Suvestinė redakcija nuo 2016-09-01 iki 2017-04-03
Sprendimas paskelbtas: TAR 2016-01-29, i. k. 2016-01770
KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2016 m. sausio 28 d. Nr. TS-11
Kupiškis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 15 straipsniu, 58 straipsnio 1 dalies 3 punktu, 67 straipsnio 1 punktu, Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“, 2 punktu, Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. sausio 5 d. įsakymu Nr. V-1 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 3 punktu, Kupiškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Kupiškio rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Kupiškio rajono savivaldybės tarybos
2016 m. sausio 28 d. sprendimu Nr. TS-11
(2016 m. gegužės 26 d. sprendimo Nr. TS-160
redakcija)
KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kupiškio rajono neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) paskirtis – apibrėžti valstybės biudžeto ir/arba Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų, skiriamų Kupiškio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) mokinių ugdymui pagal neformaliojo vaikų švietimo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) (toliau – NVŠ) programas, skyrimo principus, lėšų naudojimą, reikalavimus švietimo teikėjui ir NVŠ programoms, NVŠ tikslinėmis lėšomis finansuojamų vaikų apskaitą, NVŠ programų vertinimo, kokybės užtikrinimo ir atsiskaitymo už NVŠ lėšas tvarką.
2. NVŠ lėšos skiriamos Savivaldybei siekiant didinti vaikų, ugdomų pagal NVŠ programas, skaičių. NVŠ skiriamų lėšų dydį nustato Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika).
II SKYRIUS
NVŠ LĖŠŲ SKYRIMO PRINCIPAI
4. NVŠ lėšos Savivaldybei yra skiriamos taip:
4.1. nustatoma vienam mokiniui skiriama lėšų suma, kuri apskaičiuojama visą NVŠ skirtą sumą padalinus iš mokinių, praėjusių kalendorinių metų rugsėjo 1 d. besimokiusių pagal bendrojo ugdymo programas skaičiaus ir iš finansuojamo laikotarpio mėnesių skaičiaus;
5. Skirstant lėšas, vadovaujamasi visuotinumo principu, t. y. teisę jas gauti turi kiekvienas vaikas, kuris mokosi pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, ir kiekvienas NVŠ teikėjas, vadovaujantis lygiateisiškumo principu.
7. NVŠ lėšos švietimo teikėjams apskaičiuojamos pagal mokinių, pasirinkusių NVŠ programas bei sudariusių su švietimo teikėjais ugdymosi sutartis, skaičių ir programos trukmę.
III SKYRIUS
NVŠ LĖŠOS IR JŲ NAUDOJIMAS
9. Kiekvienam NVŠ programoje dalyvaujančiam vaikui skiriama ne mažesnė nei 10 eurų ir ne didesnė nei 20 eurų per mėnesį suma.
10. Teikėjui, kurio vykdyta programa buvo finansuojama vaikų tėvų lėšomis, gali būti finansuojama Savivaldybės skirtomis NVŠ lėšomis tik tuomet, jei mažinamas švietimo teikėjo nustatytas mokestis už neformalųjį vaikų švietimą arba/ir didinamas programoje dalyvaujančių vaikų skaičius.
12. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama:
13. Lėšų negalima naudoti:
13.4. patalpų nuomos, remonto, rekonstrukcijos, statybos išlaidoms padengti ir ilgalaikiam turtui įsigyti;
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI ŠVIETIMO TEIKĖJUI
14. NVŠ lėšomis NVŠ programas įgyvendinti gali visi neformaliojo vaikų švietimo teikėjai, išskyrus mokyklas, teikiančias bendrąjį ugdymą, kurie:
14.5. turi asmenis, pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą galinčius dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytojais: pedagogus; asmenis, įgijusius aukštąjį (aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, ar specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų) išsilavinimą ir per vienerius metus nuo darbo mokytoju pradžios švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenis, baigusius profesinio mokymo programą, įgijusius vidurinį išsilavinimą ir kvalifikaciją, turinčius 3 metų darbo stažą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenis, įgijusius vidurinį išsilavinimą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausiusius pedagoginių ir psichologinių žinių kursą.
15. Laisvieji mokytojai, pvz., menininko statusą turintis asmenys, kultūros darbuotojai ir pan., norintys įgyvendinti NVŠ programas:
V SKYRIUS
REIKALAVIMAI NVŠ PROGRAMOMS
17. NVŠ programos turi atliepti Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme apibrėžto kito neformaliojo vaikų švietimo paskirtį ir Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, nuostatas.
18. NVŠ programos turi būti registruotos Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (toliau – KTPRR). Tuo atveju, kai švietimo teikėjas vykdo programas skirtingose savivaldybėse, kiekviena programa yra registruojama atskirai, t. y. kiekviena NVŠ programa turi turėti unikalų KTPRR kodą.
19. NVŠ programos veiklos turi būti įgyvendinamos ne rečiau kaip po 2 pedagoginio darbo valandas per savaitę arba ne mažiau kaip 8 pedagoginio darbo valandas per mėnesį. Pedagoginio darbo valandos trukmė – 60 minučių.
VI SKYRIUS
NVŠ PROGRAMŲ VERTINIMAS, KOKYBĖS UŽTIKRINIMAS IR NVŠ LĖŠAS GAUNANČIŲ VAIKŲ APSKAITA
21. Švietimo teikėjas, atitinkantis Aprašo 14 punkte numatytus reikalavimus (toliau – NVŠ teikėjas), Savivaldybei teikia užpildytą NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos formą (1 priedas). NVŠ teikėjas gali teikti kelias programas, vienai programai pildoma viena paraiškos forma.
22. NVŠ programų vertinimas, siekiant nustatyti, ar naujai pateiktos NVŠ programos atitinka nustatytus reikalavimus, vykdomas du kartus per metus.
23. NVŠ programos rengiamos dviem laikotarpiams: tęstinė dviejų dalių programa 5 ir 4 mėnesių laikotarpiui (vasaris – birželis ir rugsėjis – gruodis); tęstinė dviejų dalių programa 4 ir 5 mėnesių laikotarpiui (rugsėjis – gruodis ir vasaris – birželis) arba vienos dalies programa pasirinktinai 5 arba 4 mėnesių laikotarpiui (vasaris – birželis arba rugsėjis – gruodis). Sutartys su NVŠ teikėjais tęstinėms programoms pasirašomos 5 mėnesių laikotarpiui su galimybe pratęsti dar 4 mėnesiams arba 4 mėnesių laikotarpiui su galimybe pratęsti dar 5 mėnesiams. Sutartis gali būti pratęsta tik tuomet, jei nebuvo nustatyta programos vykdymo trūkumų ar kitų pažeidimų. Pratęstose sutartyse lėšos NVŠ programai finansuoti nurodomos pagal NVŠ programoje dalyvaujančių vaikų skaičių sutarties pasirašymo momentu bei savivaldybei skirtas NVŠ lėšas. Prioritetinėmis laikomos techninės kūrybos, etnokultūros, pilietiškumo ir patriotizmo, turizmo, gamtos ir ekologijos ugdymo krypčių NVŠ programos.
24. NVŠ programa teikiama vertinti Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudarytai NVŠ programų vertinimo komisijai (toliau – Komisija), kuri nustato, ar NVŠ programa atitinka nustatytus reikalavimus ir gali būti finansuojama NVŠ lėšomis. Komisija sudaroma iš įvairių institucijų atstovų, turinčių patirties NVŠ srityje.
25. NVŠ programa vertinama pagal NVŠ programos vertinimo kriterijus (2 priedas). Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams. Esant pažeidimams dėl programos vykdymo proceso ar ugdymo kokybės, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu programos atitiktis panaikinama. Kitais atvejais programos atitiktis Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu gali būti pratęsiama.
26. Priėmus sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams, per tris darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimo Savivaldybės atsakingas asmuo pažymi tai KTPRR. NVŠ programos, atitinkančios reikalavimus, taip pat skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje kartu su kvietimu vaikams (tėvams, globėjams, rūpintojams) registruotis į NVŠ programą.
27. NVŠ teikėjas sudaro mokymo sutartis su vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais) Švietimo įstatymo nustatyta tvarka ir per 3 darbo dienas nuo sutarties pasirašymo registruoja vaikus Mokinių registre, pažymėdamas finansavimo NVŠ lėšomis požymį.
28. Mokinių registro išrašas, kuriame nurodytas NVŠ programoje dalyvaujančių vaikų skaičius, jų vardai ir pavardės, pateikiamas Savivaldybės administracijos Kultūros, švietimo ir sporto skyriui.
29. Savivaldybės administracijos direktorius sudaro lėšų skyrimo ir naudojimo sutartis su NVŠ teikėjais, lėšas NVŠ teikėjams perveda sutartyse nustatyta tvarka pagal vaikų, sudariusių sutartis dėl dalyvavimo NVŠ programoje, skaičių.
30. Savivaldybė naudoja lėšas teisės aktų nustatyta tvarka ir užtikrina šių lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį, vykdo NVŠ programų įgyvendinimo stebėseną, užtikrina programos vykdymo kokybę ir priežiūrą.
31. NVŠ teikėjui lėšų skyrimo ir panaudojimo sutartyje nustatyta tvarka neatsiskaičius su Savivaldybe, kitais metais NVŠ sutartis nesudaroma.
32. Vaikams baigus programą ar nutraukus mokymo sutartį, NVŠ teikėjas per 3 darbo dienas Mokinių registre pašalina įrašą apie vaiko dalyvavimą NVŠ lėšomis finansuojamoje programoje ir apie tai raštu informuoja Savivaldybės administracijos Kultūros, švietimo ir sporto skyrių.
33. Programos vykdymas nutraukiamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, kai programą nustoja lankyti ir/ar nutraukia sutartis su Vykdytoju daugiau nei 30 procentų Programą lankančių vaikų arba daugiau nei vieną kartą nustačius tos pačios NVŠ programos vykdymo trūkumų ar kitų pažeidimų. Vykdytojas, kurio programos vykdymas buvo nutrauktas dėl nustatytų programos vykdymo trūkumų ar kitų pažeidimų, vienerius metus negali teikti vertinimui/vykdyti NVŠ programų.
VII SKYRIUS
ATSISKAITYMAS UŽ NVŠ LĖŠAS
34. Pasibaigus kalendoriniams metams finansavimą gavę NVŠ teikėjai per 20 darbo dienų Švietimo valdymo informacinėje sistemoje (toliau – ŠVIS) pateikia NVŠ lėšų panaudojimo ataskaitą (3 priedas), iš šių ataskaitų automatiškai ŠVIS sugeneruojama suminė savivaldybės NVŠ lėšų panaudojimo ataskaita.
35. Savivaldybė už panaudotas valstybės biudžeto ir/arba Europos Sąjungos lėšas per 20 darbo dienų Švietimo ir mokslo ministerijos Buhalterinės apskaitos skyriui ir/arba Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centrui pateikia formą Nr. 2 – metinė, ketvirtinė biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo 20.... m. ................. ....... d. ataskaita, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl Valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“, banko išrašą arba laisvos formos pažymą apie lėšų likutį sąskaitoje.
36. Iki kitų metų sausio 5 d. Savivaldybė skirtas ir nepanaudotas NVŠ lėšas turi grąžinti į Švietimo ir mokslo ministerijos sąskaitą Nr. LT307300010002457205. 36. Iki kitų metų sausio 5 d. Savivaldybė skirtas ir nepanaudotas NVŠ lėšas turi grąžinti į Švietimo ir mokslo ministerijos sąskaitą Nr. LT307300010002457205 (kai NVŠ programos įgyvendinamos iš valstybės biudžeto lėšų) arba į Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro sąskaitą Nr. LT627044060007913794 (kai NVŠ programos įgyvendinamos iš Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų).
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
37. NVŠ programoms finansuoti gali būti naudojamos rėmėjų, tėvų ir kitos lėšos teisės aktų nustatyta tvarka.
38. NVŠ programos įgyvendinamos kuo arčiau vaiko gyvenamosios vietos. Rekomenduojama NVŠ programas įgyvendinti bendrojo ugdymo mokyklų, kultūros įstaigų ir kitose saugiose ir tam tikslui pritaikytose erdvėse.
Priedo pakeitimai:
Nr. TS-160, 2016-05-26, paskelbta TAR 2016-05-30, i. k. 2016-14285
Kupiškio rajono savivaldybės neformaliojo
vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo
tvarkos aprašo
1 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS PARAIŠKOS FORMA
|
|
||||||||
INFORMACIJA APIE NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJĄ |
|||||||||
Informacija apie neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) teikėją – juridinį asmenį |
|||||||||
1. |
Pavadinimas |
|
|||||||
2. |
Kodas |
|
|||||||
3. |
Juridinis statusas |
|
|||||||
4. |
Adresas |
|
|||||||
5. |
Telefono numeris |
|
|||||||
6. |
El. pašto adresas |
|
|||||||
7. |
Interneto svetainės adresas |
|
|||||||
8. |
Pagrindinė veiklos sritis (įrašykite švietimas, sportas, kultūra, turizmas ir pan.) |
|
|||||||
9. |
Teikėjo kodas švietimo ir mokslo institucijų registre |
|
|||||||
Informacija apie NVŠ teikėjo (institucijos) vadovą |
|||||||||
10. |
Vardas ir pavardė |
|
|||||||
11. |
El. pašto adresas |
|
|||||||
12. |
Telefono numeris |
|
|||||||
Informacija apie NVŠ teikėją – fizinį asmenį |
|||||||||
13. |
Vardas ir pavardė |
|
|||||||
14. |
Viešai skelbtinas adresas, telefono Nr., el. pašto adresas, interneto svetainės adresas |
|
|||||||
Informacija apie NVŠ teikėjo (fizinio/juridinio asmens) patirtį NVŠ srityje |
|||||||||
15. |
Teikėjas turi patirties įgyvendinti NVŠ programas |
□ Taip |
□ Ne |
||||||
|
Išvardijamos šiuo metu ar per pastaruosius dvejus metus vykdytos veiklos: |
||||||||
|
Programos, projekto, veiklos pavadinimas |
Trukmė |
|||||||
|
1) |
|
|||||||
|
2) |
|
|||||||
|
... |
|
|||||||
16. |
Teikėjas gali pateikti turimos patirties ir veiklos įrodymus, rekomendacijas |
□ Taip |
□ Ne |
||||||
|
Institucijos, galinčios rekomenduoti NVŠ teikėją kaip kokybiškų NVŠ paslaugų teikėją ar bendradarbiavimo NVŠ srityje partnerį |
||||||||
|
Pavadinimas |
Adresas |
Telefonas
|
El. paštas |
Rekomenduoja/ bendradarbiauja |
||||
|
1) |
|
|
|
□ R |
□ B |
|||
|
2) |
|
|
|
□ R |
□ B |
|||
|
... |
|
|
|
|
|
|||
INFORMACIJA APIE NVŠ PROGRAMĄ |
||||||||||||
|
Informacija apie NVŠ programos rengėją |
|||||||||||
1. |
Vardas ir pavardė |
|||||||||||
2. |
Išsilavinimas ir kvalifikacija |
|||||||||||
3. |
El. pašto adresas |
|||||||||||
4. |
Telefono numeris |
|||||||||||
5. |
Darbovietė, pareigos |
|||||||||||
|
Informacija apie NVŠ programos turinį |
|||||||||||
6. |
Programos pavadinimas (konkretus, tiesiogiai susijęs su programos turiniu) |
|||||||||||
|
||||||||||||
7. |
NVŠ programos kodas Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (KTPRR) |
|||||||||||
|
||||||||||||
8. |
Programos anotacija (esmė, trukmė (mėn.), turinys, numatomos veiklos, naudos vaikams pagrindimas) |
|||||||||||
|
||||||||||||
9. |
Programos įgyvendinimo vieta (nurodyti vietą, jei įmanoma – ir adresą) |
|||||||||||
|
||||||||||||
10. |
Nuoroda į išsamesnę informaciją (tinklalapis, kuriame pateikiama kita svarbi informacija apie programą) |
|||||||||||
http:// |
||||||||||||
11. |
Ugdymo kryptis (pagal NVŠ ugdymo krypčių klasifikatorių) |
|||||||||||
□ Muzika □ Dailė □ Šokis □ Teatras □ Sportas □ Techninė kūryba □ Turizmas ir kraštotyra □ Gamta, ekologija |
□ Saugus eismas □ Informacinės technologijos □ Technologijos □ Medijos □ Etnokultūra □ Kalbos □ Pilietiškumas □ Kita (įrašyti)........................ |
|||||||||||
12. |
NVŠ programos tikslas (formuluojamas aiškiu teiginiu, apibūdinančiu programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją) |
|||||||||||
|
||||||||||||
13. |
NVŠ programos uždaviniai (formuluojami ne daugiau kaip 3 konkretūs uždaviniai, nurodantys trumpalaikį tikslo įgyvendinimo rezultatą. Uždaviniai išdėstomi taip, kad nuosekliai atspindėtų programos realizavimo galimybes) |
|||||||||||
|
||||||||||||
14. |
Pažymėkite, kurie programos uždaviniai atitinka šiuos Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, apibrėžtus NVŠ uždavinius: □ ugdyti ir plėtoti vaikų kompetencijas per saviraiškos poreikio tenkinimą; □ ugdyti pagarbą žmogaus teisėms, orumą, pilietiškumą, tautiškumą, demokratišką požiūrį į pasaulėžiūrų, įsitikinimų ir gyvenimo būdo įvairovę; □ ugdyti gebėjimą kritiškai mąstyti, rinktis ir orientuotis dinamiškoje visuomenėje; □ spręsti socialinės integracijos problemas: mažiau galimybių turinčių (esančių iš kultūriškai, geografiškai, socialiai ir ekonomiškai nepalankios aplinkos ar turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių), ypatingų poreikių (itin gabių ir talentingų) vaikų, iškritusių iš švietimo sistemos, integravimas į visuomeninį gyvenimą, socialinių problemų sprendimas; □ padėti spręsti integravimosi į darbo rinką problemas; □ tobulinti tam tikros srities žinias, gebėjimus ir įgūdžius, suteikti asmeniui papildomų dalykinių kompetencijų. |
|||||||||||
□ TAIP |
||||||||||||
15. |
Pažymėkite kompetencijas, kurias įgis arba patobulins vaikai, baigę programą: |
|||||||||||
Kompetencijų sritis |
Kompetencijos |
|||||||||||
Asmeninės kompetencijos |
□ Pažinti save ir save gerbti □ Įvertinti savo jėgas ir priimti iššūkius □ Kryptingai siekti tikslų □ Atsispirti neigiamai įtakai, laikytis duoto žodžio □ Valdyti emocijas ir jausmus □ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Socialinės kompetencijos |
□ Gerbti kitų jausmus, poreikius ir įsitikinimus □ Pozityviai bendrauti, būti atsakingam, valdyti konfliktus □ Padėti kitiems ir priimti pagalbą □ Dalyvauti bendruomenės ir visuomenės gyvenime □ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Iniciatyvumo ir kūrybingumo kompetencijos |
□ Mąstyti kūrybingai, drąsiai kelti idėjas □ Inicijuoti idėjų įgyvendinimą, įtraukti kitus □ Aktyviai ir kūrybingai veikti □ Pagrįstai rizikuoti, mokytis iš nesėkmių □ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Komunikavimo kompetencijos |
□ Išsakyti mintis □ Išklausyti □ Tinkamai naudoti ir suprasti kūno kalbą □ Parinkti tinkamą kalbos stilių □ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Pažinimo kompetencijos |
□ Klausti ir ieškoti atsakymų □ Daryti išvadas □ Plėsti akiratį □ Stebėti, vertinti □ Būti atkakliam ir turėti teigiamą požiūrį į mokymąsi □ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Mokėjimo mokytis kompetencijos |
□ Mokytis noriai, pasitikėti savo jėgomis □ Išsikelti realius mokymosi tikslus □ Pasirinkti mokymosi strategijas ir priemones □ Vertinti mokymosi pažangą □ Numatyti tolesnius žingsnius □ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
|
Dalykinės kompetencijos |
Įrašykite |
||||||||||
16. |
NVŠ programos turinys (turinio sudėtinės dalys turi sietis su programos uždaviniais, veiklų pobūdis ir trukmė turi būti subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas, protinė veikla ir dvasinis tobulėjimas; pateikiamas ne užsiėmimo, bet visos teikiamos programos turinys; vienam mėnesiui planuojamos ne mažiau kaip 4 temos) |
|||||||||||
Eil. Nr. |
Sudėtinė dalis (tema) |
Veiklos apibūdinimas |
Metodai |
Ugdomos bendrosios ir dalykinės kompetencijos |
Trukmė (val.) |
|||||||
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
Iš viso val.: |
|
||||||
17. |
Programos apimtis ir trukmė vienai grupei (pedagoginėmis, 60 min. trukmės, valandomis) |
|||||||||||
|
valandas per savaitę |
|
kartus per mėnesį |
|
mėnesių skaičius |
|||||||
Mažiausiai 2 val. per savaitę |
Mažiausiai 8 val. per mėnesį |
Mažiausiai |
||||||||||
18. |
Vaikų amžius (galimi keli pasirinkimai)
|
|||||||||||
□ 6 □ 7 □ 8 □ 9 □ 10 □ 11 □ 12 □ 13 □ 14 □ 15 □ 16 □ 17 □ 18 □ 19 metų; tik specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių asmenų: □ 20 □ 21 metai |
||||||||||||
19. |
Vaikų, kuriems skiriama NVŠ programa, lytis (galimi keli pasirinkimai)
|
|||||||||||
□ Berniukams □ Mergaitėms |
||||||||||||
20. |
Kita svarbi informacija (jeigu yra specialių reikalavimų programos dalyviams ar specifinės informacijos apie programą)
|
|||||||||||
|
||||||||||||
21. |
Numatomas grupės dydis (maksimalus vaikų skaičius vienoje grupėje - 25)
|
|||||||||||
|
||||||||||||
22. |
Numatomas grupių skaičius
|
|||||||||||
|
||||||||||||
23. |
Vaikų vaidmuo programos įgyvendinime (galimybės atsiskleisti jų iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.) |
|||||||||||
|
||||||||||||
24. |
Vaikų pažangos skatinimas, vertinimas ir įsivertinimas (kaip bus skatinama visų programoje dalyvaujančių vaikų motyvacija dalyvauti ir siekti pažangos, kokiais būdais vertinama pažanga, kaip bus atliekamas įsivertinimas, paliudijami ugdytinių pasiekimai ugdymo procese |
|||||||||||
|
||||||||||||
25. |
NVŠ mokytojų kvalifikacija (įvardykite išsilavinimą, patirtis ir kvalifikaciją, kompetencijas) |
|||||||||||
|
||||||||||||
26. |
Patvirtinkite, kad vykdant programą bus vadovaujamasi šiais NVŠ principais: |
|||||||||||
• savanoriškumo – vaikai laisvai renkasi švietimo teikėją ir jo siūlomas veiklas; • prieinamumo – veiklos ir metodai yra prieinami visiems vaikams pagal amžių, išsilavinimą, turimą patirtį nepriklausomai nuo jų socialinės padėties; • individualizavimo – ugdymas individualizuojamas pagal kiekvienam vaikui reikalingą kompetenciją, atsižvelgiant į jo asmenybę, galimybes, poreikius ir pasiekimus; |
||||||||||||
• aktualumo – veiklos, skirtos socialinėms, kultūrinėms, asmeninėms, edukacinėms, profesinėms ir kitoms kompetencijoms ugdyti; • demokratiškumo – mokytojai, tėvai (globėjai, rūpintojai) ir vaikai yra aktyvūs ugdymo(si) proceso kūrėjai, kartu identifikuoja ugdymosi poreikius; • patirties – ugdymas yra grindžiamas patyrimu ir jo refleksija; • ugdymosi grupėje – mokomasi spręsti tarpasmeninius santykius, priimti bendrus sprendimus, dalytis darbais ir atsakomybe; • pozityvumo – ugdymosi procese kuriamos teigiamos emocijos, sudaromos sąlygos gerai vaiko savijautai. |
||||||||||||
□ TAIP |
||||||||||||
27. |
Patvirtinkite, kad: • vykdant NVŠ programą, teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių, religinių renginių bei renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas bus tik priemonė programos tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis programos tikslas, uždavinys ir rezultatas; • vykdant programą, nebus teikiamos korepetitoriaus paslaugos;
Programos įgyvendinimo priemonės: • nekelia grėsmės žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai; • jokiais būdais neišreiškia nepagarbos Lietuvos valstybės tautiniams ir religiniams jausmams ir simboliams; • jokiais būdais neišreiškia smurto, prievartos, neapykantos, nepopuliarina narkotikų ir kitų psichotropinių, toksinių ir kitų stipriai veikiančių medžiagų; • jokiais kitais būdais nepažeidžia Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų. |
|||||||||||
□ TAIP |
||||||||||||
Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už tai, kad programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais □ TAIP |
||||||||||||
Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už sveiką ir saugią vaikų mokymosi aplinką |
||||||||||||
□ TAIP |
||||||||||||
Patvirtinkite, kad turite tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programos įgyvendinimui |
||||||||||||
□ TAIP |
||||||||||||
Patvirtinkite, kad turite lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai (ne mažiau, kaip mėn.) |
||||||||||||
□ TAIP |
||||||||||||
Patvirtinkite, jog Teikėjas, kurio vykdyta programa buvo finansuojama vaikų tėvų lėšomis, gavęs Savivaldybės skirtas NVŠ lėšas, sumažins švietimo teikėjo nustatytas mokestį už neformalųjį vaikų švietimą arba/ir padidins programoje dalyvaujančių vaikų skaičių |
||||||||||||
□ TAIP □ NEAKTUALU, NES PROGRAMA NEBUVO FINANSUOJAMA VAIKŲ TĖVŲ LĖŠOMIS |
||||||||||||
Institucijos vadovas/ laisvasis mokytojas A. V. |
__________________________ (vardas, pavardė)
|
__________________ (parašas) |
Kupiškio rajono savivaldybės neformaliojo
vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo
tvarkos aprašo
2 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS VERTINIMO FORMA
Neformaliojo vaikų švietimo programos (toliau – NVŠ programos) teikėjas |
NVŠ programos pavadinimas |
NVŠ programos kodas KTPRR |
|
|
|
Vertinimo kriterijus |
Kriterijaus rodiklis |
Apibūdinimas |
Vertinimas |
1. NVŠ programos tikslingumas |
1.1. Prioritetai |
Programa atitinka Savivaldybės nustatytus prioritetus, jei tokie yra |
|
1.2. Principai |
Teikėjas deklaruoja, kad vykdant programą bus vadovaujamasi NVŠ principais |
|
|
1.3. Tikslas |
NVŠ programos tikslas formuluojamas aiškiai, atliepia programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją. |
|
|
1.4. Uždaviniai |
Uždaviniai konkretūs, atspindintys siekiamą rezultatą. |
|
|
Teikėjas patvirtina, kad programos uždaviniai atitinka paraiškoje pateiktus bendruosius NVŠ programos uždavinius |
|
||
2. Ugdymo turinys |
2.1. Temos ir veiklos |
NVŠ programos sudėtinės dalys (temos) ir jas atskleisianti veikla siejasi su programos uždaviniais. Veiklų pobūdis ir trukmė subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas ir protinė veikla, dvasinis tobulėjimas) |
|
2.2. Metodai |
Atitinka numatytas ugdyti kompetencijas ir dera su NVŠ principais |
|
|
2.3. Ugdomos kompetencijos |
Įvardytos bendrosios (asmeninės, socialinės, iniciatyvumo ir kūrybingumo, komunikavimo, pažinimo, mokėjimo mokytis) kompetencijos. Aiškiai suformuluotos dalykinės kompetencijos. Deklaruojamos kompetencijos dera su veiklų temomis ir pobūdžiu |
|
|
3. NVŠ programos apimtis |
Intensyvumas ir bendra trukmė |
NVŠ programa nuosekli, orientuota į ilgalaikį ugdymą, veiklos neepizodinės, vykdoma mažiausiai 2 pedagoginio darbo val. per savaitę, mažiausiai 8 pedagoginio darbo val. per mėnesį |
|
4. Informacija apie vaikus |
4.1. Vaikų amžius |
Teikėjas numato, kokiai tikslinei grupei skiriama programa |
|
4.2. Grupės dydis |
Numatomas grupės dydis atitinka veiklos metodus ir tarnauja geriausiam rezultato įgyvendinimui, maksimalus vaikų skaičius grupėje – 25 |
|
|
4.3. Galimybės vaikų iniciatyvai |
Numatyta galimybė atsiskleisti iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan. |
|
|
5. Pažangos skatinimas ir vertinimas |
5.1. Pažangos skatinimas |
Aprašyta, kokiais būdais vaikai bus motyvuojami dalyvauti programoje ir siekti pažangos |
|
5.2. Pažangos vertinimas (įsivertinimas) |
Numatytas vaikų pažangos vertinimas, dalyvavimas įsivertinime |
|
|
5.3. Pasiekimų paliudijimas |
Numatyta, kokiais būdais bus pažymimi pasiekimai, įgytos kompetencijos ir kokiomis priemonėmis jie galės būti paliudyti |
|
|
6. Kokybė ir atsakomybė |
6.1. NVŠ mokytojų kvalifikacija |
Programą įgyvenančių NVŠ mokytojų išsilavinimas, patirtis ir kvalifikacija tinkami sėkmingam programos įgyvendinimui |
|
Teikėjas deklaruoja, kad programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais |
|
||
6.2. mokymosi aplinka |
Teikėjas deklaruoja, kad vaikai ugdysis sveikoje ir saugioje mokymo(-si) aplinkoje ir kad turi tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programos įgyvendinimui, turi lėšų NVŠ |
|
|
6.3. Kitos Teikėjo atsakomybės |
Teikėjas deklaruoja, kad turi lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai ir kad vykdant programą bus laikomasi Neformaliojo vaikų švietimo programos atitikties reikalavimams paraiškos formos nuostatų |
|
|
|
|
__________________________ (vertintojo vardas, pavardė) |
_______________ (parašas) |
Kupiškio rajono savivaldybės neformaliojo
vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo
tvarkos aprašo
3 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ PANAUDOJIMO ATASKAITA
Savivaldybė _______________________________________________________________
Švietimo teikėjo pavadinimas ________________________________________________
Eil. Nr. |
Finansuotos neformaliojo vaikų švietimo programos pavadinimas |
Programos kryptis |
KTPRR kodas |
Vaikų skaičius (einamųjų metų gruodžio 31 d.) |
Gautos lėšos |
Panaudotos lėšos |
1. |
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
|
|
Pakeitimai:
1.
Kupiškio rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. TS-160, 2016-05-26, paskelbta TAR 2016-05-30, i. k. 2016-14285
Dėl Kupiškio rajono savivaldybės tarybos 2016 m. sausio 28 d. sprendimo Nr. TS-11 „Dėl Kupiškio rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo