Suvestinė redakcija nuo 2015-01-06 iki 2015-04-08
Įsakymas paskelbtas: TAR 2014-06-03, i. k. 2014-06135
LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ, VIENIJANČIŲ KITAS NEVYRIAUSYBINES ORGANIZACIJAS, DIRBANČIAS VAIKO GEROVĖS SRITYJE, 2014–2018 METŲ PROJEKTŲ ATRANKOS KONKURSŲ ORGANIZAVIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO IR NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ, VIENIJANČIŲ KITAS NEVYRIAUSYBINES ORGANIZACIJAS, DIRBANČIAS VAIKO GEROVĖS SRITYJE, 2014–2018 METŲ PROJEKTŲ ATRANKOS KONKURSŲ KOMISIJOS SUDARYMO
2014 m. birželio 02 d. Nr. A1-298
Vilnius
Įgyvendindama Vaiko gerovės 2013–2018 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. A1-547 „Dėl Vaiko gerovės 2013–2018 metų programos patvirtinimo“, priedo 5.3 papunktį:
1. Tvirtinu Nevyriausybinių organizacijų, vienijančių kitas nevyriausybines organizacijas, dirbančias vaiko gerovės srityje, 2014–2018 metų projektų atrankos konkursų organizavimo nuostatus (pridedama).
2. Sudarau šios sudėties Nevyriausybinių organizacijų, vienijančių kitas nevyriausybines organizacijas, dirbančias vaiko gerovės srityje, 2014–2018 metų projektų atrankos konkursų komisiją (toliau – komisija):
Ingrida Venciuvienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento direktorė (komisijos pirmininkė);
Asta Šidlauskienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Vaikų skyriaus vyriausioji specialistė (komisijos pirmininko pavaduotoja);
Eglė Kanopaitė-Gruodienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Bendruomenių reikalų skyriaus vyriausioji specialistė;
Aušra Makarevičiūtė – socialinės apsaugos ir darbo ministro patarėja;
Vaida Stočkūnaitė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Vaikų skyriaus specialistė;
Vita Šulskytė – Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Veiklos planavimo ir stebėsenos skyriaus vedėja
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos
socialinės apsaugos ir darbo ministro
2014 m. birželio 2 d. įsakymu
Nr. A1-298
NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ, VIENIJANČIŲ KITAS NEVYRIAUSYBINES ORGANIZACIJAS, DIRBANČIAS VAIKO GEROVĖS SRITYJE, 2014–2018 metų projektų ATRANKOS konkurso organizavimo nuostatai
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Nevyriausybinių organizacijų, vienijančių kitas nevyriausybines organizacijas, dirbančias vaiko gerovės srityje (toliau – pareiškėjai), 2014–2018 m. projektų atrankos konkurso organizavimo nuostatai (toliau – šie Nuostatai) nustato reikalavimus, keliamus pareiškėjams, teikiantiems paraiškas 2014–2018 m. projektų atrankos konkursui, reikalavimus projektams, paraiškoms, projektų turiniui, projektų atrankos ir vertinimo, finansavimo, vykdymo tvarką, kontrolę ir projektų vertinimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimą.
2. Nevyriausybinių organizacijų, vienijančių kitas nevyriausybines organizacijas, dirbančias vaiko gerovės srityje, 2014–2018 m. projektų atrankos konkursus (toliau – konkursas) kasmet organizuoja Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – ministerija). Konkursas skelbiamas viešai ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt. Skelbime nurodomas paraiškų priėmimo terminas, laikas ir vieta, adresas, telefono numeris ir elektroninis paštas pasiteirauti, paraiškos forma.
3. Konkurso tikslas – atrinkti prioritetus atitinkančius projektus ir skirti lėšų pareiškėjams, organizuojantiems švietėjišką ir atstovaujamąją veiklą vaiko gerovės srityje. Konkurso prioritetai:
II SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS
5. Pareiškėjai turi atitikti visus šiuos reikalavimus:
5.1. turi būti įregistruoti Juridinių asmenų registre Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;
5.2. atstovauti Lietuvoje veikiančioms organizacijoms, dirbančioms vaiko gerovės srityje ir atstovaujančioms vaiko interesams Lietuvos ir tarptautinėse organizacijose bei teikiančioms periodines alternatyvias (nepriklausomas) ataskaitas apie vaiko teisių įgyvendinimą Jungtinių Tautų Vaiko teisių komitetui;
5.3. vienyti ne mažiau kaip 10 kitų nevyriausybinių organizacijų, dirbančių vaiko gerovės srityje Lietuvos Respublikoje;
5.6. turėti bendradarbiavimo patirties su valstybės, savivaldybių institucijomis ir nevyriausybinėmis organizacijomis, dirbančiomis vaiko gerovės srityje;
III SKYRIUS
REIKALAVIMAI PROJEKTAMS
6. Projektuose turi būti numatyta:
6.9. veiklos vykdymą užtikrinantys ištekliai: informacija apie patalpas, kuriose pareiškėjas vykdys veiklą, darbuotojų ir savanorių skaičius ir pan.;
6.10. projekto įgyvendinimo bendra sąmata, nurodant lėšų šaltinius ir iš ministerijos prašomų lėšų sumą;
6.11. pagrindinio (-ių) projekto vykdytojo (-ų) specialistų kvalifikacijos, patirtis ir gebėjimai vaiko gerovės srityje;
7. Konkursui teikiami projektai, kuriais įgyvendinamos nemažiau kaip dvi iš šių veiklų:
7.2. platinti informaciją visuomenėje apie vaiko gerovę, Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencijos nuostatas socialinėje, švietimo, sveikatos ir teisingumo srityse;
7.3. mokyti dirbančius su vaikais specialistus (socialinius darbuotojus, socialinius pedagogus, pedagogus, teisininkus, sveikatos priežiūros ir kitus specialistus) skatinti vaiko gerovę praktikoje ir taikyti pozityvius vaiko auklėjimo metodus;
7.4. stiprinti bendradarbiavimą tarp nevyriausybinių organizacijų, valstybės ir savivaldybių institucijų, dirbančių vaiko gerovės srityje;
IV SKYRIUS
PARAIŠKŲ TEIKIMAS
8. Konkursui teikiamas projektas turi būti aprašomas, užpildant Paraiškos dėl dalyvavimo nevyriausybinių organizacijų, vienijančių kitas nevyriausybines organizacijas, dirbančias vaiko gerovės srityje, projektų atrankos konkurse formą (1 priedas) (toliau – paraiška).
10. Paraiška turi būti pasirašyta asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas, bei patvirtinta antspaudu, jei pareiškėjas antspaudą privalo turėti.
11. Pareiškėjas kartu su paraiška pateikia šiuos dokumentus:
11.1. pareiškėjo steigimo dokumentų (nuostatų (įstatų) kopijas, patvirtintas pareiškėjo antspaudu, jeigu jis antspaudą privalo turėti, ir asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, parašu;
11.2. veiklos, vykdytos per pastaruosius trejus (3) metus Konvencijos 42 straipsnio nuostatų sklaidos ar vaiko gerovės srityje, aprašą (laisva forma);
11.4. bendradarbiavimo su valstybės, savivaldybių institucijomis ir nevyriausybinėmis organizacijomis, dirbančiomis vaiko gerovės srityje, veiklos aprašymus (laisva forma), bendradarbiavimo sutarčių ar kitų dokumentų, patvirtinančių bendradarbiavimą, kopijas;
11.6. dokumentų, patvirtinančių teisę naudotis nekilnojamuoju turtu, jei numatomas veiklas planuojama vykdyti tose patalpose, kopiją, patvirtintą pareiškėjo antspaudu, jei jis antspaudą privalo turėti, ir asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, parašu;
11.7. galiojančios sutarties kopiją, jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens;
12. Paraiška ir dokumentai turi būti pateikiami užklijuotame ir antspauduotame voke, ant kurio turi būti užrašyta „Nevyriausybinių organizacijų, vienijančių kitas nevyriausybines organizacijas, dirbančias vaiko gerovės srityje, ... m. projektų atrankos konkursui“ (įrašomi metai, kuriais organizuojamas konkursas). Dokumentai siunčiami registruotu paštu arba pristatomi į ministeriją adresu: Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, A. Vivulskio g. 11, Vilnius, 105 kab., iki konkurso skelbime nurodytos datos. Siunčiant dokumentus paštu pateikimo data laikoma pašto spaudo data. Elektroniniu paštu, faksu ar kitu adresu pateiktos paraiškos neregistruojamos ir laikoma, kad jos nebuvo gautos.
Pareiškėjas užantspauduotame voke pateikia 2 paraiškos egzempliorius (1 originalą ir 1 kopiją) ir tiek pat šių Nuostatų 11 punkte nurodytų dokumentų (jų patvirtintų kopijų) egzempliorių. Kopija laikoma tinkamai patvirtinta, jei ji patvirtinta žyma „Kopija tikra“ ir pareiškėjo antspaudu (jeigu pareiškėjas antspaudą privalo turėti) bei asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, parašu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas, ir nurodyta data. Kiekvienas paraiškos egzempliorius ir prie jo pridedami dokumentai turi būti susegti, puslapiai sunumeruoti.
Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba. Kartu su paraiška teikiami dokumentai turi būti surašyti lietuvių kalba. Jeigu dokumentai pateikiami užsienio kalba, kartu pateikiamas ir vertimas, patvirtintas asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, parašu.
13. Konkursui pasibaigus, paraiška jo dalyviams negrąžinama. Projektai, kurie nebuvo atrinkti, saugomi vienerius metus, kiti – Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
14. Potencialūs pareiškėjai negali teikti paraiškų ir gauti lėšų, jei:
14.1. pareiškėjas yra likviduojamas, sudaręs taikos sutartį su kreditoriais, sustabdęs ar apribojęs savo veiklą;
14.2. pareiškėjas yra neįvykdęs mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;
14.4. pareiškėjas bandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti įtaką ministerijos darbuotojams, komisijos nariams;
14.6. asmuo, turintis teisę veikti pareiškėjo vardu, turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą už profesinės veiklos pažeidimus;
V SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR PROJEKTŲ ATRANKA
17. Komisija įvertina projektus pagal Projekto paraiškos vertinimo anketą (2 priedas). Vertintinus projektus komisijos nariams paskirsto komisijos pirmininkas komisijos posėdyje. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip 2 komisijos nariai. Jeigu vieną projektą vertino 2 komisijos nariai ir tarp vertinimo rezultatų yra daugiau kaip 15 balų skirtumas, komisijos pirmininkas tokį projektą vertina pats arba paskiria papildomai įvertinti kitam komisijos nariui. Komisijos sekretorius projektų nevertina.
Projektai turi būti įvertinti per 20 darbo dienų nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo konkursui dienos. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų projektų kiekį ir apimtis, gali terminą pratęsti dar iki 10 darbo dienų.
18. Komisijos nariai turi įvertinti ir skirti balus už kiekvieną nurodytą aplinkybę:
18.1. projektų turinį (aktualumą bei originalumą, patrauklumą, projektų turinio tinkamumą tikslinėms asmenų grupėms, veiklų veiksmingumą sprendžiant iškeltas problemas);
18.2. projektų kokybę (įgyvendinimo planą, rezultatų įgyvendinimo realumą, rezultatų sklaidą, pagrįstumą, įgyvendinamos veiklos prieinamumą tikslinėms asmenų grupėms, projekto išbaigtumą, laukiamus rezultatus);
19. Komisija siūlomus finansuoti projektus atrenka pagal Projekto paraiškos vertinimo anketoje nustatytus vertinimo kriterijus, nustatydama kiekvieno projekto balų vidurkį. Aukščiausias galimas projekto įvertinimas – 85 balai. Projektams, kurie įvertinami 45 balais ar mažiau, valstybės biudžeto lėšos neskiriamos.
20. Jeigu vertinant gautą paraišką ir dokumentus kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminės įtakos projekto vertinimui, komisijos sekretorius apie tai informuoja komisiją ir komisija turi teisę raštu paprašyti pareiškėją paaiškinti ar patikslinti pateiktą informaciją per 3 darbo dienas nuo šio prašymo pateikimo dienos.
21. Paraiškos atmetamos, projektai yra nevertinami ir lėšos jiems neskiriamos, jeigu:
21.1. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris nepatenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę;
21.3. pareiškėjas nepateikė visų reikalaujamų dokumentų arba pateikė nepatvirtintas paraiškos ir dokumentų kopijas;
21.4. pareiškėjas per 3 darbo dienas nuo prašymo paaiškinti ar patikslinti pateiktą informaciją pateikimo dienos nepateikė paaiškinimų ir patikslinimų;
22. Komisija, atsižvelgdama į surinktų balų vidurkį, atrenka projektus, paskirsto lėšas ir pateikia ministerijos kancleriui lėšų paskirstymo protokolą. Ministerijos kancleris per 5 darbo dienas priima sprendimą dėl lėšų skyrimo.
23. Informacija apie ministerijos kanclerio priimtą sprendimą dėl lėšų skyrimo yra skelbiama ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt. Ministerija elektroniniu paštu informuoja pareiškėją apie ministerijos kanclerio priimtą sprendimą per 5 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos. Pareiškėjai, kurių paraiškos buvo atmestos nevertinant ar jų projektų nuspręsta nefinansuoti, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant atmetimo ar nefinansavimo priežastis.
VI SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
24. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja komisijos pirmininkas, jo nesant – pirmininko pavaduotojas. Komisiją techniškai aptarnauja komisijos sekretorius. Komisijos sekretorių per pirmąjį komisijos posėdį iš komisijos narių skiria komisijos pirmininkas. Komisija vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, šiais Nuostatais ir kitais teisės aktais.
25. Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta komisijos pirmininko nustatytu laiku. Posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai komisijos narių. Pirmasis posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo konkursui dienos. Galutinis posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo komisijos narių paskutinių vertinimo anketų pateikimo. Prireikus gali būti šaukiama ir daugiau posėdžių.
Komisijos nariams apie posėdį raštu ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas praneša komisijos sekretorius, kuris kartu su pranešimu komisijos nariams pateikia posėdžio darbotvarkės projektą ir medžiagą numatomais svarstyti klausimais.
Komisijos narys, negalintis atvykti į posėdį, apie tai ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki komisijos posėdžio turi pranešti komisijos pirmininkui, išskyrus atvejus, kai to negali padaryti dėl objektyvių priežasčių.
Klausimai gali būti aptariami ir narių nuomonė išreiškiama elektroniniu paštu.
26. Per pirmąjį posėdį, prieš pradėdami darbą, komisijos nariai privalo pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimą – užtikrinti konkurso informacijos konfidencialumą, viešai neskelbti ir neplatinti šios informacijos, ir nešališkumo deklaraciją dėl objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačių interesų konflikto vengimo.
Jeigu yra aplinkybių, galinčių turėti įtakos sprendimui priimti, komisijos narys (-iai), prieš pradėdamas (-i) nagrinėti paraiškas, turi nusišalinti, prieš tai pranešęs (-ę) komisijos pirmininkui. Jeigu komisijos narys (-iai) nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais, o projektą (-us) vertina komisijos pirmininkas ar jo paskirtas kitas komisijos narys.
Komisijos nariams pasirašius šiame punkte nurodytus dokumentus, komisijos pirmininkas trumpai supažindina komisijos narius su konkurso tikslais, numatoma darbo tvarka, paaiškina, kaip pildyti vertinimo anketą, į ką tikslinga atsižvelgti vertinant projektus, apžvelgia vertinimo ypatumus, kitas aplinkybes, atsako į komisijos narių klausimus.
27. Komisijos nariai už konfidencialumo pasižadėjime ir nešališkumo deklaracijoje nustatytų elgesio normų pažeidimus traukiami tarnybinėn arba drausminėn atsakomybėn teisės aktų nustatyta tvarka.
28. Komisijos sprendimai priimami balsuojant, posėdyje dalyvaujančių komisijos narių balsų dauguma. Kai komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamą balsą turi komisijos pirmininko, jo nesant – jo pavaduotojo balsas.
29. Komisijos sprendimai įforminami protokolu. Komisijos posėdžius protokoluoja komisijos sekretorius.
Protokolai įforminami vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatomis, reguliuojančiomis protokolo turinį, ir Dokumentų rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“. Protokolai parengiami ne vėliau kaip per 7 darbo dienas po posėdžio.
Protokolą pasirašo komisijos pirmininkas, komisijos posėdyje dalyvavę komisijos nariai ir sekretorius.
VII SKYRIUS
LĖŠŲ SKYRIMAS, SUTARČIŲ SUDARYMAS, VYKDYMAS IR KONTROLĖ
31. Projektams lėšos skiriamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ministerijai patvirtintų asignavimų pagal programas. Tinkamos projekto išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga ir planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti nuo sutarties pasirašymo su departamentu dienos ir turi būti susijusios su:
31.1. vaiko gerovės viešinimu Lietuvos Respublikoje, ypatingą dėmesį skiriant tėvų atsakomybei už savo vaikus stiprinti ir vaiko globai (rūpybai) šeimoje ar šeimynoje arba įvaikinimui skatinti;
31.2. specialistų, dirbančių su vaikais, kvalifikacijos tobulinimu, kad būtų skatinamas įvaikinimas ar vaiko globa (rūpyba) šeimoje ar šeimynoje;
31.5. projekto administravimu (projekto vadovo bei asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokesčiu, įskaitant socialinio draudimo mokesčius, arba paslaugomis, susijusiomis su buhalterinės apskaitos vykdymu, kurios neturi viršyti 30 procentų pagal paraišką skiriamų lėšų);
32. Pareiškėjai, kurių veikla yra daugiau kaip 50 proc. finansuojama iš valstybės, savivaldybių biudžetų lėšų, Europos Sąjungos lėšų, yra laikomi perkančiosiomis organizacijomis. Perkančioji organizacija, atlikdama pirkimus, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.
33. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
33.2. projekto parengiamajam etapui finansuoti, t. y. išlaidos, susijusios su veikla, vykdyta pateikiant paraišką;
33.4. tarptautiniuose projektuose dalyvaujančių kitų šalių atstovų kelionėms į Lietuvos Respubliką bei iš jos, taip pat jų draudimo išlaidoms apmokėti;
34. Socialinių paslaugų priežiūros departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – departamentas) ir pareiškėjai, kuriems ministerijos kanclerio sprendimu skirtos lėšos, sudaro valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį (toliau – sutartis). Sutartis sudaroma ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo ministerijos kanclerio priimto sprendimo dėl lėšų skyrimo dienos.
Ministerija per 3 darbo dienas nuo sprendimo skirti lėšas priėmimo kartu su kanclerio potvarkiu dėl lėšų skyrimo dienos perduoda departamentui laimėjusių projektų paraiškas (paraiškų kopijas).
Tuo atveju, kai priimamas sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, prieš sudarant sutartį, bet ne vėliau kaip likus 15 kalendorinių dienų iki sutarties sudarymo termino, nustatyto šio punkto pirmojoje pastraipoje, pabaigos, pareiškėjas patikslina sąmatą ir priemonių / veiklų planą, nurodo, kokia apimtimi bus vykdomas projektas, aiškiai nustatydamas įgyvendinant projektą privalomus atlikti darbus, surengti renginius, suteikti paslaugas ir pan., bei patvirtina, kad priimtas sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte numatytus tikslus, ir apie patikslinimus raštu praneša departamentui ir ministerijai.
35. Nesudarius sutarties per šių Nuostatų 36 punkte nurodytą terminą ar pareiškėjui atsisakius vykdyti projektą, komisija teikia ministerijos kancleriui pasiūlymą dėl sprendimo skirti lėšas panaikinimo.
36. Papildomai projektams finansuoti skirtas lėšas ar lėšas, likusias pareiškėjui nesudarius sutarties, ar pareiškėjų nepanaudotas lėšas, ar pareiškėjų atsisakytas lėšas komisijos siūlymu ministerijos kancleris gali skirti kitiems finansavimą gavusiems projektams. Sprendimas dėl lėšų skyrimo priimamas per 7 darbo dienas nuo komisijos siūlymų gavimo dienos.
37. Pareiškėjai gautas valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti banke specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje, įvertindami valstybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo bei saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir patvirtintoje lėšų sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti.
38. Norėdamas patikslinti sąmatą, pareiškėjas departamentui turi pateikti pagrįstą prašymą tikslinti projekto išlaidų sąmatą, kartu pateikdamas lyginamąją tikslinamų projekto išlaidų sąmatą. Pareiškėjas gali teikti prašymą tikslinti tik dar nepatirtas išlaidas, išskyrus tinkamų išlaidų sumažėjimo atvejus.
39. Apie leidimą tikslinti sąmatą pareiškėjas informuojamas raštu. Gavęs leidimą, pareiškėjas per 5 darbo dienas nuo jo gavimo dienos privalo atitinkamai patikslinti išlaidų sąmatą ir ją pateikti departamentui. Prašymai tikslinti projektų išlaidų sąmatas teikiami iki einamųjų metų lapkričio 20 d. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami.
40. Pareiškėjas privalo informuoti apie projekte numatytų veiklų vykdymo nutraukimą, sustabdymą ar panaikinimą. Gavęs tokį pranešimą, departamentas sustabdo lėšų pervedimą projektui. Pareiškėjui pašalinus šiame punkte nurodytas priežastis, atnaujinus veiklą ir apie tai pranešus departamentui, sustabdytas lėšų pervedimas atnaujinamas.
Jei pareiškėjas reorganizuojamas, jis turi pateikti dokumentus, pagrindžiančius, kad juridinis asmuo, veiksiantis po reorganizavimo ir perimantis pareiškėjo teises ir pareigas, bus pajėgus įvykdyti projektą ir įsipareigojimus pagal sutartį.
41. Pareiškėjas privalo:
41.2. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus metams – iki kitų metų sausio 5 d. departamentui pateikti atitinkamai ketvirtines ir metinę projekto veiklos ir finansinę ataskaitas pagal departamento patvirtintas formas;
41.3. pasibaigus valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties terminui ar visiškai įgyvendinus projektą, per 10 darbo dienų nuo projekto pabaigos dienos departamentui pateikti galutines projekto įgyvendinimo veiklos ir finansinę ataskaitas pagal departamento patvirtintas formas. Prie projekto veiklos ataskaitos pridedama turima su projekto įgyvendinimu susijusi rašytinė ir vaizdinė medžiaga;
42. Departamentas pareiškėjams teikia visą reikalingą dalykinę ir metodinę pagalbą, susijusią su projekto įgyvendinimu.
43. Departamentas atrankos būdu tikrina, ar lėšas projektui gavęs pareiškėjas laikosi konkursų nuostatų reikalavimų ir valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytų įsipareigojimų.
44. Departamentas, suderinęs su ministerija, nutraukia valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį su pareiškėjais ir skirtos lėšos grąžinamos, kai:
44.3. projekto vykdytojai nepateikia departamentui Nuostatų 41.2–41.3 papunkčiuose nurodytų ataskaitų arba per departamento nustatytą terminą nepašalina pateiktų ataskaitų trūkumų;
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
46. Pareiškėjas turi viešinti projektą, kad tikslinės grupės ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, eigą ir jo rezultatus. Viešindamas projektą, pareiškėjas turi nepažeisti viešosios tvarkos ir laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos bei nurodyti, kad projektui lėšų skyrė Socialinės apsaugos ir darbo ministerija.
47. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako pareiškėjas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
48. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl lėšų skyrimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
Nevyriausybinių organizacijų, vienijančių kitas
nevyriausybines organizacijas, dirbančias vaiko
gerovės srityje, 2014–2018 metų projektų atrankos
konkurso nuostatų
1 priedas
(Paraiškos dalyvauti nevyriausybinių organizacijų, vienijančių kitas nevyriausybines organizacijas, dirbančias vaiko gerovės srityje, 2014–2018 metų projektų atrankos konkurse forma)
(projektą teikiančios nevyriausybinės organizacijos, vienijančios kitas nevyriausybines organizacijas, dirbančias vaiko gerovės srityje (toliau – pareiškėjas), pavadinimas)
(kodas, adresas, telefonas, faksas, el. paštas)
Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai
A. Vivulskio g. 11
LT-03610, Vilnius
PARAIŠKA
DALYVAUTI NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ, VIENIJANČIŲ KITAS NEVYRIAUSYBINES ORGANIZACIJAS, DIRBANČIAS VAIKO GEROVĖS SRITYJE, 2014–2018 METŲ PROJEKTŲ ATRANKOS_____________M. KONKURSE
___________________ Nr. _______________
(data)
Prašome skirti valstybės paramą mūsų organizacijos veiklai, susijusiai su vaiko gerove, ir teikiame šiuos duomenis:
1. Duomenys apie pareiškėją, siekiantį gauti valstybės paramą
1.1. Teisinė forma |
|
1.2. Įregistravimo Juridinių asmenų registre data |
|
1.3. Steigėjas (steigėjai)
|
|
1.4. Banko rekvizitai |
|
1.4.1. banko pavadinimas
|
|
1.4.2. banko kodas |
|
1.4.3. sąskaitos Nr.
|
|
1.5. Duomenys apie asmenį, turintį teisę veikti pareiškėjo vardu |
|
1.5.1. pavardė, vardas
|
|
1.5.2. pareigos organizacijoje |
|
1.5.3. gyvenamoji vieta
|
|
1.5.4. tel. Nr.
|
|
1.5.5. fakso Nr.
|
|
1.5.6. el.paštas
|
|
1.6. Valdymo organai |
|
2. Duomenys apie organizacijos veiklą
2.1. |
Organizacijos patirtis, kompetencija ir nariai, sudarantys organizaciją |
2.1.1. |
|
2.1.2. |
|
2.1.3. |
|
... |
|
2.2. |
Pagrindinio (-ių) projekto vykdytojo (-ų) specialistų kvalifikacijos, patirtis ir gebėjimai vaiko gerovės srityje |
2.2.1. |
|
2.2.2. |
|
... |
|
2.3. |
Pateikti informaciją apie dalyvavimą tarptautiniuose projektuose ir visuose ministerijose organizuojamuose projektų atrankos konkursuose ar apie iš kitų priemonių gaunamą valstybės lėšų finansavimą per pastaruosius 3 metus (nurodyti projekto pavadinimą, paramos teikėją, gautą finansavimą ir projekto vykdymo metus)
|
2.3.1. |
|
2.3.2. |
|
|
|
2.4. |
Nevyriausybinės organizacijos veiklos projektų įgyvendinimo partneriai (buveinės adresas, telefonas, bendradarbiavimo statusas, vaidmuo projekte) |
2.4.1. |
|
2.4.2. |
|
|
|
3. Esama padėtis:
3.1. problemos iškėlimas ir pagrindimas;
3.2. siūlomi problemos sprendimo būdai.
4. Projekto tikslas:
5. Projekto uždaviniai, kurie bus įgyvendinti siekiant projekto tikslo:
5.1.
5.2.
...
6. Trumpas projekto aprašymas (aprašyti projektą ir susieti su 3 punkte iškelta problema):
6.1. projekto vykdymo vieta;
6.2. projekto vykdymo trukmė.
7. Tikslinės grupės:
8. Nuoseklus ir išsamus projekto įgyvendinimo planas
Nuoseklus veiksmų aprašymas |
Įgyvendinimo trukmė |
Numatomos išlaidos |
Atsakingas vykdytojas |
Pastabos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9. Detalus lėšų, reikalingų projektui įgyvendinti, apibūdinimas
(Nurodyti, kokioms veiklos plano priemonėms yra prašoma skirti lėšų, kokia jų suma, nurodyti darbo užmokesčio išlaidas)
Kokioms veiklos plano priemonėms prašoma lėšų (kokia jų kaina) |
Lėšos, reikalingos projektui įgyvendinti iš Vaiko gerovės 2013–2018 m. programos, tūkst. eurų (iš jų darbo užmokesčiui) |
Kiti finansavimo šaltiniai, tūkst. eurų
|
Iš viso kalendoriniams metams, tūkst. eurų |
|
|
|
|
Iš viso |
|
|
|
10. Veiklos vykdymą užtikrinantys ištekliai: informacija apie patalpas, kuriose pareiškėjas vykdys veiklą, darbuotojų ir savanorių skaičius, projekto įgyvendinimo laikotarpiui pasibaigus planuojamos turėti ar gauti lėšos ir pan.
11. Laukiami rezultatai, atitinkantys konkurso prioritetus (kiek ketinama organizuoti seminarų, mokymų, konferencijų, edukacinių renginių; parengti ir išleisti leidinių; organizuoti konkursų ir parodų; parengti socialinės reklamos vaizdo klipų ir radijo laidų; sukurti, redaguoti ar atnaujinti interneto tinklalapių ir svetainių bei kt.)
11.1.
11.2.
12. Prie paraiškos pridedami dokumentai ar jų patvirtintos kopijos:
1. Pareiškėjo steigimo dokumentų (nuostatų (įstatų)) kopijos, patvirtintos pareiškėjo antspaudu, jeigu jis antspaudą privalo turėti, ir asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, parašu;
2. Veiklos, vykdytos per pastaruosius trejus (3) metus Konvencijos 42 straipsnio nuostatų sklaidos ar vaiko gerovės srityje, aprašas (laisva forma);
3. Projekto vykdytojų kvalifikaciją patvirtinantys dokumentai;
4. Bendradarbiavimo su valstybės, savivaldybių institucijomis ir nevyriausybinėmis organizacijomis, dirbančiomis vaiko gerovės srityje, veiklos aprašymai (laisva forma), bendradarbiavimo sutarčių ar kitų dokumentų, patvirtinančių bendradarbiavimą, kopijos;
5. Laisvos formos pažyma, kad nėra šių Nuostatų 14 punkte nurodytų aplinkybių;
6. Dokumentai, patvirtinantys teisę naudotis nekilnojamuoju turtu, jei numatomas veiklas planuojama vykdyti tose patalpose, kopija, patvirtinta pareiškėjo antspaudu, jei jis antspaudą privalo turėti, ir asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, parašu;
7. Galiojančios sutarties kopija, jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens;
8. Jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumentas, patvirtinantis asmens teisę veikti pareiškėjo vardu, originalas ar tinkamai patvirtinta jo kopija.
PASTABA. Papildoma informacija teikiama Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Vaikų skyriuje telefonu 8 706 68229.
Pareiškėjas
(Pareigų pavadinimas) (Parašas) (Vardas ir pavardė)
A.V.
_____________________
Priedo pakeitimai:
Nr. A1-5, 2015-01-02, paskelbta TAR 2015-01-05, i. k. 2015-00067
Nevyriausybinių organizacijų, vienijančių
kitas nevyriausybines organizacijas,
dirbančias vaiko gerovės srityje,
2014–2018 metų projektų atrankos konkurso
organizavimo nuostatų
2 priedas
PROJEKTO PARAIŠKOS VERTINIMO ANKETA
Pareiškėjo pavadinimas ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Projekto pavadinimas ir sąlyginis numeris ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Eil. Nr. |
Dalykinio vertinimo kriterijai |
Maksimalus galimų balų skaičius |
Rekomenduojamos balų ribos |
Įvertinu balais |
1. |
Projekto atitiktis konkurso prioritetams (žr. Nuostatų I, II skyrius) · atitinka 3 prioritetus · atitinka 2 prioritetus · atitinka 1 prioritetą |
10 |
10 6 2
|
|
2. |
Įgyvendinamų veiklų skaičius (žr. Nuostatų 7 punktą) · daugiau kaip 5 · 3–4 · 2 veiklos |
30 |
30 20 10
|
|
3. |
Problemos analizė (žr. Nuostatų 6.2 papunktį) · išsami, argumentuota, paremta tyrimais ir statistiniais duomenimis · iš dalies argumentuota, tačiau trūksta statistinių duomenų ir situacijos analizės · neargumentuota |
5 |
5
2–4
0 |
|
4. |
Projekto įgyvendinimo turinys (žr. Nuostatų 3, 4, 6, punktus) · turinys nuoseklus, aktualus, originalus, veiklos tinkamos ir veiksmingos tikslinių grupių iškeltoms problemoms spręsti · turinys iš dalies nuoseklus, aktualus, originalus, veiklos iš dalies veiksmingos tikslinių grupių iškeltoms problemoms spręsti · trūksta nuoseklumo, aktualumo, veiklos mažai veiksmingos |
5 |
5
2–4
0
|
|
5. |
Reikalingų lėšų pagrindimas (žr. Nuostatų 31 punktą) · lėšos pagrįstos, realios ir būtinos, panaudojamos ekonomiškai atsižvelgiant į vidutines kainas, tiesiogiai susijusios su projekto veiklomis. · trūksta pagrįstumo |
5 |
5
1–4 |
|
6. |
Laukiami rezultatai (žr. Nuostatų 6.8 papunktį) · konkretūs, įvertinami, galimi atsižvelgiant į tikslinės grupės realijas, atitinka sprendžiamos problemos mastą; · iš dalies konkretūs, iš dalies galimi atsižvelgiant į tikslinės grupės realijas · nekonkretūs ir neatitinka sprendžiamos problemos masto |
10 |
10
1–9
0 |
|
7. |
Pagrindinio (-ių) projekto vykdytojo (-ų) specialistų kvalifikacijos, patirtis ir gebėjimai vaiko gerovės srityje (žr. Nuostatų 6.11 papunktį) · pakankama · iš dalies pakankama · nepakankama |
10 |
10 1–9 0
|
|
8. |
Kiti finansavimo šaltiniai (žr. Nuostatų 6.10 papunktį) · skiriama 30 procentų ir daugiau · skiriama iki 30 procentų · skiriama mažiau nei 10 procentų · kiti finansavimo šaltiniai nenumatyti ir (ar) lėšos nepagrįstos |
10
|
10 5–9 1–4 0 |
|
|
Bendra balų suma |
85 |
|
|
Projekto privalumai
Projekto trūkumai |
Komisijos nario išvada (visiškai finansuoti, iš dalies finansuoti, nefinansuoti) |
Pastaba. 45 balus ir mažiau surinkęs projektas nefinansuojamas.
Komisijos narys (Parašas) (Vardas ir pavardė)
______________________
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas
Nr. A1-5, 2015-01-02, paskelbta TAR 2015-01-05, i. k. 2015-00067
Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. birželio 2 d. įsakymo Nr. A1-298 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų, vienijančių kitas nevyriausybines organizacijas, dirbančias vaiko gerovės srityje, 2014–2018 metų projektų atrankos konkursų organizavimo nuostatų patvirtinimo ir Nevyriausybinių organizacijų, vienijančių kitas nevyriausybines organizacijas, dirbančias vaiko gerovės srityje, 2014–2018 metų projektų atrankos konkursų komisijos sudarymo“ pakeitimo