Suvestinė redakcija nuo 2019-11-12

 

Įsakymas paskelbtas: TAR 2015-03-06, i. k. 2015-03447

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ENERGETIKOS MINISTRAS

 

įsakymas

DĖL valstybės projektų atrankos tvarkos aprašo patvirtinimo

 

2015 m. sausio 29 d. Nr. 1-21

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą“, 6.2.5 papunkčiu, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“, 31 punktu, 2014–2020 metų iš Europos Sąjungos fondų lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2014–2020 metų iš Europos Sąjungos fondų lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1.  T v i r t i n u  Valstybės projektų atrankos tvarkos aprašą (pridedama).

2.  P a v e d u  šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

3.  P r i p a ž į s t u  netekusiu galios Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2014 m. balandžio 9 d. įsakymą Nr. 1-87 „Dėl Valstybės projektų planavimo laikinosios tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

 

 

Energetikos ministras                                                                                               Rokas Masiulis

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos energetikos ministro

2015 m. sausio 29 d. įsakymu Nr. 1-21

 

VALSTYBĖS PROJEKTŲ atrankos TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybės projektų atrankos tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato valstybės projektų, kuriuos numatoma įgyvendinti pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2014 m. rugsėjo 8 d. sprendimu Nr. C(2014)6397 (toliau – Veiksmų programa), Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos (toliau – Ministerija) administruojamų 4 prioriteto „Energijos efektyvumo ir atsinaujinančių išteklių energijos gamybos ir naudojimo skatinimas“ ir 6 prioriteto „Darniojo transporto, pagrindinių tinklų infrastruktūros skatinimas“ įgyvendinimo priemones, planavimo ir atrankos tvarką.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis 2014–2020 metų iš Europos Sąjungos fondų lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2014–2020 metų iš Europos Sąjungos fondų lėšų planuojamų bendrai finansuoti valstybės projektų atrankos laikinosios tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – PAFT), nuostatomis.

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos 2 punkte paminėtuose teisės aktuose, taip pat Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 528 „Dėl Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programą“ (toliau – Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo taisyklės), ir PAFT.

 

II SKYRIUS

VALSTYBĖS PROJEKTŲ PLANAVIMAS

 

4. Ministerija valstybės projektus planuoja vadovaudamasi strateginio planavimo dokumentais: Nacionaliniu elektros ir gamtinių dujų perdavimo infrastruktūros projektų įgyvendinimo planu, patvirtintu Vyriausybės 2014 m. liepos 22 d. nutarimu Nr. 476 „Dėl Nacionalinio elektros ir gamtinių dujų perdavimo infrastruktūros projektų įgyvendinimo plano patvirtinimo“, Viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programa, patvirtinta Vyriausybės 2014 m. lapkričio 26 d. nutarimu Nr. 1328 „Dėl Viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programos patvirtinimo“, Veiksmų programa, Veiksmų programos priedu, taip pat Veiksmų programos prioriteto priemonių įgyvendinimo planu, projektų finansavimo sąlygų aprašais (toliau – PFSA), kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais taip, kad būtų galima įsitikinti, jog projektai suplanuoti skaidriai, laikantis patikimo finansų valdymo principo ir vadovaujantis Veiksmų programos stebėsenos komiteto patvirtintais specialiaisiais projektų atrankos kriterijais.

5. Projektas įtraukiamas į valstybės projektų sąrašą, jei strateginio planavimo dokumente nustatytas projekto vykdytojas ir jam pavestos įgyvendinti veiklos sritys (kurios atitinka projekto tikslą) arba strateginio planavimo dokumente nurodomas planuojamas įgyvendinti projektas, projekto vykdytojas ir jam numatytos projekto veiklos. Jeigu strateginio planavimo dokumente numatyta daugiau projektų ar projektų vykdytojų ir visiems projektams finansuoti neužtenka lėšų, į valstybės projektų sąrašą jie įtraukiami šiuose dokumentuose nustatyta prioritetine tvarka. Ministerija taip pat gali sudaryti rezervinių valstybės projektų sąrašą.

6. Aprašas netaikomas projektams, kurie strateginio planavimo dokumentuose nėra įvardinti ir (ar) jiems nėra nustatyti projekto vykdytojai, kaip nurodyta Aprašo 5 punkte, ir projektams, kuriems reikia nustatyti, kuris pareiškėjas yra tinkamiausias strateginio planavimo dokumente numatytiems tikslams pasiekti.

7. Visi projektai, kuriuos ketinama finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų (toliau – ES struktūriniai fondai), turi atitikti bendruosius projektų reikalavimus, išdėstytus PAFT 66 punkte, ir PFSA nustatytus projektų atrankos kriterijus.

 

III SKYRIUS

VALSTYBĖS PROJEKTŲ SĄRAŠO SUDARYMAS IR TVIRTINIMAS

 

8. Veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonei (toliau – priemonė), jeigu jos projektai atrenkami valstybės projektų planavimo būdu, sudaromas bent vienas valstybės projektų sąrašas.

9. Ministerija valstybės projektų sąrašą sudaro patvirtinusi Veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo planą ir atitinkamos priemonės, pagal kurią projektai yra atrenkami valstybės projektų planavimo būdu, PFSA.

10. Ministerijos Investicijų skyrius informuoja pagal kompetenciją Energetinio saugumo grupę, Energetikos konkurencingumo grupę, Klimato kaitos valdymo grupę (toliau – turininiai skyriai), kad ministro įsakymu patvirtintas PFSA.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-234, 2017-09-01, paskelbta TAR 2017-09-04, i. k. 2017-14143

Nr. 1-291, 2019-11-11, paskelbta TAR 2019-11-11, i. k. 2019-18005

 

11. Pagal kompetenciją turininių skyrių atsakingi darbuotojai galimiems pareiškėjams, numatytiems strateginio planavimo dokumentuose, rengia ir raštu siunčia kvietimą teikti projektinį pasiūlymą pagal Aprašo 1 priede nustatytą projektinio pasiūlymo formą. Taip pat visa su kvietimu susijusi informacija skelbiama Ministerijos tinklalapyje www.enmin.lt.

12. Kvietime teikti projektinį pasiūlymą turi būti nurodyta:

12.1. Veiksmų programos prioriteto ir konkretaus uždavinio, pagal kurį siūloma teikti projektinį pasiūlymą, pavadinimai;

12.2. institucija, kuriai reikia pateikti projektinį pasiūlymą, jos adresas ir kontaktinio asmens vardas, pavardė, telefono ir fakso numeriai, elektroninio pašto adresas, kuriais galima gauti papildomą informaciją;

12.3. projektinio pasiūlymo galutinis pateikimo terminas, kuris negali būti trumpesnis kaip 30 dienų nuo dienos, kada kvietimas patalpinamas Ministerijos tinklalapyje www.enmin.lt, išskyrus atvejus, kai Ministerijai suderinus su pareiškėju ir jam sutikus tinkamai parengta paraiška gali būti pateikta per trumpesnį laikotarpį.

12.4. PFSA, kuriuo vadovaujantis turi būti rengiamas projektinis pasiūlymas;

12.5. kita reikiama (svarbi) informacija.

13. Atskirais atvejais, projektinio pasiūlymo teikėjui nurodžius projektinio pasiūlymo nepateikimo laiku priežastis, terminas gali būti pratęstas, elektroniniu paštu nurodant naują projektinio pasiūlymo pateikimo terminą.

14. Projektinio pasiūlymo teikėjus Projektinio pasiūlymo formos pildymo ir investicijų projekto rengimo klausimais pagal kompetenciją konsultuoja turininių skyrių ir Investicijų skyriaus atsakingi darbuotojai. Metodinės pagalbos centrai pagal kompetenciją teikia konsultacijas  Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo taisyklių 25 punkte numatytais klausimais.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-234, 2017-09-01, paskelbta TAR 2017-09-04, i. k. 2017-14143

Nr. 1-291, 2019-11-11, paskelbta TAR 2019-11-11, i. k. 2019-18005

 

15. Pareiškėjas atsako už projektiniame pasiūlyme pateiktų duomenų ir pridedamų dokumentų tikrumą.

16. Gautą projektinį pasiūlymą užregistruoja Ministerijos Administravimo ir bendrųjų reikalų skyrius.

17. Projektinio pasiūlymo atitiktį Aprašo 18 punkte nustatytiems reikalavimams vertina šie atsakingi darbuotojai (toliau – vertintojai):

17.1. Ministerijos Investicijų skyriaus atsakingas darbuotojas vertina projektinio pasiūlymo atitiktį Veiksmų programos numatytam finansuoti prioriteto konkrečiam uždaviniui ir investicinio prioriteto įgyvendinimo veikloms;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 1-291, 2019-11-11, paskelbta TAR 2019-11-11, i. k. 2019-18005

 

17.2. pagal kompetenciją turininių skyrių atsakingi darbuotojai vertina projektinio pasiūlymo atitiktį Aprašo 18 punkte nustatytiems reikalavimams.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-234, 2017-09-01, paskelbta TAR 2017-09-04, i. k. 2017-14143

 

18. Ministerija turi įvertinti ir į valstybės projektų sąrašą įtraukti tik tuos projektus, kurie atitinka šiuos reikalavimus:

18.1. tenkina bent vieną Veiksmų programos numatytą finansuoti prioriteto konkretų uždavinį ir PFSA nurodytus nacionalinio strateginio planavimo dokumentus;

18.2. yra geriausia iš galimų alternatyvų Veiksmų programoje ir strateginio planavimo dokumentuose nustatytiems tikslams ir projekto tikslams įgyvendinti (pagal PAFT 66.7 papunktyje ir 671 punkte nurodytus reikalavimus);

18.3. tenkina projektų parengtumo sąlygas, nustatytas PFSA.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-234, 2017-09-01, paskelbta TAR 2017-09-04, i. k. 2017-14143

 

19. Sprendimai dėl valstybės projektų sąrašų priimami atsižvelgiant į projektų išlaidų patyrimo prognozes taip, kad ES struktūrinių fondų lėšos nebūtų prarastos pagal reglamento (ES) Nr. 1303/2013 136 straipsnio nuostatas.

20. Vertintojas pagal kompetenciją įvertina projektinio pasiūlymo teikėjo pateiktą projektinį pasiūlymą ir papildomus dokumentus ir pažymi jo atitiktį Aprašo 18 punkte nustatytiems reikalavimams Projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo vertinimo išvadoje pagal Aprašo 2 priede nustatytą formą. Atlikdamas investicijų projektų vertinimą, turininio skyriaus vertintojas užpildo ir pasirašo Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš ES struktūrinės paramos ir/ar valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodikos 9 priede pateikiamą Investicijų projektų atitikties investicijų projektų rengimo metodikai vertinimo klausimyną, kuris yra neatskiriama projektinio pasiūlymo vertinimo išvados dalis. Jei projektas neatitinka PAFT 671 punkto nuostatų ir Investicijų projekto rengti nereikia, tai Investicijų projektų atitikties investicijų projektų rengimo metodikai vertinimo klausimynas nepildomas.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-234, 2017-09-01, paskelbta TAR 2017-09-04, i. k. 2017-14143

Nr. 1-291, 2019-11-11, paskelbta TAR 2019-11-11, i. k. 2019-18005

 

21. Vertintojai, esant poreikiui, gali pasitelkti metodinės pagalbos centrus, ekspertus. Vertintojai apie konsultacijų poreikį informuoja Ministerijos Investicijų skyriaus vadovą, kuris organizuoja reikiamų konsultacijų suteikimą.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-291, 2019-11-11, paskelbta TAR 2019-11-11, i. k. 2019-18005

 

22. Projektinio pasiūlymo atitiktį Aprašo 18.2 papunktyje nustatytiems reikalavimams vertintojai įvertina vadovaudamiesi Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodika, patvirtinta 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programos valdymo komiteto 2014 m. spalio 13 d. posėdžio protokolo Nr. 35 sprendimu, Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš ES struktūrinės paramos bei valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodika ir skaičiuokle, taip pat Lietuvos Respublikos finansų ministerijos skelbiamomis Viešųjų investicijų projektų sąnaudų ir naudos analizės metodinėmis rekomendacijomis, skelbiamomis www.esinvesticijos.lt (jei taikoma).

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-291, 2019-11-11, paskelbta TAR 2019-11-11, i. k. 2019-18005

 

23. Tuo atveju, jei projektiniam pasiūlymui vertinti trūksta informacijos ir duomenų ar yra netikslumų, vertintojai turi teisę raštu ar elektroniniu paštu projektinio pasiūlymo teikėjo paprašyti paaiškinti, papildyti ar patikslinti pateiktą informaciją, ir nustatyti terminą informacijai pateikti. Šis terminas neturi būti trumpesnis kaip 7 dienos ir ilgesnis kaip 14 dienų. Terminas gali būti pratęstas, jei projektinio pasiūlymo teikėjas, norėdamas pateikti prašomus dokumentus ar informaciją, turi kreiptis į kitą(-as) instituciją(-as). Į projektinio pasiūlymo teikėjo prašymą pratęsti terminą vertintojai atsako kuo operatyviau, bet ne vėliau kaip per 7 dienas nuo tokio prašymo gavimo dienos.

24. Vertintojai, atlikę projektinio pasiūlymo atitikties Aprašo 18 punkte nustatytiems reikalavimams įvertinimą, parengia Projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo vertinimo išvadą pagal Aprašo 2 priede nustatytą formą. Projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo vertinimo išvadoje turi būti žymima į valstybės projektų sąrašą įtraukiamų projektų atitiktis PAFT 37 punkte nustatytiems reikalavimams. Vertintojų suteikti įvertinimai turi būti pagrįsti argumentais.

25. Projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo vertinimo išvadą pasirašo pagal kompetenciją turininio skyriaus vertintojas ir Investicijų skyriaus specialistas, išvadą patvirtina atitinkamai vertintojų skyrių vadovai.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-234, 2017-09-01, paskelbta TAR 2017-09-04, i. k. 2017-14143

Nr. 1-291, 2019-11-11, paskelbta TAR 2019-11-11, i. k. 2019-18005

 

26. Jeigu vertintojai nustato, kad projektinis pasiūlymas neatitinka bent vieno Aprašo 18 punkte nustatyto reikalavimo, tai nurodo Projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo vertinimo išvadoje. Šią Projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo vertinimo išvadą per 7 dienas nuo projektinio pasiūlymo vertinimo termino pabaigos raštu ir elektroniniu paštu išsiunčia projektinio pasiūlymo teikėjui.

27. Vadovaudamasis Projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo vertinimo išvada kartu su projektinio pasiūlymo teikėjo pateiktais projektiniais pasiūlymais, pagal kompetenciją turininis skyrius rengia energetikos ministro įsakymo dėl valstybės projektų sąrašo patvirtinimo projektą ir, esant poreikiui, energetikos ministro įsakymo dėl rezervinių valstybės projektų sąrašo patvirtinimo projektą.

28. Pagal kompetenciją turininių skyrių atsakingas darbuotojas suveda į SFMIS2014 valstybės projektų sąrašo duomenis, išspausdina sąrašą, kurį tvirtina energetikos ministras įsakymu. Jei SFMIS2014 neveikia ar nėra įdiegtos funkcinės galimybės, valstybės projektų sąrašas surašomas pagal Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų siūlomų bendrai finansuoti valstybės ar regiono projektų sąrašo formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. 1K-199 „Dėl 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių įgyvendinimo“.

29. Valstybės projektų atrankai Ministerijoje energetikos ministro įsakymu gali būti sudaromas projektų atrankos komitetas.

30. Priėmus ministro įsakymą dėl valstybės projektų sąrašo patvirtinimo, pagal kompetenciją turininių skyrių atsakingas darbuotojas nedelsiant perduoda informaciją Ministerijos Administravimo ir bendrųjų reikalų skyriaus atsakingam darbuotojui, kuris per 7 dienas paskelbia ministro įsakymą Energetikos ministerijos interneto svetainėje www.enmin.lt ir ES struktūrinės paramos interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt.

31. Pagal kompetenciją turininio skyriaus atsakingas darbuotojas per 7 dienas nuo sprendimo dėl valstybės projektų sąrašo patvirtinimo jo duomenis suveda į SFMIS2014 ir per SFMIS2014 apie tai informuoja įgyvendinančiąją instituciją, kartu pateikdamas įtrauktų į valstybės projektų sąrašą projektų projektinius pasiūlymus su visais jų priedais, įskaitant investicijų projektą (jei šiuos priedus projektinio pasiūlymo teikėjas privalėjo pateikti kartu su projektiniu pasiūlymu) ir Projektinių pasiūlymų dėl valstybės projekto įgyvendinimo vertinimo išvadas. Jei SFMIS2014 neveikia ar nėra įdiegtos funkcinės galimybės, informacija ir duomenys teikiami raštu ir elektroniniu paštu.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-234, 2017-09-01, paskelbta TAR 2017-09-04, i. k. 2017-14143

 

32. Sprendimas dėl valstybės projektų sąrašo gali būti keičiamas:

32.1. kai Ministerija priima sprendimą dėl projekto finansavimo sprendimo pripažinimo netekusiu galios (kai pareiškėjas per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą nepasirašė projekto sutarties arba atsisakė ją pasirašyti);

32.2. jei įgyvendinančioji institucija priima sprendimą atmesti paraišką PAFT 136 punkte nustatytu atveju;

32.3. pareiškėjui pateikus argumentuotą prašymą;

32.4. įtraukiant į valstybės projektų sąrašą naują projektą;

32.5. kitais teisės aktuose nustatytais atvejais.

33. Pagal kompetenciją atsakingi turininiai skyriai rengia energetikos ministro įsakymo dėl valstybės projektų sąrašo pakeitimo projektą.

34. Sprendimas dėl valstybės projektų sąrašo nėra keičiamas, jei įvertinus paraiškas, priimtas sprendimas dėl mažesnės, nei numatyta valstybės projektų sąraše, finansavimo lėšų sumos skyrimo projektui, taip pat jei įgyvendinant projektą sumažėja jo tinkamų finansuoti išlaidų suma ar projekto sutartyje numatytas projektui skirtų finansavimo lėšų dydis, taip pat kai projektui skiriamas papildomas finansavimas ar nutraukiama projekto sutartis.

35. Ministerijos patvirtintas valstybės projektų sąrašas negali būti laikomas galutiniu sprendimu projektą bendrai finansuoti iš ES struktūrinių fondų lėšų. Galutinį sprendimą dėl valstybės projekto finansavimo priima energetikos ministras, vadovaudamasis PAFT 17 skirsnyje nustatyta tvarka.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

36. Įgyvendinančioji institucija, gavusi informaciją apie patvirtintą valstybės projektų sąrašą, atlieka tolesnius veiksmus vadovaudamasi PAFT 41 punktu.

37. Projektinio pasiūlymo teikėjas Ministerijos sprendimus ar veiksmus (neveikimą) gali skųsti Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai ar teismui įstatymų nustatyta tvarka.

38. Vertintojai visą su vertinimu susijusią informaciją saugo skyriaus bylų registre.

39. Visi dokumentai ir (arba) jų kopijos, susiję su valstybės projektų sąrašų sudarymu ir (arba) keitimu, yra saugomi vadovaujantis Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“.

______________

 

 

Valstybės projektų atrankos tvarkos aprašo

1 priedas

 

__________________________________________

(projektinio pasiūlymo teikėjo pavadinimas)

 

____________________________________________________________

(priemonės, kurios sąrašui sudaryti teikiamas projektinis pasiūlymas, pavadinimas ir kodas)

 

PROJEKTINIS PASIŪLYMAS DĖL VALSTYBĖS PROJEKTO ĮGYVENDINIMO

 

_____________ Nr. ___________

(data)                                             

 

 

1.    Projekto pavadinimas

 

Rekomenduojama projekto pavadinimą pasirinkti trumpą ir aiškų, nusakantį projekto idėją. Pavadinime neturėtų būti rašomi įstaigų ar organizacijų pavadinimai.

 

(Galimas simbolių skaičius – 150)

 

2.   Pareiškėjo duomenys

 

2.1. Pareiškėjo rekvizitai

 

Pavadinimas

(Galimas pavadinimo ženklų skaičius – 140)

 

Juridinio asmens kodas

 

 

2.2. Pareiškėjo kontaktiniai duomenys

 

Adresas

 

 

 

Telefonas

 

 

 

Faksas

 

 

 

El. p. adresas

 

 

2.3. Projekto vadovas / Atsakingas asmuo

 

Vardas ir pavardė

 

 

 

Pareigos

 

 

 

Telefonas

 

 

 

Faksas

 

 

 

El. p. adresas

 

 

2.4. Kontaktinis asmuo

 

Vardas ir pavardė

 

 

 

Pareigos

 

 

 

Telefonas

 

 

 

Faksas

 

 

 

El. p. adresas

 

 

 

3.   Duomenys apie projekto partnerį

 

3.1. Ar projektas turi
partnerį(-ius)

o taip

o ne (jeigu pažymima „ne“, kita lentelė nepildoma)

 

3.2. Partnerio Nr. (...) rekvizitai

Pavadinimas

 

Juridinio asmens kodas

 

 

4.   Projekto aprašymas (santrauka)

 

4.1. Trumpas projekto esmės aprašymas

 

(Nurodyti, kokia problema sprendžiama, kokios priežastys sąlygoja projekto įgyvendinimą, pagrindžiamas problemos aktualumas, nurodoma, kodėl ES struktūrinių fondų lėšos turėtų būti investuojamos į šį projektą, trumpai aprašyti, kokia(-ios) projekto veikla(-os) bus įgyvendinama(-os) ir kaip ji(-os) susijusi(-os) su projektų finansavimo sąlygų apraše nurodyta(-omis) veikla(-omis), kokių rezultatų šia(-omis) veikla(-omis) siekiama, pateikti kitą svarbią informaciją (galimas simbolių skaičius – 1000) .

4.2. Projekto atitiktis 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos (toliau Veiksmų programos) prioriteto konkrečiam uždaviniui ir siekiamam rezultatui, priemonei, nacionalinio strateginio planavimo dokumentams, Veiksmų programos Stebėsenos komiteto patvirtintiems specialiesiems projektų atrankos kriterijams bei Integruotai teritorijos vystymo programai, tuo atveju, kai įgyvendinamas integruotų teritorinių investicijų instrumentas pagal reglamento (EB) Nr. BR 99 straipsnio nuostatas

 

 

4.3. Projekto atitiktis projektų parengtumo sąlygoms, nustatytoms projektų finansavimo sąlygų apraše (atlikti parengiamieji projekto darbai iki projektinio pasiūlymo pateikimo bei darbai, kurie bus atlikti iki projekto paraiškos pateikimo įgyvendinančiajai institucijai datos)

 

(Jei projektų finansavimo sąlygų apraše numatyti projektų parengtumo reikalavimai, nurodyti, kaip projektas juos atitinka. Taip pat nurodyti kitus iki projektinio pasiūlymo pateikimo atliktus parengiamuosius projekto darbus bei darbus, kurie bus atlikti iki projekto paraiškos pateikimo įgyvendinančiajai institucijai (galimas simbolių skaičius – 600)        

4.4. Projekto veiklų finansavimas iš 2007-2013 m. veiksmų programų, Veiksmų programos, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų, taip pat iš valstybės ir (arba) savivaldybių, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (arba) savivaldybė

(efektyvus lėšų panaudojimas, dvigubo finansavimo rizikos prevencija)

 

4.4.1. Numatytos finansuoti projekto veiklos, nebuvo finansuotos 2007-2013 m. veiksmų programų, nebuvo finansuotos ir (ar) nėra finansuojamos, ir (ar) nenumatomos finansuoti iš kitų Veiksmų programos priemonių, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų, taip pat iš valstybės ir (arba) savivaldybių, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (arba) savivaldybės.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

o nebuvo finansuotos

o nėra finansuojamos

o nenumatomos finansuoti

o buvo finansuotos (išsamiai aprašoma (nurodomi tikslūs duomenys, fondas/programa/priemonė, veiklos, nuorodų numeriai, datos, prašytos lėšos, informacija ar jos, ar dalis jų buvo gauta, nurodant konkretų sumos dydį, kita) jeigu buvo finansuotos pagrindžiamas jų finansavimo poreikis ir kaip bus užtikrinta dvigubo finansavimo rizikos prevencija).

o yra finansuojamos (išsamiai aprašoma (nurodomi tikslūs duomenys, fondas/programa/priemonė, veiklos, nuorodų numeriai, datos, prašytos lėšos, informacija ar jos, ar dalis jų buvo gauta, nurodant konkretų sumos dydį, kita), pagrindžiama, kaip bus užtikrinta dvigubo finansavimo rizikos prevencija).

o numatomos finansuoti (išsamiai aprašoma (nurodomi tikslūs duomenys, fondas/programa/priemonė, veiklos, nuorodų numeriai, datos, numatomos prašyti lėšos(sumos dydis), kita), pagrindžiama, kaip bus užtikrinta dvigubo finansavimo rizikos prevencija).

 

5.   Projekto tikslas, uždavinys(-iai), veikla(-os), fiziniai rodikliai

 

Projekto tikslas:

(Nurodomas projekto tikslas. Galimas simbolių skaičius – 300. Nurodyti privaloma.)

Projekto uždavinys

Planuojamos projekto veiklos pavadinimas

Planuojamos projekto veiklos aprašymas

Fiziniai rodikliai

Detalizuojamas projekto tikslas per aprašomus uždavinius. Kiekvienas uždavinys nurodomas atskiroje eilutėje.

Galimas simbolių skaičius – 450.

Nurodyti privaloma.

Nurodomos projekto veiklos. Kiekviena veikla nurodoma atskiroje eilutėje.

 

Galimas simbolių skaičius – 400. Nurodyti privaloma.

 

Prie vieno projekto uždavinio galima nurodyti ir kelias planuojamas projekto veiklas.

Aprašoma kiekviena projekto veikla, ją pagrindžiant. Galimas simbolių skaičius – 10 000.

Nurodomi fizinių rodiklių pavadinimai, siektinos reikšmės ir mato vienetai. Galimas simbolių skaičius – 220.

1.

 

 

 

2.

 

 

 

(...)

 

 

 

 

6.   Stebėsenos rodikliai

 

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio matavimo vnt.

Planuojama rodiklio reikšmė

Produkto rodikliai

Projektų finansavimo sąlygų apraše nurodyti stebėsenos produkto rodikliai.

Nurodomas rodiklio matavimo vienetas, pvz.: kilometras (km), valandos (h) ir pan.

Nurodoma vykdant projektą numatomo pasiekti rodiklio reikšmė.

Rezultato rodikliai

Projektų finansavimo sąlygų apraše nurodyti stebėsenos rezultato rodikliai.

Nurodomas rodiklio matavimo vienetas, pvz.: procentas (proc.).

 

Nurodoma vykdant projektą numatomo pasiekti rodiklio reikšmė.

 

Visoje lentelėje galimas įrašyti maksimalus simbolių skaičius – 1000.

 

7.   Preliminarus projekto biudžetas

 

Išlaidų kategorijos   Nr.

Išlaidų kategorijos pavadinimas

Planuojama projekto išlaidų suma, eurais

Išlaidų pagrindimas, priskyrimas projekto veikloms, nurodytoms 5 projektinio pasiūlymo dalyje

1

2

3

4

1.

Žemė

2.

Nekilnojamasis turtas

3.

Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai

4.

Įranga, įrenginiai ir kt. turtas

5.

Projekto vykdymas

6.

Informavimas apie projektą

7.

Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal vienodo dydžio normą

Iš viso:

 

8.   Projekto išlaidų finansavimo šaltiniai

 

Finansavimo šaltinio pavadinimas

Suma, eurais

1

2

8.1. Prašomos skirti lėšos

 

Nurodoma prašoma skirti projekto finansavimo lėšų suma.

8.2. Pareiškėjo ir partnerio(-ių) lėšos

 

Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins pareiškėjas. Nurodyti privaloma. Jeigu netaikoma - nurodyti „0“.

8.2.1. Viešosios lėšos

 

8.2.1.1+8.2.1.2+8.2.1.3 Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins pareiškėjas iš valstybės biudžeto, savivaldybių biudžeto ar kitų viešųjų lėšų šaltinių. Nurodyti privaloma. Jeigu netaikoma - nurodyti „0“.

8.2.1.1. Valstybės biudžeto lėšos

 

Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins pareiškėjas ir kurios šaltinis yra valstybės biudžetas. Galima įvesti tik skaičių. Jeigu netaikoma - nurodyti „0“.

8.2.1.2. Savivaldybės biudžeto lėšos

 

Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins pareiškėjas ir kurios šaltinis yra savivaldybių biudžeto lėšos. Galima įvesti tik skaičių. Jeigu netaikoma - nurodyti „0“.

8.2.1.3. Kiti viešųjų lėšų šaltiniai

 

Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins pareiškėjas ir kurios šaltinis yra kiti viešųjų lėšų šaltiniai (pvz., Užimtumo fondo, valstybės įmonių lėšos, kitų juridinių asmenų, kurie yra perkančiosios organizacijos, nurodytos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 1–3 punktuose, lėšos). Galima įvesti tik skaičių. Jeigu netaikoma - nurodyti „0“.

8.2.2. Privačios lėšos

 

8.2.2.1+8.2.2.2 nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins pareiškėjas iš nuosavų lėšų ar kitų lėšų šaltinių. Nurodyti privaloma. Jeigu netaikoma - nurodyti „0“.

8.2.2.1. Nuosavos lėšos

 

Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins pareiškėjas ir kurios šaltinis yra nuosavos lėšos. Galima įvesti tik skaičių. Jeigu netaikoma - nurodyti „0“.

8.2.2.2. Kiti lėšų šaltiniai

 

Nurodoma lėšų suma, kurią užtikrins pareiškėjas ir kurios šaltinis yra kiti lėšų šaltiniai, pvz., banko paskola. Galima įvesti tik skaičių. Jeigu netaikoma - nurodyti „0“.

8.3. Iš viso

 

8.1+8.2 Nurodoma bendra projekto išlaidų suma. 8.1 ir 8.2 eilučių suma turi sutapti su bendra  išlaidų suma, nurodyta projektinio pasiūlymo dalyje „Projekto biudžetas“.

 

 

9. Projekto įgyvendinimo laikotarpis

 

9.1. Preliminari projekto pradžios data

 

9.2. Preliminari projekto įgyvendinimo trukmė mėnesiais

 

 

10. Projektinio pasiūlymo priedai

 

Eil. Nr.

Priedo pavadinimas

Priedo lapų skaičius

1.

Pateikiami priedai, nurodyti projektų finansavimo sąlygų apraše, ir (arba) kiti dokumentai, pagrindžiantys projektiniame pasiūlyme dėl projekto įgyvendinimo nurodytą informaciją, pavyzdžiui „Investicijų projektas su sąnaudų naudos analizės skaičiuokle“.

 

(...)

 

 

 

11. Pareiškėjo patvirtinimas

 

Patvirtinu, kad šioje formoje pateikta informacija yra tiksli ir teisinga.

 

________________________________                                 ________               ____________

(projekto vadovo/atsakingo asmens pareigos)                                                  (parašas)                       (vardas, pavardė)

 

A. V.

Priedo pakeitimai:

Nr. 1-234, 2017-09-01, paskelbta TAR 2017-09-04, i. k. 2017-14143

 

 

Valstybės projektų atrankos tvarkos aprašo

2 priedas

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ENERGETIKOS MINISTERIJA

 

PROJEKTINIO PASIŪLYMO DĖL VALSTYBĖS PROJEKTO ĮGYVENDINIMO VERTINIMO IŠVADA

 

_____________

(išvados tvirtinimo data ir registracijos Nr.)

 

Vilnius

 

1.   Projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo (toliau – projektinis pasiūlymas) duomenys

 

Projektiniame pasiūlyme nurodyto projekto (toliau – projektas) pavadinimas

 

 

Pareiškėjo pavadinimas

 

 

 

Preliminari projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma, eurais

 

 

2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos (toliau – Veiksmų programa) įgyvendinimo priemonės pavadinimas ir numeris

 

 

Projektinio pasiūlymo gavimo data ir registravimo numeris

 

(Įrašoma raštu gauto projektinio pasiūlymo data, registravimo numeris.)

 

2. Projektinio pasiūlymo įvertinimas

 

Nr.

Vertinimo aspektas

Taip/ Ne/ Netaikoma

Pastabos/paaiškinimai

(nurodomas pasirinkto įvertinimo „Taip/ Ne/ Netaikoma“ pagrindimas, taip pat dokumentai, kurie buvo peržiūrėti siekiant įvertinti konkretų vertinimo aspektą)

2.1

Projektiniame pasiūlyme dėl valstybės projekto įgyvendinimo nurodytos projekto veiklos atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše numatytas finansuoti veiklas

 

(Šį vertinimo aspektą vertina turininis skyrius)

2.2.

Projekto tikslai ir uždaviniai atitinka bent vieną Veiksmų programos prioriteto konkretų uždavinį ir siekiamą rezultatą

 

(Šį vertinimo aspektą vertina Investicijų skyrius)

 

2.3.

Projektas atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nurodyto(-ų) strateginio planavimo dokumento(-ų) nuostatas.

 

(Šį vertinimo aspektą vertina turininis skyrius)

 

 

 

2.4.

Projektas atitinka specialiuosius projektų atrankos kriterijus

 

(Šį vertinimo aspektą vertina turininis skyrius. Jeigu vertinant 2.3 papunktį buvo įvertinta projekto atitiktis strateginio planavimo dokumento(-ų) nuostatoms, kurie yra patvirtinti kaip specialieji projektų atrankos kriterijai, nurodoma tik nuoroda į paaiškinimo punktą)

2.5.

Projekto parengtumas atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus.

 

(Šį vertinimo aspektą vertina turininis skyrius.)

2.6.

Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų ir naudos analizės rezultatais:

(Atitiktis šiam vertinimo aspektui vertinama vadovaujantis viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros patvirtinta Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir /ar valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodika (toliau – Investicijų projektų rengimo metodika) ir Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodika (toliau – Kokybės metodika), kurios skelbiamos svetainėje www.esinvesticijos.lt.)_

 

(Šį vertinimo aspektą vertina turininis skyrius. Jeigu vertinamas 2.7  papunktyje nurodytas vertinimo aspektas arba jei projektas neatitinka PAFT 671 punkto nuostatų ir Investicijų projekto rengti nereikia  –žymima „Netaikoma“)

 

2.6.1. projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojamos pajamų, sąnaudų, finansavimo šaltinių, sukuriamos naudos ir kitos prielaidos yra pagrįstos;

 

(Atitiktis šiam vertinimo aspektui vertinama vadovaujantis Kokybės metodikos 19.1 papunkčiu, įvertinant ir atsakant į Investicijų projektų rengimo metodikos 9 priedo „Investicijų projektų atitikties investicijų projektų rengimo metodikai vertinimo klausimynas“ (toliau - Investicijų projektų vertinimo klausimynas)   vertinimo: I.1 – I.4, II.1, II.3 – II.5, II.7, IV.1, IV.4 – IV.12, IV.16, IV.18 klausimus)

2.6.2. projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojamas vienodas pagrįstos trukmės analizės laikotarpis;

 

(Atitiktis šiam vertinimo aspektui vertinama vadovaujantis Kokybės metodikos 19.2 papunkčiu, įvertinant ir atsakant į Investicijų projektų vertinimo klausimyno IV.2 vertinimo klausimą)

2.6.3. projekto įgyvendinimo alternatyvoms įvertinti naudojama vienoda pagrįsto dydžio diskonto norma;

 

(Atitiktis šiam vertinimo aspektui vertinama vadovaujantis Kokybės metodikos 19.3 papunkčiu, įvertinant ir atsakant į Investicijų projektų vertinimo klausimyno IV.3, IV.17 klausimus)

2.6.4. optimali projekto įgyvendinimo alternatyva pasirinkta pagal projekto įgyvendinimo alternatyvų finansinių ir (arba) ekonominių rodiklių (grynosios dabartinės vertės, vidinės grąžos normos, naudos ir sąnaudų santykio) reikšmes;

 

(Atitiktis šiam vertinimo aspektui vertinama vadovaujantis Kokybės metodikos 19.4 papunkčiu, įvertinant ir atsakant į Investicijų projektų vertinimo klausimyno III.1 – III.4, IV.13 – IV.15, IV.19, IV.20 klausimus)

2.6.5. pasirinktai projekto įgyvendinimo alternatyvai realizuoti nėra žinomų teisinių, techninių ir socialinių apribojimų.

 

(Atitiktis šiam vertinimo aspektui vertinama vadovaujantis Kokybės metodikos 19.5 papunkčiu, įvertinant ir atsakant į Investicijų projektų vertinimo klausimyno II.2, II.9 klausimus)

2.7.

Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų efektyvumo rodikliu.

(Šis vertinimo aspektas taikomas projektams, kuriems netaikomas 2.6 papunktyje nurodytas vertinimo aspektas. Atitiktis šiam vertinimo aspektui vertinama vadovaujantis Investicijų projektų rengimo metodika ir Kokybės metodika, kurios skelbiamos svetainėje www.esinvesticijos.lt.)

 

(Šį vertinimo aspektą vertina turininis skyrius. Atitiktis šiam vertinimo aspektui vertinama vadovaujantis Kokybės metodikos 20.1 papunkčiu, įvertinant ir atsakant į Investicijų projektų vertinimo klausimyno I.1 – I.4, II.1 – II.5, II.7, II.9, III.1 – III.4, V.1 – V.4.klausimus. Jeigu buvo vertintas 2.6  papunktyje nurodytas vertinimo aspektas arba jei projektas neatitinka PAFT 671 punkto nuostatų ir Investicijų projekto rengti nereikia  - žymima „Netaikoma“)

2.8.

 

Projektiniame pasiūlyme numatytos finansuoti veiklos nebuvo finansuotos iš kitų 2007-2013 m. veiksmų programų priemonių, neplanuojamos finansuoti iš kitų Veiksmų programos priemonių, nebuvo finansuotos ir neplanuojamos finansuoti iš kitos finansinės paramos priemonių.

 

(Šį vertinimo aspektą vertina Investicijų skyrius)

2.9.

Pateikti visi projektinio pasiūlymo priedai, nurodyti projektų finansavimo sąlygų apraše.

 

(Šį vertinimo aspektą vertina turininis skyrius)

 

3. Išvada dėl projektinio pasiūlymo atitikimo 2 punkte nurodytiems reikalavimams

 

Projektinis pasiūlymas atitinka visus 2 punkte nustatytus reikalavimus ir gali būti įtraukiamas į valstybės projektų sąrašą.

 

Projektinis pasiūlymas neatitinka bent vieno iš 2 punkte nustatytų reikalavimų, t. y. ____________(nurodoma, kurių reikalavimų neatitinka) ir negali būti įtraukiamas į valstybės projektų sąrašą.

 

__________________________                                                        ____________________

(Turininio skyriaus vertintojo vardas, pavardė)                                   (parašas)

 

_________________________                                                          ____________________

(Europos Sąjungos paramos skyriaus vertintojo vardas, pavardė)     (parašas)

 

4. Išvados tvirtinimas

 

Pritarti vertintojo išvadai;

Nepritarti vertintojo išvadai;

 

Pastabos

 

(nurodomos pastabos arba nustatyti trūkumai)

 

 

Išvadą tvirtinu:

 

__________________________                 

(Turininio skyriaus vedėjas)

__________________________                                  ____________________

(Vardas, pavardė)                                                                     (parašas)

 

Investicijų skyriaus vedėjas

__________________________                                  ____________________

(Vardas, pavardė)                                                                      (parašas)

 

 

5. Išvados priedas

 

Užpildytas Investicijų projektų vertinimo klausimynas

 

(nurodomos lapų skaičius)

_____ lapas(-ai)

 

 

________________

Priedo pakeitimai:

Nr. 1-234, 2017-09-01, paskelbta TAR 2017-09-04, i. k. 2017-14143

Nr. 1-291, 2019-11-11, paskelbta TAR 2019-11-11, i. k. 2019-18005

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos energetikos ministerija, Įsakymas

Nr. 1-234, 2017-09-01, paskelbta TAR 2017-09-04, i. k. 2017-14143

Dėl Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2015 m. sausio 29 d. įsakymo Nr. 1-21 „Dėl Valstybės projektų atrankos tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos energetikos ministerija, Įsakymas

Nr. 1-291, 2019-11-11, paskelbta TAR 2019-11-11, i. k. 2019-18005

Dėl Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2015 m. sausio 29 d. įsakymo Nr. 1-21 „Dėl Valstybės projektų atrankos tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo