Suvestinė redakcija nuo 2024-11-30

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2023-10-26, i. k. 2023-20894

 

 

Kretingos_sav_logo_RGB_BW - Copy

 

KRETINGOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KRETINGOS RAJONO SAVIVALDYBĖS INDIVIDUALIŲ NUOTEKŲ VALYMO ĮRENGINIŲ ĮRENGIMO IŠLAIDŲ IŠ DALIES KOMPENSAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. spalio 26 d. Nr. T2-301

Kretinga

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 28 punktu, Kretingos rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1.    Patvirtinti Kretingos rajono savivaldybės individualių nuotekų valymo įrenginių įrengimo išlaidų iš dalies kompensavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2.    Teisės aktą skelbti Teisės aktų registre (TAR) ir savivaldybės interneto svetainėje.

 

Savivaldybės meras                                                                                                  Antanas Kalnius

 

 

 

PATVIRTINTA

Kretingos rajono savivaldybės tarybos

2023 m. spalio 26 d. sprendimu Nr. T2-301

 

KRETINGOS RAJONO SAVIVALDYBĖS INDIVIDUALIŲ NUOTEKŲ VALYMO ĮRENGINIŲ ĮRENGIMO IŠLAIDŲ IŠ DALIES KOMPENSAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kretingos rajono savivaldybės individualių nuotekų valymo įrenginių (toliau – INVĮ) įrengimo išlaidų iš dalies kompensavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja gyventojų prašymų teikimo, vertinimo ir lėšų skyrimo tvarką Kretingos rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė).

2. INVĮ turi atitikti Nuotekų tvarkymo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gegužės 17 d. įsakymu Nr. D1-236 „Dėl Nuotekų tvarkymo reglamento patvirtinimo“, Nuotekų valymo įrenginių taikymo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. rugsėjo 11 d. įsakymu Nr. D1-412 „Dėl Nuotekų valymo įrenginių taikymo reglamento patvirtinimo“, bei Nuotekų kaupimo rezervuarų ir septikų įrengimo, eksploatavimo ir kontrolės tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2015 m. sausio 9 d. įsakymu Nr. D1-18 „Dėl Nuotekų kaupimo rezervuarų ir septikų įrengimo, eksploatavimo ir kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo“, reikalavimus.

3. INVĮ įrengimo išlaidos iš dalies kompensuojamos Savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos ir (arba) Savivaldybės biudžeto lėšomis.

4. Aprašas taikomas tik Savivaldybės teritorijos gyvenamuosiuose būstuose susidarančių buitinių nuotekų tvarkymui.

5. Prašymus kompensacijai iš dalies gauti (toliau – Prašymas) gali teikti individualių ir daugiabučių namų gyventojai (toliau – Pareiškėjai), turintys nuosavybės teise įregistruotą gyvenamosios arba sodų paskirties pastatą, atlikę INVĮ įrengimo darbus bei visiškai juos užbaigę Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

Punkto pakeitimai:

Nr. T2-342, 2024-09-26, paskelbta TAR 2024-09-27, i. k. 2024-16905

 

6. Kompensuojamos išlaidos, patirtos ne anksčiau kaip 12 mėnesių nuo kvietimo teikti Prašymus paskelbimo Savivaldybės interneto svetainėje www.kretinga.lt dienos, bet ne anksčiau kaip nuo Aprašo įsigaliojimo dienos.

 

II SKYRIUS

PRIVALOMOS KOMPENSAVIMO SĄLYGOS

 

7. Kompensacijos už INVĮ įrengimą mokamos tik tuomet:

7.1. kai centralizuotų nuotekų tinklų įrengimas nenumatytas Kretingos rajono savivaldybės vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros plėtros specialiajame plane. Taip pat kompensacijos už INVĮ įrengimą mokamos, kai INVĮ įrengti atskirose gyvenvietėse, išskyrus aglomeracijas, kuriose neįrengta nuotekų valykla ir/ar individualusis nuotekų tvarkymas buvo vykdomas iki viešojo geriamojo vandens tiekimo teritorijos nustatymo;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T2-385, 2024-11-28, paskelbta TAR 2024-11-29, i. k. 2024-21039

 

7.2. kai Pareiškėjas nuosavybės teise valdo gyvenamosios arba sodų paskirties pastatą, kurio statyba teisės aktų nustatyta tvarka yra užbaigta ir pastatas yra įregistruotas VĮ Registrų centro Nekilnojamojo turto registre (t. y. baigtumo procentas nurodytas ne mažesnis kaip 100 proc.) iki INVĮ įrengimo;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T2-342, 2024-09-26, paskelbta TAR 2024-09-27, i. k. 2024-16905

 

7.3. kai teritorijų planavimo dokumentuose (jei tokie patvirtinti) numatyta INVĮ įrengimo galimybė.

8. Kompensuojamos tik INVĮ įsirengimo sąnaudos.

 

III SKYRIUS

PRAŠYMŲ TEIKIMAS, VERTINIMAS, LĖŠŲ SKYRIMO TVARKA

 

9. Savivaldybės administracija kvietimą teikti paraiškas skelbia savivaldybės svetainėje www.kretinga.lt kasmet nuo rugpjūčio 1 d. iki rugsėjo 30 d.

10. Užpildytą ir pasirašytą Prašymo formą (1 priedas) Pareiškėjai pristato vienu iš šių būdų:

10.1. siunčia paštu registruotu laišku, per pašto kurjerį arba pristato į Savivaldybę adresu: Kretingos rajono savivaldybės administracija, Savanorių g. 29A, LT-97111 Kretinga;

10.2. siunčia pasirašytą kvalifikuotu elektroniniu parašu elektroniniu paštu savivaldybe@kretinga.lt.

11. Su Prašymu pateikiami šie dokumentai:

11.1. Nekilnojamojo turto registro centrinio duomenų banko išrašo apie nuosavybės teise įregistruotą gyvenamosios arba sodų paskirties pastatą ir žemės sklypą, kuriame įrengti INVĮ, kopija;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T2-342, 2024-09-26, paskelbta TAR 2024-09-27, i. k. 2024-16905

 

11.2. jei žemės sklypas priklauso ne vienam savininkui, kito (-ų) savininko (-ų) rašytinis sutikimas (-ai), kad neprieštarauja INVĮ įrengimo darbams (jeigu taikoma);

11.3. teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintas įgaliojimas, kai pastatų savininkui atstovauja įgaliotas asmuo;

11.4. žemės nuomos sutartis, kai žemės sklypas yra nuomojamas ir žemės savininko ar jo įgalioto asmens sutikimas, jei jis numatytas nuomos sutartyje (taikoma valstybinio žemės fondo arba nuomojamoje iš valstybės žemėje) (jeigu taikoma);

11.5. INVĮ statybą leidžiantis dokumentas, išduotas vadovaujantis Statybos techninių reglamentu STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. D1-878 „Dėl Statybos techninio reglamento STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“ patvirtinimo“ (jeigu taikoma);

11.6. INVĮ atitikties (eksploatacinių savybių) deklaracija. INVĮ išvalomos ir į gamtinę aplinką išleidžiamos buitinės nuotekos negali viršyti Nuotekų tvarkymo reglamente nurodytų užterštumo reikšmių;

11.7. Pareiškėjo (gyvenamosios arba sodų paskirties pastato bendraturčio) vardu išrašyti medžiagų, INVĮ įsigijimo, INVĮ įrengimo darbų atlikimo ir kitas išlaidas pagrindžiantys dokumentai (tiekėjo (gamintojo) ar įrengimo darbus atlikusio rangovo pasirašytas sumontuotų INVĮ paleidimo–derinimo darbų aktas, PVM sąskaitos faktūros, sąskaitos faktūros) ir išlaidų apmokėjimą įrodantys dokumentai (banko arba kitos kredito įstaigos sąskaitos išrašai, kasos kvitai ir kt.);

Papunkčio pakeitimai:

Nr. T2-342, 2024-09-26, paskelbta TAR 2024-09-27, i. k. 2024-16905

 

11.8. UAB „Kretingos vandenys“ raštas dėl Pareiškėjo techninių galimybių prisijungimo prie centralizuotų nuotekų surinkimo tinklų;

11.9. įrengto INVĮ fotonuotrauka (-os);

11.10. prioritetą pagrindžiantys dokumentai;

11.11. kiti dokumentai, jų nuorašai (kopijos) arba informacija, reikalinga išlaidų tinkamumui įvertinti.

12. Pareiškėjas atsako už pateiktų duomenų ir dokumentų teisingumą.

13. Prašymus vertina Savivaldybės mero potvarkiu sudaryta 5 narių komisija. Komisijos veiklai vadovauja pirmininkas.

14. Komisijos posėdžiai yra teisėti, kai posėdyje dalyvauja daugiau kaip pusė visų komisijos narių.

15. Komisija sprendimus priima posėdžiuose paprasta balsų dauguma, atviru vardiniu balsavimu, posėdžio eiga ir sprendimai įforminami protokolu.

16. Pasibaigus kvietime nurodytam terminui teikti Prašymus, administracijos darbuotojas, kuriam pavesta koordinuoti Prašymų priėmimą, teikia dokumentus Komisijai. Komisija ne vėliau kaip per 20 darbo dienų įvertina gautų dokumentų tinkamumą, ir, nustačiusi pateiktų dokumentų trūkumus, informuoja Pareiškėjus. Pareiškėjai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas privalo pašalinti pateiktų dokumentų trūkumus.

17. Prašymai vertinami ir eilė kompensacijai gauti sudaroma einamiesiems metams pagal 18 punkte išdėstytus prioritetus, o jų nesant – pagal Prašymo gavimo datą.

18. Skiriant finansavimą, prioritetas ne eilės tvarka turi būti suteikiamas prašymus su tai  įrodančiais dokumentais pagal jų registravimo laiką pateikusiems asmenims:

18.1. jeigu nurodytu adresu gyvenamąją vietą yra deklaravęs neįgalus asmuo;

18.2. senatvės pensijos amžių sukakusiems asmenims;

18.3. šeimoms, auginančioms tris ar daugiau vaikų;

18.4. socialinę pašalpą gaunantiems asmenims (kompensacija neskiriama, jeigu buitinių nuotekų valymo įrenginių įsigijimui ir įrengimui buvo skirta parama).

19. Pareiškėjų, kurie turi technines galimybes prisijungti prie centralizuotų nuotekų surinkimo tinklų, Prašymai nevertinami ir atmetami.

20. Visi nustatytus reikalavimus atitinkantys Prašymai yra įtraukiami į Prašymų kompensacijai iš dalies gauti sąrašą.

21. Jei einamaisiais metais apskaičiuota kompensacijų suma viršija Savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiojoje programoje ir (arba) Savivaldybės biudžete kompensacijoms numatytas lėšas, kompensacijų mokėjimas perkeliamas į kitus metus ir kompensacijos kitais metais išmokamos pirmumo tvarka, Savivaldybės tarybai patvirtinus Savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiąją programą ar Savivaldybės biudžetą.

22. Apie numatytas skirti (neskirti) lėšas Pareiškėjai informuojami per 30 darbo dienų nuo Prašymų pateikimo termino pasibaigimo.

23. Sudarius Pareiškėjų, kuriems siūloma skirti kompensaciją iš dalies, Prašymų sąrašą, parengiamas Savivaldybės mero potvarkis dėl lėšų skyrimo.

24. Skiriamas dalinis kompensavimas Pareiškėjams, įsirengusiems INVĮ:

24.1. individualių namų savininkams – 50 procentų nuo patirtų išlaidų, bet ne daugiau kaip 1 000,00 Eur (vienas tūkstantis eurų);

24.2. dvibučių ir daugiabučių namų butų savininkams – 50 procentų nuo patirtų išlaidų, bet ne daugiau kaip 1 000,00 Eur (vienas tūkstantis eurų) vienam butui.

25. Išlaidos kompensuojamos ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo Savivaldybės mero potvarkio dėl lėšų skyrimo įsigaliojimo dienos. Pinigai pervedami į Pareiškėjo nurodytą banko sąskaitą, nesudarant rašytinės sutarties.

Punkto pakeitimai:

Nr. T2-385, 2024-11-28, paskelbta TAR 2024-11-29, i. k. 2024-21039

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

26. Kilę ginčai sprendžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

27. Aprašas gali būti keičiamas, papildomas ar naikinamas Savivaldybės tarybos sprendimu.

____________

 

 

 

 

Priedų pakeitimai:

 

Priedas nauja redakcija pagal T2-342

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Kretingos rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T2-342, 2024-09-26, paskelbta TAR 2024-09-27, i. k. 2024-16905

Dėl Kretingos rajono savivaldybės tarybos 2023 m. spalio 26 d. sprendimo Nr. T2-301 „Dėl Kretingos rajono savivaldybės individualių nuotekų valymo įrenginių įrengimo išlaidų iš dalies kompensavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Kretingos rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. T2-385, 2024-11-28, paskelbta TAR 2024-11-29, i. k. 2024-21039

Dėl Kretingos rajono savivaldybės tarybos 2023 m. spalio 26 d. sprendimo Nr. T2-301 „Dėl Kretingos rajono savivaldybės individualių nuotekų valymo įrenginių įrengimo išlaidų iš dalies kompensavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo