Įsakymas netenka galios 2024-05-17:
Panevėžio rajono savivaldybės administracija, Įsakymas
Nr. A-190, 2024-05-15, paskelbta TAR 2024-05-16, i. k. 2024-08956
Dėl Panevėžio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2015 m. spalio 16 d. įsakymo Nr. A-1090 „Dėl Panevėžio rajono savivaldybės ekstremalių situacijų operacijų centro sudarymo ir jos nuostatų patvirtinimo“ pripažinimo netekusiu galios
Suvestinė redakcija nuo 2016-03-30 iki 2024-05-16
Įsakymas paskelbtas: TAR 2015-10-16, i. k. 2015-15696
PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ OPERACIJŲ CENTRO SUDARYMO IR JO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2015 m. spalio 16 d. Nr. A-1090
Panevėžys
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymo 14 straipsnio 5 punktu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Ekstremaliųjų situacijų operacijų centrų sudarymo ir darbo organizavimo tipinės tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. rugpjūčio 25 d. nutarimu Nr. 1213 „Dėl ekstremaliųjų situacijų operacijų centrų sudarymo ir darbo organizavimo tipinės tvarkos aprašo ir ministerijų ir kitų valstybės institucijų ir įstaigų, kuriose steigiami ekstremaliųjų situacijų operacijų centrai, sąrašo patvirtinimo“ ir Panevėžio rajono savivaldybės tarybos 2015 m. rugpjūčio 20 d. sprendimu Nr. T-155 „Dėl Panevėžio rajono savivaldybės vykdomosios institucijos įgaliojimų suteikimo Panevėžio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo pareigybei, Panevėžio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus ir Panevėžio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo pareigybių aprašymų patvirtinimo“:
1. T v i r t i n u:
1.2. Neteko galios nuo 2016-03-30
Punkto naikinimas:
Nr. A-369, 2016-03-25, paskelbta TAR 2016-03-29, i. k. 2016-06393
2. P r i p a ž į s t u netekusiais galios:
2.1. Panevėžio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2012 m. gruodžio 19 d. įsakymą Nr. A-1228 „Dėl Panevėžio rajono savivaldybės ekstremalių situacijų operacijų centro sudarymo“;
PATVIRTINTA
Panevėžio rajono savivaldybės
administracijos direktoriaus pavaduotojos
2015 m. spalio 16 d. įsakymu Nr. A-1090
PANEVĖŽIO RAJONO savivaldybės ekstremaliųJŲ situacijų
OPERACIJŲ CENTRO NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Panevėžio rajono savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro nuostatai reglamentuoja savivaldybės ekstremalių situacijų operacijų centro (toliau – savivaldybės OC) tikslus, uždavinius, funkcijas, darbo organizavimo, sušaukimo tvarką.
2. Savivaldybės OC savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais civilinę saugą reglamentuojančiais teisės aktais.
II. SAVIVALDYBĖS OPERACIJŲ CENTRO VEIKLOS TIKSLAI,
UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
4. Pagrindiniai savivaldybės OC veiklos tikslai – vykdyti ekstremaliųjų situacijų prevenciją, užtikrinti ekstremalių situacijų komisijos priimtų sprendimų įgyvendinimą, organizuoti ir koordinuoti ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų likvidavimą, padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą.
5. Savivaldybės OC uždaviniai:
6. Savivaldybės OC, vykdydamas jam pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
6.1. pagal kompetenciją įgyvendina ekstremalių situacijų komisijos sprendimus ekstremaliųjų situacijų prevencijos klausimais;
6.2. pagal kompetenciją renka, analizuoja ir vertina duomenis ir informaciją apie įvykį, ekstremalųjį įvykį, gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją, prognozuoja jų eigą ir mastą, numato civilinės saugos priemones ir gelbėjimo veiksmus;
6.3. teisės aktų nustatyta tvarka organizuoja gyventojų, valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų perspėjimą ir informavimą apie ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją, galimus padarinius, jų šalinimo priemones ir apsisaugojimo nuo ekstremaliosios situacijos būdus;
6.4. keičiasi informacija su kitų institucijų operacijų centrais, analizuodamas, vertindamas įvykio, ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos eigą;
6.5. organizuoja ir koordinuoja civilinės saugos sistemos pajėgų telkimą ekstremaliųjų įvykių ar ekstremaliųjų situacijų likvidavimo, padarinių šalinimo, gyventojų ir turto gelbėjimo metu;
6.6. organizuoja ir koordinuoja materialinių išteklių, kurie teisės aktų nustatyta tvarka gali būti panaudoti ekstremaliajam įvykiui ar ekstremaliajai situacijai likviduoti, padariniams šalinti, valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų veiklai palaikyti ar atkurti, telkimą šiems tikslams pasiekti;
6.7. pagal kompetenciją koordinuoja civilinės saugos sistemos subjektų veiksmus ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų metu;
6.8. teikia ekstremalių situacijų komisijai pasiūlymus dėl reikiamų civilinės saugos sistemos pajėgų, racionalaus ir veiksmingo Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir kitų institucijų skirtų finansinių ir kitų materialinių išteklių panaudojimo ekstremaliosios situacijos padariniams šalinti;
III. SAVIVALDYBĖS OPERACIJŲ CENTRO SUDARYMAS
IR DARBO ORGANIZAVIMAS
7. Savivaldybės OC sudaro koordinatorius ir nariai. Savivaldybės OC sudaromas iš valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų, profesinės karo tarnybos karių, ūkio subjektų darbuotojų, civilinės saugos sistemos pajėgų atstovų, atsižvelgiant į konkrečios ekstremaliosios situacijos pobūdį ir mastą.
8. Savivaldybės OC koordinatorius:
8.1. organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja savivaldybės OC priskirtų uždavinių vykdymą ir funkcijų atlikimą;
8.2. pagal kompetenciją koordinuoja visų civilinės saugos sistemos pajėgų, dalyvaujančių likviduojant ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją ir šalinant jų padarinius ekstremaliosios situacijos židinyje, veiksmus, iki paskiriamas ekstremaliosios situacijos operacijų vadovas, kai nėra gelbėjimo darbų vadovo;
9. Savivaldybės OC koordinatorius pavaldus ir atskaitingas Savivaldybes administracijos direktoriaus pavaduotojui.
10. Savivaldybės OC nariai paskirstomi į grupes. Paskirti operacijų centro grupių vadovai pavaldūs savivaldybės OC koordinatoriui. Savivaldybės OC sudaro šios grupės:
11. Operacinio vertinimo ir ekstremalių situacijų prevencijos grupė:
11.1. teisės aktų nustatyta tvarka vykdo ekstremaliųjų situacijų prevenciją pagal atitinkamos valstybės ar savivaldybių institucijos ar įstaigos, ūkio subjekto kompetenciją;
11.2. prognozuoja įvykio, ekstremaliojo įvykio ir ekstremaliosios situacijos eigą, jos padarinių pobūdį ir mastą, planuoja civilinės saugos priemones ir gelbėjimo veiksmus;
11.3. įvertina susidariusią situaciją ir suderinusi su savivaldybės OC koordinatoriumi teikia ekstremaliosios situacijos operacijų vadovui pasiūlymus dėl reikiamų civilinės saugos sistemos pajėgų, racionalaus ir veiksmingo finansinių ir kitų materialinių išteklių panaudojimo gresiančios ar susidariusios ekstremaliosios situacijos padariniams šalinti;
11.4. organizuoja ir koordinuoja įvykio, ekstremaliojo įvykio ir ekstremaliosios situacijos likvidavimą, padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą ir evakavimą;
11.5. koordinuoja gelbėjimo, paieškos ir neatidėliotinus darbus, civilinės saugos sistemos pajėgų telkimą ir veiksmus;
12. Informacijos valdymo, visuomenės informavimo grupė:
12.1. organizuoja, analizuoja ir vertina informaciją ir duomenis apie įvykį, ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją;
12.2. surinktą, išanalizuotą ir įvertintą informaciją apie įvykį, ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją, suderinusi su savivaldybės OC koordinatoriumi, perduoda ekstremaliosios situacijos operacijų vadovui;
12.3. perduoda ekstremalių situacijų komisijos, ekstremalios situacijos operacijų vadovo sprendimus ir kitą būtiną informaciją civilinės saugos sistemos pajėgoms ir kitiems civilinės saugos sistemos subjektams;
12.4. rengia visuomenei informaciją apie gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją, galimus jos padarinius, jų šalinimo priemones ir apsisaugojimo nuo ekstremaliosios situacijos būdus;
13. Materialinio techninio aprūpinimo grupė:
13.1. ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo nurodymu organizuoja būtinų materialinių išteklių, kurie teisės aktų nustatyta tvarka gali būti panaudoti įvykiui, ekstremaliajam įvykiui ir ekstremaliajai situacijai likviduoti ir jų padariniams šalinti, valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų veiklai palaikyti ir atkurti, telkimą šiems tikslams pasiekti;
14. Administravimo grupė:
15. Elektroninių ryšių organizavimo ir palaikymo grupė:
15.1. atsižvelgdama į įvykio, ekstremaliojo įvykio ir ekstremaliosios situacijos eigą ir prognozę, planuoja savivaldybės OC ryšių, duomenų perdavimo įrangos ir sistemų veiklą, užtikrina tinkamą savivaldybės OC ryšių sistemų būklę;
16. Savivaldybės OC pagal kompetenciją vykdo kitus savivaldybės OC koordinatoriaus sprendimus, būtinus ekstremalių situacijų komisijos ir (ar) ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo priimtiems sprendimams ir (ar) kitiems savivaldybės OC uždaviniams įgyvendinti.
17. Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas, atsižvelgdamas į Savivaldybėje nustatyta tvarka atliktos galimų pavojų ir ekstremaliųjų situacijų rizikos analizės rezultatus, taip pat gresiančios ar susidariusios ekstremaliosios situacijos pobūdį ir mastą, gali sudaryti ir kitas grupes specifiniams klausimams spręsti, keisti savivaldybės OC grupių vadovus, kurie neatlieka pavestų funkcijų.
18. Savivaldybės OC, atlikdamas nustatytas funkcijas, turi teisę gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų išsamią informaciją apie įvykį, ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją, jų turimas civilinės saugos sistemos pajėgas ir materialinius išteklius, kurie galėtų būti panaudoti gelbėjimo, paieškos ir neatidėliotiniems darbams atlikti, gresiančiai ar susidariusiai ekstremaliajai situacijai likviduoti, jų padariniams šalinti.
IV. SAVIVALDYBĖS OPERACIJŲ CENTRO SUŠAUKIMAS
IR VEIKLA
20. Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo ar jo įgaliotas asmuo savivaldybės OC sušaukia:
20.2. teisės aktų nustatyta tvarka paskelbus trečią (visiškos parengties) civilinės saugos sistemos parengties lygį;
21. Atsižvelgdamas į įvykio, ekstremaliojo įvykio ir ekstremaliosios situacijos mastą ir pobūdį, taip pat savivaldybės OC sušaukimo tikslus, savivaldybės OC koordinatorius:
21.1. gali inicijuoti viso savivaldybės OC ar reikiamų savivaldybės OC grupių arba kai kurių savivaldybės OC narių sušaukimą;
23. Savivaldybės OC nariai atlieka jiems pavestas funkcijas iš anksto įrengtose savivaldybės OC patalpose ir (ar) darbo vietose. Savivaldybės OC koordinatoriaus sprendimu savivaldybės OC nariai gali dirbti slėptuvėse, kai būtina užtikrinti jų apsaugą nuo gyvybei ar sveikatai pavojingų veiksnių, atsiradusių dėl gresiančios ar susidariusios ekstremaliosios situacijos.
Patvirtinta. Neteko galios nuo 2016-03-30
Priedo naikinimas:
Nr. A-369, 2016-03-25, paskelbta TAR 2016-03-29, i. k. 2016-06393
Pakeitimai:
1.
Panevėžio rajono savivaldybės administracija, Įsakymas
Nr. A-369, 2016-03-25, paskelbta TAR 2016-03-29, i. k. 2016-06393
Dėl Panevėžio rajono savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro sudarymo