Suvestinė redakcija nuo 2019-11-12
Įsakymas paskelbtas: TAR 2015-03-06, i. k. 2015-03447
LIETUVOS RESPUBLIKOS ENERGETIKOS MINISTRAS
įsakymas
DĖL valstybės projektų atrankos tvarkos aprašo patvirtinimo
2015 m. sausio 29 d. Nr. 1-21
Vilnius
Vadovaudamasis Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą“, 6.2.5 papunkčiu, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“, 31 punktu, 2014–2020 metų iš Europos Sąjungos fondų lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2014–2020 metų iš Europos Sąjungos fondų lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios tvarkos aprašo patvirtinimo“:
3. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2014 m. balandžio 9 d. įsakymą Nr. 1-87 „Dėl Valstybės projektų planavimo laikinosios tvarkos aprašo patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos energetikos ministro
2015 m. sausio 29 d. įsakymu Nr. 1-21
VALSTYBĖS PROJEKTŲ atrankos TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Valstybės projektų atrankos tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato valstybės projektų, kuriuos numatoma įgyvendinti pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2014 m. rugsėjo 8 d. sprendimu Nr. C(2014)6397 (toliau – Veiksmų programa), Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos (toliau – Ministerija) administruojamų 4 prioriteto „Energijos efektyvumo ir atsinaujinančių išteklių energijos gamybos ir naudojimo skatinimas“ ir 6 prioriteto „Darniojo transporto, pagrindinių tinklų infrastruktūros skatinimas“ įgyvendinimo priemones, planavimo ir atrankos tvarką.
2. Aprašas parengtas vadovaujantis 2014–2020 metų iš Europos Sąjungos fondų lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2014–2020 metų iš Europos Sąjungos fondų lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – PAFT), nuostatomis.
3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos 2 punkte paminėtuose teisės aktuose, taip pat Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 528 „Dėl Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą“ (toliau – Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo taisyklės), ir PAFT.
II SKYRIUS
VALSTYBĖS PROJEKTŲ PLANAVIMAS
4. Ministerija valstybės projektus planuoja vadovaudamasi strateginio planavimo dokumentais: Nacionaliniu elektros ir gamtinių dujų perdavimo infrastruktūros projektų įgyvendinimo planu, patvirtintu Vyriausybės 2014 m. liepos 22 d. nutarimu Nr. 476 „Dėl Nacionalinio elektros ir gamtinių dujų perdavimo infrastruktūros projektų įgyvendinimo plano patvirtinimo“, Viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programa, patvirtinta Vyriausybės 2014 m. lapkričio 26 d. nutarimu Nr. 1328 „Dėl Viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programos patvirtinimo“, Veiksmų programa, Veiksmų programos priedu, taip pat Veiksmų programos prioriteto priemonių įgyvendinimo planu, projektų finansavimo sąlygų aprašais (toliau – PFSA), kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais taip, kad būtų galima įsitikinti, jog projektai suplanuoti skaidriai, laikantis patikimo finansų valdymo principo ir vadovaujantis Veiksmų programos stebėsenos komiteto patvirtintais specialiaisiais projektų atrankos kriterijais.
5. Projektas įtraukiamas į valstybės projektų sąrašą, jei strateginio planavimo dokumente nustatytas projekto vykdytojas ir jam pavestos įgyvendinti veiklos sritys (kurios atitinka projekto tikslą) arba strateginio planavimo dokumente nurodomas planuojamas įgyvendinti projektas, projekto vykdytojas ir jam numatytos projekto veiklos. Jeigu strateginio planavimo dokumente numatyta daugiau projektų ar projektų vykdytojų ir visiems projektams finansuoti neužtenka lėšų, į valstybės projektų sąrašą jie įtraukiami šiuose dokumentuose nustatyta prioritetine tvarka. Ministerija taip pat gali sudaryti rezervinių valstybės projektų sąrašą.
6. Aprašas netaikomas projektams, kurie strateginio planavimo dokumentuose nėra įvardinti ir (ar) jiems nėra nustatyti projekto vykdytojai, kaip nurodyta Aprašo 5 punkte, ir projektams, kuriems reikia nustatyti, kuris pareiškėjas yra tinkamiausias strateginio planavimo dokumente numatytiems tikslams pasiekti.
III SKYRIUS
VALSTYBĖS PROJEKTŲ SĄRAŠO SUDARYMAS IR TVIRTINIMAS
8. Veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonei (toliau – priemonė), jeigu jos projektai atrenkami valstybės projektų planavimo būdu, sudaromas bent vienas valstybės projektų sąrašas.
9. Ministerija valstybės projektų sąrašą sudaro patvirtinusi Veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo planą ir atitinkamos priemonės, pagal kurią projektai yra atrenkami valstybės projektų planavimo būdu, PFSA.
10. Ministerijos Investicijų skyrius informuoja pagal kompetenciją Energetinio saugumo grupę, Energetikos konkurencingumo grupę, Klimato kaitos valdymo grupę (toliau – turininiai skyriai), kad ministro įsakymu patvirtintas PFSA.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-234, 2017-09-01, paskelbta TAR 2017-09-04, i. k. 2017-14143
Nr. 1-291, 2019-11-11, paskelbta TAR 2019-11-11, i. k. 2019-18005
11. Pagal kompetenciją turininių skyrių atsakingi darbuotojai galimiems pareiškėjams, numatytiems strateginio planavimo dokumentuose, rengia ir raštu siunčia kvietimą teikti projektinį pasiūlymą pagal Aprašo 1 priede nustatytą projektinio pasiūlymo formą. Taip pat visa su kvietimu susijusi informacija skelbiama Ministerijos tinklalapyje www.enmin.lt.
12. Kvietime teikti projektinį pasiūlymą turi būti nurodyta:
12.1. Veiksmų programos prioriteto ir konkretaus uždavinio, pagal kurį siūloma teikti projektinį pasiūlymą, pavadinimai;
12.2. institucija, kuriai reikia pateikti projektinį pasiūlymą, jos adresas ir kontaktinio asmens vardas, pavardė, telefono ir fakso numeriai, elektroninio pašto adresas, kuriais galima gauti papildomą informaciją;
12.3. projektinio pasiūlymo galutinis pateikimo terminas, kuris negali būti trumpesnis kaip 30 dienų nuo dienos, kada kvietimas patalpinamas Ministerijos tinklalapyje www.enmin.lt, išskyrus atvejus, kai Ministerijai suderinus su pareiškėju ir jam sutikus tinkamai parengta paraiška gali būti pateikta per trumpesnį laikotarpį.
13. Atskirais atvejais, projektinio pasiūlymo teikėjui nurodžius projektinio pasiūlymo nepateikimo laiku priežastis, terminas gali būti pratęstas, elektroniniu paštu nurodant naują projektinio pasiūlymo pateikimo terminą.
14. Projektinio pasiūlymo teikėjus Projektinio pasiūlymo formos pildymo ir investicijų projekto rengimo klausimais pagal kompetenciją konsultuoja turininių skyrių ir Investicijų skyriaus atsakingi darbuotojai. Metodinės pagalbos centrai pagal kompetenciją teikia konsultacijas Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo taisyklių 25 punkte numatytais klausimais.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-234, 2017-09-01, paskelbta TAR 2017-09-04, i. k. 2017-14143
Nr. 1-291, 2019-11-11, paskelbta TAR 2019-11-11, i. k. 2019-18005
16. Gautą projektinį pasiūlymą užregistruoja Ministerijos Administravimo ir bendrųjų reikalų skyrius.
17. Projektinio pasiūlymo atitiktį Aprašo 18 punkte nustatytiems reikalavimams vertina šie atsakingi darbuotojai (toliau – vertintojai):
17.1. Ministerijos Investicijų skyriaus atsakingas darbuotojas vertina projektinio pasiūlymo atitiktį Veiksmų programos numatytam finansuoti prioriteto konkrečiam uždaviniui ir investicinio prioriteto įgyvendinimo veikloms;
Papunkčio pakeitimai:
Nr. 1-291, 2019-11-11, paskelbta TAR 2019-11-11, i. k. 2019-18005
17.2. pagal kompetenciją turininių skyrių atsakingi darbuotojai vertina projektinio pasiūlymo atitiktį Aprašo 18 punkte nustatytiems reikalavimams.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-234, 2017-09-01, paskelbta TAR 2017-09-04, i. k. 2017-14143
18. Ministerija turi įvertinti ir į valstybės projektų sąrašą įtraukti tik tuos projektus, kurie atitinka šiuos reikalavimus:
18.1. tenkina bent vieną Veiksmų programos numatytą finansuoti prioriteto konkretų uždavinį ir PFSA nurodytus nacionalinio strateginio planavimo dokumentus;
18.2. yra geriausia iš galimų alternatyvų Veiksmų programoje ir strateginio planavimo dokumentuose nustatytiems tikslams ir projekto tikslams įgyvendinti (pagal PAFT 66.7 papunktyje ir 671 punkte nurodytus reikalavimus);
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-234, 2017-09-01, paskelbta TAR 2017-09-04, i. k. 2017-14143
19. Sprendimai dėl valstybės projektų sąrašų priimami atsižvelgiant į projektų išlaidų patyrimo prognozes taip, kad ES struktūrinių fondų lėšos nebūtų prarastos pagal reglamento (ES) Nr. 1303/2013 136 straipsnio nuostatas.
20. Vertintojas pagal kompetenciją įvertina projektinio pasiūlymo teikėjo pateiktą projektinį pasiūlymą ir papildomus dokumentus ir pažymi jo atitiktį Aprašo 18 punkte nustatytiems reikalavimams Projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo vertinimo išvadoje pagal Aprašo 2 priede nustatytą formą. Atlikdamas investicijų projektų vertinimą, turininio skyriaus vertintojas užpildo ir pasirašo Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš ES struktūrinės paramos ir/ar valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodikos 9 priede pateikiamą Investicijų projektų atitikties investicijų projektų rengimo metodikai vertinimo klausimyną, kuris yra neatskiriama projektinio pasiūlymo vertinimo išvados dalis. Jei projektas neatitinka PAFT 671 punkto nuostatų ir Investicijų projekto rengti nereikia, tai Investicijų projektų atitikties investicijų projektų rengimo metodikai vertinimo klausimynas nepildomas.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-234, 2017-09-01, paskelbta TAR 2017-09-04, i. k. 2017-14143
Nr. 1-291, 2019-11-11, paskelbta TAR 2019-11-11, i. k. 2019-18005
21. Vertintojai, esant poreikiui, gali pasitelkti metodinės pagalbos centrus, ekspertus. Vertintojai apie konsultacijų poreikį informuoja Ministerijos Investicijų skyriaus vadovą, kuris organizuoja reikiamų konsultacijų suteikimą.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-291, 2019-11-11, paskelbta TAR 2019-11-11, i. k. 2019-18005
22. Projektinio pasiūlymo atitiktį Aprašo 18.2 papunktyje nustatytiems reikalavimams vertintojai įvertina vadovaudamiesi Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodika, patvirtinta 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programos valdymo komiteto 2014 m. spalio 13 d. posėdžio protokolo Nr. 35 sprendimu, Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš ES struktūrinės paramos bei valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodika ir skaičiuokle, taip pat Lietuvos Respublikos finansų ministerijos skelbiamomis Viešųjų investicijų projektų sąnaudų ir naudos analizės metodinėmis rekomendacijomis, skelbiamomis www.esinvesticijos.lt (jei taikoma).
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-291, 2019-11-11, paskelbta TAR 2019-11-11, i. k. 2019-18005
23. Tuo atveju, jei projektiniam pasiūlymui vertinti trūksta informacijos ir duomenų ar yra netikslumų, vertintojai turi teisę raštu ar elektroniniu paštu projektinio pasiūlymo teikėjo paprašyti paaiškinti, papildyti ar patikslinti pateiktą informaciją, ir nustatyti terminą informacijai pateikti. Šis terminas neturi būti trumpesnis kaip 7 dienos ir ilgesnis kaip 14 dienų. Terminas gali būti pratęstas, jei projektinio pasiūlymo teikėjas, norėdamas pateikti prašomus dokumentus ar informaciją, turi kreiptis į kitą(-as) instituciją(-as). Į projektinio pasiūlymo teikėjo prašymą pratęsti terminą vertintojai atsako kuo operatyviau, bet ne vėliau kaip per 7 dienas nuo tokio prašymo gavimo dienos.
24. Vertintojai, atlikę projektinio pasiūlymo atitikties Aprašo 18 punkte nustatytiems reikalavimams įvertinimą, parengia Projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo vertinimo išvadą pagal Aprašo 2 priede nustatytą formą. Projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo vertinimo išvadoje turi būti žymima į valstybės projektų sąrašą įtraukiamų projektų atitiktis PAFT 37 punkte nustatytiems reikalavimams. Vertintojų suteikti įvertinimai turi būti pagrįsti argumentais.
25. Projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo vertinimo išvadą pasirašo pagal kompetenciją turininio skyriaus vertintojas ir Investicijų skyriaus specialistas, išvadą patvirtina atitinkamai vertintojų skyrių vadovai.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-234, 2017-09-01, paskelbta TAR 2017-09-04, i. k. 2017-14143
Nr. 1-291, 2019-11-11, paskelbta TAR 2019-11-11, i. k. 2019-18005
26. Jeigu vertintojai nustato, kad projektinis pasiūlymas neatitinka bent vieno Aprašo 18 punkte nustatyto reikalavimo, tai nurodo Projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo vertinimo išvadoje. Šią Projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo vertinimo išvadą per 7 dienas nuo projektinio pasiūlymo vertinimo termino pabaigos raštu ir elektroniniu paštu išsiunčia projektinio pasiūlymo teikėjui.
27. Vadovaudamasis Projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo vertinimo išvada kartu su projektinio pasiūlymo teikėjo pateiktais projektiniais pasiūlymais, pagal kompetenciją turininis skyrius rengia energetikos ministro įsakymo dėl valstybės projektų sąrašo patvirtinimo projektą ir, esant poreikiui, energetikos ministro įsakymo dėl rezervinių valstybės projektų sąrašo patvirtinimo projektą.
28. Pagal kompetenciją turininių skyrių atsakingas darbuotojas suveda į SFMIS2014 valstybės projektų sąrašo duomenis, išspausdina sąrašą, kurį tvirtina energetikos ministras įsakymu. Jei SFMIS2014 neveikia ar nėra įdiegtos funkcinės galimybės, valstybės projektų sąrašas surašomas pagal Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų siūlomų bendrai finansuoti valstybės ar regiono projektų sąrašo formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. 1K-199 „Dėl 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių įgyvendinimo“.
29. Valstybės projektų atrankai Ministerijoje energetikos ministro įsakymu gali būti sudaromas projektų atrankos komitetas.
30. Priėmus ministro įsakymą dėl valstybės projektų sąrašo patvirtinimo, pagal kompetenciją turininių skyrių atsakingas darbuotojas nedelsiant perduoda informaciją Ministerijos Administravimo ir bendrųjų reikalų skyriaus atsakingam darbuotojui, kuris per 7 dienas paskelbia ministro įsakymą Energetikos ministerijos interneto svetainėje www.enmin.lt ir ES struktūrinės paramos interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt.
31. Pagal kompetenciją turininio skyriaus atsakingas darbuotojas per 7 dienas nuo sprendimo dėl valstybės projektų sąrašo patvirtinimo jo duomenis suveda į SFMIS2014 ir per SFMIS2014 apie tai informuoja įgyvendinančiąją instituciją, kartu pateikdamas įtrauktų į valstybės projektų sąrašą projektų projektinius pasiūlymus su visais jų priedais, įskaitant investicijų projektą (jei šiuos priedus projektinio pasiūlymo teikėjas privalėjo pateikti kartu su projektiniu pasiūlymu) ir Projektinių pasiūlymų dėl valstybės projekto įgyvendinimo vertinimo išvadas. Jei SFMIS2014 neveikia ar nėra įdiegtos funkcinės galimybės, informacija ir duomenys teikiami raštu ir elektroniniu paštu.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-234, 2017-09-01, paskelbta TAR 2017-09-04, i. k. 2017-14143
32. Sprendimas dėl valstybės projektų sąrašo gali būti keičiamas:
32.1. kai Ministerija priima sprendimą dėl projekto finansavimo sprendimo pripažinimo netekusiu galios (kai pareiškėjas per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą nepasirašė projekto sutarties arba atsisakė ją pasirašyti);
32.2. jei įgyvendinančioji institucija priima sprendimą atmesti paraišką PAFT 136 punkte nustatytu atveju;
33. Pagal kompetenciją atsakingi turininiai skyriai rengia energetikos ministro įsakymo dėl valstybės projektų sąrašo pakeitimo projektą.
34. Sprendimas dėl valstybės projektų sąrašo nėra keičiamas, jei įvertinus paraiškas, priimtas sprendimas dėl mažesnės, nei numatyta valstybės projektų sąraše, finansavimo lėšų sumos skyrimo projektui, taip pat jei įgyvendinant projektą sumažėja jo tinkamų finansuoti išlaidų suma ar projekto sutartyje numatytas projektui skirtų finansavimo lėšų dydis, taip pat kai projektui skiriamas papildomas finansavimas ar nutraukiama projekto sutartis.
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
36. Įgyvendinančioji institucija, gavusi informaciją apie patvirtintą valstybės projektų sąrašą, atlieka tolesnius veiksmus vadovaudamasi PAFT 41 punktu.
37. Projektinio pasiūlymo teikėjas Ministerijos sprendimus ar veiksmus (neveikimą) gali skųsti Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai ar teismui įstatymų nustatyta tvarka.
39. Visi dokumentai ir (arba) jų kopijos, susiję su valstybės projektų sąrašų sudarymu ir (arba) keitimu, yra saugomi vadovaujantis Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“.
Valstybės projektų atrankos tvarkos aprašo
1 priedas
__________________________________________
(projektinio pasiūlymo teikėjo pavadinimas)
____________________________________________________________
(priemonės, kurios sąrašui sudaryti teikiamas projektinis pasiūlymas, pavadinimas ir kodas)
PROJEKTINIS PASIŪLYMAS DĖL VALSTYBĖS PROJEKTO ĮGYVENDINIMO
_____________ Nr. ___________
(data)
1. Projekto pavadinimas |
Rekomenduojama projekto pavadinimą pasirinkti trumpą ir aiškų, nusakantį projekto idėją. Pavadinime neturėtų būti rašomi įstaigų ar organizacijų pavadinimai.
(Galimas simbolių skaičius – 150) |
2. Pareiškėjo duomenys
2.1. Pareiškėjo rekvizitai |
Pavadinimas |
(Galimas pavadinimo ženklų skaičius – 140) |
Juridinio asmens kodas |
|
|
2.2. Pareiškėjo kontaktiniai duomenys |
Adresas |
|
Telefonas |
|
|
Faksas |
|
|
El. p. adresas |
|
|
2.3. Projekto vadovas / Atsakingas asmuo |
Vardas ir pavardė |
|
Pareigos |
|
|
Telefonas |
|
|
Faksas |
|
|
El. p. adresas |
|
|
2.4. Kontaktinis asmuo |
Vardas ir pavardė |
|
Pareigos |
|
|
Telefonas |
|
|
Faksas |
|
|
El. p. adresas |
|
3. Duomenys apie projekto partnerį
3.1. Ar projektas turi |
o taip o ne (jeigu pažymima „ne“, kita lentelė nepildoma) |
3.2. Partnerio Nr. (...) rekvizitai |
Pavadinimas |
|
Juridinio asmens kodas |
|
4. Projekto aprašymas (santrauka)
4.1. Trumpas projekto esmės aprašymas |
|
(Nurodyti, kokia problema sprendžiama, kokios priežastys sąlygoja projekto įgyvendinimą, pagrindžiamas problemos aktualumas, nurodoma, kodėl ES struktūrinių fondų lėšos turėtų būti investuojamos į šį projektą, trumpai aprašyti, kokia(-ios) projekto veikla(-os) bus įgyvendinama(-os) ir kaip ji(-os) susijusi(-os) su projektų finansavimo sąlygų apraše nurodyta(-omis) veikla(-omis), kokių rezultatų šia(-omis) veikla(-omis) siekiama, pateikti kitą svarbią informaciją (galimas simbolių skaičius – 1000) . |
|
4.2. Projekto atitiktis 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos (toliau – Veiksmų programos) prioriteto konkrečiam uždaviniui ir siekiamam rezultatui, priemonei, nacionalinio strateginio planavimo dokumentams, Veiksmų programos Stebėsenos komiteto patvirtintiems specialiesiems projektų atrankos kriterijams bei Integruotai teritorijos vystymo programai, tuo atveju, kai įgyvendinamas integruotų teritorinių investicijų instrumentas pagal reglamento (EB) Nr. BR 99 straipsnio nuostatas |
|
|
|
4.3. Projekto atitiktis projektų parengtumo sąlygoms, nustatytoms projektų finansavimo sąlygų apraše (atlikti parengiamieji projekto darbai iki projektinio pasiūlymo pateikimo bei darbai, kurie bus atlikti iki projekto paraiškos pateikimo įgyvendinančiajai institucijai datos) |
|
(Jei projektų finansavimo sąlygų apraše numatyti projektų parengtumo reikalavimai, nurodyti, kaip projektas juos atitinka. Taip pat nurodyti kitus iki projektinio pasiūlymo pateikimo atliktus parengiamuosius projekto darbus bei darbus, kurie bus atlikti iki projekto paraiškos pateikimo įgyvendinančiajai institucijai (galimas simbolių skaičius – 600) |
|
4.4. Projekto veiklų finansavimas iš 2007-2013 m. veiksmų programų, Veiksmų programos, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų, taip pat iš valstybės ir (arba) savivaldybių, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (arba) savivaldybė (efektyvus lėšų panaudojimas, dvigubo finansavimo rizikos prevencija)
|
|
4.4.1. Numatytos finansuoti projekto veiklos, nebuvo finansuotos iš 2007-2013 m. veiksmų programų, nebuvo finansuotos ir (ar) nėra finansuojamos, ir (ar) nenumatomos finansuoti iš kitų Veiksmų programos priemonių, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų, taip pat iš valstybės ir (arba) savivaldybių, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (arba) savivaldybės.
|
o nebuvo finansuotos o nėra finansuojamos o nenumatomos finansuoti o buvo finansuotos (išsamiai aprašoma (nurodomi tikslūs duomenys, fondas/programa/priemonė, veiklos, nuorodų numeriai, datos, prašytos lėšos, informacija ar jos, ar dalis jų buvo gauta, nurodant konkretų sumos dydį, kita) jeigu buvo finansuotos pagrindžiamas jų finansavimo poreikis ir kaip bus užtikrinta dvigubo finansavimo rizikos prevencija). o yra finansuojamos (išsamiai aprašoma (nurodomi tikslūs duomenys, fondas/programa/priemonė, veiklos, nuorodų numeriai, datos, prašytos lėšos, informacija ar jos, ar dalis jų buvo gauta, nurodant konkretų sumos dydį, kita), pagrindžiama, kaip bus užtikrinta dvigubo finansavimo rizikos prevencija). o numatomos finansuoti (išsamiai aprašoma (nurodomi tikslūs duomenys, fondas/programa/priemonė, veiklos, nuorodų numeriai, datos, numatomos prašyti lėšos(sumos dydis), kita), pagrindžiama, kaip bus užtikrinta dvigubo finansavimo rizikos prevencija). |
5. Projekto tikslas, uždavinys(-iai), veikla(-os), fiziniai rodikliai
Projekto tikslas: (Nurodomas projekto tikslas. Galimas simbolių skaičius – 300. Nurodyti privaloma.) |
|||
Projekto uždavinys |
Planuojamos projekto veiklos pavadinimas |
Planuojamos projekto veiklos aprašymas |
Fiziniai rodikliai |
Detalizuojamas projekto tikslas per aprašomus uždavinius. Kiekvienas uždavinys nurodomas atskiroje eilutėje. Galimas simbolių skaičius – 450. Nurodyti privaloma. |
Nurodomos projekto veiklos. Kiekviena veikla nurodoma atskiroje eilutėje.
Galimas simbolių skaičius – 400. Nurodyti privaloma.
Prie vieno projekto uždavinio galima nurodyti ir kelias planuojamas projekto veiklas. |
Aprašoma kiekviena projekto veikla, ją pagrindžiant. Galimas simbolių skaičius – 10 000. |
Nurodomi fizinių rodiklių pavadinimai, siektinos reikšmės ir mato vienetai. Galimas simbolių skaičius – 220. |
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
(...) |
|
|
|
6. Stebėsenos rodikliai
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio matavimo vnt. |
Planuojama rodiklio reikšmė |
Produkto rodikliai |
||
Projektų finansavimo sąlygų apraše nurodyti stebėsenos produkto rodikliai. |
Nurodomas rodiklio matavimo vienetas, pvz.: kilometras (km), valandos (h) ir pan. |
Nurodoma vykdant projektą numatomo pasiekti rodiklio reikšmė. |
Rezultato rodikliai |
||
Projektų finansavimo sąlygų apraše nurodyti stebėsenos rezultato rodikliai. |
Nurodomas rodiklio matavimo vienetas, pvz.: procentas (proc.).
|
Nurodoma vykdant projektą numatomo pasiekti rodiklio reikšmė. |
Visoje lentelėje galimas įrašyti maksimalus simbolių skaičius – 1000.
7. Preliminarus projekto biudžetas
Išlaidų kategorijos Nr. |
Išlaidų kategorijos pavadinimas |
Planuojama projekto išlaidų suma, eurais |
Išlaidų pagrindimas, priskyrimas projekto veikloms, nurodytoms 5 projektinio pasiūlymo dalyje |
1 |
2 |
3 |
4 |
1. |
Žemė |
||
2. |
Nekilnojamasis turtas |
||
3. |
Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai |
||
4. |
Įranga, įrenginiai ir kt. turtas |
||
5. |
Projekto vykdymas |
||
6. |
Informavimas apie projektą |
||
7. |
Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal vienodo dydžio normą |
||
Iš viso: |
8. Projekto išlaidų finansavimo šaltiniai
Finansavimo šaltinio pavadinimas |
Suma, eurais |
1 |
2 |
8.1. Prašomos skirti lėšos |
Nurodoma prašoma skirti projekto finansavimo lėšų suma. |
8.2. Pareiškėjo ir partnerio(-ių) lėšos |
Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins pareiškėjas. Nurodyti privaloma. Jeigu netaikoma - nurodyti „0“. |
8.2.1. Viešosios lėšos |
8.2.1.1+8.2.1.2+8.2.1.3 Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins pareiškėjas iš valstybės biudžeto, savivaldybių biudžeto ar kitų viešųjų lėšų šaltinių. Nurodyti privaloma. Jeigu netaikoma - nurodyti „0“. |
8.2.1.1. Valstybės biudžeto lėšos |
Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins pareiškėjas ir kurios šaltinis yra valstybės biudžetas. Galima įvesti tik skaičių. Jeigu netaikoma - nurodyti „0“. |
8.2.1.2. Savivaldybės biudžeto lėšos |
Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins pareiškėjas ir kurios šaltinis yra savivaldybių biudžeto lėšos. Galima įvesti tik skaičių. Jeigu netaikoma - nurodyti „0“. |
8.2.1.3. Kiti viešųjų lėšų šaltiniai |
Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins pareiškėjas ir kurios šaltinis yra kiti viešųjų lėšų šaltiniai (pvz., Užimtumo fondo, valstybės įmonių lėšos, kitų juridinių asmenų, kurie yra perkančiosios organizacijos, nurodytos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 1–3 punktuose, lėšos). Galima įvesti tik skaičių. Jeigu netaikoma - nurodyti „0“. |
8.2.2. Privačios lėšos |
8.2.2.1+8.2.2.2 nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins pareiškėjas iš nuosavų lėšų ar kitų lėšų šaltinių. Nurodyti privaloma. Jeigu netaikoma - nurodyti „0“. |
8.2.2.1. Nuosavos lėšos |
Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins pareiškėjas ir kurios šaltinis yra nuosavos lėšos. Galima įvesti tik skaičių. Jeigu netaikoma - nurodyti „0“. |
8.2.2.2. Kiti lėšų šaltiniai |
Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins pareiškėjas ir kurios šaltinis yra kiti lėšų šaltiniai, pvz., banko paskola. Galima įvesti tik skaičių. Jeigu netaikoma - nurodyti „0“. |
8.3. Iš viso |
8.1+8.2 Nurodoma bendra projekto išlaidų suma. 8.1 ir 8.2 eilučių suma turi sutapti su bendra išlaidų suma, nurodyta projektinio pasiūlymo dalyje „Projekto biudžetas“. |
9. Projekto įgyvendinimo laikotarpis
9.1. Preliminari projekto pradžios data |
|
9.2. Preliminari projekto įgyvendinimo trukmė mėnesiais |
|
10. Projektinio pasiūlymo priedai
Eil. Nr. |
Priedo pavadinimas |
Priedo lapų skaičius |
1. |
Pateikiami priedai, nurodyti projektų finansavimo sąlygų apraše, ir (arba) kiti dokumentai, pagrindžiantys projektiniame pasiūlyme dėl projekto įgyvendinimo nurodytą informaciją, pavyzdžiui „Investicijų projektas su sąnaudų naudos analizės skaičiuokle“. |
|
(...) |
|
|
11. Pareiškėjo patvirtinimas
Patvirtinu, kad šioje formoje pateikta informacija yra tiksli ir teisinga.
________________________________ ________ ____________
(projekto vadovo/atsakingo asmens pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
A. V.
Priedo pakeitimai:
Nr. 1-234, 2017-09-01, paskelbta TAR 2017-09-04, i. k. 2017-14143
Valstybės projektų atrankos tvarkos aprašo
2 priedas
LIETUVOS RESPUBLIKOS ENERGETIKOS MINISTERIJA
PROJEKTINIO PASIŪLYMO DĖL VALSTYBĖS PROJEKTO ĮGYVENDINIMO VERTINIMO IŠVADA
_____________
(išvados tvirtinimo data ir registracijos Nr.)
Vilnius
1. Projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo (toliau – projektinis pasiūlymas) duomenys
Projektiniame pasiūlyme nurodyto projekto (toliau – projektas) pavadinimas |
|
Pareiškėjo pavadinimas
|
|
Preliminari projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma, eurais |
|
2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos (toliau – Veiksmų programa) įgyvendinimo priemonės pavadinimas ir numeris |
|
Projektinio pasiūlymo gavimo data ir registravimo numeris |
(Įrašoma raštu gauto projektinio pasiūlymo data, registravimo numeris.) |
2. Projektinio pasiūlymo įvertinimas
Nr. |
Vertinimo aspektas |
Taip/ Ne/ Netaikoma |
Pastabos/paaiškinimai (nurodomas pasirinkto įvertinimo „Taip/ Ne/ Netaikoma“ pagrindimas, taip pat dokumentai, kurie buvo peržiūrėti siekiant įvertinti konkretų vertinimo aspektą) |
2.1 |
Projektiniame pasiūlyme dėl valstybės projekto įgyvendinimo nurodytos projekto veiklos atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše numatytas finansuoti veiklas |
|
(Šį vertinimo aspektą vertina turininis skyrius) |
2.2. |
Projekto tikslai ir uždaviniai atitinka bent vieną Veiksmų programos prioriteto konkretų uždavinį ir siekiamą rezultatą |
|
(Šį vertinimo aspektą vertina Investicijų skyrius)
|
2.3. |
Projektas atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nurodyto(-ų) strateginio planavimo dokumento(-ų) nuostatas. |
|
(Šį vertinimo aspektą vertina turininis skyrius)
|
2.4. |
Projektas atitinka specialiuosius projektų atrankos kriterijus |
|
(Šį vertinimo aspektą vertina turininis skyrius. Jeigu vertinant 2.3 papunktį buvo įvertinta projekto atitiktis strateginio planavimo dokumento(-ų) nuostatoms, kurie yra patvirtinti kaip specialieji projektų atrankos kriterijai, nurodoma tik nuoroda į paaiškinimo punktą) |
2.5. |
Projekto parengtumas atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus. |
|
(Šį vertinimo aspektą vertina turininis skyrius.) |
2.6. |
Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų ir naudos analizės rezultatais: (Atitiktis šiam vertinimo aspektui vertinama vadovaujantis viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros patvirtinta Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir /ar valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodika (toliau – Investicijų projektų rengimo metodika) ir Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodika (toliau – Kokybės metodika), kurios skelbiamos svetainėje www.esinvesticijos.lt.)_ |
|
(Šį vertinimo aspektą vertina turininis skyrius. Jeigu vertinamas 2.7 papunktyje nurodytas vertinimo aspektas arba jei projektas neatitinka PAFT 671 punkto nuostatų ir Investicijų projekto rengti nereikia –žymima „Netaikoma“)
|
2.6.1. projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojamos pajamų, sąnaudų, finansavimo šaltinių, sukuriamos naudos ir kitos prielaidos yra pagrįstos; |
|
(Atitiktis šiam vertinimo aspektui vertinama vadovaujantis Kokybės metodikos 19.1 papunkčiu, įvertinant ir atsakant į Investicijų projektų rengimo metodikos 9 priedo „Investicijų projektų atitikties investicijų projektų rengimo metodikai vertinimo klausimynas“ (toliau - Investicijų projektų vertinimo klausimynas) vertinimo: I.1 – I.4, II.1, II.3 – II.5, II.7, IV.1, IV.4 – IV.12, IV.16, IV.18 klausimus) |
|
2.6.2. projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojamas vienodas pagrįstos trukmės analizės laikotarpis; |
|
(Atitiktis šiam vertinimo aspektui vertinama vadovaujantis Kokybės metodikos 19.2 papunkčiu, įvertinant ir atsakant į Investicijų projektų vertinimo klausimyno IV.2 vertinimo klausimą) |
|
2.6.3. projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojama vienoda pagrįsto dydžio diskonto norma; |
|
(Atitiktis šiam vertinimo aspektui vertinama vadovaujantis Kokybės metodikos 19.3 papunkčiu, įvertinant ir atsakant į Investicijų projektų vertinimo klausimyno IV.3, IV.17 klausimus) |
|
2.6.4. optimali projekto įgyvendinimo alternatyva pasirinkta pagal projekto įgyvendinimo alternatyvų finansinių ir (arba) ekonominių rodiklių (grynosios dabartinės vertės, vidinės grąžos normos, naudos ir sąnaudų santykio) reikšmes; |
|
(Atitiktis šiam vertinimo aspektui vertinama vadovaujantis Kokybės metodikos 19.4 papunkčiu, įvertinant ir atsakant į Investicijų projektų vertinimo klausimyno III.1 – III.4, IV.13 – IV.15, IV.19, IV.20 klausimus) |
|
2.6.5. pasirinktai projekto įgyvendinimo alternatyvai realizuoti nėra žinomų teisinių, techninių ir socialinių apribojimų. |
|
(Atitiktis šiam vertinimo aspektui vertinama vadovaujantis Kokybės metodikos 19.5 papunkčiu, įvertinant ir atsakant į Investicijų projektų vertinimo klausimyno II.2, II.9 klausimus) |
|
2.7. |
Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų efektyvumo rodikliu. (Šis vertinimo aspektas taikomas projektams, kuriems netaikomas 2.6 papunktyje nurodytas vertinimo aspektas. Atitiktis šiam vertinimo aspektui vertinama vadovaujantis Investicijų projektų rengimo metodika ir Kokybės metodika, kurios skelbiamos svetainėje www.esinvesticijos.lt.) |
|
(Šį vertinimo aspektą vertina turininis skyrius. Atitiktis šiam vertinimo aspektui vertinama vadovaujantis Kokybės metodikos 20.1 papunkčiu, įvertinant ir atsakant į Investicijų projektų vertinimo klausimyno I.1 – I.4, II.1 – II.5, II.7, II.9, III.1 – III.4, V.1 – V.4.klausimus. Jeigu buvo vertintas 2.6 papunktyje nurodytas vertinimo aspektas arba jei projektas neatitinka PAFT 671 punkto nuostatų ir Investicijų projekto rengti nereikia - žymima „Netaikoma“) |
2.8. |
Projektiniame pasiūlyme numatytos finansuoti veiklos nebuvo finansuotos iš kitų 2007-2013 m. veiksmų programų priemonių, neplanuojamos finansuoti iš kitų Veiksmų programos priemonių, nebuvo finansuotos ir neplanuojamos finansuoti iš kitos finansinės paramos priemonių. |
|
(Šį vertinimo aspektą vertina Investicijų skyrius) |
2.9. |
Pateikti visi projektinio pasiūlymo priedai, nurodyti projektų finansavimo sąlygų apraše. |
|
(Šį vertinimo aspektą vertina turininis skyrius) |
3. Išvada dėl projektinio pasiūlymo atitikimo 2 punkte nurodytiems reikalavimams
□Projektinis pasiūlymas atitinka visus 2 punkte nustatytus reikalavimus ir gali būti įtraukiamas į valstybės projektų sąrašą.
□Projektinis pasiūlymas neatitinka bent vieno iš 2 punkte nustatytų reikalavimų, t. y. ____________(nurodoma, kurių reikalavimų neatitinka) ir negali būti įtraukiamas į valstybės projektų sąrašą.
__________________________ ____________________
(Turininio skyriaus vertintojo vardas, pavardė) (parašas)
_________________________ ____________________
(Europos Sąjungos paramos skyriaus vertintojo vardas, pavardė) (parašas)
4. Išvados tvirtinimas
□Pritarti vertintojo išvadai;
□Nepritarti vertintojo išvadai;
Pastabos
|
(nurodomos pastabos arba nustatyti trūkumai)
|
Išvadą tvirtinu:
__________________________
(Turininio skyriaus vedėjas)
__________________________ ____________________
(Vardas, pavardė) (parašas)
Investicijų skyriaus vedėjas
__________________________ ____________________
(Vardas, pavardė) (parašas)
5. Išvados priedas
Užpildytas Investicijų projektų vertinimo klausimynas
|
(nurodomos lapų skaičius) _____ lapas(-ai)
|
________________
Priedo pakeitimai:
Nr. 1-234, 2017-09-01, paskelbta TAR 2017-09-04, i. k. 2017-14143
Nr. 1-291, 2019-11-11, paskelbta TAR 2019-11-11, i. k. 2019-18005
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos energetikos ministerija, Įsakymas
Nr. 1-234, 2017-09-01, paskelbta TAR 2017-09-04, i. k. 2017-14143
Dėl Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2015 m. sausio 29 d. įsakymo Nr. 1-21 „Dėl Valstybės projektų atrankos tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos energetikos ministerija, Įsakymas
Nr. 1-291, 2019-11-11, paskelbta TAR 2019-11-11, i. k. 2019-18005
Dėl Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2015 m. sausio 29 d. įsakymo Nr. 1-21 „Dėl Valstybės projektų atrankos tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo