Atgal
Dokumento dalys
Dokumento struktūra
Pagrindinė dalis
Preambulė
Pastraipa
Parašo vieta
Patvirtinta PROFESINIO ORIENTAVIMO STRATEGIJA
Skirsnis Pratarmė
1 Punktas (1 p.)
2 Punktas (2 p.)
3 Punktas (3 p.)
4 Punktas (4 p.)
Skirsnis Profesinio orientavimo strategijos tikslas
5 Punktas (5 p.)
1 Skyrius LIETUVOS PROFESINIO ORIENTAVIMO VIZIJA, MISIJA IR TIKSLAI
Skirsnis Profesinio orientavimo paslaugų apibrėžimas
6 Punktas (6 p.)
7 Punktas (7 p.)
7.1 Punktas (7.1 p.)
7.2 Punktas (7.2 p.)
7.3 Punktas (7.3 p.)
7.4 Punktas (7.4 p.)
7.5 Punktas (7.5 p.)
7.6 Punktas (7.6 p.)
Skirsnis Profesinis orientavimas platesnės ekonominės ir socialinės politikos kontekste
8 Punktas (8 p.)
Skirsnis Profesinio orientavimo vaidmuo mokymosi visą gyvenimą plėtroje
9 Punktas (9 p.)
10 Punktas (10 p.)
10.1 Punktas (10.1 p.)
10.2 Punktas (10.2 p.)
10.3 Punktas (10.3 p.)
10.4 Punktas (10.4 p.)
10.5 Punktas (10.5 p.)
10.6 Punktas (10.6 p.)
11 Punktas (11 p.)
12 Punktas (12 p.)
13 Punktas (13 p.)
13.1 Punktas (13.1 p.)
13.2 Punktas (13.2 p.)
13.3 Punktas (13.3 p.)
Skirsnis Profesinio orientavimo Lietuvoje bendroji vizija
14 Punktas (14 p.)
Skirsnis Vizija
15 Punktas (15 p.)
Skirsnis Misija
16 Punktas (16 p.)
Skirsnis Profesinio orientavimo tikslai
17 Punktas (17 p.)
17.1 Punktas (17.1 p.)
17.2 Punktas (17.2 p.)
17.3 Punktas (17.3 p.)
17.4 Punktas (17.4 p.)
2 Skyrius ESAMOS PADĖTIES ANALIZĖ
Skirsnis Aplinka
18 Punktas (18 p.)
19 Punktas (19 p.)
19.1 Punktas (19.1 p.)
19.2 Punktas (19.2 p.)
19.3 Punktas (19.3 p.)
19.4 Punktas (19.4 p.)
19.5 Punktas (19.5 p.)
19.6 Punktas (19.6 p.)
19.7 Punktas (19.7 p.)
19.8 Punktas (19.8 p.)
19.9 Punktas (19.9 p.)
19.10 Punktas (19.10 p.)
19.11 Punktas (19.11 p.)
19.12 Punktas (19.12 p.)
Skirsnis Stiprybės
20 Punktas (20 p.)
21 Punktas (21 p.)
21.1 Punktas (21.1 p.)
21.2 Punktas (21.2 p.)
21.3 Punktas (21.3 p.)
22 Punktas (22 p.)
23 Punktas (23 p.)
24 Punktas (24 p.)
25 Punktas (25 p.)
26 Punktas (26 p.)
27 Punktas (27 p.)
28 Punktas (28 p.)
29 Punktas (29 p.)
30 Punktas (30 p.)
31 Punktas (31 p.)
32 Punktas (32 p.)
32.1 Punktas (32.1 p.)
32.2 Punktas (32.2 p.)
33 Punktas (33 p.)
34 Punktas (34 p.)
35 Punktas (35 p.)
36 Punktas (36 p.)
37 Punktas (37 p.)
38 Punktas (38 p.)
39 Punktas (39 p.)
40 Punktas (40 p.)
41 Punktas (41 p.)
42 Punktas (42 p.)
43 Punktas (43 p.)
Skirsnis Silpnybės
44 Punktas (44 p.)
45 Punktas (45 p.)
46 Punktas (46 p.)
47 Punktas (47 p.)
48 Punktas (48 p.)
49 Punktas (49 p.)
50 Punktas (50 p.)
Skirsnis Prioritetai
51 Punktas (51 p.)
51.1 Punktas (51.1 p.)
51.2 Punktas (51.2 p.)
51.3 Punktas (51.3 p.)
51.4 Punktas (51.4 p.)
51.5 Punktas (51.5 p.)
51.6 Punktas (51.6 p.)
51.7 Punktas (51.7 p.)
51.8 Punktas (51.8 p.)
51.9 Punktas (51.9 p.)
51.10 Punktas (51.10 p.)
52 Punktas (52 p.)
3 Skyrius PROFESINIO ORIENTAVIMO KAITOS GAIRĖS
53 Punktas (53 p.)
Skirsnis Teisinė bazė
54 Punktas (54 p.)
55 Punktas (55 p.)
56 Punktas (56 p.)
56.1 Punktas (56.1 p.)
56.2 Punktas (56.2 p.)
56.3 Punktas (56.3 p.)
56.4 Punktas (56.4 p.)
Skirsnis Būtina parengti naujus įstatymus ar veikiančių įstatymų papildymus ir pakeitimus, atsižvelgiant į Profesinio orientavimo strategijos rekomendacijas. Veiklos planavimas ir koordinavimas
57 Punktas (57 p.)
58 Punktas (58 p.)
59 Punktas (59 p.)
59.1 Punktas (59.1 p.)
59.2 Punktas (59.2 p.)
59.3 Punktas (59.3 p.)
59.4 Punktas (59.4 p.)
59.5 Punktas (59.5 p.)
59.6 Punktas (59.6 p.)
59.7 Punktas (59.7 p.)
59.8 Punktas (59.8 p.)
59.9 Punktas (59.9 p.)
59.10 Punktas (59.10 p.)
Skirsnis Reikia sukurti profesinio orientavimo sistemos koordinavimo struktūrą, numatyti kiekvienos šios struktūros grandies atsakomybę ir funkcijas bei sąveiką tarp jų. Turi būti koordinuojami politiniai sprendimai ir įgyvendinimo žingsniai.
Skirsnis Socialinė partnerystė
60 Punktas (60 p.)
61 Punktas (61 p.)
61.1 Punktas (61.1 p.)
61.2 Punktas (61.2 p.)
61.3 Punktas (61.3 p.)
61.4 Punktas (61.4 p.)
62 Punktas (62 p.)
Skirsnis Siekiant užtikrinti partnerystę Lietuvos, apskričių ir savivaldybių lygmenimis, rekomenduojama įkurti Lietuvos profesinio orientavimo tarybą, kuri veiktų kaip patariamoji institucija. Ši taryba turėtų skatinti inovacijas ir aprobuoti profesinio orientavimo finansavimo programas. Visų visuomenės grupių atstovų dalyvavimą profesinio orientavimo plėtroje užtikrintų šalyje sukurta visuomeninės struktūros, vienijančios profesinio orientavimo praktikus, įvairių lygmenų švietimo įstaigas, socialinius partnerius, darbo rinkos institucijas, jaunimo ir suaugusiųjų visuomenines organizacijas.
Skirsnis Profesinio orientavimo įstaigos, jų tinklas ir informacinės sistemos
63 Punktas (63 p.)
64 Punktas (64 p.)
64.1 Punktas (64.1 p.)
64.2 Punktas (64.2 p.)
64.3 Punktas (64.3 p.)
64.4 Punktas (64.4 p.)
64.5 Punktas (64.5 p.)
64.6 Punktas (64.6 p.)
64.7 Punktas (64.7 p.)
65 Punktas (65 p.)
65.1 Punktas (65.1 p.)
65.2 Punktas (65.2 p.)
65.3 Punktas (65.3 p.)
65.4 Punktas (65.4 p.)
65.5 Punktas (65.5 p.)
65.6 Punktas (65.6 p.)
66 Punktas (66 p.)
67 Punktas (67 p.)
68 Punktas (68 p.)
68.1 Punktas (68.1 p.)
68.2 Punktas (68.2 p.)
68.3 Punktas (68.3 p.)
68.4 Punktas (68.4 p.)
68.5 Punktas (68.5 p.)
68.6 Punktas (68.6 p.)
68.7 Punktas (68.7 p.)
68.8 Punktas (68.8 p.)
68.9 Punktas (68.9 p.)
68.10 Punktas (68.10 p.)
69 Punktas (69 p.)
69.1 Punktas (69.1 p.)
69.2 Punktas (69.2 p.)
69.3 Punktas (69.3 p.)
69.4 Punktas (69.4 p.)
Skirsnis Svarbu, kad Švietimo ir mokslo bei Socialinės apsaugos ir darbo ministerijų įsteigtos institucijos organizuotų profesinio informavimo taškų ir profesinio orientavimo centrų akreditavimą, profesinio orientavimo sistemos aprūpinimą informacine bei metodine literatūra, profesijos patarėjų ir konsultantų mokymą bei kvalifikacijos tobulinimą, profesinio orientavimo kokybės standartų kūrimą, profesinio orientavimo sistemos stebėseną ir nuolatinį atnaujinimą. Profesinio orientavimo paslaugas realizuos profesinio informavimo taškai ir profesinio orientavimo centrai. Patikima aukštos kokybės informacija apie įsidarbinimo ir mokymosi galimybes Lietuvoje bei Europoje turi būti visiems prieinama. Lietuva prisijungs prie Europos informacijos sistemų EURES ir PLOTEUS, todėl veikiančios ir planuojamos informacinės sistemos turėtų būti atitinkamai tobulinamos bei kuriamos. Profesinio informavimo, konsultavimo ir orientavimo informacinė sistema yra integruota, vientisa, atvira, nekomercinė sistema, kuriama Lietuvos švietimo informacinės sistemos pagrindu, integruojantis su Lietuvos darbo biržos, Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnybos ir Statistikos departamento informacinėmis sistemomis.
Skirsnis Finansavimas
70 Punktas (70 p.)
71 Punktas (71 p.)
72 Punktas (72 p.)
72.1 Punktas (72.1 p.)
72.2 Punktas (72.2 p.)
72.3 Punktas (72.3 p.)
72.4 Punktas (72.4 p.)
72.5 Punktas (72.5 p.)
73 Punktas (73 p.)
73.1 Punktas (73.1 p.)
73.2 Punktas (73.2 p.)
73.3 Punktas (73.3 p.)
73.4 Punktas (73.4 p.)
Skirsnis Siekiant užtikrinti nepertraukiamą ir pakankamą profesinio informavimo ir orientavimo programų įgyvendinimą, reikia numatyti valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų, Lietuvos bei tarptautinių fondų, privačių lėšų planavimo ir panaudojimo tvarką.
Skirsnis Kokybės užtikrinimas
74 Punktas (74 p.)
74.1 Punktas (74.1 p.)
74.2 Punktas (74.2 p.)
74.3 Punktas (74.3 p.)
74.4 Punktas (74.4 p.)
74.5 Punktas (74.5 p.)
74.6 Punktas (74.6 p.)
74.7 Punktas (74.7 p.)
75 Punktas (75 p.)
76 Punktas (76 p.)
76.1 Punktas (76.1 p.)
76.2 Punktas (76.2 p.)
76.2.1 Punktas (76.2.1 p.)
76.2.2 Punktas (76.2.2 p.)
76.2.3 Punktas (76.2.3 p.)
76.2.4 Punktas (76.2.4 p.)
76.2.5 Punktas (76.2.5 p.)
76.2.6 Punktas (76.2.6 p.)
Skirsnis Sukurti profesinio orientavimo kokybės kriterijus, kuriais remiantis būtų galima įvertinti profesinio orientavimo paslaugas. Siekiant paslaugų kokybės, svarbu įvardyti kokybės rodiklius: profesinio orientavimo paslaugų prieinamumą, tikslingumą, veiksmingumą, personalo kokybę, socialinių partnerių aktyvumą, aprūpinimą ištekliais, aukštos kokybės ir patikimos informacijos prieinamumą.
Skirsnis Profesinio orientavimo tikslinės grupės ir veiklos kryptys
77 Punktas (77 p.)
78 Punktas (78 p.)
78.1 Punktas (78.1 p.)
78.2 Punktas (78.2 p.)
78.3 Punktas (78.3 p.)
78.4 Punktas (78.4 p.)
78.5 Punktas (78.5 p.)
78.6 Punktas (78.6 p.)
78.7 Punktas (78.7 p.)
79 Punktas (79 p.)
79.1 Punktas (79.1 p.)
79.1.1 Punktas (79.1.1 p.)
79.1.2 Punktas (79.1.2 p.)
79.1.3 Punktas (79.1.3 p.)
79.1.4 Punktas (79.1.4 p.)
79.1.5 Punktas (79.1.5 p.)
79.2 Punktas (79.2 p.)
79.2.1 Punktas (79.2.1 p.)
79.2.2 Punktas (79.2.2 p.)
Skirsnis Skiriamos pagrindinės profesinio orientavimo tikslinės grupės: vaikai ir jaunimas, besimokantieji bendrojo lavinimo mokyklose; jaunimas ir suaugusieji, besimokantieji profesinio rengimo institucijose; dirbantys asmenys; jaunimas be profesinio pasirengimo; ilgalaikiai bedarbiai; jaunimas ir suaugusieji, priskiriami socialiai pažeidžiamoms grupėms. Profesinis orientavimas pagal grupių poreikius apima prevencinę, reabilitacinę ir korekcinę veiklą.
Skirsnis Profesinio orientavimo programos, priemonės ir metodai
80 Punktas (80 p.)
81 Punktas (81 p.)
82 Punktas (82 p.)
82.1 Punktas (82.1 p.)
82.2 Punktas (82.2 p.)
82.3 Punktas (82.3 p.)
Skirsnis Profesinio orientavimo metodai ir priemonės palengvina bendravimą tarp kliento ir profesinio orientavimo specialisto, suteikia sisteminį pagrindą problemų analizei ir sprendimui. Turi būti parengtos, adaptuotos bei atnaujintos programos, priemonės ir metodai atsižvelgiant į šiandieninius individo poreikius.
Skirsnis Profesinio orientavimo specialistų rengimas ir kvalifikacijos tobulinimas
83 Punktas (83 p.)
84 Punktas (84 p.)
84.1 Punktas (84.1 p.)
84.2 Punktas (84.2 p.)
84.3 Punktas (84.3 p.)
85 Punktas (85 p.)
86 Punktas (86 p.)
87 Punktas (87 p.)
87.1 Punktas (87.1 p.)
87.2 Punktas (87.2 p.)
87.3 Punktas (87.3 p.)
88 Punktas (88 p.)
89 Punktas (89 p.)
90 Punktas (90 p.)
90.1 Punktas (90.1 p.)
90.2 Punktas (90.2 p.)
91 Punktas (91 p.)
91.1 Punktas (91.1 p.)
91.2 Punktas (91.2 p.)
Skirsnis Atsižvelgiant į tai, kad didelė dalis profesinio orientavimo specialistų dirba be formalaus išsilavinimo, reikia parengti jų įgytos patirties formalaus pripažinimo bei kvalifikacijos tobulinimo tvarką. Turi būti sukurta profesinio orientavimo specialistų rengimo sistema. Reikia užtikrinti kompetencijos įgijimą ir kvalifikacijos tobulinimą pagrindinėse profesinio orientavimo paslaugų kryptyse: karjeros planavimo įgūdžių ugdymo, informavimo ir konsultavimo. Profesinio orientavimo specialistų veiklos sritys ir kompetencija turi būti apibrėžta profesinio orientavimo specialisto standarte.
©2014, Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija