Suvestinė redakcija nuo 2014-06-21 iki 2014-06-23
Įsakymas paskelbtas: TAR 2014-04-28, i. k. 2014-04843
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRAS
įsakymas
DĖL Finansavimo skyrimo, administravimo ir investicijų sutarčių įgyvendinimo pagal schemą „INVEST LT+“ tvarkos aprašo
patvirtinimo
2014 m. balandžio 28 d. Nr. 4-240
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 921 „Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 7.2 papunkčiu:
1. T v i r t i n u pridedamą Finansavimo skyrimo, administravimo ir investicijų sutarčių įgyvendinimo pagal schemą „Invest LT+“ tvarkos aprašą (toliau – Aprašas).
2. N u s t a t a u, kad:
2.1. pagal Aprašą projekto finansavimo ir administravimo sutartys turi būti pasirašytos ne vėliau nei 2014 m. birželio 30 d.;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ūkio ministro
2014 m. balandžio 28 d. įsakymu Nr. 4-240
FINANSAVIMO SKYRIMO, ADMINISTRAVIMO IR INVESTICIJŲ SUTARČIŲ ĮGYVENDINIMO PAGAL SCHEMĄ „INVEST LT+“ TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Finansavimo skyrimo, administravimo ir investicijų sutarčių įgyvendinimo pagal schemą „Invest LT+“ tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) parengtas vadovaujantis 2008 m. rugpjūčio 6 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 800/2008, skelbiančiu tam tikrų rūšių pagalbą suderinamą su bendrąja rinka taikant Sutarties 87 ir 88 straipsnius (Bendrasis bendrosios išimties reglamentas) (OL 2008 L 214, p. 3), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2013 m. lapkričio 29 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1224/2013 (OL 2013 L 320, p. 22), (toliau – Komisijos reglamentas Nr. 800/2008), 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1998/2006 dėl Sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2006 L 379, p. 5) (toliau – Komisijos reglamentas Nr. 1998/2006), Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 6 punktu, Priemonės „Invest LT+“ schema, patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2009 m. birželio 18 d. įsakymu Nr. 4-298 „Dėl priemonės Invest LT+ schemos patvirtinimo“ (toliau – Priemonė).
2. Aprašas nustato finansavimo skyrimo, administravimo sąlygas ir investicijų sutarčių įgyvendinimo tvarką, kuri atitinka Komisijos reglamento Nr. 800/2008 ir Komisijos reglamento Nr. 1998/2006 nuostatas ir yra suderinama su bendrąja rinka.
3. Aprašas reguliuoja finansavimo skyrimą iš Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos administruojamos Ūkio plėtros ir konkurencingumo didinimo programos dalies lėšų, skirtų uždaviniui „Įsipareigojimų pagal pasirašytas sutartis su investuotojais vykdymas ir naujų investicijų pritraukimo organizavimas“ įgyvendinti.
4. Apraše vartojamos sąvokos:
4.2. Investicijų projektas – projektas, skirtas investicijoms į materialųjį ir (arba) nematerialųjį turtą, susijusį su naujo privataus juridinio asmens ar filialo kūrimu, esamo privataus juridinio asmens plėtra, privataus juridinio asmens ar filialo produkcijos diversifikacija į naujus papildomus produktus, esamo privataus juridinio asmens ar filialo bendro gamybos proceso esminiu pakeitimu.
4.3. Investicijų projektas aukštos pridėtinės vertės gamybos srityje – investicijų projektas, kai investuotojas, siekdamas pradėti arba toliau plėtoti ir vystyti gaminių, produktų, prekių gamybą ir (arba) apdorojimą, investuoja į esamos gamyklos plėtrą arba įsteigia naują gamyklą.
4.4. Investicijų projektas aukštos pridėtinės vertės paslaugų srityje – investicijų projektas, kai investuotojas, siekdamas pradėti teikti paslaugas arba plėsti jau teikiamas paslaugas, investuoja kurdamas jungtines ar verslo paslaugas, paslaugų centrą, skirtą galutiniams vartotojams, ar regioninę atstovybę (įskaitant prekybos atstovybę) arba investuoja į esamo paslaugų centro ar atstovybės plėtrą.
4.5. Investicijų projekto pabaiga – Ūkio ministerijos ir investuotojo bendru sutarimu nustatytas terminas, nurodytas investicijų sutartyje.
4.6. Investicijų projekto pradžia – Ūkio ministerijos ir investuotojo bendru sutarimu nustatytas terminas, nurodytas investicijų sutartyje.
4.7. Investicijų projekto tiesiogiai sukurtos darbo vietos – su investicijomis susijusios veiklos sukurtos darbo vietos, įskaitant darbo vietas, sukurtas padidėjus dėl investicijų atsiradusių pajėgumų panaudojimo lygiui.
4.8. Investicijų sutartis – Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatyta tvarka su investuotoju (-ais) sudaryta sutartis, kurioje nustatytos specialios investavimo ir verslo sąlygos, įskaitant įsipareigojimus suteikti valstybės pagalbą (toliau – pagalba).
4.9. Pagalbos gavėjas – privatus juridinis asmuo ir (arba) jo filialas, su kuriuo sudaryta projekto finansavimo ir administravimo sutartis.
4.10. Paraiška – potencialaus investuotojo ar jo įgalioto asmens pasirašytas administruojančiosios institucijos patvirtintos formos klausimynas apie investuotoją, investicijų projektą ir planuojamas (jei taikoma) darniąsias investicijas ir papildomi priedai.
4.11. Pareiškėjas – privatus juridinis asmuo ir (arba) jo filialas, teisės aktų nustatyta tvarka registruotas Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registre ir atitinkantis Apraše nustatytas pagalbos teikimo sąlygas.
4.12. Paslaugų centras – juridinis asmuo ir (arba) jo filialas, teikiantis juridiniam asmeniui ar juridinio asmens filialams aukštųjų ar vidutiniškai aukštų technologijų, finansų ar apskaitos, žmogiškųjų išteklių valdymo ar kitas didelę pridėtinę vertę kuriančias paslaugas.
4.13. Potencialus investuotojas – užsienio privatus juridinis asmuo ir (arba) jo filialas, ketinantis įgyvendinti investicijų projektą Lietuvos Respublikos teritorijoje.
4.14. Projekto finansavimo ir administravimo sutartis (toliau – Sutartis) – pareiškėjo, Ūkio ministerijos ir administruojančiosios institucijos sutartis, kurioje nustatyti pareiškėjo įsipareigojimai vykdyti investicijų projektą, Ūkio ministerijos įsipareigojimai pervesti skirtas pagalbos lėšas pareiškėjui, administruojančiosios institucijos įsipareigojimai vykdyti investicijų projekto įgyvendinimo ir jo rezultatų kontrolę ir kitos nuostatos.
4.15. Rekomendacija – administruojančiosios institucijos Ūkio ministerijai kartu su priedais pateiktas rašytinis dokumentas, kuriame nurodomas rekomenduojamos pagalbos dydis ir kita su investicijų projektu susijusi informacija.
4.16. Specialusis mokymas – privataus juridinio asmens ar jo filialo darbuotojo mokymas, tiesiogiai ir iš esmės susijęs su esamomis ar būsimomis tokio darbuotojo pareigomis, kurios dėl pradinės investicijos yra sukuriamos pagalbą gaunančiame privačiame juridiniame asmenyje ar jo filiale, ir suteikiantis įgūdžių, kurie negali arba gali būti tik nedideliu mastu perkelti į kitus juridinius asmenis arba kitas darbo sritis.
4.17. Tinkamos išlaidos – išlaidos, tiesiogiai susijusios su investicijų projekto įgyvendinimu, atitinkančios Apraše išlaidoms nustatytus reikalavimus ir pareiškėjo patirtos ne anksčiau nei nuo dienos, kai administruojančioji institucija gauna paraišką.
II SKYRIUS
PAGALBOS TIKSLAI IR REMIAMA VEIKLA
5. Pagal Aprašą teikiamo finansavimo tikslas – valstybės biudžeto lėšomis skatinti pritraukti tiesioginių užsienio investicijų.
6. Pagal Aprašą bus finansuojama veikla, susijusi su tiesioginėmis užsienio investicijomis į didelės pridėtinės vertės gamybos ir (arba) didelės pridėtinės vertės paslaugų verslo pradžią ir plėtrą.
7. Pagal Aprašą pagalba teikiama:
7.1. pagal Komisijos reglamentą Nr. 800/2008:
7.1.1. investicijų projekto tiesiogiai sukurtų darbo vietų darbo užmokesčiui sumokėti, ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti (inžineriniams tinklams įrengti, pastatų statybai ir kt.) ir ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti;
9. Pagal Aprašą investicijų projektų įgyvendinimo rezultatams matuoti taikomi šie Priemonės įgyvendinimo rodikliai:
9.2. Priemonės rezultato rodikliai:
9.2.1. pritraukta privačių investicijų (pareiškėjo investuotos nuosavos lėšos, palyginti su visomis investicijų projekto investicijomis);
III SKYRIUS
REIKALAVIMAI POTENCIALIEMS INVESTUOTOJAMS IR INVESTICIJŲ PROJEKTAMS
10. Potencialus investuotojas, ketinantis vykdyti investicijų projektą, privalo atitikti šiuos reikalavimus:
10.1. potencialaus investuotojo metinės pajamos (įskaitant potencialaus investuotojo įmonių grupės pajamas) yra ne mažesnės kaip 50 000 000,00 Lt (penkiasdešimt milijonų litų);
11. Investicijų projektas yra tinkamas finansuoti pagal Priemonę, kai:
11.2. bus įgyvendintas ne ilgiau kaip per 36 mėnesius nuo dienos, kai administruojančioji institucija gauna paraišką; šis terminas pagrįstais atvejais gali būti pratęstas Sutartyje nustatyta tvarka;
11.4. atitinka Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 6 punkte nustatytus reikalavimus;
IV SKYRIUS
INVESTICIJŲ PROJEKTŲ VERTINIMAS, ATRANKA IR SPRENDIMO PRIĖMIMAS
13. Potencialus investuotojas dėl investicijų projekto finansavimo kreipiasi į administruojančiąją instituciją ir pateikia paraiškos projektą. Administruojančioji institucija konsultuoja potencialius investuotojus dėl paraiškos pildymo.
14. Administruojančioji institucija, įvertinusi, ar potencialus investuotojas ir jo paraiška atitinka Apraše nustatytus reikalavimus, ir pagal kiekybinį ir kokybinį vertinimą (Aprašo 7 ir 8 priedai) nustačiusi investicijų projektui didžiausią galimą pagalbos dydį, informuoja potencialų investuotoją apie galimybę gauti investicijų projekto finansavimą ir galimą preliminarų finansavimo dydį.
15. Nuo dienos, kai administruojančioji institucija gauna užpildytą ir pasirašytą paraišką ir privatus juridinis asmuo ir (arba) jo filialas teisės aktų nustatyta tvarka įregistruojamas Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registre, potencialus investuotojas tampa pareiškėju. Pareiškėjas ne vėliau kaip iki rekomendacijos ir investicijų sutarties projekto Ūkio ministerijai pateikimo dienos anglų arba lietuvių kalba administruojančiajai institucijai pateikia šiuos dokumentus:
15.1. pareiškėjo registracijos pažymėjimo kopiją, patvirtintą pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto atstovo;
15.2. jei pareiškėjas yra Lietuvos Respublikos juridinis asmuo, Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos pažymą apie pareiškėjo įsiskolinimą biudžetui arba jo nebuvimą ir Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritorinio skyriaus pažymą apie pareiškėjo įsiskolinimą Valstybinio socialinio draudimo fondui arba šio įsiskolinimo nebuvimą;
15.3. jei pareiškėjas yra užsienio juridinis asmuo ir (arba) jo filialas įsteigtas Lietuvos Respublikoje, kompetentingos institucijos pažymą apie pareiškėjo finansinių ir kitų įsipareigojimų vykdymą;
15.4. pareiškėjo pasirašytą laisvos formos raštą, patvirtinantį, kad investicijų projektas atitinka Aprašo 12 punkte nustatytus reikalavimus;
15.5. smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“ (toliau – SVV subjekto deklaracija); jei pareiškėjas yra didelė įmonė arba nepriklausomai nuo savo statuso investicijų projektą nusprendžia įgyvendinti kaip didelė įmonė, reikalavimas pateikti SVV subjekto deklaraciją netaikomas;
15.6. kai pareiškėjas yra didelė įmonė, pareiškėjas administruojančiajai institucijai turi raštu pateikti skatinamojo pagalbos poveikio įrodymus, kad bus laikomasi vieno ar daugiau kriterijų, išvardytų Komisijos reglamento Nr. 800/2008 8 straipsnio 3 dalyje; jeigu nesilaikoma šio Aprašo papunkčio reikalavimų, didelės įmonės investicijų projektas tampa netinkamas finansuoti ir jam finansavimas neskiriamas; reikalavimas pateikti administruojančiajai institucijai skatinamojo pagalbos poveikio įrodymus netaikomas, kai finansavimas pareiškėjui teikiamas, vadovaujantis Komisijos reglamento Nr. 1998/2006 nuostatomis;
16. Administruojančioji institucija atlieka paraiškos ir investicijų projekto vertinimą pagal Apraše nustatytus reikalavimus.
17. Jeigu paraiška atitinka Apraše nustatytus reikalavimus, administruojančioji institucija Ūkio ministerijai teikia rekomendaciją. Kartu su rekomendacija teikiamas su investuotoju suderintas investicijų sutarties projektas. Administruojančioji institucija yra atsakinga už Ūkio ministerijai pateikiamų dokumentų, rekomendacijos, investicijų sutarties projekto ir Sutarties projekto duomenų tikrumą ir jų atitiktį pareiškėjo pateiktiems dokumentams ir patikrina, ar investicijų projekto tinkamos išlaidos atitinka šiame Apraše nustatytus reikalavimus ir ar investicijų projektas nėra finansuojamas pagal VP2-2.1-ŪM-05-V priemonės „Invest LT+“ projektų finansavimo sąlygų aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2009 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. 4-672 „Dėl VP2-2.1.-ŪM-05-V priemonės „Invest LT+“ projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo“.
18. Jeigu administruojančioji institucija nustato, kad investicijų projektas neatitinka Apraše nustatytų kriterijų, ji pareiškėjui raštu pateikia motyvuotą atsakymą dėl atsisakymo teikti rekomendaciją Ūkio ministerijai.
19. Ūkio ministerija įvertina rekomendaciją ir investicijų sutarties projektą. Esant neaiškumų ar netikslumų, Ūkio ministerija turi teisę kreiptis į administruojančiąją instituciją dėl rekomendacijos ar investicijų sutarties projekto patikslinimo.
20. Ūkio ministerijai įvertinus rekomendaciją ir investicijų sutarties projektą, pareiškėjas ir Ūkio ministerija sudaro investicijų sutartį.
Punkto pakeitimai:
Nr. 4-404, 2014-06-20, paskelbta TAR 2014-06-20, i. k. 2014-07889
21. Neteko galios nuo 2014-06-21
Punkto naikinimas:
Nr. 4-404, 2014-06-20, paskelbta TAR 2014-06-20, i. k. 2014-07889
22. Po investicijų sutarties pasirašymo administruojančioji institucija su Ūkio ministerija ir pareiškėju suderina Sutarties projektą. Sutartis pasirašoma ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo investicijų sutarties pasirašymo dienos. Sutartis sudaroma remiantis administruojančiosios institucijos rekomendacijoje nurodyta informacija apie investicijų projektą. Jeigu, nesant objektyvių priežasčių, Sutartis nepasirašoma per šiame Aprašo punkte nurodytą terminą, investicijų projektas nėra finansuojamas.
V SKYRIUS
TINKAMOS FINANSUOTI INVESTICIJŲ PROJEKTO IŠLAIDOS
25. Prie investicijų projekto tinkamų išlaidų priskiriamos per investicijų projekto įgyvendinimo laikotarpį patirtos, investicijų projektui vykdyti skirtos tinkamos išlaidos (tinkamų išlaidų kategorijos ir reikalavimai nurodyti Aprašo 1 priede), patirtos ne anksčiau nei nuo dienos, kai administruojančioji institucija gauna paraišką. Išlaidos, patirtos iki skiriant finansavimą, yra patiriamos investicijų projekto vykdytojo rizika.
VI SKYRIUS
PAGALBOS DYDŽIO NUSTATYMAS IR INTENSYVUMAS
27. Potencialus investuotojas investicijų projektą pradeda įgyvendinti nuosavomis lėšomis. Potencialaus investuotojo nuosavų lėšų šaltiniai turi būti aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkami, pakankami ir realūs paraiškos pateikimo ar tikslinimo metu.
28. Potencialaus investuotojo finansinis įnašas iš nuosavų lėšų arba kitų gautų lėšų, kurios nefinansuojamos, turi atitikti Komisijos reglamento (EB) Nr. 800/2008 13 straipsnio 6 dalies nuostatas.
29. Investicijų projekto tinkamų išlaidų dydis nustatomas atsižvelgiant į investicijų projekto išlaidų realumą ir būtinumą bei keliamus tinkamų išlaidų finansavimo reikalavimus.
30. Pagalbos dydis arba pagalbos intensyvumas nustatomas kaip tinkamų finansuoti išlaidų dalis ir gali siekti dydį, apskaičiuotą vadovaujantis Aprašo 31 punkte nustatyta tvarka, bet neviršija dydžio, numatyto Komisijos reglamente Nr. 800/2008 ir kituose teisės aktuose.
31. Didžiausias galimas pagalbos dydis apskaičiuojamas pagal formulę:
GPD = KIPD + KOPD, kur:
GPD – galimas pagalbos dydis;
KIPD – kiekybinio vertinimo pagalbos dydis;
KOPD – kokybinio vertinimo pagalbos dydis.
32. Investicijų projektams aukštos pridėtinės vertės gamybos srityje, kur daugiau nei 50 procentų investicijų projekto vertės sudaro investicijos į ilgalaikį turtą, kiekybinio vertinimo pagalbos dydis nustatomas pagal formulę:
KIPD = ID × (K1 + K2 + K3 + K4 + K5) : 100, kur:
KIPD – kiekybinio vertinimo pagalbos dydis;
K1 – sukurtų ilgalaikių darbo vietų skaičius;
K2 – aukštos profesinės kvalifikacijos darbuotojų procentas nuo visų naujų ilgalaikių darbo vietų skaičiaus;
K3 – darbo vietų darbo užmokesčio vidurkis, viršijantis savivaldybės, kurioje vykdomas investicijų projektas, vidurkį (proc.);
K4 – bendra eksporto dalis (proc.);
K5 – investicijų projekto įgyvendinimo vieta;
ID – investicijų dydis.
33. Investicijų projektams aukštos pridėtinės vertės paslaugų srityje ir aukštos pridėtinės vertės gamybos srityje, kur daugiau nei 70 procentų investicijų projekto vertės sudaro darbuotojų darbo užmokesčio išlaidos, kiekybinio vertinimo pagalbos dydis nustatomas pagal formulę:
KIPD = DS × 24 × DU × (K1 + K2 + K3 + K4 + K5) : 100, kur:
KIPD – kiekybinio vertinimo pagalbos dydis;
K1 – sukurtų ilgalaikių darbo vietų skaičius;
K2 – aukštos profesinės kvalifikacijos darbuotojų procentas nuo visų naujų ilgalaikių darbo vietų skaičiaus;
K3 – darbo vietų darbo užmokesčio vidurkis, viršijantis savivaldybės, kurioje vykdomas investicijų projektas, vidurkį (proc.);
K4 – bendra eksporto dalis (proc.);
K5 – investicijų projekto įgyvendinimo vieta;
DS – darbuotojų skaičius;
DU – vidutinis darbo užmokestis.
34. Jei pagalba neviršija pagalbos sumos, apskaičiuotos remiantis Aprašo 32 ir 33 punktuose nustatytais skaičiavimo būdais, kiekybinio vertinimo pagalbos dydis nustatomas pagal formulę:
KIPD = DS × 24 × DU × (K1 + K2 + K3 + K4 + K5) : 100 + ID × (K1 + K2 + K3 + K4 + K5) : 100, kur:
KIPD – kiekybinio vertinimo pagalbos dydis;
K1 – sukurtų ilgalaikių darbo vietų skaičius;
K2 – aukštos profesinės kvalifikacijos darbuotojų procentas nuo visų naujų ilgalaikių darbo vietų skaičiaus;
K3 – darbo vietų darbo užmokesčio vidurkis, viršijantis savivaldybės, kurioje vykdomas investicijų projektas, vidurkį (proc.);
K4 – bendra eksporto dalis (proc.);
K5 – investicijų projekto įgyvendinimo vieta;
ID – investicijų dydis;
DS – darbuotojų skaičius;
DU – vidutinis darbo užmokestis.
35. Pagalbos intensyvumas tinkamoms finansuoti išlaidoms nustatomas pagal Komisijos reglamento Nr. 800/2008 39 straipsnio 2 dalį, Komisijos reglamento Nr. 1998/2006 2 straipsnį ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. lapkričio 24 d. nutarimą Nr. 1176 „Dėl Lietuvos Respublikos regioninės pagalbos žemėlapio patvirtinimo“.
36. Investicijų projekto vykdytojui nepasiekus įsipareigoto Priemonės produkto ir (arba) rezultato rodiklio, Ūkio ministerija turi teisę pareikalauti iš investicijų projekto vykdytojo grąžinti rodiklių nepasiekimui proporcingą suteikto finansavimo dalį.
37. Atliekant kokybinį investicijų projekto vertinimą, pagalbos dydis investicijų projektams nustatomas vertinant ekonominę investicijų projekto naudą Lietuvos Respublikos ūkio ir socialinei plėtrai ir ekonomikos augimui, taip pat atsižvelgiama į darniąsias investicijas. Kokybinio vertinimo pagalbos dydis, atsižvelgiant į vertinimo metu surinktą balų sumą (didžiausia galima balų suma – 100), didinamas arba mažinamas dalimi iki 21,00 procento pagal administruojančiosios institucijos patvirtintas skaičiavimo metodikos nuostatas.
38. Investicijų projektui gali būti skirtas iki 15 000 000,000 Lt (penkiolikos milijonų litų) dydžio finansavimas, bet ne daugiau kaip 35,00 procentų pagalbos dalis investicijų projektams paslaugų ir gamybos srityje nuo investicijų sumos, kai daugiau nei 50 procentų investicijų projekto vertės sudaro investicijos į ilgalaikį turtą, ir ne daugiau nei 35,00 procentų pagalbos dalis nuo planuojamose sukurti ilgalaikėse darbo vietose įdarbintų asmenų 24 mėnesių darbo užmokesčio, kai daugiau nei 70 procentus investicijų projekto vertės sudaro investicijos kuriant darbo vietas.
39. Atsižvelgdamas į administruojančiosios institucijos pasiūlymą ir ekonominės investicijų projekto naudos Lietuvos Respublikos ūkio ir socialinei plėtrai bei ekonomikos augimui vertinimą, ūkio ministras gali priimti sprendimą padidinti arba sumažinti skiriamos pagalbos dydį, tačiau pagalbos intensyvumas neturi viršyti didžiausio galimo intensyvumo.
VII SKYRIUS
DARNIŲJŲ INVESTICIJŲ SRITYS IR VEIKLA
40. Potencialus investuotojas, siekdamas prisidėti prie socialinės infrastruktūros gerinimo, darnios plėtros ir kūrybinės pažangos, turi galimybę vykdyti darniąsias investicijas pagal Aprašo 6 priedą. Potencialus investuotojas turi teisę administruojančiajai institucijai papildomai siūlyti gerąja praktika paremtas darniųjų investicijų sritis ir veiklą. Administruojančioji institucija, pritardama potencialaus investuotojo siūlymui, turi teisę teikti Ūkio ministerijai pasiūlymą papildyti darniųjų investicijų sritis ir veiklą ar potencialiam investuotojui pasiūlyti investuoti į jau veikiančias darniųjų investicijų finansavimo priemones, administruojamas kitų asmenų.
41. Darniosios investicijos yra vykdomos laikantis Sutarties nuostatų, taip pat pagal potencialaus investuotojo ir darniųjų investicijų naudos gavėjo bendradarbiavimo formas, nustatytas Aprašo 6 priede, ir yra prižiūrimos administruojančiosios institucijos.
42. Darniosios investicijos negali būti vykdomos potencialaus investuotojo ar su juo susijusiose įmonėse, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos koncesijų įstatyme ir Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme, ar įmonėse, kuriose potencialus investuotojas yra akcininkas.
43. Darniųjų investicijų naudos gavėjai negali jokia forma ir būdais įsipareigoti potencialiam investuotojui kompensuoti gautos naudos.
44. Darniųjų investicijų finansavimo laikotarpis yra nuo investicijų projekto veiklos pradžios iki 5 metų po investicijų projekto įgyvendinimo (investicijų projekto stebėsenos laikotarpis).
45. Sutartyje numatytų darniųjų investicijų investavimo proporcijos per pirmuosius 3 metus nuo investicijų projekto pradžios yra ne mažiau kaip 50,00 procentų, kiti 50,00 procentų investicijų investuojami per likusį numatytą darniųjų investicijų įgyvendinimo laikotarpį.
VIII SKYRIUS
INVESTICIJŲ PROJEKTO ĮGYVENDINIMAS
47. Investicijų projekto vykdytojo patirtos išlaidos turi atitikti šias sąlygas:
47.1. Sutartyje nustatytą finansuoti atitinkamą tokių išlaidų kategoriją ir konkrečias išlaidas arba jų dalį;
47.3. išlaidos yra faktiškai patirtos, fiksuotos investicijų projekto vykdytojo sąskaitose, identifikuojamos ir patikrinamos, pagrįstos atitinkamais dokumentais, kaip nustatyta Aprašo 1 priede;
48. Turtas, sukurtas ar įsigytas iš finansavimo lėšų, privalo likti Lietuvos Respublikos teritorijoje, negali būti pakeista to turto paskirtis, perleista nuosavybės teisė anksčiau nei po penkerių metų didelių įmonių arba trejų metų labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių atveju nuo investicijų projekto įgyvendinimo pabaigos.
49. Investicijų projekto vykdytojas Ūkio ministerijos naudai turi apdrausti ilgalaikį materialųjį turtą, kuriam įsigyti ar sukurti vykdant investicijų projektą buvo skirtas finansavimas, maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų investicijų projekto įgyvendinimo laikotarpiu (nuo to momento, kai atsiranda draustinas turtas) ir ne mažiau kaip penkerius metus didelių įmonių arba trejus metus labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių atveju nuo investicijų projekto įgyvendinimo pabaigos teisės aktų nustatyta tvarka. Ilgalaikis materialusis turtas apdraudžiamas Ūkio ministerijos naudai, atsižvelgiant į skirto finansavimo intensyvumą.
50. Investicijų projekto vykdytojas Sutartyje nustatytais terminais administruojančiajai institucijai pateikia šiuos dokumentus (po 2 kopijas):
50.1. investicijų projekto veiklos finansinę ataskaitą (Aprašo 3 priedas) kartu su investicijų projekto įgyvendinimo išlaidas ir mokėjimą pateisinančiais dokumentais;
50.3. investicijų projekto atlyginimų apskaičiavimo ir išmokėjimo pažymą (Aprašo 5 priedas), jeigu numatyta Sutartyje;
51. Sutartyje gali būti numatyta pareiga investicijų projekto vykdytojui pateikti ir kitus nei Aprašo 50 punkte išvardytus dokumentus.
52. Administruojančioji institucija vertina Aprašo 50 punkte nurodytų dokumentų atitiktį investicijų projekto vykdytojo ataskaitose nurodytoms faktinėms išlaidoms, dokumentų atitiktį Aprašo reikalavimams, išlaidas pagrindžiantiems dokumentams, tikrina, ar išlaidos yra patirtos vykdant investicijų projektą.
53. Administruojančioji institucija, tikrindama investicijų projekto vykdytojo pateiktus dokumentus, turi teisę kreiptis į investicijų projekto vykdytoją dėl dokumentuose pateiktos informacijos paaiškinimo, patikslinimo ar papildomų dokumentų pateikimo.
54. Administruojančioji institucija Ūkio ministerijai pateikia ataskaitą už investicijų projekto vykdytojo panaudotas pagalbos lėšas ir pateikia Aprašo 50 punkte nurodytus dokumentus. Administruojančioji institucija yra atsakinga už pateikiamų duomenų atitiktį kitiems su investicijų projekto vykdymu susijusiems dokumentams. Atsiskaitymo tvarka ir terminai nustatomi Sutartyje.
55. Jei kyla įtarimas, kad investicijų projekto vykdytojas nevykdo investicijų projekto, nukrypo nuo investicijų projekto įsipareigojimų, administruojančioji institucija turi teisę investicijų projekto vykdymo vietoje atlikti patikrą ir gauti iš investicijų projekto vykdytojo reikalingą informaciją ir investicijų projekto vykdymo dokumentus.
56. Administruojančioji institucija turi teisę inicijuoti finansavimo sustabdymą arba nutraukimą ir siūlyti Ūkio ministerijai priimti sprendimą dėl investicijų projekto vykdytojui skirto finansavimo grąžinimo, kai investicijų projekto vykdytojas nesilaiko Sutartyje nustatytų esminių sąlygų ar jas pažeidžia.
57. Jei investicijų projekto vykdytojas per Sutartyje nustatytą terminą neįgyvendina investicijų projekto, dėl kurio buvo sudaryta Sutartis, jam suteiktos lėšos turi būti grąžintos per Ūkio ministerijos nustatytą laiką, pridėjus orientacinę palūkanų normą, kaip nustatyta Komisijos komunikate dėl orientacinių ir diskonto normų nustatymo metodo pakeitimo, už kiekvieną naudojimosi pagalbos lėšomis dieną nuo Sutartyje nustatytos veiklos pradžios iki pagalbos lėšų grąžinimo dienos, jeigu Sutartyje nenustatyta kitaip.
58. Tais atvejais, kai dėl trečiųjų asmenų veikimo ar neveikimo administruojančioji institucija ir (arba) Ūkio ministerija negali vykdyti Apraše nurodytų savo funkcijų ar sutartinių įsipareigojimų, finansavimo teikimas (taip pat ir veiksmai iki Sutarties sudarymo) nutraukiamas be jokių pasekmių administruojančiajai institucijai ir (arba) Ūkio ministerijai, jeigu Sutartyje nenustatyta kitaip.
IX SKYRIUS
INVESTICIJŲ PROJEKTO VYKDYTOJO ATSAKOMYBĖ
59. Investicijų projekto vykdytojas, įgyvendindamas investicijų projektą, privalo:
59.2. naudoti investicijų projektui skirtas lėšas tik su investicijų projekto įgyvendinimu susijusioms tinkamoms išlaidoms sumokėti ir tinkamai už jas atsiskaityti;
59.3. bendradarbiauti su investicijų projektus administruojančios institucijos prižiūrinčiais asmenimis, laiku teikti jiems visą prašomą su investicijų projektu susijusią informaciją, sudaryti jiems sąlygas apžiūrėti investicijų projekto įgyvendinimo ir (arba) administravimo vietą, susipažinti su dokumentais, susijusiais su investicijų projekto vykdymu;
59.5. kuo greičiau, bet ne vėliau kaip per 14 dienų nuo pasikeitimų atsiradimų momento, informuoti administruojančiąją instituciją apie visus pakeitimus, susijusius su investicijų projekto įgyvendinimu;
Finansavimo skyrimo, administravimo ir investicijų sutarčių
įgyvendinimo pagal schemą „Invest LT+“ tvarkos aprašo
1 priedas
TINKAMŲ IŠLAIDŲ REIKALAVIMAI INVESTICIJŲ PROJEKTAMS
Eil. Nr. |
Išlaidų kategorija |
Tinkamos išlaidos |
Galimi sąnaudas pateisinantys dokumentai |
1. |
Tinkamos išlaidos kapitalui formuoti: |
|
|
1.1. |
Ilgalaikio materialiojo turto įsigijimo išlaidos: įrangos, mašinų, įrengimų ir prietaisų įsigijimas |
Tinkamos yra investicijų projektui vykdyti reikalingos įrangos, mašinų, įrenginių ir prietaisų įsigijimo išlaidos, jei tos išlaidos yra pagrįstos, tiesiogiai susijusios su investicijų projekto vykdymu. Įsigyjama įranga, mašinos, įrenginiai ir prietaisai turi būti nauji. Naujas nenaudotas turtas, kurį juridinis asmuo perduoda filialui, yra laikomas nauju turtu. Transporto priemonių ir jų įrangos pirkimo išlaidos yra netinkamos išlaidos. |
Pirkimo–pardavimo sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai ir kiti su investicijų projekto veikla susiję dokumentai (komerciniai pasiūlymai, projektinės sąmatos, nuorodos į rinkoje galiojančias kainas). |
1.2. |
Ilgalaikio nematerialiojo turto įsigijimo išlaidos: patentų, licencijų įsigijimo išlaidos |
Tinkamos finansuoti yra investicijų projektui vykdyti reikalingų mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros techninių žinių ir išradimų patentų arba teisių pagal licencijos sutartį išlaidos, jei pirkta už rinkos kainas, pagal nesusijusių šalių sudarytą sandorį. Patentų, licencijų įsigijimo išlaidos didelių įmonių atveju gali sudaryti ne daugiau kaip 50 procentų tinkamų finansuoti investicijų projekto išlaidų. |
Pirkimo–pardavimo sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai ir kiti su investicijų projekto veikla susiję dokumentai (komerciniai pasiūlymai, projektinės sąmatos, nuorodos į rinkoje galiojančias kainas). |
1.3. |
Ilgalaikio nematerialiojo turto įsigijimo išlaidos: programinės įrangos įsigijimo išlaidos |
Tinkamos yra investicijų projektui reikalingos programinės įrangos įsigijimo išlaidos, jei pirkta už rinkos kainas, pagal nesusijusių šalių sudarytą sandorį. Programinės įrangos įsigijimo išlaidos didelių įmonių atveju gali sudaryti ne daugiau kaip 50 procentų tinkamų finansuoti investicijų projekto išlaidų. |
Pirkimo–pardavimo sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai ir kt. su investicijų projekto veikla susiję dokumentai (komerciniai pasiūlymai, projektinės sąmatos, nuorodos į rinkoje galiojančias kainas). |
1.4. |
Išlaidos kuriant ilgalaikį materialųjį turtą: techninio projekto parengimas |
Tinkamos yra investicijų projektui vykdyti reikalingos techninio projekto (pastatų ar inžinerinių tinklų įrengimo) parengimo išlaidos, įskaitant techninio projekto ekspertizę, taip pat techniniam projektui parengti reikalingų topografinių nuotraukų darymą, geodezinių ir geologinių tyrinėjimų darbus. Parengti techniniai projektai yra investicijų projekto vykdytojo nuosavybė. |
Pirkimo–pardavimo sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai ir kiti su investicijų projekto veikla susiję dokumentai (komerciniai pasiūlymai, projektinės sąmatos, nuorodos į rinkoje galiojančias kainas). |
1.5. |
Išlaidos kuriant ilgalaikį materialųjį turtą: inžinerinių tinklų įrengimo išlaidos |
Tinkamos yra investicijų projektui vykdyti reikalingų inžinerinių tinklų įrengimo išlaidos, jei tos išlaidos yra pagrįstos, tiesiogiai susijusios su investicijų projekto vykdymu. Inžineriniai tinklai suprantami, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos statybos įstatyme ir kurie pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus gali būti investicijų projekto vykdytojo nuosavybė.
|
Pirkimo–pardavimo sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai ir kiti su investicijų projekto veikla susiję dokumentai (komerciniai pasiūlymai, projektinės sąmatos, nuorodos į rinkoje galiojančias kainas). |
1.6. |
Išlaidos kuriant ilgalaikį materialųjį turtą: pastatų, patalpų statybos, rekonstrukcijos ir (arba) esminio pertvarkymo pagal specialius poreikius išlaidos |
Tinkamos yra investicijų projektui vykdyti reikalingų pastatų, patalpų statybos, rekonstrukcijos ir (arba) esminio pertvarkymo pagal specialius poreikius išlaidos (pertvarkymas pagal specialius poreikius gali apimti, pavyzdžiui, elektros tinklų, patalpų pertvarų įrengimą). Pastatų, patalpų ir rekonstrukcijos bei esminio pertvarkymo išlaidos taip pat apima vidinių inžinerinių tinklų įrengimą (pastato viduje). Tinkamos išlaidos apima statybos medžiagų ir statybos darbų išlaidas. Pastatų ar patalpų einamasis remontas nėra tinkamos išlaidos. Pastatyti ar pertvarkyti pastatai, patalpos yra investicijų projekto vykdytojo nuosavybė. |
Pirkimo–pardavimo sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, rangos sutartys, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai ir kiti su investicijų projekto veikla susiję dokumentai (komerciniai pasiūlymai, projektinės sąmatos, nuorodos į rinkoje galiojančias kainas). |
2. |
Kitos investicijų projekto veiklai tinkamos išlaidos: |
|
|
2.1. |
Investicijų projekto veiklos išlaidos: žemės nuoma, įgyvendinat investicijų projektą |
Tinkamos yra investicijų projektui vykdyti reikalingo žemės sklypo nuomos išlaidos. Nuosavos žemės sklypų ar naudojamų pagal panaudos sutartį žemės sklypų nuomos išlaidos nėra tinkamos išlaidos. Žemės nuomos išlaidoms padengti skiriama de minimis pagalba. |
Nuomos sutartys, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai |
2.2. |
Investicijų projekto veiklos išlaidos: pastatų, patalpų nuoma, įgyvendinant investicinį projektą |
Tinkamos yra investicijų projektui vykdyti reikalingų pastatų, patalpų nuomos išlaidos. Nuosavų pastatų ar patalpų arba naudojamų pagal panaudos sutartį pastatų ar patalpų nuomos išlaidos nėra tinkamos išlaidos. Patalpų, pastatų nuomos išlaidoms padengti skiriama tik de minimis pagalba. |
Nuomos sutartys, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai |
2.3. |
Investicijų projekto veiklos išlaidos: prisijungimo prie inžinerinių tinklų paslaugos pirkimo mokestis |
Tinkamos yra prisijungimo prie inžinerinių tinklų paslaugos pirkimo išlaidos, kai investicijų projektui vykdyti reikia sklypą prijungti prie išorinių magistralinių inžinerinių tinklų. Šių paslaugų pirkimo išlaidoms padengti skiriama tik de minimis pagalba |
Pirkimo–pardavimo sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, pripažinimo tinkamais naudoti aktai, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai |
2.4. |
Investicijų projekto veiklos išlaidos: tiesioginei investicijų projekto veiklai vykdyti reikalingų įrenginių nuoma |
Tinkamos yra investicijų projektui vykdyti reikalingų įrenginių nuomos išlaidos. Nuosavų įrenginių ar įrenginių, naudojamų pagal panaudos sutartį, nuomos išlaidos nėra tinkamos išlaidos. Įrenginių nuomos išlaidoms padengti skiriama tik de minimis pagalba.
|
Nuomos sutartys, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai |
2.5. |
Investicijų projekto veiklos išlaidos: specialiojo mokymo paslaugų pirkimo išlaidos |
Specialiojo mokymo išlaidas gali sudaryti šios tinkamos išlaidos: mokytojų, dėstytojų, konsultantų, ekspertų paslaugos pagal autorines sutartis ar pagal paslaugų sutartis; užsienio valstybių mokytojų, dėstytojų, konsultantų, ekspertų, vykdančių specialųjį mokymą pagal susitarimą Lietuvos Respublikoje, kelionių, apgyvendinimo ir maitinimo išlaidos; mokomų darbuotojų komandiruočių išlaidos; mokymui reikalingų medžiagų ir būtinų atsargų, tokių kaip metodinės literatūros, programų įsigijimo, vaizdinių priemonių, kanceliarinių prekių pirkimo išlaidos; mokymui organizuoti būtinų paslaugų: spausdinimo, skelbimo spaudoje, vertimo, sinchroninio vertimo, pašto paslaugų pirkimo išlaidos; mokymui naudojamų salių, vaizdo ir garso aparatūros, įrangos nuomos išlaidos. Reprezentacinės išlaidos nėra tinkamos išlaidos.
|
Paslaugų sutartys, autorinės sutartys, veiklos teisinį pagrįstumą pagrindžiantys dokumentai, pirkimo–pardavimo sutartys, nuomos sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai. Komandiruočių išlaidas pateisinantys dokumentai: juridinio asmens, įgyvendinančio investicijų projektą, vadovo įsakymas dėl darbuotojų siuntimo į komandiruotę, bilietų pirkimo sąskaitos faktūros, kelionės bilietai (ekonominės klasės (skrendant lėktuvu) arba prilygstančios klasės (naudojantis kita transporto priemone), sąskaitos už apgyvendinimo paslaugas, kelionės lapas, kuriame nurodytas nuvažiuotų kilometrų skaičius ir kuro sąnaudos. Jeigu transporto priemonė priklauso juridiniam asmeniui, įgyvendinančiam investicijų projektą, įsakyme dėl komandiruotės nurodoma transporto priemonės markė ir modelis. Jei vykstama nuosavu ar nuomotu automobiliu, reikalinga automobilio nuomos ar panaudos sutartis; techninio paso kopija. Išlaidų apmokėjimą įrodantys dokumentai: kasos aparato kvitai, kasos išlaidų orderiai, banko išrašai ir pan. |
2.6. |
Investicijų projekto tiesiogiai sukurtų darbo vietų finansavimas, ne daugiau kaip 2 pirmųjų metų darbo užmokesčio išlaidos |
Tinkamos išlaidos (nuo įdarbinimo momento) apima pagal darbo sutartis dirbančių darbuotojų, darbo užmokestį (taip pat su darbo santykiais susijusias išmokas), socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą. Darbo užmokesčio sąnaudas sudaro priskaičiuotas darbo užmokestis. Darbo dienos (valandos) įkainis neturi viršyti darbo sutartyje nustatyto įkainio. Priskaičiuotos tinkamos atostogų išlaidos yra tik už faktiškai investicijų projekte išdirbtą laiką. Darbo užmokesčio išlaidos pripažįstamos tinkamomis, kai sukurtos darbo vietos atitinka Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo 12 straipsnio 2 dalies 7 punkto reikalavimus. Darbo vietos turi būti sukurtos per dvejus metus nuo investicijų projekto pabaigos ir išlaikomos ne trumpiau kaip 5 metus didelėse įmonėse ir ne trumpiau kaip 3 metus labai mažose, mažose ir vidutinėse įmonėse nuo investicijų projekto pabaigos. Dėl investicijų projekto turi padidėti bendras investicijų projekto vykdytojo darbuotojų skaičius, palyginti su vidutiniu darbuotojų skaičiumi per paskutinius dvylika mėnesių. |
Darbo užmokesčio priskaičiavimo ir išmokėjimo pažyma pagal Aprašo 5 priedo rekomenduojamą formą teikiama ataskaitinio laikotarpio, nustatyto sutartyje, pabaigoje, taip pat kiti dokumentai (darbo sutartys, pavedimų kopijos, priemokos ir pan.).
|
Finansavimo skyrimo, administravimo ir
investicijų sutarčių įgyvendinimo pagal
schemą „Ivest LT+“ tvarkos aprašo
4 priedas
(Investicijų projekto įgyvendinimo ataskaitos formos pavyzdys)
(investicijų projekto vykdytojas)
(investicijų projekto pavadinimas)
INVESTICIJŲ PROJEKTO ĮGYVENDINIMO ATASKAITA
___________
(data)
1. Investicijų projekto pasiekti tikslai. (Kokie tikslai ir kokiu lygiu buvo pasiekti? Jeigu tikslai nepasiekti arba pasiekti ne iki galo, nurodykite priežastis.) |
|
2. Investicijų projekto veiklos įgyvendinimas ir pasiekti rezultatai. (Kokios veiklos rūšys buvo įgyvendintos? Kokiu lygiu? Kokių rezultatų buvo pasiekta? Nurodykite investicijų projekto veiklos vykdymo datas. Pridėkite dokumentus, įrodančius investicijų projekto veiklos įgyvendinimą ir pasiektus rezultatus. Jeigu investicijų projekto veikla neįgyvendinta arba įgyvendinta ne iki galo, arba rezultatas nepasiektas, nurodykite priežastis.)
|
|
Investicijų projekto veikla |
Investicijų projekto veiklos aprašymas |
Planuotas rezultatas (kiekybinis) |
Pasiektas rezultatas (kiekybinis) |
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
3. |
|
|
|
3. Investicijų projekto įgyvendinimo terminai. (Ar investicijų projektas įgyvendintas laikantis planuotų terminų? Jeigu ne, nurodykite nukrypimo nuo terminų priežastis.)
|
|
Investicijų projekto veikla |
Planuota veiklos įgyvendinimo data |
Faktinė veiklos įgyvendinimo data |
Paaiškinimas, jeigu buvo nukrypta nuo investicijų projekto įgyvendinimo grafiko |
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
4. Investicijų projekto poveikis. (Aprašykite investicijų projekto poveikį kiekybiniu ir kokybiniu aspektu pagal poveikio lygmenį.) |
|
Pareiškėjui |
|
Atstovaujamam sektoriui, investicijoms, konkurencingumui, mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros sričiai, kvalifikuotų ilgalaikių darbo vietų kūrimui ir kt.
|
|
______________________ _________________ ________________________
(vadovo ar jo įgalioto asmens pareigos) (parašas) (vardas ir pavardė)
Finansavimo skyrimo, administravimo ir investicijų sutarčių
įgyvendinimo pagal schemą „Invest LT+“ tvarkos aprašo
5 priedas
(Investicijų projekto darbo užmokesčio apskaičiavimo ir išmokėjimo pažymos formos pavyzdys)
___________________________________________________________________ |
(investicijų projekto vykdytojas) |
___________________________________________________________________ |
(investicijų projekto pavadinimas) |
INVESTICIJŲ PROJEKTO DARBO UŽMOKESČIO APSKAIČIAVIMO IR IŠMOKĖJIMO PAŽYMA
__________
(data)
Eil. Nr. |
Darbuotojo vardas, pavardė |
Darbuotojo pareigos |
Dirbta mėnesių vykdant projektą |
Mokėjimo pagrindas
|
Apskaičiuotas darbo užmokestis (0,00 Lt) |
Darbo užmokesčio išmokėjimo dokumento (žiniaraščio, išlaidų orderio ar mokėjimo nurodymo) data ir numeris, pajamų mokesčio sumokėjimo nurodymo data ir numeris |
||||||
Pradėjo dirbti projekte (data) |
Baigė dirbti projekte (data) |
Iš viso dirbta mėn. |
Juridinio asmens, įgyvendinančio investicijų projektą, vadovo įsakymo data ir numeris |
Darbo laiko apskaitos žiniaraščio data ir numeris |
Darbo užmokesčio priskaitymo žiniaraščio data ir numeris |
Pareiginė alga (pagrindinis darbo užmokestis) |
Su darbo santykiais susijusios priemokos ir priedai |
Iš viso apskaičiuota mėn. darbo užmokesčio (10+11) |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IŠ VISO: |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
|
|
|
|
Vidutinis darbo vietų skaičius per ataskaitinį laikotarpį: |
|
Juridinio asmens, įgyvendinančio investicijų projektą, vadovas (Parašas) (Vardas ir pavardė)
Juridinio asmens, įgyvendinančio investicijų projektą, vyriausiasis buhalteris (Parašas) (Vardas ir pavardė)
Finansavimo skyrimo, administravimo ir investicijų sutarčių
įgyvendinimo pagal schemą „Invest LT+“ tvarkos aprašo
6 priedas
DARNIŲJŲ INVESTICIJŲ SRITYS IR VEIKLA
Eil.
Nr. |
Darniųjų investicijų sritys |
Darniųjų investicijų veikla |
Darniųjų investicijų veiklos rezultatų matavimo rodiklis |
Darniųjų investicijų naudos gavėjai |
Galimos potencialaus investuotojo ir darniųjų investicijų naudos gavėjo (-ų) bendradarbiavimo formos |
|
||||||||||
1. |
Švietimas, mokslas ir studijos |
Studijų ir mokymo programų įgyvendinimo finansavimas |
Įgyvendintų programų skaičius |
Mokslo ir studijų institucijos, švietimo įstaigos, mokslo ir technologijų parkai, asociacijos, vienijančios mažiausiai 2 savivaldybių narius
|
Bendradarbiavimo sutartis, praktikos / stažuotės / stipendijų sutartis, studijų rėmimo sutartis ir (arba) jai prilyginama sutartis, paslaugų teikimo sutartis, mokslinių tyrimų sutartis, finansavimo sutartis
|
|
||||||||||
|
|
Stipendijos studentams |
Gavusių stipendijas studentų skaičius |
|
|
|
||||||||||
|
|
Studentų praktikos organizavimas Lietuvos ir užsienio įmonėse ir įstaigose |
Atlikusių praktiką studentų skaičius |
|
|
|
||||||||||
|
|
Studentų stažuočių organizavimas Lietuvos ir užsienio įmonėse ir įstaigose |
Stažuotėse dalyvavusių (visą numatytą laikotarpį) studentų skaičius |
|
|
|
||||||||||
|
|
Studentų mobilumo programų finansavimas |
Įgyvendintų programų skaičius |
|
|
|
||||||||||
|
|
Mokslinių tyrimų ir technologijų plėtros finansavimas |
Atliktų mokslinių tyrimų skaičius |
|
|
|
||||||||||
|
|
Užsienio mokslo ir tyrimų bei švietimo vadybos specialistų ir (arba) tyrėjų studijų finansavimas |
Atvykusių specialistų ar tyrėjų skaičius |
|
|
|
||||||||||
|
|
Mokymai, konferencijos ir seminarai, orientuoti į darnios plėtros, kūrybinės pažangos, inovacijų kūrimą |
Įvykusių mokymų, konferencijų ir seminarų bei jų dalyvių skaičius |
|
|
|
||||||||||
|
|
Inovatyvios veiklos finansavimas |
Pritraukta privačių investicijų suma inovatyviai veiklai |
|
|
|
||||||||||
|
|
Technologijų perdavimas ar įdiegimas |
Perduotų ar įdiegtų technologijų skaičius |
|
|
|
||||||||||
|
|
Patentų finansavimas |
Patentų skaičius |
|
|
|
||||||||||
|
|
Technologijų vystymo ar kūrimo finansavimas |
Sukurtų ar išvystytų technologijų skaičius |
|
|
|
||||||||||
|
|
Profesinių rengimo centrų steigimas ir plėtra |
Įsteigtų / išplėstų centrų ar įgyvendintų programų skaičius |
|
|
|
||||||||||
2. |
Socialinė integracija |
Socialinės integracijos iniciatyvų skatinimas ir įgyvendinimas: mokymas, konsultavimas, žmogiškųjų išteklių mainai, bendros akcijos ir renginiai įmonių socialinės atsakomybės gerajai patirčiai skleisti |
Įgyvendintų socialinės integracijos projektų ir jų naudos gavėjų skaičius |
Pagal Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nuostatas nurodyti juridiniai asmenys, gavę paramos gavėjo statusą ir vykdantys veiklą, susijusią su socialine integracija |
Bendradarbiavimo sutartis, labdaros / paramos sutartis |
|
||||||||||
|
|
Socialinę integraciją skatinančių kampanijų, akcijų (radijo, televizijos laidų, kitų interaktyvių akcijų) rengimas |
|
|
|
|||||||||||
|
|
Socialinės integracijos ir įmonių socialinės atsakomybės diegimo pavieniuose sektoriuose ir skirtingo dydžio įmonėse praktinių gairių ir metodinės medžiagos, kuri padėtų įmonėms diegti atsakingos gamybos, atsakingo investavimo principus, užtikrintų lyčių lygių galimybių veiksmingą įgyvendinimą privačiame sektoriuje, rengimas, taikymas ir kita |
|
|
|
|||||||||||
3. |
Socialinė infrastruktūra |
Darniųjų investicijų naudos gavėjų socialinės paslaugų infrastruktūros kūrimas arba modernizavimas (techninės dokumentacijos rengimas, statybos, rekonstravimo darbų vykdymas, įrangos įsigijimas) ir kita
|
Įgyvendintų socialinės infrastruktūros projektų ir jų naudos gavėjų skaičius |
Biudžetinės įstaigos, asociacijos, visuomeninės organizacijos, viešosios įstaigos, kiti juridiniai asmenys
Mokslo ir studijų institucijos, švietimo įstaigos, mokslo ir technologijų parkai, asociacijos, vienijančios mažiausiai 2 savivaldybių narius |
Bendradarbiavimo sutartis, finansavimo sutartis |
|||||||||||
4. |
Kultūros paveldas |
Kultūros paveldo išsaugojimo, konservavimo ir švietimo projektų finansavimas |
Įgyvendintų projektų skaičius |
Biudžetinės įstaigos, asociacijos, visuomeninės organizacijos, viešosios įstaigos
Mokslo ir studijų institucijos, švietimo įstaigos |
Bendradarbiavimo sutartis, paslaugų teikimo sutartis, finansavimo sutartis
|
|||||||||||
Finansavimo skyrimo, administravimo ir
investicijų sutarčių įgyvendinimo pagal schemą „Invest LT+“ tvarkos aprašo
7 priedas
Kiekybiniai Pagalbos DYDŽIO NUSTATYMO KRITERIJAI
Eil. Nr. |
Kriterijus |
Kriterijaus lyginamasis svoris, proc. |
Gamyba
|
Paslaugos |
Kaupiamoji dalis |
Kaupiamoji dalis |
|||
1. |
Sukurtų ilgalaikių darbo vietų skaičius |
20 |
iki 0,14 už 5 darbo vietas iki 2,8 už 101 darbo vietą |
iki 0,094 už 5 darbo vietas iki 2,8 už 151 darbo vietą |
2. |
Aukštos profesinės kvalifikacijos darbuotojų procentas nuo visų naujų ilgalaikių darbo vietų skaičiaus |
20 |
iki 0,24 už 5 dalies procentus iki 2,8 už 61 procentą |
iki 0,175 už 5 dalies procentus iki 2,8 už 81 procentą |
3.
|
Darbo vietų atlyginimų vidurkis viršija savivaldybės, kurioje vykdomas investicijų projektas, darbo užmokesčio vidurkį |
20 |
iki 0,28 už 5 dalies procentus iki 2,8 už 51 procentą |
iki 0,175 už 5 dalies procentus viršijant atlyginimų vidurkį 100 procentų iki 2,8 už 181 procentą |
4. |
Bendra eksporto dalis (proc.) |
20 |
iki 0,2 už 5 dalies procentus iki 2,8 už 71 procentą |
iki 0,156 už 5 dalies procentus iki 2,8 už 91 procentą |
5. |
Investicijų projekto įgyvendinimo vieta: |
20 |
|
|
5.1. |
Vilnius, Kaunas, Klaipėda |
0 |
0 |
|
5.2. |
Kiti miestai ir rajonai |
iki 0,924 |
iki 0,924 |
|
5.3. |
Rajonai, kuriuose nedarbo lygis viršija Lietuvos Respublikos vidurkį |
iki 1,848 |
iki 1,848 |
|
5.4. |
Probleminės teritorijos, pripažintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. sausio 31 d. nutarimu Nr. 112 „Dėl probleminių teritorijų“ |
|
iki 2,8 |
iki 2,8 |
Finansavimo skyrimo, administravimo ir
investicijų sutarčių įgyvendinimo pagal
schemą „Invest LT+“ tvarkos aprašo
8 priedas
KOKYBINIAI Pagalbos DYDŽIO NUSTATYMO KRITERIJAI
Eil. Nr. |
Kriterijus |
Kriterijaus lyginamasis svoris, proc. |
1. |
Produkto inovatyvumas ir projektu naujai įdiegiamų aukštųjų technologijų svarba Lietuvos Respublikos inovacijų vystymui |
16 |
2. |
Poveikis klasterizacijai |
16 |
3.
|
Potencialaus investuotojo veikloje vykdomų technologinių procesų svarba Lietuvos Respublikos aukštajam mokslui |
16 |
4.
|
Investicijų projekto įtaka ilgalaikei Lietuvos Respublikos ūkio plėtrai, konkurencingumui bei visuomenės gerovės didinimui |
20 |
5. |
Eksporto augimo potencialas |
16 |
6. |
Veiklos svarba Lietuvos Respublikos ilgalaikėms aukštą pridėtinę vertę kuriančioms prioritetinėms veiklos sritims |
16 |
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos ūkio ministerija, Įsakymas
Nr. 4-404, 2014-06-20, paskelbta TAR 2014-06-20, i. k. 2014-07889
Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2014 m. balandžio 28 d. įsakymo Nr. 4-240 „Dėl Finansavimo skyrimo, administravimo ir investicijų sutarčių įgyvendinimo pagal schemą „Invest LT+“ tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo