Suvestinė redakcija nuo 2024-04-05
Sprendimas paskelbtas: TAR 2022-10-31, i. k. 2022-22065
KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL kriterijŲ, pagal kuriuos nustatoma, kada savivaldybės infrastruktūros plėtros įmoka nemokama arba mokama dalimis IR savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėjimo ir atleidimo nuo jos mokėjimo tvarkos aprašo PATVIRTINIMO
2022 m. spalio 28 d. Nr. TS-274
Kėdainiai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymo 4 straipsnio 2 dalies 7 punktu ir 15 straipsnio 4 dalimi, Kėdainių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti šiuos kriterijus, pagal kuriuos, tenkinant bent vieną iš kriterijų, nustatoma, kada savivaldybės infrastruktūros plėtros įmoka ar jos dalis yra nemokama:
1.2. Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėtojas numatomame vystyti pastate ir (ar) statinyje prisidės prie Kėdainių rajono savivaldybei svarbių viešųjų paslaugų teikimo – savivaldybės funkcijų įgyvendinimo;
1.3. Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėtojas išvysto visuomeninės paskirties pastatą, kuris yra neatlygintinai perduodamas Kėdainių rajono savivaldybei. Nemokama įmokos dalis yra nustatoma pagal savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėtojo patirtas perduoto pastato projektavimo, įrengimo ar statybos išlaidas, kurių dydis apskaičiuojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintame Kompensacijos savivaldybių infrastruktūros plėtros iniciatoriams už jų patirtas išlaidas apskaičiavimo ir išmokėjimo tvarkos apraše nustatyta tvarka;
1.4. Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėtojas Kėdainių rajono savivaldybės teritorijoje projektuoja, įrengia ar pastato savivaldybės infrastruktūrą, skirtą atsinaujinančių išteklių energijos gavybai ir (ar) kitą savivaldybės infrastruktūrą, tame tarpe taip, kaip ji suprantama Europos Sąjungos žaliosios infrastruktūros strategijoje. Nemokama įmokos dalis yra nustatoma pagal savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėtojo suprojektuotos, įrengtos ar pastatytos savivaldybės infrastruktūros, skirtos atsinaujinančių išteklių energijos gavybai ir (ar) kitos savivaldybės infrastruktūros, tame tarpe taip, kaip ji suprantama Europos Sąjungos žaliosios infrastruktūros strategijoje, įmokos mokėtojo patirtas projektavimo, įrengimo ar statybos išlaidas, kurių dydis apskaičiuojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintame Kompensacijos savivaldybių infrastruktūros plėtros iniciatoriams už jų patirtas išlaidas apskaičiavimo ir išmokėjimo tvarkos apraše nustatyta tvarka;
1.5. Savivaldybės infrastruktūros, kuri reikalinga savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėtojo numatomam vystyti pastatui ir (ar) statiniui, plėtra yra būtina, siekiant užtikrinti viešąjį interesą;
1.6. Esant savivaldybės suinteresuotumui savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėtojas perduoda Kėdainių rajono savivaldybei nuosavybės teises į žemės sklypą (jo dalį), kuriame statoma ar įrengiama vystomam projektui reikalinga savivaldybės infrastruktūra. Nemokama įmokos dalis yra nustatoma pagal žemės sklypo (jo dalies) vertę, kuri apskaičiuojama taikant Lietuvos Respublikos turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatyme nustatytą individualų turto ir (ar) verslo vertinimą. Turto ir (ar) verslo vertinimą užsako ir už vertinimo darbus sumoka įmokos mokėtojas;
1.7. Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėtojas perduoda Kėdainių rajono savivaldybei naudojimo teises į žemės sklypą (jo dalį), kuriame statoma ar įrengiama vystomam projektui reikalinga savivaldybės infrastruktūra, servituto sutarties pagrindu arba žemės sklype (jo dalyje) nustatoma Lietuvos Respublikos specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatyme numatyta apsaugos zona, skirta užtikrinti atitinkamos savivaldybės infrastruktūros naudojimą. Nemokama įmokos dalis yra nustatoma pagal patiriamų suvaržymų (apribojimų) vertę, kuri apskaičiuojama Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtinta tvarka arba taikant Lietuvos Respublikos turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatyme nustatytą individualų turto ir (ar) verslo vertinimą. Turto ir (ar) verslo vertinimą užsako ir už vertinimo darbus sumoka įmokos mokėtojas;
1.8. Savivaldybės infrastruktūros, kuri reikalinga ir savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėtojo numatomam vystyti pastatui ir (ar) statiniui, plėtra yra būtina užtikrinti investicijas į Kėdainių rajono savivaldybę pagal Lietuvos Respublikos investicijų įstatymą;
1.9. Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėtojas statinių, nurodytų Lietuvos Respublikos savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymo 15 straipsnio 1 dalyje, požeminėje dalyje arba cokoliniame aukšte įrengia garažų paskirties patalpas. Tokiu atveju savivaldybės infrastruktūros plėtros mokėtojas atleidžiamas nuo savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos dalies mokėjimo. Nemokama dalis apskaičiuojama garažų paskirties patalpų bendrąjį plotą (kvadratiniais metrais) padauginant iš Kėdainių rajono savivaldybės tarybos sprendimu patvirtinto savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos tarifo. Ši išimtis netaikoma garažų paskirties patalpas įrengiant garažų paskirties pastatuose;
1.10. Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėtojas statinių, nurodytų Lietuvos Respublikos savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymo 15 straipsnio 1 dalyje, pirmajame arba cokoliniame aukšte įrengia patalpas, kurių paskirtis skiriasi nuo statinio pagrindinės naudojimo paskirties. Tokiu atveju savivaldybės infrastruktūros plėtros mokėtojas atleidžiamas nuo savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos dalies mokėjimo. Nemokama dalis apskaičiuojama kitos paskirties patalpų bendrąjį plotą (kvadratiniais metrais) padauginant iš Kėdainių rajono savivaldybės tarybos sprendimu patvirtinto savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos tarifo. Ši išimtis netaikoma statinių pirmajame aukšte įrengiant garažų paskirties patalpas;
1.11. Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėtojo statinys, nurodytas Lietuvos Respublikos savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymo 15 straipsnio 1 dalyje, atitinka Lietuvos Respublikos statybos įstatyme ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymu patvirtintą I grupės nesudėtingo statinio sąvoką (sampratą ir rodiklius);
1.12. Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėtojo statinys, nurodytas Lietuvos Respublikos savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymo 15 straipsnio 1 dalyje, bus vystomas Kėdainių rajono savivaldybės teritorijoje, kurioje pagal Kėdainių rajono savivaldybės teritorijos bendrąjį planą arba strateginio planavimo dokumentus yra numatoma teritorijų konversija, ir statinys atitinka konversijos tikslus;
1.13. Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėtojas vystydamas statinį, nurodytą Lietuvos Respublikos savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymo 15 straipsnio 1 dalyje, savo lėšomis atlieka žmonių sveikatai ar aplinkai pavojingomis medžiagomis užterštos teritorijos tvarkymo darbus pašalinant medžiagas;
1.14. Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėtojas investuoja į savivaldybėje esančio nekilnojamojo kultūros paveldo išsaugojimą. Nemokama įmokos dalis yra nustatoma pagal savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėtojo patirtas nekilnojamojo kultūros paveldo išsaugojimo projektavimo, įrengimo ar statybos išlaidas, kurių dydis apskaičiuojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintame Kompensacijos savivaldybių infrastruktūros plėtros iniciatoriams už jų patirtas išlaidas apskaičiavimo ir išmokėjimo tvarkos apraše nustatyta tvarka.
1.15. Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėtojas, iki Lietuvos Respublikos savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymo įsigaliojimo dienos, yra pateikęs prašymą išduoti statybą leidžiantį dokumentą ir (ar) yra gavęs specialiuosius architektūros reikalavimus ir (ar) prisijungimo prie miesto susisiekimo komunikacijų sąlygas, kurių galiojimo terminas nėra pasibaigęs, ar yra sudaręs infrastruktūros plėtros sutartį su Kėdainių rajono savivaldybės administracija;
2. Patvirtinti šiuos kriterijus, pagal kuriuos, tenkinant bent vieną iš kriterijų, nustatoma, kada savivaldybės infrastruktūros plėtros įmoka mokama dalimis:
2.2. Šio sprendimo 1 punkte numatytais atvejais, kai yra atleidžiama nuo dalies savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėjimo;
2.3. Savivaldybės infrastruktūros, kuri reikalinga savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėtojo numatomam vystyti pastatui ir (ar) statiniui, įrengimas ar pastatymas yra privalomas pagal Lietuvos Respublikos įstatymus, Vyriausybės nutarimus ar ministrų įsakymus;
2.4. Kai sudaroma savivaldybės infrastruktūros plėtros sutartis. Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokai dalimis taikomi šie reikalavimai: pirmoji įmokos dalis, kuri sumokama iki statybą leidžiančio dokumento išdavimo dienos arba iki statybos ir (ar) įrengimo darbų pradžios, kai statybą leidžiantis dokumentas neprivalomas, gali sudaryti ne mažiau kaip 20 proc. visos savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos; likusi savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos dalis gali būti išdėstoma ne daugiau kaip 4 lygiomis ir vienodais laiko intervalais mokamomis dalimis;
2.5. Savivaldybės infrastruktūros, kuri reikalinga ir savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėtojo numatomam vystyti pastatui ir (ar) statiniui, plėtra yra finansuojama iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir (ar) Lietuvos Respublikos biudžeto programų;
2.6. Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėtojas, pateikdamas prašymą apskaičiuoti savivaldybės infrastruktūros plėtros įmoką, savivaldybės infrastruktūros plėtros organizatoriui nurodo, kad pageidauja savivaldybės infrastruktūros plėtros įmoką mokėti dalimis ir per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos apskaičiavimo dienos pateikia savivaldybės infrastruktūros plėtros organizatoriui banko ar draudimo kompanijos garantiją arba laidavimo raštą, kuriuo būtų užtikrinamas apskaičiuotos savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos sumokėjimas pilna savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos suma.
3. Kai savivaldybės infrastruktūros plėtros įmoka mokama dalimis, ji turi būti sumokėta ne vėliau kaip iki statinių statybos užbaigimo dienos (jeigu atliekamos atskirų statinių statybos užbaigimo procedūros – iki pirmojo statinio statybos užbaigimo dienos) ir ne vėliau kaip per 3 (tris) metus nuo pirmojo savivaldybės infrastruktūros plėtros organizatoriaus administracinio akto, kuriuo savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėtojui suteikiama teisė savivaldybės infrastruktūros plėtros įmoką mokėti dalimis, priėmimo dienos.
4. Patvirtinti Kėdainių rajono savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėjimo ir atleidimo nuo jos mokėjimo tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Kėdainių rajono savivaldybės tarybos
2022 m. spalio 28 d. sprendimu Nr. TS-274
KĖDAINIŲ RAJONO savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėjimo ir atleidimo nuo jos mokėjimo tvarkos aprašAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kėdainių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) infrastruktūros plėtros įmokos mokėjimo ir atleidimo nuo jos mokėjimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos (toliau – Įmoka) mokėjimo ir atleidimo nuo jos mokėjimo tvarką.
2. Tvarkos apraše nustatoma Įmokos mokėjimo vienkartine įmoka ir dalimis tvarka ir atleidimo nuo Įmokos (jos dalies) mokėjimo tvarka, kai yra tenkinami Savivaldybės tarybos patvirtinti kriterijai, pagal kuriuos nustatoma, kada Įmoka nemokama arba mokama dalimis.
3. Sprendimą dėl Įmokos mokėjimo dalimis priima Savivaldybės infrastruktūros plėtros organizatorius (toliau – Organizatorius).
4. Sprendimą dėl atleidimo nuo Įmokos (jos dalies) mokėjimo priima Savivaldybės taryba, išskyrus Lietuvos Respublikos savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymo (toliau – Įstatymas) 15 straipsnio 2 ir 3 dalyse nustatytus atvejus. Tokiu atveju Savivaldybės tarybos sprendimas dėl atleidimo nuo Įmokos mokėjimo nėra priimamas ir nuo Įmokos mokėjimo yra atleidžiama Lietuvos Respublikos vyriausybės patvirtintoje Savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos nustatymo metodikoje (toliau – Metodika) ir Kompensacijos savivaldybių infrastruktūros plėtros iniciatoriams už jų patirtas išlaidas apskaičiavimo ir išmokėjimo tvarkos apraše (toliau – Kompensacijų tvarkos aprašas) nustatyta tvarka.
5. Įmoka apskaičiuojama Metodikoje nustatyta tvarka. Įmoka už prioritetinės savivaldybės infrastruktūros plėtrą mokama į Savivaldybės sąskaitą skirtą Įmokoms už prioritetinės savivaldybės infrastruktūros plėtrą surinkti. Įmoka už neprioritetinės savivaldybės infrastruktūros plėtrą mokama į Savivaldybės sąskaitą skirtą Įmokoms už neprioritetinės savivaldybės infrastruktūros plėtrą surinkti. Organizatorius yra atsakingas už Savivaldybės sąskaitų administravimą.
6. Įmokos mokėtojas Įmoką sumoka iki prašymo išduoti statybą leidžiantį dokumentą pateikimo dienos, arba iki statybos ir (ar) įrengimo darbų pradžios, kai statybą leidžiantis dokumentas neprivalomas, išskyrus atvejus, kai Įmoka nemokama ar mokama dalimis, kai:
6.1. Savivaldybės infrastruktūros plėtros sutartyje (toliau – Sutartis) nustatyta, kad Įmoka mokama dalimis. Įmokos mokėjimas dalimis Sutartyje nustatomas Metodikoje ir Kompensacijų tvarkos apraše nustatyta tvarka;
II SKYRIUS
ĮMOKOS MOKĖJIMO DALIMIS TVARKA
7. Įmokos mokėtojas, manydamas, kad atitinka Savivaldybės tarybos patvirtintus kriterijus, kai Įmoka mokama dalimis, prašyme (pagal Metodikos 1 priede nurodytą formą) apskaičiuoti Įmoką (toliau – Prašymas) arba pasiūlyme (pagal Kompensacijų tvarkos aprašo 1 priede nurodytą formą) (toliau – Pasiūlymas) pateikia informaciją, kad Įmokos mokėtojas pageidauja Įmoką mokėti dalimis. Kartu su Prašymu ar Pasiūlymu pateikiama informacija, kuri patvirtina atitiktį Savivaldybės tarybos sprendimu priimtam kriterijui ar kriterijams dėl Įmokos mokėjimo dalimis.
8. Organizatorius Prašymą nagrinėja Metodikoje numatyta tvarka ir terminais. Organizatorius Pasiūlymą nagrinėja Kompensacijų tvarkos apraše numatyta tvarka ir terminais. Nagrinėdamas Prašymą ar Pasiūlymą Organizatorius įvertina, ar Įmokos mokėtojas atitinka Savivaldybės tarybos patvirtintus kriterijus, kai Įmoka mokama dalimis. Nustatęs, kad Įmokos mokėtojas atitinka Savivaldybės tarybos patvirtintus kriterijus, kai Įmoka mokama dalimis, apie Įmokos mokėjimo dalimis galimybę Įmokos mokėtojo pasirinktu informavimo būdu informuoja Įmokos mokėtoją, Prašymo nagrinėjimo atveju pateikdamas Metodikos 2 priede nurodytą Įmokos apskaičiavimo aktą su atlikta žymą dėl Įmokos mokėjimo dalimis, o Pasiūlymo nagrinėjimo atveju pateikdamas Kompensacijų tvarkos apraše nurodytą Sprendimą sudaryti Sutartį su informacija dėl Įmokos mokėjimo dalimis.
9. Organizatoriaus sprendimas atsisakyti tenkinti su Prašymu ar Pasiūlymu pateiktą Įmokos mokėtojo prašymą dėl Įmokos mokėjimo dalimis turi būti motyvuotas. Sprendimas laikomas motyvuotu, kai:
9.2. Savivaldybė nėra numačiusi lėšų prioritetinės savivaldybės infrastruktūros, kuri reikalinga ir Įmokos mokėtojo numatomam vystyti pastatui ir (ar) statiniui, plėtrai;
9.3. Savivaldybės infrastruktūros, kuri reikalinga ir Įmokos mokėtojo numatomam vystyti pastatui ir (ar) statiniui, plėtra yra numatyta finansuoti iš savivaldybės infrastruktūros plėtros rėmimo programos (toliau – Programa) dalies, kurią sudaro Įmokos, lėšų;
9.4. Savivaldybės infrastruktūros, kuri reikalinga ir Įmokos mokėtojo numatomam vystyti pastatui ir (ar) statiniui, plėtra yra įgyvendinama arba įgyvendinta sudarytos Sutarties ar Sutarčių pagrindu;
10. Kai Įmokos mokėtojas nesutinka su Organizatoriaus sprendimu, kuriuo buvo atsisakyta tenkinti su Prašymu ar Pasiūlymu pateiktą Įmokos mokėtojo prašymą dėl Įmokos mokėjimo dalimis, kilęs ginčas yra sprendžiamas teisės aktų nustatyta tvarka.
11. Įmokos mokėtojas, Pasiūlymo nagrinėjimo atveju iki pranešimo apie Sutarties sudarymo sąlygose nurodytų dokumentų pateikimo dienos, o Prašymo nagrinėjimo atveju iki prašymo išduoti statybą leidžiantį dokumentą pateikimo dienos, arba iki statybos ir (ar) įrengimo darbų pradžios, kai statybą leidžiantis dokumentas neprivalomas, bet ne vėliau kaip per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo Įmokos apskaičiavimo akto, kuriame yra atlikta žyma dėl Įmokos mokėjimo dalimis, gavimo dienos pateikia Organizatoriui banko ar draudimo kompanijos garantiją arba laidavimo raštą, kuriuo būtų užtikrinamas apskaičiuotos Įmokos sumokėjimas pilna savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos suma. Nepateikus užtikrinimo, Organizatorius sudaro Sutartį, kurioje numatoma, kad savivaldybės infrastruktūros plėtros įmoka mokama vieną kartą arba Lietuvos Respublikos statybos įstatymo 27 straipsnio 8 dalies pagrindu prašymo išduoti statybą leidžiantį dokumentą nepriimama ir nurodo, kad savivaldybės tarybos patvirtinti kriterijai dėl Įmokos mokėjimo dalimis netaikytini.
12. Organizatorius informaciją apie einamaisiais metais priimtus administracinius spendimus dėl Įmokų mokėjimo dalimis galimybės suteikimo, kiekvienais einamaisiais metais įtraukia į Programos lėšų panaudojimo planą (toliau – Planas). Planą Įstatymo nustatyta tvarka patikrina Programos komisija ir patvirtina Savivaldybės taryba.
13. Organizatorius yra atsakingas, kad būtų užtikrinta, jog Įmoka, kuri yra mokama dalimis, būtų sumokėta ne vėliau kaip iki statinių statybos užbaigimo dienos (jeigu atliekamos atskirų statinių statybos užbaigimo procedūros – iki pirmojo statinio statybos užbaigimo dienos) ir ne vėliau kaip per 3 (tris) metus nuo pirmojo Organizatoriaus administracinio akto, kuriuo Įmokos mokėtojui suteikiama teisė savivaldybės infrastruktūros plėtros įmoką mokėti dalimis, priėmimo dienos arba, kad būtų pasinaudota Įmokos mokėtojo pateiktu Įmokos sumokėjimo užtikrinimu.
III SKYRIUS
ATLEIDIMO NUO ĮMOKOS (JOS DALIES) MOKĖJIMO TVARKA
14. Įmokos mokėtojas, manydamas, kad atitinka Savivaldybės tarybos patvirtintus kriterijus, kai Įmoka (jos dalis) nemokama, prašyme (pagal Metodikos 1 priede nurodytą formą) apskaičiuoti Įmoką (toliau – Prašymas) arba pasiūlyme (pagal Kompensacijų tvarkos aprašo 1 priede nurodytą formą) (toliau – Pasiūlymas) pateikia informaciją, kad Įmokos mokėtojas pageidauja Įmokos (jos dalies) nemokėti.
15. Kartu su Prašymu ar Pasiūlymu pateikiama informacija, kuri patvirtina atitiktį Savivaldybės tarybos sprendimu priimtam kriterijui ar kriterijams dėl atleidimo nuo Įmokos (jos dalies) mokėjimo ir atitinkamus nemokamos Įmokos (jos dalies) vertės skaičiavimus.
16. Kartu su Prašymu ar Pasiūlymu pateikiama informacija, kuri patvirtina atitiktį Savivaldybės tarybos sprendimu priimtam kriterijui ar kriterijams dėl atleidimo nuo Įmokos (jos dalies) mokėjimo.
17. Organizatorius Prašymą nagrinėja Metodikoje numatyta tvarka ir terminais. Organizatorius Pasiūlymą nagrinėja Kompensacijų tvarkos apraše numatyta tvarka ir terminais. Nagrinėdamas Prašymą ar Pasiūlymą Organizatorius įvertina, ar Įmokos mokėtojas atitinka Savivaldybės tarybos patvirtintus kriterijus dėl atleidimo nuo Įmokos (jos dalies) mokėjimo.
18. Organizatoriaus sprendimas atsisakyti tenkinti su Prašymu ar Pasiūlymu pateiktą Įmokos mokėtojo prašymą dėl atleidimo nuo Įmokos (jos dalies) mokėjimo turi būti motyvuotas. Sprendimas laikomas motyvuotu, kai:
18.2. Savivaldybės infrastruktūros, kuri reikalinga ir Įmokos mokėtojo numatomam vystyti pastatui ir (ar) statiniui, plėtra yra numatoma įgyvendinti per artimiausius 3 metus;
18.3. Savivaldybė nėra numačiusi biudžeto lėšų prioritetinės savivaldybės infrastruktūros, kuri reikalinga ir Įmokos mokėtojo numatomam vystyti pastatui ir (ar) statiniui, plėtrai;
18.4. Savivaldybės infrastruktūros, kuri reikalinga ir Įmokos mokėtojo numatomam vystyti pastatui ir (ar) statiniui, plėtra yra numatyta finansuoti iš Programos dalies, kurią sudaro Įmokos, lėšų;
18.6. Savivaldybės infrastruktūros, kuri reikalinga ir Įmokos mokėtojo numatomam vystyti pastatui ir (ar) statiniui, plėtra yra įgyvendinama arba įgyvendinta sudarytos Sutarties ar Sutarčių pagrindu;
19. Kai Įmokos mokėtojas nesutinka su Organizatoriaus sprendimu, kuriuo buvo atsisakyta tenkinti su Prašymu ar Pasiūlymu pateiktą Įmokos mokėtojo prašymą dėl atleidimo nuo Įmokos (jos dalies) mokėjimo, kilęs ginčas yra sprendžiamas teisės aktų nustatyta tvarka.
20. Organizatorius nustatęs, kad Įmokos mokėtojas pateikęs Prašymą atitinka Savivaldybės tarybos patvirtintus kriterijus dėl atleidimo nuo Įmokos (jos dalies) mokėjimo, apie atleidimo nuo Įmokos (jos dalies) mokėjimo galimybę:
20.1. Įmokos mokėtojo pasirinktu informavimo būdu informuoja Įmokos mokėtoją, pateikdamas Metodikos 2 priede nurodytą Įmokos apskaičiavimo aktą su atlikta žymą dėl Įmokos (jos dalies) nemokėjimo bei nurodydamas preliminarią Įmokos dalį, nuo kurios mokėjimo Įmokos mokėtojas gali būti atleidžiamas;
21. Organizatorius nustatęs, kad pateiktas Pasiūlymas atitinka Kompensacijų tvarkos aprašo reikalavimus, o Įmokos mokėtojas pateikęs Pasiūlymą atitinka Savivaldybės tarybos patvirtintus kriterijus dėl atleidimo nuo Įmokos (jos dalies) mokėjimo, apie atleidimo nuo Įmokos (jos dalies) mokėjimo galimybę:
21.1. Įmokos mokėtojo pasirinktu informavimo būdu informuoja Įmokos mokėtoją, pateikdamas Kompensacijų tvarkos apraše nurodytą sprendimą sudaryti Sutartį ir Sutarties sudarymo sąlygas, kuriose nurodoma, kad Sutartis, kurioje yra numatomas atleidimas nuo Įmokos (jo dalies) mokėjimo, yra sudaroma tik Savivaldybės tarybai priėmus Sprendimą. Sprendimo nepriėmus, Organizatorius sudaro Sutartį, kurioje numatoma visa mokėtina Įmokos suma.
22. Organizatorius per 10 darbo dienų nuo Įmokos mokėtojo pranešimo apie Tvarkos aprašo 21.2 punkte nurodytų dokumentų pateikimo dienos, inicijuoja Sprendimo projekto rengimo procedūrą.
23. Organizatoriaus direktorius gali pavesti Sprendimo projektą rengti Organizatoriaus padalinio Architektūros ir urbanistikos skyriaus, Statybos ir turto skyriaus vedėjui ar kitam valstybės tarnautojui.
24. Kartu su Sprendimo projektu projekto rengėjai teikia susijusius dokumentus:
24.2. Informaciją apie konkrečią savivaldybės infrastruktūrą, kurią siekiama pripažinti prioritetine;
24.3. Informaciją apie konkrečios savivaldybės infrastruktūros, kurią siekiama pripažinti prioritetine, plėtros išlaidų sumą, apskaičiuotą Lietuvos Respublikos vyriausybės patvirtintame Kompensacijos savivaldybių infrastruktūros plėtros iniciatoriams už jų patirtas išlaidas apskaičiavimo ir išmokėjimo tvarkos apraše nustatyta tvarka;
24.4. Kėdainių rajono savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos išvadą dėl galimybės Savivaldybei prisiimti papildomus finansinius įsipareigojimus dėl prioritetinės savivaldybės infrastruktūros plėtros (toliau – Išvada). Išvadoje privalo būti įvertinta Organizatoriaus pateikta informacija apie Suinteresuotą asmenį, konkrečią infrastruktūrą, kurios plėtrą turės užtikrinti Savivaldybė, kuomet infrastruktūra bus pripažinta prioritetine, jos plėtros išlaidas, ir pateikta tarnybos išvada, ar Savivaldybė bus pajėgi prisiimti papildomus finansinius įsipareigojimus dėl savivaldybės infrastruktūros, kurią siekiama pripažinti prioritetine, plėtros per ateinančius 3 metus.
25. Sprendimo projektas rengiamas, derinamas ir tvirtinamas Kėdainių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamente, patvirtintame Savivaldybės tarybos 2011 m. gegužės 13 d. sprendimu Nr. TS-145 nustatyta tvarka.
26. Savivaldybės tarybai priėmus Sprendimą ir jam įsigaliojus, Įmokos mokėtojas yra atleidžiamas nuo Sprendime nurodytos Įmokos (jos dalies) mokėjimo. Konkrečios infrastruktūros, kurios plėtrą turės užtikrinti Savivaldybė atleidusi Įmokos mokėtoją nuo Įmokos (jos dalies) mokėjimo, plėtra savivaldybės biudžeto lėšomis turi būti įgyvendinta per 3 (tris) metus nuo Sprendimo įsigaliojimo dienos, nebent Sprendime yra nurodytas kitas terminas, kuris negali būti ilgesnis kaip 5 (penki) metai. Nuo Sprendimo įsigaliojimo dienos tokia savivaldybės infrastruktūra yra pripažįstama prioritetine.
27. Tuo atveju, kai Sprendime nurodytas nemokėtinas Įmokos (jos dalies) dydis skiriasi nuo Organizatoriaus Įmokos apskaičiavimo akte nurodyto nemokėtino Įmokos (jos dalies) dydžio, Organizatorius per 2 (dvi) darbo dienas nuo Sprendimo priėmimo dienos pakoreguoja Įmokos apskaičiavimo aktą ir Įmokos mokėtojo pasirinktu informavimo būdu informuoja Įmokos mokėtoją, pateikdamas Metodikos 2 priede nurodytą pakoreguotą Įmokos apskaičiavimo aktą su atlikta žyma dėl Įmokos (jos dalies) nemokėjimo bei nurodydamas Įmokos dalį, nuo kurios mokėjimo Įmokos mokėtojas yra atleidžiamas.
28. Organizatorius informaciją apie einamaisiais metais priimtus Savivaldybės tarybos administracinius spendimus dėl atleidimo nuo Įmokos (jos dalies) mokėjimo, kiekvienais einamaisiais metais įtraukia į Planą ir Savivaldybės infrastruktūros plėtros priemonių planą (toliau – Priemonių planas). Planą ir Priemonių planą Įstatymo nustatyta tvarka patikrina Programos komisija ir patvirtina Savivaldybės taryba.
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Pakeitimai:
1.
Kėdainių rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. TS-323, 2022-11-25, paskelbta TAR 2022-11-28, i. k. 2022-24084
Dėl Kėdainių rajono savivaldybės tarybos 2022 m. spalio 28 d. sprendimo Nr. TS-274 „Dėl Kriterijų, pagal kuriuos nustatoma, kada savivaldybės infrastruktūros plėtros įmoka nemokama arba mokama dalimis ir savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėjimo ir atleidimo nuo jos mokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
2.
Kėdainių rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. TS-66, 2023-02-24, paskelbta TAR 2023-02-27, i. k. 2023-03438
Dėl Kėdainių rajono savivaldybės tarybos 2022 m. spalio 28 d. sprendimo Nr. TS-274 „Dėl Kriterijų, pagal kuriuos nustatoma, kada savivaldybės infrastruktūros plėtros įmoka nemokama arba mokama dalimis ir savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėjimo ir atleidimo nuo jos mokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
3.
Kėdainių rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. TS-76, 2024-03-29, paskelbta TAR 2024-04-04, i. k. 2024-06369
Dėl Kėdainių rajono savivaldybės tarybos 2022 m. spalio 28 d. sprendimo Nr. TS-274 „Dėl Kriterijų, pagal kuriuos nustatoma, kada savivaldybės infrastruktūros plėtros įmoka nemokama arba mokama dalimis, ir savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėjimo ir atleidimo nuo jos mokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo