Suvestinė redakcija nuo 2022-03-31 iki 2022-08-22

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2021-07-05, i. k. 2021-15276

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL FUNKCIJŲ PASKIRSTYMO ĮGYVENDINANT 2021–2027 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ PROGRAMĄ

 

2021 m. liepos 2 d. . Nr. 1K-237

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 26 straipsnio 3 dalies 2 ir 11 punktais ir įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimo Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos fondų lėšas“ 1.2 papunktį, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 8 d. nutarimu Nr. 1088 „Dėl Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 7.6 papunktį ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. kovo 24 d. nutarimo Nr. 330 „Dėl ministrams pavedamų valdymo sričių“ 1.3.6 papunktį,

t v i r t i n u pridedamus:

1. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos įgyvendinimo Lietuvoje bendruosius nuostatus.

2. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos vadovaujančiosios institucijos funkcijų paskirstymo Lietuvos Respublikos finansų ministerijos administracijos padaliniams aprašą.

3. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos administruojančiųjų institucijų ir tarpinės institucijos funkcijų sąrašą.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1K-107, 2022-03-25, paskelbta TAR 2022-03-25, i. k. 2022-05885

 

 

 

 

Finansų ministrė                                                                                  Gintarė Skaistė                  

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministro

2021 m. liepos 2 d. įsakymu

Nr. 1K 237

(Lietuvos Respublikos finansų ministro

2022 m. kovo 25 d. įsakymo Nr. 1K-107

redakcija)

 

2021–2027 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO LIETUVOJE BENDRIEJI NUOSTATAI

 

 

1. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos įgyvendinimo Lietuvoje bendruosiuose nuostatuose (toliau – Nuostatai) reglamentuojamos sąvokos, kurios vartojamos teisės aktuose, reglamentuojančiuose 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos įgyvendinimą, metodiniuose nurodymuose ir paaiškinimuose, susijusiuose su šių teisės aktų nuostatų taikymu.

2. Nuostatuose apibrėžiamos sąvokos:

2.1. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos stebėsenos komitetas – Lietuvos Respublikos Vyriausybės sudarytas komitetas, atsakingas už 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos įgyvendinimo priežiūrą ir kokybę, pritarimą Europos Sąjungos fondų lėšų panaudojimo vertinimo planui, 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos komunikacijos strategijai, projektų atrankos kriterijams, metinei ir galutinei 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos įgyvendinimo ataskaitoms.

2.2. Europos Sąjungos fondų lėšų gavėjas – viešasis arba privatus juridinis asmuo, juridinio asmens statusą turintis ar jo neturintis subjektas, atsakingas už projektų inicijavimą arba jų inicijavimą ir vykdymą; įgyvendinant viešojo ir privačiojo sektorių partnerystės projektus – viešojo ir privačiojo sektorių partnerystės projektą inicijuojantis viešasis juridinis asmuo arba tam projektui vykdyti pasirinktas partneris; teikiant pagalbą pagal valstybės pagalbos schemas – pagalbą gaunanti įmonė; pagal 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai arba 2014 m. birželio 27 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 717/2014 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje, teikiant de minimis pagalbą – pagalbą teikiantis subjektas, jeigu jis yra atsakingas už projekto inicijavimą arba jo inicijavimą ir vykdymą; įgyvendinant finansines priemones – kontroliuojantįjį fondą valdantis subjektas arba, jeigu kontroliuojantysis fondas nesteigiamas, specialųjį fondą valdantis subjektas ar 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos vadovaujančioji institucija, jei ji administruoja finansinę priemonę.

2.3. Europos Sąjungos fondų lėšų panaudojimo vertinimo planas – dokumentas, kuriam pritarė 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos stebėsenos komitetas ir kuriame nustatomi Europos Sąjungos fondų lėšų panaudojimo vertinimo tikslai ir uždaviniai, suplanuotos priemonės ir finansiniai ištekliai šiems tikslams pasiekti ir uždaviniams įgyvendinti.

2.4. Finansavimo sutartis2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos vadovaujančiosios institucijos ir tam tikros (-ų) ministerijos (-ų) sutartis su kontroliuojančiojo fondo valdytoju arba specialiojo fondo valdytoju dėl projekto įgyvendinimo ir finansavimo tvarkos.

2.5. Finansinė priemonė2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programoje nustatytiems tikslams siekti skirta iš Europos Sąjungos fondų lėšų finansuojama priemonė, įgyvendinama galutiniams Europos Sąjungos fondų lėšų gavėjams teikiant finansinius produktus (pavyzdžiui, investicijas į nuosavą arba kvazinuosavą kapitalą, paskolas, garantijas).

2.6. Kontroliuojančiojo fondo valdytojas – juridinis asmuo, valdantis kontroliuojantįjį fondą.

2.7. Kontroliuojantysis fondas2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos vadovaujančiosios institucijos įsteigtas fondas finansavimui per vieną ar kelis specialiuosius fondus teikti.

2.8. Kryžminis finansavimas – projektui įgyvendinti būtinų veiklų, priskiriamų prie vienos iš Europos Sąjungos fondų finansuojamų sričių, finansavimas kito Europos Sąjungos fondo lėšomis pagal tam fondui taikomas taisykles.

2.9. Metinis Europos Sąjungos fondų investicijų panaudojimo vertinimo planas – dokumentas, kuriame numatomi tam tikrų metų Europos Sąjungos fondų lėšų panaudojimo vertinimai ir vertinimo gebėjimų stiprinimo priemonės, už vertinimų ir vertinimo gebėjimų stiprinimo priemonių įgyvendinimą atsakingos institucijos ir įstaigos, vertinimų tikslai ir rezultatai, vertinimų ir vertinimo gebėjimų stiprinimo priemonių įgyvendinimo terminai ir jiems įgyvendinti numatytos lėšos, kita reikalinga informacija.

2.10. Mokėjimo paraiška Europos Komisijai – 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos administruojančiosios institucijos (viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros) rengiama ir Europos Komisijai teikiama paraiška gauti Europos Sąjungos fondų lėšas, kaip nustatyta 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, 76 straipsnio 1 dalies a punkte.

2.11. Pareiškėjas – viešasis ar privatus juridinis asmuo, juridinio asmens filialas ar atstovybė, kitos organizacijos ar jų padaliniai, teikiantys projekto įgyvendinimo planą ir siekiantys gauti Europos Sąjungos ir (arba) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų projekto įgyvendinimo plane nustatytiems tikslams įgyvendinti.

2.12. Projektas – laikina, aiškią pradžią ir pabaigą bei ribotus išteklius turinti veikla, skirta 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos tikslui (-ams) įgyvendinti.

2.13. Projekto įgyvendinimo planas – dokumentas, kurį teikia pareiškėjas, siekiantis gauti Europos Sąjungos fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų projektui finansuoti, ir kuriame nurodomi projekto tikslai, veiklos, jų trukmė ir etapai, finansavimo šaltiniai, apskritis ir (arba) savivaldybė, kurioms tenka didžioji projekto lėšų dalis, ir kita apskritis ir (arba) savivaldybė, kurioms tenka dalis projekto lėšų, projekto įgyvendinimo vieta, projekto dalyviai, suinteresuotosios šalys ir projekto partneriai, projekto viešinimas, informacija apie projekto pajamas, taikomą valstybės pagalbą, atitiktį horizontaliesiems principams.

2.14. Projekto sutartis2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos administruojančiosios institucijos su pareiškėju pasirašomas dokumentas dėl projektui skirtų Europos Sąjungos fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų ir (arba) projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) nuosavų lėšų naudojimo sąlygų, o kai įgyvendinamos finansinės priemonės, – ministerijos (-ų) su kontroliuojančiojo fondo arba finansinės priemonės, kai kontroliuojantysis fondas nėra steigiamas, valdytoju sudaryta sutartis dėl projekto įgyvendinimo ir finansavimo tvarkos.

2.15. Projekto vykdytojas – viešasis ar privatus juridinis asmuo, juridinio asmens filialas ar atstovybė, kitos organizacijos ar jų padaliniai, atsakingi už pavienių projektų inicijavimą arba inicijavimą ir įgyvendinimą, kai teikiama valstybės pagalba, – subjektas, kuris gauna šią pagalbą, išskyrus atvejus, kai valstybės pagalbos vienam ūkio subjektui suma nesiekia 200 000 eurų. Įgyvendinant finansines priemones projekto vykdytoju laikomas kontroliuojančiojo fondo valdytojas arba specialiojo fondo valdytojas, kai kontroliuojantysis fondas nesteigiamas.

2.16. Sąskaitos Europos Komisijai – 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos administruojančiosios institucijos (viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros) rengiamas ir Europos Komisijai teikiamas atsiskaitomųjų dokumentų rinkinys, kaip nustatyta 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, 76 straipsnio 1 dalies b punkte.

2.17. Specialusis fondas – fondas, per kurį 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos vadovaujančioji institucija arba kontroliuojantysis fondas teikia finansinius produktus galutiniams Europos Sąjungos fondų lėšų gavėjams.

2.18. Tinkamos finansuoti išlaidos – projekto išlaidos arba jų dalis, kurios atitinka projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimus nustatančių Europos Sąjungos ir nacionalinių teisės aktų nuostatas.

 

___________________________________

Priedo pakeitimai:

Nr. 1K-107, 2022-03-25, paskelbta TAR 2022-03-25, i. k. 2022-05885

 

part_f0d8291ece664bc998bcf01b25f70c8e_end


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministro

2021 m. liepos 2 d.  įsakymu Nr. 1K-237

 

2021–2027 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ PROGRAMOS VADOVAUJANČIOSIOS INSTITUCIJOS FUNKCIJŲ PASKIRSTYMO LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS ADMINISTRACIJOS PADALINIAMS APRAŠAS

 

12021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos vadovaujančiosios institucijos funkcijų paskirstymo Lietuvos Respublikos finansų ministerijos administracijos padaliniams apraše (toliau – Aprašas) reglamentuojamas 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos (toliau – Investicijų programa) vadovaujančiosios institucijos (toliau – vadovaujančioji institucija) funkcijų paskirstymas Lietuvos Respublikos finansų ministerijos administracijos padaliniams – Finansų ministerijos Investicijų departamentui (toliau – Investicijų departamentas), Finansų ministerijos Valstybės iždo departamentui (toliau – Valstybės iždo departamentas) ir Finansų ministerijos Finansų politikos departamentui (toliau – Finansų politikos departamentas).

2.  Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos įgyvendinimo Lietuvoje bendruosiuose nuostatuose, Lietuvos Respublikos nacionalinių plėtros įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatyme ir Strateginio valdymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“.

3.  Investicijų departamentas atlieka šias vadovaujančiosios institucijos funkcijas:

3.1. kuria Investicijų programos valdymo ir kontrolės sistemą (toliau – VKS), kurią sudaro vadovaujančiosios institucijos, Investicijų programos administruojančiųjų institucijų (toliau – administruojančiosios institucijos) ir Investicijų programos tarpinės institucijos (toliau – tarpinė institucija) (toliau kartu – VKS institucijos) atliekamų Europos Sąjungos fondų investicijų valdymo ir kontrolės funkcijų ir procedūrų visuma, užtikrinanti Europos Sąjungos ir nacionalinių teisės aktų nuostatų ir principų laikymąsi, ir užtikrina tinkamą VKS veikimą:

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 1K-107, 2022-03-25, paskelbta TAR 2022-03-25, i. k. 2022-05885

3.1.1. rengia ir teikia Lietuvos Respublikos finansų ministrui tvirtinti teisės aktų, reglamentuojančių Investicijų programos administravimo tvarką ir projektų administravimo ir finansavimo tvarką, projektus, rengia metodinius nurodymus ir paaiškinimus, susijusius su šių teisės aktų nuostatų taikymu;

3.1.2.   rengia ir keičia VKS aprašymą, teikia jį Investicijų programos audito institucijai ir Europos Komisijai;

3.1.3.   kuria ir tobulina VKS institucijų administracinių gebėjimų ugdymo ir motyvavimo sistemą;

3.1.4.   šalina nustatytus vadovaujančiosios institucijos veiklos, kurią vykdo Investicijų departamentas, trūkumus;

3.1.5 prižiūri, kaip administruojančiosios institucijos ir tarpinė institucija atlieka joms priskirtas funkcijas:

3.1.5.1. rengia ir teikia finansų ministrui tvirtinti teisės aktų, reglamentuojančių administruojančiosioms institucijoms ir tarpinei institucijai priskirtų funkcijų atlikimo reikalavimus, projektus;

3.1.5.2. vertina, ar administruojančiųjų institucijų ir tarpinės institucijos vidaus darbo tvarka tenkina finansų ministro nustatomus administruojančiosioms institucijoms ir tarpinei institucijai priskirtų funkcijų atlikimo reikalavimus, rengia administruojančiosioms institucijoms ir tarpinei institucijai teikiamas rekomendacijas dėl vidaus darbo tvarkos tobulinimo;

3.1.5.3. atsižvelgdama į administruojančiųjų institucijų ar tarpinės institucijos funkcijų atlikimo rizikos analizės išvadas ir siekdama užtikrinti, kad šios institucijos tinkamai atliktų funkcijas, vykdo prevencinius veiksmus: tikrina, kaip administruojančiosios institucijos ir tarpinės institucijos atlieka funkcijas, rengia rekomendacijas dėl nustatytų veiklos trūkumų šalinimo ir kontroliuoja šių trūkumų šalinimą.

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 1K-107, 2022-03-25, paskelbta TAR 2022-03-25, i. k. 2022-05885

 

3.1.6.   diegia ir taiko priemones, skirtas galimoms rizikoms dėl netinkamo VKS veikimo ir netinkamo Investicijų programos įgyvendinimo valdyti;

3.2. koordinuoja informacinės sistemos, skirtos projektų duomenims ir dokumentams registruoti, kaupti, saugoti ir perduoti (toliau – informacinė sistema), kūrimą ir tobulinimą, užtikrina informacinei sistemai reikalingos techninės ir programinės įrangos suteikimą bei jos priežiūrą;

3.3. prižiūri kryžminį finansavimą;

3.4. koordinuoja dvigubo tos pačios veiklos tų pačių išlaidų finansavimo rizikos prevencijos vykdymą;

3.5. prižiūri, kad nebūtų viršytas projektams skirtų Europos Sąjungos fondų investicijų ir nacionalinių lėšų santykis ir didžiausias projektų vykdytojams išmokėtų Europos Sąjungos fondų lėšų dydis;

3.6. analizuoja Europos Sąjungos fondų lėšų panaudojimo spartą, prireikus imasi priemonių, kad jos nebūtų prarastos ir būtų pasiekti Investicijų programos veiklos peržiūros plane nustatyti rodikliai;

3.7. teikia Europos Komisijai informaciją apie atrinktą (-us) strateginės svarbos projektą (-us), kuriam (-iems) taikomos specialios stebėsenos ir komunikacijos priemonės;

3.8. rengia Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, kuriais sudaromas ar keičiamas Investicijų programos stebėsenos komitetas (toliau – Stebėsenos komitetas), projektus;

3.9. teikia Stebėsenos komitetui projektų atrankos kriterijų ir jų pakeitimų projektus, kuriuose kriterijai turi būti nediskriminuojantys, skaidrūs ir užtikrinantys lyčių lygybę, atsižvelgiant į Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartiją, darnaus vystymosi principą ir Europos Sąjungos aplinkos politiką pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 11 straipsnį ir 191 straipsnio 1 dalį;

3.10. Stebėsenos komiteto prašymu rengia ir teikia jam išvadas (pastabas ir pasiūlymus) dėl informacijos ir Stebėsenos komiteto svarstomų ir (ar) tvirtinamų dokumentų projektų;

3.11. rengia ir teikia Stebėsenos komitetui galutinę veiklos rezultatų ataskaitą, įskaitant finansinių priemonių įgyvendinimo ataskaitą, o Stebėsenos komitetui pritarus šioms ataskaitoms, jas teikia Europos Komisijai;

3.12. administruoja Investicijų programą, laikydamasis patikimo finansų valdymo principo, pagal 2018 m. liepos 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES, Euratomas) 2018/1046 dėl Sąjungos bendrajam biudžetui taikomų finansinių taisyklių, kuriuo iš dalies keičiami reglamentai (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 ir Sprendimas Nr. 541/2014/ES, bei panaikinamas Reglamentas (ES, Euratomas) Nr. 966/2012, 33 straipsnio, 36 straipsnio 1 dalies ir 61 straipsnio reikalavimus;

3.13. atlieka funkcijas, susijusias su projekto, apimančio finansines priemones, įgyvendinimu:

3.13.1. užtikrina tinkamą susigrąžinamų Europos Sąjungos fondų lėšų, skirtų projektams, apimantiems finansines priemones, įgyvendinti, įskaitant Europos Sąjungos fondams priskirtinas investicijas, naudojimą laikantis Europos Sąjungos ir nacionalinių teisės aktų, reglamentuojančių Europos Sąjungos fondų įgyvendinimą, reikalavimų;

3.13.2. organizuoja finansinių priemonių išankstinio vertinimo atlikimą ar atnaujinimą ir teikia išankstinio vertinimo rezultatų santrauką Stebėsenos komitetui susipažinti;

3.13.3. rengia ir teikia finansų ministrui tvirtinti finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklių ir jų pakeitimų projektus, teikia paaiškinimus dėl šių taisyklių taikymo;

3.13.4. atrenka kontroliuojančiojo fondo valdytoją ir organizuoja finansavimo sutarties pasirašymą;

3.13.5. atlieka kitas teisės aktuose, reglamentuojančiuose Investicijų programos administravimą ir finansavimą, nustatytas funkcijas, susijusias su finansinių priemonių administravimu;

3.14. gavęs Europos Komisijos prašymą išnagrinėti Europos Komisijai pateiktą skundą, organizuoja šio skundo nagrinėjimą ir teikia Europos Komisijai informaciją apie jo nagrinėjimo rezultatus;

3.15. teikia administruojančiajai institucijai viešajai įstaigai Centrinei projektų valdymo agentūrai (toliau – CPVA) informaciją, kurios reikia valdymo pareiškimui, mokėjimo paraiškoms ir sąskaitoms Europos Komisijai parengti ir (ar) patvirtinti;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 1K-107, 2022-03-25, paskelbta TAR 2022-03-25, i. k. 2022-05885

 

3.16. užtikrina audito seką, saugo gaunamus ir rengiamus dokumentus, susijusius su Apraše nustatytų vadovaujančiosios institucijos funkcijų atlikimu;

3.17. diegia ir taiko proporcingas kovos su korupcija, sukčiavimu ir interesų konfliktu priemones;

3.18. apie įtariamą pažeidimą įgyvendinant projektą praneša administruojančiajai institucijai;

3.19. įtarusi, kad įgyvendinant projektą buvo padaryta arba gali būti padaryta nusikalstama veika, praneša apie tai institucijoms, atsakingoms už nusikalstamų veikų tyrimus, ir administruojančiajai institucijai;

3.20. atlieka informacinės sistemos nuostatuose nurodytas informacinės sistemos valdytojo funkcijas;

3.21. užtikrina komunikacijos ir informavimo apie Europos Sąjungos fondus reikalavimų laikymąsi;

3.22. valdo informacinę Europos Sąjungos 2021–2027 metų fondų valdymo sistemą (toliau – SFC2021) Lietuvoje ir per šią sistemą su Europos Komisija keičiasi informacija, susijusia su 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos įgyvendinimu.

Papildyta papunkčiu:

Nr. 1K-107, 2022-03-25, paskelbta TAR 2022-03-25, i. k. 2022-05885

 

4.  Valstybės iždo departamentas atlieka šias vadovaujančiosios institucijos funkcijas:

4.1. dalyvauja kuriant VKS ir užtikrinant tinkamą jos veikimą:

4.1.1.   teikia pastabas ir pasiūlymus Investicijų departamentui rengiant teisės aktų, reglamentuojančių Investicijų programos administravimo tvarką ir projektų administravimo ir finansavimo tvarką, projektus ir metodinius nurodymus, taip pat teikia pasiūlymus dėl teisės aktų, reglamentuojančių Investicijų programos administravimo tvarką ir projektų administravimo ir finansavimo tvarką, keitimo;

4.1.2.   rengia ir Investicijų departamentui teikia informaciją apie Valstybės iždo departamento vykdomas vadovaujančiosios institucijos funkcijas, kurios reikia VKS aprašymui parengti;

4.1.3.   šalina nustatytus vadovaujančiosios institucijos funkcijų, kurias vykdo Valstybės iždo departamentas, trūkumus;

4.2. išmoka Europos Sąjungos fondų ir (arba) valstybės biudžeto lėšas;

4.3. tvarko Europos Sąjungos fondų investicijų ir valstybės biudžeto lėšų apskaitą;

4.4. teikia administruojančiajai institucijai CPVA informaciją, kurios reikia valdymo pareiškimui, mokėjimo paraiškoms ir sąskaitoms Europos Komisijai parengti ir (ar) patvirtinti;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 1K-107, 2022-03-25, paskelbta TAR 2022-03-25, i. k. 2022-05885

 

4.5. dalyvauja (teikia pastabas ir pasiūlymus) Investicijų departamentui kuriant ir tobulinant VKS institucijų administracinių gebėjimų ugdymo ir motyvavimo sistemą;

4.6. užtikrina audito seką, saugo gaunamus ir rengiamus dokumentus Apraše pavestoms funkcijoms atlikti, taiko rizikos valdymo priemones, siekdamas užtikrinti tinkamą funkcijų atlikimą.

5.  Finansų politikos departamentas atlieka šias vadovaujančiosios institucijos funkcijas:

5.1. dalyvauja kuriant VKS ir užtikrinant tinkamą jos veikimą:

5.1.1.   teikia pastabas ir pasiūlymus Investicijų departamentui rengiant teisės aktų, reglamentuojančių Investicijų programos administravimo tvarką ir projektų administravimo ir finansavimo tvarką, projektus ir metodinius nurodymus, taip pat teikia pasiūlymus dėl teisės aktų, reglamentuojančių Investicijų programos administravimo tvarką ir projektų administravimo ir finansavimo tvarką, keitimo;

5.1.2.   rengia ir Investicijų departamentui teikia informaciją apie Finansų politikos departamento vykdomas vadovaujančiosios institucijos funkcijas, kurios reikia VKS aprašymui parengti;

5.1.3.   šalina nustatytus vadovaujančiosios institucijos funkcijų, kurias vykdo Finansų politikos departamentas, trūkumus;

5.2. rengia ir teikia Stebėsenos komitetui pritarti Europos Sąjungos fondų lėšų panaudojimo vertinimo planą ir jo pakeitimus, užtikrina tinkamą jo įgyvendinimą;

5.3. rengia ir teikia Stebėsenos komitetui pritarti metinius Europos Sąjungos fondų lėšų panaudojimo vertinimo planus ir jų pakeitimus, užtikrina jų įgyvendinimą;

5.4. organizuoja Europos Sąjungos fondų lėšų panaudojimo vertinimus;

5.5. koordinuoja Europos Sąjungos fondų lėšų panaudojimo vertinimo veiklą;

5.6. vykdo Europos Sąjungos fondų lėšų panaudojimo vertinimo rekomendacijų įgyvendinimo stebėseną;

5.7. informuoja Stebėsenos komitetą ir Europos Komisiją apie Europos Sąjungos fondų lėšų panaudojimo vertinimo rezultatus;

5.8. rengia Europos Sąjungos fondų lėšų vertinimo ataskaitas ir skelbia jas Investicijų programos interneto svetainėje;

5.9. rengia ir teikia Europos Komisijai Europos Sąjungos fondų lėšų panaudojimo vertinimo rezultatų santrauką;

5.10. teikia administruojančiajai institucijai CPVA informaciją, kurios reikia valdymo pareiškimui, mokėjimo paraiškoms ir sąskaitoms Europos Komisijai parengti ir (ar) patvirtinti;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 1K-107, 2022-03-25, paskelbta TAR 2022-03-25, i. k. 2022-05885

 

5.11. dalyvauja (teikia pastabas ir pasiūlymus) Investicijų departamentui kuriant ir tobulinant VKS institucijų administracinių gebėjimų ugdymo ir motyvavimo sistemą;

5.12. užtikrina audito seką, saugo gaunamus ir rengiamus dokumentus, susijusius su Apraše nustatytų vadovaujančiosios institucijos funkcijų atlikimu.

6.  Vadovaujančioji institucija turi teisę:

6.1. teikti išvadas (pastabas ir pasiūlymus) dėl administruojančiosios institucijos rengiamų dokumentų, gauti iš administruojančiosios institucijos ir tarpinės institucijos dokumentus ir (ar) informaciją, kurių reikia vadovaujančiosios institucijos funkcijoms atlikti;

6.2. įpareigoti administruojančiąją instituciją ir tarpinę instituciją pašalinti nustatytus administruojančiosios institucijos ir tarpinės institucijos veiklos trūkumus;

6.3. stabdyti administruojančiosios institucijos priimtų sprendimų vykdymą, kai, vadovaujančiosios institucijos manymu, administruojančiosios institucijos sprendimai prieštarauja Europos Sąjungos ir (ar) nacionaliniams teisės aktams, kol bus pašalinti nustatyti trūkumai;

6.4. neatlygintinai gauti iš administruojančiosios institucijos, kitų institucijų, įstaigų ir projektų vykdytojų dokumentus ir informaciją, iš valstybės ir žinybinių registrų, valstybės institucijų ir įstaigų administruojamų informacinių sistemų ir duomenų bazių duomenis, įskaitant asmens duomenis, kurių reikia jos funkcijoms atlikti;

6.5. atlikti patikrinimus projektų administravimo ir jų veiklų vykdymo vietose.

____________

 

part_eeaf7fed566a4d86a48f1fbad552aacd_end


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministro

2021 m. liepos 2 d.  įsakymu Nr. 1K-237

 

 

2021–2027 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ PROGRAMOS ADMINISTRUOJANČIŲJŲ INSTITUCIJŲ IR TARPINĖS INSTITUCIJOS FUNKCIJŲ SĄRAŠAS

 

 

 

Pakeistas priedo pavadinimas:

Nr. 1K-107, 2022-03-25, paskelbta TAR 2022-03-25, i. k. 2022-05885

 

1. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos administruojančiųjų institucijų ir tarpinės institucijos funkcijų sąraše (toliau – Sąrašas) reglamentuojamos 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos (toliau – Investicijų programa) tarpinės institucijos (toliau – tarpinė institucija), atliekančios Investicijų programos administruojančiųjų institucijų (toliau kartu – administruojančiosios institucijos), funkcijas, – viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros (toliau – CPVA) ir viešosios įstaigos Lietuvos verslo paramos agentūros, o priėmus sprendimą dėl pastarosios reorganizavimo – įstaigos, kuri veiks po reorganizavimo ir pagal Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatyme ir kituose įstatymuose nustatytą kompetenciją įgyvendins valstybės technologijų ir inovacijų politiką (toliau – Agentūra), ir tarpinės institucijos – Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos – atliekamos funkcijos.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1K-107, 2022-03-25, paskelbta TAR 2022-03-25, i. k. 2022-05885

 

2.  Sąraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos įgyvendinimo Lietuvoje bendruosiuose nuostatuose, Lietuvos Respublikos nacionalinių plėtros įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatyme ir Strateginio valdymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“.

3.  Vidaus reikalų ministerija atlieka šias funkcijas:

3.1. dalyvauja kuriant valdymo ir kontrolės sistemą (toliau – VKS), kurią sudaro Investicijų programos vadovaujančiosios institucijos (toliau – vadovaujančioji institucija), administruojančiosios institucijos ir tarpinės institucijos (toliau kartu – VKS institucijos) atliekamų Europos Sąjungos fondų investicijų valdymo ir kontrolės funkcijų ir procedūrų visuma, užtikrinanti Europos Sąjungos ir nacionalinių teisės aktų nuostatų ir principų laikymąsi, ir užtikrinant tinkamą jos veikimą:

3.1.1. teikia pastabas ir pasiūlymus dėl vadovaujančiosios institucijos rengiamų teisės aktų, reglamentuojančių Investicijų programos administravimo tvarką ir projektų administravimo ir finansavimo tvarką, projektų ir metodinių nurodymų, taip pat teikia pasiūlymus dėl teisės aktų, reglamentuojančių Investicijų programos administravimo tvarką ir projektų administravimo ir finansavimo tvarką, keitimo;

3.1.2. rengia ir vadovaujančiajai institucijai teikia informaciją apie vykdomas tarpinės institucijos funkcijas, kurios reikia VKS aprašymui parengti;

3.1.3. teikia pastabas ir pasiūlymus vadovaujančiajai institucijai kuriant ir plėtojant VKS institucijų administracinių gebėjimų ugdymo ir motyvavimo sistemą;

3.2. šalina nustatytus tarpinės institucijos veiklos trūkumus;

3.3. teikia vadovaujančiajai institucijai ir (ar) administruojančiajai institucijai jų funkcijoms atlikti reikalingą informaciją, susijusią tarpinės institucijos atliekamomis funkcijomis;

3.4. užtikrina audito seką, saugo gaunamus ir rengiamus dokumentus, kurie susiję su tarpinės institucijos funkcijų atlikimu;

3.5. apie įtariamą pažeidimą įgyvendinant projektą praneša administruojančiajai institucijai;

3.6. įtarusi, kad įgyvendinant projektą buvo padaryta arba gali būti padaryta nusikalstama veika, praneša apie tai institucijoms, atsakingoms už nusikalstamų veikų tyrimus, vadovaujančiajai institucijai ir administruojančiajai institucijai;

3.61. dalyvauja CPVA įgyvendinant metinius komunikacijos planus;

Papildyta papunkčiu:

Nr. 1K-107, 2022-03-25, paskelbta TAR 2022-03-25, i. k. 2022-05885

 

3.7. koordinuoja bendruomenės inicijuotos vietos plėtros (toliau – BIVP) iniciatyvos, t. y. iniciatyvos, kai BIVP įgyvendinti skirtas vietos plėtros strategijas rengia ir konkrečioje vietovėje veikiančių subjektų projektus vietos plėtros strategijoms įgyvendinti atrenka vietos veiklos grupės, sudarytos iš viešųjų ir privačiųjų vietos socialinių ir ekonominių interesų grupių, kuriose nė viena interesų grupė nekontroliuoja sprendimų priėmimo ir atstovų, įgyvendinimą:

3.7.1.   rengia ir tvirtina BIVP reglamentuojančius teisės aktus;

3.7.2.   nustato BIVP strategijų atrankos kriterijus;

3.7.3.   tvirtina Jungtinio BIVP strategijų atrankos komiteto sudėtį;

3.7.4.   tvirtina atrinktas BIVP strategijas;

3.7.5.   BIVP reglamentuojančiuose teisės aktuose nustatyta tvarka vykdo BIVP strategijų įgyvendinimo priežiūrą, stebėseną ir teikia vietos veiklos grupėms pasiūlymus dėl BIVP strategijų įgyvendinimo.

3.8. koordinuoja integruotų teritorinių investicijų planavimą ir įgyvendinimą:

3.8.1. rengia ir tvirtina tvarios miesto plėtros strategijos ir funkcinės zonos plėtros strategijos rengimo ir įgyvendinimo stebėsenos tvarkos aprašą (toliau – strategijų tvarkos aprašas);

3.8.2. rengia ir teikia išvadas (pastabas ir pasiūlymus) dėl tvarios miestų plėtros strategijų ir funkcinių zonų plėtros strategijų (toliau kartu – plėtros strategijos) projektų;

3.8.3. strategijų tvarkos apraše nustatyta tvarka vykdo plėtros strategijų įgyvendinimo stebėseną ir teikia savivaldybių institucijoms ir įstaigoms pasiūlymus dėl plėtros strategijų įgyvendinimo.

Papildyta papunkčiu:

Nr. 1K-107, 2022-03-25, paskelbta TAR 2022-03-25, i. k. 2022-05885

 

4.  CPVA atlieka šias funkcijas:

4.1. dalyvauja kuriant VKS ir užtikrinant tinkamą jos veikimą:

4.1.1. teikia pastabas ir pasiūlymus dėl vadovaujančiosios institucijos rengiamų teisės aktų, reglamentuojančių Investicijų programos administravimo tvarką ir projektų administravimo ir finansavimo tvarką, projektų ir metodinių nurodymų, taip pat teikia pasiūlymus dėl teisės aktų, reglamentuojančių Investicijų programos administravimo tvarką ir projektų administravimo ir finansavimo tvarką, keitimo;

4.1.2. teikia pastabas ir pasiūlymus vadovaujančiajai institucijai rengiant ir keičiant VKS aprašymą;

4.1.3.     rengia rekomendacijas projektų įgyvendinimo planų rengimo ir teikimo, taip pat projektų įgyvendinimo klausimais;

4.1.4.     diegia ir taiko priemones, skirtas galimoms rizikoms dėl netinkamo administruojančiosios institucijos funkcijų atlikimo ir netinkamo Investicijų programos įgyvendinimo valdyti;

4.1.5.     teikia pastabas ir pasiūlymus vadovaujančiajai institucijai kuriant ir plėtojant VKS institucijų administracinių gebėjimų ugdymo ir motyvavimo sistemą;

4.1.6.     šalina nustatytus CPVA, kaip administruojančiosios institucijos, veiklos trūkumus;

4.2. organizuoja ir atlieka projektų atranką, priima sprendimus dėl projektų įgyvendinimo planų atmetimo, sudaro projektų sutartis su pareiškėjais, kuriems skirtas finansavimas, konsultuoja pareiškėjus projektų įgyvendinimo planų rengimo ir teikimo administruojančiajai institucijai klausimais (netaikoma įgyvendinant finansines priemones);

4.3. prižiūri, kaip projektų vykdytojai laikosi projektų sutartyse nustatytų įsipareigojimų, taip pat Europos Sąjungos ir nacionaliniuose teisės aktuose, reglamentuojančiuose Investicijų programos įgyvendinimą, jiems taikomų reikalavimų (įgyvendinant finansines priemones priežiūra apima tik projektų išlaidų vertinimą, siekiant nustatyti, ar įgyvendinant projektus patirtos išlaidos yra tinkamos finansuoti, taip pat projektų apskaitos patikrinimus, siekiant nustatyti, ar projektų apskaita tvarkoma laikantis Europos Sąjungos ir (ar) nacionaliniuose teisės aktuose, reglamentuojančiuose Investicijų programos įgyvendinimą, nustatytų reikalavimų), konsultuoja projektų vykdytojus projektų įgyvendinimo klausimais;

4.4. vykdo projektų priežiūrą po projektų įgyvendinimo pabaigos (išskyrus atvejus, kai įgyvendinamos finansinės priemonės);

4.5. atlieka įtariamų pažeidimų, padarytų įgyvendinant projektus, tyrimus, priima sprendimus dėl pažeidimų, taip pat priima sprendimus nepripažinti tinkamomis finansuoti išlaidų ar jų dalies, kai nustato, kad šios išlaidos ar jų dalis neatitinka Europos Sąjungos ir (ar) nacionaliniuose teisės aktuose, reglamentuojančiuose Investicijų programos įgyvendinimą, keliamų reikalavimų arba įgyvendinant projektus nebuvo pasiekti nustatyti projektų rodikliai ar jų dalis, arba priima sprendimus susigrąžinti iš projektų vykdytojų lėšas, išmokėtas netinkamoms finansuoti išlaidoms apmokėti, ir (ar) kitas pagal Europos Sąjungos ir (ar) nacionalinius teisės aktus ir (ar) projektų sutartis reikalaujamas grąžinti lėšas ir apie tai informuoja projekto vykdytoją ir ministeriją, imasi teisės aktuose nustatytų veiksmų dėl lėšų grąžinimo ministerijai;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 1K-107, 2022-03-25, paskelbta TAR 2022-03-25, i. k. 2022-05885

 

4.6. rengia, tvirtina ir teikia mokėjimo paraiškas ir sąskaitas Europos Komisijai;

4.7.  Europos Sąjungos reglamentuose nustatyta tvarka teikia Europos Komisijai informaciją apie finansinius Investicijų programos duomenis ir prognozes, kokią sumą valstybė narė numato nurodyti einamųjų ir ateinančių kalendorinių metų mokėjimo paraiškose;

4.8. rengia valdymo pareiškimą ir metinę galutinių audito ataskaitų ir atliktų patikrinimų santrauką ir teikia juos Europos Komisijai;

4.9. rengia projektų vykdytojams planuojamų išmokėti Europos Sąjungos fondų ir valstybės biudžeto lėšų prognozes ir teikia jas vadovaujančiajai institucijai;

4.10. dalyvauja vadovaujančiajai institucijai atliekant Investicijų programos stebėseną ir vertinimą:

4.10.1.      teikia duomenis, reikalingus stebėsenai ir vertinimui atlikti;

4.10.2.      teikia pasiūlymus dėl metinių vertinimo planų;

4.10.3.      dalyvauja vertinimo koordinavimo grupės veikloje;

4.10.4.      teikia pastabas dėl vertinimo ataskaitų;

4.10.5.      pagal vadovaujančiosios institucijos poreikį analizuoja turimus duomenis ir teikia informaciją, reikalingą stebėsenai ir vertinimui atlikti;

4.11.  teikia vadovaujančiajai institucijai informaciją, kurios reikia galutinei veiklos rezultatų ataskaitai parengti ir Europos Sąjungos fondų investicijų panaudojimo vertinimui atlikti;

4.12. užtikrina, kad Investicijų programai skirtos Europos Sąjungos fondų lėšos nebūtų prarastos ir būtų pasiekti Investicijų programos veiklos peržiūros plane nustatyti rodikliai;

4.13. teikia vadovaujančiajai institucijai informaciją apie projektus, kuriems finansuoti skirtos ar numatomos skirti Europos investicijų banko paskolos;

4.14. taiko proporcingas korupcijos, sukčiavimo ir interesų konfliktų apraiškų atsiradimo tikimybės įgyvendinant Investicijų programą mažinimo priemones;

4.15. įtarusi, kad įgyvendinant projektą buvo padaryta arba gali būti padaryta nusikalstama veika, praneša apie tai institucijoms, atsakingoms už nusikalstamų veikų tyrimus, ir vadovaujančiajai institucijai;

4.16. informuoja Europos Komisiją apie pažeidimus;

4.17. rengia ir įgyvendina metinius komunikacijos planus, kuriuose nurodomi tam tikrų metų Investicijų programos komunikacijos tikslai, veiklos, lėšos, siektini rezultatai ir atsakingos institucijos ir įstaigos, ir teikia juos vadovaujančiajai institucijai;

4.18. kuria ir plėtoja Investicijų programos interneto svetainę, užtikrina šiai svetainei reikalingos techninės ir programinės įrangos suteikimą ir jos priežiūrą, konsultuoja šios svetainės naudotojus ir organizuoja mokymus šios svetainės funkcinių galimybių klausimais;

4.19. atlieka Europos Sąjungos 2021–2027 metų fondų investicijų administravimo sistemos tvarkytojo funkcijas;

4.20. užtikrina duomenų, reikalingų stebėsenai, vertinimui, finansų valdymui, patikrinimams ir auditams, Europos Sąjungos fondų investicijų panaudojimo vertinimui atlikti, taip pat audito sekai užtikrinti ir Europos investicijų banko paskolai administruoti, būtinų duomenų apie projektų įgyvendinimą rinkimą, įrašymą ir saugojimą skaitmeniniu formatu, duomenų saugumą, vientisumą, konfidencialumą ir naudotojų autentiškumo patvirtinimą.

5. Agentūra atlieka šias funkcijas:

5.1. dalyvauja kuriant VKS ir užtikrinant tinkamą jos veikimą:

5.1.1.   teikia išvadas (pastabas ir pasiūlymus) dėl vadovaujančiosios institucijos rengiamų teisės aktų, reglamentuojančių Investicijų programos administravimo tvarką ir projektų administravimo ir finansavimo tvarką, projektų ir metodinių nurodymų projektų, taip pat teikia pasiūlymus dėl šių teisės aktų keitimo;

5.1.2.   teikia išvadas (pastabas ir pasiūlymus) dėl rengiamo VKS aprašymo projekto ir jo pakeitimų;

5.1.3.   diegia ir taiko priemones, skirtas galimoms rizikoms dėl netinkamo administruojančiosios institucijos funkcijų atlikimo ir netinkamo Investicijų programos įgyvendinimo valdyti;

5.1.4.   teikia vadovaujančiajai institucijai išvadas (pastabas ir pasiūlymus) dėl kuriamos ir plėtojamos VKS administruojančiųjų institucijų administracinių gebėjimų ugdymo ir motyvavimo sistemos;

5.1.5.   šalina savo, kaip administruojančiosios institucijos, veiklos trūkumus;

5.2. organizuoja ir atlieka projektų atranką, priima sprendimus dėl projektų įgyvendinimo planų atmetimo, sudaro projektų sutartis su pareiškėjais, kuriems skirtas finansavimas, konsultuoja pareiškėjus projektų įgyvendinimo planų rengimo ir teikimo administruojančiajai institucijai klausimais (išskyrus atvejus, kai įgyvendinamos finansinės priemonės);

5.3. prižiūri, kaip projektų vykdytojai laikosi projektų sutartyse nustatytų įsipareigojimų, taip pat Europos Sąjungos ir nacionaliniuose teisės aktuose, reglamentuojančiuose Investicijų programos įgyvendinimą, jiems taikomų reikalavimų (įgyvendinant finansines priemones priežiūra apima tik projektų išlaidų vertinimą, siekiant nustatyti, ar įgyvendinant projektus patirtos išlaidos yra tinkamos finansuoti, taip pat projektų apskaitos patikrinimus, siekiant nustatyti, ar projektų apskaita tvarkoma laikantis Europos Sąjungos ir (ar) nacionaliniuose teisės aktuose, reglamentuojančiuose Investicijų programos įgyvendinimą, nustatytų reikalavimų), konsultuoja projektų vykdytojus projektų įgyvendinimo klausimais;

5.4. vykdo projektų priežiūrą po projektų įgyvendinimo pabaigos (išskyrus atvejus, kai įgyvendinamos finansinės priemonės);

5.5. atlieka įtariamų pažeidimų, padarytų įgyvendinant projektus, tyrimus, priima sprendimus dėl pažeidimų, taip pat priima sprendimus nepripažinti tinkamomis finansuoti išlaidų ar jų dalies, kai nustato, kad šios išlaidos ar jų dalis neatitinka Europos Sąjungos ir (ar) nacionaliniuose teisės aktuose, reglamentuojančiuose Investicijų programos įgyvendinimą, nustatytų reikalavimų arba įgyvendinant projektus nebuvo pasiekti nustatyti projektų rodikliai ar jų dalis, arba priima sprendimus susigrąžinti iš projektų vykdytojų lėšas, išmokėtas netinkamoms finansuoti išlaidoms apmokėti, ir (ar) kitas pagal Europos Sąjungos ir (ar) nacionalinius teisės aktus ir (ar) projektų sutartis reikalaujamas grąžinti lėšas ir apie tai informuoja projekto vykdytoją ir ministeriją, imasi veiksmų dėl lėšų grąžinimo ministerijai;

5.6. dalyvauja CPVA įgyvendinant metinius komunikacijos planus;

5.7. dalyvauja vadovaujančiajai institucijai atliekant Investicijų programos stebėseną ir vertinimą:

5.7.1.   teikia vadovaujančiajai institucijai duomenis, reikalingus stebėsenai ir vertinimui atlikti;

5.7.2.   teikia vadovaujančiajai institucijai pasiūlymus dėl metinių vertinimo planų;

5.7.3.   dalyvauja vertinimo koordinavimo grupės veikloje;

5.7.4.   teikia vadovaujančiajai institucijai išvadas (pastabas ir pasiūlymus) dėl vertinimo ataskaitų;

5.7.5.   pagal vadovaujančiosios institucijos poreikį analizuoja turimus duomenis ir teikia informaciją, reikalingą stebėsenai ir vertinimui atlikti;

5.8. teikia vadovaujančiajai institucijai informaciją, kurios reikia galutinei veiklos rezultatų ataskaitai parengti ir Europos Sąjungos fondų investicijų panaudojimo vertinimui atlikti;

5.9. užtikrina, kad Investicijų programai įgyvendinti skirtos Europos Sąjungos fondų lėšos nebūtų prarastos ir būtų pasiekti Investicijų programos veiklos peržiūros plane nustatyti rodikliai;

5.10. teikia vadovaujančiajai institucijai informaciją apie projektus, kuriems finansuoti skirtos ar numatomos skirti Europos investicijų banko paskolos;

5.11. teikia CPVA informaciją, kurios reikia rengiant mokėjimo paraiškas ir sąskaitas Europos Komisijai;

5.12. taiko proporcingas korupcijos, sukčiavimo ir interesų konfliktų apraiškų atsiradimo tikimybės įgyvendinant Investicijų programą mažinimo priemones;

5.13. įtarusi, kad įgyvendinant projektą buvo padaryta arba gali būti padaryta nusikalstama veika, praneša apie tai nusikalstamas veikas tiriančioms įstaigoms ir vadovaujančiajai institucijai;

5.14. užtikrina duomenų, reikalingų stebėsenai, vertinimui, finansų valdymui, patikrinimams ir auditams, Europos Sąjungos fondų investicijų panaudojimo vertinimui atlikti, taip pat audito sekai užtikrinti ir Europos investicijų banko paskolai administruoti, būtinų duomenų apie projektų įgyvendinimą rinkimą, įrašymą ir saugojimą skaitmeniniu formatu, duomenų saugumą, vientisumą, konfidencialumą ir naudotojų autentiškumo patvirtinimą.

Papildyta punktu:

Nr. 1K-107, 2022-03-25, paskelbta TAR 2022-03-25, i. k. 2022-05885

 

6. Surinkti asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir 2018 m. spalio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2018/1725 dėl fizinių asmenų apsaugos Sąjungos institucijoms, organams, tarnyboms ir agentūroms tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo, kuriuo panaikinamas Reglamentas (EB) Nr. 45/2001 ir Sprendimas Nr. 1247/2002/EB, bei kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą.

Punkto numeracijos pakeitimas:

Nr. 1K-107, 2022-03-25, paskelbta TAR 2022-03-25, i. k. 2022-05885

 

____________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Įsakymas

Nr. 1K-107, 2022-03-25, paskelbta TAR 2022-03-25, i. k. 2022-05885

Dėl finansų ministro 2021 m. liepos 2 d. įsakymo Nr. 1K-237 „Dėl funkcijų paskirstymo įgyvendinant 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programą“ pakeitimo

 

 

part_b0ba831839e74af48de40e75fae387c4_end