia pagrįstą prašymą patikslinti veiklų planą (nurodomas projekto vykdytojo organizacijos pavadinimas, juridinio asmens kodas, konkurso pavadinimas, projekto pavadinimas ir kodas, Sutarties data ir numeris ir išdėstomas prašymas tikslinti projekto veiklų planą), kartu pateikdamas lyginamąjį veiklų plano variantą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose veiklų plano dalyse ar eilutėse. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą patikslinti tik dar neįvykdytas (nepradėtas vykdyti) projekto veiklas. Atsakingas SPPD specialistas elektroniniu paštu informuoja Ministerijos paskirtą asmenį apie projekto vykdytojo prašymą patikslinti veiklų planą per 2 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos (pateikia prašymo ir lyginamojo veiklų plano kopijas). Ministerijos paskirtas asmuo per 2 darbo dienas elektroniniu paštu informuoja atsakingą SPPD specialistą apie pritarimą ar nepritarimą projekto vykdytojo prašymui patikslinti veiklų planą. Apie sprendimą dėl veiklų plano patikslinimo, suderintą su Ministerijos paskirtu asmeniu, atsakingas SPPD specialistas informuoja projekto vykdytoją per informacinę sistemą arba elektroniniu paštu per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Prašymas patikslinti veiklų planą teikiamas likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios, bet ne vėliau nei gruodžio 5 d.
48. Projekto vykdytojas privalo raštu, taip pat informacinės sistemos priemonėmis informuoti Ministeriją ir SPPD, jei vykdoma ar numatoma vykdyti projekto vykdytojo reorganizacija (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, juridinio asmens kodas, konkurso pavadinimas, projekto pavadinimas ir kodas, Sutarties data ir numeris bei reorganizacijos pradžios data), ir pateikti dokumentus bei informaciją, patvirtinančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimsiantis jo, kaip projekto vykdytojo, teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.
49. Jei projektas įgyvendinamas netinkamai ar jei sąmoningai nevykdomos projekto veiklos, sąmoningai nesivadovaujama Nuostatų 20.1 papunktyje nustatytais esminiais kriterijais, t. y. esminių kriterijų ar jų dalies nepavyksta pasiekti, taisyklių 110 punkte nustatyta tvarka gali būti taikomos šios sankcijos:
49.1. jei projekto vykdytojas atitiko abu Nuostatų 15.1 ir 15.2 papunkčiuose nurodytus prioritetus:
49.1.1. nepasiekęs vieno iš Nuostatų 20.1.1–20.1.4 papunkčiuose nurodytų esminių kriterijų, į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą jis turi grąžinti 25 procentus jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
49.1.2. nepasiekęs dviejų iš Nuostatų 20.1.1–20.1.4 papunkčiuose nurodytų esminių kriterijų, į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą jis turi grąžinti 50 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
49.1.3. nepasiekęs trijų iš Nuostatų 20.1.1–20.1.4 papunkčiuose nurodytų esminių kriterijų, į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą jis turi grąžinti 75 procentus jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
49.2. jei projekto vykdytojas atitiko vieną iš Nuostatų 15.1 ir 15.2 papunkčiuose nurodytų prioritetų:
49.2.1. nepasiekęs vieno iš Nuostatų 20.1.1–20.1.4 papunkčiuose nurodytų esminių kriterijų, į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą jis turi grąžinti 35 procentus jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
49.2.2. nepasiekęs dviejų iš Nuostatų 20.1.1–20.1.4 papunkčiuose nurodytų esminių kriterijų, į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą jis turi grąžinti 65 procentus jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
49.3. jei projekto vykdytojas neatitiko nė vieno iš Nuostatų 15.1 ir 15.2 papunkčiuose nurodytų prioritetų:
49.3.1. nepasiekęs vieno iš Nuostatų 20.1.1–20.1.4 papunkčiuose nurodytų esminių kriterijų, į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą jis turi grąžinti 50 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
XII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
50. Ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo bei tikslingumo auditą.
51. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios, atsižvelgus į SPPD pateiktą metinę atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) į tai, ar valstybės biudžeto lėšos panaudotos tinkamai, ir (arba) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis konkursui skirti valstybės biudžeto asignavimai, ar kitiems dokumentams (pavyzdžiui, programos sąmatoms), taip pat Ministerijai arba teismui patenkinus pareiškėjo, projekto vykdytojo skundą ir pakartotinai Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo paraišką.
52. Ministerijos veiksmai ir neveikimas, Ministerijos kanclerio sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. Pareiškėjai, vadovaudamiesi Viešojo administravimo įstatymu, SPPD ir (ar) komisijos sprendimus dėl paraiškų atmetimo gali skųsti Ministerijai per 14 kalendorinių dienų nuo tos dienos, kurią sužinojo arba turėjo sužinoti apie SPPD ir (ar) komisijos sprendimą. Jei Ministerija patenkina pareiškėjo skundą, o SPPD ir (ar) komisija pakartotinai įvertintą paraišką vėl atmeta, pareiškėjas šį SPPD ir (ar) komisijos sprendimą gali skųsti Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai arba teismui įstatymų nustatyta tvarka.
53. Ministerija ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl projekte (paraiškoje ir (ar) Sutartyje) nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (adreso, telefono ryšio numerio, elektroninio pašto adreso) pareiškėjo, projekto vykdytojo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju, projekto vykdytoju negalima susisiekti kitu būdu.
54. Ministerija savo interneto svetainėje skelbia kiekvienam konkursui vykdyti kiekvienais metais skirtas valstybės biudžeto lėšų sumas.
55. SPPD savo interneto svetainėje skelbia apibendrintas konkursų vykdymo ir (ar) atitinkamų priemonių įgyvendinimo ataskaitas.
56. Konkurso organizavimo dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.
57. Asmens duomenys tvarkomi 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Nuostatų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą, nustatyta tvarka.
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas
Nr. A1-708, 2023-10-30, paskelbta TAR 2023-10-30, i. k. 2023-21146
Dėl techninės klaidos ištaisymo Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. spalio 6 d. įsakyme Nr. A1-659 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų projekto, skirto lygių galimybių ir nediskriminavimo skatinimo priemonėms įgyvendinti 2024 metais, atrankos konkurso organizavimo nuostatų patvirtinimo“