Suvestinė redakcija nuo 2024-07-01

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2024-05-23, i. k. 2024-09271

 

 

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS IR ŠVEICARIJOS FEDERALINĖS TARYBOS PAGRINDŲ SUSITARIMO DĖL ANTROJO ŠVEICARIJOS ĮNAŠO ATRINKTOMS EUROPOS SĄJUNGOS VALSTYBĖMS NARĖMS ĮGYVENDINIMO, SIEKIANT MAŽINTI EKONOMINIUS IR SOCIALINIUS SKIRTUMUS EUROPOS SĄJUNGOJE, PROGRAMOS „PILIETINIS ĮSITRAUKIMAS“ I KOMPONENTO „PILIETINIO ĮSITRAUKIMO Į SPRENDIMŲ PRIĖMIMĄ STIPRINIMAS“ I SUBKOMPONENTO „NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ VAIDMENS STIPRINIMAS IR JŲ SKAIDRUMO DIDINIMAS“ IR II KOMPONENTO „SAVANORIŠKOS VEIKLOS KOKYBĖS GERINIMAS“ OPERATORIŲ ATRANKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. gegužės 23 d. Nr. A1-360

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 17 d. nutarimu Nr. 892 „Dėl
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 7.13 ir 8.13.3 papunkčiais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. kovo 24 d. nutarimo Nr. 330 „Dėl ministrams pavedamų valdymo sričių“ 1.6.13 papunkčiu, Šveicarijos Konfederacijos ir Lietuvos Respublikos bendradarbiavimo programos administravimo Lietuvoje funkcijų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos finansų ministro 2024 m. kovo 14 d. įsakymu Nr. 1K-101 „Dėl Šveicarijos Konfederacijos ir Lietuvos Respublikos bendradarbiavimo programos įgyvendinimo Lietuvoje“, 11 punktu, įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Šveicarijos Federalinės Tarybos pagrindų susitarimo dėl antrojo Šveicarijos įnašo atrinktoms Europos Sąjungos valstybėms narėms įgyvendinimo, siekiant mažinti ekonominius ir socialinius skirtumus Europos Sąjungoje, programos 3 straipsnio 2 dalies e punktą ir 1 priedo XIII papunktį:

1. T v i r t i n u  Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Šveicarijos Federalinės Tarybos pagrindų susitarimo dėl antrojo Šveicarijos įnašo atrinktoms Europos Sąjungos valstybėms narėms įgyvendinimo, siekiant mažinti ekonominius ir socialinius skirtumus Europos Sąjungoje, programos „Pilietinis įsitraukimas“ I komponento „Pilietinio įsitraukimo į sprendimų priėmimą stiprinimas“ I subkomponento „Nevyriausybinių organizacijų vaidmens stiprinimas ir jų skaidrumo didinimas“ ir II komponento „Savanoriškos veiklos kokybės gerinimas“ operatorių atrankos aprašą (pridedama).

2. P a v e d u  šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                                     Monika Navickienė

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2024 m.  gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-360

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS IR ŠVEICARIJOS FEDERALINĖS TARYBOS PAGRINDŲ SUSITARIMO DĖL ANTROJO ŠVEICARIJOS ĮNAŠO ATRINKTOMS EUROPOS SĄJUNGOS VALSTYBĖMS NARĖMS ĮGYVENDINIMO, SIEKIANT MAŽINTI EKONOMINIUS IR SOCIALINIUS SKIRTUMUS EUROPOS SĄJUNGOJE, PROGRAMOS „PILIETINIS ĮSITRAUKIMAS“ I KOMPONENTO „PILIETINIO ĮSITRAUKIMO Į SPRENDIMŲ PRIĖMIMĄ STIPRINIMAS“ I SUBKOMPONENTO „NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ VAIDMENS STIPRINIMAS IR JŲ SKAIDRUMO DIDINIMAS“ IR II KOMPONENTO „SAVANORIŠKOS VEIKLOS KOKYBĖS GERINIMAS“ OPERATORIŲ ATRANKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Šveicarijos Federalinės Tarybos pagrindų susitarimo dėl antrojo Šveicarijos įnašo atrinktoms Europos Sąjungos valstybėms narėms įgyvendinimo, siekiant mažinti ekonominius ir socialinius skirtumus Europos Sąjungoje, programos „Pilietinis įsitraukimas“ (toliau – Programa) I komponento „Pilietinio įsitraukimo į sprendimų priėmimą stiprinimas“ I subkomponento „Nevyriausybinių organizacijų vaidmens stiprinimas ir jų skaidrumo didinimas“ ir II komponento „Savanoriškos veiklos kokybės gerinimas“ operatorių atrankos aprašas (toliau – Atrankos aprašas) nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Šveicarijos Federalinės Tarybos pagrindų susitarimo dėl antrojo Šveicarijos įnašo atrinktoms Europos Sąjungos valstybėms narėms įgyvendinimo, siekiant mažinti ekonominius ir socialinius skirtumus Europos Sąjungoje, Programos I komponento „Pilietinio įsitraukimo į sprendimų priėmimą stiprinimas“ I subkomponento „Nevyriausybinių organizacijų vaidmens stiprinimas ir jų skaidrumo didinimas“ (toliau – I komponentas) ir II komponento „Savanoriškos veiklos kokybės gerinimas“ (toliau – II komponentas) operatorių atrankos organizavimo bendrąsias nuostatas, reikalavimus pareiškėjams, pareiškėjų įsipareigojimus, paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų vertinimo ir atmetimo tvarką bei pagrindus, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu sudaromos komisijos (toliau – Komisija) darbo organizavimo tvarką, I ir II komponentų įgyvendinimo veiklas, komponentų operatorių funkcijas, siektinus rodiklius.

2. Atrankos apraše vartojamos sąvokos:

2.1. Paraiška – pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, užpildytas dokumentas, kuris kartu su visais jo priedais ir Atrankos apraše nurodytais papildomais dokumentais Atrankos apraše nurodytu būdu pateiktas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai, siekiant būti atrinktam I ar II komponentų operatoriumi.

2.2. Pareiškėjas – viešasis juridinis asmuo, atitinkantis Atrankos aprašo 14 ar 15 punkte pareiškėjui nustatytus reikalavimus ir pateikęs paraišką dalyvauti atrankoje.

2.3. Partneris – Lietuvos Respublikoje veikianti nevyriausybinė organizacija, su kuria pareiškėjas vykdo komponento operatoriaus veiklas (yra sudaręs ir pateikia bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutartį arba pateikia kitą bendradarbiavimo pagrindą įrodantį dokumentą, kuriame numatytas bendradarbiavimo objektas) ir kuri atitinka Atrankos aprašo 14 ar 15 punkte partneriui nustatytus reikalavimus.

2.4. Pasiūlymas – komponento operatoriaus paraiškoje teikiamas pasiūlymas dėl komponento operatoriaus veiklų įgyvendinimo ir siūlomo biudžeto (visuma dokumentų, kurie nurodyti paraiškos aprašyme, veiklų plane numatyti veiksmai, pagrįsti paraiškoje, ir lėšų suma paraiškos aprašyme nurodytoms veikloms vykdyti).

2.5. Programos operatorius – viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra.

2.6. Komponento operatorius – komponentų įgyvendinimo veiklas organizuojantis konkurso būdu atrinktas viešasis juridinis asmuo, kuris kartu su partneriu (-iais) –
nevyriausybine (-ėmis) organizacija (-omis), vadovaudamasis bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutartimi arba kitu bendradarbiavimo pagrindą įrodančiu dokumentu, kuriame numatytas bendradarbiavimo objektas, vykdo veiklas, kurioms Programos operatoriaus sprendimu skirtos Programos biudžeto lėšos komponento įgyvendinimo veikloms vykdyti, ir kuris yra pasirašęs komponento įgyvendinimo sutartį su Programos operatoriumi.

3. I ir II komponentai bus įgyvendinami kaip planavimo būdu atrinkti pavieniai projektai, o komponento operatorius bus laikomas projekto vykdytoju, kaip tai suprantama pagal Strateginio valdymo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“.

4. Kitos Atrankos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatyme.

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-412, 2024-06-20, paskelbta TAR 2024-06-20, i. k. 2024-11282

 

5. I ir II komponentų operatorių atranką organizuoja Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija). Konkretaus komponento atranka laikoma įvykusia, jei pateikiama bent viena paraiška dėl atitinkamo komponento įgyvendinimo veiklų.

51. Ministerija gali skelbti naują atranką tais atvejais, jei atrankai nepateikta nė viena paraiška, Ministerijos kancleris priėmė sprendimą netvirtinti komponento operatoriaus, patvirtintas komponento operatorius nesudaro projekto įgyvendinimo sutarties su Programos operatoriumi, atsisako vykdyti komponento operatoriaus veiklas ar nutraukia sudarytą projekto įgyvendinimo sutartį su Programos operatoriumi ir Programos operatorius apie tai Ministeriją informuoja raštu. Jei komponento operatorius atsisako vykdyti komponento operatoriaus veiklas ar nutraukia sudarytą projekto įgyvendinimo sutartį su Programos operatoriumi, nauja atranka dėl Programos komponento veiklų įgyvendinimo skelbiama laikotarpiui nuo sutarties sudarymo dienos iki 2028 m. gruodžio 31 d.

Papildyta punktu:

Nr. A1-412, 2024-06-20, paskelbta TAR 2024-06-20, i. k. 2024-11282

 

6. Komponento operatoriaus atrankos tikslai:

6.1. didinti visuomenės ir nevyriausybinių organizacijų (toliau – NVO) pilietinį dalyvavimą sprendimų priėmimo procesuose, kuriant ir taikant įtraukties į sprendimų priėmimą įrankius, stiprinant savivaldybių NVO tarybas, skatinant NVO ir savivaldybių administracijų socialinį dialogą, bendradarbiavimą; stiprinti NVO sektorių, sukuriant ir diegiant NVO standartą;

6.2. plėtoti savanorišką veiklą, didinant savanorių pasitenkinimą savanoriškos veiklos kokybe, taikant kokybiško savanorių koordinavimo (įskaitant ir virtualią savanorystę) standartą ir mokymų programą jam įgyvendinti, stiprinant savanoriškos veiklos organizavimą;

6.3. konkurso būdu atrinkti vieną I komponento operatorių ir vieną II komponento operatorių.

7. Komponentų įgyvendinimo veiklos turi būti vykdomos kartu su partneriu (-iais), kuris (-ie) kartu su pareiškėju pagal pasirašytą bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutartį arba kito bendradarbiavimo pagrindą įrodančio dokumento, kuriame nurodytas bendradarbiavimo objektas – konkreti (-čios) pasiūlyme numatyta (-os) komponento įgyvendinimo veikla (-os), kopiją įgyvendins dalį pasiūlyme numatytų komponento įgyvendinimo veiklų ir kuriam (-iems) pareiškėjas perves dalį komponento veiklai (-oms) vykdyti skirtų Antrojo Šveicarijos įnašo finansinės paramos ir Antrojo Šveicarijos įnašo finansinės paramos bendrojo finansavimo lėšų.

8. Atranka skelbiama viešai Ministerijos interneto svetainėje https://socmin.lrv.lt. Skelbime nurodoma:

8.1. atrankos tikslas;

8.2. preliminari komponentų įgyvendinimo veikloms numatoma skirti lėšų suma;

8.3. veiklos, kurioms gali būti skiriama lėšų, ir veiklų turinio reikalavimai;

8.4. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašomos deklaracijos forma;

8.5. elektroninio pašto adresas, kuriuo teikiamos paraiškos;

8.6. paraiškų priėmimo pradžia ir pabaiga (paraiškų priėmimo terminas turi būti ne trumpesnis kaip 7 kalendorinės dienos nuo kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos);

8.7. telefono ryšio numeris ir elektroninio pašto adresas pasiteirauti, konsultacijų pareiškėjams su Atranka susijusiais klausimais teikimo laikas;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. A1-412, 2024-06-20, paskelbta TAR 2024-06-20, i. k. 2024-11282

 

8.8. viešųjų konsultacijų ar mokymų pareiškėjams data ir kita su jais susijusi informacija (vieta, programa).

 

II SKYRIUS

PROGRAMOS IR PASIŪLYMO ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS, ATRANKAI NUMATYTA SKIRTI LĖŠŲ SUMA

 

9. Programos komponentus preliminariai numatoma įgyvendinti nuo 2025 m. sausio 1 d. iki 2028 m. gruodžio 31 d. Tiksli komponento įgyvendinimo trukmė bus nurodyta komponento įgyvendinimo sutartyje, kurią komponento operatorius pasirašys su Programos operatoriumi.

10. Programos komponentams preliminariai numatyta lėšų suma:

10.1. I komponentui įgyvendinti – 2 958 235 (du milijonai devyni šimtai penkiasdešimt aštuoni tūkstančiai du šimtai trisdešimt penki) Šveicarijos frankai. Administravimo išlaidos – ne daugiau kaip 7 (septyni) procentai tiesioginių išlaidų. Šiame papunktyje nurodyta suma bus perskaičiuota į eurus pagal Programos sutarties pasirašymo dienos valiutų kursą;

10.2. II komponentui įgyvendinti – 3 121 882 (trys milijonai vienas šimtas dvidešimt vienas tūkstantis aštuoni šimtai aštuoniasdešimt du) Šveicarijos frankai. Administravimo išlaidos – ne daugiau kaip 7 (septyni) procentai tiesioginių išlaidų. Šiame papunktyje nurodyta suma bus perskaičiuota į eurus pagal Programos sutarties pasirašymo dienos valiutų kursą.

11. Atrankos lėšomis gali būti finansuojamos tik Atrankos aprašo III skyriuje nurodytos veiklos.

 

III SKYRIUS

FINANSUOTINOS KOMPONENTŲ ĮGYVENDINIMO VEIKLOS,

SIEKTINI RODIKLIAI

 

12. Finansuotinos komponentų įgyvendinimo veiklos ir siektini rodikliai:

Eil. Nr.

Finansuotinos komponento įgyvendinimo veiklos

Rodikliai, kuriuos pareiškėjas įsipareigoja pasiekti

12.1.

I komponento įgyvendinimo veiklos:

 

12.1.1.

Konsultacijos su NVO (įtraukiant NVO bent iš 6 apskričių) dėl NVO skaidrumo standarto kūrimo

Iki 2025 m. gruodžio 31 d. suorganizuota ne mažiau kaip 10 konsultacijų su NVO ne mažiau kaip 6 apskrityse, siekiant įtraukti NVO į NVO skaidrumo standarto kūrimą. Į konsultacijas įtrauktos įvairiose srityse veikiančios skirtingo dydžio NVO.

12.1.2.

NVO skaidrumo standarto sukūrimas

Iki 2026 m. gruodžio 31 d. sukurtas NVO skaidrumo standartas, skirtas tvariam pasitikėjimui NVO sektoriumi didinti ir didesnei NVO atskaitomybei skatinti. Jis apibrėžtų visuotinai taikomus atskaitomybės įpareigojimus NVO.

NVO standartas turėtų skatinti NVO būti atviras ir atsakingas, tinkamai parengiant ir viešai paskelbiant veiklos ir finansines ataskaitas, skelbiant apibrėžtą informaciją apie gautą paramą ir jos teikėjus, atliekant finansinį veiklos auditą, vidinės kontrolės procedūras, skaidriai bendradarbiaujant su suinteresuotomis šalimis, skatinant aktyvų gyventojų dalyvavimą sprendimų priėmimo procese, siekiant teigiamų ilgalaikių pokyčių, tinkamai valdant išteklius.

12.1.3.

Informacinė (komunikacijos) kampanija, siekiant skatinti NVO skaidrumo standarto taikymą

Iki 2028 m. liepos 1 d. 10-yje apskričių vykdyta informacinė (komunikacijos) kampanija, siekiant skatinti NVO skaidrumo standarto taikymą (dalyvavo bent 400 NVO).

NVO skaidrumo standartą taiko ne mažiau kaip 200 NVO.

12.1.4.

Savivaldybių NVO tarybų stiprinimas

Suorganizuoti mokymai, konsultacijos
60-yje savivaldybių, įtraukiant bent
250 savivaldybių NVO tarybų atstovų, savivaldybių administracijų valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų, kitų NVO atstovų, siekiant didinti dalyvavimo, įtraukties į sprendimų priėmimą, bendradarbiavimo ir bendrakūros kompetencijas.

12.1.5.

Kitos veiklos, skirtos aktyvesnio visuomenės ir NVO dalyvavimo įrankiams kurti ir diegti, įtraukčiai skatinti, papildančios Atrankos aprašo

12.1.1–12.1.4 papunkčiuose nurodytas veiklas

 

12.1.6.

Bendradarbiavimas (konsultacijos) su Šveicarijos konfederacijoje veikiančia NVO „Foundation Zewo“ (https://zewo.ch/en), vykdančia veiklą, susijusią su NVO kokybės standarto kūrimu ir diegimu

Įgyta gerosios patirties, taikant „Zewo“ standartą, „Zewo“ standartas pritaikytas kuriant skaidrumo standartą Lietuvos NVO.

12.2.

II komponento įgyvendinimo veiklos:

12.2.1.

Savanorių koordinavimo (įskaitant ir virtualios savanorystės koordinavimą) kokybės standarto sukūrimas

Iki 2025 m. gruodžio 31 d. sukurtas 1 savanorių koordinavimo (įskaitant ir virtualios savanorystės koordinavimą) kokybės standartas.

Savanorių koordinavimo kokybės standartas turi apimti savanorių atrankos, savanorių palydėjimo ir komunikacijos su savanoriais visos savanoriškos veiklos laikotarpiu, grįžtamojo ryšio su savanoriu, savanorio įvertinimo ir savanoriškos veiklos užbaigimo kokybės vertinimą, kokybiškos virtualios savanorystės koordinavimo kriterijus bei kitus, komponento operatoriaus manymu, būtinus savanorių koordinavimo aspektus.

Savanorių koordinavimo kokybės standartas turi būti lengvai suprantamas, pritaikomas visoms priimančiosioms organizacijoms ir koordinuojančioms organizacijoms, jame turi būti įvardyti ir paaiškinti kokybiško savanorių koordinavimo kriterijai, nurodyta jų svarba.

12.2.2.

Savanorių koordinavimo (įskaitant ir virtualios savanorystės koordinavimą) kokybės standarto įgyvendinimo mokymų programos sukūrimas

Iki 2026 m. gruodžio 31 d. sukurta 1 mokymų programa savanorių koordinavimo (įskaitant ir virtualios savanorystės koordinavimą) kokybės standartui įgyvendinti.

Pagal savanorių koordinavimo kokybės standarte nurodytus kokybiško savanoriškos veiklos koordinavimo kriterijus parengta mokymų programa, kurios turinys suprantamas ir atviras visoms priimančiosioms organizacijoms ir koordinuojančioms organizacijoms. Mokymų programa turi apimti komunikaciją (vidinę, išorinę), vadovavimą komandai, laiko ir veiklų planavimą, motyvaciją (savanorių koordinatorių ir savanorių), finansų savanoriškai veiklai pritraukimą bei kitus, komponento operatoriaus manymu, aktualius dalykus, būtinus taikant savanorių koordinavimo kokybės standartą.

12.2.3.

Savanorių koordinatorių apmokymas, vadovaujantis savanorių koordinavimo kokybės standartu ir mokymų programa

Iki 2028 m. gruodžio 31 d., vadovaujantis savanorių koordinavimo kokybės standartu ir mokymų programa, suorganizuoti mokymai, kuriuose dalyvauja ne mažiau kaip 300 savanorių koordinatorių ir kitų asmenų dirbančių su savanoriais.

Suorganizuoti visuotiniai mokymai, kuriuose dalyvauja visoje Lietuvoje veikiančių priimančiųjų organizacijų ir koordinuojančių organizacijų savanorių koordinatoriai. Jei nėra nenumatytų aplinkybių, mokymai organizuojami gyvai. Mokymai organizuojami bent kelis kartus per metus, siekiant apmokyti kuo daugiau savanorių koordinatorių ir kitų asmenų dirbančių su savanoriais.

 

13. Pareiškėjas privalo paraiškoje nurodyti visas vykdytinas komponento įgyvendinimo veiklas, nurodytas Atrankos aprašo 12 punkte, o komponento operatorius – jas vykdyti.

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PARTNERIAMS

 

14. Kad būtų įgyvendintos I komponento veiklos, pareiškėjas ir (ar) partneris (-iai) privalo atitikti šiame punkte nurodytus reikalavimus:

14.1. pareiškėjas 2021–2022 m. pagal metinių finansinių ataskaitų rinkinį vykdė veiklas, kurių bendra vertė ne mažesnė kaip 200 000 (du šimtai tūkstančių) eurų;

14.2. pareiškėjas 2021–2023 m. dalyvavo formuojant viešąją politiką, t. y. vykdė bent 3 NVO ir valstybinių institucijų bendradarbiavimo veiklas ar projektus (atstovavo NVO interesams, prisidėjo rengiant teisės aktų projektus, dalyvavo darbo grupėse);

14.3. pareiškėjas ir (ar) partneris (-iai) 2022–2023 m. (kiekvienais metais) NVO organizavo mokymus ar konsultacijas, kuriuose dalyvavo ne mažiau kaip 100 NVO atstovų;

14.4. pareiškėjas 2021–2023 m. (kiekvienais metais) vykdė veiklą, skirtą NVO taryboms (susitikimai, konsultacijos, mokymai);

14.5. pareiškėjas teisės aktų nustatyta tvarka Juridinių asmenų registrui yra pateikęs ir viešai internete skelbia 2021–2022 m. išorinio audito audituotą metinių finansinių ataskaitų rinkinį kartu su auditoriaus išvada ir veiklos ataskaitą. Partneris (-iai) teisės aktų nustatyta tvarka Juridinių asmenų registrui yra pateikęs (-ę) ir viešai internete skelbia 2021–2022 m. metinių finansinių ataskaitų rinkinį ir veiklos ataskaitą;

14.6. partneris (-iai) yra NVO, įregistravusi (-ios) NVO žymą Juridinių asmenų registre;

14.7. paraiškos pateikimo dieną pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra iškelta byla dėl bankroto arba jie nėra likviduojami (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis).

15. Kad būtų įgyvendintos II komponento veiklos, pareiškėjas ir (ar)
partneris (-iai) privalo atitikti šiame punkte nurodytus reikalavimus:

15.1. pareiškėjas ir partneris (-iai) yra NVO, įregistravusi (-ios) NVO žymą Juridinių asmenų registre;

15.2. pareiškėjas 2021–2022 m. pagal metinių finansinių ataskaitų rinkinį vykdė veiklas, kurių bendra vertė ne mažesnė kaip 300 000 (trys šimtai tūkstančių) eurų;

15.3. pareiškėjas ir (ar) partneris (-iai) turi ne mažesnę kaip 3 metų savanoriškos veiklos vykdymo ir (ar) organizavimo patirtį (nuo 2021 m. iki paraiškos pateikimo dienos);

15.4. pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) misija ir (ar) veiklos sritys, ir (ar) tikslai – savanoriškos veiklos vykdymas, plėtra ar skatinimas;

15.5. pareiškėjas ar partneris (-iai) 2022–2023 m. laikotarpiu turi ne mažesnę kaip vienų metų tarptautinių savanoriškos veiklos programų koordinavimo ar įgyvendinimo patirtį;

15.6. pareiškėjas ir partneris (-iai) teisės aktų nustatyta tvarka Juridinių asmenų registrui yra pateikę ir viešai internete paskelbę 2021–2022 m. metinių finansinių ataskaitų rinkinį, veiklos ataskaitą;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. A1-412, 2024-06-20, paskelbta TAR 2024-06-20, i. k. 2024-11282

 

15.7. pareiškėjui ir partneriui (-iams) paraiškos pateikimo dieną nėra iškelta byla dėl bankroto arba jie nėra likviduojami (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis).

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

16. Pareiškėjo vadovas arba jo įgaliotas asmuo, turintis teisę veikti pareiškėjo vardu, dalyvaujantis komponentų operatoriaus atrankoje, pildo paraišką pagal Atrankos aprašo 1 priedą. Kartu su paraiška teikiami į lietuvių kalbą išversti dokumentai turi būti pasirašyti vertimą atlikusio asmens arba pareiškėjo vadovo, arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, kvalifikuotu elektroniniu parašu.

Pareiškėjo paraiška, užpildyta ir (ar) pateikta ne Atrankos aprašo 24 punkte nurodytu elektroninio pašto adresu, nevertinama ir komponento operatorius neskiriamas.

17. Pareiškėjas gali pateikti tik vieną paraišką. Pateikus daugiau negu vieną paraišką, vertinama ta paraiška, kurios pateikimo data yra vėlesnė, bet ne vėlesnė negu Atrankos aprašo 23 punkte nustatytas terminas, išskyrus atvejį, kai pareiškėjas ne vėliau kaip paskutinę paraiškų pateikimo Ministerijai dieną nurodo, kurią paraišką vertinti.

18. Siekiant užtikrinti paraiškų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pateiktą paraišką taisyti, tikslinti, pildyti ar teikti papildomus dokumentus pareiškėjo iniciatyva negalima.

19. Paraiškoje dėl I komponento operatoriaus įgyvendinimo veiklų pateikiama:

19.1. informacija apie pareiškėją (juridinio asmens pavadinimas, teisinė forma, juridinio asmens kodas, vadovo vardas ir pavardė, pareigos, kontaktinio asmens vardas ir pavardė, pareigos, elektroninio pašto adresas ir telefono ryšio numeris);

19.2. informacija apie pasitelkiamus partnerius (juridinio asmens pavadinimas, teisinė forma, juridinio asmens kodas, vadovo vardas ir pavardė, pareigos, kontaktinio asmens vardas ir pavardė, pareigos, elektroninio pašto adresas ir telefono ryšio numeris), preliminari partneriui numatoma skirti lėšų suma;

19.3. aktyvi (-ios) nuoroda (-os), leidžianti (-čios) susipažinti su viešai internete pareiškėjo ir partnerio paskelbtu 2021–2022 m. metinių finansinių ataskaitų rinkiniu ir veiklos ataskaita, taip pat su pareiškėjo auditoriaus išvadomis;

19.4. informacija apie planuojamas Programos komponento įgyvendinimo veiklas (pavadinimas, aprašymas ir rezultatai, atsakingi vykdytojai (juridinio asmens pavadinimas)), nurodant:

19.4.1. kaip bus organizuojamos konsultacijos su NVO dėl NVO skaidrumo standarto kūrimo;

19.4.2. kaip ir kokį NVO skaidrumo standartą planuojama sukurti;

19.4.3. kaip ir kokie mokymai, konsultacijos bus organizuojami savivaldybėse, siekiant didinti NVO dalyvavimo, įtraukties į sprendimų priėmimą, bendradarbiavimo ir bendrakūros kompetencijas, stiprinti savivaldybių NVO tarybas;

19.4.4. kaip bus vykdomas bendradarbiavimas su Šveicarijos konfederacijos NVO „Foundation Zewo“, taikant „Zewo“ standartą Lietuvos NVO;

19.5. Programos komponento veiklų įgyvendinimo ištekliai (įgyvendinant veiklas dalyvausiančios komandos patirtis ir gebėjimai, kiti turimi ištekliai veikloms įgyvendinti);

19.6. informacija apie pareiškėjo ir partnerio (-ių) atitiktį Atrankos aprašo
14.2–14.4 papunkčiuose nustatytiems reikalavimams;

19.7. Pareiškėjo sąžiningumo deklaracija (Atrankos aprašo 1 priedas);

19.8. kita papildoma su I komponento įgyvendinimo veiklų vykdymu susijusi informacija, teikiama pareiškėjo iniciatyva.

20. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šių lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta Atrankos aprašo 16 punkte) elektronines kopijas .pdf formatu ar kitu formatu, kurias būtų galima peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga:

20.1. jei paraišką teikia religinė bendruomenė ar bendrija, – pareiškėjo steigimo dokumento (jei pareiškėjas neturi savo statuto ar įstatų, jis turi pateikti savo kompetentingos vadovybės raštą, patvirtinantį, kad pareiškėjas pagal religinės bendrijos kanonus ar statutus turi teisę vykdyti atitinkamą veiklą);

20.2. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu (pvz.: įgaliojimo, sutarties);

20.3. bendradarbiavimo arba jungtinės veiklos sutarties, arba kito bendradarbiavimo pagrindą įrodančio dokumento, kuriame numatytas bendradarbiavimo objektas, nurodant konkrečias partnerio įgyvendinamas veiklas ir funkcijas;

20.4. pareiškėjo ir partnerio atitiktį Atrankos aprašo 14.2–14.4 papunkčiuose nustatytiems reikalavimams patvirtinančių dokumentų:

20.4.1. dokumentų, įrodančių dalyvavimą formuojant viešąją politiką 2021–2023 m. ir vykdytas bent 3 NVO ir valstybinių institucijų bendradarbiavimo veiklas ar projektus (pateikiamos atitinkamų teisės aktų projektų, pasiūlymų, sutarčių, susitarimų, teisės aktų dėl darbo grupių sudarymo ar kitų dokumentų kopijos, pridedant dalyvavusio asmens priklausymą pareiškėjo organizacijai įrodančius dokumentus (pvz., įsakymo dėl darbo grupės sudarymo) ir patvirtinimą, kad šį (šiuos) asmenį (-enis) numatoma įtraukti į I komponento įgyvendinimo veiklų vykdymą (nurodomos įtraukiamo asmens pareigos, vardas, pavardė);

20.4.2. dokumentų, įrodančių 2022–2023 m. laikotarpiu (kiekvienais metais) organizuotus mokymus ar konsultacijas NVO, kuriuose dalyvavo ne mažiau kaip 100 NVO atstovų (nurodant šių veiklų datą, vietą, dalyvių skaičių, temas, pasiektus rezultatus arba, jei tai – nuolatinė organizacijos veikla, šią veiklą pagrindžiančius dokumentus (pvz., paslaugų sutarčių kopijas);

20.4.3. dokumentų, įrodančių darbą (veiklą) su NVO tarybomis 2021–2023 m. laikotarpiu (pateikiami dalyvavimą, organizuotus susitikimus, konsultacijas ar mokymus pagrindžiantys dokumentai (pvz., įsakymas dėl NVO tarybos personalinės sudėties sudarymo));

20.5. kitų dokumentų, kuriuos, pareiškėjo nuomone, tikslinga pateikti.

21. Paraiškoje dėl II komponento operatoriaus įgyvendinimo veiklų pateikiama:

21.1. informacija apie pareiškėją (juridinio asmens pavadinimas, teisinė forma, juridinio asmens kodas, vadovo vardas ir pavardė, pareigos, kontaktinio asmens vardas ir pavardė, pareigos, elektroninio pašto adresas ir telefono ryšio numeris);

21.2. informacija apie pasitelkiamus partnerius (juridinio asmens pavadinimas, teisinė forma, juridinio asmens kodas, vadovo vardas ir pavardė, pareigos, kontaktinio asmens vardas ir pavardė, pareigos, elektroninio pašto adresas ir telefono ryšio numeris), preliminari partneriui numatoma skirti lėšų suma;

21.3. aktyvi (-ios) nuoroda (-os), leidžianti (-čios) susipažinti su viešai internete pareiškėjo ir partnerio paskelbtu 2021–2022 m. metinių finansinių ataskaitų rinkiniu ir veiklos ataskaita;

21.4. informacija apie planuojamas Programos komponento įgyvendinimo veiklas (pavadinimas, aprašymas ir rezultatai, atsakingi vykdytojai (juridinio asmens pavadinimas), nurodant:

21.4.1. kaip ir kokį kokybiško savanorių koordinavimo standartą planuojama sukurti;

21.4.2. kaip ir kokią kokybiško savanorių koordinavimo standartui įgyvendinti skirtą mokymų programą planuojama sukurti;

21.4.3. kaip ir kokie savanorių koordinatorių mokymai, parengti vadovaujantis savanorių koordinavimo kokybės standartu ir mokymų programa, bus organizuojami;

21.5. Programos komponento veiklų įgyvendinimo ištekliai (įgyvendinant veiklas dalyvausiančios komandos patirtis ir gebėjimai, kiti turimi ištekliai veikloms įgyvendinti);

21.6. informacija apie pareiškėjo ir partnerio (-ių) atitiktį Atrankos aprašo
15.3–15.5 papunkčiuose nurodytiems reikalavimams;

21.7. Pareiškėjo sąžiningumo deklaracija (Atrankos aprašo 1 priedas);

21.8. kita papildoma su II komponento įgyvendinimo veiklų vykdymu susijusi informacija, teikiama pareiškėjo iniciatyva.

22. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šių dokumentų elektronines
kopijas .pdf formatu ar kitu formatu, kurias būtų galima peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga:

22.1. jei paraišką teikia religinė bendruomenė ar bendrija, – pareiškėjo steigimo dokumento (jei pareiškėjas neturi savo statuto ar įstatų, jis turi pateikti savo kompetentingos vadovybės raštą, patvirtinantį, kad pareiškėjas pagal religinės bendrijos kanonus ar statutus turi teisę vykdyti atitinkamą veiklą);

22.2. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu (pvz., įgaliojimo);

22.3. bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutarties arba kito bendradarbiavimo pagrindą įrodančio dokumento, kuriame numatytas bendradarbiavimo objektas, nurodant konkrečias partnerio įgyvendinamas veiklas ir funkcijas;

22.4. pareiškėjo ir partnerio atitiktį Atrankos aprašo 15.3–15.5 papunkčiuose nustatytiems reikalavimams patvirtinančių dokumentų:

22.4.1. dokumentų, įrodančių ne mažesnę kaip 3 metų savanoriškos veiklos vykdymo ir (ar) organizavimo patirtį nuo 2021 m. iki paraiškos pateikimo dienos (mokymų, projektų, nurodant šių veiklų datą, vietą, temas, pasiektus rezultatus, arba, jei tai – nuolatinė organizacijos veikla, šią veiklą pagrindžiančių dokumentų (pvz., paslaugų sutarčių);

22.4.2. dokumentų, įrodančių, kad organizacijos misija ir (ar) veiklos sritys, ir (ar) tikslai yra savanoriškos veiklos vykdymas, plėtra ar skatinimas (pateikiami steigimo dokumentai, įstatai arba veiklos ataskaitos, jeigu jie nėra viešai prieinami);

22.4.3. dokumentų, įrodančių 2022–2023 m. laikotarpiu įgytą ne mažesnę kaip vienų metų tarptautinių savanoriškos veiklos programų koordinavimo ar įgyvendinimo patirtį (pateikiami dalyvavimą tokiose programose patvirtinantys dokumentai, pvz., sutartys);

22.5. teikiamo (-ų) dokumento (-ų) užsienio kalba vertimo (-ų), jei toks (-ie) yra, patvirtinto (-ų) vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens;

22.6. kitų dokumentų, kuriuos, pareiškėjo nuomone, tikslinga pateikti.

23. Paraiška turi būti pateikta iki skelbime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos 23 val. 59 min. (įskaitytinai) Lietuvos Respublikos laiku.

24. Atrankos aprašo 19–22 punktuose nurodyti dokumentai teikiami elektroniniu paštu nvo@socmin.lt.

25. Pareiškėjai, rengdami paraiškas, turi teisę raštu ir žodžiu gauti informaciją bei konsultacijas su atranka susijusiais klausimais, jos teikiamos atrankos skelbime nurodytu telefono ryšio numeriu ir elektroninio pašto adresu. Į pareiškėjo pateiktus klausimus turi būti atsakoma naudojantis tomis pačiomis ryšio priemonėmis, kuriomis pareiškėjas pateikė klausimą, per 3 darbo dienas nuo klausimo gavimo Ministerijoje dienos. Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo darbo dienos 12.00 val. Lietuvos Respublikos laiku.

26. Paraiškas vertina ir pasiūlymus dėl komponentų operatorių teikia Komisija.

 

VI SKYRIUS

PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS,

JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI

 

27. Ministerija savo interneto svetainėje paskelbia atrankai pateiktų (gautų) paraiškų sąrašą (nurodomas pareiškėjo juridinio asmens pavadinimas ir kodas bei pasiūlymo pavadinimas, paraiškos užregistravimo data ir paraiškai suteiktas registracijos numeris) per 3 darbo dienas nuo paskutinės paraiškų pateikimo dienos.

28. Jeigu kartu su paraiška nepateikti visi Atrankos aprašo 19–22 punktuose nurodyti privalomi pateikti dokumentai arba nepateikti užsienio kalba surašytų dokumentų vertimai į lietuvių kalbą, arba pridedami dokumentai nėra patvirtinti, kaip numatyta Atrankos aprašo 16 punkte, arba pateiktuose dokumentuose yra esminių neatitikimų (pvz.: dokumento kopija sunkiai įskaitoma, dokumente trūksta vieno ar kelių lapų, iš pateikto dokumento negalima nustatyti dokumento savininko, nepateikta nuoroda į privalomus paskelbti dokumentus), galinčių turėti įtakos vertinant paraišką, ar kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti įtakos vertinant paraiškas, Komisijos sekretorius raštu kreipiasi į pareiškėją, nurodydamas jam pateikti privalomus dokumentus, ar paprašo pareiškėją paaiškinti ar patikslinti pateiktą informaciją per 3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos. Ministerija, esant objektyvių aplinkybių, gali pratęsti privalomų pateikti dokumentų pateikimo terminą iki 5 darbo dienų nuo nurodymo gavimo dienos. Ministerija prašo pareiškėjo pateikti trūkstamus dokumentus vieną kartą.

29. Jei pateikta paraiška, pridedami dokumentai, pareiškėjas ir (ar) partneris, Atrankos aprašo 28 punkte nustatyta tvarka Ministerijai pateikus prašymą patikslinti paraiškoje nurodytą informaciją ir (ar) pateikti trūkstamus dokumentus, neatitinka bent vieno iš Atrankos aprašo
14.1, 14.5–14.7, 19–20 punktuose (teikiant paraišką dėl I komponento operatoriaus atrankos) ar 15.1, 15.2, 15.6–15.7 ir 21–22 punktuose (teikiant paraišką dėl II komponento operatoriaus atrankos) nustatytų reikalavimų (išskyrus paraiškos, pareiškėjo ir (ar) partnerio pateiktos informacijos netikslumus, iš esmės netrukdančius vertinti paraišką (pvz.: klaidingai nurodyta paraiškos surašymo data, yra rašybos klaidų ir (ar) dokumentų užsienio kalba vertimai, paraiškos priedai pateikti kita, nei Atrankos apraše nustatyta, forma), paraiška toliau nevertinama.

30. Ministerija apie paraišką (-as), kuri (-ios) neatitinka formaliojo (-iųjų) kriterijaus (‑ų), per 5 darbo dienas nuo formaliųjų kriterijų įvertinimo dienos informuoja pareiškėją (-us) elektroniniu laišku, kuriame nurodo paraiškos (-ų), neatitinkančios (-čių) formaliojo (-iųjų) kriterijaus (-ų), atmetimo priežastis.

31. Komisijos sekretorius ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo paskutinės formaliųjų kriterijų įvertinimo dienos parengia paraiškų formaliųjų kriterijų vertinimo suvestinę (nurodo paraiškos registracijos numerį ir paraiškos rengėjo pavadinimą) ir ją perduoda Komisijai, kuri vertina paraiškas ir vykdo jų atranką.

 

VII SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

32. Komisijos sekretorius Komisijos pirmininko pavedimu per 3 darbo dienas nuo paskutinės paraiškų pateikimo Ministerijai dienos organizuoja Komisijos posėdį, kuriame Komisija supažindinama su vertintinomis paraiškomis.

33. Jeigu Komisijai, vertinančiai gautą paraišką ir su ja pateiktus dokumentus, kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminę įtaką vertinant paraišką, Komisijos sekretorius raštu arba elektroniniu paštu kreipiasi į pareiškėją su prašymu patikslinti pateiktą informaciją (nurodomas pareiškėjo juridinio asmens pavadinimas ir tikslintina informacija) per 3 darbo dienas nuo šio nurodymo gavimo dienos, nurodydamas prašymo motyvus. Pareiškėjo gali būti prašoma pateikti tik tą informaciją, kurios Komisija negali gauti. Pareiškėjo negali būti prašoma pateikti nepagrįstai daug informacijos, kuri nebūtų svarbi vertinant paraišką. Jeigu pareiškėjas per Komisijos nustatytą terminą informacijos nepaaiškina ar nepatikslina, Komisija gali atmesti paraišką, paaiškindama, kodėl pareiškėjo nepatikslinta ar nepaaiškinta informacija turi esminę įtaką vertinant paraišką.

34. Vertintinas paraiškas Komisijos nariams paskirsto Komisijos pirmininkas. Vieną paraišką vertina ne mažiau kaip 2 Komisijos nariai. Jeigu vieną paraišką vertino du Komisijos nariai ir jų vertinimas skiriasi daugiau kaip 15 balų, sutampa tos pačios paraiškos vertinimo balai ir (ar) pateikiamas identiškas skiriamų balų pagrindimas, ir (ar) vienas iš Komisijos narių nusprendė siūlyti skirti komponento operatoriumi, o kitas – siūlyti neskirti, Komisijos pirmininkas paskiria trečią vertintoją tokiai paraiškai įvertinti.

35. Jeigu Atrankos aprašo 34 punkte nurodytais atvejais paraiškai įvertinti paskiriamas trečias Komisijos narys, Komisijos sekretorius apibendrina jo pasiūlymą dėl paraiškos įvertinimo, parengia paraiškos vertinimų suvestinę, nurodydamas dviejų iš trijų paraiškos vertintojų, kurių skirtų balų skaičius panašiausias, skirtų balų bei siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkius ir juos pateikia Komisijai.

36. Komisija, įvertinusi dviejų vertintojų paraiškų vertinimų suvestinę (Atrankos aprašo 35 punkte nurodytu atveju – dviejų vertintojų paraiškų vertinimų suvestinę, parengtą trečiam vertintojui atlikus vertinimą), pritaria arba nepritaria skirtų balų vidurkiui ir pasiūlymui skirti komponento operatorių.

37. Kiekvienas Komisijos nario skirtas balas vertinimo anketoje (Atrankos aprašo 2 priedas) privalo būti pagrįstas.

38. Paraiškų vertinimas Komisijoje turi būti atliktas ne ilgiau kaip per 3 (tris) darbo dienas nuo paraiškų pateikimo Komisijai dienos. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų paraiškų skaičių ir apimtį, terminą gali pratęsti ne ilgiau kaip 5 darbo dienomis.

39. Komisija turi įvertinti ir skirti balų už šias aplinkybes:

39.1. planuojamų komponento įgyvendinimo veiklų nuoseklumą, pagrįstumą ir tinkamumą atrankos tikslui pasiekti, vertinant nuo 0 (nulio) iki 15 (penkiolikos) balų: 0 – nenuoseklios, nepagrįstos ir netinkamos atrankos tikslui pasiekti; 1–14 – iš dalies nuoseklios, iš dalies pagrįstos ir iš dalies tinkamos atrankos tikslui pasiekti; 15 – nuoseklios, pagrįstos ir tinkamos atrankos tikslui pasiekti;

39.2. planuojamų veiklų ir funkcijų (atsakomybių) pasiskirstymo tarp pareiškėjo ir partnerio (-ių), įgyvendinant komponento operatoriaus veiklas, pagrįstumą ir logiškumą atrankos tikslui pasiekti, vertinant nuo 0 (nulio) iki 15 (penkiolikos) balų: 0 – nepagrįstos, netinkamos atrankos tikslui pasiekti; 1–14 – iš dalies pagrįstos ir iš dalies tinkamos atrankos tikslui pasiekti; 15 – pagrįstos ir tinkamos atrankos tikslui pasiekti;

39.3. pareiškėjo ir partnerio turimos patirties pagal Aprašo 14.2–14.4 papunkčius arba 15.3–15.5 papunkčius reikšmingumą ir aktualumą siekiant atrankos tikslų, vertinant nuo 0 (nulio) iki 15 (penkiolikos) balų: 0 – nereikšminga, neaktuali; 1–14 – iš dalies reikšminga, iš dalies aktuali; 15 – itin reikšminga, itin aktuali.

40. Jei kelios paraiškos surinko vienodą balų skaičių, prioritetas teikiamas pareiškėjo, kuris ir (ar) kurio partneris turi didesnę veiklų, nurodytų Atrankos aprašo
14.2–14.4 papunkčiuose arba 15.3–15.5 papunkčiuose, vykdymo patirtį, paraiškai
. Jeigu paaiškėja, kad pareiškėjai turi vienodą patirtį, prioritetas teikiamas pareiškėjui, kuris didesniame skaičiuje savivaldybių įgyvendino veiklas NVO.

41. Galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius – 45, privaloma surinkti minimali balų suma – 30. Paraiškos, kurios nesurinko 30 balų, atmetamos.

42. Įvertinti pasiūlymai reitinguojami Komisijos narių skirtų balų vidurkių mažėjimo tvarka.

Atrenkamas tas pasiūlymas, kuris surinko didžiausią balų skaičių. Pasiūlymai, kuriems skirtas mažesnis balų skaičius, įtraukiami į rezervinių pasiūlymų sąrašą (nurodomas juridinio asmens pavadinimas ir kodas). Pasiūlymai, esantys rezervinių pasiūlymų sąraše, reitinguojami pagal surinktų balų skaičių (mažėjimo tvarka).

43. Jei Komisija, įvertinusi paraiškas, priima sprendimą siūlyti Ministerijos kancleriui skirti I ir II komponentų operatorius, ji priima protokolinį sprendimą nurodydama, kurį pareiškėją (‑us) siūlo skirti atitinkamo komponento operatoriumi (nurodo juridinio asmens pavadinimą ir kodą).

44. Pasiūlymą (-us) dėl atrinkto (-ų) I ir II komponentų operatorių Komisija pateikia Ministerijos kancleriui per 1 darbo dieną nuo posėdžio, kuriame priimtas sprendimas dėl atrinktos (-ų) pareiškėjo (-ų) paraiškos (-ų) pateikimo Ministerijos kancleriui, protokolo pasirašymo ir užregistravimo dienos. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl I ir II komponentų operatorių skyrimo priimamas per 3 darbo dienas nuo Komisijos pasiūlymo gavimo dienos ir įforminamas Ministerijos kanclerio potvarkiu.

45. Ministerijos kanclerio potvarkyje nurodoma:

45.1. pagrindas patvirtinti komponentų operatorius ar jų nepatvirtinti (teisės aktų nuostatos, Komisijos protokolų duomenys);

45.2. tvirtinamas komponento operatorius, nurodant pareiškėją (jo juridinio asmens pavadinimą ir juridinio asmens kodą), pasiūlymo pavadinimą, surinktų balų vidurkį;

45.3. rezervinių pasiūlymų sąrašas, nurodant pareiškėjų juridinių asmenų pavadinimus, juridinių asmenų kodus, pasiūlymų pavadinimus, surinktų balų vidurkius;

45.4. atmestų pasiūlymų sąrašas, nurodant pareiškėjus (jų juridinio asmens pavadinimus ir juridinio asmens kodus), pasiūlymų pavadinimus, surinktų balų vidurkius, atmetimo pagrindą;

45.5. sprendimo apskundimo tvarka.

46. Informacija apie atrankos vertinimo rezultatus per 3 darbo dienas nuo Ministerijos kanclerio potvarkio priėmimo dienos skelbiama Ministerijos interneto svetainėje, skilties „Konkursai“ dalyje „Projektų konkursai“ (https://socmin.lrv.lt/lt/konkursai-1), nurodant atrinkto subjekto juridinio asmens pavadinimą ir kodą, pasiūlymo pavadinimą.

47. Komisijos sekretorius elektroniniu paštu informuoja pareiškėjus apie Ministerijos kanclerio priimtą sprendimą per 2 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos, pateikdamas jiems sprendimo išrašą. Komisijos sekretorius pareiškėją, kurio projektas buvo įrašytas į atmestų pasiūlymų sąrašą, informuoja raštu apie sprendimą, nurodydamas atmetimo priežastis.

 

VIII SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

48. Komisija sudaroma iš ne mažiau kaip 5 (penkių) narių, kurie paskiriami iš Ministerijos ir NVO tarybos atstovų. Komisiją sudaro Komisijos pirmininkas, Komisijos pirmininko pavaduotojas, Komisijos nariai, skiriamas sekretorius. Paskiriami pakaitiniai nariai, pakaitinis sekretorius. Komisijos sekretorius nėra Komisijos narys. Komisijos narių daugumos negali sudaryti valstybės tarnautojai ir (ar) darbuotojai, tiesiogiai pavaldūs Komisijos pirmininkui.

49. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja Komisijos pirmininkas (Ministerijos atstovas), jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisiją techniškai aptarnauja Komisijos sekretorius, paskirtas socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu.

50. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Atrankos aprašu, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), kitais teisės aktais.

51. Komisijos darbo forma yra posėdžiai (jie gali būti organizuojami ir nuotoliniu būdu). Posėdžius kviečia Komisijos sekretorius, suderinęs su Komisijos pirmininku. Posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip pusė Komisijos narių.

52. Pirmasis Komisijos posėdis kviečiamas per 3 (tris) darbo dienas nuo gautų paraiškų pateikimo Komisijai dienos. Kartu su pranešimu posėdžio dalyviams pateikiamas posėdžio darbotvarkės projektas ir medžiaga numatomais svarstyti klausimais.

53. Prieš gaudami bet kokią su atranka susijusią neviešą informaciją, Komisijos nariai ir sekretorius privalo pasirašyti Konfidencialumo pasižadėjimą (Atrankos aprašo 3 priedas) ir Nešališkumo deklaraciją (Atrankos aprašo 4 priedas).

54. Komisijos narys privalo nusišalinti nuo paraiškos (-ų) vertinimo ir balsavimo, jei svarstoma organizacijos, kurios vadovas, kolegialaus valdymo organo narys ir (arba) darbuotojas jis arba jam artimas asmuo (jo sutuoktinis, sugyventinis, partneris, taip pat šių asmenų tėvai (įtėviai), vaikai (įvaikiai), broliai (įbroliai), seserys (įseserės), seneliai, vaikaičiai ir jų sutuoktiniai, sugyventiniai ar partneriai) yra, paraiška (-os). Jeigu Komisijos narys (-iai) nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais, o jo (jų) paraišką (-as) vertina kitas Komisijos narys, kurį paskiria Komisijos pirmininkas.

55. Komisijos pirmininkas, narys ar sekretorius gali būti nušalinti nuo pareigų Komisijoje, jeigu:

55.1. jie įtariami pažeidę atrankoje taikytinų teisės aktų reikalavimus;

55.2. jie įtariami pažeidę konfidencialumo reikalavimus (pvz., atskleidė jiems patikėtus dokumentus ar duomenis tretiesiems asmenims);

55.3. jie įtariami pažeidę nešališkumo reikalavimus (pvz.: artimų asmenų privačių interesų naudai pasinaudojo ar leido naudotis informacija, kurią įgijo dalyvaudami Komisijos veikloje; atrankoje dalyvauja asmenys, iš kurių jie ar susiję asmenys gauna pajamų ar kitokio pobūdžio naudos; jie ar susiję asmenys yra atrankoje dalyvaujančio juridinio asmens steigėjas, akcininkas ar dalininkas, darbuotojas, valdymo organo nariai ar kitokie atstovai; jie yra ar buvo kitaip susiję su atrankoje dalyvaujančiais asmenimis ar nuo šių asmenų priklausomi);

55.4. jie savo veiksmais ar neveikimu trukdo Komisijai dirbti, siekia paveikti atrankos eigą ir (ar) rezultatus;

55.5. yra kitokių aplinkybių, keliančių abejonių dėl jų nešališkumo, objektyvumo, tinkamo pareigų atlikimo.

56. Komisijos pirmininkas nuo pareigų Komisijoje nušalinamas Ministerijos kanclerio sprendimu. Komisijos narys ar sekretorius nuo pareigų nušalinami Komisijos pirmininko sprendimu. Sprendime nurodomos asmens pareigos, vardas, pavardė, nušalinimo laikotarpis ir nušalinimo priežastys.

57. Jei nušalinamas ar nusišalina Komisijos pirmininkas, jo funkcijas atlieka Komisijos pirmininko pavaduotojas. Jei nušalinamas ar nusišalina Komisijos narys ar sekretorius, jo funkcijas vykdo pakaitinis Komisijos narys ar sekretorius.

58. Komisijos sekretorius:

58.1. techniškai aptarnauja Komisiją, organizuoja ir protokoluoja Komisijos posėdžius, pasirašo posėdžių protokolus;

58.2. skelbia informaciją apie Komisijos posėdžius (posėdžio datą, laiką ir darbotvarkę, jos pakeitimus (jeigu yra), kuriuose bus svarstomi atrankos klausimai, Ministerijos interneto svetainėje likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms iki Komisijos posėdžio;

58.3. renka ir registruoja Komisijos narių raštu pateiktą informaciją apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą (pareigas, vardą, pavardę, interesų konfliktą), jų pasirašytas nešališkumo deklaracijas bei konfidencialumo pasižadėjimus;

58.4. rengia Ministerijos kanclerio sprendimo dėl komponento operatoriaus (-ių) skyrimo projektą.

59. Komisijos nariai:

59.1. dalyvauja Komisijos posėdžiuose;

59.2. įsipareigoja užtikrinti informacijos, susijusios su jų veikla Komisijoje, konfidencialumą;

59.3. įsipareigoja vengti interesų konflikto ir informuoti Komisijos pirmininką susidarius interesų konfliktui (nurodomos pareigos, vardas, pavardė, interesų konfliktas);

59.4. turi teisę kreiptis į Komisijos sekretorių dėl papildomos informacijos, reikalingos jiems pavestoms užduotims atlikti.

60. Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis turi teisę dalyvauti pareiškėjų atstovai ir kiti suinteresuoti asmenys. Pareiškėjo atstovas gali dalyvauti tik toje Komisijos posėdžio dalyje, kurioje svarstomas jo pasiūlymo klausimas. Komisija posėdžio pradžioje nustato, kuriuos klausimus svarstant gali dalyvauti kiti asmenys. Pareiškėjo atstovas turi teisę teikti Komisijai pastabas, paaiškinimus, susijusius su pareiškėjo pateiktu pasiūlymu, jie surašomi posėdžio protokole. Pareiškėjo atstovas, ketinantis dalyvauti Komisijos posėdyje, Komisijos sekretoriui pateikia dokumentą, patvirtinantį, kad jis yra pareiškėjo atstovas arba asmuo, turintis teisę veikti pareiškėjo vardu (pvz., įgaliojimą).

61. Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis dalyvaujantys pareiškėjų atstovai ir kiti posėdžio dalyviai pasirašo konfidencialumo pasižadėjimus (Aprašo 3 priedas).

62. Prireikus klausimus svarstyti skubos tvarka, bet dėl objektyvių priežasčių nesant galimybės surengti posėdžio, Komisijos sprendimai gali būti priimami remiantis visų Komisijos narių apklausos, kuri atliekama nedelsiant, bet ne vėliau nei per vieną darbo dieną, elektroniniu paštu rezultatais. Tarp posėdžių einamieji klausimai gali būti aptariami ir Komisijos narių nuomonė išreiškiama elektroniniu paštu.

63. Komisijos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma, t. y. už sprendimą turi pasisakyti daugiau nei pusė visų Komisijos narių. Jei Komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra Komisijos pirmininko, o jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojo balsas.

64. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo Komisijos pirmininkas, jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas ir Komisijos sekretorius. Posėdžius protokoluoja Komisijos sekretorius. Protokolai parengiami per 3 (tris) darbo dienas po posėdžio. Protokolai įforminami vadovaujantis Civilinio kodekso nuostatomis, reguliuojančiomis protokolo turinį, ir Dokumentų rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“. Komisijos narys turi teisę pareikšti savo atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie protokolo.

65. Protokole nurodoma:

65.1. Komisijos posėdžio data ir vieta, posėdžio protokolo numeris;

65.2. Komisijos posėdžio pirmininkas, Komisijos posėdžio sekretorius, posėdyje dalyvavę Komisijos nariai ir kiti posėdyje dalyvavę asmenys (pareigos, vardas, pavardė);

65.3. Komisijos posėdyje svarstyti pasiūlymai, kiti klausimai;

65.4. pasiūlymų, kuriuos nutarta siūlyti atmesti, atmetimo argumentai, teisinis pasiūlymų atmetimo pagrindas;

65.5. siūlomi tvirtinti komponentų operatoriai, nurodant pareiškėjus (juridinio asmens pavadinimą, juridinio asmens kodą), surinktų balų vidurkius;

65.6. siūlomas rezervinių pasiūlymų sąrašas, nurodant pareiškėjus (juridinio asmens pavadinimą, juridinio asmens kodą), surinktų balų vidurkius;

65.7. pasiūlymų, pagal kuriuos siūloma neskirti komponento operatoriumi, sąrašas, nurodant pareiškėjus (juridinio asmens pavadinimą, juridinio asmens kodą), surinktų balų vidurkius, neskyrimo pagrindą;

65.8. siūlomas atmestinų pasiūlymų sąrašas, nurodant pareiškėjus (juridinio asmens pavadinimą, juridinio asmens kodą), pasiūlymo atmesti pagrindą;

65.9. informacija apie galimą Komisijos pirmininko, Komisijos nario, sekretoriaus ir (ar) kitų su atrankos organizavimu susijusių asmenų interesų konfliktą (pareigos, vardas, pavardė, galimas interesų konfliktas);

65.10. kiti Komisijos priimti sprendimai;

65.11. kita, Komisijos nuomone, svarbi posėdžio informacija.

66. Komisijos posėdžio eiga fiksuojama Komisijos protokole ir garso įrašymo priemonėmis. Posėdžio garso įrašas perkeliamas į kompiuterinę laikmeną, o įrenginyje, kuriuo jis buvo padarytas, sunaikinamas. Prieš pradedant daryti garso įrašą, Komisijos posėdyje dalyvaujantys asmenys apie tai informuojami žodžiu. Įrašas pridedamas prie protokolo ir saugomas Ministerijoje Dokumentų saugojimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. V-157 „Dėl Dokumentų saugojimo taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklėje, patvirtintoje Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V‑100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“, nustatytais terminais.

 

IX SKYRIUS

VEIKSMAI PO ATRANKOS

 

67. Komisijos sekretorius raštu informuoja Programos operatorių apie Ministerijos kanclerio priimtą sprendimą, pateikdamas potvarkio nuorašą, per 2 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos.

68. Programos operatorius elektroniniu paštu kreipiasi į atrinktus I ir II komponentų operatorius dėl komponentų įgyvendinimo informacijos, reikalingos Programos pasiūlymui Šveicarijai parengti, pateikimo Programos operatoriui.

69. Po Programos sutarties pasirašymo Programos operatorius Šveicarijos Konfederacijos ir Lietuvos Respublikos bendradarbiavimo Programos administravimą reglamentuojančiuose teisės aktuose nustatyta tvarka teikia siūlymą komponento operatoriui teikti projekto įgyvendinimo planą, jį vertina, priima sprendimą dėl komponentui finansuoti skiriamų Antrojo Šveicarijos įnašo finansinės paramos ir Antrojo Šveicarijos įnašo finansinės paramos bendrojo finansavimo lėšų, pasirašo su komponento operatoriumi projekto įgyvendinimo sutartį ir vykdo projekto įgyvendinimo priežiūrą.

 

X SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

70. Atrankos organizavimo dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

Punkto pakeitimai:

Nr. A1-412, 2024-06-20, paskelbta TAR 2024-06-20, i. k. 2024-11282

 

71. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis Reglamento (ES) 2016/679, Atrankos aprašo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą, nustatyta tvarka.

72. Duomenų subjekto teisės įgyvendinamos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka, vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679.

73. Ministerijos veiksmai ir neveikimas, Komisijos sprendimai, Ministerijos kanclerio sprendimas dėl komponento operatoriaus skyrimo ar pasiūlymų atmetimo gali būti skundžiami Viešojo administravimo įstatymo, Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

74. Ministerija neprisiima atsakomybės, jei dėl paraiškoje pareiškėjo nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (adreso, telefono ryšio numerio, elektroninio pašto adreso ir kt.) jo nepasiekia laiškai arba su juo negalima susisiekti kitu būdu.

75. Pareiškėjas turi teisę prašyti svarstyti dokumentus, pateiktus vėliau, nei numatyta Atrankos apraše, jei dokumentai pateikti nesilaikant terminų dėl nenumatytų ar ne nuo pareiškėjo priklausančių aplinkybių ar Ministerijoje kilusių techninių kliūčių. Prašyme svarstyti minėtus dokumentus turi būti nurodytas juridinio asmens pavadinimas ir kodas, motyvuotas terminų nesilaikymo pagrindimas ir kilusios kliūtys.

__________________________

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-412, 2024-06-20, paskelbta TAR 2024-06-20, i. k. 2024-11282

Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2024 m. gegužės 23 d. įsakymo Nr. A1-360 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Šveicarijos Federalinės Tarybos pagrindų susitarimo dėl antrojo Šveicarijos įnašo atrinktoms Europos Sąjungos valstybėms narėms įgyvendinimo, siekiant mažinti ekonominius ir socialinius skirtumus Europos Sąjungoje, programos „Pilietinis įsitraukimas“ I komponento „Pilietinio įsitraukimo į sprendimų priėmimą stiprinimas“ I subkomponento „Nevyriausybinių organizacijų vaidmens stiprinimas ir jų skaidrumo didinimas“ ir II komponento „Savanoriškos veiklos kokybės gerinimas“ operatorių atrankos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo