Suvestinė redakcija nuo 2017-08-01 iki 2018-04-23

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2015-11-23, i. k. 2015-18564

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FINANSINIO LAIKOTARPIO EUROPOS TERITORINIO BENDRADARBIAVIMO TIKSLO PROGRAMŲ ĮGYVENDINIMO LIETUVOJE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2015 m. lapkričio 23 d. Nr. 1V-936

Vilnius

 

 

Įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. gegužės 27 d. nutarimo Nr. 520 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo programų įgyvendinimo Lietuvoje“ 3.2.2  papunktį,

tvirtinu 2014–2020 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo programų įgyvendinimo Lietuvoje taisykles (pridedama).

 

 

 

Vidaus reikalų ministras                                                                                  Saulius Skvernelis

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro

2015 m. lapkričio 23 d.

įsakymu Nr.1V-936

 

 

2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FINANSINIO LAIKOTARPIO EUROPOS TERITORINIO BENDRADARBIAVIMO TIKSLO PROGRAMŲ ĮGYVENDINIMO LIETUVOJE TAISYKLĖS

 

 

 

I SKYRIUS

 

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. 2014–2020 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo programų įgyvendinimo Lietuvoje taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato Lietuvoje įgyvendinamų 2014–2020 metų Europos Sąjungos (toliau – ES) finansinio laikotarpio Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo programų (toliau – programa (-os) pagrindinius įgyvendinimo principus, programoms įgyvendinti skirtų lėšų naudojimą, programų projektų (toliau – projektas) atrankos finansuoti principus, bendruosius projektų įgyvendinimo principus, programas įgyvendinančių institucijų Lietuvoje funkcijas ir atsakomybę, programų pažeidimų kontrolę Lietuvoje.

2. Taisyklės parengtos atsižvelgiant į:

2.1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. gegužės 27 d. nutarimą Nr. 520 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo programų įgyvendinimo Lietuvoje“;

2.2. 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 1303/2013, kuriuo nustatomos Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui, Europos žemės ūkio fondui kaimo plėtrai ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui bendros nuostatos ir Europos regioninės plėtros fondui, Europos socialiniam fondui, Sanglaudos fondui ir Europos jūros reikalų ir žuvininkystės fondui taikytinos bendrosios nuostatos, panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1083/2006 (OL 2013, L 347, p. 320) (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 1303/2013);

2.3. 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 1299/2013 dėl konkrečių Europos regioninės plėtros fondo paramos Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslui nuostatų (OL 2013, L 347, p. 259) (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 1299/2013);

2.4. 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 1301/2013 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir dėl konkrečių su investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslu susijusių nuostatų, kuriuo panaikinamas Reglamentas (EB) Nr. 1080/2006 (OL 2013, L 347, p. 289) (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 1301/2013);

2.5. 2014 m. kovo 4 d. Europos Komisijos deleguotąjį reglamentą (ES) Nr. 481/2014, kuriuo Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1299/2013 papildomas konkrečiomis bendradarbiavimo programų išlaidų tinkamumo finansuoti taisyklėmis (OL 2014, L 138, p. 45) (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 481/2014);

2.6. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimus, kuriais patvirtinamos programos.

3. Taisyklės taikomos įgyvendinant Lietuvoje šias programas:

3.1. Interreg V-A Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programą (toliau – Lietuvos ir Lenkijos programa);

3.2. Interreg V-A Latvijos ir Lietuvos bendradarbiavimo per sieną programą;

3.3. Interreg V-A Pietų Baltijos bendradarbiavimo per sieną programą;

Punkto pakeitimai:

Nr. 1V-539, 2017-07-31, paskelbta TAR 2017-07-31, i. k. 2017-12825

 

3.4. Interreg Baltijos jūros regiono programą;

3.5. Interreg Europe programą;

3.6. URBACT programą;

3.7. INTERACT programą.

4. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

4.1. Bendrojo finansavimo lėšos – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, numatytos Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijai atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžete, skirtos bendrai finansuoti programų įgyvendinimą.

4.2. Europos Sąjungos finansinė parama (toliau – ES parama) – Europos regioninės plėtros fondo lėšos, skirtos programoms įgyvendinti pagal reglamento (ES) Nr. 1299/2013 4 straipsnio nuostatas.

4.3. Jungtinė projekto įgyvendinimo ataskaita – pagrindinio projekto partnerio programos jungtiniam sekretoriatui teikiama programos stebėsenos komiteto nustatytos formos ataskaita apie projekto įgyvendinimo pažangą.

4.4. Lietuvos partneris – Lietuvos Respublikoje įregistruotas juridinis asmuo, kuriam skirta ES parama projektui įgyvendinti ir kuriam taikomos Reglamento (ES) Nr. 1299/2013 13 straipsnio nuostatos;

4.5. Nuosavas įnašas – Lietuvos partnerio įnašas į projektą siekiant gauti ES paramą ir įgyvendinti projektą, kuris yra neatsiejama projekto biudžeto dalis.

4.6. Pagrindiniai programos dokumentai – Europos Komisijos, programos įgyvendinančiųjų institucijų, programos stebėsenos komiteto patvirtinti dokumentai, kuriuose nustatytos programos įgyvendinimo ir ES paramos teikimo sritys, sąlygos ir procedūros: programos dokumentas; programos vadovas (angl. Programme Manual) – dokumentas, kuriame pateikta išsami informacija apie programos priemones, lėšų paskirstymą pagal priemones, numatyti reikalavimai potencialiems ES paramos gavėjams, nustatyta projektų trukmė, ES paramos apimtis, projektų atrankos tvarka, aprašytos programos skelbimo viešai priemonės ir Europos Komisijos nustatyta informavimo apie programos stebėsenos rezultatus tvarka; programą įgyvendinančių institucijų sutartis dėl programos įgyvendinimo, jeigu tokia yra sudaryta; programos stebėsenos komiteto sprendimai ir kiti programos stebėsenos komiteto patvirtinti programos įgyvendinimo dokumentai.

4.7. Pagrindinis projekto partneris – projekto pagrindinis ES paramos gavėjas, kurio įgaliojimai apibrėžti Reglamento (ES) Nr. 1299/2013 13 straipsnyje.

4.8. Paraiška projektui finansuoti – programos stebėsenos komiteto nustatytos formos dokumentas, kurį pareiškėjas pateikia programą įgyvendinančiai institucijai, siekdamas gauti ES paramą projektui įgyvendinti.

4.9. Paramos sutartis – programos vadovaujančiosios institucijos ir pagrindinio projekto partnerio sutartis, kurioje apibrėžiami pagrindiniai šalių įsipareigojimai ir teisės, susijusios su projekto įgyvendinimu ir ES paramos išmokėjimu.

4.10. Pareiškėjas – įmonė, įstaiga arba organizacija, teikianti programą įgyvendinančiajai institucijai paraišką projektui finansuoti.

4.11. Pažeidimas – ES ir (arba) nacionalinių teisės aktų nuostatų pažeidimas, susijęs su programą įgyvendinančiosios institucijos, tikrintojo, Lietuvos partnerio veiksmais ar neveikimu, kai dėl netinkamo programos arba projekto įgyvendinimo ar netinkamų išlaidų, deklaruotų Europos Komisijai, padaroma arba gali būti padaryta žala ES ir (arba) nacionaliniam biudžetui.

4.12. Programos įgyvendinančiosios institucijos – vadovaujančioji institucija, tvirtinančioji institucija ir audito institucija, vykdančios Reglamento (ES) Nr. 1303/2013 125–127 straipsniuose ir Reglamento (ES) Nr. 1299/2013 23–25 straipsniuose nustatytas funkcijas; jungtinis (techninis) sekretoriatas, vykdantis Reglamento (ES) Nr. 1299/2013 23 straipsnio 2 dalyje nustatytas funkcijas; Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija, koordinuojanti programų įgyvendinimą Lietuvoje.

4.13. Projektas ekonomiškai nedalomų, tikslioms funkcijoms atlikti skirtų veiklos rūšių visuma, turinti apibrėžtą biudžetą, įgyvendinimo laikotarpį ir aiškiai nustatytus tikslus, pagal kuriuos galima spręsti, ar rezultatų ekonominė ir socialinė nauda bus proporcinga panaudotiems ištekliams; projektui taikomos Reglamento (ES) Nr. 1303/2013 2 straipsnio 9 punkto nuostatos.

4.14. Projekto įgyvendinimo ataskaita – programos stebėsenos komiteto arba pagrindinio projekto partnerio nustatytos formos dokumentas, kuriame nurodoma projekto dalies įgyvendinimo pažanga, Lietuvos partnerio teikiamas pagrindiniam projekto partneriui (jeigu Lietuvos partneris nėra pagrindinis projekto partneris).

4.15. Techninė pagalba – veikla, susijusi su programos parengimu, valdymu, stebėsena, vertinimu, informacijos viešinimu ir kontrole, ir veikla, skirta tobulinti ES paramos panaudojimo administracinius gebėjimus, kaip yra nustatyta Reglamento (ES) Nr. 1303/2013 59 straipsnyje.

4.16. Tikrintojas – audito įmonė, įrašyta į Lietuvos Respublikos audito įmonių sąrašą, atliekanti Lietuvos partnerių ir viešosios įstaigos Jungtinio techninio sekretoriato (toliau – JTS) deklaruotų išlaidų teisėtumo ir panaudojimo teisingumo patikras.

5. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Reglamente (ES) Nr. 1303/2013 ir Reglamente (ES) Nr. 1299/2013.

 

II SKYRIUS

PROGRAMOMS ĮGYVENDINTI SKIRTŲ LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

6. Programų įgyvendinimas Lietuvoje gali būti finansuojamas ES paramos, bendrojo finansavimo ir nuosavo įnašo lėšomis.

7. ES parama naudojama:

7.1. projektams finansuoti;

7.2. techninei pagalbai finansuoti.

8. Bendrojo finansavimo lėšos naudojamos:

8.1. programų, išskyrus INTERACT programą, Lietuvos partnerių projektams finansuoti;

8.2. mokėti Lietuvos Respublikos įnašą programų techninei pagalbai finansuoti;

8.3. apmokėti Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos išlaidas, susijusias su programų įgyvendinimu.

9. Nuosavo įnašo lėšos naudojamos projektams finansuoti.

 

III SKYRIUS

BENDRIEJI PROJEKTŲ ATRANKOS FINANSUOTI PRINCIPAI

 

10. Paraiška projektui finansuoti teikiama pagrindiniuose programos dokumentuose nustatyta tvarka.

11. Programos jungtinis sekretoriatas ir (arba) nepriklausomi vertintojai atsižvelgdami į pagrindiniuose programos dokumentuose nustatytus vertinimo kriterijus ir terminus įvertina paraiškas projektams finansuoti ir teikia vertinimo rezultatus programos stebėsenos komitetui.

12. Sprendimą dėl projekto finansavimo priima programos stebėsenos komitetas.

13. Lietuvos Respublikai atstovaujantis (-ys) programos stebėsenos komiteto narys (-iai) balsuodamas (-i) dėl projekto finansavimo atsižvelgia į paraiškų projektams finansuoti vertinimo rezultatus ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo programų komiteto, sudaryto Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2015 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. 1V-562 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo programų komiteto sudarymo“ (toliau – ETBT komitetas), rekomendacijas dėl Lietuvos partnerių tinkamumo įgyvendinti programų projektus, taip pat šių projektų paraiškose numatytų įgyvendinti veiklų ir siekiamų rezultatų tikslingumo.

14. Programos stebėsenos komiteto ir ETBT komiteto darbas organizuojamas vadovaujantis šių komitetų darbo reglamentais.

15. Programos jungtinis sekretoriatas, atsižvelgdamas į pagrindiniuose programos dokumentuose nustatytus terminus, informuoja pareiškėją apie sprendimą dėl projekto finansavimo.

 

IV SKYRIUS

BENDRIEJI PROJEKTO ĮGYVENDINIMO PRINCIPAI

 

16. Projektas įgyvendinamas vadovaujantis paramos sutartimi.

17. ES paramą pagrindiniam projekto partneriui perveda pagrindiniuose programos dokumentuose nurodyta programos įgyvendinančioji institucija. Pagrindinis projekto partneris turi pagrindinio projekto partnerio ir kitų projekto partnerių pasirašytoje sutartyje, kurioje apibrėžtas partnerių funkcijų ir atsakomybių pasidalijimas, teisės ir įsipareigojimai rengiant paraišką projektui finansuoti ir (arba) įgyvendinant projektą (toliau – partnerystės sutartis), nustatyta tvarka pervesti projekto partneriams iš programos gautą kitiems projekto partneriams priklausančią ES paramos dalį.

18. Lietuvos partnerio įgyvendinant projektą patirtos išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti išlaidomis, jeigu jos atitinka Reglamento (ES) Nr. 481/2014 ir pagrindinių programos dokumentų nuostatas.

19. Lietuvos partneris turi:

19.1. atitikti pagrindiniam projekto partneriui arba projekto partneriui pagrindiniuose programos dokumentuose keliamus reikalavimus;

19.2. laikytis pagrindiniuose programos dokumentuose nustatytų reikalavimų ES paramos gavėjams, ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktų, susijusių su projekto įgyvendinimu;

19.3. vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis, jei Lietuvos partneris yra perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, arba 2014–2020 metų Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo programų projektams vykdyti reikalingų pirkimų, atliekamų Lietuvos įmonių, įstaigų ir organizacijų, nesančių perkančiosiomis organizacijomis pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2015 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. 1V-561 „Dėl 2014–2020 metų Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo programų projektams vykdyti reikalingų pirkimų, atliekamų Lietuvos įmonių, įstaigų ir organizacijų, nesančių perkančiosiomis organizacijomis pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, taisyklių patvirtinimo“ (toliau – 2014–2020 metų Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo programų projektams vykdyti reikalingų pirkimų, atliekamų Lietuvos įmonių, įstaigų ir organizacijų, nesančių perkančiosiomis organizacijomis pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, taisyklės), jeigu Lietuvos partneris nėra perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą;

19.4. pasirinkti tikrintoją atsižvelgdamas į šias nuostatas:

19.4.1. Lietuvos partneris lėšas, skirtas sumokėti už tikrintojo suteiktas paslaugas, turi suplanuoti ir numatyti paraiškoje projektui finansuoti;

19.4.2. projekto įgyvendinimo pradžioje Lietuvos partneris tikrintoją turi pasirinkti vykdydamas pirkimą raštu; pirkimo dokumentuose turi būti nustatyti minimalūs kvalifikaciniai reikalavimai tikrintojui, nurodyti pagrindiniuose programos dokumentuose ir (arba) Taisyklių 1 priede, turi būti parengta techninė užduotis ir sutarties su tikrintoju sąlygos, nurodytos Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Regioninės politikos departamento parengtose rekomendacijose Lietuvos partneriams dėl tikrintojo paslaugų pirkimo techninės užduoties ir sutarties su tikrintoju parengimo, kurios yra skelbiamos interneto svetainėje adresu www.esbendradarbiavimas.lt; Lietuvos partneris vykdydamas pirkimą pirkimo dokumentuose turi nustatyti, kad kaina bus nustatoma pagal fiksuotą įkainį (pavyzdžiui, įkainis už 10 000 eurų patikrintų Lietuvos partnerio projekto išlaidų);

19.4.3. ne vėliau kaip likus vienam mėnesiui iki pirmosios jungtinės projekto įgyvendinimo ataskaitos pateikimo Lietuvos partneris turi pranešti Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Regioninės politikos departamentui apie pasirinktą tikrintoją, pateikdamas informaciją apie pasirinktą tikrintoją pagal Taisyklių 4 priede ir (arba) pagrindiniuose programos dokumentuose nustatytą formą;

19.4.4. Lietuvos partneris turi raštu sudaryti paslaugos pirkimo sutartį su pasirinktu tikrintoju po to, kai gauna pagal Taisyklių 5 priede nustatytą formą ir (arba) pagal pagrindiniuose programos dokumentuose nustatytus reikalavimus (jeigu tokie yra nustatyti) Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Regioninės politikos departamento pritarimą dėl pasirinkto tikrintojo;

19.4.5. sudaręs paslaugos pirkimo sutartį su pasirinktu tikrintoju, Lietuvos partneris nedelsdamas raštu apie tai turi informuoti pagrindinį projekto partnerį (jeigu Lietuvos partneris nėra pagrindinis projekto partneris) ir (arba) programos jungtinį sekretoriatą, jeigu tai numatyta programos pagrindiniuose dokumentuose;

19.4.6. ne vėliau kaip per vieną mėnesį pasibaigus projekto ataskaitiniam laikotarpiui arba per kitus pagrindiniuose programos dokumentuose nustatytus terminus (jeigu tokie yra nustatyti) Lietuvos partneris turi pateikti tikrintojui projekto įgyvendinimo ataskaitas, kitus reikalingus dokumentus ir informaciją, susijusią su projekto finansavimo ir administravimo sąlygų vykdymu;

19.5. Lietuvos partneriui prireikus pakeisti tikrintoją arba pasirinkti jį iš naujo, privalo vadovautis Taisyklių 19.4 papunkčio nuostatomis;

19.6. paramos sutartyje ir (arba) partnerystės sutartyje bei pagrindiniuose programos dokumentuose nustatyta tvarka ir per nustatytus terminus pateikti tikrintojo patvirtintą projekto įgyvendinimo ataskaitą pagrindiniam projekto partneriui, jeigu Lietuvos partneris nėra pagrindinis projekto partneris, arba jungtinę projekto įgyvendinimo ataskaitą programos jungtiniam sekretoriatui, jeigu Lietuvos partneris yra pagrindinis projekto partneris;

19.7. laikytis aplinkosaugos, partnerystės ir daugiapakopio valdymo, darnaus vystymosi ir lyčių lygybės bei nediskriminavimo principų;

19.8. vykdyti privalomus visuomenės informavimo veiksmus laikantis pagrindiniuose programos dokumentuose nustatytos tvarkos;

19.9. tvarkyti atskirą projekto išlaidų buhalterinę apskaitą taip, kad apskaitos informacija būtų tinkama, objektyvi, pateikiama laiku, išsami ir naudinga vidaus ir išorės vartotojams;

19.10. projekto išlaidų buhalterinėje apskaitoje fiksuoti visas ūkines ir kitas operacijas, susijusias su projekto vykdymu;

19.11. užtikrinti, kad projekto dokumentacija, ypač paramos sutartis ir jos priedai, paraiška projektui finansuoti, partnerystės sutartis ir jų pakeitimo dokumentai, projekto įgyvendinimo ataskaitos ir jų priedai, išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentai, susirašinėjimo su programą įgyvendinančiosiomis institucijomis, pirkimų vykdymo dokumentai, viešinimo priemonių įgyvendinimo įrodymo dokumentai, būtų saugoma pagrindiniuose programos dokumentuose ir nacionaliniuose teisės aktuose nustatyta tvarka ne trumpiau kaip 5 metus po projekto įgyvendinimo pabaigos ir prieinama turinčioms teisę ją tikrinti institucijoms ir asmenims (jeigu programos pagrindiniuose dokumentuose nenustatyta kitaip)

19.12. bendradarbiauti su programą įgyvendinančiosiomis institucijomis ir projekto įgyvendinimą prižiūrinčiais ir kontroliuojančiais asmenimis, laiku teikti jiems visą prašomą informaciją, sudaryti sąlygas atlikti projekto įgyvendinimo patikrinimą jo įgyvendinimo ir (arba) administravimo vietoje;

19.13. užtikrinti, kad projekto įgyvendinimo metu  įgytas ar sukurtas turtas nebūtų sugadintas, sunaikintas ar kitaip prarastas projekto įgyvendinimo metu ir 5 metus po projekto įgyvendinimo pabaigos (jeigu programos pagrindiniuose dokumentuose nenustatyta kitaip);

19.14. ne trumpiau nei 5 metus po projekto įgyvendinimo pabaigos (jeigu programos pagrindiniuose dokumentuose nenustatyta kitaip) neperleisti, neparduoti, neįkeisti turto ar kitokiu būdu nesuvaržyti daiktinių teisių į turtą, kuriam įsigyti ar sukurti buvo skirtos ES paramos lėšos;

19.15. ne trumpiau nei 5 metus po projekto įgyvendinimo pabaigos (jeigu programos pagrindiniuose dokumentuose nenustatyta kitaip) nekeisti savo veiklos, kuriai buvo skirtos ES paramos lėšos, ir nenutraukti šios veiklos, nedalyvauti reorganizavime ir nesireorganizuoti, taip pat nesilikviduoti, jeigu tai galėtų pažeisti Reglamento (ES) Nr. 1303/2013 71 straipsnio nuostatas; apie svarbias priežastis, kliudančias vykdyti veiklą ir galinčias lemti Reglamento (ES) Nr. 1303/2013 71 straipsnio pažeidimą, Lietuvos partneris įsipareigoja nedelsdamas pranešti programos įgyvendinančiosioms institucijoms pagrindiniuose programos dokumentuose nustatyta tvarka;

19.16. per programos įgyvendinančiosios institucijos, o Lietuvos ir Lenkijos programos ir bendrojo finansavimo lėšų susigrąžinimo atveju – per Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos sprendime dėl lėšų sugrąžinimo nurodytą terminą grąžinti sprendime nurodytą ES paramos ir (arba) bendrojo finansavimo lėšų sumą sprendime dėl lėšų sugrąžinimo nurodytai institucijai bei įvykdyti kitus sprendime dėl lėšų sugrąžinimo išvardytus reikalavimus;

19.17. informuoti programą įgyvendinančias institucijas apie gautas pajamas, nurodytas Reglamento (ES) Nr. 1303/2013 61 straipsnyje, pagrindiniuose programos dokumentuose nustatyta tvarka.

20. Jeigu Lietuvos partneris yra pagrindinis projekto partneris, jis turi atstovauti visiems projekto partneriams ir privalo užtikrinti, kad visi projekto partneriai būtų tinkamai informuoti apie jų pareigas, susijusias su paramos sutarties vykdymu ir projekto įgyvendinimu, taip pat laikytųsi visų įsipareigojimų, susijusių su projekto įgyvendinimu, nustatytų Taisyklėse.

21. Lietuvos partnerio projekto veiklos, susijusios su valstybės pagalba (įskaitant de minimis (nereikšmingą) pagalbą), nėra finansuojamos. Lietuvos partneris turi užtikrinti, kad finansuotinos projekto veiklos, nepripažintos valstybės pagalba paraiškos projektui finansuoti vertinimo metu, netaptų valstybės pagalba projekto įgyvendinimo metu ir 5 metus po projekto įgyvendinimo pabaigos; tuo atveju, jeigu Lietuvos partnerio veikla naudojant ES paramą pripažįstama valstybės pagalba, Lietuvos partneris turi grąžinti tai veiklai skirtą ES paramą ir palūkanas, kurias, norėdama susigrąžinti neteisėtą pagalbą, nustato Europos Komisija.

22. Pagrindiniai reikalavimai tikrintojams:

22.1. tikrintojas visą tikrintojo paslaugos teikimo laikotarpį turi atitikti Taisyklių 1 priede ir (arba) pagrindiniuose programos dokumentuose nustatytus minimalius kvalifikacinius reikalavimus;

22.2. tikrintojas privalo patikrinti, ar Lietuvos partnerio arba JTS deklaruotos išlaidos yra teisėtos, teisingos ir tinkamos finansuoti, atsižvelgdamas į Reglamento (ES) Nr. 1299/2013 23 straipsnio 4 dalies nuostatas, ir vadovaudamasis:

22.2.1. Tarptautinės buhalterių federacijos patvirtintais tarptautiniais susijusių paslaugų standartais, taikomais užduotims, susijusioms su iš anksto sutartomis procedūromis;

22.2.2. Tarptautinės buhalterių federacijos patvirtinto Buhalterių profesionalų etikos kodekso nuostatomis;

22.2.3. pagrindiniuose programos dokumentuose nustatytais reikalavimais;

22.2.4. minimaliais tikrinimo reikalavimais, nustatytais Taisyklių 6 priede;

22.2.5. ES ir nacionaliniais teisės aktais;

22.3. tikrintojas turi vadovautis Tarptautinės buhalterių federacijos patvirtintame Buhalterių profesionalų etikos kodekse išdėstytais nepriklausomumo reikalavimais ir būti nepriklausomas nuo tikrinamo Lietuvos partnerio ir (arba) JTS;

22.4. tikrintojas turi užtikrinti iš Lietuvos partnerio ir (arba) JTS gautų dokumentų (ar jų kopijų) ir informacijos konfidencialumą ir apsaugą.

 

V SKYRIUS

LIETUVOJE PROGRAMAS ĮGYVENDINANČIŲ INSTITUCIJŲ FUNKCIJOS IR ATSAKOMYBĖ

 

23. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos administracijos padalinių funkcijos, įgyvendinant programas, nustatytos Funkcijų paskirstymo tarp Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos administracijos padalinių, įgyvendinant Europos Sąjungos finansinio laikotarpio 2014–2020 metų Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo programas, tvarkos apraše, patvirtintame 2015 m. rugpjūčio 28 d. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro įsakymu Nr. 1V-672 „Dėl Funkcijų paskirstymo tarp Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos administracijos padalinių, įgyvendinant Europos Sąjungos finansinio laikotarpio 2014–2020 metų Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo programas, tvarkos aprašo patvirtinimo“.

24. JTS, kurio kompetencija nustatoma kasmet sudaromose Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos ir JTS sutartyse dėl techninės pagalbos lėšų skyrimo ir naudojimo, atlieka šias pagrindines Lietuvos ir Lenkijos programos jungtinio sekretoriato funkcijas:

24.1. dalyvauja rengiant Lietuvos ir Lenkijos veiksmų programą, jos pakeitimus ir papildymus;

24.2. rengia Lietuvos ir Lenkijos programos įgyvendinimo dokumentų, susijusių su paraiškų projektams finansuoti parengimu, kvietimų teikti paraiškas projektams finansuoti paskelbimu, paraiškų projektams finansuoti vertinimu, projektų įgyvendinimo priežiūra, projektus ir teikia juos tvirtinti programos stebėsenos komitetui; rengia sutarties dėl techninės pagalbos lėšų skyrimo ir naudojimo projektą;

24.3. pagrindiniuose programos dokumentuose nustatyta tvarka rengia programos įgyvendinimo metines ir galutinę ataskaitas; suderinus jas su programos įgyvendinančiosiomis institucijomis teikia tvirtinti programos stebėsenos komitetui;

24.4. pagrindiniuose programos dokumentuose nustatyta tvarka skelbia kvietimus teikti paraiškas projektams finansuoti;

24.5. pagrindiniuose programos dokumentuose nustatyta tvarka pagal kompetenciją atlieka pateiktų paraiškų projektams finansuoti administracinės atitikties ir kokybės vertinimą; įvertinęs paraiškas projektams finansuoti, teikia programos stebėsenos komitetui pasiūlymus dėl projektų finansavimo;

24.6. rengia paramos sutarčių ir susitarimų dėl jų pakeitimo projektus ir teikia juos derinti Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Regioninės politikos departamentui, užtikrina paramos sutarčių ir susitarimų dėl jų pakeitimo pateikimą projektų partneriams;

24.7. pagrindiniuose programos dokumentuose nustatyta tvarka pagal kompetenciją tikrina ir tvirtina jungtines projektų įgyvendinimo ataskaitas;

24.8. rengia ir teikia paraiškas vadovaujančiajai institucijai dėl lėšų pervedimo pagrindiniams projektų partneriams.

24.9. pagal kompetenciją administruoja grąžintinas ir grąžintas lėšas;

24.10. įdiegia Lietuvos ir Lenkijos programos kompiuterinę informacinę sistemą, apimančią informaciją apie visas pateiktas paraiškas projektams finansuoti, patvirtintus finansuoti projektus, jų įgyvendinimo pažangą, programos techninės pagalbos lėšų panaudojimą, Europos Komisijai deklaruotas išlaidas, iš Europos Komisijos gautas lėšas, pažeidimus, grąžintinas ir grąžintas lėšas, atliktus patikrinimus, ir užtikrina jos veikimą, duomenų atnaujinimą ir jų išsaugojimą pagrindiniuose programos dokumentuose ir nacionaliniuose teisės aktuose nustatyta tvarka;

24.11. kaupia ir pagal kompetenciją raštu ir žodžiu teikia programos stebėsenos komitetui, programą įgyvendinančiosioms institucijoms, Europos Komisijai ir kitoms suinteresuotosioms institucijoms informaciją ir ataskaitas apie programos įgyvendinimą, ją įgyvendinant pasiektus rezultatus, panaudotas lėšas, projektų įgyvendinimo priežiūros rezultatus ir kt.;

24.12. rengia programos metinį informacijos ir viešinimo planą, organizuoja metinio programos veiklų plano parengimą būsimiems kalendoriniams metams ir teikia šiuos dokumentus tvirtinti programos stebėsenos komitetui; pagal kompetenciją įgyvendina minėtų stebėsenos komiteto patvirtintų planų priemones;

24.13. užtikrina programos interneto svetainės sukūrimą, palaikymą, informacijos joje skelbimą ir atnaujinimą;

24.14. rengia mokymus ir konsultuoja pareiškėjus paraiškų projektui finansuoti rengimo klausimais, projektų partnerius projektų įgyvendinimo ir ataskaitų teikimo klausimais;

24.15. vadovaujasi programos įgyvendinančiųjų institucijų patikrinimų metu nustatytų neatitikimų ištaisymo rekomendacijomis;

24.16. atlieka projektų pažeidimų kontrolę pagal Taisyklių VI skyriaus ir pagrindinių programos dokumentų nuostatas;

24.17. vykdo kitas funkcijas, numatytas pagrindiniuose programos dokumentuose, JTS įstatuose, sutartyse dėl techninės pagalbos lėšų skyrimo ir naudojimo, ir kitus Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro, viceministro, kuriam pavesta administruoti regioninės plėtros sritį, ir ministerijos kanclerio pavedimus.

25. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos administracijos padaliniai ir JTS pagal kompetenciją prisiima atsakomybę už Lietuvos ir Lenkijos programos įgyvendinimą, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 1303/2013 125 ir 126 straipsniuose.

26. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos administracijos padaliniai ir JTS, atlikdami jiems pavestas funkcijas, vadovaudamiesi pagrindinių programos dokumentų ir nacionalinių teisės aktų nustatyta tvarka, pagal kompetenciją rengia ir tvirtina vidaus procedūrų aprašus, užtikrina jų atitiktį minėtiems teisės aktams ir vadovavimąsi jais.

27. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos administracijos padaliniai ir JTS, atlikdami jiems pavestas funkcijas, turi užtikrinti nešališkumo, skaidrumo, viešųjų ir privačių interesų derinimo, objektyvumo, lygiateisiškumo, nediskriminavimo, tvaraus vystymosi principų įgyvendinimą ir proporcingumo principo laikymąsi.

 

VI SKYRIUS

PAŽEIDIMŲ KONTROLĖ

 

28. Programos įgyvendinančiosios institucijos, tikrintojai, projektų partneriai, kitos programų įgyvendinimą kontroliuojančios institucijos, įtarusios pažeidimą,nedelsdamos, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pažeidimo įtarimo, teikia pranešimą apie įtariamą pažeidimą Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos valstybės tarnautojui ar darbuotojui, dirbančiam pagal darbo sutartį, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro paskirtam vykdyti programų pažeidimų kontrolę (toliau – Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos programų pažeidimų kontrolierius), o Lietuvos ir Lenkijos programos atveju, kai įtariamas pažeidimas susijęs su projektu – JTS direktoriaus paskirtam projektų pažeidimų kontrolieriui (toliau – JTS programos pažeidimų kontrolierius).

29. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos programų pažeidimų kontrolierius, o Lietuvos ir Lenkijos programos atveju – JTS programos pažeidimų kontrolierius, įtaręs pažeidimą ir (ar) gavęs informacijos apie įtariamą pažeidimą iš pažeidimą įtarusios institucijos, šią informaciją ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jos gavimo dienos Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijoje užregistruoja elektroniniame pažeidimų žurnale, kuris pildomas atskirai kiekvienai programai, o Lietuvos ir Lenkijos programos atveju – JTS registruoja Lietuvos ir Lenkijos programos kompiuterinėje informacinėje sistemoje esančiame pažeidimų registre.

30. Ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo pranešimo apie įtariamą pažeidimą gavimo dienos Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijoje, o Lietuvos ir Lenkijos programos atveju – JTS, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos programų pažeidimų kontrolierius, o Lietuvos ir Lenkijos programos atveju – JTS programos pažeidimų kontrolierius atlieka įtariamo pažeidimo tyrimą:

30.1. tikrina pateiktą informaciją, prireikus atlieka tikrinimus vietose ir kitus veiksmus, būtinus  įtariamo pažeidimo tyrimo išvadai parengti;

30.2. prireikus kreipiasi į kitas kompetentingas institucijas su prašymu pateikti išvadas, paaiškinimus apie įtariamo pažeidimo aplinkybes, informaciją, susijusią su atliekamu įtariamo pažeidimo tyrimu;

30.3. papildo informaciją Taisyklių 29 punkte nurodytame registre apie įtariamo pažeidimo tyrimo eigą, nurodydamas įtariamo pažeidimo tyrimo pradžios ir pabaigos datas, atliktus tyrimo veiksmus, pažeidimo tipą (nenustatytas pažeidimas, pažeidimas arba įtariama nusikalstama veika), veiksmus, kurių imtasi po pažeidimo arba įtariamos nusikalstamos veikos nustatymo.

31. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos programų pažeidimų kontrolierius, o Lietuvos ir Lenkijos programos atveju – JTS programos pažeidimų kontrolierius įtariamo pažeidimo tyrimą turi atlikti ir parengti įtariamo pažeidimo tyrimo išvadą ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo pažeidimo įtarimo ir (ar) informacijos apie įtariamą pažeidimą gavimo dienos. Tais atvejais, kai dėl įtariamo pažeidimo reikia kompetentingos institucijos išvados arba reikia gauti papildomos informacijos iš projekto partnerio ir (ar) kitų institucijų ar įstaigų, arba reikalingas tyrimui būtinos informacijos vertimas, įtariamo pažeidimo tyrimo terminas gali būti pratęstas Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Regioninės politikos departamento direktoriaus sprendimu, o Lietuvos ir Lenkijos programos atveju – JTS direktoriaus ar jo įgalioto asmens sprendimu, kuriame turi būti nurodytas pratęsimo terminas ir priežastys, dėl kurių įtariamo pažeidimo tyrimas pratęsiamas.

32. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos programų pažeidimų kontrolierius ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo įtariamo pažeidimo tyrimo išvados parengimo dienos informuoja apie pažeidimą atitinkamas programas įgyvendinančias institucijas pagrindiniuose programos dokumentuose nustatyta tvarka, o Lietuvos ir Lenkijos programos atveju – JTS programos pažeidimų kontrolierius informuoja Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos programų pažeidimų kontrolierių, pateikdamas visą turimą su pažeidimu susijusią informaciją ir dokumentų kopijas, ir pagrindiniuose programos dokumentuose nustatyta tvarka teikia siūlymus dėl Lietuvos ir Lenkijos programos stebėsenos komiteto sprendimų dėl tolesnių veiksmų, susijusių su pažeidimu, projektų. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos programų pažeidimų kontrolierius, gavęs JTS programos pažeidimų kontrolieriaus siūlymus dėl Lietuvos ir Lenkijos programos stebėsenos komiteto sprendimų dėl tolesnių veiksmų, susijusių su pažeidimu, projektų, per 10 darbo dienų juos išnagrinėja ir teikia išvadą JTS dėl sprendimų dėl tolesnių veiksmų, susijusių su pažeidimu, projektų pateikimo Lietuvos ir Lenkijos programos stebėsenos komitetui. Sprendimą dėl tolesnių veiksmų, susijusių su pažeidimu, priima Lietuvos ir Lenkijos programos stebėsenos komitetas.

33. Jeigu yra nustatytas pažeidimas, kai buvo nesilaikyta Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo arba Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo programų projektams vykdyti reikalingų pirkimų, atliekamų Lietuvos įmonių, įstaigų ir organizacijų, nesančių perkančiosiomis organizacijomis pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, taisyklių, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos programų pažeidimų kontrolierius, o Lietuvos ir Lenkijos programos atveju – JTS programos pažeidimų kontrolierius, registruodamas pažeidimą nurodo, ar pažeidimas turėjo įtakos pirkimo rezultatams, taip pat su pažeidimu susijusių netinkamų finansuoti išlaidų sumos dydį bei, jeigu nežinoma tiksli su sudaryta pirkimo sutartimi susijusių netinkamų finansuoti išlaidų suma arba visas su pirkimo sutartimi susijusias išlaidas pripažinti netinkamomis finansuoti yra neproporcinga, detalią informaciją apie siūlomos finansinės korekcijos apskaičiavimą, vadovaudamasis Rekomendacijomis dėl Finansinių pataisų, susijusių su išlaidomis, Sąjungos finansuotomis pagal pasidalijamąjį valdymą, kurias reikia atlikti dėl viešojo pirkimo taisyklių, patvirtintų 2013 m. gruodžio 19 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. C(2013) 9527, nesilaikymo, nustatymo, ir pasiūlymą, kokiu būdu bus pritaikyta finansinė korekcija.

34. Jeigu yra įtariama nusikalstama veika, apie tai Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos programų pažeidimų kontrolierius nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo įtariamo pažeidimo tyrimo išvados parengimo dienos, raštu informuoja Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybą prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – FNTT), o Lietuvos ir Lenkijos programos atveju JTS programos pažeidimų kontrolierius – FNTT ir Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos programų pažeidimų kontrolierių, pateikdamas visą turimą su įtariama nusikalstama veika susijusią informaciją ir dokumentų kopijas.

35. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos programų pažeidimų kontrolierius pagal kompetenciją:

35.1. rengia ir dalyvauja rengiant teisės aktus ir kitus dokumentus (metodikas, rekomendacijas ir pan.), susijusius su programų pažeidimų tyrimu, nustatymu ir šalinimu;

35.2. vykdo kitas Taisyklių 29–34 punktuose ir pagrindiniuose programos dokumentuose nustatytas su pažeidimų kontrole susijusias funkcijas;

35.3. praneša Europos Komisijai, programą įgyvendinančiosioms institucijoms apie nustatytus pažeidimus ir kitą su programų pažeidimais ir lėšų susigrąžinimu susijusią informaciją, vadovaudamasis Reglamento (ES) Nr. 1303/2013 122 ir 143 straipsnių nuostatomis;

35.4. bendradarbiauja su Europos Komisija, programos įgyvendinančiosiomis institucijomis ir kitomis suinteresuotosiomis institucijomis dėl pažeidimų nustatymo ir šalinimo;

35.5. vykdo programos pažeidimų ir lėšų grąžinimo stebėseną;

35.6. kaupia ir sistemina informaciją apie pažeidimus ir teikia ją turinčioms teisę gauti institucijoms ir asmenims;

35.7. vykdo pažeidimų prevenciją, platina informaciją apie pažeidimų prevenciją programas įgyvendinančių institucijų organizuojamuose renginiuose;

35.8. Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“, ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka koordinuoja ES paramos ir bendrojo finansavimo lėšų sugrąžinimo eigą, rengia arba dalyvauja rengiant sprendimų dėl šių lėšų sugrąžinimo projektus;

35.9. vykdo kitas su pažeidimų nustatymu ir šalinimu susijusias funkcijas.

36. JTS programos pažeidimų kontrolierius pagal kompetenciją vykdo Taisyklių 29–34 punktuose, 35.4–35.9 papunkčiuose ir pagrindiniuose programos dokumentuose nustatytas su pažeidimų kontrole susijusias funkcijas.

 

VII SKYRIUS

AUDITO REKOMENDACIJŲ DĖL NUSTATYTŲ NETINKAMŲ FINANSUOTI IŠLAIDŲ SUSIGRĄŽINIMO ĮGYVENDINIMAS

 

37. Jeigu netinkamas finansuoti išlaidas nustato programos audito institucija, Europos Komisija arba Europos Audito Rūmai, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos programų pažeidimų kontrolierius nedelsdamas, tačiau ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo audito ataskaitos gavimo dienos, raštu informuoja apie audito institucijos, Europos Komisijos arba Europos Audito Rūmų nustatytas netinkamas finansuoti išlaidas atitinkamas programas įgyvendinančias institucijas, o Lietuvos ir Lenkijos programos atveju – JTS, ir toliau vykdomi veiksmai, susiję su grąžintinų lėšų administravimu pagrindiniuose programos dokumentuose ir nacionaliniuose teisės aktuose nustatyta tvarka.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

38. Lietuvoje programas įgyvendinančiosios institucijos ir tikrintojai privalo užtikrinti, kad pagal kompetenciją su programų įgyvendinimu ir ES paramos ir bendrojo finansavimo lėšų išmokėjimu susiję gaunami ir rengiami dokumentai, kurių reikia audito sekai užtikrinti, būtų saugomi pagrindiniuose programos dokumentuose ir nacionaliniuose teisės aktuose nustatyta tvarka, bet ne trumpiau kaip iki 2029 m. birželio 30 d.

______________

 


 

2014–2020 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo programų įgyvendinimo Lietuvoje taisyklių

1 priedas

 

MINIMALŪS KVALIFIKACINIAI REIKALAVIMAI EUROPOS TERITORINIO BENDRADARBIAVIMO TIKSLO PROGRAMOS TIKRINTOJUI

 

Eil. Nr.

Kvalifikaciniai reikalavimai

Tikrintojo kvalifikaciją įrodantys dokumentai

Tikrintojas:

Tikrintojas jo kvalifikacijai patikrinti turi pateikti:

1.

Teisė verstis atitinkama veikla:

1.1.

turi teisę verstis audito veikla

įmonės įregistravimą įrodančio išplėstinio Juridinių asmenų registro išrašo ir (arba) Elektroninio sertifikuoto Juridinių asmenų registro išrašo (ESI) patvirtintą kopiją, liudijančią, kad paslaugų teikėjas įregistruotas įstatymų nustatyta tvarka; Lietuvos auditorių rūmų išduoto audito įmonės pažymėjimo patvirtintą kopiją

2.

Finansinis ir ekonominis pajėgumas:

 

2.1.

neturėti drausminių nuobaudų iš Lietuvos auditorių rūmų

iš paslaugos tiekėjo nereikalaujama pateikti šiame punkte nurodytą kvalifikacijos reikalavimą įrodančių dokumentų; perkančioji organizacija duomenis tikrina pagal Lietuvos auditorių rūmų interneto svetainėje www.lar.lt skelbiamus atestuotų auditorių ir audito įmonių sąrašus paskutinę pasiūlymų pateikimo termino dieną, nurodytą skelbime apie pirkimą.

 

3.

Techninis ir profesinis pajėgumas:

 

3.1.

per pastaruosius 3 finansinius metus arba per laiką nuo paslaugų teikėjo įregistravimo dienos (jeigu paslaugų teikėjas vykdė veiklą mažiau nei 3 finansinius metus) turi būti įvykdęs bent vieną panašią sutartį, t. y. kurios dalykas ir įvykdymo sąlygos panašios ir kurios vertė ne mažesnė kaip 0,5 pirkimo objekto vertės

paslaugos teikėjo praėjusių 3 finansinių metų arba laikotarpio nuo paslaugų teikėjo įregistravimo dienos (jeigu paslaugų teikėjas vykdė veiklą mažiau nei 3 finansinius metus) įvykdytų sutarčių sąrašą, kuriame būtų nurodytas vykdytų sutarčių objektas, vertė, trukmė ir užsakovas (-ai)

3.2.

turi turėti bent vieną specialistą, atsakingą už sutarties vykdymą, turintį auditoriaus pažymėjimą ir mokantį anglų kalbą ne žemesniu kaip pažengusio vartotojo lygmens B2 lygiu (pagal Europass)

paslaugos teikėjo specialistų, atsakingų už sutarties vykdymą, sąrašą (pavardės, išsilavinimas, kvalifikacija), kiekvieno specialisto, nurodyto sąraše, gyvenimo aprašymą (CV), kuriame būtų nurodytas anglų kalbos mokėjimas (pagal Europass), juose paminėtų diplomų, pažymėjimų ar rekomendacijų kopijas

3.3.

būti nepriklausomu nuo tikrinamos įmonės

paslaugos teikėjo vadovo ar jo įgalioto asmens ir už sutarties vykdymą atsakingo auditoriaus (-ių) pasirašytas nepriklausomumo deklaracijas pagal  tikrintojo ir auditoriaus nepriklausomumo deklaracijos formas (Taisyklių 2 ir 3 priedai)

______________

Priedo pakeitimai:

Nr. 1V-539, 2017-07-31, paskelbta TAR 2017-07-31, i. k. 2017-12825

 

 


 

2014–2020 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo programų įgyvendinimo Lietuvoje taisyklių

2 priedas

 

(Tikrintojo nepriklausomumo deklaracijos forma)

 

________________________________________________________________________________

                                                             (tikrintojo pavadinimas)

 

TIKRINTOJO NEPRIKLAUSOMUMO DEKLARACIJA

 

___________________

(data, numeris)

___________________

(vieta)

 

Aš, _____________________________________________________________________________

                                      (paslaugų teikėjo vadovo ar jo įgalioto asmens vardas, pavardė)

 

vadovaujantis / atstovaujantis ________________________________________________________

                                                                                (paslaugų teikėjo pavadinimas)

 

dalyvaujantis perkančiosios organizacijos arba kitos organizacijos atliekamame pirkime, patvirtinu ir pasižadu, kad mano vadovaujamas (atstovaujamas) ūkio subjektas:

 

1. yra nepriklausomas nuo tikrinamo juridinio asmens ir nedalyvauja priimant jame sprendimus:

1.1. tikrinamas juridinis asmuo nėra tikrintojo dalyvis;

1.2. tikrintojas, jo dalyviai, vadovas, valdybos ir (arba) stebėtojų tarybos, jei jos sudaromos, nariai nėra tikrinamo juridinio asmens dalyviai;

1.3. tikrintojo dalyviai, jo vadovas, valdybos ir (arba) stebėtojų tarybos, jei jos sudaromos, nariai nėra susiję šeimos, artimosios giminystės arba svainystės ryšiais su tikrinamo juridinio asmens dalyviais;

1.4. neteikė (-ia) tikrinamam juridiniam asmeniui audito, turto ir verslo vertinimo, buhalterinės apskaitos tvarkymo ir finansinių ataskaitų sudarymo, akcinių bendrovių ir uždarųjų akcinių bendrovių reorganizavimo sąlygų vertinimo paslaugų, neatliko vidaus audito arba tokias paslaugas teikė, bet nuo jų teikimo ar vidaus audito atlikimo praėjo daugiau kaip vieneri metai;

1.5. nėra veikiamas kitų reikšmingų sąlygų, galinčių turėti įtakos jo nepriklausomumui;

2. objektyviai, dalykiškai, be išankstinio nusistatymo, vadovaudamasis (-si) lygiateisiškumo, nediskriminavimo principais, atliks savo pareigas;

3. paaiškėjus, kad įgyvendinant Lietuvos Respublikos finansinių ataskaitų audito įstatyme nustatytas teises ir pareigas gali būti pažeidžiamas mano vadovaujamo (atstovaujamo) ūkio subjekto nepriklausomumas, nedelsdamas apie tai raštu pranešti Perkančiajai organizacijai arba kitai organizacijai, atliekančiai pirkimą.

 

Deklaruoju man žinomus ryšius ir aplinkybes, kurios gali turėti įtakos mano nepriklausomumui:

Eil. Nr.

Ryšys arba aplinkybė

Pastabos

 

 

 

 

 

 

Patvirtinu, kad pateikiau visus man žinomus duomenis ir atsakau už jų teisingumą.

 

________________________________

(deklaraciją teikiančio asmens pareigos)

___________

(parašas)

________________

(vardas, pavardė)

 

_________________

Priedo pakeitimai:

Nr. 1V-539, 2017-07-31, paskelbta TAR 2017-07-31, i. k. 2017-12825

 

 


 

2014–2020 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo programų įgyvendinimo Lietuvoje taisyklių

3 priedas

 

(Auditoriaus nepriklausomumo deklaracijos forma)

 

________________________________________________________________________________

                                                             (tikrintojo pavadinimas)

 

AUDITORIAUS NEPRIKLAUSOMUMO DEKLARACIJA

 

___________________

(data, numeris)

___________________

(vieta)

 

Aš, _____________________________________________________________________________

                                                                           (vardas ir pavardė)

 

dirbantis ________________________________________________________________________

                                                              (paslaugų teikėjo pavadinimas)

 

atsakingas už sutarties vykdymą, patvirtinu ir pasižadu, kad:

1. esu nepriklausomas nuo tikrinamo juridinio asmens ir nedalyvauju priimant jame sprendimus:

1.1. nesu susijęs šeimos, artimosios giminystės arba svainystės ryšiais su tikrinamo juridinio asmens dalyviais, vadovu, vyriausiuoju buhalteriu (buhalteriu) arba kitu tikrinamo juridinio asmens darbuotoju, galinčiu daryti tiesioginę ir reikšmingą įtaką finansinių ataskaitų rengimui, šio juridinio asmens valdybos ir (arba) stebėtojų tarybos, jei jos sudaromos, nariais;

1.2. nesu tikrinamo juridinio asmens darbuotojas ir, jeigu buvau jo darbuotoju, galinčiu daryti tiesioginę ir reikšmingą įtaką finansinių ataskaitų rengimui, nuo darbo santykių pasibaigimo dienos yra praėję daugiau kaip 3 metai;

1.3. nesu tikrinamo juridinio asmens dalyvis ir, jeigu buvau jo dalyviu, nuo akcijų arba akcijų dalių perleidimo yra praėję daugiau kaip 3 metai;

1.4. neteikiau tikrinamam juridiniam asmeniui audito, turto ir verslo vertinimo, buhalterinės apskaitos tvarkymo ir finansinių ataskaitų sudarymo, akcinių bendrovių ir uždarųjų akcinių bendrovių reorganizavimo sąlygų vertinimo paslaugų, neatlikau vidaus audito arba tokias paslaugas teikiau, bet nuo jų teikimo ar vidaus audito atlikimo praėjo daugiau kaip vieneri metai;

1.5. nesu veikiamas kitų reikšmingų sąlygų, galinčių turėti įtakos mano nepriklausomumui;

2. objektyviai, dalykiškai, be išankstinio nusistatymo, vadovaudamasis (-si) lygiateisiškumo, nediskriminavimo principais, atliksiu savo pareigas;

3. paaiškėjus, kad įgyvendinant Lietuvos Respublikos finansinių ataskaitų audito įstatyme nustatytas teises ir pareigas gali būti pažeidžiamas mano nepriklausomumas, nedelsdamas apie tai raštu pranešiu Perkančiajai organizacijai arba kitai organizacijai, atliekančiai pirkimą.

 

Deklaruoju man žinomus ryšius ir aplinkybes, kurios gali turėti įtakos mano nepriklausomumui:

Eil. Nr.

Ryšys arba aplinkybė

Pastabos

 

 

 

 

 

 

Patvirtinu, kad pateikiau visus man žinomus duomenis ir atsakau už jų teisingumą.

 

________________________________

(deklaraciją teikiančio asmens pareigos)

___________

(parašas)

________________

(vardas, pavardė)

______________

Priedo pakeitimai:

Nr. 1V-539, 2017-07-31, paskelbta TAR 2017-07-31, i. k. 2017-12825

 

 


 

2014–2020 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo programų įgyvendinimo Lietuvoje taisyklių

4 priedas

 

(Informacinio laiško apie pasirinktą tikrintoją forma)

 

________________________________________________________________

(Lietuvos partnerio pavadinimas, kodas, adresas)

 

Lietuvos Respublikos

vidaus reikalų ministerijos

Regioninės politikos departamentui

Šventaragio g. 2

LT-01510 Vilnius

 

INFORMACIJA APIE PASIRINKTĄ TIKRINTOJĄ

 

1. INFORMACIJA APIE PROJEKTĄ

1.1. Programos pavadinimas

 

1.2. Projekto Nr. ir (arba) projekto akronimas

 

1.3. Projekto pavadinimas (anglų kalba)

 

1.4. Projekto pavadinimas (lietuvių kalba, jeigu yra vertimas)

 

1.5. Projekto patvirtinimo data

 

1.6. Paramos sutarties pasirašymo data ir Nr.

 

1.7. Projekto įgyvendinimo trukmė (mėnesiais)

 

2. INFORMACIJA APIE LIETUVOS PARTNERĮ

2.1. Juridinio asmens pavadinimas

 

2.2. Juridinio asmens kodas

 

2.3. Adresas

 

2.4. Tel. Nr.

 

2.5. Faks. Nr.

 

2.6. El. paštas

 

2.7. Lietuvos partnerio vaidmuo (pagrindinis arba projekto partneris) ir Nr. projekte

 

3. LIETUVOS PARTNERIO ĮGYVENDINAMO PROJEKTO (PROJEKTO DALIES) IŠLAIDOS, EURAIS

3.1. Lėšos, kompensuojamos iš Europos regioninės plėtros fondo

 

3.2. Lietuvos partnerio nuosavas įnašas

 

Iš viso:

 

 

4. INFORMACIJA APIE PASIRINKTĄ TIKRINTOJĄ

4.1. Juridinio asmens pavadinimas

 

4.2. Juridinio asmens kodas

 

4.3. Adresas

 

4.4. Tel. Nr.

 

4.5. Faks. Nr.

 

4.6. El. paštas

 

4.7. Auditorius (vardas, pavardė), auditoriaus pažymėjimo Nr. ir išdavimo data

 

4.8. Audito įmonės pažymėjimo Nr. ir pažymėjimo išdavimo data

 

5. INFORMACIJA APIE TIKRINTOJO PASLAUGOS PIRKIMO PROCEDŪRĄ

5.1. Pirkimo būdas

 

5.2. Kuo vadovaujantis atliktas pirkimas

 

5.3. Informacija apie pirkimą:

5.3.1. juridinių asmenų, į kuriuos kreiptasi dėl pasiūlymų pateikimo, pavadinimai (nurodyti pavadinimus)

 

5.3.2. juridinių asmenų, kurie pateikė pasiūlymus, pavadinimai ir pateiktų pasiūlymų vertė, EUR

 

 

 

6. TIKRINTOJO TURIMŲ PROFESINIŲ ŽINIŲ IR PATIRTIES PATVIRTINIMAS

6.1. Patvirtinama, kad tikrintojas:

TAIP

NE

Pastabos

6.1.1. per pastaruosius 3 finansinius metus arba per laiką nuo paslaugų teikėjo įregistravimo dienos (jeigu paslaugų teikėjas vykdė veiklą mažiau nei 3 finansinius metus) yra įvykdęs bent vieną panašią sutartį, t. y. kurios dalykas ir įvykdymo sąlygos panašios ir kurios vertė ne mažesnė kaip 0,5 pirkimo objekto vertės;

 

 

 

6.1.2. turi ne mažiau kaip 1 nuolatinį darbuotoją, turintį auditoriaus pažymėjimą ir mokantį anglų kalbą ne žemesniu kaip pažengusio vartotojo lygmens B2 lygiu (pagal Europass);

 

 

 

6.1.3. yra nepriklausomas nuo tikrinamo Lietuvos partnerio pagal Tarptautinės buhalterių federacijos Buhalterių profesionalų etikos kodekse ir Lietuvos Respublikos finansinių ataskaitų audito įstatyme išdėstytus nepriklausomumo ir objektyvumo reikalavimus;

 

 

 

6.1.4. yra susipažinęs su Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktais, reglamentuojančiais Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo programų įgyvendinimą, Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo programos, pagal kurią finansuojamas tikrinamas projektas, pagrindiniais dokumentais, paraiška projektui finansuoti, paramos sutartimi;

 

 

 

6.1.5. yra apsidraudęs civilinės atsakomybės draudimu Lietuvos Respublikos finansinių ataskaitų audito įstatymo nustatytomis sąlygomis ir tvarka; metinė civilinės atsakomybės draudimo suma yra ne mažesnė kaip yra nustatyta Lietuvos Respublikos finansinių ataskaitų audito įstatymo 21 straipsnyje; civilinės atsakomybės draudimo objektas yra paslaugos teikėjo civilinė atsakomybė už žalą, kuri padaryta Lietuvos partneriui ir (arba) tretiesiems asmenims teikiant projekto tikrinimo paslaugą;

 

 

 

6.1.6. tinkamai dokumentuos teikiamas paslaugas ir tikrintojo darbo dokumentai bus prieinami programą įgyvendinančiosioms institucijoms, programos įgyvendinimo priežiūrą vykdančioms institucijoms ir jų įgaliotiems atstovams;

 

 

 

6.1.7. patikrins ir patvirtins projekto įgyvendinimo ataskaitas per 1 mėnesį nuo projekto įgyvendinimo ataskaitos iš Lietuvos partnerio gavimo dienos, bet ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo projekto ataskaitinio laikotarpio pabaigos.

 

 

 

 

6.2. Tikrintojo įgaliotas atstovas*

 

(Pareigos)

(Vardas, pavardė)

(Parašas)

(Data)

 

_______________

* Jeigu atstovas veikia pagal įgaliojimą, pridėti įgaliojimo kopiją.

 

 

7. LIETUVOS PARTNERIO PATVIRTINIMAS

 

TAIP

NE

Pastabos

Lietuvos partneris patvirtina, kad:

7.1. pirkimo dokumentuose nustatė minimalius kvalifikacinius reikalavimus tikrintojui, nurodytus programos dokumentuose ir (arba) Taisyklių 1 priede;

 

 

 

7.2. pirkimo dokumentuose naudojo techninę užduotį ir sutartį su tikrintoju, nustatytą Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Regioninės politikos departamento parengtose rekomendacijose Lietuvos partneriams dėl tikrintojo paslaugų pirkimo techninės užduoties ir sutarties su tikrintoju parengimo;

 

 

 

7.3. pirkimo procedūros metu įsitikino, kad pirkime dalyvavę tiekėjai ir (arba) laimėtojas atitiko pirkimo dokumentuose nustatytus minimalius kvalifikacinius reikalavimus tikrintojui;

 

 

 

7.4. projekto įgyvendinimo (pažangos) ataskaitas ir visą kitą reikalingą informaciją tikrintojui pateiks ne vėliau kaip per 1 mėnesį nuo kiekvieno projekto ataskaitinio laikotarpio pabaigos

 

 

 

 

8. PRIDEDAMA*:

8.1. Projekto paramos sutarties (be priedų) patvirtinta kopija.

8.2. Patvirtintos paraiškos projektui finansuoti patvirtinta kopija.

8.3. Pasirinkto tikrintojo pasiūlymo su priedais (taip pat tikrintojo kvalifikaciją įrodančiais dokumentais) patvirtinta kopija.

8.4. Pasirinkto tikrintojo audito įmonės pažymėjimo patvirtinta kopija.

8.5. Pasirinkto auditoriaus pažymėjimo patvirtinta kopija.

8.6. Pasirinkto tikrintojo galiojančio civilinės atsakomybės draudimo poliso patvirtinta kopija.

8.7. Lietuvos partnerio ir pasirinkto tikrintojo sutarties dėl tikrinimo paslaugų projektas su priedais, vizuotas rengėjų.

8.8. Pagal programos nustatytą formą informacija apie pasirinktą tikrintoją (anglų kalba) (jeigu taikoma).

*Pastaba. Lietuvos partneris gali neteikti: 8.1–8.2 papunkčiuose nurodytų dokumentų, jeigu šie dokumentai Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijai jau buvo pateikti arba Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija juos turi, kadangi yra paramos sutarties šalis; 8.4–8.5 papunkčiuose nurodytų dokumentų, jeigu jie yra sudėtinė pasirinkto tikrintojo pasiūlymo dalis.

 

9. Lietuvos partnerio įgaliotas atstovas*

 

(Pareigos)

(Vardas, pavardė)

(Parašas)

(Data)

_______________

* Jeigu atstovas veikia pagal įgaliojimą, pridėti įgaliojimo kopiją.

______________

 

Priedo pakeitimai:

Nr. 1V-539, 2017-07-31, paskelbta TAR 2017-07-31, i. k. 2017-12825

 

 


 

2014–2020 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo programų įgyvendinimo Lietuvoje taisyklių

5 priedas

 

(Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Regioninės politikos departamento pritarimo dėl Lietuvos partnerio pasirinkto projekto tikrintojo forma)

 

PRITARIMAS DĖL LIETUVOS PARTNERIO PASIRINKTO PROJEKTO TIKRINTOJO

(Pildoma tuo atveju, jeigu pagal programos reikalavimus nėra nustatytos tikrintojo tinkamumo patvirtinimo formos (anglų kalba). Pildomi du egzemplioriai, iš kurių vienas pateikiamas Lietuvos partneriui, kitas lieka Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Regioninės politikos departamente)

 

Išnagrinėjus pateiktą informaciją apie pasirinktą tikrintoją, patvirtinama, kad Lietuvos partnerio

Lietuvos partnerio pavadinimas

 

Juridinio asmens kodas

 

Adresas

 

Tel. Nr.

 

Faks. Nr.

 

El. paštas

 

Lietuvos partnerio vaidmuo projekte (pagrindinis arba projekto partneris)

 

 

projekto

Programos pavadinimas

 

Projekto Nr. ir pavadinimas (anglų kalba)

 

Projekto patvirtinimo data

 

Paramos sutarties pasirašymo data ir Nr.

 

Projekto įgyvendinimo trukmė

 

 

pasirinktas tikrintojas

Juridinio asmens pavadinimas

 

Juridinio asmens kodas

 

Audito įmonės registracijos pažymėjimo Nr.

 

Adresas

 

Tel. Nr.

 

Faks. Nr.

 

El. paštas

 

Auditorius (vardas, pavardė)

 

 

yra tinkamas atlikti projekto išlaidų teisėtumo ir panaudojimo teisingumo tikrinimą.

 

Atsižvelgdami į tai, kad projekto pagrindinis partneris projekto įgyvendinimo ataskaitas programos jungtiniam sekretoriatui turi pateikti per 3 mėnesius nuo projekto ataskaitinio laikotarpio pabaigos, Lietuvos partneris ir tikrintojas pateikė užtikrinimus, kad visos reikalingos tikrinimo procedūros bus atliktos ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo projekto ataskaitinio laikotarpio pabaigos.

 

PATVIRTINO:

(Pareigos)

(Vardas, pavardė)

(Parašas)

(Data)

______________

 


 

2014–2020 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo programų įgyvendinimo Lietuvoje taisyklių

6 priedas

 

LIETUVOS PARTNERIŲ DEKLARUOTŲ PROJEKTO IŠLAIDŲ TEISĖTUMO IR JŲ PANAUDOJIMO TEISINGUMO TIKRINIMO MINIMALŪS REIKALAVIMAI

 

1. Tikrintojai, vykdydami Lietuvos partnerių deklaruotų projektų išlaidų teisėtumo ir panaudojimo teisingumo tikrinimą, turi:

1.1. Tinkamai atlikti Lietuvos partnerio deklaruotų projekto išlaidų teisėtumo ir panaudojimo teisingumo tikrinimą, kurio metu turi būti patikrinta:

1.1.1. Lietuvos partnerio tinkamumas gauti Europos Sąjungos finansinę paramą pagal Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo programos reikalavimus;

1.1.2. projekto įgyvendinimo ataskaitoje deklaruojamos pripažinti tinkamomis išlaidos, atsižvelgiant į projekto paramos sutarties sąlygas:

1.1.2.1. ar Lietuvos partnerio projekto išlaidos yra numatytos projekto paramos sutartyje ir patvirtintoje paraiškoje projektui finansuoti;

1.1.2.2. ar Lietuvos partnerio projekto išlaidos patirtos tinkamu finansuoti laikotarpiu;

1.1.2.3. ar Lietuvos partnerio projekto išlaidos atitinka skaidraus finansų valdymo, sąnaudų efektyvumo, išlaidų ir naudos principus;

1.1.2.4. ar projekto išlaidos tiesiogiai patirtos Lietuvos partnerio;

1.1.2.5. ar projekto išlaidos teisingai paskirstytos biudžeto eilutėms ir veiklų grupėms;

1.1.2.6. ar projekto išlaidos tinkamai apskaičiuotos;

1.1.2.7. ar projekto išlaidos atitinka Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo programoje ir kituose teisės aktuose nustatytus tinkamumo reikalavimus;

1.1.3. ar tinkamai tvarkoma projekto išlaidų buhalterinė apskaita:

1.1.3.1. ar Lietuvos partnerio projekto išlaidų buhalterinė apskaita tvarkoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais, reglamentuojančiais apskaitos tvarkymą;

1.1.3.2. ar ūkinės operacijos, susijusios su projekto išlaidomis, yra įtrauktos į Lietuvos partnerio buhalterinę apskaitą;

1.1.3.3. ar pagal Lietuvos partnerio buhalterinės apskaitos duomenis galima identifikuoti projekto išlaidas (ar projekto sąskaitos yra sužymėtos, jose yra nurodytas projekto numeris ir kt.), ar projekto išlaidos nėra padengtos kitų projektų / programų lėšomis;

1.1.4. ar projekto įgyvendinimo ataskaitoje prašomos pripažinti tinkamomis finansuoti išlaidos yra tinkamai dokumentuotos:

1.1.4.1. ar projekto išlaidos pagrįstos išlaidų pagrindimo ir jų apmokėjimo įrodymo dokumentais;

1.1.4.2. ar projekto išlaidų pagrindimo ir jų apmokėjimo įrodymo dokumentų originalai (jei neįmanoma – patvirtintos jų kopijos) yra saugomi pagal Lietuvos Respublikos teisės aktų ir paramos sutarties reikalavimus (jeigu tikrintojas teikia tam patvirtinimą, jis prieš tai turi būti atlikęs projekto patikrinimą (-us) vietoje ir vadovaudamasis tikrinimo rezultatais teikti savo išvadas dėl projekto veiklų ir išlaidų tinkamumo ir teisėtumo);

1.1.4.3. ar projekto išlaidų pagrindimo ir jų apmokėjimo įrodymo dokumentų originalai atitinka patvirtintas jų kopijas, pateikiamas kartu su tikrinama projekto įgyvendinimo ataskaita;

1.1.5. ar Lietuvos partneris tinkamai atsiskaitė su darbuotojais, trečiosiomis šalimis už numatytus ir atliktus darbus, paslaugas, pristatytas prekes;

1.1.6. projekto įgyvendinimo metu įsigyto arba sukurto ilgalaikio turto (materialiojo ir nematerialiojo), įsigytų prekių, suteiktų paslaugų ir (ar) atliktų darbų faktinis buvimas ir tai palyginama su išlaidų pagrindimo dokumentais (jeigu tikrintojas teikia tam patvirtinimą, jis prieš tai turi būti atlikęs projekto patikrinimą (-us) vietoje ir vadovaudamasis tikrinimo rezultatais teikti savo išvadas dėl projekto veiklų ir išlaidų tinkamumo ir teisėtumo);

1.1.7. ar projekto pajamos iš finansuojamos veiklos ir (arba) sukurtų produktų, jei tokios buvo gautos, tinkamai įtrauktos į projekto išlaidų buhalterinę apskaitą ir tinkamai deklaruotos projekto įgyvendinimo ataskaitoje;

1.1.8. ar projekto įgyvendinimo ataskaitoje deklaruotas pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM) gali būti tinkamos finansuoti išlaidos, jei PVM nurodomas ir prašoma jį sumokėti iš paramos lėšų; ar tinkamai apskaičiuotas mišrusis PVM ir ar prašoma sumokėti PVM suma yra apskaičiuota teisingai; ar teisingai apskaičiuota netinkamo finansuoti PVM suma;

1.1.9. ar projekto įgyvendinimo ataskaitoje pateikta informacija apie įvykdytas veiklas sutampa su pateikta finansine informacija;

1.1.10. ar pasiekti projekto veiklų įgyvendinimo rodikliai ir ar egzistuoja pasiektus rodiklius patvirtinantys dokumentai (jeigu tikrintojas teikia tam patvirtinimą, jis prieš tai turi būti atlikęs projekto patikrinimą (-us) vietoje ir vadovaudamasis tikrinimo rezultatais teikti savo išvadas dėl projekto veiklų ir išlaidų tinkamumo ir teisėtumo);

1.1.11. ar Lietuvos partneris tinkamai įvykdė prekių, paslaugų ir (ar) darbų pirkimus pagal projekto nustatytą pirkimų tvarką;

1.1.12. ar Lietuvos partneris tinkamai dokumentavo atliktus pirkimus, laikėsi pirkimų principų (jeigu tikrintojas teikia tam patvirtinimą, jis prieš tai turi būti atlikęs projekto patikrinimą (-us) vietoje ir vadovaudamasis tikrinimo rezultatais teikti savo išvadas dėl projekto veiklų ir išlaidų tinkamumo ir teisėtumo);

1.1.13. ar Lietuvos partneris tinkamai laikėsi nustatytų projekto viešinimo ir sklaidos reikalavimų (jeigu tikrintojas teikia tam patvirtinimą, jis prieš tai turi būti atlikęs projekto patikrinimą (-us) vietoje ir vadovaudamasis tikrinimo rezultatais teikti savo išvadas dėl projekto veiklų ir išlaidų tinkamumo ir teisėtumo);

1.1.14. pagrindinio projekto partnerio veikla (jeigu yra tikrinamas Lietuvos pagrindinis projekto partneris):

1.1.14.1. tikrinama, ar pagrindinis projekto partneris laiku ir tinkamai paskirstė ir pervedė paramos lėšas kitiems projekto partneriams;

1.1.14.2. tikrinama, ar teisingai nurodytos visų projekto partnerių veiklos ir išlaidos jungtinėje projekto įgyvendinimo ataskaitoje (jeigu programos pagrindiniuose dokumentuose nenustatyta kitaip);

1.1.14.3. tikrinama, ar projekto partnerių veiklos ir išlaidos patvirtintos tinkamų tikrintojų pagal šalies, iš kurios yra projekto partneris, nustatytus reikalavimus (jeigu programos pagrindiniuose dokumentuose nenustatyta kitaip);

1.1.15. ar Lietuvos partneris tinkamai laikėsi valstybės pagalbos reikalavimų, aplinkosaugos, darnaus vystymosi ir lyčių lygybės bei nediskriminavimo principų (jeigu programos pagrindiniuose dokumentuose nenustatyta kitaip);

1.1.16. kiti dalykai, kurie turi būti patikrinti pagal Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo programos reikalavimus.

2. Tikrintojas turi atlikti šį tikrinimą ir pateikti Lietuvos partneriui tikrintojo patvirtinimą (anglų kalba) pagal atitinkamos programos nustatytus reikalavimus, tikrinimo klausimų lapą pagal atitinkamos programos nustatytus reikalavimus ir (arba) Taisyklių 7 priede pateikiamą formą per 1 mėnesį nuo projekto įgyvendinimo ataskaitos iš Lietuvos partnerio gavimo dienos, bet ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo projekto ataskaitinio laikotarpio pabaigos.

3. Tikrintojas, radęs Europos Sąjungos, Lietuvos Respublikos teisės aktų ir pagrindinių programos dokumentų reikalavimų neatitikimų, turi juos nurodyti tikrinimo klausimų lape pagal atitinkamos programos nustatytus reikalavimus ir (arba) Taisyklių 7 priede pateikiamą formą. Kiekvienas atvejis turi būti įvertintas atsižvelgiant į projekto biudžeto išlaidų kategorijas, išlaidų sumą.

4. Tikrintojas mažiausiai vieną kartą per projekto įgyvendinimo laikotarpį, bet ne vėliau kaip iki Lietuvos partnerio galutinės projekto įgyvendinimo ataskaitos pateikimo termino dienos, turi atlikti projekto patikrinimą (-us) vietoje. Projekto patikrinimo vietoje rezultatai turi būti pateikti projekto patikrinimo vietoje ataskaitoje pagal atitinkamos programos nustatytą formą ir (arba) tikrintojo parengtą formą (joje atsakoma į 4.1–4.12 papunkčiuose nustatytus patikrinimo vietoje klausimus, pateikiami patikros vietoje rezultatai, išvados ir rekomendacijos, prireikus – privalomi nurodymai projekto vykdytojui), kuri turi būti parengta ir pateikta Lietuvos partneriui per 5 darbo dienas nuo patikrinimo vietoje dienos, bet ne vėliau kaip iki galutinės projekto įgyvendinimo ataskaitos tvirtinimo dienos. Projekto patikrinimo vietoje metu turi būti patikrinta:

4.1. ar Lietuvos partnerio tikrintojui pateikta ir projekto įgyvendinimo ataskaitose nurodyta informacija yra teisinga;

4.2. ar Lietuvos partnerio kartu su projekto įgyvendinimo ataskaitomis teiktos išlaidų pagrindimo ir jų apmokėjimo įrodymo dokumentų kopijos atitinka šių dokumentų originalus ir (ar) originalai (jei neįmanoma – patvirtintos jų kopijos) yra saugomi pagal Lietuvos Respublikos teisės aktų ir paramos sutarties reikalavimus;

4.3. ar yra atlikti darbai, suteiktos paslaugos ir įsigytos prekės, už kuriuos Lietuvos partneris atsiskaitė tikrintojui ir kuriuos deklaravo projekto įgyvendinimo ataskaitose;

4.4. ar pasiekti projekto veiklų įgyvendinimo rodikliai ir ar egzistuoja pasiektus rodiklius patvirtinantys dokumentai;

4.5. ar nepasikeitė duomenys, turintys įtakos Europos Sąjungos finansinės paramos dydžio nustatymui;

4.6. ar nėra padaryta Europos Sąjungos ir nacionalinių teisės aktų pažeidimų, Lietuvos partneriui įgyvendinant projektą;

4.7. ar Lietuvos partneris tinkamai įgyvendina projekto viešinimo ir informavimo priemones ir laikėsi nustatytų projekto viešinimo ir sklaidos reikalavimų;

4.8. ar Lietuvos partneris tinkamai dokumentavo atliktus pirkimus, laikėsi pirkimų principų;

4.9. ar Lietuvos partneris projekto apskaitą tvarko atskirai nuo bendrosios Lietuvos partnerio buhalterinės apskaitos;

4.10. ar Lietuvos partneris laikosi kitų projekto paramos sutarties sąlygų;

4.11. ar Lietuvos partneris laikosi aplinkosaugos, darnaus vystymosi ir lyčių lygybės bei nediskriminavimo principų;

4.12. kiti dalykai, atsižvelgiant į projekto pobūdį.

5. Tikrintojas turi konsultuoti Lietuvos partnerį žodžiu ir raštu projekto finansinės apskaitos, projekto išlaidų atitikties finansavimo reikalavimams klausimais.

6. Pareikalavus teikti informaciją ir paaiškinimus apie aplinkybes, kurioms esant buvo prieita prie išvados dėl projekto veiklų ir lėšų panaudojimo, tikrintojas turi sudaryti sąlygas gauti tikrinamus dokumentus, darbo dokumentus Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo programos įgyvendinančiosioms institucijoms bei kitoms programos įgyvendinimo priežiūrą vykdančioms institucijoms ir jų įgaliotiems atstovams.

______________

 


 

2014–2020 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo programų įgyvendinimo Lietuvoje taisyklių

7 priedas

 

(Tikrinimo klausimų lapo forma)

 

TIKRINIMO KLAUSIMŲ LAPAS

1. Projekto numeris

 

2. Projekto pavadinimas

 

3. Projekto įgyvendinimo trukmė

20_-__-__ – 20_-__-__

4. Tikrinamo Lietuvos partnerio institucijos pavadinimas

 

5. Patvirtintoje projekto paraiškoje Lietuvos partneriui numatytas biudžetas, eurais

 

6. Ataskaitinis laikotarpis

Nr.

20_-__-__ – 20_-__-__

7. Iki šio ataskaitinio laikotarpio Lietuvos partneriui tikrintojo patvirtintų tinkamų išlaidų suma, eurais

 

8. Lietuvos partnerio projekto įgyvendinimo ataskaitos pateikimo tikrintojui data

 

9. Lietuvos partnerio projekto įgyvendinimo ataskaitoje deklaruojamų išlaidų suma, eurais

 

10. Lietuvos partnerio projekto įgyvendinimo ataskaitoje tikrintojo patvirtintų tinkamų išlaidų suma, eurais

 

11. Tikrintojo patvirtinimo data

 

 

12. Prašomų pripažinti tinkamomis finansuoti išlaidų tikrinimo metu buvo atliktos šios procedūros, numatytos techninėje užduotyje, ir teikiami šie faktiniai pastebėjimai:

Atliktos procedūros

Taip / Ne / Netaikoma

Faktiniai pastebėjimai ir informacija apie tai, kaip buvo įsitikinta

12.1. Partnerio tinkamumo gauti Europos Sąjungos finansinę paramą tikrinimas

12.1.1. Lietuvos partnerio tinkamumas gauti Europos Sąjungos finansinę paramą patikrintas pagal programos reikalavimus

 

 

12.2. Lietuvos partnerio projekto veiklų ir išlaidų tinkamumo ir teisėtumo tikrinimas

12.2.1. Projekto įgyvendinimo ataskaitoje deklaruojamos pripažinti tinkamomis finansuoti išlaidos patikrintos, atsižvelgiant į projekto paramos sutarties sąlygas, t. y., ar projekto išlaidos:

 

 

12.2.1.1. yra numatytos projekto paramos sutartyje ir patvirtintoje paraiškoje projektui finansuoti

 

12.2.1.2. patirtos tinkamu finansuoti laikotarpiu

 

12.2.1.3. atitinka skaidraus finansų valdymo, sąnaudų efektyvumo, išlaidų ir naudos principus

 

12.2.1.4. tiesiogiai patirtos Lietuvos partnerio

 

12.2.1.5. teisingai paskirstytos biudžeto eilutėms ir veiklų grupėms

 

12.2.1.6. tinkamai apskaičiuotos

 

12.2.1.7. atitinka nustatytus programoje ir išdėstytus kituose teisės aktuose reikalavimus

 

12.2.2. Patikrinta, ar tinkamai tvarkoma atskira projekto išlaidų buhalterinė apskaita, t. y.:

 

 

12.2.2.1. ar Lietuvos partnerio projekto išlaidų buhalterinė apskaita tvarkoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais, reglamentuojančiais apskaitos tvarkymą

 

12.2.2.2. ar ūkinės operacijos, susijusios su projekto išlaidomis, yra įtrauktos į Lietuvos partnerio buhalterinę apskaitą:

 

 

12.2.2.2.1. Lietuvos partnerio išlaidų suma per ataskaitinį periodą įtraukta į Lietuvos partnerio buhalterinę apskaitą

Nurodoma suma eurais

___________

 

12.2.2.2.2. Lietuvos partnerio išlaidų suma nuo projekto pradžios įtraukta į Lietuvos partnerio buhalterinę apskaitą

Nurodoma suma eurais

___________

 

12.2.2.3. ar pagal Lietuvos partnerio buhalterinės apskaitos duomenis galima identifikuoti projekto išlaidas (ar sąskaitos yra sužymėtos, jose yra nurodytas projekto numeris ir kt.), ar projekto išlaidos nėra padengtos kitų projektų / programų lėšomis

 

 

12.2.3. Patikrinta, ar projekto įgyvendinimo ataskaitoje prašomos pripažinti tinkamomis finansuoti išlaidos yra tinkamai dokumentuotos, t. y.:

 

 

12.2.3.1. ar projekto išlaidos pagrįstos išlaidų pagrindimo ir jų apmokėjimo įrodymo dokumentais

 

12.2.3.2. ar projekto išlaidų pagrindimo ir jų apmokėjimo įrodymo dokumentų originalai (jei neįmanoma – patvirtintos jų kopijos) yra saugomi pagal Lietuvos Respublikos teisės aktų ir paramos sutarties reikalavimus

Atsakant „Taip“ nurodoma patikrinimo vietoje atlikimo data ________________

 

12.2.3.3. ar projekto išlaidų pagrindimo ir jų apmokėjimo įrodymo dokumentų originalai atitinka patvirtintas jų kopijas, pateikiamas kartu su tikrinama projekto įgyvendinimo ataskaita

Atsakant „Taip“ nurodoma patikrinimo vietoje atlikimo data_____________

 

12.2.3.4. ar ant projekto išlaidų pagrindimo dokumentų yra žyma, nurodanti, kad apmokėjimas atliktas iš projekto lėšų

Atsakant „Taip“ nurodoma patikrinimo vietoje atlikimo data_____________

Jeigu ataskaitiniu laikotarpiu patikra nebuvo vykdoma, turi būti nurodyta, kaip buvo įsitikinta

 

12.2.4. Patikrinti Lietuvos partnerio įvykdyti atsiskaitymai su darbuotojais, trečiosiomis šalimis už atliktus darbus, suteiktas paslaugas, pristatytas prekes

 

 

12.2.5. Patikrintas projekto įgyvendinimo metu įsigyto arba sukurto ilgalaikio turto (materialusis ir nematerialusis), prekių, suteiktų paslaugų ir (ar) atliktų darbų faktinis buvimas, tai palyginta su išlaidų pagrindimo dokumentais

Atsakant „Taip“ nurodoma patikrinimo vietoje atlikimo data ir ataskaitos data____________

ir pridedamas priedas su patikrintu turto sąrašu, kuriame nurodomi ilgalaikio turto inventoriniai numeriai

 

12.2.6. Patikrinta, ar projekto pajamos iš finansuojamos veiklos ir (arba) sukurtų produktų, jei tokios buvo gautos, tinkamai įtrauktos į projekto išlaidų buhalterinę apskaitą ir tinkamai deklaruotos projekto įgyvendinimo ataskaitoje

 

 

12.2.7. Patikrinta, ar projekto įgyvendinimo ataskaitoje deklaruotas pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM) gali būti tinkamos finansuoti išlaidos, jei PVM nurodomas ir prašoma jį sumokėti iš paramos lėšų; ar prašoma sumokėti PVM suma yra apskaičiuota teisingai; ar teisingai apskaičiuota netinkamo finansuoti PVM suma

 

 

12.2.8. Patikrinta, ar projekto įgyvendinimo ataskaitoje pateikta informacija apie įvykdytas veiklas sutampa su pateikta finansine informacija

 

 

12.2.9. Patikrinta, ar pasiekti projekto veiklų įgyvendinimo rodikliai ir ar yra pasiektus rodiklius patvirtinantys dokumentai

Atsakant „Taip“ nurodoma patikrinimo vietoje atlikimo data ir ataskaitos data

________________

Jeigu ataskaitiniu laikotarpiu patikra nebuvo vykdoma, turi būti nurodyta, kaip buvo įsitikinta

 

12.2.10. Patikrinta, ar Lietuvos partneris įvykdė prekių, paslaugų ir (ar) darbų pirkimus:

- jeigu jis yra perkančioji organizacija, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu ir pagal numatomų įsigyti prekių, paslaugų arba darbų pirkimų planą;

- jeigu jis nėra perkančioji organizacija, vadovaudamasis Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo programų projektams vykdyti reikalingų pirkimų, atliekamų Lietuvos įmonių, įstaigų ir organizacijų, nesančių perkančiosiomis organizacijomis pagal Viešųjų pirkimų įstatymą, taisyklėmis

 

 

12.2.11. Patikrinta, ar Lietuvos partneris tinkamai dokumentavo atliktus pirkimus, laikėsi pirkimų principų ir tinkamai atliko visas pirkimo procedūras

Atsakant „Taip“ nurodoma patikrinimo vietoje atlikimo data ir ataskaitos data

________________

Jeigu ataskaitiniu laikotarpiu patikra nebuvo vykdoma, turi būti nurodyta, kaip buvo įsitikinta

 

12.2.12. Patikrinta, ar Lietuvos partneris tinkamai laikėsi Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo programos dokumentuose nustatytų projekto viešinimo ir sklaidos reikalavimų

Atsakant „Taip“ nurodoma patikrinimo vietoje atlikimo data ir ataskaitos data

________________

Jeigu ataskaitiniu laikotarpiu patikra nebuvo vykdoma, turi būti nurodyta, kaip buvo įsitikinta

 

12.2.13. Patikrinta, ar Lietuvos partneris tinkamai laikėsi valstybės pagalbos reikalavimų, aplinkosaugos, darnaus vystymosi ir lyčių lygybės bei nediskriminavimo principų

 

 

12.3. Tikrinimai, susiję su pagrindinio projekto partnerio veikla (jeigu tikrinamas Lietuvos partneris yra pagrindinis projekto partneris)

12.3.1. Patikrinta, ar pagrindinis projekto partneris laiku ir tinkamai paskirstė ir pervedė paramos lėšas kitiems projekto partneriams

 

 

12.3.2. Patikrinta, ar teisingai nurodytos visų projekto partnerių veiklos ir išlaidos jungtinėje projekto įgyvendinimo ataskaitoje (netaikoma Lietuvos ir Lenkijos programos atveju)

 

 

12.3.3. Patikrinta, ar projekto partnerių veiklos ir išlaidos patvirtintos tinkamų tikrintojų pagal šalies, iš kurios yra projekto partneris, nustatytus reikalavimus (netaikoma Lietuvos ir Lenkijos programos atveju)

 

 

12.4. Kita

...

 

 

 

13. Nustatyti šie pagrindinių programos dokumentų ir teisės aktų reikalavimų neatitikimai:

Eil Nr.

Neatitikimo aprašymas, nurodant:

Nustatyta netinkamų išlaidų suma, eurais

Rekomendacijos Lietuvos partneriui

13.1.

 

 

 

13.1.1 Pažeisto teisės akto, pagrindinio programos dokumento pavadinimą ir punktą:

 

_________________________________________

13.1.2. Neatitikimų priežastis:

 

_________________________________________

13.1.3. Lietuvos partnerio projekto įgyvendinimo ataskaitoje su neatitikimu susijusią deklaruojama išlaidų sumą, eurais, ir projekto biudžeto eilutę:

 

_________________________________________

13.1.4. Su neatitikimu susijusius projekto dokumentus (paslaugų, prekių ar darbų sutarties numeris ir data; paslaugų teikėjo ar prekių tiekėjo ar rangovo pateiktos sąskaitos data ir numeris; apmokėjimo data ir apmokėjimo dokumento numeris):

 

_________________________________________

 

13.2.

...

...

...

 

 

Tikrinimą atliko:

_____________________________________

(pareigos, vardas, pavardė, parašas)

_____________________________________

(data)

 

Tikrinimo rezultatus patvirtino:

_____________________________________

(pareigos, vardas, pavardė, parašas)

_____________________________________

(data)

______________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija, Įsakymas

Nr. 1V-539, 2017-07-31, paskelbta TAR 2017-07-31, i. k. 2017-12825

Dėl Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2015 m. lapkričio 23 d. įsakymo Nr. 1V-936 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos finansinio laikotarpio Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo programų įgyvendinimo Lietuvoje taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo