Suvestinė redakcija nuo 2023-06-28 iki 2024-02-05
Įsakymas paskelbtas: TAR 2021-03-30, i. k. 2021-06439
mobilizacijos ir pilietinio pasipriešinimo departamentO
prie krašto apsaugos ministerijos
DIREKTORIUS
Įsakymas
dėl Civilinių mobilizacijos institucijų mobilizacijos planų sudarymo metodinIŲ rekomendaciJŲ tvirtinimo
2021 m. kovo 30 d. Nr. V-29
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos įstatymo 8 straipsnio 4 dalies 3 punktu:
1. T v i r t i n u Civilinių mobilizacijos institucijų mobilizacijos planų sudarymo metodines rekomendacijas (pridedama).
2. P r i p a ž į s t u netekusiais galios:
2.1. Mobilizacijos ir pilietinio pasipriešinimo departamento prie Krašto apsaugos ministerijos direktoriaus 2015 m. vasario 12 d. įsakymą Nr. V-15 „Dėl Savivaldybės mobilizacijos plano rengimo metodinių nurodymų patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais;
PATVIRTINTA
Mobilizacijos ir pilietinio pasipriešinimo
departamento prie Krašto apsaugos ministerijos
direktoriaus 2021 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. V-29
(Mobilizacijos ir pilietinio pasipriešinimo
departamento prie Krašto apsaugos ministerijos
direktoriaus 2023 m. birželio 27 d. įsakymo Nr. V-117
redakcija)
civilinių mobilizacijos institucijų mobilizacijos planŲ SUDARYMO metodinės rekomendacijos
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Civilinių mobilizacijos institucijų mobilizacijos planų sudarymo metodinės rekomendacijos (toliau – Metodinės rekomendacijos) nustato savivaldybės administracijos (toliau – savivaldybė) ir kitos civilinės mobilizacijos institucijos mobilizacijos plano (toliau – Mobilizacijos planas) struktūros, turinio ir formos reikalavimus.
2. Mobilizacijos planas rengiamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos įstatymu, Mobilizacijos planų rengimo tvarkos aprašu, valstybės ir savivaldybių institucijoms ar įstaigoms paskirtomis valstybinėmis mobilizacinėmis ir (ar) priimančiosios šalies paramos teikimo užduotimis, šiomis Metodinėmis rekomendacijomis.
II SKYRIUS
MOBILIZACIJOS PLANO STRUKTŪRA IR TURINYS
4. Mobilizacijos planą sudaro:
PIRMASIS SKIRSNIS
MOBILIZACIJOS PLANO BENDROJI DALIS
6. Mobilizacijos plano bendrojoje dalyje nurodoma:
6.1. už Mobilizacijos plano rengimą atsakingas (-i) asmuo (-ys) ir mobilizacijos valdymo grupės (toliau – MVG) arba ekstremaliųjų situacijų operacijų centro (toliau – ESOC), jei MVG funkcijos pavestos atlikti ESOC, sudėtis, nurodant į šią grupę ar centrą įtrauktų narių pareigas, kontaktinius duomenis (telefono numerį, elektroninio pašto adresą) ir jų mobilizacijos metu vykdomas funkcijas ar atsakomybes (Mobilizacijos plano priede pateikiama savivaldybės administracijos direktoriaus ar kitos civilinės mobilizacijos institucijos vadovo įsakymo dėl atsakingo (-ų) asmens (-ų) skyrimo ir įsakymo dėl MVG ar ESOC sudarymo kopijos);
6.2. kaip organizuojama savivaldybės ar kitos civilinės mobilizacijos institucijos ir jai pavaldžių subjektų veikla paskelbus mobilizaciją, prioritetą skiriant valstybinių mobilizacinių ir priimančiosios šalies paramos teikimo užduočių įgyvendinimui (nurodomi planuojami savivaldybės ar kitos civilinės mobilizacijos institucijos ir jai pavaldžių subjektų struktūriniai pertvarkymai, pateikiama valdymo struktūros schema, nurodomos struktūrinių padalinių funkcijos po struktūrinių pertvarkymų ir pan.);
6.3. kaip užtikrinama savivaldybės ar kitos civilinės mobilizacijos institucijos ir jai pavaldžių subjektų veikla paskelbus mobilizaciją (jeigu numatoma alternatyvi darbo vieta, nurodoma ši vieta, aprašomi veiksmai, susiję su persikėlimu į šią vietą, jos apsaugos užtikrinimu ir darbo joje organizavimu (aprūpinimu reikalingomis darbo priemonėmis, dokumentų pervežimu ir kt.), nurodant už suplanuotų veiksmų vykdymo organizavimą, koordinavimą ir kontrolę atsakingus asmenis ir kt.);
6.4. kaip savivaldybės ar kitos civilinės mobilizacijos institucijos ir jai pavaldžių subjektų darbuotojai informuojami apie mobilizacijos paskelbimą, apie jų veiksmus paskelbus mobilizaciją (nurodomi už informavimą atsakingi asmenys, informavimui reikalingos priemonės ir veiksmai);
6.5. kaip paskelbus mobilizaciją iškviečiami ir apie jiems nustatytas funkcijas informuojami į civilinio mobilizacinio personalo rezervą (toliau – CMPR) įrašyti asmenys (nurodant informavimo būdus ir eiliškumą, priemones, kuriomis bus informuojami į CMPR įrašyti asmenys (naudojamas telefono ryšys ar kitos priemonės, kai nėra galimybės naudotis telefono ryšiu (informuojant vieną ar kelis į CMPR įrašytus asmenis, kurie atitinkamai kviečia kitus arba pasitelkiama pasiuntinių pagalba ar kt.).
ANTRASIS SKIRSNIS
MOBILIZACIJOS PLANO PAGRINDINĖ DALIS
Savivaldybės mobilizacijos plano pagrindinė dalis
7. Savivaldybės mobilizacijos plano pagrindinės dalies atskiruose skirsniuose, laikantis toliau nustatytų reikalavimų, aprašomi veiksmai ir priemonės, reikalingi savivaldybei paskirtų valstybinių mobilizacinių ir (ar) priimančiosios šalies paramos teikimo užduočių vykdymui užtikrinti:
7.1. valstybinei mobilizacinei užduočiai „Paskelbus mobilizaciją, parengti savivaldybių biudžeto asignavimų perskirstymo projektą, prioritetą teikiant gyvybiškai svarbių valstybės funkcijų finansavimui, ir pateikti jį savivaldybės merui“ aprašomi veiksmai ir priemonės, nurodant šios užduoties vykdymą organizuojantį, koordinuojantį ir kontroliuojantį asmenį ar struktūrinį padalinį bei nurodant šio asmens ar struktūrinio padalinio veiksmus organizuojant, koordinuojant ir kontroliuojant šios užduoties vykdymą (valstybinės mobilizacinės užduoties vykdymą organizuojančio, koordinuojančio ir kontroliuojančio asmens ar struktūrinio padalinio vadovo kontaktiniai duomenys nurodomi Metodinių rekomendacijų 21 priede);
7.2. valstybinei mobilizacinei užduočiai „Užtikrinti perspėjimo pranešimų apie mobilizacijos paskelbimą, karo padėties įvedimą ir kitos su mobilizacijos ir karo padėties teisine padėtimi susijusios informacijos skelbimą visuomenei“ veiksmai ir priemonės aprašomi pagal Metodinių rekomendacijų 1 priedą;
7.3. valstybinei mobilizacinei užduočiai „Užtikrinti Nacionalinio dokumentų fondo ir įslaptintos informacijos apsaugą ir evakuaciją“ veiksmai ir priemonės aprašomi pagal Metodinių rekomendacijų 2 priedą;
7.4. valstybinei mobilizacinei užduočiai „Numatyti kilnojamąsias ir nekilnojamąsias kultūros vertybes, kurias būtina išsaugoti mobilizacijos metu, ir užtikrinti jų apsaugą“ veiksmai ir priemonės aprašomi pagal Metodinių rekomendacijų 3 priedą;
7.5. valstybinei mobilizacinei užduočiai „Užtikrinti mokesčių ir vietinių rinkliavų surinkimą“ veiksmai ir priemonės aprašomi pagal Metodinių rekomendacijų 4 priedą;
7.6. valstybinei mobilizacinei užduočiai „Užtikrinti visuomenės sveikatos priežiūros paslaugų teikimą savivaldybėms pavaldžiose sveikatos priežiūros įstaigose“ veiksmai ir priemonės aprašomi pagal Metodinių rekomendacijų 5 priedą;
7.7. valstybinei mobilizacinei užduočiai „Užtikrinti geriamojo vandens tiekimą ir nuotekų tvarkymą“ veiksmai ir priemonės aprašomi pagal Metodinių rekomendacijų 6 priedo 1 lentelę;
7.8. valstybinei mobilizacinei užduočiai „Organizuoti savivaldybės gyventojų aprūpinimą geriamuoju vandeniu alternatyviais būdais“ veiksmai ir priemonės aprašomi pagal Metodinių rekomendacijų 6 priedo 2 lentelę;
7.9. valstybinei mobilizacinei užduočiai „Nustatyti maisto produktų savivaldybės gyventojams poreikį ir užtikrinti savivaldybės gyventojų aprūpinimą šiais produktais“ veiksmai ir priemonės aprašomi pagal Metodinių rekomendacijų 7 priedą;
7.10. valstybinei mobilizacinei užduočiai „Užtikrinti maitinimo, būtinų sveikatos priežiūros paslaugų teikimą ir geriamojo vandens, medikamentų tiekimą savivaldybės teritorijoje veikiančių socialinių paslaugų įstaigų, išskyrus Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai pavaldžias įstaigas, gyventojams ir namuose socialines paslaugas gaunantiems vienišiems asmenims, kurie dėl amžiaus, neįgalumo ar kitų priežasčių neturi galimybių savarankiškai apsirūpinti“ veiksmai ir priemonės aprašomi pagal Metodinių rekomendacijų 8 priedą;
7.11. valstybinei mobilizacinei užduočiai „Dalyvauti Lietuvos šaulių sąjungai organizuojant ir vykdant neginkluotą pilietinį pasipriešinimą“ aprašomi veiksmai ir priemonės, nurodant šios užduoties vykdymą organizuojantį, koordinuojantį ir kontroliuojantį asmenį ar struktūrinį padalinį bei nurodant šio asmens ar struktūrinio padalinio veiksmus organizuojant, koordinuojant ir kontroliuojant šios užduoties vykdymą (valstybinės mobilizacinės užduoties vykdymą organizuojančio, koordinuojančio ir kontroliuojančio asmens ar struktūrinio padalinio vadovo kontaktiniai duomenys nurodomi Metodinių rekomendacijų 21 priede);
7.12. valstybinei mobilizacinei užduočiai „Užtikrinti vietinės reikšmės automobilių kelių infrastruktūros funkcionavimą pagal Krašto apsaugos ministerijos pateiktus Lietuvos Respublikos ginkluotųjų pajėgų poreikius“ veiksmai ir priemonės aprašomi pagal Metodinių rekomendacijų 9 priedą;
7.13. valstybinei mobilizacinei užduočiai „Užtikrinti Lietuvos Respublikos ginkluotųjų pajėgų narių vaikų (įvaikių, globotinių (rūpintinių) laikinąją priežiūrą, kai dėl objektyvių priežasčių Lietuvos Respublikos ginkluotųjų pajėgų nariai negali to užtikrinti patys, savivaldybių administracijų numatytose vaikų priežiūros vietose“ veiksmai ir priemonės aprašomi pagal Metodinių rekomendacijų 10 priedą;
7.14. valstybinei mobilizacinei užduočiai „Užtikrinti socialinės globos paslaugų teikimą Lietuvos Respublikos ginkluotųjų pajėgų narių šeimos nariams, kuriems reikalinga socialinė globa, kai dėl objektyvių priežasčių Lietuvos Respublikos ginkluotųjų pajėgų nariai negali to užtikrinti patys“ veiksmai ir priemonės aprašomi pagal Metodinių rekomendacijų 11 priedą;
7.15. valstybinei mobilizacinei užduočiai „Užtikrinti pensijų, kitų valstybinio socialinio draudimo fondo išmokų, socialinių pašalpų, skiriamų ir mokamų pagal Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymą, globos (rūpybos) išmokų ir globos (rūpybos) išmokos tikslinių priedų, skiriamų ir mokamų pagal Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatymą, laidojimo pašalpų, skiriamų ir mokamų pagal Lietuvos Respublikos paramos mirties atveju įstatymą, pristatymą gyventojams“ veiksmai ir priemonės aprašomi pagal Metodinių rekomendacijų 12 priedą;
7.16. valstybinei mobilizacinei užduočiai „Sveikatos apsaugos ministerijos nustatyta tvarka užtikrinti asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimą ministerijos nustatytose savivaldybėse esančiose asmens sveikatos priežiūros įstaigose“ veiksmai ir priemonės aprašomi pagal Metodinių rekomendacijų 13 priedą;
7.17. valstybinei mobilizacinei užduočiai „Užtikrinti šilumos gamybą ir šilumos tiekimo vartotojams paslaugos teikimą ir tam būtinų centralizuoto šilumos tiekimo sistemų funkcionavimą“ veiksmai ir priemonės aprašomi pagal Metodinių rekomendacijų 14 priedą;
7.18. valstybinei mobilizacinei užduočiai „Užtikrinti savivaldybei pavaldžių ilgalaikę socialinę globą teikiančių įstaigų veiklos tęstinumą bei koordinuoti savivaldybės teritorijoje esančių kitų ilgalaikę / trumpalaikę socialinę globą teikiančių įstaigų, išskyrus Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai pavaldžių socialinių paslaugų įstaigų, veiklos tęstinumo užtikrinimą“ veiksmai ir priemonės aprašomi pagal Metodinių rekomendacijų 15 priedą;
7.19. valstybinei mobilizacinei užduočiai „Užtikrinti į civilinio mobilizacinio personalo rezervą įrašytų asmenų vaikų (įvaikių, globotinių (rūpintinių) iki 14 metų (dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių – iki 21 metų) dienos priežiūrą, įskaitant maitinimą ir visuomenės sveikatos priežiūros paslaugas, kai dėl objektyvių priežasčių į civilinio mobilizacinio personalo rezervą įrašyti asmenys negali to užtikrinti patys, savivaldybių administracijų numatytose savivaldybių mokyklose“ veiksmai ir priemonės aprašomi pagal Metodinių rekomendacijų 16 priedą;
7.20. priimančiosios šalies paramos teikimo užduočiai „Užtikrinti susidarančių komunalinių atliekų surinkimą ir tvarkymą, geriamojo vandens tiekimą ir nuotekų tvarkymą atvykstančių pajėgų apsistojimo (dislokavimo) vietose“ veiksmai ir priemonės aprašomi pagal Metodinių rekomendacijų 17 priedą. 17 priedo lentelė pildoma pagal einamųjų metų Lietuvos kariuomenės pateiktus priimančiosios šalies paramos poreikius (jei savivaldybei nepateikti Lietuvos kariuomenės nustatyti priimančiosios šalies paramos poreikiai, veiksmai ir priemonės, reikalingi šios priimančiosios šalies paramos teikimo užduoties vykdymui užtikrinti, neaprašomi);
7.21. priimančiosios šalies paramos teikimo užduočiai „Pagal Lietuvos kariuomenės nurodytus priimančiosios šalies paramos poreikius nustatyti didžiagabaričių ir (ar) sunkiasvorių transporto priemonių judėjimo vietinės reikšmės viešaisiais keliais ir gatvėmis maršrutus, organizuoti nustatytuose maršrutuose kelių, gatvių ir jų statinių remonto, rekonstrukcijos, priežiūros darbus“ veiksmai ir priemonės aprašomi pagal Metodinių rekomendacijų 18 priedą. 18 priedo lentelė pildoma pagal einamųjų metų Lietuvos kariuomenės pateiktus priimančiosios šalies paramos poreikius (jei savivaldybei nepateikti Lietuvos kariuomenės nustatyti priimančiosios šalies paramos poreikiai, veiksmai ir priemonės, reikalingi šios priimančiosios šalies paramos teikimo užduoties vykdymui užtikrinti, neaprašomi);
7.22. priimančiosios šalies paramos teikimo užduočiai „Pagal Lietuvos kariuomenės nurodytus priimančiosios šalies paramos poreikius organizuoja savivaldybėms nuosavybės teise priklausančių ar jų patikėjimo teise valdomų vietinės reikšmės vidaus kelių, gatvių ir jų statinių priežiūros darbus“ veiksmai ir priemonės aprašomi pagal Metodinių rekomendacijų 18 priedą. 18 priedo lentelė pildoma pagal einamųjų metų Lietuvos kariuomenės pateiktus priimančiosios šalies paramos poreikius (jei savivaldybei nepateikti Lietuvos kariuomenės nustatyti priimančiosios šalies paramos poreikiai, veiksmai ir priemonės, reikalingi šios priimančiosios šalies paramos teikimo užduoties vykdymui užtikrinti, neaprašomi);
7.23. priimančiosios šalies paramos teikimo užduočiai „Pagal Lietuvos kariuomenės nurodytus priimančiosios šalies paramos poreikius organizuoja savivaldybėms nuosavybės teise priklausančio, patikėjimo teise valdomo ar savivaldybių įmonių ar įstaigų patikėjimo teise valdomo nekilnojamojo turto, reikalingo teikiant priimančiosios šalies paramą, suteikimą Lietuvos kariuomenei“ veiksmai ir priemonės aprašomi pagal Metodinių rekomendacijų 19 priedą. 19 priedo lentelė pildoma pagal einamųjų metų Lietuvos kariuomenės pateiktus priimančiosios šalies paramos poreikius (jei savivaldybei nepateikti Lietuvos kariuomenės nustatyti priimančiosios šalies paramos poreikiai, veiksmai ir priemonės, reikalingi šios priimančiosios šalies paramos teikimo užduoties vykdymui užtikrinti, neaprašomi);
Kitos civilinės mobilizacijos institucijos mobilizacijos plano pagrindinė dalis
8. Kitos civilinės mobilizacijos institucijos mobilizacijos plano pagrindinėje dalyje, užpildant Metodinių rekomendacijų 20 priedą, aprašomos kitos civilinės mobilizacijos institucijos ir (ar) jai pavaldaus (-džių) subjekto (-ų) struktūrinių padalinių užduotys ir funkcijos kiekvienai paskirtai valstybinei mobilizacinei ir (ar) priimančiosios šalies paramos teikimo užduočiai įgyvendinti.
TREČIASIS SKIRSNIS
MOBILIZACIJOS PLANO PRIEDAI
9. Mobilizacijos plano prieduose pateikiami:
9.1. Už valstybinių mobilizacinių užduočių ir priimančiosios šalies paramos teikimo užduočių vykdymo organizavimą, koordinavimą ir kontrolę atsakingų asmenų ar struktūrinių padalinių vadovų kontaktiniai duomenys (21 priedas);
9.2. Mobilizacijos plane aprašomų veiksmų ir priemonių vykdymui užtikrinti sudarytų sutarčių kopijos;
9.3. Mobilizacijos plane aprašomus veiksmus ir priemones papildančios ar detalizuojančios lentelės, schemos;
III SKYRIUS
MOBILIZACIJOS PLANO ĮFORMINIMO REIKALAVIMAI
11. Mobilizacijos planas įforminamas laikantis šių reikalavimų:
11.2. Mobilizacijos plano tituliniame lape nurodoma: Mobilizacijos plano tvirtinimo žyma, Mobilizacijos plano pavadinimas, Mobilizacijos plano rengimo metai (22 priedas);
11.3. Mobilizacijos planas Mobilizacijos ir pilietinio pasipriešinimo departamentui prie Krašto apsaugos ministerijos teikiamas derinti popierine forma A4 formato segtuve (ant segtuvo nurodant savivaldybės ar kitos civilinės mobilizacijos institucijos pavadinimą ir Mobilizacijos plano sudarymo metus).
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
12. Mobilizacijos plano rengėjas (-ai), įvertinęs (-ę) poreikį, Mobilizacijos plane aprašo ir kitus, Metodinių rekomendacijų prieduose nenumatytus, bet valstybinių mobilizacinių ir (ar) priimančiosios šalies paramos teikimo užduočių vykdymui užtikrinti reikalingus veiksmus ir priemones, taip pat pateikia kitą Metodinių rekomendacijų prieduose nenumatytą su valstybinių mobilizacinių ir (ar) priimančiosios šalies paramos teikimo užduočių vykdymui užtikrinti reikalingais veiksmais ir priemonėmis susijusią informaciją.
13. Mobilizacijos planas įslaptinamas, administruojamas, saugomas, išslaptinamas ir naikinamas Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo ir Įslaptintos informacijos administravimo ir išslaptinimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. rugpjūčio 13 d. nutarimu Nr. 820 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo įgyvendinimo“, nustatyta tvarka.
Priedų pakeitimai:
1 priedas
2 priedas
3 priedas
4 priedas
5 priedas
6 priedas
7 priedas
8 priedas
9 priedas
10 priedas
11 priedas
12 priedas
13 priedas
14 priedas
15 priedas
16 priedas
17 priedas
18 priedas
19 priedas
20 priedas
21 priedas
22 priedas
Pakeitimai:
1.
Mobilizacijos ir pilietinio pasipriešinimo departamentas prie Krašto apsaugos ministerijos, Įsakymas
Nr. V-117, 2023-06-27, paskelbta TAR 2023-06-27, i. k. 2023-12840
Dėl Mobilizacijos ir pilietinio pasipriešinimo departamento prie Krašto apsaugos ministerijos direktoriaus 2021 m. kovo 30 d. įsakymo Nr. V-29 „Dėl Civilinių mobilizacijos institucijų mobilizacijos planų sudarymo metodinių rekomendacijų tvirtinimo“ pakeitimo