Suvestinė redakcija nuo 2019-01-31 iki 2020-07-02
Sprendimas paskelbtas: TAR 2017-03-30, i. k. 2017-05193
MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ASMENINĖS HIGIENOS IR PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ SKYRIMO IR MOKĖJIMO UŽ PASLAUGAS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2017 m. kovo 27 d. Nr. 1-74
Marijampolė
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 6 straipsnio 2 dalimi, 26 straipsnio 2 ir 8 dalimis, 28 straipsnio 1 dalimi, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, 4, 5, 11, 13 ir 14 punktais, Socialinių paslaugų katalogo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, 10.8 punktu, Marijampolės savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Patvirtinti Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų skyrimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos aprašą (pridedamas).
2. Pripažinti netekusiais galios:
2.1. Marijampolės savivaldybės tarybos 2009 m. sausio 26 d. sprendimo Nr. 1-645 „Dėl asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų skyrimo ir mokėjimo tvarkos patvirtinimo“ 1 punktą;
2.2. Marijampolės savivaldybės tarybos 2010 m. rugpjūčio 30 d. sprendimą Nr. 1-1366 „Dėl Marijampolės savivaldybės tarybos 2009-01-26 sprendimo Nr. 1-645 „Dėl asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų skyrimo ir mokėjimo tvarkos patvirtinimo“ dalinio pakeitimo“;
PATVIRTINTA
Marijampolės savivaldybės tarybos
2017 m. kovo 27 d. sprendimu Nr. 1-74
(Marijampolės savivaldybės tarybos
2019 m. sausio 28 d. sprendimo Nr. 1-23 redakcija)
ASMENINĖS HIGIENOS IR PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ SKYRIMO IR MOKĖJIMO UŽ PASLAUGAS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų skyrimo tvarkos aprašas (toliau-Aprašas) reglamentuoja pirties, dušo ir skalbimo paslaugų skyrimo procedūrą, asmenų, galinčių gauti šias paslaugas, kategorijas, paslaugų finansavimo tvarką, gyventojų mokėjimą už šias paslaugas.
2. Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugos teikiamos asmenims, kurie dėl nepakankamų pajamų ar skurdo negali (neturi galimybės) pasirūpinti savo higiena.
3. Pirties paslaugos teikiamos nupirkus šias paslaugas viešųjų pirkimų būdu. Marijampolės socialinės pagalbos centro (toliau- Centras) Laikinosios nakvynės namų gyventojams ir Darbo terapijos padalinio lankytojams dušo paslaugos teikiamos šiuose padaliniuose.
II SKYRIUS
ASMENŲ, KURIE GALI KREIPTIS DĖL ASMENINĖS HIGIENOS IR PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ, KATEGORIJOS
6. Asmenų, kurie gali kreiptis dėl pirties arba dušo paslaugų, kategorijos:
III SKYRIUS
KREIPIMASIS DĖL PIRTIES, DUŠO PASLAUGŲ
8. Dėl pirties paslaugų asmuo (šeimos narys) kreipiasi į seniūniją pagal savo deklaruotą gyvenamąją vietą, o asmenys įtraukti į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą Marijampolės savivaldybėje į seniūniją pagal gyvenamąją vietą.
9. Asmenys (šeimos), kurie kreipiasi dėl pirties paslaugų, privalo pateikti šiuos dokumentus:
10. Duomenis apie pajamas, gaunamas iš Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos, apie išmokas, gaunamas iš Marijampolės savivaldybės administracijos Piniginės paramos skyriaus, bei asmens deklaruotą gyvenamąją vietą seniūnijos atsakingas darbuotojas gauna iš turimos duomenų bazės.
11. Prašymus dėl pirties paslaugų priimantis darbuotojas, jeigu būtina užtikrinti viešąjį interesą, gali pareikalauti ir kitų papildomų šio Aprašo 9 punkte nenurodytų dokumentų.
13. Asmenims, nurodytiems šio Aprašo 6.7. punkte, dokumentų, nurodytų šio Aprašo 9 punkte, pateikti nereikia. Dėl dušo paslaugų jie kreipiasi į Centrą.
14. Pirties paslaugos asmenims (šeimoms) (išskyrus šios tvarkos 6.7. punkte nurodytus asmenis) yra skiriamos patikrinus buities ir gyvenimo sąlygas ir per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos surašius buities sąlygų tyrimo aktą (vieną kartą per kalendorinius metus), kuriame nustatoma ar asmuo turi galimybę pasirūpinti asmens higiena (yra vonia, dušas, vandentiekis ir kt.).
15. Asmuo (šeima), pasikeitus jo deklaruotai (gyvenamajai) vietai ar pajamoms, per mėnesį laiko nuo šių faktų paaiškėjimo, privalo apie tai pranešti seniūnijos atsakingam darbuotojui. Paaiškėjus šiems faktams, dėl pirties paslaugų asmuo turi pateikti naują prašymą.
IV SKYRIUS
PIRTIES, DUŠO PASLAUGŲ SKYRIMAS
17. Sprendimą dėl pirties paslaugų skyrimo (2 priedas) per 3 darbo dienas nuo buities sąlygų tyrimo akto surašymo ir asmens (šeimos) visų reikalingų dokumentų pateikimo dienos, paruošia seniūnijos atsakingas specialistas ir jį pateikia seniūnijos seniūnui, kuris pasirašo sprendimą per 3 darbo dienas.
19. Atskiras sprendimas dėl dušo paslaugų Centro Darbo terapijos padalinyje ir Laikinosios nakvynės namuose nepriimamas.
20. Asmeniui (šeimai), kuriam paskirtos pirties paslaugos, išrašomi talonai apsilankyti paslaugas teikiančioje įstaigoje (3 ir 4 priedai). Per mėnesį vienam asmeniui arba vienam šeimos nariui yra išduodami 4 talonai.
21. Talonai yra numeruojami eilės tvarka, įrašomas asmens vardas ir pavardė bei reikalinga mokėti suma. Taloną pasirašo seniūnijos seniūnas ir jis antspauduojamas seniūnijos antspaudu.
V SKYRIUS
MOKĖJIMAS UŽ PIRTIES PASLAUGAS
23. Asmeniui (šeimai), Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo nustatyta tvarka gaunančiam (-iai) socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, pirties paslaugos teikiamos nemokamai.
24. Asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) didesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, tačiau neviršija trijų valstybės remiamų pajamų dydžio, už pirties paslaugas mokama 50 proc. paslaugos kainos.
25. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už pirties paslaugas dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį.
26. Už pirties paslaugas yra kompensuojama iš savivaldybės biudžete socialinėms paslaugoms numatytų lėšų.
27. Talonai yra renkami paslaugas teikiančioje įstaigoje. Kiekvieno ketvirčio paskutinio mėnesio paskutinę savaitę paslaugas teikiančios įstaigos paskirtas darbuotojas ir seniūnijos atsakingas darbuotojas surašo suderinimo aktą ir sunaikina panaudotus talonus.
28. Pasirašius suderinimo aktą paslaugas teikianti įstaiga, naudodamasis elektronine paslauga „E. sąskaita“ (elektroninės paslaugos „E. sąskaita“ svetainė pasiekiama adresu www.esaskaita.eu), teikia paslaugos pirkėjui sąskaitą-faktūrą pirties paslaugų išlaidoms kompensuoti. Pateikus sąskaitą-faktūrą kitomis priemonėmis ar būdais, bus laikoma, kad sąskaita-faktūra nepateikta.
29. Seniūnija, naudodamasi elektronine paslauga „E. sąskaita“ priima sąskaitą-faktūrą. Atspausdintą ir patvirtintą sąskaitą-faktūrą bei suderinimo aktą per 3 darbo dienas pateikia Marijampolės savivaldybės administracijos Buhalterijos skyriui, kuris sąskaitą-faktūrą apmoka per 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų nuo jos pateikimo dienos.
VI SKYRIUS
SKALBIMO PASLAUGŲ ORGANIZAVIMAS
31. Skalbimo paslaugos teikiamos 7 punkte nurodytiems asmenims šia tvarka:
VII SKYRIUS
MOKĖJIMAS UŽ SKALBIMO PASLAUGAS
33. Asmeniui (šeimai), Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo nustatyta tvarka gaunančiam (-iai) socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, skalbimo paslaugos teikiamos nemokamai.
34. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už skalbimo paslaugas dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį.
35. Asmuo (šeima), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) didesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį per mėnesį, už skalbimo paslaugas moka:
35.1. Laikinosios nakvynės namų gyventojai moka už viršutinių rūbų skalbimą - 1,0 eurą už 1 kg sausų skalbinių;
VIII SKYRIUS
ASMENS DUOMENŲ TVARKYMAS PRIIMANT PRAŠYMUS
37. Asmens duomenų tvarkymo tikslas – nustatyti asmens tapatybę ir gauti papildomą informaciją, reikalingą Prašymui Marijampolės savivaldybės administracijoje priimti.
38. Priimant Prašymus, asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir jo įgyvendinamaisiais teisės aktais, bei Marijampolės savivaldybės administracijos direktoriaus 2018 m. gegužės 25 d. įsakymu Nr. DV-941 „Dėl asmens duomenų tvarkymo Marijampolės savivaldybės administracijoje taisyklių patvirtinimo“.
39. Valstybės tarnautojas, priimantis Prašymus, pasirašytinai įsipareigoja saugoti asmens duomenis (Marijampolės savivaldybės administracijos direktoriaus 2018 m. gegužės 25 d. įsakymo Nr. DV-941 priedas), kurie jam tapo žinomi priimant Prašymus.
IX SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų
skyrimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos aprašo
1 priedas
(prašymo pirties paslaugoms gauti forma)
ASMENS, KURIS KREIPIASI DĖL PIRTIES PASLAUGŲ: |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vardas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
Pavardė |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
Asmens kodas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Deklaruotos gyvenamosios vietos adresas |
|
|
||||||||||||
|
Telefonas |
|
||||||||||||
Faktinės gyvenamosios vietos adresas |
|
|||||||||||||
|
Telefonas |
|
||||||||||||
Marijampolės savivaldybės administracijos
___________________________seniūnijai[1]
PRAŠYMAS
PIRTIES PASLAUGOMS GAUTI
20 __ m. _____________________ d.
Marijampolė
Prašau skirti man (mano šeimai) pirties paslaugas.
Mano šeimos sudėtis:
Eil Nr. |
Pavardė, vardas |
Giminystės ryšys |
Gimimo metai |
Darbovietė, mokykla, darželis ar kt. |
Pajamų šaltinis |
Suma, Lt/mėn. |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|||
Pristatyti dokumentai |
Trūkstami dokumentai |
Pristatytų trūkstamų dokumentų data |
Darbuotojo parašas |
||||||
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
||||||
ŽINAU IR SUTINKU:
Kad socialinių paslaugų teikimo tikslais apie mane ir mano šeimos narius bus renkama informacija iš kitų institucijų bei duomenys apie skirtas ir teikiamas socialines paslaugas man (mano šeimai) gali būti teikiami kitoms institucijoms.
Pasikeitus gyvenamajai vietai ar pajamoms ĮSIPAREIGOJU apie tai pranešti seniūnijos darbuotojui.
Žinau, kad pirties paslaugos bus paskirtos tik pristačius visus reikalingus dokumentus.
__________________ __________________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
Dokumentus priėmiau:
___________________________________________ ____________________________
(pareigos, vardas, pavardė) (data)
Šaknelę gavau: _________________________________ ______________________
(parašas) (pavardė, vardas)
________________________________________________________________________________
Šaknelė klientui :
Pasikeitus gyvenamajai vietai ar pajamoms ĮSIPAREIGOJU apie tai pranešti seniūnijos darbuotojui.
Žinau, kad pirties paslaugos bus paskirtos tik pristačius visus reikalingus dokumentus.
Trūkstami dokumentai:
_____________________________________
_____________________________________
_____________________________________
Pristatyti iki ___________________________
(data)
Prašymas priimtas ____________________________ __________________
(pareigos, vardas, pavardė) (data)
______________
Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų
skyrimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos aprašo
2 priedas
SPRENDIMO DĖL PIRTIES paslaugų SKYRIMO FORMA
MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS
_______________________________________SENIŪNAS
(seniūnijos pavadinimas)
SPRENDIMAS
DĖL PIRTIES paslaugų SKYRIMO
20___ m. __________________d. Nr. _____________
Marijampolė
Vadovaudamasis 20____ m. ______________ d. Marijampolės savivaldybės tarybos sprendimu Nr. ________ „Dėl asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų skyrimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, skiriu pirties paslaugas asmeniui (šeimai)
_____________________________________________________________________________ ,
(Asmens vardas, pavardė, gyvenamoji vieta)
Šeimos nariams:
Pavardė, vardas |
Adresas |
Giminystės ryšys |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Paslaugų teikimo trukmė _________________ .
PASTABOS________________________________________________________________
Seniūnas _______________ ________________________________
(parašas) (vardas, pavardė)
______________
Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų
skyrimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos aprašo
3 priedas
.
VIENKARTINIO TALONO APSILANKYTI PIRTYJE FORMA
Vienkartinis talonas apsilankyti pirtyje
..................................Nr..........................
................................................................................. (Asmens vardas, pavardė)
.................................................................................
.................................................................................. (Asmens gyvenamoji vieta)
................................................................................ (Seniūnija)
................................................................................. (Seniūno vardas, pavardė)
...................................... (parašas) A. V.
1 valanda
Kaina.................... Eur
|
Matmenys 90 mm×130 mm
____________________________
Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų
skyrimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos aprašo
4 priedas
VIENKARTINIO TALONO NEMOKAMAI APSILANKYTI PIRTYJE FORMA
Vienkartinis talonas nemokamai apsilankyti pirtyje
..................................Nr..........................
................................................................................. (Asmens vardas, pavardė)
.................................................................................
.................................................................................. (Asmens gyvenamoji vieta)
................................................................................ (Seniūnija)
................................................................................. (Seniūno vardas, pavardė)
...................................... (parašas) A. V.
1 valanda
|
Matmenys 90 mm×130 mm
________________________
Pakeitimai:
1.
Marijampolės savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. 1-23, 2019-01-28, paskelbta TAR 2019-01-30, i. k. 2019-01360
Dėl Marijampolės savivaldybės tarybos 2017 m. kovo 27 d. sprendimo Nr. 1-74 „Dėl Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų skyrimo ir mokėjimo už paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
[1] Jūsų asmens duomenų valdytojas: Marijampolės savivaldybės administracija (juridinio asmens kodas 188769113, adresas: J.Basanavičiaus a. 1, Marijampolė, 68307 Marijampolė, tel. 8 343 90011, el. p. administracija@marijampole.lt). Marijampolės savivaldybės administracijos asmens duomenų apsaugos pareigūnas, tel. 8 343 90007, el. p. duomenu.apsauga@marijampole.lt
Asmens duomenų tvarkymo tikslas: nustatyti Jūsų asmens tapatybę ir gauti papildomą informaciją, reikalingą paslaugų teikimui. Netvarkant Jūsų duomenų negalėsime gauti reikalingos informacijos, todėl neturėsime teisinio pagrindo Jums suteikti prašomų paslaugų. Jūsų asmens duomenys bus saugomi Marijampolės savivaldybės administracijos nustatyta tvarka ir terminais.
Kreipiantis raštu turite teisę prašyti, kad duomenų valdytojas leistų susipažinti su Jūsų asmens duomenimis ir kad duomenų valdytojas juos ištaisytų arba ištrintų, arba apribotų duomenų tvarkymą, taip pat turite teisę nesutikti, kad duomenys būtų tvarkomi, teisę perkelti duomenis bei teisę pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai (A. Juozapavičiaus g. 6, LT-09310 Vilnius, tel. (8 5) 271 2804, el. p. ada@ada.lt).