Suvestinė redakcija nuo 2024-09-28

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2023-06-15, i. k. 2023-11985

 

 

rajono nespalvotas

 

ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO PLANAVIMO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. birželio 8 d. Nr. K-111

Alytus

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 33 punktu ir 60 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo 3 straipsnio 17 dalies 6 punktu ir 13 straipsnio 1 dalimi, Strateginio valdymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, Alytaus rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1.  Patvirtinti Alytaus rajono savivaldybės strateginio planavimo organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Alytaus rajono savivaldybės tarybos 2021 m. rugsėjo 16 d. sprendimą Nr. K-172 „Alytaus rajono savivaldybės strateginio planavimo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

 

 

Savivaldybės merė                                                                                          Rasa Vitkauskienė

 

PATVIRTINTA

Alytaus rajono savivaldybės tarybos

2023 m. birželio 8 d.

sprendimu Nr. K-111

(Alytaus rajono savivaldybės tarybos

2024 m. rugsėjo 26 d. sprendimo

Nr. K-180 redakcija)

 

 

ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO PLANAVIMO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Alytaus rajono savivaldybės strateginio planavimo organizavimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja Alytaus rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) strateginio planavimo dokumentų ir jų įgyvendinimą detalizuojančių planavimo dokumentų rengimą, svarstymą ir tvirtinimą, įgyvendinimo stebėseną, numatytų pasiekti rezultatų vertinimą, ataskaitų dėl planavimo dokumentų įgyvendinimo rengimą ir svarstymą, savivaldybės gyventojų įtraukimą į jų rengimą, svarstymą ir įgyvendinimo priežiūrą, viešinimą.

2. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

2.1. Asignavimai – valstybės biudžete arba savivaldybės biudžete patvirtinta lėšų išlaidoms ir ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui (toliau – turtas) įsigyti suma, kurią asignavimų valdytojas turi teisę biudžetiniais metais gauti iš valstybės biudžete arba savivaldybės biudžete sukauptų lėšų, pateikęs paraišką valstybės iždą valdančiai institucijai arba savivaldybės administracijai, patvirtintoms programoms finansuoti.

2.2.Poveikio (efekto) rodiklis – kiekybiškai ir kokybiškai išreikštas dydis, rodantis esamos būklės pokytį, kurio siekiama įgyvendinant strateginį tikslą, pažangos ir (arba) tęstinės veiklos uždavinį. Nauda, kurią įgyvendinant atitinkamą tikslą patiria ne tik tiesioginiai programos naudos gavėjai, bet ir kitos grupės (parodo Savivaldybės veiklos rezultato kokybę ir atspindi visuomenės lūkesčius).

2.3. Priemonė – užsibrėžto uždavinio įgyvendinimo būdas (veiklų grupė), kuriam naudojami žmogiškieji, finansiniai ir materialiniai ištekliai.

2.4. Savivaldybės strateginio veiklos plano programos koordinatorius (toliau – SVP programos koordinatorius) – strateginiame veiklos plane numatytas Savivaldybės administracijos skyrius, atsakingas už tam tikros SVP programos rengimo ir įgyvendinimo proceso koordinavimą.

Jie vykdo šias pagrindines funkcijas:

2.4.1. suformuluoja programos, uždavinius ir numato rezultatus;

2.4.2. nustato rezultato vertinimo kriterijus ir, esant galimybei, jų reikšmes;

2.4.3. rengia uždavinių įgyvendinimo priemonių ir numatomo biudžeto projektus;

2.4.4. derina programos projektą su Savivaldybės administracijos atsakingu skyriumi už strateginį planavimą ir darbo grupe;

2.4.5. koordinuoja Savivaldybės kontroliuojamų įmonių, įstaigų veiklos planų suderinamumą su Savivaldybės planavimo dokumentais, vertinimo rodiklių ir jų reikšmių nustatymą.

2.5. Priemonės vykdytojas – Asmuo atsakingas už konkrečios priemonės ir (ar) veiklos planavimą, įgyvendinimą, stebėseną, vertinimą ir atsiskaitymą už įgyvendinimo rezultatus.

2.6. Proceso arba indėlio vertinimo kriterijus – metinio veiklos plano rezultatai, kurie išreiškiami vertinimo rodikliais, kurie matuoja ir parodo vidinius institucijos ar įstaigos procesus (veiksmus) ar išteklius (finansinius, žmogiškuosius, materialinius ar kt.), reikalingus produktams sukurti, paslaugoms teikti ar kitoms funkcijoms atlikti.

2.7. Rezultato rodiklis – kiekybiškai arba kokybiškai išreikštas dydis, kuriuo matuojama įgyvendinant pažangos ar tęstinės veiklos priemones ar projektus sukurtų produktų nauda tikslinei grupei, institucijai, sektoriaus ar teritorijos plėtrai ir pan., panaudojimo mastas ir (arba) kokybės pagerėjimas.

2.8. Projektas – veiksmai, kuriais siekiama per apibrėžtą laiką ir su tam tikrais ištekliais sukurti unikalų ir pamatuojamą produktą ar paslaugą.

2.9. Savivaldybės administracijos, seniūnijos, Savivaldybės biudžetinės įstaigos metinis veiklos planas (toliau – MVP) – Savivaldybės strateginio veiklos plano programų ar jų dalies (tikslų, uždavinių, atskirų priemonių ir (ar) veiklų), už kurias atsakinga Savivaldybės administracija, seniūnija, Savivaldybės biudžetinė įstaiga, įgyvendinimą detalizuojantis dokumentas, kuris rengiamas atsižvelgiant į Savivaldybės biudžete numatomus jai skirti asignavimus. Savivaldybės administracijos ir seniūnijų MVP tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius, o Savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP tvirtina biudžetinės įstaigos vadovas, suderinęs su atitinkamais Savivaldybės administracijos padaliniais.

2.10. Alytaus regiono plėtros planas (toliau – RPP) – 4–10 metų trukmės planavimo dokumentas, kuriame, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos teritorijos bendrajame plane nustatytas teritorijos naudojimo privalomąsias nuostatas, pateikiama išsami regiono situacijos analizė, įvertinamas numatomas nacionalinių plėtros programų įgyvendinimo poveikis regiono lygiu, prireikus detalizuojamos regionui Regionų plėtros programoje nustatytos išankstinės sąlygos, kurias Regiono plėtros taryba ir regiono savivaldybės turi įgyvendinti ir užtikrinti jų laikymąsi, siekdamos veiksmingo ir rezultatyvaus pažangos uždavinių įgyvendinimo, nurodomi regiono plėtros tikslai ir regiono plėtros uždaviniai, suplanuojami regiono plėtros tikslus ir regiono plėtros uždavinius įgyvendinančios priemonės ir (arba) projektai, nurodomos preliminarios kiekvienai pažangos priemonei ir (arba) projektui įgyvendinti reikalingos pažangos lėšos, nustatomi rezultato rodikliai;

2.11. Alytaus rajono savivaldybės strateginis plėtros planas (toliau – SPP) – strateginio planavimo dokumentas, rengiamas ne trumpesniam kaip 7 metų laikotarpiui ir tvirtinamas Savivaldybės tarybos sprendimu. SPP skirtas aplinkos, socialinei ir ekonominei raidai Savivaldybės teritorijoje numatyti. Strateginis plėtros planas yra kompleksinis teisinis strateginio planavimo dokumentas, kuriuo nustatoma bendroji savivaldybės plėtros strategija: plėtros prioritetai, tikslai, uždaviniai, priemonės strategijai įgyvendinti bei įgyvendinimo etapai. Strateginis plėtros planas sudaro galimybes nustatyti dabartinę Alytaus rajono vietą ir reikšmę šalies ekonominiame bei socialiniame gyvenime, įvertinti nuolat kintančias plėtros tendencijas, išanalizuoti jų reikšmę savivaldybės politikai.

2.12. Savivaldybės strateginis veiklos planas (toliau – SVP) – kasmet atnaujinamas strateginio planavimo dokumentas, kuris rengiamas 3 metų laikotarpiui ir tvirtinamas Savivaldybės tarybos sprendimu. SVP detalizuoja SPP ir (ar) Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų tikslų, uždavinių ir priemonių įgyvendinimą, yra sudaromas atsižvelgiant į planuojamus Savivaldybės finansinius ir žmogiškuosius išteklius.

2.13. Savivaldybės strateginio veiklos plano programa (toliau – SVP programa) veiklos lygmens  planavimo dokumentas, kuriame atsižvelgiant į strateginio ir programavimo lygmens planavimo dokumentų tikslus, suformuluota Savivaldybės misija, aprašomos vykdomos programos, jų uždaviniai, siekiami rezultatai ir numatomi asignavimai. Jame detalizuojami programavimo lygmens planavimo dokumentuose nustatytų pažangos priemonių ir (arba) projektų įgyvendinimas, nurodomos tęstinės veiklos priemonės ir tam reikalingos lėšos.

2.14. Strateginis planavimas savivaldybėje – procesas, kurio metu nustatomos veiklos kryptys ir būdai, kaip vykdyti Savivaldybės misiją, pasiekti numatytus tikslus ir rezultatus, veiksmingai panaudojant finansinius, materialinius ir žmogiškuosius išteklius.

2.15. Strateginio planavimo darbo grupė (toliau- darbo grupė) – savivaldybės mero potvarkiu patvirtinta darbo grupė, kurią sudaro administracijos direktorius ir (arba) jo pavaduotojas ir administracijos direktoriaus paskirti valstybės tarnautojai bei darbuotojai. Ji sudaroma koordinuoti strateginių veiklos planų rengimą ir įgyvendinimą administraciniu lygmeniu.

2.16. Savivaldybės strateginio planavimo sistema – tai planavimo dokumentų, dalyvių ir procesų visuma ilgalaikei ir darniai savivaldybės pažangai užtikrinti.

2.17. Vizija – ateities būsena, kuri gali būti pasiekta pačiomis palankiausiomis sąlygomis.

2.18. Misija – glaustai suformuluotas pagrindinis institucijos funkcionavimo tikslas, apibūdinantis jos pagrindines veiklos kryptis.

2.19. Uždavinys – per nustatytą laikotarpį planuojama veikla, užtikrinanti strateginio planavimo dokumente programos  įgyvendinimą.

2.20. Priemonė užsibrėžto uždavinio įgyvendinimas, kuriam naudojami žmogiškieji, finansiniai ir materialiniai ištekliai.

2.21. Vertinimo kriterijus – rodiklis, suteikiantis informaciją apie tikslo, uždavinio, priemonės ir (ar) veiklos įgyvendinimą.

2.22Pažangos veikla – konkrečiu apibrėžtu laikotarpiu strateginio valdymo sistemos dalyvių vykdoma veikla, skirta naujam produktui sukurti ar geresnėms sąlygoms tęstinei veiklai vykdyti sudaryti, įgyvendinant pažangos uždavinius.

2.23Tęstinė veikla – strateginio valdymo sistemos dalyvio veikla įgyvendinant nustatytas funkcijas, kuria tiesiogiai neįgyvendinami strateginiai tikslai, tačiau ja galima prisidėti prie strateginių tikslų įgyvendinimo.

2.24Projektas – laikina, aiškią pradžią ir pabaigą bei ribotus išteklius turinti pažangos veikla, skirta naujam produktui sukurti, siekiant įgyvendinti pažangos priemonę. Projektai apima investicines veiklas, teisinio reguliavimo iniciatyvas, struktūrinių reformų ir viešojo sektoriaus pertvarkų iniciatyvas ir kitą pažangos veiklą, kuri įgyvendina pažangos uždavinius.

3. Kitos Apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatyme, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme ir Strateginio valdymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Metodika).

 

II SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO PLANAVIMO SISTEMA

 

4. Savivaldybės strateginio planavimo sistemą sudaro strateginio planavimo dokumentai (SPP, Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programos, SVP, MVP)  ir Savivaldybės institucijos bei įstaigos, atsakingos už strateginio planavimo dokumentų parengimą, tvirtinimą, įgyvendinimą, stebėseną, vertinimą, atsiskaitymą už pasiektus rezultatus ir viešinimą.

5. Alytaus rajono strateginio planavimo sistemos dalyviai:

5.1. Savivaldybės taryba;

5.2. Savivaldybės administracija;

5.3. Savivaldybės biudžetinės įstaigos;

5.4. Savivaldybės valdomos įmonės ir savivaldybės viešosios įstaigos.

6. Strateginio planavimo dokumentų rengimo principai:

6.1. kryptingumas, darnumas ir integralumas – strateginio planavimo dokumentuose formuluojami loginiais ryšiais susieti tikslai, uždaviniai, planuojami pasiekti rezultatai, o jų visuma turi sudaryti sąlygas pasiekti ilgalaikę ir darnią Savivaldybės pažangą, užtikrinti veiksmingą Savivaldybės finansų planavimą ir panaudojimą. Ilgalaikių planavimo dokumentų nuostatos turi pereiti į trumpesnės trukmės planavimo dokumentus. Finansų planavimo dokumentuose turi būti numatytas finansavimas planavimo dokumentuose atitinkamais metais numatytoms veikloms įgyvendinti;

6.2. veiksmingumas ir orientavimasis į rezultatus – strateginio planavimo dokumentuose nustatant tikslus kartu turi būti suplanuojami ir siekiami rezultatai; siekiant užtikrinti, kad bus pasiekti planuoti rezultatai ir laiku priimti valdymo tobulinimo sprendimai, informacija apie veiklos rezultatus nuolat stebima, analizuojama ir vertinama;

6.3. efektyvumas – strateginio planavimo dokumentuose nustatytų tikslų ir rezultatų siekiama mažiausiomis sąnaudomis, racionaliai paskirstant išteklius ir nuolat ieškant veiklos efektyvumo didinimo rezervų ir naujų veiklos tobulinimo būdų;

6.4. atvirumas (partnerystė) – savivaldybės tikslai ir būdai, kaip jų pasiekti, nustatomi konsultuojantis su savivaldybės bendruomene; strateginio planavimo dokumentai ir jų įgyvendinimo ataskaitos – vieši ir skelbiami savivaldybės interneto svetainėje;

6.5. bendrumas – siekiant kryptingos, palyginamos ir nuoseklios savivaldybių veiklos atliekant joms priskirtas funkcijas, savivaldybių plėtra bei veikla planuojama, įgyvendinama ir stebima vadovaujantis Metodikos nuostatomis;

6.6.       lyčių lygybės rengiant ir įgyvendinant planavimo dokumentus, turi būti atsižvelgiama į lyčių aspekto integravimą planavimo, įgyvendinimo, stebėsenos ir vertinimo etapuose, siekiant užkirsti kelią kliūčių susidarymui arba galimybių apribojimams, kurie gali sukelti nepageidaujamas pasekmes moterims ar vyrams.

7Strateginio planavimo dokumentai rengiami vadovaujantis Tvarkos aprašu, Metodika, kitais teisės aktais reglamentuojančiais strateginį planavimą ir atsižvelgiant į valstybės ir regiono strateginio planavimo dokumentus, užtikrinant jų tarpusavio suderinamumą ir integralumą. Strateginio planavimo dokumentai tarpusavyje susiejami aiškiais loginiais ryšiais – ilgesnės trukmės strateginio planavimo dokumentus įgyvendinti planuojama per trumpesnės trukmės strateginio planavimo dokumentus. Strateginio planavimo dokumentų schema pateikta šio aprašo priede (Priedas Nr. 2). Vienų strateginio planavimo dokumentų nuostatos neturi prieštarauti kitų strateginio planavimo dokumentų nuostatoms.

8. SPP ir Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programos pradedamos rengti likus metams iki jų galiojimo pabaigos ir patvirtinamos iki SVP projekto parengimo, kad būtų galima suplanuoti jų įgyvendinimą. SVP ir Savivaldybės biudžeto projektai teikiami Savivaldybės tarybai tvirtinti tuo pačiu metu. Savivaldybės strateginio planavimo dokumentų rengimo, svarstymo bei tvirtinimo grafiko forma pateikiama Tvarkos aprašo  priede (Priedas Nr. 1).

9. Savivaldybės strateginio planavimo dokumentai ir jų įgyvendinimą detalizuojantys planavimo dokumentai:

9.1.   SPP, kurį tvirtina Savivaldybės taryba;

9.2. atskirų Savivaldybės ūkio šakų (sektorių) plėtros programos, kurias pagal Lietuvos Respublikos įstatymus ir kitus teisės aktus yra įgaliota tvirtinti Savivaldybės taryba. Šių dokumentų laikotarpis yra toks, koks apibrėžtas Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose;

9.3.   SVP, kurį tvirtina Savivaldybės taryba;

9.4. Savivaldybės biudžetinių įstaigų metiniai veiklos planai, kuriuos teisės aktų nustatyta tvarka rengia, derina ir tvirtina biudžetinių įstaigų vadovai;

10. Savivaldybė gali pasitelkti išorės ekspertų kai kuriems SPP ar SVP rengimo darbams atlikti. Išorės ekspertai gali būti pasitelkti surinkti ar analizuoti duomenis, kurių reikia aplinkos analizei atlikti ar tikslų, uždavinių alternatyvoms numatyti, taip pat visuomenės įtraukimo renginiams organizuoti ar jiems vadovauti.

11. Strateginio planavimo procese savivaldybės meras informuoja interesų grupes, su jomis konsultuojasi bei siekia kuo aktyvesnio jų dalyvavimo, pagrįsto bendradarbiavimu ir partneryste.

12. Galimi interesų grupių dalyvavimo savivaldybės strateginio planavimo procese būdai:

12.1. tiesioginis interesų grupių atstovų dalyvavimas, pagrįstas bendradarbiavimu ir partneryste, savivaldybės strateginio plėtros ir veiklos planavimo organizacinių struktūrų veikloje;

12.2. interesų grupių informavimas ir konsultavimasis – interesų grupėms pateikiami strateginio planavimo dokumentų projektai ar jų dalys raštu arba savivaldybės interneto svetainėje ir konsultuojamasi vykstant strateginio planavimo procesui.

13. Strateginio planavimo dokumentai rengiami atsižvelgiant į valstybės ir regiono strateginio planavimo dokumentus, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymą, Strateginio planavimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021-04-28 nutarimu Nr. 292,  taip pat užtikrinant jų tarpusavio suderinamumą ir integralumą.

 

III SKYRIUS

SPP IR SAVIVALDYBĖS ATSKIRŲ ŪKIO ŠAKŲ (SEKTORIŲ) PLĖTROS PROGRAMŲ STRUKTŪRA IR RENGIMAS

 

14. Už SPP rengimo organizavimą, viešą svarstymą, įgyvendinimo stebėseną, tikslinimą ir atsiskaitymą už įgyvendinimo rezultatus atsakingas savivaldybės meras, už šių darbų organizavimą – savivaldybės administracijos skyrius, atsakingas už strateginį planavimą. SPP rengia padalinių, atsakingų už atskiras veiklos sritis, darbuotojai. SPP gali būti rengiamas ir / arba pasitelkus išorinį konsultacinių paslaugų teikėją.

15. SPP yra bendruomenės, politinių jėgų ir socialinių partnerių susitarimas dėl ilgalaikės vizijos, ilgalaikių prioritetų, jų įgyvendinimo krypčių ir siekiamos pažangos rodiklių ir rengiamas atsižvelgiant į RPP. Kiti Savivaldybėje rengiami planavimo dokumentai turi būti suderinti su SPP nuostatomis.

16. Savivaldybės strateginis plėtros planas rengiamas vadovaujantis Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, (toliau – Strateginio valdymo metodika) III skyriaus šeštu skirsnyje bei šiame apraše nustatyta tvarka.

17.  SPP pradedamas rengti likus metams iki jo galiojimo pabaigos.

18.  SPP rengimą koordinuoja ir jo įgyvendinimo priežiūrą vykdo savivaldybės tarybos patvirtinta SPP komisija, veikianti pagal savivaldybės tarybos patvirtintą tvarką.

19.  SPP komisijos iniciatyva, SPP projektui rengti gali būti sudarytos viena arba kelios (susijusios su atskirų veiklos sričių plėtra) darbo grupės (toliau – darbo grupės), į kurių sudėtį gali įeiti savivaldybės tarybos nariai, savivaldybės administracijos darbuotojai, savivaldybei pavaldžių juridinių asmenų ir kitų Alytaus rajone veikiančių organizacijų atstovai bei savivaldybės bendruomenės nariai. Darbo grupių sudėtį tvirtina meras (potvarkiu).

20.  Parengtas SPP projektas skelbiamas savivaldybės interneto svetainėje ir pradedamas viešas jo svarstymas. Savivaldybės bendruomenės nuomonei esminiais savivaldybės plėtros klausimais sužinoti gali būti rengiami susirinkimai, televizijos ir radijo laidos, skelbiami informaciniai straipsniai vietos spaudoje, rengiamos apklausos savivaldybės interneto svetainėje, galima kviesti teikti pasiūlymus raštu ir pan. Viešo svarstymo būdą nustato savivaldybės meras.

21.  Pasibaigus viešam svarstymui, patikslintas SPP projektas svarstomas SPP komisijos posėdyje, organizuojamas jo svarstymas visuose komitetuose bei teikiamas tvirtinti savivaldybės tarybai. SPP svarstymo savivaldybės tarybos komitetuose procedūros vykdomos vadovaujantis Alytaus rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentu.

22. SPP gali būti tikslinamas pasikeitus aplinkybėms. Esant poreikiui, gali būti peržiūrimi ir keičiami SPP uždaviniai ir priemonės. Pasiūlymai dėl šio plano pakeitimo raštu pateikiami savivaldybės merui.

23. Savivaldybės administracijos skyrius, atsakingas už strateginį planavimą, rengia SPP pakeitimo projektą ir organizuoja jo svarstymą strateginio planavimo komisijos posėdyje.

24. SPP pakeitimai tvirtinami savivaldybės tarybos sprendimu.

25.  SPP ir jo pakeitimų savivaldybės interneto svetainėje skelbimą organizuoja savivaldybės administracijos skyrius, atsakingas už strateginį planavimą.

26.  Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) programos rengiamos tik tais atvejais, kai tokių planavimo dokumentų rengimas numatytas įstatyme.

27.  Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programose pateikiamos aplinkos analizės išvados, nustatomi tikslai, uždaviniai, jų vertinimo kriterijai ir siekiamos reikšmės. Atsižvelgiant į poreikius, savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programoms taikoma SPP arba SVP programos struktūra.

28.  Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programas tvirtina Savivaldybės taryba.

29.  Už savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų įgyvendinimą, stebėseną ir atsiskaitymą už pasiektus rezultatus atsakingi atitinkamas ūkio šakas (sektorius) kuruojantys savivaldybės administracijos padaliniai, savivaldybei pavaldžių juridinių asmenų vadovai.

30.  Informacija apie savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų įgyvendinimą teikiama padalinių, savivaldybės administracijos direktoriaus bei savivaldybei pavaldžių juridinių asmenų metinėse veiklos ataskaitose arba, atsiradus poreikiui, rengiamos ir teikiamos svarstyti savivaldybės tarybai atskiros šių dokumentų įgyvendinimo ataskaitos.

31. SPP ir jį detalizuojančių planavimo dokumentų rengimo, svarstymo ir tvirtinimo, įgyvendinimo stebėsenos, numatytų pasiekti rezultatų vertinimo, planavimo dokumentų įgyvendinimo ataskaitų rengimo ir svarstymo, savivaldybės gyventojų įtraukimo į jų rengimą, svarstymą ir įgyvendinimo priežiūrą, viešinimo organizavimo tvarką, atsižvelgdama į Strateginio valdymo įstatymą, nustato savivaldybės meras. SPP įgyvendinimo ataskaitos rengiamos kas penkerius metus, kaip nustatyta SPP įgyvendinimo stebėsenos metodikoje.

 

IV SKYRIUS

SVP STRUKTŪRA IR RENGIMAS

 

32.  SVP rengiamas 3 metų laikotarpiui (kiekvienais metais jį tikslinant). SVP pradedamas rengti vadovaujantis SVP dokumentų rengimo, svarstymo bei tvirtinimo grafiku (priedas Nr. 1) planuojant savivaldybės veiklą 3 metų laikotarpiui, detalizuoja SPP, RPP ir savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų tikslų ir uždavinių įgyvendinimą ir sudaromas atsižvelgiant į planuojamus savivaldybės finansinius ir žmogiškuosius išteklius.

33.  Už SVP rengimo organizavimą atsakingas meras, o už SVP rengimą ir įgyvendinimą atsakingas savivaldybės administracijos direktorius.

34.  Savivaldybės administracijos direktorius skiria valstybės tarnautojus ir darbuotojus, atsakingus už savivaldybės strateginių veiklos planų programų parengimą.

35.  SVP rengimą organizuoja savivaldybės administracijos skyrius, atsakingas už strateginį planavimą.

36Savivaldybės strateginiai veiklos planai rengiami vadovaujantis Strateginio valdymo metodikos IV skyriaus pirmame skirsnyje bei šiame apraše nustatyta tvarka.

37SVP rengiami vadovaujantis SPP, savivaldybės teritorijų planavimo ir kitais su strateginiu planavimu bei numatomu finansavimu susijusiais dokumentais.

38SVP projekto rengimas pradedamas aplinkos analize ir vykdomų programų peržiūra, siekiamų rezultatų įvertinimu.

39.  Strateginio planavimo proceso skaidrumui užtikrinti, savivaldybės mero (potvarkiu) patvirtinama strateginio planavimo darbo grupė, įtraukiant visų savivaldybės administracijos padalinių vadovus. Darbo grupė kontroliuoja SVP, savivaldybės programų priemonių įgyvendinimą, įvertinant galimas rizikas jų įgyvendinimui, atlikus strateginio plano rezultatų stebėseną. Darbo grupės nariai teikia siūlymus dėl savivaldybės veiklos prioritetų, svarbiausių darbų, veiklos efektyvumo didinimo krypčių, savivaldybės strateginių tikslų ir programų bei asignavimų jiems įgyvendinti, žmogiškųjų išteklių ir valdymo išlaidų.

40Programų koordinatoriai peržiūri vykdomas programas, įvertina pasiektus rezultatus ir turėtus išteklius rezultatams pasiekti, surenka kuruojamų biudžetinių įstaigų informaciją apie planuojamas priemones, projektus, jiems įgyvendinti numatomas lėšas ir lėšų šaltinius, planuojamus pasiekti veiklos rodiklius.

41Planuodami išlaidas, savivaldybės administracijos padaliniai privalo griežtai laikytis Lietuvos Respublikos teisės aktais, Savivaldybės tarybos sprendimais, mero potvarkiais ir administracijos direktoriaus įsakymais.

42Įvertinę pateiktą informaciją, programų koordinatoriai parengia programų projektus vadovaudamiesi SVP dokumentų rengimo, svarstymo bei tvirtinimo grafiku (priedas Nr.1), kuriuos pateikia savivaldybės administracijos skyriui, atsakingam už strateginį planavimą.

43Savivaldybės administracijos skyrius, atsakingas už strateginį planavimą, išanalizuoja aplinkos veiksnius, darančius įtaką savivaldybės veiklai, suformuluoja (patikslina) savivaldybės misiją, įvertina ir užtikrina misijos, strateginių tikslų ir programų suderinamumą Alytaus regiono plėtros planui, Savivaldybės strateginiam plėtros planui ir kitiems strateginiams dokumentams, ir vadovaujantis SVP dokumentų rengimo, svarstymo bei tvirtinimo grafiku (priedas Nr. 1) parengia SVP projektą.

44Parengtas SVP projektas skelbiamas savivaldybės interneto svetainėje, viešosioms konsultacijoms, remiantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo nuostatomis, sudaromos galimybės savivaldybės bendruomenei susipažinti su šiuo projektu savivaldybės administracijoje ir per nustatytą terminą pateikti pastabas bei pasiūlymus.

45. Gauti pasiūlymai išnagrinėjami strateginio planavimo darbo grupės pasitarime, prireikus projektas patikslinamas. Patikslintas SVP projektas svarstomas strateginio planavimo darbo grupės pasitarime, organizuojamas jo svarstymas visuose komitetuose bei teikiamas tvirtinti savivaldybės tarybai  pagal SVP dokumentų rengimo, svarstymo bei tvirtinimo grafiką (priedas Nr. 1). SVP svarstymo savivaldybės tarybos komitetuose procedūros vykdomos vadovaujantis Alytaus rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentu.

46. Savivaldybės tarybos patvirtintas SVP yra savivaldybės biudžeto sudarymo pagrindas. Parengtas SVP projektas turi atitikti savivaldybės finansines galimybes. Savivaldybės biudžeto projekte asignavimai planuojami SVP programoms įgyvendinti ir šios programose nustatytiems stebėsenos rodikliams pasiekti.

47. Savivaldybės tarybai patvirtinus SVP, savivaldybės administracijos skyrius, atsakingas už strateginį planavimą, organizuoja jo paskelbimą savivaldybės interneto svetainėje.

48Savivaldybės tarybai patvirtinus SVP, pradedama jo nuolatinė įgyvendinimo priežiūra – pasiektų rezultatų stebėsena. Stebėsenos tikslas – strateginiame planavime dalyvaujantiems padaliniams, programų koordinatoriams, savivaldybės merui stebėti strateginių veiklos planų įgyvendinimo rezultatus ir laiku priimti sprendimus, siekiant pagerinti savivaldybės veiklą ir rezultatus.

49Pasiūlymus dėl SVP pakeitimo gali teikti Savivaldybės tarybos nariai, administracijos direktorius, savivaldybės administracijos padalinių ir įstaigų vadovai bei kiti suinteresuoti juridiniai ir fiziniai asmenys.

50. SVP keitimą organizuoja Alytaus rajono savivaldybės meras. SVP keitimo dokumentų projektus rengia ARSA skyrius atsakingas už strateginį planavimą. SVP keitimo procesas vyksta tokia tvarka:

50.1. Alytaus rajono savivaldybės merui pateikiami raštiški pasiūlymai dėl SVP keitimo, papildymo, tikslinimo.

50.2. Motyvuotuose prašymuose pateikiama: programa, programos kodas ir pavadinimas, programos uždavinio kodas ir pavadinimas, uždavinio įgyvendinimui numatomos priemonės pavadinimas, priemonės aprašymas. Nurodomos priežastys, teisės aktai (jei yra), pateikiamos priemonės lėšos, stebėsenos rodikliai, jų reikšmės 3 metams.

51. Įvertinus SVP programų įgyvendinimą,  užfiksuotus tarpinėse veiklose SVP gali būti keičiamas, atsižvelgiant į Savivaldybės biudžeto vykdymo rezultatus, esminį SVP programų priemonių pokyčio poreikį. Atlikus siūlomų pakeitimų analizę, skyrius atsakingas už strateginį planavimą parengia SVP pakeitimo projektą.

52Parengęs SVP pakeitimo projektą skyrius, atsakingas už strateginį planavimą, suderina su visais Savivaldybės tarybos komitetais ir teikia tvirtinti Savivaldybės tarybai.

53Savivaldybės tarybai patvirtinus SVP pakeitimus, skyrius, atsakingas už strateginį planavimą, organizuoja jo paskelbimą teisės aktų numatyta tvarka ir savivaldybės interneto svetainėje.

54. Savivaldybės biudžetinės ir viešosios įstaigos, kurių savininkė arba dalininkė yra savivaldybė (toliau – viešosios įstaigos), savivaldybės valdomos įmonės savo strateginius veiklos planus ir ataskaitas dėl jų įgyvendinimo rengia, svarsto, tvirtina ir viešina jų veiklą reglamentuojančių Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

V SKYRIUS

STRATEGINIO PLANAVIMO DOKUMENTŲ ĮGYVENDINIMO ORGANIZAVIMAS, STEBĖSENA, VERTINIMAS, TIKSLINIMAS IR ATSISKAITYMAS UŽ ĮGYVENDINIMO REZULTATUS

 

55Pasibaigus biudžetiniams metams, iki kiekvienų metų kovo 15 d. Savivaldybės biudžetinės ir viešosios įstaigos, Savivaldybės valdomos įmonės, seniūnijos pateikia jų veiklą kuruojantiems padaliniams ir programų koordinatoriams informaciją apie jiems priskirtų vykdyti Savivaldybės strateginio veiklos plano dalių įgyvendinimo rezultatus. Programų koordinatoriai apibendrina iš Savivaldybės įstaigų bei valdomų įmonių, Savivaldybės administracijos padalinių gautą informaciją ir parengia bei pateikia ją skyriui, atsakingam už strateginį planavimą

56Už SVP programų įgyvendinimo stebėseną ir informacijos pateikimą atsakingi SVP programų koordinatoriai ir priemonių vykdytojai.

57.  SVP programų įgyvendinimo ataskaitose pateikiama informacija apie uždavinių, priemonių įgyvendinimą, vertinimo kriterijų reikšmių pasiekimą, iškylančias problemas ir priežastis, dėl kurių nebuvo pasiekti uždaviniai, rezultato rodikliai, asignavimų panaudojimą programos tikslams įgyvendinti.

58Išanalizavęs gautą informaciją skyrius, atsakingas už strateginį planavimą, parengia Savivaldybės strateginio veiklos plano įgyvendinimo metinę ataskaitą. Šios ataskaitos duomenys integruojami į Savivaldybės ir (ar) savivaldybės administracijos metinę veiklos ataskaitą, Alytaus rajono savivaldybės SVP vykdymo ataskaita yra metinio ataskaitų rinkinio dalis.

 

 

VI SKYRIUS

MVP RENGIMAS, SVARSTYMAS, TVIRTINIMAS ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS

 

59.  Vadovaujantis patvirtintu SVP, rengiami savivaldybės administracijos, seniūnijų, savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP.

60. MVP turi užtikrinti SVP pirmųjų planuojamų metų įgyvendinimą.

61. MVP detalizuojami SVP planuojamų programų pažangos ir tęstinės veiklos uždaviniai bei priemonės.

62. MVP nurodomi konkretūs Savivaldybės administracijos (jos struktūrinių padalinių), biudžetinės įstaigos darbai (veiksmai) ir (ar) projektai, kurie numatomi atlikti tais metais, darbams (veiksmams) ir (ar) projektams planuojami rezultatai, kuriuos šios įstaigos ar jų padaliniai turi pasiekti, vertinimo kriterijai (ir jų reikšmės).

63.  MVP forma ir jos pildymo rekomendacijos tvirtinamos savivaldybės mero potvarkiu, savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP formas – savivaldybės biudžetinių įstaigų vadovai.

64.  Rengiant savivaldybės administracijos MVP, padaliniai suderina ir pateikia informaciją apie SVP priemonėms įgyvendinti vykdomus veiksmus, jų įvykdymo terminus, atsakingus vykdytojus, proceso arba indėlio vertinimo kriterijus, savivaldybės administracijos skyriui, atsakingam už strateginį planavimą ne vėliau kaip per 30 dienų nuo atitinkamų metų savivaldybės SVP patvirtinimo dienos.

65.  Skyrius, atsakingas už strateginį planavimą, apibendrina gautą informaciją, parengia savivaldybės administracijos MVP projektą ir teikia jį tvirtinti savivaldybės administracijos direktoriui.

66.  Seniūnai rengia seniūnijų MVP projektus įtraukdami gyvenamųjų vietovių bendruomenes, seniūnaičius, bendruomeninių organizacijų atstovus, seniūnijos teritorijoje veikiančių įstaigų ir organizacijų atstovus, gyventojus. Parengti seniūnijų MVP projektai teikiami svarstyti seniūnaičių sueigose.

67.  Seniūnijų MVP tvirtinami savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais.

68.  Savivaldybės biudžetinių įstaigų MVP rengia ir tvirtina biudžetinių įstaigų vadovai, suderinę su jų veiklą koordinuojančiais savivaldybės administracijos skyriais.

69.  MVP tvirtinami ne vėliau kaip per 60 dienų nuo atitinkamų metų savivaldybės SVP patvirtinimo dienos.

70.  Patvirtinti MVP, skelbiami įstaigų interneto svetainėse. Savivaldybės administracijos MVP ir seniūnijų MVP skelbimą, savivaldybės interneto svetainėje organizuoja, skyrius atsakingas už strateginį planavimą, savivaldybės  biudžetinių įstaigų MVP šių įstaigų interneto svetainėse – savivaldybės biudžetinių įstaigų vadovai.

71.  Seniūnai supažindina seniūnaičius ir vietos gyventojus su patvirtintais seniūnijų MVP susitikimų metu. Seniūnijų MVP gali būti skelbiami seniūnijų skelbimo lentose ir / ar leidžiamame savivaldybės informaciniame leidinyje, žiniasklaidos priemonėse.

72Informacija apie metinių veiklos planų įgyvendinimą teikiama Savivaldybės administracijos direktoriaus ir administracijos, seniūnijų, Savivaldybės biudžetinių įstaigų ir viešųjų įstaigų metinėse veiklos ataskaitose, vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu ir kitais reglamentuojančiais teisės aktais.

73.  Seniūnai savo metines veiklos ataskaitas teikia svarstyti seniūnaičių sueigose, seniūnijų MVP įgyvendinimo rezultatus aptaria su vietos gyventojais susitikimų metu.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

74. Tai, kas nereglamentuota Apraše, sprendžiama vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymu, Metodika ir kitais teisės aktais.

75. Tvarkos aprašo pakeitimus, papildymus ir (ar) naują redakciją tvirtina Savivaldybės taryba.

76. Pasikeitus teisės aktams, reglamentuojantiems šiuose nuostatuose išdėstytus klausimus, ir jei aukštesnės galios teisės aktai atitinkamus klausimus reglamentuoja kitaip nei šie nuostatai, taikomos tų teisės aktų nuostatos.

_______________

 

 

Strateginio planavimo Alytaus rajono

savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašo

Priedas Nr. 1

 

 

SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO PLANAVIMO DOKUMENTŲ RENGIMO, SVARSTYMO BEI TVIRTINIMO GRAFIKAS

 

 

 

Strateginio planavimo dokumentų rengimo, svarstymo bei tvirtinimo etapai  

Mėnesiai:

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

SPP / Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų aplinkos analizės ir pirminių pasiūlymų dėl SPP tikslų rengimas

X

X

X

X

 

 

 

 

 

 

 

 

SPP / Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų projektų rengimas

 

 

 

X

X

X

X

X

 

 

 

 

SPP / Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų projektų viešinimas, viešas svarstymas su visuomene ir tikslinimas (jei reikia)

 

 

 

 

 

 

 

X

X

X

 

 

SPP / Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų projektų svarstymas SPP komisijoje, Savivaldybės tarybos komitetuose ir tvirtinimas Savivaldybės taryboje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

X

X

 

SPP / Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų viešinimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

X

X

SVP projekto rengimas

X

 

 

 

 

 

 

 

X

X

X

X

SVP projekto viešinimas ir tikslinimas

X

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

X

SVP projekto ir biudžeto projekto  svarstymas

X

X

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Patvirtinto SVP viešinimas

 

X

SVP ataskaitos parengimas

 

 

X

X

 

 

 

 

 

 

 

 

MVP projekto rengimas

 

 

X

X

 

 

 

 

 

 

 

 

MVP svarstymas ir tvirtinimas

 

 

 

X

 

 

 

 

 

 

 

 

MVP viešinimas

 

 

X

MVP ataskaitų rengimas už n metus

 

 

X

X

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Priedo pakeitimai:

Nr. K-180, 2024-09-26, paskelbta TAR 2024-09-27, i. k. 2024-16985

 

Strateginio planavimo Alytaus rajono

savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašo

Priedas Nr. 2

 

PLANAVIMO DOKUMENTŲ SCHEMA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


_____________________________

 

 

 

 

 

 

 

_________________

 

Priedo pakeitimai:

Nr. K-180, 2024-09-26, paskelbta TAR 2024-09-27, i. k. 2024-16985

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Alytaus rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. K-180, 2024-09-26, paskelbta TAR 2024-09-27, i. k. 2024-16985

Dėl Alytaus rajono savivaldybės tarybos 2023 m. birželio 8 d. sprendimo Nr. K-111 „Dėl Alytaus rajono savivaldybės strateginio planavimo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo