Suvestinė redakcija nuo 2021-12-08

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2021-12-06, i. k. 2021-25269

 

 

 

KAZLŲ RŪDOS SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

 

SPRENDIMAS

DĖL FINANSINĖS PARAMOS SKYRIMO TRŪKSTAMOS SPECIALYBĖS GYDYTOJAMS IR REZIDENTAMS, ATVYKSTANTIEMS DIRBTI Į KAZLŲ RŪDOS SAVIVALDYBĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGAS, TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2021 m. spalio 25 d. Nr. TS-233

Kazlų Rūda

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 18 ir 22 punktais, įgyvendindama Kazlų Rūdos savivaldybės tarybos 2021-01-25 sprendimu Nr. TS-6 „Dėl Kazlų Rūdos savivaldybės 2021–2027 metų strateginio plėtros plano patvirtinimo“ patvirtinto
2021–2027 metų strateginio plėtros plano 2 prioriteto 2.4 tikslo 2.4.2 uždavinio 2.4.2.4 priemonę „Rengti ir kurti motyvacijos sistemą, siekiant pritraukti bei išlaikyti sveikatos priežiūros specialistus sveikatos priežiūros įstaigose“ Kazlų Rūdos savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Patvirtinti Finansinės paramos skyrimo trūkstamos specialybės gydytojams ir rezidentams, atvykstantiems dirbti į Kazlų Rūdos savivaldybės sveikatos priežiūros įstaigas, tvarkos aprašą (pridedama).

Šis sprendimas per vieną mėnesį nuo jo paskelbimo arba įteikimo dienos gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui (Laisvės al. 36, 44240 Kaunas) arba Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmams (A. Mickevičiaus g. 8A, 44312 Kaunas) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Mantas Varaška

 

 

PATVIRTINTA

Kazlų Rūdos savivaldybės tarybos

2021 m. spalio 25 d. sprendimu

Nr. TS-233

 

FINANSINĖS PARAMOS SKYRIMO TRŪKSTAMOS SPECIALYBĖS GYDYTOJAMS IR REZIDENTAMS, ATVYKSTANTIEMS DIRBTI Į KAZLŲ RŪDOS SAVIVALDYBĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGAS, TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Finansinės paramos skyrimo trūkstamos specialybės gydytojams ir rezidentams, atvykstantiems dirbti į Kazlų Rūdos savivaldybės sveikatos priežiūros įstaigas, tvarkos aprašas (toliau –  Tvarkos aprašas) nustato skatinimo priemones trūkstamų specialybių ir rezidentams pritraukti dirbti Kazlų Rūdos savivaldybėje (toliau – Savivaldybėje) esančiose asmens sveikatos priežiūros įstaigose (toliau – ASPĮ) ir skatinimo priemonių skyrimo tvarką.

2. Tvarkos aprašo tikslas – nustatyti finansinės paramos skyrimo atvykstantiems dirbti į ASPĮ trūkstamos specialybės gydytojams ir rezidentams tvarką, siekiant skatinti trūkstamos specialybės gydytojus ir rezidentus, atvykti dirbti į ASPĮ tam, kad būtų užtikrintas kokybiškas prieinamas asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimas Savivaldybės gyventojams.

3.  Apraše vartojamos sąvokos:

3.1. ASPĮ – Savivaldybėje esančios asmens sveikatos priežiūros įstaigos (kurių steigėjas Savivaldybė) sudariusios paslaugų teikimo sutartis su Teritorine ligonių kasa.

3.2. Trūkstamos specialybės gydytojas (toliau – Gydytojas) – Gydytojas, pradėjęs dirbti ASPĮ po to, kai apie šios specialybės gydytojo reikalingumą ASPĮ yra paskelbusi ASPĮ interneto svetainėje ir kurio specialybė įrašyta į Savivaldybėje trūkstamų specialybių gydytojų sąrašą. Trūkstamų specialybių gydytojų sąrašą tvirtinta Savivaldybės administracijos direktorius pagal ASPĮ pateiktą informaciją apie trūkstamus gydytojus.

3.3. Rezidentūros studijų apmokėjimas – rezidentui mokama ne daugiau kaip 10 000,00 eurų už paskutinius vienerius studijų metus pagal rezidentūros išlaidų sąmatą, skirta rezidentūros studijų Lietuvos Respublikos universitetuose apmokėjimo išlaidoms dengti.

3.4. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžiamos Lietuvos Respublikos medicinos praktikos įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

SKATINIMO PRIEMONĖS IR JŲ TAIKYMO TVARKA

 

4. Finansinė parama:

4.1. skiriama ne daugiau kaip 10 000,00 eurų, kai Gydytojas įsipareigoja ASPĮ dirbti 1 etato krūviu, arba ne daugiau kaip 5 000,00 eurų, kai Gydytojas įsipareigoja ASPĮ dirbti 0,5 etato darbo krūviu, arba kita suma, proporcinga etato darbo krūviui, ne trumpiau kaip 3 metus nuo pirmos darbo dienos ASPĮ (nėštumo ir gimdymo atostogų, atostogų vaikui prižiūrėti ir privalomos karo tarnybos laikotarpis neįskaičiuojamas). Finansinė parama Gydytojui gali būti skiriama būsto pirkimo ar įrengimo Lietuvos teritorijoje, būsto nuomos Savivaldybės teritorijoje arba automobilio pirkimo ar nuomos išlaidoms padengti.

Papunkčio pakeitimai:

Nr. TS-244, 2021-11-29, paskelbta TAR 2021-12-07, i. k. 2021-25357

 

4.2. rezidentūros studijų apmokėjimui skiriama ne daugiau kaip 10 000,00 eurų už paskutinius vienerius studijų metus rezidentūros studijų metus apmokėti pagal rezidentūros išlaidų sąmatą. Finansine parama pasinaudojęs rezidentas įsipareigoja ASPĮ dirbti ne trumpiau kaip 3 metus nuo darbo dienos ASPĮ (nėštumo ir gimdymo atostogų bei atostogų vaikui prižiūrėti laikotarpis neįskaičiuojamas), ne mažesniu kaip 1 etato krūviu.

5. Finansine parama asmuo gali pasinaudoti vieną kartą.

6. Finansinė parama mokama šalių susitarimu, sumokant ne mažiau kaip pusę numatytos sumos per 20 darbo dienų nuo sutarties pasirašymo.

7. Jeigu Gydytojas ar rezidentas yra deklaravęs arba nuo pirmos darbo dienos ASPĮ deklaruoja gyvenamąją vietą Kazlų Rūdos savivaldybėje, išlaikęs 3 metus deklaruotą gyvenamąją vietą Kazlų Rūdos savivaldybėje gali gauti 5 000,00 eurų išmoką.

8. ASPĮ kasmet iki gruodžio 5 d. pateikia Savivaldybei administracijai trūkstamų specialybių Gydytojų sąrašus, kad būtų planuojamos lėšos ateinantiems metams.

 

III SKYRIUS

DOKUMENTŲ PATEIKIMO IR FINANSAVIMO TEIKIMO TVARKA

 

9. Prašymą (priedas) dėl 4 ir 7 punktuose nurodytų finansinės paramos skyrimo ASPĮ vadovas teikia Savivaldybės administracijos direktoriui. Prie prašymo pridedami prašymo formoje nurodyti dokumentai.

10. Prašymas gali būti pateiktas paštu, elektroniniu būdu, kai valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama elektroninė paslauga, ar Savivaldybės administracijoje.

11. Pasirašytus dokumentus galima pateikti šiais būdais:

11.1. Savivaldybės administracijos priimamajame;

11.2. skenuotų ir tiesės aktų nustatyta tvarka patvirtintų dokumentų kopijas elektroniniu paštu priimamasis@kazluruda.lt;

11.3. atsiųsti registruotu laišku adresu: Kazlų Rūdos savivaldybė, Atgimimo g. 12, LT-69443 Kazlų Rūda.

12. ASPĮ prašymą nagrinėja Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtinta Finansinės paramos skyrimo trūkstamos specialybės gydytojams ir rezidentams, atvykstantiems dirbti į Kazlų Rūdos savivaldybės sveikatos priežiūros įstaigas komisija (toliau – Komisija).

13. Komisija savo darbe vadovaujasi Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintais Komisijos nuostatais ir šiuo Tvarkos aprašu.

14. Komisija apsvarsto ASPĮ prašymą ir teikia Savivaldybės administracijos direktoriui motyvuotą siūlymą dėl finansinės paramos taikymo ASPĮ siūlomiems kandidatams:

14.1. skirti finansavimą;

14.2. neskirti finansavimo, nurodant nefinansavimo motyvus.

15. Sprendimą dėl finansavimo skyrimo teikimo priima Savivaldybės administracijos direktorius.

16Savivaldybės administracijos vyriausiasis specialistas (savivaldybės gydytojas) (toliau – Savivaldybės gydytojas) rengia Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo ir sutarties projektą dėl finansavimo skyrimo.

17. ASPĮ apie priimtą sprendimą dėl finansavimo skyrimo taikant finansinę paramą informuojama ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos. ASPĮ elektroniniu būdu ar registruotu paštu prašyme nurodytu adresu išsiunčiama arba įteikiama Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo kopija.

18. Savivaldybės administracija su ASPĮ pasirašo sutartį dėl finansavimo skyrimo taikant finansinę paramą.

19. Per mėnesį nuo sutarties tarp Savivaldybės administracijos ir ASPĮ įsigaliojimo dienos ASPĮ su Gydytoju ar rezidentu sudaro sutartį, kurioje turi būti numatyti ASPĮ ar Gydytojo įsipareigojimai, teisės ir atsakomybė, sutarties nutraukimo tvarka ir kt.

20. Pasirašytos sutarties su Gydytoju ar rezidentu kopija, patvirtinta teisės aktų nustatyta tvarka, per 10 dienų nuo sutarties pasirašymo dienos privalo būti pateikta Savivaldybės administracijai ir saugoma kaip neatsiejama Savivaldybės administracijos ir ASPĮ sutarties dalis.

21. Jei per nustatytą terminą be pateisinamų priežasčių sutartis su Gydytoju ar rezidentu nepasirašoma, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymas dėl skatinimo priemonės skyrimo pripažįstamas netekusiu galios.

22. Gydytojui ar rezidentui pažeidus sutarties, sudarytos su ASPĮ, įsipareigojimus, ASPĮ ne ginčo tvarka privalo grąžinti išmoką į Savivaldybės administracijos banko sąskaitą, nurodytą sutartyje iki biudžetinių metų pabaigos.

23. Įvykus nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybėms ar susidarius kitokioms aplinkybėms, nei numatyta Tvarkos apraše, sprendimą dėl sutarčių vykdymo tvarkos ir (ar) skatinimo priemonėms panaudotos sumos grąžinimo priima Savivaldybės administracijos direktorius atsižvelgęs į motyvuotą Komisijos siūlymą.

 

IV SKYRIUS

APRAŠO ĮGYVENDINIMAS  IR FINANSAVIMAS

 

24. Tvarkos aprašo įgyvendinimą koordinuoja Savivaldybės gydytojas.

25. Tvarkos aprašui įgyvendinti lėšos skiriamos ir kiekvienais metais numatomos Kazlų Rūdos savivaldybės biudžete.

 

V SKYRIUS

ATSAKOMYBĖ

 

26. ASPĮ vadovas privalo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų raštu informuoti Savivaldybės administraciją jeigu Gydytojas ar rezidentas nutraukia darbo santykius su ASPĮ, nepraėjus 4 punkte nustatytiems terminams.

27. Skatinimo priemonei gautą sumą Įstaiga privalo grąžinti jeigu Gydytojas ar rezidentas nutraukia darbo santykius su ASPĮ, nepraėjus 4 punkte nustatytais terminais.

28. ASPĮ už gautas lėšas atsiskaito Savivaldybės administracijos ir ASPĮ sutartyje nustatyta tvarka ir terminais.

29. Ne pagal paskirtį panaudotos lėšos iš kaltų asmenų gali būti išieškomos teisine tvarka ir rėmimas nutraukiamas.

30. ASPĮ atsako už pateiktos informacijos ir duomenų teisingumą ir sutartinių įsipareigojimų vykdymą.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

31. Tai, kas nereglamentuota Tvarkos apraše, sprendžiama taip, kaip numatyta Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

32. Tvarkos aprašą tvirtina, keičia ir papildo Savivaldybės taryba.

 

_____________________________

 

 

Finansinės paramos skyrimo trūkstamos

specialybės gydytojams ir rezidentams,

atvykstantiems dirbti į Kazlų Rūdos

savivaldybės sveikatos priežiūros įstaigas,

tvarkos aprašo

1 priedas

 

(Prašymo forma)

_________________________________________________

(Įstaigos pavadinimas)

 

Kazlų Rūdos savivaldybės

administracijos direktoriui

 

PRAŠYMAS

DĖL FINANSINĖS PARAMOS SKYRIMO GYDYTOJUI/ REZIDENTUI

 

_____________

(data)

________________

(sudarymo vieta)

 

1.  Asmens sveikatos priežiūros įstaigos kontaktiniai duomenys:

2.  Gydytojo/rezidento, kuriam prašoma skirti skatinimo priemonę, kontaktiniai duomenys:

Vardas

Pavardė

Gyvenamosios vietos adresas

Telefonas

El. paštas

3.  Gydytojo išsilavinimas, profesinė kvalifikacija ir turima darbo patirtis/ Rezidento studijų pavadinimas, studijų trukmė, studijų kaina

4.  Pateikiami motyvai dėl gydytojo/rezidento reikalingumo (įvertinamas šios kvalifikacijos gydytojų skaičius Kazlų Rūdos savivaldybėje, nuo kada trūksta šios profesijos gydytojo įstaigoje, kokiais būdais buvo ieškoma šios kvalifikacijos gydytojo, įstaigos paslaugų plėtros prognozės, kokias darbo ir / ar  buities sąlygas įsipareigoja sudaryti įstaiga  ir t. t.)

 

5.  Kokiose gydymo įstaigose ir kokiu darbo krūviu gydytojas/ rezidentas dirba

6.  Prašoma lėšų suma

7.  Pridedami dokumentai:

□   asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija, ........lapai;

□   išsilavinimą ir  kvalifikaciją patvirtinančių dokumentų kopijos,   ..... lapai;

   darbo sutarties su ASPĮ kopija (jei dirba kitose Kazlų Rūdos savivaldybės ASPĮ, darbo sutarčių kopijos), ... lapai;

□   ASPĮ vadovo rekomendacija, ....... lapai;

□   rezidentūros studijas patvirtinančių dokumentų kopija, pažyma apie studijas arba studento pažymėjimo kopija, ....... lapai;

□   kita (nurodyti), ...... lapai.

 

 

Įstaigos vadovas

(pareigos)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

_____________________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Kazlų Rūdos savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. TS-244, 2021-11-29, paskelbta TAR 2021-12-07, i. k. 2021-25357

Dėl Kazlų Rūdos savivaldybės tarybos 2021-10-25 sprendimu Nr. TS-233 patvirtinto Finansinės paramos gydytojams ir rezidentams, atvykstantiems dirbti į Kazlų Rūdos savivaldybės sveikatos priežiūros įstaigas, tvarkos aprašo pakeitimo